Terecht. Eeuwig blijven dwarszitten dat wijf op elke mogelijke manier.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 07:27 schreef tong80 het volgende:
MALONNE (ANP) - De vader van het vermoorde meisje Eefje Lambrecks heeft donderdag een deurwaarder naar het klooster van de Arme Klaren in het Belgische Malonne gestuurd. Michelle Martin zou de erfenis van haar moeder in het klooster hebben ondergebracht. Dat schrijven Het Belang van Limburg en de Gazet van Antwerpen vrijdag.
Jean Lambrecks wil de spullen in beslag laten nemen. Martin werd veroordeeld tot het betalen van 179.000 euro aan de nabestaanden van de slachtoffers van haar ex-man kinderverkrachter en moordenaar Marc Dutroux. Volgens Lambrecks hebben zij nog geen euro gezien.
Dat soort beestmensen verdient het opgejaagd te worden tot aan hun graf.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 09:19 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Terecht. Eeuwig blijven dwarszitten dat wijf op elke mogelijke manier.
Dat is recht. Ben je het daar niet mee eens dan ben je sharia voorstander, vraag het Koos maar.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 15:03 schreef LXIV het volgende:
Iedereen verdient een derde kans. Ook iemand die al twee keer handlanger is geweest van het ontvoeren, verkrachten, vermoorden en doodhongeren van meisjes uit gewin.
Dat is niet erg. Erg is pas de doodstraf.
Bronquote:Michelle Martin, de ex-vrouw van Marc Dutroux, zou bij haar vervroegde vrijlating ook in een Nederlands klooster terechtkunnen. Dat schrijft het Nederlandse dagblad Trouw zaterdag.
Nederlandse kloosters reageren aarzelend op de vraag of Martin welkom is bij vervroegde vrijlating, zo schrijft de krant. Toch blijkt de ex van Dutroux welkom. 'In principe staat hier de deur open', zegt abt Daniel Hombergen van de abdij Maria-Toevlucht in Zundert.
dat beest heeft zogenaamd spijt?quote:Op maandag 13 augustus 2012 07:56 schreef tong80 het volgende:
Michelle Martin heeft niet alleen de villa en het spaargeld van haar moeder afgeschermd voor een claim van burgerlijke partijen in de zaak-Dutroux. Ze deed dat ook met een collectie juwelen en munten, zo blijkt uit stukken uit het dossier-Dutroux. .
Martin liet de collectie op naam van haar dementerende moeder zetten en deed na haar overlijden via de notaris afstand van de erfenis. De juwelen kwamen zo in handen van haar kinderen.
Uit de inventarisatie blijkt dat de collectie gouden Krugerrandmunten, gouden Ecu's uit 1987, parelkettingen, broches, armbanden en ringen bevat. In totaal gaat het om 57 juwelen, samen goed voor mogelijk meer dan 10.000 euro. De juwelencollectie werd in augustus 1996 in beslag genomen tijdens huiszoekingen in het huis van Marc Dutroux en Michelle Martin in Sars-la-Buissière.
Met een brief aan onderzoeksrechter Jacques Langlois op 15 oktober 1997 verklaarde Henriette Puers, de moeder van Martin, die met een zware psychische stoornis in een instelling was opgenomen, dat de juwelen van haar zijn. De brief is echter geschreven door Martin, getuige een krabbel onderaan 'met toestemming' van haar moeder. Puers overleed op 1 januari 2000.
Vorige week werd bekend dat Martin sinds 2004 het bedrag van 256 euro bij elkaar heeft gespaard om burgerlijke partijen te vergoeden. Jean Lambrecks, vader van de vermoorde Eefje, probeerde vorige week beslag te leggen op bezittingen die Martin liet verhuizen naar het klooster van de arme klaren in Malonne. 'Het ging om een paar waardeloze potten en pannen', zegt hij. 'Wij kregen op vrijdagavond echter al meteen een ingebrekestelling in de bus van de advocaat van de kinderen van Dutroux. Om ons erop te wijzen dat alle spullen nu op hun naam staan en wij hen met rust moeten laten. Het spel wordt bijzonder hard gespeeld.'
klooster, kindermisbruik, ik snap het wel een beetje, hoor.quote:Op maandag 13 augustus 2012 08:30 schreef greyshade het volgende:
[..]
dat beest heeft zogenaamd spijt?
Wat een spijt als je wel de tijd en moeite neemt om je erfenis veilig te stellen ipv dit af te staan aan de nabestaanden of een organisatie die zich inzet voor vermiste kinderen of zo.
Bovendien snap ik niet hoe die nonnen een dergelijk beest onderdak gaan bieden, zeker na alle schandalen met kindermisbruik en moord.
Nou en. Gewoon een knettergek wijf.quote:Op maandag 9 mei 2011 16:51 schreef Ronaldsen het volgende:
Ze heeft trouwens best een tragisch levensverhaal, haar vader overleed bij een verkeersongeluk toen hij voor haar iets ging ophalen wat ze vergeten was mee naar school te nemen.
Ze was toen 6 jaar, vervolgens heeft ze als kind altijd moeten aanhoren dat zij verantwoordelijk was voor de dood van haar vader.
(niet dat haar gruweldaden er daardoor minder op worden hoor)
Dat lijkt me voor de hand liggen :quote:Op maandag 13 augustus 2012 08:30 schreef greyshade het volgende:
Bovendien snap ik niet hoe die nonnen een dergelijk beest onderdak gaan bieden, zeker na alle schandalen met kindermisbruik en moord.
Met die redenatie heeft ze toch een prima opvangplek in de gevangenis?quote:Op maandag 13 augustus 2012 14:03 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat lijkt me voor de hand liggen :
Omdat het vrome christenen zijn en in de bijbel staat dat Jezus heeft gezegd : 70 maal 7 x zult gij vergeven.
Nou zullen die nonnen - persoonlijk - geen vergeving hoeven te geven aan MM maar ze vinden wrs wel dat ze recht heeft op opvang.
Mee eens.quote:Op maandag 13 augustus 2012 14:28 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Met die redenatie heeft ze toch een prima opvangplek in de gevangenis?
Ik weet genoeg mensen die haar willen grillen.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 18:17 schreef Beeertjee het volgende:
Is dat mens niet veiliger in de gevangenis?
Ik begrijp niet wat ze in een klooster wilt doen, ze zal nooit ergens een normaal leven kunnen opbouwen.
Dit lijken me echt fijne berichten voor de ouders wiens kinderen dat loeder heeft laten verhongeren. Terwijl ze wel de honden voerde..quote:wo 22 aug 2012, 09:00
Zoon: "Michelle Martin goede moeder" BRUSSEL - De oudste zoon van kindermoordenaar Marc Dutroux en Michelle Martin vindt dat zijn moeder recht heeft op rust in een klooster. Frédéric Dutroux (28) wenst zijn moeder na haar aankomende vrijlating niets dan goeds. “Ze is een stille vrouw en een goede moeder voor ons”, zo zegt hij in een interview met het Vlaamse weekblad Dag Allemaal.
Frédéric, die nog een jonger broertje en zusje heeft, vindt dat Michelle Martin genoeg heeft geboet voor haar daden en dat ze haar vervroegde vrijlating heeft verdiend. "Ze heeft haar straf uitgezeten. Als haar zoon wens ik haar niets dan goeds. Ik wens iedereen in deze zaak een vredig leven. Niet alleen mijn moeder, maar ook de slachtoffers en hun nabestaanden. Zelfs mijn vader, al is het totaal niet aan de orde om hém vrij te laten"
De zoon heeft niet veel contact meer met zijn moeder, maar hij is wel van plan haar in de nabije toekomst op te zoeken. “Als ze vrij is, dan zal ik ‘ns met haar afspreken. Later, niet de dag waarop ze vrijgelaten wordt. Ik hoop dat ze niet waangevallen wordt door een of andere gek.”
Martin werd in 1996 opgepakt en in 2004 veroordeeld tot 30 jaar cel wegens medeplichtigheid aan de ontvoering en dood van vier meisjes. Nu ze meer dan een derde van haar straf heef uitgezeten, maakt ze gebruik van de wettelijke mogelijkheid om vervoegd vrij te komen. Na haar vrijlating gaat zij in het clarissenklooster in Malonne wonen.
De ontwikkelingen leiden in België tot veel onrust. Vorig week nog namen zo’n 5000 Belgen deel aan een protestmars tegen de aangekondigde invrijheidsstelling. De regering heeft het klooster waar Martin intrekt inmiddels politiebescherming toegezegd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |