Waarom zou overal een inhoudelijke reden voor moeten zijn? De reden is gewoon dat het niet mag. Zelfs inhoudelijke redenen valt over te discussiëren.quote:Op maandag 4 april 2011 13:50 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Dus omdat andere landen ook mensen op zo'n manier in hun vrijheden beperken, is het opeens wel gerechtvaardig om het hier dan ook te doen!? Ook al is er inhoudelijk gezien geen goede reden voor?
Omdat ze op dit moment, toch wel vrij duidelijk, met compleet andere zaken bezig is dan het onderwijs.quote:Op maandag 4 april 2011 14:01 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Hoe kom jij erbij dat dit meisje zich met een hoofdoekje op niet kan focussen op het onderwijs?
En de school zegt "nee", waarop zij er een probleem van gaat maken.quote:Op maandag 4 april 2011 13:57 schreef Raug het volgende:
[..]
Het feit dat ze het niet erg vind dagelijks ge-jezuschistus gepraat aan te horen door voor deze school te kiezen geeft aan dat ze geen extreme moslima ofzo is. Het kind wil gewoon een hoofddoek op. Dat is toch geen 'probleem' dat bij school neergelegd wordt?
Ja hoor. Maar ze dragen meestal een rokje tot net onder hun bilnaad. Strak truitje erboven met glitteropdruk. Stel kekke hoge laarzen eronder. Dat kan dan weer wel allemaal.quote:Op maandag 4 april 2011 14:24 schreef niels0 het volgende:
Mogen meiden wel een broek dragen op die school?
Zij wil dragen wat ze wil dragen. IPV dat de school zich op het onderwijs concentreert, gaan ze dat meisje lopen frustreren in haar persoonlijke vrijheid.quote:Op maandag 4 april 2011 14:03 schreef Tim_G het volgende:
[..]
Omdat ze op dit moment, toch wel vrij duidelijk, met compleet andere zaken bezig is dan het onderwijs.
'omdat het niet mag' vind ik nooit een goed argument. Sterker nog, het is helemaal geen argument. Als je zaken gaat opleggen of verbieden, moet je daar, vind ik, een hele goede reden voor hebben. Die mis ik in deze discussie.quote:Op maandag 4 april 2011 14:02 schreef Tim_G het volgende:
[..]
Waarom zou overal een inhoudelijke reden voor moeten zijn? De reden is gewoon dat het niet mag. Zelfs inhoudelijke redenen valt over te discussiëren.
Zoals ik al aangaf, het kan mij geen fuck schelen of het hier om een petje of een hoofddoekje gaat.quote:Mijn punt is vooral dus dat het nergens staat dat ze continue met een hoofddoek op moet lopen. Dus je kunt het niet eens op geloofsovertuiging gooien waardoor het ineens wel eng dicht bij de vergelijking komt het met eerder genoemde petje.
quote:Op maandag 4 april 2011 14:31 schreef Raug het volgende:
[..]
Ja hoor. Maar ze dragen meestal een rokje tot net onder hun bilnaad. Strak truitje erboven met glitteropdruk. Stel kekke hoge laarzen eronder. Dat kan dan weer wel allemaal.
Die kinderen worden daarna ook nog wel gepest. Niet alleen doordat er altijd kinderen zijn die zullen pesten, maar ook doordat kinderen die gepest worden dit soms ook gewoon uitlokken. Bewust of onbewust. Dit zie je ook op de werkvloer. Er zijn altijd gevallen waarbij het puur en alleen van één kant komt, maar ook meer dan genoeg gevallen waarbij de gepeste het door eigen gedrag uitlokt om gepest te worden.quote:Op maandag 4 april 2011 14:42 schreef Keltie het volgende:
Gewoon schooluniformen invoeren. Ben je van al het gelul af, evenals pesterijen omdat bepaalde kinderen geen merkkleding kunnen betalen.
Ah, jij denkt dat bullying minder voorkomt op scholen waar men verplicht in een apepakkie rondloopt?quote:Op maandag 4 april 2011 14:42 schreef Keltie het volgende:
Gewoon schooluniformen invoeren. Ben je van al het gelul af, evenals pesterijen omdat bepaalde kinderen geen merkkleding kunnen betalen.
Je haalt 1 oorzaak/ reden weg. Prima toch?quote:Op maandag 4 april 2011 14:53 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ah, jij denkt dat bullying minder voorkomt op scholen waar men verplicht in een apepakkie rondloopt?
Wat een onzin. Kinderen zullen altijd wel redenen vinden om andere koters kapot proberen te maken. Helaas.
Precies.....!!quote:Op maandag 4 april 2011 14:53 schreef Scorpie het volgende:
Hopelijk heeft dit een precedent werking en zullen er nog vele rechtszaken volgen.
Je haalt helemaal geen oorzaak/reden weg. Wat is dat nou weer voor onzin?quote:Op maandag 4 april 2011 14:58 schreef Keltie het volgende:
[..]
Je haalt 1 oorzaak/ reden weg. Prima toch?
Misschien dan maar eens tijd om in plaatsen als Volendam, waar er maar 1 middelbare school is volgens mij, die sowieso verplichten om die 'openbaar' te maken, ipv een school die een bepaalde religieuze grondslag heeft waarmee het leerlingen in de persoonlijke vrijheid kan beperken!?quote:Op maandag 4 april 2011 15:14 schreef DDDDDaaf het volgende:
Prima uitspraak, een katholieke school heeft net zo zeer het recht om uitingen van andere religies te weren, als een moslima het recht heeft een hoofddoek te dragen. Een openbare school had in dit geval echter geen poot om op te staan gehad...
Dus ouders die hun kind een 'degelijke' katholieke opvoeding incl. opleiding willen geven kunnen dat vergeten. Dit omdat sommige mensen, zoals jijzelf, vrijheid interpreteren als alles moet maar kunnen.quote:Op maandag 4 april 2011 15:20 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Misschien dan maar eens tijd om in plaatsen als Volendam, waar er maar 1 middelbare school is volgens mij, die sowieso verplichten om die 'openbaar' te maken, ipv een school die een bepaalde religieuze grondslag heeft waarmee het leerlingen in de persoonlijke vrijheid kan beperken!?
Dit meisje heeft nu dus geen alternatief. Als er in het dorp een openbare school was, had ze daarheen kunnen gaan en haar hoofddoek kunnen dragen, maar nu wordt ze eigenlijk gedwongen om, ivm de leerplicht, naar deze school te gaan.
Ik zeg nergens 'alles moet maar kunnen', maar als je bepaalde zaken wilt opleggen of verbieden vind ik wel dat je inhoudelijk een goed argument daarvoor moet hebben.quote:Op maandag 4 april 2011 15:52 schreef Tim_G het volgende:
[..]
Dus ouders die hun kind een 'degelijke' katholieke opvoeding incl. opleiding willen geven kunnen dat vergeten. Dit omdat sommige mensen, zoals jijzelf, vrijheid interpreteren als alles moet maar kunnen.
Je zit sowieso constant te hameren op die vrijheid maar heeft de school dan niet de vrijheid haar eigen beleid te bepalen? Of geld die vrijheid alleen voor individu-en die beginnen te puberen? Want meer is dit niet.
Dat is ook een puntje waar je de mist in gaat. Het gaat er niet om of je beter of slechter de stof opneemt met of zonder petje. Het gaat er om dat je je pet\hoed of hoefdoek afzet in bepaalde gelegenheden, uit fatsoen. Niks meer niks minder. Ik vind iemand met een petje op in de klas met de klep voor zijn ogen ongeïntresseerd overkomen en dat is nu net niet de bedoeling op school.quote:Op maandag 4 april 2011 16:23 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ik zeg nergens 'alles moet maar kunnen', maar als je bepaalde zaken wilt opleggen of verbieden vind ik wel dat je inhoudelijk een goed argument daarvoor moet hebben.
Daarnaast is het nog steeds mogelijk om gewoon een katholieke opleiding te bieden, maar ik vind niet dat dat inhoud dat je de studenten die daar niets mee hebben kunt verbieden om hun eigen geloof op hun eigen manier te uiten....
... maar sowiese vind ik het verbod op hoofddeksels onzin. Alsof je geen 'katholieke opleiding' kunt volgen wanneer je een petje op hebt ofzo...(!)
Typisch een kutreactie van een D66'er, met alle respect overigens.quote:
Dit is juist een toonbeeld van (religieuze) tolerantie; de rechter staat met zijn uitspraak nl. toe dat een katholieke school uitingen van andere religies mag weren. Was dit een islamitische school geweest, die een leerling(e) verbood een keppeltje te dragen of een kruis aan een ketting om de nek te hangen, dan was het exact hetzelfde verhaal geweest...quote:
Het is ook geen verbod van vrijheid op religie aangezien niemand haar verbied om haar religie te beleven. Alleen de verwachting dat ze een christelijke school middels de rechter kon dwingen een uitzondering te maken op de schoolregels met als basis haar religie is afgewezen door de rechter. Ik neem aan dat ze ook de geeiste 5000 euro schadevergoeding niet gekregen heeft overigens?quote:Op maandag 4 april 2011 16:53 schreef Morendo het volgende:
Mooi. Hartstikke goed. Vrijheid van vereniging en vrijheid van onderwijs behoren ook te prevaleren in kwesties als deze.
Tolerantie dient zijn grenzen te hebben. Mevrouw zoekt maar lekker een andere school op om de opstandige Moslima uit te gaan hangen.quote:
Je klinkt net als die ene domme vrouw bij de jakhalzen:quote:Op maandag 4 april 2011 13:30 schreef Tim_G het volgende:
[..]
Ik kan er met mijn verstand niet bij dat je naar een westers land verhuist en daar persé de moslim wil gaan uithangen. Pas je wat aan en ga niet zitten zeuren dat je een doek om wilt. Petjes mogen ook niet in de klas.
Wat is eigenlijk de reden om die hoofddoek te dragen? Was dat niet iets met mannen die zich anders aan je vergrijpen?quote:Op maandag 4 april 2011 15:02 schreef Nielsch het volgende:
Als ik leraar zou zijn zou het me werkelijk niet kunnen boeien wat mijn leerlingen op hun kop hebben, als ze maar gewoon opletten en goede cijfers halen.
its about time zeg .quote:
Dramaqueen, kuisheid heeft niets met een hoofdoek te maken. Ik zie regelmatig hoofdoekjes met een korte minirok en een strakke panty met hoge hakjes.quote:Op maandag 4 april 2011 20:41 schreef BansheeBoy het volgende:
Hebben jullie het begrepen girls, in Nederland heb je vrijheid, je mag doen en laten wat je wilt, mits het hitsig en sensueel is. Als je kuis wil zijn geldt deze vrijheid niet voor je. Duidelijk?
Hoofdoek? Nee! Panty met een onderbroek er over. Akkoord!²
Als het aan jou lag, liep iedere vrouw met een tent over haar hoofd, en dat haalt voor de meeste Nederlanders de lol uit het kamperen.quote:Op maandag 4 april 2011 20:41 schreef BansheeBoy het volgende:
Hebben jullie het begrepen girls, in Nederland heb je vrijheid, je mag doen en laten wat je wilt, mits het hitsig en sensueel is. Als je kuis wil zijn geldt deze vrijheid niet voor je. Duidelijk?
Hoofdoek? Nee! Panty met een onderbroek er over. Akkoord!²
Ah, dat is het dus. Je kunt zelf je hormonen dus niet in bedwang houden?quote:Op maandag 4 april 2011 20:41 schreef BansheeBoy het volgende:
Hebben jullie het begrepen girls, in Nederland heb je vrijheid, je mag doen en laten wat je wilt, mits het hitsig en sensueel is.
Wat hebben wij met Turkije te maken?quote:Op maandag 4 april 2011 21:03 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Ben zelf moslim en vindt dit volkomen terecht. Bij ons mag het ook niet, Turkije ook niet dus hier ook niet.
Goede zaak!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |