Nogmaals, het risico dat ex-gedetineerden voor een bedrijf niet renderen is levensgroot, dat zullen ze daarom niet willen lopen.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:09 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dan komt hij natuurlijk vrij. Het is aan de bedrijven zelf om de ex-gedetineerden zo productief mogelijk te maken. Lukt dat bij één niet, niet erg, want de anderen genereren cash waardoor de mislukking van één wordt opgevangen.
Nee, maar rechters worden wel betaald met belastinggeld. In wezen geef je een uitgavepost van de overheid gewoon een andere bestemming. En gaat het om een eenmalige donatie aan die gevangenissen of blijven zij aan de tiet van de staat hangen? Geef je het jaarloon van tien rechters die je wegbezuinigt in een keer aan de gevangenissen? Als je dat doet, dan is het gevangeniswezen niet gebaat bij minder criminaliteit aangezien de rendabilieit op den duur afneemt.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:07 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Rechters maken geen onderdeel van het gevangeniswezen uit, maar is een sector daarbuiten.
Onzin. Als jij bijv. bij de overheid werkt voor dijkontwikkeling, dan ben je daar tijdens werktijd natuurlijk mee bezig. Echter, omdat het denkwerk is, kan jij in de vrije tijd ook af en toe aan je werk denken om met betere dijkontwikkelingen te komen. Of wil jij beweren dat jij in de vrije tijd nooit met je werk bezig bent?quote:Op maandag 30 mei 2011 19:10 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Nee, dat kan zeker niet, mensen zijn veel weerbarstiger.
Jij loopt alleen maar zaken te roeptoeteren zonder dat je daarvoor een onderbouwing levert.
Exact. van rechters is slechst 1 voorbeeld. Er zijn meerdere posten die in aanmerking kunnen komen om het model zó vorm te geven, dat het voor desbetreffende bedrijven loont om de criminaliteit zo laag mogelijk te verkrijgen.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, maar rechters worden wel betaald met belastinggeld. In wezen geef je een uitgavepost van de overheid gewoon een andere bestemming. En gaat het om een eenmalige donatie aan die gevangenissen of blijven zij aan de tiet van de staat hangen? Geef je het jaarloon van tien rechters die je wegbezuinigt in een keer aan de gevangenissen? Als je dat doet, dan is het gevangeniswezen niet gebaat bij minder criminaliteit aangezien de rendabilieit op den duur afneemt.
Mensen met een lage opleiding doen nu eenmaal geen werk waarover ze in hun vrije tijd moeten nadenken, sterker nog, ze zijn er blij mee als ze klaar zijn. Sowieso nodigt laaggeschoold werk ertoe uit om na te denken over andere zaken, bijv. waar je je volgende kraak gaat zetten.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:11 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Onzin. Als jij bijv. bij de overheid werkt voor dijkontwikkeling, dan ben je daar tijdens werktijd natuurlijk mee bezig. Echter, omdat het denkwerk is, kan jij in de vrije tijd ook af en toe aan je werk denken om met betere dijkontwikkelingen te komen. Of wil jij beweren dat jij in de vrije tijd nooit met je werk bezig bent?
Dat is het motiveren van medewerkers.
Nee, mensen die voldoende aantonen hun leven hebben te verbeterd, kunnen een mooie cash cow worden.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:10 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Nogmaals, het risico dat ex-gedetineerden voor een bedrijf niet renderen is levensgroot, dat zullen ze daarom niet willen lopen.
Er is in Nederland geen markt voor gedetineerden, zo simpel is het.
Maar dan is het op de lange termijn niet rendabel om de criminaliteit op te lossen. Althans, niet voor het particuliere gevangeniswezen.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:12 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Exact. van rechters is slechst 1 voorbeeld. Er zijn meerdere posten die in aanmerking kunnen komen om het model zó vorm te geven, dat het voor desbetreffende bedrijven loont om de criminaliteit zo laag mogelijk te verkrijgen.
Mensen kan je opleiden. Een gevangene kan je een HBO-opleiding of zelfs een WO-opleiding aanbieden.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:12 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Mensen met een lage opleiding doen nu eenmaal geen werk waarover ze in hun vrije tijd moeten nadenken, sterker nog, ze zijn er blij mee als ze klaar zijn. Sowieso nodigt laaggeschoold werk ertoe uit om na te denken over andere zaken, bijv. waar je je volgende kraak gaat zetten.
Zo is het en niet anders.
Het overgrote deel van de gedetineerden valt weer terug in hun oude patroon en zijn daarbij laagopgeleid.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:13 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Nee, mensen die voldoende aantonen hun leven hebben te verbeterd, kunnen een mooie cash cow worden.
Gevangenen op zich zijn een leuk segment waaruit zeer veel geld te verdienen valt.
Dat zeg ik: dat plan moet je zó vormgeven dat het ook op de lange termijn rendabel is.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar dan is het op de lange termijn niet rendabel om de criminaliteit op te lossen. Althans, niet voor het particuliere gevangeniswezen.
Kom je weer uit op het gegeven dat deze instellingen profiteren van een hogere criminaliteit.
Gedetineerden hebben voor het overgrote deel een laag-IQ en zijn, afgezien van hun motivatie, niet eens in staat een dergelijke opleiding te volgen.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:14 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Mensen kan je opleiden. Een gevangene kan je een HBO-opleiding of zelfs een WO-opleiding aanbieden.
Dat kan ook. Meer gevangenen betekent meer inkomsten (volgens jouw model althans). Maar nogmaals, ik vind dat griezelig.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:14 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat zeg ik: dat plan moet je zó vormgeven dat het ook op de lange termijn rendabel is.
Dat is met de huidige rehabilitaitie, omdat er geen winst/verlies model is. Een hulporganisatie heeft geen baad om de rehabilitatie zo goed mogelijk te stroomlijnen. Wanneer je een winst/verdienmodel eraan koppelt dmv privatisering, hebben de betrokken partijen er wél belang bij.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:14 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Het overgrote deel van de gedetineerden valt weer terug in hun oude patroon en zijn daarbij laagopgeleid.
Geef mij 10 gevangenen en ik zorg er dat de meesten van hen een cash cow worden.quote:Het is simpele statistiek dat deze mensen geen geld opleveren op basis van jouw verdienmodel.
Dat vind ik nou flauw. We voeren hier een serieuze discussie en jij komt aanschijten met Disney-argumenten.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:14 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Mensen kan je opleiden. Een gevangene kan je een HBO-opleiding of zelfs een WO-opleiding aanbieden.
Gevangenissen privatiseren?quote:Op maandag 30 mei 2011 18:38 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Het is aan de vrije markt om hiervoor rendabele verdienmodellen op te zetten. Dan kan een vrije markt veel beter dan een overheid.
Nee. Dat plan moet je pas in werking laten treden wanneer er ook op de lange termijn voldoende reden is om de criminaliteit terug te dringen.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat kan ook. Meer gevangenen betekent meer inkomsten (volgens jouw model althans). Maar nogmaals, ik vind dat griezelig.
Jij onderschat de weerzin van gevangen om aan zulke zaken mee te werken, het zal ze worst wezen of ze beter af zijn of niet, ze willen er zo snel mogelijk weer uit om weer lekker misdaden te kunnen plegen.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:16 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat is met de huidige rehabilitaitie, omdat er geen winst/verlies model is. Een hulporganisatie heeft geen baad om de rehabilitatie zo goed mogelijk te stroomlijnen. Wanneer je een winst/verdienmodel eraan koppelt dmv privatisering, hebben de betrokken partijen er wél belang bij.
Op deze manier kan je dus het recidive terugdringen.
Oh mijn god, wat ben jij een grappig ventje, ik lach me hier echt de ballen uit mijn broek.quote:[..]
Geef mij 10 gevangenen en ik zorg er dat de meesten van hen een cash cow worden.
Hoezo? Jan de loodgieter kan je prima een HBO-opleiding aanbieden. Iedereen kan leren en zo hoog is het HBO-niveau niet.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat vind ik nou flauw. We voeren hier een serieuze discussie en jij komt aanschijten met Disney-argumenten.
Waarom zijn er dan uberhaupt nog zoveel MBO'ers als iedereen toch een HBO of WO-opleiding zou moeten kunnen volgen?quote:Op maandag 30 mei 2011 19:19 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Hoezo? Jan de loodgieter kan je prima een HBO-opleiding aanbieden. Iedereen kan leren en zo hoog is het HBO-niveau niet.
- Motivatie kan je trainenquote:Op maandag 30 mei 2011 19:15 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Gedetineerden hebben voor het overgrote deel een laag-IQ en zijn, afgezien van hun motivatie, niet eens in staat een dergelijke opleiding te volgen.
Alleen hierdoor al valt je verdienmodel door de mand.
Omdat de vrije markt niet op individuen van toepassing is. Wanneer iedereen zijn eigen boontjes moest doppen, dan zullen alle MBO'ers die de capaciteiten hebben een HBO- of WO-opleiding volgen, om zo meer zekerheid te verkrijgen.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:19 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Waarom zijn er dan uberhaupt nog zoveel MBO'ers als iedereen toch een HBO of WO-opleiding zou moeten kunnen volgen?
quote:Op maandag 30 mei 2011 19:20 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
- Ook met een lage IQ kan je een HBO-opleiding en zelfs (!) een WO-opleiding volgen. Iemand die bestuurskunde of rechten studeert, hoeft niet eens slim te zijn.
Moet je slim zijn om rechten te studeren? Of accountancy? Nee, je moet enkel feiten uit je kop stampen en met een wetboek overweg kunnen. Dat kan iedereen.quote:
Dit slaat gewoon nergens op. Je draait eromheen. Nergens presenteer je concrete antwoorden, in plaats daarvan blijf je steken in vaagheden. 'Ja, je moet plannen bedenken die ervoor zorgen dat de sector rendabel wordt en blijft.'quote:Op maandag 30 mei 2011 19:18 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Nee. Dat plan moet je pas in werking laten treden wanneer er ook op de lange termijn voldoende reden is om de criminaliteit terug te dringen.
Je moet nooit nee zeggen. Je kan de private sector over dergelijke plannen laten brainstormen. Wanneer zij dit - met bovenstaande doelen in acht nemend - voldoende rendabel kunnen presenteren, kan de overheid deze markt liberaliseren.
Een goede stap toch? Niemand verliest erop, want de private sector moet eerst aan kunnen tonen dat de samenleving er niet de dupe van wordt.
Haha, nee. Kun je uberhaupt wel laagopgeleiden?quote:Op maandag 30 mei 2011 19:21 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Omdat de vrije markt niet op individuen van toepassing is. Wanneer iedereen zijn eigen boontjes moest doppen, dan zullen alle MBO'ers die de capaciteiten hebben een HBO- of WO-opleiding volgen, om zo meer zekerheid te verkrijgen.
Exact, en zo komen er pas uit wanneer ze voldoende toekomstpespectief kunnen laten zien.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:18 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Jij onderschat de weerzin van gevangen om aan zulke zaken mee te werken, het zal ze worst wezen of ze beter af zijn of niet, ze willen er zo snel mogelijk weer uit om weer lekker misdaden te kunnen plegen.
Als ondernemer zie je nou eenmaal talent in iedereen, wat je ook in je verleden gedaan hebt.quote:Oh mijn god, wat ben jij een grappig ventje, ik lach me hier echt de ballen uit mijn broek.
Er schijnen mensen te zijn die niet capabel genoeg zijn om dat te kunnenquote:Op maandag 30 mei 2011 19:22 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Moet je slim zijn om rechten te studeren? Of accountancy? Nee, je moet enkel feiten uit je kop stampen en met een wetboek overweg kunnen. Dat kan iedereen.
Ja, en iedereen kan leren.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Haha, nee. Kun je uberhaupt wel laagopgeleiden?
Deze ga ik even opslaan voor eriksd.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:22 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Moet je slim zijn om rechten te studeren? Of accountancy? Nee, je moet enkel feiten uit je kop stampen en met een wetboek overweg kunnen. Dat kan iedereen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |