Rechters zijn tegen die tijd toch al lang en breed vervangen door in Turkije geprogrammeerde robots?quote:Op maandag 30 mei 2011 19:02 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
De markt en/of de samenleving. Een voorbeeld: je kan het model bijv. zo vormgeven dat bij dalende criminaliteit minder rechters nodig zijn (en dus minder publieke kosten). De opbrengst hiervan gaat naar de bedrijven in de gevangenismarkt.
Feit is dat jij NIET met goede ideeen komt.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:30 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik ben maar 1 persoon vd totale Nederlandse markt, die 16.5 miljoen mensen beslaat. Wat doe je? Je laat de private sector hierover brainstormen. Het heeft geen zin om bij voorbaat nee te zeggen, omdat je de private sector niet eens het werk hebt laten doen. Als je private sector met goede ideeen kan komen, dan gaat het door. Zo niet, dan gaat het niet door.
Snap je dat?
Kom op man, dat is toch geen antwoord? Je beweert dat de sector ook rendabel blijft als de criminaliteit daalt. Je weet niet hoe, maar er loopt vast wel iemand rond die het wel weet. Zo kun je geen discussie voeren.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:30 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik ben maar 1 persoon vd totale Nederlandse markt, die 16.5 miljoen mensen beslaat. Wat doe je? Je laat de private sector hierover brainstormen. Het heeft geen zin om bij voorbaat nee te zeggen, omdat je de private sector niet eens het werk hebt laten doen. Als je private sector met goede ideeen kan komen, dan gaat het door. Zo niet, dan gaat het niet door.
Snap je dat?
Wat snap jij niet aan de markt?quote:Op maandag 30 mei 2011 19:31 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ow, dus er komt iemand langs mijn deur om te vragen of ik het een goed plan vind?
Neehee, alleen Fiscaal Recht. En daar is Erik het zelf ook nog wel mee eens, want deze discussie is gisteren ook al gevoerd.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:26 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Daar heeftie wel een punt, rechten zou prima een HBO-opleiding kunnen zijn.
Gevangenissen krijgen vast bedrag per gevangene van de staat.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:32 schreef robin007bond het volgende:
In de USA zijn gevangenissen ook (deels) geprivatiseerd.
Werkt goed en geen kosten voor de staat
Ach, de kostenbesparing stelt ook alweer niet zoveel voor.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:32 schreef robin007bond het volgende:
Ik heb al ideeen gegeven. Er zullen ongetwijfeld andere ideeen bestaan, waar de private sector op kan komen. De markt is degene die een rol speelt in de ontwikkeling van plannen.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Kom op man, dat is toch geen antwoord? Je beweert dat de sector ook rendabel blijft als de criminaliteit daalt. Je weet niet hoe, maar er loopt vast wel iemand rond die het wel weet. Zo kun je geen discussie voeren.
Welke master doet Erik dan?quote:Op maandag 30 mei 2011 19:32 schreef Morendo het volgende:
[..]
Neehee, alleen Fiscaal Recht. En daar is Erik het zelf ook nog wel mee eens, want deze discussie is gisteren ook al gevoerd.
Die het weer besteden aan puissante pensioenen voor gevangenismedewerkers. Well done.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Gevangenissen krijgen vast bedrag per gevangene van de staat.
Ja, jouw idee was om de kosten voor rechters die verdwijnen door te sluizen naar het gevangeniswezen. En dan komt het er simpelweg op neer dat ze alsnog worden gesteund door vadertje staat.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:33 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik heb al ideeen gegeven. Er zullen ongetwijfeld andere ideeen bestaan, waar de private sector op kan komen. De markt is degene die een rol speelt in de ontwikkeling van plannen.
Ik zei toch ook deelsquote:Op maandag 30 mei 2011 19:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Gevangenissen krijgen vast bedrag per gevangene van de staat.
Je snapt de markt niet.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:31 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Feit is dat jij NIET met goede ideeen komt.
Nee, dat werkt niet goed. Het werkt totaal verwoestend voor vooral de zwarte samenleving omdat er grote druk staat op het gevangen zetten en houden van heel veel mensen, en de zwarten zijn daar de dupe van simpelweg omdat ze de zwakkeren in de samenleving zijn.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:32 schreef robin007bond het volgende:
Nee, je zei dat het kosten oplevert voor de staat.quote:
Nee, rechters moeten onafhankelijk en personen blijven.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:31 schreef Reya het volgende:
[..]
Rechters zijn tegen die tijd toch al lang en breed vervangen door in Turkije geprogrammeerde robots?
Het levert weinig op en kost uiteindelijk een hoop. Wat een meerwaardequote:Op maandag 30 mei 2011 19:33 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ach, de kostenbesparing stelt ook alweer niet zoveel voor.
Tsja, vrije markt. Dan mag het.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:34 schreef Reya het volgende:
[..]
Die het weer besteden aan puissante pensioenen voor gevangenismedewerkers. Well done.
Dat zei ik niet.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, je zei dat het kosten oplevert voor de staat.
Ex-gedetineerden staan vaak sociaaleconomisch zwak, hebben een lage intelligentie, weinig algemene kennis, weinig analytische vaardigheden, hebben veelal psychische stoornissen en het gevolg van dit alles is dat zij recidivisten zijn. Even ervan uitgaan dat deze personen wel een HBO- of zelfs WO-opleiding kunnen volgen in deze positie is een zodanige mate van wishful thinking dat het naïef tot compleet onrealistisch is.quote:
Knappe dooddoener.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:35 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Je snapt de markt niet.
De markt bepaalt wel of een idee wel of niet goed is, niet ik of jij alleen.
Ik heb gezegd dat ik voor privatisering van de gevangenissen en de rehabilitatie bent. Niet voor privatisering van de rechtspraak en/of rechters.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, jouw idee was om de kosten voor rechters die verdwijnen door te sluizen naar het gevangeniswezen. En dan komt het er simpelweg op neer dat ze alsnog worden gesteund door vadertje staat.
quote:Op maandag 30 mei 2011 19:36 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dat zei ik niet.
Ik zei dat het de staat minder kost dan een complete gevangenis zelf hebben.
quote:Op maandag 30 mei 2011 19:32 schreef robin007bond het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |