mee eens. opwarmen heeft voor mij persoonlijk weinig tot geen zin.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 22:01 schreef 16meter het volgende:
[..]
Het nut van cardio als warmup is niet bewezen. Ik doe 1 of 2 opwarmsetjes bij m'n eerste oefening en klaar. Overdreven opwarmroutines zijn bullshit.
Ik doe ook opwarmsetjes of bij uitzondering 5 minuten looptrainer. Langer trek ik dat toch niet. Ik vind het behoorlijk saai om 20 minuten op die looptrainer te hangen en heb er de tijd ook niet voor. Wil ik toch wat cardio doen, dan ga ik 's avonds wel een eindje lopen.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 22:01 schreef 16meter het volgende:
[..]
Het nut van cardio als warmup is niet bewezen. Ik doe 1 of 2 opwarmsetjes bij m'n eerste oefening en klaar. Overdreven opwarmroutines zijn bullshit.
Hoeveel herhalingen en hoeveel sets doe je? Het klinkt mij namelijk als wat veel oefeningen en het is ook 'n beetje een chaos. Vanalles bij elkaar op één dag.quote:Op donderdag 26 mei 2011 23:49 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Ik loop momenteel tegen een plateau aan met wat oefeningen, wat is dan het handigst om dan te doen. Nu ben ik zo'n 2 maanden bezig met dit schema met als doel massa trainen;
Dag 1: Schouders/Benen
Barbell Seated Military Press
Barbell Upright Row
Dumbbell Rear Lateral Raise
Barbell Squat
Lever 45° Leg Press (plate loaded)
Lever Leg Extension (plate loaded)
Lever Standing Leg Curl
Lever Standing Calf Raise
Dag 2: Borst/Biceps
Dumbbell Bench Press
Dumbbell Incline Bench Press
Dumbbell Fly
Dumbbell Curl
Dumbbell Hammer Curl
Dag 3: Rug/Triceps
Chin-up
Barbell Deadlift
Dumbbell Bent-over Row
Cable Pulldown
Dumbbell Triceps Extension
Cable Pushdown
Is het verstandig om een heel nieuw schema op te stellen of misschien wat oefeningen wisselen en het aantal sets/reps veranderen? Zit eigenlijk ook te denken aan een fullbody schema.
Ik zou het uitsmeren over vier dagen i.p.v. drie dagen. Natuurlijk kan tijd een beperkende factor zijn, maar het is voor bv. mij handiger om 4 keer 75 minuten te gaan i.p.v. 3 keer 90 minuten. Aantal reps staat er niet bij, dus is lastig om er veel over te zeggen.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 09:35 schreef 16meter het volgende:
Die chaos zie ik niet.. volgens mij allemaal logische oefeningen bij de juiste spiergroepen ingedeeld. Ook het aantal is prima. Alleen 3 oefeningen voor bovenbenen is erg mager..zou er voor hams en quads beide nog minstens 1 oefening bij doen.
Na 2 maanden trainen op een plateau lijkt me trouwens erg sterk.. zou dan eerst eens naar m'n voeding kijken. En wat variatie in grip/volgorde van oefeningen/reps kun je ook een hoop mee bereiken. Vaak wordt er te snel geroepen dat men op een plateau zit.
Ik ben geen 90 minuten in een gym als ik 8 oefeningen doe hoor.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 09:37 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik zou het uitsmeren over vier dagen i.p.v. drie dagen. Natuurlijk kan tijd een beperkende factor zijn, maar het is voor bv. mij handiger om 4 keer 75 minuten te gaan i.p.v. 3 keer 90 minuten. Aantal reps staat er niet bij, dus is lastig om er veel over te zeggen.
Nee 3 dagen in de week, lijkt me.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 12:04 schreef 7754 het volgende:
Hoe gaan die dagen dan in de praktijk? Dag1 maandag, dag2 dinsdag, dag3 woensdag, dag1 donderdag?
hij heeft ook 5 oefeningen voor bovenbenenquote:Op zaterdag 28 mei 2011 09:35 schreef 16meter het volgende:
Die chaos zie ik niet.. volgens mij allemaal logische oefeningen bij de juiste spiergroepen ingedeeld. Ook het aantal is prima. Alleen 3 oefeningen voor bovenbenen is erg mager..zou er voor hams en quads beide nog minstens 1 oefening bij doen. Of benen op een aparte dag.
Na 2 maanden trainen op een plateau lijkt me trouwens erg sterk.. zou dan eerst eens naar m'n voeding kijken. En wat variatie in grip/volgorde van oefeningen/reps kun je ook een hoop mee bereiken. Vaak wordt er te snel geroepen dat men op een plateau zit, bij beginners kan daar eigenlijk geen sprake van zijn.
Rust is ongelofelijk belangrijk, trainen is slechts een impuls voor groei, en voedsel is wat nodig is om te groeien in de rusttijd.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 12:24 schreef 7754 het volgende:
Dus doen doe je je borst bv. maar 1x in de 7 dagen?
als ik langer dan 1 uur train kan ik niet meer genoeg energie in een oefening leggen vind ik zelf. heb ook een keer gelezen dat het nutteloos is langer dan een uur te trainen.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 13:45 schreef CylonNL het volgende:
Zit er bij max. 1u trainen een bepaalde filosofie achter Agentperry?
Zou je je splitschema eens willen laten zien?
Also; ik vandaag voor t eerst in mn leven aan cardio gedaan.
Langer dan 1-1.5u trainen breken je spieren juist weer af...quote:Op zaterdag 28 mei 2011 13:45 schreef CylonNL het volgende:
Zit er bij max. 1u trainen een bepaalde filosofie achter Agentperry?
Zou je je splitschema eens willen laten zien?
Also; ik vandaag voor t eerst in mn leven aan cardio gedaan.
4dagen? tuurlijk dat kan.. maar 3 gaat ook prima.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 09:37 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik zou het uitsmeren over vier dagen i.p.v. drie dagen. Natuurlijk kan tijd een beperkende factor zijn, maar het is voor bv. mij handiger om 4 keer 75 minuten te gaan i.p.v. 3 keer 90 minuten. Aantal reps staat er niet bij, dus is lastig om er veel over te zeggen.
quote:So how long should your weight training workouts last? A lot of people train for an hour, hour and a half or even 2 hours per session. Well studies have shown that after about 45 minutes your growth hormone and your testosterone levels peak and starts to totally decrease after about an hour.
So the optimum training length of each session should be 45 minutes to an hour and any work done after this can actually hamper your progress and results you want to achieve, so really try and limit your workouts to about 45 - 55 minutes. If you have to train longer or want to put more work in rather divide your workouts into two 45 minute sessions in the morning and evening.
Article Source:http://EzineArticles.com/5913667
True, ik weet dat 1,5 de max is.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 13:57 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Langer dan 1-1.5u trainen breken je spieren juist weer af...
Zulk soort artikelen neem ik t liefst altijd met een korreltje zout.quote:
he gaat om hormonen niet om kcal intakequote:Op zaterdag 28 mei 2011 14:09 schreef CylonNL het volgende:
[..]
True, ik weet dat 1,5 de max is.
Maar 1u vind ik zelf te kort. Zeker als je dus bijvoorbeeld alle pull oefening will doen voor je upper body.
Bij mij wil (in de bulk) het drinken van chocomel tijdens de training altijd wel helpen om voldoende kcals binnen te blijven krijgen en zo 1,5u op maximaal presteren te kunnen trainen.
geen idee, ik wilde mijn punt gewoon ff illustreren dus snel wat gegoogledquote:Op zaterdag 28 mei 2011 14:12 schreef CylonNL het volgende:
[..]
Zulk soort artikelen neem ik t liefst altijd met een korreltje zout.
Zo op het eerste oog niet echt een geaccrediteerde bron, correct me if I'm wrong.
Je had t zonet over energie.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 14:13 schreef Agentperry het volgende:
[..]
he gaat om hormonen niet om kcal intake
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |