Dat is een zeer klein deel. De meeste mensen kunnen een studie accountancy doen. Je hoeft enkel regels uit je kop te leren en deze toe te passne.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:24 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Er schijnen mensen te zijn die niet capabel genoeg zijn om dat te kunnen
Hahahahaha, jahoor. Ben je bekend met dat land van de vrije markt, Amerika? Dat land waar werkgevers liever een blanke crimineel dan een zwarte man met opleiding aannemen?quote:Op maandag 30 mei 2011 19:23 schreef Zienswijze het volgende:
Als ondernemer zie je nou eenmaal talent in iedereen, wat je ook in je verleden gedaan hebt.
Waarom zit jij op het MBO?quote:Op maandag 30 mei 2011 19:24 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Er schijnen mensen te zijn die niet capabel genoeg zijn om dat te kunnen
Haha, nee. Ook niet als je het blijft roepen.quote:
Je kan er wel om lachen, maar als ondernemer zie je talent in iedereen. Het is van de zotte dat wij een groep criminelen wegzetten. Overal zit innovatiekracht, ook criminelen kunnen met de beste ideeen komen. Laat je deze groep bloeien, en meedoen aan het maatschappelijk en eocnomische proces, dan profiteert de gehele samenleving ervan.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:24 schreef KoosVogels het volgende:
Met behulp van van de vrije markt wil Zienswijze een leger superintelligente ex-gedetineerden trainen
Daar heeftie wel een punt, rechten zou prima een HBO-opleiding kunnen zijn.quote:
Wat Koos zegt, ik ga hier verder geen woorden aan vuil maken.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Haha, nee. Ook niet als je het blijft roepen.
Iedereen kan toch leren om tot 10 te tellen? Nou dan, dan kan je derest ook leren.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Haha, nee. Ook niet als je het blijft roepen.
quote:Op maandag 30 mei 2011 19:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit slaat gewoon nergens op. Je draait eromheen. Nergens presenteer je concrete antwoorden, in plaats daarvan blijf je steken in vaagheden. 'Ja, je moet plannen bedenken die ervoor zorgen dat de sector rendabel wordt en blijft.'
Hoe dan? Welke dan? Vertel.
Niets mis met accountancy, en er lopen zat slimme mensen binnen deze studie rond. Maar in principe is het geen moeilijke studie. Zeker als je het met een studie Natuurkunde o.i.d. vergelijkt.quote:
Analytische vaardigheden kan je niet leren.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:26 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Iedereen kan toch leren om tot 10 te tellen? Nou dan, dan kan je derest ook leren.
Je blijft maar in theorieën praten. De praktijk is simpelweg compleet anders. De praktijk is dat mensen van 40 te oud zijn voor werkgevers. De praktijk is dat zwarten en Marokkanen en andere allochtonen nog steeds stelselmatig gediscrimineerd worden op basis van niks. Het is leuk dat in theorie werkgevers de beste mensen aannemen, het is leuk dat in theorie criminelen een tweede kans wordt gegund en ze alsnog kunnen opklimmen naar een RvB-functie, maar dat is de praktijk simpelweg niet.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:26 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Iedereen kan toch leren om tot 10 te tellen? Nou dan, dan kan je derest ook leren.
...quote:Op maandag 30 mei 2011 19:26 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Voor een HBO-studie rechten heb je ook geen analytische vaardigheden nodig.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:27 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Analytische vaardigheden kan je niet leren.
Ondernemers presteren deze plannen aan de markt. En het is aan de markt om te beslissen of deze plannen wel of niet rendabel zijn.quote:Oja, en de kracht van ondernemers is om realistische plannen te bedenken, niet vergezochte hersenspinsel en deze dan met de titel "ondernemen is het zien van talent in iedereen" wegzetten.
Wie is de markt dan?quote:Op maandag 30 mei 2011 19:28 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ondernemers presteren deze plannen aan de markt. En het is aan de markt om te beslissen of deze plannen wel of niet rendabel zijn.
Ik ben maar 1 persoon vd totale Nederlandse markt, die 16.5 miljoen mensen beslaat. Wat doe je? Je laat de private sector hierover brainstormen. Het heeft geen zin om bij voorbaat nee te zeggen, omdat je de private sector niet eens het werk hebt laten doen. Als je private sector met goede ideeen kan komen, dan gaat het door. Zo niet, dan gaat het niet door.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit slaat gewoon nergens op. Je draait eromheen. Nergens presenteer je concrete antwoorden, in plaats daarvan blijf je steken in vaagheden. 'Ja, je moet plannen bedenken die ervoor zorgen dat de sector rendabel wordt en blijft.'
Hoe dan? Welke dan? Vertel.
Ow, dus er komt iemand langs mijn deur om te vragen of ik het een goed plan vind?quote:Op maandag 30 mei 2011 19:30 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
De markt is iedereen. In NL 16.5 miljoen mensen.
Rechters zijn tegen die tijd toch al lang en breed vervangen door in Turkije geprogrammeerde robots?quote:Op maandag 30 mei 2011 19:02 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
De markt en/of de samenleving. Een voorbeeld: je kan het model bijv. zo vormgeven dat bij dalende criminaliteit minder rechters nodig zijn (en dus minder publieke kosten). De opbrengst hiervan gaat naar de bedrijven in de gevangenismarkt.
Feit is dat jij NIET met goede ideeen komt.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:30 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik ben maar 1 persoon vd totale Nederlandse markt, die 16.5 miljoen mensen beslaat. Wat doe je? Je laat de private sector hierover brainstormen. Het heeft geen zin om bij voorbaat nee te zeggen, omdat je de private sector niet eens het werk hebt laten doen. Als je private sector met goede ideeen kan komen, dan gaat het door. Zo niet, dan gaat het niet door.
Snap je dat?
Kom op man, dat is toch geen antwoord? Je beweert dat de sector ook rendabel blijft als de criminaliteit daalt. Je weet niet hoe, maar er loopt vast wel iemand rond die het wel weet. Zo kun je geen discussie voeren.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:30 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik ben maar 1 persoon vd totale Nederlandse markt, die 16.5 miljoen mensen beslaat. Wat doe je? Je laat de private sector hierover brainstormen. Het heeft geen zin om bij voorbaat nee te zeggen, omdat je de private sector niet eens het werk hebt laten doen. Als je private sector met goede ideeen kan komen, dan gaat het door. Zo niet, dan gaat het niet door.
Snap je dat?
Wat snap jij niet aan de markt?quote:Op maandag 30 mei 2011 19:31 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ow, dus er komt iemand langs mijn deur om te vragen of ik het een goed plan vind?
Neehee, alleen Fiscaal Recht. En daar is Erik het zelf ook nog wel mee eens, want deze discussie is gisteren ook al gevoerd.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:26 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Daar heeftie wel een punt, rechten zou prima een HBO-opleiding kunnen zijn.
Gevangenissen krijgen vast bedrag per gevangene van de staat.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:32 schreef robin007bond het volgende:
In de USA zijn gevangenissen ook (deels) geprivatiseerd.
Werkt goed en geen kosten voor de staat
Ach, de kostenbesparing stelt ook alweer niet zoveel voor.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:32 schreef robin007bond het volgende:
Ik heb al ideeen gegeven. Er zullen ongetwijfeld andere ideeen bestaan, waar de private sector op kan komen. De markt is degene die een rol speelt in de ontwikkeling van plannen.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Kom op man, dat is toch geen antwoord? Je beweert dat de sector ook rendabel blijft als de criminaliteit daalt. Je weet niet hoe, maar er loopt vast wel iemand rond die het wel weet. Zo kun je geen discussie voeren.
Welke master doet Erik dan?quote:Op maandag 30 mei 2011 19:32 schreef Morendo het volgende:
[..]
Neehee, alleen Fiscaal Recht. En daar is Erik het zelf ook nog wel mee eens, want deze discussie is gisteren ook al gevoerd.
Die het weer besteden aan puissante pensioenen voor gevangenismedewerkers. Well done.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Gevangenissen krijgen vast bedrag per gevangene van de staat.
Ja, jouw idee was om de kosten voor rechters die verdwijnen door te sluizen naar het gevangeniswezen. En dan komt het er simpelweg op neer dat ze alsnog worden gesteund door vadertje staat.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:33 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik heb al ideeen gegeven. Er zullen ongetwijfeld andere ideeen bestaan, waar de private sector op kan komen. De markt is degene die een rol speelt in de ontwikkeling van plannen.
Ik zei toch ook deelsquote:Op maandag 30 mei 2011 19:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Gevangenissen krijgen vast bedrag per gevangene van de staat.
Je snapt de markt niet.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:31 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Feit is dat jij NIET met goede ideeen komt.
Nee, dat werkt niet goed. Het werkt totaal verwoestend voor vooral de zwarte samenleving omdat er grote druk staat op het gevangen zetten en houden van heel veel mensen, en de zwarten zijn daar de dupe van simpelweg omdat ze de zwakkeren in de samenleving zijn.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:32 schreef robin007bond het volgende:
Nee, je zei dat het kosten oplevert voor de staat.quote:
Nee, rechters moeten onafhankelijk en personen blijven.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:31 schreef Reya het volgende:
[..]
Rechters zijn tegen die tijd toch al lang en breed vervangen door in Turkije geprogrammeerde robots?
Het levert weinig op en kost uiteindelijk een hoop. Wat een meerwaardequote:Op maandag 30 mei 2011 19:33 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ach, de kostenbesparing stelt ook alweer niet zoveel voor.
Tsja, vrije markt. Dan mag het.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:34 schreef Reya het volgende:
[..]
Die het weer besteden aan puissante pensioenen voor gevangenismedewerkers. Well done.
Dat zei ik niet.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, je zei dat het kosten oplevert voor de staat.
Ex-gedetineerden staan vaak sociaaleconomisch zwak, hebben een lage intelligentie, weinig algemene kennis, weinig analytische vaardigheden, hebben veelal psychische stoornissen en het gevolg van dit alles is dat zij recidivisten zijn. Even ervan uitgaan dat deze personen wel een HBO- of zelfs WO-opleiding kunnen volgen in deze positie is een zodanige mate van wishful thinking dat het naïef tot compleet onrealistisch is.quote:
Knappe dooddoener.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:35 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Je snapt de markt niet.
De markt bepaalt wel of een idee wel of niet goed is, niet ik of jij alleen.
Ik heb gezegd dat ik voor privatisering van de gevangenissen en de rehabilitatie bent. Niet voor privatisering van de rechtspraak en/of rechters.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, jouw idee was om de kosten voor rechters die verdwijnen door te sluizen naar het gevangeniswezen. En dan komt het er simpelweg op neer dat ze alsnog worden gesteund door vadertje staat.
quote:Op maandag 30 mei 2011 19:36 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dat zei ik niet.
Ik zei dat het de staat minder kost dan een complete gevangenis zelf hebben.
quote:Op maandag 30 mei 2011 19:32 schreef robin007bond het volgende:
Tja, als je de spelregels van de vrije markt niet begrijpt...quote:
Nee, we hadden het over de rendabiliteit. Ik schreef dat het particuliere gevangeniswezen profiteert van hoge criminaliteit en dat die insteek onwenselijk en griezelig is.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:36 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik heb gezegd dat ik voor privatisering van de gevangenissen en de rehabilitatie bent. Niet voor privatisering van de rechtspraak en/of rechters.
En dat kan je allemaal trainen en aanleren.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:36 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Ex-gedetineerden staan vaak sociaaleconomisch zwak, hebben een lage intelligentie, weinig algemene kennis, weinig analytische vaardigheden, hebben veelal psychische stoornissen en het gevolg van dit alles is dat zij recidivisten zijn. Even ervan uitgaan dat deze personen wel een HBO- of zelfs WO-opleiding kunnen volgen in deze positie is een zodanige mate van wishful thinking dat het naïef tot compleet onrealistisch is.
Exact, en een voorbeeld is om dat om te draaien door met de kosten voor rechters te spelen.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, we hadden het over de rendabiliteit. Ik schreef dat het particuliere gevangeniswezen profiteert van hoge criminaliteit en dat die insteek onwenselijk en griezelig is.
Nee hoor. Als je dom geboren bent zal je nooit HBO kunnen doen.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:38 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
En dat kan je allemaal trainen en aanleren.
Ja, de kosten die je bespaart door rechters weg te bezuinigen doorspelen naar de particuliere gevangenissector. Oftewel, belastinggeld naar gevangenissen. En dan zijn we weer terug bij af.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:39 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Exact, en een voorbeeld is om dat om te draaien door met de kosten voor rechters te spelen.
Kon het maar, kon het maar. Denk je nou echt dat je iemand die niet hoger kán dan bijv. MBO nog een WO Diploma kan geven, ooit?quote:Op maandag 30 mei 2011 19:38 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Nope.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:38 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Onzin. Ten eerste is niemand dom. Iemand kan een laag IQ hebben, maar tegeljikertijd een hoog EQ hebben, waardoor hij toch maatschappeljik ingezet worden.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:39 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee hoor. Als je dom geboren bent zal je nooit HBO kunnen doen.
HEt grootste deel kan een alpha of een gamma WO-studie wel aankunnen, mits hij op zijn eigen tempo kan leren, en in de gevangenis kan je dat.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:41 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Kon het maar, kon het maar. Denk je nou echt dat je iemand die niet hoger kán dan bijv. MBO nog een WO Diploma kan geven, ooit?
Onzin. Kijk maar naar Koosie.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:39 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee hoor. Als je dom geboren bent zal je nooit HBO kunnen doen.
Daar is niks onwenselijk of griezelig aan.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, we hadden het over de rendabiliteit. Ik schreef dat het particuliere gevangeniswezen profiteert van hoge criminaliteit en dat die insteek onwenselijk en griezelig is.
Ik denk niet dat er HBO-afgestudeerden zijn met een IQ onder de 90. Maar als je ze kent laat maar weten.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:41 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Onzin. Ten eerste is niemand dom. Iemand kan een laag IQ hebben, maar tegeljikertijd een hoog EQ hebben, waardoor hij toch maatschappeljik ingezet worden.
Ten tweede kan ook iemand met een gering IQ een HBO-opleiding doen. Zo hoog is dat niveau niet en een HBO-rechten is niets anders dan feitjes in je kop stampen,.
Ik heb al aangegeven dat je de hoeveelheid belastinggeld niet tot 0 kan reduceren.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, de kosten die je bespaart door rechters weg te bezuinigen doorspelen naar de particuliere gevangenissector. Oftewel, belastinggeld naar gevangenissen. En dan zijn we weer terug bij af.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |