Dat kan je beperken, door het winstmodel van dergelijke bedrijven afhankelijk te maken in hoeverre de crimnaliteit daalt. Bijv. bij een lage criminalteit, verdient een bedrijf (op een andere business unit) meer dan bij hoge criminaliteit.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:56 schreef KoosVogels het volgende:
Het lijkt mij overigens zeer onwenselijk dat er bepaalde lieden rondlopen in de particuliere sector die er letterlijk profijt van hebben dat de criminaliteit in een land stijgt. Lijkt mij een vreemde insteek.
Prima, het lijkt me dan ook een goed idee om de opbrengst van die CO2-baten te besteden aan innovatie in de energiesector.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:57 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Iemand van E.ON weet echter wel beter hoe het technisch en financieel in elkaar steekt, en aangezien hij geen belang heeft om bij mij te lobbyen geloof ik hem toch eerder dan een regering die uit electorale overwegingen heeft besloten om uit de kernenergie te stappen.
En fijn dat die CO2-tax bedoelt is om naar duurzame oplossingen te zoeken, maar technisch gezien kan men momenteel niet op grote schaal CO2 arme oplossingen inzetten. Hierdoor zal de energierekening de komende jaren fors stijgen, maar goed, laten we het afwachten en dan kunnen we keihard lachen over hoe die protesterende meute dan letterlijk de rekening gepresenteerd krijgt.
Ik ben dan ook geen crimineel, en heb dus recht op basisrechten.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:53 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
De reden dat jij je nonsens op internet kan verkondigen komt door die verdomde overheid die bedrijven in toom houdt en jouw dus niet kunnen dwingen 16 uur per dag te werken.
Criminelen hebben dat ook.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:58 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik ben dan ook geen crimineel, en heb dus recht op basisrechten.
Brrrquote:Op maandag 30 mei 2011 18:53 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
De reden dat jij je nonsens op internet kan verkondigen komt door die verdomde overheid die bedrijven in toom houdt en jouw dus niet kunnen dwingen 16 uur per dag te werken.
Wie gaat die bedrijven extra betalen als de criminaliteit daalt?quote:Op maandag 30 mei 2011 18:57 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat kan je beperken, door het winstmodel van dergelijke bedrijven afhankelijk te maken in hoeverre de crimnaliteit daalt. Bijv. bij een lage criminalteit, verdient een bedrijf (op een andere business unit) meer dan bij hoge criminaliteit.
Na zijn door de rechter wettelijk bepaalde straf.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:56 schreef remlof het volgende:
[..]
Dus hoe productiever een gevangene is hoe eerder jij 'm zou vrijlaten? Ongeacht waarvoor ie veroordeeld is?
Gezien onze gevangenispopulatie lijkt me dat een nogal optimistische instelling.quote:
In dit geval zeker wel.quote:Dat weet jij niet, omdat jij de markt niet kan voorspellen.
Zolang jouw denkkader er tussen zit zonder enige ethische input is dat een kansloze exercitie.quote:Bovendien:
Het lijkt mij verstandig om bedrijven over dit verdienmodel te laten brainstormen. Indien er adequate en voldoende rendabele verdienmodellen gepresenteerd kunnen worden aan de overheid, kan de overheid besluiten om de gevangenismarkt te laten liberaliseren en kunnen ondernemende individuen cashen
Dat klinkt toch wel als een bijzonder lucratieve bedrijfstak. Je zou het bijna betreuren dat Henri Ford een eeuw te vroeg is geboren!quote:Op maandag 30 mei 2011 18:57 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat kan je beperken, door het winstmodel van dergelijke bedrijven afhankelijk te maken in hoeverre de crimnaliteit daalt. Bijv. bij een lage criminalteit, verdient een bedrijf (op een andere business unit) meer dan bij hoge criminaliteit.
Dus waarom zou een gevangene harder werken als ie toch weet dat ie voor een bepaalde periode vast zit?quote:Op maandag 30 mei 2011 18:59 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Na zijn door de rechter wettelijk bepaalde straf.
Dat is correct, het was ook ironisch bedoelt.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:55 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat was ironisch bedoeld van onze Pruis, neem ik aan
Jij en ik kunnen dat prima vinden, maar de Duitse burger die een hogere energierekening gepresenteerd krijgt (die verdubbeld gewoon) die zal daar niet zo blij mee zijn.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:58 schreef remlof het volgende:
[..]
Prima, het lijkt me dan ook een goed idee om de opbrengst van die CO2-baten te besteden aan innovatie in de energiesector.
Je kan van mij gevangenen in elke kleur krijgen, zolang ze maar zwart zijn.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:00 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat klinkt toch wel als een bijzonder lucratieve bedrijfstak. Je zou het bijna betreuren dat Henri Ford een eeuw te vroeg is geboren!
Je wint als bedrijf altijd inderdaadquote:Op maandag 30 mei 2011 19:00 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat klinkt toch wel als een bijzonder lucratieve bedrijfstak. Je zou het bijna betreuren dat Henri Ford een eeuw te vroeg is geboren!
Das mooi, dan kunnen we vrachtwagenchauffeurs als arts opleiden. Wel als voorwaarde stellen dat mensen als jij dan verplicht naar die arts toe moeten.quote:
Waarom zou je een rechtszaak volgen waarvan de uitkomst al duidelijk is?quote:Op maandag 30 mei 2011 18:57 schreef Morendo het volgende:
http://nos.nl/nieuws/live/journaal24/
Moszko's pleidooi in de zaak Greet.
De markt en/of de samenleving. Een voorbeeld: je kan het model bijv. zo vormgeven dat bij dalende criminaliteit minder rechters nodig zijn (en dus minder publieke kosten). De opbrengst hiervan gaat naar de bedrijven in de gevangenismarkt.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wie gaat die bedrijven extra betalen als de criminaliteit daalt?
Die De Kreek is anders topvermaak.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:01 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waarom zou je een rechtszaak volgen waarvan de uitkomst al duidelijk is?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.(...) Misschien worden jullie[Nederlanders] wel de economische vluchtelingen aan de grens met de afsluitdijk tussen Nederland en Fryslan.
-Linkse Boomknuffelaar
Je wilt een gevangene langer vasthouden dan zijn door de rechter opgelegde straf?quote:Op maandag 30 mei 2011 18:59 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Na zijn door de rechter wettelijk bepaalde straf.
quote:Op maandag 30 mei 2011 19:00 schreef Reya het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |