Haha, nee. Kun je uberhaupt wel laagopgeleiden?quote:Op maandag 30 mei 2011 19:21 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Omdat de vrije markt niet op individuen van toepassing is. Wanneer iedereen zijn eigen boontjes moest doppen, dan zullen alle MBO'ers die de capaciteiten hebben een HBO- of WO-opleiding volgen, om zo meer zekerheid te verkrijgen.
Exact, en zo komen er pas uit wanneer ze voldoende toekomstpespectief kunnen laten zien.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:18 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Jij onderschat de weerzin van gevangen om aan zulke zaken mee te werken, het zal ze worst wezen of ze beter af zijn of niet, ze willen er zo snel mogelijk weer uit om weer lekker misdaden te kunnen plegen.
Als ondernemer zie je nou eenmaal talent in iedereen, wat je ook in je verleden gedaan hebt.quote:Oh mijn god, wat ben jij een grappig ventje, ik lach me hier echt de ballen uit mijn broek.
Er schijnen mensen te zijn die niet capabel genoeg zijn om dat te kunnenquote:Op maandag 30 mei 2011 19:22 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Moet je slim zijn om rechten te studeren? Of accountancy? Nee, je moet enkel feiten uit je kop stampen en met een wetboek overweg kunnen. Dat kan iedereen.
Ja, en iedereen kan leren.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Haha, nee. Kun je uberhaupt wel laagopgeleiden?
Deze ga ik even opslaan voor eriksd.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:22 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Moet je slim zijn om rechten te studeren? Of accountancy? Nee, je moet enkel feiten uit je kop stampen en met een wetboek overweg kunnen. Dat kan iedereen.
Dat is een zeer klein deel. De meeste mensen kunnen een studie accountancy doen. Je hoeft enkel regels uit je kop te leren en deze toe te passne.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:24 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Er schijnen mensen te zijn die niet capabel genoeg zijn om dat te kunnen
Hahahahaha, jahoor. Ben je bekend met dat land van de vrije markt, Amerika? Dat land waar werkgevers liever een blanke crimineel dan een zwarte man met opleiding aannemen?quote:Op maandag 30 mei 2011 19:23 schreef Zienswijze het volgende:
Als ondernemer zie je nou eenmaal talent in iedereen, wat je ook in je verleden gedaan hebt.
Waarom zit jij op het MBO?quote:Op maandag 30 mei 2011 19:24 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Er schijnen mensen te zijn die niet capabel genoeg zijn om dat te kunnen
Haha, nee. Ook niet als je het blijft roepen.quote:
Je kan er wel om lachen, maar als ondernemer zie je talent in iedereen. Het is van de zotte dat wij een groep criminelen wegzetten. Overal zit innovatiekracht, ook criminelen kunnen met de beste ideeen komen. Laat je deze groep bloeien, en meedoen aan het maatschappelijk en eocnomische proces, dan profiteert de gehele samenleving ervan.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:24 schreef KoosVogels het volgende:
Met behulp van van de vrije markt wil Zienswijze een leger superintelligente ex-gedetineerden trainen
Daar heeftie wel een punt, rechten zou prima een HBO-opleiding kunnen zijn.quote:
Wat Koos zegt, ik ga hier verder geen woorden aan vuil maken.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Haha, nee. Ook niet als je het blijft roepen.
Iedereen kan toch leren om tot 10 te tellen? Nou dan, dan kan je derest ook leren.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Haha, nee. Ook niet als je het blijft roepen.
quote:Op maandag 30 mei 2011 19:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit slaat gewoon nergens op. Je draait eromheen. Nergens presenteer je concrete antwoorden, in plaats daarvan blijf je steken in vaagheden. 'Ja, je moet plannen bedenken die ervoor zorgen dat de sector rendabel wordt en blijft.'
Hoe dan? Welke dan? Vertel.
Niets mis met accountancy, en er lopen zat slimme mensen binnen deze studie rond. Maar in principe is het geen moeilijke studie. Zeker als je het met een studie Natuurkunde o.i.d. vergelijkt.quote:
Analytische vaardigheden kan je niet leren.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:26 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Iedereen kan toch leren om tot 10 te tellen? Nou dan, dan kan je derest ook leren.
Je blijft maar in theorieën praten. De praktijk is simpelweg compleet anders. De praktijk is dat mensen van 40 te oud zijn voor werkgevers. De praktijk is dat zwarten en Marokkanen en andere allochtonen nog steeds stelselmatig gediscrimineerd worden op basis van niks. Het is leuk dat in theorie werkgevers de beste mensen aannemen, het is leuk dat in theorie criminelen een tweede kans wordt gegund en ze alsnog kunnen opklimmen naar een RvB-functie, maar dat is de praktijk simpelweg niet.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:26 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Iedereen kan toch leren om tot 10 te tellen? Nou dan, dan kan je derest ook leren.
...quote:Op maandag 30 mei 2011 19:26 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Voor een HBO-studie rechten heb je ook geen analytische vaardigheden nodig.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:27 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Analytische vaardigheden kan je niet leren.
Ondernemers presteren deze plannen aan de markt. En het is aan de markt om te beslissen of deze plannen wel of niet rendabel zijn.quote:Oja, en de kracht van ondernemers is om realistische plannen te bedenken, niet vergezochte hersenspinsel en deze dan met de titel "ondernemen is het zien van talent in iedereen" wegzetten.
Wie is de markt dan?quote:Op maandag 30 mei 2011 19:28 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ondernemers presteren deze plannen aan de markt. En het is aan de markt om te beslissen of deze plannen wel of niet rendabel zijn.
Ik ben maar 1 persoon vd totale Nederlandse markt, die 16.5 miljoen mensen beslaat. Wat doe je? Je laat de private sector hierover brainstormen. Het heeft geen zin om bij voorbaat nee te zeggen, omdat je de private sector niet eens het werk hebt laten doen. Als je private sector met goede ideeen kan komen, dan gaat het door. Zo niet, dan gaat het niet door.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit slaat gewoon nergens op. Je draait eromheen. Nergens presenteer je concrete antwoorden, in plaats daarvan blijf je steken in vaagheden. 'Ja, je moet plannen bedenken die ervoor zorgen dat de sector rendabel wordt en blijft.'
Hoe dan? Welke dan? Vertel.
Ow, dus er komt iemand langs mijn deur om te vragen of ik het een goed plan vind?quote:Op maandag 30 mei 2011 19:30 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
De markt is iedereen. In NL 16.5 miljoen mensen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |