abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96756588
Na jarenlang bij haar dominante en depressieve moeder te hebben gewoond, die haar de schuld gaf van het overlijden van Michele’s vader was de maat vol bij haar. Trouwen met Marc Dutroux leek de ideale uitkomst. Michele verwacht een gelukkig huwelijk met deze man waarin wederzijds respect voorop staat. Verwachtingen zijn echter nooit realiteit, in de werkelijkheid zal het beeld wat je ergens van hebt altijd tegenvallen
Michele, die een leven vol schuldgevoelens en liefdeloosheid achter zich liet, stortte zich in een relatie met een man die ongekende misdaden zou gaan plegen. Was Michele Martin zich hier van bewust of werd ze onderdrukt door de persoonlijkheid van haar toenmalige man Marc Dutroux. Waarschijnlijk het laatste. Door de gebeurtenissen uit het leven van Michele en door de beïnvloeding van de mensen met wie zij omging is de Michele de vrouw geworden zoals heel de wereld haar kent. Maar in feite is Michele een onzekere, onstabiele en beïnvloedbare vrouw, een vrouw met een laag zelfbeeld gevormd door haar moeder en door Marc.
Michele kon niet zelf nadenken over de dingen die ze deed, dit heeft ze immers nooit geleerd. Lichamelijk is Michele Martin een volwassenen vrouw, maar geestelijk werd ze haar hele leven getreiterd, beschuldigt en misbruikt. Michele Martin, naïeve echtgenote en 7e slachtoffer van Marc Dutroux.
Had Michele überhaupt wel gestraft moeten worden voor daden die zij onder dwang heeft moeten uitvoeren? Is vijftien jaar eigenlijk geen vijftien jaar teveel?
Iemand die zo’n laag zelfbeeld heeft en psychisch zo met zichzelf in de knoop zit moet geholpen worden op een andere manier. Michele heeft nooit de kans gekregen om te groeien, om volwassen te worden. Wat ze nodig heeft is een goeie opvoeding. Opvoeding door ons vrije Nederland, een land dat aan haar laat zien welke waarden en normen geoorloofd zijn.
Michele haar verwachtingen van het huwelijk met Dutroux waren anders dan de bittere werkelijkheid heeft bewezen. Laten wij als vrij Nederland, deze kwetsbare vrouw met open armen ontvangen en haar het goeie voorbeeld geven. Een goed voorbeeld doet immers volgen.
pi_96757495
quote:
0s.gif [b]Op vrijdag 13 mei 2011 17:06
Had Michele überhaupt wel gestraft moeten worden voor daden die zij onder dwang heeft moeten uitvoeren?
Toen Dutroux al achter slot en grendel zat liet zij Julie en Melissa verhongeren in de kelder (terwijl ze de hond wél eten kwam geven). Daar was geen sprake van dwang want hij zat in de cel. Angst misschien ja, maar dan nog. Als je zelf die kelder niet in durft dan trek je ergens aan de bel.
  vrijdag 13 mei 2011 @ 17:34:52 #103
341872 spookje-van-het-noorden
eng, maar toch best lief
pi_96757819
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 17:26 schreef Ciske- het volgende:

[..]

Toen Dutroux al achter slot en grendel zat liet zij Julie en Melissa verhongeren in de kelder (terwijl ze de hond wél eten kwam geven). Daar was geen sprake van dwang want hij zat in de cel. Angst misschien ja, maar dan nog. Als je zelf die kelder niet in durft dan trek je ergens aan de bel.
idd, dat gestoorde mens had in de cel moeten blijven
  vrijdag 13 mei 2011 @ 18:29:31 #104
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_96759839
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 17:26 schreef Ciske- het volgende:

[..]

Precies en dan was Dutroux niet vrij gekomen maar had nog vele jaren langer in de bak gezeten. Ze was dan mooi van hem af geweest. :Y
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  dinsdag 31 juli 2012 @ 09:44:18 #105
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_114885466
Het 'wellicht' kan uit de TT...

http://www.deredactie.be/(...)20731_michellemartin

quote:
Michelle Martin komt vervroegd vrij

Belga
di 31/07/2012 - 09:25
Michelle Martin, de ex-vrouw van Marc Dutroux, wordt vervroegd vrijgelaten onder voorwaarden. Dat heeft de rechtbank zonet beslist. Martin zit in de cel sinds 1996, in 2004 werd ze veroordeeld tot 30 jaar.

In 2004 werd Michelle Martin tot 30 jaar cel veroordeeld voor medeplichtigheid aan de misdaden van Marc Dutroux, haar voormalige echtgenoot. Omdat ze toen al 8 jaar in voorhechtenis zat, kwam ze al een tijdje in aanmerking voor een voorwaardelijke vrijlating. Het was intussen de vijfde keer dat ze een verzoek tot vrijlating indiende.

Vorig jaar werd haar vervroegde vrijlating opgeschort, nadat het Franse klooster waar ze zou verblijven had beslist om haar toch niet op te nemen. Martin krijgt nu onderdak bij een Belgisch klooster, zij het niet in de provincie Luxemburg of Henegouwen.
Man man man :r
  dinsdag 31 juli 2012 @ 09:55:11 #106
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_114885725
O+ Ach die arme madam :* zie haar zachtjes wegkwijnen in haar cel ;( in België meet Justitie gelukkig nog met de menselijke maat ^O^ ook daders kunnen slachtoffer zijn :Y.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  dinsdag 31 juli 2012 @ 09:58:02 #107
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_114885793
Van gevangeniscel naar kloostercel ...
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  dinsdag 31 juli 2012 @ 11:08:58 #108
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_114887971
Ik denk dat de ouders van haar (ex-man's)slachtoffers haar eerder een koelcel gunnen......
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  dinsdag 31 juli 2012 @ 11:17:33 #109
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_114888283
Ik hoop dat ze maar snel sterft van pure ellende . :@
Niets aan verloren.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_114889385
quote:
13s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 09:44 schreef Roel_Jewel het volgende:
Het 'wellicht' kan uit de TT...

[..]

Man man man :r
Belachelijk. Begrijp ook niet wat het nut is om 30 jaar op te leggen als je effectief na iets meer dan de helft eruit mag. :{
Is dat om het 'gepeupel' te foppen? En dit is al de 2e keer dat ze vervroegd vrijkomt. Hebben die mensen nou echt niets geleerd? :N
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  Trouwste user 2022 dinsdag 31 juli 2012 @ 12:26:07 #111
7889 tong80
Spleenheup
pi_114890831
Nog een bericht

BRUSSEL - De ex-vrouw van kindermoordenaar Marc Dutroux, Michelle Martin, komt vervroegd vrij. Er worden wel eisen gesteld aan de vervroegde vrijlating van de vrouw. Dit heeft de zogeheten strafuitvoeringsrechtbank in Mons (Bergen) dinsdag bepaald. Dat meldden verschillende Vlaamse media.

Martin gaat naar een Belgisch klooster als zij uit de gevangenis komt. Dit klooster mag echter niet in de provincies Luik en Luxemburg, beiden in het oosten van België, staan.

Volgens het Belgische persbureau Belga zou een klooster van de Arme Klaren in Malonne bij Namen bereid zijn Martin onderdak te geven. In Nederland zijn de Arme Klaren beter bekend als clarissen, de vrouwelijke tak van de franciscanen.

De ex van Dutroux werd in 2004 veroordeeld tot 30 jaar cel voor haar medeplichtigheid aan de moorden op vier meisjes. Martin poogt al langere tijd vrij te komen, maar haar verzoeken werden meermaals afgewezen omdat de vrouw geen opvang had.

Ook was er protest van de nabestaanden. Paul Marchal, de vader van een van de slachtoffers, zei vrijdag nog dat waar Martin zich ook denkt te verstoppen, ze hem overal zal tegenkomen.

Dutroux zit een levenslange gevangenisstraf uit, zonder uitzicht op vervroegde vrijlating.

Absurd. Hier word je kwaad om. :( Drie jaar geleden werd ze al vervroegd vrij gelaten. Maar Paul Maréchal ging toen succesvol in hoger beroep.

:{
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 dinsdag 31 juli 2012 @ 12:28:54 #112
7889 tong80
Spleenheup
pi_114890937
BRUSSEL - Paul Marchal, de vader van een slachtoffer van de Belgische kindermoordenaar Marc Dutroux, heeft nieuw verzet aangekondigd tegen de vervroegde vrijlating van de ex-vrouw van Dutroux, Michelle Martin.

Waar Martin zich ook denkt te verstoppen, overal zal ze mij tegenkomen, aldus de vader van de vermoorde An vrijdag in Belgische media. Een rechtbank in Bergen buigt zich dinsdag over het jongste verzoek van Martin om vervroegd vrij te komen.

De ex van Dutroux was in 2004 veroordeeld tot 30 jaar cel voor haar medeplichtigheid aan de moorden op An en drie andere meisjes. Zij poogt al sinds 2007 vrij te komen. Vorig jaar werd haar aanvraag tot voorlopige vrijlating aanvaard. Maar door protesten van Marchal kon het reclasseringsplan niet worden uitgevoerd, waardoor Martin opgesloten bleef.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Moderator dinsdag 31 juli 2012 @ 12:34:59 #113
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_114891160
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 16:51 schreef Ronaldsen het volgende:
Ze heeft trouwens best een tragisch levensverhaal, haar vader overleed bij een verkeersongeluk toen hij voor haar iets ging ophalen wat ze vergeten was mee naar school te nemen.
Ze was toen 6 jaar, vervolgens heeft ze als kind altijd moeten aanhoren dat zij verantwoordelijk was voor de dood van haar vader.

(niet dat haar gruweldaden er daardoor minder op worden hoor)
de slachtoffertjes hebben pas tragische levensverhalen ...
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Trouwste user 2022 dinsdag 31 juli 2012 @ 13:18:29 #114
7889 tong80
Spleenheup
pi_114892739
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 12:34 schreef sp3c het volgende:

[..]

En de familieleden. Die leven ook nog in een hel.

pi_114905103
Die 'vrouw' wordt vroeger of later dood teruggevonden, en het zal geen natuurlijke dood zijn.

Althans ik denk dat veel familieleden van de slachtoffers nog een rekening met haar te vereffenen hebben, en mijn zege hebben ze.
"You can call me Susan if it makes you happy"
  Trouwste user 2022 dinsdag 31 juli 2012 @ 18:13:23 #116
7889 tong80
Spleenheup
pi_114905409
Vreemd dat er in dit topic zo weinig wordt gepost. Ik vind het verschrikkelijk, weerzinwekkend en verbazingwekkend.

Als er een dronken Belg tegen het been van een agent aan piest loopt het storm.

Trouwste user 2022 dinsdag 31 juli 2012 @ 18:14:30 #117
7889 tong80
Spleenheup
pi_114905444
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 18:05 schreef TLC het volgende:
Die 'vrouw' wordt vroeger of later dood teruggevonden, en het zal geen natuurlijke dood zijn.

Althans ik denk dat veel familieleden van de slachtoffers nog een rekening met haar te vereffenen hebben, en mijn zege hebben ze.
Dat zijn idd de woorden van de vader van een slachtoffertje.

dinsdag 31 juli 2012 @ 18:24:10 #118
66825 Reya
Fier Wallon
pi_114905792
Martin komt voorlopig niet vrij; de procureur, alsmede enkele burgerlijke partijen, gaan in cassatie. daarmee is haar vrijlating voor maximaal dertig dagen geschorst.
  Trouwste user 2022 dinsdag 31 juli 2012 @ 18:27:48 #119
7889 tong80
Spleenheup
pi_114905935
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 18:24 schreef Reya het volgende:
Martin komt voorlopig niet vrij; de procureur, alsmede enkele burgerlijke partijen, gaan in cassatie. daarmee is haar vrijlating voor maximaal dertig dagen geschorst.
NOS meldt er niks van.

dinsdag 31 juli 2012 @ 18:31:52 #120
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_114906096
quote:
Parket-generaal in cassatie tegen vrijlating Martin
Het parket-generaal van Bergen gaat bij het Hof van Cassatie beroep aantekenen tegen de vrijlating van Michelle Martin, de ex-vrouw van Marc Dutroux. Vanmorgen besliste de rechtbank in Bergen dat Martin vervroegd mag worden vrijgelaten, zij het onder bepaalde voorwaarden.

How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Trouwste user 2022 dinsdag 31 juli 2012 @ 18:32:20 #121
7889 tong80
Spleenheup
pi_114906112
Ik hoor het net in het nieuws.

pi_114906368
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 18:13 schreef tong80 het volgende:
Vreemd dat er in dit topic zo weinig wordt gepost. Ik vind het verschrikkelijk, weerzinwekkend en verbazingwekkend.

Als er een dronken Belg tegen het been van een agent aan piest loopt het storm.

Tja, er zullen zo wel wat juristen komen om je te vertellen dat dit toch echt recht is en je het gewoon niet begrijpt, te dom bent, een tokkie, je terug naar de middeleeuwen of naar de sharia wil etc
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  Trouwste user 2022 dinsdag 31 juli 2012 @ 18:42:08 #124
7889 tong80
Spleenheup
pi_114906557
quote:
15s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 18:37 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Tja, er zullen zo wel wat juristen komen om je te vertellen dat dit toch echt recht is en je het gewoon niet begrijpt, te dom bent, een tokkie, je terug naar de middeleeuwen of naar de sharia wil etc
Net in het NOS-Journaal idd een Belgische jurist.

'Ik respecteer de Belgische justitie. Maar ethisch kan ik hier moeilijk mee leven en begrijp de verontwaardiging onder de bevolking.'

dinsdag 31 juli 2012 @ 18:48:15 #125
66825 Reya
Fier Wallon
pi_114906835
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 18:42 schreef tong80 het volgende:
'Ik respecteer de Belgische justitie. Maar ethisch kan ik hier moeilijk mee leven en begrijp de verontwaardiging onder de bevolking.'
Justitie kon ook niet anders; het was eigenlijk al zonneklaar dat Martin zou voldoen aan de wettelijke voorwaarden, en je kunt niet regels erbij verzinnen. Het is de verantwoordelijkheid van het parlement dat de wet-Lejeune de mogelijkheid biedt voor iemand als Martin om voorwaardelijke strafonderbreking te genieten, en het parlement heeft ruim de tijd gehad om dit aan te zien komen en de wet te wijzigen.

Om die reden is het af te vragen of cassatie veel verschil zal maken; klaarblijkelijk sturen de burgerlijke partijen - die nota bene de slachtoffers vertegenwoordigen - alvast niet aan op volledige opheffing van de strafonderbreking, maar enkel op aanscherping van de voorwaarden.
pi_114911295
Dan is het maar tijd voor zoiets hé

† In Memoriam † dinsdag 31 juli 2012 @ 20:24:56 #127
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_114912038
TT is voorbarig.

Parket gaat in cassatie zolang blijft deze kindermoordenaar nog in de cel. Uitspraak laat maximaal dertig dagen op zich wachten. Hopelijk worden er procedurefouten gevonden en spreekt de uitvoeringsrechtbank haar deze keer niet vrij. Bron

En mensen die zeggen dat iedereen een tweede kans verdient... Dit zou dan al haar derde kans zijn. Die kan ze voor mijn part krijgen zodra ze haar volledige straf heeft uitgezeten.
Are you fokking to me?
  Trouwste user 2022 dinsdag 31 juli 2012 @ 21:02:48 #128
7889 tong80
Spleenheup
pi_114914593
quote:
9s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 20:24 schreef Marie30 het volgende:
TT is voorbarig.

Parket gaat in cassatie zolang blijft deze kindermoordenaar nog in de cel. Uitspraak laat maximaal dertig dagen op zich wachten. Hopelijk worden er procedurefouten gevonden en spreekt de uitvoeringsrechtbank haar deze keer niet vrij. Bron

Iets te voorbarig achteraf. Maar de journaals en telekst bv meldden het ook als definitief.

† In Memoriam † dinsdag 31 juli 2012 @ 21:13:22 #129
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_114915230
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 21:02 schreef tong80 het volgende:

[..]

Iets te voorbarig achteraf. Maar de journaals en telekst bv meldden het ook als definitief.

Dat is waar, bedoelde het ook niet als verwijt naar TS toe. Gewoon een feit opsommen. :Y)
Are you fokking to me?
  dinsdag 31 juli 2012 @ 21:19:25 #130
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_114915645
quote:
9s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 20:24 schreef Marie30 het volgende:
TT is voorbarig.

En mensen die zeggen dat iedereen een tweede kans verdient... Dit zou dan al haar derde kans zijn. Die kan ze voor mijn part krijgen zodra ze haar volledige straf heeft uitgezeten.
Als ik het goed begrepen heb kunnen enkel procedurefouten die betrekking hebben tot haar aanvraag tot vrijlating haar in de cel houden.

Best wel een walgelijke actie van die kloosterorde. Ik hoop, igv vrijlating, dat er protest is aan dat klooster tot ze er genoeg van hebben. Mocht ik nog in BEL wonen zou ik daar zeker een paar dagen de sfeer gaan verpesten rond dat rustige klooster :7
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
  Trouwste user 2022 dinsdag 31 juli 2012 @ 21:47:30 #131
7889 tong80
Spleenheup
pi_114917382
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 21:19 schreef misteriks het volgende:

[..]

Als ik het goed begrepen heb kunnen enkel procedurefouten die betrekking hebben tot haar aanvraag tot vrijlating haar in de cel houden.

Best wel een walgelijke actie van die kloosterorde. Ik hoop, igv vrijlating, dat er protest is aan dat klooster tot ze er genoeg van hebben. Mocht ik nog in BEL wonen zou ik daar zeker een paar dagen de sfeer gaan verpesten rond dat rustige klooster :7
Gewoon het klooster binnensluipen. En tijdens het stiltegebed 's ochtends met een megafoon keihard 'JAZEKER, DE HYPOTHEKER !!!!!!!!' roepen.

pi_114930302
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 18:05 schreef TLC het volgende:

jouw "zege" :'(

anyways, als jonge kinderen (in dit geval ook die mevr. martin waar het om gaat) geen liefde; aandacht en betrokkenheid krijgen / voelen van hun ouders (haar moeder in dit geval), en eigenlijk kapot worden gemaakt als kleuter (lees maar even terug), kun je niet verwachten dat haar geweten zich goed ontwikkeld heeft en dus haar empatisch vermogen op gang is gekomen. als ze dan meegetrokken wordt door zo'n monster als dutroux, is het niet zo raar dat ze dit niet kan beoordelen zoals een ander persoon die wel een juiste ontwikkeling heeft doorgemaakt.

ik wil het zeker niet recht praten wat ze heeft gedaan (of niet heeft gedaan) en de strafmaat beoordelen, maar een beetje simpel en empathieloos is het wel om te reageren zoals jij doet met nog wat anderen hier.
pi_114930566
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 12:34 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat staat buiten kijf.
pi_114932045
quote:
6s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 01:38 schreef willem-jozef het volgende:

[..]

anyways, als jonge kinderen (in dit geval ook die mevr. martin waar het om gaat) geen liefde; aandacht en betrokkenheid krijgen / voelen van hun ouders (haar moeder in dit geval), en eigenlijk kapot worden gemaakt als kleuter (lees maar even terug), kun je niet verwachten dat haar geweten zich goed ontwikkeld heeft en dus haar empatisch vermogen op gang is gekomen. als ze dan meegetrokken wordt door zo'n monster als dutroux, is het niet zo raar dat ze dit niet kan beoordelen zoals een ander persoon die wel een juiste ontwikkeling heeft doorgemaakt.

ik wil het zeker niet recht praten wat ze heeft gedaan (of niet heeft gedaan) en de strafmaat beoordelen, maar een beetje simpel en empathieloos is het wel om te reageren zoals jij doet met nog wat anderen hier.
Vraag me af of je het net zo simpel en empathieloos zou vinden als je eigen dochter in die kelder had gezeten onder het toeziend oog van deze dame.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_114933605
quote:
6s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 01:38 schreef willem-jozef het volgende:

[..]

Ik heb je verhaaltje gelezen maar ik kan er toch niet een nachtje slechter van slapen als ze gedoodt wordt, dus zoveel ben ik met je betoog niet opgeschoten.
Je noemt dutroux wel een monster, maar heeft dat arm menneke dan geen zielige kindertijd doorgemaakt ?? :'(
"You can call me Susan if it makes you happy"
  woensdag 1 augustus 2012 @ 11:07:28 #136
78918 SeLang
Black swans matter
pi_114938446
Mede hierom ben ik voorstander van de doodstraf. Nu gaan er voor niets weer allerlei wonden open bij de slachtoffers.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  woensdag 1 augustus 2012 @ 11:08:51 #137
78918 SeLang
Black swans matter
pi_114938496
quote:
Dutroux: ik kom ook nog vrij

Marc Dutroux gelooft dat ook hij nog vrij komt. Dat heeft zijn advocaat gezegd tegen de Belgische krant Het Nieuwsblad. Volgens de raadsman is Dutroux "er heilig van overtuigd dat hij evenveel kans maakt als andere gevangenen".

Dutrouxs ex-vrouw, Michelle Martin, wordt waarschijnlijk eind deze maand vervroegd vrijgelaten. Dutroux zou hebben berekend dat hij daar in 2014 voor in aanmerking kan komen.

Levenslang
Zijn advocaat, Ronny Baudewyn, is er minder zeker van dat zijn cliënt de gevangenis dan mag verlaten. Dutroux is veroordeeld tot levenslang en die straf is nog niet omgezet naar een bepaald aantal jaren. Pas als dat gebeurt, is het mogelijk om uit te rekenen wanneer je vervroegd kunt vrijkomen, zegt hij.

Volgens Baudewyn heeft Dutroux niets over de eventuele vrijlating van Martin gezegd. "Hij praat nooit over haar", zegt hij in de krant.

http://nos.nl/artikel/401227-dutroux-ik-kom-ook-nog-vrij.html
Mijn reisverslagen
  Trouwste user 2022 woensdag 1 augustus 2012 @ 11:44:32 #138
7889 tong80
Spleenheup
pi_114940090
quote:
2s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 11:07 schreef SeLang het volgende:
Mede hierom ben ik voorstander van de doodstraf. Nu gaan er voor niets weer allerlei wonden open bij de slachtoffers.
En als ten onrechte ter dood veroordeelden overlijden ?

pi_114940213
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 11:08 schreef SeLang het volgende:

[..]

Hoe eerder hoe beter. Dan is het nog vers en denk dat de eerste beste belg hem al om zeep helpt. Hoeft niet eens fam. van het slachtoffer te zijn
pi_114957021
Intussen is het klooster in de Ardennen al beklad met graffiti en krijgt het politie-bescherming...

Wat gaat dat worden als ze er effectief ìs?
  Trouwste user 2022 woensdag 1 augustus 2012 @ 18:13:13 #141
7889 tong80
Spleenheup
pi_114957079
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 18:11 schreef lolcat8811 het volgende:
Intussen is het klooster in de Ardennen al beklad met graffiti en krijgt het politie-bescherming...

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

MALONNE - De mogelijke komst van Michelle Martin, de ex-vrouw van kinderverkrachter en moordenaar Marc Dutroux, houdt de gemoederen in Malonne, een deelgemeente van Namen, flink bezig.

De aanwezigheid van de politie is woensdag versterkt en komende dagen zijn er mogelijk protestacties. De burgemeester van Namen zei dat er sprake is van "toerisme van slecht allooi'' en heeft daarom onder meer ook de hondenbrigade opgetrommeld.

In de nacht van dinsdag op woensdag zijn de muren van het klooster waar Martin na haar vrijlating haar intrek zal nemen, beklad met anti-Martinleuzen. Dinsdag al gaven boze buurtbewoners brieven af bij het klooster en was er een spontaan protest voor de deur.

† In Memoriam † woensdag 1 augustus 2012 @ 21:49:07 #142
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_114967975
Als het klooster op haar stappen terug komt om Martin onderdak te bezorgen, gaat haar vrijlating ook niet door. Want die is onderworpen aan strikte voorwaarden en zijn dan weer niet meer voldaan (tot dat ze weer een ander alternatief vindt natuurlijk).
Are you fokking to me?
  woensdag 1 augustus 2012 @ 22:13:27 #143
66825 Reya
Fier Wallon
pi_114969322
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 18:11 schreef lolcat8811 het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Niet zoveel, vermoedelijk. Dit houdt een paar dagen de gemoederen bezig en dan gaat iedereen weer terug naar de orde van de dag.
  Trouwste user 2022 vrijdag 3 augustus 2012 @ 14:42:14 #144
7889 tong80
Spleenheup
pi_115050207
Zo'n duizend Belgen zijn de straat op gegaan in Malonne om te protesteren tegen de eventuele vervroegde vrijlating van Michelle Martin. De ex van kindermoordenaar Marc Dutroux heeft een klooster in de Belgische plaats uitgekozen om zich terug te trekken. Een woordvoerder van de demonstranten noemt het 'onbegrijpelijk' dat Martin mogelijk vrijkomt.

De 52-jarige Martin werd in 2004 tot dertig jaar cel veroordeeld voor medeplichtigheid aan de misdaden van haar voormalige echtgenoot. Martin kwam in aanmerking voor vrijlating omdat ze al sinds 1996 vastzit. Dutroux zelf zit een levenslange celstraf uit voor de ontvoering en verkrachting van zes meisjes en de moord op An Marchal en Eefje Lambrecks.

De rechtbank bepaalde dinsdag dat Martin vrij mag komen onder voorwaarde dat ze zich niet zou terugtrekken in de provincies Limburg en Luik. Dat zou te dicht bij de locatie zijn waar Dutroux zijn slachtoffers maakte. Het Belgische openbaar ministerie is in beroep gegaan tegen het besluit tot vervroegde vrijlating.

vrijdag 3 augustus 2012 @ 15:03:09 #145
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_115051064
Iedereen verdient een derde kans. Ook iemand die al twee keer handlanger is geweest van het ontvoeren, verkrachten, vermoorden en doodhongeren van meisjes uit gewin.

Dat is niet erg. Erg is pas de doodstraf.
The End Times are wild
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 15:06:51 #146
78918 SeLang
Black swans matter
pi_115051292
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 11:44 schreef tong80 het volgende:

[..]

En als ten onrechte ter dood veroordeelden overlijden ?

Dat argument tegen de doodstraf geldt net zo goed voor vrijheidsstraffen. Als je een onschuldige voor 10 jaar opsluit en later blijkt dat het niet de dader was dan komen die 10 jaar ook nooit meer terug voor die persoon. Het enige wat je kunt doen is een zorgvuldige rechtsgang.
Mijn reisverslagen
  Trouwste user 2022 vrijdag 3 augustus 2012 @ 15:43:46 #147
7889 tong80
Spleenheup
pi_115053456
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 15:06 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dat argument tegen de doodstraf geldt net zo goed voor vrijheidsstraffen. Als je een onschuldige voor 10 jaar opsluit en later blijkt dat het niet de dader was dan komen die 10 jaar ook nooit meer terug voor die persoon. Het enige wat je kunt doen is een zorgvuldige rechtsgang.
Die drie veroordeelde 17-jarigen in Amerika zaten 20 jaar onschuldig vast voor een dubbele moord.
Eén ervan zat in de dodencel. Door spitwerk van de documentairemaker en DNA onderzoek kwamen ze vorig jaar vrij. Ik denk niet dat ze je standpunt delen.

Trouwste user 2022 woensdag 8 augustus 2012 @ 21:40:13 #148
7889 tong80
Spleenheup
pi_115309015
Michelle Martin kan misschien toch niet het klooster in. De nonnen zijn gaan twijfelen nadat de ouders van een van de slachtoffers van Dutroux een bezoek brachten aan het klooster. Afgesproken is om het besluit opnieuw in stemming te brengen. Martin werd in 2004 medeplichtig bevonden aan de moord op vier meisjes.

Als de nonnen besluiten om Martin toch niet toe te laten, dan zou dat betekenen dat zij voorlopig in de gevangenis blijft. Martin werd in 2004 veroordeeld tot 30 jaar cel, maar zat toen al geruime tijd in voorarrest. Inmiddels heeft zij ruim de helft van haar straf uitgezeten. Sinds 2006 probeert ze vervroegd vrij te komen

pi_115309066
quote:
15s.gif Op maandag 9 mei 2011 14:33 schreef Hukkie het volgende:
mss is er iemand die haar dan een keer onzedelijk bejegend.
Dat zou wel geniaal zijn, de ranzigste verkrachter die haar eens even onder handen neemt _O_!
  Trouwste user 2022 donderdag 9 augustus 2012 @ 13:54:52 #150
7889 tong80
Spleenheup
pi_115334207
BRUSSEL - De Belgische zusters die bereid zijn de ex-vrouw van de Belgische kindermoordenaar Marc Dutroux op te vangen, komen daar op dit moment niet op terug. Wel blijven zij de zaak evalueren.

Dat maakten zij donderdag bekend, nadat woensdag de ouders van slachtoffer An Marchal op bezoek waren geweest bij de clarissen in Malonne bij Namen.

Druk uitgeoefend
Vader Paul Marchal stelde meteen na zijn bezoek dat de zusters opnieuw zouden gaan stemmen over de opvang van Michelle Martin. Maar enkele uren later spraken de bisschoppen dat tegen, wat weer tot felle kritiek van Marchal leidde. Hij uitte het vermoeden dat er druk wordt uitgeoefend op de zusters en sprak op de Vlaamse televisie over een vreemde wending.

Martin werd in 2004 tot 30 jaar veroordeeld wegens medeplichtigheid aan de ontvoering en dood van vier meisjes. Zij kan vervroegd vrijkomen als de zusters haar opvangen.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')