abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95182680
Hier verder.

Deel 2
pi_95182690
Ik vind wel dat er een plan moet zijn om, als er oorlog uitbreekt, in een recordtempo een krijgsmacht op te bouwen. Maarja,dan ben je weer afhankelijk van andere landen
pi_95182812
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 19:53 schreef du_ke het volgende:[..]Die snap ik zeker maar dat betekent niet dat er nooit op defensie bezuinigd kan worden. Een volk dat haar kinderen niet schoolt of niet voor haar ouderen zorgt is volgens mij ook niet veel waard.
Er wordt al járen bezuinigd op defensie.. Het kán er gewoon niet meer af. Klaar. Maar jij gaat dat toch niet geloven.... Na deze idiote beslissingen zal Nederland er flink onveiliger op worden...

Je zou bijna wensen dat zoiets goed duidelijk gemaakt wordt aan de bevolking, of nog belangrijker aan de politiek. Maar wie heeft er dan weer gefaald? Juist, de mensen die de onmogelijke taak hebben om zonder spullen & geld de boel safe te houden...

quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 20:04 schreef anno2010 het volgende:
Ik vind wel dat er een plan moet zijn om, als er oorlog uitbreekt, in een recordtempo een krijgsmacht op te bouwen. Maarja,dan ben je weer afhankelijk van andere landen
Is onmogelijk.
pi_95182843
quote:
Dit is juist het punt. Er word nu zoveel aan kapitaal vernietiging gedaan en kennis weggegooid, dat we dit niet weer 1,2,3 hebben opgebouwd
Nastresser
  donderdag 7 april 2011 @ 20:07:22 #5
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_95182848
Negeer die Duke gewoon ff, hij is zo links als de neten en gilt gewoon onzin uit.
Nogmaals mensen, negeer hem, hij is het niet waard om serieus in te gaan op zijn crap.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_95182902
quote:
Op donderdag 7 april 2011 20:04 schreef anno2010 het volgende:
Dat vind ik dus ook. Voor mij is de kerntaak NL kunnen verdedigen.
Die missie in Afgh. vind ik verspilde moeite, geld en levens. In elk geval geen kerntaak van defensie.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_95182908
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 19:52 schreef du_ke het volgende:

[..]

We wonen hier niet in Polen. Je hebt een denkkader dat ergens diep in de vorige eeuw is blijven steken. Je moet proberen vooruit te kijken, hup de 21e eeuw in. Daarin heb je een ander type leger nodig dan voor het vechten op de Noord-Duitse vlakten. Dat kan slimmer en slanker dan het nu gerealiseerd is.
Het is echt schrijnend hoe vreselijk "ongeïnformeerd" jij bent.

"Wij" hebben de taak om ook gebied in Polen en de Baltische staten te verdedigen. En die kant op is de situatie momenteel stabiel, maar heeft realistische potentie om op een gegeven moment te ontbranden (zie ook Georgie in 2008, Transnistrië etc.).

Stel je voor dat daar de pleuris uitbreekt, iets waar de Polen zelf rekening mee houden, dan stuur jij een briefje naar onze bondgenoten in Warschau met: "jaa, we hadden in de 21e eeuw niet verwacht dat we nog zo een oorlog moesten vechten, dus we kunnen jullie helaas niet helpen".

Weet jij, jij roept dat ik in de vorige eeuw ben blijven hangen, maar ik heb tenminste een realistische kijk op de stragische scenario's die zich kunnen ontwikkelen.

Jij hebt geen idee van wat er in de wereld speelt en gooit daarom maar wat holle frasen de lucht in.

Dit wilde ik nog even zeggen, voor de rest zal ik mij achter ErwinRommel scharen.
pi_95182985
Nastresser
  donderdag 7 april 2011 @ 20:10:22 #9
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_95183023
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 19:52 schreef du_ke het volgende:

[..]

We wonen hier niet in Polen. Je hebt een denkkader dat ergens diep in de vorige eeuw is blijven steken. Je moet proberen vooruit te kijken, hup de 21e eeuw in. Daarin heb je een ander type leger nodig dan voor het vechten op de Noord-Duitse vlakten. Dat kan slimmer en slanker dan het nu gerealiseerd is.
blijkbaar niet, als we met deze krijgsmacht ons uiterste best moeten doen om 2000 man te kunnen uitzenden per missie in het buitenland, en dan aan het eind van ons latijn zijn is een grootgenoeg teken om jou argument te ontkrachten lijkt me.

Doe daar wat mee, in plaats van je te beroepen op je holle frasen

en

quote:
10s.gif Op donderdag 7 april 2011 19:25 schreef du_ke het volgende:

7
[..]

Tot je zelf ook gaat beseffen dat dit niet klopt. het is een overheidsorganisatie. Dat kan altijd 10-20% efficiënter.

[..]
7
what the hell is dat nu voor een beredenatie :') ?

dat was 20 jaar geleden the case inderdaad...

als je al 20 jaar aan het bezuinigen bent, en een organisatie inkrimpt tot het punt waarop niet eens meer te oefenen en aanschaffen is wat vitaal is.. dat je niet meer weg kunt halen zodat het nog steeds draait. en al helemaal niet meer kunt spreken over een te behalen efficienty na het nog eens schrappen van percentages als 10 of 20 %

een keer is het op.. endat is dus duidelijk nu gekomen

ik hoop dat je dat begrijpt

en

quote:
10s.gif Op donderdag 7 april 2011 18:08 schreef du_ke het volgende:

[..]

Wat een gehuil :'). Ze moeten daar op een veel kleiner budget het dubbele snijden van wat Defensie kwijtraakt...

[..]

Ontwikkelings samenwerking is een fucking Luxe ministerie lullo
Defensie noodzaak

dat is het verschil

daarnaast werken er geen tienduizenden voor ontwikkelingssamenwerking, en hebben ze niet de Eed gezworen en de verplichting tot naleven van de grondwet en het verdedigen van de belangen en grondgebieden van de Nederlandse staat!
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  Moderator donderdag 7 april 2011 @ 20:10:23 #10
236264 crew  capricia
pi_95183025
quote:
Op donderdag 7 april 2011 20:07 schreef ErwinRommel het volgende:
Negeer die Duke gewoon ff, hij is zo links als de neten en gilt gewoon onzin uit.
Nogmaals mensen, negeer hem, hij is het niet waard om serieus in te gaan op zijn crap.
?? Omdat hij het niet met je eens is??
Ik vind zijn argumenten wel degelijk hout snijden.
Zou zonde zijn om zo'n intelligent geluid de mond te snoeren.
Je gaat me toch ook niet vertellen dat dat bij def ook zo gaat? Of is dat normaal daar?
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 7 april 2011 @ 20:11:03 #11
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_95183063
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 20:10 schreef capricia het volgende:

[..]

Je gaat me toch ook niet vertellen dat dat bij def ook zo gaat? Of is dat normaal daar?
als die argumenten kant noch wal slaan.. is het weldegelijk iets om rekening mee te houden ja
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_95183167
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 20:08 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat vind ik dus ook. Voor mij is de kerntaak NL kunnen verdedigen.
Die missie in Afgh. vind ik verspilde moeite, geld en levens. In elk geval geen kerntaak van defensie.
Je moet proberen te begrijpen dat crisis-beheersing en inzetten in gebieden buiten de landsgrenzen net zo goed een bijdrage levert aan de veiligheid hier.

Er komt een heel stuk preventie bij kijken..
  Moderator donderdag 7 april 2011 @ 20:13:49 #13
236264 crew  capricia
pi_95183211
quote:
Op donderdag 7 april 2011 20:11 schreef Pumatje het volgende:

[..]

als die argumenten kant noch wal slaan.. is het weldegelijk iets om rekening mee te houden ja
Dan doe je het wat mij betreft met woorden en tegenargumentatie. Er zijn meer mensen die meelezen in dit topic en niet 100% ingevoerd in defensie zijn.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 7 april 2011 @ 20:16:02 #14
110987 ErwinRommel
pi_95183333
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 20:10 schreef capricia het volgende:

[..]

Intelligent? Hij zevert regelrechte onzin, maar denkt het te kunnen verbergen met zgn duur en "intelligent" taalgebruik. Hij zou zo de politiek in kunnen, daar doen ze exact hetzelfde.
  Moderator donderdag 7 april 2011 @ 20:16:25 #15
236264 crew  capricia
pi_95183360
quote:
Op donderdag 7 april 2011 20:12 schreef vannilesoep het volgende:

[..]

Je moet proberen te begrijpen dat crisis-beheersing en inzetten in gebieden buiten de landsgrenzen net zo goed een bijdrage levert aan de veiligheid hier.

Er komt een heel stuk preventie bij kijken..
Daar kan ik me echt wel wat bij voorstellen.
Maar helaas wordt onze afgelopen Afgh missie niet in die categorie geplaatst door mij. Zeker niet hoe we daar weggegaan zijn. Of je doet het goed, of je doet het niet.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 7 april 2011 @ 20:18:00 #16
189216 netolk
maar dan andersom
pi_95183458
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 20:16 schreef capricia het volgende:
Of je doet het goed, of je doet het niet.
Dit ben ik idd met je eens, dit was inderdaad een grote blunder van Nederland
Beware of the Raping Zebra's
pi_95183464
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 20:16 schreef capricia het volgende:

[..]

Daar kan ik me echt wel wat bij voorstellen.
Maar helaas wordt onze afgelopen Afgh missie niet in die categorie geplaatst door mij. Zeker niet hoe we daar weggegaan zijn. Of je doet het goed, of je doet het niet.
Mee eens, er moest doorgepakt worden. Maarja de uitzend-druk was al -zo ontzettend hoog-
En dan nog beloftes door politiek Den Haag welke nu opeens wel nagekomen moesten worden.
Gaat nergens meer over dit..
  Moderator donderdag 7 april 2011 @ 20:20:05 #18
236264 crew  capricia
pi_95183594
quote:
Op donderdag 7 april 2011 20:18 schreef netolk het volgende:

[..]

Dit ben ik idd met je eens, dit was inderdaad een grote blunder van Nederland
Dan kun je het beter gewoon niet doen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_95183643
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 20:20 schreef capricia het volgende:

[..]

Dan kun je het beter gewoon niet doen.
Als we dat van tevoren wisten was het makkelijker geweest. Daarbij is dit weer een politiek besluit geweest en heeft niks met defensie te maken
Nastresser
  donderdag 7 april 2011 @ 20:23:36 #20
110987 ErwinRommel
pi_95183801
Gekke is als er een dusdanige ingreep in de zorg of ontwikkelingssamenwerking werd gedaan staan al die salon-politikers op hun achterste poten, maar ach, het is maar defensie hè? Dan kan en mag het en vrijwel geen haan die er naar kraait. Hypocriete lui die politici!
  donderdag 7 april 2011 @ 20:25:29 #21
189216 netolk
maar dan andersom
pi_95183906
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 20:23 schreef ErwinRommel het volgende:
Gekke is als er een dusdanige ingreep in de zorg of ontwikkelingssamenwerking werd gedaan staan al die salon-politikers op hun achterste poten, maar ach, het is maar defensie hè? Dan kan en mag het en vrijwel geen haan die er naar kraait. Hypocriete lui die politici!
Jep, het schijnt dat we ze nodig hebben, maar meestal laten ze niet goed onderzoek doen van tevoren wat wel uit de volgende quote blijkt:
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 20:20 schreef Leopaard het volgende:
Als we dat van tevoren wisten was het makkelijker geweest. Daarbij is dit weer een politiek besluit geweest en heeft niks met defensie te maken
Beware of the Raping Zebra's
  Moderator donderdag 7 april 2011 @ 20:31:24 #22
236264 crew  capricia
pi_95184328
quote:
Op donderdag 7 april 2011 20:20 schreef Leopaard het volgende:

[..]

Iedere uitzending is politiek. Daarom is het zuiverder om wel een onderscheid te maken in puur landsverdediging en allerlei buitenlandse avonturen.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 7 april 2011 @ 20:35:19 #23
110987 ErwinRommel
pi_95184631
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 20:31 schreef capricia het volgende:

[..]

Iedere uitzending is politiek. Daarom is het zuiverder om wel een onderscheid te maken in puur landsverdediging en allerlei buitenlandse avonturen.
Dat heet dus "je onttrekken aan verplichtingen".
Daarnaast staat er in de grondwet dat Nederland wereldwijd zal bijdragen vrede en veiligheid.
Maar goed, laten we de Belgen (voor zover die bestaan) dat maar oplossen.
Afschuiven dus van verantwoordelijkheden noem ik dat. En dat is laf.
  Moderator donderdag 7 april 2011 @ 20:37:23 #24
236264 crew  capricia
pi_95184787
quote:
Op donderdag 7 april 2011 20:35 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Dat heet dus "je onttrekken aan verplichtingen".
Daarnaast staat er in de grondwet dat Nederland wereldwijd zal bijdragen vrede en veiligheid.
Maar goed, laten we de Belgen (voor zover die bestaan) dat maar oplossen.
Afschuiven dus van verantwoordelijkheden noem ik dat. En dat is laf.
Maar het is toch juist aan de politiek om de afweging te maken welke brandhaard onze aandacht ( en inzet ) verdient en welke niet? Dus dat onderscheid is al subjectief. We kunnen niet overal zijn.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 7 april 2011 @ 20:37:59 #25
110987 ErwinRommel
pi_95184820
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 20:37 schreef capricia het volgende:

[..]

Maar het is juist aan de politiek om de afweging te maken welke brandhaard onze aandacht ( en inzet ) verdient en welke niet? Dus dat onderscheid is al subjectief. We kunnen niet overal zijn.
En nu met deze plannen zijn we nergens!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')