Waarschijnlijk komt dat omdat ik voorheen nooit rekening met voeding hield, als ik dan getraind had was het twee dagen later bijna weer weg. Vandaar dat ik nu sneller druk maak.quote:Op donderdag 26 mei 2011 22:11 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Wat haha, waarom maak je jezelf dat wijs man.
geen idee (niet gekeken) maar als je idd je rug sterk is... trekt t vanzelf naar achter.quote:Op donderdag 26 mei 2011 22:42 schreef Agentperry het volgende:
helpt dit?http://www.monkeysee.com/(...)-pull-shoulders-back
mijn schouders hangen niet heel erg ofzo maar ik zou ze liever iets verder naar achter willen hebben. of komt dit vanzelf met rug/traps trainen?
Zo was ik ook. Sowieso denken veel mensen dat je van 1 x trainen en verder gewoon (weinig) eten en geen rekening houden met wat je eet dat ze ver komen.quote:Op donderdag 26 mei 2011 22:42 schreef Panzermaus het volgende:
Ik sprak vorige week ook iemand die al een jaar fanatiek & trouw bezig is, en zich verwonderde waarom ik zo aan het groeien was. Ik zo: eten. Hij zo: ja maar ik wil niet dik worden. Ik zo:. Dat is dan zo jammer, dan is hij al een jaar bezig maar meer dan ecto/meso/endo kwam hij niet, belang van voeding en rust was hem vreemd. 'Ja, ik denk niet dat ik veel breder kan worden'. Dan vertel je ze het een en ander maar aan hun ogen zie je dat ze er maar weinig van geloven. Nou, dat moeten ze dan zelf weten. Maar dan moeten ze niet zeggen dat ze niet breder kunnen worden.
Herkenbaar, van mijn groep ben ik er nu het kortste, maar eigenlijk het meest serieus bezig en altijd trouw aanwezig, 3 x per week, ook 's ochtends vroeg soms. Groei ook heel goed terwijl sommigen blijkbaar al een jaar hetzelfde schema met hetzelfde gewicht doen (srs), 'om in vorm te blijven', maar als je ze tips geeft dan gaan ze er enthousiast mee aan de slag, ze willen het wel (groeien), maar ze kunnen zich uit zichzelf niet motiveren ofzo. Dat is jammer, ik wilde dat ik hier een jaar eerder mee begonnen was.quote:Op donderdag 26 mei 2011 22:48 schreef ZuidGrens het volgende:
[..]
Verder heb ik genoeg vrienden en twee ervan hebben een abonnement bij dezelfde sportschool als ik, maar daar is ook alles mee gezegd, die gaan nooit. Een andere maat van me is wel fanatiek maar die kan alleen in het weekend omdat hij in Rotterdam studeert. Soms mis ik een maatje die je meesleept als je geen zin hebt of die tegen je zegt als je wilt gaan: 'kom op, nog effe'...
nee is gewoon genetisch, denk omdat ik vaak achter een laptop zit, voor school en eerst ook voor het werk.quote:Op donderdag 26 mei 2011 22:44 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
geen idee (niet gekeken) maar als je idd je rug sterk is... trekt t vanzelf naar achter.
Maar wel wat aan je houding doen misschien... kan zijn dat je borst je schouders naar voren drukken.
ja maar ik durf het nooit te zeggen, zeg altijd fitnessen anders krijg je zon rare reacties. zeker als ze dan ook nog een keer toevallig mijn whey en crea mono zien staan.quote:Op donderdag 26 mei 2011 22:55 schreef Ethanolic het volgende:
Als oude bekenden vragen of je doet aan 'bodybuilden' vind ik het een compliment.
Technisch gezien doe ik ook aan bodybuilden, ijdel als ik ben.
ik gebruik ook bijna nooit t woord bodybuilding... krachttrainingquote:Op donderdag 26 mei 2011 23:03 schreef Agentperry het volgende:
[..]
nee is gewoon genetisch, denk omdat ik vaak achter een laptop zit, voor school en eerst ook voor het werk.
[..]
ja maar ik durf het nooit te zeggen, zeg altijd fitnessen anders krijg je zon rare reacties. zeker als ze dan ook nog een keer toevallig mijn whey en crea mono zien staan.
kom je vanzelf achter...quote:Op donderdag 26 mei 2011 23:15 schreef Schadenfreude het volgende:
Hoe verhoudt bench press zich tot squaten? Ik druk 120 kilo op de bench press, waarbij ik het apparaat zo instel dat ik in de neutrale stand volop spanning op alle spieren heb. Ik wil graag gaan squaten, lukt dat met hetzelfde gewicht?
dan is dat beetje raar om te vergelijken met squat.quote:Op donderdag 26 mei 2011 23:18 schreef Panzermaus het volgende:
Waarschijnlijk bedoelt hij een smith.
Misschien wil hij ook in diezelfde smith gaan squatten.quote:Op donderdag 26 mei 2011 23:20 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
dan is dat beetje raar om te vergelijken met squat.
Sommige dingen zijn ook afhankelijk van je bouw.quote:Op donderdag 26 mei 2011 23:24 schreef 67Impala het volgende:
Mijn verhoudingen is dan ook wegik bench 3x10 max 60 kg maar squat 120 kg..
Ook waar natuurlijk.quote:Op donderdag 26 mei 2011 23:27 schreef Diabox het volgende:
Ligt er ook aan hoe diep je squat natuurlijk. Ken er genoeg die quartersquats doen.
Ik bedoelde leg press. Slecht geslapen vannacht...quote:Op donderdag 26 mei 2011 23:18 schreef Agentperry het volgende:
dat is wat ik dacht, apparaat? toch niet zo'n seated chest press.
maar om je vraag te beantwoorden, ik bench 80kg en squat 110kg.
Cashews, walnoten.quote:Op donderdag 26 mei 2011 23:29 schreef Geo3kant het volgende:
Ik post nooit maar lees wel altijd mee, maar mijn vraag is wat eten jullie als 'gezonde snack' .. gewoon altijd of na de trainen tijdens het cutten?
Als ik klaar ben met trainen kom ik thuis en ook na me shake heb ik nog altijd honger en grijp ik vaak naar de koekjesmaar iets beter om me honger te stillen?
1,73 met een vetpercentage van 16% @ 90kg lijkt me sterk.quote:Op donderdag 26 mei 2011 23:32 schreef 67Impala het volgende:
Nja mijn bouw is vrij kutik ben 1.73 weeg op het moment 90 kg met eenn vet perecentage van rond de 16 maar is niet meer accuraat want is al tijdje terug. Ik heb redelijk korte armen maar bench is altijd mijn slechtste onderdeel geweest. Qua squats doe ik geen full squat maar maak ik een hoek van 90 graden, ken de term niet echt, want ben er niet zo heel in thuis
ik squat wel los en niet op de smith..
90 graden is echt te ondiep, dat is nog niet eens parallel.quote:Op donderdag 26 mei 2011 23:32 schreef 67Impala het volgende:
Nja mijn bouw is vrij kutik ben 1.73 weeg op het moment 90 kg met eenn vet perecentage van rond de 16 maar is niet meer accuraat want is al tijdje terug. Ik heb redelijk korte armen maar bench is altijd mijn slechtste onderdeel geweest. Qua squats doe ik geen full squat maar maak ik een hoek van 90 graden, ken de term niet echt, want ben er niet zo heel in thuis
ik squat wel los en niet op de smith..
Een squat van 90 graden is per defintie parallel.quote:Op donderdag 26 mei 2011 23:47 schreef Agentperry het volgende:
[..]
90 graden is echt te ondiep, dat is nog niet eens parallel.
ik wissel zelf altijd zware parallel squats af met lichtere atg squats.
dacht dat het parallel aan de grond was... want dan zou je dieper moeten aangezien je knieën altijd iets naar voren gaan. weer wat geleerd iig. misschien is mijn parallel squat dan wel hoger dan gedachtquote:Op donderdag 26 mei 2011 23:52 schreef Diabox het volgende:
[..]
Een squat van 90 graden is per defintie parallel.
schouders+benen op een dag en dan ook nog zo veel oefeningen? lijkt me niet echt een aanrader. en waarom gebruik je alleen maar dumbbells voor je chest?quote:Op donderdag 26 mei 2011 23:49 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Ik loop momenteel tegen een plateau aan met wat oefeningen, wat is dan het handigst om dan te doen. Nu ben ik zo'n 2 maanden bezig met dit schema met als doel massa trainen;
Dag 1: Schouders/Benen
Barbell Seated Military Press
Barbell Upright Row
Dumbbell Rear Lateral Raise
Barbell Squat
Lever 45° Leg Press (plate loaded)
Lever Leg Extension (plate loaded)
Lever Standing Leg Curl
Lever Standing Calf Raise
Dag 2: Borst/Biceps
Dumbbell Bench Press
Dumbbell Incline Bench Press
Dumbbell Fly
Dumbbell Curl
Dumbbell Hammer Curl
Dag 3: Rug/Triceps
Chin-up
Barbell Deadlift
Dumbbell Bent-over Row
Cable Pulldown
Dumbbell Triceps Extension
Cable Pushdown
Is het verstandig om een heel nieuw schema op te stellen of misschien wat oefeningen wisselen en het aantal sets/reps veranderen? Zit eigenlijk ook te denken aan een fullbody schema.
ok niet dat ik iets ga veranderen, dieper is beter lijkt me.quote:Op donderdag 26 mei 2011 23:56 schreef Diabox het volgende:
Ja ik beschouw het als per definitie parallel, natuurlijk staan je knieen altijd iets naar voren, maar in de regel wordt met 90 graden gewoon parallel bedoeld. Tot de grond is ATG.
Dat is echt heel vet! Kan je super goed mee trainen.quote:Op donderdag 26 mei 2011 19:06 schreef seto het volgende:
Wij hebben sinds kort van die kettingen, veel handiger imo.
[ afbeelding ]
Rijstwafelsquote:Op donderdag 26 mei 2011 23:29 schreef Geo3kant het volgende:
Ik post nooit maar lees wel altijd mee, maar mijn vraag is wat eten jullie als 'gezonde snack' .. gewoon altijd of na de trainen tijdens het cutten?
Als ik klaar ben met trainen kom ik thuis en ook na me shake heb ik nog altijd honger en grijp ik vaak naar de koekjesmaar iets beter om me honger te stillen?
Ik persoonlijk zou in jou geval schouders en borst op 1 dag trainen en benen op een andere dag:quote:Op donderdag 26 mei 2011 23:49 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Ik loop momenteel tegen een plateau aan met wat oefeningen, wat is dan het handigst om dan te doen. Nu ben ik zo'n 2 maanden bezig met dit schema met als doel massa trainen;
schema..
Is het verstandig om een heel nieuw schema op te stellen of misschien wat oefeningen wisselen en het aantal sets/reps veranderen? Zit eigenlijk ook te denken aan een fullbody schema.
Nope. Pizza en Ben&Jerrys gisteren. Weer terug naar de 8-9%. 5% was toch te laag om vast te houden.quote:Op donderdag 26 mei 2011 23:05 schreef CylonNL het volgende:
Hallo!
Ik ben "nieuw" hier.
Iedereen atm ook zo fantiek aan t cutten?
gaat dat zo snel?quote:Op vrijdag 27 mei 2011 08:30 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Nope. Pizza en Ben&Jerrys gisteren. Weer terug naar de 8-9%. 5% was toch te laag om vast te houden.
Deze week even geen zin om goed met voeding bezig te zijn, maybe volgende week weer. Trainen ook even rustig, merk toch dat eea iets zwaarder was dan verwacht.
Misschien volgende week een rustweek om daarna weer te knallen.
Jaquote:Op donderdag 26 mei 2011 23:05 schreef CylonNL het volgende:
Hallo!
Ik ben "nieuw" hier.
Nope, lekker bulken in de zomer.quote:Op donderdag 26 mei 2011 23:05 schreef CylonNL het volgende:
Hallo!
Ik ben "nieuw" hier.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |