abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 mei 2011 @ 19:31:38 #201
66825 Reya
Fier Wallon
pi_97507842
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 19:02 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

De markt en/of de samenleving. Een voorbeeld: je kan het model bijv. zo vormgeven dat bij dalende criminaliteit minder rechters nodig zijn (en dus minder publieke kosten). De opbrengst hiervan gaat naar de bedrijven in de gevangenismarkt.
Rechters zijn tegen die tijd toch al lang en breed vervangen door in Turkije geprogrammeerde robots? :?
  maandag 30 mei 2011 @ 19:31:51 #202
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_97507848
quote:
7s.gif Op maandag 30 mei 2011 19:30 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Ik ben maar 1 persoon vd totale Nederlandse markt, die 16.5 miljoen mensen beslaat. Wat doe je? Je laat de private sector hierover brainstormen. Het heeft geen zin om bij voorbaat nee te zeggen, omdat je de private sector niet eens het werk hebt laten doen. Als je private sector met goede ideeen kan komen, dan gaat het door. Zo niet, dan gaat het niet door.

Snap je dat?
Feit is dat jij NIET met goede ideeen komt.
pi_97507864
quote:
7s.gif Op maandag 30 mei 2011 19:30 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Ik ben maar 1 persoon vd totale Nederlandse markt, die 16.5 miljoen mensen beslaat. Wat doe je? Je laat de private sector hierover brainstormen. Het heeft geen zin om bij voorbaat nee te zeggen, omdat je de private sector niet eens het werk hebt laten doen. Als je private sector met goede ideeen kan komen, dan gaat het door. Zo niet, dan gaat het niet door.

Snap je dat?
Kom op man, dat is toch geen antwoord? Je beweert dat de sector ook rendabel blijft als de criminaliteit daalt. Je weet niet hoe, maar er loopt vast wel iemand rond die het wel weet. Zo kun je geen discussie voeren.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_97507870
In de USA zijn gevangenissen ook (deels) geprivatiseerd.

Werkt goed en geen kosten voor de staat :)
pi_97507886
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 19:31 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Ow, dus er komt iemand langs mijn deur om te vragen of ik het een goed plan vind?
Wat snap jij niet aan de markt?

Jij bent onderdeel vd markt, dwz jij kan met ideeen komen om geld te verdienen.
  maandag 30 mei 2011 @ 19:32:57 #206
198365 Morendo
The Real Deal
pi_97507900
quote:
12s.gif Op maandag 30 mei 2011 19:26 schreef dotCommunism het volgende:

[..]

Daar heeftie wel een punt, rechten zou prima een HBO-opleiding kunnen zijn. :P
Neehee, alleen Fiscaal Recht. En daar is Erik het zelf ook nog wel mee eens, want deze discussie is gisteren ook al gevoerd.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_97507901
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 19:32 schreef robin007bond het volgende:
In de USA zijn gevangenissen ook (deels) geprivatiseerd.

Werkt goed en geen kosten voor de staat :)
Gevangenissen krijgen vast bedrag per gevangene van de staat.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 30 mei 2011 @ 19:33:34 #208
198365 Morendo
The Real Deal
pi_97507926
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 19:32 schreef robin007bond het volgende:
In de USA zijn gevangenissen ook (deels) geprivatiseerd.

Werkt goed en geen kosten voor de staat :)
Ach, de kostenbesparing stelt ook alweer niet zoveel voor.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_97507929
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 19:32 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Kom op man, dat is toch geen antwoord? Je beweert dat de sector ook rendabel blijft als de criminaliteit daalt. Je weet niet hoe, maar er loopt vast wel iemand rond die het wel weet. Zo kun je geen discussie voeren.
Ik heb al ideeen gegeven. Er zullen ongetwijfeld andere ideeen bestaan, waar de private sector op kan komen. De markt is degene die een rol speelt in de ontwikkeling van plannen.
pi_97507960
quote:
14s.gif Op maandag 30 mei 2011 19:32 schreef Morendo het volgende:

[..]

Neehee, alleen Fiscaal Recht. En daar is Erik het zelf ook nog wel mee eens, want deze discussie is gisteren ook al gevoerd.
Welke master doet Erik dan?
  maandag 30 mei 2011 @ 19:34:15 #211
66825 Reya
Fier Wallon
pi_97507961
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 19:32 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Gevangenissen krijgen vast bedrag per gevangene van de staat.
Die het weer besteden aan puissante pensioenen voor gevangenismedewerkers. Well done.
pi_97507977
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 19:33 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Ik heb al ideeen gegeven. Er zullen ongetwijfeld andere ideeen bestaan, waar de private sector op kan komen. De markt is degene die een rol speelt in de ontwikkeling van plannen.
Ja, jouw idee was om de kosten voor rechters die verdwijnen door te sluizen naar het gevangeniswezen. En dan komt het er simpelweg op neer dat ze alsnog worden gesteund door vadertje staat.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_97507983
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 19:32 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Gevangenissen krijgen vast bedrag per gevangene van de staat.
Ik zei toch ook deels :P
pi_97507987
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 19:31 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Feit is dat jij NIET met goede ideeen komt.
Je snapt de markt niet.

De markt bepaalt wel of een idee wel of niet goed is, niet ik of jij alleen.
  maandag 30 mei 2011 @ 19:35:05 #215
336790 dotCommunism
taxes? TAXES!?
pi_97507994
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 19:32 schreef robin007bond het volgende:
In de USA zijn gevangenissen ook (deels) geprivatiseerd.

Werkt goed en geen kosten voor de staat :)
Nee, dat werkt niet goed. Het werkt totaal verwoestend voor vooral de zwarte samenleving omdat er grote druk staat op het gevangen zetten en houden van heel veel mensen, en de zwarten zijn daar de dupe van simpelweg omdat ze de zwakkeren in de samenleving zijn.

Maar goed, dat een kleine libertarier in de dop zich niet druk maakt om sociale gevolgen en alleen kijkt naar centen is niet verrassend, gezien Zienswijze zijn geraaskal.
I'm just really stupid with my money, which is why I'll never have a lot of it! Problem solved, dilemma deleted!
pi_97508021
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 19:34 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Ik zei toch ook deels :P
Nee, je zei dat het kosten oplevert voor de staat.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_97508022
quote:
2s.gif Op maandag 30 mei 2011 19:31 schreef Reya het volgende:

[..]

Rechters zijn tegen die tijd toch al lang en breed vervangen door in Turkije geprogrammeerde robots? :?
Nee, rechters moeten onafhankelijk en personen blijven.
pi_97508034
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 19:33 schreef Morendo het volgende:

[..]

Ach, de kostenbesparing stelt ook alweer niet zoveel voor.
Het levert weinig op en kost uiteindelijk een hoop. Wat een meerwaarde :D
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_97508038
quote:
14s.gif Op maandag 30 mei 2011 19:34 schreef Reya het volgende:

[..]

Die het weer besteden aan puissante pensioenen voor gevangenismedewerkers. Well done.
Tsja, vrije markt. Dan mag het.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_97508041
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 19:35 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee, je zei dat het kosten oplevert voor de staat.
Dat zei ik niet.
Ik zei dat het de staat minder kost dan een complete gevangenis zelf hebben.
pi_97508050
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 19:31 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Ja..en..dus..?
Ex-gedetineerden staan vaak sociaaleconomisch zwak, hebben een lage intelligentie, weinig algemene kennis, weinig analytische vaardigheden, hebben veelal psychische stoornissen en het gevolg van dit alles is dat zij recidivisten zijn. Even ervan uitgaan dat deze personen wel een HBO- of zelfs WO-opleiding kunnen volgen in deze positie is een zodanige mate van wishful thinking dat het naïef tot compleet onrealistisch is.
pi_97508054
quote:
10s.gif Op maandag 30 mei 2011 19:35 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Je snapt de markt niet.

De markt bepaalt wel of een idee wel of niet goed is, niet ik of jij alleen.
Knappe dooddoener.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_97508058
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 19:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ja, jouw idee was om de kosten voor rechters die verdwijnen door te sluizen naar het gevangeniswezen. En dan komt het er simpelweg op neer dat ze alsnog worden gesteund door vadertje staat.
Ik heb gezegd dat ik voor privatisering van de gevangenissen en de rehabilitatie bent. Niet voor privatisering van de rechtspraak en/of rechters.
pi_97508075
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 19:36 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Dat zei ik niet.
Ik zei dat het de staat minder kost dan een complete gevangenis zelf hebben.
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 19:32 schreef robin007bond het volgende:
In de USA zijn gevangenissen ook (deels) geprivatiseerd.

Werkt goed en geen kosten voor de staat :)
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_97508098
quote:
14s.gif Op maandag 30 mei 2011 19:36 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Knappe dooddoener.
Tja, als je de spelregels van de vrije markt niet begrijpt...

Ik kan ook met een concept voor een nieuwe iPad komen. Dat jullie dat concept zouden afkraken, betekent niet dat jullie gelijk hebben, of ik dat gelijjk hebt. De markt bepaalt wel of dat concept rendabel is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')