abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97501509
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 16:51 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Dus dan zou alcohol ook moeten worden verboden, dat zorgt immers voor enorme maatschappelijke kosten.
Het hoeft niet verboden te worden: je draait alleen zelf op voor de ziekenhuiskosten als je bijv. een kapotte lever hebt. Waarom moet Jan Alleman de kosten van buurman Piet betalen die het nodig acht om zich elke dag te pletter te zuipen? Jij betaalt toch ook niet mijn hobby's?
pi_97501570
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 16:54 schreef betyar het volgende:

[..]

Een land dat alleen maar uit private instellingen bestaat zal failliet gaan, mensen worden uitgeknepen omdat men alleen maar meer winst wil maken. Een monopoly in ALLE sectoren werk je in de hand met je belachelijke plan.
Je draait de hele zaak om: juist landen die veel publieke overheidsinstellingen hebben gaan op een gegeven moment failliet. Kijk maar naar Griekenland en al die communistische landen. Waarom? Omdat publieke overheidsinstellingen altijd inefficient zijn.
pi_97501574
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 16:55 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Een kleine politiemacht die hard optreedt. De politiemacht is in handen van de staat, net zoals dat nu het geval is. Het enige verschil is dat alle criminelen de kosten van de inzet van de politiemacht betalen.
Hoe wou je dat precies bereiken? Van een kale kip kun je immers niet plukken? En wat als de politiemacht te weinig kapitaalkrachtige mensen inrekent? Krijgt zij dan niet betaald?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 30 mei 2011 @ 16:58:26 #129
336790 dotCommunism
taxes? TAXES!?
pi_97501576
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 16:56 schreef mlg het volgende:

[..]

Dat wil niet zeggen dat er dan onschuldige mensen de bak invliegen.
Er zal wel degelijk door die industrie gelobbied worden voor strengere regels en hogere straffen voor kleine vergrijpen. Amerika kent een deels privaat gevangeniswezen en dat zit vrijwe volledig gevuld met kleine drugscriminaliteit. Precies een reden dat de war on drugs maar door blijft duren: er zit teveel geld in o.a. het gevangeniswezen.
I'm just really stupid with my money, which is why I'll never have a lot of it! Problem solved, dilemma deleted!
  maandag 30 mei 2011 @ 16:59:20 #130
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_97501622
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 16:57 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Het hoeft niet verboden te worden: je draait alleen zelf op voor de ziekenhuiskosten als je bijv. een kapotte lever hebt. Waarom moet Jan Alleman de kosten van buurman Piet betalen die het nodig acht om zich elke dag te pletter te zuipen? Jij betaalt toch ook niet mijn hobby's?
Omdat je ook moet kijken waarom buurman Piet zich te pletter zuipt....en of we hem kunnen helpen om van zijn problemen af te komen, sociaal zijn heet dat volgens mij.
  maandag 30 mei 2011 @ 16:59:55 #131
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_97501647
En ook niet onbelangrijk:

Weet je wat er gebeurd als een Limburger naar Belgie verhuist?

Dan stijgt in beide landen het gemiddelde IQ.
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
pi_97501663
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 16:57 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

En wordt de samenleving er werkelijk beter van wanneer Piet op kosten wordt gejaagd, failliet gaat en op straat moet leven?
  maandag 30 mei 2011 @ 17:00:18 #133
322645 Voorschrift
See if I care
pi_97501664
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 16:59 schreef fokthesystem het volgende:
En ook niet onbelangrijk:

Weet je wat er gebeurd als een Limburger naar Belgie verhuist?

Dan stijgt in beide landen het gemiddelde IQ.
Landen?
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  maandag 30 mei 2011 @ 17:00:59 #134
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_97501685
quote:
10s.gif Op maandag 30 mei 2011 17:00 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Landen?
Jij denkt dat limburgers aliens zijn ? :)
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
  maandag 30 mei 2011 @ 17:01:09 #135
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_97501690
quote:
3s.gif Op maandag 30 mei 2011 16:58 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Je draait de hele zaak om: juist landen die veel publieke overheidsinstellingen hebben gaan op een gegeven moment failliet. Kijk maar naar Griekenland en al die communistische landen. Waarom? Omdat publieke overheidsinstellingen altijd inefficient zijn.
Nee hoor, en om dan toch landen erbij te gaan halen (ik haat dat zeg), kijk eens naar Amerika. Mooi land toch??
  maandag 30 mei 2011 @ 17:01:15 #136
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_97501697
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 16:58 schreef dotCommunism het volgende:

[..]

Er zal wel degelijk door die industrie gelobbied worden voor strengere regels en hogere straffen voor kleine vergrijpen. Amerika kent een deels privaat gevangeniswezen en dat zit vrijwe volledig gevuld met kleine drugscriminaliteit. Precies een reden dat de war on drugs maar door blijft duren: er zit teveel geld in o.a. het gevangeniswezen.
Trias politica.
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
pi_97501717
quote:
15s.gif Op maandag 30 mei 2011 16:58 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hoe wou je dat precies bereiken? Van een kale kip kun je immers niet plukken? En wat als de politiemacht te weinig mensen kapitaalkrachtige mensen inrekent? Krijgt zij dan niet betaald?
Dat komt omdat jij in termen van "zieligheid" denkt: een crimineel is een kale kip waarvan je niet kan plukken. Ondernemers echter zien talent in iedereen, of je nou Koos heet en of je crimineel bent. Particuliere bedrijven financieren het gevangeniswezen en de rehabilitatie. De rechter stelt bijv. een straf van 5 jaar. De bedrijven zullen er alles aan doen om de gevangene na vrijlating aan het werk te krijgen en/of een eigen bedrijf te starten. Inmmers, een deel van de inkomsten die hij hierbij genereeert is de winst van de besbetreffende bedrijven.

De politiemacht is ten eerste in handen van de staat. Voor zover de crimnelen in totaal niet de volledige kosten van de politiemacht kunnen dekken, financieert de staat derest. Net zoals nu het geval is, alleen financieren de criminelen een deel vd politiemacht.
  maandag 30 mei 2011 @ 17:02:17 #138
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_97501749
Wees blij, die drugsbende is welhaast een vrije markt, hoge prijzen en tOch 'weinig' verslaafden die door iedereen onderhouden moeten worden.
pi_97501814
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 16:59 schreef betyar het volgende:

[..]

Omdat je ook moet kijken waarom buurman Piet zich te pletter zuipt....en of we hem kunnen helpen om van zijn problemen af te komen, sociaal zijn heet dat volgens mij.
Absoluut. Preventie is een belangrijk middel. Maar er blijven altijd klaplopers over die het, ook al zijn ze geestelijk gezond, het leuk vinden om zich elke dag te pletter te zuipen. Daar wens ik niet voor te betalen, wanneer hij een operatie nodig heeft. Net zoals jij niet voor mij hoeft te betalen wanneer ik met 220 over de vijfbaanse A2 scheur en het risico neem om mijn auto in kreukels te rijden.
pi_97501820
quote:
3s.gif Op maandag 30 mei 2011 17:01 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Dat komt omdat jij in termen van "zieligheid" denkt: een crimineel is een kale kip waarvan je niet kan plukken. Ondernemers echter zien talent in iedereen, of je nou Koos heet en of je crimineel bent. Particuliere bedrijven financieren het gevangeniswezen en de rehabilitatie. De rechter stelt bijv. een straf van 5 jaar. De bedrijven zullen er alles aan doen om de gevangene na vrijlating aan het werk te krijgen en/of een eigen bedrijf te starten. Inmmers, een deel van de inkomsten die hij hierbij genereeert is de winst van de besbetreffende bedrijven.

De politiemacht is ten eerste in handen van de staat. Voor zover de crimnelen in totaal niet de volledige kosten van de politiemacht kunnen dekken, financieert de staat derest. Net zoals nu het geval is, alleen financieren de criminelen een deel vd politiemacht.
In welke wereld leef jij? Waarom denk je dat rehabilitatie zo stroef verloopt? Juist, omdat ondernemers niet zitten te wachten op werknemers met een criminele achtergrond. Bedrijven gaan dan niet plots betalen voor dat rehabilitatieproces. Nee, die huren wel een 'normaal' iemand in.
pi_97501857
Oei, de discussie wordt gekaapt door Zienswijze.
pi_97501868
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 17:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

In welke wereld leef jij? Waarom denk je dat rehabilitatie zo stroef verloopt? Juist, omdat ondernemers niet zitten te wachten op werknemers met een criminele achtergrond. Bedrijven gaan dan niet plots betalen voor dat rehabilitatieproces. Nee, die huren wel een 'normaal' iemand in.
Ik neem liever een ex-crimineel aan die zijn leven heeft verbetert en vol motivatie en inzet bereid is om geld te verdienen dan één of andere niet-criminele persoon uit de onderklasse die geen motivatie heeft om te werken.
  maandag 30 mei 2011 @ 17:05:14 #143
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_97501871
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 17:03 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Absoluut. Preventie is een belangrijk middel. Maar er blijven altijd klaplopers over die het, ook al zijn ze geestelijk gezond, het leuk vinden om zich elke dag te pletter te zuipen. Daar wens ik niet voor te betalen, wanneer hij een operatie nodig heeft. Net zoals jij niet voor mij hoeft te betalen wanneer ik met 220 over de vijfbaanse A2 scheur en het risico neem om mijn auto in kreukels te rijden.
Hoe wil je die klaplopers onderscheiden van de mensen die wel in de shit zitten?
pi_97501907
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 17:05 schreef betyar het volgende:

[..]

Hoe wil je die klaplopers onderscheiden van de mensen die wel in de shit zitten?
Mensen die bij een instelling in behandeling zijn, hebben vaak geestelijke problemen. Derest niet, immers anders zouden zij niet in behandeling zijn.
pi_97501930
quote:
3s.gif Op maandag 30 mei 2011 17:05 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Ik neem liever een ex-crimineel aan die zijn leven heeft verbetert en vol motivatie en inzet bereid is om geld te verdienen dan één of andere niet-criminele persoon uit de onderklasse die geen motivatie heeft om te werken.
Dat kun je nu wel doodleuk roepen, maar de praktijk schetst een ander beeld. Werkgevers zitten niet te wachten op ex-criminelen, en dat terwijl ze niet eens meebetalen aan de rehabilitatie.
  maandag 30 mei 2011 @ 17:07:11 #146
198365 Morendo
The Real Deal
pi_97501947

Dit is toch wel het toppunt van domheid en kortzichtigheid. :') :|W |:(
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_97501962
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 17:01 schreef betyar het volgende:

[..]

Nee hoor, en om dan toch landen erbij te gaan halen (ik haat dat zeg), kijk eens naar Amerika. Mooi land toch??
Amerika kent geen volledige vrije markt.
  maandag 30 mei 2011 @ 17:08:10 #148
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_97501983
quote:
3s.gif Op maandag 30 mei 2011 17:07 schreef Zienswijze het volgende:

Amerika kent geen volledige vrije markt.
Echter, grofweg hoeveel % meeerrrr dan hier?
pi_97502046
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 17:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat kun je nu wel doodleuk roepen, maar de praktijk schetst een ander beeld. Werkgevers zitten niet te wachten op ex-criminelen, en dat terwijl ze niet eens meebetalen aan de rehabilitatie.
De bedrijven die de criminelen moeten financieren zullen er alles aan doen om deze mensen te drillen en op te leiden tot goede, voldane, trouwe werknemers. Mensen kan je kneden, beinvloeden en drilllen. Immers, wanneer zij dat niet doen, maken deze bedrijven verlies op die ene persoon en dat vinden de aandeelhouders niet leuk.
pi_97502082
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 17:08 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Echter, grofweg hoeveel % meeerrrr dan hier?
Dat zou ik niet weten.

Wat van belang is dat zonder een volledige vrije markt geen volledige concurrentie mogelijk is, omdat allerlei vormen van subsidie een marktverstorende werking uitoefenen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')