Bron: nu.nlquote:Volendamse school mag hoofddoekje verbieden
AMSTERDAM - Het Don Bosco college in Volendam mag het dragen van hoofddoekjes verbieden. Het verbod past in de katholieke grondslag die andere geloofsuitingen binnen de school niet aanvaardt, bepaalde de rechtbank in Haarlem maandag.
© ANP
Van een inperking van de vrijheid van meningsuiting of discriminatie op basis van geloof is volgens de rechtbank geen sprake.
Een leerlinge van de school was naar de rechter gestapt om voor elkaar te krijgen dat zij op de school een hoofddoek tijdens de les mag dragen.
De Commissie Gelijke Behandeling oordeelde eerder dat de katholieke school het meisje ten onrechte heeft verboden om tijdens de les een hoofddoek te dragen. De school besloot toch het verbod te handhaven en heeft nu zijn gelijk gehaald.
de school weigert geen moslimsquote:Op maandag 4 april 2011 13:16 schreef MouzurX het volgende:
Zou een kroeg nu ook moslims mogen verbieden als ze zichzelf een katholieke kroeg noemen?
Waarom is dit belachelijk? Dan zoekt ze maar een openbare school als ze graag voor lul wil lopen op school.quote:Op maandag 4 april 2011 13:14 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Bron: nu.nl
Ik vind dat echt belachelijk. Niet van de rechter (alhoewel) maar wel van de school. Wat ontzettend zielig. Echt, who cares???
Dit dus inderdaad.quote:
Hoewel ik je verbazing deel er het feit dat dit meisje op deze school wil zitten (we hebben het wel over Volendam, wellicht is het lastig daar om een openbare school te vinden?), vind ik het gewoon ontzettend triest dat we in 2011 in Nederland scholen hebben die op basis van hun ideologische grondslag vinden bepaalde manieren van kleden te moeten weigeren. Echt ik kan daar met mijn verstand niet bij dat we het toestaan dat er in Nederland christenfundamentalistische scholen zijn die leerlingen het verbieden zich te kleden naar een andere religie dan de Christelijke. Diep diep triest.quote:Op maandag 4 april 2011 13:21 schreef Tim_G het volgende:
[..]
Waarom is dit belachelijk? Dan zoekt ze maar een openbare school als ze graag voor lul wil lopen op school.
Scheelt toch maar mooi dan dat Volendam gewoon per weg bereikbaar is ipv een 5 daagse boottocht en je gewoon naar een andere school kan als je perse een hoofddoekje op wil doen..quote:Op maandag 4 april 2011 13:25 schreef Raug het volgende:
Heel kortzichtig dit. De school duldt geen andere uiting van een geloofsovertuiging dan de katholieke. En nee, " Dan gaat ze maar lekker naar een andere school" gaat hier niet op aangezien het de enige middelbare school in Volendam is.
Ik kan er met mijn verstand niet bij dat je naar een westers land verhuist en daar persé de moslim wil gaan uithangen. Pas je wat aan en ga niet zitten zeuren dat je een doek om wilt. Petjes mogen ook niet in de klas.quote:Op maandag 4 april 2011 13:24 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Hoewel ik je verbazing deel er het feit dat dit meisje op deze school wil zitten (we hebben het wel over Volendam, wellicht is het lastig daar om een openbare school te vinden?), vind ik het gewoon ontzettend triest dat we in 2011 in Nederland scholen hebben die op basis van hun ideologische grondslag vinden bepaalde manieren van kleden te moeten weigeren. Echt ik kan daar met mijn verstand niet bij dat we het toestaan dat er in Nederland christenfundamentalistische scholen zijn die leerlingen het verbieden zich te kleden naar een andere religie dan de Christelijke. Diep diep triest.
De petjes in de klas opmerking.quote:Op maandag 4 april 2011 13:30 schreef Tim_G het volgende:
[..]
Ik kan er met mijn verstand niet bij dat je naar een westers land verhuist en daar persé de moslim wil gaan uithangen. Pas je wat aan en ga niet zitten zeuren dat je een doek om wilt. Petjes mogen ook niet in de klas.
Zij wil toch haar geloof op haar eigen manier beleven inclusief hoofddoek? Dan zal zij daar ook de offers voor moeten brengen en niet haar school.quote:Op maandag 4 april 2011 13:25 schreef Raug het volgende:
Heel kortzichtig dit. De school duldt geen andere uiting van een geloofsovertuiging dan de katholieke. En nee, " Dan gaat ze maar lekker naar een andere school" gaat hier niet op aangezien het de enige middelbare school in Volendam is.
Vind je? Hoezo?quote:Op maandag 4 april 2011 13:35 schreef Yi-Long het volgende:
Als je ergens in NL begrip voor hoofddoekjes zou verwachten, is het wel in zo'n achterlijk inteeltdorp als Volendam...(!)
.
Het verbieden van petjes vind ik ook complete onzin. Zolang ik oplet in de les en niemand tot last ben zou het geen fuck uit moeten maken wat ik op mijn hoofd zet.quote:Op maandag 4 april 2011 13:33 schreef MouzurX het volgende:
Klopt toch gewoon?
Petjes mogen niet klaar.
Hoofddoekjes zijn PRECIES hetzelfde.
Geloof is JOUW ding, je kan net zo goed een geloof verzinnen en dan dat je je pet op moet houden.
O wacht een geloof is alleen geaccepteerd wanneer duizenden mensen in het fabeltje geloven? Pulease.
Omdat ze daar al eeuwen met hoofddoekjes liepen voordat de eerste moslim er ooit voet aan wal zette....quote:
Voor de katholieken hebben hoofddoekjes en petjes evenveel betekenis. Prima vergelijking dus.quote:Op maandag 4 april 2011 13:31 schreef JackHerrer het volgende:
[..]
De petjes in de klas opmerking.Nu kan er een slotje op het topic, want wie kan dit argument nog overtreffen.
Want de gemeente heeft ook een bepaalde religieuze grondslag?quote:Op maandag 4 april 2011 13:35 schreef Yi-Long het volgende:
Mag je nu als moslim-ambtenaar dan ook voortaan handjes geven weigeren?
Nee, aangezien correcte omgangsvormen deel uit kunnen maken van je werk.quote:Op maandag 4 april 2011 13:35 schreef Yi-Long het volgende:
Mag je nu als moslim-ambtenaar dan ook voortaan handjes geven weigeren?
Aan de ene kant ben ik het met je eens, iedereen mag dragen wat hij wil van mij, maar een school moet ook de mogelijkheid kunnen hebben om huisregels te kunnen opstellen waar alle leerlingen zich aan dienen te houden. En als je dan als moslima een uitzondering probeert af te dwingen op basis van je geloof bij een katholieke school, dan zou je er rekening mee moeten houden dat je de deksel op je neus krijgt.quote:Wat een onzin. Laat mensen lekker dragen wat ze willen dragen. Als je ergens in NL begrip voor hoofddoekjes zou verwachten, is het wel in zo'n achterlijk inteeltdorp als Volendam...(!)
.
Wie zegt dat ze naar Nederland is verhuisd? Ze kan toch ook gewoon hier geboren en getogen zijn?quote:Op maandag 4 april 2011 13:30 schreef Tim_G het volgende:
[..]
Ik kan er met mijn verstand niet bij dat je naar een westers land verhuist en daar persé de moslim wil gaan uithangen. Pas je wat aan en ga niet zitten zeuren dat je een doek om wilt. Petjes mogen ook niet in de klas.
Ze gedraagt zich niet conform de groep dus ja ze is een vreemdeling/outcast.quote:Op maandag 4 april 2011 13:40 schreef HappyGirl91 het volgende:
[..]
Wie zegt dat ze naar Nederland is verhuisd? Ze kan toch ook gewoon hier geboren en getogen zijn?
Niet dat dat wat uitmaakt, want als jouw geloof je voorschrijft een hoofddoekje te dragen, en jij doet dit, dan is dat toch gewoon je eigen keuze?
Ik vind het nogal gezeur dat mensen zich daaraan storen, en als dan ook nog eens dat achterlijke "pas je eens aan" langskomt, heb ik al helemaal zoiets van
Dat gezeik altijd, alsof ze hier een vreemdeling is of zo![]()
Ik kan er overigens nog best inkomen dat die school haar verbiedt een hoofddoek te dragen (of ik het terecht vindt is iets anders) maar ik vind het wel sneu voor het meisje - ik vraag me af wat ze nu gaat doen...
Inderdaad.quote:
Zoals kinderen met een orthodox-gereformeerde achtergrond vaak dagelijks 50 tot 100 kilometer heen en weer terugreizen van en naar hun school.quote:Op maandag 4 april 2011 13:28 schreef Keltie het volgende:
[..]
Scheelt toch maar mooi dan dat Volendam gewoon per weg bereikbaar is ipv een 5 daagse boottocht en je gewoon naar een andere school kan als je perse een hoofddoekje op wil doen..
Wat is er volgens jouw zo vreemd aan deze opmerking?quote:Op maandag 4 april 2011 13:31 schreef JackHerrer het volgende:
[..]
De petjes in de klas opmerking.Nu kan er een slotje op het topic, want wie kan dit argument nog overtreffen.
Volgens mij heeft dat meer te maken met de inhoud van het lesprogramma dan het wel of niet een keppeltje op je hoofd hebben.quote:Op maandag 4 april 2011 13:43 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Zoals kinderen met een orthodox-gereformeerde achtergrond vaak dagelijks 50 tot 100 kilometer heen en weer terugreizen van en naar hun school.
Nee, en voor scholen vind ik dat dus ook onzin, op het moment dat je daardoor vervolgens anderen gaat beperken in de individuele vrijheden.quote:Op maandag 4 april 2011 13:39 schreef Ferdo het volgende:
Want de gemeente heeft ook een bepaalde religieuze grondslag?
Maar waarom quote je mij eigenlijk?quote:Op maandag 4 april 2011 13:43 schreef 16meter het volgende:
[..]
Al die kneuzen die de 'petjes in de klas' opmerking nietig te denken kunnen verklaren omdat petjes geen geloofsuiting zouden zijn...
Religie___!!!111
zie edit.quote:Op maandag 4 april 2011 13:46 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Maar waarom quote je mij eigenlijk?
Oh, de school sleepte zichzelf voor het College Gelijke Behandeling en voor de rechter?quote:Op maandag 4 april 2011 13:44 schreef Raug het volgende:
Het is trouwens geen standaard anti-hoofddoekken verhaal dit. Haar vader vind dat zijn dochter niet zo moet overdrijven en dat ze maar gewoon geen hoofddoek moet dragen in de klas. De leerlingen van die school interesseert het ook niet echt. De school maakt er gewoon een drama van. Maargoed Volendammers zijn niet de meest tolerante mensen.
Staat nergens in de koran dat je verplicht bent overal en altijd een hoofddoek te dragen. Sterker nog, in een hoop moslim landen mogen ze OOK geen hoofddoek op naar school. Maar hier in Nederland moet alles kunnen.....quote:Op maandag 4 april 2011 13:40 schreef HappyGirl91 het volgende:
[..]
Wie zegt dat ze naar Nederland is verhuisd? Ze kan toch ook gewoon hier geboren en getogen zijn?
Niet dat dat wat uitmaakt, want als jouw geloof je voorschrijft een hoofddoekje te dragen, en jij doet dit, dan is dat toch gewoon je eigen keuze?
Ik vind het nogal gezeur dat mensen zich daaraan storen, en als dan ook nog eens dat achterlijke "pas je eens aan" langskomt, heb ik al helemaal zoiets van
Dat gezeik altijd, alsof ze hier een vreemdeling is of zo![]()
Ik zie overigens wel in waarom de school het haar verbiedt (of ik het terecht vindt is iets anders) maar ik vind het wel sneu voor het meisje - ik vraag me af wat ze nu gaat doen...
Ik denk dat dit meisje sowieso nog geen aanspraak maakt op een OV-kaart, want middelbare school en onder de 18.quote:Op maandag 4 april 2011 13:44 schreef Tim_G het volgende:
[..]
Wat is er volgens jouw zo vreemd aan deze opmerking?
Petje of hoofddoek is voor mij hetzelfde. Beide nutteloos in een klaslokaal. Je bent op school om te leren en niet om je geloof te beleiden. Wil je dat wel graag dan staat het je vrij een school te zoeken waar dit wel mag. Is er geen openbare school in Volendam? Dan zoek je het een dorpje verder, OV krijgen ze niet voor niks. Gejank altijd met die types.
Ik vind dat je het probleem ten onrechte bij de school neerlegt.quote:Op maandag 4 april 2011 13:44 schreef Raug het volgende:
Het is trouwens geen standaard anti-hoofddoekken verhaal dit. Haar vader vind dat zijn dochter niet zo moet overdrijven en dat ze maar gewoon geen hoofddoek moet dragen in de klas. De leerlingen van die school interesseert het ook niet echt. De school maakt er gewoon een drama van. Maargoed Volendammers zijn niet de meest tolerante mensen.
Dus omdat andere landen ook mensen op zo'n manier in hun vrijheden beperken, is het opeens wel gerechtvaardig om het hier dan ook te doen!? Ook al is er inhoudelijk gezien geen goede reden voor?quote:Op maandag 4 april 2011 13:47 schreef Tim_G het volgende:
[..]
Staat nergens in de koran dat je verplicht bent overal en altijd een hoofddoek te dragen. Sterker nog, in een hoop moslim landen mogen ze OOK geen hoofddoek op naar school. Maar hier in Nederland moet alles kunnen.....
volgens mij is het een drogreden om te stellen dat wat men in moslimlanden wél verbied, ook in nederland verboden moet zijn...quote:Op maandag 4 april 2011 13:47 schreef Tim_G het volgende:
[..]
Sterker nog, in een hoop moslim landen mogen ze OOK geen hoofddoek op naar school. Maar hier in Nederland moet alles kunnen.....
Als je geen doek om je kop mag binden op school word je inderdaad enorm beperkt in je vrijheid.quote:Op maandag 4 april 2011 13:50 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Dus omdat andere landen ook mensen op zo'n manier in hun vrijheden beperken, is het opeens wel gerechtvaardig om het hier dan ook te doen!? Ook al is er inhoudelijk gezien geen goede reden voor?
Het feit dat ze het niet erg vind dagelijks ge-jezuschistus gepraat aan te horen door voor deze school te kiezen geeft aan dat ze geen extreme moslima ofzo is. Het kind wil gewoon een hoofddoek op. Dat is toch geen 'probleem' dat bij school neergelegd wordt?quote:Op maandag 4 april 2011 13:49 schreef Keltie het volgende:
[..]
Ik vind dat je het probleem ten onrechte bij de school neerlegt.
Als zij gewoon naar haar vader luistert en normaal doet, is er niets aan het handje. Maar nee "alles moet maar kunnen".
Katholieke school, basta.
Als ik geen zin heb om mijn haar in de gel te gooien en dus voor het gemak even een petje op wil doen, dan heeft dan geen enkele invloed op mijn schoolprestaties, mijn interactie met anderen, of whatever.quote:Op maandag 4 april 2011 13:52 schreef 16meter het volgende:
[..]
Als je geen doek om je kop mag binden op school word je inderdaad enorm beperkt in je vrijheid.
School moet zich focussen op onderwijs, maar de leerling zelf niet?quote:Op maandag 4 april 2011 13:48 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ik denk dat dit meisje sowieso nog geen aanspraak maakt op een OV-kaart, want middelbare school en onder de 18.
Daarnaast ben ik juist van mening dat een school zich zou moeten focussen op het onderwijs, en niet op wat scholier A of B op zijn/haar hoofd heeft...
Heeft dat hoofddoekje invloed op haar schoolprestaties? Volgens mij niet. Net zo min als een petje of een keppeltje dat zou hebben.
Hoe kom jij erbij dat dit meisje zich met een hoofdoekje op niet kan focussen op het onderwijs?quote:Op maandag 4 april 2011 13:57 schreef Tim_G het volgende:
[..]
School moet zich focussen op onderwijs, maar de leerling zelf niet?
Waarom zou overal een inhoudelijke reden voor moeten zijn? De reden is gewoon dat het niet mag. Zelfs inhoudelijke redenen valt over te discussiëren.quote:Op maandag 4 april 2011 13:50 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Dus omdat andere landen ook mensen op zo'n manier in hun vrijheden beperken, is het opeens wel gerechtvaardig om het hier dan ook te doen!? Ook al is er inhoudelijk gezien geen goede reden voor?
Omdat ze op dit moment, toch wel vrij duidelijk, met compleet andere zaken bezig is dan het onderwijs.quote:Op maandag 4 april 2011 14:01 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Hoe kom jij erbij dat dit meisje zich met een hoofdoekje op niet kan focussen op het onderwijs?
En de school zegt "nee", waarop zij er een probleem van gaat maken.quote:Op maandag 4 april 2011 13:57 schreef Raug het volgende:
[..]
Het feit dat ze het niet erg vind dagelijks ge-jezuschistus gepraat aan te horen door voor deze school te kiezen geeft aan dat ze geen extreme moslima ofzo is. Het kind wil gewoon een hoofddoek op. Dat is toch geen 'probleem' dat bij school neergelegd wordt?
Ja hoor. Maar ze dragen meestal een rokje tot net onder hun bilnaad. Strak truitje erboven met glitteropdruk. Stel kekke hoge laarzen eronder. Dat kan dan weer wel allemaal.quote:Op maandag 4 april 2011 14:24 schreef niels0 het volgende:
Mogen meiden wel een broek dragen op die school?
Zij wil dragen wat ze wil dragen. IPV dat de school zich op het onderwijs concentreert, gaan ze dat meisje lopen frustreren in haar persoonlijke vrijheid.quote:Op maandag 4 april 2011 14:03 schreef Tim_G het volgende:
[..]
Omdat ze op dit moment, toch wel vrij duidelijk, met compleet andere zaken bezig is dan het onderwijs.
'omdat het niet mag' vind ik nooit een goed argument. Sterker nog, het is helemaal geen argument. Als je zaken gaat opleggen of verbieden, moet je daar, vind ik, een hele goede reden voor hebben. Die mis ik in deze discussie.quote:Op maandag 4 april 2011 14:02 schreef Tim_G het volgende:
[..]
Waarom zou overal een inhoudelijke reden voor moeten zijn? De reden is gewoon dat het niet mag. Zelfs inhoudelijke redenen valt over te discussiëren.
Zoals ik al aangaf, het kan mij geen fuck schelen of het hier om een petje of een hoofddoekje gaat.quote:Mijn punt is vooral dus dat het nergens staat dat ze continue met een hoofddoek op moet lopen. Dus je kunt het niet eens op geloofsovertuiging gooien waardoor het ineens wel eng dicht bij de vergelijking komt het met eerder genoemde petje.
quote:Op maandag 4 april 2011 14:31 schreef Raug het volgende:
[..]
Ja hoor. Maar ze dragen meestal een rokje tot net onder hun bilnaad. Strak truitje erboven met glitteropdruk. Stel kekke hoge laarzen eronder. Dat kan dan weer wel allemaal.
Die kinderen worden daarna ook nog wel gepest. Niet alleen doordat er altijd kinderen zijn die zullen pesten, maar ook doordat kinderen die gepest worden dit soms ook gewoon uitlokken. Bewust of onbewust. Dit zie je ook op de werkvloer. Er zijn altijd gevallen waarbij het puur en alleen van één kant komt, maar ook meer dan genoeg gevallen waarbij de gepeste het door eigen gedrag uitlokt om gepest te worden.quote:Op maandag 4 april 2011 14:42 schreef Keltie het volgende:
Gewoon schooluniformen invoeren. Ben je van al het gelul af, evenals pesterijen omdat bepaalde kinderen geen merkkleding kunnen betalen.
Ah, jij denkt dat bullying minder voorkomt op scholen waar men verplicht in een apepakkie rondloopt?quote:Op maandag 4 april 2011 14:42 schreef Keltie het volgende:
Gewoon schooluniformen invoeren. Ben je van al het gelul af, evenals pesterijen omdat bepaalde kinderen geen merkkleding kunnen betalen.
Je haalt 1 oorzaak/ reden weg. Prima toch?quote:Op maandag 4 april 2011 14:53 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ah, jij denkt dat bullying minder voorkomt op scholen waar men verplicht in een apepakkie rondloopt?
Wat een onzin. Kinderen zullen altijd wel redenen vinden om andere koters kapot proberen te maken. Helaas.
Precies.....!!quote:Op maandag 4 april 2011 14:53 schreef Scorpie het volgende:
Hopelijk heeft dit een precedent werking en zullen er nog vele rechtszaken volgen.
Je haalt helemaal geen oorzaak/reden weg. Wat is dat nou weer voor onzin?quote:Op maandag 4 april 2011 14:58 schreef Keltie het volgende:
[..]
Je haalt 1 oorzaak/ reden weg. Prima toch?
Misschien dan maar eens tijd om in plaatsen als Volendam, waar er maar 1 middelbare school is volgens mij, die sowieso verplichten om die 'openbaar' te maken, ipv een school die een bepaalde religieuze grondslag heeft waarmee het leerlingen in de persoonlijke vrijheid kan beperken!?quote:Op maandag 4 april 2011 15:14 schreef DDDDDaaf het volgende:
Prima uitspraak, een katholieke school heeft net zo zeer het recht om uitingen van andere religies te weren, als een moslima het recht heeft een hoofddoek te dragen. Een openbare school had in dit geval echter geen poot om op te staan gehad...
Dus ouders die hun kind een 'degelijke' katholieke opvoeding incl. opleiding willen geven kunnen dat vergeten. Dit omdat sommige mensen, zoals jijzelf, vrijheid interpreteren als alles moet maar kunnen.quote:Op maandag 4 april 2011 15:20 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Misschien dan maar eens tijd om in plaatsen als Volendam, waar er maar 1 middelbare school is volgens mij, die sowieso verplichten om die 'openbaar' te maken, ipv een school die een bepaalde religieuze grondslag heeft waarmee het leerlingen in de persoonlijke vrijheid kan beperken!?
Dit meisje heeft nu dus geen alternatief. Als er in het dorp een openbare school was, had ze daarheen kunnen gaan en haar hoofddoek kunnen dragen, maar nu wordt ze eigenlijk gedwongen om, ivm de leerplicht, naar deze school te gaan.
Ik zeg nergens 'alles moet maar kunnen', maar als je bepaalde zaken wilt opleggen of verbieden vind ik wel dat je inhoudelijk een goed argument daarvoor moet hebben.quote:Op maandag 4 april 2011 15:52 schreef Tim_G het volgende:
[..]
Dus ouders die hun kind een 'degelijke' katholieke opvoeding incl. opleiding willen geven kunnen dat vergeten. Dit omdat sommige mensen, zoals jijzelf, vrijheid interpreteren als alles moet maar kunnen.
Je zit sowieso constant te hameren op die vrijheid maar heeft de school dan niet de vrijheid haar eigen beleid te bepalen? Of geld die vrijheid alleen voor individu-en die beginnen te puberen? Want meer is dit niet.
Dat is ook een puntje waar je de mist in gaat. Het gaat er niet om of je beter of slechter de stof opneemt met of zonder petje. Het gaat er om dat je je pet\hoed of hoefdoek afzet in bepaalde gelegenheden, uit fatsoen. Niks meer niks minder. Ik vind iemand met een petje op in de klas met de klep voor zijn ogen ongeïntresseerd overkomen en dat is nu net niet de bedoeling op school.quote:Op maandag 4 april 2011 16:23 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ik zeg nergens 'alles moet maar kunnen', maar als je bepaalde zaken wilt opleggen of verbieden vind ik wel dat je inhoudelijk een goed argument daarvoor moet hebben.
Daarnaast is het nog steeds mogelijk om gewoon een katholieke opleiding te bieden, maar ik vind niet dat dat inhoud dat je de studenten die daar niets mee hebben kunt verbieden om hun eigen geloof op hun eigen manier te uiten....
... maar sowiese vind ik het verbod op hoofddeksels onzin. Alsof je geen 'katholieke opleiding' kunt volgen wanneer je een petje op hebt ofzo...(!)
Typisch een kutreactie van een D66'er, met alle respect overigens.quote:
Dit is juist een toonbeeld van (religieuze) tolerantie; de rechter staat met zijn uitspraak nl. toe dat een katholieke school uitingen van andere religies mag weren. Was dit een islamitische school geweest, die een leerling(e) verbood een keppeltje te dragen of een kruis aan een ketting om de nek te hangen, dan was het exact hetzelfde verhaal geweest...quote:
Het is ook geen verbod van vrijheid op religie aangezien niemand haar verbied om haar religie te beleven. Alleen de verwachting dat ze een christelijke school middels de rechter kon dwingen een uitzondering te maken op de schoolregels met als basis haar religie is afgewezen door de rechter. Ik neem aan dat ze ook de geeiste 5000 euro schadevergoeding niet gekregen heeft overigens?quote:Op maandag 4 april 2011 16:53 schreef Morendo het volgende:
Mooi. Hartstikke goed. Vrijheid van vereniging en vrijheid van onderwijs behoren ook te prevaleren in kwesties als deze.
Tolerantie dient zijn grenzen te hebben. Mevrouw zoekt maar lekker een andere school op om de opstandige Moslima uit te gaan hangen.quote:
Je klinkt net als die ene domme vrouw bij de jakhalzen:quote:Op maandag 4 april 2011 13:30 schreef Tim_G het volgende:
[..]
Wat is eigenlijk de reden om die hoofddoek te dragen? Was dat niet iets met mannen die zich anders aan je vergrijpen?quote:Op maandag 4 april 2011 15:02 schreef Nielsch het volgende:
Als ik leraar zou zijn zou het me werkelijk niet kunnen boeien wat mijn leerlingen op hun kop hebben, als ze maar gewoon opletten en goede cijfers halen.
its about time zeg .quote:
Dramaqueen, kuisheid heeft niets met een hoofdoek te maken. Ik zie regelmatig hoofdoekjes met een korte minirok en een strakke panty met hoge hakjes.quote:Op maandag 4 april 2011 20:41 schreef BansheeBoy het volgende:
Hebben jullie het begrepen girls, in Nederland heb je vrijheid, je mag doen en laten wat je wilt, mits het hitsig en sensueel is. Als je kuis wil zijn geldt deze vrijheid niet voor je. Duidelijk?
Hoofdoek? Nee! Panty met een onderbroek er over. Akkoord!²
Als het aan jou lag, liep iedere vrouw met een tent over haar hoofd, en dat haalt voor de meeste Nederlanders de lol uit het kamperen.quote:Op maandag 4 april 2011 20:41 schreef BansheeBoy het volgende:
Hebben jullie het begrepen girls, in Nederland heb je vrijheid, je mag doen en laten wat je wilt, mits het hitsig en sensueel is. Als je kuis wil zijn geldt deze vrijheid niet voor je. Duidelijk?
Hoofdoek? Nee! Panty met een onderbroek er over. Akkoord!²
Ah, dat is het dus. Je kunt zelf je hormonen dus niet in bedwang houden?quote:Op maandag 4 april 2011 20:41 schreef BansheeBoy het volgende:
Hebben jullie het begrepen girls, in Nederland heb je vrijheid, je mag doen en laten wat je wilt, mits het hitsig en sensueel is.
Wat hebben wij met Turkije te maken?quote:Op maandag 4 april 2011 21:03 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Ben zelf moslim en vindt dit volkomen terecht. Bij ons mag het ook niet, Turkije ook niet dus hier ook niet.
Goede zaak!
Toevallig nog wat gehoord over het beramen van een aanslag, of spraken ze onderling in een vreemde taal?quote:Op maandag 4 april 2011 21:43 schreef UncleDolan het volgende:
Een tijdje terug zijn wij met onze school naar een moskee gegaan en moesten wij ook onze schoenen uit doen om binnen te mogen. Niemand protesteerde of riep discriminatie.
Als je die gelijkenis al niet snapt.quote:Op maandag 4 april 2011 21:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat hebben wij met Turkije te maken?
Ik heb daar eigenlijk niet zo opgelet, ik ben dan ook niet zo'n achterdochtig type. Vreemde denkwijze trouwens.quote:Op maandag 4 april 2011 21:49 schreef Morendo het volgende:
[..]
Toevallig nog wat gehoord over het beramen van een aanslag, of spraken ze onderling in een vreemde taal?
Een kroeg is gebouwd op alcholische fundamenten, en alcohol discrimineert niet, dus kom maar binnen met je hoofddoek en je baard vol vlooien, lang leve de lol.quote:Op maandag 4 april 2011 13:16 schreef MouzurX het volgende:
Zou een kroeg nu ook moslims mogen verbieden als ze zichzelf een katholieke kroeg noemen?
Verlicht mij. Waarom zou Turkije leidend moeten zijn voor ons?quote:Op maandag 4 april 2011 21:50 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Als je die gelijkenis al niet snapt.
Semtex is een vrij internationaal woord, echt niet?quote:Op maandag 4 april 2011 21:52 schreef UncleDolan het volgende:
[..]
Ik heb daar eigenlijk niet zo opgelet, ik ben dan ook niet zo'n achterdochtig type. Vreemde denkwijze trouwens.
Dat is revanchistische euforie. Het is een overwinning op de moslims en de linkse elite.quote:Op maandag 4 april 2011 21:33 schreef KoosVogels het volgende:
Vraag me af waar die blijdschap in dit topic precies vandaan komt. Zijn users blij omdat onze katholieke vrienden hun gelijk hebben gehaald? Sympathiseren zij met onze gelovige vrienden? Of denken bepaalde lieden dat er daadwerkelijk iets wezenlijks wordt bereikt met dit vonnis? Wordt overlast van probleemjongeren minder doordat deze meid geen hoofddoek meer mag dragen?
Prima dat je het hiermee eens bent, maar ik verbaas mij vooral over de blijdschap die wordt getoond.
Blijdschap zou ik het niet noemen. Eerder tevredenheid met een prima rechterlijk besluit.quote:Op maandag 4 april 2011 21:33 schreef KoosVogels het volgende:
Vraag me af waar die blijdschap in dit topic precies vandaan komt. Zijn users blij omdat onze katholieke vrienden hun gelijk hebben gehaald? Sympathiseren zij met onze gelovige vrienden? Of denken bepaalde lieden dat er daadwerkelijk iets wezenlijks wordt bereikt met dit vonnis? Wordt overlast van probleemjongeren minder doordat deze meid geen hoofddoek meer mag dragen?
Prima dat je het hiermee eens bent, maar ik verbaas mij vooral over de blijdschap die wordt getoond.
Heb je al op geenstijl en afgeleiden gekeken? Het wordt door een behoorlijk smaldeel van het internettende volk gevierd als een overwinning, nl een overwinning op de moslims en de (s)linkse elite.quote:Op maandag 4 april 2011 22:12 schreef UncleDolan het volgende:
[..]
Blijdschap zou ik het niet noemen. Eerder tevredenheid met een prima rechterlijk besluit.
Het is gewoon een overwinning voor de vrijheid van onderwijs en op imbecielen zoals jij en koos die daar niets om geven.quote:Op maandag 4 april 2011 22:11 schreef Terecht het volgende:
[..]
Dat is revanchistische euforie. Het is een overwinning op de moslims en de linkse elite.
Jij bent voor islamitische scholen ja?quote:Op maandag 4 april 2011 22:21 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Het is gewoon een overwinning voor de vrijheid van onderwijs en op imbecielen zoals jij en koos die daar niets om geven.
Uiteraard.quote:Op maandag 4 april 2011 22:23 schreef Terecht het volgende:
[..]
Jij bent voor islamitische scholen ja?
Je zou bijna zeggen dat jij PERSOONLIJK last hebt van mensen met een katholiek geloof? Hoezo generaliseren? Als je moeite hebt met katholieke mensen, heb je dan per definitie met alle katholieken moeite?quote:Rot toch op met dat katholieke gezeik over de school, de leerlingen van die school zeggen zelf dat er nauwelijks wat aan Godsdienst op school wordt gedaan.
Dat meisje moet gewoon een hoofddoek kunnen dragen wanneer ze dat wilt, echt ik begin een grote hekel te krijgen aan kortzichtige mensen die alleen maar in hokjes leven, naar sbs6 kijken, op de pvv stemmen en die verwachten dat een Nederlander alleen maar Jan, Piet, Henk, Ingrid e.d. heten, dat ze allemaal blonde haren en blauwe ogen hebben etc etc etc![]()
Ik heb liever dat zulke mensen uit het land worden getrapt, dump die maar ergens op de stille ocean
(bij voorkeur er liever in)
Koos had het over dit topic, maar ook op Geenstijl vind ik er geen woord over terug.quote:Op maandag 4 april 2011 22:21 schreef Terecht het volgende:
[..]
Heb je al op geenstijl en afgeleiden gekeken? Het wordt door een behoorlijk smaldeel van het internettende volk gevierd als een overwinning, nl een overwinning op de moslims en de (s)linkse elite.
Wat een frustratiequote:Op maandag 4 april 2011 22:16 schreef TLC het volgende:
Rot toch op met dat katholieke gezeik over de school, de leerlingen van die school zeggen zelf dat er nauwelijks wat aan Godsdienst op school wordt gedaan.
Dat meisje moet gewoon een hoofddoek kunnen dragen wanneer ze dat wilt, echt ik begin een grote hekel te krijgen aan kortzichtige mensen die alleen maar in hokjes leven, naar sbs6 kijken, op de pvv stemmen en die verwachten dat een Nederlander alleen maar Jan, Piet, Henk, Ingrid e.d. heten, dat ze allemaal blonde haren en blauwe ogen hebben etc etc etc![]()
![]()
Ik heb liever dat zulke mensen uit het land worden getrapt, dump die maar ergens op de stille ocean
quote:Op maandag 4 april 2011 22:16 schreef TLC het volgende:
Rot toch op met dat katholieke gezeik over de school, de leerlingen van die school zeggen zelf dat er nauwelijks wat aan Godsdienst op school wordt gedaan.
![]()
Ik ben het hier wel mee eens. Zolang het geen openbare school is kunnen ze wat mij betreft dit soort regels stellen. Dat kan een Katholieke school, een Islamitische school of een school die weer een ander sprookje aanhangt zijn.quote:Op maandag 4 april 2011 22:21 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Het is gewoon een overwinning voor de vrijheid van onderwijs en op imbecielen zoals jij en koos die daar niets om geven.
Hoe dan? Als je dit soort onzin uitkraamt....quote:Op maandag 4 april 2011 21:03 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Ben zelf moslim en vindt dit volkomen terecht. Bij ons mag het ook niet, Turkije ook niet dus hier ook niet.
Goede zaak!
De vraag is of Volendam ook nog een andere middelbare school heeft.quote:Op maandag 4 april 2011 13:21 schreef Tim_G het volgende:
[..]
Waarom is dit belachelijk? Dan zoekt ze maar een openbare school als ze graag voor lul wil lopen op school.
Als je naar het nieuws kijkt heeft religie een grote impact op wat er in de wereld gebeurd. Niks mis om daar wat van mee te krijgen tijdens je studie. We hebben nou eenmaal vrijheid van godsdienst in dit land en als je vrij van godsdienst wilt zijn kun je prima bij een openbare school terecht.quote:Op maandag 4 april 2011 22:43 schreef Tijn het volgende:
Man oh man, wat een gezeur om niks is dit, zeg. En wat zielig voor dat kind, die van de non-discussie de dupe wordt.
Ik hoop dat ze alle scholen ooit openbaar maken. Wat onderwijs met religie te maken heeft, ontgaat me sowieso en het levert alleen maar gelazer op.
Volendam heeft geen openbare middelbare school. Ze moet dus naar een ander dorp, wat het weer moeilijker maakt om vriendjes te maken.quote:Op maandag 4 april 2011 22:45 schreef WJMW het volgende:
[..]
De vraag is of Volendam ook nog een andere middelbare school heeft.
Er is niks mis met godsdienstonderwijs, maar dat is een vak wat ook prima op een openbare school gegeven zou kunnen worden.quote:Op maandag 4 april 2011 22:47 schreef UncleDolan het volgende:
[..]
Als je naar het nieuws kijkt heeft religie een grote impact wat er in de wereld gebeurd. Niks mis om daar wat van mee te krijgen tijdens je studie. We hebben nou eenmaal vrijheid van godsdienst in dit land en als je vrij van godsdienst wilt zijn kun je prima bij een openbare school terecht.
Kennelijk is daar toch behoefte aan.quote:Op maandag 4 april 2011 22:50 schreef Tijn het volgende:
Een school met een religieuze grondslag is echter totaal niet nodig wat mij betreft.
Blij kan ik er als atheïst niet van worden, maar de rechter heeft in deze zaak gewoon een prima uitspraak gedaan. Sterker nog; hij had geen enkele andere uitspraak kunnen doen omdat er dan sprake van discriminatie was geweest. Zoals moslima's in Nederland nog altijd het recht hebben om uit religieuze overwegingen een hoofddoek te dragen, zo hebben katholieke scholen ook gewoon het recht om uitingen van andere geloven van hun school te weren. Wanneer het om een islamitische school was gegaan, die een leerling(e) verbood met een kruis aan een halsketting op school rond te lopen, had de rechter precies dezelfde uitspraak moeten doen.quote:Op maandag 4 april 2011 21:33 schreef KoosVogels het volgende:
Er is duidelijk ook behoefte aan een openbare middelbare school in Volendam, maar toch hebben die mensen helaas pech.quote:Op maandag 4 april 2011 22:53 schreef UncleDolan het volgende:
[..]
Kennelijk is daar toch behoefte aan.
Purmerend ligt daar niet al te ver vandaan.quote:Op maandag 4 april 2011 22:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Volendam heeft geen openbare middelbare school. Ze moet dus naar een ander dorp, wat het weer moeilijker maakt om vriendjes te maken.
Al met al nogal sneu voor dat meisje.
Waar uit blijkt dat daar behoefte aan is?quote:Op maandag 4 april 2011 22:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er is duidelijk ook behoefte aan een openbare middelbare school in Volendam, maar toch hebben die mensen helaas pech.
Edam ook niet. Maar vriendjes uit de buurt maken zit er niet meer in.quote:Op maandag 4 april 2011 22:54 schreef UncleDolan het volgende:
[..]
Purmerend ligt daar niet al te ver vandaan.
Aan het feit dat er moslims naar de Katholieke school gaan?quote:Op maandag 4 april 2011 22:55 schreef UncleDolan het volgende:
[..]
Waar uit blijkt dat daar behoefte aan is?
Er moet een openbare school komen voor die twee of drie moslim meisjes in Volendam?quote:Op maandag 4 april 2011 22:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Aan het feit dat er moslims naar de Katholieke school gaan?
Die gaan daar heen omdat het toevallig de dichtsbijzijnde middelbare school is, waar waarschijnlijk de meeste klasgenootjes van de basisschool ook heen gaan. De reden waarom de meeste 12 jarigen voor een school kiezen.quote:Op maandag 4 april 2011 22:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Aan het feit dat er moslims naar de Katholieke school gaan?
Dat is precies m'n punt. Niemand kiest een middelbare school vanwege de religieuze grondslag, maar vanwege sociale motieven: je gaat naar de school waar je vriendjes heen gaan of waar je makkelijk vriendjes kunt maken.quote:Op maandag 4 april 2011 22:56 schreef WJMW het volgende:
[..]
Die gaan daar heen omdat het toevallig de dichtsbijzijnde middelbare school is, waar waarschijnlijk de meeste klasgenootjes van de basisschool ook heen gaan. De reden waarom de meeste 12 jarigen voor een school kiezen.
Enkele reacties van geenstijl afgeleiden:quote:Op maandag 4 april 2011 22:35 schreef UncleDolan het volgende:
[..]
Koos had het over dit topic, maar ook op Geenstijl vind ik er geen woord over terug.
Niet in Volendam klaarblijkelijk.quote:Op maandag 4 april 2011 22:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is precies m'n punt. Niemand kiest een middelbare school vanwege de religieuze grondslag, maar vanwege sociale motieven: je gaat naar de school waar je vriendjes heen gaan of waar je makkelijk vriendjes kunt maken.
Dat wordt dit moslimmeisje nu ontnomen, het hele Katholieke verhaal zal verder iedereen een worst zijn.
Ook in Volendam koos dit meisje voor Don Bosco, niet omdat ze zo graag naar een Katholieke school wil (ze is immers moslim), maar omdat daar al haar vrienden en vriendinnen naartoe gaan.quote:
Wat moet ik hier nu weer mee?quote:Op maandag 4 april 2011 22:59 schreef Terecht het volgende:
[..]
Enkele reacties van geenstijl afgeleiden:
http://spitsnieuws.nl/arc(...)ddoekverbod_mag.html
http://www.powned.tv/nieu(...)t_hoofddoekverb.html
Vergis je je niet, we zijn er lang niet. Een slag gewonnen maar de oorlog
nog lang niet.
Dit is maar een heel klein stapje in de goede richting.
Deze jihadi's gaan gewoon door met eisen en het westen overbelasten met rechtszaken, uitkeringsfraude en criminaliteit.
solidstate | 04-04-11 | 14:18
zeker hooftdoek verbod en moslim verbod ook graag!!! wij willen gewoon geen moslims en de rechter heeft dat goed begrepen! Nou gaat dat meisje maar lekker naar een moslim land net als alle kut buitellanders en hier geen moslim zijn of terrorrist
Lennaert | 04-04-11 | 14:49
@solidstate | 04-04-11 | 14:18
U heeft gelijk dat ze daar mee doorgaan (dom, dat dan weer wel). Maar de weerstand zal groeien en groeien. Kijk naar de geschiedenis en leer. Die gasten hebben nog nooit (in Europa) gewonnen. Vergeet dat niet.
De Zeikerdt | 04-04-11 | 14:21
De weerstand wordt inderdaad groter en groter. Zeikmoslims graven zo hun eigen graf én dat van de (minderheid van) moslims die wel normaal participeren, maar dat hebben ze zelf blijkbaar niet in de gaten. Enige jammere is dan weer dat linksch Nederland om één of andere reden bijzonder graag meewerkt aan de vernietiging van Nederland.
Woehoe, tussenstand : Moslims 36128 - Nederland 1 (maar het begin is er)
Centurion28 | 04-04-11 | 16:24 |
Die rechtse lente begint echt steeds mooier te worden!
Gefeliciteerd Nederland.
En dit toont maar aan dat die commissie gelijke behandeling gewoon een stelletje linkse droeftoeters zijn.
Weeraanmelden | 04-04-11 | 16:44 |
pace communist | 04-04-11 | 16:36 |
Bij laffe landverraders zoals u heeft de boodschapper het altijd gedaan en niet diegenen die ons uitdagen met hun hoofddoekjes als vlaggen van de islam op te veroveren grondgebied.
etc. Het is bij sommigen ook sluimerend, gesluierd (geestelijk hoofddoekje!) aanwezig denk ik, sowieso bij een hoop pvv-aanhangers. De pvv vindt nl dat vrijheid van onderwijs niet dient te gelden t.a.v. de islam.
Dan staat ze dus voor een keuze; haar vrienden en vriendinnen, of haar geloof. En als ik een paar posts in dit topic mag geloven, hoeft dat geloof niet zo voor haar vader...quote:Op maandag 4 april 2011 23:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ook in Volendam koos dit meisje voor Don Bosco, niet omdat ze zo graag naar een Katholieke school wil (ze is immers moslim), maar omdat daar al haar vrienden en vriendinnen naartoe gaan.
Precies. En dat is natuurlijk niet wat vrijheid van godsdienst zou moeten inhouden.quote:Op maandag 4 april 2011 23:02 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Dan staat ze dus voor een keuze; haar vrienden en vriendinnen, of haar geloof.
Wie zegt dat ze gelooft voor d'r vader?quote:En als ik een paar posts in dit topic mag geloven, hoeft dat geloof niet zo voor haar vader...
Als ze nou niet zo'n punt maakt van dat stuk textiel op d'r kop en zich gewoon aan de kleding voorschriften van de school houdt, kan ze gewoon naar dezelfde school blijven gaan als haar vriendjes en vriendinnetjes.quote:Op maandag 4 april 2011 22:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is precies m'n punt. Niemand kiest een middelbare school vanwege de religieuze grondslag, maar vanwege sociale motieven: je gaat naar de school waar je vriendjes heen gaan of waar je makkelijk vriendjes kunt maken. Kwestie van prioriteiten stellen.
Dat wordt dit moslimmeisje nu ontnomen, het hele Katholieke verhaal zal verder iedereen een worst zijn.
Je bekijkt het uit het oogpunt van het meisje en dat is ook niet leuk voor haar natuurlijk. Het punt is dat ze in Volendam er over het algemeen anders over denken en zoals met veel zaken worden niet de wensen van 1 individu als richtlijn genomen.quote:Op maandag 4 april 2011 23:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ook in Volendam koos dit meisje voor Don Bosco, niet omdat ze zo graag naar een Katholieke school wil (ze is immers moslim), maar omdat daar al haar vrienden en vriendinnen naartoe gaan.
Ze is twaalf... Kom op zeg, En wat ik begrepen heb van die school zijn ze helemaal niet zo praktiserend gelovig binnen die school, maar in Volendam heerst er gewoon een ontzettend xenofobisch klimaat en dit wordt gewoon als een stok om mee te slaan gebruikt.quote:Op maandag 4 april 2011 23:02 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Dan staat ze dus voor een keuze; haar vrienden en vriendinnen, of haar geloof. En als ik een paar posts in dit topic mag geloven, hoeft dat geloof niet zo voor haar vader...
Dit om aan te geven dat het vonnis wel degelijk als een (revanchistische) overwinning op de moslims en links wordt gevierd en dat dit ook wel hier op fok zal gebeuren, al dan niet onder de sluier van tevredenheid met een prima rechterlijk besluit ten faveure van de vrijheid van onderwijs...quote:
Ik vind het een trieste zaak dat de bekrompenheid van de menigte nu een 12-jarig meisje dwingt tot de keuze tussen haar geloof of haar vrienden.quote:Op maandag 4 april 2011 23:07 schreef Tem het volgende:
[..]
Het punt is dat ze in Volendam er over het algemeen anders over denken en zoals met veel zaken worden niet de wensen van 1 individu als richtlijn genomen.
Wat is daar ondeugdelijk aan, even los van het feit dat er ook andere motivaties mogelijk zijn?quote:Op maandag 4 april 2011 22:27 schreef Boldface het volgende:
Ik vind het verbod terecht en ben daar blij mee. Maar met de motivatie ben ik minder blij. Er wordt namelijk verwezen naar de katholieke grondslag van de school, die andere geloofsuitingen niet aanvaardt. Die argumentatie vind ik ondeugdelijk.
Ik dacht altijd dat een religieuze grondslag van een school vooral op de leraren en eventueel de lesstof slaat, maar niet dat de leerlingen worden verplicht zich hieraan te conformeren.quote:Op maandag 4 april 2011 23:12 schreef Gaspedaal het volgende:
[..]
Wat is daar ondeugdelijk aan, even los van het feit dat er ook andere motivaties mogelijk zijn?
Vrijheid van godsdienst houdt ook in dat de ene godsdienst het uitdragen van de andere godsdienst mag weren op een "eigen opleidingsinstituut". Het is net zo bekrompen als het klinkt, maar wel rechtvaardig. Wil je dit soort zaken in de toekomst voorkomen, dan zul je alleen nog maar openbare scholen moeten toestaan, waar overigens niks mis mee zou zijn. Ze heeft "het geloven" in ieder geval niet van thuis uit meegekregen, dat zou dus net zo zeer opstandig puberaal gedrag kunnen zijn.quote:Op maandag 4 april 2011 23:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Precies. En dat is natuurlijk niet wat vrijheid van godsdienst zou moeten inhouden.
[..]
Wie zegt dat ze gelooft voor d'r vader?
Een paar reacties op een, door PVV stemmers bewoond, forum zegt niks.quote:Op maandag 4 april 2011 23:08 schreef Terecht het volgende:
[..]
Dit om aan te geven dat het vonnis wel degelijk als een (revanchistische) overwinning op de moslims en links wordt gevierd en dat dit ook wel hier op fok zal gebeuren, al dan niet onder de sluier van tevredenheid met een prima rechterlijk besluit ten faveure van de vrijheid van onderwijs...
Precies. Persoonlijk vind ik dat je religie maar in je eigen tijd praktiseert en dan kunnen ouders of kinderen geheel naar eigen vrije wil op zaterdag of na het reguliere onderwijs een keuze maken in wat voor levensovertuiging nog extra onderwijs wenselijk is.quote:Op maandag 4 april 2011 23:14 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Vrijheid van godsdienst houdt ook in dat de ene godsdienst het uitdragen van de andere godsdienst mag weren op een "eigen opleidingsinstituut". Het is net zo bekrompen als het klinkt, maar wel rechtvaardig. Wil je dit soort zaken in de toekomst voorkomen, dan zul je alleen nog maar openbare scholen moeten toestaan, waar overigens niks mis mee zou zijn. Ze heeft "het geloven" in ieder geval niet van thuis uit meegekregen, dat zou dus net zo zeer opstandig puberaal gedrag kunnen zijn.
Het zegt trouwens ook genoeg dat de nodige mensen hier suggereren dat tevredenheid over deze uitspraak alleen maar uit xenofobie kan komen...
Het gaat me niet om het vonnis van die rechter, ik probeer de blijdschap/tevredenheid die koosvogels signaleert t.a.v. dit vonnis te verklaren. Een deel van die verklaring zal er idd in liggen dat het onderwerp sowieso een kristalpunt is van klassiek botsende meningen over bijv vrijheid van meningsuiting, vrijheid van godsdienst en vrijheid van vereniging net zoals dat bij de discussie over het rookverbod of abortus het geval is, maar m.i. spelen hier ook antimoslim- en antilinkse sentimenten mee, sowieso vanuit de pvv-hoek.quote:Op maandag 4 april 2011 23:18 schreef UncleDolan het volgende:
[..]
Een paar reacties op een, door PVV stemmers bewoond, forum zegt niks.
De school in kwestie is geen openbaar terrein en mag de school zelf de regels bepalen, net als dat een restaurant of een club een kleding beleid mag hebben. Wat dat betreft doet de discussie me een beetje denken aan de rookverbod discussie.
Ik had gedacht dat die vrijheid zou ophouden bij het punt dat je vrijheden van anderen beperkt. Maar blijkbaar werkt het niet zo.quote:Op maandag 4 april 2011 23:14 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Vrijheid van godsdienst houdt ook in dat de ene godsdienst het uitdragen van de andere godsdienst mag weren op een "eigen opleidingsinstituut". Het is net zo bekrompen als het klinkt, maar wel rechtvaardig.
Koos had het over mensen hier op Fok, en ik heb hier niemand uit xenofobie of moslimhaat zien reageren. Tsja, als een op een PVV site gaat kijken zul je ongetwijfeld dat soort sentimenten tegen komen.quote:Op maandag 4 april 2011 23:40 schreef Terecht het volgende:
[..]
Het gaat me niet om het vonnis van die rechter, ik probeer de blijdschap/tevredenheid die koosvogels signaleert t.a.v. dit vonnis te verklaren. Een deel van die verklaring zal er idd in liggen dat het onderwerp sowieso een kristalpunt is van klassiek botsende meningen over bijv vrijheid van meningsuiting, vrijheid van godsdienst en vrijheid van vereniging net zoals dat bij de discussie over het rookverbod of abortus het geval is, maar m.i. spelen hier ook antimoslim- en antilinkse sentimenten mee, sowieso vanuit de pvv-hoek.
Godsdienst is nou eenmaal per definitie een beperking van vrijheid. Maar ja, als we de vrijheid van godsdienst willen schrappen, gaan veel mensen piepen en discriminatie roepen.quote:Op maandag 4 april 2011 23:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik had gedacht dat die vrijheid zou ophouden bij het punt dat je vrijheden van anderen beperkt. Maar blijkbaar werkt het niet zo.
Dat heeft niks te maken met de vrijheid van godsdienst.quote:Op maandag 4 april 2011 23:49 schreef UncleDolan het volgende:
[..]
Godsdienst is nou eenmaal per definitie een beperking van vrijheid.
Overdrijven is ook een kunst natuurlijk.quote:Op maandag 4 april 2011 23:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat een religieuze grondslag van een school vooral op de leraren en eventueel de lesstof slaat, maar niet dat de leerlingen worden verplicht zich hieraan te conformeren.
De rector verbiedt dit meisje haar geloof te betuigen op de school van haar keuze. Die school is ook de enige school in haar woonplaats. Dus dat is nogal wat.quote:Op maandag 4 april 2011 23:57 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
Overdrijven is ook een kunst natuurlijk.
Niemand dwingt deze dame tot iets of belemmert haar godsdienstkeuze.
Maar wel met jouw post waar ik op reageerde.quote:Op maandag 4 april 2011 23:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat heeft niks te maken met de vrijheid van godsdienst.
Jij haalt wat dingen door elkaar.quote:Op dinsdag 5 april 2011 00:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
De rector verbiedt dit meisje haar geloof te betuigen op de school van haar keuze. Die school is ook de enige school in haar woonplaats. Dus dat is nogal wat.
Wel op de school van haar keuze, wat de enige school in haar woonplaats is. Als ze vond dat ze ook wel een goede moslim kon zijn zonder hoofddoek te dragen, had ze het niet tot een rechtzaak laten komen.quote:Op dinsdag 5 april 2011 00:03 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
Jij haalt wat dingen door elkaar.
Niemand verbiedt dit meisje haar geloof te betuigen.
Het is haar goede recht om te vinden dat hoofddoek en goede-moslim-zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn.quote:Op dinsdag 5 april 2011 00:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wel op de school van haar keuze, wat de enige school in haar woonplaats is. Als ze vond dat ze ook wel een goede moslim kon zijn zonder hoofddoek te dragen, had ze het niet tot een rechtzaak laten komen.
Gehandicapten kunnen ook niet naar iedere school.quote:Op dinsdag 5 april 2011 00:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wel op de school van haar keuze, wat de enige school in haar woonplaats is. Als ze vond dat ze ook wel een goede moslim kon zijn zonder hoofddoek te dragen, had ze het niet tot een rechtzaak laten komen.
Gehandicapten kunnen ook niet hun rolstoel opklappen en vrolijk verder lopen. Wat een absurde vergelijking.quote:Op dinsdag 5 april 2011 00:16 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Gehandicapten kunnen ook niet naar iedere school.
Als het om iets vrijwilligs zou gaan en een volwassene zou betreffen, gaf ik je helemaal gelijk. Maar dit is een kind van 12 die naar school moet en graag bij dr vriendjes en vriendinnetjes wil blijven. Vind je het dan niet een beetje kinderachtig om haar zo voor het blok te zetten?quote:Op dinsdag 5 april 2011 00:14 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
Het is haar goede recht om te vinden dat hoofddoek en goede-moslim-zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn.
Maar een club die kledingvoorschriften hanteert is dan niet de beste plaats voor je.
Eerlijk gezegd lijkt het me meer dat ze zichzelf voor het blok zet: zij is de enige die anders wil zijn en dat is over het algemeen niet echt bevorderlijk voor vriendschappen op die leeftijd.quote:Op dinsdag 5 april 2011 00:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als het om iets vrijwilligs zou gaan en een volwassene zou betreffen, gaf ik je helemaal gelijk. Maar dit is een kind van 12 die naar school moet en graag bij dr vriendjes en vriendinnetjes wil blijven. Vind je het dan niet een beetje kinderachtig om haar zo voor het blok te zetten?
Dus?quote:Op dinsdag 5 april 2011 00:23 schreef UncleDolan het volgende:
[..]
Gehandicapten kunnen ook niet hun rolstoel opklappen en vrolijk verder lopen. Wat een absurde vergelijking.
Turkije hoeft niet leidend te zijn. Maar als je kijkt naar de Westers ontwikkelde Islamitische landen dan zie je dat hoofddoeken verboden zijn in openbare gebouwen.quote:Op maandag 4 april 2011 21:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Verlicht mij. Waarom zou Turkije leidend moeten zijn voor ons?
Uhm.. nee. Dat is wat jij beweert. Om op hetzelfde niveau te communiceren... jij vind dus dat Moslima's gelijk zijn aan gehandicapten...quote:Op dinsdag 5 april 2011 00:44 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Dus?
Nu zeg je dat zij JUIST een andere school moet zoeken.
Eerst heb je het over een klein kind dat simpelweg alleen maar bij haar vriendjes en vriendinnetjes wil blijven en verder eigenlijk niet echt stilstaat bij het wel of niet.quote:Op dinsdag 5 april 2011 00:44 schreef Tijn het volgende:
Jaja, doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg zeker?
Je kunt het die koters niet vroeg genoeg afleren om er een beetje andere ideeën op na te gaan lopen houden.
Nou eerder aan lichamelijk gehandicapten die zichzelf expres gehandicapt hebben gemaakt ja.quote:Op dinsdag 5 april 2011 01:07 schreef UncleDolan het volgende:
[..]
Uhm.. nee. Dat is wat jij beweert. Om op hetzelfde niveau te communiceren... jij vind dus dat Moslima's gelijk zijn aan gehandicapten...
Is er nog een andere middelbare school in Volendam die WEL gewoon openbaar is!?quote:Op maandag 4 april 2011 23:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Moet bijna wel.quote:Op dinsdag 5 april 2011 01:25 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Is er nog een andere middelbare school in de buurt van Volendam die WEL gewoon openbaar is!?
Kijk, zo worden karakters gekweekt.quote:Op dinsdag 5 april 2011 01:29 schreef MouzurX het volgende:
Of anders in purmerend .. ik moest ook 12km fietsen naar mijn middelbare school.
Ik zie nu dat ik het gewoon met je eens ben, maar je verkeerd begrepen had. D'oh!quote:Op dinsdag 5 april 2011 01:22 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Nou eerder aan lichamelijk gehandicapten die zichzelf expres gehandicapt hebben gemaakt ja.
Je legt jezelf een belemmering op en dan zeuren dat je met die belemmering niet overal "binnen kan."
Er is geen andere school binnen Volendam. Daarbuiten wel. Die paar kilometer fietsen zal het probleem niet zijn, maar het is natuurlijk wel jammer dat je niet gewoon met kinderen uit de buurt naar school kunt.quote:Op dinsdag 5 april 2011 01:25 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Is er nog een andere middelbare school in Volendam die WEL gewoon openbaar is!?
Ze zou dus zonder enig probleem in Volendammer klederdracht in de klas kunnen gaan zitten, compleet met de daarbij behorende hoofdbedekking.quote:Op maandag 4 april 2011 13:47 schreef RM-rf het volgende:
uitspraak:
http://zoeken.rechtspraak(...)=BQ0063&u_ljn=BQ0063
De rechter heeft de bestaande schoolrichtlijn tegen hoofdbedekkingen getoetst en vastgesteld dat die mag én die richtlijn idd voldoet om ook een islamtisch hoofddoekje te verbieden, mits de school een levenbeschouwelijke grondslag heeft, ook zonder dat het expliciet in die richtlijn staat of die uit levensbeschouwelijke grondslag zou volgen of niet.
Nee, dat conflicteert met de kleding voorschriften van de school.quote:Op dinsdag 5 april 2011 01:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ze zou dus zonder enig probleem in Volendammer klederdracht in de klas kunnen gaan zitten, compleet met de daarbij behorende hoofbedekking.
Dat is de vraag nog maar:quote:Op dinsdag 5 april 2011 01:52 schreef UncleDolan het volgende:
[..]
Nee, dat conflicteert met de kleding voorschriften van de school.
Zo'n "muts" die bij de Volendamse klederdracht hoort is een "hul" en ik kan me zomaar voorstellen dat die er bewust niet bijstaatquote:Op 8 september 2010 is aan [X] schriftelijk bevestigd dat DBC zich op het standpunt stelt dat [X] de bepaling uit het schoolreglement, luidende “Het is ten strengste verboden: (…) om binnen de school gezichtsbedekkende kleding, petten, hoeden, mutsen of hoofddoekjes te dragen” dient na te leven.
Leandra is gewoon een slechte visser.quote:Op dinsdag 5 april 2011 02:06 schreef UncleDolan het volgende:
Een hul is een muts, dus ook 'ten strengste verboden'. Lijkt me niet nodig om alles wat je op je hoofd kan zetten te benoemen in de regels.
...maar om nou iedere dag 12 km te moeten fietsen vanwege zo'n nutteloze regel is natuurlijk ook een beetje belachelijk...quote:Op dinsdag 5 april 2011 01:29 schreef MouzurX het volgende:
Of anders in purmerend .. ik moest ook 12km fietsen naar mijn middelbare school.
Ja, doekkie af dus.quote:Op dinsdag 5 april 2011 02:54 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
...maar om nou iedere dag 12 km te moeten fietsen vanwege zo'n nutteloze regel is natuurlijk ook een beetje belachelijk...
quote:Op maandag 4 april 2011 22:52 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
zou ze wel met zo'n volendams mutsje de klas in mogen?![]()
quote:Op dinsdag 5 april 2011 04:05 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ah... die reactie had ik niet van mijlen ver zien aankomen![]()
Nee, dat denk ik niet aangezien in het schoolreglement staat dat alle
hoofddeksels zijn verboden, dus daar gaan we weerook petjes en zulks.
Maar ik begrijp het hele probleem niet want dat meisje hoeft dus helemaal
geen hoofddoek te dragen, sterker nog ze is de laatste maanden al zonder
hoofddoekje naar school gegaan en dat ging prima.
Dus ik vind het een beetje rieken naar expres ophef maken.
Trouwens, wat vindt je hier dan van?
Is dit niet een beetje meten met twee maten?
http://www.elsevier.nl/we(...)ere-culturen-uit.htm
Lerares: Moslimschool sluit andere culturen uit
zaterdag 15 augustus 2009 13:14
Orthodoxe islamitische scholen bieden geen enkele ruimte aan andere culturen en
geloven en werken de integratie tegen. Niet-moslimleraren op deze scholen worden niet
als volwaardige collega's behandeld.
Dat zegt onderwijzeres Hennie Metsemakers, die een jaar werkte bij de Amsterdamse
As Siddieqschool, zaterdag in dagblad het Parool.
Marcouch
Reden voor de noodkreet van de lerares is de oproep van stadsdeelvoorzitter
Ahmed Marcouch om orthodoxe bewegingen te subsidiëren.
Volgens Metsemakers is de democratie daar niet mee gediend.
Metsemakers meent dat zij en andere niet-moslimleden van het onderwijzend team
van de As Siddieq in Zeeburg subtiel werden buitengesloten.
'In de pauzes moesten we apart eten,' zegt Metsemakers.
'Wij mochten niet hetzelfde begroet worden als moslimonderwijzers, niet met het woord
salem, vrede, want niet-moslims kunnen niet weten wat vrede is.
Andersdenkenden worden bestempeld als ongelovig.
' Metsemakers heeft de onderwijsinspectie ingeschakeld.
Geschorst
Ze werd anderhalf jaar geleden geschorst omdat zij ook de gebruiken van andere religies
in de lessen noemde.
'Ik had een tijdbalk getekend en daarop de belangrijkste gebeurtenissen van een aantal
geloven vermeld.
Het ergste vond Metsemakers dat ze de opdracht kreeg de kinderen te vertellen dat het christendom afgeschaft zal worden.
Het contract van Metsemakers werd vorig jaar niet verlengd.
Orthodoxe signatuur
Enkele jaren geleden vertrokken ook al enkele onderwijzers bij de As Siddieqschool
wegens een 'uitzonderlijk orthodoxe houding van het bestuur'.
Volgens Metsemakers is het bestuur er inmiddels in geslaagd de orthodoxe signatuur
in alle gelederen door te voeren, ook al bestaat de helft van het team uit niet-moslimleerkrachten.
De school wil volgens haar kinderen leren dat zij geen vrienden mogen zijn van ongelovigen.
'Alleen moslims kunnen immers goede mensen zijn.'
Bij As Siddieq was men niet bereikbaar voor commentaar.
Waarom heb je het idee dat het meten met twee maten is? Uit het stuk komt niet naar voren of genoemde praktijken ook in het beleid zijn vastgelegd.quote:Op dinsdag 5 april 2011 04:31 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Even een crosspost da's even makkelijker op dit tijdstip.
Is wel on topic hier geloof ik.
Hoofddoek
Heeft niets met moslims te maken. Is mens eigen. We zijn een zielig, zeikerig volkje geworden.quote:Op dinsdag 5 april 2011 01:39 schreef MouzurX het volgende:
Ik begin dat gezeik met moslims echt gewoon beu te raken.
Altijd overal uitzonderingen voor eisen.
Hey ik geloof in de grote hoed en voor mijn geloof moet ik een gigantisch hoge hoed opzetten.
Waarbij er trouwens in het boek van de grote hoed niet echt staat dat je die moet opzetten.
Het meten met twee maten kan je bijvoorbeeld opmaken uit deze zin;quote:Op dinsdag 5 april 2011 07:32 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Waarom heb je het idee dat het meten met twee maten is? Uit het stuk komt niet naar voren of genoemde praktijken ook in het beleid zijn vastgelegd.
Ja... dus?quote:Op dinsdag 5 april 2011 09:08 schreef niels0 het volgende:
Ik vind het allebei belachelijk. Vind jij het trouwens normaal dat 13 jarige hollandse meiden er tegenwoordig vaker uitzien als hoer dan kuis?
Je hebt het over een meisje van 13 jaar en dan ook meteen dat hoge hakken alsquote:Op dinsdag 5 april 2011 09:26 schreef niels0 het volgende:
Nee, maar schouders mogen wel bedekt zijn en liever geen hoge hakken. Naar school bedoel ik dan, als onderdeel van avondkleding kan het best smaakvol zijn.
Je hebt gelijk, het lijkt idd dat NL steeds achterlijker wordt met de binnenkomst van mensen die in onzichtbare wezens geloven en nog eisen stellen ook.quote:Op dinsdag 5 april 2011 08:36 schreef niels0 het volgende:
Ik ben net wat reakties van het volk wezen lezen op geenstijl.nl en daar ben ik van geschrokken. Wat een haat. Pfff, dat mensen niet begrijpen dat gepolariseerde samenlevingen minder leefbaar zijn dan harmonieuze en dat het ook nog eens slecht is voor de economie. Het lijkt wel of het gros van de bevolking steeds achterlijker wordt. En dan de Islam een achterlijke ideologie noemen, nou, veel PVV-stemmers kunnen er ook wat van. Angst en domheid lijken te regeren. Droevig.
quote:Sheikh Fawaz reageert op uitspraak Don Bosco-Gate
Gaarne even uw aandacht voor de kankerwensende (1) haatbaard Sheikh Juneid Fawaz (picca) op zijn eigen shariakanaaltje. Meneer doet op Salafisme24 nogal rellen over het hoofddoekje van Imane Mahssan. Die Vollendamse meis, met religieuze anorexia. Voor de lulz. Het is overigens niet toegestaan voor moslims om hun kinderen in te schrijven op scholen die een ander geloof leren dan de Islam. Dit om te voorkomen dat onze kinderen overspoeld raken met twijfels en foute gedachten. Wij moeten onze kinderen uitsluitend inschrijven op Islamitische scholen. Als deze optie niet mogelijk is, dan moeten wij hen inschrijven op een openbare school. Dit om te voorkomen dat zij tot bepaalde zaken worden gedwongen die in strijd zijn met hun geloof. [...] Betekent deze uitspraak dat ook moeder Theresa geweigerd zou worden op het Don Bosco college? Daarom vragen wij jullie: Of jullie houden dit beeld van Maria in stand en staan het dragen van de hoofddoek toe, of jullie verwijderen deze afbeeldingen en vervangen deze met de zinnenprikkelende afbeeldingen waar de abris van dit land vol mee hangen.
Update: Hopla. Daar is de reactie van rector Dekkers van het Don Bosco in Volendam: "Zak in de poep, Sheikh Afwas. Ook nonnen mogen geen hoofddoek dragen op onze school."
er zit op zijn minst een ''luchtje'' aanquote:Op dinsdag 5 april 2011 10:34 schreef ReplaR het volgende:
Samenvatting van dit topic:
De Moslims moeten alle vrijheid krijgen om te doen wat ze willen, bij de katholieken moet het verboden zijn zodat die eerstgenoemde groep hun gang kan gaan.
Vrijheid van godsdienst telt alleen voor de moslims maar niet voor de katholieken
hyprocrieten
Ik zeg....onbeperkt worsten eten!!quote:Belgische moslima wil schadevergoeding Hema
BRUSSEL - Een twintigjarige Belgische moslima wil een schadevergoeding van de Hema, omdat ze op straat is gezet wegens het dragen van een hoofddoek.
De Vlaamse krant De Standaard heeft dat dinsdag gemeld.
De vrouw werkte als cassière bij de Hemavestiging in Genk. In februari werd haar contract niet verlengd, omdat ze haar hoofddoek niet wilde afdoen in de winkel. Klanten hadden over haar geklaagd. Later kreeg ze een baan aangeboden als magazijnbediende, maar die weigerde ze.
De zaak trok veel aandacht in België. In Genk werd een protestmars gehouden om het beleid van de Hema aan te klagen.
Ze doen alsof hun neus bloedt voor eigen belang.quote:Op dinsdag 5 april 2011 10:58 schreef 3-voud het volgende:
Ik blijf me verbazen dat mensen blijven beweren dat er geen rode draad in te vinden is en alles weggezet wordt als incidentje. Ondanks het telkens weer terug komt in die cultuur, religie en afkomst.
Straks beweren ze nog dat gras rood is.
quote:Op dinsdag 5 april 2011 10:58 schreef 3-voud het volgende:
Ik blijf me verbazen dat mensen blijven beweren dat er geen rode draad in te vinden is en alles weggezet wordt als incidentje. Ondanks het telkens weer terug komt in die cultuur, religie en afkomst.
Ach ik ben hier op FOK! heel wat gewend. Er zijn bepaalde posters die nooit zullen veranderen.quote:Op dinsdag 5 april 2011 11:03 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Ze doen alsof hun neus bloedt voor eigen belang.
Het zijn allang geen incidentje's meer maar het is schering en inslag.quote:Op dinsdag 5 april 2011 10:58 schreef 3-voud het volgende:
En weer is het de schuld van de ander.... als ze al iemand de schuld willen geven...geef dan de schuld aan die handweigeraar....daar is het begonnen.quote:Op dinsdag 5 april 2011 11:26 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Het zijn allang geen incidentje's meer maar het is schering en inslag.
En straks is het ''huilen met de pet op'' of eerder nog als ze zo
doorgaan met een hoofddoek om
http://www.parool.nl/paro(...)er-PVV-klimaat.dhtml
04-04-11 23:51 uur
In een open brief aan het Collegebestuur van de Hogeschool van Amsterdam geeft
student Abdelkarim El-Fassi zijn kritiek op het besluit van de HvA om de stilteruimte in
het HvA-gebouw Leeuwenburg te sluiten.
De student vraagt zich af 'waarom de HvA bezwijkt onder het PVV-klimaat'.
De stilteruimte in het pand aan de Weesperzijde werd alleen door moslims gebruikt
om te bidden en na alle ophef over de handenweigerende docent besloot de HvA
de ruimte te sluiten.
El-Fassi, student Nieuwe Media aan de Universiteit van Amsterdam, vindt dat een
kwalijke zaak zo schrijft hij op het weblog van Nederlandse moslims wijblijvenhier.nl.
Hij vindt dat de HvA met de sluiting een duidelijk signaal afgeeft van een anti-islam
klimaat.
"De school is niet alleen een plek waar onderwijs dient te worden aangeboden,
maar een plek waar de geest zich op zoveel mogelijke fronten dient te ontwikkelen",
aldus El-Fassi.
"Het bestaan van het gebedshuis sierde de HvA.
Het straalde gastvrijheid en tolerantie uit in een tijd waar dat niet meer vanzelfsprekend is.
De HvA was een kweekvijver van multi-etnisch talent.
Door deze ontwikkeling zal ik echter iedereen afraden om voor uw instelling te kiezen."
De HvA heeft nog niet gereageerd op de openbare klacht.
Als ze zo doorgaan dan bereiken ze precies het omgekeerde, al die eisen
en uitzondering gaan steeds meer irritatie opwekken ben ik bang...
Gelukkig zit hij in Nederland, waar hij kan kiezen welke school hij bij kan wonen en waar hij zijn grieven op het internet kan publiceren zonder opgepakt kan worden door de geheime politie, en ook het land waar een HvA de vrijheid heeft een stilteruimte te sluiten die ze zelf geopend hebben.quote:Op dinsdag 5 april 2011 11:26 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
http://www.parool.nl/paro(...)er-PVV-klimaat.dhtml
04-04-11 23:51 uur
In een open brief aan het Collegebestuur van de Hogeschool van Amsterdam geeft
student Abdelkarim El-Fassi zijn kritiek op het besluit van de HvA om de stilteruimte in
het HvA-gebouw Leeuwenburg te sluiten.
De student vraagt zich af 'waarom de HvA bezwijkt onder het PVV-klimaat'.
De stilteruimte in het pand aan de Weesperzijde werd alleen door moslims gebruikt
om te bidden en na alle ophef over de handenweigerende docent besloot de HvA
de ruimte te sluiten.
El-Fassi, student Nieuwe Media aan de Universiteit van Amsterdam, vindt dat een
kwalijke zaak zo schrijft hij op het weblog van Nederlandse moslims wijblijvenhier.nl.
Hij vindt dat de HvA met de sluiting een duidelijk signaal afgeeft van een anti-islam
klimaat.
"De school is niet alleen een plek waar onderwijs dient te worden aangeboden,
maar een plek waar de geest zich op zoveel mogelijke fronten dient te ontwikkelen",
aldus El-Fassi.
"Het bestaan van het gebedshuis sierde de HvA.
Het straalde gastvrijheid en tolerantie uit in een tijd waar dat niet meer vanzelfsprekend is.
De HvA was een kweekvijver van multi-etnisch talent.
Door deze ontwikkeling zal ik echter iedereen afraden om voor uw instelling te kiezen."
De HvA heeft nog niet gereageerd op de openbare klacht.
Dat ben ik in principe met je eens, maar als men die regel dan wil laten varen moeten ze hem in het geheel opheffen, in plaats van een uitzondering maken voor iemand die gelovig is. DAT zou pas echt nergens op slaan..quote:Op maandag 4 april 2011 13:40 schreef MouzurX het volgende:
Overal geldt de regel geen petjes/andere hoofddeksels maar die regel slaat natuurlijk nergens op.
Jij vind een petje significant anders dan een hoofddoek? Kan je daar ook argumenten voor leveren?quote:Op maandag 4 april 2011 13:31 schreef JackHerrer het volgende:
[..]
Die bepaalde users ken ik ja (DMX), hun hele postgeschiedenis bestaat ook alleen maar uit berichten over moslims waar ze alles recht lullen wat krom is en alles bagatelliseren.quote:Op dinsdag 5 april 2011 11:11 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
[..]
Ach ik ben hier op FOK! heel wat gewend. Er zijn bepaalde posters die nooit zullen veranderen.
Blijven ontkennen en zeggen dat het incidenten zijn. Vaak zijn dit nog studenten filosofie oid...om het nog maar iets erger te maken. Als ze straks van de Uni af zijn en het echte leven instappen zullen ze ook wel gaan inzien dat de buitenwereld helemaal niet zo vrolijk en multiculti is als ze graag hadden gezien.
Net zoals dat er users zijn die bij elk bericht over Moslims beginnen te gillen dat het land naar de klote gaat, en überhaupt van vrijwel alles wat er mis is in de wereld de schuld geven aan de Islam..quote:Op dinsdag 5 april 2011 11:49 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Die bepaalde users ken ik ja (DMX), hun hele postgeschiedenis bestaat ook alleen maar uit berichten over moslims waar ze alles recht lullen wat krom is en alles bagatelliseren.
Dat zullen dan waarschijnlijk mensen zijn die tussen veel moslims wonen als ik in Overvecht.quote:Op dinsdag 5 april 2011 11:51 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Net zoals dat er users zijn die bij elk bericht over Moslims beginnen te gillen dat het land naar de klote gaat, en überhaupt van vrijwel alles wat er mis is in de wereld de schuld geven aan de Islam..
De waarheid zal in het midden liggen
Typisch zo'n relativerende hollandse opmerking om de lieve vrede te bewaren (vroeger was dat natuurlijk voor de handel), maar de waarheid ligt zelden in het midden.quote:Op dinsdag 5 april 2011 11:51 schreef Jeff89 het volgende:
Net zoals dat er users zijn die bij elk bericht over Moslims beginnen te gillen dat het land naar de klote gaat, en überhaupt van vrijwel alles wat er mis is in de wereld de schuld geven aan de Islam..
De waarheid zal in het midden liggen
Maar ik ben geen Moslim, dus ik ben meer geneigd te denken dat de waarheid richting mijn kant ligt.. We dwalen trouwens af van de discussie heren. Het onderwerp was doeken specifiek, en uitzonderingen op religieuze gronden in het algemeen. Niet of Moslims wel of niet de vertegenwoordiging van, dan wel de manifestatie van het Pure Kwaad zijnquote:Op dinsdag 5 april 2011 11:57 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Typisch zo'n relativerende hollandse opmerking om de lieve vrede te bewaren (vroeger was dat natuurlijk voor de handel), maar de waarheid ligt zelden in het midden.
Voor moslims ligt de waarheid natuurlijk geheel aan hun kant, geen twijfel mogelijk.
Die regels mogen ze wat mij betreft op elke school invoeren. Dit zijn fatsoenlijke manieren.quote:Op dinsdag 5 april 2011 08:54 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Het meten met twee maten kan je bijvoorbeeld opmaken uit deze zin;
Orthodoxe islamitische scholen bieden geen enkele ruimte aan andere culturen
en volgens mij wordt dit nu juist de school in Volendam verweten.
Dit zijn de regels van Het Islamitisch College Amsterdam.
http://www.islamitischcollegeamsterdam.nl/afsprakenregels.html
Kleding:
Houd je aan de kledingregels.
Kleding is niet doorzichtig en niet strak.
Kleding is niet opvallend van kleur, materiaal of motief.
Kleding van meisjes lijken niet op die van jongens of omgekeerd.
Gebruik geen make-up en óf nagellak.
Draag geen afbeeldingen van mens, dier of symbolen van ideologieën
of godsdiensten.
Jongens dragen altijd een lange broek en hebben hun bovenlichaam en
bovenarmen bedekt.
Jongens hebben hun haren kortgeknipt en dragen geen pet.
Meisjes dragen kleding die het hele lichaam, uitgezonderd handen en gezicht,
bedekt.
Meisjes dragen een rok of jurk en een hoofddoek. Een niqaab is niet toegestaan.
Draag in de klas geen jas, maar berg die in je kluis.
Ik neem dus aan dat je je ook als niet Islamitisch leerling moet houden aan
deze kledingregels en je verplicht bent om als meisje daar een hoofddoek
te dragen.
Dus waarom mag een Katholieke School dan geen regels hebben waarin
staat dat zij de hoofddoek verbieden?
Dit behalve hoofddoek.quote:Op dinsdag 5 april 2011 14:11 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Die regels mogen ze wat mij betreft op elke school invoeren. Dit zijn fatsoenlijke manieren.
Fatsoen is tegenwoordig op veel scholen ver te zoeken.
Huh? Het dragen van hoofddoekjes is daar verplicht? Zoiets hoef je toch niet speciaal vast te leggen in de huisregels? Ze dragen het immers allemaal uit vrije wil.quote:Op dinsdag 5 april 2011 08:54 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Het meten met twee maten kan je bijvoorbeeld opmaken uit deze zin;
Orthodoxe islamitische scholen bieden geen enkele ruimte aan andere culturen
en volgens mij wordt dit nu juist de school in Volendam verweten.
Dit zijn de regels van Het Islamitisch College Amsterdam.
http://www.islamitischcollegeamsterdam.nl/afsprakenregels.html
Kleding:
Houd je aan de kledingregels.
Kleding is niet doorzichtig en niet strak.
Kleding is niet opvallend van kleur, materiaal of motief.
Kleding van meisjes lijken niet op die van jongens of omgekeerd.
Gebruik geen make-up en óf nagellak.
Draag geen afbeeldingen van mens, dier of symbolen van ideologieën
of godsdiensten.
Jongens dragen altijd een lange broek en hebben hun bovenlichaam en
bovenarmen bedekt.
Jongens hebben hun haren kortgeknipt en dragen geen pet.
Meisjes dragen kleding die het hele lichaam, uitgezonderd handen en gezicht,
bedekt.
Meisjes dragen een rok of jurk en een hoofddoek. Een niqaab is niet toegestaan.
Draag in de klas geen jas, maar berg die in je kluis.
Ik neem dus aan dat je je ook als niet Islamitisch leerling moet houden aan
deze kledingregels en je verplicht bent om als meisje daar een hoofddoek
te dragen.
Dus waarom mag een Katholieke School dan geen regels hebben waarin
staat dat zij de hoofddoek verbieden?
Wat is fatsoen dan?quote:Op dinsdag 5 april 2011 14:11 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Die regels mogen ze wat mij betreft op elke school invoeren. Dit zijn fatsoenlijke manieren.
Een niet-moslim wil niet naar een islamitische school. Die gaat liever naar een school naar keuze en reist dan een dorpje verder.quote:Op dinsdag 5 april 2011 14:29 schreef MouzurX het volgende:
Inderdaad weer typisch dat het dus een moslima is die over een katholieke school zeikt maar ik nog geen gezeik heb gehoord van een niet-moslim die naar een islamitisch school wilt.
O wacht daar kom je dan wrs niet eens binnen.
O wacht2 al die scholen zijn kut dus wie wilt er nou heen.
Mwah. Als ik in het dorp maar 1 school heb staan en die is toevallig 'islamitisch' en al mijn vrienden gaan daar ook heen, dan heb ik ook weinig zin om speciaal omdat IK geen moslim ben, dan maar 10 KM iedere dag te fietsen naar een andere stad/dorp om daar naar een 'openbare' school te gaan.quote:Op dinsdag 5 april 2011 14:35 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Een niet-moslim wil niet naar een islamitische school. Die gaat liever naar een school naar keuze en reist dan een dorpje verder.
Waarom moet zij ons lastig vallen met haar geloof?quote:Op dinsdag 5 april 2011 14:48 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Mwah. Als ik in het dorp maar 1 school heb staan en die is toevallig 'islamitisch' en al mijn vrienden gaan daar ook heen, dan heb ik ook weinig zin om speciaal omdat IK geen moslim ben, dan maar 10 KM iedere dag te fietsen naar een andere stad/dorp om daar naar een 'openbare' school te gaan.
Het zou gewoon puur om het onderwijs moeten gaan. Niets meer en niets minder. Als een meisje zich lekkerder voelt met een hoofddoekje om, dan heeft in principe niemand daar last van. Waarom dan toch dat kind lastig vallen met een verbod?
En zoals ik al aangaf, ik vind het ook onzin wanneer het geldt voor petjes of whatever.
Mwah, als ik kinderen had dan zouden die niet eens naar een islamitische school mogen. Ook al zou hij of zij dat heel graag willen omdat het lekker dicht in de buurt is.quote:Op dinsdag 5 april 2011 14:48 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Mwah. Als ik in het dorp maar 1 school heb staan en die is toevallig 'islamitisch' en al mijn vrienden gaan daar ook heen, dan heb ik ook weinig zin om speciaal omdat IK geen moslim ben, dan maar 10 KM iedere dag te fietsen naar een andere stad/dorp om daar naar een 'openbare' school te gaan.
Het zou gewoon puur om het onderwijs moeten gaan. Niets meer en niets minder. Als een meisje zich lekkerder voelt met een hoofddoekje om, dan heeft in principe niemand daar last van. Waarom dan toch dat kind lastig vallen met een verbod?
En zoals ik al aangaf, ik vind het ook onzin wanneer het geldt voor petjes of whatever.
Leerlinge in hoger beroep om hoofddoekjesverbodquote:De leerlinge van het Don Bosco College in Volendam gaat in hoger beroep tegen de uitspraak van de rechtbank in Haarlem. Die bepaalde maandag dat de school hoofddoekjes mag verbieden, omdat dat past in de katholieke grondslag die andere geloofsuitingen binnen de school niet aanvaardt.
Het 15-jarige meisje is teleurgesteld en verbaasd over de uitspraak, laat haar advocaat Jelle Klaas dinsdag weten. Ze vindt dat er sprake is van een onrechtmatige daad die door de school tegen haar gepleegd wordt. "Het recht van het meisje op de ontwikkeling van haar identiteit wordt door de school verloochend en haar recht op onderwijs en godsdienstvrijheid wordt geschonden", stelt Klaas.
De leerlinge van de school was naar de rechter gestapt om voor elkaar te krijgen dat zij op de school een hoofddoek tijdens de les mag dragen. De Commissie Gelijke Behandeling oordeelde eerder dat de katholieke school het meisje ten onrechte heeft verboden tijdens de les een hoofddoek te dragen. De school besloot toch het verbod te handhaven en heeft nu zijn gelijk gehaald.
Dinsdag verscheen de leerlinge overigens zonder hoofddoek op school, liet een woordvoerder van het Don Bosco College weten.
Die advocaat zit er helemaal naast. Er wordt haar niets ontnomen...ze mag alleen dat stinkdoekje niet op. Als ze dat wel wil gaat ze maar een dorp verder naar school.quote:Op dinsdag 5 april 2011 15:24 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Leerlinge in hoger beroep om hoofddoekjesverbod
Het zit madam wel hoog, hé?
Is dat zo raar dan?quote:Op dinsdag 5 april 2011 15:24 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Leerlinge in hoger beroep om hoofddoekjesverbod
Het zit madam wel hoog, hé?
Je met alle geweld islamitisch kleden terwijl je op een katholieke school zit? Helemaal normaal is het ook weer niet.quote:
Hoe valt ze anderen lastig met haar geloof als ze zelf gewoon alleen een hoofddoekje draagt? het is toch haar hoofd?quote:Op dinsdag 5 april 2011 14:55 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Waarom moet zij ons lastig vallen met haar geloof?
Mensen hier nemen aanstoot aan korte rokjes, nou persoonlijk neem ik dus ook aanstoot aan een hoofddoek.
Daarnaast ben ik tegen enige uiting van geloof in het openbaar maar dat is een andere zaak.
Waarschijnlijk zit ze op die school omdat ze weinig keus heeft. En omdat zij dus WEL tolerant is naar andere geloven toe en het als iets persoonlijks ziet. Net als haar eigen keuze om een hoofddoekje te dragen.quote:Op dinsdag 5 april 2011 15:33 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Je met alle geweld islamitisch kleden terwijl je op een katholieke school zit? Helemaal normaal is het ook weer niet.
Ja, als het haar echt menens was geweest, zat ze al lang op een andere school waar hoofddoekjes wél toegestaan zijn. Wat ze nu doet is gewoon trollen...quote:
Weinig keus? Ligt Volendam ineens 200 kilometer van Amsterdam, Purmerend, Edam, waar wel openbare scholen zijn?quote:Op dinsdag 5 april 2011 15:34 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zit ze op die school omdat ze weinig keus heeft. En omdat zij dus WEL tolerant is naar andere geloven toe en het als iets persoonlijks ziet. Net als haar eigen keuze om een hoofddoekje te dragen.
Wat kan jij leuteren zeg.quote:Op dinsdag 5 april 2011 15:34 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zit ze op die school omdat ze weinig keus heeft. En omdat zij dus WEL tolerant is naar andere geloven toe en het als iets persoonlijks ziet. Net als haar eigen keuze om een hoofddoekje te dragen.
Noch naar om het even welke school trouwens.quote:Op dinsdag 5 april 2011 15:35 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Ja,.. ik ga ook niet in een boeren overall naar een Islamitische school.
De kans is net zo groot dat ze in het gereformeerde Schubbekutteveen wonen en de shoarmaboer de enige moslim is die ze kennen, maar dat weerhoudt ze er uiteraard niet van zo xenofobisch als de pest te zijn.quote:Op dinsdag 5 april 2011 11:54 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Dat zullen dan waarschijnlijk mensen zijn die tussen veel moslims wonen als ik in Overvecht.
Jij legt het Don & Ad college juist een 'verbod' op om de eigen identiteit, wat dat ook moge zijn dat is aan hun om te bepalen, uit te dragen. Jij bent kortom wel degelijk voor onvrijheid. Bovendien is dat nog een grondwettelijk beschermde vrijheid van die school ook!quote:Op dinsdag 5 april 2011 15:33 schreef Yi-Long het volgende:
Tja, daar ga ik dus allemaal niet in mee. Ik ben heel erg tegen 'verboden', mensen zaken opleggen, etc etc. Vooral wanneer er goede inhoudelijke argumenten daarvoor ontbreken.
Die man heeft toch ook een hypotheek en kinderen.quote:Op dinsdag 5 april 2011 15:40 schreef DDDDDaaf het volgende:
Treurig trouwens dat die advocaat zich zelfs nu, nu de aap uit de mouw gekomen is, voor dit karretje laat spannen. Dit is nl. gewoon een aktie van een lastige puber die zich tegen haar omgeving wil afzetten...
Katholieke school anno 2011 <> Religieuze voorschriften zo'n 3000 jaar geleden opgesteld.....quote:Op dinsdag 5 april 2011 16:11 schreef oompaloompa het volgende:
Maar in de bijbel staat dat vrouwen hun haar moeten bedekken, wat als nou alle scholieren dat type hoofddoek nemen?
En dat ben ik 100% ben je eens, in principe. Alleen wijst de praktijk uit dat petjes, mutsen, hoeden etc gewoon niet getolereerd worden op de meeste scholen, of op z'n minst niet in de les.quote:Op dinsdag 5 april 2011 14:48 schreef Yi-Long het volgende:
Ja, nee. Soms wel, niet.quote:Op dinsdag 5 april 2011 14:23 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Huh? Het dragen van hoofddoekjes is daar verplicht? Zoiets hoef je toch niet speciaal vast te leggen in de huisregels? Ze dragen het immers allemaal uit vrije wil.
Dus jij vindt serieus dat meisjes kleding moeten dragen die het hele lichaam,quote:Op dinsdag 5 april 2011 14:11 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ja snap ik, maar je kunt moeilijk zeggen dat het dan niet bij de identiteit van de school past toch?quote:Op dinsdag 5 april 2011 16:13 schreef Morendo het volgende:
[..]
Katholieke school anno 2011 <> Religieuze voorschriften zo'n 3000 jaar geleden opgesteld.....
Ik snap deze post niet helemaal...quote:Op dinsdag 5 april 2011 16:30 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ja, nee. Soms wel, niet.
Disana liet het ons heel mooi zien. Als de hoofddoek/burka in een discussie beland met Wilders, de PVV of recht vs. links, is het allemaal vrije wil van die meiden. Komt geen dwang om de hoek kijken.
Maar zitten die dingen in een discussie over verkrachting e.d. zijn ze opeens verplicht door de man die juist verkrachting wil voorkomen.
Je kunt er dus alle kanten mee op. Klets maar vierkant in de rondte, je hebt genoeg van die vrijheidsstrijders die de idiote tweespan negeren en blind achter je staan. "Links" heet dat geloof ik.
quote:Op dinsdag 5 april 2011 16:13 schreef Morendo het volgende:
[..]
Katholieke school anno 2011 <> Religieuze voorschriften zo'n 3000 jaar geleden opgesteld.....
Is inderdaad ironisch bedoeld. En wel omdat het alle kanten op kan.quote:Op dinsdag 5 april 2011 16:53 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ik snap deze post niet helemaal...
Is dit ironisch bedoeld?
Serieus ik snap hem niet.
Is het de bedoeling dat we straks alle moslimregels moeten
gaan naleven?
IK wil geen Burka aan ...![]()
Misschien Disana wel, maar dat mag toch?
Jij ook als je wilt,
Ik zeg doen !!!
ah... vandaar dat ik het niet snapte...quote:Op dinsdag 5 april 2011 17:09 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Is inderdaad ironisch bedoeld. En wel omdat het alle kanten op kan.
Als de PVV/Wilders tegengewerkt kan worden is zon doek allemaal "vrije keuze". Als de discussie over verkrachters ondersteund moet worden is het dragen ervan plots "een plicht" en ingevoerd om de verkrachters een halt toe te roepen.
Word je nou nooit moe van dat gedraai van jezelf?quote:Op dinsdag 5 april 2011 17:38 schreef Gia het volgende:
Maandag kwam ze zonder hoofddoek op school.
Het kan dus wel!!
Daarmee spreekt ze zichzelf tegen, feitelijk.
Ze wordt beperkt in haar mogelijkheden tot het volgen van het gewenste onderwijs als ze geen hoofddoek mag dragen. Dan zou ze dus thuis moeten blijven.
Nee. Daarbij denk ik hier allang zo over, dus hoezo gedraai?quote:Op dinsdag 5 april 2011 17:39 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Word je nou nooit moe van dat gedraai van jezelf?²
Omdat het niet uitmaakt wat het meisje doet, je blijft er tegen.quote:Op dinsdag 5 april 2011 17:43 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee. Daarbij denk ik hier allang zo over, dus hoezo gedraai?
Dat is toch juist het bewijs dat ze niet draait, lijkt mij.quote:Op dinsdag 5 april 2011 17:45 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Omdat het niet uitmaakt wat het meisje doet, je blijft er tegen.²
Ze doet nu de hoofddoek af en het is nog niet goed.quote:Op dinsdag 5 april 2011 17:49 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Dat is toch juist het bewijs dat ze niet draait, lijkt mij.
Waar roept Gia precies dat madam moslima zonder hoofddoek geen onderwijs mag krijgen?quote:Op dinsdag 5 april 2011 17:50 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ze doet nu de hoofddoek af en het is nog niet goed.²
Het gaat om Gia in het algemeen, niet specifiek dit topic. Haar mening is per definitie tegen Moslims. Daarom zeg ik, wat het meisje ook had gedaan, het was toch niet goed volgens Gia.quote:Op dinsdag 5 april 2011 17:53 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Waar roept Gia precies dat madam moslima zonder hoofddoek geen onderwijs mag krijgen?
Pardon? De enige die niet consequent is, is het meisje zelf.quote:Op dinsdag 5 april 2011 17:50 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ze doet nu de hoofddoek af en het is nog niet goed.²
Hoe denk jij er dan precies over BansheeBoy?quote:Op dinsdag 5 april 2011 17:45 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Omdat het niet uitmaakt wat het meisje doet, je blijft er tegen.²
Mag een Joodse leerling daar een keppeltje dragen, is een betere vraag.quote:Op dinsdag 5 april 2011 17:57 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
En vindt je dan ook dat een Islamitische school een uitzondering zou
moeten maken als daar een (wel al dan niet islamitische leerlinge) geen
hoofddoekje wil dragen?
Ook twee goeie vragen misschien weet BansheeBoy dat...quote:Op dinsdag 5 april 2011 17:59 schreef Gia het volgende:
[..]
Mag een Joodse leerling daar een keppeltje dragen, is een betere vraag.
Mag een juffrouw daar in spijkerbroek en t-shirt, zonder hoofddoek voor de klas staan?
Wat mij betreft wel, maar als de rector van hetzelfde type is als Don Bosco niet.quote:Op dinsdag 5 april 2011 17:59 schreef Gia het volgende:
[..]
Mag een Joodse leerling daar een keppeltje dragen, is een betere vraag.
Het personeel is een hele andere kwestie natuurlijk, want die worden geselecteerd door de directie. Als een vrouw in spijkerbroek en T-shirt zonder hoofddoek wordt aangenomen op een Islamitische school, zal ze ook waarschijnlijk zo voor de klas mogen verschijnen... maar de kans dat zo'n vrouw überhaupt aangenomen wordt als de school daar problemen mee zou hebben, is natuurlijk nihil.quote:Mag een juffrouw daar in spijkerbroek en t-shirt, zonder hoofddoek voor de klas staan
Ik gok eigenlijk dat een leerling daar geen keppeltje mag dragenquote:Op dinsdag 5 april 2011 18:01 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ook twee goeie vragen misschien weet BansheeBoy dat...
En wat als ze na de proeftijd ineens besluit een spijkerbroek en t-shirt te gaan dragen en haar hoofddoek afgooit, een dolle Fatima.......?quote:Op dinsdag 5 april 2011 18:06 schreef Tijn het volgende:
Het personeel is een hele andere kwestie natuurlijk, want die worden geselecteerd door de directie. Als een vrouw in spijkerbroek en T-shirt zonder hoofddoek wordt aangenomen op een Islamitische school, zal ze ook waarschijnlijk zo voor de klas mogen verschijnen... maar de kans dat zo'n vrouw überhaupt aangenomen wordt als de school daar problemen mee zou hebben, is natuurlijk nihil.
Van personeel kun je wmb veel meer eisen dan van leerlingen die verplicht naar school moeten.quote:Op dinsdag 5 april 2011 18:11 schreef Gia het volgende:
[..]
En wat als ze na de proeftijd ineens besluit een spijkerbroek en t-shirt te gaan dragen en haar hoofddoek afgooit, een dolle Fatima.......?
Er is dus al eens zo'n voorval geweest, hè! Islamitisch meisje solliciteert bij Christelijke school, zonder hoofddoek. Na de proeftijd besluit ze 'ineens' een vrome moslima te worden en wil een hoofddoek gaan dragen. School is het daarmee niet eens. Is ook een grote zaak geworden.
Zal zo eens googlen.
Blijkbaar gaat die vlieger niet op voor (een bepaalde groep) moslims, want alsquote:Op dinsdag 5 april 2011 18:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Van personeel kun je wmb veel meer eisen dan van leerlingen die verplicht naar school moeten.
Oh ja, die moest de kinderen toch ook leren dat het kerstfeest binnenkort zal worden afgeschaft?quote:Op dinsdag 5 april 2011 18:08 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ik gok eigenlijk dat een leerling daar geen keppeltje mag dragen
want de lerares waar deze post over ging Volendamse school mag hoofddoekje verbieden
werd geschorst omdat ze alleen al de gebruiken van andere
religies in de lessen durfde te noemen.
Ow... dat weet ik eigenlijk niet, ik weet ook niet meer uit welke hoek dat kwamquote:Op dinsdag 5 april 2011 20:19 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Oh ja, die moest de kinderen toch ook leren dat het kerstfeest binnenkort zal worden afgeschaft?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |