http://www.hln.be/hln/nl/(...)rgen-vrijkomen.dhtmlquote:Michèle Martin kan morgen mogelijk vrijkomen. Dat meldt RTL Info. De ex-vrouw van pedofiel en moordenaar Marc Dutroux werd in 2004 veroordeeld tot dertig jaar cel voor haar betrokkenheid in de zaak Dutroux. Martin diende vorige week haar vierde verzoek tot vervroegde vrijlating in.
Martin was in augustus 1996 gearresteerd en werd in 2004 veroordeeld tot dertig jaar cel wegens medeplichtigheid. Ze was op de hoogte van de misdrijven van haar man, maar ondernam niets om hem te stoppen met het ontvoeren, misbruiken en vermoorden van meisjes.
De strafuitvoeringsrechtbank heeft vandaag in haar voordeel geoordeeld. Indien het openbaar ministerie geen cassatieberoep aantekent, mag Martin morgen de cel verlaten.
Aan de vrijlating zijn voorwaarden verbonden. Zo mag de vrouw niet naar bepaalde plaatsen waar slachtoffers woonden en mag ze ook niet met de media praten.
Martin was in 1989 al tot vijf jaar veroordeeld voor verkrachting van minderjarige meisjes, maar werd in 1992 vervroegd vrijgelaten. (belga/anp/tma/mvdb)
http://www.brabantsdagbla(...)voorwaarden-vrij.ecequote:BRUSSEL - De ex-vrouw van kindermoordenaar Marc Dutroux, Michelle Martin, komt vervroegd vrij. Er worden wel eisen gesteld aan de vervroegde vrijlating van de vrouw. Dit heeft de zogeheten strafuitvoeringsrechtbank in Mons (Bergen) dinsdag bepaald. Dat meldden verschillende Vlaamse media.
Martin gaat naar een Belgisch klooster als zij uit de gevangenis komt. Dit klooster mag echter niet in de provincies Luik en Luxemburg, beiden in het oosten van België, staan.
Volgens het Belgische persbureau Belga zou een klooster van de Arme Klaren in Malonne bij Namen bereid zijn Martin onderdak te geven. In Nederland zijn de Arme Klaren beter bekend als clarissen, de vrouwelijke tak van de franciscanen.
De ex van Dutroux werd in 2004 veroordeeld tot 30 jaar cel voor haar medeplichtigheid aan de moorden op vier meisjes. Martin poogt al langere tijd vrij te komen, maar haar verzoeken werden meermaals afgewezen omdat de vrouw geen opvang had.
Ook was er protest van de nabestaanden. Paul Marchal, de vader van een van de slachtoffers, zei vrijdag nog dat waar Martin zich ook denkt te verstoppen, ze hem overal zal tegenkomen.
Dutroux zit een levenslange gevangenisstraf uit, zonder uitzicht op vervroegde vrijlating.
Inderdaad.quote:Op maandag 9 mei 2011 14:13 schreef Sisiorange94 het volgende:
Dat soort mensen moeten nooit vrij komen, als het aan mij ligt.
Snap ik het niet, of is het extreem vervroegdquote:Martin was in augustus 1996 gearresteerd en werd in 2004 veroordeeld tot dertig jaar cel wegens medeplichtigheid. Ze was op de hoogte van de misdrijven van haar man, maar ondernam niets om hem te stoppen met het ontvoeren, misbruiken en vermoorden van meisjes.
De strafuitvoeringsrechtbank heeft vandaag in haar voordeel geoordeeld. Indien het openbaar ministerie geen cassatieberoep aantekent, mag Martin morgen de cel verlaten.
In Nederland is vervroegde vrijlating gebruikelijk na uitzitten van tweederde van de straf, in andere landen is dat vaak een stuk eerder.quote:Op maandag 9 mei 2011 14:48 schreef Piles het volgende:
[..]
Snap ik het niet, of is het extreem vervroegdDe helft van de straf...
O wat zielig, ja nu begrijp ik haar gedrag volkomenquote:Op maandag 9 mei 2011 16:51 schreef Ronaldsen het volgende:
Ze heeft trouwens best een tragisch levensverhaal, haar vader overleed bij een verkeersongeluk toen hij voor haar iets ging ophalen wat ze vergeten was mee naar school te nemen.
Ze was toen 6 jaar, vervolgens heeft ze als kind altijd moeten aanhoren dat zij verantwoordelijk was voor de dood van haar vader.
Ze krijgt in ieder geval een tweede 'kans'..quote:Op maandag 9 mei 2011 14:07 schreef Ferdo het volgende:
[..]
http://www.hln.be/hln/nl/(...)rgen-vrijkomen.dhtml
Kijken of de celstraf nu wél heeft gewerkt.
Zoiets wens je niemand inderdaad, maar dat mensen haar een 2e kans gunnen? nee. Ze wist wat marc allemaal deed, ook wanneer ze in de kelder ofzoiets zaten maar altijd zwijgen, dan hoort ze ook voor altijd te zwijgen.quote:Op maandag 9 mei 2011 16:51 schreef Ronaldsen het volgende:
Ze heeft trouwens best een tragisch levensverhaal, haar vader overleed bij een verkeersongeluk toen hij voor haar iets ging ophalen wat ze vergeten was mee naar school te nemen.
Ze was toen 6 jaar, vervolgens heeft ze als kind altijd moeten aanhoren dat zij verantwoordelijk was voor de dood van haar vader.
(niet dat haar gruweldaden er daardoor minder op worden hoor)
Een derde kans al, walgelijk dat zulke mensen vrijkomen en nog vervroegd ook na het uitzitten van de helft van haar straf.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 18:30 schreef Maron het volgende:
[..]
Ze krijgt in ieder geval een tweede 'kans'..
Vandaar ook die laatste zin tussen haakjes die je niet quotequote:Op dinsdag 10 mei 2011 18:05 schreef deedeetee het volgende:
[..]
O wat zielig, ja nu begrijp ik haar gedrag volkomen![]()
maar niet heus
Ik vind het gewoon niet terzake doen, jij schijnbaar wel anders had je het niet hier gepost.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 18:53 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Vandaar ook die laatste zin tussen haakjes die je niet quote
Tuuurlijk, maar het is toch een zielige vrouw, dan is het iets meer vergevenquote:Op maandag 9 mei 2011 16:51 schreef Ronaldsen het volgende:
(niet dat haar gruweldaden er daardoor minder op worden hoor)
quote:Michelle Thérèse Rita Martin, dochter van Aguste, Adolphe Martin en Henriette, Françoise, Félicienne Puers. Geboren op 15 januari 1960 in Watermaal-Bosvoorde. Officeel beroep: huisvrouw. Enig kind. Gehuwd met Marc Dutroux, moeder van drie kinderen. Gedomicilieerd in Lobbes (Sars-la-Buissière). Michelle Martin woonde niet op hetzelfde adres als haar man. Kwestie van meer steun te kunnen ontvangen en minder belastingen te moeten betalen.
Michelle Martin is eigenlijk onderwijzeres, een meisje van vrij goede komaf. Een mooi, blond en verlegen kind dat, wanneer ze in 1981 Marc Dutroux op de schaatsbaan leert kennen, hunkert naar een man die haar zou verlossen van haar autoritaire moeder. Michelle heeft haar vader maar zes jaar gekend. Toen stierf hij in een auto-ongeval. Michelle zat naast hem, zij werd ernstig gewond. Haar moeder zou haar vanaf dat ogenblik geen seconde meer uit het oog verliezen.
Michelle leidt een onopvallend leventje, waar niets op aan te merken valt. Ze studeert af als onderwijzeres en is net haar eerste jaar les aan het geven als ze Marc Dutroux ontmoet. Hij lijkt haar prins op het witte paard maar hij wordt haar ondergang. Dutroux leert haar de liefde kennen in een caravan die hij voor dat doel naast de schaatsbaan in Vorst installeert. Michelle is in de ban van Dutroux, ook al slaat hij haar en verplicht hij haar tot triootjes waarvan hij vunzige filmpjes maakt. Martin weet van zijn eerste reeks ontvoeringen, ze is er soms bij en ze is getuige van de filmpjes die hij maakt. Een echte partner in crime is ze niet. Dutroux bepaalt, zij voert alleen maar uit. Michelle Martin, zwanger, verliest haar tweede kind als ze in voorhechtenis zit voor de ontvoeringen en verkrachtingen van de vijf meisjes.
Toen zij voorwaardelijk werd vrijgelaten, zat haar man nog in de cel. Het was dé kans om Marc Dutroux te verlaten. Ze dàcht er zelfs niet aan.
Bij de tweede reeks ontvoeringen en verkrachtingen van Julie, Melissa, An, Eefje, Sabine en Laetitia neemt ze de schuld voor het overlijden van de twee kleintjes op zich. Zij had de opdracht gekregen hen eten te brengen. Ze deed het niet omdat ze bang was van de kelder en omdat de afsluitpoort blokkeerde.
Na haar aanhouding op 12 augustus 1996 is er veel veranderd. Ze lijkt uit de ban te zijn geraakt van de man die ze adoreerde. Van kritiekloze volgelinge van Dutroux is ze nu een geduchte tegenstandster geworden. Ze is van hem gescheiden en van loyaliteit is geen sprake meer. Op basis van haar verklaringen zijn de speurders ervan overtuigd dat Dutroux ook Julie en Melissa heeft ontvoerd. Iets wat hij altijd heeft ontkend.
Nu post jij notabene haar hele levensverhaalquote:Op dinsdag 10 mei 2011 19:18 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon niet terzake doen, jij schijnbaar wel anders had je het niet hier gepost.
Dat geeft een veel beter beeldquote:Op dinsdag 10 mei 2011 21:42 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Nu post jij notabene haar hele levensverhaal
quote:Ze was toen 6 jaar, vervolgens heeft ze als kind altijd moeten aanhoren dat zij verantwoordelijk was voor de dood van haar vader.
Ik wel, ergens op een Belgische site, maar heb de link niet meer bij de hand.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 22:08 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat geeft een veel beter beeld![]()
Ik heb overgens niks kunnen vinden over :
[..]
quote:Michelle Martin (Waterloo, 15/01/1960), is enig kind en verliest op zesjarige leeftijd haar vader in een verkeersongeval waar ze zelf een schedelbreuk oploopt. Ze kreeg een erg beschermde opvoeding, liep normaal school en behaalde in 1981 het diploma van onderwijzeres.
Ik heb dit nog gevonden, in een andere tekst kwam het nog wat zwaarder naar voren, maar dit dus:quote:Op dinsdag 10 mei 2011 22:12 schreef deedeetee het volgende:
Ze liep een schedelbreuk op meer kan ik echt niet vinden.
[..]
quote:Als kind had ik het idee dat ze me verantwoordelijk achtte voor de dood van mijn vader. Het had die ochtend gevroren en mijn vader wilde vroeg vertrekken. Er was een carnavalsfeest op school en ik was mijn masker thuis vergeten, zodat we haastig terug naar huis moesten keren om nog op tijd te komen. Die vergetelheid verweet mijn moeder me.
quote:Michelle Martin, de ex-vrouw van Marc Dutroux, komt binnenkort vrij.
Het parket-generaal van Bergen gaat niet in cassatie tegen de uitspraak van de strafuitvoeringsrechtbank over haar vrijlating.
Zeven jaar nadat ze op het proces-Dutroux veroordeeld werd tot 30 jaar gevangenisstraf komt Martin vervroegd vrij. Dinsdag 10 mei om 16.00 uur verstreek de termijn waarbinnen het parket-generaal in Bergen de beslissing kon opschorten met een cassatieverzoek.
Haar eigen smoesje dus, ja daar hoef ik niet in te trappen....quote:Op dinsdag 10 mei 2011 22:17 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Ik heb dit nog gevonden, in een andere tekst kwam het nog wat zwaarder naar voren, maar dit dus:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |