abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 26 mei 2011 @ 08:51:08 #1
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_97326284
"Keep your purpose in mind, simply go to the gym and do your workout. Do it well and don't worry what other people are doing. Confidence will grow as you achieve." - Arnold Schwarzenegger

[Algemeen]

Als je besluit echt wat aan je lichaam te willen doen raad ik een ieder aan om het thuistrainen te vergeten. De middelen die je hebt zijn te beperkt, en zullen al snel niet genoeg zijn. Naar de sportschool dus! :P

Verwacht niet dat je na 2 maanden eruit ziet als onze grote vriend Arnold Schwarzenegger. Dit heeft allemaal veel tijd nodig, denk hierbij echt aan jaren!!!

Hou in het achterhoofd dat een mooi lichaam opbouwen niet alleen lukt met trainen. Voeding en rust zijn even belangrijk! Als 1 van deze 3 niet in orde is, haal je simpelweg bij lange na niet eruit wat erin zit.

Grofgezegd zijn er 2 redenen waarom mensen gaan trainen. Ze willen of gewicht verliezen, of juist massa aanzetten. Tuurlijk zijn er combinaties hiervan, maar dit is voor de meeste toch de eerste drijfveer.

Als wilt afvallen, ga je niet meteen met zware gewichten slepen. Cardio (lopen, roeien en fietsen) zal dan je eerste behoefte zijn. Dit in een rustig tempo, en minimaal een 1/2 uur. Echter is het aan te raden al redelijk ook met wat gewichten te gaan trainen. Dit omdat hoe meer spiermassa je hebt, hoe sneller je verbranding werken en hoe sneller je dus vetten kwijt raakt. Sluit echter wel je training af met een 1/2 uur (of meer) aan cardio erna.

Wil je massa aanzetten, dan gaan we niets met cardio doen, maar meteen met gewichten trainen. Korte en zware trainingen zijn het meest effectief dan.

Concentreer je altijd op één van bovenstaande redenen. Het is nutteloos om spieren aan te willen zetten en tegelijkertijd te willen afvallen. Voor het eerste is een calorieoverschot noodzakelijk, voor het tweede een calorietekort. Daarom is het verstandig in de wintermaanden flink te trainen/eten om spiermassa aan te zetten, en tegen de zomer d.m.v. cardio vet te verbranden (en zo weinig mogelijk spiermassa te verliezen).

Het is raadzaam je trainingen niet te lang te laten duren. Op het moment dat de intensiteit van je training drastisch daalt, betekent dit dat de catabole (spierafbrekende) hormonen in een overschot voorkomen ten opzichte van de anabole (spieropbouwende) hormonen. De meeste mensen zouden het bij maximaal 4-5 kwartier moeten houden; echter een goede conditie (fitness-level) verhoogt deze tijdsduur en dat is natuurlijk ook gewoon te trainen :).

Keep in mind dat er geen standaard training bestaat voor iedereen. De trainingsbehoefte verschilt per individu en daar zal men zelf door praktijkervaring achter moeten komen.

Allereerst kan je je wel gaan oriënteren op wat je min of meer nodig hebt aan de hand van je lichaamsbouw. Er bestaan 3 types lichaamsbouw:

• Ectomorph (slanke bouw, hoge verbranding)
• Mesomorph (gespierde bouw, middel verbranding)
• Endomorph (stevige bouw, trage verbranding)

Kijk hier om uit te zoeken wat jij precies bent en waarin je in eerste instantie aan moet denken als je begint met training. http://www.bodybuilding.com/fun/becker3.htm

Overigens behoort niemand echt tot 1 van de hoofdtypes lichaamsbouw. Iedereen is een unieke combinatie tussen bovenstaande typen.

Ook het type sportschool waar je wilt gaan trainen biedt stof tot nadenken.

Je hebt aan de ene kant die mooie moderne sportscholen, met apparaten die op luchtdruk werken en zich met jouw pasje zich instellen op het gewicht wat jij moet doen die dag. Bij deze sportschool is er vaak geen mogelijkheid tot (of is het zelfs verboden) het doen van sommige "echte" bodybuild oefeningen zoals squats, uitstappen, deadlifts ed. Ook gaan de losse gewichten vaak niet zwaarder dan 30kg. Publiek is vaak een beetje, eh, trendy als 't ware. De sfeer is hierbij vaak zoiets van "Zie mij in m'n nieuwe dure trainingsoutfit de huppelkut uithangen." :{

Aan de andere kant heb je de old school sportscholen. Veel zwaar gewicht ipv hypermodern spul. Het publiek is hier degenen die echt willen trainen en groeien. Voor een beginner kunnen een aantal grote jongens van 120kg die zwaar aan 't trainen zijn imponerend overkomen, maar als je verder kijkt dan je neus lang is merk je dat de sfeer stukken gemoedelijker en behulpzamer is dan die "moderne" sportscholen.

En hier zijn dus ook weer tussenvormen in. :)

[Trainingsmethoden]

Wat krachtsport aangaat zijn er eigenlijk 2 theorieën over training, of beter gezegd; de supercompensatie:

Single factor theory: fatigue (belasting) over 1 workout
Dual factor theory: fatigue over meerdere workouts

In het eerste geval heb je dus een training, waarin een spier belast wordt, waarna hij herstelt en er supercompensatie optreedt. Op dat moment doe je een nieuwe training.
Bij dual factor draait het om fatigue over meerdere trainingen. Je werkt progressief in elke training zodat je je lichaam steeds zwaarder belast (loading). Op het randje van overtraining doe je een deload week (lager volume).

In het bodybuilding is single factor training overweldigend in de meerderheid. Men traint elke spiergroep 1x per week en bouwt zo meer spiermassa op. In de overige krachtsporten (sprinten, gewichtheffen etc) volgt men voornamelijk het dual factor principe.

Elk van beide heeft voor- en nadelen. Het is dus aan jezelf om te bepalen op wat voor manier je traint. Het is niet zo dat je van single factor training alleen gespierd wordt en van dual factor alleen sterk; er zijn genoeg bodybuilders die sterker zijn dan de gemiddelde powerlifter en omgekeerd zijn er genoeg powerlifters die gespierder zijn dan de gemiddelde bodybuilder.
Kortgezegd kan je je training zo simpel of ingewikkeld maken als je zelf wilt :).

Meer informatie over (met name) dual factor training en/of vragen zijn altijd welkom, google ook eens op “dual factor training” of “fitness fatigue model”.

[Oefeningen]

"Help! Er zijn 1001 verschillende oefeningen te doen in de sportschool, waar moet ik in hemelsnaam beginnen?!"

Sportscholen hebben hiervoor vaak speciale beginnersschema's waarin je elke training je hele lichaam traint. Dit is op zich een redelijke manier om met training in contact te komen, maar ikzelf (LedZep) ben niet zo'n fan van deze methoden omdat ze veel spiergroepen isoleren in plaats van de grote compoundoefeningen (die je de meeste massa opleveren).

Als je al wat langer traint ben je zelf in staat om een geheel eigen schema op te stellen wat aansluit bij jouw behoefte.

Vergeet niet je gehele lichaam te trainen. Dus ook benen en rug. Hieronder gemakshalve een quote van mij uit een ander topic:

quote:
[message=17645119,noline]MrJ schreef op 28 april 2003 @ 16:54[/message]:
Yep.

1 spiergroep trainen is niet goed. Of je traint je gehele lichaam, of je traint niet. :P

Er zijn zat mensen die alleen in de sportschool aan hun borst+schouders+armen+buik werken, terwijl ze vergeten dat een goede rug, traps, onderarmen, bovenbenen en kuiten o zo belangrijk zijn.

Dit omdat het a) voor een betere lichaamsdoorbloeding zorgt en b) het er simpelweg niet uitziet.

Beetje nette voorkant, maar geen wijde rug en goede benen waardoor het totaalplaatje simpelweg een lachertje wordt.

Ook de lichaamshouding is bij die mensen totaal fout. De armen gaan naar binnen staan (aaphouding) omdat er geen rug en traps getraind wordt om het geheel weer naar achteren te corrigeren.
Een goed trainingsschema bestaat voor een groot gedeelte uit de grote compound oefeningen zoals squats, deadlifts, bench press, overhead presses, bent over rows etc. De rest van je trainingsschema kan je opvullen met andere (zoals isolatie) oefeningen.

[Voeding]

Alles staat of valt met voeding. Of je nu wilt afvallen of massa wilt winnen, voeding is de sleutel tot succes.

De volgende voedingsstoffen kan je grofweg onderscheiden:

• (Complexe) Koolhydraten.
Dit is de energiebron van je lichaam. Koolhydraten leveren in eerste instantie de energie voor je spiercellen om de training te kunnen doorstaan. Deze haal je oa uit brinta, havermout, (zilvervlies)rijst, (volkoren)pasta etc.
• Eiwitten.
Eiwitten bestaan uit aminozuren, dit zijn de bouwstenen van je lichaam. Eiwitten haal je ondermeer uit vis, wit vlees (kip, kalkoen), kwark, eieren (duh) etc.
• Vetten.
Vetten zijn één van de belangrijkste bouwstoffen van het lichaam. Zowel verzadigde als onverzadigde vetten kan je zonder problemen (veel) consumeren.
Transvetzuren kan je maar beter wel zo veel mogelijk mijden, deze zijn zeer slecht voor je hart- en bloedvaten en je algemene gestel. Je vindt ze onder andere in koekjes, taart e.d.

Let vooral op je eiwitinname!
Om spiermassa te winnen moet je dus meer eiwitten naar binnen werken dan dat je lichaam nodig heeft. Het evenwichtspunt tussen te weinig eiwitten waarbij je lichaam zich in de catabole fase (spierafbrekend), of genoeg eiwitten waarbij je lichaam zich in de anabole fase (spieropbouwend) bevind is je 'proteine turn over point' genaamd.

Zorg er dus voor deze weegschaal naar de goede kant doorslaat! Minimaal 2 gram eiwitten per kg lichaamsgewicht per dag is een mooie basic regel.

Als je wilt aankomen dien je hoog in je voedingsstoffen te zitten. Daarvoor geldt gemiddeld genomen een minimum van 500 kcal boven je dagelijkse behoefte. Ectomorphe mensen kunnen echter maar beter een stuk meer eten – mits clean food kan je dit zelfs uitbouwen tot 2000-2500kcal boven je behoefte (mits een goed trainingsschema en een fucked up metabolisme :P).

Wil je afvallen, ga je grofweg gezegd koolhydraten voor eiwitten en vetten vervangen (minder kcals) om zodoende zo'n 500kcals onder je dagelijks verbruik te komen. Maar dan wel met veel eiwitten om spiermassaverlies tegen te gaan.

De verhouding koolhydraten/eiwitten/vetten 'regel' is als je wilt aankomen 50/30/20 en 33/33/33 als je wilt afvallen.

Direct na het trainen is het aan te raden om een zgn 'post workout shake' tot je te nemen. Je lichaam is op dat moment in catabole fase, en schreeuwt als het ware om voeding. Je lichaam op dat moment van snelle energie (dextrose) en snelle eiwitten zoals whey voorzien is bijna een must.

Deze shake maak je gemakshalve thuis al klaar, en werk je in de kleedkamer naar binnen. Hoe de samenstelling er precies uit dient te zien verschilt per individu, maar laat er zeker 30gram dextrose en 50gram eiwitten in voorkomen op zo'n 1/2 liter water/melk. Whey eiwitten zijn snel opneembaar en worden het meest gebruikt hiervoor. Eventueel kan je casseine (traag opneembaar) ook nog toevoegen.

[Rust]

Rust is de tweede sleutel tot succes. Je spieren groeien na een prikkel (de training) wanneer er ná die prikkel een rustperiode wordt ingelast. Over de lengte van die rust wordt veel geroepen, maar dit is voor ieder persoon verschillend én hangt af van de intensiteit (% van je 1 Rep Max op een lift), het volume (totaal gewicht) van je trainingen én de vraag of je tot failure traint.

Wanneer je elke set doorgaat tot je het gewicht niet meer omhoog krijgt (concentric failure) krijgen zowel de spieren als je CZS (centraal zenuwstelsel) een grote opdonder. Voor de laatste heeft dan zeker 6 dagen nodig om volledig te herstellen.

Wanneer je daarentegen altijd 1 à 2 reps onder failure blijft en het volume van je trainingen beperkt houdt, kan je een spier veel vaker belasten. Dit zelfs tot 4-6 keer per week (en in extreme gevallen nog vaker, zoals bv. olympisch gewichtheffers doen)

Het hangt dus volledig van je eigen trainingsmethode af hoelang je recupereert, en je zult ook zelf moeten uitvinden wat voor jou de beste manier is.

[Supplementatie]

Buiten voeding gebruiken mensen die al een tijdje trainen supplementatie als aanvulling op hun voeding. Dit kan variëren van eiwitten in de vorm van aminozuren, wat creatine voor het uithoudingsvermogen tot een GABA wat voor een diepe nachtrust een hogere testosteron spiegel zorgt.

Supplementen zijn overal te koop en niet illegaal. Voor sommige is het aan te raden deze niet langer dan 8 weken achterelkaar te gebruiken om gewenning te voorkomen, andere supplementen kunnen gewoon het hele jaar door worden gebruikt.

Tegen de tijd dat je een jaartje serieus traint heb je in principe zelf al redelijk wat kennis vergaart over dit onderwerp zodat je zelf wel in staat bent een keuze te maken wat je wilt gaan proberen. Combinaties van supplementen zijn altijd aan te raden. De nieuwste generatie supplementen is trouwens al vaak een combinatie van het eea. Creatine met amino's en een revolutionaire nieuwe transportmethode schreeuwen je vanaf de stellingen toe. Trial and error geldt hiervoor. Wat voor de 1 lekker aanslaat, zal voor de ander geen resultaten brengen.

Verwacht er dus geen wonderen van, je gaat vaak wel een stuk vooruit, maar je wordt niet in 1x super gespierd ofzo. :)

Persoonlijk vind ik eiwitsupplementatie meer onder het kopje voeding vallen, dan supplementatie, maar dat is mijn (Mr.J) persoonlijke mening.

[Vitamines en mineralen]

"Een uitgebalanceerde en evenwichtige voeding behoeft geen verdere extra ondersteuning" is vaak te horen uit de monden van mensen die een bodybuilder een handje vol pillen ziet wegwerken bij een maaltijd. Helaas vergeten deze mensen dat een lichaam van een bodybuilder totaal andere behoeftes heeft dan die van een niet bodybuilder/sporter.

Vitamines in grote hoeveelheden zoals Vitamine B en Vitamine C zijn nodig en niet schadelijk in hoge (lees: hoog, niet extreem hoog ;) ) hoeveelheden (ze zijn nl. in water oplosbaar, in tegenstelling tot Vitamine A en Vitamine D. Met vitamine A is overdosering snel mogelijk en gevaarlijk; Voor vitamine D zijn er steeds meer aanwijzingen dat suppletie (bijvoorkeur in D3 vorm) de kans op allerlei ziekten en aandoeningen verkleint). Mineralen zoals magnesium en zink zijn ook bijna onmisbaar voor velen. ZMA is hiervoor een veelgebruikt supplement.

Zeer uitgebreide info hierover:
http://www.bodybuilding.com/fun/catvit1.htm
http://www.bodybuilding.com/fun/catvit2.htm

Met diezelfde auteur heb ik onderstaand schematje samengesteld:
http://home.kpn.nl/geem0008//vitaminesmineralen.doc

[Steroiden]

Als iemand wilt gaan gebruiken doe dan de moeite jezelf goed in te lezen in de materie, het zijn namelijk medicijnen die je overgedoseerd gaat gebruiken ten behoeve van cosmetische doeleiden.

Hier op GoT is geen ruimte tot educatie op dit punt, ik raad iedereen dan ook aan in deze subsectie goed de sticky topics door te lezen. http://forum.dutchbodybuilding.com/f10/

Educate yourself before you medicate yourself!

[Handige en informatieve linkjes]

Geen idee wat er allemaal precies voor info te vinden is, maar met wat zoekwerk kan je er denk ik wel wat relevante info vinden. :P
http://bodybuilding.pagina.nl

Officiële site van de internationale bodybuild federatie. Niet zoveel spannends te vinden op wat foto sessies na.
http://www.ifbb.com

Zeer groot en uitgebreid informatief forum:
http://www.bodybuilding.com/forum

Groot en informatief Nederlandstalig forum. De meeste 'stamgasten' uit dit topic zijn daar ook te vinden. De supermoderators zijn heel toffe gasten! :7
http://forum.dutchbodybuilding.com

Deze mag niet ontbreken in dit rijtje. :)
http://www.getbig.com

Specifieke voeding FAQ:
http://bodybuilding.about.com/library/weekly/aa020403a.htm

Nog een voeding pagina:
http://www.getbig.com/articles/bottom.htm

Site met oefeningen in animated .gif:
http://exrx.net/Exercise.html

Uitleg type spiervezels:
http://fitnessnet.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=8532

Vitamines en mineralen info:
http://forum.dutchbodybuilding.com/showthread.php?t=4010

Site waar artikelen door diverse mensen worden gepubliceerd:
http://www.t-nation.com

[Tot slot]

Zoals je ziet is er een overload aan informatie omtrent fitness en bodybuilding te vinden. Deze info is vaak ook tegenstrijdig, site A zegt X, terwijl site B over hetzelfde onderwerp weer Y zegt.

Het is zaak door middel van praktijkervaring erachter te komen wat voor jou van belang is. Dat kost tijd, maar trainen zoals jou lichaam het nodig heeft, is zoveel malen beter dan steeds maar weer klakkeloos alles wat je op de sites/ in de bladen leest over te nemen.

Combineer dus al die info en praktijkervaring tot het jouw ding is! :P

Train like an animal, eat like a horse, sleep like a baby and grow like a weed!

FAQ
- Ik wil beginnen: hoe vind ik een goede sportschool?
Let erop dat er een squat rack (niet alleen een Smith Machine), dumbbells tot minimaal 30kg (gevordenen hebben meer nodig) en losse barbells aanwezig zijn.
- Jullie zeggen dat ik ook moet squatten, bankdrukken en deadliften, maar bij mij op de sportschool kan/mag dat niet.
Zeg je abonnement op en zoek een andere sportschool.
- Ik wil graag sneller sterker en breder worden: wat moet ik doen?
Allereerst: leest de OP goed en helemaal door. Verder: post je eet- en trainingsschema, dan kunnen de ervaren mensen hier je persoonlijk advies geven.

Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2010.

#1 Jay Cutler

#2 Phil Health

#3 Branch Warren

En 2 van (volgens kenners ;) ) de beste bodybuilder aller tijden; Arnold Schwarzenegger.

* Deze openingspost is ooit gestart door Mr.J op GoT. Na 2 jaar in deze vorm te zijn gebruikt heeft LedZep deze uitgebreid en waar nodig verbeterd. :), na nog eens 2 jaar heeft CarbonC een kleine revisie/uitbreiding/update doorgevoerd.*

Link naar OP.
Godfather Bodybuilding topic reeks
  donderdag 26 mei 2011 @ 08:51:40 #2
19479 Mr.J
pi_97326302
Kut, wou de titel nog editten. Ingewikkeld allemaal zo een nieuw deel aanmaken. :{
pi_97326568
quote:
9s.gif Op donderdag 26 mei 2011 08:51 schreef Mr.J het volgende:
Kut, wou de titel nog editten. Ingewikkeld allemaal zo een nieuw deel aanmaken. :{
ach, nu is het een kloon,
pi_97327790
quote:
Goede basisfysiek, weinig op aan te merken. Maybe kan je iets meer aandacht aan je lats spenderen.
Ja, die train ik te weining. Damn vervelende oefening. Maar wel noodzakelijk helaas.
  donderdag 26 mei 2011 @ 09:56:05 #5
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_97327823
quote:
7s.gif Op donderdag 26 mei 2011 09:54 schreef 7754 het volgende:

[..]

Ja, die train ik te weining. Damn vervelende oefening. Maar wel noodzakelijk helaas.
Is lats een vervelende oefening? :P
Deathlift or Die.
pi_97328846
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 09:56 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Is lats een vervelende oefening? :P
Ja. Vind ik van wel. Lateral pulldown. Altijd het idee dat mijn lats nog kunnen, maar mijn armen op zijn.
pi_97329104
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 08:14 schreef wes55 het volgende:

[..]

Probeer eens met een maatje of vraag desnoods iemand in de gym of hij je kan helpen om je grenzen te verleggen. Probeer je laatste setje gewoon iets over het randje te gaan ook al haal je maar 3 of 4 reps met hulp.

Seated leg press is niks. Hier moet je niet naar kijken qua kilo's, dit is echt niet te vergelijken met het aantal kilo's wat je kan squatten.
Ah, bedankt, zal eens gaan kijken. :)

En dat weet ik, maar zoals ik al zei is squats niet echt mogelijk hier (geen rack, geen echte gewichten, etc, daarom andere gym volgende week), en dan is dat nog het meest benen-ding dat je hier hebt. Ook hier ben ik op vooruit gegaan, het probleem is dat ik eigenlijk overal op vooruit ga behalve op bench. Maar ik zal eens gaan kijken om het laatste setje meer te doen.
pi_97329240
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 10:28 schreef 7754 het volgende:

[..]

Ja. Vind ik van wel. Lateral pulldown. Altijd het idee dat mijn lats nog kunnen, maar mijn armen op zijn.
Probeer chins/pullups eens, werken een stuk beter vind ik.
En doe die dan als eerste oefening van je workout, dan kunnen je armen hopelijk nog wat beter mee :)
pi_97329447
quote:
14s.gif Op donderdag 26 mei 2011 10:37 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Ah, bedankt, zal eens gaan kijken. :)

En dat weet ik, maar zoals ik al zei is squats niet echt mogelijk hier (geen rack, geen echte gewichten, etc, daarom andere gym volgende week), en dan is dat nog het meest benen-ding dat je hier hebt. Ook hier ben ik op vooruit gegaan, het probleem is dat ik eigenlijk overal op vooruit ga behalve op bench. Maar ik zal eens gaan kijken om het laatste setje meer te doen.
Lunges zijn ook een goede oefening, daar kan je i.p.v. een stang ook dumbells voor gebruiken.
pi_97329938
Ik vind het trainen wel verschrikkelijk met dit weer, bloedheet in de sportschool. Gister met fullsquats op reps bijna van mijn stokje gegaan.
  donderdag 26 mei 2011 @ 11:03:58 #11
253447 Ethanolic
pi_97329950
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 10:28 schreef 7754 het volgende:

[..]

Ja, wie doet dan ook die oefening.
Chin-ups 2 warmup sets, deadlifts, seated cable rows (vaak superset ik deze met nog een paar chin-ups, ligt eraan hoe ik me voel), bend over rows, back hyperextensions.
De dag erna kan ik niet meer lopen :P

Typo :P

[ Bericht 4% gewijzigd door Ethanolic op 26-05-2011 11:14:11 ]
Deathlift or Die.
pi_97333642
Iedereen doet die oefening bij mijn gym. Echt vaak bezet. Beide toestellen. We hebben er namelijk twee. Eentje waar ik kan inprikken op 215 kg. :D En een ander die wel overeen komt en die doe ik op meer dan mijn lichaamsgewicht, wat dus niet lukt aangezien ik hem dan niet omlaag krijg. Bar hangt vrij hoog.
  donderdag 26 mei 2011 @ 12:49:55 #13
253447 Ethanolic
pi_97333948
quote:
7s.gif Op donderdag 26 mei 2011 12:43 schreef 7754 het volgende:
Iedereen doet die oefening bij mijn gym. Echt vaak bezet. Beide toestellen. We hebben er namelijk twee. Eentje waar ik kan inprikken op 215 kg. :D En een ander die wel overeen komt en die doe ik op meer dan mijn lichaamsgewicht, wat dus niet lukt aangezien ik hem dan niet omlaag krijg. Bar hangt vrij hoog.
Die oefening is overrated.
Ik zou pullups en chins doen.
Deathlift or Die.
pi_97335482
Mensen die assisted pullups doen met 50kg hulp :')
Op woensdag 30 juni 2010 20:32 schreef afcajos het volgende:
Verrassend. Een topic over het regelen van te jonge smatjes en C_N en Lakitu zijn er als de kippen bij.
  donderdag 26 mei 2011 @ 14:27:57 #15
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_97338220
quote:
10s.gif Op donderdag 26 mei 2011 13:25 schreef Chuck_Norris het volgende:
Zo'n apparaat hebben wij hier niet eens. Pull ups moeten in de Smith.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  donderdag 26 mei 2011 @ 14:44:22 #16
253447 Ethanolic
pi_97338931
quote:
Leuk om te zien altijd ja.
Deathlift or Die.
pi_97339839
quote:
:'), haha. :') Ik heb die dingen nooit met assist gedaan, doe 3x8 meestal. De laatste tijd doe ik wel een handdoek om die bar heen omdat ik eerder moet loslaten door de pijn in mijn handen dan dat ik 'op' ben. Kan pussy zijn, maar ik doe het voor mijn spieren, niet voor eelt in mijn handen. :P

Bij ons kun je ook dips op dat ding doen (eventueel met assist), maar dat ding trek ik matig, enorme steken bij mijn sleutelbenen enzo zodra ik stop, niet normaal. :') Schijnt veel voor te komen.
pi_97341046
Assisted pull-ups :?
Edit: Oh, heb je dus apparaten voor...

[ Bericht 15% gewijzigd door V1z0R op 26-05-2011 15:46:20 ]
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_97341230
een kater en spierpijn is geen lekkere combi, neem dat van mij aan.
  donderdag 26 mei 2011 @ 15:46:28 #20
69994 seto
-|||--------|||-
pi_97341316
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 15:40 schreef V1z0R het volgende:
Zo'n apparaat waarbij je omhoog wordt geduwd (afhankelijk van het aantal kg wat je doet) tijdens pull-ups.
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
  donderdag 26 mei 2011 @ 15:46:41 #21
253447 Ethanolic
pi_97341326
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 15:40 schreef V1z0R het volgende:
Dan sta je als het ware op een plateau, die begint vanaf 5 kg en oplopend tot 120 ofzo bij ons.
Dus als je 80 kilo weegt, apparaat staat op 20 kg, dan doe je eigenlijk 60kg pullups.
Deathlift or Die.
pi_97341356
Waarom dan niet gewoon de lat pull-down machine pakken?
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_97341861
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 15:47 schreef V1z0R het volgende:
Waarom dan niet gewoon de lat pull-down machine pakken?
Ik vind het persoonlijk een stuk fijner om je hele lichaam omhoog te moeten tillen en even stilhangen, dan dat je als een gek een bar naar beneden zit te trekken. :') Ook goed te doen op vakantie enzo.
  donderdag 26 mei 2011 @ 16:20:21 #24
69994 seto
-|||--------|||-
pi_97342598
Gewoon allebei doen.
Seto is zo ene baas he
  donderdag 26 mei 2011 @ 16:23:07 #25
157922 fathank
pi_97342742
quote:
14s.gif Op donderdag 26 mei 2011 15:07 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

:'), haha. :') Ik heb die dingen nooit met assist gedaan, doe 3x8 meestal. De laatste tijd doe ik wel een handdoek om die bar heen omdat ik eerder moet loslaten door de pijn in mijn handen dan dat ik 'op' ben. Kan pussy zijn, maar ik doe het voor mijn spieren, niet voor eelt in mijn handen. :P

Bij ons kun je ook dips op dat ding doen (eventueel met assist), maar dat ding trek ik matig, enorme steken bij mijn sleutelbenen enzo zodra ik stop, niet normaal. :') Schijnt veel voor te komen.
Dips met een dumbell tussen je poten. Heerlijk. Maar helaas, niet zo´n ding hier. En voor de rest ook weinig mogelijkheden om zo te dippen. Behalve op 2 gewichthouders, maar die staan weer net te ver uit elkaar om nou eerst dat ding compleet leeg te pakken en vervolgens 15 centimeter op te schuiven gaat me dan weer te ver.
pi_97342819
quote:
14s.gif Op donderdag 26 mei 2011 16:23 schreef fathank het volgende:

[..]

Dips met een dumbell tussen je poten. Heerlijk. Maar helaas, niet zo´n ding hier. En voor de rest ook weinig mogelijkheden om zo te dippen. Behalve op 2 gewichthouders, maar die staan weer net te ver uit elkaar om nou eerst dat ding compleet leeg te pakken en vervolgens 15 centimeter op te schuiven gaat me dan weer te ver.
benchdips met platen op je poten
pi_97344252
quote:
14s.gif Op donderdag 26 mei 2011 15:07 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Ik heb ook een hekel aan dips. Het voelt gewoon alsof ik elk moment door mijn armen kan scheuren.
Verrassend. Een topic over het regelen van te jonge smatjes en C_N en Lakitu zijn er als de kippen bij.
pi_97344556
ik hou van dips, dumbbell tussen je benen en gaan, heerlijk.
pi_97348323
Heb voor t eerst pull up met tegengewicht gedaan :)
Zat al op 8 reps zonder gewicht.. dus kan nu weer vooruit :D

Je kan bij ons kiezen of je met 2 touwen wilt vastzitten met gewicht of een schijf.. heb nu voor gekozen om aan de machine vast te zitten... dacht dat t kut was.. maar viel erg mee :)
pi_97348385
gewoon dumbbell tussen je benen is toch veel makkelijker?
pi_97348428
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 18:32 schreef Agentperry het volgende:
gewoon dumbbell tussen je benen is toch veel makkelijker?
makkelijker niet... weet niet of t beter is..
pi_97348973
makkelijker is het zeker wel, je hebt toch veel sneller een db uit het rek gepakt dan die belt om gedaan en er een schijf aan vast gemaakt?

maar of het beter is, denk dat het geen flikker boeit
pi_97349231
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 16:20 schreef seto het volgende:
Gewoon allebei doen.
Ja precies. Eerst 4 sets chins, daarna cable pulldowns.
pi_97349269
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 18:47 schreef Agentperry het volgende:
makkelijker is het zeker wel, je hebt toch veel sneller een db uit het rek gepakt dan die belt om gedaan en er een schijf aan vast gemaakt?

maar of het beter is, denk dat het geen flikker boeit
sorry las schijf... :')
Nouja dumbel lijkt me nogal kut... staat ook aan de andere kant van de gym.
Moet nu riem om doen... 2 touwen aan mn riem vast maken en voila.
  donderdag 26 mei 2011 @ 19:06:31 #35
69994 seto
-|||--------|||-
pi_97349722
Wij hebben sinds kort van die kettingen, veel handiger imo.

Seto is zo ene baas he
pi_97349770
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 19:06 schreef seto het volgende:

[ afbeelding ]
das ook chill ja... hebben we hier niet.

Trekt zn knieën wel erg omhoog trouwens :P
  donderdag 26 mei 2011 @ 20:16:43 #37
312325 Fanta-stick
Fukkin fegget
pi_97352853
quote:
5s.gif Op woensdag 25 mei 2011 22:28 schreef Panzermaus het volgende:
Agentperry, met welk gewicht begon jij qua benchpress? Ik ben nu 3 maanden serieus aan het eten en trainen, en alles gaat vooruit behalve mijn bench, doe nog altijd trouw 3x5x50kg nu (Rippetoe SS), tot op borst en dan 'bounce', en het gaat niet meer vooruit, ene week is soms zelfs achteruitgang. Dan krijg ik die 5e rep er met moeite uit en gaat hij echt 'vastlopen', dan duw ik met al mijn kracht maar hangt het gewoon op zo'n dood punt en voel ik het na stoppen heel erg bij mijn oksels. :')

Ben ook een lichtgewicht nog (1.77, <70kg) maar doe nu wel 3x10x195kg op de seated leg press (squatten is niet echt mogelijk hier, nog een weekje :9), terwijl ik daar met 80kg begon en nog geen twee maand verder ben. Meer mensen waarbij hun bench al zo vroeg plateau'd, maar de rest vooruit blijft gaan? Meer reps? Dumbbells gaan doen? Tips? :)
Stiekem ben ik wel een beetje trots op je hoor Panzert.
pi_97354619
heb nog steeds last van een kater van gister en fucking spierpijn. maar morgen toch maar proberen benen te pakken.
pi_97355542
Heb nu een schema met daarin weighted pull-ups voor m'n rug, maar kan mezelf totaal niet optrekken.

Vandaag overigens voor de 1e keer een beetje spierpijn, op de dag dat ik benen en schouders train. Gesquat met 70 in totaal, daarna nog leg press maar dan voor de kuiten. Trap oplopen gaat wat minder gemakkelijk nu. Was weer lekker rustig, zo overdags.
  donderdag 26 mei 2011 @ 21:10:43 #40
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_97355787
Vandaag rustdag; vind dat altijd zo klote. Altijd het idee dat ik spiermassa kwijt aan het raken ben, continu aan m'n armen voelen. Zo irritant haha. _O-
  donderdag 26 mei 2011 @ 21:11:17 #41
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_97355815
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 20:50 schreef Agentperry het volgende:
heb nog steeds last van een kater van gister en fucking spierpijn. maar morgen toch maar proberen benen te pakken.
Good luck, viel mij niet mee met een dikke kater/koppijn.
pi_97356651
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 21:10 schreef ZuidGrens het volgende:
Vandaag rustdag; vind dat altijd zo klote. Altijd het idee dat ik spiermassa kwijt aan het raken ben, continu aan m'n armen voelen. Zo irritant haha. _O-
in rust groei je juist ;)
pi_97356702
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 21:11 schreef ZuidGrens het volgende:

[..]

Good luck, viel mij niet mee met een dikke kater/koppijn.
als je net zon kater had als ik vandaag was je niet eens tot de sportschool gekomen :P
  donderdag 26 mei 2011 @ 21:29:04 #44
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_97356975
Ja ik weet dat ik in m'n rust groei, maar ik maak mezelf altijd wijs dat dat niet zo is snap je:P

Haha dat wil ik gerust geloven, op zondag is de sportschool hier van 09:00 tot 12:00 uur open, ik neem me regelmatig voor om dan te gaan trainen maar als ik dan om 09:30 uur nog half bezopen wakker wordt dan draai ik meteen weer om. Toen ik benen pakte had ik ook een vrij 'lichte' kater..
  donderdag 26 mei 2011 @ 21:42:48 #45
312325 Fanta-stick
Fukkin fegget
pi_97357815
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 21:29 schreef ZuidGrens het volgende:
Ja ik weet dat ik in m'n rust groei, maar ik maak mezelf altijd wijs dat dat niet zo is snap je:P

Haha dat wil ik gerust geloven, op zondag is de sportschool hier van 09:00 tot 12:00 uur open, ik neem me regelmatig voor om dan te gaan trainen maar als ik dan om 09:30 uur nog half bezopen wakker wordt dan draai ik meteen weer om. Toen ik benen pakte had ik ook een vrij 'lichte' kater..
Ik voel me altijd dikker op een dag dat ik niet train. :')
pi_97357926
ik heb meestal een kater op een dag dat ik niet train
  donderdag 26 mei 2011 @ 21:47:44 #47
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_97358093
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 21:42 schreef Fanta-stick het volgende:

[..]

Ik voel me altijd dikker op een dag dat ik niet train. :')
Heb ik ook last van. Al ben ik nu ook iets dikker dan normaal, morgen maar op de crosstrainert.
pi_97359680
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 21:10 schreef ZuidGrens het volgende:
Wat haha :'), waarom maak je jezelf dat wijs man. :P

Zelf kijk ik geregeld in de spiegel, bij het tandenpoetsen enzo, en kan echt zien dat ik veel veranderd ben want man wat was ik skinny :'), verbaas me erover hoe snel dat is gegaan. Ben nog lang niet waar ik wil zijn, maar ben nu al erg blij met de resultaten en vind het ook erg leuk om te doen allemaal. Soms bij het spiegelkijken heb ik wel eens dat ik denk 'mm, ja, het lijkt wel gegroeid nu ten opzichte van twee week geleden', veelal is het dan belichting / placebo. Toch zijn er wel momenten dat ik / anderen het opmerken (vaak maandje ofzo) en dan is het ook te 'voelen', het is gewoon dikker dan, geen vet natuurlijk. Ook wanneer ik nu naar beneden kijk zie ik echt dat mijn borst een stuk voller is, zelfde geldt voor bovenbenen. Tof is dat. :)
pi_97361469
als ik foto's van een jaar geleden zie dan zie ik het verschil wel maar zelf zie ik het niet echt omdat het geleidelijk gaat. mensen die mij een tijdje niet meer hebben gezien maken er wel regelmatig opmerkingen over.

andere mensen die ook fitnessen zijn ook vaak onder de indruk en redelijk cynisch tav mijn progressie. "ik fitness zelf ook en ik groei lang niet zo hard", dan blijkt later dat het enige wat ze doen bankdrukken en wat apparaten is. als ik dan zeg dat ik geen apparaten meer aanraak krijg ik altijd een blik van :{
pi_97361573
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 22:37 schreef Agentperry het volgende:
als ik foto's van een jaar geleden zie dan zie ik het verschil wel maar zelf zie ik het niet echt omdat het geleidelijk gaat. mensen die mij een tijdje niet meer hebben gezien maken er wel regelmatig opmerkingen over.

andere mensen die ook fitnessen zijn ook vaak onder de indruk en redelijk cynisch tav mijn progressie. "ik fitness zelf ook en ik groei lang niet zo hard", dan blijkt later dat het enige wat ze doen bankdrukken en wat apparaten is. als ik dan zeg dat ik geen apparaten meer aanraak krijg ik altijd een blik van :{
vooral bij familie en vrienden hoor je echt van zo jij bent gegroeid/breed geworden :P
Vriend zo.. ja je zit aan de anabolen ofniet? :') ik zo.. ja :P
  donderdag 26 mei 2011 @ 22:41:25 #51
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_97361730
quote:
10s.gif Op donderdag 26 mei 2011 22:11 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Wat haha :'), waarom maak je jezelf dat wijs man. :P
Waarschijnlijk komt dat omdat ik voorheen nooit rekening met voeding hield, als ik dan getraind had was het twee dagen later bijna weer weg. Vandaar dat ik nu sneller druk maak.
pi_97361802
Ik sprak vorige week ook iemand die al een jaar fanatiek & trouw bezig is, en zich verwonderde waarom ik zo aan het groeien was. Ik zo: eten. Hij zo: ja maar ik wil niet dik worden. Ik zo: :'). Dat is dan zo jammer, dan is hij al een jaar bezig maar meer dan ecto/meso/endo kwam hij niet, belang van voeding en rust was hem vreemd. 'Ja, ik denk niet dat ik veel breder kan worden'. Dan vertel je ze het een en ander maar aan hun ogen zie je dat ze er maar weinig van geloven. Nou, dat moeten ze dan zelf weten. Maar dan moeten ze niet zeggen dat ze niet breder kunnen worden. :')
pi_97361815
helpt dit?http://www.monkeysee.com/(...)-pull-shoulders-back

mijn schouders hangen niet heel erg ofzo maar ik zou ze liever iets verder naar achter willen hebben. of komt dit vanzelf met rug/traps trainen?
pi_97361955
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 22:42 schreef Agentperry het volgende:
helpt dit?http://www.monkeysee.com/(...)-pull-shoulders-back

mijn schouders hangen niet heel erg ofzo maar ik zou ze liever iets verder naar achter willen hebben. of komt dit vanzelf met rug/traps trainen?
geen idee (niet gekeken) maar als je idd je rug sterk is... trekt t vanzelf naar achter.
Maar wel wat aan je houding doen misschien... kan zijn dat je borst je schouders naar voren drukken.
  donderdag 26 mei 2011 @ 22:48:33 #55
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_97362212
quote:
10s.gif Op donderdag 26 mei 2011 22:42 schreef Panzermaus het volgende:
Ik sprak vorige week ook iemand die al een jaar fanatiek & trouw bezig is, en zich verwonderde waarom ik zo aan het groeien was. Ik zo: eten. Hij zo: ja maar ik wil niet dik worden. Ik zo: :'). Dat is dan zo jammer, dan is hij al een jaar bezig maar meer dan ecto/meso/endo kwam hij niet, belang van voeding en rust was hem vreemd. 'Ja, ik denk niet dat ik veel breder kan worden'. Dan vertel je ze het een en ander maar aan hun ogen zie je dat ze er maar weinig van geloven. Nou, dat moeten ze dan zelf weten. Maar dan moeten ze niet zeggen dat ze niet breder kunnen worden. :')
Zo was ik ook. Sowieso denken veel mensen dat je van 1 x trainen en verder gewoon (weinig) eten en geen rekening houden met wat je eet dat ze ver komen.

Zelf ben ik ook nog een noob maar ik probeer me er wel in te verdiepen en ik neem ook veel van andere mensen aan. Moet zeggen dat die gasten in de sportschool die er al weet ik het hoe lang rondlopen ook heel vriendelijk zijn als ze merken dat je serieus bent en ook tips van ze aan wil nemen.

Maar ik moet mijn voeding nog steeds gaan verbeteren, vind het alleen zo verwarrend wanneer ik nou koolhydraten of eiwitten moet eten en wanneer ik nu rust moet pakken e.d.. op internet lees je sowieso veel tegenstrijdige berichten.

Bovendien heb ik het tot nu toe nooit lang volgehouden, heb soms echt dat ik twee weken volle bak aan het trainen/eten ben en dan doe ik weer twee weken niks (komt ook doordat ik het druk heb met stage, bijbaantje, rijles e.d.) maar dat is wel echt fucked up, kan je zowat opnieuw beginnen.

Verder heb ik genoeg vrienden en twee ervan hebben een abonnement bij dezelfde sportschool als ik, maar daar is ook alles mee gezegd, die gaan nooit. Een andere maat van me is wel fanatiek maar die kan alleen in het weekend omdat hij in Rotterdam studeert. Soms mis ik een maatje die je meesleept als je geen zin hebt of die tegen je zegt als je wilt gaan: 'kom op, nog effe'...
pi_97362571
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 22:48 schreef ZuidGrens het volgende:

[..]

Verder heb ik genoeg vrienden en twee ervan hebben een abonnement bij dezelfde sportschool als ik, maar daar is ook alles mee gezegd, die gaan nooit. Een andere maat van me is wel fanatiek maar die kan alleen in het weekend omdat hij in Rotterdam studeert. Soms mis ik een maatje die je meesleept als je geen zin hebt of die tegen je zegt als je wilt gaan: 'kom op, nog effe'...
Herkenbaar, van mijn groep ben ik er nu het kortste, maar eigenlijk het meest serieus bezig en altijd trouw aanwezig, 3 x per week, ook 's ochtends vroeg soms. Groei ook heel goed terwijl sommigen blijkbaar al een jaar hetzelfde schema met hetzelfde gewicht doen (srs), 'om in vorm te blijven', maar als je ze tips geeft dan gaan ze er enthousiast mee aan de slag, ze willen het wel (groeien), maar ze kunnen zich uit zichzelf niet motiveren ofzo. Dat is jammer, ik wilde dat ik hier een jaar eerder mee begonnen was.
  donderdag 26 mei 2011 @ 22:55:55 #57
253447 Ethanolic
pi_97362711
Als oude bekenden vragen of je doet aan 'bodybuilden' vind ik het een compliment.
Technisch gezien doe ik ook aan bodybuilden, ijdel als ik ben.
Deathlift or Die.
pi_97363238
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 22:44 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

geen idee (niet gekeken) maar als je idd je rug sterk is... trekt t vanzelf naar achter.
Maar wel wat aan je houding doen misschien... kan zijn dat je borst je schouders naar voren drukken.
nee is gewoon genetisch, denk omdat ik vaak achter een laptop zit, voor school en eerst ook voor het werk.
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 22:55 schreef Ethanolic het volgende:
Als oude bekenden vragen of je doet aan 'bodybuilden' vind ik het een compliment.
Technisch gezien doe ik ook aan bodybuilden, ijdel als ik ben.
ja maar ik durf het nooit te zeggen, zeg altijd fitnessen anders krijg je zon rare reacties. zeker als ze dan ook nog een keer toevallig mijn whey en crea mono zien staan.
  donderdag 26 mei 2011 @ 23:05:08 #59
215583 CylonNL
King ecto.
pi_97363335
Hallo!

Ik ben "nieuw" hier.
Iedereen atm ook zo fantiek aan t cutten? ;(
pi_97363360
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 23:03 schreef Agentperry het volgende:

[..]

nee is gewoon genetisch, denk omdat ik vaak achter een laptop zit, voor school en eerst ook voor het werk.

[..]

ja maar ik durf het nooit te zeggen, zeg altijd fitnessen anders krijg je zon rare reacties. zeker als ze dan ook nog een keer toevallig mijn whey en crea mono zien staan.
ik gebruik ook bijna nooit t woord bodybuilding... krachttraining :)
Bodybuilding geeft een verkeerd beeld wat mensen er van hebben... terwijl je zelf beter weet.
Krachttraining is neutraal :)
pi_97363486
ik ben in een vriendengroep(die lucky bastards zijn van nature al vrij groot) van me de enige die traint en in een andere vriendengroep ben ik met een jongen(de rest boeit het niet). die jongen is op zich ook wel serieus maar wel minder dan ik, traint ook al langer dan ik maar ik ben hem in kracht al lang voorbij.

oh en even iets anders, pendley rows of bor? welke prefereren jullie?
mijn rug schema is nu als volgt:

pendley row
wide grip pullups
low t-bar cable row
hypers
close grip pullups
(deadlifts op benen dag)
pi_97363973
Hoe verhoudt bench press zich tot squaten? Ik druk 120 kilo op de bench press, waarbij ik het apparaat zo instel dat ik in de neutrale stand volop spanning op alle spieren heb. Ik wil graag gaan squaten, lukt dat met hetzelfde gewicht?
"I can accept failure. I can not accept not trying."
pi_97364019
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 23:15 schreef Schadenfreude het volgende:
Hoe verhoudt bench press zich tot squaten? Ik druk 120 kilo op de bench press, waarbij ik het apparaat zo instel dat ik in de neutrale stand volop spanning op alle spieren heb. Ik wil graag gaan squaten, lukt dat met hetzelfde gewicht?
kom je vanzelf achter...

apparaat???
pi_97364081
dat is wat ik dacht, apparaat? toch niet zo'n seated chest press.

maar om je vraag te beantwoorden, ik bench 80kg en squat 110kg.
pi_97364098
Waarschijnlijk bedoelt hij een smith.
pi_97364172
quote:
14s.gif Op donderdag 26 mei 2011 23:18 schreef Panzermaus het volgende:
Waarschijnlijk bedoelt hij een smith.
dan is dat beetje raar om te vergelijken met squat.
pi_97364201
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 23:20 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

dan is dat beetje raar om te vergelijken met squat.
Misschien wil hij ook in diezelfde smith gaan squatten.
pi_97364326
Ga gewoon squatten Schadenfreude, je merkt vanzelf wel hoeveel je kan squatten.

En benchen doe je niet in 'n apparaat.
  donderdag 26 mei 2011 @ 23:24:11 #69
302854 67Impala
Bad Ass Ride!
pi_97364390
Mijn verhoudingen is dan ook weg :P ik bench 3x10 max 60 kg maar squat 120 kg..
pi_97364459
hoeveel zou het trouwens kosten om een squatrack/barbell/bankje aan te schaffen?

als het niet te duur is ga ik er misschien eens over nadenken, dan kan ik ook in het weekend trainen.
  donderdag 26 mei 2011 @ 23:26:49 #71
215583 CylonNL
King ecto.
pi_97364537
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 23:24 schreef 67Impala het volgende:
Mijn verhoudingen is dan ook weg :P ik bench 3x10 max 60 kg maar squat 120 kg..
Sommige dingen zijn ook afhankelijk van je bouw.
Heb je lange armen? Dan word benchen al een heel stuk moeilijker.
Naarmate je langer traint zul je vanzelf zien dat deadlift, squat, of bench je t beste ligt.

Echter is dit wel lichtelijk uit proportie ja. :P
pi_97364566
Ligt er ook aan hoe diep je squat natuurlijk. Ken er genoeg die quartersquats doen.
  donderdag 26 mei 2011 @ 23:27:41 #73
215583 CylonNL
King ecto.
pi_97364588
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 23:27 schreef Diabox het volgende:
Ligt er ook aan hoe diep je squat natuurlijk. Ken er genoeg die quartersquats doen.
Ook waar natuurlijk.

Ik ging uit van ass to the grass.
pi_97364685
Ik post nooit maar lees wel altijd mee, maar mijn vraag is wat eten jullie als 'gezonde snack' .. gewoon altijd of na de trainen tijdens het cutten?

Als ik klaar ben met trainen kom ik thuis en ook na me shake heb ik nog altijd honger en grijp ik vaak naar de koekjes :P maar iets beter om me honger te stillen?
pi_97364909
Na m'n training rijst en kipfilet.
  donderdag 26 mei 2011 @ 23:32:53 #76
302854 67Impala
Bad Ass Ride!
pi_97364911
Nja mijn bouw is vrij kut :') ik ben 1.73 weeg op het moment 90 kg met eenn vet perecentage van rond de 16 maar is niet meer accuraat want is al tijdje terug. Ik heb redelijk korte armen maar bench is altijd mijn slechtste onderdeel geweest. Qua squats doe ik geen full squat maar maak ik een hoek van 90 graden, ken de term niet echt, want ben er niet zo heel in thuis :P ik squat wel los en niet op de smith..
pi_97365199
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 23:18 schreef Agentperry het volgende:
dat is wat ik dacht, apparaat? toch niet zo'n seated chest press.

maar om je vraag te beantwoorden, ik bench 80kg en squat 110kg.
Ik bedoelde leg press. Slecht geslapen vannacht...
"I can accept failure. I can not accept not trying."
  donderdag 26 mei 2011 @ 23:41:55 #78
215583 CylonNL
King ecto.
pi_97365368
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 23:29 schreef Geo3kant het volgende:
Ik post nooit maar lees wel altijd mee, maar mijn vraag is wat eten jullie als 'gezonde snack' .. gewoon altijd of na de trainen tijdens het cutten?

Als ik klaar ben met trainen kom ik thuis en ook na me shake heb ik nog altijd honger en grijp ik vaak naar de koekjes :P maar iets beter om me honger te stillen?
Cashews, walnoten.

Of zoals diabox al zei rijst idd.

Bakje magere kwark voor de caseïne eiwitten is ook altijd goed.

quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 23:32 schreef 67Impala het volgende:
Nja mijn bouw is vrij kut :') ik ben 1.73 weeg op het moment 90 kg met eenn vet perecentage van rond de 16 maar is niet meer accuraat want is al tijdje terug. Ik heb redelijk korte armen maar bench is altijd mijn slechtste onderdeel geweest. Qua squats doe ik geen full squat maar maak ik een hoek van 90 graden, ken de term niet echt, want ben er niet zo heel in thuis :P ik squat wel los en niet op de smith..
1,73 met een vetpercentage van 16% @ 90kg lijkt me sterk.
Zeker met zulke stats. T kan wel, maar ik zou zeggen dat je in vet % wel een stuk hoger zit.

Met korte armen zou je goed moeten kunnen benchen. Wat is je doel? zo veel mogelijk kg's de lucht in? of spiermassa?

Als je meer kg's wil gaan drukken moet je het eens met een goede arch proberen, daar ben ik zelf ook mee bezig.
pi_97365569
ik heb lange armen dus benchen ligt mij ook niet echt. deadlift ligt mij het meest, geen idee waarom want ik heb ook lange benen.
pi_97365645
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 23:32 schreef 67Impala het volgende:
90 graden is echt te ondiep, dat is nog niet eens parallel.

ik wissel zelf altijd zware parallel squats af met lichtere atg squats.
  donderdag 26 mei 2011 @ 23:48:08 #81
302854 67Impala
Bad Ass Ride!
pi_97365698
Mwah ik heb geen ambitie om mega veel te benchen ofzo vind alleen 60 zo mager :P en zoals ik al zij ik moet weer eens gaan meten, want het is al een poosje terug.

Binnenkort weer een vers schema dan gelijk meten :) , en waarom zou het niet kunnen met zulke stats? Heb zo'n 2 jaar terug wel zwaarder gebencht maar nu ist gewoon bagger c_/
pi_97365782
Ik loop momenteel tegen een plateau aan met wat oefeningen, wat is dan het handigst om dan te doen. Nu ben ik zo'n 2 maanden bezig met dit schema met als doel massa trainen;

Dag 1: Schouders/Benen
Barbell Seated Military Press
Barbell Upright Row
Dumbbell Rear Lateral Raise
Barbell Squat
Lever 45° Leg Press (plate loaded)
Lever Leg Extension (plate loaded)
Lever Standing Leg Curl
Lever Standing Calf Raise

Dag 2: Borst/Biceps
Dumbbell Bench Press
Dumbbell Incline Bench Press
Dumbbell Fly
Dumbbell Curl
Dumbbell Hammer Curl

Dag 3: Rug/Triceps
Chin-up
Barbell Deadlift
Dumbbell Bent-over Row
Cable Pulldown
Dumbbell Triceps Extension
Cable Pushdown

Is het verstandig om een heel nieuw schema op te stellen of misschien wat oefeningen wisselen en het aantal sets/reps veranderen? Zit eigenlijk ook te denken aan een fullbody schema.
pi_97365949
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 23:47 schreef Agentperry het volgende:

[..]

90 graden is echt te ondiep, dat is nog niet eens parallel.

ik wissel zelf altijd zware parallel squats af met lichtere atg squats.
Een squat van 90 graden is per defintie parallel.
pi_97366095
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 23:52 schreef Diabox het volgende:

[..]

Een squat van 90 graden is per defintie parallel.
dacht dat het parallel aan de grond was... want dan zou je dieper moeten aangezien je knieën altijd iets naar voren gaan. weer wat geleerd iig. misschien is mijn parallel squat dan wel hoger dan gedacht :)
pi_97366148
Ja ik beschouw het als per definitie parallel, natuurlijk staan je knieen altijd iets naar voren, maar in de regel wordt met 90 graden gewoon parallel bedoeld. Tot de grond is ATG.
pi_97366260
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 23:49 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Ik loop momenteel tegen een plateau aan met wat oefeningen, wat is dan het handigst om dan te doen. Nu ben ik zo'n 2 maanden bezig met dit schema met als doel massa trainen;

Barbell Upright Row
Barbell Squat
Lever Standing Leg Curl

Dumbbell Bench Press
Dumbbell Fly
Dumbbell Curl
Dumbbell Hammer Curl

Chin-up
Barbell Deadlift
Dumbbell Bent-over Row
Cable Pulldown
Cable Pushdown

Is het verstandig om een heel nieuw schema op te stellen of misschien wat oefeningen wisselen en het aantal sets/reps veranderen? Zit eigenlijk ook te denken aan een fullbody schema.
schouders+benen op een dag en dan ook nog zo veel oefeningen? lijkt me niet echt een aanrader. en waarom gebruik je alleen maar dumbbells voor je chest?
pi_97366340
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 23:56 schreef Diabox het volgende:
Ja ik beschouw het als per definitie parallel, natuurlijk staan je knieen altijd iets naar voren, maar in de regel wordt met 90 graden gewoon parallel bedoeld. Tot de grond is ATG.
ok niet dat ik iets ga veranderen, dieper is beter lijkt me.
pi_97368794
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 19:06 schreef seto het volgende:

[ afbeelding ]
Dat is echt heel vet! Kan je super goed mee trainen.
pi_97368832
ik wil ook kettingen voor aan de barbbell in onze sportschool
pi_97368872
Wij hebben elastiekjes! :)
pi_97368983
dat is ook goed. we krijgen binnenkort allemaal nieuw spul dus ik kan hopen.
pi_97369049
Elastiekjes zijn voor huisvrouwen.
pi_97370631
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 23:29 schreef Geo3kant het volgende:

Rijstwafels
pi_97370663
quote:

schema..

Ik persoonlijk zou in jou geval schouders en borst op 1 dag trainen en benen op een andere dag:
Dag 1 Benen (eventueel biceps erbij en probeer dan wel al je been onderdelen te pakken: squats, lunges, hamstrings, quad's en kuiten)
Dag 2 Borst / Schouders
Dag 3 Rug / Triceps
  vrijdag 27 mei 2011 @ 08:30:43 #95
19479 Mr.J
pi_97370894
quote:
10s.gif Op donderdag 26 mei 2011 23:05 schreef CylonNL het volgende:
Hallo!

Ik ben "nieuw" hier.
Nope. Pizza en Ben&Jerrys gisteren. Weer terug naar de 8-9%. 5% was toch te laag om vast te houden.

Deze week even geen zin om goed met voeding bezig te zijn, maybe volgende week weer. Trainen ook even rustig, merk toch dat eea iets zwaarder was dan verwacht.

Misschien volgende week een rustweek om daarna weer te knallen.
pi_97371033
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 08:30 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Nope. Pizza en Ben&Jerrys gisteren. Weer terug naar de 8-9%. 5% was toch te laag om vast te houden.

Deze week even geen zin om goed met voeding bezig te zijn, maybe volgende week weer. Trainen ook even rustig, merk toch dat eea iets zwaarder was dan verwacht.

Misschien volgende week een rustweek om daarna weer te knallen.
gaat dat zo snel?
  vrijdag 27 mei 2011 @ 08:50:08 #97
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_97371200
Even meelurken hier...

Afgelopen jaar door discipline en calorieën bijhouden afgevallen van 77 kg naar 62 kg nu (1.67m dwerg :P ). Waist size van 100cm naar 80 cm. M'n hele leven vrij mollig geweest, nu wat kleinig.

Wil met dezelfde discipline spiermassa aankomen en een mooie, mannelijke vorm krijgen.

Wordt dus veel tillen, slapen en - erg moeilijk na een jaar elke maand 1-1.5kg afvallen - veel eten. :)
Confidence through competence
  vrijdag 27 mei 2011 @ 09:14:20 #98
312325 Fanta-stick
Fukkin fegget
pi_97371650
quote:
Hallo!

Ik ben "nieuw" hier.
Ja ;(
  vrijdag 27 mei 2011 @ 09:22:44 #99
69994 seto
-|||--------|||-
pi_97371852
quote:
Hallo!

Ik ben "nieuw" hier.
Nope, lekker bulken in de zomer.
Seto is zo ene baas he
  vrijdag 27 mei 2011 @ 10:14:03 #100
19479 Mr.J
pi_97373197
quote:
11s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 08:40 schreef Chuck_Norris het volgende:

[..]

gaat dat zo snel?
Ja, na een wedstrijd reageer je heel heftig op voeding. Nu oppassen dat ik niet te vet wordt. ;)
  vrijdag 27 mei 2011 @ 10:31:18 #101
177114 Demon_Hunter
Tell the truth and then run.
pi_97373745
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 15:44 schreef Agentperry het volgende:
een kater en spierpijn is geen lekkere combi, neem dat van mij aan.
2 dagen belgie zuipen is ook echt niet bevordelijk :-|
Minds are like parachutes. They only function when open.
pi_97373750
Ik heb ook zin in pizza, alleen gaat het vrij goed met m'n VP omlaag halen dus ik wacht nog wel 2 weken :D

Gisteren een slechte training gehad :{ Na benchpress, incline DB press en DB fly's flink last gekregen van m'n schouder, dus maar op laag gewicht cable fly's gedaan maar dat wou ook niet meer... Dus pissed off naar huis gegaan, totaal geen zin meer in cardio.
Gelukkig nu niet echt meer last van m'n schouder, zal dus wel wat overbelast geweest zijn.
pi_97375125
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 10:31 schreef V1z0R het volgende:
Ik heb ook zin in pizza, alleen gaat het vrij goed met m'n VP omlaag halen dus ik wacht nog wel 2 weken :D

Gisteren een slechte training gehad :{ Na benchpress, incline DB press en DB fly's flink last gekregen van m'n schouder, dus maar op laag gewicht cable fly's gedaan maar dat wou ook niet meer... Dus pissed off naar huis gegaan, totaal geen zin meer in cardio.
Gelukkig nu niet echt meer last van m'n schouder, zal dus wel wat overbelast geweest zijn.
Ik denk dat als je ineens flink last krijgt van iets dat het niet per se overbelast is. Volgens mij is het anders een soort zeurende pijn die je redelijk continu voelt.

Wel in de gaten houden of je het vaker krijgt.
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_97375807
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 11:08 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

Ik denk dat als je ineens flink last krijgt van iets dat het niet per se overbelast is. Volgens mij is het anders een soort zeurende pijn die je redelijk continu voelt.

Wel in de gaten houden of je het vaker krijgt.
Zal ik doen, misschien kwam het ook wel omdat ik i.p.v. maandag op dinsdag m'n rug had getraind en dat dan op donderdag al m'n borst te pakken niet zo slim was. Het voelde in ieder geval als een overbelasting omdat het ook weer zo snel over was.
pi_97377170
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 08:50 schreef Stereotomy het volgende:
Even meelurken hier...

Afgelopen jaar door discipline en calorieën bijhouden afgevallen van 77 kg naar 62 kg nu (1.67m dwerg :P ). Waist size van 100cm naar 80 cm. M'n hele leven vrij mollig geweest, nu wat kleinig.

Wil met dezelfde discipline spiermassa aankomen en een mooie, mannelijke vorm krijgen.

Wordt dus veel tillen, slapen en - erg moeilijk na een jaar elke maand 1-1.5kg afvallen - veel eten. :)
veel eten moeilijk? Ik moet me echt inhouden in de cut als ik al dat lekkers zie.
pi_97377318
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 23:45 schreef Agentperry het volgende:
ik heb lange armen dus benchen ligt mij ook niet echt. deadlift ligt mij het meest, geen idee waarom want ik heb ook lange benen.
Ik heb ook een bench van niks.. lange armen en lange benen ook. Zolang je chest maar groeit, toch?
  vrijdag 27 mei 2011 @ 12:22:00 #107
55709 Stereotomy
pi_97378036
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 12:01 schreef Chuck_Norris het volgende:

[..]

veel eten moeilijk? Ik moet me echt inhouden in de cut als ik al dat lekkers zie.
Moeilijk als in niet denken van 'Aaaah ik word weer moddervet als ik veel ga eten ;( ' maar op je weegschaal en meetlint vertrouwen dat je spiermassa aan het aanzetten bent, en geen vet. En als je al vet aanzet, dat je reeds weet hoe je dat eraf moet cutten. :)

Ik hou van eten, daarom heb ik ook zo lang overgewicht gehad :') w/

Maargoed, de voor mij meest puzzelende vraag was: kun je spiermassa opbouwen als je onder maintenance aan het eten bent? Het juiste antwoord is - zoals die vaak hier gegeven werd - ja, maar erg moeilijk. Je lichaam kan moeilijk de extra energie nodig voor spieropbouw uit je lichaamsvet halen, alhoewel het makkelijker gaat indien je een complete beginner bent en/of veel vetopslag hebt.

Heb nu een maand of 3 getrained onder maintenance, zeker meer spier opgebouwd (daarvoor deed ik geen anaerobische trainingen) maar denk dat als ik echt spier wil aanzetten zo langzaamaan over maintenance moet gaan eten, net genoeg om spieropbouw te faciliteren zonder alteveel restenergie voor vetopslag.

Ik schat mijn vetpercentage nu op 15-16% (kwam van 28% :'))

[ Bericht 13% gewijzigd door Stereotomy op 27-05-2011 12:33:01 ]
  vrijdag 27 mei 2011 @ 12:35:12 #108
253447 Ethanolic
pi_97378541
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 12:22 schreef Stereotomy het volgende:

Ik schat mijn vetpercentage nu op 15-16% (kwam van 28% :'))
Respect.
Deathlift or Die.
  vrijdag 27 mei 2011 @ 12:36:36 #109
55709 Stereotomy
pi_97378582
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 12:35 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Respect.
Dank... was een lange rit.

Maar ik ben nog niet klaar met mezelf. :)
  vrijdag 27 mei 2011 @ 12:41:20 #110
253447 Ethanolic
pi_97378752
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 12:36 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Dank... was een lange rit.

Maar ik ben nog niet klaar met mezelf. :)
Ik ben zelf ook van 20+ gekomen, schat mezelf nu 18%.

Uit vorige topic.
Deathlift or Die.
  vrijdag 27 mei 2011 @ 12:48:01 #111
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_97379014
Dat is wel minder dan 18% denk ik.
pi_97379068
Yep, is minder.
  vrijdag 27 mei 2011 @ 12:55:38 #113
55709 Stereotomy
pi_97379282
Ik gebruik de tape measure formule om het bij te houden:

http://www.scientificpsychic.com/fitness/diet.html

Maar een paar maanden terug heb ik toegang gehad tot een DEXA scan (contacten :P ) en toen was het 17-18% :)
  vrijdag 27 mei 2011 @ 12:56:17 #114
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_97379300
Ik denk dat je dat nog zal verbazen, een trainingsmaatje van me zit in het leger, is redelijk droog zoals je dat zou noemen en ik had verwacht dat hij echt laag zou zitten maar zat zelfs op 17%.

Ligt er ook maar net aan hoe het gemeten word, zijn maar weinig methodes echt nauwkeurig
Im a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers
  vrijdag 27 mei 2011 @ 12:56:51 #115
55709 Stereotomy
pi_97379324
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 12:41 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Ik ben zelf ook van 20+ gekomen, schat mezelf nu 18%.
[ afbeelding ]
Uit vorige topic.
Ik schat je minder dan 18% :)
  vrijdag 27 mei 2011 @ 13:25:01 #116
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_97380368
Hoe weet je ongeveer wat je vetpercentage is? Laten jullie dat in de gym opmeten?

Bij mij is het momenteel wat hoger dan normaal, altijd een strak buikje gehad maar dat is nu wel weg aan het gaan omdat ik weer flink aan het vreten ben.

Ik heb trouwens ongelofelijk zin om te knallen, vanavond om 20.00 uur kan ik weer! Klote dat gevoel dat je hier op stage niks kan doen, behalve eten.

Vanavond maar weer eens schouders en buik pakken. Morgen triceps en borst, heerlijk.
  vrijdag 27 mei 2011 @ 13:32:42 #117
253447 Ethanolic
pi_97380690
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 12:48 schreef Jahr00n het volgende:
Dat is wel minder dan 18% denk ik.
Het zit vooral op mn buik is ook te zien op de foto.
Deathlift or Die.
  vrijdag 27 mei 2011 @ 13:46:17 #118
55709 Stereotomy
pi_97381197
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 13:25 schreef ZuidGrens het volgende:
Hoe weet je ongeveer wat je vetpercentage is? Laten jullie dat in de gym opmeten?

Ik weet niet hoe nauwkeurig die impedantiedingen in z'n algemeen zijn. De enige twee betrouwbare metingen zijn de DEXA scan (http://www.mitralisdc.nl/dexa-scan) en de onderwater meting.

Voor mijzelf geldt dat de US Navy tape measure method (http://www.scientificpsychic.com/fitness/diet.html) die de verhouding lengte - nekdikte - buikomtrek als referentie heeft heel aardig werkt. Ik kan me voorstellen dat het enigszins nauwkeurig is voor een vetpercentage tussen 10-25%, maar daarboven en onder wat minder. Vind dit makkelijker om bij te houden dan met calipers kutten, daar heb je toch best iemand anders voor nodig om goed te meten.

Formules:

For men, all measurements in centimeters:
%Fat = 86.010*LOG(abdomen - neck) - 70.041*LOG(height) + 30.30

For women, all measurements in centimeters:
%Fat = 163.205*LOG(abdomen + hip - neck) - 97.684*LOG(height) - 104.912

Mijn buikomtrek is dan ook voorlopig mjin beste indicator of ik lichaamsvet aan het verliezen ben of juist aanzet, een weegschaal geeft je daar veel minder info over. Als man sla je vet toch voornamelijk in je abdomen op...

[ Bericht 4% gewijzigd door Stereotomy op 27-05-2011 14:01:01 ]
  vrijdag 27 mei 2011 @ 16:41:39 #119
215583 CylonNL
King ecto.
pi_97388440
Ik laat het altijd door één vast persoon doen met een huidplooimeter.
Naar mijn weten zijn die dingen t nauwkeurigst.
pi_97390088
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 12:05 schreef 16meter het volgende:

[..]

Ik heb ook een bench van niks.. lange armen en lange benen ook. Zolang je chest maar groeit, toch?
inderdaad, en ik maak er ook nog progressie op hoewel het nu een stuk trager gaat.
pi_97393209
DEXA en hydrostatic weighing is totaal onrealistisch om progressie bij te houden. Beste voor thuis is 'n huidplooimeter + weegschaal + spiegel om progressie bij te houden.
  vrijdag 27 mei 2011 @ 19:08:33 #122
253447 Ethanolic
pi_97393960
Weer cardio :'( Gelukkig maar een half uurtje.
Deathlift or Die.
pi_97394055
Ik ben ook aan het cardio'en, 4x in de week half uur, ik haat het :'(
  vrijdag 27 mei 2011 @ 19:14:40 #124
253447 Ethanolic
pi_97394208
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 19:10 schreef Diabox het volgende:
Ik ben ook aan het cardio'en, 4x in de week half uur, ik haat het :'(
Ja ik probeer het altijd op niet trainingsdagen half uurtje te doen. Mijn moeder heeft vroeger eens een crosstrainer aangeschaft, komt nu goed uit want zij heeft hem nooit gebruikt.
Deathlift or Die.
  vrijdag 27 mei 2011 @ 19:14:54 #125
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_97394216
Wat voor een cardio doen jullie dan? Gewoon hardlopen? Ga anders eens een keer mountainbiken veel mooier.
  vrijdag 27 mei 2011 @ 19:16:13 #126
253447 Ethanolic
pi_97394260
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 19:14 schreef Jahr00n het volgende:
Wat voor een cardio doen jullie dan? Gewoon hardlopen? Ga anders eens een keer mountainbiken veel mooier.
Ik doe zeker 4 keer per week naast de sportschool aan sportspecifieke training. Waarvan 3x per week voetbal en meestal tennis, mtb, skeeleren.

Dat is nu wat minder, einde seizoen. Daarom ga ik gewoon half uurtje cardio-en.
Deathlift or Die.
pi_97395226

Trainen ging lekker vandaag. Nog even een pic genomen voor eigen referentie, maar het bevalt me niet wat ik zie. Ik heb nog een lange weg te gaan. zucht.
pi_97396031
Geduld is een schone zaak. Merk zelf trouwens dat dat ene halfuurtje fietsen na de training, 3x per week dus, toch langzaam begint te werken. Paar aders komen zelfs zichtbaar, waarvan ik niet eens wist dat ik die had haha. Misschien toch maar m'n buikspieren gaan trainen en gaan voor een sixpack hehe.
pi_97396234
quote:
8s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 19:39 schreef 7754 het volgende:
[ afbeelding ]

Trainen ging lekker vandaag. Nog even een pic genomen voor eigen referentie, maar het bevalt me niet wat ik zie. Ik heb nog een lange weg te gaan. zucht.
Goede basis. Denk ook aan je schouders en traps!
pi_97397019
Traps heb ik gedaan met dumbells 2x 36kg. 2x8.

Voeding, daar loopt het op stuk bij mij denk ik. Zo moeilijk om voldoende (en dan heb ik het niet eens over bulken) te eten. Drive om te knallen zit er weer redelijk in.

Ook even leuk samen kortstondig getraind met een jonge gast. Kon hem niet, maar hij was bezig op een bicep curl machine. Vroeg of hij al klaar was met bicep, was hij niet. Meegenomen naar de preacher bench. Hij heeft me mooi even kunnen helpen en ik hem.
  vrijdag 27 mei 2011 @ 20:27:14 #131
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_97397363
Hoe help je iemand met preacher curls?
pi_97397569
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 20:27 schreef Jahr00n het volgende:
helpen met optillen in het begin? verder zou ik het ook niet weten.
pi_97397601
traps train ik altijd tijdens het opwarmen voor deadlift. de setjes met 80-100-120kg gooi ik altijd een shrug achter de deadlift aan. met mijn werkset lukt dat nooit meer.
pi_97397622
quote:
waarom überhaupt preacher curls doen?
pi_97397943
Heb nog nooit shrugs gedaan :P
  vrijdag 27 mei 2011 @ 20:44:33 #136
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_97398119
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 20:33 schreef Agentperry het volgende:

[..]

waarom überhaupt preacher curls doen?
Afwisseling? Ik doe ze ook wel afentoe. Meestal houd ik het gewoon bij hammer curls.
pi_97398412
als ik al bicep iso doe dan zijn het alternating preacher curls of iso curls
pi_97398448
quote:
Als het 35 kg totaal is, is het best lastig om op te pakken. Ook handig met neerleggen. En als je richting default gaat is het ook welkom dat iemand net even een zetje geeft zodat je toch je laatste rep doet. Preacher bench met EZ bar. Ben niet zo goed in al die benamingen.

Was meer dan 35. 10+5+2,5+de Ez bar. Whatever, het was een correct gewicht.

[ Bericht 6% gewijzigd door 7754 op 27-05-2011 20:58:17 ]
pi_97398875
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 20:50 schreef Agentperry het volgende:
als ik al bicep iso doe dan zijn het alternating preacher curls of iso curls
Ken beide termen niet, hoe doe je die?
  vrijdag 27 mei 2011 @ 21:10:20 #140
55709 Stereotomy
pi_97399433
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 18:49 schreef Diabox het volgende:
DEXA en hydrostatic weighing is totaal onrealistisch om progressie bij te houden. Beste voor thuis is 'n huidplooimeter + weegschaal + spiegel om progressie bij te houden.
Eens, maar mocht je ooit de kans krijgen, dan is het mooi om even een cijfer te weten waarvanuit je kunt werken.

Spiegel + weegschaal + meetlint + standaard formules zijn mijn tools voor thuis. Ik hou erg van meten / rekenen, ik krijg altijd jeuk van mensen die zeggen dat ze 'naar hun lichaam luisteren' of 'gewoon gezond doen' maar dan op de een of andere manier niet afvallen :'( en dan geen resultaat boeken. Alsof je voor een flatscreen TV spaart maar geen idee hebt wat geld is.

[ Bericht 10% gewijzigd door Stereotomy op 27-05-2011 21:16:24 ]
  vrijdag 27 mei 2011 @ 21:13:19 #141
55709 Stereotomy
pi_97399561
Ik gooi een knuppel in het hoenderhok: waarom cardio'en jullie zoveel? Om te cutten, of om een betere conditie / cardiovasculaire gezondheid te krijgen?

Vetverbranding is het verschil tussen energieinname en verbruik, en mag niet al teveel zijn, wil je je lichaam de energiedeficientie via vetverbranding - in tegenstelling tot eiwitverbranding - opvangen. Die populaire ca. 20-30% van je maintenance zeg maar. Of je dagelijks 2500 kcal verbruikt en 2000 kcal eet, of met cardio het omhoogschopt tot 3300 kcal en dan 2800 kcal eet, maakt qua vetverbranding niet veel uit.

Wel qua conditie en algemene gezondheid, daar ben ik het mee eens.

[ Bericht 0% gewijzigd door Stereotomy op 27-05-2011 21:27:10 (typo's) ]
  vrijdag 27 mei 2011 @ 21:26:09 #142
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_97400250
Je moet gewoon op onderhoud eten en dan met cardio het verschil maken.
pi_97400253
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 21:10 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Eens, maar mocht je ooit de kans krijgen, dan is het mooi om even een cijfer te weten waarvanuit je kunt werken.

Spiegel + weegschaal + meetlint + standaard formules zijn mijn tools voor thuis. Ik hou erg van meten / rekenen, ik krijg altijd jeuk van mensen die zeggen dat ze 'naar hun lichaam luisteren' of 'gewoon gezond doen' maar dan op de een of andere manier niet afvallen :'( en dan geen resultaat boeken. Alsof je voor een flatscreen TV spaart maar geen idee hebt wat geld is.
Ik heb een jaar aan excell sheets per training in mijn mobiel staan. Ik hou het nu niet meer bij tijdelijk omdat ik mezelf teveel vond afrekenen op de cijfers. En bovendien werd de lijst te lang, oefening dit oefening dat. Op het laatst zat ik 2,5 uur per sessie in de gym. ben nu meer richting compound en gevoel gegaan. Minimaal, maximaal. En dat bevalt me best, niet meer het gevoel dat ik een slechte training heb als de cijfers niet oplopend zijn. Slechte dagen heeft iedereen en het gaat om het uiteindelijke gemiddelde.
pi_97401047
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 21:13 schreef Stereotomy het volgende:
Ik gooi een knuppel in het hoenderhok: waarom cardio'en jullie zoveel? Om te cutten, of om een betere conditie / cardiovasculaire gezondheid te krijgen?

Vetverbranding is het verschil tussen energieinname en verbruik, en mag niet al teveel zijn, wil je je lichaam de energiedeficientie via vetverbranding - in tegenstelling tot eiwitverbranding - opvangen. Die populaire ca. 20-30% van je maintenance zeg maar. Of je dagelijks 2500 kcal verbruikt en 2000 kcal eet, of met cardio het omhoogschopt tot 3300 kcal en dan 2800 kcal eet, maakt qua vetverbranding niet veel uit.

Wel qua conditie en algemene gezondheid, daar ben ik het mee eens.
Je stofwisseling past zich efficiënt aan op lagere kcal intake. Dat is ook de reden waarom je beter het verschil met cardio maakt, als je minder gaat eten is het effect van het mindere eten op je lichaamssamenstelling binnen een paar dagen/weken weg.
pi_97401066
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 21:13 schreef Stereotomy het volgende:
Cardio er helemaal uit gedonderd. Tijd terug gedaan als opwarming, 10 min roeien standje maximaal, maximale effort gedurende. Merkte dat ik te weinig energie overhad tijdens de kracht oefeningen. Iedereen verklaart me voor gek. Maar ik ga cold aan de slag. Ben ook anti strap, al is dat nog niet echt nodig voor mij.
pi_97401146
Kunnen we in de volgende reeks geen picture shoot doen, dat weten we waar iedereen zit qua niveau. Het is nu maar een beetje gissen wie de wijsheid in pacht heeft.
  vrijdag 27 mei 2011 @ 21:57:06 #147
55709 Stereotomy
pi_97401795
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 21:41 schreef Physics het volgende:

[..]

Je stofwisseling past zich efficiënt aan op lagere kcal intake. Dat is ook de reden waarom je beter het verschil met cardio maakt, als je minder gaat eten is het effect van het mindere eten op je lichaamssamenstelling binnen een paar dagen/weken weg.
Goed punt, ben het wel eens dat je stofwisseling kan inkakken als je het niet regelmatig stimuleert.
pi_97402051
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 21:42 schreef 7754 het volgende:

[..]

Cardio er helemaal uit gedonderd. Tijd terug gedaan als opwarming, 10 min roeien standje maximaal, maximale effort gedurende. Merkte dat ik te weinig energie overhad tijdens de kracht oefeningen. Iedereen verklaart me voor gek. Maar ik ga cold aan de slag. Ben ook anti strap, al is dat nog niet echt nodig voor mij.
Het nut van cardio als warmup is niet bewezen. Ik doe 1 of 2 opwarmsetjes bij m'n eerste oefening en klaar. Overdreven opwarmroutines zijn bullshit.
pi_97404762
Ik doe ook altijd kleine warmup setjes en dan kracht. Na de kracht meestal nog 15/30minuten fietsen.
Vandaag toevallig 14km gefietst (30min) + 15min op de cross.
  vrijdag 27 mei 2011 @ 23:11:05 #150
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_97405179
Gewoon 5minuten op de crosstrainer en dan rammen.
pi_97409828
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 22:01 schreef 16meter het volgende:

[..]

Het nut van cardio als warmup is niet bewezen. Ik doe 1 of 2 opwarmsetjes bij m'n eerste oefening en klaar. Overdreven opwarmroutines zijn bullshit.
mee eens. opwarmen heeft voor mij persoonlijk weinig tot geen zin.
pi_97412432
Iemand ervaring met Dymatize Xpand Xtreme Pump ?
pi_97412443
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 22:01 schreef 16meter het volgende:

[..]

Ik doe ook opwarmsetjes of bij uitzondering 5 minuten looptrainer. Langer trek ik dat toch niet. Ik vind het behoorlijk saai om 20 minuten op die looptrainer te hangen en heb er de tijd ook niet voor. Wil ik toch wat cardio doen, dan ga ik 's avonds wel een eindje lopen.
pi_97412471
quote:

Barbell Upright Row
Barbell Squat
Lever Standing Leg Curl

Dumbbell Bench Press
Dumbbell Fly
Dumbbell Curl
Dumbbell Hammer Curl

Chin-up
Barbell Deadlift
Dumbbell Bent-over Row
Cable Pulldown
Cable Pushdown

Hoeveel herhalingen en hoeveel sets doe je? Het klinkt mij namelijk als wat veel oefeningen en het is ook 'n beetje een chaos. Vanalles bij elkaar op één dag.
pi_97412783
Die chaos zie ik niet.. volgens mij allemaal logische oefeningen bij de juiste spiergroepen ingedeeld. Ook het aantal is prima. Alleen 3 oefeningen voor bovenbenen is erg mager..zou er voor hams en quads beide nog minstens 1 oefening bij doen. Of benen op een aparte dag.

Na 2 maanden trainen op een plateau lijkt me trouwens erg sterk.. zou dan eerst eens naar m'n voeding kijken. En wat variatie in grip/volgorde van oefeningen/reps kun je ook een hoop mee bereiken. Vaak wordt er te snel geroepen dat men op een plateau zit, bij beginners kan daar eigenlijk geen sprake van zijn.
pi_97412804
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 09:35 schreef 16meter het volgende:
Die chaos zie ik niet.. volgens mij allemaal logische oefeningen bij de juiste spiergroepen ingedeeld. Ook het aantal is prima. Alleen 3 oefeningen voor bovenbenen is erg mager..zou er voor hams en quads beide nog minstens 1 oefening bij doen.

Na 2 maanden trainen op een plateau lijkt me trouwens erg sterk.. zou dan eerst eens naar m'n voeding kijken. En wat variatie in grip/volgorde van oefeningen/reps kun je ook een hoop mee bereiken. Vaak wordt er te snel geroepen dat men op een plateau zit.
Ik zou het uitsmeren over vier dagen i.p.v. drie dagen. Natuurlijk kan tijd een beperkende factor zijn, maar het is voor bv. mij handiger om 4 keer 75 minuten te gaan i.p.v. 3 keer 90 minuten. Aantal reps staat er niet bij, dus is lastig om er veel over te zeggen.
  zaterdag 28 mei 2011 @ 12:02:50 #157
253447 Ethanolic
pi_97415254
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 09:37 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik zou het uitsmeren over vier dagen i.p.v. drie dagen. Natuurlijk kan tijd een beperkende factor zijn, maar het is voor bv. mij handiger om 4 keer 75 minuten te gaan i.p.v. 3 keer 90 minuten. Aantal reps staat er niet bij, dus is lastig om er veel over te zeggen.
Ik ben geen 90 minuten in een gym als ik 8 oefeningen doe hoor.
Deathlift or Die.
pi_97415310
Hoe gaan die dagen dan in de praktijk? Dag1 maandag, dag2 dinsdag, dag3 woensdag, dag1 donderdag?
  zaterdag 28 mei 2011 @ 12:23:09 #159
253447 Ethanolic
pi_97415839
quote:
5s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 12:04 schreef 7754 het volgende:
Hoe gaan die dagen dan in de praktijk? Dag1 maandag, dag2 dinsdag, dag3 woensdag, dag1 donderdag?
Nee 3 dagen in de week, lijkt me.
Deathlift or Die.
pi_97415880
Dus doen doe je je borst bv. maar 1x in de 7 dagen?
pi_97416267
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 09:35 schreef 16meter het volgende:
Die chaos zie ik niet.. volgens mij allemaal logische oefeningen bij de juiste spiergroepen ingedeeld. Ook het aantal is prima. Alleen 3 oefeningen voor bovenbenen is erg mager..zou er voor hams en quads beide nog minstens 1 oefening bij doen. Of benen op een aparte dag.

Na 2 maanden trainen op een plateau lijkt me trouwens erg sterk.. zou dan eerst eens naar m'n voeding kijken. En wat variatie in grip/volgorde van oefeningen/reps kun je ook een hoop mee bereiken. Vaak wordt er te snel geroepen dat men op een plateau zit, bij beginners kan daar eigenlijk geen sprake van zijn.
hij heeft ook 5 oefeningen voor bovenbenen
deadlift
squat
legpress
extensions
curls

wat ik het rare vind is dat hij de ene dag 8 oefeningen doet(nota bene op de benen dag) en de andere dag maar 5.

ik krijg trouwens ook nooit meer dan 5 oefeningen in een training(ik train max een uur).
pi_97416561
quote:
15s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 12:24 schreef 7754 het volgende:
Dus doen doe je je borst bv. maar 1x in de 7 dagen?
Rust is ongelofelijk belangrijk, trainen is slechts een impuls voor groei, en voedsel is wat nodig is om te groeien in de rusttijd.
  zaterdag 28 mei 2011 @ 13:45:14 #163
215583 CylonNL
King ecto.
pi_97418153
Zit er bij max. 1u trainen een bepaalde filosofie achter Agentperry?

Zou je je splitschema eens willen laten zien?

Also; ik vandaag voor t eerst in mn leven aan cardio gedaan. ;(
pi_97418281
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 13:45 schreef CylonNL het volgende:

als ik langer dan 1 uur train kan ik niet meer genoeg energie in een oefening leggen vind ik zelf. heb ook een keer gelezen dat het nutteloos is langer dan een uur te trainen.
mijn schema is nu een 4 split maar soms moet ik het in 3 dagen proppen omdat ik niet genoeg tijd heb.

borst+biceps
benen
rug
schouders+triceps

als het in 3 dagen moet
ub push
ub pull
benen
pi_97418529
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 13:45 schreef CylonNL het volgende:

Langer dan 1-1.5u trainen breken je spieren juist weer af...
pi_97418537
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 09:37 schreef Halcon het volgende:

[..]

4dagen? tuurlijk dat kan.. maar 3 gaat ook prima.
  zaterdag 28 mei 2011 @ 14:00:44 #167
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_97418611
Jeuj, dadelijk weer knallen! Heb er zin in, volle bak biceps en buik.

Gisteren was ik op zich lekker bezig (tricpes en rug), jammer alleen dat ik gebeld werd om naar het terras te komen en de verleiding was net iets te groot, hierdoor 3 oefeningen laten schieten. Ach ja, zwak misschien maar moet een keer kunnen!
pi_97418777
quote:
So how long should your weight training workouts last? A lot of people train for an hour, hour and a half or even 2 hours per session. Well studies have shown that after about 45 minutes your growth hormone and your testosterone levels peak and starts to totally decrease after about an hour.

So the optimum training length of each session should be 45 minutes to an hour and any work done after this can actually hamper your progress and results you want to achieve, so really try and limit your workouts to about 45 - 55 minutes. If you have to train longer or want to put more work in rather divide your workouts into two 45 minute sessions in the morning and evening.

Article Source:http://EzineArticles.com/5913667
  zaterdag 28 mei 2011 @ 14:09:01 #169
215583 CylonNL
King ecto.
pi_97418852
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 13:57 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Langer dan 1-1.5u trainen breken je spieren juist weer af...
True, ik weet dat 1,5 de max is.
Maar 1u vind ik zelf te kort. Zeker als je dus bijvoorbeeld alle pull oefening will doen voor je upper body.

Bij mij wil (in de bulk) het drinken van chocomel tijdens de training altijd wel helpen om voldoende kcals binnen te blijven krijgen en zo 1,5u op maximaal presteren te kunnen trainen.
  zaterdag 28 mei 2011 @ 14:12:25 #170
215583 CylonNL
King ecto.
pi_97418935
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 14:06 schreef Agentperry het volgende:

[..]

Zulk soort artikelen neem ik t liefst altijd met een korreltje zout.
Zo op het eerste oog niet echt een geaccrediteerde bron, correct me if I'm wrong. :)
pi_97418970
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 14:09 schreef CylonNL het volgende:

[..]

True, ik weet dat 1,5 de max is.
Maar 1u vind ik zelf te kort. Zeker als je dus bijvoorbeeld alle pull oefening will doen voor je upper body.

Bij mij wil (in de bulk) het drinken van chocomel tijdens de training altijd wel helpen om voldoende kcals binnen te blijven krijgen en zo 1,5u op maximaal presteren te kunnen trainen.
he gaat om hormonen niet om kcal intake
pi_97418992
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 14:12 schreef CylonNL het volgende:

[..]

Zulk soort artikelen neem ik t liefst altijd met een korreltje zout.
Zo op het eerste oog niet echt een geaccrediteerde bron, correct me if I'm wrong. :)
geen idee, ik wilde mijn punt gewoon ff illustreren dus snel wat gegoogled
  zaterdag 28 mei 2011 @ 14:42:13 #173
215583 CylonNL
King ecto.
pi_97419816
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 14:13 schreef Agentperry het volgende:

[..]

he gaat om hormonen niet om kcal intake
Je had t zonet over energie.
Dextrose suikers uit bijv. half volle chocomel kunnen je suikerspiegel tijdens de training goed op peil houden.

Of t nu een placebo is of niet, voor mij werkt t. :)
  zaterdag 28 mei 2011 @ 15:05:06 #174
157922 fathank
pi_97420479
Chocomel _O_.
pi_97420556
Dankzij of ondanks is natuurlijk wel de vraag, maar er zit op DBB een powerlifting topper die trainingssessies van 1,5-3u maakt en dat 4x per week. Natuurlijk kost het tijd om dat aan te kunnen maar om maar even te illustreren dat het niet per se onzin is om langer te trainen. Met een SQ/DL van 300+ en een BP van 250+ bij een bw van 93 is dat toch wel netjes lijkt me zo : ))
pi_97420573
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 15:08 schreef Physics het volgende:
Dankzij of ondanks is natuurlijk wel de vraag, maar er zit op DBB een powerlifting topper die trainingssessies van 1,5-3u maakt en dat 4x per week. Natuurlijk kost het tijd om dat aan te kunnen maar om maar even te illustreren dat het niet per se onzin is om langer te trainen. Met een SQ/DL van 300+ en een BP van 250+ bij een bw van 93 is dat toch wel netjes lijkt me zo : ))
Godverdomme zeg. :')
pi_97420898
quote:
mwah kan ermee door :P
pi_97420984
quote:
Als je on bent boeien die hormoonfluctuaties ook 'n stuk minder.

WIe is dat overigens?
pi_97421018
als je on bent????

wat betekent dat?
  zaterdag 28 mei 2011 @ 15:29:14 #180
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_97421086
doping man
waar haal ik die shit ik ga zeker ook doping gebruiken wil egt kkgroot worden
pi_97421558
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 15:29 schreef Jahr00n het volgende:
doping man
waar haal ik die shit ik ga zeker ook doping gebruiken wil egt kkgroot worden
ik ook, zoiets denk ik aan:
pi_97422169
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 15:25 schreef Diabox het volgende:

[..]

Als je on bent boeien die hormoonfluctuaties ook 'n stuk minder.

WIe is dat overigens?
Hij is niet on, dat durf ik wel met enige zekerheid te zeggen. Pjotr van den Hoek
pi_97423228
Ken hem niet, maar bizar sterk als ik zo z'n stats zie, damn.
  zaterdag 28 mei 2011 @ 17:54:53 #184
69994 seto
-|||--------|||-
pi_97425844
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 19:07 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

das ook chill ja... hebben we hier niet.

Trekt zn knieën wel erg omhoog trouwens :P
Om hier nog eens op terug te komen; lees net dat je je obliques dan meer gebruikt :)
Seto is zo ene baas he
  zondag 29 mei 2011 @ 08:17:23 #185
337072 Zyzz
The King.
pi_97448452
Heb hier nog een tanktop van Gold's die voor mij te groot is. :(

Dacht dat ik die kon laten krimpen maar dan kan dus niet door de stikker.

Het is een maat L, 1x aangehad. Nieuwprijs was 27,90.

Wie wilt? :)
Zyzz, son of Zeus, brother of Hercules and father of modern day Aesthetics.
pi_97448944
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 12:49 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Rust is ongelofelijk belangrijk, trainen is slechts een impuls voor groei, en voedsel is wat nodig is om te groeien in de rusttijd.
Yep. Veel lui die het hebben over stilstaan na 'n bepaalde tijd trainen, gunnen het lichaam te weinig rust...
pi_97449352
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 08:17 schreef Zyzz het volgende:
Heb hier nog een tanktop van Gold's die voor mij te groot is. :(

Dacht dat ik die kon laten krimpen maar dan kan dus niet door de stikker.

Het is een maat L, 1x aangehad. Nieuwprijs was 27,90.
[ afbeelding ]

Wie wilt? :)
Wat is dit nou weer? Een L is je te groot?? Sowieso een trainingsdoel dan voor je ;)
  zondag 29 mei 2011 @ 10:53:24 #188
69994 seto
-|||--------|||-
pi_97449819
Denk dat hij er net iets te klein voor is qua lengte.
Seto is zo ene baas he
  zondag 29 mei 2011 @ 11:10:09 #189
337072 Zyzz
The King.
pi_97450159
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 10:53 schreef seto het volgende:
Denk dat hij er net iets te klein voor is qua lengte.
Dit.

Ben 172.
pi_97450171
Heb je hem online gekocht, Zyzz? Als het nog binnen 7 dagen is kun je hem terug doen, Wet Koop op Afstand. :)
  zondag 29 mei 2011 @ 11:14:46 #191
337072 Zyzz
The King.
pi_97450248
quote:
14s.gif Op zondag 29 mei 2011 11:10 schreef Panzermaus het volgende:
Heb je hem online gekocht, Zyzz? Als het nog binnen 7 dagen is kun je hem terug doen, Wet Koop op Afstand. :)
Nee in de winkel, wist toen al dat hij te groot was, maar ik dacht dat ik die kan laten krimpen daarom kocht ik hem toch.
  zondag 29 mei 2011 @ 11:21:33 #192
19479 Mr.J
pi_97450391
Ach, ik heb al 7 jaar een Gorilla Wear shirt in de kast hangen van de oude lijn, voor hun doorstart.

"One size fits most"

Nog even 10 jaar wachten gok ik. ;(
pi_97450562
Confectiematen voor shirts zijn op basis van borstomtrek.
pi_97450842
Welke supplementen gebruiken jullie?
  zondag 29 mei 2011 @ 11:44:43 #195
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_97450912
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 11:41 schreef Halcon het volgende:
Whey immer
Creatine soms
Nu tijdelijk essentiele amino's
  zondag 29 mei 2011 @ 12:36:17 #196
19479 Mr.J
pi_97452328
quote:
Whey, whey peptopro, bcaa's en glutamine.
  zondag 29 mei 2011 @ 12:39:20 #197
55709 Stereotomy
pi_97452400
quote:
whey isolaat (lactose intolerant)

100% ADH multivitamine, omega-3 visolie
pi_97452640
quote:
multivit
eiwit mix poeder
pi_97453606
whey
crea mono
pi_97454484
quote:
whey en visolie
pi_97457568
animal flex
animal pack
whey
  zondag 29 mei 2011 @ 15:35:28 #202
69994 seto
-|||--------|||-
pi_97457768
Nu ook nog een Tinytrip, zucht.
Seto is zo ene baas he
pi_97457901
quote:
http://www.powerliftingwatch.com/records/raw-bench-press

Larry Danaher (US) 10/4/86 (565.0 lb. @ 191 lb.) (Indianapolis, Indiana) (USPF/APF)= 256kg bij 87kg
Mike MacDonald (US/48) 5/19/79 (580.0 lb. @ 217.0 lb., which later weighed out at 582.0 lb.) (Minneapolis, Minnesota) (USPF)= 263kg bij 98kg

Sterke jongen dan die je opnoemt als hij rond het wereldrecord zit met zijn benchpress stats, er zijn vast ook een hoop filmpjes van hem?
  zondag 29 mei 2011 @ 17:41:15 #205
157922 fathank
pi_97462341
Flinke spotter heb je nodig als je 250 kg drukt :p.
pi_97462442
quote:
13s.gif Op zondag 29 mei 2011 15:35 schreef seto het volgende:
Nu ook nog een Tinytrip, zucht.
wat is een tinytrip?
  zondag 29 mei 2011 @ 22:20:50 #207
177114 Demon_Hunter
pi_97475642
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 17:44 schreef Agentperry het volgende:

[..]

wat is een tinytrip?
Een figuur op 4chan.
pi_97475912
quote:
Zijn huidige stats zijn nog beter
SQ: 345
BP: 252,5
DL: 312,5
910 totaal, dit is dus in één wedstrijd en op één en dezelfde dag gedaan.
Echt een van de grootste talenten van de wereld, zeker gezien zijn trainingstijd en gezien de mensen die boven hem staan allemaal toevallig uit Rusland/Oostblok komen (noot: die gebruiken als gekken daar). Hij zelf is een van de meest anti-AAS personen die ik ken, plus de manier hoe hij er uit ziet/traint en hoe hij zich gedraagt geeft mij geen reden tot twijfelen aan gebruik.
  zondag 29 mei 2011 @ 22:48:48 #209
55709 Stereotomy
pi_97477274
Ironische voornaam wel
  zondag 29 mei 2011 @ 22:59:50 #210
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_97477879
Zo, dat zijn nog eens stats!

Vandaag niet getraind, rustdagje. Behoorlijke kater dus eet vrijwel niks, zonde maar weinig aan te doen. Dadelijk nog maar wat kwark+noten naar binnen werken. Vreselijk die dagen..
pi_97479378
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 22:59 schreef ZuidGrens het volgende:
Zo, dat zijn nog eens stats!

Vandaag niet getraind, rustdagje. Behoorlijke kater dus eet vrijwel niks, zonde maar weinig aan te doen. Dadelijk nog maar wat kwark+noten naar binnen werken. Vreselijk die dagen..
Ja lulz, ik zit op de helft en ik vind mezelf al sterk :D
pi_97479673
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 23:30 schreef Physics het volgende:

[..]

Ja lulz, ik zit op de helft en ik vind mezelf al sterk :D
dat is ook al sterk, ik zit alleen op de helft met de deadlift rest nog niet eens. (95bench, 125squat, 1rm)
  maandag 30 mei 2011 @ 16:33:10 #213
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_97500450
>:) Vandaag niet echt weer om te trainen he jongens
  maandag 30 mei 2011 @ 16:36:31 #214
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_97500581
Juist wel, heerlijk! Blijft het wat rustiger in de sportschool en je kan er lekker van gaan zweten
Im a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers
pi_97500869
Het is in de onderbroek train weer.
  maandag 30 mei 2011 @ 16:58:51 #216
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_97501600
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 16:33 schreef ZuidGrens het volgende:
>:) Vandaag niet echt weer om te trainen he jongens
Zeker wel! Net twee dagen rust gehad dus nu weer tijd om er keihard tegenaan te gaan.
pi_97501927
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 22:24 schreef Physics het volgende:

[..]

Zijn huidige stats zijn nog beter
SQ: 345
BP: 252,5
DL: 312,5
910 totaal, dit is dus in één wedstrijd en op één en dezelfde dag gedaan.
Echt een van de grootste talenten van de wereld, zeker gezien zijn trainingstijd en gezien de mensen die boven hem staan allemaal toevallig uit Rusland/Oostblok komen (noot: die gebruiken als gekken daar). Hij zelf is een van de meest anti-AAS personen die ik ken, plus de manier hoe hij er uit ziet/traint en hoe hij zich gedraagt geeft mij geen reden tot twijfelen aan gebruik.
En zonder hem te kennen weet ik 100% zeker dat ie stijf staat van de aas. :)
pi_97502063
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 17:06 schreef aspi het volgende:

[..]

En zonder hem te kennen weet ik 100% zeker dat ie stijf staat van de aas. :)
Jealousy is a bitch :')
  maandag 30 mei 2011 @ 17:18:08 #219
253447 Ethanolic
pi_97502392
Woo slecht weekend achter de rug zeg :@
Deathlift or Die.
pi_97503469
Boh veel troep gegeten dit weekend vandaag maar extra cardio dagje.
pi_97503904
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 17:10 schreef Physics het volgende:

[..]

Jealousy is a bitch :')
Hoezo? zijn zoveel mensen die t eerst ontkennen...
Als alle andere gasten met dezelfde stats wel AAS gebruiken en deze zegt van niet geloof ik er niks van.
  maandag 30 mei 2011 @ 18:01:03 #222
253447 Ethanolic
pi_97504028
quote:
10s.gif Op maandag 30 mei 2011 17:47 schreef Chuck_Norris het volgende:
Boh veel troep gegeten dit weekend vandaag maar extra cardio dagje.
2 nachten lang naar de klote, zondag gewoon geborreld. Zo een box met 45 KFC hotwings gegeten zaterdag avond met een vriend. Kan beter :P
Deathlift or Die.
pi_97505956
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 17:57 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Als alle andere gasten met dezelfde stats wel AAS gebruiken en deze zegt van niet geloof ik er niks van.
Jay Cutler ontkent ook haha.
  maandag 30 mei 2011 @ 19:11:21 #224
215583 CylonNL
King ecto.
pi_97506934
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 17:57 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Wat een onzin. Natural kan je heel, en heel erg sterk worden. Nederlands kampioen deadlift bij de junioren traint in een sportschool waar ik ook train. Van hem ben ik 100% zeker van dat hij niet gebruikt en die pulled 300+ Evenals een maat van mij die 190kg benched, hij is net 21 jaar. En buiten hun kracht om zijn het ook nog eens hele grote jongens.

Goede voeding, jarenlang trainen en genen doen heel erg veel. Daarbij is powerliften ook een compleet andere discipline dan BB. (lees; AAS zijn niet vereist om uit te blinken)

Cutler heeft volgens mij tussen neus en lippen door wel eens bekend. (iig, zo interpreteer ik het)

http://www.mesomorphosis.(...)stronger-faster/355/
pi_97507428
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 18:48 schreef Diabox het volgende:

[..]

Jay Cutler ontkent ook haha.
_O-
  maandag 30 mei 2011 @ 21:47:18 #226
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_97515230
Verdomme wanneer gaan jullie de reeksen linken? De vorige ging goed en deze was ik weer kwijt. :+
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
  maandag 30 mei 2011 @ 22:23:16 #227
182728 honda1990
Laat gaan joh is toch heerlijk
pi_97517766
Hoe kan het nou weer dat ik ben afgevallen terwijl ik ben wezen trainen en flink eet :( Ik kan nog niet max. eten, maar dat komt wel, maar hoe kan dit :(
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
  maandag 30 mei 2011 @ 22:25:17 #228
69994 seto
-|||--------|||-
pi_97517907
Meer eten.
Seto is zo ene baas he
  maandag 30 mei 2011 @ 22:31:54 #229
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_97518348
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 22:23 schreef honda1990 het volgende:
Hoe kan het nou weer dat ik ben afgevallen terwijl ik ben wezen trainen en flink eet :( Ik kan nog niet max. eten, maar dat komt wel, maar hoe kan dit :(
Eetschema (al is het al eens gepasseerd dacht ik) ?
  maandag 30 mei 2011 @ 22:57:27 #230
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_97520009
Morgen maar eens in de ochtend trainen. Eens kijken hoe dat bevalt.
pi_97521126
Ik zit nu maar aan mijn tweede bord rijst/kip/groente terwijl ik er morgen ook alweer vroeg uit moet, kom echt tijd tekort atm, heb geen minuut stilgestaan vandaag. :')
  dinsdag 31 mei 2011 @ 00:21:49 #232
97111 ukga
Siewosie baas
pi_97524263
Zo, ik heb ff 12 deeltjes van dit topic overgeslagen zie ik :P
pi_97525968
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 22:23 schreef honda1990 het volgende:
Beter dan dat je in 'n week 'n halve kilo aankomt terwjil je van 4000 naar 2700 kcal bent gegaan, netjes je refeeds doet en ook nog 'n half uur cardio per dag heb toegevoegd.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 06:42:19 #234
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_97528479
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 22:57 schreef Tinos85 het volgende:
Morgen maar eens in de ochtend trainen. Eens kijken hoe dat bevalt.
Ik heb het niet zo op ochtenden. Mijn hartslag is altijd knap hoger bij cardio omdat je lichaam niet gewend is of nog niet gewerkt heeft dan je bijvoorbeeld de hele dag gewerkt heb en 's avonds gaat sporten.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
  dinsdag 31 mei 2011 @ 08:33:25 #235
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_97529385
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 19:11 schreef CylonNL het volgende:

Daarbij is powerliften ook een compleet andere discipline dan BB. (lees; AAS zijn niet vereist om uit te blinken)

Wake up and smell the coffee... Beetje naief,, maar dat slijt wel met de jaren :)
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
-the Dude-
pi_97530808
Ik ga vanaf nu ook in de ochtend trainen. Het is nu echt lekker fris, 's avonds is het bij ons echt een warm hol.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 10:20:33 #237
55709 Stereotomy
pi_97531316
Morgen instructie in nieuwe sportschool, ben benieuwd hoe dat gaat. :)

En: ochtenden :{w :O :Z
pi_97531329
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 10:20 schreef Stereotomy het volgende:
Morgen instructie in nieuwe sportschool, ben benieuwd hoe dat gaat. :)

En: ochtenden :{w :O :Z
Instructie?
pi_97531363
quote:
5s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 10:21 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Instructie?
Instructeur: Dit is de Squat "Zakt voorover, bolle rug, kniën steken voor voeten uit en naar binnen en zakt tot 135 graden" en zegt dan, omdat hij wel 70 kilo er op had liggen "Ja voetbal he.."
  dinsdag 31 mei 2011 @ 10:29:54 #240
55709 Stereotomy
pi_97531582
quote:
5s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 10:21 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Instructie?
Moet pasje hebben om daar binnen te komen, geen verplichte cursus = geen pasje.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 11:00:16 #241
177114 Demon_Hunter
pi_97532378
quote:
11s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 10:29 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Moet pasje hebben om daar binnen te komen, geen verplichte cursus = geen pasje.
Had ik in de gym van de universiteit ook, nou ik heb me toch kapot gelachen daar, vroeg ook aan hem of ze shakes hadden, zijn antwoord : nee aan valsspelen doen we hier niet :') :') :') :')
  dinsdag 31 mei 2011 @ 11:02:33 #242
55709 Stereotomy
pi_97532435
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 11:00 schreef Demon_Hunter het volgende:

[..]

Had ik in de gym van de universiteit ook, nou ik heb me toch kapot gelachen daar, vroeg ook aan hem of ze shakes hadden, zijn antwoord : nee aan valsspelen doen we hier niet :') :') :') :')
Is idd gym van de uni hier. Ik kijk wel wat ze ervan af weten en of ik er wat van kan leren. Zo niet, dan ff 90 minuten doorbijten en pasje halen. ;)
pi_97532478
TVP, met na de zomer wat meer tijd en mijn huidige lijf (1.86m, 62 kilo :') ) misschien toch maar eens gaan liften :P
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
  dinsdag 31 mei 2011 @ 11:04:15 #244
55709 Stereotomy
pi_97532496
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 11:03 schreef Jac0bus het volgende:
TVP, met na de zomer wat meer tijd en mijn huidige lijf (1.86m, 62 kilo :') ) misschien toch maar eens gaan liften :P
Damn, kan ik xylofoon spelen op je ribben? :7
pi_97532561
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 11:04 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Damn, kan ik xylofoon spelen op je ribben? :7
Hehe bijna wel. Welke uni zit je trouwens?
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
  dinsdag 31 mei 2011 @ 11:10:08 #246
177114 Demon_Hunter
pi_97532703
Bah wat heb ik een hekel aan shakes met water ipv melk...
  dinsdag 31 mei 2011 @ 11:10:32 #247
55709 Stereotomy
pi_97532712
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 11:05 schreef Jac0bus het volgende:

[..]

Hehe bijna wel. Welke uni zit je trouwens?
Meest zuidelijke :)
pi_97533022
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 11:10 schreef Demon_Hunter het volgende:
Je mag mijn geheime recept wel hebben.

1) Koop protein perfection mix (Choco) van b&f shop
2) 200ml warm/heet water in je shakebaker
3) 2 scoops ppm erbij
4 shaken
5) profittttttttttttt

Het smaakt naar een wat slechtere kwaliteit hot chocolate.

[ Bericht 0% gewijzigd door Physics op 31-05-2011 12:06:33 ]
  dinsdag 31 mei 2011 @ 12:03:37 #249
253447 Ethanolic
pi_97534427
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 11:20 schreef Physics het volgende:

[..]

Je mag mijn geheime recept wel hebben.

1) Koop protein perfection mix van b&f shop
2) 200ml warm/heet water in je shakebaker
3) 2 scoops ppm erbij
4 shaken
5) profittttttttttttt

Het smaakt naar een wat slechtere kwaliteit hot chocolate.
Protein perfection mix is de lekkerste whey die ik heb gehad. Choco is echt heerlijk met je ontbijt (met melk en brinta)
Deathlift or Die.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 12:04:09 #250
97111 ukga
Siewosie baas
pi_97534446
quote:

[..]

:D :'(
  dinsdag 31 mei 2011 @ 12:04:44 #251
253447 Ethanolic
pi_97534464
quote:

[..]

:') _!
Ik heb me uitgeschreven bij mn huidige gym omdat er hier op 3 minuten een nieuwe gym is.
Hoor ik dat ik daar een verplichte test moet afleggen?!
Snap ik echt niet, ik train voor mezelf en dus echt niet voor hen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ethanolic op 31-05-2011 12:19:14 ]
Deathlift or Die.
pi_97534922
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 12:04 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

:') _!
Hoor ik dat ik daar een verplichte test moet afleggen?!
Dat zal per gym anders zijn.. bij mijne is dat niet, je kon optioneel een introductie les doen van een half uur of zo dan lieten ze wat zien, en als je nieuw bent willen ze graag met je praten wat je doel is en als je wilt voor het doel een schema opstellen.

Als je iets niet weet kun je het vragen of ze zien het zelf en komen het uitleggen.
Verplichte cursus vind ik wel streng.. stel je switched van gym zoals jij... dan sta je echt dude.. serious?
  dinsdag 31 mei 2011 @ 12:20:51 #253
253447 Ethanolic
pi_97534965
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 12:19 schreef Geo3kant het volgende:

[..]

Dat zal per gym anders zijn.. bij mijne is dat niet, je kon optioneel een introductie les doen van een half uur of zo dan lieten ze wat zien, en als je nieuw bent willen ze graag met je praten wat je doel is en als je wilt voor het doel een schema opstellen.

Als je iets niet weet kun je het vragen of ze zien het zelf en komen het uitleggen.
Verplichte cursus vind ik wel streng.. stel je switched van gym zoals jij... dan sta je echt dude.. serious?
Ja, ik train toch voor mezelf? Lijkt net alsof het dan een bezigheidsdingetje is voor die instructeurs daar. Als ze met tips willen komen over m'n houding enzo dan kunnen ze dat altijd doen, maar ik heb geen zin om een fiets- en krachttest te gaan doen. Ik haat fietsen.
Deathlift or Die.
pi_97535057
Toen ik ging kijken bij mijn uni over hoe en wat voor na de vakantie zag ik ook dat je een verplichte introles krijgt. Maar heeft dit niet meer met aansprakelijkheid te maken als er iets misgaat?
  dinsdag 31 mei 2011 @ 12:31:30 #255
97111 ukga
Siewosie baas
pi_97535280
Wat bestaan er echt een trieste sportscholen als ik het zo lees :')
pi_97535491
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 11:10 schreef Demon_Hunter het volgende:
Dat had ik ook totdat ik Berry Blast probeerde van protein perfection. Die is zelfs met water nog fucking lekker.
pi_97535542
Maakt het veel uit dan (tijdens de cut?) of je melk of water gebruikt?
  dinsdag 31 mei 2011 @ 12:44:47 #258
253447 Ethanolic
pi_97535670
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 12:40 schreef Geo3kant het volgende:
Maakt het veel uit dan (tijdens de cut?) of je melk of water gebruikt?
Zit ca 5gr suiker per 100ml in.
Deathlift or Die.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 12:55:11 #259
97111 ukga
Siewosie baas
pi_97536002
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 12:38 schreef Chuck_Norris het volgende:

[..]

Dat had ik ook totdat ik Berry Blast probeerde van protein perfection. Die is zelfs met water nog fucking lekker.
berryblast met water is echt een pure, pure bazen shake idd _O_
  dinsdag 31 mei 2011 @ 13:14:15 #260
253447 Ethanolic
pi_97536727
Haha Zyzz, hoezo heet je kurwa, je noemt jezelf toch geen hoer?
Deathlift or Die.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 13:50:53 #261
177114 Demon_Hunter
pi_97538010
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 12:55 schreef ukga het volgende:

[..]

berryblast met water is echt een pure, pure bazen shake idd _O_
Die heb ik nu voor me staan, vind m nog wel erg zoet :P
  dinsdag 31 mei 2011 @ 13:54:02 #262
55709 Stereotomy
pi_97538112
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 12:24 schreef Jac0bus het volgende:
Toen ik ging kijken bij mijn uni over hoe en wat voor na de vakantie zag ik ook dat je een verplichte introles krijgt. Maar heeft dit niet meer met aansprakelijkheid te maken als er iets misgaat?
Not sure, maar hier kom je er zonder pasje niet in...

Maar ik begrijp het ook wel. Je moet toch basiskennis hebben van dingen voordat je bezig gaat met de machines en gewichten.
pi_97538732
Ik ben al een tijdje aan het trainen, gemiddeld 2 keer per week.
Ik pak de ene keer benen + schouders, de andere keer borst + rug.
Ik ben wel aardig gegroeid, zeker gezien ik een smalle bouw heb.
Alleen nu wil ik 't nog iets serieuzer aan gaan pakken. Maandag heb ik een afspraak
in de sportschool om een trainingsschema te gaan maken.
Nu doe ik alleen nog maar de standaardapparaten en nog geen deadlifts, squats of bankdrukken.
Ik ben 1.84 en zit op een vrij contstant gewicht van 69 kilo.

Ik roei op dinsdagavond, woensdagavond en donderdagavond. Op die dagen kan ik dan eigenlijk geen sportschool doen omdat ik dan al kapot ben voor ik moet roeien.
Kan ik beter twee keer per week trainen op maandag en vrijdag of drie keer per week op maandag, vrijdag en zaterdag? En hoe zouden jullie het dan verdelen qua spiergroepen? Twee keer fullbody of splitten?

Daarnaast zie ik allerlei verhalen over eetschema's en dergelijken. Ik eet nu 's ochtends 4 bruine boterhammen met worst, smiddags 2 tosti's met kipfilet en kaas en soms 2 boterhammen met ei. 's Avonds een pasta-maaltijd of rijst met kip. Voordat ik ga slapen neem ik een bak magere kwark met magere yoghurt met aardbeismaak.
Mijn vraag hierover is: is het genoeg? Moet ik er nog wat aan toevoegen? Eiwitshakes neem ik liever niet, dat wordt mij afgeraden door de dokter omdat ik maar 1 nier heb.
En maakt het voor die magere kwark nog uit dat er magere yoghurt bij zit en moet je echt pure magere kwark hebben of is dat niet zo'n probleem?
  dinsdag 31 mei 2011 @ 14:16:22 #264
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_97539012
Nou voortaan ga ik weer eind van de middag/begin avond trainen. Ochtend vond ik niet echt een succes.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 14:30:55 #265
253447 Ethanolic
pi_97539634
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 14:16 schreef Tinos85 het volgende:
Nou voortaan ga ik weer eind van de middag/begin avond trainen. Ochtend vond ik niet echt een succes.
Waarom niet?
Deathlift or Die.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 14:33:39 #266
253447 Ethanolic
pi_97539759
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 14:10 schreef Varkensbiefstuk het volgende:
Ik roei op dinsdagavond, woensdagavond en donderdagavond. Op die dagen kan ik dan eigenlijk geen sportschool doen omdat ik dan al kapot ben voor ik moet roeien.
Kan ik beter twee keer per week trainen op maandag en vrijdag of drie keer per week op maandag, vrijdag en zaterdag? En hoe zouden jullie het dan verdelen qua spiergroepen? Twee keer fullbody of splitten?

Daarnaast zie ik allerlei verhalen over eetschema's en dergelijken. Ik eet nu 's ochtends 4 bruine boterhammen met worst, smiddags 2 tosti's met kipfilet en kaas en soms 2 boterhammen met ei. 's Avonds een pasta-maaltijd of rijst met kip. Voordat ik ga slapen neem ik een bak magere kwark met magere yoghurt met aardbeismaak.
Mijn vraag hierover is: is het genoeg? Moet ik er nog wat aan toevoegen? Eiwitshakes neem ik liever niet, dat wordt mij afgeraden door de dokter omdat ik maar 1 nier heb.
En maakt het voor die magere kwark nog uit dat er magere yoghurt bij zit en moet je echt pure magere kwark hebben of is dat niet zo'n probleem?
Zit je in een roeiteam? Verbruik je zeker heel veel kcal. Wil je echt heel veel groeien moet je ook wel veel eten.
In magere yoghurt zit veel suiker maar als je zo ecto bent als jij maakt dat niet veel uit lijkt me, zolang je maar veel langzame eiwitten binnenkrijgt.
Deathlift or Die.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 14:34:23 #267
253447 Ethanolic
pi_97539791
Soms baal ik er van dat ik geen ecto ben, zoveel eten wat je wilt zonder je druk te maken over VP. :P
Deathlift or Die.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 14:34:42 #268
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_97539807
Had het idee dat ik een stuk minder kracht had. Het ging allemaal wat moeizamer.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 14:36:29 #269
55709 Stereotomy
pi_97539882
Lees hier vaak van die grote kwalitatieve verhalen met de vraag: doe ik het goed? Volgens mij kun je het best je verhaal zo opschrijven:

1. Hoeveel kcal verbruik je op een dag? BMR in kcal met correctie voor activiteit
2. Hoeveel eet je op een dag? kcal uitrekenen, verhoudingen macronutrienten uitrekenen

3. Wat is je doel? Vet verliezen, spier opbouwen? Stem je voeding en je training op elkaar af
  dinsdag 31 mei 2011 @ 14:38:47 #271
253447 Ethanolic
pi_97539996
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 14:37 schreef AardEngel het volgende:
Kijk deze baas: http://www.dumpert.nl/med(...)ten_op_bovenarm.html
Synthol :r
Deathlift or Die.
pi_97540056
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 14:38 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Synthol :r
Nee man, gewoon whey shakes en curlen in het squat rack!
pi_97542043
meestal als ik in een nieuwe gym kom waar instructie verplicht is zeggen ze meestal tegen mij dat ik het niet hoef te volgen. Ze kijken me van top tot teen aan en zien dat ik heel wat jaartjes ervaring heb in de gym. Ik zou het ook als een belediging zien als ik verplicht aan zo'n instructie mee moet doen.
pi_97542310
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 11:21 schreef Mr.J het volgende:
Ach, ik heb al 7 jaar een Gorilla Wear shirt in de kast hangen van de oude lijn, voor hun doorstart.

"One size fits most"

Nog even 10 jaar wachten gok ik. ;(
Ouwe hoe is je wedstrijd gegaan? Photo's? Kon niks vinden die gare http://www.nbpf.nl site.
Je weet wel wie ik ben.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 15:38:35 #275
97111 ukga
Siewosie baas
pi_97542810
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 14:37 schreef AardEngel het volgende:
Kijk deze baas: http://www.dumpert.nl/med(...)ten_op_bovenarm.html
:') zulke armen en dan nog zo weinig gewicht bicepsen :')
synthol stakker :') spuit dan gelijk stront in je spieren
pi_97543470
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 14:33 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Zit je in een roeiteam? Verbruik je zeker heel veel kcal. Wil je echt heel veel groeien moet je ook wel veel eten.
In magere yoghurt zit veel suiker maar als je zo ecto bent als jij maakt dat niet veel uit lijkt me, zolang je maar veel langzame eiwitten binnenkrijgt.
Ja, ik roei in een 8. Ik zag inderdaad op de verpakking staan dat er 4 gr suiker per 100 gram kwark/yoghurt zat, wel natuurlijke suikers. Als suikers vooral probleem zijn voor vet dan maakt het voor mij weinig uit.
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 14:36 schreef Stereotomy het volgende:
Lees hier vaak van die grote kwalitatieve verhalen met de vraag: doe ik het goed? Volgens mij kun je het best je verhaal zo opschrijven:

1. Hoeveel kcal verbruik je op een dag? BMR in kcal met correctie voor activiteit
2. Hoeveel eet je op een dag? kcal uitrekenen, verhoudingen macronutrienten uitrekenen

3. Wat is je doel? Vet verliezen, spier opbouwen? Stem je voeding en je training op elkaar af
Dat wil ik best doen, is daar een handige site voor?
1. Hoe weet ik hoeveel kcal ik op een dag verbruik?
Ik had wel ooit berekend dat mijn dagelijkse energiebehoefte 2600 kcal was, dat was volgens mij berekend als gevorderde beginner met matige overige activiteit.
2. De tweede zin snap ik geen reet van, wat zijn macronutrienten? Qua kcal kwam ik uit op 2000 ofzo, is wel heel weinig..
3. Doel is duidelijk spier opbouwen, vet verliezen niet nodig. Ik wil vooral spieren in de benen opbouwen, dat loopt op dit moment achter. Verder vooral breder worden.
pi_97543487
Ik schat 15 tot 18% vet. @85kg

Trainen doe je lekker thuis of in de tuin:

1tje van de cctv van een anderhalve maand geleden, kort na mijn blessure.
pi_97543617
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 15:53 schreef ZetaOS het volgende:

Trainen doe je lekker thuis of in de tuin:

1tje van de cctv van een anderhalve maand geleden, kort na mijn blessure.
Surfplanken rechts moet ik ook maar weer eens gaan gebruiken.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 16:02:52 #279
253447 Ethanolic
pi_97543878
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 15:53 schreef ZetaOS het volgende:
Als ik al op 16 zat volgens sommigen moet dit wel 12 zijn.
Deathlift or Die.
pi_97543982
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 16:02 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Als ik al op 16 zat volgens sommigen moet dit wel 12 zijn.
Het is soms ook zo moeilijk te schatten, en die computer weegschalen...Echt betrouwbaar zijn die niet en wijken zo 30% af had ik gelezen.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 16:06:36 #281
253447 Ethanolic
pi_97544054
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 16:05 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Het is soms ook zo moeilijk te schatten, en die computer weegschalen...Echt betrouwbaar zijn die niet en wijken zo 30% af had ik gelezen.
Hoe lang ben je trouwens?
Deathlift or Die.
pi_97545045
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 16:06 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Hoe lang ben je trouwens?
183
  dinsdag 31 mei 2011 @ 16:27:48 #283
55709 Stereotomy
pi_97545122
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 15:52 schreef Varkensbiefstuk het volgende:

Dat wil ik best doen, is daar een handige site voor?
1. Hoe weet ik hoeveel kcal ik op een dag verbruik?
Ik had wel ooit berekend dat mijn dagelijkse energiebehoefte 2600 kcal was, dat was volgens mij berekend als gevorderde beginner met matige overige activiteit.
Je kunt dit schatten, en als je niet aan al teveel (kracht)training doet, kun je het zelfs berekenen door een tijdje je gewicht te volgen gekoppeld aan wat je verbrandt. Schatten is een goed begin:

http://en.wikipedia.org/w(...)_estimation_formulas

De meeste calculators op internet zijn op één van bovenstaande formules gebaseerd:

http://www.calculator.net/calorie-calculator.html#

De hoeveelheid dagelijkse kcal die je hier te zien krijgt is een goed begin om een dieet op te baseren. Afhankelijk van of je (veel) vet verliest of juist aankomt kun je je gemiddeld aantal kcal op een dag naar boven of beneden bijstellen.

quote:
2. De tweede zin snap ik geen reet van, wat zijn macronutrienten? Qua kcal kwam ik uit op 2000 ofzo, is wel heel weinig..
Macronutrienten zijn koolhydraten, vetten en eiwitten. Dit zijn de bouwstoffen uit voedsel die je energie leveren. Je lichaam verbrandt dit. De Euro 95 of Diesel die je in je auto gooit, zeg maar.

Micronutrienten, ook belangrijk, zijn bijvoorbeeld vitamines, mineralen. Qua energiehomeostase spelen ze niet een denderende rol, net zoals motorolie en ruitensproeivloeistof niet een grote rol spelen in het van A naar B brengen van je auto, maar je moet er natuurlijk wel voor zorgen dat je er genoeg van hebt.

2000 is erg weinig voor jou, waarschijnlijk is dit je uitgerekende BMR (Basal Metabolic Rate). Als je in coma lag, dan zou je 2000 kcal verbranden. Je moet dit nog middels een correctiefactor voor activiteit corrigeren.

quote:
3. Doel is duidelijk spier opbouwen, vet verliezen niet nodig. Ik wil vooral spieren in de benen opbouwen, dat loopt op dit moment achter. Verder vooral breder worden.
Denk dat de meeste hier dan zullen aanraden dat je je maintenance aantal kcal eet (maintenance is wanneer je lichaam geen overmatig energie als vetreserve hoeft op te slaan) + 10 tot 20% daarboven omdat spieropbouw daarbovenop nog energie kost.

Daarnaast genoeg eiwitten eten, maar gezien je maar één nier hebt, idd niet excessief en verdeeld over de dag. Meestal wordt 0.8-1.4 gram per kilo lichaamsgewicht aangeraden.

Zelf ben ik van mening dat het gebruik van superhoeveelheden eiwitten in krachttraining misschien iets overrated is (is een mening, als iemand een andere mening is toegedaan hoor ik graag argumenten waarom). Bekijk bijvoorbeeld deze vaak geciteerde studie:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12094125

Een koolhydraatsupplement geeft even goede resultaten als een isocalorische (van zelfde hoeveelheid energie) koolhydraat+eiwitsupplement bovenop een normaal dieet bij krachttraining.

Is misschien een beetje veel info dit, skip de details maar. :P
pi_97545760
quote:

[..]

onze gym op de uni precies hetzelfde. eerste keer daar kwam ik ook om een schema vragen, ze vroegen "wat wil je conditie of spiergroei" ik koos voor de laatste, kreeg ik een waslijst met 12 apparaten en werd mij aangeraden toch minimaal 15 herhalingen te maken.
en dat noemen ze dan een universitair sportcentrum. alleen maar mbo paupers die daar als instructeur rondlopen. eentje kwam me laatst zelfs vertellen dat ik met bankdrukken echt mijn borst niet mag aanraken :')
  dinsdag 31 mei 2011 @ 16:40:26 #285
55709 Stereotomy
pi_97545842
Kom mensen, die lui doen hun best :P
  dinsdag 31 mei 2011 @ 16:45:34 #286
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_97546124
Thuis trainen vind ik dat alleen aan je ego werken/vergroten. Dan nog je moet nog best wel duur spul aanschaffen en de moivatie hebben.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_97546637
inderdaad. een beetje squatrack kost al snel 500euro. als ik na mijn studie een baan heb(en nog steeds train) richt ik wssl wel een kleine home gym in. nu heb ik er simpelweg geen geld voor.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 16:58:35 #288
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_97546733
Enigste wat ik ook thuis doe zijn de abdominals.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_97546994
ik doe niet aan abs. heb van mezelf vrij goed zichtbare borstspieren en vind het trainen verder vrij nutteloos.
pi_97548059
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 16:45 schreef CantFazeMe het volgende:
Thuis trainen vind ik dat alleen aan je ego werken/vergroten. Dan nog je moet nog best wel duur spul aanschaffen en de moivatie hebben.
Nee dat valt mee, kost bijna niks. paar dumbells, DIY TRX denk nog geen 75 euro.
Beter dan die 75 tot 100 euro per maand voor de sportscholen hier in mijn regio.
Dat van het ego vergroten, wat bedoel je daar mee?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 31-05-2011 17:29:00 ]
pi_97548278
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 16:27 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Je kunt dit schatten, en als je niet aan al teveel (kracht)training doet, kun je het zelfs berekenen door een tijdje je gewicht te volgen gekoppeld aan wat je verbrandt. Schatten is een goed begin:

http://en.wikipedia.org/w(...)_estimation_formulas

De meeste calculators op internet zijn op één van bovenstaande formules gebaseerd:

http://www.calculator.net/calorie-calculator.html#

De hoeveelheid dagelijkse kcal die je hier te zien krijgt is een goed begin om een dieet op te baseren. Afhankelijk van of je (veel) vet verliest of juist aankomt kun je je gemiddeld aantal kcal op een dag naar boven of beneden bijstellen.

[..]

Macronutrienten zijn koolhydraten, vetten en eiwitten. Dit zijn de bouwstoffen uit voedsel die je energie leveren. Je lichaam verbrandt dit. De Euro 95 of Diesel die je in je auto gooit, zeg maar.

Micronutrienten, ook belangrijk, zijn bijvoorbeeld vitamines, mineralen. Qua energiehomeostase spelen ze niet een denderende rol, net zoals motorolie en ruitensproeivloeistof niet een grote rol spelen in het van A naar B brengen van je auto, maar je moet er natuurlijk wel voor zorgen dat je er genoeg van hebt.

2000 is erg weinig voor jou, waarschijnlijk is dit je uitgerekende BMR (Basal Metabolic Rate). Als je in coma lag, dan zou je 2000 kcal verbranden. Je moet dit nog middels een correctiefactor voor activiteit corrigeren.

[..]

Denk dat de meeste hier dan zullen aanraden dat je je maintenance aantal kcal eet (maintenance is wanneer je lichaam geen overmatig energie als vetreserve hoeft op te slaan) + 10 tot 20% daarboven omdat spieropbouw daarbovenop nog energie kost.

Daarnaast genoeg eiwitten eten, maar gezien je maar één nier hebt, idd niet excessief en verdeeld over de dag. Meestal wordt 0.8-1.4 gram per kilo lichaamsgewicht aangeraden.

Zelf ben ik van mening dat het gebruik van superhoeveelheden eiwitten in krachttraining misschien iets overrated is (is een mening, als iemand een andere mening is toegedaan hoor ik graag argumenten waarom). Bekijk bijvoorbeeld deze vaak geciteerde studie:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12094125

Een koolhydraatsupplement geeft even goede resultaten als een isocalorische (van zelfde hoeveelheid energie) koolhydraat+eiwitsupplement bovenop een normaal dieet bij krachttraining.

Is misschien een beetje veel info dit, skip de details maar. :P
Koolhydraatsupplement is zeg maar een soort van koolhydraatshake? Dat klinkt goed, hoe heet dat, kan je 't bij elke sportschool kopen?

2000 kcal vond ik dus ook al erg weinig, als dat net zoveel is als dat je in coma zou verbruiken zal ik het wel verkeerd berekend hebben. Naar al die calculators enzo ga ik later kijken.

Bedankt in elk geval voor de informatie en de hulp! Zijn wel veel details maar ik geloof dat ik 't wel ongeveer snap. Ik ga er later even naar kijken en berekenen enzo.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 17:36:02 #292
55709 Stereotomy
pi_97548368
De koolhydraatsupplement is gebruikt voor onderzoeksdoeleinden, hoe je deze studie moet interpreteren is dat veel en goed eten en hard trainen je spiergroei positief bevordert vergeleken met normaal eten en hard trainen. :)
pi_97548463
Ik gebruik naast normale eiwitten shakes ook Shakeology, dat laatste is een aanrader om maaltijden te vervangen in de cut.
pi_97548480
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 17:36 schreef Stereotomy het volgende:
De koolhydraatsupplement is gebruikt voor onderzoeksdoeleinden, hoe je deze studie moet interpreteren is dat veel en goed eten en hard trainen je spiergroei positief bevordert vergeleken met normaal eten en hard trainen. :)
Ah ok, duidelijk. Dat had ik al wel opgemaakt, dat veel en goed eten belangrijk is om te groeien.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 17:44:31 #295
55709 Stereotomy
pi_97548663
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 17:38 schreef ZetaOS het volgende:
Ik gebruik naast normale eiwitten shakes ook Shakeology, dat laatste is een aanrader om maaltijden te vervangen in de cut.
http://www.shakeology.com(...)ae4c7b&groupId=59860

Dus:

150 kcal per portie, opgebouwd uit 1 gram vet, 17 gram carbs en 18 gram eiwitten. Daarnaast nog een lading aan micronutrienten.

Klinkt als twee volkorenboterhammen met rosbief en een vitaminepil in shake vorm en een leuke naam. :P
pi_97548974
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 17:27 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Nee dat valt mee, kost bijna niks. paar dumbells, DIY TRX denk nog geen 75 euro.
Beter dan die 75 tot 100 euro per maand voor de sportscholen hier in mijn regio.
ik betaal 80 euro per JAAR. en dan kan ik ook nog gratis tennissen, squashen, voetballen, rugbyen, hockeyen, volleyballen, etc.
en paaldanslessen van de europees kampioene paaldansen :P
pi_97549019
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 14:34 schreef Ethanolic het volgende:
Soms baal ik er van dat ik geen ecto ben, zoveel eten wat je wilt zonder je druk te maken over VP. :P
zo chill is t niet.. je moet je juist wel druk maken om eten... of je genoeg binnen krijgt.
Als je te weinig eet vliegen de kilo's eraf... daar gaat je harde werkt... dus nee chill niet :P
pi_97549049
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 17:27 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Ja want er is geen sportschool te vinden voor minder dan 75 euro per maand.
pi_97549089
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 16:39 schreef Agentperry het volgende:

[..]

onze gym op de uni precies hetzelfde. eerste keer daar kwam ik ook om een schema vragen, ze vroegen "wat wil je conditie of spiergroei" ik koos voor de laatste, kreeg ik een waslijst met 12 apparaten en werd mij aangeraden toch minimaal 15 herhalingen te maken.
en dat noemen ze dan een universitair sportcentrum. alleen maar mbo paupers die daar als instructeur rondlopen. eentje kwam me laatst zelfs vertellen dat ik met bankdrukken echt mijn borst niet mag aanraken :')
goede universiteit _O_ _O-
pi_97549097
ik ken uberhaupt geen sportschool die 75 per maand durft te vragen
pi_97549119
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 17:58 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

goede universiteit _O_ _O-
ja toch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: