Rechters zijn tegen die tijd toch al lang en breed vervangen door in Turkije geprogrammeerde robots?quote:Op maandag 30 mei 2011 19:02 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
De markt en/of de samenleving. Een voorbeeld: je kan het model bijv. zo vormgeven dat bij dalende criminaliteit minder rechters nodig zijn (en dus minder publieke kosten). De opbrengst hiervan gaat naar de bedrijven in de gevangenismarkt.
Feit is dat jij NIET met goede ideeen komt.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:30 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik ben maar 1 persoon vd totale Nederlandse markt, die 16.5 miljoen mensen beslaat. Wat doe je? Je laat de private sector hierover brainstormen. Het heeft geen zin om bij voorbaat nee te zeggen, omdat je de private sector niet eens het werk hebt laten doen. Als je private sector met goede ideeen kan komen, dan gaat het door. Zo niet, dan gaat het niet door.
Snap je dat?
Kom op man, dat is toch geen antwoord? Je beweert dat de sector ook rendabel blijft als de criminaliteit daalt. Je weet niet hoe, maar er loopt vast wel iemand rond die het wel weet. Zo kun je geen discussie voeren.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:30 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik ben maar 1 persoon vd totale Nederlandse markt, die 16.5 miljoen mensen beslaat. Wat doe je? Je laat de private sector hierover brainstormen. Het heeft geen zin om bij voorbaat nee te zeggen, omdat je de private sector niet eens het werk hebt laten doen. Als je private sector met goede ideeen kan komen, dan gaat het door. Zo niet, dan gaat het niet door.
Snap je dat?
Wat snap jij niet aan de markt?quote:Op maandag 30 mei 2011 19:31 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ow, dus er komt iemand langs mijn deur om te vragen of ik het een goed plan vind?
Neehee, alleen Fiscaal Recht. En daar is Erik het zelf ook nog wel mee eens, want deze discussie is gisteren ook al gevoerd.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:26 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Daar heeftie wel een punt, rechten zou prima een HBO-opleiding kunnen zijn.
Gevangenissen krijgen vast bedrag per gevangene van de staat.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:32 schreef robin007bond het volgende:
In de USA zijn gevangenissen ook (deels) geprivatiseerd.
Werkt goed en geen kosten voor de staat
Ach, de kostenbesparing stelt ook alweer niet zoveel voor.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:32 schreef robin007bond het volgende:
Ik heb al ideeen gegeven. Er zullen ongetwijfeld andere ideeen bestaan, waar de private sector op kan komen. De markt is degene die een rol speelt in de ontwikkeling van plannen.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Kom op man, dat is toch geen antwoord? Je beweert dat de sector ook rendabel blijft als de criminaliteit daalt. Je weet niet hoe, maar er loopt vast wel iemand rond die het wel weet. Zo kun je geen discussie voeren.
Welke master doet Erik dan?quote:Op maandag 30 mei 2011 19:32 schreef Morendo het volgende:
[..]
Neehee, alleen Fiscaal Recht. En daar is Erik het zelf ook nog wel mee eens, want deze discussie is gisteren ook al gevoerd.
Die het weer besteden aan puissante pensioenen voor gevangenismedewerkers. Well done.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Gevangenissen krijgen vast bedrag per gevangene van de staat.
Ja, jouw idee was om de kosten voor rechters die verdwijnen door te sluizen naar het gevangeniswezen. En dan komt het er simpelweg op neer dat ze alsnog worden gesteund door vadertje staat.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:33 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik heb al ideeen gegeven. Er zullen ongetwijfeld andere ideeen bestaan, waar de private sector op kan komen. De markt is degene die een rol speelt in de ontwikkeling van plannen.
Ik zei toch ook deelsquote:Op maandag 30 mei 2011 19:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Gevangenissen krijgen vast bedrag per gevangene van de staat.
Je snapt de markt niet.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:31 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Feit is dat jij NIET met goede ideeen komt.
Nee, dat werkt niet goed. Het werkt totaal verwoestend voor vooral de zwarte samenleving omdat er grote druk staat op het gevangen zetten en houden van heel veel mensen, en de zwarten zijn daar de dupe van simpelweg omdat ze de zwakkeren in de samenleving zijn.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:32 schreef robin007bond het volgende:
Nee, je zei dat het kosten oplevert voor de staat.quote:
Nee, rechters moeten onafhankelijk en personen blijven.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:31 schreef Reya het volgende:
[..]
Rechters zijn tegen die tijd toch al lang en breed vervangen door in Turkije geprogrammeerde robots?
Het levert weinig op en kost uiteindelijk een hoop. Wat een meerwaardequote:Op maandag 30 mei 2011 19:33 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ach, de kostenbesparing stelt ook alweer niet zoveel voor.
Tsja, vrije markt. Dan mag het.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:34 schreef Reya het volgende:
[..]
Die het weer besteden aan puissante pensioenen voor gevangenismedewerkers. Well done.
Dat zei ik niet.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, je zei dat het kosten oplevert voor de staat.
Ex-gedetineerden staan vaak sociaaleconomisch zwak, hebben een lage intelligentie, weinig algemene kennis, weinig analytische vaardigheden, hebben veelal psychische stoornissen en het gevolg van dit alles is dat zij recidivisten zijn. Even ervan uitgaan dat deze personen wel een HBO- of zelfs WO-opleiding kunnen volgen in deze positie is een zodanige mate van wishful thinking dat het naïef tot compleet onrealistisch is.quote:
Knappe dooddoener.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:35 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Je snapt de markt niet.
De markt bepaalt wel of een idee wel of niet goed is, niet ik of jij alleen.
Ik heb gezegd dat ik voor privatisering van de gevangenissen en de rehabilitatie bent. Niet voor privatisering van de rechtspraak en/of rechters.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, jouw idee was om de kosten voor rechters die verdwijnen door te sluizen naar het gevangeniswezen. En dan komt het er simpelweg op neer dat ze alsnog worden gesteund door vadertje staat.
quote:Op maandag 30 mei 2011 19:36 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dat zei ik niet.
Ik zei dat het de staat minder kost dan een complete gevangenis zelf hebben.
quote:Op maandag 30 mei 2011 19:32 schreef robin007bond het volgende:
Tja, als je de spelregels van de vrije markt niet begrijpt...quote:
Nee, we hadden het over de rendabiliteit. Ik schreef dat het particuliere gevangeniswezen profiteert van hoge criminaliteit en dat die insteek onwenselijk en griezelig is.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:36 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik heb gezegd dat ik voor privatisering van de gevangenissen en de rehabilitatie bent. Niet voor privatisering van de rechtspraak en/of rechters.
En dat kan je allemaal trainen en aanleren.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:36 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Ex-gedetineerden staan vaak sociaaleconomisch zwak, hebben een lage intelligentie, weinig algemene kennis, weinig analytische vaardigheden, hebben veelal psychische stoornissen en het gevolg van dit alles is dat zij recidivisten zijn. Even ervan uitgaan dat deze personen wel een HBO- of zelfs WO-opleiding kunnen volgen in deze positie is een zodanige mate van wishful thinking dat het naïef tot compleet onrealistisch is.
Exact, en een voorbeeld is om dat om te draaien door met de kosten voor rechters te spelen.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, we hadden het over de rendabiliteit. Ik schreef dat het particuliere gevangeniswezen profiteert van hoge criminaliteit en dat die insteek onwenselijk en griezelig is.
Nee hoor. Als je dom geboren bent zal je nooit HBO kunnen doen.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:38 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
En dat kan je allemaal trainen en aanleren.
Ja, de kosten die je bespaart door rechters weg te bezuinigen doorspelen naar de particuliere gevangenissector. Oftewel, belastinggeld naar gevangenissen. En dan zijn we weer terug bij af.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:39 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Exact, en een voorbeeld is om dat om te draaien door met de kosten voor rechters te spelen.
Kon het maar, kon het maar. Denk je nou echt dat je iemand die niet hoger kán dan bijv. MBO nog een WO Diploma kan geven, ooit?quote:Op maandag 30 mei 2011 19:38 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Nope.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:38 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Onzin. Ten eerste is niemand dom. Iemand kan een laag IQ hebben, maar tegeljikertijd een hoog EQ hebben, waardoor hij toch maatschappeljik ingezet worden.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:39 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee hoor. Als je dom geboren bent zal je nooit HBO kunnen doen.
HEt grootste deel kan een alpha of een gamma WO-studie wel aankunnen, mits hij op zijn eigen tempo kan leren, en in de gevangenis kan je dat.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:41 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Kon het maar, kon het maar. Denk je nou echt dat je iemand die niet hoger kán dan bijv. MBO nog een WO Diploma kan geven, ooit?
Onzin. Kijk maar naar Koosie.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:39 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee hoor. Als je dom geboren bent zal je nooit HBO kunnen doen.
Daar is niks onwenselijk of griezelig aan.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, we hadden het over de rendabiliteit. Ik schreef dat het particuliere gevangeniswezen profiteert van hoge criminaliteit en dat die insteek onwenselijk en griezelig is.
Ik denk niet dat er HBO-afgestudeerden zijn met een IQ onder de 90. Maar als je ze kent laat maar weten.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:41 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Onzin. Ten eerste is niemand dom. Iemand kan een laag IQ hebben, maar tegeljikertijd een hoog EQ hebben, waardoor hij toch maatschappeljik ingezet worden.
Ten tweede kan ook iemand met een gering IQ een HBO-opleiding doen. Zo hoog is dat niveau niet en een HBO-rechten is niets anders dan feitjes in je kop stampen,.
Ik heb al aangegeven dat je de hoeveelheid belastinggeld niet tot 0 kan reduceren.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, de kosten die je bespaart door rechters weg te bezuinigen doorspelen naar de particuliere gevangenissector. Oftewel, belastinggeld naar gevangenissen. En dan zijn we weer terug bij af.
Misschien vindt "de markt" van wel!quote:Op maandag 30 mei 2011 19:41 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Kon het maar, kon het maar. Denk je nou echt dat je iemand die niet hoger kán dan bijv. MBO nog een WO Diploma kan geven, ooit?
quote:
Die zullen er vast wel zijn.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:43 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik denk niet dat er HBO-afgestudeerden zijn met een IQ onder de 90. Maar als je ze kent laat maar weten.
Goed he?quote:
Het draait niet alleen om EQ en IQ, domoor.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:41 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Onzin. Ten eerste is niemand dom. Iemand kan een laag IQ hebben, maar tegeljikertijd een hoog EQ hebben, waardoor hij toch maatschappeljik ingezet worden.
Ten tweede kan ook iemand met een gering IQ een HBO-opleiding doen. Zo hoog is dat niveau niet en een HBO-rechten is niets anders dan feitjes in je kop stampen,.
Zo zie je maar.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:44 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Ja. Ook heeft 'ie een tijdje in de bajes gezeten.
Dan zie ik het nut niet in van al je maatregelen. Draai dan gewoon de geldkraan dichter en bezuinig de lege cellen weg.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:44 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik heb al aangegeven dat je de hoeveelheid belastinggeld niet tot 0 kan reduceren.
Dat heb ik ook niet gezegd, domoor.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:45 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het draait niet alleen om EQ en IQ, domoor.
Het redactieteam van de Stentor zat al te springen om ex-gedetineerden tijdens de sollicitatierondes.quote:
De geldstromen richting gevangenissen kan je wel reduceren.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dan zie ik het nut niet in van al je maatregelen. Draai dan gewoon de geldkraan dichter en bezuinig de lege cellen weg.
Ik neem liever een gemotiveerde ex-gedetineerde aan dat een luie Fok!ker.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:46 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Het redactieteam van de Stentor zat al te springen om een ex-gedetineerden tijdens de sollicitatierondes.
Ja, dat zeg ik. En steek meer geld in het terugdringen van de criminaliteit (preventie). Dan ben je uiteindelijk ook minder kwijt aan het gevangeniswezen. Daar hebben we geen vreemde vrije markt-constructie voor nodig.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:47 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
De geldstromen richting gevangenissen kan je wel reduceren.
Om wasknijpers in elkaar te zetten wel jaquote:Op maandag 30 mei 2011 19:47 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik neem liever een gemotiveerde ex-gedetineerde aan dat een luie Fok!ker.
Denk dat mijn baas daar anders over denkt.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:47 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik neem liever een gemotiveerde ex-gedetineerde aan dat een luie Fok!ker.
Interessant. Wel gaat de preventie heel vaak ten koste van de privacy.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, dat zeg ik. En steek meer geld in het terugdringen van de criminaliteit (preventie). Dan ben je uiteindelijk ook minder kwijt aan het gevangeniswezen. Daar hebben we geen vreemde vrije markt-constructie voor nodig.
dan hebben we toch een oplossing? Ik ben ook voor preventie.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, dat zeg ik. En steek meer geld in het terugdringen van de criminaliteit (preventie). Dan ben je uiteindelijk ook minder kwijt aan het gevangeniswezen. Daar hebben we geen vreemde vrije markt-constructie voor nodig.
Blijkbaar niet, want ze hebben jou toch?quote:Op maandag 30 mei 2011 19:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Denk dat mijn baas daar anders over denkt.
Een werkgever wilt een zo hoog mogelijk productieve werknemer.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Denk dat mijn baas daar anders over denkt.
Nivelleren is een goed preventie-middel.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:49 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Interessant. Wel gaat de preventie heel vaak ten koste van de privacy.
En ik ben dat niet, bedoel je?quote:Op maandag 30 mei 2011 19:50 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Een werkgever wilt een zo hoog mogelijk productieve werknemer.
Daar komen de oude linkse stokpaardjes weer uit de kast.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nivelleren is een goed preventie-middel.
Ach, ik bouw tenminste geen luchtkastelen.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:51 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Daar komen de oude linkse stokpaardjes weer uit de kast.
Ik weet niet wat jij tijdens je werk allemaal uitvoert.quote:
Jouw stelling van zonet is juist het schoolvoorbeeld van een luchtkasteel.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ach, ik bouw tenminste geen luchtkastelen.
Nou, wat lul je dan?quote:Op maandag 30 mei 2011 19:53 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik weet niet wat jij tijdens je werk allemaal uitvoert.![]()
Google is je vriend.quote:Loopt het bedrijf van je baas een beetje lekker?
Met alle economische gevolgen van dien...quote:Op maandag 30 mei 2011 19:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nivelleren is een goed preventie-middel.
Ik heb toch ook niet gezegd dat jij niet productief bent.quote:
Ik kan de zakelijke gegevens van de Stentor niet 1,2,3 vinden.quote:Google is je vriend.
Want die is ten minste heel gemotiveerd de boel leeg aan het jatten?quote:Op maandag 30 mei 2011 19:53 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik weet niet wat jij tijdens je werk allemaal uitvoert.![]()
Loopt het bedrijf van je baas een beetje lekker?
Maar in de regel neemt men liever een ex-gedetineerde met een juiste arbeidsethos aan, dan een niet-criminele met dezelfde kwaliteiten maar een veel lagere arbeidsethos.
Wat snap je niet aan de tegenstelling juist arbeidsethos <--> stelen?quote:Op maandag 30 mei 2011 19:56 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Want die is ten minste heel gemotiveerd de boel leeg aan het jatten?
Naar de VS emigreren, cashen, en als je kinderen 18 jaar worden, in Nederland laten studeren.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:57 schreef Morendo het volgende:
De overheid steelt ook. Tot wel 52% van je inkomen.
Probleem is echter dat Jan Modaal over het algemeen een hoger arbeidsethos heeft dan iemand die al enige maanden vast heeft gezeten. Echt, in wat voor idiote bochten jij je wringt om recht te praten wat krom is...quote:Op maandag 30 mei 2011 19:53 schreef Zienswijze het volgende:
Maar in de regel neemt men liever een ex-gedetineerde met een juiste arbeidsethos aan, dan een niet-criminele met dezelfde kwaliteiten maar een veel lagere arbeidsethos.
Onzin. Ook ex-gedetineerden kunnen hun leven verbeteren.quote:Op maandag 30 mei 2011 20:00 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Probleem is echter dat Jan Modaal over het algemeen een hoger arbeidsethos heeft dan iemand die al enige maanden vast heeft gezeten. Echt, in wat voor idiote bochten jij je wringt om recht te praten wat krom is...
Echter blijkt 80% van onze gevangenispopulatie uit recidivisten te bestaan.quote:Op maandag 30 mei 2011 20:00 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Onzin. Ook ex-gedetineerden kunnen hun leven verbeteren.
Nederland mag best eens de gevolgen van hun wanbeleid ondergaanquote:Op maandag 30 mei 2011 19:59 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Naar de VS emigreren, cashen, en als je kinderen 18 jaar worden, in Nederland laten studeren.
Het is wel profiteren, maar het is profiteren van de markt.
Heb het vanmiddag laten uitrekenen en je kan zo'n 7 ton in 30 jaar extra inkomen genereren
Daarom strengere en langere straffenquote:Op maandag 30 mei 2011 20:01 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Echter blijkt 80% van onze gevangenispopulatie uit recidivisten te bestaan.
Er is tenslotte toch geld genoeg!quote:Op maandag 30 mei 2011 20:02 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Daarom strengere en langere straffen
Want dan recidiveren ze niet meer?quote:Op maandag 30 mei 2011 20:02 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Want je hoeft tenslotte niet te betalen voor het gebruik van de samenleving hè.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:57 schreef Morendo het volgende:
De overheid steelt ook. Tot wel 52% van je inkomen.
Daar hebben we zijn compagnon roeptoeter ook weer.quote:Op maandag 30 mei 2011 20:02 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Uit maatschappelijk belang vind ik dat bepaalde criminelen beter af zijn in de gevangenis, geïsoleerd van de buitenwereld. En je hebt dan altijd nog de doodstraf, kunnen ze helemaal niet meer recidiverenquote:
Juist. En met de juiste drilling kan je dat terug dringen.quote:Op maandag 30 mei 2011 20:01 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Echter blijkt 80% van onze gevangenispopulatie uit recidivisten te bestaan.
Gegroet, kapitein zeiksnor!quote:Op maandag 30 mei 2011 20:03 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Daar hebben we zijn compagnon roeptoeter ook weer.
Hmm ja, lekker onder mensonterende omstandigheden opsluiten. Dat kweekt alleen maar ergere criminelen.quote:Op maandag 30 mei 2011 20:03 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Je kan bezuinigen op de voorzieningen in de gevangenis.
Dan maar een boterham minder.
Linkse bestuurssystemen krijgen wat ze verdienen.quote:Op maandag 30 mei 2011 20:01 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Nederland mag best eens de gevolgen van hun wanbeleid ondergaan
Nou nee. Met de juist zorg. Want dat ontbreekt nogal - meer dan tweederde kampt met psychische aandoeningen en stoornissen.quote:Op maandag 30 mei 2011 20:04 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Juist. En met de juiste drilling kan je dat terug dringen.
Laatst bij een werkgroep schoot het me opeens te binnen dat ik nog nooit gebruik heb gemaakt van de overheid.quote:Op maandag 30 mei 2011 20:03 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Want je hoeft tenslotte niet te betalen voor het gebruik van de samenleving hè.
De doodstraf kun je er inderdaad ook nog wel even bijslepen.quote:Op maandag 30 mei 2011 20:04 schreef robin007bond het volgende:
[..]
En je hebt dan altijd nog de doodstraf, kunnen ze helemaal niet meer recidiveren
2009 was het 78 miljoen winst, geloof ik. Weet niet meer precies. Kreeg in ieder geval winstuitkering. In 2010 maakten de uitgeverij iets van 80 miljoen euro winst, maar dat werd teniet gedaan door de verliezen die zijn geleden door de aankoop van De Pers.quote:Op maandag 30 mei 2011 20:04 schreef Zienswijze het volgende:
He Koos, ik ben nu even het jaarverslag van Wegener BV aan het uitpluizen, en het blijkt dat ze in 2010 verlies hebben gemaakt. En in 2009 maar 7800 euro winst hebben gemaakt?
Klopt dat?
Ik prefereer een leven met riolering.quote:Op maandag 30 mei 2011 20:05 schreef Morendo het volgende:
[..]
Laatst bij een werkgroep schoot het me opeens te binnen dat ik nog nooit gebruik heb gemaakt van de overheid.
De gevangenissen kosten klauwen vol met geld. En we hebben niet oneindig veel ruimte. Ten tweede is ons systeem gericht op herintreding in de maatschappij.quote:Op maandag 30 mei 2011 20:04 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Uit maatschappelijk belang vind ik dat bepaalde criminelen beter af zijn in de gevangenis, geïsoleerd van de buitenwereld. En je hebt dan altijd nog de doodstraf, kunnen ze helemaal niet meer recidiveren
Dat versta ik onder drillen. Op alles inzetten zodat ex-gevangenen een zo groot mogelijke cash kunnen genereren.quote:Op maandag 30 mei 2011 20:05 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nou nee. Met de juist zorg. Want dat ontbreekt nogal - meer dan tweederde kampt met psychische aandoeningen en stoornissen.
Ik weet nu niet of je serieus bent of niet.quote:Op maandag 30 mei 2011 20:05 schreef Morendo het volgende:
[..]
Laatst bij een werkgroep schoot het me opeens te binnen dat ik nog nooit gebruik heb gemaakt van de overheid.
Sorry, de bedragen zijn in duizenden euro's natuurlijk. Jammer van de aankoop van De Pers.quote:Op maandag 30 mei 2011 20:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
2009 was het 78 miljoen winst, geloof ik. Weet niet meer precies. Kreeg in ieder geval winstuitkering. In 2010 maakten de uitgeverij iets van 80 miljoen euro winst, maar dat werd teniet gedaan door de verliezen die zijn geleden door de aankoop van De Pers.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |