Ik doe zeker 4 keer per week naast de sportschool aan sportspecifieke training. Waarvan 3x per week voetbal en meestal tennis, mtb, skeeleren.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 19:14 schreef Jahr00n het volgende:
Wat voor een cardio doen jullie dan? Gewoon hardlopen? Ga anders eens een keer mountainbiken veel mooier.
Goede basis. Denk ook aan je schouders en traps!quote:Op vrijdag 27 mei 2011 19:39 schreef 7754 het volgende:
[ afbeelding ]
Trainen ging lekker vandaag. Nog even een pic genomen voor eigen referentie, maar het bevalt me niet wat ik zie. Ik heb nog een lange weg te gaan. zucht.
helpen met optillen in het begin? verder zou ik het ook niet weten.quote:
Afwisseling? Ik doe ze ook wel afentoe. Meestal houd ik het gewoon bij hammer curls.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 20:33 schreef Agentperry het volgende:
[..]
waarom überhaupt preacher curls doen?
Als het 35 kg totaal is, is het best lastig om op te pakken. Ook handig met neerleggen. En als je richting default gaat is het ook welkom dat iemand net even een zetje geeft zodat je toch je laatste rep doet. Preacher bench met EZ bar. Ben niet zo goed in al die benamingen.quote:
Ken beide termen niet, hoe doe je die?quote:Op vrijdag 27 mei 2011 20:50 schreef Agentperry het volgende:
als ik al bicep iso doe dan zijn het alternating preacher curls of iso curls
Eens, maar mocht je ooit de kans krijgen, dan is het mooi om even een cijfer te weten waarvanuit je kunt werken.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 18:49 schreef Diabox het volgende:
DEXA en hydrostatic weighing is totaal onrealistisch om progressie bij te houden. Beste voor thuis is 'n huidplooimeter + weegschaal + spiegel om progressie bij te houden.
Ik heb een jaar aan excell sheets per training in mijn mobiel staan. Ik hou het nu niet meer bij tijdelijk omdat ik mezelf teveel vond afrekenen op de cijfers. En bovendien werd de lijst te lang, oefening dit oefening dat. Op het laatst zat ik 2,5 uur per sessie in de gym. ben nu meer richting compound en gevoel gegaan. Minimaal, maximaal. En dat bevalt me best, niet meer het gevoel dat ik een slechte training heb als de cijfers niet oplopend zijn. Slechte dagen heeft iedereen en het gaat om het uiteindelijke gemiddelde.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 21:10 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Eens, maar mocht je ooit de kans krijgen, dan is het mooi om even een cijfer te weten waarvanuit je kunt werken.
Spiegel + weegschaal + meetlint + standaard formules zijn mijn tools voor thuis. Ik hou erg van meten / rekenen, ik krijg altijd jeuk van mensen die zeggen dat ze 'naar hun lichaam luisteren' of 'gewoon gezond doen' maar dan op de een of andere manier niet afvallenen dan geen resultaat boeken. Alsof je voor een flatscreen TV spaart maar geen idee hebt wat geld is.
Je stofwisseling past zich efficiënt aan op lagere kcal intake. Dat is ook de reden waarom je beter het verschil met cardio maakt, als je minder gaat eten is het effect van het mindere eten op je lichaamssamenstelling binnen een paar dagen/weken weg.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 21:13 schreef Stereotomy het volgende:
Ik gooi een knuppel in het hoenderhok: waarom cardio'en jullie zoveel? Om te cutten, of om een betere conditie / cardiovasculaire gezondheid te krijgen?
Vetverbranding is het verschil tussen energieinname en verbruik, en mag niet al teveel zijn, wil je je lichaam de energiedeficientie via vetverbranding - in tegenstelling tot eiwitverbranding - opvangen. Die populaire ca. 20-30% van je maintenance zeg maar. Of je dagelijks 2500 kcal verbruikt en 2000 kcal eet, of met cardio het omhoogschopt tot 3300 kcal en dan 2800 kcal eet, maakt qua vetverbranding niet veel uit.
Wel qua conditie en algemene gezondheid, daar ben ik het mee eens.
Cardio er helemaal uit gedonderd. Tijd terug gedaan als opwarming, 10 min roeien standje maximaal, maximale effort gedurende. Merkte dat ik te weinig energie overhad tijdens de kracht oefeningen. Iedereen verklaart me voor gek. Maar ik ga cold aan de slag. Ben ook anti strap, al is dat nog niet echt nodig voor mij.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 21:13 schreef Stereotomy het volgende:
Ik gooi een knuppel in het hoenderhok: waarom cardio'en jullie zoveel? Om te cutten, of om een betere conditie / cardiovasculaire gezondheid te krijgen?
Goed punt, ben het wel eens dat je stofwisseling kan inkakken als je het niet regelmatig stimuleert.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 21:41 schreef Physics het volgende:
[..]
Je stofwisseling past zich efficiënt aan op lagere kcal intake. Dat is ook de reden waarom je beter het verschil met cardio maakt, als je minder gaat eten is het effect van het mindere eten op je lichaamssamenstelling binnen een paar dagen/weken weg.
Het nut van cardio als warmup is niet bewezen. Ik doe 1 of 2 opwarmsetjes bij m'n eerste oefening en klaar. Overdreven opwarmroutines zijn bullshit.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 21:42 schreef 7754 het volgende:
[..]
Cardio er helemaal uit gedonderd. Tijd terug gedaan als opwarming, 10 min roeien standje maximaal, maximale effort gedurende. Merkte dat ik te weinig energie overhad tijdens de kracht oefeningen. Iedereen verklaart me voor gek. Maar ik ga cold aan de slag. Ben ook anti strap, al is dat nog niet echt nodig voor mij.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |