Hij heeft geen rol voor de islam gespeeld voor zover ik weet? http://en.wikipedia.org/wiki/Ehmed%C3%AA_Xan%C3%AEquote:Op woensdag 20 april 2011 22:51 schreef Che_ het volgende:
[..]
Ik zet er morgen nog wel wat plaatjes bij maar ik ga niks weghalen. De 2 mannen die jij opnoemde waren van zekere belang voor de Islam en dan ga ik een plaatje weghalen waar men de Salat doet. Beetje raar niet
Welke?quote:Op donderdag 21 april 2011 00:10 schreef Che_ het volgende:
Quote dan ook even die andere posts van je
Anyhow..forget about it
His other work include a book called Eqîdeya Îmanê' (The Path of Faith), which is part poem and part prose. The book explains the five pillars of Islamic faithquote:Op donderdag 21 april 2011 00:11 schreef Gebruikersnaam89 het volgende:
[..]
Hij heeft geen rol voor de islam gespeeld voor zover ik weet? http://en.wikipedia.org/wiki/Ehmed%C3%AA_Xan%C3%AE
Meh, olie. Ik zie je er steeds over hebben. Leuke inkomstenbron, daar niet van, maar hoeveel heb je er nou echt aan. Zo'n 60% 1, 2 van oliereserves bevindt zich in het Midden-Oosten/in het gebied van de moslims/de Arabieren en Perzen.quote:Op woensdag 20 april 2011 18:10 schreef goodmorningvietnam het volgende:
[..]
Lol, ik weet niet over welk deel van Koerdistan jullie het hebben, maar ik denk het Noorden. Vergeet niet dat het Zuiden van Koerdistan is bevrijd en een defacto staat is, de Koerdistan Regionale Regering, met een eigen regering, leger, vlag, taal, cultuur, regels en wetten en economie. Het Zuiden van Koerdistan is qua natuur en grondstoffen 1000x beter geschapen als Turkije, want dat land heeft bijna niets. De primaire inkomens daar komen uit het toerisme, maar wacht maar tot de KRG de onafhankelijkheid verklaart, wat steeds dichterbij komt. Het natuur dat wij hebben is 1000x zo mooi dan dat van Turkije. Jullie mogen jullie stranden houden.
Mensen die koppig blijven doen en denken dat er nooit één onafhankelijk Koerdistan komt:
- De KRG is een defacto staat. Dat betekent dat wij hier ALLES hebben wat een echte staat ook heeft, op de lijntjes na die op een wereldkaart ons gebied markeert.
- De KRG heeft al in 2004 haar eigen betaalmiddel gedrukt en deze liggen al opgeslagen voor het moment dat wij de onafhankelijkheid verklaren.
- Het leger is sterk, Irak & Syrië zullen sowieso geen probleem zijn bij een onafhankelijkheidsverklaring. Als Iran iets doet, ziet het Westen (en met name Israël en de VS) dit als bedreiging en oorlogsverklaring aan de Westerse wereld. Iran zal dan aangevallen worden door het leger v/d KRG, Israël en de VN. Resultaat: Iran verslagen, Koerdistan nog groter omdat we het Oosten gewoon bij het Zuiden sluiten.
- Turkije zal het niet leuk vinden, maar de realiteit is: mocht Turkije iets doen, dan verliest het in 1e instantie tientallen, zo niet, honderden miljarden dollars omdat de KRG straks hun nr.1 handelspartner wordt. Ze investeren nu al tientallen miljarden per jaar, omdat er veel geld te halen valt uit het rijke Zuid Kurdistan.
*Mocht Turkije aanvallen, zal het niet alleen verzet verwachten van het KRG leger en de PKK (de PKK hoort niet bij het leger, maar ook zij zullen zo'n aanval op Koerdisch grondgebied niet toestaan), maar zal het naast economisch verlies ook veel mensen verliezen. In de KRG leven namelijk meer dan 75.000 Turken en verwachten jullie echt dat de KRG deze mensen in vrede laat terugkeren naar Turkije? Tuurlijk niet.
*Als Turkije aanvalt, zal ook Turkije aangevallen worden door een coalitie, want dat is de standaard internationale reactie wanneer een land de soevereiniteit aantast van een ander land.
- Landen als Rusland hebben een aantal weken geleden via hun ambassade in de KRG bekend gemaakt dat ze een onafhankelijk Koerdistan met alle middelen zullen steunen.
- De KRG is goede bondgenoten met de VS en Israël.
- Zuid-Kurdistan heeft 's werelds 5e grootste olievoorraad (Kirkuk niet eens meegerekend, terwijl deze stad wel bij Koerdistan hoort!), een buitenlandse aanval zou slecht zijn voor de olieprijzen en productie, Amerika gaat dit niet leuk vinden, want er valt in de KRG alleen al (gebied 11x kleiner dan Turkije) meer dan 400x zoveel olie te halen dan in Turkije en het meest moet nog gevonden worden. Daarnaast hebben wij ook honderden keren zoveel gas en goud voorraad. Als dat in gevaar komt door Turkije, dan heeft Turkije in 1 klap geen een bondgenoot meer (op Iran na misschien).
Zo, de haters, face the facts. Koerdistan komt er aan.
quote:*Als Turkije aanvalt, zal ook Turkije aangevallen worden door een coalitie, want dat is de standaard internationale reactie wanneer een land de soevereiniteit aantast van een ander land.
Dit is vooral grappig omdat we het over Irak hebben. Moest je toen de internationale reactie zien wanneer een souverein land werd aangevallen door de VS en het VK.quote:
als je even googelt op '' Bram vermeulen'' hij maakt een documentaire over turkije waar hij ook een aflevering over koerden gaat. hij gaat ook naar erbil over de grens dus. volgens mij is het de 2 de of 3 de aflevering maar je kan het terugkijken op de site van VPRO of uitzending gemist. bij dequote:Op woensdag 20 april 2011 18:16 schreef goodmorningvietnam het volgende:
Voor de Koerden onder ons (vooral zij die uit het Zuiden komen, ik kom b.t.w uit Sulaymaniyah en spreek Sorani Koerdisch), op deze site kun je afbeeldingen zien van sommige projecten die aan de gang zijn. Er worden overal hoge gebouwen enz. gemaakt, en sommige steden ontstaat er al een nice skyline gecombineerd met het prachtige landschap.
En velen andere duizenden miljoenen projecten, infrastructuur projecten (elektriciteit, water, wegen, spoorwegen, vliegvelden, militair, scholen, ziekenhuizen, etc.) en nog eens velen miljarden projecten voor o.a. oliewinning en versterken v/d economie, velen duizenden gebouwen waaraan gewerkt wordt. Nou, mocht je geïnteresseerd zijn:
Sulaymaniyah
Hawler/Erbil
Duhok
Ik had die aflevering gezien toen hij op tv kwam ja.quote:Op donderdag 21 april 2011 01:47 schreef Savas1985 het volgende:
[..]
als je even googelt op '' Bram vermeulen'' hij maakt een documentaire over turkije waar hij ook een aflevering over koerden gaat. hij gaat ook naar erbil over de grens dus. volgens mij is het de 2 de of 3 de aflevering maar je kan het terugkijken op de site van VPRO of uitzending gemist. bij de
Is nog steeds poëzie en proza. Wat maakt het uitquote:Op donderdag 21 april 2011 00:24 schreef Che_ het volgende:
[..]
His other work include a book called Eqîdeya Îmanê' (The Path of Faith), which is part poem and part prose. The book explains the five pillars of Islamic faith
Serieus ingaan op een kloontrollquote:Op donderdag 21 april 2011 11:32 schreef zarGon het volgende:
Wacht even.
Oorlog was geoorloofd omdat twee redenen:
1: Saddam was een dictator;
2: Ze hadden olie nodig.
Je weet dat een andere dictator uit die regio tot voor kort werd gesteund door de VS en Israël, hè? Mubarak was geen Saddam, maar wél een dictator. En waarom zijn ze eigenlijk gestopt bij Saddam? Jas dan meteen al die Arabische dictators eruit.
En als ze olie nodig hebben, kopen ze het maar. Olie is geen geldige reden om een ander land binnen te vallen. Als je dat in dit geval een geldige reden vindt omdat het in het voordel van de Koerden heeft uitgepakt, moet je niet raar aankijken als diezelfde Koerden overmorgen worden binnengevallen voor hun olie. En, oh, nogmaals, val dan andere Arabische landen ook binnen, zij hebben ook olie. Of hebben ze genoeg aan Irak?
Je rekent te veel op externe machten. De internationale organisaties, de VS, Israël en Rusland hebben allemaal eigen belangen. Sowieso, zolang je als volk niet op je eigen benen staat, maar overeind blijft dankzij een andere natie, ben je hun schoothond.
Je maakt nu al uitzonderingen. Pehhh.
In Gaziantep vormen de Koerden bij mijn weten geen meerderheid, dus waarschijnlijk vandaar.quote:Op donderdag 21 april 2011 11:21 schreef Gebruikersnaam89 het volgende:
[..]
Is nog steeds poëzie en proza. Wat maakt het uitHet gaat mij om Mem u Zin, bekendste Koerdische werk denk ik.
In die plattegrond die in Zargon's OP-plaatje staat, waarom staat Gaziantep daar buiten het Koerdische gebied? Die is toch ook Koerdisch?
De meeste Koerden die daar wonen zijn dan ook al geassimileerd.quote:Op donderdag 21 april 2011 13:59 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
In Gaziantep vormen de Koerden bij mijn weten geen meerderheid, dus waarschijnlijk vandaar.
mensen die al 5 jaar op Fok zittenquote:Op vrijdag 22 april 2011 00:05 schreef zarGon het volgende:
[..]
Damn, bijna 5 jaar al: Cigkofte (Turks)..
quote:Op donderdag 21 april 2011 13:59 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
In Gaziantep vormen de Koerden bij mijn weten geen meerderheid, dus waarschijnlijk vandaar.
En hoe vrijwillig is dit allemaal gegaan?quote:Op donderdag 21 april 2011 19:18 schreef IntercityAPT2 het volgende:
[..]
De meeste Koerden die daar wonen zijn dan ook al geassimileerd.
Weet je donderop met je gezeur, dit is het laatste wat ik jou ga melden.quote:Op dinsdag 19 april 2011 23:49 schreef Landysh het volgende:
[..]
Wat?!![]()
Ik wil niet dat jullie je als een van ons voelen. Maar ik kan hypocriete mensen gewoon niet uitstaan. Koerden zijn altijd de eerste die roepen dat ze gediscrimineerd worden - zie JoaquinPhoenix haar reacties in het eerste Koerden topic - maar wanneer ze zelf racistisch doen dan is er niks aan de hand. Sterker nog, als er dan iets van wordt gezegd dan gaan ze zeiken dat we geen 'achterlijke' vragen moeten stellen - en weer is JoaquinPhoenix hier een goed voorbeeld van.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |