De basissituatie blijft dezelfde; Martin komt vrij onder beperkende voorwaarden. De extra politie-inzet beoogt het bewaken van de openbare orde; dat heeft eerder met de veiligheid en rust van omwonenden te maken dan met Martin zelf.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 17:35 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Nou, laat die bewaking dan maar weg, als ze er toch geen profijt van heeft...
En waarom is die veiligheid van de omwonenden dan in gevaar? Het is toch gewoon om te zorgen dat niemand haar iets aandoet.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 17:42 schreef Reya het volgende:
[..]
De basissituatie blijft dezelfde; Martin komt vrij onder beperkende voorwaarden. De extra politie-inzet beoogt het bewaken van de openbare orde; dat heeft eerder met de veiligheid en rust van omwonenden te maken dan met Martin zelf.
Dat is onjuist; de maatregelen strekken tot doel de openbare orde te handhaven. Het voorkomen van irreguliere demonstraties en vandalisme, bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 18:46 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
En waarom is die veiligheid van de omwonenden dan in gevaar? Het is toch gewoon om te zorgen dat niemand haar iets aandoet.
Misschien omdat bij de meeste mensen vrijheid belangrijker is dan luxe?quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 18:46 schreef Beeertjee het volgende:
Ik begrijp gewoon echt niet waarom zij kiest voor deze toestand.![]()
Is de gevangenis niet zo luxe in België?
Jij snapt duidelijk niets van gevangenissen. Ben jij zo'n type dat Nederlandse gevangenissen net een hotel vindt?quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 18:46 schreef Beeertjee het volgende:
Jij vindt dat mensen het in een Nederlandse gevangenis slecht hebben?quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 20:44 schreef Tchock het volgende:
[..]
Jij snapt duidelijk niets van gevangenissen. Ben jij zo'n type dat Nederlandse gevangenissen net een hotel vindt?
Ja, alsof je dat vrijheid kan noemen.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 20:25 schreef Mellie85 het volgende:
[..]
Misschien omdat bij de meeste mensen vrijheid belangrijker is dan luxe?
Definieer slecht. In vergelijking met een cel in Armenië niet nee, maar in vergelijking tot eigenlijk alle andere Nederlanders wel.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 20:55 schreef Beeertjee het volgende:
[..]
Jij vindt dat mensen het in een Nederlandse gevangenis slecht hebben?
Ik ken haar gedachtegang gelukkig niet. Maar ik kan me wel voorstellen dat je liever vrijheid hebt met een hoop ellende, dan vast zit met een hoop ellendequote:Op dinsdag 28 augustus 2012 20:55 schreef Beeertjee het volgende:
[..]
Ja, alsof je dat vrijheid kan noemen.
dat beest geeft toch niks om de slachtoffers en nabestaanden.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 18:46 schreef Beeertjee het volgende:
zij en haar advocaat beweren toch dat ze haar straf heeft gehad, dat ze geboet heeft.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 17:38 schreef Tchock het volgende:
[..]
Je vindt echt dat 5,000 euro uitgeven om iemand te bewaken hetzelfde is als diegene 5,000 euro per dag contant in het handje geven?![]()
Waarom betekent dat iemand zijn of haar straf heeft uitgezeten ook dat ze veilig is?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 00:56 schreef valisi het volgende:
[..]
zij en haar advocaat beweren toch dat ze haar straf heeft gehad, dat ze geboet heeft.
dan is dat toch zo en is ze veilig?
en bovendien kan god haar beschermen.
maar die beschermen zal op een dag minimaal worden en ik denk dat weinig agenten zin hebben om hun best te doen om dit beest te beschermen.
ik acht het niet onwaarschijnlijk dat wanneer haar bewaking minimaal is ze een ijzer of lood infectie krijgt.
omdat normaal een deel van de straf ook vergelding is voor het misdrijf dat ze hebben gepleegd.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 00:57 schreef Tchock het volgende:
[..]
Waarom betekent dat iemand zijn of haar straf heeft uitgezeten ook dat ze veilig is?
Een rechter heeft volgens de wet besloten dat ze genoeg heeft gezeten, dat de burgers het daar niet mee eens zijn doet daar niets aan af.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 01:05 schreef valisi het volgende:
[..]
omdat normaal een deel van de straf ook vergelding is voor het misdrijf dat ze hebben gepleegd.
Schijnbaar is die verhouding zo scheef dat ze niet veilig is.
Ze heeft ook twee keer straf uitgezeten.quote:bovendien heeft dat beest al twee kansen gehad en nu een 3e.
ja, ach kinderen ontvoeren, verkrachten, martelen, laten doodhongeren.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 01:07 schreef Tchock het volgende:
[..]
Een rechter heeft volgens de wet besloten dat ze genoeg heeft gezeten, dat de burgers het daar niet mee eens zijn doet daar niets aan af.
[..]
Ze heeft ook twee keer straf uitgezeten.
Bij gebrek aan argumenten ridiculiseren, zo kom je er wel.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 01:08 schreef valisi het volgende:
[..]
ja, ach kinderen ontvoeren, verkrachten, martelen, laten doodhongeren.
Zo erg is het idd allemaal niet.
nee het zijn helaas feiten.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 01:08 schreef Tchock het volgende:
[..]
Bij gebrek aan argumenten ridiculiseren, zo kom je er wel.
En blijkbaar is haar aandeel in die zaak zodanig, dat een straf van 16 jaar genoeg is. Het is niet Dutroux zelf die de poort uit huppelt.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 01:11 schreef valisi het volgende:
[..]
nee het zijn helaas feiten.
Rechtspraak betekend niet altijd dat het rechtvaardig is of adequaat.
Deze vrijlating druist tegen alle rechtvaardigheid in.
Het zijn niet alleen die kinderen maar complete families en omgevingen die voor het leven getekend zijn.
beeld je eens in wat voor afgrijselijke wanhoop en ellende die kinderen hebben doorgemaakt.
als je dan kunt zeggen dat deze gang van zaken rechtvaardig is dan spoor je niet.
ze is schuldig bevonden aan het helpen ontvoeren, helpen verkrachten en laten verhongeren van kinderen.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 01:13 schreef Tchock het volgende:
[..]
En blijkbaar is haar aandeel in die zaak zodanig, dat een straf van 16 jaar genoeg is. Het is niet Dutroux zelf die de poort uit huppelt.
Ze is niet veroordeeld voor verkrachting. En prima wat jij allemaal over mij vindt, dat boeit me werkelijk geen reet. Dat je denkt dat jij dat vanachter je PC'tje op je zolderkamertje beter kunt bepalen dan een onafhankelijke en getrainde jury en rechter getuigt van enorme grootheidswaan en egoïsme.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 01:19 schreef valisi het volgende:
[..]
ze is schuldig bevonden aan het helpen ontvoeren, helpen verkrachten en laten verhongeren van kinderen.
Nadat ze voor soortgelijke gevallen al veroordeeld was.
Tja als jij dit rechttvaardig vind zegt dat veel over jou.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |