Ja haal de enige fun die er is er ook maar weer tussenuit, gare Koos.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En je niet het risico loopt om in een vuurgevecht terecht te belanden.
Nu draait de belastingbetaler op voor de kosten die al die kansloze repressieve maatregelen met zich meebrengen.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:47 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
En dan moet je belastingbetaler zeker op draaien als diegene door dat toedoen (eerder) ziek wordt? Nee, dank je.
Betalen doe je toch al. Ik zie het probleem niet.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:47 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
En dan moet je belastingbetaler zeker op draaien als diegene door dat toedoen (eerder) ziek wordt? Nee, dank je.
Daarom ben ik ook voor het privatiseren van gevangenissen en rehabilitatie: de overlastgever draait voor zijn eigen kosten op.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nu draait de belastingbetaler op voor de kosten die al die kansloze repressieve maatregelen met zich meebrengen.
Die moet ook betalen als iemand door arbeid (eerder) ziek wordt, dus zie niet echt het verschil.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:47 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
De belastingbetaler draait nu juist op door de kosten van politie, justitie en het hele gevangeniswezen te moeten betalen voor iemand die er zelf voor kiest om drugs te gebruiken. De maatschappelijke kosten zullen waarschijnlijk echt dalen bij legalisatie.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:47 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dus dan zou alcohol ook moeten worden verboden, dat zorgt immers voor enorme maatschappelijke kosten.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:47 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Zo kan het gewoon de staatskas in i.p.v. naar de diknekken.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:50 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Daarom ben ik ook voor het privatiseren van gevangenissen en rehabilitatie: de overlastgever draait voor zijn eigen kosten op.
Hmm ja, een industrie die erop draait om zoveel mogelijk mensen op te sluiten, dat lijkt me nuttig.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:50 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Daarom ben ik ook voor het privatiseren van gevangenissen en rehabilitatie: de overlastgever draait voor zijn eigen kosten op.
Nee, dat kost ons natuurlijk nietsquote:Op maandag 30 mei 2011 16:50 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
In een links land wel ja.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:49 schreef betyar het volgende:
[..]
Betalen doe je toch al. Ik zie het probleem niet.
Private stadscommando's.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, dat kost ons natuurlijk nietsEn je gaat de beveiliging van ons land ook overlaten aan particulier bedrijven?
Dat levert wel leuke TV op. Elke Cops-aflevering is het wel raak met iemand die zo dom is om in het openbaar drugs bij zich te hebben.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nu draait de belastingbetaler op voor de kosten die al die kansloze repressieve maatregelen met zich meebrengen.
Dat zou kunnen. Maar dan kom je bij een monopsonie terecht, wat een beetje een vreemde marktvorm is.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:50 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Zit daar niet op te wachten, eerlijk gezegd.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:52 schreef waht het volgende:
[..]
Dat levert wel leuke TV op. Elke Cops-aflevering is het wel raak met iemand die zo dom is om in het openbaar drugs bij zich te hebben.
Of dit:
Daarom ben ik ook voor de privatisering van de gevangenissen en rehabilitatie: je betaalt zelf je kosten die je veroorzaakt in het criminaliteitswezen. Net zoals je zelf betaalt voor de kilometers die je op de weg rijdt.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:50 schreef Morendo het volgende:
[..]
De belastingbetaler draait nu juist op door de kosten van politie, justitie en het hele gevangeniswezen te moeten betalen voor iemand die er zelf voor kiest om drugs te gebruiken. De maatschappelijke kosten zullen waarschijnlijk echt dalen bij legalisatie.
Nee, er is volledig vrije toegang voor particuliere bedrijven die de markt willen betreden.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:52 schreef Morendo het volgende:
[..]
Dat zou kunnen. Maar dan kom je bij een monopsonie terecht, wat een beetje een vreemde marktvorm is.
Het is grappig omdat het de dwaasheid van die mate van repressie aangeeft.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zit daar niet op te wachten, eerlijk gezegd.
Een land dat alleen maar uit private instellingen bestaat zal failliet gaan, mensen worden uitgeknepen omdat men alleen maar meer winst wil maken. Een monopoly in ALLE sectoren werk je in de hand met je belachelijke plan.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:52 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
In een links land wel ja.
Het is in een land met een volledige vrije markt en volledige zelfredzaamheid een redelijk/goed idee dat iedereen mag doen wat hij wil: drinken, snuiven en weet ik wat allemaal. Degene draait dan gewoonweg zelf voor zijn eigen overlast op.
In een links land echter, waar de werkende klasse de rekeningen van de onrendabelen moeten betalen, gaat deze vlieger niet op, omdat je de werkende klasse dan opzadelt met toenemende kosten als gevolg van (arme) klaplopers die zich de pletter snuiven.
Een kleine politiemacht die hard optreedt. De politiemacht is in handen van de staat, net zoals dat nu het geval is. Het enige verschil is dat alle criminelen de kosten van de inzet van de politiemacht betalen.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, dat kost ons natuurlijk nietsEn je gaat de beveiliging van ons land ook overlaten aan particulier bedrijven?
Hoe dom kan je zijn om zoveel geld op 1 plaats te concentreren, risicospreiding zou toch een concept moeten zijn wat niet alleen bij het bedrijfsleven bekend is.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:52 schreef waht het volgende:
[..]
Dat levert wel leuke TV op. Elke Cops-aflevering is het wel raak met iemand die zo dom is om in het openbaar drugs bij zich te hebben.
Of dit:
Tsja, de meeste criminelen kunnen dat absoluut niet betalen. Oke, dan zouden ze dwangarbeid moeten verrichten of zo om hun schuld aan de gevangenisinstelling af te betalen. Maar of je dat nu moet willen.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:53 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Daarom ben ik ook voor de privatisering van de gevangenissen en rehabilitatie: je betaalt zelf je kosten die je veroorzaakt in het criminaliteitswezen. Net zoals je zelf betaalt voor de kilometers die je op de weg rijdt.
Dat wil niet zeggen dat er dan onschuldige mensen de bak invliegen.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:51 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Hmm ja, een industrie die erop draait om zoveel mogelijk mensen op te sluiten, dat lijkt me nuttig.
Ja, precies. Maar er is slechts een aanbieder: de overheid.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:54 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Nee, er is volledig vrije toegang voor particuliere bedrijven die de markt willen betreden.
Yes, dat willen wij.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:55 schreef Morendo het volgende:
[..]
Tsja, de meeste criminelen kunnen dat absoluut niet betalen. Oke, dan zouden ze dwangarbeid moeten verrichten of zo om hun schuld aan de gevangenisinstelling af te betalen. Maar of je dat nu moet willen.
Het hoeft niet verboden te worden: je draait alleen zelf op voor de ziekenhuiskosten als je bijv. een kapotte lever hebt. Waarom moet Jan Alleman de kosten van buurman Piet betalen die het nodig acht om zich elke dag te pletter te zuipen? Jij betaalt toch ook niet mijn hobby's?quote:Op maandag 30 mei 2011 16:51 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dus dan zou alcohol ook moeten worden verboden, dat zorgt immers voor enorme maatschappelijke kosten.
Je draait de hele zaak om: juist landen die veel publieke overheidsinstellingen hebben gaan op een gegeven moment failliet. Kijk maar naar Griekenland en al die communistische landen. Waarom? Omdat publieke overheidsinstellingen altijd inefficient zijn.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:54 schreef betyar het volgende:
[..]
Een land dat alleen maar uit private instellingen bestaat zal failliet gaan, mensen worden uitgeknepen omdat men alleen maar meer winst wil maken. Een monopoly in ALLE sectoren werk je in de hand met je belachelijke plan.
Hoe wou je dat precies bereiken? Van een kale kip kun je immers niet plukken? En wat als de politiemacht te weinig kapitaalkrachtige mensen inrekent? Krijgt zij dan niet betaald?quote:Op maandag 30 mei 2011 16:55 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Een kleine politiemacht die hard optreedt. De politiemacht is in handen van de staat, net zoals dat nu het geval is. Het enige verschil is dat alle criminelen de kosten van de inzet van de politiemacht betalen.
Er zal wel degelijk door die industrie gelobbied worden voor strengere regels en hogere straffen voor kleine vergrijpen. Amerika kent een deels privaat gevangeniswezen en dat zit vrijwe volledig gevuld met kleine drugscriminaliteit. Precies een reden dat de war on drugs maar door blijft duren: er zit teveel geld in o.a. het gevangeniswezen.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:56 schreef mlg het volgende:
[..]
Dat wil niet zeggen dat er dan onschuldige mensen de bak invliegen.
Omdat je ook moet kijken waarom buurman Piet zich te pletter zuipt....en of we hem kunnen helpen om van zijn problemen af te komen, sociaal zijn heet dat volgens mij.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:57 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Het hoeft niet verboden te worden: je draait alleen zelf op voor de ziekenhuiskosten als je bijv. een kapotte lever hebt. Waarom moet Jan Alleman de kosten van buurman Piet betalen die het nodig acht om zich elke dag te pletter te zuipen? Jij betaalt toch ook niet mijn hobby's?
En wordt de samenleving er werkelijk beter van wanneer Piet op kosten wordt gejaagd, failliet gaat en op straat moet leven?quote:Op maandag 30 mei 2011 16:57 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Het hoeft niet verboden te worden: je draait alleen zelf op voor de ziekenhuiskosten als je bijv. een kapotte lever hebt. Waarom moet Jan Alleman de kosten van buurman Piet betalen die het nodig acht om zich elke dag te pletter te zuipen? Jij betaalt toch ook niet mijn hobby's?
Landen?quote:Op maandag 30 mei 2011 16:59 schreef fokthesystem het volgende:
En ook niet onbelangrijk:
Weet je wat er gebeurd als een Limburger naar Belgie verhuist?
Dan stijgt in beide landen het gemiddelde IQ.
Jij denkt dat limburgers aliens zijn ?quote:
Nee hoor, en om dan toch landen erbij te gaan halen (ik haat dat zeg), kijk eens naar Amerika. Mooi land toch??quote:Op maandag 30 mei 2011 16:58 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Je draait de hele zaak om: juist landen die veel publieke overheidsinstellingen hebben gaan op een gegeven moment failliet. Kijk maar naar Griekenland en al die communistische landen. Waarom? Omdat publieke overheidsinstellingen altijd inefficient zijn.
Trias politica.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:58 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Er zal wel degelijk door die industrie gelobbied worden voor strengere regels en hogere straffen voor kleine vergrijpen. Amerika kent een deels privaat gevangeniswezen en dat zit vrijwe volledig gevuld met kleine drugscriminaliteit. Precies een reden dat de war on drugs maar door blijft duren: er zit teveel geld in o.a. het gevangeniswezen.
Dat komt omdat jij in termen van "zieligheid" denkt: een crimineel is een kale kip waarvan je niet kan plukken. Ondernemers echter zien talent in iedereen, of je nou Koos heet en of je crimineel bent. Particuliere bedrijven financieren het gevangeniswezen en de rehabilitatie. De rechter stelt bijv. een straf van 5 jaar. De bedrijven zullen er alles aan doen om de gevangene na vrijlating aan het werk te krijgen en/of een eigen bedrijf te starten. Inmmers, een deel van de inkomsten die hij hierbij genereeert is de winst van de besbetreffende bedrijven.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoe wou je dat precies bereiken? Van een kale kip kun je immers niet plukken? En wat als de politiemacht te weinig mensen kapitaalkrachtige mensen inrekent? Krijgt zij dan niet betaald?
Absoluut. Preventie is een belangrijk middel. Maar er blijven altijd klaplopers over die het, ook al zijn ze geestelijk gezond, het leuk vinden om zich elke dag te pletter te zuipen. Daar wens ik niet voor te betalen, wanneer hij een operatie nodig heeft. Net zoals jij niet voor mij hoeft te betalen wanneer ik met 220 over de vijfbaanse A2 scheur en het risico neem om mijn auto in kreukels te rijden.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:59 schreef betyar het volgende:
[..]
Omdat je ook moet kijken waarom buurman Piet zich te pletter zuipt....en of we hem kunnen helpen om van zijn problemen af te komen, sociaal zijn heet dat volgens mij.
In welke wereld leef jij? Waarom denk je dat rehabilitatie zo stroef verloopt? Juist, omdat ondernemers niet zitten te wachten op werknemers met een criminele achtergrond. Bedrijven gaan dan niet plots betalen voor dat rehabilitatieproces. Nee, die huren wel een 'normaal' iemand in.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:01 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat komt omdat jij in termen van "zieligheid" denkt: een crimineel is een kale kip waarvan je niet kan plukken. Ondernemers echter zien talent in iedereen, of je nou Koos heet en of je crimineel bent. Particuliere bedrijven financieren het gevangeniswezen en de rehabilitatie. De rechter stelt bijv. een straf van 5 jaar. De bedrijven zullen er alles aan doen om de gevangene na vrijlating aan het werk te krijgen en/of een eigen bedrijf te starten. Inmmers, een deel van de inkomsten die hij hierbij genereeert is de winst van de besbetreffende bedrijven.
De politiemacht is ten eerste in handen van de staat. Voor zover de crimnelen in totaal niet de volledige kosten van de politiemacht kunnen dekken, financieert de staat derest. Net zoals nu het geval is, alleen financieren de criminelen een deel vd politiemacht.
Ik neem liever een ex-crimineel aan die zijn leven heeft verbetert en vol motivatie en inzet bereid is om geld te verdienen dan één of andere niet-criminele persoon uit de onderklasse die geen motivatie heeft om te werken.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
In welke wereld leef jij? Waarom denk je dat rehabilitatie zo stroef verloopt? Juist, omdat ondernemers niet zitten te wachten op werknemers met een criminele achtergrond. Bedrijven gaan dan niet plots betalen voor dat rehabilitatieproces. Nee, die huren wel een 'normaal' iemand in.
Hoe wil je die klaplopers onderscheiden van de mensen die wel in de shit zitten?quote:Op maandag 30 mei 2011 17:03 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Absoluut. Preventie is een belangrijk middel. Maar er blijven altijd klaplopers over die het, ook al zijn ze geestelijk gezond, het leuk vinden om zich elke dag te pletter te zuipen. Daar wens ik niet voor te betalen, wanneer hij een operatie nodig heeft. Net zoals jij niet voor mij hoeft te betalen wanneer ik met 220 over de vijfbaanse A2 scheur en het risico neem om mijn auto in kreukels te rijden.
Mensen die bij een instelling in behandeling zijn, hebben vaak geestelijke problemen. Derest niet, immers anders zouden zij niet in behandeling zijn.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:05 schreef betyar het volgende:
[..]
Hoe wil je die klaplopers onderscheiden van de mensen die wel in de shit zitten?
Dat kun je nu wel doodleuk roepen, maar de praktijk schetst een ander beeld. Werkgevers zitten niet te wachten op ex-criminelen, en dat terwijl ze niet eens meebetalen aan de rehabilitatie.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:05 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik neem liever een ex-crimineel aan die zijn leven heeft verbetert en vol motivatie en inzet bereid is om geld te verdienen dan één of andere niet-criminele persoon uit de onderklasse die geen motivatie heeft om te werken.
Amerika kent geen volledige vrije markt.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:01 schreef betyar het volgende:
[..]
Nee hoor, en om dan toch landen erbij te gaan halen (ik haat dat zeg), kijk eens naar Amerika. Mooi land toch??
Echter, grofweg hoeveel % meeerrrr dan hier?quote:Op maandag 30 mei 2011 17:07 schreef Zienswijze het volgende:
Amerika kent geen volledige vrije markt.
De bedrijven die de criminelen moeten financieren zullen er alles aan doen om deze mensen te drillen en op te leiden tot goede, voldane, trouwe werknemers. Mensen kan je kneden, beinvloeden en drilllen. Immers, wanneer zij dat niet doen, maken deze bedrijven verlies op die ene persoon en dat vinden de aandeelhouders niet leuk.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat kun je nu wel doodleuk roepen, maar de praktijk schetst een ander beeld. Werkgevers zitten niet te wachten op ex-criminelen, en dat terwijl ze niet eens meebetalen aan de rehabilitatie.
Dat zou ik niet weten.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:08 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Echter, grofweg hoeveel % meeerrrr dan hier?
Waarom zo gruwelijk veel moeite doen en geld uitgeven terwijl je voor veel minder geld een normaal persoon zonder strafblad kunt binnenhalen?quote:Op maandag 30 mei 2011 17:09 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
De bedrijven die de criminelen moeten financieren zullen er alles aan doen om deze mensen te drillen en op te leiden tot goede, voldane, trouwe werknemers. Mensen kan je kneden, beinvloeden en drilllen. Immers, wanneer zij dat niet doen, maken deze bedrijven verlies op die ene persoon en dat vinden de aandeelhouders niet leuk.
Het is het tuig van de richel familietje van rente, 'aandeelhouders'.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:09 schreef Zienswijze het volgende:
en dat vinden de aandeelhouders niet leuk.
En de mensen die zich schamen voor hun problemen? En de mensen die in de shit zitten die geen geestelijke problemen hebben?quote:Op maandag 30 mei 2011 17:06 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Mensen die bij een instelling in behandeling zijn, hebben vaak geestelijke problemen. Derest niet, immers anders zouden zij niet in behandeling zijn.
Kwestie van zoekmachines, e.e.a. is namelijk bekend door de afname van drank, drugs, PILLEN. Ze praten niet, maar nemen wel in, follow the..... drugs, Drugs, en DRUGSquote:Op maandag 30 mei 2011 17:10 schreef betyar het volgende:
[..]
En de mensen die zich schamen voor hun problemen? En de mensen die in de shit zitten die geen geestelijke problemen hebben?
Maar wel meer dan in Griekenland of Nederland en ze staan er toch knap beroerd voor.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:07 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Amerika kent geen volledige vrije markt.
Nederland staat er beroerd voor? Jouw eigen financiële situatie is geen projectie van de Nederlandse welvaart hoor.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:12 schreef betyar het volgende:
[..]
Maar wel meer dan in Griekenland of Nederland en ze staan er toch knap beroerd voor.
Fokthesystem googlen zal informatie verschaffen over je gebruik van alcohol of drugs?quote:Op maandag 30 mei 2011 17:12 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Kwestie van zoekmachines, e.e.a. is namelijk bekend door de afname van drank, drugs, PILLEN. Ze praten niet, maar nemen wel in, follow the..... drugs, Drugs, en DRUGS
Lijkt me sterk.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:13 schreef fokthesystem het volgende:
NL is toch 3e van de wereld na japan en ???? qua burnout en anti-stress-slikkers en zuiperts?
De werkgevers betalen hier niet voor. Dat doen de particuliere bedrijven die in de gevangenismarkt opereren.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom zo gruwelijk veel moeite doen en geld uitgeven terwijl je voor veel minder geld een normaal persoon zonder strafblad kunt binnenhalen?
Waar zeg ik dat Nederland er beroerd voor staat????quote:Op maandag 30 mei 2011 17:13 schreef mlg het volgende:
[..]
Nederland staat er beroerd voor? Jouw eigen financiële situatie is geen projectie van de Nederlandse welvaart hoor.
Gemiddeldes kloppen niet, <2% bezit alle waarde op dees aard.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:13 schreef mlg het volgende:
[..]
Nederland staat er beroerd voor? Jouw eigen financiële situatie is geen projectie van de Nederlandse welvaart hoor.
Nogmaals ik heb niks te klagen. Wil je kappen met dat soort onzinnige uitspraken???quote:Op maandag 30 mei 2011 17:13 schreef mlg het volgende:
[..]
Jouw eigen financiële situatie is geen projectie van de Nederlandse welvaart hoor.
Natuurlijk. Zonder aandeelhouders kunnen grote projecten niet gefinancieerd worden.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:10 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Het is het tuig van de richel familietje van rente, 'aandeelhouders'.
Je hebt het nu over wapenhandel, want dat kunnen we goed.quote:
Als je zegt dat Nederland er beroerd voor staat, dan heb je kennelijk een heel zielig leven, veeleisend of je komt niet verder dan je eigen straat.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:15 schreef betyar het volgende:
[..]
Nogmaals ik heb niks te klagen. Wil je kappen met dat soort onzinnige uitspraken???
Het is je eigen verantwoordelijkheid om hulp te zoeken. Mensen die zich schamen om allerhande zaken zullen nooit succesvol worden, want schaamte is een beperking die je jezelf oplegt. Deze mensen kunnen dan beter een cursus nemen waardoor ze van hun schaamtegevoel afkomen.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:10 schreef betyar het volgende:
[..]
En de mensen die zich schamen voor hun problemen? En de mensen die in de shit zitten die geen geestelijke problemen hebben?
Nogmaals, waar zeg ik dat Nederland er beroerd voor staat???quote:Op maandag 30 mei 2011 17:16 schreef mlg het volgende:
[..]
Als je zegt dat Nederland er beroerd voor staat, dan heb je kennelijk een heel zielig leven, veeleisend of je komt niet verder dan je eigen straat.
Ik had het over de welvaart per persoon.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:15 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Je hebt het nu over wapenhandel, want dat kunnen we goed.
zo makkelijk gaat dat niet he, ook dat weet jij.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:16 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Het is je eigen verantwoordelijkheid om hulp te zoeken. Mensen die zich schamen om allerhande zaken zullen nooit succesvol worden, want schaamte is een beperking die je jezelf oplegt. Deze mensen kunnen dan beter een cursus nemen waardoor ze van hun schaamtegevoel afkomen.
Je hebt je post ge-edit..quote:Op maandag 30 mei 2011 17:16 schreef betyar het volgende:
[..]
Nogmaals, waar zeg ik dat Nederland er beroerd voor staat???
Dan wijk je behoorlijk van het padje.quote:
De VS kent nog altijd een hogere BBP per capita dan Nederland. Om over het linkse Griekenland (de vele ambtenaren krijgen overbetaald, typisch links beleidquote:Op maandag 30 mei 2011 17:12 schreef betyar het volgende:
[..]
Maar wel meer dan in Griekenland of Nederland en ze staan er toch knap beroerd voor.
Zo makkelijk gaat dat wel. Het is deel van je persoonlijke ontwikkeling om je mindere en zwakkere kanten te erkennen en deze op te lossen. Immers, alleen op deze manier kan je succesvol worden.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:17 schreef betyar het volgende:
[..]
zo makkelijk gaat dat niet he, ook dat weet jij.
Oja, maar wat is het probleem dan? Wat zal het mij verrekken dat zo'n arbeider veel stress heeft.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:17 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Dan wijk je behoorlijk van het padje.
NL kent een enorm deel van stress arbeiders, die zuipen, slikken of erger.
En de staatsschuld in Amerika ligt zeker in verhouding ook niet hoger dan Nederland??quote:Op maandag 30 mei 2011 17:17 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
De VS kent nog altijd een hogere BBP per capita dan Nederland. Om over het linkse Griekenland (de vele ambtenaren krijgen overbetaald, typisch links beleid) maar niet te spreken.
En dus?quote:Op maandag 30 mei 2011 17:19 schreef betyar het volgende:
[..]
En de staatsschuld in Amerika ligt zeker in verhouding ook niet hoger dan Nederland??
En hoe gaat bedrijf A dat allemaal betalen?quote:Op maandag 30 mei 2011 17:14 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
De werkgevers betalen hier niet voor. Dat doen de particuliere bedrijven die in de gevangenismarkt opereren.
Ik geef een voorbeeld. Stel Jan vindt het nodig om een oude vrouw ernstig te mishandelen om daarbij 500 euro te stelen. Jan krijgt 2 jaar cel. De cel, eten, drinken worden gefinancieerd door bedrijf A. Bedrijf A zal er alles aan doen om Jan na vrijlating aan het werk te krijgen. Immers Jan moet inkomsten genereren om zijn kosten van de gevangenis terug te betalen. Dat betekent dat bedrijf A Jan opleidt, drillt, vaardigheden aanleert, etc. etc. zodat Jan zo goed mogelijk na vrijlating in de maatschappij aan de slag kan. Bedrijf A strijkt een deel vd inkomsten op die Jan genereert.
Faalt bedrijf A, dan maakt bedrijf A verlies en zal bedrijf B met een beter plan meer winst opstrijken door een beter plan voor rehabilitatie.
Een failliet land is niet zo best he. Klagen over Griekenland terwijl je grote voorbeeld Amerika de afgrond in dendert. Al helemaal als de grondstoffen overgaan in andere valuta.quote:
Hoe denk je dat een "normaa" bedrijf aan geld komt? Investeers zoeken wellicht?quote:Op maandag 30 mei 2011 17:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En hoe gaat bedrijf A dat allemaal betalen?
Yep, en in dezes, de yen komt er en. (de yen komt er aan)quote:Op maandag 30 mei 2011 17:21 schreef betyar het volgende:
[..]
Een failliet land is niet zo best he. Klagen over Griekenland terwijl je grote voorbeeld Amerika de afgrond in dendert. Al helemaal als de grondstoffen overgaan in andere valuta.
Wie zegt dat de VS failliet is?quote:Op maandag 30 mei 2011 17:21 schreef betyar het volgende:
[..]
Een failliet land is niet zo best he. Klagen over Griekenland terwijl je grote voorbeeld Amerika de afgrond in dendert. Al helemaal als de grondstoffen overgaan in andere valuta.
Maar goed. Dit gaat over de BBP per capita, daar hoef je die staatsschuld niet bij te betrekken. De belasting is er lager, en daarom hebben ze een hogere staatsschuld, waardoor de netto/bruto verhouding tussen Amerika en Nederland ook nog gunstiger uitkomt voor Amerika.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:21 schreef betyar het volgende:
[..]
Nee, da's starten, om aan geld te komen moet men eerst break even halen en dan verdienen....quote:Op maandag 30 mei 2011 17:22 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Hoe denk je dat een "normaa" bedrijf aan geld komt? Investeers zoeken wellicht?
Wie gaat er nou investeren in een bedrijf dat criminelen voedt, huisvest, rehabiliteert en opleidt? En waarom zou een bedrijf uiteindelijk de voorkeur geven aan die crimineel?quote:Op maandag 30 mei 2011 17:22 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Hoe denk je dat een "normaa" bedrijf aan geld komt? Investeers zoeken wellicht?
Nou, een bedrijf op de wallen bijv.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wie gaat er nou investeren in een bedrijf dat criminelen voedt, huisvest, rehabiliteert en opleidt? En waarom zou een bedrijf uiteindelijk de voorkeur geven aan die crimineel?
Particuliere investeerders die erin willen investeren als bedrijf A met een goed verdienmodel komt. Net zoals particuliere investeerders investeren in vakantiehuisjes in Zuid-Amerika om maar wat te noemen.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wie gaat er nou investeren in een bedrijf dat criminelen voedt, huisvest, rehabiliteert en opleidt? En waarom zou een bedrijf uiteindelijk de voorkeur geven aan die crimineel?
Dat kan. Maar de VS kent geen volledige vrije markt in het gevangeniswezen, waardoor die markt aldaar per definitie inefficient is.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:24 schreef KoosVogels het volgende:
In de VS kennen ze ook een geprivatiseerd gevangeniswezen en daar krijgen de eigenaren een bepaald bedrag per gevangene van de overheid.
De 1 diens straf de ander diens brood.......quote:Op maandag 30 mei 2011 17:25 schreef Zienswijze het volgende:
De gevangenen worden verdeeld op basis van het marktmechanisme. Het is aan de gevangenen zelf om zich qua aanbod aantrekkelijk te maken voor particuliere bedrijven die hun geld erin willen investeren.
Waar haal jij dat vandaan?quote:Op maandag 30 mei 2011 17:23 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Nee, da's starten, om aan geld te komen moet men eerst break even halen en dan verdienen....
Ja, mooi systeem toch.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:27 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
De 1 diens straf de ander diens brood.......
Allemaal leuk en aardig, maar hoe gaan die gevangenisbedrijven dan precies geld verdienen. Ja, een optie is natuurlijk om gedetineerden wegen te laten aanleggen en daar geld voor op te strijken. Immers, de gevangen kun je lekker goedkoop laten werken. Echter, dat lijkt mij concurrentievervalsing en funest voor kleine bedrijfjes.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:25 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Particuliere investeerders die erin willen investeren als bedrijf A met een goed verdienmodel komt. Net zoals particuliere investeerders investeren in vakantiehuisjes in Zuid-Amerika om maar wat te noemen.
De gevangenen worden verdeeld op basis van het marktmechanisme. Het is aan de gevangenen zelf om zich qua aanbod aantrekkelijk te maken voor particuliere bedrijven die hun geld erin willen investeren.
Je zorgt er als crimineel zelf maar voor dat je uit die shit komt.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:27 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
De 1 diens straf de ander diens brood.......
Sorry, heb er gewoonweg niet zoveel vertrouwen in.quote:
Je hebt gelijk. We moeten die gevangenen gewoon dood maken.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig, maar hoe gaan die gevangenisbedrijven dan precies geld verdienen. Ja, een optie is natuurlijk om gedetineerden wegen te laten aanleggen en daar geld voor op te strijken. Immers, de gevangen kun je lekker goedkoop laten werken. Echter, dat lijkt mij concurrentievervalsing en funest voor kleine bedrijfjes.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |