http://www.hln.be/hln/nl/(...)rgen-vrijkomen.dhtmlquote:Michèle Martin kan morgen mogelijk vrijkomen. Dat meldt RTL Info. De ex-vrouw van pedofiel en moordenaar Marc Dutroux werd in 2004 veroordeeld tot dertig jaar cel voor haar betrokkenheid in de zaak Dutroux. Martin diende vorige week haar vierde verzoek tot vervroegde vrijlating in.
Martin was in augustus 1996 gearresteerd en werd in 2004 veroordeeld tot dertig jaar cel wegens medeplichtigheid. Ze was op de hoogte van de misdrijven van haar man, maar ondernam niets om hem te stoppen met het ontvoeren, misbruiken en vermoorden van meisjes.
De strafuitvoeringsrechtbank heeft vandaag in haar voordeel geoordeeld. Indien het openbaar ministerie geen cassatieberoep aantekent, mag Martin morgen de cel verlaten.
Aan de vrijlating zijn voorwaarden verbonden. Zo mag de vrouw niet naar bepaalde plaatsen waar slachtoffers woonden en mag ze ook niet met de media praten.
Martin was in 1989 al tot vijf jaar veroordeeld voor verkrachting van minderjarige meisjes, maar werd in 1992 vervroegd vrijgelaten. (belga/anp/tma/mvdb)
http://www.brabantsdagbla(...)voorwaarden-vrij.ecequote:BRUSSEL - De ex-vrouw van kindermoordenaar Marc Dutroux, Michelle Martin, komt vervroegd vrij. Er worden wel eisen gesteld aan de vervroegde vrijlating van de vrouw. Dit heeft de zogeheten strafuitvoeringsrechtbank in Mons (Bergen) dinsdag bepaald. Dat meldden verschillende Vlaamse media.
Martin gaat naar een Belgisch klooster als zij uit de gevangenis komt. Dit klooster mag echter niet in de provincies Luik en Luxemburg, beiden in het oosten van België, staan.
Volgens het Belgische persbureau Belga zou een klooster van de Arme Klaren in Malonne bij Namen bereid zijn Martin onderdak te geven. In Nederland zijn de Arme Klaren beter bekend als clarissen, de vrouwelijke tak van de franciscanen.
De ex van Dutroux werd in 2004 veroordeeld tot 30 jaar cel voor haar medeplichtigheid aan de moorden op vier meisjes. Martin poogt al langere tijd vrij te komen, maar haar verzoeken werden meermaals afgewezen omdat de vrouw geen opvang had.
Ook was er protest van de nabestaanden. Paul Marchal, de vader van een van de slachtoffers, zei vrijdag nog dat waar Martin zich ook denkt te verstoppen, ze hem overal zal tegenkomen.
Dutroux zit een levenslange gevangenisstraf uit, zonder uitzicht op vervroegde vrijlating.
Inderdaad.quote:Op maandag 9 mei 2011 14:13 schreef Sisiorange94 het volgende:
Dat soort mensen moeten nooit vrij komen, als het aan mij ligt.
Snap ik het niet, of is het extreem vervroegdquote:Martin was in augustus 1996 gearresteerd en werd in 2004 veroordeeld tot dertig jaar cel wegens medeplichtigheid. Ze was op de hoogte van de misdrijven van haar man, maar ondernam niets om hem te stoppen met het ontvoeren, misbruiken en vermoorden van meisjes.
De strafuitvoeringsrechtbank heeft vandaag in haar voordeel geoordeeld. Indien het openbaar ministerie geen cassatieberoep aantekent, mag Martin morgen de cel verlaten.
In Nederland is vervroegde vrijlating gebruikelijk na uitzitten van tweederde van de straf, in andere landen is dat vaak een stuk eerder.quote:Op maandag 9 mei 2011 14:48 schreef Piles het volgende:
[..]
Snap ik het niet, of is het extreem vervroegdDe helft van de straf...
O wat zielig, ja nu begrijp ik haar gedrag volkomenquote:Op maandag 9 mei 2011 16:51 schreef Ronaldsen het volgende:
Ze heeft trouwens best een tragisch levensverhaal, haar vader overleed bij een verkeersongeluk toen hij voor haar iets ging ophalen wat ze vergeten was mee naar school te nemen.
Ze was toen 6 jaar, vervolgens heeft ze als kind altijd moeten aanhoren dat zij verantwoordelijk was voor de dood van haar vader.
Ze krijgt in ieder geval een tweede 'kans'..quote:Op maandag 9 mei 2011 14:07 schreef Ferdo het volgende:
[..]
http://www.hln.be/hln/nl/(...)rgen-vrijkomen.dhtml
Kijken of de celstraf nu wél heeft gewerkt.
Zoiets wens je niemand inderdaad, maar dat mensen haar een 2e kans gunnen? nee. Ze wist wat marc allemaal deed, ook wanneer ze in de kelder ofzoiets zaten maar altijd zwijgen, dan hoort ze ook voor altijd te zwijgen.quote:Op maandag 9 mei 2011 16:51 schreef Ronaldsen het volgende:
Ze heeft trouwens best een tragisch levensverhaal, haar vader overleed bij een verkeersongeluk toen hij voor haar iets ging ophalen wat ze vergeten was mee naar school te nemen.
Ze was toen 6 jaar, vervolgens heeft ze als kind altijd moeten aanhoren dat zij verantwoordelijk was voor de dood van haar vader.
(niet dat haar gruweldaden er daardoor minder op worden hoor)
Een derde kans al, walgelijk dat zulke mensen vrijkomen en nog vervroegd ook na het uitzitten van de helft van haar straf.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 18:30 schreef Maron het volgende:
[..]
Ze krijgt in ieder geval een tweede 'kans'..
Vandaar ook die laatste zin tussen haakjes die je niet quotequote:Op dinsdag 10 mei 2011 18:05 schreef deedeetee het volgende:
[..]
O wat zielig, ja nu begrijp ik haar gedrag volkomen![]()
maar niet heus
Ik vind het gewoon niet terzake doen, jij schijnbaar wel anders had je het niet hier gepost.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 18:53 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Vandaar ook die laatste zin tussen haakjes die je niet quote
Tuuurlijk, maar het is toch een zielige vrouw, dan is het iets meer vergevenquote:Op maandag 9 mei 2011 16:51 schreef Ronaldsen het volgende:
quote:Michelle Thérèse Rita Martin, dochter van Aguste, Adolphe Martin en Henriette, Françoise, Félicienne Puers. Geboren op 15 januari 1960 in Watermaal-Bosvoorde. Officeel beroep: huisvrouw. Enig kind. Gehuwd met Marc Dutroux, moeder van drie kinderen. Gedomicilieerd in Lobbes (Sars-la-Buissière). Michelle Martin woonde niet op hetzelfde adres als haar man. Kwestie van meer steun te kunnen ontvangen en minder belastingen te moeten betalen.
Michelle Martin is eigenlijk onderwijzeres, een meisje van vrij goede komaf. Een mooi, blond en verlegen kind dat, wanneer ze in 1981 Marc Dutroux op de schaatsbaan leert kennen, hunkert naar een man die haar zou verlossen van haar autoritaire moeder. Michelle heeft haar vader maar zes jaar gekend. Toen stierf hij in een auto-ongeval. Michelle zat naast hem, zij werd ernstig gewond. Haar moeder zou haar vanaf dat ogenblik geen seconde meer uit het oog verliezen.
Michelle leidt een onopvallend leventje, waar niets op aan te merken valt. Ze studeert af als onderwijzeres en is net haar eerste jaar les aan het geven als ze Marc Dutroux ontmoet. Hij lijkt haar prins op het witte paard maar hij wordt haar ondergang. Dutroux leert haar de liefde kennen in een caravan die hij voor dat doel naast de schaatsbaan in Vorst installeert. Michelle is in de ban van Dutroux, ook al slaat hij haar en verplicht hij haar tot triootjes waarvan hij vunzige filmpjes maakt. Martin weet van zijn eerste reeks ontvoeringen, ze is er soms bij en ze is getuige van de filmpjes die hij maakt. Een echte partner in crime is ze niet. Dutroux bepaalt, zij voert alleen maar uit. Michelle Martin, zwanger, verliest haar tweede kind als ze in voorhechtenis zit voor de ontvoeringen en verkrachtingen van de vijf meisjes.
Toen zij voorwaardelijk werd vrijgelaten, zat haar man nog in de cel. Het was dé kans om Marc Dutroux te verlaten. Ze dàcht er zelfs niet aan.
Bij de tweede reeks ontvoeringen en verkrachtingen van Julie, Melissa, An, Eefje, Sabine en Laetitia neemt ze de schuld voor het overlijden van de twee kleintjes op zich. Zij had de opdracht gekregen hen eten te brengen. Ze deed het niet omdat ze bang was van de kelder en omdat de afsluitpoort blokkeerde.
Na haar aanhouding op 12 augustus 1996 is er veel veranderd. Ze lijkt uit de ban te zijn geraakt van de man die ze adoreerde. Van kritiekloze volgelinge van Dutroux is ze nu een geduchte tegenstandster geworden. Ze is van hem gescheiden en van loyaliteit is geen sprake meer. Op basis van haar verklaringen zijn de speurders ervan overtuigd dat Dutroux ook Julie en Melissa heeft ontvoerd. Iets wat hij altijd heeft ontkend.
Nu post jij notabene haar hele levensverhaalquote:Op dinsdag 10 mei 2011 19:18 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon niet terzake doen, jij schijnbaar wel anders had je het niet hier gepost.
Dat geeft een veel beter beeldquote:Op dinsdag 10 mei 2011 21:42 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Nu post jij notabene haar hele levensverhaal
quote:Ze was toen 6 jaar, vervolgens heeft ze als kind altijd moeten aanhoren dat zij verantwoordelijk was voor de dood van haar vader.
Ik wel, ergens op een Belgische site, maar heb de link niet meer bij de hand.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 22:08 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat geeft een veel beter beeld![]()
Ik heb overgens niks kunnen vinden over :
[..]
quote:Michelle Martin (Waterloo, 15/01/1960), is enig kind en verliest op zesjarige leeftijd haar vader in een verkeersongeval waar ze zelf een schedelbreuk oploopt. Ze kreeg een erg beschermde opvoeding, liep normaal school en behaalde in 1981 het diploma van onderwijzeres.
Ik heb dit nog gevonden, in een andere tekst kwam het nog wat zwaarder naar voren, maar dit dus:quote:Op dinsdag 10 mei 2011 22:12 schreef deedeetee het volgende:
Ze liep een schedelbreuk op meer kan ik echt niet vinden.
[..]
quote:Als kind had ik het idee dat ze me verantwoordelijk achtte voor de dood van mijn vader. Het had die ochtend gevroren en mijn vader wilde vroeg vertrekken. Er was een carnavalsfeest op school en ik was mijn masker thuis vergeten, zodat we haastig terug naar huis moesten keren om nog op tijd te komen. Die vergetelheid verweet mijn moeder me.
quote:Michelle Martin, de ex-vrouw van Marc Dutroux, komt binnenkort vrij.
Het parket-generaal van Bergen gaat niet in cassatie tegen de uitspraak van de strafuitvoeringsrechtbank over haar vrijlating.
Zeven jaar nadat ze op het proces-Dutroux veroordeeld werd tot 30 jaar gevangenisstraf komt Martin vervroegd vrij. Dinsdag 10 mei om 16.00 uur verstreek de termijn waarbinnen het parket-generaal in Bergen de beslissing kon opschorten met een cassatieverzoek.
Haar eigen smoesje dus, ja daar hoef ik niet in te trappen....quote:Op dinsdag 10 mei 2011 22:17 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Ik heb dit nog gevonden, in een andere tekst kwam het nog wat zwaarder naar voren, maar dit dus:
[..]
Lijkt me sowieso wel traumatisch om je vader te zien sterven als je zes jaar bent.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 22:20 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Haar eigen smoesje dus, ja daar hoef ik niet in te trappen....
volgens nu.nlquote:Op dinsdag 10 mei 2011 22:35 schreef Ryan3 het volgende:
Waarom gaan ze daar niet tegen in cassatie dan???
quote:Het OM is het niet eens met de vrijlating, maar vond geen motieven om het besluit aan te vechten, aldus een officier van justitie. Het OM had uitsluitend bezwaar kunnen maken op grond van procedurefouten. Een rechtbank in Bergen baande maandag de weg voor de invrijheidstelling.
Omdat ze dat niet kunnen winnen.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 22:35 schreef Ryan3 het volgende:
Waarom gaan ze daar niet tegen in cassatie dan???
Wat zijn dan de inhoudelijke gronden geweest?quote:
Enkel omdat ze zich tegen die ex-echtgenoot heeft gekeerd dan?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 22:42 schreef Daffodil31LE het volgende:
Geen idee, Staal, al lijkt 't me dat men met de vrijlating van Michelle Martin iets minder moeite heeft dan wanneer men haar ex-echtgenote zou gaan vrijlaten...
Nee, dat ze van 'm gescheiden is zal het verschil niet maken.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 22:43 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Enkel omdat ze zich tegen die ex-echtgenoot heeft gekeerd dan?
Vaag allemaal.
Wat dan?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 22:46 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Nee, dat ze van 'm gescheiden is zal het verschil niet maken.
Maar dan wel met een heel goede onderbouwing. Dat missen we als lezer/kijker altijd. Informatie.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 22:42 schreef Daffodil31LE het volgende:
Geen idee, Staal, al lijkt 't me dat men met de vrijlating van Michelle Martin iets minder moeite heeft dan wanneer men haar ex-echtgenoot zou gaan vrijlaten...
Wat twee verschillende grootheden zijn, toch?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 22:54 schreef LXIV het volgende:
Nou, dan zal het ook niet lang duren voordat Dutroux ook weer lekker naar buiten mag!
Onze Volkert komt binnen 2 jaar ook weer vrij.
Ja beslist.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 22:55 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wat twee verschillende grootheden zijn, toch?
?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 22:59 schreef deedeetee het volgende:
Ik las ergens dat ze het proces zo lang hebben uitsteld dat de straffen niet meer zo hoog konden zijn volgens de wet. Waren ze eerder berecht dan had dit wat nu gebeurt dus wellicht voorkomen kunnen worden.
Ik werd niet vrolijk van het lezen van procesverslagen en 't commentaar over de vele nalatigheden.
Linkje naar ergens?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 22:59 schreef deedeetee het volgende:
Ik las ergens dat ze het proces zo lang hebben uitsteld dat de straffen niet meer zo hoog konden zijn volgens de wet. Waren ze eerder berecht dan had dit wat nu gebeurt dus wellicht voorkomen kunnen worden.
Ik werd niet vrolijk van het lezen van procesverslagen en 't commentaar over de vele nalatigheden.
Had ze net dicht gegooit maar deze kan ik nog vindenquote:
Synopsis?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 23:03 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Had ze net dicht gegooit maar deze kan ik nog vinden
http://www.huisvanan.org/node/112
http://asp.gva.be/dossiers/-d/procesdutroux/dossier.asp
Gewoon dapper zijn en er ff vlug doorheen lezen, ik ga naar bed.quote:
Nee hoor ze voerde alleen de hond.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 23:08 schreef Hyperdude het volgende:
http://video.canvas.be/reyers-laat-maandag-9-mei-2011
vanaf 28.45. Of korter maar krachtiger vanaf 38.50
Terwijl Dutroux 4mnd. in de bak zat deed zij ook niets, behalve die twee kids in de kelder voeren.
Ik hoop het ookquote:Op maandag 9 mei 2011 15:20 schreef doorzuipenmanagerworden het volgende:
Hopelijk gaat iemand voor eigen rechter spelen... er is echt wat mis daar in Belgique
Morgen dan maar.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 23:08 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Gewoon dapper zijn en er ff vlug doorheen lezen, ik ga naar bed.![]()
Succes
Beide linkjes zijn uit 2004.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 23:03 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Had ze net dicht gegooit maar deze kan ik nog vinden
http://www.huisvanan.org/node/112
http://asp.gva.be/dossiers/-d/procesdutroux/dossier.asp
anders gewoon ff googlen![]()
idd.nog erger.quote:
Zeker nog nooit in België geweest. Dan komt het halve land in opstand, dat is een beetje de duivel in België.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 22:54 schreef LXIV het volgende:
Nou, dan zal het ook niet lang duren voordat Dutroux ook weer lekker naar buiten mag!
Onze Volkert komt binnen 2 jaar ook weer vrij.
Maar Martin niet dus?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 23:13 schreef Saavedra het volgende:
[..]
Zeker nog nooit in België geweest. Dan komt het halve land in opstand, dat is een beetje de duivel in België.
Althans, gebaseerd op mijn eigen ervaringen.
En terecht! Welk land wil zulk tuig nou hebben?? Maar las ook dat wanneer Frankrijk haar weigert ze vast blijft zitten. Dus ten eerste wil Belgie haar ook niet meer en ten tweede mag ze wat mij betreft de rest van haar leven achter de tralies blijven, net als die vent van haar!quote:
Ik lees daar helemaal niet dat Frankrijk weigert?quote:Op woensdag 11 mei 2011 12:56 schreef spuitje het volgende:
[..]
En terecht! Welk land wil zulk tuig nou hebben?? Maar las ook dat wanneer Frankrijk haar weigert ze vast blijft zitten. Dus ten eerste wil Belgie haar ook niet meer en ten tweede mag ze wat mij betreft de rest van haar leven achter de tralies blijven, net als die vent van haar!
Ja, denk dat ze misdadigers mogen weigeren. Maar zeker weten doe ik het ook niet hoor.quote:Op woensdag 11 mei 2011 13:00 schreef Ferdo het volgende:
Kan dat, haar weigeren? Vrij verkeer van personen en goederen toch?
Ik keur het dan ook af!
Maar ik heb er wel begrip voor.
Ik ook niet.quote:Op woensdag 11 mei 2011 13:03 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik lees daar helemaal niet dat Frankrijk weigert?
Hier wel: http://www.nu.nl/buitenla(...)-michele-martin.html ?quote:Op woensdag 11 mei 2011 13:03 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik lees daar helemaal niet dat Frankrijk weigert?
Dankjewel. Jammer dat er geen reden voor de weigering bij staat.quote:Op woensdag 11 mei 2011 13:20 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Hier wel: http://www.nu.nl/buitenla(...)-michele-martin.html ?
Ze kan toch ook in Belgie in een klooster gaan?quote:Op woensdag 11 mei 2011 13:23 schreef Disana het volgende:
[..]
Dankjewel. Jammer dat er geen reden voor de weigering bij staat.
Overigens hoorde ik gisteren in het Oog een Nederlandse abdes die vertelde dat een verzoek zeker zou worden overwogen bij haar klooster.
Het lijkt mij dat ze dat niet doet omdat ze daar teveel gevaar loopt. Ik hoop van harte dat ze niet deze kant uit komt.quote:Op woensdag 11 mei 2011 13:29 schreef spuitje het volgende:
Ze kan toch ook in Belgie in een klooster gaan?
Maar "wij" mogen haar wel?? En wat als haar vent ook vrij komt, waar zijn advocaat ook over spreekt? Ook maar naar Frankrijk? Echt hoor, laat Belgie ze maar lekker houden!quote:Op woensdag 11 mei 2011 13:30 schreef Disana het volgende:
[..]
Het lijkt mij dat ze dat niet doet omdat ze daar teveel gevaar loopt. Ik hoop van harte dat ze niet deze kant uit komt.
Ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom een ander land ze op zou moeten nemen. Ja, misschien om de reden die Disana noemde, dat ze gevaar lopen. Maar Belgie moet er zelf maar voor zorgen dat ze "beschermd" worden, daar hoef je een buurland niet mee op te zadelen!quote:Op woensdag 11 mei 2011 13:32 schreef deedeetee het volgende:
Ik hoop van harte dat Nederland ook het fatsoen heeft om te weigeren.
Nou ja, dat was natuurlijk maar één abdes van één Nederlands klooster. Die legde uit dat je een onderscheid moet maken tussen de zondaar en de zonde. Veel gezemel om de weg open te houden. Wat mij betreft blijft het mens gewoon vast zitten, ik begrijp weer eens niets van België.quote:Op woensdag 11 mei 2011 13:32 schreef spuitje het volgende:
[..]
Maar "wij" mogen haar wel?? En wat als haar vent ook vrij komt, waar zijn advocaat ook over spreekt? Ook maar naar Frankrijk? Echt hoor, laat Belgie ze maar lekker houden!
O gelukkig, we zijn het dus eensquote:Op woensdag 11 mei 2011 13:37 schreef Disana het volgende:
[..]
Nou ja, dat was natuurlijk maar één abdes van één Nederlands klooster. Die legde uit dat je een onderscheid moet maken tussen de zondaar en de zonde. Veel gezemel om de weg open te houden. Wat mij betreft blijft het mens gewoon vast zitten, ik begrijp weer eens niets van België.
Ik begrijp niet hoe je iets anders kon lezenquote:
Ik was denk ik even niet goed bij de lesquote:Op woensdag 11 mei 2011 13:42 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik begrijp niet hoe je iets anders kon lezenIk vind het absurd wat hier gebeurt, en nog absurder dat het ook de weg vrijmaakt voor vervroegde vrijlating van Dutroux en zijn handlanger.
Ik wel, ze hoeft alleen maar weer zo'n verknipt figuur als Dutroux tegen te komen.quote:Zonder Dutroux zie ik dan ook niet echt recidivegevaar...
Onmogelijk... nee. Maar de kans dat ze weer een kerel tegen gaat komen gelijk Dutroux is wel heel erg klein. Ze zal misschien wel weer in een relatie terecht komen waar ze wordt misbruikt, maar de kans dat ze dan zulke misdrijven moet plegen... verwaarloosbaar.quote:Op woensdag 11 mei 2011 15:20 schreef deedeetee het volgende:
Ik wel, ze hoeft alleen maar weer zo'n verknipt figuur als Dutroux tegen te komen.
Die kans is niet denkbeeldig, ze vond Dutroux helemaal geweldig dus zal ze allicht op zoek gaan naar nog zo'n zelfde type.
Ik zie het anders en zou haar zeker de kans niet gunnen.quote:Op woensdag 11 mei 2011 15:23 schreef DS4 het volgende:
[..]
Onmogelijk... nee. Maar de kans dat ze weer een kerel tegen gaat komen gelijk Dutroux is wel heel erg klein. Ze zal misschien wel weer in een relatie terecht komen waar ze wordt misbruikt, maar de kans dat ze dan zulke misdrijven moet plegen... verwaarloosbaar.
Dat mag.quote:Op woensdag 11 mei 2011 15:26 schreef deedeetee het volgende:
Ik zie het anders en zou haar zeker de kans niet gunnen.
Van wat ik heb gelezen heeft ze veel dingen tegen haar zin gedaan. Maar als jij het beter weet hoor ik het graag.quote:Ze is IMO ook niet misbruikt maar heeft gewoon gedaan en ondergaan wat ze zelf prettig vond.
Dat is toch nooit verder gekomen dan geruchten?quote:
Of het geruchten zijn weet ik niet, er is gewoon slecht onderzoek gedaan in die hele zaak en lang niet alles is aan het licht gekomen en belangrijke getuigen leven niet meer .quote:Op woensdag 11 mei 2011 15:51 schreef DS4 het volgende:
Kun je mijn vraag niet gewoon beantwoorden, want dat lijkt mij handiger dan dat ik 30 minuten ga kijken om een antwoord te krijgen die waarschijnlijk in 1 seconde lezen past... "ja, maar".
Om te beginnen heeft ze jaren de tijd gehad om een geloofwaardig verhaal te bedenken. Ik vind het dus zeker geen bewijs dat alles ook zo heeft plaatsgevonden. Ze kan nu wel van alles beweren....quote:Komt op mij niet over als dat ze dit allemaal heeft gewild. Maar misschien kan ze heel goed liegen en is ze de kwade genius? Dan graag wel onderbouwing daarvoor, want ik ken die verhalen niet.
quote:Een groep van 8 psychiaters, neuro-pschychiaters en psychologen verklaarden michelle martin volledig toerekeningsvatbaar voor haar daden. Ze is dan wel opgegroeid onder de dominantie van haar depressieve en hebberige moeder. Ze kon echter duidelijk goed en kwaad onderscheiden. Ze is een wat broze persoonlijkheid, fragiel, beinvloedbaar, afhankelijk maar intelligent. Ze draagt de volledige verantwoordelijkheid voor haar daden.
Politie-inspecteur Antoine wist hierbij nog te vertellen dat ze pornografische opnamen van zich liet maken, ze bleef passief onder het geweld dat haar partner pleegde op haar en op haar zoon. Meester Fermon (advocaat Laetitia) vulde nog aan dat ze zelfs toestond dat dutroux haar eigen zoon drogeerde om in de kamer daarnaast een Slovaaks meisje te verkrachten...
Er was ook nog een emotionele oproep van een ex-onderwijzer van michelle martin. Hij vroeg aan martin en dutroux om nu eens eindelijk de hele waarheid te vertellen zodat de ouders van de slachtoffers eindelijk weten wat er gebeurd is en aan hun rouwproces kunnen beginnen. Martin antwoordde emotieloos dat ze reeds de hele waarheid had verteld en dutroux antwoordde al even emotieloos dat je daarvoor bij nihoul moest zijn en zijn bescherming... .
Het is geen verhaal van vandaag...quote:Op woensdag 11 mei 2011 16:27 schreef deedeetee het volgende:
Om te beginnen heeft ze jaren de tijd gehad om een geloofwaardig verhaal te bedenken. Ik vind het dus zeker geen bewijs dat alles ook zo heeft plaatsgevonden. Ze kan nu wel van alles beweren....
Je past nu logica toe en dat kan ik je niet verwijten, maar zo is er ook een verhaal bekend van een meisje die ontvoerd is en na jaren terug mocht naar haar familie om vervolgens weer terug te keren bij haar ontvoerders.quote:Toen Dutroux nog in de gevangenis zat heeft ze maanden de tijd gehad om tot inkeer te komen en iets aan haar situatie te doen. Ze had de 2 kleine meisjes kunnen laten bevrijden, dat had Dutroux nog jaren cel gekost. In die tijd had zij haar eigen leven weer op de rails kunnen zetten.
De wereld is niet of zwart, of wit natuurlijk.quote:Ik denk dat zij er gewoon niet zo'n probleem mee had wat anderen werd aangedaan als zij maar bij Dutroux kon zijn. Op de een of andere manier was ze gewoon verslingerd aan die man. Ik vind de echtscheiding niet echt een bewijs dat ze er nu anders over denkt.
Ieder weldenkend mens begrijpt dat het voor haar veel beter is net te doen alsof ze het helemaal niet leuk vond en alleen uit angst handelde en nu spijt heeft.
Kan trouwens best zijn dat ze het idg niet leuk vond dat hij ook andere vrouwen * had * maar hem liever alleen voor zichzelf wilde. Kan ook best zijn dat ze er wel 's over * zeurde * en dan door hem werd afgerost. Van alles is mogelijk maar dat zij een onschuldige gehersenspoelde is heb ik nergens bewezen gezien.
Dat staat je vrij.quote:Dus acht ik haar gewoon ten volle verantwoordelijk voor haar daden.
Hoe lang zat ze al gevangen toen ze met dit verhaal aankwam ?quote:
Mee eens, maar dat wil niet zeggen dat je dan zomaar jaar in jaar uit meedoet aan misdaden. Ook als je degene die je in zijn macht heeft vastzit en je intelligent genoeg bent om te begrijpen dat je je nu kunt bevrijden.quote:Je past nu logica toe en dat kan ik je niet verwijten, maar zo is er ook een verhaal bekend van een meisje die ontvoerd is en na jaren terug mocht naar haar familie om vervolgens weer terug te keren bij haar ontvoerders.
Mensen kunnen onder een onverklaarbare macht van een ander komen.
Ik geloof daar er zaken zijn die domweg te erg zijn om te gedogen, ook als je anders in elkaar wordt geslagen.quote:De wereld is niet of zwart, of wit natuurlijk.
Meest waarschijnlijk is dat deze vrouw niet alles een goed idee vond. Om te beginnen dat ze in elkaar werd geslagen. Ook is wel bekend dat vrouwen die mishandeld worden door hun man niet zelden geneigd zijn om hem te verdedigen en niet tegen hem in te gaan.
Dat wil niet meteen zeggen dat ze 0,0 verantwoordelijkheid dragen voor wat er plaats vindt, maar wel minder dan een volwaardige mededader.
In hoeverre dat in de strafmaat door moet wegen is een tweede, maar die overweging is gemaakt door de strafrechter en de Wet Lejeune bestond al lang, dus de rechter wist dat er een vervroegde vrijlating kon komen en dat werkt dan door in de strafmaat natuurlijk... Die Wet Lejeune is later zelfs aangescherpt, juist met het oog op deze zaak (maar vraag mij niet naar de details).
Ik geloof alleen dat iemand die zich in elkaar laat rossen door haar man (buiten SM spelletjes om) in meer dan 99 van de 100 gevallen niet volledig vrij beslist in die relatie.
Ik ken gelijke verhalen al van toen het net speelde, maar dit is uit een stukje van 7 jaar oud.quote:Op woensdag 11 mei 2011 17:40 schreef deedeetee het volgende:
Hoe lang zat ze al gevangen toen ze met dit verhaal aankwam ?
Ik denk ook niet dat ze "normaal" is. Het is moeilijk in te schatten, maar zoals gezegd: ik kan mij wel vinden in, althans: ik kan vrede hebben met, de straf die ze feitelijk heeft gekregen in het licht van het beeld dat ik er van heb gekregen.quote:Mee eens, maar dat wil niet zeggen dat je dan zomaar jaar in jaar uit meedoet aan misdaden. Ook als je degene die je in zijn macht heeft vastzit en je intelligent genoeg bent om te begrijpen dat je je nu kunt bevrijden.
Ik denk b.v. aan het geval van Patricia Hearst die ook een scheve schaats reed onder invloed van de omstandigheden.
Maar in dit geval gaat het me een heel eind te ver.
Dutroux blij verwelkomen uit de gevangenis en geloven dat hij zich nu beter gaat gedragen ? Ik vind het al moeilijk om te geloven dat hij dat idd gezegd heeft. Waarom zou hij ? Tenzij zij aangaf problemen te hebben met zijn gedrag en als ze dat had waarom dan niet ervoor zorgen dat hij in de gevangenis blijft ?
Een normaal fatsoenlijk mens zou hem onder geen voorwaarde terug willen hebben en er alles aan gedaan hebben om hem uit de buurt te houden.
Het verleden heeft uitgewezen dat mensen in bijzondere omstandigheden tot erg nare dingen in staat zijn, zelfs al is het maar om hun eigen hachje te redden.quote:Ik geloof daar er zaken zijn die domweg te erg zijn om te gedogen, ook als je anders in elkaar wordt geslagen.
De rechter heeft deze strafmaat passend geacht. Hoe hij daar precies toe is gekomen is dan even niet zo relevant. Natuurlijk kan schending van de redelijke termijn strafkorting opleveren, maar dat is ook niet voor niets...quote:Wat betreft de strafmaat, die kon niet hoger omdat het proces veel te lang was uitgesteld daardoor was het al lastig om überhaupt nog tot een proces te komen las ik ergens.
Hoe dat precies zat weet ik niet meer. Zal later wel zoeken of ik de site nog kan vinden.
quote:Op woensdag 11 mei 2011 21:29 schreef DS4 het volgende:
Ik kan er ook prima mee leven als ze voorlopig achter slot en grendel blijft.
Maar op zich is het wel vreemd dat Frankrijk moet gaan toezien op de voorwaarden. Je moet toch wel een Belg zijn om dat te verzinnen zeg...
Toen Dutroux al achter slot en grendel zat liet zij Julie en Melissa verhongeren in de kelder (terwijl ze de hond wél eten kwam geven). Daar was geen sprake van dwang want hij zat in de cel. Angst misschien ja, maar dan nog. Als je zelf die kelder niet in durft dan trek je ergens aan de bel.quote:[b]Op vrijdag 13 mei 2011 17:06
Had Michele überhaupt wel gestraft moeten worden voor daden die zij onder dwang heeft moeten uitvoeren?
idd, dat gestoorde mens had in de cel moeten blijvenquote:Op vrijdag 13 mei 2011 17:26 schreef Ciske- het volgende:
[..]
Toen Dutroux al achter slot en grendel zat liet zij Julie en Melissa verhongeren in de kelder (terwijl ze de hond wél eten kwam geven). Daar was geen sprake van dwang want hij zat in de cel. Angst misschien ja, maar dan nog. Als je zelf die kelder niet in durft dan trek je ergens aan de bel.
Precies en dan was Dutroux niet vrij gekomen maar had nog vele jaren langer in de bak gezeten. Ze was dan mooi van hem af geweest.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 17:26 schreef Ciske- het volgende:
[..]
Toen Dutroux al achter slot en grendel zat liet zij Julie en Melissa verhongeren in de kelder (terwijl ze de hond wél eten kwam geven). Daar was geen sprake van dwang want hij zat in de cel. Angst misschien ja, maar dan nog. Als je zelf die kelder niet in durft dan trek je ergens aan de bel.
Man man manquote:Michelle Martin komt vervroegd vrij
Belga
di 31/07/2012 - 09:25
Michelle Martin, de ex-vrouw van Marc Dutroux, wordt vervroegd vrijgelaten onder voorwaarden. Dat heeft de rechtbank zonet beslist. Martin zit in de cel sinds 1996, in 2004 werd ze veroordeeld tot 30 jaar.
In 2004 werd Michelle Martin tot 30 jaar cel veroordeeld voor medeplichtigheid aan de misdaden van Marc Dutroux, haar voormalige echtgenoot. Omdat ze toen al 8 jaar in voorhechtenis zat, kwam ze al een tijdje in aanmerking voor een voorwaardelijke vrijlating. Het was intussen de vijfde keer dat ze een verzoek tot vrijlating indiende.
Vorig jaar werd haar vervroegde vrijlating opgeschort, nadat het Franse klooster waar ze zou verblijven had beslist om haar toch niet op te nemen. Martin krijgt nu onderdak bij een Belgisch klooster, zij het niet in de provincie Luxemburg of Henegouwen.
Belachelijk. Begrijp ook niet wat het nut is om 30 jaar op te leggen als je effectief na iets meer dan de helft eruit mag.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 09:44 schreef Roel_Jewel het volgende:
Het 'wellicht' kan uit de TT...
http://www.deredactie.be/(...)20731_michellemartin
[..]
Man man man
de slachtoffertjes hebben pas tragische levensverhalen ...quote:Op maandag 9 mei 2011 16:51 schreef Ronaldsen het volgende:
En de familieleden. Die leven ook nog in een hel.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 12:34 schreef sp3c het volgende:
[..]
de slachtoffertjes hebben pas tragische levensverhalen ...
Dat zijn idd de woorden van de vader van een slachtoffertje.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 18:05 schreef TLC het volgende:
Die 'vrouw' wordt vroeger of later dood teruggevonden, en het zal geen natuurlijke dood zijn.
Althans ik denk dat veel familieleden van de slachtoffers nog een rekening met haar te vereffenen hebben, en mijn zege hebben ze.
NOS meldt er niks van.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 18:24 schreef Reya het volgende:
Martin komt voorlopig niet vrij; de procureur, alsmede enkele burgerlijke partijen, gaan in cassatie. daarmee is haar vrijlating voor maximaal dertig dagen geschorst.
http://www.deredactie.be/(...)20731_michellemartinquote:Parket-generaal in cassatie tegen vrijlating Martin
Het parket-generaal van Bergen gaat bij het Hof van Cassatie beroep aantekenen tegen de vrijlating van Michelle Martin, de ex-vrouw van Marc Dutroux. Vanmorgen besliste de rechtbank in Bergen dat Martin vervroegd mag worden vrijgelaten, zij het onder bepaalde voorwaarden.
Tja, er zullen zo wel wat juristen komen om je te vertellen dat dit toch echt recht is en je het gewoon niet begrijpt, te dom bent, een tokkie, je terug naar de middeleeuwen of naar de sharia wil etcquote:Op dinsdag 31 juli 2012 18:13 schreef tong80 het volgende:
Vreemd dat er in dit topic zo weinig wordt gepost. Ik vind het verschrikkelijk, weerzinwekkend en verbazingwekkend.
Als er een dronken Belg tegen het been van een agent aan piest loopt het storm.
Net in het NOS-Journaal idd een Belgische jurist.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 18:37 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Tja, er zullen zo wel wat juristen komen om je te vertellen dat dit toch echt recht is en je het gewoon niet begrijpt, te dom bent, een tokkie, je terug naar de middeleeuwen of naar de sharia wil etc
Justitie kon ook niet anders; het was eigenlijk al zonneklaar dat Martin zou voldoen aan de wettelijke voorwaarden, en je kunt niet regels erbij verzinnen. Het is de verantwoordelijkheid van het parlement dat de wet-Lejeune de mogelijkheid biedt voor iemand als Martin om voorwaardelijke strafonderbreking te genieten, en het parlement heeft ruim de tijd gehad om dit aan te zien komen en de wet te wijzigen.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 18:42 schreef tong80 het volgende:
'Ik respecteer de Belgische justitie. Maar ethisch kan ik hier moeilijk mee leven en begrijp de verontwaardiging onder de bevolking.'
Iets te voorbarig achteraf. Maar de journaals en telekst bv meldden het ook als definitief.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 20:24 schreef Marie30 het volgende:
TT is voorbarig.
Parket gaat in cassatie zolang blijft deze kindermoordenaar nog in de cel. Uitspraak laat maximaal dertig dagen op zich wachten. Hopelijk worden er procedurefouten gevonden en spreekt de uitvoeringsrechtbank haar deze keer niet vrij. Bron
Dat is waar, bedoelde het ook niet als verwijt naar TS toe. Gewoon een feit opsommen.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 21:02 schreef tong80 het volgende:
[..]
Iets te voorbarig achteraf. Maar de journaals en telekst bv meldden het ook als definitief.
Als ik het goed begrepen heb kunnen enkel procedurefouten die betrekking hebben tot haar aanvraag tot vrijlating haar in de cel houden.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 20:24 schreef Marie30 het volgende:
TT is voorbarig.
Parket gaat in cassatie zolang blijft deze kindermoordenaar nog in de cel. Uitspraak laat maximaal dertig dagen op zich wachten. Hopelijk worden er procedurefouten gevonden en spreekt de uitvoeringsrechtbank haar deze keer niet vrij. Bron
En mensen die zeggen dat iedereen een tweede kans verdient... Dit zou dan al haar derde kans zijn. Die kan ze voor mijn part krijgen zodra ze haar volledige straf heeft uitgezeten.
Gewoon het klooster binnensluipen. En tijdens het stiltegebed 's ochtends met een megafoon keihard 'JAZEKER, DE HYPOTHEKER !!!!!!!!' roepen.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 21:19 schreef misteriks het volgende:
[..]
Als ik het goed begrepen heb kunnen enkel procedurefouten die betrekking hebben tot haar aanvraag tot vrijlating haar in de cel houden.
Best wel een walgelijke actie van die kloosterorde. Ik hoop, igv vrijlating, dat er protest is aan dat klooster tot ze er genoeg van hebben. Mocht ik nog in BEL wonen zou ik daar zeker een paar dagen de sfeer gaan verpesten rond dat rustige klooster
jouw "zege"quote:Op dinsdag 31 juli 2012 18:05 schreef TLC het volgende:
Die 'vrouw' wordt vroeger of later dood teruggevonden, en het zal geen natuurlijke dood zijn.
Althans ik denk dat veel familieleden van de slachtoffers nog een rekening met haar te vereffenen hebben, en mijn zege hebben ze.
dat staat buiten kijf.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 12:34 schreef sp3c het volgende:
[..]
de slachtoffertjes hebben pas tragische levensverhalen ...
Vraag me af of je het net zo simpel en empathieloos zou vinden als je eigen dochter in die kelder had gezeten onder het toeziend oog van deze dame.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 01:38 schreef willem-jozef het volgende:
[..]
jouw "zege"![]()
anyways, als jonge kinderen (in dit geval ook die mevr. martin waar het om gaat) geen liefde; aandacht en betrokkenheid krijgen / voelen van hun ouders (haar moeder in dit geval), en eigenlijk kapot worden gemaakt als kleuter (lees maar even terug), kun je niet verwachten dat haar geweten zich goed ontwikkeld heeft en dus haar empatisch vermogen op gang is gekomen. als ze dan meegetrokken wordt door zo'n monster als dutroux, is het niet zo raar dat ze dit niet kan beoordelen zoals een ander persoon die wel een juiste ontwikkeling heeft doorgemaakt.
ik wil het zeker niet recht praten wat ze heeft gedaan (of niet heeft gedaan) en de strafmaat beoordelen, maar een beetje simpel en empathieloos is het wel om te reageren zoals jij doet met nog wat anderen hier.
Ik heb je verhaaltje gelezen maar ik kan er toch niet een nachtje slechter van slapen als ze gedoodt wordt, dus zoveel ben ik met je betoog niet opgeschoten.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 01:38 schreef willem-jozef het volgende:
[..]
jouw "zege"![]()
anyways, als jonge kinderen (in dit geval ook die mevr. martin waar het om gaat) geen liefde; aandacht en betrokkenheid krijgen / voelen van hun ouders (haar moeder in dit geval), en eigenlijk kapot worden gemaakt als kleuter (lees maar even terug), kun je niet verwachten dat haar geweten zich goed ontwikkeld heeft en dus haar empatisch vermogen op gang is gekomen. als ze dan meegetrokken wordt door zo'n monster als dutroux, is het niet zo raar dat ze dit niet kan beoordelen zoals een ander persoon die wel een juiste ontwikkeling heeft doorgemaakt.
ik wil het zeker niet recht praten wat ze heeft gedaan (of niet heeft gedaan) en de strafmaat beoordelen, maar een beetje simpel en empathieloos is het wel om te reageren zoals jij doet met nog wat anderen hier.
quote:Dutroux: ik kom ook nog vrij
Marc Dutroux gelooft dat ook hij nog vrij komt. Dat heeft zijn advocaat gezegd tegen de Belgische krant Het Nieuwsblad. Volgens de raadsman is Dutroux "er heilig van overtuigd dat hij evenveel kans maakt als andere gevangenen".
Dutrouxs ex-vrouw, Michelle Martin, wordt waarschijnlijk eind deze maand vervroegd vrijgelaten. Dutroux zou hebben berekend dat hij daar in 2014 voor in aanmerking kan komen.
Levenslang
Zijn advocaat, Ronny Baudewyn, is er minder zeker van dat zijn cliënt de gevangenis dan mag verlaten. Dutroux is veroordeeld tot levenslang en die straf is nog niet omgezet naar een bepaald aantal jaren. Pas als dat gebeurt, is het mogelijk om uit te rekenen wanneer je vervroegd kunt vrijkomen, zegt hij.
Volgens Baudewyn heeft Dutroux niets over de eventuele vrijlating van Martin gezegd. "Hij praat nooit over haar", zegt hij in de krant.
http://nos.nl/artikel/401227-dutroux-ik-kom-ook-nog-vrij.html
En als ten onrechte ter dood veroordeelden overlijden ?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 11:07 schreef SeLang het volgende:
Mede hierom ben ik voorstander van de doodstraf. Nu gaan er voor niets weer allerlei wonden open bij de slachtoffers.
Hoe eerder hoe beter. Dan is het nog vers en denk dat de eerste beste belg hem al om zeep helpt. Hoeft niet eens fam. van het slachtoffer te zijnquote:
MALONNE - De mogelijke komst van Michelle Martin, de ex-vrouw van kinderverkrachter en moordenaar Marc Dutroux, houdt de gemoederen in Malonne, een deelgemeente van Namen, flink bezig.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 18:11 schreef lolcat8811 het volgende:
Intussen is het klooster in de Ardennen al beklad met graffiti en krijgt het politie-bescherming...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat gaat dat worden als ze er effectief ìs?
Niet zoveel, vermoedelijk. Dit houdt een paar dagen de gemoederen bezig en dan gaat iedereen weer terug naar de orde van de dag.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 18:11 schreef lolcat8811 het volgende:
Intussen is het klooster in de Ardennen al beklad met graffiti en krijgt het politie-bescherming...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat gaat dat worden als ze er effectief ìs?
Dat argument tegen de doodstraf geldt net zo goed voor vrijheidsstraffen. Als je een onschuldige voor 10 jaar opsluit en later blijkt dat het niet de dader was dan komen die 10 jaar ook nooit meer terug voor die persoon. Het enige wat je kunt doen is een zorgvuldige rechtsgang.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 11:44 schreef tong80 het volgende:
[..]
En als ten onrechte ter dood veroordeelden overlijden ?
Die drie veroordeelde 17-jarigen in Amerika zaten 20 jaar onschuldig vast voor een dubbele moord.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 15:06 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dat argument tegen de doodstraf geldt net zo goed voor vrijheidsstraffen. Als je een onschuldige voor 10 jaar opsluit en later blijkt dat het niet de dader was dan komen die 10 jaar ook nooit meer terug voor die persoon. Het enige wat je kunt doen is een zorgvuldige rechtsgang.
Dat zou wel geniaal zijn, de ranzigste verkrachter die haar eens even onder handen neemtquote:Op maandag 9 mei 2011 14:33 schreef Hukkie het volgende:
mss is er iemand die haar dan een keer onzedelijk bejegend.
Terecht. Eeuwig blijven dwarszitten dat wijf op elke mogelijke manier.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 07:27 schreef tong80 het volgende:
MALONNE (ANP) - De vader van het vermoorde meisje Eefje Lambrecks heeft donderdag een deurwaarder naar het klooster van de Arme Klaren in het Belgische Malonne gestuurd. Michelle Martin zou de erfenis van haar moeder in het klooster hebben ondergebracht. Dat schrijven Het Belang van Limburg en de Gazet van Antwerpen vrijdag.
Jean Lambrecks wil de spullen in beslag laten nemen. Martin werd veroordeeld tot het betalen van 179.000 euro aan de nabestaanden van de slachtoffers van haar ex-man kinderverkrachter en moordenaar Marc Dutroux. Volgens Lambrecks hebben zij nog geen euro gezien.
Dat soort beestmensen verdient het opgejaagd te worden tot aan hun graf.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 09:19 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Terecht. Eeuwig blijven dwarszitten dat wijf op elke mogelijke manier.
Dat is recht. Ben je het daar niet mee eens dan ben je sharia voorstander, vraag het Koos maar.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 15:03 schreef LXIV het volgende:
Iedereen verdient een derde kans. Ook iemand die al twee keer handlanger is geweest van het ontvoeren, verkrachten, vermoorden en doodhongeren van meisjes uit gewin.
Dat is niet erg. Erg is pas de doodstraf.
Bronquote:Michelle Martin, de ex-vrouw van Marc Dutroux, zou bij haar vervroegde vrijlating ook in een Nederlands klooster terechtkunnen. Dat schrijft het Nederlandse dagblad Trouw zaterdag.
Nederlandse kloosters reageren aarzelend op de vraag of Martin welkom is bij vervroegde vrijlating, zo schrijft de krant. Toch blijkt de ex van Dutroux welkom. 'In principe staat hier de deur open', zegt abt Daniel Hombergen van de abdij Maria-Toevlucht in Zundert.
dat beest heeft zogenaamd spijt?quote:Op maandag 13 augustus 2012 07:56 schreef tong80 het volgende:
Michelle Martin heeft niet alleen de villa en het spaargeld van haar moeder afgeschermd voor een claim van burgerlijke partijen in de zaak-Dutroux. Ze deed dat ook met een collectie juwelen en munten, zo blijkt uit stukken uit het dossier-Dutroux. .
Martin liet de collectie op naam van haar dementerende moeder zetten en deed na haar overlijden via de notaris afstand van de erfenis. De juwelen kwamen zo in handen van haar kinderen.
Uit de inventarisatie blijkt dat de collectie gouden Krugerrandmunten, gouden Ecu's uit 1987, parelkettingen, broches, armbanden en ringen bevat. In totaal gaat het om 57 juwelen, samen goed voor mogelijk meer dan 10.000 euro. De juwelencollectie werd in augustus 1996 in beslag genomen tijdens huiszoekingen in het huis van Marc Dutroux en Michelle Martin in Sars-la-Buissière.
Met een brief aan onderzoeksrechter Jacques Langlois op 15 oktober 1997 verklaarde Henriette Puers, de moeder van Martin, die met een zware psychische stoornis in een instelling was opgenomen, dat de juwelen van haar zijn. De brief is echter geschreven door Martin, getuige een krabbel onderaan 'met toestemming' van haar moeder. Puers overleed op 1 januari 2000.
Vorige week werd bekend dat Martin sinds 2004 het bedrag van 256 euro bij elkaar heeft gespaard om burgerlijke partijen te vergoeden. Jean Lambrecks, vader van de vermoorde Eefje, probeerde vorige week beslag te leggen op bezittingen die Martin liet verhuizen naar het klooster van de arme klaren in Malonne. 'Het ging om een paar waardeloze potten en pannen', zegt hij. 'Wij kregen op vrijdagavond echter al meteen een ingebrekestelling in de bus van de advocaat van de kinderen van Dutroux. Om ons erop te wijzen dat alle spullen nu op hun naam staan en wij hen met rust moeten laten. Het spel wordt bijzonder hard gespeeld.'
klooster, kindermisbruik, ik snap het wel een beetje, hoor.quote:Op maandag 13 augustus 2012 08:30 schreef greyshade het volgende:
[..]
dat beest heeft zogenaamd spijt?
Wat een spijt als je wel de tijd en moeite neemt om je erfenis veilig te stellen ipv dit af te staan aan de nabestaanden of een organisatie die zich inzet voor vermiste kinderen of zo.
Bovendien snap ik niet hoe die nonnen een dergelijk beest onderdak gaan bieden, zeker na alle schandalen met kindermisbruik en moord.
Nou en. Gewoon een knettergek wijf.quote:Op maandag 9 mei 2011 16:51 schreef Ronaldsen het volgende:
Dat lijkt me voor de hand liggen :quote:Op maandag 13 augustus 2012 08:30 schreef greyshade het volgende:
Bovendien snap ik niet hoe die nonnen een dergelijk beest onderdak gaan bieden, zeker na alle schandalen met kindermisbruik en moord.
Met die redenatie heeft ze toch een prima opvangplek in de gevangenis?quote:Op maandag 13 augustus 2012 14:03 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat lijkt me voor de hand liggen :
Omdat het vrome christenen zijn en in de bijbel staat dat Jezus heeft gezegd : 70 maal 7 x zult gij vergeven.
Nou zullen die nonnen - persoonlijk - geen vergeving hoeven te geven aan MM maar ze vinden wrs wel dat ze recht heeft op opvang.
Mee eens.quote:Op maandag 13 augustus 2012 14:28 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Met die redenatie heeft ze toch een prima opvangplek in de gevangenis?
Ik weet genoeg mensen die haar willen grillen.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 18:17 schreef Beeertjee het volgende:
Is dat mens niet veiliger in de gevangenis?
Ik begrijp niet wat ze in een klooster wilt doen, ze zal nooit ergens een normaal leven kunnen opbouwen.
Dit lijken me echt fijne berichten voor de ouders wiens kinderen dat loeder heeft laten verhongeren. Terwijl ze wel de honden voerde..quote:wo 22 aug 2012, 09:00
Zoon: "Michelle Martin goede moeder" BRUSSEL - De oudste zoon van kindermoordenaar Marc Dutroux en Michelle Martin vindt dat zijn moeder recht heeft op rust in een klooster. Frédéric Dutroux (28) wenst zijn moeder na haar aankomende vrijlating niets dan goeds. “Ze is een stille vrouw en een goede moeder voor ons”, zo zegt hij in een interview met het Vlaamse weekblad Dag Allemaal.
Frédéric, die nog een jonger broertje en zusje heeft, vindt dat Michelle Martin genoeg heeft geboet voor haar daden en dat ze haar vervroegde vrijlating heeft verdiend. "Ze heeft haar straf uitgezeten. Als haar zoon wens ik haar niets dan goeds. Ik wens iedereen in deze zaak een vredig leven. Niet alleen mijn moeder, maar ook de slachtoffers en hun nabestaanden. Zelfs mijn vader, al is het totaal niet aan de orde om hém vrij te laten"
De zoon heeft niet veel contact meer met zijn moeder, maar hij is wel van plan haar in de nabije toekomst op te zoeken. “Als ze vrij is, dan zal ik ‘ns met haar afspreken. Later, niet de dag waarop ze vrijgelaten wordt. Ik hoop dat ze niet waangevallen wordt door een of andere gek.”
Martin werd in 1996 opgepakt en in 2004 veroordeeld tot 30 jaar cel wegens medeplichtigheid aan de ontvoering en dood van vier meisjes. Nu ze meer dan een derde van haar straf heef uitgezeten, maakt ze gebruik van de wettelijke mogelijkheid om vervoegd vrij te komen. Na haar vrijlating gaat zij in het clarissenklooster in Malonne wonen.
De ontwikkelingen leiden in België tot veel onrust. Vorig week nog namen zo’n 5000 Belgen deel aan een protestmars tegen de aangekondigde invrijheidsstelling. De regering heeft het klooster waar Martin intrekt inmiddels politiebescherming toegezegd.
“Ze is een stille vrouw en een goede moeder voor ons”,quote:Op woensdag 22 augustus 2012 12:01 schreef deedeetee het volgende:
Het is en blijft wel zijn moeder hé ?
Er zijn ook kinderen die dan hun mond houden uit respect.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 12:16 schreef Marie30 het volgende:
De kinderen van Dutroux en Martin zijn ook slachtoffers.
Waarom zou hij die moeten troosten ? Hij heeft zelf ook genoeg te lijden gehad, 't zullen je ouders maar zijn....quote:Op woensdag 22 augustus 2012 12:36 schreef tong80 het volgende:
[..]
“Ze is een stille vrouw en een goede moeder voor ons”,
Dat biedt de slachtoffers troost idd.
Hij had ook niks kunnen zeggen.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 12:52 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Waarom zou hij die moeten troosten ? Hij heeft zelf ook genoeg te lijden gehad, 't zullen je ouders maar zijn....
Had ook gekund, maar als hij wat wil zeggen moet dat ook kunnen.quote:
Alles mag natuurlijk. Ben ik met je eens. Maar hij had nu beter even kunnen zwijgen denk ik.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 13:16 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Had ook gekund, maar als hij wat wil zeggen moet dat ook kunnen.
Och ik weet 't niet.... ik zelf zie haar liever in de gevangenis want ze heeft het wel heel erg bont gemaakt. Maar ik heb 't niet zo op heksenjachten.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 13:19 schreef tong80 het volgende:
[..]
Alles mag natuurlijk. Ben ik met je eens. Maar hij had nu beter even kunnen zwijgen denk ik.
En daar zou ik zelf ook voor gekozen hebben... DENK IK... want wij weten natuurlijk niet hoe het voelt om zoon/dochter van te zijn en hoe we dan zouden reageren.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 12:37 schreef tong80 het volgende:
[..]
Er zijn ook kinderen die dan hun mond houden uit respect.
Het geloof accepteert wel vaker dingen die totaal niet acceptabel zijn, dus vanuit dat standpunt begrijp ik 't wel...quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 10:21 schreef Tijn het volgende:
Ik snap eigenlijk ook niet dat dat klooster haar accepteert.
Naja, ze zijn niet vreemd van kindermisbruik en kindermoord.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 10:21 schreef Tijn het volgende:
Ik snap eigenlijk ook niet dat dat klooster haar accepteert.
Nou nou, het recht zegeviert weer in België.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 10:19 schreef Roel_Jewel het volgende:
Michelle Martin (ex-vrouw van Marc Dutroux) wordt vrijgelaten
On-ge-loof-lijk. Man man man.
het zal meevallen denk ik.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 11:20 schreef simpelintje het volgende:
Robert M wordt ook over 18 jaar weer vrijh gelaten. Hij heeft babies verkracht waarom niet gewoon levenslang voor zulke mensen. Ook die vrouw ongeloofelijk dat ze die vrij laten en dan leven in een klooster. Die vangen zulke viezerikken wel op. bahbah. De bevolking van Belgie zald it niet pikken
Zij is geen beschaafd mens. En dit is iets anders dan een belastingonderduiking of boete. Toen dit allemaal stond ook heel Belgie op zijn kop. Nu zal er misschien niet zo massaal gaan maar er zullen wel mensen tegenin gaan en laten zien dat ze dit niet pikken. Belgie is dit niet vergeten.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 11:23 schreef valisi het volgende:
[..]
het zal meevallen denk ik.
De wetgeving werkt voor beschaafde mensen.
Wetgeving werkt niet voor onbeschaafde mensen.
Kijk elke nederlander baalt van lullige verkeersboetes of belachelijke belastingen. We mopperen veel maar betalen vaak netjes omdat we geen problemen willen.
Behalve als je een zigeuner bent en schijt hebt aan alles. Je slaat een paar belastingcontroleurs in elkaar, maakt elke dag stennis en je betaalt geen of nauwelijks belasting.
zo werkt dat.
het gaat om het idee.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 11:26 schreef simpelintje het volgende:
[..]
Zij is geen beschaafd mens. En dit is iets anders dan een belastingonderduiking of boete. Toen dit allemaal stond ook heel Belgie op zijn kop. Nu zal er misschien niet zo massaal gaan maar er zullen wel mensen tegenin gaan en laten zien dat ze dit niet pikken. Belgie is dit niet vergeten.
het is ook bizar dat dat beest vrij komt en dat dit tonnen/miljoenen gaat kosten.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 11:44 schreef lolcat8811 het volgende:
De Federale Politie is naar Namen gestuurd om er de lokale politie bij te staan. Ik voorspel vuurwerk als de colonne met Martin arriveert.
Ik vind er weinig ongelooflijks aan, eerlijk gezegd. Sterker nog: in principe had ze in 2006 al kunnen vrijkomen, gewoon omdat de wetgeving dat bepaalt...quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 10:19 schreef Roel_Jewel het volgende:
Michelle Martin (ex-vrouw van Marc Dutroux) wordt vrijgelaten
On-ge-loof-lijk. Man man man.
er is al vele jaren onbegrip vanuit de samenleving.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 11:56 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Ik vind er weinig ongelooflijks aan, eerlijk gezegd. Sterker nog: in principe had ze in 2006 al kunnen vrijkomen, gewoon omdat de wetgeving dat bepaalt...
Elke gevangenisstraf is eindig, tenzij levenslang is opgelegd. Zo komt in NL binnenkort ook Volkert v/d Graaf vrij. Doe je niets aan.
Uiteraard, dat begrijp ik zelfs. Maar blijkbaar heeft de rechtbank er anders over beslist. Anders had ze wel levenslang gehad.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 11:59 schreef valisi het volgende:
[..]
er is al vele jaren onbegrip vanuit de samenleving.
Dit soort beesten verdiend gewoon geen tweede derde kans.
Bij een gevangenisstraf voor bepaalde tijd wel. Chapman is echter veroordeeld tot een straf van twintig jaar tot levenslang. Niet echt voor bepaalde tijd dus.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 12:07 schreef Tijn het volgende:
Dat een gevangenisstraf afloopt, wil helemaal niet automatisch betekenen dat iemand vrij komt. Mark Chapman zit ook nog steeds vast.
Dat blijft dus onbegrijpelijk en zeker als er al zoveel commotie over is in de lage landen.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 12:03 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Uiteraard, dat begrijp ik zelfs. Maar blijkbaar heeft de rechtbank er anders over beslist. Anders had ze wel levenslang gehad.
Verschilt van land tot land, denk ik. Breivik kan in Noorwegen ook de rest van z'n leven vastzitten, ondanks dat ie tot een gevangenisstraf voor bepaalde tijd is veroordeeld. Volgens mij is dat in Nederland weer anders geregeld.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 12:07 schreef Tijn het volgende:
Dat een gevangenisstraf afloopt, wil helemaal niet automatisch betekenen dat iemand vrij komt. Mark Chapman zit ook nog steeds vast.
De situatie is al triest genoeg, maak het niet nog triester met dit soort reacties, dan kan je beter naar telegraaf.nlquote:Op maandag 9 mei 2011 15:20 schreef doorzuipenmanagerworden het volgende:
Hopelijk gaat iemand voor eigen rechter spelen... er is echt wat mis daar in Belgique
Ja, dankzij een noodwetje.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 13:18 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Verschilt van land tot land, denk ik. Breivik kan in Noorwegen ook de rest van z'n leven vastzitten, ondanks dat ie tot een gevangenisstraf voor bepaalde tijd is veroordeeld. Volgens mij is dat in Nederland weer anders geregeld.
Ja daar heb je gelijk in Maar ze moeten zulke daders goed hard straffen niet iedere keer die medelijden en bescherming bieden die ze nu krijgen.Dat is ook wat mensen gek kan makenquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 11:31 schreef valisi het volgende:
[..]
het gaat om het idee.
veel mensen zeggen wel "ik ga haar vermoorden" maar weinigen zullen het echt overwegen en doen.
dan ga je lang de bak in en staat je leven compleet op de kop.
Stel je voor je hebt een leuk gezinnetje, 3 kinderen, lieve vrouw, leuke familie en vrienden en leuke baan.
Een van je dochters word verkracht en vermoord. de dader krijgt weer een flutstraf en jij wacht hem op als hij vrij komt. schiet hem ter plekke dood.
Dan word je veroordeeld wegens moord met voorbedachte rade en omdat de dader zo zielig was ga je lang de bak in.
Je verliest je baan, je gezin inkomen en ook papa is er niet meer.
Je twee andere kinderen groeien in nog meer ellende op.
"links" leeft van geitenwollensokken beroepen en bedrijfjes.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 13:36 schreef simpelintje het volgende:
[..]
Ja daar heb je gelijk in Maar ze moeten zulke daders goed hard straffen niet iedere keer die medelijden en bescherming bieden die ze nu krijgen.Dat is ook wat mensen gek kan maken
Links Rechts maakt niet uit. Ze zijn in de politiek hier helemaal niet bezig. Hun missie is de banken redden en wij moeten daar aan mee doen. Wat er in het echte leven gebeurt is niet belangrijk. Maar wij als volk pikken alles totdat iemand doordraaitquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 13:38 schreef valisi het volgende:
[..]
"links" leeft van geitenwollensokken beroepen en bedrijfjes.
die willen geen echte oplossingen want dan verliezen ze hun baantjes.
Waar lees je dat?quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 17:00 schreef bloodymary1 het volgende:
En dat ze ook nog eens elke dag 5.000 Euro mee krijgt, dat is toch echt belachelijk.
Er is dus geen sprake van 'meekrijgen'.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 17:03 schreef bloodymary1 het volgende:
Het klooster gaat bewaakt worden en dat kost 5.000 Euro per dag. Dat is per jaar 1.825.000.
Logisch toch? Straks krijgen we berichten te lezen dat ze is ontsnapt uit het klooster. Snap niet dat ze zo'n mens vrij laten bahbahquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 17:27 schreef -Hakuna- het volgende:
Denk dat dit nog tot heel veel comflicten en confronties gaat lijden bij dat klooster.
Heb al ergens gelezen dat er buurtbewoners zijn die met allerlij (illegale) akties proberen haar komst te verhinderen.
Nou, laat die bewaking dan maar weg, als ze er toch geen profijt van heeft...quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 17:18 schreef Reya het volgende:
[..]
Nee? Ze heeft er zelf geen profijt van.
In Nederland kun je niet langer vastgehouden worden dan je celstraf, tenzij je door een rechter bevonden bent een gevaar voor de samenleving te zijn.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 13:18 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Verschilt van land tot land, denk ik. Breivik kan in Noorwegen ook de rest van z'n leven vastzitten, ondanks dat ie tot een gevangenisstraf voor bepaalde tijd is veroordeeld. Volgens mij is dat in Nederland weer anders geregeld.
Je vindt echt dat 5,000 euro uitgeven om iemand te bewaken hetzelfde is als diegene 5,000 euro per dag contant in het handje geven?quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 17:35 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Nou, laat die bewaking dan maar weg, als ze er toch geen profijt van heeft...
De basissituatie blijft dezelfde; Martin komt vrij onder beperkende voorwaarden. De extra politie-inzet beoogt het bewaken van de openbare orde; dat heeft eerder met de veiligheid en rust van omwonenden te maken dan met Martin zelf.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 17:35 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Nou, laat die bewaking dan maar weg, als ze er toch geen profijt van heeft...
En waarom is die veiligheid van de omwonenden dan in gevaar? Het is toch gewoon om te zorgen dat niemand haar iets aandoet.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 17:42 schreef Reya het volgende:
[..]
De basissituatie blijft dezelfde; Martin komt vrij onder beperkende voorwaarden. De extra politie-inzet beoogt het bewaken van de openbare orde; dat heeft eerder met de veiligheid en rust van omwonenden te maken dan met Martin zelf.
Dat is onjuist; de maatregelen strekken tot doel de openbare orde te handhaven. Het voorkomen van irreguliere demonstraties en vandalisme, bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 18:46 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
En waarom is die veiligheid van de omwonenden dan in gevaar? Het is toch gewoon om te zorgen dat niemand haar iets aandoet.
Misschien omdat bij de meeste mensen vrijheid belangrijker is dan luxe?quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 18:46 schreef Beeertjee het volgende:
Ik begrijp gewoon echt niet waarom zij kiest voor deze toestand.![]()
Is de gevangenis niet zo luxe in België?
Jij snapt duidelijk niets van gevangenissen. Ben jij zo'n type dat Nederlandse gevangenissen net een hotel vindt?quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 18:46 schreef Beeertjee het volgende:
Jij vindt dat mensen het in een Nederlandse gevangenis slecht hebben?quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 20:44 schreef Tchock het volgende:
[..]
Jij snapt duidelijk niets van gevangenissen. Ben jij zo'n type dat Nederlandse gevangenissen net een hotel vindt?
Ja, alsof je dat vrijheid kan noemen.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 20:25 schreef Mellie85 het volgende:
[..]
Misschien omdat bij de meeste mensen vrijheid belangrijker is dan luxe?
Definieer slecht. In vergelijking met een cel in Armenië niet nee, maar in vergelijking tot eigenlijk alle andere Nederlanders wel.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 20:55 schreef Beeertjee het volgende:
[..]
Jij vindt dat mensen het in een Nederlandse gevangenis slecht hebben?
Ik ken haar gedachtegang gelukkig niet. Maar ik kan me wel voorstellen dat je liever vrijheid hebt met een hoop ellende, dan vast zit met een hoop ellendequote:Op dinsdag 28 augustus 2012 20:55 schreef Beeertjee het volgende:
[..]
Ja, alsof je dat vrijheid kan noemen.
dat beest geeft toch niks om de slachtoffers en nabestaanden.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 18:46 schreef Beeertjee het volgende:
zij en haar advocaat beweren toch dat ze haar straf heeft gehad, dat ze geboet heeft.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 17:38 schreef Tchock het volgende:
[..]
Je vindt echt dat 5,000 euro uitgeven om iemand te bewaken hetzelfde is als diegene 5,000 euro per dag contant in het handje geven?![]()
Waarom betekent dat iemand zijn of haar straf heeft uitgezeten ook dat ze veilig is?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 00:56 schreef valisi het volgende:
[..]
zij en haar advocaat beweren toch dat ze haar straf heeft gehad, dat ze geboet heeft.
dan is dat toch zo en is ze veilig?
en bovendien kan god haar beschermen.
maar die beschermen zal op een dag minimaal worden en ik denk dat weinig agenten zin hebben om hun best te doen om dit beest te beschermen.
ik acht het niet onwaarschijnlijk dat wanneer haar bewaking minimaal is ze een ijzer of lood infectie krijgt.
omdat normaal een deel van de straf ook vergelding is voor het misdrijf dat ze hebben gepleegd.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 00:57 schreef Tchock het volgende:
[..]
Waarom betekent dat iemand zijn of haar straf heeft uitgezeten ook dat ze veilig is?
Een rechter heeft volgens de wet besloten dat ze genoeg heeft gezeten, dat de burgers het daar niet mee eens zijn doet daar niets aan af.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 01:05 schreef valisi het volgende:
[..]
omdat normaal een deel van de straf ook vergelding is voor het misdrijf dat ze hebben gepleegd.
Schijnbaar is die verhouding zo scheef dat ze niet veilig is.
Ze heeft ook twee keer straf uitgezeten.quote:bovendien heeft dat beest al twee kansen gehad en nu een 3e.
ja, ach kinderen ontvoeren, verkrachten, martelen, laten doodhongeren.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 01:07 schreef Tchock het volgende:
[..]
Een rechter heeft volgens de wet besloten dat ze genoeg heeft gezeten, dat de burgers het daar niet mee eens zijn doet daar niets aan af.
[..]
Ze heeft ook twee keer straf uitgezeten.
Bij gebrek aan argumenten ridiculiseren, zo kom je er wel.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 01:08 schreef valisi het volgende:
[..]
ja, ach kinderen ontvoeren, verkrachten, martelen, laten doodhongeren.
Zo erg is het idd allemaal niet.
nee het zijn helaas feiten.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 01:08 schreef Tchock het volgende:
[..]
Bij gebrek aan argumenten ridiculiseren, zo kom je er wel.
En blijkbaar is haar aandeel in die zaak zodanig, dat een straf van 16 jaar genoeg is. Het is niet Dutroux zelf die de poort uit huppelt.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 01:11 schreef valisi het volgende:
[..]
nee het zijn helaas feiten.
Rechtspraak betekend niet altijd dat het rechtvaardig is of adequaat.
Deze vrijlating druist tegen alle rechtvaardigheid in.
Het zijn niet alleen die kinderen maar complete families en omgevingen die voor het leven getekend zijn.
beeld je eens in wat voor afgrijselijke wanhoop en ellende die kinderen hebben doorgemaakt.
als je dan kunt zeggen dat deze gang van zaken rechtvaardig is dan spoor je niet.
ze is schuldig bevonden aan het helpen ontvoeren, helpen verkrachten en laten verhongeren van kinderen.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 01:13 schreef Tchock het volgende:
[..]
En blijkbaar is haar aandeel in die zaak zodanig, dat een straf van 16 jaar genoeg is. Het is niet Dutroux zelf die de poort uit huppelt.
Ze is niet veroordeeld voor verkrachting. En prima wat jij allemaal over mij vindt, dat boeit me werkelijk geen reet. Dat je denkt dat jij dat vanachter je PC'tje op je zolderkamertje beter kunt bepalen dan een onafhankelijke en getrainde jury en rechter getuigt van enorme grootheidswaan en egoïsme.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 01:19 schreef valisi het volgende:
[..]
ze is schuldig bevonden aan het helpen ontvoeren, helpen verkrachten en laten verhongeren van kinderen.
Nadat ze voor soortgelijke gevallen al veroordeeld was.
Tja als jij dit rechttvaardig vind zegt dat veel over jou.
zeg ik dat ze verkrachte? nee ze hielp, ze faciliteerde het.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 01:25 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ze is niet veroordeeld voor verkrachting. En prima wat jij allemaal over mij vindt, dat boeit me werkelijk geen reet. Dat je denkt dat jij dat vanachter je PC'tje op je zolderkamertje beter kunt bepalen dan een onafhankelijke en getrainde jury en rechter getuigt van enorme grootheidswaan en egoïsme.
Ik ga me daar geen seconde tegen verdedigen. Als jij wil dat ik een mbo'er ben met laag denkniveau en bewustzijn (quote:Op woensdag 29 augustus 2012 01:27 schreef valisi het volgende:
[..]
zeg ik dat ze verkrachte? nee ze hielp, ze faciliteerde het.
Het zegt ook genoeg over jou dat je alleen maar via regeltjes kan denken.
Dat is normaliter een laag denkniveau en laag bewustzijn, ethiek en moraliteit.
het verbaast me ook niks...mbo-er?
Dat doen juist de domme mensen niet.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 01:27 schreef valisi het volgende:
[..]
zeg ik dat ze verkrachte? nee ze hielp, ze faciliteerde het.
Het zegt ook genoeg over jou dat je alleen maar via regeltjes kan denken.
Dat is normaliter een laag denkniveau en laag bewustzijn, ethiek en moraliteit.
het verbaast me ook niks...mbo-er?
ken je het voorbeeld en de achterliggende theorie van zieke vrouw apotheker duur medicijn en man?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 01:34 schreef Ziba het volgende:
[..]
Dat doen juist de domme mensen niet.
Natuurlijk. Zij had er alleen wel een groot aandeel in, wist wat voor gruwelijke taferelen zich afspeelden en hield zich stil. Jij vindt het rechtvaardig omdat zij haar straf heeft uitgezeten maar je begrijpt toch wel dat de meeste mensen dit niet rechtvaardig vinden? Als we op het gevoel afgaan. Het is namelijk - in mijn ogen - onmenselijk/ziek waar zij in feite aan heeft meegewerkt. En die denkwijze hebben veel mensen.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 01:13 schreef Tchock het volgende:
[..]
En blijkbaar is haar aandeel in die zaak zodanig, dat een straf van 16 jaar genoeg is. Het is niet Dutroux zelf die de poort uit huppelt.
Oh ja, natuurlijk. Maar de publieke opinie neem ik met een korreltje zout, aangezien de meeste mensen het liefst iedereen aan een hoge boom zouden opknopen. En als de wet in België zo is dat ze recht heeft op voorwaardelijke vrijlating - so be it. Niet dat het er mee eens ben verder, maar iets langer denken dan je onderbuikgevoelens zouden willen dat je doet kan nooit kwaad in dit soort zaken. Overigens is het bepaald niet dat ze vrij is nu, het is voorwaardelijk en ze heeft heel weinig bewegingsruimte.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 01:41 schreef Ziba het volgende:
[..]
Natuurlijk. Zij had er alleen wel een groot aandeel in, wist wat voor gruwelijke taferelen zich afspeelden en hield zich stil. Jij vindt het rechtvaardig omdat zij haar straf heeft uitgezeten maar je begrijpt toch wel dat de meeste mensen dit niet rechtvaardig vinden? Als we op het gevoel afgaan. Het is namelijk - in mijn ogen - onmenselijk/ziek waar zij in feite aan heeft meegewerkt. En die denkwijze hebben veel mensen.
Heel gevaarlijk dit trouwensquote:Op woensdag 29 augustus 2012 02:07 schreef tong80 het volgende:
De advocaat van Jean-Denis Lejeune, wiens 8-jarige dochter Julie de hongerdood stierf in de kelder van Dutroux, zei dat de nabestaanden zullen proberen de wet te veranderen, zodat slachtoffers inspraak krijgen in de strafmaat van veroordeelde criminelen.
Onderbuikgevoel wil ik zoiets niet noemen. En tja, wat is rechtvaardig? Ik vind dit gevoelsmatig niet rechtvaardig. Allesbehalve, maarja, soit. Had inderdaad afgeschaft moeten worden.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 01:45 schreef Tchock het volgende:
[..]
Oh ja, natuurlijk. Maar de publieke opinie neem ik met een korreltje zout, aangezien de meeste mensen het liefst iedereen aan een hoge boom zouden opknopen. En als de wet in België zo is dat ze recht heeft op voorwaardelijke vrijlating - so be it. Niet dat het er mee eens ben verder, maar iets langer denken dan je onderbuikgevoelens zouden willen dat je doet kan nooit kwaad in dit soort zaken. Overigens is het bepaald niet dat ze vrij is nu, het is voorwaardelijk en ze heeft heel weinig bewegingsruimte.
Ze hadden - zoals in Nederland ook gedaan is - die wet af moeten schaffen.
De straf begint te tellen vanaf dat ze werd opgepakt in 1996 hè. Tussen 1996 en 2004 zat ze gewoon in de nor.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 02:39 schreef El_Matador het volgende:
In 2004 30 jaar cel krijgen en in 2012 vrijkomen.
Godverdomme, wat een lekkere "beschaving"...
Ehm, 1996 + 30 = 2026. Het is nu 2012...quote:Op woensdag 29 augustus 2012 02:43 schreef Tchock het volgende:
[..]
De straf begint te tellen vanaf dat ze werd opgepakt in 1996 hè. Tussen 1996 en 2004 zat ze gewoon in de nor.
Ik zeg niet dat ze de hele straf uit zat. Dat zegt niemand. Ik zeg alleen dat je niet moet doen alsof de straf in 2004 begon omdat ze toen is veroordeeld.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 02:44 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ehm, 1996 + 30 = 2026. Het is nu 2012...
Jij vindt het normaal dat een vrouw die op elk moment weg had kunnen lopen en haar man bij de politie had kunnen aangeven, na 16 magere jaartjes cel weer vrij rond mag lopen?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 02:45 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ze de hele straf uit zat. Dat zegt niemand. Ik zeg alleen dat je niet moet doen alsof de straf in 2004 begon omdat ze toen is veroordeeld.
Nee. Of nouja, niet in die zin dat ze van mij langer vast had mogen zitten als dat gekund had.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 02:48 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Jij vindt het normaal dat een vrouw die op elk moment weg had kunnen lopen en haar man bij de politie had kunnen aangeven, na 16 magere jaartjes cel weer vrij rond mag lopen?
Gelukkig.quote:
Iets met klok en klepelquote:Op woensdag 29 augustus 2012 02:50 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Gelukkig.
Er speelt een hoop daar in Belgie. Waren er geen links tussen Dutroux en politici/rechters die ook kinderporno in bezit hadden? Corrupt zooitje.
Ja want zij zijn onfeilbaar. Volgens mij is die jury van je trouwens niet 'getraind' en zijn ze ook niet betrokken bij deze vrijlating.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 01:25 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ze is niet veroordeeld voor verkrachting. En prima wat jij allemaal over mij vindt, dat boeit me werkelijk geen reet. Dat je denkt dat jij dat vanachter je PC'tje op je zolderkamertje beter kunt bepalen dan een onafhankelijke en getrainde jury en rechter getuigt van enorme grootheidswaan en egoïsme.
Oh das allemaal niets. Ze is trouwens wel degelijk verantwoordelijk gehouden voor de dood van de twee meisjes.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 01:30 schreef Tchock het volgende:
[..]
En okay, ik zal het zorgvuldiger formuleren: ze is niet veroordeeld voor het 'faciliteren van verkrachting'. Alleen, voor zover dat woord niet misstaat in deze, voor opsluiting, foltering en deelname aan een criminele bende.
Ze is juist behandeld volgens de vigerende richtlijnen, dat lijkt me nou niet echt op corruptie wijzen.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 02:50 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Gelukkig.
Er speelt een hoop daar in Belgie. Waren er geen links tussen Dutroux en politici/rechters die ook kinderporno in bezit hadden? Corrupt zooitje.
Onderzoek heeft al heel lang aangetoond dat het uit de lucht gegrepen complottheorieën waren.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 02:50 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Gelukkig.
Wie heeft het onderzocht ?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 13:35 schreef lolcat8811 het volgende:
[..]
Onderzoek heeft al heel lang aangetoond dat het uit de lucht gegrepen complottheorieën waren.
Wat is het verschil tussen luisteren naar de publieke opinie en luisteren naar het volk, wat mij altijd werd uitgelegd als zijnde democratie?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 01:45 schreef Tchock het volgende:
[..]
Oh ja, natuurlijk. Maar de publieke opinie neem ik met een korreltje zout, aangezien de meeste mensen het liefst iedereen aan een hoge boom zouden opknopen. En als de wet in België zo is dat ze recht heeft op voorwaardelijke vrijlating - so be it. Niet dat het er mee eens ben verder, maar iets langer denken dan je onderbuikgevoelens zouden willen dat je doet kan nooit kwaad in dit soort zaken. Overigens is het bepaald niet dat ze vrij is nu, het is voorwaardelijk en ze heeft heel weinig bewegingsruimte.
Ze hadden - zoals in Nederland ook gedaan is - die wet af moeten schaffen.
Waarom? Ik vind het vervroegd vrijlaten van dit soort criminelen veel gevaarlijker.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 02:09 schreef Tchock het volgende:
[..]
Heel gevaarlijk dit trouwensEn verder, tsja. Hoe rechtvaardig ook, voor de slachtoffers en nabestaanden is het heel cru.
De rechtbank oordeelde dat er geen gevaar op recidive is.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 14:56 schreef Viajero het volgende:
[..]
Waarom? Ik vind het vervroegd vrijlaten van dit soort criminelen veel gevaarlijker.
Dat zeiden ze de eerste keer dat ze haar vrijlieten waarschijnlijk ook.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 16:24 schreef meth1745 het volgende:
[..]
De rechtbank oordeelde dat er geen gevaar op recidive is.
Nee, dat is begin jaren 90 wel gebleken nadat ze eerder ook al vervroegd vrijkwamquote:Op woensdag 29 augustus 2012 16:24 schreef meth1745 het volgende:
[..]
De rechtbank oordeelde dat er geen gevaar op recidive is.
Ah, de richtlijnen, dan is het goed.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 07:52 schreef Reya het volgende:
[..]
Ze is juist behandeld volgens de vigerende richtlijnen, dat lijkt me nou niet echt op corruptie wijzen.
Maar gelukkig is Belgie zo beschaafd dat ze niet aan mogelijke toekomstige slachtoffers denken en dit soort misdadigers gewoon een tweede, derde, etc kans geven.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 16:28 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Nee, dat is begin jaren 90 wel gebleken nadat ze eerder ook al vervroegd vrijkwam.
Feit is dat ze gewoon naar buiten kan. Da's toch een prettiger idee dan in een gevangenis zitten.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 17:02 schreef deedeetee het volgende:
Las in de krant dat het geen gezellige boel is in zo'n klooster....
de weekdagen bij de nonnen :
Kwart voor 5 op, na half uur goddelijke officie ( psalmen zingen ) daarna stil gebed en om 7 uur de mis. Om 8 uur ontbijt in stilte. De rest van de dag werken : poetsen, helpen in de keuken, naaien, in de tuin werken e.d. afgewisseld met 4- 5 x bidden. Als het mee zit het journaal kijken op tv en om half 9 naar bed.
Je moet er maar zin in hebben
Naar buiten zou ik haar niet aanraden maar ze kan wel rondlopen in het gebouw en ook de tuin is als dat een soort binnenplaats is. Ikzelf moet er niet aan denken al dat bidden is niks voor mij....quote:Op woensdag 29 augustus 2012 17:15 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Feit is dat ze gewoon naar buiten kan. Da's toch een prettiger idee dan in een gevangenis zitten.
De argumenten zijn op?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 16:30 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ah, de richtlijnen, dan is het goed.
Autist Reya aan het woord, nooit geleerd zelfstandig na te denken.
Ze zat voorheen in de gevangenis van vorst; een zeer verouderde en notoir overbevolkte instelling die meerdere malen is geviseerd als zijnde niet voldoende aan internationale standaarden. wellicht is de vrouwenafdeling wat beter te doen, maar ik denk dat een klooster nog altijd een stuk beter is om te verblijven.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 17:02 schreef deedeetee het volgende:
Kwart voor 5 op, na half uur goddelijke officie ( psalmen zingen ) daarna stil gebed en om 7 uur de mis. Om 8 uur ontbijt in stilte. De rest van de dag werken : poetsen, helpen in de keuken, naaien, in de tuin werken e.d. afgewisseld met 4- 5 x bidden. Als het mee zit het journaal kijken op tv en om half 9 naar bed.
Ben benieuwd hoelang ze dat vol gaat houden.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 17:02 schreef deedeetee het volgende:
Ik heb er genoeg. Jij niet. Jij schermt met richtlijnen, dat zijn geen argumenten.quote:
Dat was als antwoord op het corruptie-argument, maar dat was je blijkbaar ontgaan.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 18:47 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik heb er genoeg. Jij niet. Jij schermt met richtlijnen, dat zijn geen argumenten.
Onzin. Iemand die voor de tweede keer in de fout is gegaan, zoals Martin, heeft alle recht op een tweede kans verspeeld.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 21:50 schreef MetalIsAwesome het volgende:
Het enige wat we kunnen hopen is dat ze tot inzicht komt. Ik vind ook dat dit eigenlijk niet hoort, maar zelfs iemand die verschrikkelijke misdaden heeft gepleegd, maar tot inzicht komt en berouw heeft, die dient begrip te krijgen, hoewel ik dus niet weet of Michelle Martin ooit tot inzicht komt.
Dat vind ik altijd zo'n onzin een overbevolkte gevangenis, zolang de deuren nog dicht kunnen passen er nog mensen bij.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 18:28 schreef Reya het volgende:
[..]
Ze zat voorheen in de gevangenis van vorst; een zeer verouderde en notoir overbevolkte instelling die meerdere malen is geviseerd als zijnde niet voldoende aan internationale standaarden. wellicht is de vrouwenafdeling wat beter te doen, maar ik denk dat een klooster nog altijd een stuk beter is om te verblijven.
Wat barbaars. In een beschaafde samenleving en rechtsstaat geven wij dit soort misdadigers kans op kans op kans om nieuwe slachtoffers te maken. Dat is beschaafd.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 08:15 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Onzin. Iemand die voor de tweede keer in de fout is gegaan, zoals Martin, heeft alle recht op een tweede kans verspeeld.
Toen ging ze toch ook het klooster in?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 16:28 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Nee, dat is begin jaren 90 wel gebleken nadat ze eerder ook al vervroegd vrijkwam.
Arme armen.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 13:52 schreef tong80 het volgende:
Malonne - Michelle Martin, de vrouw die Julie en Melissa in de kelder van Dutroux liet sterven van de honger, gaat voedselpakketten voor de armen samenstellen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |