Ja, ik roei in een 8. Ik zag inderdaad op de verpakking staan dat er 4 gr suiker per 100 gram kwark/yoghurt zat, wel natuurlijke suikers. Als suikers vooral probleem zijn voor vet dan maakt het voor mij weinig uit.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 14:33 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Zit je in een roeiteam? Verbruik je zeker heel veel kcal. Wil je echt heel veel groeien moet je ook wel veel eten.
In magere yoghurt zit veel suiker maar als je zo ecto bent als jij maakt dat niet veel uit lijkt me, zolang je maar veel langzame eiwitten binnenkrijgt.
Dat wil ik best doen, is daar een handige site voor?quote:Op dinsdag 31 mei 2011 14:36 schreef Stereotomy het volgende:
Lees hier vaak van die grote kwalitatieve verhalen met de vraag: doe ik het goed? Volgens mij kun je het best je verhaal zo opschrijven:
1. Hoeveel kcal verbruik je op een dag? BMR in kcal met correctie voor activiteit
2. Hoeveel eet je op een dag? kcal uitrekenen, verhoudingen macronutrienten uitrekenen
3. Wat is je doel? Vet verliezen, spier opbouwen? Stem je voeding en je training op elkaar af
quote:Op dinsdag 31 mei 2011 15:53 schreef ZetaOS het volgende:
Ik schat 15 tot 18% vet. @85kg
Trainen doe je lekker thuis of in de tuin:
1tje van de cctv van een anderhalve maand geleden, kort na mijn blessure.
Surfplanken rechts moet ik ook maar weer eens gaan gebruiken.
Als ik al op 16 zat volgens sommigen moet dit wel 12 zijn.quote:
Het is soms ook zo moeilijk te schatten, en die computer weegschalen...Echt betrouwbaar zijn die niet en wijken zo 30% af had ik gelezen.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 16:02 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Als ik al op 16 zat volgens sommigen moet dit wel 12 zijn.
Hoe lang ben je trouwens?quote:Op dinsdag 31 mei 2011 16:05 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Het is soms ook zo moeilijk te schatten, en die computer weegschalen...Echt betrouwbaar zijn die niet en wijken zo 30% af had ik gelezen.
Je kunt dit schatten, en als je niet aan al teveel (kracht)training doet, kun je het zelfs berekenen door een tijdje je gewicht te volgen gekoppeld aan wat je verbrandt. Schatten is een goed begin:quote:Op dinsdag 31 mei 2011 15:52 schreef Varkensbiefstuk het volgende:
Dat wil ik best doen, is daar een handige site voor?
1. Hoe weet ik hoeveel kcal ik op een dag verbruik?
Ik had wel ooit berekend dat mijn dagelijkse energiebehoefte 2600 kcal was, dat was volgens mij berekend als gevorderde beginner met matige overige activiteit.
Macronutrienten zijn koolhydraten, vetten en eiwitten. Dit zijn de bouwstoffen uit voedsel die je energie leveren. Je lichaam verbrandt dit. De Euro 95 of Diesel die je in je auto gooit, zeg maar.quote:2. De tweede zin snap ik geen reet van, wat zijn macronutrienten? Qua kcal kwam ik uit op 2000 ofzo, is wel heel weinig..
Denk dat de meeste hier dan zullen aanraden dat je je maintenance aantal kcal eet (maintenance is wanneer je lichaam geen overmatig energie als vetreserve hoeft op te slaan) + 10 tot 20% daarboven omdat spieropbouw daarbovenop nog energie kost.quote:3. Doel is duidelijk spier opbouwen, vet verliezen niet nodig. Ik wil vooral spieren in de benen opbouwen, dat loopt op dit moment achter. Verder vooral breder worden.
onze gym op de uni precies hetzelfde. eerste keer daar kwam ik ook om een schema vragen, ze vroegen "wat wil je conditie of spiergroei" ik koos voor de laatste, kreeg ik een waslijst met 12 apparaten en werd mij aangeraden toch minimaal 15 herhalingen te maken.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 11:00 schreef Demon_Hunter het volgende:
[..]
Had ik in de gym van de universiteit ook, nou ik heb me toch kapot gelachen daar, vroeg ook aan hem of ze shakes hadden, zijn antwoord : nee aan valsspelen doen we hier niet![]()
![]()
![]()
Nee dat valt mee, kost bijna niks. paar dumbells, DIY TRX denk nog geen 75 euro.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 16:45 schreef CantFazeMe het volgende:
Thuis trainen vind ik dat alleen aan je ego werken/vergroten. Dan nog je moet nog best wel duur spul aanschaffen en de moivatie hebben.
Koolhydraatsupplement is zeg maar een soort van koolhydraatshake? Dat klinkt goed, hoe heet dat, kan je 't bij elke sportschool kopen?quote:Op dinsdag 31 mei 2011 16:27 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Je kunt dit schatten, en als je niet aan al teveel (kracht)training doet, kun je het zelfs berekenen door een tijdje je gewicht te volgen gekoppeld aan wat je verbrandt. Schatten is een goed begin:
http://en.wikipedia.org/w(...)_estimation_formulas
De meeste calculators op internet zijn op één van bovenstaande formules gebaseerd:
http://www.calculator.net/calorie-calculator.html#
De hoeveelheid dagelijkse kcal die je hier te zien krijgt is een goed begin om een dieet op te baseren. Afhankelijk van of je (veel) vet verliest of juist aankomt kun je je gemiddeld aantal kcal op een dag naar boven of beneden bijstellen.
[..]
Macronutrienten zijn koolhydraten, vetten en eiwitten. Dit zijn de bouwstoffen uit voedsel die je energie leveren. Je lichaam verbrandt dit. De Euro 95 of Diesel die je in je auto gooit, zeg maar.
Micronutrienten, ook belangrijk, zijn bijvoorbeeld vitamines, mineralen. Qua energiehomeostase spelen ze niet een denderende rol, net zoals motorolie en ruitensproeivloeistof niet een grote rol spelen in het van A naar B brengen van je auto, maar je moet er natuurlijk wel voor zorgen dat je er genoeg van hebt.
2000 is erg weinig voor jou, waarschijnlijk is dit je uitgerekende BMR (Basal Metabolic Rate). Als je in coma lag, dan zou je 2000 kcal verbranden. Je moet dit nog middels een correctiefactor voor activiteit corrigeren.
[..]
Denk dat de meeste hier dan zullen aanraden dat je je maintenance aantal kcal eet (maintenance is wanneer je lichaam geen overmatig energie als vetreserve hoeft op te slaan) + 10 tot 20% daarboven omdat spieropbouw daarbovenop nog energie kost.
Daarnaast genoeg eiwitten eten, maar gezien je maar één nier hebt, idd niet excessief en verdeeld over de dag. Meestal wordt 0.8-1.4 gram per kilo lichaamsgewicht aangeraden.
Zelf ben ik van mening dat het gebruik van superhoeveelheden eiwitten in krachttraining misschien iets overrated is (is een mening, als iemand een andere mening is toegedaan hoor ik graag argumenten waarom). Bekijk bijvoorbeeld deze vaak geciteerde studie:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12094125
Een koolhydraatsupplement geeft even goede resultaten als een isocalorische (van zelfde hoeveelheid energie) koolhydraat+eiwitsupplement bovenop een normaal dieet bij krachttraining.
Is misschien een beetje veel info dit, skip de details maar.
Ah ok, duidelijk. Dat had ik al wel opgemaakt, dat veel en goed eten belangrijk is om te groeien.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 17:36 schreef Stereotomy het volgende:
De koolhydraatsupplement is gebruikt voor onderzoeksdoeleinden, hoe je deze studie moet interpreteren is dat veel en goed eten en hard trainen je spiergroei positief bevordert vergeleken met normaal eten en hard trainen.
http://www.shakeology.com(...)ae4c7b&groupId=59860quote:Op dinsdag 31 mei 2011 17:38 schreef ZetaOS het volgende:
Ik gebruik naast normale eiwitten shakes ook Shakeology, dat laatste is een aanrader om maaltijden te vervangen in de cut.
ik betaal 80 euro per JAAR. en dan kan ik ook nog gratis tennissen, squashen, voetballen, rugbyen, hockeyen, volleyballen, etc.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 17:27 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Nee dat valt mee, kost bijna niks. paar dumbells, DIY TRX denk nog geen 75 euro.
Beter dan die 75 tot 100 euro per maand voor de sportscholen hier in mijn regio.
Dat van het ego vergroten, wat bedoel je daar mee?
zo chill is t niet.. je moet je juist wel druk maken om eten... of je genoeg binnen krijgt.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 14:34 schreef Ethanolic het volgende:
Soms baal ik er van dat ik geen ecto ben, zoveel eten wat je wilt zonder je druk te maken over VP.
Ja want er is geen sportschool te vinden voor minder dan 75 euro per maand.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 17:27 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Nee dat valt mee, kost bijna niks. paar dumbells, DIY TRX denk nog geen 75 euro.
Beter dan die 75 tot 100 euro per maand voor de sportscholen hier in mijn regio.
Dat van het ego vergroten, wat bedoel je daar mee?
goede universiteitquote:Op dinsdag 31 mei 2011 16:39 schreef Agentperry het volgende:
[..]
onze gym op de uni precies hetzelfde. eerste keer daar kwam ik ook om een schema vragen, ze vroegen "wat wil je conditie of spiergroei" ik koos voor de laatste, kreeg ik een waslijst met 12 apparaten en werd mij aangeraden toch minimaal 15 herhalingen te maken.
en dat noemen ze dan een universitair sportcentrum. alleen maar mbo paupers die daar als instructeur rondlopen. eentje kwam me laatst zelfs vertellen dat ik met bankdrukken echt mijn borst niet mag aanraken
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |