abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 26 mei 2011 @ 22:41:25 #51
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_97361730
quote:
10s.gif Op donderdag 26 mei 2011 22:11 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Wat haha :'), waarom maak je jezelf dat wijs man. :P
Waarschijnlijk komt dat omdat ik voorheen nooit rekening met voeding hield, als ik dan getraind had was het twee dagen later bijna weer weg. Vandaar dat ik nu sneller druk maak.
pi_97361802
Ik sprak vorige week ook iemand die al een jaar fanatiek & trouw bezig is, en zich verwonderde waarom ik zo aan het groeien was. Ik zo: eten. Hij zo: ja maar ik wil niet dik worden. Ik zo: :'). Dat is dan zo jammer, dan is hij al een jaar bezig maar meer dan ecto/meso/endo kwam hij niet, belang van voeding en rust was hem vreemd. 'Ja, ik denk niet dat ik veel breder kan worden'. Dan vertel je ze het een en ander maar aan hun ogen zie je dat ze er maar weinig van geloven. Nou, dat moeten ze dan zelf weten. Maar dan moeten ze niet zeggen dat ze niet breder kunnen worden. :')
pi_97361815
helpt dit?http://www.monkeysee.com/(...)-pull-shoulders-back

mijn schouders hangen niet heel erg ofzo maar ik zou ze liever iets verder naar achter willen hebben. of komt dit vanzelf met rug/traps trainen?
pi_97361955
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 22:42 schreef Agentperry het volgende:
helpt dit?http://www.monkeysee.com/(...)-pull-shoulders-back

mijn schouders hangen niet heel erg ofzo maar ik zou ze liever iets verder naar achter willen hebben. of komt dit vanzelf met rug/traps trainen?
geen idee (niet gekeken) maar als je idd je rug sterk is... trekt t vanzelf naar achter.
Maar wel wat aan je houding doen misschien... kan zijn dat je borst je schouders naar voren drukken.
  donderdag 26 mei 2011 @ 22:48:33 #55
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_97362212
quote:
10s.gif Op donderdag 26 mei 2011 22:42 schreef Panzermaus het volgende:
Ik sprak vorige week ook iemand die al een jaar fanatiek & trouw bezig is, en zich verwonderde waarom ik zo aan het groeien was. Ik zo: eten. Hij zo: ja maar ik wil niet dik worden. Ik zo: :'). Dat is dan zo jammer, dan is hij al een jaar bezig maar meer dan ecto/meso/endo kwam hij niet, belang van voeding en rust was hem vreemd. 'Ja, ik denk niet dat ik veel breder kan worden'. Dan vertel je ze het een en ander maar aan hun ogen zie je dat ze er maar weinig van geloven. Nou, dat moeten ze dan zelf weten. Maar dan moeten ze niet zeggen dat ze niet breder kunnen worden. :')
Zo was ik ook. Sowieso denken veel mensen dat je van 1 x trainen en verder gewoon (weinig) eten en geen rekening houden met wat je eet dat ze ver komen.

Zelf ben ik ook nog een noob maar ik probeer me er wel in te verdiepen en ik neem ook veel van andere mensen aan. Moet zeggen dat die gasten in de sportschool die er al weet ik het hoe lang rondlopen ook heel vriendelijk zijn als ze merken dat je serieus bent en ook tips van ze aan wil nemen.

Maar ik moet mijn voeding nog steeds gaan verbeteren, vind het alleen zo verwarrend wanneer ik nou koolhydraten of eiwitten moet eten en wanneer ik nu rust moet pakken e.d.. op internet lees je sowieso veel tegenstrijdige berichten.

Bovendien heb ik het tot nu toe nooit lang volgehouden, heb soms echt dat ik twee weken volle bak aan het trainen/eten ben en dan doe ik weer twee weken niks (komt ook doordat ik het druk heb met stage, bijbaantje, rijles e.d.) maar dat is wel echt fucked up, kan je zowat opnieuw beginnen.

Verder heb ik genoeg vrienden en twee ervan hebben een abonnement bij dezelfde sportschool als ik, maar daar is ook alles mee gezegd, die gaan nooit. Een andere maat van me is wel fanatiek maar die kan alleen in het weekend omdat hij in Rotterdam studeert. Soms mis ik een maatje die je meesleept als je geen zin hebt of die tegen je zegt als je wilt gaan: 'kom op, nog effe'...
pi_97362571
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 22:48 schreef ZuidGrens het volgende:

[..]

Verder heb ik genoeg vrienden en twee ervan hebben een abonnement bij dezelfde sportschool als ik, maar daar is ook alles mee gezegd, die gaan nooit. Een andere maat van me is wel fanatiek maar die kan alleen in het weekend omdat hij in Rotterdam studeert. Soms mis ik een maatje die je meesleept als je geen zin hebt of die tegen je zegt als je wilt gaan: 'kom op, nog effe'...
Herkenbaar, van mijn groep ben ik er nu het kortste, maar eigenlijk het meest serieus bezig en altijd trouw aanwezig, 3 x per week, ook 's ochtends vroeg soms. Groei ook heel goed terwijl sommigen blijkbaar al een jaar hetzelfde schema met hetzelfde gewicht doen (srs), 'om in vorm te blijven', maar als je ze tips geeft dan gaan ze er enthousiast mee aan de slag, ze willen het wel (groeien), maar ze kunnen zich uit zichzelf niet motiveren ofzo. Dat is jammer, ik wilde dat ik hier een jaar eerder mee begonnen was.
  donderdag 26 mei 2011 @ 22:55:55 #57
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_97362711
Als oude bekenden vragen of je doet aan 'bodybuilden' vind ik het een compliment.
Technisch gezien doe ik ook aan bodybuilden, ijdel als ik ben.
Deathlift or Die.
pi_97363238
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 22:44 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

geen idee (niet gekeken) maar als je idd je rug sterk is... trekt t vanzelf naar achter.
Maar wel wat aan je houding doen misschien... kan zijn dat je borst je schouders naar voren drukken.
nee is gewoon genetisch, denk omdat ik vaak achter een laptop zit, voor school en eerst ook voor het werk.
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 22:55 schreef Ethanolic het volgende:
Als oude bekenden vragen of je doet aan 'bodybuilden' vind ik het een compliment.
Technisch gezien doe ik ook aan bodybuilden, ijdel als ik ben.
ja maar ik durf het nooit te zeggen, zeg altijd fitnessen anders krijg je zon rare reacties. zeker als ze dan ook nog een keer toevallig mijn whey en crea mono zien staan.
  donderdag 26 mei 2011 @ 23:05:08 #59
215583 CylonNL
King ecto.
pi_97363335
Hallo!

Ik ben "nieuw" hier.
Iedereen atm ook zo fantiek aan t cutten? ;(
pi_97363360
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 23:03 schreef Agentperry het volgende:

[..]

nee is gewoon genetisch, denk omdat ik vaak achter een laptop zit, voor school en eerst ook voor het werk.

[..]

ja maar ik durf het nooit te zeggen, zeg altijd fitnessen anders krijg je zon rare reacties. zeker als ze dan ook nog een keer toevallig mijn whey en crea mono zien staan.
ik gebruik ook bijna nooit t woord bodybuilding... krachttraining :)
Bodybuilding geeft een verkeerd beeld wat mensen er van hebben... terwijl je zelf beter weet.
Krachttraining is neutraal :)
pi_97363486
ik ben in een vriendengroep(die lucky bastards zijn van nature al vrij groot) van me de enige die traint en in een andere vriendengroep ben ik met een jongen(de rest boeit het niet). die jongen is op zich ook wel serieus maar wel minder dan ik, traint ook al langer dan ik maar ik ben hem in kracht al lang voorbij.

oh en even iets anders, pendley rows of bor? welke prefereren jullie?
mijn rug schema is nu als volgt:

pendley row
wide grip pullups
low t-bar cable row
hypers
close grip pullups
(deadlifts op benen dag)
pi_97363973
Hoe verhoudt bench press zich tot squaten? Ik druk 120 kilo op de bench press, waarbij ik het apparaat zo instel dat ik in de neutrale stand volop spanning op alle spieren heb. Ik wil graag gaan squaten, lukt dat met hetzelfde gewicht?
"I can accept failure. I can not accept not trying."
pi_97364019
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 23:15 schreef Schadenfreude het volgende:
Hoe verhoudt bench press zich tot squaten? Ik druk 120 kilo op de bench press, waarbij ik het apparaat zo instel dat ik in de neutrale stand volop spanning op alle spieren heb. Ik wil graag gaan squaten, lukt dat met hetzelfde gewicht?
kom je vanzelf achter...

apparaat???
pi_97364081
dat is wat ik dacht, apparaat? toch niet zo'n seated chest press.

maar om je vraag te beantwoorden, ik bench 80kg en squat 110kg.
pi_97364098
Waarschijnlijk bedoelt hij een smith.
pi_97364172
quote:
14s.gif Op donderdag 26 mei 2011 23:18 schreef Panzermaus het volgende:
Waarschijnlijk bedoelt hij een smith.
dan is dat beetje raar om te vergelijken met squat.
pi_97364201
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 23:20 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

dan is dat beetje raar om te vergelijken met squat.
Misschien wil hij ook in diezelfde smith gaan squatten.
pi_97364326
Ga gewoon squatten Schadenfreude, je merkt vanzelf wel hoeveel je kan squatten.

En benchen doe je niet in 'n apparaat.
  donderdag 26 mei 2011 @ 23:24:11 #69
302854 67Impala
Bad Ass Ride!
pi_97364390
Mijn verhoudingen is dan ook weg :P ik bench 3x10 max 60 kg maar squat 120 kg..
pi_97364459
hoeveel zou het trouwens kosten om een squatrack/barbell/bankje aan te schaffen?

als het niet te duur is ga ik er misschien eens over nadenken, dan kan ik ook in het weekend trainen.
  donderdag 26 mei 2011 @ 23:26:49 #71
215583 CylonNL
King ecto.
pi_97364537
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 23:24 schreef 67Impala het volgende:
Mijn verhoudingen is dan ook weg :P ik bench 3x10 max 60 kg maar squat 120 kg..
Sommige dingen zijn ook afhankelijk van je bouw.
Heb je lange armen? Dan word benchen al een heel stuk moeilijker.
Naarmate je langer traint zul je vanzelf zien dat deadlift, squat, of bench je t beste ligt.

Echter is dit wel lichtelijk uit proportie ja. :P
pi_97364566
Ligt er ook aan hoe diep je squat natuurlijk. Ken er genoeg die quartersquats doen.
  donderdag 26 mei 2011 @ 23:27:41 #73
215583 CylonNL
King ecto.
pi_97364588
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 23:27 schreef Diabox het volgende:
Ligt er ook aan hoe diep je squat natuurlijk. Ken er genoeg die quartersquats doen.
Ook waar natuurlijk.

Ik ging uit van ass to the grass.
pi_97364685
Ik post nooit maar lees wel altijd mee, maar mijn vraag is wat eten jullie als 'gezonde snack' .. gewoon altijd of na de trainen tijdens het cutten?

Als ik klaar ben met trainen kom ik thuis en ook na me shake heb ik nog altijd honger en grijp ik vaak naar de koekjes :P maar iets beter om me honger te stillen?
pi_97364909
Na m'n training rijst en kipfilet.
  donderdag 26 mei 2011 @ 23:32:53 #76
302854 67Impala
Bad Ass Ride!
pi_97364911
Nja mijn bouw is vrij kut :') ik ben 1.73 weeg op het moment 90 kg met eenn vet perecentage van rond de 16 maar is niet meer accuraat want is al tijdje terug. Ik heb redelijk korte armen maar bench is altijd mijn slechtste onderdeel geweest. Qua squats doe ik geen full squat maar maak ik een hoek van 90 graden, ken de term niet echt, want ben er niet zo heel in thuis :P ik squat wel los en niet op de smith..
pi_97365199
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 23:18 schreef Agentperry het volgende:
dat is wat ik dacht, apparaat? toch niet zo'n seated chest press.

maar om je vraag te beantwoorden, ik bench 80kg en squat 110kg.
Ik bedoelde leg press. Slecht geslapen vannacht...
"I can accept failure. I can not accept not trying."
  donderdag 26 mei 2011 @ 23:41:55 #78
215583 CylonNL
King ecto.
pi_97365368
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 23:29 schreef Geo3kant het volgende:
Ik post nooit maar lees wel altijd mee, maar mijn vraag is wat eten jullie als 'gezonde snack' .. gewoon altijd of na de trainen tijdens het cutten?

Als ik klaar ben met trainen kom ik thuis en ook na me shake heb ik nog altijd honger en grijp ik vaak naar de koekjes :P maar iets beter om me honger te stillen?
Cashews, walnoten.

Of zoals diabox al zei rijst idd.

Bakje magere kwark voor de caseïne eiwitten is ook altijd goed.

quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 23:32 schreef 67Impala het volgende:
Nja mijn bouw is vrij kut :') ik ben 1.73 weeg op het moment 90 kg met eenn vet perecentage van rond de 16 maar is niet meer accuraat want is al tijdje terug. Ik heb redelijk korte armen maar bench is altijd mijn slechtste onderdeel geweest. Qua squats doe ik geen full squat maar maak ik een hoek van 90 graden, ken de term niet echt, want ben er niet zo heel in thuis :P ik squat wel los en niet op de smith..
1,73 met een vetpercentage van 16% @ 90kg lijkt me sterk.
Zeker met zulke stats. T kan wel, maar ik zou zeggen dat je in vet % wel een stuk hoger zit.

Met korte armen zou je goed moeten kunnen benchen. Wat is je doel? zo veel mogelijk kg's de lucht in? of spiermassa?

Als je meer kg's wil gaan drukken moet je het eens met een goede arch proberen, daar ben ik zelf ook mee bezig.
pi_97365569
ik heb lange armen dus benchen ligt mij ook niet echt. deadlift ligt mij het meest, geen idee waarom want ik heb ook lange benen.
pi_97365645
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 23:32 schreef 67Impala het volgende:
90 graden is echt te ondiep, dat is nog niet eens parallel.

ik wissel zelf altijd zware parallel squats af met lichtere atg squats.
  donderdag 26 mei 2011 @ 23:48:08 #81
302854 67Impala
Bad Ass Ride!
pi_97365698
Mwah ik heb geen ambitie om mega veel te benchen ofzo vind alleen 60 zo mager :P en zoals ik al zij ik moet weer eens gaan meten, want het is al een poosje terug.

Binnenkort weer een vers schema dan gelijk meten :) , en waarom zou het niet kunnen met zulke stats? Heb zo'n 2 jaar terug wel zwaarder gebencht maar nu ist gewoon bagger c_/
pi_97365782
Ik loop momenteel tegen een plateau aan met wat oefeningen, wat is dan het handigst om dan te doen. Nu ben ik zo'n 2 maanden bezig met dit schema met als doel massa trainen;

Dag 1: Schouders/Benen
Barbell Seated Military Press
Barbell Upright Row
Dumbbell Rear Lateral Raise
Barbell Squat
Lever 45° Leg Press (plate loaded)
Lever Leg Extension (plate loaded)
Lever Standing Leg Curl
Lever Standing Calf Raise

Dag 2: Borst/Biceps
Dumbbell Bench Press
Dumbbell Incline Bench Press
Dumbbell Fly
Dumbbell Curl
Dumbbell Hammer Curl

Dag 3: Rug/Triceps
Chin-up
Barbell Deadlift
Dumbbell Bent-over Row
Cable Pulldown
Dumbbell Triceps Extension
Cable Pushdown

Is het verstandig om een heel nieuw schema op te stellen of misschien wat oefeningen wisselen en het aantal sets/reps veranderen? Zit eigenlijk ook te denken aan een fullbody schema.
pi_97365949
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 23:47 schreef Agentperry het volgende:

[..]

90 graden is echt te ondiep, dat is nog niet eens parallel.

ik wissel zelf altijd zware parallel squats af met lichtere atg squats.
Een squat van 90 graden is per defintie parallel.
pi_97366095
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 23:52 schreef Diabox het volgende:

[..]

Een squat van 90 graden is per defintie parallel.
dacht dat het parallel aan de grond was... want dan zou je dieper moeten aangezien je knieën altijd iets naar voren gaan. weer wat geleerd iig. misschien is mijn parallel squat dan wel hoger dan gedacht :)
pi_97366148
Ja ik beschouw het als per definitie parallel, natuurlijk staan je knieen altijd iets naar voren, maar in de regel wordt met 90 graden gewoon parallel bedoeld. Tot de grond is ATG.
pi_97366260
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 23:49 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Ik loop momenteel tegen een plateau aan met wat oefeningen, wat is dan het handigst om dan te doen. Nu ben ik zo'n 2 maanden bezig met dit schema met als doel massa trainen;

Dag 1: Schouders/Benen
Barbell Seated Military Press
Barbell Upright Row
Dumbbell Rear Lateral Raise
Barbell Squat
Lever 45° Leg Press (plate loaded)
Lever Leg Extension (plate loaded)
Lever Standing Leg Curl
Lever Standing Calf Raise

Dag 2: Borst/Biceps
Dumbbell Bench Press
Dumbbell Incline Bench Press
Dumbbell Fly
Dumbbell Curl
Dumbbell Hammer Curl

Dag 3: Rug/Triceps
Chin-up
Barbell Deadlift
Dumbbell Bent-over Row
Cable Pulldown
Dumbbell Triceps Extension
Cable Pushdown

Is het verstandig om een heel nieuw schema op te stellen of misschien wat oefeningen wisselen en het aantal sets/reps veranderen? Zit eigenlijk ook te denken aan een fullbody schema.
schouders+benen op een dag en dan ook nog zo veel oefeningen? lijkt me niet echt een aanrader. en waarom gebruik je alleen maar dumbbells voor je chest?
pi_97366340
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 23:56 schreef Diabox het volgende:
Ja ik beschouw het als per definitie parallel, natuurlijk staan je knieen altijd iets naar voren, maar in de regel wordt met 90 graden gewoon parallel bedoeld. Tot de grond is ATG.
ok niet dat ik iets ga veranderen, dieper is beter lijkt me.
pi_97368794
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 19:06 schreef seto het volgende:
Wij hebben sinds kort van die kettingen, veel handiger imo.

[ afbeelding ]
Dat is echt heel vet! Kan je super goed mee trainen.
pi_97368832
ik wil ook kettingen voor aan de barbbell in onze sportschool
pi_97368872
Wij hebben elastiekjes! :)
pi_97368983
dat is ook goed. we krijgen binnenkort allemaal nieuw spul dus ik kan hopen.
pi_97369049
Elastiekjes zijn voor huisvrouwen.
pi_97370631
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 23:29 schreef Geo3kant het volgende:

Rijstwafels
pi_97370663
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 23:49 schreef Arthur_Spooner het volgende:

schema..

Ik persoonlijk zou in jou geval schouders en borst op 1 dag trainen en benen op een andere dag:
Dag 1 Benen (eventueel biceps erbij en probeer dan wel al je been onderdelen te pakken: squats, lunges, hamstrings, quad's en kuiten)
Dag 2 Borst / Schouders
Dag 3 Rug / Triceps
  vrijdag 27 mei 2011 @ 08:30:43 #95
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_97370894
quote:
10s.gif Op donderdag 26 mei 2011 23:05 schreef CylonNL het volgende:
Hallo!

Ik ben "nieuw" hier.
Nope. Pizza en Ben&Jerrys gisteren. Weer terug naar de 8-9%. 5% was toch te laag om vast te houden.

Deze week even geen zin om goed met voeding bezig te zijn, maybe volgende week weer. Trainen ook even rustig, merk toch dat eea iets zwaarder was dan verwacht.

Misschien volgende week een rustweek om daarna weer te knallen.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_97371033
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 08:30 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Nope. Pizza en Ben&Jerrys gisteren. Weer terug naar de 8-9%. 5% was toch te laag om vast te houden.

Deze week even geen zin om goed met voeding bezig te zijn, maybe volgende week weer. Trainen ook even rustig, merk toch dat eea iets zwaarder was dan verwacht.

Misschien volgende week een rustweek om daarna weer te knallen.
gaat dat zo snel?
Op woensdag 30 juni 2010 20:32 schreef afcajos het volgende:
Verrassend. Een topic over het regelen van te jonge smatjes en C_N en Lakitu zijn er als de kippen bij.
  vrijdag 27 mei 2011 @ 08:50:08 #97
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_97371200
Even meelurken hier...

Afgelopen jaar door discipline en calorieën bijhouden afgevallen van 77 kg naar 62 kg nu (1.67m dwerg :P ). Waist size van 100cm naar 80 cm. M'n hele leven vrij mollig geweest, nu wat kleinig.

Wil met dezelfde discipline spiermassa aankomen en een mooie, mannelijke vorm krijgen.

Wordt dus veel tillen, slapen en - erg moeilijk na een jaar elke maand 1-1.5kg afvallen - veel eten. :)
Confidence through competence
  vrijdag 27 mei 2011 @ 09:14:20 #98
312325 Fanta-stick
Fukkin fegget
pi_97371650
quote:
Hallo!

Ik ben "nieuw" hier.
Ja ;(
  vrijdag 27 mei 2011 @ 09:22:44 #99
69994 seto
-|||--------|||-
pi_97371852
quote:
Hallo!

Ik ben "nieuw" hier.
Nope, lekker bulken in de zomer.
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
  vrijdag 27 mei 2011 @ 10:14:03 #100
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_97373197
quote:
11s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 08:40 schreef Chuck_Norris het volgende:

[..]

gaat dat zo snel?
Ja, na een wedstrijd reageer je heel heftig op voeding. Nu oppassen dat ik niet te vet wordt. ;)
Godfather Bodybuilding topic reeks
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')