abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95769710
Voor de Koerden onder ons (vooral zij die uit het Zuiden komen, ik kom b.t.w uit Sulaymaniyah en spreek Sorani Koerdisch), op deze site kun je afbeeldingen zien van sommige projecten die aan de gang zijn. Er worden overal hoge gebouwen enz. gemaakt, en sommige steden ontstaat er al een nice skyline gecombineerd met het prachtige landschap. :D
En velen andere duizenden miljoenen projecten, infrastructuur projecten (elektriciteit, water, wegen, spoorwegen, vliegvelden, militair, scholen, ziekenhuizen, etc.) en nog eens velen miljarden projecten voor o.a. oliewinning en versterken v/d economie, velen duizenden gebouwen waaraan gewerkt wordt. Nou, mocht je geïnteresseerd zijn:

Sulaymaniyah
Hawler/Erbil
Duhok
pi_95769811
quote:
15s.gif Op woensdag 20 april 2011 12:43 schreef msnk het volgende:
Sorry ik spreek geen Hindi.
_O-
Somewhere between a mistress and commitment...
pi_95770855
Turkse democratie:

quote:
Kurdish protesters clashed with police Wednesday after several Kurdish parliamentary candidates were disqualified from national election ballots in June.
Geen wonder dat Indonesië, Maleisië, Mali, Bangladesh, Albanië en Libanon hoger scoren op de Democracy Index dan Turkije.
-
  woensdag 20 april 2011 @ 19:02:26 #79
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_95771581
Wat the fuck is dat met al die nationalisten hier? :?
pi_95771679
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 19:02 schreef Che_ het volgende:
Wat the fuck is dat met al die nationalisten hier? :?
Israëlische nationalisten? :')
  woensdag 20 april 2011 @ 19:09:17 #81
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_95771913
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 19:04 schreef IntercityAPT2 het volgende:

[..]

Israëlische nationalisten? :')
Ze lijken er wel op _O-
  woensdag 20 april 2011 @ 19:20:08 #82
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_95772551
Een begin.. als iemand het wilt afmaken :)

klikken voor grote versie
pi_95772616
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 19:09 schreef Che_ het volgende:

[..]

Ze lijken er wel op _O-
Komt door de Amerikaanse invloedssfeer. Het is geen toeval dat jamesstewart, chumleypawnstars en goodmorningvietnam en andere 'KRG-nationalisten' pro-Israel zijn.
pi_95772825
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 19:20 schreef Che_ het volgende:
Een begin.. als iemand het wilt afmaken :)

[ afbeelding ]

klikken voor grote versie
Een beetje te veel van het Islam geloof zie ik. 3 of 4 dingen die er mee te maken hebben, terwijl er meerdere geloven zijn en dat niet eens ons oorspronkelijke geloof is. Is meer voor de extremisten. Zijn genoeg andere échte Koerdische dingen, denk maar aan de Peshmerga, Halabja, de Anfal, Qazi Muhammed, de Koerdische landen die hebben bestaan (Republiek van Mahabad, Republiek van Arrarat, Kingdom of Kurdistan) enzovoorts.
pi_95772834
Mooi hoor Che :D

Die klash ook _O-
  woensdag 20 april 2011 @ 19:25:27 #86
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_95772878
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 19:24 schreef goodmorningvietnam het volgende:

[..]

Een beetje te veel van het Islam geloof zie ik. 3 of 4 dingen die er mee te maken hebben, terwijl er meerdere geloven zijn en dat niet eens ons oorspronkelijke geloof is. Is meer voor de extremisten. Zijn genoeg andere échte Koerdische dingen, denk maar aan de Peshmerga, Halabja, de Anfal, Qazi Muhammed, de Koerdische landen die hebben bestaan (Republiek van Mahabad, Republiek van Arrarat, Kingdom of Kurdistan) enzovoorts.
Extremisme?? waar heb je het over. Echt ik kots op mensen als jou :r

quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 19:24 schreef IntercityAPT2 het volgende:
Mooi hoor Che :D

Die klash ook _O-
Zor supas!
pi_95772939
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 19:25 schreef Che_ het volgende:

[..]

Extremisme?? waar heb je het over. Echt ik kots op mensen als jou :r

[..]

[..]

Zor supas!
Jouw familie is toevallig lid van de Kurdistan Islamic Union?
pi_95773005
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 19:24 schreef goodmorningvietnam het volgende:

[..]

ik denk dat wij hier liever geen gezeur hebben van anti-Koerdistan lui. We hebben al last gehad van die Turken, moet je eens voorstellen wat er gebeurt als die dingen in de OP komen.

En dode lijken uit Halabja in de OP lijkt me ook niet zo bevorderlijk.
pi_95773018
-knip- dubbelpost
  woensdag 20 april 2011 @ 19:29:20 #90
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_95773119
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 19:26 schreef goodmorningvietnam het volgende:

[..]

Jouw familie is toevallig lid van de Kurdistan Islamic Union?
Nee? En het is niet zo dat ik die foto's zelf heb gemaakt ofzo in paint :')
pi_95773384
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 19:27 schreef IntercityAPT2 het volgende:

[..]

ik denk dat wij hier liever geen gezeur hebben van anti-Koerdistan lui. We hebben al last gehad van die Turken, moet je eens voorstellen wat er gebeurt als die dingen in de OP komen.

En dode lijken uit Halabja in de OP lijkt me ook niet zo bevorderlijk.
Dat je mij een nationalist noemt vind ik niet erg, maar dat je je zorgen maakt over de mening van anderen over ons volk, vind ik best wel laag. Je bent trots op je volk, of je bent dat niet. De Peshmerga's zijn een symbool voor alle Koerden, want zij hebben ons de afgelopen decennia verdedigd met hun leven en om dan te zeggen om zoiets niet te plaatsen in de OP, die bedoeld is om de Koerden te vertegenwoordigen, vind ik, sorry dat ik het zeg, gewoon pure onzin.

Daarnaast heb ik het niet over lijken, b.v. het monument voor de Anfal slachtoffers (ca. 182.000 Koerden die levend begraven zijn) en de ere begraafplaats v/d omgekomen mensen tijdens de gifgasaanval op Halabja. Deze gebeurtenissen zijn erg belangrijk geweest voor de geschiedenis van alle Koerden en Koerdistan. Heeft niets met nationalisme te maken, maar met trots zijn op je identiteit en deze willen vertegenwoordigen.
pi_95773586
Alleen een afbeelding als deze al..

Een oude Koerdische man in het Oosten van Koerdistan die voor vrijheid heeft gevochten. Zo'n afbeelding vind ik toch wel bijzonder, want het laat zien dat een Koerd altijd een Koerd blijft, ondanks de vele onderdrukkingen die we hebben meegemaakt en de velen oorlogen die we hebben overwonnen en overleeft. Wat zou deze man wel niet mee gemaakt hebben om te strijden in naam van Koerdistan en voor een eenheid?

Dan boeit een mening van een 15 jarige Turk op een forum mij echt niets, dit is gewoon een kwestie van identiteit en trots.
pi_95773593
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 19:34 schreef goodmorningvietnam het volgende:

[..]

Dat je mij een nationalist noemt vind ik niet erg, maar dat je je zorgen maakt over de mening van anderen over ons volk, vind ik best wel laag. Je bent trots op je volk, of je bent dat niet. De Peshmerga's zijn een symbool voor alle Koerden, want zij hebben ons de afgelopen decennia verdedigd met hun leven en om dan te zeggen om zoiets niet te plaatsen in de OP, die bedoeld is om de Koerden te vertegenwoordigen, vind ik, sorry dat ik het zeg, gewoon pure onzin.
Wat anderen over mijn volk denken scheelt mij geen moer. Ik ben wel trots op mijn volk, maar je maar geen zorgen... Ik bedoelde alleen dat wij hier anders allemaal irritante butthurt-trolls krijgen.

En Mustafa Barzani mag wel van mij. De Yugoslaven hebben ook Tito in hun OP. Maar daar blijft het ook echt bij!
pi_95773677
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 19:37 schreef IntercityAPT2 het volgende:

[..]

Wat anderen over mijn volk denken scheelt mij geen moer. Ik bedoelde dat wij hier anders allemaal irritante butthurt-trolls krijgen.

En Mustafa Barzani mag wel van mij. De Yugoslaven hebben ook Tito in hun OP. Maar daar blijft het ook echt bij!
Ik heb het dan ook over de belangrijkste personen uit de Koerdische Peshmerga geschiedenis, of de legendarische, of juist gewoon een simpele, oude Koerdische man, die veel heeft meegemaakt en heeft gestreden om zijn identiteit te mogen behouden.

Denk maar b.v. aan mensen als Mame Risha..
pi_95773801
Misschien ook goede afbeeldingen:

(Halabja Monument)

(Halabja Ere Begraafplaats en Monument)
pi_95773932
Deze mag natuurlijk nooit ontbreken in de OP
pi_95773937
Ok, luister goed. Ik ben die oude strijder nog dankbaarder dan je misschien kan voorstellen. Maar dat lijkt me echt niks voor in de OP. De OP hoort het topic een positieve sfeer te geven. De tragische geschiedenis van de Koerden kan allemaal in het topic besproken worden.
  woensdag 20 april 2011 @ 19:47:13 #98
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_95774067
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 19:39 schreef goodmorningvietnam het volgende:

[..]

Ik heb het dan ook over de belangrijkste personen uit de Koerdische Peshmerga geschiedenis, of de legendarische, of juist gewoon een simpele, oude Koerdische man, die veel heeft meegemaakt en heeft gestreden om zijn identiteit te mogen behouden.

Denk maar b.v. aan mensen als Mame Risha..
Leuk en aardig maar jij komt hier dingen beweren die nergens op slaan. Ook nog stellingen als : is jouw familie lid van Kurdistan slamic Union
Ik maak gewoon een OP met wat Kurdische plaatjes en in tegenstelling tot jou ben ik geen nationalist en zie ik Arabieren, Turken of wat dan ook als broeders (niet de nationalisten). Jij wilt hier alleen maar eindeloos discussieren over politiek en shit..ik beweer dan toch ook niet dat jij bent opgeleid door de Mossad?
pi_95774091
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 19:44 schreef IntercityAPT2 het volgende:
Ok, luister goed. Ik ben die oude strijder nog dankbaarder dan je misschien kan voorstellen. Maar dat lijkt me echt niks voor in de OP. De OP hoort het topic een positieve sfeer te geven. De tragische geschiedenis van de Koerden kan allemaal in het topic besproken worden.
Oneens. Iedereen die het OP ziet moet toch weten dat het er niet altijd rooskleurig heeft uitgezien voor ons? Dat zou gewoon verraad zijn. Minstens één afbeelding moet verwijzen naar een gebeurtenis uit onze geschiedenis, waarin het te zien is dat we altijd al vervolgd zijn door de omliggende landen. Genocide is zelfs erkend, dus om zoiets moet je niet heen kunnen.

Een Amerikaan vergelijkt een Arabisch land toch ook altijd met terroristen omdat duizenden van zijn volksgenoten vermoord zijn? Dan verdedigd hij zijn land toch omdat hij er trots op is?
Een Jood haalt de Holocaust er toch ook zo vaak bij, omdat het zo'n ernstige gebeurtenis was uit het verleden, die nooit vergeten mag worden?

Door zulke dingen te zeggen, zorg je ervoor dat het verleden nooit vergeten word en dat is een van de belangrijkste dingen die je moet onthouden tijdens je gehele leven!
  woensdag 20 april 2011 @ 19:49:22 #100
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_95774172
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 19:47 schreef goodmorningvietnam het volgende:

[..]

Een Amerikaan vergelijkt een Arabisch land toch ook altijd met terroristen omdat duizenden van zijn volksgenoten vermoord zijn? Dan verdedigd hij zijn land toch omdat hij er trots op is?
Een Jood haalt de Holocaust er toch ook zo vaak bij, omdat het zo'n ernstige gebeurtenis was uit het verleden, die nooit vergeten mag worden?
Ja, dit doet elke Amerikaan :') :')... pff ga eens naar buiten mongool en doe wat algemene kennis op.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')