abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95182680
Hier verder.

Deel 2
pi_95182690
Ik vind wel dat er een plan moet zijn om, als er oorlog uitbreekt, in een recordtempo een krijgsmacht op te bouwen. Maarja,dan ben je weer afhankelijk van andere landen
pi_95182812
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 19:53 schreef du_ke het volgende:[..]Die snap ik zeker maar dat betekent niet dat er nooit op defensie bezuinigd kan worden. Een volk dat haar kinderen niet schoolt of niet voor haar ouderen zorgt is volgens mij ook niet veel waard.
Er wordt al járen bezuinigd op defensie.. Het kán er gewoon niet meer af. Klaar. Maar jij gaat dat toch niet geloven.... Na deze idiote beslissingen zal Nederland er flink onveiliger op worden...

Je zou bijna wensen dat zoiets goed duidelijk gemaakt wordt aan de bevolking, of nog belangrijker aan de politiek. Maar wie heeft er dan weer gefaald? Juist, de mensen die de onmogelijke taak hebben om zonder spullen & geld de boel safe te houden...

quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 20:04 schreef anno2010 het volgende:
Ik vind wel dat er een plan moet zijn om, als er oorlog uitbreekt, in een recordtempo een krijgsmacht op te bouwen. Maarja,dan ben je weer afhankelijk van andere landen
Is onmogelijk.
pi_95182843
quote:
Dit is juist het punt. Er word nu zoveel aan kapitaal vernietiging gedaan en kennis weggegooid, dat we dit niet weer 1,2,3 hebben opgebouwd
Nastresser
  donderdag 7 april 2011 @ 20:07:22 #5
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_95182848
Negeer die Duke gewoon ff, hij is zo links als de neten en gilt gewoon onzin uit.
Nogmaals mensen, negeer hem, hij is het niet waard om serieus in te gaan op zijn crap.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_95182902
quote:
Op donderdag 7 april 2011 20:04 schreef anno2010 het volgende:
Dat vind ik dus ook. Voor mij is de kerntaak NL kunnen verdedigen.
Die missie in Afgh. vind ik verspilde moeite, geld en levens. In elk geval geen kerntaak van defensie.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_95182908
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 19:52 schreef du_ke het volgende:

[..]

We wonen hier niet in Polen. Je hebt een denkkader dat ergens diep in de vorige eeuw is blijven steken. Je moet proberen vooruit te kijken, hup de 21e eeuw in. Daarin heb je een ander type leger nodig dan voor het vechten op de Noord-Duitse vlakten. Dat kan slimmer en slanker dan het nu gerealiseerd is.
Het is echt schrijnend hoe vreselijk "ongeïnformeerd" jij bent.

"Wij" hebben de taak om ook gebied in Polen en de Baltische staten te verdedigen. En die kant op is de situatie momenteel stabiel, maar heeft realistische potentie om op een gegeven moment te ontbranden (zie ook Georgie in 2008, Transnistrië etc.).

Stel je voor dat daar de pleuris uitbreekt, iets waar de Polen zelf rekening mee houden, dan stuur jij een briefje naar onze bondgenoten in Warschau met: "jaa, we hadden in de 21e eeuw niet verwacht dat we nog zo een oorlog moesten vechten, dus we kunnen jullie helaas niet helpen".

Weet jij, jij roept dat ik in de vorige eeuw ben blijven hangen, maar ik heb tenminste een realistische kijk op de stragische scenario's die zich kunnen ontwikkelen.

Jij hebt geen idee van wat er in de wereld speelt en gooit daarom maar wat holle frasen de lucht in.

Dit wilde ik nog even zeggen, voor de rest zal ik mij achter ErwinRommel scharen.
pi_95182985
Nastresser
  donderdag 7 april 2011 @ 20:10:22 #9
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_95183023
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 19:52 schreef du_ke het volgende:

[..]

We wonen hier niet in Polen. Je hebt een denkkader dat ergens diep in de vorige eeuw is blijven steken. Je moet proberen vooruit te kijken, hup de 21e eeuw in. Daarin heb je een ander type leger nodig dan voor het vechten op de Noord-Duitse vlakten. Dat kan slimmer en slanker dan het nu gerealiseerd is.
blijkbaar niet, als we met deze krijgsmacht ons uiterste best moeten doen om 2000 man te kunnen uitzenden per missie in het buitenland, en dan aan het eind van ons latijn zijn is een grootgenoeg teken om jou argument te ontkrachten lijkt me.

Doe daar wat mee, in plaats van je te beroepen op je holle frasen

en

quote:
10s.gif Op donderdag 7 april 2011 19:25 schreef du_ke het volgende:

7
[..]

Tot je zelf ook gaat beseffen dat dit niet klopt. het is een overheidsorganisatie. Dat kan altijd 10-20% efficiënter.

[..]
7
what the hell is dat nu voor een beredenatie :') ?

dat was 20 jaar geleden the case inderdaad...

als je al 20 jaar aan het bezuinigen bent, en een organisatie inkrimpt tot het punt waarop niet eens meer te oefenen en aanschaffen is wat vitaal is.. dat je niet meer weg kunt halen zodat het nog steeds draait. en al helemaal niet meer kunt spreken over een te behalen efficienty na het nog eens schrappen van percentages als 10 of 20 %

een keer is het op.. endat is dus duidelijk nu gekomen

ik hoop dat je dat begrijpt

en

quote:
10s.gif Op donderdag 7 april 2011 18:08 schreef du_ke het volgende:

[..]

Wat een gehuil :'). Ze moeten daar op een veel kleiner budget het dubbele snijden van wat Defensie kwijtraakt...

[..]

Ontwikkelings samenwerking is een fucking Luxe ministerie lullo
Defensie noodzaak

dat is het verschil

daarnaast werken er geen tienduizenden voor ontwikkelingssamenwerking, en hebben ze niet de Eed gezworen en de verplichting tot naleven van de grondwet en het verdedigen van de belangen en grondgebieden van de Nederlandse staat!
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  Moderator donderdag 7 april 2011 @ 20:10:23 #10
236264 crew  capricia
pi_95183025
quote:
Op donderdag 7 april 2011 20:07 schreef ErwinRommel het volgende:
Negeer die Duke gewoon ff, hij is zo links als de neten en gilt gewoon onzin uit.
Nogmaals mensen, negeer hem, hij is het niet waard om serieus in te gaan op zijn crap.
?? Omdat hij het niet met je eens is??
Ik vind zijn argumenten wel degelijk hout snijden.
Zou zonde zijn om zo'n intelligent geluid de mond te snoeren.
Je gaat me toch ook niet vertellen dat dat bij def ook zo gaat? Of is dat normaal daar?
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 7 april 2011 @ 20:11:03 #11
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_95183063
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 20:10 schreef capricia het volgende:

[..]

Je gaat me toch ook niet vertellen dat dat bij def ook zo gaat? Of is dat normaal daar?
als die argumenten kant noch wal slaan.. is het weldegelijk iets om rekening mee te houden ja
pi_95183167
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 20:08 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat vind ik dus ook. Voor mij is de kerntaak NL kunnen verdedigen.
Die missie in Afgh. vind ik verspilde moeite, geld en levens. In elk geval geen kerntaak van defensie.
Je moet proberen te begrijpen dat crisis-beheersing en inzetten in gebieden buiten de landsgrenzen net zo goed een bijdrage levert aan de veiligheid hier.

Er komt een heel stuk preventie bij kijken..
  Moderator donderdag 7 april 2011 @ 20:13:49 #13
236264 crew  capricia
pi_95183211
quote:
Op donderdag 7 april 2011 20:11 schreef Pumatje het volgende:

[..]

als die argumenten kant noch wal slaan.. is het weldegelijk iets om rekening mee te houden ja
Dan doe je het wat mij betreft met woorden en tegenargumentatie. Er zijn meer mensen die meelezen in dit topic en niet 100% ingevoerd in defensie zijn.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 7 april 2011 @ 20:16:02 #14
110987 ErwinRommel
pi_95183333
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 20:10 schreef capricia het volgende:

[..]

Intelligent? Hij zevert regelrechte onzin, maar denkt het te kunnen verbergen met zgn duur en "intelligent" taalgebruik. Hij zou zo de politiek in kunnen, daar doen ze exact hetzelfde.
  Moderator donderdag 7 april 2011 @ 20:16:25 #15
236264 crew  capricia
pi_95183360
quote:
Op donderdag 7 april 2011 20:12 schreef vannilesoep het volgende:

[..]

Je moet proberen te begrijpen dat crisis-beheersing en inzetten in gebieden buiten de landsgrenzen net zo goed een bijdrage levert aan de veiligheid hier.

Er komt een heel stuk preventie bij kijken..
Daar kan ik me echt wel wat bij voorstellen.
Maar helaas wordt onze afgelopen Afgh missie niet in die categorie geplaatst door mij. Zeker niet hoe we daar weggegaan zijn. Of je doet het goed, of je doet het niet.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 7 april 2011 @ 20:18:00 #16
189216 netolk
maar dan andersom
pi_95183458
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 20:16 schreef capricia het volgende:
Of je doet het goed, of je doet het niet.
Dit ben ik idd met je eens, dit was inderdaad een grote blunder van Nederland
Beware of the Raping Zebra's
pi_95183464
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 20:16 schreef capricia het volgende:

[..]

Daar kan ik me echt wel wat bij voorstellen.
Maar helaas wordt onze afgelopen Afgh missie niet in die categorie geplaatst door mij. Zeker niet hoe we daar weggegaan zijn. Of je doet het goed, of je doet het niet.
Mee eens, er moest doorgepakt worden. Maarja de uitzend-druk was al -zo ontzettend hoog-
En dan nog beloftes door politiek Den Haag welke nu opeens wel nagekomen moesten worden.
Gaat nergens meer over dit..
  Moderator donderdag 7 april 2011 @ 20:20:05 #18
236264 crew  capricia
pi_95183594
quote:
Op donderdag 7 april 2011 20:18 schreef netolk het volgende:

[..]

Dit ben ik idd met je eens, dit was inderdaad een grote blunder van Nederland
Dan kun je het beter gewoon niet doen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_95183643
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 20:20 schreef capricia het volgende:

[..]

Dan kun je het beter gewoon niet doen.
Als we dat van tevoren wisten was het makkelijker geweest. Daarbij is dit weer een politiek besluit geweest en heeft niks met defensie te maken
Nastresser
  donderdag 7 april 2011 @ 20:23:36 #20
110987 ErwinRommel
pi_95183801
Gekke is als er een dusdanige ingreep in de zorg of ontwikkelingssamenwerking werd gedaan staan al die salon-politikers op hun achterste poten, maar ach, het is maar defensie hè? Dan kan en mag het en vrijwel geen haan die er naar kraait. Hypocriete lui die politici!
  donderdag 7 april 2011 @ 20:25:29 #21
189216 netolk
maar dan andersom
pi_95183906
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 20:23 schreef ErwinRommel het volgende:
Gekke is als er een dusdanige ingreep in de zorg of ontwikkelingssamenwerking werd gedaan staan al die salon-politikers op hun achterste poten, maar ach, het is maar defensie hè? Dan kan en mag het en vrijwel geen haan die er naar kraait. Hypocriete lui die politici!
Jep, het schijnt dat we ze nodig hebben, maar meestal laten ze niet goed onderzoek doen van tevoren wat wel uit de volgende quote blijkt:
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 20:20 schreef Leopaard het volgende:
Als we dat van tevoren wisten was het makkelijker geweest. Daarbij is dit weer een politiek besluit geweest en heeft niks met defensie te maken
Beware of the Raping Zebra's
  Moderator donderdag 7 april 2011 @ 20:31:24 #22
236264 crew  capricia
pi_95184328
quote:
Op donderdag 7 april 2011 20:20 schreef Leopaard het volgende:

[..]

Iedere uitzending is politiek. Daarom is het zuiverder om wel een onderscheid te maken in puur landsverdediging en allerlei buitenlandse avonturen.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 7 april 2011 @ 20:35:19 #23
110987 ErwinRommel
pi_95184631
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 20:31 schreef capricia het volgende:

[..]

Iedere uitzending is politiek. Daarom is het zuiverder om wel een onderscheid te maken in puur landsverdediging en allerlei buitenlandse avonturen.
Dat heet dus "je onttrekken aan verplichtingen".
Daarnaast staat er in de grondwet dat Nederland wereldwijd zal bijdragen vrede en veiligheid.
Maar goed, laten we de Belgen (voor zover die bestaan) dat maar oplossen.
Afschuiven dus van verantwoordelijkheden noem ik dat. En dat is laf.
  Moderator donderdag 7 april 2011 @ 20:37:23 #24
236264 crew  capricia
pi_95184787
quote:
Op donderdag 7 april 2011 20:35 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Dat heet dus "je onttrekken aan verplichtingen".
Daarnaast staat er in de grondwet dat Nederland wereldwijd zal bijdragen vrede en veiligheid.
Maar goed, laten we de Belgen (voor zover die bestaan) dat maar oplossen.
Afschuiven dus van verantwoordelijkheden noem ik dat. En dat is laf.
Maar het is toch juist aan de politiek om de afweging te maken welke brandhaard onze aandacht ( en inzet ) verdient en welke niet? Dus dat onderscheid is al subjectief. We kunnen niet overal zijn.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 7 april 2011 @ 20:37:59 #25
110987 ErwinRommel
pi_95184820
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 20:37 schreef capricia het volgende:

[..]

Maar het is juist aan de politiek om de afweging te maken welke brandhaard onze aandacht ( en inzet ) verdient en welke niet? Dus dat onderscheid is al subjectief. We kunnen niet overal zijn.
En nu met deze plannen zijn we nergens!
  Moderator donderdag 7 april 2011 @ 20:42:18 #26
236264 crew  capricia
pi_95185182
quote:
Op donderdag 7 april 2011 20:37 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

En nu met deze plannen zijn we nergens!
Ja, en dat is een politiek besluit. Ik begrijp best dat daar spanningen zitten: tussen wat defensie wil, en wat de politiek wil. En zolang we geen kolonel of generaal aan het roer hebben, trekt defensie aan het kortste eind.
Defensie zal altijd speelbal blijven.
Nu weer bezuinigen, straks weer investeren etc. Dat is gewoon onderdeel van het speelveld waar jullie werkgever in zit. Helaas maar waar.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 7 april 2011 @ 20:44:42 #27
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_95185372
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 20:07 schreef ErwinRommel het volgende:
Doe kalm, ook Du_ke mag zijn mening verkondigen.

Had ik dit gister ook al niet gezegd?
  donderdag 7 april 2011 @ 20:45:01 #28
110987 ErwinRommel
pi_95185398
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 20:42 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja, en dat is een politiek besluit. Ik begrijp best dat daar spanningen zitten: tussen wat defensie wil, en wat de politiek wil. En zolang we geen kolonel of generaal aan het roer hebben, trekt defensie aan het kortste eind.
Defensie zal altijd speelbal blijven.
Nu weer bezuinigen, straks weer investeren etc. Dat is gewoon onderdeel van het speelveld waar jullie werkgever in zit. Helaas maar waar.
Durf je dat met droge ogen zo te zeggen? Al meer dan 20 jaar is er bezuinigd op defensie :')

Maar oh wee als je aan ontwikkelingssamenwerking komt, dan staan alle politiekers op hun achterste poten!
Daarom, defensie is een melkkoe geworden.
  donderdag 7 april 2011 @ 20:45:59 #29
110987 ErwinRommel
pi_95185480
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 20:44 schreef AchJa het volgende:

[..]

Doe kalm, ook Du_ke mag zijn mening verkondigen.

Had ik dit gister ook al niet gezegd?
Ik ben kalm AchJa, maar ik ken Duke min of meer, en die doet het er gewoon om.
  donderdag 7 april 2011 @ 20:49:14 #30
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_95185709
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 20:45 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Durf je dat met droge ogen zo te zeggen? Al meer dan 20 jaar is er bezuinigd op defensie :')

Maar oh wee als je aan ontwikkelingssamenwerking komt, dan staan alle politiekers op hun achterste poten!
En eigenlijk hebben we dat aan ons zelf te danken. Wij zijn opgevoed met denken in oplossingen, gaat het niet linksom dan doen we het rechtsom. Als we 15 jaar geleden zo slim waren geweest om te zeggen: "Het lukt niet" dan waren we er wsl iets genadiger vanaf gekomen. Maar ja, je blijft militair en alles lukt.
pi_95185976
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 20:45 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Ik zou buitenlandse missies gewoon declareren tot ontwikkelingssamenwerking en de benodigde investeringen in materieel uit de pot van ontwikkelingssamenwerking betalen.

Dan heb je mooi wat centjes te pakken maar kan je het alsnog politiek correct omkleden. ~O>

quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 20:49 schreef AchJa het volgende:

[..]

En eigenlijk hebben we dat aan ons zelf te danken. Wij zijn opgevoed met denken in oplossingen, gaat het niet linksom dan doen we het rechtsom. Als we 15 jaar geleden zo slim waren geweest om te zeggen: "Het lukt niet" dan waren we er wsl iets genadiger vanaf gekomen. Maar ja, je blijft militair en alles lukt.
Gezichtsverlies, al helemaal bij z'n collega's in het buitenland, is het ergste wat een politicus kan overkomen. Dus als een kabinet de volgende keer besluit met liefdadigheidsmissie xy mee te doen dan gewoon vanuit Defensie een dikke vinger geven (moeten de gelederen natuurlijk wel gesloten blijven). Dan staan de desbetreffende politici op internationaal toneel met de bek vol tanden, wel toezeggingen doen maar niet de controle over het eigen leger hebben.

Alleen dat is niet in lijn met waarvoor een leger staat, want bevel is immers bevel, ook als dat van de infantiele brigade te Den Haag komt. Alhoewel, je kan natuurlijk vanuit defensie tig redenen verzinnen waarom in dit geval bevelsverweigering te rechtvaardigen is.
  donderdag 7 april 2011 @ 21:00:43 #32
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_95186618
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 20:52 schreef von_Preussen het volgende:

Gezichtsverlies, al helemaal bij z'n collega's in het buitenland, is het ergste wat een politicus kan overkomen. Dus als een kabinet de volgende keer besluit met liefdadigheidsmissie xy mee te doen dan gewoon vanuit Defensie een dikke vinger geven (moeten de gelederen natuurlijk wel gesloten blijven). Dan staan de desbetreffende politici op internationaal toneel met de bek vol tanden, wel toezeggingen doen maar niet de controle over het eigen leger hebben.

Alleen dat is niet in lijn met waarvoor een leger staat, want bevel is immers bevel, ook als dat van de infantiele brigade te Den Haag komt. Alhoewel, je kan natuurlijk vanuit defensie tig redenen verzinnen waarom in dit geval bevelsverweigering te rechtvaardigen is.
En daar wringt nou net de schoen, defensie heeft niets te willen, die voeren uit. Als Rutte zegt jullie gaan naar Afrika pakken wij onze tas en we zijn pleite. Zo simpel is het.
pi_95187746
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 21:00 schreef AchJa het volgende:

[..]

En daar wringt nou net de schoen, defensie heeft niets te willen, die voeren uit. Als Rutte zegt jullie gaan naar Afrika pakken wij onze tas en we zijn pleite. Zo simpel is het.
Hoe gaan jullie daar komen :').

En het is idd zoals eerder gezegd: we zijn een handelsland pur sang dat sterk afhankelijk is van een veilige zeevaart en vervolgens kunnen we straks geen mijnen meer ruimen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Moderator donderdag 7 april 2011 @ 21:16:38 #34
236264 crew  capricia
pi_95187881
quote:
Op donderdag 7 april 2011 21:14 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

En het is idd zoals eerder gezegd: we zijn een handelsland pur sang dat sterk afhankelijk is van een veilige zeevaart en vervolgens kunnen we straks geen mijnen meer ruimen.
Okay. Maar dan zijn tanks dus niet echt de eerste noodzakelijkheid?
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 7 april 2011 @ 21:20:34 #35
1723 zeeuws jongetje
inmiddels ouwe lul
pi_95188178
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 21:16 schreef capricia het volgende:

[..]

Okay. Maar dan zijn tanks dus niet echt de eerste noodzakelijkheid?
Natuurlijk niet. Wanneer zijn er voor het laatst ergens nederlandse tanks ingezet?
  donderdag 7 april 2011 @ 21:23:14 #36
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_95188399
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 21:14 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Hoe wij daar komen? Ook al vaart er geen enkele schuit, dan roeien wij die kant op, zo werkt het binnen het bedrijf.

Edit: "En we roeien met de riemen die ons beloofd zijn"
  donderdag 7 april 2011 @ 21:25:17 #37
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_95188572
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 20:08 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Het is echt schrijnend hoe vreselijk "ongeïnformeerd" jij bent.

"Wij" hebben de taak om ook gebied in Polen en de Baltische staten te verdedigen. En die kant op is de situatie momenteel stabiel, maar heeft realistische potentie om op een gegeven moment te ontbranden (zie ook Georgie in 2008, Transnistrië etc.).

Maar kunnen ze dan niet beter een Europese defensie beginnen, die 28 verschillende legers is toch ook niet erg handig ???
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_95188658
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 21:25 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Maar kunnen ze dan niet beter een Europese defensie beginnen, die 28 verschillende legers is toch ook niet erg handig ???
Niet alweer dit... ;(
pi_95188664
quote:

[..]

Als jij nou eens stopt met deze oneliner. Er zijn nu al genoeg antwoorden op gegeven.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  donderdag 7 april 2011 @ 21:27:10 #40
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_95188714
quote:

[..]

Jij wil afhankelijk zijn van bv. Polen oid?
pi_95188846
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 21:20 schreef zeeuws jongetje het volgende:

[..]

Natuurlijk niet. Wanneer zijn er voor het laatst ergens nederlandse tanks ingezet?
Volgens mij hebben de Canadezen, Denen en Australiers (?) in Afghanistan tanks ingezet. Dat is schijnbaar zo goed bevallen dat de Amerikanen ook eigen tanks (geen kleine nepperts, echte zware gevechtstanks) erheen hebben gestuurd.

quote:

[..]

Kijk naar het gedoe inzake Libië, als je 1 Europees leger hebt gaat dat een lekker janboel worden, als opeens de helft van de wapens mist omdat bepaalde landen het er niet mee eens zijn of dat ze gewoonweg geen geld hebben om hun taak in te vullen.
pi_95188926
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 21:27 schreef AchJa het volgende:

[..]

Polen heeft wel één van de sterkste legers van Europa, onderschat dat niet hoor (na Frankrijk, UK en Duitsland). Die jongens schatten het dreigingsscenario heel anders in, want hun oostgrens moet nog worden verdedigd.
  donderdag 7 april 2011 @ 21:36:04 #43
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_95189508
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 21:29 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Polen heeft wel één van de sterkste legers van Europa, onderschat dat niet hoor (na Frankrijk, UK en Duitsland). Die jongens schatten het dreigingsscenario heel anders in, want hun oostgrens moet nog worden verdedigd.
Ja vast... ik ga week 19 weer naar Polen toe, ze hebben op papier een leuk leger, maar ze bakken er in de praktijk bar weinig van.
pi_95189700
Dat vind ik dan wel interessant, want over de interne staat van het leger heb ik minder info. Kan jij dat nader toelichten?
  donderdag 7 april 2011 @ 21:40:17 #45
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_95189905
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 21:38 schreef von_Preussen het volgende:
Dat vind ik dan wel interessant, want over de interne staat van het leger heb ik minder info. Kan jij dat nader toelichten?
Een hoop plichtigen die het aan hun anus zal oxideren. Net zoals al die "bouwvakkers" die hier een beetje komen klussen.
pi_95189949
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 20:35 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]
Van welk jaar is die grondwet ?
  donderdag 7 april 2011 @ 21:41:40 #47
323876 michaelmoore
pi_95190029
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 21:27 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nee van een centrale defensie, net als in de USA

Niet van 28 generaals
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 7 april 2011 @ 21:42:27 #48
13456 AchJa
Shut up!!!
  donderdag 7 april 2011 @ 21:43:26 #49
323876 michaelmoore
pi_95190173
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 21:28 schreef von_Preussen het volgende:

[..][..]

Kijk naar het gedoe inzake Libië, als je 1 Europees leger hebt gaat dat een lekker janboel worden, als opeens de helft van de wapens mist omdat bepaalde landen het er niet mee eens zijn of dat ze gewoonweg geen geld hebben om hun taak in te vullen.
Nee een centraal opperbevel die de budgetten ophaalt en besteed aan dezelfde vliegtuigen en dezelfde soldaten opleidt in een taal en een tenue
pi_95190214
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 21:20 schreef zeeuws jongetje het volgende:

[..]

Met die logica ken ik er ook nog wel een paar....

Mijn huis is nooit afgefikt dus een brandverzekering heb ik ook niet nodig.

Wat me opvalt is dat m.n. mensen die niet thuis zijn op het gebied van Defensie hier een aantal uitspraken etaleren die bij mensen die wel in dit vakgebied (want dat is het dus wel) thuis zijn zo ongeinformeerd over komen dat je je afvraagt: wat moet ik in GODSNAAM met dergelijke uitspraken. Het is zo zwart-wit en ongenuanceerd.

Tanks bijv. worden door diverse landen (ook kleinere, denk aan Canada met zijn relatief ook niet zo'n giga krijgsmacht of Denemarken) nog regelmatig ingezet. Sterker nog het wordt juist als een belangrijke aanvulling gezien in modern optreden en dan m.n. in steden.

Dat de NL politiek de MBT (voor de leek: Main Battle Tank) voornl. lekker makkelijk, en eveneens ongeinformeerd,ziet als een middel wat aggressief overkomt en daarom niet ingezet mag worden bij missies (I shit you not! Dat is de logica van die zogenaamde "defensiedeskundigen" uit de Tweede Kamer die overigens voor een groot deel uit het onderwijs en andere sectoren komen dan Defensie) is een laffe politieke keuze. Ik durf te stellen dat de MBT juist geschikt is om het aantal doden en gewonden bij missies zoals Afghanistan te beperken. Je hoeft bijv. niet een half uur op een Apache te wachten als je er een op patr. mee hebt. Is goedkoper om een 120mm met zeer grote precisie op een Taliban te mikken dan een Apache of F-16 het vergelijkbare werk te laten doen.

Betekend niet dat die F-16 en Apache niet ook hun rollen hebben, maar dat geld evenzeer zo voor de Leopard 2NLA6. Dat deze niet wordt gebruikt is een politieke, zeker geen logische militaire keuze. Btw. bijna alle landen in beschikken over tanks. In Europa eigenlijk alleen Belgie als land met enige bevolkingsomvang niet.m
"When bad men combine, the good must associate; else they will fall one by one, an unpitied sacrifice in a contemptible struggle." - Edmund Burke (Thoughts on the Cause of the Present Discontents, 1770)
  donderdag 7 april 2011 @ 21:44:29 #51
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_95190247
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 21:43 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Nee een centraal opperbevel die de budgetten ophaalt en besteed aan dezelfde vliegtuigen en dezelfde soldaten opleidt in een taal en een tenue
CDS (commandant der strijdkrachten) is jou ontgaan?
  donderdag 7 april 2011 @ 21:46:11 #52
323876 michaelmoore
pi_95190387
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 21:44 schreef AchJa het volgende:

[..]

CDS (commandant der strijdkrachten) is jou ontgaan?
nee ik bedoel een leger en niet 28 verschillende legers

dus een Europese generaal
en dezelfde vliegtuigen dus
pi_95190462
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 21:46 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Jij denkt dat de Fransen Engels zullen gaan spreken? :') Om maar eens één van de vele voorbeelden te noemen...
  donderdag 7 april 2011 @ 21:48:31 #54
323876 michaelmoore
pi_95190582
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 21:47 schreef Royyy het volgende:

[..]

Jij denkt dat de Fransen Engels zullen gaan spreken? :') Om maar eens één van de vele voorbeelden te noemen...
Als daar afspraken over zijn, trouwens alle franse jongeren spreken perfect engels hoor
  donderdag 7 april 2011 @ 21:49:00 #55
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_95190690
Zeg michaelmoore, dacht je nou echt dat allemaal landen met allemaal hun eigen belangen en eigen agenda het zeggenschap over een eigen leger gaan opgeven?

Volgens mij is je algemene kennis van hoe de politiek werkt zeer beperkt, of ben je 12 jaar oud.
  donderdag 7 april 2011 @ 21:50:17 #57
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_95190757
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 21:46 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

dus een Europese generaal
en dezelfde vliegtuigen dus
Zoiets hebben we geprobeerd... Srebrenica ben je vergeten?
pi_95190788
Hillen biedt op voorhand excuses aan
07-04-11 21:01 uur Minister Hans Hillen (Defensie) biedt werknemers van Defensie op voorhand zijn excuses aan voor ''de wissel die op hen getrokken zal worden''. Hillen zei dat donderdagavond tijdens een bijeenkomst van de SGP in het Tweede Kamergebouw.

Vrijdag presenteert de bewindsman zijn plannen om ongeveer 1 miljard euro te bezuinigen op Defensie. Hillen zei te beseffen dat hij met de zoveelste reorganisatie en bezuiniging getroffen Defensie-werknemers opzadelt met ''een dof gevoel van ellende''.

Donderdagavond kwam al naar buiten dat ongeveer zesduizend mensen gedwongen ontslagen zullen worden. In totaal zullen de komende jaren 12.300 arbeidsplekken verdwijnen bij Defensie. Hillen wilde de cijfers waarover het kabinet vrijdag definitief moet besluiten niet bevestigen. ''Ik zeg niet dat ze veel zullen afwijken, maar ik ga niet zeggen dat ze kloppen.'' (ANP)

http://www.parool.nl/paro(...)nd-excuses-aan.dhtml
"When bad men combine, the good must associate; else they will fall one by one, an unpitied sacrifice in a contemptible struggle." - Edmund Burke (Thoughts on the Cause of the Present Discontents, 1770)
  donderdag 7 april 2011 @ 21:51:05 #59
323876 michaelmoore
pi_95190860
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 21:49 schreef AchJa het volgende:

[..]

_O- _O- _O-
Tja lijkt me logisch een leger en een opperbevel en allemaal ghetzelfde materieel onder een commando
  donderdag 7 april 2011 @ 21:52:08 #60
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_95190974
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 21:51 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Tja lijkt me logisch een leger en een opperbevel en allemaal ghetzelfde materieel onder een commando
Waarom is er geen "proest daar gaat mijn bier" icon?
  donderdag 7 april 2011 @ 21:53:15 #61
323876 michaelmoore
pi_95191097
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 21:50 schreef AchJa het volgende:

[..]

Zoiets hebben we geprobeerd... Srebrenica ben je vergeten?
nou het lijkt me gewoon logisch met een infrastructuur een communicatielijn en een ministerie van defensie
pi_95191111
quote:

[..]

Allemaal hetzelfde materieel?

Heb jij ooit eens iets van economische belangen gehoord? De Franse politiek zal echt de hakken in het zand zetten als hun onderdeel met Duitse en Engelse wapens wordt uitgerust, en omgekeerd zal dat ook zo zijn. Daarvoor zijn de economische belangen veel te groot.

Zie je nou echt niet in dat 1 Europees leger op de manier zoal jij het voorstelt niet haalbaar is?
pi_95191127
quote:

[..]

En dat we ook allemaal dezelfde taal gaan spreken in heel Europa, want dat is wel zo handig op vacantie ;)
pi_95191172
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 21:52 schreef AchJa het volgende:

[..]

Waarom is er geen "proest daar gaat mijn bier" icon?
Koning ben je, beter had ik het niet kunnen verwoorden. _O-
pi_95191305
Gaat de genie er nu ook aan?
  donderdag 7 april 2011 @ 21:56:09 #66
13456 AchJa
Shut up!!!
  donderdag 7 april 2011 @ 21:57:48 #67
323876 michaelmoore
pi_95191527
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 21:53 schreef Clan het volgende:

[..]

En dat we ook allemaal dezelfde taal gaan spreken in heel Europa, want dat is wel zo handig op vacantie ;)
nou binnen internationale bedrijven gebruikt men ook allemaal engels , tbv een duidelijke communicatie

Een Europees leger zou iets meer professioneel kunne opereren met vliegdekschepen en beter dezelfde vliegtuigen , nu zijn het meer een stelletje padvinders met 28 hoofdkantoortjes
  donderdag 7 april 2011 @ 21:59:41 #68
13456 AchJa
Shut up!!!
  donderdag 7 april 2011 @ 22:00:30 #69
323876 michaelmoore
pi_95191816
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 21:59 schreef AchJa het volgende:

[..]

In welk land?
Europa.
pi_95191995
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 22:00 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Europa.
Oh zoals in België bedoel je, waar de Walen het verdommen om Nederlands te spreken, ondanks dat de meeste het best kunnen? Of de Fransen die het verdommen om een andere taal te spreken?
  donderdag 7 april 2011 @ 22:02:38 #71
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_95192033
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 21:57 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nou binnen internationale bedrijven gebruikt men ook allemaal engels , tbv een duidelijke communicatie

Een Europees leger zou iets meer professioneel kunne opereren met vliegdekschepen en beter dezelfde vliegtuigen , nu zijn het meer een stelletje padvinders
Wel eens met Portugezen, Spanjaarden, Polen, Duitsers, Grieken en Fransen gewerkt?

Ik wel, en ik kan je verklappen dat ze weinig over de grens lullen.
  donderdag 7 april 2011 @ 22:03:59 #72
110987 ErwinRommel
pi_95192189
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 21:56 schreef AchJa het volgende:

[..]

De constuctie Genie... ;(
Gaan dure burger aannemers voor gehuurd worden.........
pi_95192288
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 22:02 schreef AchJa het volgende:

[..]

Wel eens met Portugezen, Spanjaarden, Polen, Duitsers, Grieken en Fransen gewerkt?

Vergeet de Italianen niet.
  donderdag 7 april 2011 @ 22:05:58 #74
13456 AchJa
Shut up!!!
  donderdag 7 april 2011 @ 22:09:04 #75
323876 michaelmoore
pi_95192756
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 22:02 schreef AchJa het volgende:

[..]

De internationalen hier spreken allemaal perfect engels zelfs de afrikanen, en je mag toch wel wat intelligentie verwachten van soldaten?/
pi_95192907
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 22:09 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

De internationalen hier spreken allemaal perfect engels zelfs de afrikanen, en je mag toch wel wat intelligentie verwachten van soldaten?/
Leuk dat je zo naïef dan wel idealistisch bent; op militair vlak is dergelijke integratie een goede zaak, maar je begrijpt zelf wel dat het simpelweg een politieke onmogelijkheid is.
  Moderator donderdag 7 april 2011 @ 22:12:04 #77
236264 crew  capricia
pi_95193031
quote:
Op donderdag 7 april 2011 22:10 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Leuk dat je zo naïef dan wel idealistisch bent; op militair vlak is dergelijke integratie een goede zaak, maar je begrijpt zelf wel dat het simpelweg een politieke onmogelijkheid is.
Gaat dat in het bedrijfsleven toch sneller...
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_95193139
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 22:12 schreef capricia het volgende:

[..]

Een bedrijf heeft ook 1 gezamelijk belang, een Europees leger zou tig belangen moeten dienen (en daar op stuklopen).
pi_95193177
quote:

[..]

Defensie is dan ook geen conventioneel "bedrijf" ;).
pi_95193356
quote:

[..]

Op hoog niveau misschien, op de werkvloer is dat ook anders hoor.
  Moderator donderdag 7 april 2011 @ 22:16:53 #81
236264 crew  capricia
pi_95193577
quote:
Op donderdag 7 april 2011 22:14 schreef Clan het volgende:

[..]

Op hoog niveau misschien, op de werkvloer is dat ook anders hoor.
Mwa, ze spreken internationaal wel gewoon Engels. Ook in Italie en Spanje.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 7 april 2011 @ 22:18:24 #82
323876 michaelmoore
pi_95193750
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 22:13 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Een bedrijf heeft ook 1 gezamelijk belang, een Europees leger zou tig belangen moeten dienen (en daar op stuklopen).
nee die heeft een belang, de opdracht van het commandocenter
  donderdag 7 april 2011 @ 22:19:14 #83
323876 michaelmoore
pi_95193839
quote:
12s.gif Op donderdag 7 april 2011 22:13 schreef Tip_of_the_Spear het volgende:

[..]

Defensie is dan ook geen conventioneel "bedrijf" ;).
Defensie zijn dat padvinders zonder opleiding dan???
pi_95193941
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 22:18 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nee die heeft een belang, de opdracht van het commandocenter
Zeg jongen, ben jij nou zo dom of gedraag je je zo?

Het leger dient echt niet het belang van eht commandocentrum, maar dat van de politiek. En ook al heb je 1 Europees leger, je hebt nog steeds tig verschillende regeringen die allemaal hun eigen belang hebben en willen doorzetten.

Alleen daarom al zal er nooit 1 Europees leger komen.
pi_95194283
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 22:19 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Defensie zijn dat padvinders zonder opleiding dan???
Zegt de uberdombo in dit topic...
  donderdag 7 april 2011 @ 22:26:15 #86
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_95194431
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 22:09 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Wederom mis ik de "proest daar gaat mijn bier" icon.
  donderdag 7 april 2011 @ 22:27:58 #87
13456 AchJa
Shut up!!!
  Moderator donderdag 7 april 2011 @ 22:29:54 #88
236264 crew  capricia
pi_95194734
quote:
Op donderdag 7 april 2011 22:27 schreef AchJa het volgende:

[..]

In het bedrijfsleven schieten we elkaar ook niet kapot.
Maar daar spreken we opeens wel Engels en gaan we voor een gezamelijk doel. Misschien is defensie te nationalistisch om echt samen te willen werken met andere landen?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_95194917
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 22:29 schreef capricia het volgende:

[..]

Maar daar spreken we opeens wel Engels en gaan we voor een gezamelijk doel. Misschien is defensie te nationalistisch om echt samen te willen werken met andere landen?
Of misschien zijn de nationale (veiligheids)belangen toch wat anders dan de commerciele en willen staten die voor een groot deel in eigen handen houden om niet afhankelijk te zijn van anderen?
pi_95194991
quote:

[..]

Niet Defensie, de politiek. Er is al niet veel draagvlak voor Europa, laat staan voor een grondwetswijziging om onze nationale soevereiniteit over te dragen aan de EU.

[ Bericht 27% gewijzigd door #ANONIEM op 07-04-2011 22:33:38 ]
  donderdag 7 april 2011 @ 22:34:16 #91
323876 michaelmoore
pi_95195056
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 22:27 schreef AchJa het volgende:

[..]

In het bedrijfsleven schieten we elkaar ook niet kapot.
soldaten die elkaar kapot schieten??
Dan zullen ze toch heel gauw in t gevang belanden lijkt me, als ze afghanen zomaar doodschieten dan is de boot al aan

Ik vind het trouwens een rare opmerking, alleen al zoiets te denken
  donderdag 7 april 2011 @ 22:34:47 #92
1723 zeeuws jongetje
inmiddels ouwe lul
pi_95195091
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 21:43 schreef Tip_of_the_Spear het volgende:
Wat me opvalt is dat m.n. mensen die niet thuis zijn op het gebied van Defensie hier een aantal uitspraken etaleren die bij mensen die wel in dit vakgebied (want dat is het dus wel) thuis zijn zo ongeinformeerd over komen dat je je afvraagt: wat moet ik in GODSNAAM met dergelijke uitspraken. Het is zo zwart-wit en ongenuanceerd.
Ik heb als dienstplichtig tankschutter Leo I-V ooit een jaar van mijn leven in dat 'vakgebied' meegedraaid dus ben er niet helemaal onbekend mee ;)

Inderdaad wat zwart-wit gesteld, maar zie (voor Nederland dus) echt de toegevoegde waarde niet zo. Als je dan echt moet bezuinigen dan lijkt me de keuze voor tanks te verdedigen.

Overigens wel heel jammer van de Cavalerie-traditie.
pi_95195093
Btw. Nederland werkt al nauw samen met de Belgische marine. Het Korps Mariniers met de Royal Marines. En de enige divisie van zielige omvang die we nog hebben is onderdeel van het 1 GE/NL Army Corps. Dus ik weet niet precies wat je nu precies verlangt, behalve dat je leuk klinkende zinnen typed?
  donderdag 7 april 2011 @ 22:36:04 #94
323876 michaelmoore
pi_95195187
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 22:26 schreef AchJa het volgende:

[..]

Wederom mis ik de "proest daar gaat mijn bier" icon.
Ja erg welbespraakt ben je niet, als je alleen maar je bier om kan gooien, maar ik neem aan dat het geen standaard opleidingsniveau van een moderne soldaat is
pi_95195226
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 22:36 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ja erg welbespraakt ben je niet, als je alleen maar je bier om kan gooien
Ach, beter met bier gooien als zulke onzin als jij verkondigen.
Hoewel... zonde van het bier.
  donderdag 7 april 2011 @ 22:37:35 #96
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_95195284
quote:

[..]

Nee, ook daar spreekt men geen Engels, ga jij nu echt met droge ogen beweren dat het wel gebeurt?
  donderdag 7 april 2011 @ 22:38:26 #97
323876 michaelmoore
pi_95195329
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 22:37 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nee, ook daar spreekt men geen Engels, ga jij nu echt met droge ogen beweren dat het wel gebeurt?
kunnen ze wel lezen en schrijven ?/
  donderdag 7 april 2011 @ 22:38:56 #98
323876 michaelmoore
pi_95195367
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 22:36 schreef Royyy het volgende:

[..]

Ach, beter met bier gooien als zulke onzin als jij verkondigen.
Hoewel... zonde van het bier.
Er is meer in het leven dan bier hoor, ik begin nu de werkelijke reden van deze reorganisatie te begrijpen
pi_95195445
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 22:38 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Er is meer in het leven dan bier hoor
Ja, trollen in het Defensieforum op Fok! zeker. :')
  donderdag 7 april 2011 @ 22:40:47 #100
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_95195498
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 22:36 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ja erg welbespraakt ben je niet, als je alleen maar je bier om kan gooien, maar ik neem aan dat het geen standaard opleidingsniveau van een moderne soldaat is
Heerlijk! Probeer je mij de tent uit te lokken?
  Moderator donderdag 7 april 2011 @ 22:42:29 #101
236264 crew  capricia
pi_95195619
quote:
Op donderdag 7 april 2011 22:37 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ja. Mijn buitenlandse collega's spreken echt gewoon Engels. Misschien met een accent, maar ze spreken het wel. Zal je verbazen dat hun woordenschat soms beter is dan die van ons. Wij zijn voornamelijk brutaal..om het zo te zeggen..wij vertalen zelfs onze spreekwoorden in steenkolen Engels..lol!

En natuurlijk is het met Scandinavische landen makkelijker praten, maar ook Spanje doet het best goed. Hoe moeten we anders samenwerken?
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 7 april 2011 @ 22:44:17 #102
323876 michaelmoore
pi_95195762
In het bedrijfsleven zijn internationale fusies aan de orde van de dag, en kun je volgende maand een andere bevelhebber hebben om het eens zo te zeggen, de soldaten moeten snel modern en flexibel gaan worden

Een tijdelijke oerplaatsing naar de Filipijnen of Spanje is geen uitzondering bij ons
pi_95195818
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 22:44 schreef michaelmoore het volgende:
In het bedrijfsleven zijn internationale fusies aan de orde van de dag, en kun je volgende maand een andere bevelhebber hebben om het eens zo te zeggen, de soldaten moeten snel modern en flexibel gaan worden
Het gaat niet om wat de soldaten willen, het gaat om wat de politiek wil...
  donderdag 7 april 2011 @ 22:45:12 #104
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_95195825
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 22:44 schreef michaelmoore het volgende:
En jij moet maar eens naar bed gaan. ;)
  donderdag 7 april 2011 @ 22:46:04 #105
323876 michaelmoore
pi_95195882
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 22:45 schreef Royyy het volgende:

[..]

Het gaat niet om wat de soldaten willen, het gaat om wat de politiek wil...
juist nu begrijp je het, en een fusie van strijdkrachten zou verstandig zijn
pi_95195961
quote:

[..]

Over wat voor bedrijfsleven heb jij het? Een gezamelijk doel? Het ene bedrijf vraagt een ander bedrijf om iets te produceren, daar betalen ze voor en krijgen dat geleverd voor de afgesproken prijs, daar zit geen gezamelijk doel achter, dat is gewoon vraag en aanbod.
pi_95195979
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 22:46 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Jij denkt dat Merkel en Sarkozy de macht over hun militairen aan een of andere Poolse generaal willen overdragen?
pi_95195980
quote:

[..]

En dat wil de politiek juist niet, omdat dat niet verstandig zou zijn.
  donderdag 7 april 2011 @ 22:50:38 #109
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_95196156
quote:

[..]

Wie kan garanderen dat een ander land eea goed met ons voorheeft?
pi_95196191
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 22:47 schreef Royyy het volgende:

[..]

En dat wil de politiek juist niet, omdat dat niet verstandig zou zijn.
Ssssst.... maak het nou niet te complicated... dan snapt hij het echt niet meer ;).
  donderdag 7 april 2011 @ 23:29:58 #111
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_95198284
Micheal moore..

Dit is nu afgelopen, je hebt deze discussie al meerdere keren gevoerd. Meerdere keren een topic gekaapt en dit gaat bijna weer dezelfde kant op als dat het met Du_ke ging.

Ik waarschuw je.. drop je onderwerp betreft 1 europees leger. Daar zijn we na de vorige 5 discussies klaar over gediscussierd. Er zijn al topics over geopend. Het is klaar.

Dit is gelijk je laatste waarschuwing, ga door en je krijgt een note, plus het topic wordt gesloten.
  Moderator donderdag 7 april 2011 @ 23:32:02 #112
236264 crew  capricia
pi_95198376
quote:
Op donderdag 7 april 2011 22:47 schreef Clan het volgende:

[..]

Over wat voor bedrijfsleven heb jij het? Een gezamelijk doel? Het ene bedrijf vraagt een ander bedrijf om iets te produceren, daar betalen ze voor en krijgen dat geleverd voor de afgesproken prijs, daar zit geen gezamelijk doel achter, dat is gewoon vraag en aanbod.
We zitten in software. En dus werken we Europees veel samen. Veel kennis delen. Internationaal bedrijf.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_95198708
De kennisbank die ze nu gaan wegbezuinigen is in geen enkel geld bedrag uit te drukken.

Ik blijf erbij dat ze dit meer kost dan dan dat er bezuinigt gaat worden.

En alle 'ouwe's' eruit gooien en in een ww trappen is alleen maar verschuiven van budget.

Wat een stel kneuzen zeg
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
  donderdag 7 april 2011 @ 23:39:49 #114
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_95198783
Gehele kennis databank en gegevens van Tank optreden en pantser gerelateerde zaken de deur uit.. fokkin slim gewoon. Maar ach, daar was toch al genoeg mee mis.
pi_95198998
wat gaat er gebeuren met de leopards die nog in mob complexen staan? Gaan die ook de deur uit? En hoe zit het met de bergingstanks die dan overblijven?
Nastresser
pi_95199064
En de houwitzers? Zullen we die wel mogen houden?
pi_95199095
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 23:43 schreef Leopaard het volgende:
wat gaat er gebeuren met de leopards die nog in mob complexen staan? Gaan die ook de deur uit? En hoe zit het met de bergingstanks die dan overblijven?
Bergings zullen miss naar herstel eenheden gaan?

En de rest de verkoop in en de koper krijgt nog een bloemetje mee ook
pi_95199157
de belgen hadden laatst interesse getoond in onze leopards geloof ik. hebben we meteen een koper. Zal extra sneu zijn om ze bij onze zuiderburen in actie te zien
Nastresser
pi_95199473
Die Belgen rijden nog in die oude Leopards rond, krijgen ze ook eens wat beter spul.
pi_95199522
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 23:52 schreef Clan het volgende:
Die Belgen rijden nog in die oude Leopards rond, krijgen ze ook eens wat beter spul.
die gaan er volgend jaar uit. Ze worden vervangen door de Piranha IIIc, maar die mist toch nog wat slagkracht. Vandaar dat ze naar de Leopard2 keken
Nastresser
  donderdag 7 april 2011 @ 23:54:21 #121
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_95199575
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 23:52 schreef Clan het volgende:
Nee, zijn al opgeborgen, hebben goede band met 2/4 lansiers, belgische semi calaverie.
Dingen worden niet meer gebruikt.
pi_95199587
quote:
Op donderdag 7 april 2011 23:44 schreef kronolith het volgende:
En de houwitzers? Zullen we die wel mogen houden?
De helft gaat de deur uit.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  donderdag 7 april 2011 @ 23:55:49 #123
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_95199643
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 23:45 schreef Leopaard het volgende:
de belgen hadden laatst interesse getoond in onze leopards geloof ik. hebben we meteen een koper. Zal extra sneu zijn om ze bij onze zuiderburen in actie te zien
belgen hadden geen intresse, dat was wederom een losgeslagen domme reactie van een Belgische regerings official met voorliefde voor pantser...

Daarnaast zien we onze leo's echt nergens meer terug, athans niet West europa. Dingen mogen na 2018 niet meer rijden.. tenzij je nieuwe onderstellen in elkaar zet.
pi_95199739
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 23:54 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

De helft gaat de deur uit.
Ze hebben altijd nog wat getrokken houwitsers staan
pi_95199745
Bedankt voor de correctie :)
Nastresser
  donderdag 7 april 2011 @ 23:58:28 #126
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_95199751
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 23:45 schreef Leopaard het volgende:
De Belgen hebben hun tanks ook net de deur uit gedaan, dus dat zal niet gebeuren.

Trouwens... De Canadezen deden 20 jaar geleden wat wij nu aan het doen zijn: Transporthelis (Chinooks) wegdoen, tanks wegdoen (en nog meer trouwens, in het kader van we gaan specialiseren). Weer terug naar nu: raad eens wat de Canadezen de afgelopen 5 jaar gekocht hebben?

Taakspecialisatie werkt niet, ook niet binnen de NAVO. De Canadezen hebben dat op de harde manier uitgevonden. Ze hadden geen tankvliegtuigen meeer, want die konden ze toch wel lenen van de Amerikanen. En toen het zo ver was hadden de Amerikanen ze zelf nodig, en geen tijd meer voor de Canadezen.

Ken het onderwerp, verdiep je eens ECHT in defensie. Kijk eens naar wat er de afgelopen 25 jaar (liefst nog meer) is veranderd binnen defensie, vooral ook internationaal. We gooien kennis weg, die we alleen met heel veel moeite terug kunnen halen. Rusland is aan het herbewapenen en koopt als een dolle nieuwe spullen. Nieuwe economische grootmacht China doet hetzelfde. Nieuwe economische grootmacht India doet hetzelfde. Dichterbij: Noord-Afrika (of eigenlijk de hele Arabische wereld) is zo instabiel als de neten. We hebben een invasie van migranten uit noordelijk Afrika (Nee, dat is geen PVV-stelling,dat is gewoon de situatie in Spanje, Italië en Griekenland). Er is onrust aan de buitengrenzen van de EU, en wij roepen dat het prima gaat, dat het vrede is en dat we niks te vrezen hebben.

"Er is voorshands geen enkele reden om werkelijk ongerust te zijn."
Slaap lekker allemaal! :z
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_95199771
Zesduizend gedwongen ontslagen bij defensie

DEN HAAG - Defensie zal ongeveer zesduizend mensen gedwongen gaan ontslaan. In totaal zullen de komende jaren 12.300 arbeidsplekken verdwijnen bij de organisatie.

Daarvan werden 2300 vacatures al niet vervuld en zullen vierduizend mensen door natuurlijk verloop vertrekken.

Een goed ingewijde bron heeft een bericht daarover van de NOS donderdag bevestigd.

Bij Defensie werken nu bijna 69.000 mensen, zodat omgerekend een op de zes werknemers eruit gaat. Minister Hans Hillen van Defensie kondigde in november al aan dat er zo'n tienduizend banen op de tocht staan en sloot gedwongen ontslagen niet uit.

Vier jaar

Hij moet een bezuiniging van 1 miljard euro doorvoeren, verspreid over vier jaar. Vrijdag zal hij zijn plannen door het kabinet moeten loodsen. Daarna worden de commandanten ingelicht, die op hun beurt andere commandanten en het personeel op de hoogte brengen.

Vrijdag wordt de grote lijn van de bezuinigingen bekend, zoals de ingrepen in materieel. Personeelsleden krijgen nog niet te horen of wie weg moet of mogelijk overgeplaatst kan worden. In de zomer wordt duidelijk welke kazernes en bases moeten sluiten. Pas dan wordt meer bekend over de concrete gevolgen voor de werknemers.

Tanks geschrapt

Naar verluidt zullen onder meer de tanks, de Cougarhelikopters en een aantal mijnenjagers en F-16-gevechtsvliegtuigen worden geschrapt. Ook twee nieuwe patrouilleschepen en een bevoorradingsschip moeten weg.

De afgelopen tijd mocht ook het personeel ideeën inbrengen om te kunnen besparen op de kosten.

Excuses

Minister Hillen biedt werknemers van Defensie op voorhand zijn excuses aan voor ''de wissel die op hen getrokken zal worden''. Hillen zei dat donderdagavond tijdens een bijeenkomst van de SGP in het Tweede Kamergebouw.

Hillen zei te beseffen dat hij met de zoveelste reorganisatie en bezuiniging getroffen Defensie-werknemers opzadelt met ''een dof gevoel van ellende''.

Discussie

Hillen wilde de cijfers waarover het kabinet vrijdag definitief moet besluiten niet bevestigen. ''Ik zeg niet dat ze veel zullen afwijken, maar ik ga niet zeggen dat ze kloppen.''

De minister gaf aan te hopen dat de discussie over de ingrepen bij Defensie niet beperkt blijft tot precieze aantallen vliegtuigen of tanks, maar dat nagedacht wordt welke rol de krijgsmacht in de toekomst moet spelen, bijvoorbeeld bij het ordenen van een steeds turbulentere samenleving.

Uruzgan

Een missie zoals de afgelopen jaren in de Afghaanse provincie Uruzgan moet met de flink afgeslankte organisatie op termijn volgens Hillen nog wel mogelijk zijn, maar de vraag is volgens hem vooral of je dat nog wilt doen.

Volgens Hillen moet er een hele dringende noodzaak zijn. Hij zei dat de internationale aanwezigheid in Afghanistan zichtbaar verbetering heeft gebracht, maar dat daar wel een hoge prijs voor is betaald gezien het aantal gesneuvelde militairen.

Bron: www.nu.nl

:X
pi_95199849
quote:
Hillen zei dat donderdagavond tijdens een bijeenkomst van de SGP in het Tweede Kamergebouw.
Wordt ie nu al fijn door de SGP op zn dikke vingers getikt ? :9
Nastresser
pi_95200077
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 23:58 schreef RonaldV het volgende:

[..]

De Belgen hebben hun tanks ook net de deur uit gedaan, dus dat zal niet gebeuren.

Trouwens... De Canadezen deden 20 jaar geleden wat wij nu aan het doen zijn: Transporthelis (Chinooks) wegdoen, tanks wegdoen (en nog meer trouwens, in het kader van we gaan specialiseren). Weer terug naar nu: raad eens wat de Canadezen de afgelopen 5 jaar gekocht hebben?

Taakspecialisatie werkt niet, ook niet binnen de NAVO. De Canadezen hebben dat op de harde manier uitgevonden. Ze hadden geen tankvliegtuigen meeer, want die konden ze toch wel lenen van de Amerikanen. En toen het zo ver was hadden de Amerikanen ze zelf nodig, en geen tijd meer voor de Canadezen.

Ken het onderwerp, verdiep je eens ECHT in defensie. Kijk eens naar wat er de afgelopen 25 jaar (liefst nog meer) is veranderd binnen defensie, vooral ook internationaal. We gooien kennis weg, die we alleen met heel veel moeite terug kunnen halen. Rusland is aan het herbewapenen en koopt als een dolle nieuwe spullen. Nieuwe economische grootmacht China doet hetzelfde. Nieuwe economische grootmacht India doet hetzelfde. Dichterbij: Noord-Afrika (of eigenlijk de hele Arabische wereld) is zo instabiel als de neten. We hebben een invasie van migranten uit noordelijk Afrika (Nee, dat is geen PVV-stelling,dat is gewoon de situatie in Spanje, Italië en Griekenland). Er is onrust aan de buitengrenzen van de EU, en wij roepen dat het prima gaat, dat het vrede is en dat we niks te vrezen hebben.

"Er is voorshands geen enkele reden om waarlijk ongerust te zijn."
Slaap lekker allemaal! :z
Dat ze op marine en vliegtuigen bezuinigen begrijp ik helemaal niet, juist daar zijn we veel actief, Onze squadrons zijn op één na de beste van de wereld, en dat is omdat ze met de Amerikanen oefenen en hun bevelstructuur zo kan overnemen, dat is de rede dat die Amerikanen graag met ons vliegen.

Die luchtmobiele brigade hadden ze allang eruit moeten gooien, daar hebben we nooit iets aan gehad en heeft alleen maar handen vol met geld gekost, dat ze daar ooit mee zijn begonnen heb ik nooit begrepen.

Dit is echt een bezuiniging zonder duidelijke visie, maar gewoon bot met de kaasschaaf eroverheen.
pi_95200169
Geen kaasschaaf, een kettingzaag.
  vrijdag 8 april 2011 @ 00:10:41 #131
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_95200321
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 00:05 schreef Clan het volgende:

[..]

Dat ze op marine en vliegtuigen bezuinigen begrijp ik helemaal niet, juist daar zijn we veel actief, Onze squadrons zijn op één na de beste van de wereld, en dat is omdat ze met de Amerikanen oefenen en hun bevelstructuur zo kan overnemen, dat is de rede dat die Amerikanen graag met ons vliegen.

Die luchtmobiele brigade hadden ze allang eruit moeten gooien, daar hebben we nooit iets aan gehad en heeft alleen maar handen vol met geld gekost, dat ze daar ooit mee zijn begonnen heb ik nooit begrepen.

Dit is echt een bezuiniging zonder duidelijke visie, maar gewoon bot met de kaasschaaf eroverheen.
Nee, Luchtmobiel is een goeie uitvinding, mits je hem gebruikt waarvoor hij bedoeld is: Hoogmobiel optreden. Nederland gebruikt ze echter als een statische bezettingsmacht die we dan vredessoldaten noemen. Daar hebben we andere eenheden voor, en die gaan liefst vergezeld van tanks. Zet één tank in een straat, en in 99% van de gevallen is het in 5 minuten rustig. Zet er drie bij de ingang van een kleine stad, en met een half uur is het rustig. Maar zet er wel altijd infanteristen bij ter bescherming. Infanterie en cavellerie is een éénheid, ze kunnen niet zonder elkaar, net zo min als luchtmobiel zonder helicopters kan..
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  vrijdag 8 april 2011 @ 00:11:42 #132
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_95200363
Infanterie staren zich nu helemaal blind op die cv90 van ze en denken dat het een tank is.. 1 panzerfaust en dat ding is ook afgelopen. En met 35 mm kom je niet ver..

Maar verder heb je helemaal gelijk.
pi_95200567
Ik vraag me ook af hoe het met LMB verder moet zonder Cougar. Je kunt moeilijk alles met een Chinook doen
Nastresser
pi_95200648
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 00:11 schreef Pumatje het volgende:
Infanterie staren zich nu helemaal blind op die cv90 van ze en denken dat het een tank is.. 1 panzerfaust en dat ding is ook afgelopen. En met 35 mm kom je niet ver..

Maar verder heb je helemaal gelijk.
De CV90 is heel leuk. Maar idd je komt er niet ver mee. 35mm vs 120mm geen verschil?

Maar het prachtigste blijf ik vinden dat ze denken dat er niks meer zal gebeuren in de wereld.
en als er wat gebeurt Ahjoh eventjes van inf erheen en het zal wel goed komen. Ver van je bed show! Nee kneusjes van den haag. Het is nu al verdomd dichtbij! Durf godverdomme eens te erkennen dat de wereldpolitiek zo instabiel als de pest is. En durf jezelf daar op voortebereiden en niet te denken: Aaah navo-missie hier, navo missie daar en met ons legertje van 3man en een paardekop zal dat wel lukken
  vrijdag 8 april 2011 @ 00:18:23 #135
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_95200666
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 00:16 schreef Leopaard het volgende:
Ik vraag me ook af hoe het met LMB verder moet zonder Cougar. Je kunt moeilijk alles met een Chinook doen
<Hillen>
Hoezo, dat is toch ook een transporthelicopter?
</Hillen>
Dat een Chinook per uur 2x zo veel verbrandt als een Cougar is een mooie reden om over 5 jaar (bij de volgende ronde) de Chinooks de deur uit te kunnen doen. Dan zijn we ook gelijk van LMB af. :{
- Privacy Matters
pi_95200672
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 00:10 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Nee, Luchtmobiel is een goeie uitvinding, mits je hem gebruikt waarvoor hij bedoeld is: Hoogmobiel optreden. Nederland gebruikt ze echter als een statische bezettingsmacht die we dan vredessoldaten noemen. Daar hebben we andere eenheden voor, en die gaan liefst vergezeld van tanks. Zet één tank in een straat, en in 99% van de gevallen is het in 5 minuten rustig. Zet er drie bij de ingang van een kleine stad, en met een half uur is het rustig. Maar zet er wel altijd infanteristen bij ter bescherming. Infanterie en cavellerie is een éénheid, ze kunnen niet zonder elkaar, net zo min als luchtmobiel zonder helicopters kan..
Dat bedoel ik, ik kan me namelijk niet herinneren dat ze ooit zijn gebruikt waar ze voor bedoeld waren, ze zijn meestal als infanterie of verkenners ingezet.
pi_95200922
Overal ter wereld springen rode baretten uit een vliegtuig met een paracute... Hier in nederland rennen ze uit een chinook... Kennisgebruikt van andere landen? Vast wel, maar wij weten het wel beter!
  vrijdag 8 april 2011 @ 00:25:52 #138
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_95200973
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 00:24 schreef Thaboel het volgende:
Overal ter wereld springen rode baretten uit een vliegtuig met een paracute... Hier in nederland rennen ze uit een chinook... Kennisgebruikt van andere landen? Vast wel, maar wij weten het wel beter!
Wij hebben dan ook geen rode, maar bordeau-rode baretten. Wij hebben dan ook geen paras, maar air maneuvre.
- Privacy Matters
  vrijdag 8 april 2011 @ 00:31:05 #139
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_95201212
idd, goede correctie.
het is air mobile infantry..

mobiel door de lucht, niet vallend uit de lucht ;)
pi_95201456
okay, my bad ;)
pi_95201638
Maar ff over die cougars, hebben ze dat niet bedacht met in het achterhoofd dat er een stel NH90's aan zit te komen. Niet dat ik het er mee eens ben, ze moeten gewoon alle 17 blijven.
Blood Sugar Sex Magik
  vrijdag 8 april 2011 @ 00:45:42 #142
168091 Cobra4
mr. Dkut
pi_95201750
Nee. De NH90 is de vervanger van de Lynx en de SAR heli's. Meer niet.
  vrijdag 8 april 2011 @ 01:04:28 #143
304398 leovanw
No Message No Mission
pi_95202265
Ik krijg hem niet helemaal erop om 1 of andere reden. Maar voor diegene die vinden dat 11 LMB maar beter opgedoekt kan worden, want die voldoet niet aan de gestelde eisen, het volgende verhaal: http://www.dutchdefencepress.com/?p=4521

[ Bericht 38% gewijzigd door leovanw op 08-04-2011 01:14:50 ]
There is no 'I' in TEAM and life is way to short for only dreaming... So live it to the MAX! FOR THOSE WHO UNDERSTAND WHAT YOU DO, NO EXPLANATION IS NECESSARY. FOR THOSE WHO DON’T, NONE IS POSSIBLE.
http://www.dutchdefencepress.com
  vrijdag 8 april 2011 @ 01:04:51 #144
168091 Cobra4
mr. Dkut
pi_95202277
quote:
Op woensdag 6 april 2011 20:20 schreef LXIV het volgende:
Wij wenden ons tot God en Jan Soldaat
In hoge nood als bittere strijd ons wacht
De nood voorbij, het land in vredesstaat
Vergeten wordt de heer en Jan soldaat veracht

^O^
  vrijdag 8 april 2011 @ 01:25:24 #145
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_95202805
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 00:42 schreef hoogvlieger het volgende:
Maar ff over die cougars, hebben ze dat niet bedacht met in het achterhoofd dat er een stel NH90's aan zit te komen. Niet dat ik het er mee eens ben, ze moeten gewoon alle 17 blijven.
Oorspronkelijk wel hoor... Die Cougars waren een interim oplossing tot de komst van de NH90. Maar dat ding is inmiddels zo vertraagd en buggy....
- Privacy Matters
pi_95202918
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 01:04 schreef leovanw het volgende:
Ik krijg hem niet helemaal erop om 1 of andere reden. Maar voor diegene die vinden dat 11 LMB maar beter opgedoekt kan worden, want die voldoet niet aan de gestelde eisen, het volgende verhaal: http://www.dutchdefencepress.com/?p=4521
Geschreven door de commandant van de 11e. Ook opvallend dat de hele tijd wordt vermeld dat elementen en delen zijn ingezet. In Bosnië hadden ze geeneens helikopters, die hebben ze toen nog moeten lenen. Dit stukje onderschrijft precies waarom ze die luchtmobiele hadden moeten afschaffen, je hebt er niets aan.
pi_95205166
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 23:32 schreef capricia het volgende:

[..]

We zitten in software. En dus werken we Europees veel samen. Veel kennis delen. Internationaal bedrijf.
Good voor jullie. Btw de taal, internationaal gezien, in de software sector is al weet ik hoe lang Engels (ok, machinetaal als we flauw gaan doen :D ) dat is wel ff een heel andere sector dan Defensie en valt daar dus ook niet mee te vergelijken.

Neem het van mij en anderen hier aan... in veel, dus niet alle ;), landen spreken de militairen aldaar geen Engels.
  vrijdag 8 april 2011 @ 08:53:36 #148
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_95206049
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 07:32 schreef Tip_of_the_Spear het volgende:

[..]

Good voor jullie. Btw de taal, internationaal gezien, in de software sector is al weet ik hoe lang Engels (ok, machinetaal als we flauw gaan doen :D ) dat is wel ff een heel andere sector dan Defensie en valt daar dus ook niet mee te vergelijken.

Neem het van mij en anderen hier aan... in veel, dus niet alle ;), landen spreken de militairen aldaar geen Engels.
Als we toch flauw gaan doen: Ik werk voor een groot IT bedrijf. HIervoor heb ik 12 jaar Hare Majesteit als werkgeefster gehad. En ik kan je vertellen dat Duitse ITers over het algemeen heel goed zijn in Duits, en Franse in Frans. Zo groot is het verschil niet, ook niet op management (officiers) niveau. Sterker nog: ik ben nu in de race voor een functie waarbij het beheersen van lokale talen een nadrukkelijke pre is.
- Privacy Matters
pi_95207387
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 00:18 schreef Thaboel het volgende:

[..]

De CV90 is heel leuk. Maar idd je komt er niet ver mee. 35mm vs 120mm geen verschil?

Maar het prachtigste blijf ik vinden dat ze denken dat er niks meer zal gebeuren in de wereld.
en als er wat gebeurt Ahjoh eventjes van inf erheen en het zal wel goed komen. Ver van je bed show! Nee kneusjes van den haag. Het is nu al verdomd dichtbij! Durf godverdomme eens te erkennen dat de wereldpolitiek zo instabiel als de pest is. En durf jezelf daar op voortebereiden en niet te denken: Aaah navo-missie hier, navo missie daar en met ons legertje van 3man en een paardekop zal dat wel lukken
Recente conflicten in landen grenzend aan NAVO-landen:

- Georgië
- Balkanoorlogen
- Irak
- Tunesië
- Libië

En dan laten we al het gezeik met Iran nog buiten beschouwing.
  vrijdag 8 april 2011 @ 09:52:01 #150
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_95207486
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 09:49 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Recente conflicten in landen grenzend aan NAVO-landen:

- Georgië
- Balkanoorlogen
- Irak
- Tunesië
- Libië

En dan laten we al het gezeik met Iran nog buiten beschouwing.
Het hoeft niet eens een oorlog te zijn. Bevolkingsmigraties zijn ook een reden van instabiliteit.
- Privacy Matters
pi_95208681
Hillen is goed bezig. Van mijn part bezuinigt hij de complete krijgsmacht weg.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 8 april 2011 @ 10:31:05 #152
322645 Voorschrift
See if I care
pi_95208735
Terug in je POL-hok, linse troll.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  vrijdag 8 april 2011 @ 10:33:35 #153
165633 eriksd
The grand facade...
pi_95208829
Toen ik laatst langs een kazerne in Den Haag liep (die met die paarden) zag ik twee van die jochies voor de deur vrolijk keuvelen. Uniformen te groot, houding van een natte krant. Normaal ben ik een warm pleitbezorger van defensie, maar toen dacht ik opeens; sluiten die handel en het geld besteden aan mensen die het echt nodig hebben. Bijv. ter compensatie afschaffing partnertoeslag.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  vrijdag 8 april 2011 @ 10:34:03 #154
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_95208840
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 april 2011 10:29 schreef KoosVogels het volgende:
Hillen is goed bezig. Van mijn part bezuinigt hij de complete krijgsmacht weg.
Alleen jammer dat hij er zelf spijt van lijkt te hebben. Het word eens tijd voor Harry van Bommel op defensie. En dan keihard snijden in het budget.

P.S. Ik kom nooit in POL. ;)
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
pi_95208864
Tsja, duidelijk, van defensie blijft niets over. Die 6000 gedwongen ontslagen moeten straks geen probleem zijn, wie wil er nog bij zo'n hobbydefensie werken?

Erg jammer, en binnen 20 jaar hebben we er spijt van.
Ja, ik generaliseer.
  vrijdag 8 april 2011 @ 10:35:42 #156
165633 eriksd
The grand facade...
pi_95208879
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 10:34 schreef Northside het volgende:
Tsja, duidelijk, van defensie blijft niets over. Die 6000 gedwongen ontslagen moeten straks geen probleem zijn, wie wil er nog bij zo'n hobbydefensie werken?

Hoezo, Belgie valt aan?
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  vrijdag 8 april 2011 @ 10:35:56 #157
322645 Voorschrift
See if I care
pi_95208887
quote:

Dat ze er mensen uit gooien is nog het probleem niet, er zijn vast wel wat nutteloze soldaten hier en daar (zie Eriksd's post) die er uit te knallen zijn. Maar waarom die speeltjes in godsnaam weg.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  vrijdag 8 april 2011 @ 10:36:51 #158
322645 Voorschrift
See if I care
pi_95208924
Overigens komen al die soldaten die als functieomschrijving hadden "cannonfodder" nu in de WW, en moeten we daar weer voor betalen.

Vicieuze cirkel der armoe.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_95208933
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 10:35 schreef eriksd het volgende:
Hoezo, Belgie valt aan?
Amerika pompt geld in defensie
China pompt geld in defensie
Rusland pompt geld in defensie
India pompt geld in defensie

Europa breekt defensie af

Grondstoffen worden steeds schaarser

Do the math.
Ja, ik generaliseer.
  vrijdag 8 april 2011 @ 10:37:56 #160
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_95208954
quote:
8s.gif Op vrijdag 8 april 2011 10:35 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Dat ze er mensen uit gooien is nog het probleem niet, er zijn vast wel wat nutteloze soldaten hier en daar (zie Eriksd's post) die er uit te knallen zijn. Maar waarom die speeltjes in godsnaam weg.
Om dat er al genoeg speeltjes zijn om mensen mee te doden.
pi_95208957
quote:

Jij voorziet een duistere toekomst? Nederland maakt onderdeel uit van een grote alliantie. Dat maakt een groot leger overbodig. Tel daarbij op dat de Koude Oorlog is afgelopen en het nut van een grote krijgsmacht verdwijnt.
pi_95208974
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 10:37 schreef Northside het volgende:

[..]

Amerika pompt geld in defensie
China pompt geld in defensie
Rusland pompt geld in defensie
India pompt geld in defensie

Europa breekt defensie af

Grondstoffen worden steeds schaarser

Do the math.
En 6000 Nederlandse soldaten, een handjevol tanks en wat F-16's maken het verschil?
pi_95209015
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 10:37 schreef KoosVogels het volgende:
Jij voorziet een duistere toekomst? Nederland maakt onderdeel uit van een grote alliantie. Dat maakt een groot leger overbodig. Tel daarbij op dat de Koude Oorlog is afgelopen en het nut van een grote krijgsmacht verdwijnt.
Deel uitmaken van een grote alliantie geeft ook verplichtingen. Niemand houdt van meelifters. En de koude oorlog is afgelopen, maar zo stabiel is de wereld de afgelopen 15 jaar niet geweest he?
Ja, ik generaliseer.
  vrijdag 8 april 2011 @ 10:40:27 #164
322645 Voorschrift
See if I care
pi_95209024
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 10:37 schreef Zeeland het volgende:

[..]

Om dat er al genoeg speeltjes zijn om mensen mee te doden.
Ach, die pacifistische klote Hollanders doen al moeilijk over kruisraketten op bloody Fregatten, zo'n kut volk verdient ook geen defensie zou je haast zeggen. Als een stel Somalische idioten op een rubberboot jouw definitie is van "de vijand", tjah.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_95209061
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 10:40 schreef Northside het volgende:

[..]

Deel uitmaken van een grote alliantie geeft ook verplichtingen. Niemand houdt van meelifters. En de koude oorlog is afgelopen, maar zo stabiel is de wereld de afgelopen 15 jaar niet geweest he?
Uiteraard. Maar defensie verdwijnt dan ook niet in zn geheel. Gewoon een kleine krijgsmacht die zo nu en dan een missie kan uitvoeren.
  vrijdag 8 april 2011 @ 10:42:36 #166
322645 Voorschrift
See if I care
pi_95209087
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 10:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Uiteraard. Maar defensie verdwijnt dan ook niet in zn geheel. Gewoon een kleine krijgsmacht die zo nu en dan een missie kan uitvoeren.
Terwijl er al lang is gezegd dat missies als Uruzgan niet meer mogelijk zijn na bezuinigingen.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_95209093
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 10:38 schreef KoosVogels het volgende:
En 6000 Nederlandse soldaten, een handjevol tanks en wat F-16's maken het verschil?
Nee, je hebt gelijk. We moeten de stekker er maar uit trekken.

Wat een kutredenering... dit is echt weer iets van het niveau 'laten we ook maar geen geld meer in 80+'ers steken, want die gaan toch binnenkort dood'. Wereldvreemd geval ben jij soms.
Ja, ik generaliseer.
  vrijdag 8 april 2011 @ 10:43:01 #168
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_95209095
Ons leger kan natuurlijk ook 'de vijand' zijn. De vijand voor onszelf of de vijand voor een ander land. Wie verteld mij dat we in een volgende oorlog aan de goede kant staan?
  vrijdag 8 april 2011 @ 10:45:31 #169
322645 Voorschrift
See if I care
pi_95209166
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 10:43 schreef Zeeland het volgende:
Ons leger kan natuurlijk ook 'de vijand' zijn. De vijand voor onszelf of de vijand voor een ander land. Wie verteld mij dat we in een volgende oorlog aan de goede kant staan?
O Jezus toch niet dit gezwam. :')
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_95209198
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 10:43 schreef Zeeland het volgende:
Niemand. Nederlandse defensie verdedigt de Nederlandse belangen. Als dat niet strookt met jouw persoonlijke belangen is dat vette pech voor jou. Dan is Nederland blijkbaar niet 'jouw land' en moet je overwegen te verhuizen naar een plek waar het beter is.
Ja, ik generaliseer.
  vrijdag 8 april 2011 @ 10:49:10 #171
165633 eriksd
The grand facade...
pi_95209259
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 10:42 schreef Northside het volgende:

[..]

Nee, je hebt gelijk. We moeten de stekker er maar uit trekken.

Wat een kutredenering... dit is echt weer iets van het niveau 'laten we ook maar geen geld meer in 80+'ers steken, want die gaan toch binnenkort dood'. Wereldvreemd geval ben jij soms.
Ik zie de gelijkenis niet helemaal maar de gedachte dat een mini-leger ook meer iets van invloed heeft is m.i. wereldvreemd.
Bis bis bis
  vrijdag 8 april 2011 @ 10:49:38 #172
278931 paintmeester
RAMMING SPEED!
pi_95209272
quote:
Defensie als speelbal
Het ministerie is overgeleverd aan de wispelturigheid van GroenLinks.

Aanstaande vrijdag presenteert Hans Hillen in de ministerraad zijn voorstellen om een miljard te bezuinigen op Defensie. Een miljard op een begroting van acht miljard. Dat lijkt een bezuiniging van 12,5 procent, maar schijn bedriegt: bijna 1,5 miljard van die begroting gaat op aan pensioenen en wachtgelden. En daarnaast is onder minister Henk Kamp afgesproken om 20 procent van de begroting te be- steden aan vernieuwing van materieel, om de krijgsmacht slagvaardig en breed inzetbaar te houden. Die investering is geen doel op zich, maar een middel om te zorgen dat onze strijdkrachten kunnen blijven doen wat de politiek wil dat ze doen.
Wie deze bedragen in mindering brengt op de acht miljard, ziet dat er feitelijk een miljard moet worden bezuinigd op een werkbegroting van vijf miljard. Kortom, een bezuiniging van 20 procent. Vandaar ook dat volgens Hillen ontslag dreigde voor 10.000 van 65.000 personeelsleden (onder wie 40.000 militairen).

Anders dan bij de bezuinigingen op het speciaal onderwijs, de cultuursector of de uitkeringen zien we hier geen massale protesten en kritische reacties in de media. Gezagsgetrouw zijn de militairen hun eigen bezuinigingen aan het voorbereiden, en ze reageren zelfs massaal op een uitnodiging van Hillen aan het.personeel om zelf met suggesties te komen. En dat terwijl de medewerkers meer dan teleurgesteld mogen zijn over de hoogte van de bezuinigingen, aangezien de coali- tie bestaat uit de twee partijen die het minst wilden bezuinigen op Defensie.
Waarom ze daar toch toe hebben besloten, laat zich makkelijkverklaren: tal van hervormingen in arbeidsmarkt, sociale zekerheid en gezondheidszorg die VVD en CDA hadden willen doorvoeren, zijn onder druk van de PVV achterwege gebleven. En dus moesten de 18 miljard aan bezuinigingen elders worden gevonden, zoals Ab Klink vorige week ook al terecht zei in een interview in Vrij Nederland. Het is overigens ook een sterker argument om kritisch te zijn over deze gedoogconstructie dan dat je blijkbaar niet wist met welke partij je in zee ging.
Maar die verklaring lost het probleem van Defensie nog niet op. En dat probleem gaat verder dan bezuinigingen alleen. Door het versnipperde politieke landschap in Nederland mist Defensie solide steun. Aan de rechtse meerderheid hebben we op dit punt niet veel, omdat de PVV enkel kiest voor nationale belangen. Aan de andere kant van het politieke spectrum is er de PvdA, die uit electorale overwegingen haar internationale traditie , verloochent.
Daarmee is Defensie nu overgeleverd aan de wispelturigheid van GroenLinks. Dit wordt pijnlijk zichtbaar in de discussies over zowel de missie in Kunduz als de deelname aan de internationale operatie in Libië. De uitkomst is een compro mispolitiek die de realiteit van de internationale werkelijkheid ontkent.

Het is naïef te denken dat Nederland, wanneer het steeds minder verantwoordelijkheid neemt, toch een belangrijke stempel kan blijven drukken op bijvoorbeeld de manier van opleiden in Afghanistan of van optreden in Libië.
De uitkomst van dit alles: het risico bestaat dat onze militairen worden uitgezonden met onzekerheid over blijvende steun in het parlement en met de handen op de rug gebonden waar het hun in- zet en mandaat betreft. En dan ga je ook nog eens op pad met de onzekerheid of je baan nog bestaat wan- neer je terugkomt. Dat is nogal wat.
En toch hoort de buitenwacht onze strijdkrachten tot op heden weinig klagen. Die loyaliteit vind je in weinig andere sectoren. Dat willen behouden, vraagt om een evenwicht tussen middelen en ambitieniveau.
Defensie is en blijft een belangrijke levensverzekering voor de veiligheid van de samenleving. De argumenten daarvoor zien we helaas iedere dag in het nieuws. Het is aan de politiek om te voorkomen dat het voor de mensen van Defensie een woekerpolis wordt.
Stuk uit de HP/de TIjd over de aankomende bezuinigingen.
How'd you like to scrape the barnacles off of me rudder?
  vrijdag 8 april 2011 @ 10:52:35 #173
165633 eriksd
The grand facade...
pi_95209363
Misschien kan de legerkapel bij de Toppers optreden ofzo?

Ik denk in oplossingen.
Bis bis bis
  vrijdag 8 april 2011 @ 10:52:47 #174
322645 Voorschrift
See if I care
pi_95209375
_O-
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  vrijdag 8 april 2011 @ 10:53:06 #175
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_95209385
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 10:46 schreef Northside het volgende:

[..]

Niemand. Nederlandse defensie verdedigt de Nederlandse belangen. Als dat niet strookt met jouw persoonlijke belangen is dat vette pech voor jou. Dan is Nederland blijkbaar niet 'jouw land' en moet je overwegen te verhuizen naar een plek waar het beter is.
Iets kan best in mijn belang zijn, maar toch moreel verwerpelijk. Het gaat dus ook niet zozeer om mijn eigen belang, maar het grote plaatje van de wereld t.o.v. het landsbelang. :s)
pi_95209394
quote:
Op vrijdag 8 april 2011 10:49 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ik zie de gelijkenis niet helemaal maar de gedachte dat een mini-leger ook meer iets van invloed heeft is m.i. wereldvreemd.
Jij denkt dat Nederland de afgelopen jaren voor bijvoorbeeld de G20 zou zijn uitgenodigd als we niet aan onze NAVO-verplichtigingen in Afghanistan hadden gedaan, als we andere landen de kastanjes uit het vuur laten halen en zelf laf op hun ruggen meeliften?
  vrijdag 8 april 2011 @ 10:54:20 #177
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_95209422
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 10:53 schreef Royyy het volgende:

[..]

Jij denkt dat Nederland de afgelopen jaren voor bijvoorbeeld de G20 zou zijn uitgenodigd als we niet aan onze NAVO-verplichtigingen in Afghanistan hadden gedaan, als we andere landen de kastanjes uit het vuur laten halen en zelf lag op hun ruggen meeliften?
Ach, wat heeft die G20 ons nou gebracht? Ik bedoel, wat hebben Henk en Ingrid hieraan? Het is natuurlijk wel leuk voor Verhagen die zo een mooie internationale job kan gaan scoren.
  vrijdag 8 april 2011 @ 10:55:41 #178
278931 paintmeester
RAMMING SPEED!
pi_95209459
Jij hebt de wijsheid in pacht. Wat heeft het ons dan niet opgeleverd dan?
Wat het ons in ieder geval heeft opgeleverd is een sterkere positie in de internationale politiek, met alle voordelen van dien.
How'd you like to scrape the barnacles off of me rudder?
  vrijdag 8 april 2011 @ 10:57:40 #179
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_95209514
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 20:07 schreef ErwinRommel het volgende:
Ik ben ook links maar wel tegen de bezuinigingen op defensie, van mij mag de krijgsmacht zelfs nog wat groter worden.
  vrijdag 8 april 2011 @ 10:57:53 #180
165633 eriksd
The grand facade...
pi_95209519
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 10:55 schreef paintmeester het volgende:
Wat het ons in ieder geval heeft opgeleverd is een sterkere positie in de internationale politiek, met alle voordelen van dien.
Je bedoelt beloningsposities voor de PvdA. No thank you!
Bis bis bis
  vrijdag 8 april 2011 @ 10:58:52 #181
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_95209557
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 10:55 schreef paintmeester het volgende:
Het is mijns inziens een tikkie overschat. Bedrijven inversteren ook wel als we niet bij de G20 kunnen aanschuiven.
  vrijdag 8 april 2011 @ 10:59:42 #182
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_95209586
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 10:57 schreef eriksd het volgende:

[..]

Je bedoelt beloningsposities voor de PvdA. No thank you!
Hoho, het zijn ook CDA'ers.
  vrijdag 8 april 2011 @ 10:59:58 #183
165633 eriksd
The grand facade...
pi_95209597
Goede investeringsmogelijkheden en fiscaal aantrekkelijk. Dat boeit bedrijven. Of je een stoel warmhoudt in de G20; nah.
Bis bis bis
  vrijdag 8 april 2011 @ 11:02:12 #184
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_95209657
_O- Du_ke is heel populair hier. _O-
  vrijdag 8 april 2011 @ 11:04:47 #185
322645 Voorschrift
See if I care
pi_95209737
G20 is alleen interessant om je eigen stempel te drukken op de wereldpolitiek.

Ook niks mis mee uiteraard, maar verder niet echt belangrijk.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_95209770
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 11:04 schreef Voorschrift het volgende:
G20 is alleen interessant om je eigen stempel te drukken op de wereldpolitiek.

Ook niks mis mee uiteraard, maar verder niet echt belangrijk.
Nee, precies, in deze tijden van globalisering is het helemaal niet belangrijk om mee te praten op dat niveau...

Kom op hey. :{
Ja, ik generaliseer.
pi_95209802
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 10:53 schreef Zeeland het volgende:
Iets kan best in mijn belang zijn, maar toch moreel verwerpelijk. Het gaat dus ook niet zozeer om mijn eigen belang, maar het grote plaatje van de wereld t.o.v. het landsbelang. :s)
Pfffff, dromer.
Ja, ik generaliseer.
  vrijdag 8 april 2011 @ 11:06:48 #188
322645 Voorschrift
See if I care
pi_95209805
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 11:05 schreef Northside het volgende:

[..]

Nee, precies, in deze tijden van globalisering is het helemaal niet belangrijk om mee te praten op dat niveau...

Ik zeg toch, het is handig om je stempel te drukken op de wereldpolitiek, maar verder zullen de grootmachten niet zo letten op wat een zeurend klein landje aan de Noordzee te melden heeft.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  vrijdag 8 april 2011 @ 11:07:00 #189
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_95209811
quote:

[..]

Meepraten en onderhandelen kan altijd. Ook als je niet op de foto mag staan. :')
  vrijdag 8 april 2011 @ 11:07:31 #190
165633 eriksd
The grand facade...
pi_95209824
quote:

[..]

Dat laat je toch over aan de multinationals die je hier hun zetel laat hebben door een gunstig belastingregime. Zo'n leger boeit die bedrijven echt niet.

Voorstel; 1 mijnenveger voor de laatste WO2 mijnen.
Bis bis bis
  vrijdag 8 april 2011 @ 11:07:45 #191
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_95209831
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 11:06 schreef Northside het volgende:

[..]

Pfffff, dromer.
But I am not the only one!!
  vrijdag 8 april 2011 @ 11:08:38 #192
165633 eriksd
The grand facade...
pi_95209855
Bis bis bis
  vrijdag 8 april 2011 @ 11:10:56 #193
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_95209929
  vrijdag 8 april 2011 @ 11:13:07 #194
322645 Voorschrift
See if I care
pi_95209993
Oh please. :')
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  vrijdag 8 april 2011 @ 11:13:33 #195
322645 Voorschrift
See if I care
pi_95210009
Ha, ironisch genoeg vliegt er net een F-16 over op het moment dat jij dat kutterige hippie-lied afspeelt.

Goede timing luchtmacht! O+
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  vrijdag 8 april 2011 @ 11:14:33 #196
165633 eriksd
The grand facade...
pi_95210043
Als er nou een straaljager langs zou vliegen zou ik dit nummer op de achtergrond horen;

Bis bis bis
  vrijdag 8 april 2011 @ 11:15:27 #197
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_95210076
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 11:13 schreef Voorschrift het volgende:
Ha, ironisch genoeg vliegt er net een F-16 over op het moment dat jij dat kutterige hippie-lied afspeelt.

Goede timing luchtmacht! O+
Ze waren te vroeg. Ik was het nummer van Erik aan het luisteren. :D
  vrijdag 8 april 2011 @ 11:15:47 #198
322645 Voorschrift
See if I care
pi_95210083
Ja maar ik had net John Lennon aangeklikt.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  vrijdag 8 april 2011 @ 11:16:26 #199
322645 Voorschrift
See if I care
pi_95210100

Speciaal voor jou, en GroenLinks en Marianne Thieme.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  vrijdag 8 april 2011 @ 11:18:27 #200
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_95210158
  vrijdag 8 april 2011 @ 11:20:12 #201
165633 eriksd
The grand facade...
pi_95210214
Nederlands vlootlied;

Bis bis bis
pi_95210332
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 april 2011 11:06 schreef Voorschrift het volgende:
Ik zeg toch, het is handig om je stempel te drukken op de wereldpolitiek, maar verder zullen de grootmachten niet zo letten op wat een zeurend klein landje aan de Noordzee te melden heeft.
Natuurlijk wel, internationale politiek is ook gewoon koehandel. 'Als jullie die provincie in Afghanistan pakken krijgen jullie van ons...'. Alleen als dat kleine landje aan de noordzee wel van alles wil maar geen tegenprestaties meer wil leveren, dan houdt het op.
Ja, ik generaliseer.
  vrijdag 8 april 2011 @ 11:24:45 #203
322645 Voorschrift
See if I care
pi_95210352
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 11:20 schreef eriksd het volgende:
Nederlands vlootlied;

Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_95210369
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 11:07 schreef eriksd het volgende:

[..]

Dat laat je toch over aan de multinationals die je hier hun zetel laat hebben door een gunstig belastingregime. Zo'n leger boeit die bedrijven echt niet.

Voorstel; 1 mijnenveger voor de laatste WO2 mijnen.
Het boeit die bedrijven natuurlijk ook niet of hun schepen kunnen worden beschermd voor de kust van Somalië, om maar een voorbeeld te noemen.
  vrijdag 8 april 2011 @ 11:25:21 #205
322645 Voorschrift
See if I care
pi_95210372
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 11:24 schreef Northside het volgende:

[..]

Natuurlijk wel, internationale politiek is ook gewoon koehandel. 'Als jullie die provincie in Afghanistan pakken krijgen jullie van ons...'. Alleen als dat kleine landje aan de noordzee wel van alles wil maar geen tegenprestaties meer wil leveren, dan houdt het op.
Dat kunnen we op zich nog steeds wel, maar alleen met onze luchtmacht dan. We kunnen alles platgooien op deze planeet, wat de G20 maar wil. :7
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  vrijdag 8 april 2011 @ 11:26:54 #206
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_95210445
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 11:20 schreef eriksd het volgende:
Nederlands vlootlied;

Davy is still in het navy! And probably will be for live. Een van de beste nummers aller tijden.

vrijdag 8 april 2011 @ 11:27:41 #207
322645 Voorschrift
See if I care
pi_95210479
Kudo's voor piano man.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  vrijdag 8 april 2011 @ 11:28:44 #208
165633 eriksd
The grand facade...
pi_95210531
Hij heeft zoveel veel betere nummers.
Bis bis bis
  vrijdag 8 april 2011 @ 11:29:35 #209
165633 eriksd
The grand facade...
pi_95210560
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 11:25 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Het boeit die bedrijven natuurlijk ook niet of hun schepen kunnen worden beschermd voor de kust van Somalië, om maar een voorbeeld te noemen.
Ik pleit al tijden voor afschaffing leger een soort commando/marinier/bbe leger/brigade. Kan je overal inzetten.

Tanks en kanonnen, komop zeg.

Oh en los daarvan; helpen onze peperdure oorlogsbodems ook maar iets daar? :')
Bis bis bis
  vrijdag 8 april 2011 @ 11:32:13 #210
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_95210651
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 11:29 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ik pleit al tijden voor afschaffing leger een soort commando/marinier/bbe leger/brigade. Kan je overal inzetten.
Op zich zijn die nieuwe Nederlandse oorlogschepen zo gek nog niet. Kleine multifunctionele boten.
  vrijdag 8 april 2011 @ 11:33:56 #211
165633 eriksd
The grand facade...
pi_95210710
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 11:32 schreef Zeeland het volgende:

[..]

Op zich zijn die nieuwe Nederlandse oorlogschepen zo gek nog niet. Kleine multifunctionele boten.
Precies, snel en ondersteunend. Maar die hele marine met onderzeeers, hebben we dat nou nodig?
Bis bis bis
pi_95210729
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 11:33 schreef eriksd het volgende:
Precies, snel en ondersteunend. Maar die hele marine met onderzeeers, hebben we dat nou nodig?
Heb je enig idee wat een onderzeeer doet?
Ja, ik generaliseer.
pi_95210754
Onderzeeën toch?
  vrijdag 8 april 2011 @ 11:36:28 #214
165633 eriksd
The grand facade...
pi_95210787
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 11:34 schreef Northside het volgende:

[..]

Koopvaardijschepen aanvallen?
Bis bis bis
pi_95210821
:')
  vrijdag 8 april 2011 @ 11:39:50 #216
322645 Voorschrift
See if I care
pi_95210891
Piraten op roeibootjes torpederen, lekker overkill, goed voor moraal en tv-beelden.

Ik zeg; doen.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  vrijdag 8 april 2011 @ 11:40:44 #217
322645 Voorschrift
See if I care
pi_95210932
Hoewel de kanonnen en zware mitrailleurs van onze Zeven Provinciën ook wel vermakelijk zijn op dergelijke doelwitten.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  vrijdag 8 april 2011 @ 11:45:24 #218
322645 Voorschrift
See if I care
pi_95211073
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 11:28 schreef eriksd het volgende:
Hij heeft zoveel veel betere nummers.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  vrijdag 8 april 2011 @ 11:47:06 #220
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_95211132
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 11:34 schreef Northside het volgende:

[..]

Inlichtingen verzamelen, toch?
  vrijdag 8 april 2011 @ 11:47:10 #221
165633 eriksd
The grand facade...
pi_95211135
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 april 2011 11:39 schreef Voorschrift het volgende:
Piraten op roeibootjes torpederen, lekker overkill, goed voor moraal en tv-beelden.

Ik zeg; doen.
Alsof zon torpedo dat ding raakt :')
Waarom hebben we uberhaupt onderzeeboten?
Bis bis bis
  vrijdag 8 april 2011 @ 11:47:46 #222
322645 Voorschrift
See if I care
pi_95211162
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 11:47 schreef eriksd het volgende:

[..]

Er zit toch zo'n "detonate" knop op?

Gewoon de goede kant op schieten en kijken wanneer hij ongeveer in de buurt is en instant television.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  vrijdag 8 april 2011 @ 11:48:25 #223
165633 eriksd
The grand facade...
pi_95211188
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 april 2011 11:47 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Er zit toch zo'n "detonate" knop op?

Gewoon de goede kant op schieten en kijken wanneer hij ongeveer in de buurt is en instant television.
Lijkt mij wel een succesformule voor een tv programma. Externe financiering!
Bis bis bis
  vrijdag 8 april 2011 @ 11:51:05 #224
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_95211291
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 11:47 schreef eriksd het volgende:

[..]

Volgens mij worden ze vooral gebruikt om inlichtingen te verzamelen. En hopelijk om walvisvaarders aan te vallen. :X
  vrijdag 8 april 2011 @ 11:52:01 #225
322645 Voorschrift
See if I care
pi_95211335
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 11:48 schreef eriksd het volgende:

[..]

Lijkt mij wel een succesformule voor een tv programma. Externe financiering!
Inderdaad!

Met BN'ers aan de knoppen die die torpedo moeten sturen, Beau van Erven Dorens als presentator aan de periscoop en Patty Brard en Gerard Joling met jolig commentaar en gegier.

John de Mol, doe er je voordeel mee, wij hebben de perfecte formule.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  vrijdag 8 april 2011 @ 11:52:50 #226
165633 eriksd
The grand facade...
pi_95211370
Ik heb wel een oorlogsbestendig horloge btw, helemaal geborsteld zelfs. Is dat ook defensiemateriaal?
Bis bis bis
  vrijdag 8 april 2011 @ 11:55:09 #227
322645 Voorschrift
See if I care
pi_95211477
Worden die zo gemarket tegenwoordig ja?

"De nieuwe Breitling defender; doorstaat zelfs de meest hardnekkige terrorist".
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  vrijdag 8 april 2011 @ 11:55:35 #228
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_95211499
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 11:52 schreef eriksd het volgende:
Ik heb wel een oorlogsbestendig horloge btw, helemaal geborsteld zelfs. Is dat ook defensiemateriaal?
Horloges
  vrijdag 8 april 2011 @ 12:07:51 #229
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_95212222
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 11:36 schreef eriksd het volgende:
Koopvaardijschepen aanvallen?
De gedachte dat zo'n ding misschien wel in de buurt van een piratenhaven onder water ligt en daar radioverkeer afluistert en doorgeeft wat daar aan boten vertrekt en welke kant ze op gaan is nog nooit bij je opgekomen?
Ja, ik generaliseer.
pi_95212488
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 12:07 schreef AchJa het volgende:
Te koop...
Advertentie van jou?

Wel tof van Hans dat 'ie ze ook wil verzenden als het moet.
pi_95214291
Hoe staat het de F-16's? We hebben er op dit moment 87 als ik het goed heb, waarvan ze afgelopen november nog 25-26 in de lucht konden houden. Ik neem aan dat degenen die ze toch al niet konden laten vliegen eruit gaan, niet de vliegende. Een stuk of 19 toch? Dan vandaag één een goeie noodlanding gemaakt. 4 in Afghanistan, 6 in Libië, blijft niet bijzonder veel meer over dan.
  vrijdag 8 april 2011 @ 13:49:38 #233
263554 revolutionarymen
revolution is now
pi_95216112
ik heb bod gedaan :)
pi_95216164
1e nieuws gehoord.... Geen bevorderingen en veel mensen weg bij mijn club. En de tanks weg?
  vrijdag 8 april 2011 @ 14:59:47 #235
339668 FadetoGreen
Carpe Diem Baby!
pi_95218437
Tanks weg is zo'n onzin. Gaat het dadelijk weer goed, moet je weer nieuwe kopen, kost weer veel geld. Beter houden we die tanks gewoon...
De jongste :)
  vrijdag 8 april 2011 @ 15:08:05 #236
168091 Cobra4
mr. Dkut
pi_95218780
Benelux bundelt krachten voor uitrusting militair

België, Nederland en Luxemburg gaan samenwerken bij de aanschaf van militaire uitrusting. De landen tekenden hiervoor deze week in Schoorl een overeenkomst. Het is de eerste keer dat de Benelux-landen een samenwerking aangaan op het gebied van landgebonden systemen.

Meer in detail is er afgesproken om samen het smart vest te verwerven, de belangrijkste hoofdcomponent van het Nederlandse project Verbeterd Operationeel Soldaat Systeem (VOSS). Het smart vest is het samenstel van alles dat op of aan het torso meegedragen moet worden. Het smart vest bestaat onder meer uit een radio, GPS, energievoorziening, draagvesten, rugzakken en ballistische bescherming.

Omdat België en Luxemburg dezelfde behoeften hebben, verwachten de landen uit de ingeslagen weg efficiencyvoordeel te halen. Nederland is de leidende partij in het verwervingsproces.

VOSS
Het project VOSS is bedoeld om de militair te voet verbeterde communicatie, meer draagcomfort, flexibiliteit en betere bescherming te bieden. Alle onderdelen worden zo op elkaar afgestemd dat voor elke situatie het beste systeem kan worden samengesteld.

Bron: www.defensie.nl
  vrijdag 8 april 2011 @ 15:10:54 #237
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_95218909
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 13:05 schreef Schuifpui het volgende:
Hoe staat het de F-16's? We hebben er op dit moment 87 als ik het goed heb, waarvan ze afgelopen november nog 25-26 in de lucht konden houden. Ik neem aan dat degenen die ze toch al niet konden laten vliegen eruit gaan, niet de vliegende. Een stuk of 19 toch? Dan vandaag één een goeie noodlanding gemaakt. 4 in Afghanistan, 6 in Libië, blijft niet bijzonder veel meer over dan.
Die gaan terug naar 58 of 68 geloof ik. Tucson gaat ook F16's inleveren. Leeuwarden blijft gewoon open. Cougars gaan er geloof ik uit en de C130. Eindhoven gaat een civiel vliegveld worden.

Vooral de landmacht is de sjaak naar wat ik zojuist gehoord heb van m'n 010 die gebriefed is.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  vrijdag 8 april 2011 @ 15:13:13 #238
168091 Cobra4
mr. Dkut
pi_95218987
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 april 2011 15:10 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Die gaan terug naar 58 of 68 geloof ik. Tucson gaat ook F16's inleveren. Leeuwarden blijft gewoon open. Cougars gaan er geloof ik uit en de C130. Eindhoven gaat een civiel vliegveld worden.

Vooral de landmacht is de sjaak naar wat ik zojuist gehoord heb van m'n 010 die gebriefed is.
En jouw 010 kwam ook met de info over de C130 en EHv?
  vrijdag 8 april 2011 @ 15:14:23 #239
263554 revolutionarymen
revolution is now
pi_95219025
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 15:08 schreef Cobra4 het volgende:

België, Nederland en Luxemburg gaan samenwerken bij de aanschaf van militaire uitrusting. De landen tekenden hiervoor deze week in Schoorl een overeenkomst. Het is de eerste keer dat de Benelux-landen een samenwerking aangaan op het gebied van landgebonden systemen.

Meer in detail is er afgesproken om samen het smart vest te verwerven, de belangrijkste hoofdcomponent van het Nederlandse project Verbeterd Operationeel Soldaat Systeem (VOSS). Het smart vest is het samenstel van alles dat op of aan het torso meegedragen moet worden. Het smart vest bestaat onder meer uit een radio, GPS, energievoorziening, draagvesten, rugzakken en ballistische bescherming.

Omdat België en Luxemburg dezelfde behoeften hebben, verwachten de landen uit de ingeslagen weg efficiencyvoordeel te halen. Nederland is de leidende partij in het verwervingsproces.

VOSS
Het project VOSS is bedoeld om de militair te voet verbeterde communicatie, meer draagcomfort, flexibiliteit en betere bescherming te bieden. Alle onderdelen worden zo op elkaar afgestemd dat voor elke situatie het beste systeem kan worden samengesteld.

dat is goed nieuws! meer samenwerking BeNeLux en weg met de EU ^O^ _O_
  vrijdag 8 april 2011 @ 15:19:36 #240
230985 Iska
In case of fire, use stairs!
pi_95219222
Is dat document al beschikbaar?
"All science is either physics or stamp collecting" || Ernest Rutherford
"And I think about all of us. Walking our own Green Mile, each in our own time" || Paul Edgecomb
  vrijdag 8 april 2011 @ 15:22:13 #241
168091 Cobra4
mr. Dkut
pi_95219340
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 15:19 schreef Iska het volgende:
Is dat document al beschikbaar?
Nee, ook ik wacht vol spanning af. Info via de officiele kanalen werkt weer eens.
  vrijdag 8 april 2011 @ 15:26:19 #242
165633 eriksd
The grand facade...
pi_95219511
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 12:12 schreef Northside het volgende:

[..]

De gedachte dat zo'n ding misschien wel in de buurt van een piratenhaven onder water ligt en daar radioverkeer afluistert en doorgeeft wat daar aan boten vertrekt en welke kant ze op gaan is nog nooit bij je opgekomen?
De internationale piratenhaven, ohjee. Je bedoelt die aftandse bootjes met hun breekie-breekie radiotjes?

Komop zeg.
Bis bis bis
pi_95219677
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 15:26 schreef eriksd het volgende:

[..]

De internationale piratenhaven, ohjee. Je bedoelt die aftandse bootjes met hun breekie-breekie radiotjes?

Komop zeg.
zij doen dingen die jij en ik nooit te weten zullen komen. laten we het daar op houden :)
  vrijdag 8 april 2011 @ 15:30:58 #244
165633 eriksd
The grand facade...
pi_95219725
Prima, maar dat is natuurlijk geen carte blanche als het gaat om geld.
Bis bis bis
  vrijdag 8 april 2011 @ 15:33:52 #245
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_95219847
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 15:08 schreef Cobra4 het volgende:

We gaan gezamenlijk de verkoop van alle afgestoten systemen doen bedoelen ze zeker. :')
  vrijdag 8 april 2011 @ 15:35:41 #246
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_95219933
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 15:13 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

En jouw 010 kwam ook met de info over de C130 en EHv?
Yup.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  vrijdag 8 april 2011 @ 15:36:38 #247
168091 Cobra4
mr. Dkut
pi_95219991
1600 uur persconferentie Rutte, Hillen en Leers.

Te volgen via politiek24.nl
  vrijdag 8 april 2011 @ 15:37:24 #248
168091 Cobra4
mr. Dkut
pi_95220020
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 april 2011 15:35 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Yup.
Waarschijnlijk Endex voor mij dus. -O-
  vrijdag 8 april 2011 @ 15:37:32 #249
263554 revolutionarymen
revolution is now
pi_95220029
quote:
4s.gif Op vrijdag 8 april 2011 15:36 schreef Cobra4 het volgende:

thnks voor de tip
Edit: sorry om dat te horen
  vrijdag 8 april 2011 @ 15:38:47 #250
165633 eriksd
The grand facade...
pi_95220083
Bis bis bis
pi_95220483
De vakbonden zijn nu al aan het woord. Journaal24 op nos.nl
Ron Paul 2012
pi_95220491
alle mijnenjagers gaan verdwijnen '

He, ik dacht dat er slechts een groot deel van zou verdwijnen?

Verder blijft het ongelovelijk hoe heel Nederland zoiets kan goedkeuren en nog erger wat een blunder het was om met de PVV in zee te gaan zeg..

Stiekem zou het een mooi iets zijn als Belgie , Nederland invalt als grap (dus niet echt doden maakt ofzo) maar wel zover oprukt tot Amsterdam en Den Haag en daar de belgische vlag plaatst. Dat maakt Nederland wel ff wakkeer hoe erg de bezuiniging is.
  vrijdag 8 april 2011 @ 15:49:57 #253
165633 eriksd
The grand facade...
pi_95220598
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 15:48 schreef Colonel_Gaddafi het volgende:
alle mijnenjagers gaan verdwijnen '

He, ik dacht dat er slechts een groot deel van zou verdwijnen?

Verder blijft het ongelovelijk hoe heel Nederland zoiets kan goedkeuren en nog erger wat een blunder het was om met de PVV in zee te gaan zeg..

Stiekem zou het een mooi iets zijn als Belgie , Nederland invalt als grap (dus niet echt doden maakt ofzo) maar wel zover oprukt tot Amsterdam en Den Haag en daar de belgische vlag plaatst. Dat maakt Nederland wel ff wakkeer hoe erg de bezuiniging is.
Maar als er niet geschoten mag worden in je voorbeeld, wat maakt het dan uit wat voor leger je hebt? Er mogen immers geen doden vallen?

Innerlijk tegenstrijdig dus.
Bis bis bis
pi_95220631
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 15:49 schreef eriksd het volgende:

[..]

Maar als er niet geschoten mag worden in je voorbeeld, wat maakt het dan uit wat voor leger je hebt? Er mogen immers geen doden vallen?

je snapt het niet...
  vrijdag 8 april 2011 @ 15:52:28 #255
322645 Voorschrift
See if I care
pi_95220734
Ook al mochten ze schieten, Belgen weten toch niet welke trekker ze over moeten halen.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  vrijdag 8 april 2011 @ 15:54:37 #256
165633 eriksd
The grand facade...
pi_95220838
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 15:50 schreef gerco94 het volgende:

[..]

je snapt het niet...
Inderdaad niet nee. Symbolisch binnentrekken zonder strijd. Je punt is? Dat het met strijd exact hetzelfde zou gaan?
Bis bis bis
pi_95220846
quote:

Leers?
pi_95220860
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 15:49 schreef eriksd het volgende:

[..]

Weet je wat, je hebt gelijk!

Hierbij mogen ze jouw huis opblazen en jou openlijk op het malieveld executeren ,nadat je ze 'live' gemarteld hebben en de Belgische vlag in je lichaam hebben gestoken, dat is een beter statement.

Jij blij!
Ik blij!
Fok! blij!
Belgie blij!
Defensie blij!
  vrijdag 8 april 2011 @ 15:56:10 #259
168091 Cobra4
mr. Dkut
pi_95220916
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 15:54 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Leers?
Ja, Defensie is blijkbaar niet de enige bezuinigingspost. ;)
  vrijdag 8 april 2011 @ 15:56:30 #260
165633 eriksd
The grand facade...
pi_95220936
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 15:55 schreef Colonel_Gaddafi het volgende:

[..]

Weet je wat, je hebt gelijk!

Hierbij mogen ze jouw huis opblazen en jou openlijk op het malieveld executeren ,nadat je ze 'live' gemarteld hebben en de Belgische vlag in je lichaam hebben gestoken, dat is een beter statement.

Jij blij!
Ik blij!
Fok! blij!
Belgie blij!
Defensie blij!
Eh?
Bis bis bis
pi_95220946
quote:

*pakt popcorn en zakdoekjes*....dit gaat huilen worden
Nastresser
  vrijdag 8 april 2011 @ 15:57:15 #262
322645 Voorschrift
See if I care
pi_95220976
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 15:56 schreef eriksd het volgende:

[..]

Eh?
Ze zitten niet voor niets bij defensie amice.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  vrijdag 8 april 2011 @ 15:57:53 #263
165633 eriksd
The grand facade...
pi_95221010
Dat blijkt inderdaad. Zou zelfs als een verkapte doodsverwensing op kunnen gaan dit. Nja, in het heetst van de strijd zullen we maar zeggen he :')
Bis bis bis
  vrijdag 8 april 2011 @ 15:58:50 #264
322645 Voorschrift
See if I care
pi_95221056
Ik weet wel dat we bij hun meet maar beter niet op kunnen komen dagen met POL.

Ek vir jou, Suid-Afrika.
  vrijdag 8 april 2011 @ 15:59:21 #265
165633 eriksd
The grand facade...
pi_95221083
Geen zorgen, er is dan toch een sollicitatieplicht die roet in het eten gooit gok ik zo.
Bis bis bis
pi_95221109
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 15:58 schreef Voorschrift het volgende:

Juist wel. Never tell me the odds!
  vrijdag 8 april 2011 @ 16:01:06 #267
263554 revolutionarymen
revolution is now
pi_95221169
Het begint!
  vrijdag 8 april 2011 @ 16:01:38 #268
230985 Iska
In case of fire, use stairs!
pi_95221195
als ze komen tenminste :P
"All science is either physics or stamp collecting" || Ernest Rutherford
"And I think about all of us. Walking our own Green Mile, each in our own time" || Paul Edgecomb
pi_95221210
eerst persconferentie over de ministerraad, daarna komt hillen aan de beurt
Nastresser
  vrijdag 8 april 2011 @ 16:02:29 #270
165633 eriksd
The grand facade...
pi_95221241
Misschien werpt hij net als Claus symbolisch zijn stropdas weg.
Bis bis bis
  vrijdag 8 april 2011 @ 16:02:59 #271
168091 Cobra4
mr. Dkut
pi_95221263
quote:
12s.gif Op vrijdag 8 april 2011 15:57 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ze zitten niet voor niets bij defensie amice.
  vrijdag 8 april 2011 @ 16:03:27 #272
322645 Voorschrift
See if I care
pi_95221287
Hij smijt uiteraard symbolisch een modelbouw tank weg.

Of laat een F-16 crashen in België... o wacht.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  vrijdag 8 april 2011 @ 16:03:33 #273
168091 Cobra4
mr. Dkut
pi_95221292
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 15:58 schreef Voorschrift het volgende:

Van mij mogen jullie komen hoor. Als jullie de trollen maar thuis laten.
pi_95221304
ben ook benieuwd wat het voor mij als nastresser gaat inhouden. Onze BA speculeerde over het verder gaan met maar 3 Cies, dus ben benieuwd
Nastresser
  vrijdag 8 april 2011 @ 16:04:32 #275
322645 Voorschrift
See if I care
pi_95221338
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 16:03 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Van mij mogen jullie komen hoor. Als jullie de trollen maar thuis laten.
Zolang ik maar niet word geëxecuteerd op het malieveld met een Belgische vlag in m'n achterste vind ik het best.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_95221358
Durven ze niet te komen?
  vrijdag 8 april 2011 @ 16:05:03 #277
263554 revolutionarymen
revolution is now
pi_95221362
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 april 2011 16:04 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Zolang ik maar niet word geëxecuteerd op het malieveld met een Belgische vlag in m'n achterste vind ik het best.
hahaha
  vrijdag 8 april 2011 @ 16:05:28 #278
263554 revolutionarymen
revolution is now
pi_95221385
jeej daar is hij
pi_95221390
'goede middag' ,je zal voor hem wellicht zo zijn..
pi_95221437
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 16:05 schreef revolutionarymen het volgende:

[..]

hahaha
België had al een plan om nederland aan te vallen in de 19e eeuw, die kunnen ze weldra uit de kast halen
Nastresser
  vrijdag 8 april 2011 @ 16:07:00 #281
165633 eriksd
The grand facade...
pi_95221458
Is dit een oude verkiezingsspeech?
Bis bis bis
  vrijdag 8 april 2011 @ 16:07:28 #282
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_95221490
Bezuinigen op het leger ^O^

"Nederland veilig houden"... Lat me niet lachen. Nederland heeft geen vijanden van belang en heeft geen enkele behoefte aan een landmacht anders dan om te slepen met zandzakken in het geval van hoogwater.

Behoefte aan tanks hebben we al helemaal niet, daar sleep je geen zandzakken mee endat heeft Hillen goed gezien.
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
  vrijdag 8 april 2011 @ 16:07:30 #283
322645 Voorschrift
See if I care
pi_95221495
Die stropdas draagt hij wel vaker bij slecht nieuws, dat is me wel opgevallen.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_95221502
zegt ie nu dat we hier uiteindelijk beter van worden ?? 8)7
Nastresser
  vrijdag 8 april 2011 @ 16:07:54 #285
165633 eriksd
The grand facade...
pi_95221516
Inderdaad, hij wil een pavlov-reactie kweken.
Bis bis bis
  vrijdag 8 april 2011 @ 16:09:06 #286
168091 Cobra4
mr. Dkut
pi_95221575
Zegt hij nou echt dat de uitholing de schuld van Defensie zelf is!?
pi_95221613
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 16:09 schreef Cobra4 het volgende:
Zegt hij nou echt dat de uitholing de schuld van Defensie zelf is!?
vroeg ik me ook al af! geen geld krijgen en dan defensie zelf de schuld geven
Nastresser
  vrijdag 8 april 2011 @ 16:11:42 #288
165633 eriksd
The grand facade...
pi_95221715
Hij heeft het woord "schuld" uberhaupt niet in de mond genomen.
Bis bis bis
  vrijdag 8 april 2011 @ 16:11:53 #289
263554 revolutionarymen
revolution is now
pi_95221725
bouwt :N
  vrijdag 8 april 2011 @ 16:12:09 #290
168091 Cobra4
mr. Dkut
pi_95221743
In Den Helder klinkt vooral 'geen commentaar'

DEN HELDER - Bij de marinebasis in Den Helder willen de meeste defensiemedewerkers vrijdag geen commentaar geven op de aangekondigde bezuinigingen. Volgens de enkeling die wel wil reageren, is er momenteel vooral veel onzekerheid over de precieze consequenties.

De situatie is vooral zuur voor de mensen die hier al lang werken, zegt Richard Joon. Hij is nog in opleiding. Volgens hem treffen de plannen vooral officieren en onderofficieren. De onzekerheid over wat er precies gaat komen, zorgt bij velen voor een rotgevoel.

Het marinepersoneel in Den Helder is vrijdagmiddag geïnformeerd over de bezuinigingen bij Defensie. Direct daarna begon het complex leeg te stromen. De meeste medewerkers reden de poort uit en maakten met woord en gebaar duidelijk de verzamelde pers niet te woord te willen staan.

Bron: www.telegraaf.nl
pi_95221747
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 april 2011 16:07 schreef Hanoying het volgende:
Bezuinigen op het leger ^O^

"Nederland veilig houden"... Lat me niet lachen. Nederland heeft geen vijanden van belang en heeft geen enkele behoefte aan een landmacht anders dan om te slepen met zandzakken in het geval van hoogwater.

Behoefte aan tanks hebben we al helemaal niet, daar sleep je geen zandzakken mee endat heeft Hillen goed gezien.
Moderne oorlogen voor Europese landen, spelen zich buiten Europa voornamelijk af. Ooit gehoord van de beste verdediging is aanvallen?

We hebben een sterke defensie nodig om onze belangen in het buitenland te beschermen, ooit van grondstoffen gehoord? Midden oosten, waar 70% van de olie en gas zit wist je dat daar een mega, Westerse leger zit? Om al dat onder controle te houden dat de Westerse economieen waaronder de Nederlandse zou een goeie economie kan blijven (Shell werelds grootste bedrijf in olie) , denk je dat Nederland ook gewoon zoveel olie ontvangt uit dat gebied als wij geen troepen leveren om de veiligheid daar te verbeteren? ook voor landen als Qatar e.d
pi_95221832
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 16:12 schreef Colonel_Gaddafi het volgende:

[..]

Moderne oorlogen voor Europese landen, spelen zich buiten Europa voornamelijk af. Ooit gehoord van de beste verdediging is aanvallen?

We hebben een sterke defensie nodig om onze belangen in het buitenland te beschermen, ooit van grondstoffen gehoord? Midden oosten, waar 70% van de olie en gas zit wist je dat daar een mega, Westerse leger zit? Om al dat onder controle te houden dat de Westerse economieen waaronder de Nederlandse zou een goeie economie kan blijven (Shell werelds grootste bedrijf in olie) , denk je dat Nederland ook gewoon zoveel olie ontvangt uit dat gebied als wij geen troepen leveren om de veiligheid daar te verbeteren? ook voor landen als Qatar e.d
Je hebt gelijk. Nu er 6000 soldaten verdwijnen en de tanks worden wegbezuinigd komen onze plannen om het Midden-Oosten te veroveren in gevaar.
  vrijdag 8 april 2011 @ 16:14:43 #293
165633 eriksd
The grand facade...
pi_95221847
Zit het NL leger in qatar?
Bis bis bis
  vrijdag 8 april 2011 @ 16:14:47 #294
322645 Voorschrift
See if I care
pi_95221851
Hij is wel goed die Rutte zeg, ik ben niet eens voor deze bezuiniging op Defensie maar hij praat deze banaan wel recht. Ik ga mee.

Of het is z'n stropdas, hoe het ook zij, goed zo Rutte!
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  vrijdag 8 april 2011 @ 16:15:36 #295
263554 revolutionarymen
revolution is now
pi_95221890
en nu komt de tanks
Edit: hij ziet geen toekomst in tanks ik weet nu niet wat nou waar is of niet,
jullie zeggen van wel en zij zeggen van niet
  vrijdag 8 april 2011 @ 16:16:51 #296
165633 eriksd
The grand facade...
pi_95221949
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 april 2011 16:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je hebt gelijk. Nu er 6000 soldaten verdwijnen en de tanks worden wegbezuinigd komen onze plannen om het Midden-Oosten te veroveren in gevaar.
Dat ik als die-hard kapitalist nog eens moest lachen om zo'n opmerking :P
Bis bis bis
  vrijdag 8 april 2011 @ 16:18:23 #297
211797 Esses
Splendide mendax
pi_95222010
Hoe durft Rutten te beweren dat Defensie op wat voor wijze dan ook een bepaald doel heeft om naar te streven? Volgens mij heeft juist de politiek die achterlijk hoge eisen op internationaal verband! Als wij uberhaupt het gewenste geld (2% BNP) hadden gehad OM ons werk te doen waren we niet zo gigantisch uitgehold!
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
pi_95222011
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 16:15 schreef revolutionarymen het volgende:
en nu komt de tanks
Edit: hij ziet geen toekomst in tanks ik weet nu niet wat nou waar is of niet,
jullie zeggen van wel en zij zeggen van niet

zijn argument is allang weer achterhaald. Zie canada in Afghanistan....

tis gewoon een geldkwestie
Nastresser
  vrijdag 8 april 2011 @ 16:19:04 #299
263554 revolutionarymen
revolution is now
pi_95222039
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 16:18 schreef Leopaard het volgende:

[..]

zijn argument is allang weer achterhaald. Zie canada in Afghanistan....

tis gewoon een geldkwestie
het is wel de minster president die het zegt.
  vrijdag 8 april 2011 @ 16:19:19 #300
165633 eriksd
The grand facade...
pi_95222056
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 16:19 schreef revolutionarymen het volgende:

[..]

het is wel de minster president die het zegt.
Dus?
Bis bis bis
pi_95222058
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 16:16 schreef eriksd het volgende:

[..]

Dat ik als die-hard kapitalist nog eens moest lachen om zo'n opmerking :P
De wonderen zijn de wereld nog niet uit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')