Welke in feite ook maar een gelegaliseerde vorm van drugsdealer is. Hij handelt immers in drogerende middelen.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:34 schreef Morendo het volgende:
Ik ga iig zo even naar mijn goede vriend, de slijter toe.
Ja, godzijdank hoef ik het niet bij de Al Capone's van deze wereld te kopen voor 150 euro per fles, waarbij zij niet echt hebben gedacht aan kwaliteitscontrole zodat elke borrel letterlijk je laatste kan zijn.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:43 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Welke in feite ook maar een gelegaliseerde vorm van drugsdealer is. Hij handelt immers in drogerende middelen.
En je niet het risico loopt om in een vuurgevecht terecht te belanden.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:45 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ja, godzijdank hoef ik het niet bij de Al Capone's van deze wereld te kopen voor 150 euro per fles, waarbij zij niet echt hebben gedacht aan kwaliteitscontrole zodat elke borrel letterlijk je laatste kan zijn.
En dan moet je belastingbetaler zeker op draaien als diegene door dat toedoen (eerder) ziek wordt? Nee, dank je.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:46 schreef betyar het volgende:
Geef de mensen gewoon de vrije keus om zichzelf kapot te roken, drinken, spuiten of te snuiven.
Ja haal de enige fun die er is er ook maar weer tussenuit, gare Koos.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En je niet het risico loopt om in een vuurgevecht terecht te belanden.
Nu draait de belastingbetaler op voor de kosten die al die kansloze repressieve maatregelen met zich meebrengen.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:47 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
En dan moet je belastingbetaler zeker op draaien als diegene door dat toedoen (eerder) ziek wordt? Nee, dank je.
Betalen doe je toch al. Ik zie het probleem niet.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:47 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
En dan moet je belastingbetaler zeker op draaien als diegene door dat toedoen (eerder) ziek wordt? Nee, dank je.
Daarom ben ik ook voor het privatiseren van gevangenissen en rehabilitatie: de overlastgever draait voor zijn eigen kosten op.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nu draait de belastingbetaler op voor de kosten die al die kansloze repressieve maatregelen met zich meebrengen.
Die moet ook betalen als iemand door arbeid (eerder) ziek wordt, dus zie niet echt het verschil.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:47 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
De belastingbetaler draait nu juist op door de kosten van politie, justitie en het hele gevangeniswezen te moeten betalen voor iemand die er zelf voor kiest om drugs te gebruiken. De maatschappelijke kosten zullen waarschijnlijk echt dalen bij legalisatie.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:47 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dus dan zou alcohol ook moeten worden verboden, dat zorgt immers voor enorme maatschappelijke kosten.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:47 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Zo kan het gewoon de staatskas in i.p.v. naar de diknekken.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:50 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Daarom ben ik ook voor het privatiseren van gevangenissen en rehabilitatie: de overlastgever draait voor zijn eigen kosten op.
Hmm ja, een industrie die erop draait om zoveel mogelijk mensen op te sluiten, dat lijkt me nuttig.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:50 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Daarom ben ik ook voor het privatiseren van gevangenissen en rehabilitatie: de overlastgever draait voor zijn eigen kosten op.
Nee, dat kost ons natuurlijk nietsquote:Op maandag 30 mei 2011 16:50 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
In een links land wel ja.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:49 schreef betyar het volgende:
[..]
Betalen doe je toch al. Ik zie het probleem niet.
Private stadscommando's.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, dat kost ons natuurlijk nietsEn je gaat de beveiliging van ons land ook overlaten aan particulier bedrijven?
Dat levert wel leuke TV op. Elke Cops-aflevering is het wel raak met iemand die zo dom is om in het openbaar drugs bij zich te hebben.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nu draait de belastingbetaler op voor de kosten die al die kansloze repressieve maatregelen met zich meebrengen.
Dat zou kunnen. Maar dan kom je bij een monopsonie terecht, wat een beetje een vreemde marktvorm is.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:50 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Zit daar niet op te wachten, eerlijk gezegd.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:52 schreef waht het volgende:
[..]
Dat levert wel leuke TV op. Elke Cops-aflevering is het wel raak met iemand die zo dom is om in het openbaar drugs bij zich te hebben.
Of dit:
Daarom ben ik ook voor de privatisering van de gevangenissen en rehabilitatie: je betaalt zelf je kosten die je veroorzaakt in het criminaliteitswezen. Net zoals je zelf betaalt voor de kilometers die je op de weg rijdt.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:50 schreef Morendo het volgende:
[..]
De belastingbetaler draait nu juist op door de kosten van politie, justitie en het hele gevangeniswezen te moeten betalen voor iemand die er zelf voor kiest om drugs te gebruiken. De maatschappelijke kosten zullen waarschijnlijk echt dalen bij legalisatie.
Nee, er is volledig vrije toegang voor particuliere bedrijven die de markt willen betreden.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:52 schreef Morendo het volgende:
[..]
Dat zou kunnen. Maar dan kom je bij een monopsonie terecht, wat een beetje een vreemde marktvorm is.
Het is grappig omdat het de dwaasheid van die mate van repressie aangeeft.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zit daar niet op te wachten, eerlijk gezegd.
Een land dat alleen maar uit private instellingen bestaat zal failliet gaan, mensen worden uitgeknepen omdat men alleen maar meer winst wil maken. Een monopoly in ALLE sectoren werk je in de hand met je belachelijke plan.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:52 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
In een links land wel ja.
Het is in een land met een volledige vrije markt en volledige zelfredzaamheid een redelijk/goed idee dat iedereen mag doen wat hij wil: drinken, snuiven en weet ik wat allemaal. Degene draait dan gewoonweg zelf voor zijn eigen overlast op.
In een links land echter, waar de werkende klasse de rekeningen van de onrendabelen moeten betalen, gaat deze vlieger niet op, omdat je de werkende klasse dan opzadelt met toenemende kosten als gevolg van (arme) klaplopers die zich de pletter snuiven.
Een kleine politiemacht die hard optreedt. De politiemacht is in handen van de staat, net zoals dat nu het geval is. Het enige verschil is dat alle criminelen de kosten van de inzet van de politiemacht betalen.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, dat kost ons natuurlijk nietsEn je gaat de beveiliging van ons land ook overlaten aan particulier bedrijven?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |