Een goed trainingsschema bestaat voor een groot gedeelte uit de grote compound oefeningen zoals squats, deadlifts, bench press, overhead presses, bent over rows etc. De rest van je trainingsschema kan je opvullen met andere (zoals isolatie) oefeningen.quote:[message=17645119,noline]MrJ schreef op 28 april 2003 @ 16:54[/message]:
Yep.
1 spiergroep trainen is niet goed. Of je traint je gehele lichaam, of je traint niet.
Er zijn zat mensen die alleen in de sportschool aan hun borst+schouders+armen+buik werken, terwijl ze vergeten dat een goede rug, traps, onderarmen, bovenbenen en kuiten o zo belangrijk zijn.
Dit omdat het a) voor een betere lichaamsdoorbloeding zorgt en b) het er simpelweg niet uitziet.
Beetje nette voorkant, maar geen wijde rug en goede benen waardoor het totaalplaatje simpelweg een lachertje wordt.
Ook de lichaamshouding is bij die mensen totaal fout. De armen gaan naar binnen staan (aaphouding) omdat er geen rug en traps getraind wordt om het geheel weer naar achteren te corrigeren.
ach, nu is het een kloon,quote:Op donderdag 26 mei 2011 08:51 schreef Mr.J het volgende:
Kut, wou de titel nog editten. Ingewikkeld allemaal zo een nieuw deel aanmaken.
Ja, die train ik te weining. Damn vervelende oefening. Maar wel noodzakelijk helaas.quote:Goede basisfysiek, weinig op aan te merken. Maybe kan je iets meer aandacht aan je lats spenderen.
Is lats een vervelende oefening?quote:Op donderdag 26 mei 2011 09:54 schreef 7754 het volgende:
[..]
Ja, die train ik te weining. Damn vervelende oefening. Maar wel noodzakelijk helaas.
Ja. Vind ik van wel. Lateral pulldown. Altijd het idee dat mijn lats nog kunnen, maar mijn armen op zijn.quote:
Ah, bedankt, zal eens gaan kijken.quote:Op donderdag 26 mei 2011 08:14 schreef wes55 het volgende:
[..]
Probeer eens met een maatje of vraag desnoods iemand in de gym of hij je kan helpen om je grenzen te verleggen. Probeer je laatste setje gewoon iets over het randje te gaan ook al haal je maar 3 of 4 reps met hulp.
Seated leg press is niks. Hier moet je niet naar kijken qua kilo's, dit is echt niet te vergelijken met het aantal kilo's wat je kan squatten.
Probeer chins/pullups eens, werken een stuk beter vind ik.quote:Op donderdag 26 mei 2011 10:28 schreef 7754 het volgende:
[..]
Ja. Vind ik van wel. Lateral pulldown. Altijd het idee dat mijn lats nog kunnen, maar mijn armen op zijn.
Lunges zijn ook een goede oefening, daar kan je i.p.v. een stang ook dumbells voor gebruiken.quote:Op donderdag 26 mei 2011 10:37 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Ah, bedankt, zal eens gaan kijken.
En dat weet ik, maar zoals ik al zei is squats niet echt mogelijk hier (geen rack, geen echte gewichten, etc, daarom andere gym volgende week), en dan is dat nog het meest benen-ding dat je hier hebt. Ook hier ben ik op vooruit gegaan, het probleem is dat ik eigenlijk overal op vooruit ga behalve op bench. Maar ik zal eens gaan kijken om het laatste setje meer te doen.
Ja, wie doet dan ook die oefening.quote:Op donderdag 26 mei 2011 10:28 schreef 7754 het volgende:
[..]
Ja. Vind ik van wel. Lateral pulldown. Altijd het idee dat mijn lats nog kunnen, maar mijn armen op zijn.
Die oefening is overrated.quote:Op donderdag 26 mei 2011 12:43 schreef 7754 het volgende:
Iedereen doet die oefening bij mijn gym. Echt vaak bezet. Beide toestellen. We hebben er namelijk twee. Eentje waar ik kan inprikken op 215 kg.En een ander die wel overeen komt en die doe ik op meer dan mijn lichaamsgewicht, wat dus niet lukt aangezien ik hem dan niet omlaag krijg. Bar hangt vrij hoog.
Zo'n apparaat hebben wij hier niet eens. Pull ups moeten in de Smith.quote:Op donderdag 26 mei 2011 13:25 schreef Chuck_Norris het volgende:
Mensen die assisted pullups doen met 50kg hulp
Leuk om te zien altijd ja.quote:Op donderdag 26 mei 2011 13:25 schreef Chuck_Norris het volgende:
quote:Op donderdag 26 mei 2011 13:25 schreef Chuck_Norris het volgende:
Zo'n apparaat waarbij je omhoog wordt geduwd (afhankelijk van het aantal kg wat je doet) tijdens pull-ups.quote:
Dan sta je als het ware op een plateau, die begint vanaf 5 kg en oplopend tot 120 ofzo bij ons.quote:
Ik vind het persoonlijk een stuk fijner om je hele lichaam omhoog te moeten tillen en even stilhangen, dan dat je als een gek een bar naar beneden zit te trekken.quote:Op donderdag 26 mei 2011 15:47 schreef V1z0R het volgende:
Waarom dan niet gewoon de lat pull-down machine pakken?
Dips met een dumbell tussen je poten. Heerlijk. Maar helaas, niet zo´n ding hier. En voor de rest ook weinig mogelijkheden om zo te dippen. Behalve op 2 gewichthouders, maar die staan weer net te ver uit elkaar om nou eerst dat ding compleet leeg te pakken en vervolgens 15 centimeter op te schuiven gaat me dan weer te ver.quote:Op donderdag 26 mei 2011 15:07 schreef Panzermaus het volgende:
[..], haha.
Ik heb die dingen nooit met assist gedaan, doe 3x8 meestal. De laatste tijd doe ik wel een handdoek om die bar heen omdat ik eerder moet loslaten door de pijn in mijn handen dan dat ik 'op' ben. Kan pussy zijn, maar ik doe het voor mijn spieren, niet voor eelt in mijn handen.
Bij ons kun je ook dips op dat ding doen (eventueel met assist), maar dat ding trek ik matig, enorme steken bij mijn sleutelbenen enzo zodra ik stop, niet normaal.Schijnt veel voor te komen.
benchdips met platen op je potenquote:Op donderdag 26 mei 2011 16:23 schreef fathank het volgende:
[..]
Dips met een dumbell tussen je poten. Heerlijk. Maar helaas, niet zo´n ding hier. En voor de rest ook weinig mogelijkheden om zo te dippen. Behalve op 2 gewichthouders, maar die staan weer net te ver uit elkaar om nou eerst dat ding compleet leeg te pakken en vervolgens 15 centimeter op te schuiven gaat me dan weer te ver.
Ik heb ook een hekel aan dips. Het voelt gewoon alsof ik elk moment door mijn armen kan scheuren.quote:Op donderdag 26 mei 2011 15:07 schreef Panzermaus het volgende:
[..], haha.
Ik heb die dingen nooit met assist gedaan, doe 3x8 meestal. De laatste tijd doe ik wel een handdoek om die bar heen omdat ik eerder moet loslaten door de pijn in mijn handen dan dat ik 'op' ben. Kan pussy zijn, maar ik doe het voor mijn spieren, niet voor eelt in mijn handen.
Bij ons kun je ook dips op dat ding doen (eventueel met assist), maar dat ding trek ik matig, enorme steken bij mijn sleutelbenen enzo zodra ik stop, niet normaal.Schijnt veel voor te komen.
makkelijker niet... weet niet of t beter is..quote:Op donderdag 26 mei 2011 18:32 schreef Agentperry het volgende:
gewoon dumbbell tussen je benen is toch veel makkelijker?
sorry las schijf...quote:Op donderdag 26 mei 2011 18:47 schreef Agentperry het volgende:
makkelijker is het zeker wel, je hebt toch veel sneller een db uit het rek gepakt dan die belt om gedaan en er een schijf aan vast gemaakt?
maar of het beter is, denk dat het geen flikker boeit
das ook chill ja... hebben we hier niet.quote:Op donderdag 26 mei 2011 19:06 schreef seto het volgende:
Wij hebben sinds kort van die kettingen, veel handiger imo.
[ afbeelding ]
Stiekem ben ik wel een beetje trots op je hoor Panzert.quote:Op woensdag 25 mei 2011 22:28 schreef Panzermaus het volgende:
Agentperry, met welk gewicht begon jij qua benchpress? Ik ben nu 3 maanden serieus aan het eten en trainen, en alles gaat vooruit behalve mijn bench, doe nog altijd trouw 3x5x50kg nu (Rippetoe SS), tot op borst en dan 'bounce', en het gaat niet meer vooruit, ene week is soms zelfs achteruitgang. Dan krijg ik die 5e rep er met moeite uit en gaat hij echt 'vastlopen', dan duw ik met al mijn kracht maar hangt het gewoon op zo'n dood punt en voel ik het na stoppen heel erg bij mijn oksels.
Ben ook een lichtgewicht nog (1.77, <70kg) maar doe nu wel 3x10x195kg op de seated leg press (squatten is niet echt mogelijk hier, nog een weekje), terwijl ik daar met 80kg begon en nog geen twee maand verder ben. Meer mensen waarbij hun bench al zo vroeg plateau'd, maar de rest vooruit blijft gaan? Meer reps? Dumbbells gaan doen? Tips?
Good luck, viel mij niet mee met een dikke kater/koppijn.quote:Op donderdag 26 mei 2011 20:50 schreef Agentperry het volgende:
heb nog steeds last van een kater van gister en fucking spierpijn. maar morgen toch maar proberen benen te pakken.
in rust groei je juistquote:Op donderdag 26 mei 2011 21:10 schreef ZuidGrens het volgende:
Vandaag rustdag; vind dat altijd zo klote. Altijd het idee dat ik spiermassa kwijt aan het raken ben, continu aan m'n armen voelen. Zo irritant haha.
als je net zon kater had als ik vandaag was je niet eens tot de sportschool gekomenquote:Op donderdag 26 mei 2011 21:11 schreef ZuidGrens het volgende:
[..]
Good luck, viel mij niet mee met een dikke kater/koppijn.
Ik voel me altijd dikker op een dag dat ik niet train.quote:Op donderdag 26 mei 2011 21:29 schreef ZuidGrens het volgende:
Ja ik weet dat ik in m'n rust groei, maar ik maak mezelf altijd wijs dat dat niet zo is snap je:P
Haha dat wil ik gerust geloven, op zondag is de sportschool hier van 09:00 tot 12:00 uur open, ik neem me regelmatig voor om dan te gaan trainen maar als ik dan om 09:30 uur nog half bezopen wakker wordt dan draai ik meteen weer om. Toen ik benen pakte had ik ook een vrij 'lichte' kater..
Heb ik ook last van. Al ben ik nu ook iets dikker dan normaal, morgen maar op de crosstrainert.quote:Op donderdag 26 mei 2011 21:42 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
Ik voel me altijd dikker op een dag dat ik niet train.
Wat hahaquote:Op donderdag 26 mei 2011 21:10 schreef ZuidGrens het volgende:
Vandaag rustdag; vind dat altijd zo klote. Altijd het idee dat ik spiermassa kwijt aan het raken ben, continu aan m'n armen voelen. Zo irritant haha.
vooral bij familie en vrienden hoor je echt van zo jij bent gegroeid/breed gewordenquote:Op donderdag 26 mei 2011 22:37 schreef Agentperry het volgende:
als ik foto's van een jaar geleden zie dan zie ik het verschil wel maar zelf zie ik het niet echt omdat het geleidelijk gaat. mensen die mij een tijdje niet meer hebben gezien maken er wel regelmatig opmerkingen over.
andere mensen die ook fitnessen zijn ook vaak onder de indruk en redelijk cynisch tav mijn progressie. "ik fitness zelf ook en ik groei lang niet zo hard", dan blijkt later dat het enige wat ze doen bankdrukken en wat apparaten is. als ik dan zeg dat ik geen apparaten meer aanraak krijg ik altijd een blik van
Waarschijnlijk komt dat omdat ik voorheen nooit rekening met voeding hield, als ik dan getraind had was het twee dagen later bijna weer weg. Vandaar dat ik nu sneller druk maak.quote:Op donderdag 26 mei 2011 22:11 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Wat haha, waarom maak je jezelf dat wijs man.
geen idee (niet gekeken) maar als je idd je rug sterk is... trekt t vanzelf naar achter.quote:Op donderdag 26 mei 2011 22:42 schreef Agentperry het volgende:
helpt dit?http://www.monkeysee.com/(...)-pull-shoulders-back
mijn schouders hangen niet heel erg ofzo maar ik zou ze liever iets verder naar achter willen hebben. of komt dit vanzelf met rug/traps trainen?
Zo was ik ook. Sowieso denken veel mensen dat je van 1 x trainen en verder gewoon (weinig) eten en geen rekening houden met wat je eet dat ze ver komen.quote:Op donderdag 26 mei 2011 22:42 schreef Panzermaus het volgende:
Ik sprak vorige week ook iemand die al een jaar fanatiek & trouw bezig is, en zich verwonderde waarom ik zo aan het groeien was. Ik zo: eten. Hij zo: ja maar ik wil niet dik worden. Ik zo:. Dat is dan zo jammer, dan is hij al een jaar bezig maar meer dan ecto/meso/endo kwam hij niet, belang van voeding en rust was hem vreemd. 'Ja, ik denk niet dat ik veel breder kan worden'. Dan vertel je ze het een en ander maar aan hun ogen zie je dat ze er maar weinig van geloven. Nou, dat moeten ze dan zelf weten. Maar dan moeten ze niet zeggen dat ze niet breder kunnen worden.
Herkenbaar, van mijn groep ben ik er nu het kortste, maar eigenlijk het meest serieus bezig en altijd trouw aanwezig, 3 x per week, ook 's ochtends vroeg soms. Groei ook heel goed terwijl sommigen blijkbaar al een jaar hetzelfde schema met hetzelfde gewicht doen (srs), 'om in vorm te blijven', maar als je ze tips geeft dan gaan ze er enthousiast mee aan de slag, ze willen het wel (groeien), maar ze kunnen zich uit zichzelf niet motiveren ofzo. Dat is jammer, ik wilde dat ik hier een jaar eerder mee begonnen was.quote:Op donderdag 26 mei 2011 22:48 schreef ZuidGrens het volgende:
[..]
Verder heb ik genoeg vrienden en twee ervan hebben een abonnement bij dezelfde sportschool als ik, maar daar is ook alles mee gezegd, die gaan nooit. Een andere maat van me is wel fanatiek maar die kan alleen in het weekend omdat hij in Rotterdam studeert. Soms mis ik een maatje die je meesleept als je geen zin hebt of die tegen je zegt als je wilt gaan: 'kom op, nog effe'...
nee is gewoon genetisch, denk omdat ik vaak achter een laptop zit, voor school en eerst ook voor het werk.quote:Op donderdag 26 mei 2011 22:44 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
geen idee (niet gekeken) maar als je idd je rug sterk is... trekt t vanzelf naar achter.
Maar wel wat aan je houding doen misschien... kan zijn dat je borst je schouders naar voren drukken.
ja maar ik durf het nooit te zeggen, zeg altijd fitnessen anders krijg je zon rare reacties. zeker als ze dan ook nog een keer toevallig mijn whey en crea mono zien staan.quote:Op donderdag 26 mei 2011 22:55 schreef Ethanolic het volgende:
Als oude bekenden vragen of je doet aan 'bodybuilden' vind ik het een compliment.
Technisch gezien doe ik ook aan bodybuilden, ijdel als ik ben.
ik gebruik ook bijna nooit t woord bodybuilding... krachttrainingquote:Op donderdag 26 mei 2011 23:03 schreef Agentperry het volgende:
[..]
nee is gewoon genetisch, denk omdat ik vaak achter een laptop zit, voor school en eerst ook voor het werk.
[..]
ja maar ik durf het nooit te zeggen, zeg altijd fitnessen anders krijg je zon rare reacties. zeker als ze dan ook nog een keer toevallig mijn whey en crea mono zien staan.
kom je vanzelf achter...quote:Op donderdag 26 mei 2011 23:15 schreef Schadenfreude het volgende:
Hoe verhoudt bench press zich tot squaten? Ik druk 120 kilo op de bench press, waarbij ik het apparaat zo instel dat ik in de neutrale stand volop spanning op alle spieren heb. Ik wil graag gaan squaten, lukt dat met hetzelfde gewicht?
dan is dat beetje raar om te vergelijken met squat.quote:Op donderdag 26 mei 2011 23:18 schreef Panzermaus het volgende:
Waarschijnlijk bedoelt hij een smith.
Misschien wil hij ook in diezelfde smith gaan squatten.quote:Op donderdag 26 mei 2011 23:20 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
dan is dat beetje raar om te vergelijken met squat.
Sommige dingen zijn ook afhankelijk van je bouw.quote:Op donderdag 26 mei 2011 23:24 schreef 67Impala het volgende:
Mijn verhoudingen is dan ook wegik bench 3x10 max 60 kg maar squat 120 kg..
Ook waar natuurlijk.quote:Op donderdag 26 mei 2011 23:27 schreef Diabox het volgende:
Ligt er ook aan hoe diep je squat natuurlijk. Ken er genoeg die quartersquats doen.
Ik bedoelde leg press. Slecht geslapen vannacht...quote:Op donderdag 26 mei 2011 23:18 schreef Agentperry het volgende:
dat is wat ik dacht, apparaat? toch niet zo'n seated chest press.
maar om je vraag te beantwoorden, ik bench 80kg en squat 110kg.
Cashews, walnoten.quote:Op donderdag 26 mei 2011 23:29 schreef Geo3kant het volgende:
Ik post nooit maar lees wel altijd mee, maar mijn vraag is wat eten jullie als 'gezonde snack' .. gewoon altijd of na de trainen tijdens het cutten?
Als ik klaar ben met trainen kom ik thuis en ook na me shake heb ik nog altijd honger en grijp ik vaak naar de koekjesmaar iets beter om me honger te stillen?
1,73 met een vetpercentage van 16% @ 90kg lijkt me sterk.quote:Op donderdag 26 mei 2011 23:32 schreef 67Impala het volgende:
Nja mijn bouw is vrij kutik ben 1.73 weeg op het moment 90 kg met eenn vet perecentage van rond de 16 maar is niet meer accuraat want is al tijdje terug. Ik heb redelijk korte armen maar bench is altijd mijn slechtste onderdeel geweest. Qua squats doe ik geen full squat maar maak ik een hoek van 90 graden, ken de term niet echt, want ben er niet zo heel in thuis
ik squat wel los en niet op de smith..
90 graden is echt te ondiep, dat is nog niet eens parallel.quote:Op donderdag 26 mei 2011 23:32 schreef 67Impala het volgende:
Nja mijn bouw is vrij kutik ben 1.73 weeg op het moment 90 kg met eenn vet perecentage van rond de 16 maar is niet meer accuraat want is al tijdje terug. Ik heb redelijk korte armen maar bench is altijd mijn slechtste onderdeel geweest. Qua squats doe ik geen full squat maar maak ik een hoek van 90 graden, ken de term niet echt, want ben er niet zo heel in thuis
ik squat wel los en niet op de smith..
Een squat van 90 graden is per defintie parallel.quote:Op donderdag 26 mei 2011 23:47 schreef Agentperry het volgende:
[..]
90 graden is echt te ondiep, dat is nog niet eens parallel.
ik wissel zelf altijd zware parallel squats af met lichtere atg squats.
dacht dat het parallel aan de grond was... want dan zou je dieper moeten aangezien je knieën altijd iets naar voren gaan. weer wat geleerd iig. misschien is mijn parallel squat dan wel hoger dan gedachtquote:Op donderdag 26 mei 2011 23:52 schreef Diabox het volgende:
[..]
Een squat van 90 graden is per defintie parallel.
schouders+benen op een dag en dan ook nog zo veel oefeningen? lijkt me niet echt een aanrader. en waarom gebruik je alleen maar dumbbells voor je chest?quote:Op donderdag 26 mei 2011 23:49 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Ik loop momenteel tegen een plateau aan met wat oefeningen, wat is dan het handigst om dan te doen. Nu ben ik zo'n 2 maanden bezig met dit schema met als doel massa trainen;
Dag 1: Schouders/Benen
Barbell Seated Military Press
Barbell Upright Row
Dumbbell Rear Lateral Raise
Barbell Squat
Lever 45° Leg Press (plate loaded)
Lever Leg Extension (plate loaded)
Lever Standing Leg Curl
Lever Standing Calf Raise
Dag 2: Borst/Biceps
Dumbbell Bench Press
Dumbbell Incline Bench Press
Dumbbell Fly
Dumbbell Curl
Dumbbell Hammer Curl
Dag 3: Rug/Triceps
Chin-up
Barbell Deadlift
Dumbbell Bent-over Row
Cable Pulldown
Dumbbell Triceps Extension
Cable Pushdown
Is het verstandig om een heel nieuw schema op te stellen of misschien wat oefeningen wisselen en het aantal sets/reps veranderen? Zit eigenlijk ook te denken aan een fullbody schema.
ok niet dat ik iets ga veranderen, dieper is beter lijkt me.quote:Op donderdag 26 mei 2011 23:56 schreef Diabox het volgende:
Ja ik beschouw het als per definitie parallel, natuurlijk staan je knieen altijd iets naar voren, maar in de regel wordt met 90 graden gewoon parallel bedoeld. Tot de grond is ATG.
Dat is echt heel vet! Kan je super goed mee trainen.quote:Op donderdag 26 mei 2011 19:06 schreef seto het volgende:
Wij hebben sinds kort van die kettingen, veel handiger imo.
[ afbeelding ]
Rijstwafelsquote:Op donderdag 26 mei 2011 23:29 schreef Geo3kant het volgende:
Ik post nooit maar lees wel altijd mee, maar mijn vraag is wat eten jullie als 'gezonde snack' .. gewoon altijd of na de trainen tijdens het cutten?
Als ik klaar ben met trainen kom ik thuis en ook na me shake heb ik nog altijd honger en grijp ik vaak naar de koekjesmaar iets beter om me honger te stillen?
Ik persoonlijk zou in jou geval schouders en borst op 1 dag trainen en benen op een andere dag:quote:Op donderdag 26 mei 2011 23:49 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Ik loop momenteel tegen een plateau aan met wat oefeningen, wat is dan het handigst om dan te doen. Nu ben ik zo'n 2 maanden bezig met dit schema met als doel massa trainen;
schema..
Is het verstandig om een heel nieuw schema op te stellen of misschien wat oefeningen wisselen en het aantal sets/reps veranderen? Zit eigenlijk ook te denken aan een fullbody schema.
Nope. Pizza en Ben&Jerrys gisteren. Weer terug naar de 8-9%. 5% was toch te laag om vast te houden.quote:Op donderdag 26 mei 2011 23:05 schreef CylonNL het volgende:
Hallo!
Ik ben "nieuw" hier.
Iedereen atm ook zo fantiek aan t cutten?
gaat dat zo snel?quote:Op vrijdag 27 mei 2011 08:30 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Nope. Pizza en Ben&Jerrys gisteren. Weer terug naar de 8-9%. 5% was toch te laag om vast te houden.
Deze week even geen zin om goed met voeding bezig te zijn, maybe volgende week weer. Trainen ook even rustig, merk toch dat eea iets zwaarder was dan verwacht.
Misschien volgende week een rustweek om daarna weer te knallen.
Jaquote:Op donderdag 26 mei 2011 23:05 schreef CylonNL het volgende:
Hallo!
Ik ben "nieuw" hier.
Nope, lekker bulken in de zomer.quote:Op donderdag 26 mei 2011 23:05 schreef CylonNL het volgende:
Hallo!
Ik ben "nieuw" hier.
Ja, na een wedstrijd reageer je heel heftig op voeding. Nu oppassen dat ik niet te vet wordt.quote:
2 dagen belgie zuipen is ook echt niet bevordelijk :-|quote:Op donderdag 26 mei 2011 15:44 schreef Agentperry het volgende:
een kater en spierpijn is geen lekkere combi, neem dat van mij aan.
Ik denk dat als je ineens flink last krijgt van iets dat het niet per se overbelast is. Volgens mij is het anders een soort zeurende pijn die je redelijk continu voelt.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 10:31 schreef V1z0R het volgende:
Ik heb ook zin in pizza, alleen gaat het vrij goed met m'n VP omlaag halen dus ik wacht nog wel 2 weken
Gisteren een slechte training gehadNa benchpress, incline DB press en DB fly's flink last gekregen van m'n schouder, dus maar op laag gewicht cable fly's gedaan maar dat wou ook niet meer... Dus pissed off naar huis gegaan, totaal geen zin meer in cardio.
Gelukkig nu niet echt meer last van m'n schouder, zal dus wel wat overbelast geweest zijn.
Zal ik doen, misschien kwam het ook wel omdat ik i.p.v. maandag op dinsdag m'n rug had getraind en dat dan op donderdag al m'n borst te pakken niet zo slim was. Het voelde in ieder geval als een overbelasting omdat het ook weer zo snel over was.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 11:08 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Ik denk dat als je ineens flink last krijgt van iets dat het niet per se overbelast is. Volgens mij is het anders een soort zeurende pijn die je redelijk continu voelt.
Wel in de gaten houden of je het vaker krijgt.
veel eten moeilijk? Ik moet me echt inhouden in de cut als ik al dat lekkers zie.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 08:50 schreef Stereotomy het volgende:
Even meelurken hier...
Afgelopen jaar door discipline en calorieën bijhouden afgevallen van 77 kg naar 62 kg nu (1.67m dwerg). Waist size van 100cm naar 80 cm. M'n hele leven vrij mollig geweest, nu wat kleinig.
Wil met dezelfde discipline spiermassa aankomen en een mooie, mannelijke vorm krijgen.
Wordt dus veel tillen, slapen en - erg moeilijk na een jaar elke maand 1-1.5kg afvallen - veel eten.
Ik heb ook een bench van niks.. lange armen en lange benen ook. Zolang je chest maar groeit, toch?quote:Op donderdag 26 mei 2011 23:45 schreef Agentperry het volgende:
ik heb lange armen dus benchen ligt mij ook niet echt. deadlift ligt mij het meest, geen idee waarom want ik heb ook lange benen.
Moeilijk als in niet denken van 'Aaaah ik word weer moddervet als ik veel ga etenquote:Op vrijdag 27 mei 2011 12:01 schreef Chuck_Norris het volgende:
[..]
veel eten moeilijk? Ik moet me echt inhouden in de cut als ik al dat lekkers zie.
Respect.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 12:22 schreef Stereotomy het volgende:
Ik schat mijn vetpercentage nu op 15-16% (kwam van 28%)
Dank... was een lange rit.quote:
Ik ben zelf ook van 20+ gekomen, schat mezelf nu 18%.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 12:36 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Dank... was een lange rit.
Maar ik ben nog niet klaar met mezelf.
Ik schat je minder dan 18%quote:Op vrijdag 27 mei 2011 12:41 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Ik ben zelf ook van 20+ gekomen, schat mezelf nu 18%.
[ afbeelding ]
Uit vorige topic.
Ik weet niet hoe nauwkeurig die impedantiedingen in z'n algemeen zijn. De enige twee betrouwbare metingen zijn de DEXA scan (http://www.mitralisdc.nl/dexa-scan) en de onderwater meting.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 13:25 schreef ZuidGrens het volgende:
Hoe weet je ongeveer wat je vetpercentage is? Laten jullie dat in de gym opmeten?
inderdaad, en ik maak er ook nog progressie op hoewel het nu een stuk trager gaat.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 12:05 schreef 16meter het volgende:
[..]
Ik heb ook een bench van niks.. lange armen en lange benen ook. Zolang je chest maar groeit, toch?
Ja ik probeer het altijd op niet trainingsdagen half uurtje te doen. Mijn moeder heeft vroeger eens een crosstrainer aangeschaft, komt nu goed uit want zij heeft hem nooit gebruikt.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 19:10 schreef Diabox het volgende:
Ik ben ook aan het cardio'en, 4x in de week half uur, ik haat het
Ik doe zeker 4 keer per week naast de sportschool aan sportspecifieke training. Waarvan 3x per week voetbal en meestal tennis, mtb, skeeleren.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 19:14 schreef Jahr00n het volgende:
Wat voor een cardio doen jullie dan? Gewoon hardlopen? Ga anders eens een keer mountainbiken veel mooier.
Goede basis. Denk ook aan je schouders en traps!quote:Op vrijdag 27 mei 2011 19:39 schreef 7754 het volgende:
[ afbeelding ]
Trainen ging lekker vandaag. Nog even een pic genomen voor eigen referentie, maar het bevalt me niet wat ik zie. Ik heb nog een lange weg te gaan. zucht.
helpen met optillen in het begin? verder zou ik het ook niet weten.quote:
Afwisseling? Ik doe ze ook wel afentoe. Meestal houd ik het gewoon bij hammer curls.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 20:33 schreef Agentperry het volgende:
[..]
waarom überhaupt preacher curls doen?
Als het 35 kg totaal is, is het best lastig om op te pakken. Ook handig met neerleggen. En als je richting default gaat is het ook welkom dat iemand net even een zetje geeft zodat je toch je laatste rep doet. Preacher bench met EZ bar. Ben niet zo goed in al die benamingen.quote:
Ken beide termen niet, hoe doe je die?quote:Op vrijdag 27 mei 2011 20:50 schreef Agentperry het volgende:
als ik al bicep iso doe dan zijn het alternating preacher curls of iso curls
Eens, maar mocht je ooit de kans krijgen, dan is het mooi om even een cijfer te weten waarvanuit je kunt werken.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 18:49 schreef Diabox het volgende:
DEXA en hydrostatic weighing is totaal onrealistisch om progressie bij te houden. Beste voor thuis is 'n huidplooimeter + weegschaal + spiegel om progressie bij te houden.
Ik heb een jaar aan excell sheets per training in mijn mobiel staan. Ik hou het nu niet meer bij tijdelijk omdat ik mezelf teveel vond afrekenen op de cijfers. En bovendien werd de lijst te lang, oefening dit oefening dat. Op het laatst zat ik 2,5 uur per sessie in de gym. ben nu meer richting compound en gevoel gegaan. Minimaal, maximaal. En dat bevalt me best, niet meer het gevoel dat ik een slechte training heb als de cijfers niet oplopend zijn. Slechte dagen heeft iedereen en het gaat om het uiteindelijke gemiddelde.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 21:10 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Eens, maar mocht je ooit de kans krijgen, dan is het mooi om even een cijfer te weten waarvanuit je kunt werken.
Spiegel + weegschaal + meetlint + standaard formules zijn mijn tools voor thuis. Ik hou erg van meten / rekenen, ik krijg altijd jeuk van mensen die zeggen dat ze 'naar hun lichaam luisteren' of 'gewoon gezond doen' maar dan op de een of andere manier niet afvallenen dan geen resultaat boeken. Alsof je voor een flatscreen TV spaart maar geen idee hebt wat geld is.
Je stofwisseling past zich efficiënt aan op lagere kcal intake. Dat is ook de reden waarom je beter het verschil met cardio maakt, als je minder gaat eten is het effect van het mindere eten op je lichaamssamenstelling binnen een paar dagen/weken weg.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 21:13 schreef Stereotomy het volgende:
Ik gooi een knuppel in het hoenderhok: waarom cardio'en jullie zoveel? Om te cutten, of om een betere conditie / cardiovasculaire gezondheid te krijgen?
Vetverbranding is het verschil tussen energieinname en verbruik, en mag niet al teveel zijn, wil je je lichaam de energiedeficientie via vetverbranding - in tegenstelling tot eiwitverbranding - opvangen. Die populaire ca. 20-30% van je maintenance zeg maar. Of je dagelijks 2500 kcal verbruikt en 2000 kcal eet, of met cardio het omhoogschopt tot 3300 kcal en dan 2800 kcal eet, maakt qua vetverbranding niet veel uit.
Wel qua conditie en algemene gezondheid, daar ben ik het mee eens.
Cardio er helemaal uit gedonderd. Tijd terug gedaan als opwarming, 10 min roeien standje maximaal, maximale effort gedurende. Merkte dat ik te weinig energie overhad tijdens de kracht oefeningen. Iedereen verklaart me voor gek. Maar ik ga cold aan de slag. Ben ook anti strap, al is dat nog niet echt nodig voor mij.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 21:13 schreef Stereotomy het volgende:
Ik gooi een knuppel in het hoenderhok: waarom cardio'en jullie zoveel? Om te cutten, of om een betere conditie / cardiovasculaire gezondheid te krijgen?
Goed punt, ben het wel eens dat je stofwisseling kan inkakken als je het niet regelmatig stimuleert.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 21:41 schreef Physics het volgende:
[..]
Je stofwisseling past zich efficiënt aan op lagere kcal intake. Dat is ook de reden waarom je beter het verschil met cardio maakt, als je minder gaat eten is het effect van het mindere eten op je lichaamssamenstelling binnen een paar dagen/weken weg.
Het nut van cardio als warmup is niet bewezen. Ik doe 1 of 2 opwarmsetjes bij m'n eerste oefening en klaar. Overdreven opwarmroutines zijn bullshit.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 21:42 schreef 7754 het volgende:
[..]
Cardio er helemaal uit gedonderd. Tijd terug gedaan als opwarming, 10 min roeien standje maximaal, maximale effort gedurende. Merkte dat ik te weinig energie overhad tijdens de kracht oefeningen. Iedereen verklaart me voor gek. Maar ik ga cold aan de slag. Ben ook anti strap, al is dat nog niet echt nodig voor mij.
mee eens. opwarmen heeft voor mij persoonlijk weinig tot geen zin.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 22:01 schreef 16meter het volgende:
[..]
Het nut van cardio als warmup is niet bewezen. Ik doe 1 of 2 opwarmsetjes bij m'n eerste oefening en klaar. Overdreven opwarmroutines zijn bullshit.
Ik doe ook opwarmsetjes of bij uitzondering 5 minuten looptrainer. Langer trek ik dat toch niet. Ik vind het behoorlijk saai om 20 minuten op die looptrainer te hangen en heb er de tijd ook niet voor. Wil ik toch wat cardio doen, dan ga ik 's avonds wel een eindje lopen.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 22:01 schreef 16meter het volgende:
[..]
Het nut van cardio als warmup is niet bewezen. Ik doe 1 of 2 opwarmsetjes bij m'n eerste oefening en klaar. Overdreven opwarmroutines zijn bullshit.
Hoeveel herhalingen en hoeveel sets doe je? Het klinkt mij namelijk als wat veel oefeningen en het is ook 'n beetje een chaos. Vanalles bij elkaar op één dag.quote:Op donderdag 26 mei 2011 23:49 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Dag 1: Schouders/Benen
Barbell Seated Military Press
Barbell Upright Row
Dumbbell Rear Lateral Raise
Barbell Squat
Lever 45° Leg Press (plate loaded)
Lever Leg Extension (plate loaded)
Lever Standing Leg Curl
Lever Standing Calf Raise
Dag 2: Borst/Biceps
Dumbbell Bench Press
Dumbbell Incline Bench Press
Dumbbell Fly
Dumbbell Curl
Dumbbell Hammer Curl
Dag 3: Rug/Triceps
Chin-up
Barbell Deadlift
Dumbbell Bent-over Row
Cable Pulldown
Dumbbell Triceps Extension
Cable Pushdown
Ik zou het uitsmeren over vier dagen i.p.v. drie dagen. Natuurlijk kan tijd een beperkende factor zijn, maar het is voor bv. mij handiger om 4 keer 75 minuten te gaan i.p.v. 3 keer 90 minuten. Aantal reps staat er niet bij, dus is lastig om er veel over te zeggen.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 09:35 schreef 16meter het volgende:
Die chaos zie ik niet.. volgens mij allemaal logische oefeningen bij de juiste spiergroepen ingedeeld. Ook het aantal is prima. Alleen 3 oefeningen voor bovenbenen is erg mager..zou er voor hams en quads beide nog minstens 1 oefening bij doen.
Na 2 maanden trainen op een plateau lijkt me trouwens erg sterk.. zou dan eerst eens naar m'n voeding kijken. En wat variatie in grip/volgorde van oefeningen/reps kun je ook een hoop mee bereiken. Vaak wordt er te snel geroepen dat men op een plateau zit.
Ik ben geen 90 minuten in een gym als ik 8 oefeningen doe hoor.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 09:37 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik zou het uitsmeren over vier dagen i.p.v. drie dagen. Natuurlijk kan tijd een beperkende factor zijn, maar het is voor bv. mij handiger om 4 keer 75 minuten te gaan i.p.v. 3 keer 90 minuten. Aantal reps staat er niet bij, dus is lastig om er veel over te zeggen.
Nee 3 dagen in de week, lijkt me.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 12:04 schreef 7754 het volgende:
Hoe gaan die dagen dan in de praktijk? Dag1 maandag, dag2 dinsdag, dag3 woensdag, dag1 donderdag?
hij heeft ook 5 oefeningen voor bovenbenenquote:Op zaterdag 28 mei 2011 09:35 schreef 16meter het volgende:
Die chaos zie ik niet.. volgens mij allemaal logische oefeningen bij de juiste spiergroepen ingedeeld. Ook het aantal is prima. Alleen 3 oefeningen voor bovenbenen is erg mager..zou er voor hams en quads beide nog minstens 1 oefening bij doen. Of benen op een aparte dag.
Na 2 maanden trainen op een plateau lijkt me trouwens erg sterk.. zou dan eerst eens naar m'n voeding kijken. En wat variatie in grip/volgorde van oefeningen/reps kun je ook een hoop mee bereiken. Vaak wordt er te snel geroepen dat men op een plateau zit, bij beginners kan daar eigenlijk geen sprake van zijn.
Rust is ongelofelijk belangrijk, trainen is slechts een impuls voor groei, en voedsel is wat nodig is om te groeien in de rusttijd.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 12:24 schreef 7754 het volgende:
Dus doen doe je je borst bv. maar 1x in de 7 dagen?
als ik langer dan 1 uur train kan ik niet meer genoeg energie in een oefening leggen vind ik zelf. heb ook een keer gelezen dat het nutteloos is langer dan een uur te trainen.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 13:45 schreef CylonNL het volgende:
Zit er bij max. 1u trainen een bepaalde filosofie achter Agentperry?
Zou je je splitschema eens willen laten zien?
Also; ik vandaag voor t eerst in mn leven aan cardio gedaan.
Langer dan 1-1.5u trainen breken je spieren juist weer af...quote:Op zaterdag 28 mei 2011 13:45 schreef CylonNL het volgende:
Zit er bij max. 1u trainen een bepaalde filosofie achter Agentperry?
Zou je je splitschema eens willen laten zien?
Also; ik vandaag voor t eerst in mn leven aan cardio gedaan.
4dagen? tuurlijk dat kan.. maar 3 gaat ook prima.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 09:37 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik zou het uitsmeren over vier dagen i.p.v. drie dagen. Natuurlijk kan tijd een beperkende factor zijn, maar het is voor bv. mij handiger om 4 keer 75 minuten te gaan i.p.v. 3 keer 90 minuten. Aantal reps staat er niet bij, dus is lastig om er veel over te zeggen.
quote:So how long should your weight training workouts last? A lot of people train for an hour, hour and a half or even 2 hours per session. Well studies have shown that after about 45 minutes your growth hormone and your testosterone levels peak and starts to totally decrease after about an hour.
So the optimum training length of each session should be 45 minutes to an hour and any work done after this can actually hamper your progress and results you want to achieve, so really try and limit your workouts to about 45 - 55 minutes. If you have to train longer or want to put more work in rather divide your workouts into two 45 minute sessions in the morning and evening.
Article Source:http://EzineArticles.com/5913667
True, ik weet dat 1,5 de max is.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 13:57 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Langer dan 1-1.5u trainen breken je spieren juist weer af...
Zulk soort artikelen neem ik t liefst altijd met een korreltje zout.quote:
he gaat om hormonen niet om kcal intakequote:Op zaterdag 28 mei 2011 14:09 schreef CylonNL het volgende:
[..]
True, ik weet dat 1,5 de max is.
Maar 1u vind ik zelf te kort. Zeker als je dus bijvoorbeeld alle pull oefening will doen voor je upper body.
Bij mij wil (in de bulk) het drinken van chocomel tijdens de training altijd wel helpen om voldoende kcals binnen te blijven krijgen en zo 1,5u op maximaal presteren te kunnen trainen.
geen idee, ik wilde mijn punt gewoon ff illustreren dus snel wat gegoogledquote:Op zaterdag 28 mei 2011 14:12 schreef CylonNL het volgende:
[..]
Zulk soort artikelen neem ik t liefst altijd met een korreltje zout.
Zo op het eerste oog niet echt een geaccrediteerde bron, correct me if I'm wrong.
Je had t zonet over energie.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 14:13 schreef Agentperry het volgende:
[..]
he gaat om hormonen niet om kcal intake
Godverdomme zeg.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 15:08 schreef Physics het volgende:
Dankzij of ondanks is natuurlijk wel de vraag, maar er zit op DBB een powerlifting topper die trainingssessies van 1,5-3u maakt en dat 4x per week. Natuurlijk kost het tijd om dat aan te kunnen maar om maar even te illustreren dat het niet per se onzin is om langer te trainen. Met een SQ/DL van 300+ en een BP van 250+ bij een bw van 93 is dat toch wel netjes lijkt me zo : ))
mwah kan ermee doorquote:Op zaterdag 28 mei 2011 15:08 schreef Physics het volgende:
Dankzij of ondanks is natuurlijk wel de vraag, maar er zit op DBB een powerlifting topper die trainingssessies van 1,5-3u maakt en dat 4x per week. Natuurlijk kost het tijd om dat aan te kunnen maar om maar even te illustreren dat het niet per se onzin is om langer te trainen. Met een SQ/DL van 300+ en een BP van 250+ bij een bw van 93 is dat toch wel netjes lijkt me zo : ))
Als je on bent boeien die hormoonfluctuaties ook 'n stuk minder.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 15:08 schreef Physics het volgende:
ik ook, zoiets denk ik aan:quote:Op zaterdag 28 mei 2011 15:29 schreef Jahr00n het volgende:
doping man
waar haal ik die shit ik ga zeker ook doping gebruiken wil egt kkgroot worden
Hij is niet on, dat durf ik wel met enige zekerheid te zeggen. Pjotr van den Hoekquote:Op zaterdag 28 mei 2011 15:25 schreef Diabox het volgende:
[..]
Als je on bent boeien die hormoonfluctuaties ook 'n stuk minder.
WIe is dat overigens?
Om hier nog eens op terug te komen; lees net dat je je obliques dan meer gebruiktquote:Op donderdag 26 mei 2011 19:07 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
das ook chill ja... hebben we hier niet.
Trekt zn knieën wel erg omhoog trouwens
Yep. Veel lui die het hebben over stilstaan na 'n bepaalde tijd trainen, gunnen het lichaam te weinig rust...quote:Op zaterdag 28 mei 2011 12:49 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Rust is ongelofelijk belangrijk, trainen is slechts een impuls voor groei, en voedsel is wat nodig is om te groeien in de rusttijd.
Wat is dit nou weer? Een L is je te groot?? Sowieso een trainingsdoel dan voor jequote:Op zondag 29 mei 2011 08:17 schreef Zyzz het volgende:
Heb hier nog een tanktop van Gold's die voor mij te groot is.
Dacht dat ik die kon laten krimpen maar dan kan dus niet door de stikker.
Het is een maat L, 1x aangehad. Nieuwprijs was 27,90.
[ afbeelding ]
Wie wilt?
Dit.quote:Op zondag 29 mei 2011 10:53 schreef seto het volgende:
Denk dat hij er net iets te klein voor is qua lengte.
Nee in de winkel, wist toen al dat hij te groot was, maar ik dacht dat ik die kan laten krimpen daarom kocht ik hem toch.quote:Op zondag 29 mei 2011 11:10 schreef Panzermaus het volgende:
Heb je hem online gekocht, Zyzz? Als het nog binnen 7 dagen is kun je hem terug doen, Wet Koop op Afstand.
whey isolaat (lactose intolerant)quote:
http://www.powerliftingwatch.com/records/raw-bench-pressquote:Op zaterdag 28 mei 2011 15:08 schreef Physics het volgende:
Zijn huidige stats zijn nog beterquote:Op zondag 29 mei 2011 15:47 schreef Tinytrip het volgende:
http://www.powerliftingbond.nl/selectie/pjotr.htm
knap
Ja lulz, ik zit op de helft en ik vind mezelf al sterkquote:Op zondag 29 mei 2011 22:59 schreef ZuidGrens het volgende:
Zo, dat zijn nog eens stats!
Vandaag niet getraind, rustdagje. Behoorlijke kater dus eet vrijwel niks, zonde maar weinig aan te doen. Dadelijk nog maar wat kwark+noten naar binnen werken. Vreselijk die dagen..
dat is ook al sterk, ik zit alleen op de helft met de deadlift rest nog niet eens. (95bench, 125squat, 1rm)quote:Op zondag 29 mei 2011 23:30 schreef Physics het volgende:
[..]
Ja lulz, ik zit op de helft en ik vind mezelf al sterk
Zeker wel! Net twee dagen rust gehad dus nu weer tijd om er keihard tegenaan te gaan.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:33 schreef ZuidGrens het volgende:
Vandaag niet echt weer om te trainen he jongens
En zonder hem te kennen weet ik 100% zeker dat ie stijf staat van de aas.quote:Op zondag 29 mei 2011 22:24 schreef Physics het volgende:
[..]
Zijn huidige stats zijn nog beter
SQ: 345
BP: 252,5
DL: 312,5
910 totaal, dit is dus in één wedstrijd en op één en dezelfde dag gedaan.
Echt een van de grootste talenten van de wereld, zeker gezien zijn trainingstijd en gezien de mensen die boven hem staan allemaal toevallig uit Rusland/Oostblok komen (noot: die gebruiken als gekken daar). Hij zelf is een van de meest anti-AAS personen die ik ken, plus de manier hoe hij er uit ziet/traint en hoe hij zich gedraagt geeft mij geen reden tot twijfelen aan gebruik.
Jealousy is a bitchquote:Op maandag 30 mei 2011 17:06 schreef aspi het volgende:
[..]
En zonder hem te kennen weet ik 100% zeker dat ie stijf staat van de aas.
Hoezo? zijn zoveel mensen die t eerst ontkennen...quote:
2 nachten lang naar de klote, zondag gewoon geborreld. Zo een box met 45 KFC hotwings gegeten zaterdag avond met een vriend. Kan beterquote:Op maandag 30 mei 2011 17:47 schreef Chuck_Norris het volgende:
Boh veel troep gegeten dit weekend vandaag maar extra cardio dagje.
Jay Cutler ontkent ook haha.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:57 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Hoezo? zijn zoveel mensen die t eerst ontkennen...
Als alle andere gasten met dezelfde stats wel AAS gebruiken en deze zegt van niet geloof ik er niks van.
Wat een onzin. Natural kan je heel, en heel erg sterk worden. Nederlands kampioen deadlift bij de junioren traint in een sportschool waar ik ook train. Van hem ben ik 100% zeker van dat hij niet gebruikt en die pulled 300+ Evenals een maat van mij die 190kg benched, hij is net 21 jaar. En buiten hun kracht om zijn het ook nog eens hele grote jongens.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:57 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Hoezo? zijn zoveel mensen die t eerst ontkennen...
Als alle andere gasten met dezelfde stats wel AAS gebruiken en deze zegt van niet geloof ik er niks van.
Eetschema (al is het al eens gepasseerd dacht ik) ?quote:Op maandag 30 mei 2011 22:23 schreef honda1990 het volgende:
Hoe kan het nou weer dat ik ben afgevallen terwijl ik ben wezen trainen en flink eetIk kan nog niet max. eten, maar dat komt wel, maar hoe kan dit
Beter dan dat je in 'n week 'n halve kilo aankomt terwjil je van 4000 naar 2700 kcal bent gegaan, netjes je refeeds doet en ook nog 'n half uur cardio per dag heb toegevoegd.quote:Op maandag 30 mei 2011 22:23 schreef honda1990 het volgende:
Hoe kan het nou weer dat ik ben afgevallen terwijl ik ben wezen trainen en flink eetIk kan nog niet max. eten, maar dat komt wel, maar hoe kan dit
Ik heb het niet zo op ochtenden. Mijn hartslag is altijd knap hoger bij cardio omdat je lichaam niet gewend is of nog niet gewerkt heeft dan je bijvoorbeeld de hele dag gewerkt heb en 's avonds gaat sporten.quote:Op maandag 30 mei 2011 22:57 schreef Tinos85 het volgende:
Morgen maar eens in de ochtend trainen. Eens kijken hoe dat bevalt.
Wake up and smell the coffee... Beetje naief,, maar dat slijt wel met de jarenquote:Op maandag 30 mei 2011 19:11 schreef CylonNL het volgende:
Daarbij is powerliften ook een compleet andere discipline dan BB. (lees; AAS zijn niet vereist om uit te blinken)
Instructie?quote:Op dinsdag 31 mei 2011 10:20 schreef Stereotomy het volgende:
Morgen instructie in nieuwe sportschool, ben benieuwd hoe dat gaat.
En: ochtenden![]()
![]()
Instructeur: Dit is de Squat "Zakt voorover, bolle rug, kniën steken voor voeten uit en naar binnen en zakt tot 135 graden" en zegt dan, omdat hij wel 70 kilo er op had liggen "Ja voetbal he.."quote:
Moet pasje hebben om daar binnen te komen, geen verplichte cursus = geen pasje.quote:
Had ik in de gym van de universiteit ook, nou ik heb me toch kapot gelachen daar, vroeg ook aan hem of ze shakes hadden, zijn antwoord : nee aan valsspelen doen we hier nietquote:Op dinsdag 31 mei 2011 10:29 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Moet pasje hebben om daar binnen te komen, geen verplichte cursus = geen pasje.
Is idd gym van de uni hier. Ik kijk wel wat ze ervan af weten en of ik er wat van kan leren. Zo niet, dan ff 90 minuten doorbijten en pasje halen.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 11:00 schreef Demon_Hunter het volgende:
[..]
Had ik in de gym van de universiteit ook, nou ik heb me toch kapot gelachen daar, vroeg ook aan hem of ze shakes hadden, zijn antwoord : nee aan valsspelen doen we hier niet![]()
![]()
![]()
Damn, kan ik xylofoon spelen op je ribben?quote:Op dinsdag 31 mei 2011 11:03 schreef Jac0bus het volgende:
TVP, met na de zomer wat meer tijd en mijn huidige lijf (1.86m, 62 kilo) misschien toch maar eens gaan liften
Hehe bijna wel. Welke uni zit je trouwens?quote:Op dinsdag 31 mei 2011 11:04 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Damn, kan ik xylofoon spelen op je ribben?
Meest zuidelijkequote:Op dinsdag 31 mei 2011 11:05 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Hehe bijna wel. Welke uni zit je trouwens?
Je mag mijn geheime recept wel hebben.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 11:10 schreef Demon_Hunter het volgende:
Bah wat heb ik een hekel aan shakes met water ipv melk...
Protein perfection mix is de lekkerste whey die ik heb gehad. Choco is echt heerlijk met je ontbijt (met melk en brinta)quote:Op dinsdag 31 mei 2011 11:20 schreef Physics het volgende:
[..]
Je mag mijn geheime recept wel hebben.
1) Koop protein perfection mix van b&f shop
2) 200ml warm/heet water in je shakebaker
3) 2 scoops ppm erbij
4 shaken
5) profittttttttttttt
Het smaakt naar een wat slechtere kwaliteit hot chocolate.
quote:Op dinsdag 31 mei 2011 11:00 schreef Demon_Hunter het volgende:
[..]
Had ik in de gym van de universiteit ook, nou ik heb me toch kapot gelachen daar, vroeg ook aan hem of ze shakes hadden, zijn antwoord : nee aan valsspelen doen we hier niet![]()
![]()
![]()
quote:Op dinsdag 31 mei 2011 11:00 schreef Demon_Hunter het volgende:
[..]
![]()
![]()
Dat zal per gym anders zijn.. bij mijne is dat niet, je kon optioneel een introductie les doen van een half uur of zo dan lieten ze wat zien, en als je nieuw bent willen ze graag met je praten wat je doel is en als je wilt voor het doel een schema opstellen.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 12:04 schreef Ethanolic het volgende:
[..]_!
Hoor ik dat ik daar een verplichte test moet afleggen?!
Ja, ik train toch voor mezelf? Lijkt net alsof het dan een bezigheidsdingetje is voor die instructeurs daar. Als ze met tips willen komen over m'n houding enzo dan kunnen ze dat altijd doen, maar ik heb geen zin om een fiets- en krachttest te gaan doen. Ik haat fietsen.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 12:19 schreef Geo3kant het volgende:
[..]
Dat zal per gym anders zijn.. bij mijne is dat niet, je kon optioneel een introductie les doen van een half uur of zo dan lieten ze wat zien, en als je nieuw bent willen ze graag met je praten wat je doel is en als je wilt voor het doel een schema opstellen.
Als je iets niet weet kun je het vragen of ze zien het zelf en komen het uitleggen.
Verplichte cursus vind ik wel streng.. stel je switched van gym zoals jij... dan sta je echt dude.. serious?
Dat had ik ook totdat ik Berry Blast probeerde van protein perfection. Die is zelfs met water nog fucking lekker.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 11:10 schreef Demon_Hunter het volgende:
Bah wat heb ik een hekel aan shakes met water ipv melk...
Zit ca 5gr suiker per 100ml in.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 12:40 schreef Geo3kant het volgende:
Maakt het veel uit dan (tijdens de cut?) of je melk of water gebruikt?
berryblast met water is echt een pure, pure bazen shake iddquote:Op dinsdag 31 mei 2011 12:38 schreef Chuck_Norris het volgende:
[..]
Dat had ik ook totdat ik Berry Blast probeerde van protein perfection. Die is zelfs met water nog fucking lekker.
Die heb ik nu voor me staan, vind m nog wel erg zoetquote:Op dinsdag 31 mei 2011 12:55 schreef ukga het volgende:
[..]
berryblast met water is echt een pure, pure bazen shake idd
Not sure, maar hier kom je er zonder pasje niet in...quote:Op dinsdag 31 mei 2011 12:24 schreef Jac0bus het volgende:
Toen ik ging kijken bij mijn uni over hoe en wat voor na de vakantie zag ik ook dat je een verplichte introles krijgt. Maar heeft dit niet meer met aansprakelijkheid te maken als er iets misgaat?
Waarom niet?quote:Op dinsdag 31 mei 2011 14:16 schreef Tinos85 het volgende:
Nou voortaan ga ik weer eind van de middag/begin avond trainen. Ochtend vond ik niet echt een succes.
Zit je in een roeiteam? Verbruik je zeker heel veel kcal. Wil je echt heel veel groeien moet je ook wel veel eten.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 14:10 schreef Varkensbiefstuk het volgende:
Ik roei op dinsdagavond, woensdagavond en donderdagavond. Op die dagen kan ik dan eigenlijk geen sportschool doen omdat ik dan al kapot ben voor ik moet roeien.
Kan ik beter twee keer per week trainen op maandag en vrijdag of drie keer per week op maandag, vrijdag en zaterdag? En hoe zouden jullie het dan verdelen qua spiergroepen? Twee keer fullbody of splitten?
Daarnaast zie ik allerlei verhalen over eetschema's en dergelijken. Ik eet nu 's ochtends 4 bruine boterhammen met worst, smiddags 2 tosti's met kipfilet en kaas en soms 2 boterhammen met ei. 's Avonds een pasta-maaltijd of rijst met kip. Voordat ik ga slapen neem ik een bak magere kwark met magere yoghurt met aardbeismaak.
Mijn vraag hierover is: is het genoeg? Moet ik er nog wat aan toevoegen? Eiwitshakes neem ik liever niet, dat wordt mij afgeraden door de dokter omdat ik maar 1 nier heb.
En maakt het voor die magere kwark nog uit dat er magere yoghurt bij zit en moet je echt pure magere kwark hebben of is dat niet zo'n probleem?
Syntholquote:Op dinsdag 31 mei 2011 14:37 schreef AardEngel het volgende:
Kijk deze baas: http://www.dumpert.nl/med(...)ten_op_bovenarm.html
Ouwe hoe is je wedstrijd gegaan? Photo's? Kon niks vinden die gare http://www.nbpf.nl site.quote:Op zondag 29 mei 2011 11:21 schreef Mr.J het volgende:
Ach, ik heb al 7 jaar een Gorilla Wear shirt in de kast hangen van de oude lijn, voor hun doorstart.
"One size fits most"
Nog even 10 jaar wachten gok ik.
quote:Op dinsdag 31 mei 2011 14:37 schreef AardEngel het volgende:
Kijk deze baas: http://www.dumpert.nl/med(...)ten_op_bovenarm.html
Ja, ik roei in een 8. Ik zag inderdaad op de verpakking staan dat er 4 gr suiker per 100 gram kwark/yoghurt zat, wel natuurlijke suikers. Als suikers vooral probleem zijn voor vet dan maakt het voor mij weinig uit.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 14:33 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Zit je in een roeiteam? Verbruik je zeker heel veel kcal. Wil je echt heel veel groeien moet je ook wel veel eten.
In magere yoghurt zit veel suiker maar als je zo ecto bent als jij maakt dat niet veel uit lijkt me, zolang je maar veel langzame eiwitten binnenkrijgt.
Dat wil ik best doen, is daar een handige site voor?quote:Op dinsdag 31 mei 2011 14:36 schreef Stereotomy het volgende:
Lees hier vaak van die grote kwalitatieve verhalen met de vraag: doe ik het goed? Volgens mij kun je het best je verhaal zo opschrijven:
1. Hoeveel kcal verbruik je op een dag? BMR in kcal met correctie voor activiteit
2. Hoeveel eet je op een dag? kcal uitrekenen, verhoudingen macronutrienten uitrekenen
3. Wat is je doel? Vet verliezen, spier opbouwen? Stem je voeding en je training op elkaar af
quote:Op dinsdag 31 mei 2011 15:53 schreef ZetaOS het volgende:
Ik schat 15 tot 18% vet. @85kg
Trainen doe je lekker thuis of in de tuin:
1tje van de cctv van een anderhalve maand geleden, kort na mijn blessure.
Surfplanken rechts moet ik ook maar weer eens gaan gebruiken.
Als ik al op 16 zat volgens sommigen moet dit wel 12 zijn.quote:
Het is soms ook zo moeilijk te schatten, en die computer weegschalen...Echt betrouwbaar zijn die niet en wijken zo 30% af had ik gelezen.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 16:02 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Als ik al op 16 zat volgens sommigen moet dit wel 12 zijn.
Hoe lang ben je trouwens?quote:Op dinsdag 31 mei 2011 16:05 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Het is soms ook zo moeilijk te schatten, en die computer weegschalen...Echt betrouwbaar zijn die niet en wijken zo 30% af had ik gelezen.
Je kunt dit schatten, en als je niet aan al teveel (kracht)training doet, kun je het zelfs berekenen door een tijdje je gewicht te volgen gekoppeld aan wat je verbrandt. Schatten is een goed begin:quote:Op dinsdag 31 mei 2011 15:52 schreef Varkensbiefstuk het volgende:
Dat wil ik best doen, is daar een handige site voor?
1. Hoe weet ik hoeveel kcal ik op een dag verbruik?
Ik had wel ooit berekend dat mijn dagelijkse energiebehoefte 2600 kcal was, dat was volgens mij berekend als gevorderde beginner met matige overige activiteit.
Macronutrienten zijn koolhydraten, vetten en eiwitten. Dit zijn de bouwstoffen uit voedsel die je energie leveren. Je lichaam verbrandt dit. De Euro 95 of Diesel die je in je auto gooit, zeg maar.quote:2. De tweede zin snap ik geen reet van, wat zijn macronutrienten? Qua kcal kwam ik uit op 2000 ofzo, is wel heel weinig..
Denk dat de meeste hier dan zullen aanraden dat je je maintenance aantal kcal eet (maintenance is wanneer je lichaam geen overmatig energie als vetreserve hoeft op te slaan) + 10 tot 20% daarboven omdat spieropbouw daarbovenop nog energie kost.quote:3. Doel is duidelijk spier opbouwen, vet verliezen niet nodig. Ik wil vooral spieren in de benen opbouwen, dat loopt op dit moment achter. Verder vooral breder worden.
onze gym op de uni precies hetzelfde. eerste keer daar kwam ik ook om een schema vragen, ze vroegen "wat wil je conditie of spiergroei" ik koos voor de laatste, kreeg ik een waslijst met 12 apparaten en werd mij aangeraden toch minimaal 15 herhalingen te maken.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 11:00 schreef Demon_Hunter het volgende:
[..]
![]()
![]()
Nee dat valt mee, kost bijna niks. paar dumbells, DIY TRX denk nog geen 75 euro.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 16:45 schreef CantFazeMe het volgende:
Thuis trainen vind ik dat alleen aan je ego werken/vergroten. Dan nog je moet nog best wel duur spul aanschaffen en de moivatie hebben.
Koolhydraatsupplement is zeg maar een soort van koolhydraatshake? Dat klinkt goed, hoe heet dat, kan je 't bij elke sportschool kopen?quote:Op dinsdag 31 mei 2011 16:27 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Je kunt dit schatten, en als je niet aan al teveel (kracht)training doet, kun je het zelfs berekenen door een tijdje je gewicht te volgen gekoppeld aan wat je verbrandt. Schatten is een goed begin:
http://en.wikipedia.org/w(...)_estimation_formulas
De meeste calculators op internet zijn op één van bovenstaande formules gebaseerd:
http://www.calculator.net/calorie-calculator.html#
De hoeveelheid dagelijkse kcal die je hier te zien krijgt is een goed begin om een dieet op te baseren. Afhankelijk van of je (veel) vet verliest of juist aankomt kun je je gemiddeld aantal kcal op een dag naar boven of beneden bijstellen.
[..]
Macronutrienten zijn koolhydraten, vetten en eiwitten. Dit zijn de bouwstoffen uit voedsel die je energie leveren. Je lichaam verbrandt dit. De Euro 95 of Diesel die je in je auto gooit, zeg maar.
Micronutrienten, ook belangrijk, zijn bijvoorbeeld vitamines, mineralen. Qua energiehomeostase spelen ze niet een denderende rol, net zoals motorolie en ruitensproeivloeistof niet een grote rol spelen in het van A naar B brengen van je auto, maar je moet er natuurlijk wel voor zorgen dat je er genoeg van hebt.
2000 is erg weinig voor jou, waarschijnlijk is dit je uitgerekende BMR (Basal Metabolic Rate). Als je in coma lag, dan zou je 2000 kcal verbranden. Je moet dit nog middels een correctiefactor voor activiteit corrigeren.
[..]
Denk dat de meeste hier dan zullen aanraden dat je je maintenance aantal kcal eet (maintenance is wanneer je lichaam geen overmatig energie als vetreserve hoeft op te slaan) + 10 tot 20% daarboven omdat spieropbouw daarbovenop nog energie kost.
Daarnaast genoeg eiwitten eten, maar gezien je maar één nier hebt, idd niet excessief en verdeeld over de dag. Meestal wordt 0.8-1.4 gram per kilo lichaamsgewicht aangeraden.
Zelf ben ik van mening dat het gebruik van superhoeveelheden eiwitten in krachttraining misschien iets overrated is (is een mening, als iemand een andere mening is toegedaan hoor ik graag argumenten waarom). Bekijk bijvoorbeeld deze vaak geciteerde studie:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12094125
Een koolhydraatsupplement geeft even goede resultaten als een isocalorische (van zelfde hoeveelheid energie) koolhydraat+eiwitsupplement bovenop een normaal dieet bij krachttraining.
Is misschien een beetje veel info dit, skip de details maar.
Ah ok, duidelijk. Dat had ik al wel opgemaakt, dat veel en goed eten belangrijk is om te groeien.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 17:36 schreef Stereotomy het volgende:
De koolhydraatsupplement is gebruikt voor onderzoeksdoeleinden, hoe je deze studie moet interpreteren is dat veel en goed eten en hard trainen je spiergroei positief bevordert vergeleken met normaal eten en hard trainen.
http://www.shakeology.com(...)ae4c7b&groupId=59860quote:Op dinsdag 31 mei 2011 17:38 schreef ZetaOS het volgende:
Ik gebruik naast normale eiwitten shakes ook Shakeology, dat laatste is een aanrader om maaltijden te vervangen in de cut.
ik betaal 80 euro per JAAR. en dan kan ik ook nog gratis tennissen, squashen, voetballen, rugbyen, hockeyen, volleyballen, etc.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 17:27 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Nee dat valt mee, kost bijna niks. paar dumbells, DIY TRX denk nog geen 75 euro.
Beter dan die 75 tot 100 euro per maand voor de sportscholen hier in mijn regio.
Dat van het ego vergroten, wat bedoel je daar mee?
zo chill is t niet.. je moet je juist wel druk maken om eten... of je genoeg binnen krijgt.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 14:34 schreef Ethanolic het volgende:
Soms baal ik er van dat ik geen ecto ben, zoveel eten wat je wilt zonder je druk te maken over VP.
Ja want er is geen sportschool te vinden voor minder dan 75 euro per maand.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 17:27 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Nee dat valt mee, kost bijna niks. paar dumbells, DIY TRX denk nog geen 75 euro.
Beter dan die 75 tot 100 euro per maand voor de sportscholen hier in mijn regio.
Dat van het ego vergroten, wat bedoel je daar mee?
goede universiteitquote:Op dinsdag 31 mei 2011 16:39 schreef Agentperry het volgende:
[..]
onze gym op de uni precies hetzelfde. eerste keer daar kwam ik ook om een schema vragen, ze vroegen "wat wil je conditie of spiergroei" ik koos voor de laatste, kreeg ik een waslijst met 12 apparaten en werd mij aangeraden toch minimaal 15 herhalingen te maken.
en dat noemen ze dan een universitair sportcentrum. alleen maar mbo paupers die daar als instructeur rondlopen. eentje kwam me laatst zelfs vertellen dat ik met bankdrukken echt mijn borst niet mag aanraken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |