fasulya = fasulyequote:
Ik stelde die vraag omdat ik dacht dat fasulya iets Koerdisch kon zijn. Niet dus, :p.quote:
Weet je, eerlijk gezegd heb ik geen zin om met jou te praten. Wat op het eind komt het zelfde verhaal op neer. Jij blijft bij jou punt en ik blijf bij mijn punt.quote:Op maandag 18 april 2011 23:04 schreef Landysh het volgende:
[..]
[..]
Niet dat het mij zoveel kan schelen of je wel of geen Turk in de familie wilt, maar waarom kom je er niet gewoon eerlijk voor uit dat nationalisme en/of racisme de reden achter jouw gedachte is? Want jouw schoonbroer zijn verlegenheid, zijn alcohol drinkende familie en jouw verturkste zus hebben natuurlijk niks te maken met het Turk-zijn.
Oh en trouwens, hoe voelt het om een afkeer te hebben jegens een bepaald volk waar je zelf ook deels bijhoort? Lijkt me wel klote, man.
Bedankt.quote:Op dinsdag 19 april 2011 00:47 schreef Che_ het volgende:
[..]
Je bent een flapdrol... en nou wegwezen.
Ik spreek namens JPH
wat is een kuruquote:Op dinsdag 19 april 2011 20:02 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik stelde die vraag omdat ik dacht dat fasulya iets Koerdisch kon zijn. Niet dus, :p.
Kuru fasulye!.
Mooiquote:
Ga jij dan lekker naar Turkije met je 2mbps internet.quote:Op dinsdag 19 april 2011 20:31 schreef shintek het volgende:
Dan ga je toch lekker naar koerdistan met 2mbps internet
quote:Op dinsdag 19 april 2011 20:48 schreef IntercityAPT2 het volgende:
Is het trouwens geen leuk idee om een mooie OP voor het Koerdentopic te maken? Dan maken andere fokkers bij het aanklikken direct kennis met onze vlag, bergen en grootheden zoals Mustafa BarzaniIk weet alleen niet hoe je zoiets maakt...
Zowel Ağrı Dağı (Ararat) als Uludoruk ligt in Turkije.quote:Op dinsdag 19 april 2011 20:19 schreef IntercityAPT2 het volgende:
[..]
Mooi![]()
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Uludoruk(4135m), de hoogste berg van Koerdistan. Tenzij je Ararat meerekent natuurlijk, maar die word meestal als deel van Armenië gezien.
Op de kaart ja. Maar het gebied word door de meesten van ons gewoon aangeduid als Turks- of Noord Koerdistan.quote:Op dinsdag 19 april 2011 20:51 schreef zarGon het volgende:
[..]
Zowel Ağrı Dağı (Ararat) als Uludoruk ligt in Turkije.
Waar ligt Koerdistan? Is dat het land waar mensen altijd belanden in hun dromen?quote:Op dinsdag 19 april 2011 20:53 schreef IntercityAPT2 het volgende:
[..]
Op de kaart ja. Maar het gebied word door de meesten van ons gewoon aangeduid als Turks- of Noord Koerdistan.
Zullen we dus maar even geen ruzie maken?
Letterlijk gezien wel jaquote:Op dinsdag 19 april 2011 20:54 schreef Poemgirl het volgende:
[..]
Waar ligt Koerdistan? Is dat het land waar mensen altijd belanden in hun dromen?
Kuru betekent 'droog' in het Turks. Kuru fasulye is een Turks gerecht, met jawel: bonen.quote:
Ik wil best wel wedden met je hoe het wordt genoemd door de meesten van ons.quote:Op dinsdag 19 april 2011 20:53 schreef IntercityAPT2 het volgende:
[..]
Op de kaart ja. Maar het gebied word door de meesten van ons gewoon aangeduid als Turks- of Noord Koerdistan.
Zullen we dus maar even geen ruzie maken?
En wat suggereer je daarmee? Wij forceren niks op jullie. Jullie integendeel...quote:Op dinsdag 19 april 2011 20:58 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik wil best wel wedden met je hoe het wordt genoemd door de meesten van ons.
Wie komt hier in het Koerdentopic alle taalregels dicteren?quote:Op dinsdag 19 april 2011 21:03 schreef zarGon het volgende:
Wie forceert hier de term Koerdistan op alles en nog wat anders?
Origineel hoor, snollebolquote:Op dinsdag 19 april 2011 20:38 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
[..]
Ga jij dan lekker naar Turkije met je 2mbps internet.
De pot verwijt de ketel...quote:Op dinsdag 19 april 2011 20:03 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
[..]
Weet je, eerlijk gezegd heb ik geen zin om met jou te praten. Wat op het eind komt het zelfde verhaal op neer. Jij blijft bij jou punt en ik blijf bij mijn punt.
Jij bent een type dat houd van eindeloze discussies, anders zou je hierop niet ingaan. Zulke mensen moeten niet in mijn buurt komen. Jou mag je eigen mening hebben, dat respecteer ik. Maar geen fag uithangen met eindeloze discussies en achterlijke vragen stellen.En trouwens je kent het halve verhaal amper. Koerden en Turken zijn een heel apart volk. En met Turkije heb ik niks. Mijn familie komt oorspronkelijk niet uit Turkije. Praatjesmaker. kuri keri
Wat?!quote:Op dinsdag 19 april 2011 23:43 schreef Che_ het volgende:
Turken hebben echt een obsessie met Koerden. Ze willen altijd met ons praten en dat wij tegen hun opkijken. Nu ook weer willen ze maar al te graag dat wij ons als een van hun voelen. Op school had ik elke jaar weer een paar turkse meiden die aandacht zochten en als je ze negeert zijn ze gelijk boskurt.
Ok. Zal ik even beginnen over de ataturken die hier komen zeggen "kurdistan bestaat niet" of "jullie zijn gewoon turken" ?? Jij hebt denk ik een persoonlijk probleem met jph. Kom aub niet zeggen Koerden zijn zo en zo of doe dat voortaan in dat seculiere topic van je. Hadi gorusuruzquote:Op dinsdag 19 april 2011 23:49 schreef Landysh het volgende:
[..]
Wat?!![]()
Ik wil niet dat jullie je als een van ons voelen. Maar ik kan hypocriete mensen gewoon niet uitstaan. Koerden zijn altijd de eerste die roepen dat ze gediscrimineerd worden - zie JoaquinPhoenix haar reacties in het eerste Koerden topic - maar wanneer ze zelf racistisch doen dan is er niks aan de hand. Sterker nog, als er dan iets van wordt gezegd dan gaan ze zeiken dat we geen 'achterlijke' vragen moeten stellen - en weer is JoaquinPhoenix hier een goed voorbeeld van.
Het valt wel op dat overal waar Koerden zitten...er altijd een paar turken hun mening willen komen geven of meepraten.quote:Op woensdag 20 april 2011 00:06 schreef Landysh het volgende:
Heb ik hun gedrag goedgepraat dan? De meeste van hen waren gewoon aan het trollen. Ik reageerde op JoaquinPhoenix omdat zij serieus was. Sowieso was zij ook regelmatig in het Turken topic aanwezig, ze kwam zelfs melden dat ze zelf deels Turks was.Nu doen jullie alsof ik haar dwing om een Turk te zijn omdat ik jullie herinnerde aan die reactie.
quote:
nou tussen de koerden en turken in mijn omgeving zie ik geen enkele noemenswaardige verschilquote:Op dinsdag 19 april 2011 20:03 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
Koerden en Turken zijn een heel apart volk.
Je runescape groepje telt dan ook niet mee.quote:Op woensdag 20 april 2011 00:51 schreef Slayage het volgende:
[..]
nou tussen de koerden en turken in mijn omgeving zie ik geen enkele noemenswaardige verschil
QFTquote:Op dinsdag 19 april 2011 22:27 schreef Landysh het volgende:
Jij was degene die in het Turken topic kwam melden dat je deels Turks was, draaikont.![]()
gast je kent me niet eensquote:Op woensdag 20 april 2011 00:56 schreef Che_ het volgende:
[..]
Je runescape groepje telt dan ook niet mee.
[ afbeelding ]
Next!
Eindelijkquote:Op woensdag 20 april 2011 00:33 schreef Landysh het volgende:
Maar goed, ik weet nu hoe serieus ik een Koerd moet nemen wanneer hij weer blaat over ons racistische, anti-Islam (lol whut?) en wat nog meer Turken.
Oooo iemand die nog echte games speeltquote:Op woensdag 20 april 2011 00:58 schreef Slayage het volgende:
[..]
gast je kent me niet eens![]()
daarnaast speel ik echte games en geen runescape crap
Pas op hoor, jij fascist!quote:Op woensdag 20 april 2011 00:56 schreef Slayage het volgende:
[..]
QFT
nu is ze opeens een koerdische nationalist die niets met turken te maken wil hebben
En je punt is?quote:Op woensdag 20 april 2011 00:56 schreef Slayage het volgende:
[..]
QFT
nu is ze opeens een koerdische nationalist die niets met turken te maken wil hebben
mensen die een post plaatsen alleen maar om het laatste woord te hebbenquote:Op woensdag 20 april 2011 01:02 schreef Che_ het volgende:
[..]
Oooo iemand die nog echte games speelt. Ze bestaan dus toch nog. Fax je handtekening dan
quote:
Eerst youtube links van kurdische liedjes en nu vooroordelen over Koerden. Identiteits-crisis ofzo?quote:
JPH is zielig en dan niet zo zeer, omdat ze een koerdische nationalist blijkt te zijn, terwijl ze deed alsof ze turks was, maar eigenlijk meer omdat ze ervoor kiest om te zwijgen als mensen er vragen over stellen en liever schuilt achter iemand die als reply op een serieuze zegt: "jij bent een flapdrol" dit toont dat deze dame geen ruggengraat heeft en jij denkt wat jij nu doet iets met solidariteit te maken heeft, dat is misschien wel het leukste van deze soapquote:
Dat was een reactie op getrol. Verder knap dat jij weet wat ik denk.. Uri Geller heeft je misschien nodig als sidekick.quote:Op woensdag 20 april 2011 01:21 schreef Slayage het volgende:
[..]
JPH is zielig en dan niet zo zeer, omdat ze een koerdische nationalist blijkt te zijn, terwijl ze deed alsof ze turks was, maar eigenlijk meer omdat ze ervoor kiest om te zwijgen als mensen er vragen over stellen en liever schuilt achter iemand die als reply op een serieuze zegt: "jij bent een flapdrol" dit toont dat deze dame geen ruggengraat heeft en jij denkt wat jij nu doet iets met solidariteit te maken heeft, dat is misschien wel het leukste van deze soap
quote:Op woensdag 20 april 2011 00:33 schreef Landysh het volgende:
Verder zit je helemaal mis wat betreft zarGon. Hij is juist een van de meest anti-nationalistische Turken hier.Waarschijnlijk zit hij nu achter zijn pc te lachen om jouw reactie. 'Dan moet hij eerst nog wat Turken achter zich hebben' LOL. Dit is een internet forum, waarom zou iemand überhaupt iemand achter zich moeten hebben om zijn gedachten te uiten?
![]()
Zie je nu dat die turken altijd hulp zoeken bij elkaar.quote:Op woensdag 20 april 2011 03:14 schreef Landysh het volgende:
Vraagje aan de Turken op FOK: Is Turkmeens hetzelfde als Turks?
Koerden die Turken proberen te Koerdificeren. WTF.
Het zijn net Marokkanen soms, wollah iek shweerquote:Op woensdag 20 april 2011 03:22 schreef Che_ het volgende:
Zie je nu dat die turken altijd hulp zoeken bij elkaar.
Alleen een beetje jammer dat dat dan via een kloonaccount moetquote:Op woensdag 20 april 2011 11:28 schreef Gebruikersnaam89 het volgende:
3 pagina's vol Turkse frustratiesGa eens wat doen met jullie levens. Of in ieder geval in jullie topic.
LENTE!
Knap hequote:Op woensdag 20 april 2011 11:53 schreef msnk het volgende:
[..]
Alleen een beetje jammer dat dat dan via een kloonaccount moet![]()
Deze reeks overleeft het trouwens best lang zonder moderatie zeg.
Dat is zeker jammer. Wanneer ben je klaar met je studie?quote:Op woensdag 20 april 2011 12:46 schreef Gebruikersnaam89 het volgende:
[..]
Zeker. Alleen is dat altijd onmogelijk door de studie
Nog 3 jaar minimaalquote:Op woensdag 20 april 2011 12:50 schreef Che_ het volgende:
[..]
Dat is zeker jammer. Wanneer ben je klaar met je studie?
Niet dat ik dat erg vind. Maar wil het gewoon eens in de lente meemaken.quote:Op woensdag 20 april 2011 13:21 schreef Che_ het volgende:
[..]
Dat wordt dus branden daar in de zomer![]()
Uit welke gebied kom je?
En het feit dat het niet bestaat maakt het ook best lastig.quote:Op woensdag 20 april 2011 12:46 schreef Gebruikersnaam89 het volgende:
[..]
Zeker. Alleen is dat altijd onmogelijk door de studie
je punt is nu wel duidelijk, kan je nu weer ergens anders gaan spelen?quote:Op woensdag 20 april 2011 16:59 schreef Poemgirl het volgende:
[..]
En het feit dat het niet bestaat maakt het ook best lastig.
Lol, ik weet niet over welk deel van Koerdistan jullie het hebben, maar ik denk het Noorden. Vergeet niet dat het Zuiden van Koerdistan is bevrijd en een defacto staat is, de Koerdistan Regionale Regering, met een eigen regering, leger, vlag, taal, cultuur, regels en wetten en economie. Het Zuiden van Koerdistan is qua natuur en grondstoffen 1000x beter geschapen als Turkije, want dat land heeft bijna niets. De primaire inkomens daar komen uit het toerisme, maar wacht maar tot de KRG de onafhankelijkheid verklaart, wat steeds dichterbij komt. Het natuur dat wij hebben is 1000x zo mooi dan dat van Turkije. Jullie mogen jullie stranden houden.quote:Op dinsdag 19 april 2011 20:31 schreef shintek het volgende:
Dan ga je toch lekker naar koerdistan met 2mbps internet
Geen wonder dat Indonesië, Maleisië, Mali, Bangladesh, Albanië en Libanon hoger scoren op de Democracy Index dan Turkije.quote:Kurdish protesters clashed with police Wednesday after several Kurdish parliamentary candidates were disqualified from national election ballots in June.
Israëlische nationalisten?quote:Op woensdag 20 april 2011 19:02 schreef Che_ het volgende:
Wat the fuck is dat met al die nationalisten hier?
Komt door de Amerikaanse invloedssfeer. Het is geen toeval dat jamesstewart, chumleypawnstars en goodmorningvietnam en andere 'KRG-nationalisten' pro-Israel zijn.quote:
Een beetje te veel van het Islam geloof zie ik. 3 of 4 dingen die er mee te maken hebben, terwijl er meerdere geloven zijn en dat niet eens ons oorspronkelijke geloof is. Is meer voor de extremisten. Zijn genoeg andere échte Koerdische dingen, denk maar aan de Peshmerga, Halabja, de Anfal, Qazi Muhammed, de Koerdische landen die hebben bestaan (Republiek van Mahabad, Republiek van Arrarat, Kingdom of Kurdistan) enzovoorts.quote:Op woensdag 20 april 2011 19:20 schreef Che_ het volgende:
Een begin.. als iemand het wilt afmaken
[ afbeelding ]
klikken voor grote versie
Extremisme?? waar heb je het over. Echt ik kots op mensen als jouquote:Op woensdag 20 april 2011 19:24 schreef goodmorningvietnam het volgende:
[..]
Een beetje te veel van het Islam geloof zie ik. 3 of 4 dingen die er mee te maken hebben, terwijl er meerdere geloven zijn en dat niet eens ons oorspronkelijke geloof is. Is meer voor de extremisten. Zijn genoeg andere échte Koerdische dingen, denk maar aan de Peshmerga, Halabja, de Anfal, Qazi Muhammed, de Koerdische landen die hebben bestaan (Republiek van Mahabad, Republiek van Arrarat, Kingdom of Kurdistan) enzovoorts.
Zor supas!quote:
Jouw familie is toevallig lid van de Kurdistan Islamic Union?quote:Op woensdag 20 april 2011 19:25 schreef Che_ het volgende:
[..]
Extremisme?? waar heb je het over. Echt ik kots op mensen als jou
[..]
[..]
Zor supas!
ik denk dat wij hier liever geen gezeur hebben van anti-Koerdistan lui. We hebben al last gehad van die Turken, moet je eens voorstellen wat er gebeurt als die dingen in de OP komen.quote:Op woensdag 20 april 2011 19:24 schreef goodmorningvietnam het volgende:
[..]
Een beetje te veel van het Islam geloof zie ik. 3 of 4 dingen die er mee te maken hebben, terwijl er meerdere geloven zijn en dat niet eens ons oorspronkelijke geloof is. Is meer voor de extremisten. Zijn genoeg andere échte Koerdische dingen, denk maar aan de Peshmerga, Halabja, de Anfal, Qazi Muhammed, de Koerdische landen die hebben bestaan (Republiek van Mahabad, Republiek van Arrarat, Kingdom of Kurdistan) enzovoorts.
Nee? En het is niet zo dat ik die foto's zelf heb gemaakt ofzo in paintquote:Op woensdag 20 april 2011 19:26 schreef goodmorningvietnam het volgende:
[..]
Jouw familie is toevallig lid van de Kurdistan Islamic Union?
Dat je mij een nationalist noemt vind ik niet erg, maar dat je je zorgen maakt over de mening van anderen over ons volk, vind ik best wel laag. Je bent trots op je volk, of je bent dat niet. De Peshmerga's zijn een symbool voor alle Koerden, want zij hebben ons de afgelopen decennia verdedigd met hun leven en om dan te zeggen om zoiets niet te plaatsen in de OP, die bedoeld is om de Koerden te vertegenwoordigen, vind ik, sorry dat ik het zeg, gewoon pure onzin.quote:Op woensdag 20 april 2011 19:27 schreef IntercityAPT2 het volgende:
[..]
ik denk dat wij hier liever geen gezeur hebben van anti-Koerdistan lui. We hebben al last gehad van die Turken, moet je eens voorstellen wat er gebeurt als die dingen in de OP komen.
En dode lijken uit Halabja in de OP lijkt me ook niet zo bevorderlijk.
Wat anderen over mijn volk denken scheelt mij geen moer. Ik ben wel trots op mijn volk, maar je maar geen zorgen... Ik bedoelde alleen dat wij hier anders allemaal irritante butthurt-trolls krijgen.quote:Op woensdag 20 april 2011 19:34 schreef goodmorningvietnam het volgende:
[..]
Dat je mij een nationalist noemt vind ik niet erg, maar dat je je zorgen maakt over de mening van anderen over ons volk, vind ik best wel laag. Je bent trots op je volk, of je bent dat niet. De Peshmerga's zijn een symbool voor alle Koerden, want zij hebben ons de afgelopen decennia verdedigd met hun leven en om dan te zeggen om zoiets niet te plaatsen in de OP, die bedoeld is om de Koerden te vertegenwoordigen, vind ik, sorry dat ik het zeg, gewoon pure onzin.
Ik heb het dan ook over de belangrijkste personen uit de Koerdische Peshmerga geschiedenis, of de legendarische, of juist gewoon een simpele, oude Koerdische man, die veel heeft meegemaakt en heeft gestreden om zijn identiteit te mogen behouden.quote:Op woensdag 20 april 2011 19:37 schreef IntercityAPT2 het volgende:
[..]
Wat anderen over mijn volk denken scheelt mij geen moer. Ik bedoelde dat wij hier anders allemaal irritante butthurt-trolls krijgen.
En Mustafa Barzani mag wel van mij. De Yugoslaven hebben ook Tito in hun OP. Maar daar blijft het ook echt bij!
Leuk en aardig maar jij komt hier dingen beweren die nergens op slaan. Ook nog stellingen als : is jouw familie lid van Kurdistan slamic Unionquote:Op woensdag 20 april 2011 19:39 schreef goodmorningvietnam het volgende:
[..]
Ik heb het dan ook over de belangrijkste personen uit de Koerdische Peshmerga geschiedenis, of de legendarische, of juist gewoon een simpele, oude Koerdische man, die veel heeft meegemaakt en heeft gestreden om zijn identiteit te mogen behouden.
Denk maar b.v. aan mensen als Mame Risha..
Oneens. Iedereen die het OP ziet moet toch weten dat het er niet altijd rooskleurig heeft uitgezien voor ons? Dat zou gewoon verraad zijn. Minstens één afbeelding moet verwijzen naar een gebeurtenis uit onze geschiedenis, waarin het te zien is dat we altijd al vervolgd zijn door de omliggende landen. Genocide is zelfs erkend, dus om zoiets moet je niet heen kunnen.quote:Op woensdag 20 april 2011 19:44 schreef IntercityAPT2 het volgende:
Ok, luister goed. Ik ben die oude strijder nog dankbaarder dan je misschien kan voorstellen. Maar dat lijkt me echt niks voor in de OP. De OP hoort het topic een positieve sfeer te geven. De tragische geschiedenis van de Koerden kan allemaal in het topic besproken worden.
Ja, dit doet elke Amerikaanquote:Op woensdag 20 april 2011 19:47 schreef goodmorningvietnam het volgende:
[..]
Een Amerikaan vergelijkt een Arabisch land toch ook altijd met terroristen omdat duizenden van zijn volksgenoten vermoord zijn? Dan verdedigd hij zijn land toch omdat hij er trots op is?
Een Jood haalt de Holocaust er toch ook zo vaak bij, omdat het zo'n ernstige gebeurtenis was uit het verleden, die nooit vergeten mag worden?
Ik reageer op iemand die Koerden belachelijk maakt. Dat noem ik verdedigen. Door mensen zoals jij die met iedereen vriendjes lopen te zijn, is het Koerdische volk in het verleden honderden malen verraden en vermoord, want geloof mij, die Turken en Arabieren zijn Koerden echt niet als hun broeders hoor. Jij laat je dat wijs maken, maar wanneer je over Koerden of Koerdistan begint met hun, roepen ze allemaal ''dat bestaat niet, Koerden zijn terroristen, Koerden bestaan niet dat zijn berg Turken'', etc.quote:Op woensdag 20 april 2011 19:47 schreef Che_ het volgende:
[..]
Leuk en aardig maar jij komt hier dingen beweren die nergens op slaan. Ook nog stellingen als : is jouw familie lid van Kurdistan slamic Union
Ik maak gewoon een OP met wat Kurdische plaatjes en in tegenstelling tot jou ben ik geen nationalist en zie ik Arabieren, Turken of wat dan ook als broeders (niet de nationalisten). Jij wilt hier alleen maar eindeloos discussieren over politiek en shit..ik beweer dan toch ook niet dat jij bent opgeleid door de Mossad?
Algemene kennis op doen door zoals jou elke week voor ¤100,- bij je Turkse ''broeder'' in zijn winkel voedsel te kopen? En vervolgens, wanneer ze het hebben over de PKK of Koerdistan, jij je bek niet durft open te trekken en er iets over durft te zeggen, want anders schoppen ze je de winkel uit omdat zij Koerden eigenlijk niet als broeders zien?quote:Op woensdag 20 april 2011 19:49 schreef Che_ het volgende:
[..]
Ja, dit doet elke Amerikaan![]()
... pff ga eens naar buiten mongool en doe wat algemene kennis op.
Ten eerste kijk even in post history en zie de discussies met turkse nationalisten die ik al heb gevoerd. Verder weet ik niet welke achterlijke Arabieren en Turken jij kent maar die zijn net zo achterlijk en dom als jou.quote:Op woensdag 20 april 2011 19:49 schreef goodmorningvietnam het volgende:
[..]
Ik reageer op iemand die Koerden belachelijk maakt. Dat noem ik verdedigen. Door mensen zoals jij die met iedereen vriendjes lopen te zijn, is het Koerdische volk in het verleden honderden malen verraden en vermoord, want geloof mij, die Turken en Arabieren zijn Koerden echt niet als hun broeders hoor. Jij laat je dat wijs maken, maar wanneer je over Koerden of Koerdistan begint met hun, roepen ze allemaal ''dat bestaat niet, Koerden zijn terroristen, Koerden bestaan niet dat zijn berg Turken'', etc.
Dat is gewoon de waarheid.
Hier beledig je ook miljoenen Koerden mee.. maar jij komt waarschijnlijk uit een verrotte pro-Israël familie.quote:Op woensdag 20 april 2011 19:24 schreef goodmorningvietnam het volgende:
[..]
Een beetje te veel van het Islam geloof zie ik.
Vooral dit stukje was beledigend ja: "Is meer voor de extremisten."quote:Op woensdag 20 april 2011 19:53 schreef Che_ het volgende:
[..]
Hier beledig je ook miljoenen Koerden mee..
Nee, ik doelde op het feit dat hij 4 dingen die te maken hebben met het Islam geloof in de OP wil plaatsen, terwijl hij weigert maar ook iets wat te maken heeft met Peshmerga enz. te plaatsen. En waarom slaat hij alle andere geloven over die zeer actief zijn binnen de Koerdische gemeenschap? Zoals het Christendom, de Yezidi's en het Jodendom. En er zijn bijna geen Koerdische extremisten, misschien op een paar na, maar die hebben toch maar weinig te zeggen, omdat de rest weet dat zij precies zo denken als al die terroristen in de rest van Irak.quote:Op woensdag 20 april 2011 20:09 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Vooral dit stukje was beledigend ja: "Is meer voor de extremisten."
Dat zou namelijk betekenen dat de meerderheid van de Koerden extremisten zijn.
Ik had maar een begin gemaakt met OP en jij beweert nu al dat ik dingen weiger..en niks van peshmerga's wil plaatsenquote:Op woensdag 20 april 2011 22:17 schreef goodmorningvietnam het volgende:
[..]
Nee, ik doelde op het feit dat hij 4 dingen die te maken hebben met het Islam geloof in de OP wil plaatsen, terwijl hij weigert maar ook iets wat te maken heeft met Peshmerga enz. te plaatsen. En waarom slaat hij alle andere geloven over die zeer actief zijn binnen de Koerdische gemeenschap? Zoals het Christendom, de Yezidi's en het Jodendom. En er zijn bijna geen Koerdische extremisten, misschien op een paar na, maar die hebben toch maar weinig te zeggen, omdat de rest weet dat zij precies zo denken als al die terroristen in de rest van Irak.
Waar kom je eigenlijk vandaan Che_ ? Uit het Noorden, Oosten, Zuiden of Westen?
Salahaddin Ayubbi staat er in hoor?quote:Op woensdag 20 april 2011 22:40 schreef Gebruikersnaam89 het volgende:
Ik vind die afbeelding voor de OP wel mooi maar er mag wel wat meer geschiedenis in! De oudste beschavingen waren bij ons. Verder nog in ieder geval Saladin en Ahmade Xani.
Iets te snel gekekenquote:
Ik zet er morgen nog wel wat plaatjes bij maar ik ga niks weghalen. De 2 mannen die jij opnoemde waren van zekere belang voor de Islam en dan ga ik een plaatje weghalen waar men de Salat doet. Beetje raar nietquote:Op woensdag 20 april 2011 22:44 schreef Gebruikersnaam89 het volgende:
[..]
Iets te snel gekeken
Vervang die biddende mannen maar door Ahmade Xani en één van de twee moskees door een peshmerga ofzo. Één moskee moet sowieso blijven, hoort er ook bij
Dat bedoel ik. Je weigert iets weg te halen. De Koerdische cultuur en geschiedenis is echt heel wat breder dan de Islam hoor. Ik ben hier de Islam niet aan het beledigen of zo (zoals jij beweerd), maar het OP moet gaan over de Koerden, niet over het Islam geloof. Om 4 afbeeldingen in de OP alleen al over de Islam te laten gaan, terwijl de Koerdische cultuur en geschiedenis honderden malen groter is, vind ik gewoon een beetje te ver gaan. En dat is het enigste wat ik wou laat weten, maar jij begint meteen hysterisch te doen!quote:Op woensdag 20 april 2011 22:51 schreef Che_ het volgende:
[..]
Ik zet er morgen nog wel wat plaatjes bij maar ik ga niks weghalen. De 2 mannen die jij opnoemde waren van zekere belang voor de Islam en dan ga ik een plaatje weghalen waar men de Salat doet. Beetje raar niet
Zo een nationalistische sukkel als jou vind het wel goed dat een Turk de OP maakt? Hypocriet.quote:Op woensdag 20 april 2011 23:34 schreef goodmorningvietnam het volgende:
Een heel stuk beter
Misschien ook nog eens iets van het 'moderne' Koerdistan? Een snel ontwikkelende stad als Erbil b.v. heeft een mooie skyline die je e.v.t zou kunnen posten (of Sulaymaniyah). Erbil staat zelfs in de top 5 snelst ontwikkelende landen van het Midden-Oosten, dus wel een soort van pareltje binnen ons mooie rijk![]()
Ik verwierp de term Koerdistan in de volgende context: Uludoruk ligt in Koerdistan.quote:Op woensdag 20 april 2011 23:49 schreef IntercityAPT2 het volgende:
Niet scheinheilig gaan doen he zargon... Gisteren verwierp je nog de term 'Koerdistan' en nu maak je gewoon de OP met een kaart van Koerdistan erin?
Dat is niet zo pluis he..
Ik heb gister al uitgelegd wat voor user jij bent. Af en toe meepraten en vaak anti-koerd. Jammer.quote:Op woensdag 20 april 2011 23:52 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik verwierp de term Koerdistan in de volgende context: Uludoruk ligt in Koerdistan.
Verder, goed kijken: http://nl.wikipedia.org/w(...)ea_by_CIA_(1992).jpg.
quote:Op woensdag 20 april 2011 23:59 schreef Che_ het volgende:
[..]
Ik heb gister al uitgelegd wat voor user jij bent. Af en toe meepraten en vaak anti-koerd. Jammer.
quote:
quote:Op zaterdag 5 september 2009 15:12 schreef zarGon het volgende:
[..]
(..) D'r is niets mis met Koerden (..).
2011: Niets mis met Koerden.quote:
Hij heeft geen rol voor de islam gespeeld voor zover ik weet? http://en.wikipedia.org/wiki/Ehmed%C3%AA_Xan%C3%AEquote:Op woensdag 20 april 2011 22:51 schreef Che_ het volgende:
[..]
Ik zet er morgen nog wel wat plaatjes bij maar ik ga niks weghalen. De 2 mannen die jij opnoemde waren van zekere belang voor de Islam en dan ga ik een plaatje weghalen waar men de Salat doet. Beetje raar niet
Welke?quote:Op donderdag 21 april 2011 00:10 schreef Che_ het volgende:
Quote dan ook even die andere posts van je
Anyhow..forget about it
His other work include a book called Eqîdeya Îmanê' (The Path of Faith), which is part poem and part prose. The book explains the five pillars of Islamic faithquote:Op donderdag 21 april 2011 00:11 schreef Gebruikersnaam89 het volgende:
[..]
Hij heeft geen rol voor de islam gespeeld voor zover ik weet? http://en.wikipedia.org/wiki/Ehmed%C3%AA_Xan%C3%AE
Meh, olie. Ik zie je er steeds over hebben. Leuke inkomstenbron, daar niet van, maar hoeveel heb je er nou echt aan. Zo'n 60% 1, 2 van oliereserves bevindt zich in het Midden-Oosten/in het gebied van de moslims/de Arabieren en Perzen.quote:Op woensdag 20 april 2011 18:10 schreef goodmorningvietnam het volgende:
[..]
Lol, ik weet niet over welk deel van Koerdistan jullie het hebben, maar ik denk het Noorden. Vergeet niet dat het Zuiden van Koerdistan is bevrijd en een defacto staat is, de Koerdistan Regionale Regering, met een eigen regering, leger, vlag, taal, cultuur, regels en wetten en economie. Het Zuiden van Koerdistan is qua natuur en grondstoffen 1000x beter geschapen als Turkije, want dat land heeft bijna niets. De primaire inkomens daar komen uit het toerisme, maar wacht maar tot de KRG de onafhankelijkheid verklaart, wat steeds dichterbij komt. Het natuur dat wij hebben is 1000x zo mooi dan dat van Turkije. Jullie mogen jullie stranden houden.
Mensen die koppig blijven doen en denken dat er nooit één onafhankelijk Koerdistan komt:
- De KRG is een defacto staat. Dat betekent dat wij hier ALLES hebben wat een echte staat ook heeft, op de lijntjes na die op een wereldkaart ons gebied markeert.
- De KRG heeft al in 2004 haar eigen betaalmiddel gedrukt en deze liggen al opgeslagen voor het moment dat wij de onafhankelijkheid verklaren.
- Het leger is sterk, Irak & Syrië zullen sowieso geen probleem zijn bij een onafhankelijkheidsverklaring. Als Iran iets doet, ziet het Westen (en met name Israël en de VS) dit als bedreiging en oorlogsverklaring aan de Westerse wereld. Iran zal dan aangevallen worden door het leger v/d KRG, Israël en de VN. Resultaat: Iran verslagen, Koerdistan nog groter omdat we het Oosten gewoon bij het Zuiden sluiten.
- Turkije zal het niet leuk vinden, maar de realiteit is: mocht Turkije iets doen, dan verliest het in 1e instantie tientallen, zo niet, honderden miljarden dollars omdat de KRG straks hun nr.1 handelspartner wordt. Ze investeren nu al tientallen miljarden per jaar, omdat er veel geld te halen valt uit het rijke Zuid Kurdistan.
*Mocht Turkije aanvallen, zal het niet alleen verzet verwachten van het KRG leger en de PKK (de PKK hoort niet bij het leger, maar ook zij zullen zo'n aanval op Koerdisch grondgebied niet toestaan), maar zal het naast economisch verlies ook veel mensen verliezen. In de KRG leven namelijk meer dan 75.000 Turken en verwachten jullie echt dat de KRG deze mensen in vrede laat terugkeren naar Turkije? Tuurlijk niet.
*Als Turkije aanvalt, zal ook Turkije aangevallen worden door een coalitie, want dat is de standaard internationale reactie wanneer een land de soevereiniteit aantast van een ander land.
- Landen als Rusland hebben een aantal weken geleden via hun ambassade in de KRG bekend gemaakt dat ze een onafhankelijk Koerdistan met alle middelen zullen steunen.
- De KRG is goede bondgenoten met de VS en Israël.
- Zuid-Kurdistan heeft 's werelds 5e grootste olievoorraad (Kirkuk niet eens meegerekend, terwijl deze stad wel bij Koerdistan hoort!), een buitenlandse aanval zou slecht zijn voor de olieprijzen en productie, Amerika gaat dit niet leuk vinden, want er valt in de KRG alleen al (gebied 11x kleiner dan Turkije) meer dan 400x zoveel olie te halen dan in Turkije en het meest moet nog gevonden worden. Daarnaast hebben wij ook honderden keren zoveel gas en goud voorraad. Als dat in gevaar komt door Turkije, dan heeft Turkije in 1 klap geen een bondgenoot meer (op Iran na misschien).
Zo, de haters, face the facts. Koerdistan komt er aan.
quote:*Als Turkije aanvalt, zal ook Turkije aangevallen worden door een coalitie, want dat is de standaard internationale reactie wanneer een land de soevereiniteit aantast van een ander land.
Dit is vooral grappig omdat we het over Irak hebben. Moest je toen de internationale reactie zien wanneer een souverein land werd aangevallen door de VS en het VK.quote:
als je even googelt op '' Bram vermeulen'' hij maakt een documentaire over turkije waar hij ook een aflevering over koerden gaat. hij gaat ook naar erbil over de grens dus. volgens mij is het de 2 de of 3 de aflevering maar je kan het terugkijken op de site van VPRO of uitzending gemist. bij dequote:Op woensdag 20 april 2011 18:16 schreef goodmorningvietnam het volgende:
Voor de Koerden onder ons (vooral zij die uit het Zuiden komen, ik kom b.t.w uit Sulaymaniyah en spreek Sorani Koerdisch), op deze site kun je afbeeldingen zien van sommige projecten die aan de gang zijn. Er worden overal hoge gebouwen enz. gemaakt, en sommige steden ontstaat er al een nice skyline gecombineerd met het prachtige landschap.
En velen andere duizenden miljoenen projecten, infrastructuur projecten (elektriciteit, water, wegen, spoorwegen, vliegvelden, militair, scholen, ziekenhuizen, etc.) en nog eens velen miljarden projecten voor o.a. oliewinning en versterken v/d economie, velen duizenden gebouwen waaraan gewerkt wordt. Nou, mocht je geïnteresseerd zijn:
Sulaymaniyah
Hawler/Erbil
Duhok
Ik had die aflevering gezien toen hij op tv kwam ja.quote:Op donderdag 21 april 2011 01:47 schreef Savas1985 het volgende:
[..]
als je even googelt op '' Bram vermeulen'' hij maakt een documentaire over turkije waar hij ook een aflevering over koerden gaat. hij gaat ook naar erbil over de grens dus. volgens mij is het de 2 de of 3 de aflevering maar je kan het terugkijken op de site van VPRO of uitzending gemist. bij de
Is nog steeds poëzie en proza. Wat maakt het uitquote:Op donderdag 21 april 2011 00:24 schreef Che_ het volgende:
[..]
His other work include a book called Eqîdeya Îmanê' (The Path of Faith), which is part poem and part prose. The book explains the five pillars of Islamic faith
Serieus ingaan op een kloontrollquote:Op donderdag 21 april 2011 11:32 schreef zarGon het volgende:
Wacht even.
Oorlog was geoorloofd omdat twee redenen:
1: Saddam was een dictator;
2: Ze hadden olie nodig.
Je weet dat een andere dictator uit die regio tot voor kort werd gesteund door de VS en Israël, hè? Mubarak was geen Saddam, maar wél een dictator. En waarom zijn ze eigenlijk gestopt bij Saddam? Jas dan meteen al die Arabische dictators eruit.
En als ze olie nodig hebben, kopen ze het maar. Olie is geen geldige reden om een ander land binnen te vallen. Als je dat in dit geval een geldige reden vindt omdat het in het voordel van de Koerden heeft uitgepakt, moet je niet raar aankijken als diezelfde Koerden overmorgen worden binnengevallen voor hun olie. En, oh, nogmaals, val dan andere Arabische landen ook binnen, zij hebben ook olie. Of hebben ze genoeg aan Irak?
Je rekent te veel op externe machten. De internationale organisaties, de VS, Israël en Rusland hebben allemaal eigen belangen. Sowieso, zolang je als volk niet op je eigen benen staat, maar overeind blijft dankzij een andere natie, ben je hun schoothond.
Je maakt nu al uitzonderingen. Pehhh.
In Gaziantep vormen de Koerden bij mijn weten geen meerderheid, dus waarschijnlijk vandaar.quote:Op donderdag 21 april 2011 11:21 schreef Gebruikersnaam89 het volgende:
[..]
Is nog steeds poëzie en proza. Wat maakt het uitHet gaat mij om Mem u Zin, bekendste Koerdische werk denk ik.
In die plattegrond die in Zargon's OP-plaatje staat, waarom staat Gaziantep daar buiten het Koerdische gebied? Die is toch ook Koerdisch?
De meeste Koerden die daar wonen zijn dan ook al geassimileerd.quote:Op donderdag 21 april 2011 13:59 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
In Gaziantep vormen de Koerden bij mijn weten geen meerderheid, dus waarschijnlijk vandaar.
mensen die al 5 jaar op Fok zittenquote:Op vrijdag 22 april 2011 00:05 schreef zarGon het volgende:
[..]
Damn, bijna 5 jaar al: Cigkofte (Turks)..
quote:Op donderdag 21 april 2011 13:59 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
In Gaziantep vormen de Koerden bij mijn weten geen meerderheid, dus waarschijnlijk vandaar.
En hoe vrijwillig is dit allemaal gegaan?quote:Op donderdag 21 april 2011 19:18 schreef IntercityAPT2 het volgende:
[..]
De meeste Koerden die daar wonen zijn dan ook al geassimileerd.
Weet je donderop met je gezeur, dit is het laatste wat ik jou ga melden.quote:Op dinsdag 19 april 2011 23:49 schreef Landysh het volgende:
[..]
Wat?!![]()
Ik wil niet dat jullie je als een van ons voelen. Maar ik kan hypocriete mensen gewoon niet uitstaan. Koerden zijn altijd de eerste die roepen dat ze gediscrimineerd worden - zie JoaquinPhoenix haar reacties in het eerste Koerden topic - maar wanneer ze zelf racistisch doen dan is er niks aan de hand. Sterker nog, als er dan iets van wordt gezegd dan gaan ze zeiken dat we geen 'achterlijke' vragen moeten stellen - en weer is JoaquinPhoenix hier een goed voorbeeld van.
Gewoon een kwestie van perceptie. Als Koerdische kinderen elke dag op school nationalistsche Atatürk-blaat moeten roepen en zonder het nagaan van eventuele correlatie bij een dergelijke census zich vervolgens als Turk identificeren, kan dat vanuit Turks aspect vrijwillig zijn.quote:Op zaterdag 23 april 2011 11:07 schreef Gebruikersnaam89 het volgende:
[..]
[..]
En hoe vrijwillig is dit allemaal gegaan?
Dan is het nog niet vrijwillig zijn. Ze moeten het volkslied op school zingen en het portret van een massamoordenaar overal dragen. Niks met wil te maken.quote:Op zaterdag 23 april 2011 18:26 schreef IntercityAPT2 het volgende:
[..]
Gewoon een kwestie van perceptie. Als Koerdische kinderen elke dag op school nationalistsche Atatürk-blaat moeten roepen en zonder het nagaan van eventuele correlatie bij een dergelijke census zich vervolgens als Turk identificeren, kan dat vanuit Turks aspect vrijwillig zijn.
Ik noem het liever hersenspoeling.
Haha! Goed verzonnen heur! Je zou een fantasie boek moeten schrijven.quote:Op zondag 24 april 2011 20:16 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
Ze kozen mij altijd uit om naar voren te gaan en het lied te zingen, ze wisten ik was koerd en de rest Turks. Kozen mij vrijwel iedere dag daar uit of het was een ander koerd. Toeval? En JA, ik kreeg klappen met een liniaal als ik het niet zong.
En zelfs op koranschool in Turkije kreeg ik klappen met een liniaal van die Turkse docenten. Als ik een harf fout had gezegd (ik was toen 7) KEDENG gelijk halen zie die liniaal tevoorschijn.
Studenten in Nederland moeten blij zijn dat ze geen klappen krijgen van docenten. Hahaha
Nee hoor, het was echt gebeurd. Gelukkig woonde ik maar een paar maanden in Turkije.quote:Op zondag 24 april 2011 20:26 schreef xminator het volgende:
[..]
Haha! Goed verzonnen heur! Je zou een fantasie boek moeten schrijven.
Kedeng Kedeng! Kedeng Kedeng! Toet TOETTTTT
Zij vinden Turkije en Turken wel oké?quote:mijn ouders stuurde vanaf mijn 7e tot mijn 16e naar koranschool in Turkije. Elk zomer.
Ankara. Mijn ouders hebben niks tegen Turken en Turkije vinden ze leuk ja.quote:Op zondag 24 april 2011 20:32 schreef msnk het volgende:
Waar woonde je dan?
[..]
Zij vinden Turkije en Turken wel oké?
Beste zangers/eressen zijn dan ook Koerdisch in Turkijequote:Op zondag 24 april 2011 20:16 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
Ze kozen mij altijd uit om naar voren te gaan en het lied te zingen
quote:Op zondag 24 april 2011 22:55 schreef Che_ het volgende:
[..]
Beste zangers/eressen zijn dan ook Koerdisch in Turkije
Eerste keer dat ik het ziequote:Op maandag 25 april 2011 22:29 schreef Charismatisch het volgende:
Trouwens, hebben jullie deze beelden al gezien?
Nog nooit eerder gezien. Echt zielig, kijk al die kindjes....quote:Op maandag 25 april 2011 22:29 schreef Charismatisch het volgende:
Trouwens, hebben jullie deze beelden al gezien?
Ik ben voor Arsenal bitch.quote:Op dinsdag 26 april 2011 21:16 schreef xminator het volgende:
Ik ben nu serieus:
Waarom zijn alle koerden voor gs ?
Zegt de Turkquote:
Je ruikt naar knoflook, hebt een snor en bent ook nog eens gierig. Amai zeg moet niet gekker worden.quote:
kezi keriquote:Op zondag 1 mei 2011 22:52 schreef Ayca het volgende:
Amai, moet je eens opletten.
Heb ook nog eens een deels koerdische opa.
kuri keriquote:Op zondag 1 mei 2011 22:58 schreef msnk het volgende:
Ik heb een Koerdische oma! Daarom zit ik ook altijd in dit topic te chillen
Koerdistan.quote:Op zondag 1 mei 2011 22:59 schreef msnk het volgende:
En Ayca komt uit Koerdistan, dus behandel je buurvrouw 's een beetje normaal jaIk wed dat zij nooit op een Turkse school in, waar was het Izmir?, heeft gezeten
Hoezo verplicht, wees blij dat je moslim bent. (Als je dat tenminste bent).quote:Op zondag 1 mei 2011 23:02 schreef Ayca het volgende:
[..]
Koerdistan.
Gelukkig niet zeg.Een beetje verplicht koranverzen uit m'n hoofd leren.
!!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Hadiiii, kom op. Ik wil het snappenquote:Op zondag 1 mei 2011 23:00 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
[..]
Ez hayvanra gewer nekim. Kuri keriMijn oma heeft mij nooit Koerdisch geleerd.
AFC AJAX![]()
PLOT TWISTquote:Op zondag 1 mei 2011 23:02 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
[..]
Hoezo verplicht, wees blij dat je moslim bent. (Als je dat tenminste bent).!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
AFC AJAX![]()
Sorry, Armeniëquote:Op zondag 1 mei 2011 23:02 schreef Ayca het volgende:
[..]
Koerdistan.
Gelukkig niet zeg.Een beetje verplicht koranverzen uit m'n hoofd leren.
!!
AFC AJAX![]()
vraag je omaquote:Op zondag 1 mei 2011 23:05 schreef msnk het volgende:
[..]
Hadiiii, kom op. Ik wil het snappenMijn oma heeft mij nooit Koerdisch geleerd.
quote:Op zondag 1 mei 2011 23:04 schreef Ayca het volgende:
Oh man zooo blij dat ik moslim ben.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Okey, je bent dus niet moslim. Dan weten we dat ook nu. Waar geloof je dan in als ik vragen mag? Ongelovig?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt....![]()
Praat nederlands!quote:Op zondag 1 mei 2011 23:00 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
[..]
Ez hayvanra gewer nekim. Kuri keri![]()
Ik weet niet eens of ze Koerdisch kan. En ik heb haar ook al 6 jaar niet meer gezien of gesproken, dus dat gaat niet lukken.quote:Yup*quote:Op zondag 1 mei 2011 23:10 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
[..]
okey.
En msnk? Ben jij ook ongelovig?AFC AJAX![]()
okequote:Op zondag 1 mei 2011 23:14 schreef msnk het volgende:
[..]
Ik weet niet eens of ze Koerdisch kan. En ik heb haar ook al 6 jaar niet meer gezien of gesproken, dus dat gaat niet lukken.
[..]
Yup*...![]()
Dus zou je nu alsjeblieft Ez hayvanra gewer nekim. Kuri keri willen vertalen voor mij, please
AFC AJAX![]()
Je verstaat toch wel hayvan? Do the math.quote:Op zondag 1 mei 2011 23:26 schreef msnk het volgende:
Dus zou je nu alsjeblieft Ez hayvanra gewer nekim. Kuri keri willen vertalen voor mij, please...![]()
Wat is er nu weer aan de hand?
JoaquinPhoenix, of je legt uit waarmee je aan het schelden bent, of er worden andere maatregelen genomen.
Sowieso zou ik maar even dimmen.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.![]()
zo zo msnk heb je je babysitter geroepen?quote:Op maandag 2 mei 2011 21:47 schreef kanovinnie het volgende:
Wat is er nu weer aan de hand?
JoaquinPhoenix, of je legt uit waarmee je aan het schelden bent, of er worden andere maatregelen genomen.
Sowieso zou ik maar even dimmen.
msnk mag lekker even in een hoekje gaan zitten huilen zonder 'vertaling'.Vertaling hoef ik niet te geven, dat is mijn recht.
...![]()
Ja, en het is ons recht om je posts dan gewoon weg te halenquote:Op dinsdag 3 mei 2011 16:18 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
[..]
zo zo msnk heb je je babysitter geroepen?
msnk mag lekker even in een hoekje gaan zitten huilen zonder 'vertaling'.Vertaling hoef ik niet te geven, dat is mijn recht.
.
Het is een Nederlands forum en we zitten gewoon niet te wachten op hele topics waarin alles en iedereen maar verrot gescholden kan worden zonder dat iemand het weet.
Dus, nederlands, of geen koerdenreeks. Sim-pel.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Haal die post dan weg waar ik Koerdisch heb getypt. Boeit me niet. Het is niet belangrijk voor mij, het heeft geen waarde net als die stelletje ongelovige 0% waardequote:Op dinsdag 3 mei 2011 16:20 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, en het is ons recht om je posts dan gewoon weg te halen.
Het is een Nederlands forum en we zitten gewoon niet te wachten op hele topics waarin alles en iedereen maar verrot gescholden kan worden zonder dat iemand het weet.
Dus, nederlands, of geen koerdenreeks. Sim-pel.
...![]()
nee, hou je nou maar gewoon aan de regels vanaf nu en er is verder geen issue.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 16:23 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
[..]
Haal die post dan weg waar ik Koerdisch heb getypt. Het is niet belangrijk voor mij, het heeft geen waarde net als die stelletje ongelovige 0% waardeA gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
quote:Op dinsdag 3 mei 2011 16:24 schreef HeatWave het volgende:
[..]
nee, hou je nou maar gewoon aan de regels vanaf nu en er is verder geen issue.
...![]()
Been there, done that. Polizei bijgehaald.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 16:18 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
Serieus nu: Je kunt natuurlijk ook gewoon normaal posten wanneer je in GC zit, dit is geen ONZ dus laat je ONZ-manieren dan ook gewoon buiten de deur![]()
Grapjes zijn leuk, voor heel even, maar wanneer iemand jou gewoon heel netjes iets vraagt kun je ook normaal reageren natuurlijk
AFC AJAX![]()
Je bedoeld je babysitter. hahaahaahah en mijn antwoord blijft netjes ' nee ' . Je kan niet altijd je zin krijgen manneke.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 16:33 schreef msnk het volgende:
[..]
Been there, done that. Polizei bijgehaald.
Serieus nu: Je kunt natuurlijk ook gewoon normaal posten wanneer je in GC zit, dit is geen ONZ dus laat je ONZ-manieren dan ook gewoon buiten de deur![]()
Grapjes zijn leuk, voor heel even, maar wanneer iemand jou gewoon heel netjes iets vraagt kun je ook normaal reageren natuurlijk
Anyway, laten we het netjes houden in dit topic. Waar komt je oma vandaan?
...![]()
Eeeehmmm, jij bent degene die hier op de vingers getikt wordt, dus als er iemand gebabysit wordt ben JIJ hetquote:Op dinsdag 3 mei 2011 16:56 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
[..]
Je bedoeld je babysitter. hahaahaahah en mijn antwoord blijft netjes ' nee ' . Je kan niet altijd je zin krijgen manneke.
Anyway, laten we het netjes houden in dit topic. Waar komt je oma vandaan?
.
Maar idd, laten we het vanaf nu gewoon netjes houden hier.A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
quote:Op dinsdag 3 mei 2011 16:57 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Eeeehmmm, jij bent degene die hier op de vingers getikt wordt, dus als er iemand gebabysit wordt ben JIJ het.
Maar idd, laten we het vanaf nu gewoon netjes houden hier.
[ Bericht 3% gewijzigd door JoaquinPhoenix op 03-05-2011 17:07:43 ]...![]()
Ik heb werkelijk waar geen ideequote:
De laatste keer dat ik haar heb gesproken was ik nog erg jong en wist ik het überhaupt niet eens, ik leerde het later pas. Toch maar een keer uitzoeken, maar dat gaat een beetje lastig want ik heb geen contact met die kant van de familie (oud leed).
Ze is er dus zelf nooit over begonnen, alsof het haar niet boeit of zo
AFC AJAX![]()
Hebben jullie haar nu permanent gebanned?quote:
Je wordt bedankt. Dat is dan weer een Koerd minder. Door al die Turken hier, met hun dominante houding, kan het topic net zo goed geannexeerd worden met hun topic. Alle Koerden die hier komen worden meteen weggejaagd, tenzij de Turken hier het met hun eens zijn.
Dit topic is faal geworden.
[ Bericht 4% gewijzigd door IntercityAPT2 op 04-05-2011 11:55:15 ]![]()
Even aan alle Turken hier. Als jullie je zo graag buiten de grenzen van het Turkentopic bevinden, ga dan ook eens wat meer bij de Yugoslaven posten ofzo. Jullie hebben werkelijk een obsessie met Koerden. Ik keur het gedrag van JP af, maar laten we eerlijk zijn: jullie aanwezigheid brengt voornamelijk gedoe met zich mee.![]()
You must be kidding me.![]()
![]()
Ten eerste ik post waar ik wil.
Onze aanwezigheid brengt gedoe met zich mee? Misschien zouden jullie dan iets aan jullie houding moeten doen. Ik kom hier even kijken, gelijk word ik uitgescholden etc.![]()
Als jullie onderling nou eens echt praten en niet zo focussen op anderen komt het goed. Sowieso zou het je goed doen om niet op te letten op de afkomst van diegene die hier post. En kom nou, iemand denken te kunnen vertellen waar ie wel of niet mag posten....
Mijn aanwezigheid heeft geen gedoe geleverd in de slowchats waarin ik heb gepost (en met bijna 50.000 posts kan ik zeggen dat ik in genoeg SC's heb gepost).
Wat mij vooral stoort is de manier waarop je deze slowchat wil afbakenen voor Koerden. Dat werkt averechts. Gewoon praten onderling zonder je te ergeren aan de users die geen Koerd zijn. Diegenen die het boeiend vinden blijven hangen, diegenen die geen (negatief) aandacht krijgen posten wel ergens anders verder.![]()
Ik commandeer niemand waar hij/zij moet posten. Ik constateer alleen wat en ik eis daar een verklaring op. Waarom posten jullie niet eens bij de Marokkanen of Yugoslaven als jullie je reikwijdte zo graag verlengen?quote:Op woensdag 4 mei 2011 13:15 schreef zarGon het volgende:
Als jullie onderling nou eens echt praten en niet zo focussen op anderen komt het goed. Sowieso zou het je goed doen om niet op te letten op de afkomst van diegene die hier post. En kom nou, iemand denken te kunnen vertellen waar ie wel of niet mag posten....
In mijn ervaring hebben Turken een irrationele obsessie met Koerden. Jullie land heeft ons de afgelopen 90 jaar achterlijk behandeld, en dat maakt het erg hypocriet dat jij van ons verwacht dat wij nu niet op jullie afkomst letten.Geen gedoe? Wie was hier bereid om een zinlose discussie aan te gaan, slechts om de term Turkije te kunnen forceren op 2 bergen?quote:Mijn aanwezigheid heeft geen gedoe geleverd in de slowchats waarin ik heb gepost (en met bijna 50.000 posts kan ik zeggen dat ik in genoeg SC's heb gepost).Ik durf wel te wedden wat het aanzien van Koerden in jullie topic is. Wij reserveren dit topic voor diegenen die niet elke gelegenheid gebruiken om een anti-Koerdische provocatie toe te smijten. Daarvan kunnen wij het gros van de Turken helaas al wel verwerpen. Dat heeft jullie gedrag sinds de start van dit topic wel bevestigd.quote:Wat mij vooral stoort is de manier waarop je deze slowchat wil afbakenen voor Koerden. Dat werkt averechts.Was het maar zo. Helaas zullen er altijd wel weer wat trolls tussen zitten zoals Poemgirl, die hogere interventie vergen om op te donderen.quote:Gewoon praten onderling zonder je te ergeren aan de users die geen Koerd zijn. Diegenen die het boeiend vinden blijven hangen, diegenen die geen (negatief) aandacht krijgen posten wel ergens anders verder.
[ Bericht 0% gewijzigd door IntercityAPT2 op 04-05-2011 14:13:01 ]![]()
De Marokkanen-reeks is momenteel niet actief (en dus niet zichtbaar in de index van GC). De recentste post is gepost op 24 april door een Turk. In het verleden heb ik meerdere malen malen gepost in de Marokkanen-reeks. Dat heeft Ayca ook gedaan. De users uit die reeks hebben met hetzelfde gemak kunnen posten in de Turken-reeks zonder problemen.quote:Op woensdag 4 mei 2011 13:47 schreef IntercityAPT2 het volgende:
[..]
Ik commandeer niemand waar hij/zij moet posten. Ik constateer alleen wat en ik eis daar een verklaring op. Waarom posten jullie niet eens bij de Marokkanen of Yugoslaven als jullie je reikwijdte zo graag verlengen?
De Yugoslaven op FOK!-reeks is nieuw en pas bij de derde topic. Zowel Ayca en ik hebben in de eerste topic gepost, maar blijkbaar is dat topic op dit moment niet boeiend (genoeg) voor ons beiden om in te posten. Ook deze reeks is trouwens momenteel niet zichtbaar in de index van GC.![]()
Welnee. Als Turken hier op het forum een obsessie met Koerden hadden, zou je de Turken vaak (veel vaker dan nu het geval is) horen praten over Koerden.quote:Op woensdag 4 mei 2011 13:47 schreef IntercityAPT2 het volgende:
[..]
In mijn ervaring hebben Turken een irrationele obsessie met Koerden. Jullie land heeft ons de afgelopen 90 jaar achterlijk behandeld, en dat maakt het erg hypocriet dat jij van ons verwacht dat wij nu niet op jullie afkomst letten.
Het klopt dat Turkije Koerden de afgelopen 90 jaar achterlijk heeft behandeld. Maar betekent dat dat ik achter die keuzes sta? Of dat je mij als een individu kan afrekenen op de gemaakte keuzes?
Waarom zou het hyprocriet zijn? Als ik het kan vinden met jou, maakt je afkomst mij helemaal niets uit. Heb je mij (ooit) zo zien reageren op iemand nadat ik erachter ben gekomen dat zijn afkomst wat dan ook is? Het zou gewoon triest zijn om iemand op zijn afkomst alleen al te beoordelen, zonder die persoon te 'kennen'.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-05-2011 17:29:17 ]![]()
Ah, dit is dus wat jij verstaat onder gedoe?quote:Op woensdag 4 mei 2011 13:47 schreef IntercityAPT2 het volgende:
[..]
Geen gedoe? Wie was hier bereid om een zinlose discussie aan te gaan, slechts om de term Turkije te kunnen forceren op 2 bergen?
Laten we even kijken wat er is gepost:quote:Op dinsdag 19 april 2011 20:19 schreef IntercityAPT2 het volgende:
[..]
Mooi![]()
Uludoruk(4135m), de hoogste berg van Koerdistan. Tenzij je Ararat meerekent natuurlijk, maar die word meestal als deel van Armenië gezien.quote:Op dinsdag 19 april 2011 20:51 schreef zarGon het volgende:
[..]
Zowel Ağrı Dağı (Ararat) als Uludoruk ligt in Turkije.quote:Op dinsdag 19 april 2011 20:53 schreef IntercityAPT2 het volgende:
[..]
Zullen we dus maar even geen ruzie maken?quote:Op dinsdag 19 april 2011 20:58 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik wil best wel wedden met je hoe het wordt genoemd door de meesten van ons.quote:Op dinsdag 19 april 2011 21:01 schreef IntercityAPT2 het volgende:
[..]
En wat suggereer je daarmee? Wij forceren niks op jullie. Jullie integendeel...quote:Op dinsdag 19 april 2011 21:03 schreef zarGon het volgende:
Wie forceert hier de term Koerdistan op alles en nog wat anders?quote:Op dinsdag 19 april 2011 21:09 schreef IntercityAPT2 het volgende:
[..]
Wie komt hier in het Koerdentopic alle taalregels dicteren?
De term Koerdistan word in eerste instantie alleen onder ons gebruikt en jullie mogen het allemaal maar Turkije noemen. Wij bemoeien ons niet met jullie, en wij verwachten dat jullie dat naleven.quote:Op woensdag 20 april 2011 23:49 schreef IntercityAPT2 het volgende:
Niet scheinheilig gaan doen he zargon... Gisteren verwierp je nog de term 'Koerdistan' en nu maak je gewoon de OP met een kaart van Koerdistan erin?
Dat is niet zo pluis he...En dan vooral dit:quote:Op woensdag 20 april 2011 23:52 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik verwierp de term Koerdistan in de volgende context: Uludoruk ligt in Koerdistan.
Verder, goed kijken: http://nl.wikipedia.org/w(...)ea_by_CIA_(1992).jpg.Uludoruk ligt in Hakkâri (een Turkse provincie), en dus in Turkije. Als je daar bronnen voor wil, hoor ik dat graag.quote:Op dinsdag 19 april 2011 20:19 schreef IntercityAPT2 het volgende:
[..]
Uludoruk(4135m), de hoogste berg van Koerdistan. Tenzij je Ararat meerekent natuurlijk, maar die word meestal als deel van Armenië gezien.
En dan hebben we Ararat... Ararat ligt in Iğdır (alsmede een Turkse provincie), en dus in Turkije. Het is zelfs de hoogste berg van Turkije. Als je hier ook bronnen voor wil zien, laat het me weten.
Okay, en nu terug naar wat jij net hebt gezegd:Deze discussie is allesbehalve zinloos. En hoe kan ik nou de term forceren op deze 2 bergen? De bergen liggen in Turkije. Dat is een feit. Kan ik de term Turkije dus forceren? Nee. Ik benoem dan slechts feiten.quote:Op woensdag 4 mei 2011 13:47 schreef IntercityAPT2 het volgende:
[..]
Geen gedoe? Wie was hier bereid om een zinlose discussie aan te gaan, slechts om de term Turkije te kunnen forceren op 2 bergen?
Wat ik heb gezegd:Als ik hier iets hebt gezegd dat feitelijk niet klopt, mag je me verbeteren.quote:Op dinsdag 19 april 2011 20:51 schreef zarGon het volgende:
[..]
Zowel Ağrı Dağı (Ararat) als Uludoruk ligt in Turkije.
Wat jij hebt gezegd:Goed, jij noemt het zuidoosten van Turkije Koerdistan. Maar vertel me eens, blijf je halsstarrig beweren dat Ararat in Armenië ligt en/of gezien wordt als een deel van Armenië?quote:Op dinsdag 19 april 2011 20:19 schreef IntercityAPT2 het volgende:
[..]
Vertel mij eens, waar forceer ik de term Turkije op deze bergen? Is het niet juist andersom? Dat jij Hakkâri onderdeel van Koerdistan ziet en Ağrı onderdeel van Armenië?
Jij en ik zullen het dan misschien niet eens worden over Uludoruk, maar even serieus, durf jij nog te beweren dat Ararat een deel van Armenië is?![]()
Onzin. Ik heb alleen al op dit forum heel wat Turken anti-Koerdische propaganda zien verspreiden, op momenten waarbij dat totaal niet relevant was.quote:Op woensdag 4 mei 2011 15:07 schreef zarGon het volgende:
[..]
Welnee. Als Turken hier op het forum een obsessie met Koerden hadden, zou je de Turken vaak (veel vaker dan nu het geval is) horen praten over Koerden.Dat weet ik niet van achter mijn beeldscherm, maar na talloze negatieve ervaringen die ik met Turken heb gehad, staat het mij vrij om aan te nemen dat de gemiddelde Turk, mede door het doorgeslagen nationalisme en het succesvolle hersenspoelingsapparaat van de Turkse staat, waarschijnlijk verrijkt is met anti-Koerdisch sentiment.quote:Het klopt dat Turkije de afgelopen 90 jaar achterlijk heeft behandeld. Maar betekent dat dat ik achter die keuzes sta? Of dat je mij als een individu kan afrekenen op de gemaakte keuzes?
Als jij meent geen inheemse problemen met Koerden te hebben, dan is dat mooi(ook al ben ik daar skeptisch over, gezien jouw postgeschiedenis). Maar jij spreekt niet voor elke Turk hier, en als jij echt blijkt te zijn wat je zegt, dan ben jij vanuit mijn referentiekader een uitzondering.Ik zou het wel 'kunnen vinden met jou', maar dan benader je het echt vanuit een bekrompen perspectief. Ik ben wel eens Turken tegengekomen die zich eerst aardig voordeden, maar opeens niks meer van mij wilden weten toen ze van mijn afkomst hoorden.quote:Waarom zou het hyprocriet zijn? Als ik het kan vinden met jou, maakt je afkomst mij helemaal niets uit. Heb je mij (ooit) zo zien reageren op iemand nadat ik erachter ben gekomen dat zijn afkomst wat dan ook is? Het zou gewoon triest zijn om iemand op zijn afkomst alleen al te beoordelen, zonder die persoon 'kent'.
De politieke visie van het gros van de Turken, dat geheel ontworpen is door de Turkse staat, is vanuit mijn perspectief onacceptabel. Ik kan geen betrekkingen voeren met mensen die op dit gebied zo ver van mij verwijderd staan.![]()
Het komt jammer genoeg inderdaad voor dat Turken en Koerden elkaar niet kunnen uitstaan. Dat heeft niets te maken met in welk topic deze users zich bevinden, maar dat ze zich bevinden in hetzelfde topic. Of dat nou deze reeks is of de Turken-reeks, het zijn dezelfde users.quote:Op woensdag 4 mei 2011 13:47 schreef IntercityAPT2 het volgende:
[..]
Ik durf wel te wedden wat het aanzien van Koerden in jullie topic is. Wij reserveren dit topic voor diegenen die niet elke gelegenheid gebruiken om een anti-Koerdische provocatie toe te smijten. Daarvan kunnen wij het gros van de Turken helaas al wel verwerpen. Dat heeft jullie gedrag sinds de start van dit topic wel bevestigd.
Het zal best zo zijn dat er anti-Koerdische provocatie is. Maar vergeet niet dat wat jij als anti-Koerdische provocatie ziet, door o.a. mij gezien kan worden als anti-Turkse provocatie. Neem nou de bergendiscussie hierboven. Je kunt hoog of laag springen, en zeggen dat ik met anti-Koerdische provocatie bezig ben, maar je kan best inzien dat wat ik beweer niet gedaan wordt om jou en of Koerden te provoceren. Als dat niet zo is, is dat jammer (voor jou), maar neem maar van mij aan dat dat niet mijn bedoeling is.
En dan je laatste zin: "Dat heeft jullie gedrag sinds de start van dit topic wel bevestigd.". Mijn antwoord daarop: Waar twee kijven hebben twee schuld.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-05-2011 15:56:37 ]![]()
Denk jij dat ik geen hersenen heb? Ik heb het niet over territoriale posities. Ik weet best dat Uludoruk en Ararat in het land Turkije liggen, maar wij zijn dan wel de autochtone bewoners van dat gebied, en daarom duiden wij dat onder ons liever aan als Koerdistan. Wij forceren die term niet op jullie - het word alleen door ons gebruikt.quote:Op woensdag 4 mei 2011 15:38 schreef zarGon het volgende:
Uludoruk ligt in Hakkâri (een Turkse provincie), en dus in Turkije. Als je daar bronnen voor wil, hoor ik dat graag.
En dan hebben we Ararat... Ararat ligt in Iğdır (alsmede een Turkse provincie), en dus in Turkije. Het is zelfs de hoogste berg van Turkije. Als je hier ook bronnen voor wil zien, laat het me weten.Waarom zou je in het Koerdentopic nota bene deze 'feiten' gaan benoemen? Wij zijn ons wel van deze feiten bewust, ook al zijn ze vanuit Koerdisch aspect niet zo plezant. Hiervan ben jij je bewust en jij besluit om ze nog eens lekker in te wrijven. Dat noem ik provocatie.quote:Okay, en nu terug naar wat jij net hebt gezegd:
[..]
Deze discussie is allesbehalve zinloos. En hoe kan ik nou de term forceren op deze 2 bergen? De bergen liggen in Turkije. Dat is een feit. Kan ik de term Turkije dus forceren? Nee. Ik benoem dan slechts feiten.
Volgens mij heb je mij niet zo goed begrepen. Als je mijn post nog eens goed leest met oog op de context, en correlaties waarneemt, zie je mij duidelijk suggereren dat ik het idee van Ararat, enig als deel van Armenië verwerp. Ik walg van Armeense irredentisten omdat zij zich eeuwenoude Koerdische gebieden toe eigenen. Voor Koerden is Ararat de berg die Armenië en Noord-Koerdistan scheidt, en daar blijft het bij. Ik weet niet of dat de Turks-Koerdische relaties bevordert, maar ik ben absuloot niet pro-Armenië. De meeste Armenen zijn een stelletje gefrustreerde, verheven-voelende dwazen die ruzie zoeken met elk volk in hun nabijheid. Ik heb nog meer negatieve ervaringen gehad met Armenen dan met Turken, en ook hierbij heb ik deze houding aangenomen. Zo sta ik sterk tegenover nationalisten.quote:Goed, jij noemt het zuidoosten van Turkije Koerdistan. Maar vertel me eens, blijf je halsstarrig beweren dat Ararat in Armenië ligt en/of gezien wordt als een deel van Armenië?
Vertel mij eens, waar forceer ik de term Turkije op deze bergen? Is het niet juist andersom? Dat jij Hakkâri onderdeel van Koerdistan ziet en Ağrı onderdeel van Armenië?
Jij en ik zullen het dan misschien niet eens worden over Uludoruk, maar even serieus, durf jij nog te beweren dat Ararat een deel van Armenië is?
[ Bericht 0% gewijzigd door IntercityAPT2 op 04-05-2011 17:23:49 ]![]()
Dat zal best en dat zal ik ook niet ontkennen. Zou je mij geloven als ik zeg dat ik je begrijp? Grieken, Bulgaren, Armenen, Koerden, West-Europeanen... Ik begrijp je volkomen.quote:Op woensdag 4 mei 2011 15:43 schreef IntercityAPT2 het volgende:
[..]
Onzin. Ik heb alleen al op dit forum heel wat Turken anti-Koerdische propaganda zien verspreiden, op momenten waarbij dat totaal niet relevant was.Het is jammer dat je iedereen over één kam scheert. Meer kan ik hier ook niet van maken. Op z'n minst zou je dan begrip kunnen tonen voor de Turken die precies hetzelfde hebben met Koerden. Het is hetzelfde in een ander jasje.quote:[..]
Dat weet ik niet van achter mijn beeldscherm, maar na talloze negatieve ervaringen die ik met Turken heb gehad, staat het mij vrij om aan te nemen dat de gemiddelde Turk, mede door het doorgeslagen nationalisme en het succesvolle hersenspoelingsapparaat van de Turkse staat, waarschijnlijk verrijkt is met anti-Koerdisch sentiment.Jij en ik zullen het nooit eens worden over een aantal onderwerpen. Dat weet ik, dat weet jij. Het is aan ons om ons over dat punt heen te zetten en elkaar niet op het huid te zitten wat betreft die punten. Het heeft namelijk geen nut om elkaar te irriteren.quote:Als jij meent geen inheemse problemen met Koerden te hebben, dan is dat mooi(ook al ben ik daar skeptisch over, gezien jouw postgeschiedenis). Maar jij spreekt niet voor elke Turk hier, en als jij echt blijkt te zijn wat je zegt, dan ben jij vanuit mijn referentiekader een uitzondering.Tsja, het levert denk ik uiteindelijk altijd conflicten op, vooral als het gaat over politiek. True, true, er zijn heel wat bekrompen Turken. Daar houd ik ook niet van. Waar ik ook niet van hou is dat de andere persoon blijft doorgaan tot hij/zij zijn/haar gelijk krijgt. Overigens beperkt zich dit niet alleen tot Turken, maar bij elk volk heb je zulke mensen, ook bij Koerden.quote:[..]
Ik zou het wel 'kunnen vinden met jou', maar dan benader je het echt vanuit een bekrompen perspectief. Ik ben wel eens Turken tegengekomen die zich eerst aardig voordeden, maar opeens niks meer van mij wilden weten toen ze van mijn afkomst hoorden.
De politieke visie van het gros van de Turken, dat geheel ontworpen is door de Turkse staat, is vanuit mijn perspectief onacceptabel. Ik kan geen betrekkingen voeren met mensen die op dit gebied zo ver van mij verwijderd staan.
Ik weet dat er "gros van de Turken" staat, maar ik erger mij wel aan de manier dat je toch weer alles en nog wat over één kam scheert.
Ben je het met me eens als ik je zin ietwat aanpas en dit ervan maak? De politieke visie van het gros van de Koerden, dat geheel ontworpen is door de separatistische gewapende groepering (PKK), is vanuit mijn perspectief onacceptabel. Ik kan geen betrekkingen voeren met mensen die op dit gebied zo ver van mij verwijderd staan.
De Turkse staat heeft weinig invloed op de Turken hier in Nederland.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-05-2011 16:20:35 ]![]()
Even een terugval op mijn eerdere post. Die bergendiscussie had voor jouw maar één functie, en zo niet, dan was dat irrationeel. Voor ons is het Koerdentopic een plek om ons omtrent onze afkomst te oriënteren, en daarin gebruiken wij andere termen dan jullie. Het is heel provocerend om dan uitgerekend op deze plek allerlei uitheemse termen op ons te forceren. Je gaat in een moskee toch ook geen keppel dragen?quote:Op woensdag 4 mei 2011 15:54 schreef zarGon het volgende:
[..]
Het komt jammer genoeg inderdaad voor dat Turken en Koerden elkaar niet kunnen uitstaan. Dat heeft niets te maken met in welk topic deze users zich bevinden, maar dat ze zich bevinden in hetzelfde topic. Of dat nou deze reeks is of de Turken-reeks, het zijn dezelfde users.
Het zal best zo zijn dat er anti-Koerdische provocatie is. Maar vergeet niet dat wat jij als anti-Koerdische provocatie ziet, door o.a. mij gezien kan worden als anti-Turkse provocatie. Neem nou de bergendiscussie hierboven. Je kunt hoog of laag springen, en zeggen dat ik met anti-Koerdische provocatie bezig ben, maar je kan best inzien dat wat ik beweer niet gedaan wordt om jou en of Koerden te provoceren. Als dat niet zo is, is dat jammer (voor jou), maar neem maar van mij aan dat dat niet mijn bedoeling is.![]()
Hm. Ik heb liever dat het Turkije genoemd wordt, maar blijkbaar heb jij/hebben jullie de behoefte om het zo te noemen. Fine. Ik noem het Turkije, jij Koerdistan. Zolang je maar weet dat dat stukje grond toebehoort aan Turkije.quote:Op woensdag 4 mei 2011 16:07 schreef IntercityAPT2 het volgende:
[..]
Denk jij dat ik geen hersenen heb? Ik heb het niet over territoriale posities. Ik weet best dat Uludoruk en Ararat in het land Turkije liggen, maar wij zijn dan wel de autochtone bewoners van dat gebied, en daarom duiden wij dat onder ons liever aan als Koerdistan. Wij forceren die term niet op jullie - het word alleen door ons gebruikt..
Waarom ik de feiten benoem? Omdat ik de intentie erahter (wanneer je de term Koerdistan gebruikt) niet weet. Je gaf net aan dat je dat doet omdat het gebied door jullie zo genoemd wordt. Je kon bijvoorbeeld ook - hoe zal ik het noemen - verdergaande separatistische ideeën/ideologieën aanhangen. En dat kan dan beginnen met het ontkennen van het feit dat een berg in Turkije ligt.quote:[..]
Waarom zou je in het Koerdentopic nota bene deze 'feiten' gaan benoemen? Wij zijn ons wel van deze feiten bewust, ook al zijn ze vanuit Koerdisch aspect niet zo plezant. Hiervan ben jij je bewust en jij besluit om ze nog eens lekker in te wrijven. Dat noem ik provocatie.
Ik kon geen enkele verwerping lezen in je post.quote:[..]
Volgens mij heb je mij niet zo goed begrepen. Als je mijn post nog eens goed leest met oog op de context, en correlaties waarneemt, zie je mij duidelijk suggereren dat ik het idee van Ararat, enig als deel van Armenië verwerp. Ik walg van Armeense irredentisten omdat zij zich eeuwenoude Koerdische gebieden toe eigenen. Voor Koerden is Ararat de berg die Armenië en Noord-Koerdistan scheidt, en daar blijft het bij. Ik weet niet of dat de Turks-Koerdische relaties bevordert, maar ik ben absuloot niet pro-Armenië. De Armenen zijn een stelletje verheven-voelende dwazen die ruzie zoeken met elk volk in hun nabijheid.Ik kan het natuurlijk ook over het hoofd zien, maar daar lees ik dus duidelijk niet dat je het idee verwerpt.quote:Op dinsdag 19 april 2011 20:19 schreef IntercityAPT2 het volgende:
[..]
Tenzij je Ararat meerekent natuurlijk, maar die word meestal als deel van Armenië gezien.
We zijn het in ieder geval eens over de Armenen.. Bwhehehe. Het wachten is op de eerste Armeen die dit leest.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 04-05-2011 16:42:17 ]![]()
Een keppel in een moskee dragen kun je niet hiermee vergelijken. Ik snap je punt, dat wel. Maar iedereen is het met elkaar eens wat 'moskee' is en wat 'keppel' is. Niet iedereen is het met elkaar eens wat 'Turkije' is en wat 'Koerdistan' is.quote:Op woensdag 4 mei 2011 16:33 schreef IntercityAPT2 het volgende:
[..]
Even een terugval op mijn eerdere post. Die bergendiscussie had voor jouw maar één functie, en zo niet, dan was dat irrationeel. Voor ons is het Koerdentopic een plek om ons omtrent onze afkomst te oriënteren, en daarin gebruiken wij andere termen dan jullie. Het is heel provocerend om dan uitgerekend op deze plek allerlei uitheemse termen op ons te forceren. Je gaat in een moskee toch ook geen keppel dragen?
De functie was het duidelijk maken van het feit dat Uludoruk in Turkije ligt. Op Turks grondgebied. Niets meer, niets minder. Je kunt dat als iets provocerends zien, maar dat is het dus niet. Dan zou ik het heel wat persoonlijker maken, en met bepaalde termen smijten.
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 04-05-2011 16:47:28 ]![]()
Dan versta jij onder 'over een kam scheren' heel wat anders dan mij. Ik heb dankzij negatieve ervaringen een skeptsiche houding aangenomen tegenover Turken, maar die is bv. na een vriendelijke ontmoeting nooit permanent. Ik sta open voor tolerantie, maar die helaas vaak niet wederzijds.quote:Op woensdag 4 mei 2011 16:19 schreef zarGon het volgende:
Het is jammer dat je iedereen over één kam scheert. Meer kan ik hier ook niet van maken. Op z'n minst zou je dan begrip kunnen tonen voor de Turken die precies hetzelfde hebben met Koerden. Het is hetzelfde in een ander jasje.Het gaat niet om gelijk krijgen, maar om het bereiken van rechtvaardigheid en vergelding voor onze vijanden.quote:Tsja, het levert denk ik uiteindelijk altijd conflicten op, vooral als het gaat over politiek. True, true, er zijn heel wat bekrompen Turken. Daar houd ik ook niet van. Waar ik ook niet van hou is dat de andere persoon blijft doorgaan tot hij/zij zijn/haar gelijk krijgt. Overigens beperkt zich dit niet alleen tot Turken, maar bij elk volk heb je zulke mensen, ook bij Koerden.Jouw aanpassing aan die zin heeft het tot een incorrecte uitspraak gemaakt. De Koerden zijn helaas een zwaar gefragmenteerd volk(waarin de Turkse staat een prominente rol heeft gespeeld). Je kunt dus niet zeggen dat de Koerden als geheel de PKK steunen. Deze fragmentatie heb ik keer op keer moeten uitleggen aan Armenen die maar blijven doordrammen over de Koerdische betrokkenheid bij de Armeense genocide.quote:Ik weet dat er "gros van de Turken" staat, maar ik erger mij wel aan de manier dat je toch weer alles en nog wat over één kam scheert.
Ben je het met me eens als ik je zin ietwat aanpas en dit ervan maak? De politieke visie van het gros van de Koerden, dat geheel ontworpen is door de separatistische gewapende groepering (PKK), is vanuit mijn perspectief onacceptabel. Ik kan geen betrekkingen voeren met mensen die op dit gebied zo ver van mij verwijderd staan.
Als jij geen betrekkingen wilt met PKK aanhangers, vind ik dat best. Die mensen zien niet in dat de PKK zware misdaden heeft gepleegd. Ik ben ook geen PKK-aanhanger.Maar de Turkse staat heeft wel veel invloed uitgeoefend op de Turkse cultuur, die ook naar Nederland is gebracht. Is er dan werkelijk zoveel verschil van mentaliteit tussen de Turken hier en in Turkije?quote:De Turkse staat heeft weinig invloed op de Turken hier in Nederland.
[ Bericht 0% gewijzigd door IntercityAPT2 op 04-05-2011 17:26:25 ]![]()
Als je even een blik wierp op de context, kon je makkelijk achter de intentie komen. Dit topic gaat over Koerden, en in ons historische thuisland staan een paar prachtige bergen die ik graag in de OP zie. Bespeur je hier 'vergaande speratistische ideeën'?quote:Op woensdag 4 mei 2011 16:41 schreef zarGon het volgende:
[quote]Waarom ik de feiten benoem? Omdat ik de intentie erahter (wanneer je de term Koerdistan gebruikt) niet weet. Je gaf net aan dat je dat doet omdat het gebied door jullie zo genoemd wordt. Je kon bijvoorbeeld ook - hoe zal ik het noemen - verdergaande separatistische ideeën/ideologieën aanhangen. En dat kan dan beginnen met het ontkennen van het feit dat een berg in Turkije ligt.Dan had ik het misschien anders moeten formuleren. Ik kan nu echter geen wijzigingen aan die post meer aanbrengen.quote:Ik kon geen enkele verwerping lezen in je post.
Ik kan het natuurlijk ook over het hoofd zien, maar daar lees ik dus duidelijk niet dat je het idee verwerpt.Mja.. als je mijn post nog eens leest zie je dat ik mijn uitspraak over de Armenen lichtelijk heb aangepast. Het had iets te veel emotie en het was een beetje te ongenuanceerd en extreem.quote:We zijn het in ieder geval eens over de Armenen.. Bwhehehe. Het wachten is op de eerste Armeen die dit leest.
Ja, hier zijn wij het over eens. Maar ik spreek hier niet voor alle Koerden, en de meeste Koerden steunen Armenië helaas. Dat komt omdat zij niet onderwezen zijn.![]()
Ik sta toch even te kijken dat er toch op een normale manier gediscussieert kan worden!Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.![]()
Wist je trouwens dat er ook Koerden hebben meegevochten in de Turkse onafhankelijkheidsoorlog? In het verdrag van Sevres werd ons inderdaad een onafhankelijke staat beloofd, maar die deed op territoriaal gebied totaal geen recht aan onze eisen. Het grootste deel van het Koerdisch-bewoonde gebied zou bij Armenië ingelijfd worden, en de betreffende Koerden wensten niet om onder Armeens of Russisch bewind te komen.quote:Op woensdag 4 mei 2011 16:41 schreef zarGon het volgende:
We zijn het in ieder geval eens over de Armenen.. Bwhehehe. Het wachten is op de eerste Armeen die dit leest.
Deze Koerden hebben meegeholpen aan de creatie van het hedendaagse Turkije, en daarom hebben wij evenveel recht op participatie in jullie staat, zonder dat wij ons eerst te hoeven assimileren.![]()
Koerden op fok:
IntercityAPT2
Gebruikersnaam89
TheHolyTiamat
JoaquinPhoenix (75%)
Bluesrebel
Klinkerbotsing (deels)
Charismatisch
Kan er een reeks van gemaakt worden door MOD samen met vorige topic?![]()
Hoogste berg van Turkije bedoel je..quote:Op dinsdag 19 april 2011 20:19 schreef IntercityAPT2 het volgende:
[..]
Mooi![]()
Koerdistan![]()
![]()
![]()
Goed punt. Bespreek het in turkentopic.quote:Op maandag 9 mei 2011 01:10 schreef Dubish het volgende:
[..]
Hoogste berg van Turkije bedoel je..
Koerdistan![]()
![]()
quote:Op maandag 9 mei 2011 13:06 schreef xminator het volgende:
Hoogste berg van Turkije bedoel je..
Koerdistan![]()
![]()
![]()
Jezus, wat een pubers! Laat die mensen het toch lekker Koerdistan noemen als ze dat willen (historisch gezien niet geheel onjuist). Dat verandert nog niets aan het feit dat het heden ten dage grondgebied van Turkije is.![]()
Daarom. Succes in je turkentopicquote:Op maandag 9 mei 2011 15:03 schreef TheMagnificent het volgende:
Jezus, wat een pubers! Laat die mensen het toch lekker Koerdistan noemen als ze dat willen (historisch gezien niet geheel onjuist). Dat verandert nog niets aan het feit dat het heden ten dage grondgebied van Turkije is.![]()
Koerd, Uit omgeving Duhok (Dahok), spreek Bahdini (sub-dialect Kurmanci).
Jammer dat dit uitmondt op zo een zinloze, Turken/Koerden bash topic, terwijl deze topic over Koerden gaat.
Ik zal maar weinig vuil maken aan deze discussie, maar wil toch iedereen laten weten, dat ik meerdere geweldige Turkse vrienden heb. Hun allemaal gunnen de Koerden een eigen land, maar diegenen waarmee ik omga zijn mijn oud vrienden van school of van mijn studie die dus ook hoger opgeleid zijn dan de tokkie achtigen op Fok!.
Verder vind ik het belangrijk dat de discussie ook meer richting het dagelijks leven in NL gaat, daar leven wij nu, hoe hebben wij ons aangepast, kan dat beter, zijn er conflict punten etc, etc. Dat vind ik toch iets interessanter dan dat zinloze gebash van sommige tokkie-niveau Turken die niets beters te doen hebben.![]()
Fixedquote:Op dinsdag 10 mei 2011 01:29 schreef xiexiewajijniezie het volgende:
Jammer dat dit uitmondt op zo een zinloze, Turken/Koerden bash topic, terwijl deze topic over Koerden gaat.
Ik zal maar weinig vuil maken aan deze discussie, maar wil toch iedereen laten weten, dat ik meerdere geweldige Turkse vrienden heb. Hun allemaal gunnen de Koerden een eigen land, maar diegenen waarmee ik omga zijn mijn oud vrienden van school of van mijn studie die dus ook hoger opgeleid zijn dan de tokkie achtigen op Fok!.
Verder vind ik het belangrijk dat de discussie ook meer richting het dagelijks leven in NL gaat, daar leven wij nu, hoe hebben wij ons aangepast, kan dat beter, zijn er conflict punten etc, etc. Dat vind ik toch iets interessanter dan dat zinloze gebash van sommige tokkie-niveau Koerden en Turken die niets beters te doen hebben.![]()
![]()
@ Dubish;
Kan daar eerlijk gezegd niets tegen op inbrengen, maar achja "we didn't start the flamewar"![]()
omdat bonenquote:Op dinsdag 10 mei 2011 21:16 schreef Insane- het volgende:
Wat een niveau ook hier. Hoezo bespotten de meesten koerden en turken in deze topic elkaar?![]()
quote:Op dinsdag 10 mei 2011 01:29 schreef xiexiewajijniezie het volgende:
Verder vind ik het belangrijk dat de discussie ook meer richting het dagelijks leven in NL gaat, daar leven wij nu, hoe hebben wij ons aangepast, kan dat beter, zijn er conflict punten etc, etc. Dat vind ik toch iets interessanter dan dat zinloze gebash van sommige tokkie-niveau Turken die niets beters te doen hebben.![]()
![]()
Wel gay dat hij zijn wenkbrauwen epileert, maar wel leuke liedjes heeft hij.quote:Op woensdag 11 mei 2011 18:29 schreef Che_ het volgende:
Ik hoop echt hard van nietwat een gay style
...![]()
Die 2e clipquote:Op woensdag 11 mei 2011 18:35 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
[..]
Wel gay dat hij zijn wenkbrauwen epileert, maar wel leuke liedjes heeft hij.. Ik heb 2 traantjes weggepinkt.
![]()
van het lachen zekerquote:Op woensdag 11 mei 2011 18:38 schreef Che_ het volgende:
[..]
Die 2e clip. Ik heb 2 traantjes weggepinkt.
...![]()
quote:
...![]()
Dat is bij Koerden soms wel nodig hoor. Als ik er 2 weken niets aan doe, lijk ik opeens sprekend veel op Bertquote:Op woensdag 11 mei 2011 18:35 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
[..]
Wel gay dat hij zijn wenkbrauwen epileert, maar wel leuke liedjes heeft hij.![]()
![]()
Okey als je zo een wenkbrauw hebt, lijkt het me het beste om alleen dan het middelste stukje weg te halen zodat het geen Bert wenkbrauw meer word. Maar ga geen hele Anastacia wenkbrauw creëren.quote:Op woensdag 11 mei 2011 18:46 schreef IntercityAPT2 het volgende:
[..]
Dat is bij Koerden soms wel nodig hoor. Als ik er 2 weken niets aan doe, lijk ik opeens sprekend veel op Bert
[ Bericht 2% gewijzigd door JoaquinPhoenix op 11-05-2011 19:00:33 ]...![]()
dit hoort eigenlijk in het Marokkaanse topic maar ja hahaahahaahaquote:
http://img828.imageshack.us/img828/1515/uitg.png (copy/paste deze link)...![]()
Heb ik niet getekend pannenkoek.quote:Op woensdag 11 mei 2011 19:06 schreef Che_ het volgende:
ik ben HARD TO GET!
yeah right
je kan wel mooi tekenen...![]()
wat doe je bijdehandquote:Op woensdag 11 mei 2011 19:08 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
[..]
Heb ik niet getekend pannenkoek.![]()
![]()
![]()
weet je waar het van gemaakt wordt? viiiiiiiiiiiesquote:Op woensdag 11 mei 2011 19:17 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
[..]
met curryyyy jummyyyyy me tummy likyyyyy![]()
Troep yes.quote:Op woensdag 11 mei 2011 19:18 schreef Che_ het volgende:
[..]
weet je waar het van gemaakt wordt? viiiiiiiiiiiesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.maar het lekkerst vind ik toch wel visburger![]()
![]()
![]()
...![]()
quote:Op woensdag 11 mei 2011 19:21 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
[..]
Troep yes.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.maar het lekkerst vind ik toch wel visburger![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]![]()
![]()
![]()
![]()
wat drop?quote:Op woensdag 11 mei 2011 19:29 schreef Che_ het volgende:
wat is die bovenste
droppppp____!!!
![]()
muntdrop is wel normaal
[ afbeelding ]
Eerste plaatje is gewoon aardappel (potato spiral). Kan je kopen in walibi. Echt soms ga ik speciaal naar walibi alleen voor potatooo. En wil echt serieus deze machine kopen.![]()
http://www.tornado-potato.com/nl_NL...![]()
huuuhuuu ik bedoelde de onderste is drop.quote:Op woensdag 11 mei 2011 19:34 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
[..]
wat drop?
Eerste plaatje is gewoon aardappel (potato spiral). Kan je kopen in walibi. Echt soms ga ik speciaal naar walibi alleen voor potatooo. En wil echt serieus deze machine kopen.![]()
http://www.tornado-potato.com/nl_NL
Maar die potato stick lijkt me wel lekkernooit gegeten
dat kan je zelf toch maken, woman![]()
Ja potato moet je echt proberen is echt lekker. Hoe zelf maken? Je moet speciaal apparaat hebben om het zo te snijden. Het is geen drop gekkie het is orio met ijs hahahaha.quote:Op woensdag 11 mei 2011 19:36 schreef Che_ het volgende:
[..]
huuuhuuu ik bedoelde de onderste is drop.
Maar die potato stick lijkt me wel lekkernooit gegeten
dat kan je zelf toch maken, woman...![]()
orio aghahahhahahaAHHquote:Op woensdag 11 mei 2011 19:39 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
[..]
Ja potato moet je echt proberen is echt lekker. Het is geen drop gekkie het is orio met ijs hahahaha.
ik ken wel oreo's.. die zijn fucking lekker![]()
met je drop dat is pas...............quote:Op woensdag 11 mei 2011 19:40 schreef Che_ het volgende:
[..]
orio aghahahhahahaAHH
ik ken wel oreo's.. die zijn fucking lekker
...![]()
het leek op muntdrop daar..quote:Op woensdag 11 mei 2011 19:49 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
[..]
met je drop dat is pas...............![]()
elke keer als ik dat filmpje kijk ga ik kapot![]()
![]()
oke oke doeiquote:Op woensdag 11 mei 2011 19:57 schreef Che_ het volgende:
[..]
het leek op muntdrop daar..![]()
elke keer als ik dat filmpje kijk ga ik kapot...![]()
ik dacht dat je Turkse Pizza echt.... je weet wel..quote:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vind je vast stoer het K woord gebruiken.
...![]()
quote:Op woensdag 11 mei 2011 20:31 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
[..]
ik dacht dat je Turkse Pizza echt.... je weet wel..Made by zarGon zegt ze dan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vind je vast stoer het K woord gebruiken.. Klik en je zult zien dat het gewoon ordinaire copypasta is van mijn kant.
Vertel mij eens waarom je in de anale krampstand schiet bij het woordje kanker.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-05-2011 20:37:33 ]![]()
ga niet vloeken met ziektes. Mensen gaan dood aan kanker.quote:Op woensdag 11 mei 2011 20:34 schreef zarGon het volgende:
[..]
Made bij zarGon zegt ze dan.. Klik en je zult zien dat het gewoon ordinaire copypasta is van mijn kant.
Vertel mij eens waarom je in de anale krampstand schiet bij het woordje kanker....![]()
Ga je er altijd vanuit dat men vloekt? Of begrijp je ook dat het als een krachtterm gebruikt wordt/kan gebruikt worden?quote:Ja, en dus? Mensen gaan dood aan/door allerhande dingen. Heb je dit nou alleen bij kanker of bij elk andere dodelijke ziekte?quote:Mensen gaan dood aan kanker.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-05-2011 20:40:01 ]![]()
weet je fijn avond, heb dit wel duidelijk genoeg gezegd. Hoef niet meer te vertellen.quote:Op woensdag 11 mei 2011 20:39 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ga je er altijd vanuit dat men vloekt? Of begrijp je ook dat het als een krachtterm gebruikt wordt/kan gebruikt worden?
[..]
Ja, en dus? Mensen gaan dood aan/door allerhande dingen. Heb je dit nou alleen bij kanker of bij elk andere dodelijke ziekte?
...![]()
Je gaat er dood aan, dus niet doen is niet eens overtuigend genoeg, en dan kom jij aan met anderen gaan er dood aan, dus niet meer gebruiken.![]()
quote:Op woensdag 11 mei 2011 20:40 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
[..]
weet je fijn avond, heb dit wel duidelijk genoeg gezegd. Hoef niet meer te vertellen.
.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: