Toen Dutroux al achter slot en grendel zat liet zij Julie en Melissa verhongeren in de kelder (terwijl ze de hond wél eten kwam geven). Daar was geen sprake van dwang want hij zat in de cel. Angst misschien ja, maar dan nog. Als je zelf die kelder niet in durft dan trek je ergens aan de bel.quote:[b]Op vrijdag 13 mei 2011 17:06
Had Michele überhaupt wel gestraft moeten worden voor daden die zij onder dwang heeft moeten uitvoeren?
idd, dat gestoorde mens had in de cel moeten blijvenquote:Op vrijdag 13 mei 2011 17:26 schreef Ciske- het volgende:
[..]
Toen Dutroux al achter slot en grendel zat liet zij Julie en Melissa verhongeren in de kelder (terwijl ze de hond wél eten kwam geven). Daar was geen sprake van dwang want hij zat in de cel. Angst misschien ja, maar dan nog. Als je zelf die kelder niet in durft dan trek je ergens aan de bel.
Precies en dan was Dutroux niet vrij gekomen maar had nog vele jaren langer in de bak gezeten. Ze was dan mooi van hem af geweest.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 17:26 schreef Ciske- het volgende:
[..]
Toen Dutroux al achter slot en grendel zat liet zij Julie en Melissa verhongeren in de kelder (terwijl ze de hond wél eten kwam geven). Daar was geen sprake van dwang want hij zat in de cel. Angst misschien ja, maar dan nog. Als je zelf die kelder niet in durft dan trek je ergens aan de bel.
Man man manquote:Michelle Martin komt vervroegd vrij
Belga
di 31/07/2012 - 09:25
Michelle Martin, de ex-vrouw van Marc Dutroux, wordt vervroegd vrijgelaten onder voorwaarden. Dat heeft de rechtbank zonet beslist. Martin zit in de cel sinds 1996, in 2004 werd ze veroordeeld tot 30 jaar.
In 2004 werd Michelle Martin tot 30 jaar cel veroordeeld voor medeplichtigheid aan de misdaden van Marc Dutroux, haar voormalige echtgenoot. Omdat ze toen al 8 jaar in voorhechtenis zat, kwam ze al een tijdje in aanmerking voor een voorwaardelijke vrijlating. Het was intussen de vijfde keer dat ze een verzoek tot vrijlating indiende.
Vorig jaar werd haar vervroegde vrijlating opgeschort, nadat het Franse klooster waar ze zou verblijven had beslist om haar toch niet op te nemen. Martin krijgt nu onderdak bij een Belgisch klooster, zij het niet in de provincie Luxemburg of Henegouwen.
Belachelijk. Begrijp ook niet wat het nut is om 30 jaar op te leggen als je effectief na iets meer dan de helft eruit mag.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 09:44 schreef Roel_Jewel het volgende:
Het 'wellicht' kan uit de TT...
http://www.deredactie.be/(...)20731_michellemartin
[..]
Man man man
de slachtoffertjes hebben pas tragische levensverhalen ...quote:Op maandag 9 mei 2011 16:51 schreef Ronaldsen het volgende:
Ze heeft trouwens best een tragisch levensverhaal, haar vader overleed bij een verkeersongeluk toen hij voor haar iets ging ophalen wat ze vergeten was mee naar school te nemen.
Ze was toen 6 jaar, vervolgens heeft ze als kind altijd moeten aanhoren dat zij verantwoordelijk was voor de dood van haar vader.
(niet dat haar gruweldaden er daardoor minder op worden hoor)
En de familieleden. Die leven ook nog in een hel.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 12:34 schreef sp3c het volgende:
[..]
de slachtoffertjes hebben pas tragische levensverhalen ...
Dat zijn idd de woorden van de vader van een slachtoffertje.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 18:05 schreef TLC het volgende:
Die 'vrouw' wordt vroeger of later dood teruggevonden, en het zal geen natuurlijke dood zijn.
Althans ik denk dat veel familieleden van de slachtoffers nog een rekening met haar te vereffenen hebben, en mijn zege hebben ze.
NOS meldt er niks van.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 18:24 schreef Reya het volgende:
Martin komt voorlopig niet vrij; de procureur, alsmede enkele burgerlijke partijen, gaan in cassatie. daarmee is haar vrijlating voor maximaal dertig dagen geschorst.
http://www.deredactie.be/(...)20731_michellemartinquote:Parket-generaal in cassatie tegen vrijlating Martin
Het parket-generaal van Bergen gaat bij het Hof van Cassatie beroep aantekenen tegen de vrijlating van Michelle Martin, de ex-vrouw van Marc Dutroux. Vanmorgen besliste de rechtbank in Bergen dat Martin vervroegd mag worden vrijgelaten, zij het onder bepaalde voorwaarden.
Tja, er zullen zo wel wat juristen komen om je te vertellen dat dit toch echt recht is en je het gewoon niet begrijpt, te dom bent, een tokkie, je terug naar de middeleeuwen of naar de sharia wil etcquote:Op dinsdag 31 juli 2012 18:13 schreef tong80 het volgende:
Vreemd dat er in dit topic zo weinig wordt gepost. Ik vind het verschrikkelijk, weerzinwekkend en verbazingwekkend.
Als er een dronken Belg tegen het been van een agent aan piest loopt het storm.
Net in het NOS-Journaal idd een Belgische jurist.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 18:37 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Tja, er zullen zo wel wat juristen komen om je te vertellen dat dit toch echt recht is en je het gewoon niet begrijpt, te dom bent, een tokkie, je terug naar de middeleeuwen of naar de sharia wil etc
Justitie kon ook niet anders; het was eigenlijk al zonneklaar dat Martin zou voldoen aan de wettelijke voorwaarden, en je kunt niet regels erbij verzinnen. Het is de verantwoordelijkheid van het parlement dat de wet-Lejeune de mogelijkheid biedt voor iemand als Martin om voorwaardelijke strafonderbreking te genieten, en het parlement heeft ruim de tijd gehad om dit aan te zien komen en de wet te wijzigen.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 18:42 schreef tong80 het volgende:
'Ik respecteer de Belgische justitie. Maar ethisch kan ik hier moeilijk mee leven en begrijp de verontwaardiging onder de bevolking.'
Iets te voorbarig achteraf. Maar de journaals en telekst bv meldden het ook als definitief.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 20:24 schreef Marie30 het volgende:
TT is voorbarig.
Parket gaat in cassatie zolang blijft deze kindermoordenaar nog in de cel. Uitspraak laat maximaal dertig dagen op zich wachten. Hopelijk worden er procedurefouten gevonden en spreekt de uitvoeringsrechtbank haar deze keer niet vrij. Bron
Dat is waar, bedoelde het ook niet als verwijt naar TS toe. Gewoon een feit opsommen.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 21:02 schreef tong80 het volgende:
[..]
Iets te voorbarig achteraf. Maar de journaals en telekst bv meldden het ook als definitief.
Als ik het goed begrepen heb kunnen enkel procedurefouten die betrekking hebben tot haar aanvraag tot vrijlating haar in de cel houden.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 20:24 schreef Marie30 het volgende:
TT is voorbarig.
Parket gaat in cassatie zolang blijft deze kindermoordenaar nog in de cel. Uitspraak laat maximaal dertig dagen op zich wachten. Hopelijk worden er procedurefouten gevonden en spreekt de uitvoeringsrechtbank haar deze keer niet vrij. Bron
En mensen die zeggen dat iedereen een tweede kans verdient... Dit zou dan al haar derde kans zijn. Die kan ze voor mijn part krijgen zodra ze haar volledige straf heeft uitgezeten.
Gewoon het klooster binnensluipen. En tijdens het stiltegebed 's ochtends met een megafoon keihard 'JAZEKER, DE HYPOTHEKER !!!!!!!!' roepen.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 21:19 schreef misteriks het volgende:
[..]
Als ik het goed begrepen heb kunnen enkel procedurefouten die betrekking hebben tot haar aanvraag tot vrijlating haar in de cel houden.
Best wel een walgelijke actie van die kloosterorde. Ik hoop, igv vrijlating, dat er protest is aan dat klooster tot ze er genoeg van hebben. Mocht ik nog in BEL wonen zou ik daar zeker een paar dagen de sfeer gaan verpesten rond dat rustige klooster
jouw "zege"quote:Op dinsdag 31 juli 2012 18:05 schreef TLC het volgende:
Die 'vrouw' wordt vroeger of later dood teruggevonden, en het zal geen natuurlijke dood zijn.
Althans ik denk dat veel familieleden van de slachtoffers nog een rekening met haar te vereffenen hebben, en mijn zege hebben ze.
dat staat buiten kijf.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 12:34 schreef sp3c het volgende:
[..]
de slachtoffertjes hebben pas tragische levensverhalen ...
Vraag me af of je het net zo simpel en empathieloos zou vinden als je eigen dochter in die kelder had gezeten onder het toeziend oog van deze dame.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 01:38 schreef willem-jozef het volgende:
[..]
jouw "zege"![]()
anyways, als jonge kinderen (in dit geval ook die mevr. martin waar het om gaat) geen liefde; aandacht en betrokkenheid krijgen / voelen van hun ouders (haar moeder in dit geval), en eigenlijk kapot worden gemaakt als kleuter (lees maar even terug), kun je niet verwachten dat haar geweten zich goed ontwikkeld heeft en dus haar empatisch vermogen op gang is gekomen. als ze dan meegetrokken wordt door zo'n monster als dutroux, is het niet zo raar dat ze dit niet kan beoordelen zoals een ander persoon die wel een juiste ontwikkeling heeft doorgemaakt.
ik wil het zeker niet recht praten wat ze heeft gedaan (of niet heeft gedaan) en de strafmaat beoordelen, maar een beetje simpel en empathieloos is het wel om te reageren zoals jij doet met nog wat anderen hier.
Ik heb je verhaaltje gelezen maar ik kan er toch niet een nachtje slechter van slapen als ze gedoodt wordt, dus zoveel ben ik met je betoog niet opgeschoten.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 01:38 schreef willem-jozef het volgende:
[..]
jouw "zege"![]()
anyways, als jonge kinderen (in dit geval ook die mevr. martin waar het om gaat) geen liefde; aandacht en betrokkenheid krijgen / voelen van hun ouders (haar moeder in dit geval), en eigenlijk kapot worden gemaakt als kleuter (lees maar even terug), kun je niet verwachten dat haar geweten zich goed ontwikkeld heeft en dus haar empatisch vermogen op gang is gekomen. als ze dan meegetrokken wordt door zo'n monster als dutroux, is het niet zo raar dat ze dit niet kan beoordelen zoals een ander persoon die wel een juiste ontwikkeling heeft doorgemaakt.
ik wil het zeker niet recht praten wat ze heeft gedaan (of niet heeft gedaan) en de strafmaat beoordelen, maar een beetje simpel en empathieloos is het wel om te reageren zoals jij doet met nog wat anderen hier.
quote:Dutroux: ik kom ook nog vrij
Marc Dutroux gelooft dat ook hij nog vrij komt. Dat heeft zijn advocaat gezegd tegen de Belgische krant Het Nieuwsblad. Volgens de raadsman is Dutroux "er heilig van overtuigd dat hij evenveel kans maakt als andere gevangenen".
Dutrouxs ex-vrouw, Michelle Martin, wordt waarschijnlijk eind deze maand vervroegd vrijgelaten. Dutroux zou hebben berekend dat hij daar in 2014 voor in aanmerking kan komen.
Levenslang
Zijn advocaat, Ronny Baudewyn, is er minder zeker van dat zijn cliënt de gevangenis dan mag verlaten. Dutroux is veroordeeld tot levenslang en die straf is nog niet omgezet naar een bepaald aantal jaren. Pas als dat gebeurt, is het mogelijk om uit te rekenen wanneer je vervroegd kunt vrijkomen, zegt hij.
Volgens Baudewyn heeft Dutroux niets over de eventuele vrijlating van Martin gezegd. "Hij praat nooit over haar", zegt hij in de krant.
http://nos.nl/artikel/401227-dutroux-ik-kom-ook-nog-vrij.html
En als ten onrechte ter dood veroordeelden overlijden ?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 11:07 schreef SeLang het volgende:
Mede hierom ben ik voorstander van de doodstraf. Nu gaan er voor niets weer allerlei wonden open bij de slachtoffers.
Hoe eerder hoe beter. Dan is het nog vers en denk dat de eerste beste belg hem al om zeep helpt. Hoeft niet eens fam. van het slachtoffer te zijnquote:
MALONNE - De mogelijke komst van Michelle Martin, de ex-vrouw van kinderverkrachter en moordenaar Marc Dutroux, houdt de gemoederen in Malonne, een deelgemeente van Namen, flink bezig.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 18:11 schreef lolcat8811 het volgende:
Intussen is het klooster in de Ardennen al beklad met graffiti en krijgt het politie-bescherming...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat gaat dat worden als ze er effectief ìs?
Niet zoveel, vermoedelijk. Dit houdt een paar dagen de gemoederen bezig en dan gaat iedereen weer terug naar de orde van de dag.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 18:11 schreef lolcat8811 het volgende:
Intussen is het klooster in de Ardennen al beklad met graffiti en krijgt het politie-bescherming...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat gaat dat worden als ze er effectief ìs?
Dat argument tegen de doodstraf geldt net zo goed voor vrijheidsstraffen. Als je een onschuldige voor 10 jaar opsluit en later blijkt dat het niet de dader was dan komen die 10 jaar ook nooit meer terug voor die persoon. Het enige wat je kunt doen is een zorgvuldige rechtsgang.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 11:44 schreef tong80 het volgende:
[..]
En als ten onrechte ter dood veroordeelden overlijden ?
Die drie veroordeelde 17-jarigen in Amerika zaten 20 jaar onschuldig vast voor een dubbele moord.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 15:06 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dat argument tegen de doodstraf geldt net zo goed voor vrijheidsstraffen. Als je een onschuldige voor 10 jaar opsluit en later blijkt dat het niet de dader was dan komen die 10 jaar ook nooit meer terug voor die persoon. Het enige wat je kunt doen is een zorgvuldige rechtsgang.
Dat zou wel geniaal zijn, de ranzigste verkrachter die haar eens even onder handen neemtquote:Op maandag 9 mei 2011 14:33 schreef Hukkie het volgende:
mss is er iemand die haar dan een keer onzedelijk bejegend.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |