abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95021796
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 13:50 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Dus omdat andere landen ook mensen op zo'n manier in hun vrijheden beperken, is het opeens wel gerechtvaardig om het hier dan ook te doen!? Ook al is er inhoudelijk gezien geen goede reden voor?
Waarom zou overal een inhoudelijke reden voor moeten zijn? De reden is gewoon dat het niet mag. Zelfs inhoudelijke redenen valt over te discussiëren.

Mijn punt is vooral dus dat het nergens staat dat ze continue met een hoofddoek op moet lopen. Dus je kunt het niet eens op geloofsovertuiging gooien waardoor het ineens wel eng dicht bij de vergelijking komt het met eerder genoemde petje.
It's not about East or West, It's about niggaz and bitches, power and money, riders and punks. Which side are you on?
pi_95021859
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 14:01 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Hoe kom jij erbij dat dit meisje zich met een hoofdoekje op niet kan focussen op het onderwijs?
Omdat ze op dit moment, toch wel vrij duidelijk, met compleet andere zaken bezig is dan het onderwijs.
It's not about East or West, It's about niggaz and bitches, power and money, riders and punks. Which side are you on?
  maandag 4 april 2011 @ 14:06:21 #53
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_95021942
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 13:57 schreef Raug het volgende:

[..]

Het feit dat ze het niet erg vind dagelijks ge-jezuschistus gepraat aan te horen door voor deze school te kiezen geeft aan dat ze geen extreme moslima ofzo is. Het kind wil gewoon een hoofddoek op. Dat is toch geen 'probleem' dat bij school neergelegd wordt?
En de school zegt "nee", waarop zij er een probleem van gaat maken.
Als je zo gematigd bent dat je die jezusbrabbel aan wil horen, hoef je ook geen doekkie te dragen.
  maandag 4 april 2011 @ 14:07:25 #54
165633 eriksd
The grand facade...
pi_95021971
Zeer interessante zaak natuurlijk waar een hoop mensen veel te gemakkelijk over denken; vrijheid van vereniging vs. vrijheid van godsdienst vs. vrijheid van meningsuiting.

Al met al een prima vonnis, alhoewel ik na bestuderen van het vonnis zelf toch niet helemaal een redenatie van de rechter voor ogen heb.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  maandag 4 april 2011 @ 14:19:29 #55
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_95022408
Het wachten is nu natuurlijk op de eerste moslimschool waar hoofddoekjes verplicht zijn. Levensbeschouwelijk zou dan ook daar voor moeten opgaan.

Geleuter over hoofddoekjes op school :')
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_95022438
Uitspraak ben ik het mee eens, redenatie niet. Omdat zij nog niet 18 (en imo dus nog niet bewust moslim kan zijn) is zie ik het hoofddoekje niet als religieus symbool en dus als een "normaal" hoofddeksel (vergelijkbaar met een pet dus). Daarom zou ze onder dat hoofddoekenbeleid moeten vallen en inderdaad niet het recht hebben om de hoofddoek te dragen...
  maandag 4 april 2011 @ 14:22:41 #57
165633 eriksd
The grand facade...
pi_95022500
Onhoudbare redenatie natuurlijk, pas vrijheid van godsdienst bij 18+.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_95022552
Mogen meiden wel een broek dragen op die school?
pi_95022778
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 14:24 schreef niels0 het volgende:
Mogen meiden wel een broek dragen op die school?
Ja hoor. Maar ze dragen meestal een rokje tot net onder hun bilnaad. Strak truitje erboven met glitteropdruk. Stel kekke hoge laarzen eronder. Dat kan dan weer wel allemaal.
If you let your fears keep you from flying, you will never reach your high
  maandag 4 april 2011 @ 14:33:02 #60
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_95022830
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 14:03 schreef Tim_G het volgende:

[..]

Omdat ze op dit moment, toch wel vrij duidelijk, met compleet andere zaken bezig is dan het onderwijs.
Zij wil dragen wat ze wil dragen. IPV dat de school zich op het onderwijs concentreert, gaan ze dat meisje lopen frustreren in haar persoonlijke vrijheid.

Ik zie liever dat die school gewoon de schouders ophaalt, dat meisje gewoon vrij laten wat dat betreft, en zich puur inhoudelijk op hun kwaliteit van onderwijs focussen.

Oftewel, deze hele onnodige heisa hierover is waarschijnlijk kwalijker voor de schoolprestaties van dit meisje, dan wanneer ze gewoon een hoofddoekje draagt en zich kan en mag focussen op haar schoolwerk.

quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 14:02 schreef Tim_G het volgende:

[..]

Waarom zou overal een inhoudelijke reden voor moeten zijn? De reden is gewoon dat het niet mag. Zelfs inhoudelijke redenen valt over te discussiëren.
'omdat het niet mag' vind ik nooit een goed argument. Sterker nog, het is helemaal geen argument. Als je zaken gaat opleggen of verbieden, moet je daar, vind ik, een hele goede reden voor hebben. Die mis ik in deze discussie.
quote:
Mijn punt is vooral dus dat het nergens staat dat ze continue met een hoofddoek op moet lopen. Dus je kunt het niet eens op geloofsovertuiging gooien waardoor het ineens wel eng dicht bij de vergelijking komt het met eerder genoemde petje.
Zoals ik al aangaf, het kan mij geen fuck schelen of het hier om een petje of een hoofddoekje gaat.

Met religie heb ik sowieso niets, dus ik heb niets met de islam en ik heb niets met dit soort scholen.

Waar ik wel iets mee heb is vrijheid. En zo ben ik er dus voor dat mensen mogen kiezen wat ze dragen wanneer het geen invloed heeft op hun functioneren en niet storend of gevaarlijk is.

Als het hier zou gaan om een meisje dat gedwongen wordt om een hoofddoekje te dragen, dan zou ik die dwang ook krankzinnig en belachelijk vinden (net als de redenatie daarachter).
Nu wordt ze gedwongen om dat ding niet te dragen, en dat vind ik net zo idioot.
pi_95022860
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 14:31 schreef Raug het volgende:

[..]

Ja hoor. Maar ze dragen meestal een rokje tot net onder hun bilnaad. Strak truitje erboven met glitteropdruk. Stel kekke hoge laarzen eronder. Dat kan dan weer wel allemaal.
_O- 8)7
  maandag 4 april 2011 @ 14:42:09 #62
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_95023176
Gewoon schooluniformen invoeren. Ben je van al het gelul af, evenals pesterijen omdat bepaalde kinderen geen merkkleding kunnen betalen.
pi_95023241
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 13:15 schreef admiraal_anaal het volgende:
*O* goed zo
Dit dus... dat de rest maar mag volgen!
pi_95023535
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 14:42 schreef Keltie het volgende:
Gewoon schooluniformen invoeren. Ben je van al het gelul af, evenals pesterijen omdat bepaalde kinderen geen merkkleding kunnen betalen.
Die kinderen worden daarna ook nog wel gepest. Niet alleen doordat er altijd kinderen zijn die zullen pesten, maar ook doordat kinderen die gepest worden dit soms ook gewoon uitlokken. Bewust of onbewust. Dit zie je ook op de werkvloer. Er zijn altijd gevallen waarbij het puur en alleen van één kant komt, maar ook meer dan genoeg gevallen waarbij de gepeste het door eigen gedrag uitlokt om gepest te worden.
  maandag 4 april 2011 @ 14:53:45 #65
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_95023588
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 14:42 schreef Keltie het volgende:
Ah, jij denkt dat bullying minder voorkomt op scholen waar men verplicht in een apepakkie rondloopt?

Wat een onzin. Kinderen zullen altijd wel redenen vinden om andere koters kapot proberen te maken. Helaas.
pi_95023591
Hopelijk heeft dit een precedent werking en zullen er nog vele rechtszaken volgen.
  maandag 4 april 2011 @ 14:58:02 #67
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_95023741
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 14:53 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Ah, jij denkt dat bullying minder voorkomt op scholen waar men verplicht in een apepakkie rondloopt?

Wat een onzin. Kinderen zullen altijd wel redenen vinden om andere koters kapot proberen te maken. Helaas.
Je haalt 1 oorzaak/ reden weg. Prima toch?
pi_95023769
quote:
14s.gif Op maandag 4 april 2011 14:53 schreef Scorpie het volgende:
Hopelijk heeft dit een precedent werking en zullen er nog vele rechtszaken volgen.
Precies.....!!
pi_95023917
Als ik leraar zou zijn zou het me werkelijk niet kunnen boeien wat mijn leerlingen op hun kop hebben, als ze maar gewoon opletten en goede cijfers halen.
PWBF
  maandag 4 april 2011 @ 15:05:50 #70
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_95024022
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 14:58 schreef Keltie het volgende:

[..]

Je haalt 1 oorzaak/ reden weg. Prima toch?
Je haalt helemaal geen oorzaak/reden weg. Wat is dat nou weer voor onzin?

Je legt mensen onnodig een kledingeis op.

Ik heb echt geen zin om later ieder jaar een duur verplicht lullig schooluniformpje te moeten kopen voor mijn koters, terwijl ik het complete onzin vind dat het ze op zo'n manier opgedrongen wordt.

Zelfs als het gratis zou zijn zou ik er trouwens 100% tegen zijn.
  FOK!fotograaf maandag 4 april 2011 @ 15:06:45 #71
842 Zorro
Z
pi_95024065
Belangrijkste van dit verhaal: Het is in elk geval duidelijk dat we de commissie gelijke behandeling niet serieus hoeven te nemen (deed ik al niet, met hun overcorrecte uitspraken, maar toch). De rechter bepaalt dat ze onzin verkopen.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_95024333
Prima uitspraak, een katholieke school heeft net zo zeer het recht om uitingen van andere religies te weren, als een moslima het recht heeft een hoofddoek te dragen. Een openbare school had in dit geval echter geen poot om op te staan gehad...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_95024429
Het is wel vreemd dat vooral een Katholieke school hier een probleem van maakt want Maria als vrome vrouw wordt ook negen van de tien keer afgebeeld met een hoofddoek en ook hun nonnen zijn bedekt. Aangezien een non "vroom" hoort te leven kan je er dus vanuitgaan dat blijkbaar ook ergens in de Katholieke leer een hoofddoek als vroom wordt gezien, gezien het feit dat ik nog geen non ben tegengekomen die geen hoofddoek draagt.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
  maandag 4 april 2011 @ 15:20:29 #74
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_95024534
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 15:14 schreef DDDDDaaf het volgende:
Prima uitspraak, een katholieke school heeft net zo zeer het recht om uitingen van andere religies te weren, als een moslima het recht heeft een hoofddoek te dragen. Een openbare school had in dit geval echter geen poot om op te staan gehad...
Misschien dan maar eens tijd om in plaatsen als Volendam, waar er maar 1 middelbare school is volgens mij, die sowieso verplichten om die 'openbaar' te maken, ipv een school die een bepaalde religieuze grondslag heeft waarmee het leerlingen in de persoonlijke vrijheid kan beperken!?

Dit meisje heeft nu dus geen alternatief. Als er in het dorp een openbare school was, had ze daarheen kunnen gaan en haar hoofddoek kunnen dragen, maar nu wordt ze eigenlijk gedwongen om, ivm de leerplicht, naar deze school te gaan.
  maandag 4 april 2011 @ 15:38:01 #75
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_95025167
Slechte zaak, want dan is het einde zoek. :{

Een beetje kuisheid is er niet bij, maar als dezelfde girl vanaf morgen in een panty naar school wil is er geen probleem. :N

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_95025792
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 15:20 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Misschien dan maar eens tijd om in plaatsen als Volendam, waar er maar 1 middelbare school is volgens mij, die sowieso verplichten om die 'openbaar' te maken, ipv een school die een bepaalde religieuze grondslag heeft waarmee het leerlingen in de persoonlijke vrijheid kan beperken!?

Dit meisje heeft nu dus geen alternatief. Als er in het dorp een openbare school was, had ze daarheen kunnen gaan en haar hoofddoek kunnen dragen, maar nu wordt ze eigenlijk gedwongen om, ivm de leerplicht, naar deze school te gaan.
Dus ouders die hun kind een 'degelijke' katholieke opvoeding incl. opleiding willen geven kunnen dat vergeten. Dit omdat sommige mensen, zoals jijzelf, vrijheid interpreteren als alles moet maar kunnen.

Je zit sowieso constant te hameren op die vrijheid maar heeft de school dan niet de vrijheid haar eigen beleid te bepalen? Of geld die vrijheid alleen voor individu-en die beginnen te puberen? Want meer is dit niet.
  maandag 4 april 2011 @ 16:23:01 #77
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_95027252
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 15:52 schreef Tim_G het volgende:

[..]

Dus ouders die hun kind een 'degelijke' katholieke opvoeding incl. opleiding willen geven kunnen dat vergeten. Dit omdat sommige mensen, zoals jijzelf, vrijheid interpreteren als alles moet maar kunnen.

Je zit sowieso constant te hameren op die vrijheid maar heeft de school dan niet de vrijheid haar eigen beleid te bepalen? Of geld die vrijheid alleen voor individu-en die beginnen te puberen? Want meer is dit niet.
Ik zeg nergens 'alles moet maar kunnen', maar als je bepaalde zaken wilt opleggen of verbieden vind ik wel dat je inhoudelijk een goed argument daarvoor moet hebben.

Daarnaast is het nog steeds mogelijk om gewoon een katholieke opleiding te bieden, maar ik vind niet dat dat inhoud dat je de studenten die daar niets mee hebben kunt verbieden om hun eigen geloof op hun eigen manier te uiten....

... maar sowiese vind ik het verbod op hoofddeksels onzin. Alsof je geen 'katholieke opleiding' kunt volgen wanneer je een petje op hebt ofzo...(!)
pi_95028147
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 16:23 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Ik zeg nergens 'alles moet maar kunnen', maar als je bepaalde zaken wilt opleggen of verbieden vind ik wel dat je inhoudelijk een goed argument daarvoor moet hebben.

Daarnaast is het nog steeds mogelijk om gewoon een katholieke opleiding te bieden, maar ik vind niet dat dat inhoud dat je de studenten die daar niets mee hebben kunt verbieden om hun eigen geloof op hun eigen manier te uiten....

... maar sowiese vind ik het verbod op hoofddeksels onzin. Alsof je geen 'katholieke opleiding' kunt volgen wanneer je een petje op hebt ofzo...(!)
Dat is ook een puntje waar je de mist in gaat. Het gaat er niet om of je beter of slechter de stof opneemt met of zonder petje. Het gaat er om dat je je pet\hoed of hoefdoek afzet in bepaalde gelegenheden, uit fatsoen. Niks meer niks minder. Ik vind iemand met een petje op in de klas met de klep voor zijn ogen ongeïntresseerd overkomen en dat is nu net niet de bedoeling op school.
pi_95028398
Zover het tolerante Nederland.
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  maandag 4 april 2011 @ 16:51:57 #80
181126 MouzurX
Misschien?
pi_95028750
Voor zover ik weet is een hoofddeksel niet gewenst omdat dat deels je gezicht kan afdekken waardoor de docent je gezicht niet kan zien.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  maandag 4 april 2011 @ 16:53:49 #81
198365 Morendo
The Real Deal
pi_95028838
Mooi. Hartstikke goed. Vrijheid van vereniging en vrijheid van onderwijs behoren ook te prevaleren in kwesties als deze.
Die Lebenslust bringt dich um.
  maandag 4 april 2011 @ 16:54:21 #82
198365 Morendo
The Real Deal
pi_95028854
quote:
15s.gif Op maandag 4 april 2011 16:45 schreef Roi het volgende:
Typisch een kutreactie van een D66'er, met alle respect overigens.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_95029045
quote:
Als je tolerantie wil ga je toch in Marokko wonen? Oh nee...wacht.
pi_95029090
quote:
Op maandag 4 april 2011 16:45 schreef Roi het volgende:
Dit is juist een toonbeeld van (religieuze) tolerantie; de rechter staat met zijn uitspraak nl. toe dat een katholieke school uitingen van andere religies mag weren. Was dit een islamitische school geweest, die een leerling(e) verbood een keppeltje te dragen of een kruis aan een ketting om de nek te hangen, dan was het exact hetzelfde verhaal geweest...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_95034964
quote:
14s.gif Op maandag 4 april 2011 16:53 schreef Morendo het volgende:
Mooi. Hartstikke goed. Vrijheid van vereniging en vrijheid van onderwijs behoren ook te prevaleren in kwesties als deze.
Het is ook geen verbod van vrijheid op religie aangezien niemand haar verbied om haar religie te beleven. Alleen de verwachting dat ze een christelijke school middels de rechter kon dwingen een uitzondering te maken op de schoolregels met als basis haar religie is afgewezen door de rechter. Ik neem aan dat ze ook de geeiste 5000 euro schadevergoeding niet gekregen heeft overigens?
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_95037288
quote:
Tolerantie dient zijn grenzen te hebben. Mevrouw zoekt maar lekker een andere school op om de opstandige Moslima uit te gaan hangen.
  maandag 4 april 2011 @ 19:53:42 #87
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_95038041
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 13:30 schreef Tim_G het volgende:

[..]

Ik kan er met mijn verstand niet bij dat je naar een westers land verhuist en daar persé de moslim wil gaan uithangen. Pas je wat aan en ga niet zitten zeuren dat je een doek om wilt. Petjes mogen ook niet in de klas.
Je klinkt net als die ene domme vrouw bij de jakhalzen:

"gaat ze maar terug naar haar eigen land"

"Ja maar mevrouw ze is hier geboren"

"Ja als ze hoofddoekje op wil gaat ze maar gewoon terug naar haar eigen land"

http://dewerelddraaitdoor(...)tnews%5Bpointer%5D=6
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_95038635
quote:
Op maandag 4 april 2011 15:02 schreef Nielsch het volgende:
Als ik leraar zou zijn zou het me werkelijk niet kunnen boeien wat mijn leerlingen op hun kop hebben, als ze maar gewoon opletten en goede cijfers halen.
Wat is eigenlijk de reden om die hoofddoek te dragen? Was dat niet iets met mannen die zich anders aan je vergrijpen?

Nee, daar zit een leraar op te wachten..een kind wat jou bij voorbaat al tot pedo bestempelt.
pi_95040563
quote:
its about time zeg .
in moslim land kan je ook niet met een kort rokje naar school en in nederland moet alles maar mogen ...?
pi_95041392
Nu nog die Commissie Gelijke Behandeling opdoeken, de rechter kan het prima alleen af zo te zien.
  maandag 4 april 2011 @ 20:41:45 #91
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_95041559
Hebben jullie het begrepen girls, in Nederland heb je vrijheid, je mag doen en laten wat je wilt, mits het hitsig en sensueel is. Als je kuis wil zijn geldt deze vrijheid niet voor je. Duidelijk? :{

Hoofdoek? Nee! Panty met een onderbroek er over. Akkoord! :N

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  maandag 4 april 2011 @ 20:55:14 #92
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_95042538
quote:
15s.gif Op maandag 4 april 2011 20:41 schreef BansheeBoy het volgende:
Hebben jullie het begrepen girls, in Nederland heb je vrijheid, je mag doen en laten wat je wilt, mits het hitsig en sensueel is. Als je kuis wil zijn geldt deze vrijheid niet voor je. Duidelijk? :{

Dramaqueen, kuisheid heeft niets met een hoofdoek te maken. Ik zie regelmatig hoofdoekjes met een korte minirok en een strakke panty met hoge hakjes.

Hebben jullie het begrepen moslima's, de hoofdoek is een modeartikel, maar zegt verder niet over de levensovertuiging van de hoofddoekdraagster.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_95043140
quote:

Als het aan jou lag, liep iedere vrouw met een tent over haar hoofd, en dat haalt voor de meeste Nederlanders de lol uit het kamperen.

Als je het overigens allemaal zo erg vind, waarom ga je dan niet naar een land als Iran waar de regering jouw normen en waarden zo goed uitdraagt?
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_95043203
Ben zelf moslim en vindt dit volkomen terecht. Bij ons mag het ook niet, Turkije ook niet dus hier ook niet.

Goede zaak! ^O^
If not now, then when.
pi_95043643
quote:
Hebben jullie het begrepen girls, in Nederland heb je vrijheid, je mag doen en laten wat je wilt, mits het hitsig en sensueel is.
Ah, dat is het dus. Je kunt zelf je hormonen dus niet in bedwang houden?

Als je al hitsig wordt van vrouwen zonder hoofddoek zou ik toch hulp gaan zoeken. :X
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_95044778
Mooie uitspraak dit :D
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_95045261
Vraag me af waar die blijdschap in dit topic precies vandaan komt. Zijn users blij omdat onze katholieke vrienden hun gelijk hebben gehaald? Sympathiseren zij met onze gelovige vrienden? Of denken bepaalde lieden dat er daadwerkelijk iets wezenlijks wordt bereikt met dit vonnis? Wordt overlast van probleemjongeren minder doordat deze meid geen hoofddoek meer mag dragen?

Prima dat je het hiermee eens bent, maar ik verbaas mij vooral over de blijdschap die wordt getoond.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_95045313
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 21:03 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Ben zelf moslim en vindt dit volkomen terecht. Bij ons mag het ook niet, Turkije ook niet dus hier ook niet.

Goede zaak! ^O^
Wat hebben wij met Turkije te maken?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_95045634
Ik zie hier constant de term moslima voorbij komen maar een hoofddoek dragen heeft eigenlijk niks te maken met de Islam!

Er staat namelijk niks over het verplicht dragen van een hoofddoek in de Koran, het is dus eigenlijk een culturele uiting ipv een religieuze.
Ik schijt ermee uit. Doei , bedankt voor het fokken.
pi_95045992
De school heeft al jaren regels wat betreft kleding. Waarom zou er nu een uitzondering gemaakt moeten worden voor een hoofddoekje? En waar trek je dan de grens? Bivakmuts? Scooterhelm? Sombrero?

Een tijdje terug zijn wij met onze school naar een moskee gegaan en moesten wij ook onze schoenen uit doen om binnen te mogen. Niemand protesteerde of riep discriminatie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')