er is al vele jaren onbegrip vanuit de samenleving.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 11:56 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Ik vind er weinig ongelooflijks aan, eerlijk gezegd. Sterker nog: in principe had ze in 2006 al kunnen vrijkomen, gewoon omdat de wetgeving dat bepaalt...
Elke gevangenisstraf is eindig, tenzij levenslang is opgelegd. Zo komt in NL binnenkort ook Volkert v/d Graaf vrij. Doe je niets aan.
Uiteraard, dat begrijp ik zelfs. Maar blijkbaar heeft de rechtbank er anders over beslist. Anders had ze wel levenslang gehad.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 11:59 schreef valisi het volgende:
[..]
er is al vele jaren onbegrip vanuit de samenleving.
Dit soort beesten verdiend gewoon geen tweede derde kans.
Bij een gevangenisstraf voor bepaalde tijd wel. Chapman is echter veroordeeld tot een straf van twintig jaar tot levenslang. Niet echt voor bepaalde tijd dus.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 12:07 schreef Tijn het volgende:
Dat een gevangenisstraf afloopt, wil helemaal niet automatisch betekenen dat iemand vrij komt. Mark Chapman zit ook nog steeds vast.
Dat blijft dus onbegrijpelijk en zeker als er al zoveel commotie over is in de lage landen.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 12:03 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Uiteraard, dat begrijp ik zelfs. Maar blijkbaar heeft de rechtbank er anders over beslist. Anders had ze wel levenslang gehad.
Verschilt van land tot land, denk ik. Breivik kan in Noorwegen ook de rest van z'n leven vastzitten, ondanks dat ie tot een gevangenisstraf voor bepaalde tijd is veroordeeld. Volgens mij is dat in Nederland weer anders geregeld.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 12:07 schreef Tijn het volgende:
Dat een gevangenisstraf afloopt, wil helemaal niet automatisch betekenen dat iemand vrij komt. Mark Chapman zit ook nog steeds vast.
De situatie is al triest genoeg, maak het niet nog triester met dit soort reacties, dan kan je beter naar telegraaf.nlquote:Op maandag 9 mei 2011 15:20 schreef doorzuipenmanagerworden het volgende:
Hopelijk gaat iemand voor eigen rechter spelen... er is echt wat mis daar in Belgique
Ja, dankzij een noodwetje.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 13:18 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Verschilt van land tot land, denk ik. Breivik kan in Noorwegen ook de rest van z'n leven vastzitten, ondanks dat ie tot een gevangenisstraf voor bepaalde tijd is veroordeeld. Volgens mij is dat in Nederland weer anders geregeld.
Ja daar heb je gelijk in Maar ze moeten zulke daders goed hard straffen niet iedere keer die medelijden en bescherming bieden die ze nu krijgen.Dat is ook wat mensen gek kan makenquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 11:31 schreef valisi het volgende:
[..]
het gaat om het idee.
veel mensen zeggen wel "ik ga haar vermoorden" maar weinigen zullen het echt overwegen en doen.
dan ga je lang de bak in en staat je leven compleet op de kop.
Stel je voor je hebt een leuk gezinnetje, 3 kinderen, lieve vrouw, leuke familie en vrienden en leuke baan.
Een van je dochters word verkracht en vermoord. de dader krijgt weer een flutstraf en jij wacht hem op als hij vrij komt. schiet hem ter plekke dood.
Dan word je veroordeeld wegens moord met voorbedachte rade en omdat de dader zo zielig was ga je lang de bak in.
Je verliest je baan, je gezin inkomen en ook papa is er niet meer.
Je twee andere kinderen groeien in nog meer ellende op.
"links" leeft van geitenwollensokken beroepen en bedrijfjes.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 13:36 schreef simpelintje het volgende:
[..]
Ja daar heb je gelijk in Maar ze moeten zulke daders goed hard straffen niet iedere keer die medelijden en bescherming bieden die ze nu krijgen.Dat is ook wat mensen gek kan maken
Links Rechts maakt niet uit. Ze zijn in de politiek hier helemaal niet bezig. Hun missie is de banken redden en wij moeten daar aan mee doen. Wat er in het echte leven gebeurt is niet belangrijk. Maar wij als volk pikken alles totdat iemand doordraaitquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 13:38 schreef valisi het volgende:
[..]
"links" leeft van geitenwollensokken beroepen en bedrijfjes.
die willen geen echte oplossingen want dan verliezen ze hun baantjes.
Waar lees je dat?quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 17:00 schreef bloodymary1 het volgende:
En dat ze ook nog eens elke dag 5.000 Euro mee krijgt, dat is toch echt belachelijk.
Er is dus geen sprake van 'meekrijgen'.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 17:03 schreef bloodymary1 het volgende:
Het klooster gaat bewaakt worden en dat kost 5.000 Euro per dag. Dat is per jaar 1.825.000.
Logisch toch? Straks krijgen we berichten te lezen dat ze is ontsnapt uit het klooster. Snap niet dat ze zo'n mens vrij laten bahbahquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 17:27 schreef -Hakuna- het volgende:
Denk dat dit nog tot heel veel comflicten en confronties gaat lijden bij dat klooster.
Heb al ergens gelezen dat er buurtbewoners zijn die met allerlij (illegale) akties proberen haar komst te verhinderen.
Nou, laat die bewaking dan maar weg, als ze er toch geen profijt van heeft...quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 17:18 schreef Reya het volgende:
[..]
Nee? Ze heeft er zelf geen profijt van.
In Nederland kun je niet langer vastgehouden worden dan je celstraf, tenzij je door een rechter bevonden bent een gevaar voor de samenleving te zijn.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 13:18 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Verschilt van land tot land, denk ik. Breivik kan in Noorwegen ook de rest van z'n leven vastzitten, ondanks dat ie tot een gevangenisstraf voor bepaalde tijd is veroordeeld. Volgens mij is dat in Nederland weer anders geregeld.
Je vindt echt dat 5,000 euro uitgeven om iemand te bewaken hetzelfde is als diegene 5,000 euro per dag contant in het handje geven?quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 17:35 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Nou, laat die bewaking dan maar weg, als ze er toch geen profijt van heeft...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |