Waarom zou overal een inhoudelijke reden voor moeten zijn? De reden is gewoon dat het niet mag. Zelfs inhoudelijke redenen valt over te discussiëren.quote:Op maandag 4 april 2011 13:50 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Dus omdat andere landen ook mensen op zo'n manier in hun vrijheden beperken, is het opeens wel gerechtvaardig om het hier dan ook te doen!? Ook al is er inhoudelijk gezien geen goede reden voor?
Omdat ze op dit moment, toch wel vrij duidelijk, met compleet andere zaken bezig is dan het onderwijs.quote:Op maandag 4 april 2011 14:01 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Hoe kom jij erbij dat dit meisje zich met een hoofdoekje op niet kan focussen op het onderwijs?
En de school zegt "nee", waarop zij er een probleem van gaat maken.quote:Op maandag 4 april 2011 13:57 schreef Raug het volgende:
[..]
Het feit dat ze het niet erg vind dagelijks ge-jezuschistus gepraat aan te horen door voor deze school te kiezen geeft aan dat ze geen extreme moslima ofzo is. Het kind wil gewoon een hoofddoek op. Dat is toch geen 'probleem' dat bij school neergelegd wordt?
Ja hoor. Maar ze dragen meestal een rokje tot net onder hun bilnaad. Strak truitje erboven met glitteropdruk. Stel kekke hoge laarzen eronder. Dat kan dan weer wel allemaal.quote:Op maandag 4 april 2011 14:24 schreef niels0 het volgende:
Mogen meiden wel een broek dragen op die school?
Zij wil dragen wat ze wil dragen. IPV dat de school zich op het onderwijs concentreert, gaan ze dat meisje lopen frustreren in haar persoonlijke vrijheid.quote:Op maandag 4 april 2011 14:03 schreef Tim_G het volgende:
[..]
Omdat ze op dit moment, toch wel vrij duidelijk, met compleet andere zaken bezig is dan het onderwijs.
'omdat het niet mag' vind ik nooit een goed argument. Sterker nog, het is helemaal geen argument. Als je zaken gaat opleggen of verbieden, moet je daar, vind ik, een hele goede reden voor hebben. Die mis ik in deze discussie.quote:Op maandag 4 april 2011 14:02 schreef Tim_G het volgende:
[..]
Waarom zou overal een inhoudelijke reden voor moeten zijn? De reden is gewoon dat het niet mag. Zelfs inhoudelijke redenen valt over te discussiëren.
Zoals ik al aangaf, het kan mij geen fuck schelen of het hier om een petje of een hoofddoekje gaat.quote:Mijn punt is vooral dus dat het nergens staat dat ze continue met een hoofddoek op moet lopen. Dus je kunt het niet eens op geloofsovertuiging gooien waardoor het ineens wel eng dicht bij de vergelijking komt het met eerder genoemde petje.
quote:Op maandag 4 april 2011 14:31 schreef Raug het volgende:
[..]
Ja hoor. Maar ze dragen meestal een rokje tot net onder hun bilnaad. Strak truitje erboven met glitteropdruk. Stel kekke hoge laarzen eronder. Dat kan dan weer wel allemaal.
Die kinderen worden daarna ook nog wel gepest. Niet alleen doordat er altijd kinderen zijn die zullen pesten, maar ook doordat kinderen die gepest worden dit soms ook gewoon uitlokken. Bewust of onbewust. Dit zie je ook op de werkvloer. Er zijn altijd gevallen waarbij het puur en alleen van één kant komt, maar ook meer dan genoeg gevallen waarbij de gepeste het door eigen gedrag uitlokt om gepest te worden.quote:Op maandag 4 april 2011 14:42 schreef Keltie het volgende:
Gewoon schooluniformen invoeren. Ben je van al het gelul af, evenals pesterijen omdat bepaalde kinderen geen merkkleding kunnen betalen.
Ah, jij denkt dat bullying minder voorkomt op scholen waar men verplicht in een apepakkie rondloopt?quote:Op maandag 4 april 2011 14:42 schreef Keltie het volgende:
Gewoon schooluniformen invoeren. Ben je van al het gelul af, evenals pesterijen omdat bepaalde kinderen geen merkkleding kunnen betalen.
Je haalt 1 oorzaak/ reden weg. Prima toch?quote:Op maandag 4 april 2011 14:53 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ah, jij denkt dat bullying minder voorkomt op scholen waar men verplicht in een apepakkie rondloopt?
Wat een onzin. Kinderen zullen altijd wel redenen vinden om andere koters kapot proberen te maken. Helaas.
Precies.....!!quote:Op maandag 4 april 2011 14:53 schreef Scorpie het volgende:
Hopelijk heeft dit een precedent werking en zullen er nog vele rechtszaken volgen.
Je haalt helemaal geen oorzaak/reden weg. Wat is dat nou weer voor onzin?quote:Op maandag 4 april 2011 14:58 schreef Keltie het volgende:
[..]
Je haalt 1 oorzaak/ reden weg. Prima toch?
Misschien dan maar eens tijd om in plaatsen als Volendam, waar er maar 1 middelbare school is volgens mij, die sowieso verplichten om die 'openbaar' te maken, ipv een school die een bepaalde religieuze grondslag heeft waarmee het leerlingen in de persoonlijke vrijheid kan beperken!?quote:Op maandag 4 april 2011 15:14 schreef DDDDDaaf het volgende:
Prima uitspraak, een katholieke school heeft net zo zeer het recht om uitingen van andere religies te weren, als een moslima het recht heeft een hoofddoek te dragen. Een openbare school had in dit geval echter geen poot om op te staan gehad...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |