Het meten met twee maten kan je bijvoorbeeld opmaken uit deze zin;quote:Op dinsdag 5 april 2011 07:32 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Waarom heb je het idee dat het meten met twee maten is? Uit het stuk komt niet naar voren of genoemde praktijken ook in het beleid zijn vastgelegd.
Ja... dus?quote:Op dinsdag 5 april 2011 09:08 schreef niels0 het volgende:
Ik vind het allebei belachelijk. Vind jij het trouwens normaal dat 13 jarige hollandse meiden er tegenwoordig vaker uitzien als hoer dan kuis?
Je hebt het over een meisje van 13 jaar en dan ook meteen dat hoge hakken alsquote:Op dinsdag 5 april 2011 09:26 schreef niels0 het volgende:
Nee, maar schouders mogen wel bedekt zijn en liever geen hoge hakken. Naar school bedoel ik dan, als onderdeel van avondkleding kan het best smaakvol zijn.
Je hebt gelijk, het lijkt idd dat NL steeds achterlijker wordt met de binnenkomst van mensen die in onzichtbare wezens geloven en nog eisen stellen ook.quote:Op dinsdag 5 april 2011 08:36 schreef niels0 het volgende:
Ik ben net wat reakties van het volk wezen lezen op geenstijl.nl en daar ben ik van geschrokken. Wat een haat. Pfff, dat mensen niet begrijpen dat gepolariseerde samenlevingen minder leefbaar zijn dan harmonieuze en dat het ook nog eens slecht is voor de economie. Het lijkt wel of het gros van de bevolking steeds achterlijker wordt. En dan de Islam een achterlijke ideologie noemen, nou, veel PVV-stemmers kunnen er ook wat van. Angst en domheid lijken te regeren. Droevig.
quote:Sheikh Fawaz reageert op uitspraak Don Bosco-Gate
Gaarne even uw aandacht voor de kankerwensende (1) haatbaard Sheikh Juneid Fawaz (picca) op zijn eigen shariakanaaltje. Meneer doet op Salafisme24 nogal rellen over het hoofddoekje van Imane Mahssan. Die Vollendamse meis, met religieuze anorexia. Voor de lulz. Het is overigens niet toegestaan voor moslims om hun kinderen in te schrijven op scholen die een ander geloof leren dan de Islam. Dit om te voorkomen dat onze kinderen overspoeld raken met twijfels en foute gedachten. Wij moeten onze kinderen uitsluitend inschrijven op Islamitische scholen. Als deze optie niet mogelijk is, dan moeten wij hen inschrijven op een openbare school. Dit om te voorkomen dat zij tot bepaalde zaken worden gedwongen die in strijd zijn met hun geloof. [...] Betekent deze uitspraak dat ook moeder Theresa geweigerd zou worden op het Don Bosco college? Daarom vragen wij jullie: Of jullie houden dit beeld van Maria in stand en staan het dragen van de hoofddoek toe, of jullie verwijderen deze afbeeldingen en vervangen deze met de zinnenprikkelende afbeeldingen waar de abris van dit land vol mee hangen.
Update: Hopla. Daar is de reactie van rector Dekkers van het Don Bosco in Volendam: "Zak in de poep, Sheikh Afwas. Ook nonnen mogen geen hoofddoek dragen op onze school."
er zit op zijn minst een ''luchtje'' aanquote:Op dinsdag 5 april 2011 10:34 schreef ReplaR het volgende:
Samenvatting van dit topic:
De Moslims moeten alle vrijheid krijgen om te doen wat ze willen, bij de katholieken moet het verboden zijn zodat die eerstgenoemde groep hun gang kan gaan.
Vrijheid van godsdienst telt alleen voor de moslims maar niet voor de katholieken
hyprocrieten
Ik zeg....onbeperkt worsten eten!!quote:Belgische moslima wil schadevergoeding Hema
BRUSSEL - Een twintigjarige Belgische moslima wil een schadevergoeding van de Hema, omdat ze op straat is gezet wegens het dragen van een hoofddoek.
De Vlaamse krant De Standaard heeft dat dinsdag gemeld.
De vrouw werkte als cassière bij de Hemavestiging in Genk. In februari werd haar contract niet verlengd, omdat ze haar hoofddoek niet wilde afdoen in de winkel. Klanten hadden over haar geklaagd. Later kreeg ze een baan aangeboden als magazijnbediende, maar die weigerde ze.
De zaak trok veel aandacht in België. In Genk werd een protestmars gehouden om het beleid van de Hema aan te klagen.
Ze doen alsof hun neus bloedt voor eigen belang.quote:Op dinsdag 5 april 2011 10:58 schreef 3-voud het volgende:
Ik blijf me verbazen dat mensen blijven beweren dat er geen rode draad in te vinden is en alles weggezet wordt als incidentje. Ondanks het telkens weer terug komt in die cultuur, religie en afkomst.
Straks beweren ze nog dat gras rood is.
quote:Op dinsdag 5 april 2011 10:58 schreef 3-voud het volgende:
Ik blijf me verbazen dat mensen blijven beweren dat er geen rode draad in te vinden is en alles weggezet wordt als incidentje. Ondanks het telkens weer terug komt in die cultuur, religie en afkomst.
Ach ik ben hier op FOK! heel wat gewend. Er zijn bepaalde posters die nooit zullen veranderen.quote:Op dinsdag 5 april 2011 11:03 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Ze doen alsof hun neus bloedt voor eigen belang.
Het zijn allang geen incidentje's meer maar het is schering en inslag.quote:Op dinsdag 5 april 2011 10:58 schreef 3-voud het volgende:
En weer is het de schuld van de ander.... als ze al iemand de schuld willen geven...geef dan de schuld aan die handweigeraar....daar is het begonnen.quote:Op dinsdag 5 april 2011 11:26 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Het zijn allang geen incidentje's meer maar het is schering en inslag.
En straks is het ''huilen met de pet op'' of eerder nog als ze zo
doorgaan met een hoofddoek om
http://www.parool.nl/paro(...)er-PVV-klimaat.dhtml
04-04-11 23:51 uur
In een open brief aan het Collegebestuur van de Hogeschool van Amsterdam geeft
student Abdelkarim El-Fassi zijn kritiek op het besluit van de HvA om de stilteruimte in
het HvA-gebouw Leeuwenburg te sluiten.
De student vraagt zich af 'waarom de HvA bezwijkt onder het PVV-klimaat'.
De stilteruimte in het pand aan de Weesperzijde werd alleen door moslims gebruikt
om te bidden en na alle ophef over de handenweigerende docent besloot de HvA
de ruimte te sluiten.
El-Fassi, student Nieuwe Media aan de Universiteit van Amsterdam, vindt dat een
kwalijke zaak zo schrijft hij op het weblog van Nederlandse moslims wijblijvenhier.nl.
Hij vindt dat de HvA met de sluiting een duidelijk signaal afgeeft van een anti-islam
klimaat.
"De school is niet alleen een plek waar onderwijs dient te worden aangeboden,
maar een plek waar de geest zich op zoveel mogelijke fronten dient te ontwikkelen",
aldus El-Fassi.
"Het bestaan van het gebedshuis sierde de HvA.
Het straalde gastvrijheid en tolerantie uit in een tijd waar dat niet meer vanzelfsprekend is.
De HvA was een kweekvijver van multi-etnisch talent.
Door deze ontwikkeling zal ik echter iedereen afraden om voor uw instelling te kiezen."
De HvA heeft nog niet gereageerd op de openbare klacht.
Als ze zo doorgaan dan bereiken ze precies het omgekeerde, al die eisen
en uitzondering gaan steeds meer irritatie opwekken ben ik bang...
Gelukkig zit hij in Nederland, waar hij kan kiezen welke school hij bij kan wonen en waar hij zijn grieven op het internet kan publiceren zonder opgepakt kan worden door de geheime politie, en ook het land waar een HvA de vrijheid heeft een stilteruimte te sluiten die ze zelf geopend hebben.quote:Op dinsdag 5 april 2011 11:26 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
http://www.parool.nl/paro(...)er-PVV-klimaat.dhtml
04-04-11 23:51 uur
In een open brief aan het Collegebestuur van de Hogeschool van Amsterdam geeft
student Abdelkarim El-Fassi zijn kritiek op het besluit van de HvA om de stilteruimte in
het HvA-gebouw Leeuwenburg te sluiten.
De student vraagt zich af 'waarom de HvA bezwijkt onder het PVV-klimaat'.
De stilteruimte in het pand aan de Weesperzijde werd alleen door moslims gebruikt
om te bidden en na alle ophef over de handenweigerende docent besloot de HvA
de ruimte te sluiten.
El-Fassi, student Nieuwe Media aan de Universiteit van Amsterdam, vindt dat een
kwalijke zaak zo schrijft hij op het weblog van Nederlandse moslims wijblijvenhier.nl.
Hij vindt dat de HvA met de sluiting een duidelijk signaal afgeeft van een anti-islam
klimaat.
"De school is niet alleen een plek waar onderwijs dient te worden aangeboden,
maar een plek waar de geest zich op zoveel mogelijke fronten dient te ontwikkelen",
aldus El-Fassi.
"Het bestaan van het gebedshuis sierde de HvA.
Het straalde gastvrijheid en tolerantie uit in een tijd waar dat niet meer vanzelfsprekend is.
De HvA was een kweekvijver van multi-etnisch talent.
Door deze ontwikkeling zal ik echter iedereen afraden om voor uw instelling te kiezen."
De HvA heeft nog niet gereageerd op de openbare klacht.
Dat ben ik in principe met je eens, maar als men die regel dan wil laten varen moeten ze hem in het geheel opheffen, in plaats van een uitzondering maken voor iemand die gelovig is. DAT zou pas echt nergens op slaan..quote:Op maandag 4 april 2011 13:40 schreef MouzurX het volgende:
Overal geldt de regel geen petjes/andere hoofddeksels maar die regel slaat natuurlijk nergens op.
Jij vind een petje significant anders dan een hoofddoek? Kan je daar ook argumenten voor leveren?quote:Op maandag 4 april 2011 13:31 schreef JackHerrer het volgende:
[..]
De petjes in de klas opmerking.Nu kan er een slotje op het topic, want wie kan dit argument nog overtreffen.
Die bepaalde users ken ik ja (DMX), hun hele postgeschiedenis bestaat ook alleen maar uit berichten over moslims waar ze alles recht lullen wat krom is en alles bagatelliseren.quote:Op dinsdag 5 april 2011 11:11 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
[..]
Ach ik ben hier op FOK! heel wat gewend. Er zijn bepaalde posters die nooit zullen veranderen.
Blijven ontkennen en zeggen dat het incidenten zijn. Vaak zijn dit nog studenten filosofie oid...om het nog maar iets erger te maken. Als ze straks van de Uni af zijn en het echte leven instappen zullen ze ook wel gaan inzien dat de buitenwereld helemaal niet zo vrolijk en multiculti is als ze graag hadden gezien.
Net zoals dat er users zijn die bij elk bericht over Moslims beginnen te gillen dat het land naar de klote gaat, en überhaupt van vrijwel alles wat er mis is in de wereld de schuld geven aan de Islam..quote:Op dinsdag 5 april 2011 11:49 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Die bepaalde users ken ik ja (DMX), hun hele postgeschiedenis bestaat ook alleen maar uit berichten over moslims waar ze alles recht lullen wat krom is en alles bagatelliseren.
Dat zullen dan waarschijnlijk mensen zijn die tussen veel moslims wonen als ik in Overvecht.quote:Op dinsdag 5 april 2011 11:51 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Net zoals dat er users zijn die bij elk bericht over Moslims beginnen te gillen dat het land naar de klote gaat, en überhaupt van vrijwel alles wat er mis is in de wereld de schuld geven aan de Islam..
De waarheid zal in het midden liggen
Typisch zo'n relativerende hollandse opmerking om de lieve vrede te bewaren (vroeger was dat natuurlijk voor de handel), maar de waarheid ligt zelden in het midden.quote:Op dinsdag 5 april 2011 11:51 schreef Jeff89 het volgende:
Net zoals dat er users zijn die bij elk bericht over Moslims beginnen te gillen dat het land naar de klote gaat, en überhaupt van vrijwel alles wat er mis is in de wereld de schuld geven aan de Islam..
De waarheid zal in het midden liggen
Maar ik ben geen Moslim, dus ik ben meer geneigd te denken dat de waarheid richting mijn kant ligt.. We dwalen trouwens af van de discussie heren. Het onderwerp was doeken specifiek, en uitzonderingen op religieuze gronden in het algemeen. Niet of Moslims wel of niet de vertegenwoordiging van, dan wel de manifestatie van het Pure Kwaad zijnquote:Op dinsdag 5 april 2011 11:57 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Typisch zo'n relativerende hollandse opmerking om de lieve vrede te bewaren (vroeger was dat natuurlijk voor de handel), maar de waarheid ligt zelden in het midden.
Voor moslims ligt de waarheid natuurlijk geheel aan hun kant, geen twijfel mogelijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |