abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 april 2011 @ 12:10:25 #1
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_95017835
Er zijn best wel veel mensen in Nederland die aan eenzaamheid lijden. Mensen die dingen hebben meegemaakt, waardoor ze moeilijk sociale en intieme contacten kunnen opbouwen. Sommige mensen werden zwaar gepest voor wat voor reden dan ook, en nu hebben ze zware onzekerheden die hen belemmerd in hun dagelijkse leven. Andere mensen hebben een hele nare thuis en familie situatie gehad, waardoor ze nooit de vaardigheden hebben kunnen leren om echte vrienden te maken en liefde te vinden. Misschien kregen ze een ziekte, misschien lag het gewoon aan hen manier van denken, misschien was het een combinatie van verschillende oorzaken.

Gelukkig kunnen mensen die IRL niet durven om mensen aan te spreken of om hulp te zoeken voor hun problemen, dat nog steeds anoniem via het internet doen. Daarom dacht ik dat we een topic konden maken voor mensen die aan extreme eenzaamheid leiden en dat ze hier hun ervaringen, problemen en levensverhaal konden zetten en erover praten. En dan kunnen mensen die er zin in hebben, advies en inzicht geven over hun situatie en heel misschien kunnen de mensen die aan eenzaamheid leiden een manier vinden om hun vicieuze cirkel te doorbreken.

NOTE: Dit topic is niet gemaakt voor alleen 1 persoon. Het wordt verwacht dat je ook ruimte laat voor andere mensen die hun ervaringen (en oplossingen) willen delen. Als niemand met anders iets te zeggen heeft, mag je dan wel doorgaan met wat jij wil zeggen. Maar als je merkt dat er een nieuweling erbij komt, geef hem de ruimte om ook zijn verhaal te doen.

NOTE 2: Als er nog mensen zijn die wil meeten uit het versieren op latere leeftijd topic, kunnen we dit hier in dit topic verder bespreken.

Mensen die zich hebben aangemeld:

Iwannabehigh
Crutch
Keep_walking
Deelnemer2
Halcon (misschien)
Lanterfanteraar (misschien)

[ Bericht 4% gewijzigd door Keep_Walking op 04-04-2011 20:42:52 ]
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_95017919
Potentieel richard en c.s. topic.
pi_95018069
Goed topic. Toevallig had ik gisteren nog een topic geopend over liedjes die gaan over alleen zijn...

Liedjes over alleen zijn
pi_95018365
Is fok daar soweiso niet al voor?
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  maandag 4 april 2011 @ 12:30:41 #5
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_95018386
'leiden'
'de internet'
'belemmerd'
'hen'
  maandag 4 april 2011 @ 12:32:29 #6
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_95018452
quote:
12s.gif Op maandag 4 april 2011 12:30 schreef Darkestrah het volgende:
'leiden'
'de internet'
'belemmerd'
'en c.s.'
'soweiso'

taalpuristenparadijs
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 4 april 2011 @ 12:34:14 #7
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_95018521
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 12:19 schreef Socios het volgende:
Goed topic. Toevallig had ik gisteren nog een topic geopend over liedjes die gaan over alleen zijn...

Liedjes over alleen zijn
In de trein ben je nooit alleen.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 4 april 2011 @ 12:34:58 #8
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_95018551
quote:
10s.gif Op maandag 4 april 2011 12:30 schreef MouzurX het volgende:
Is R&P daar soberso niet al voor?
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
  maandag 4 april 2011 @ 12:35:25 #9
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_95018564
Anyway, ik voel me ook soms alleen maar eigenlijk is dat bullshit want ik zie mijn familie 2x per week en ga ieder weekend volop stappen met vrienden ;).
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_95018660
Interessant. Nou ja, gaat uiteindelijk om het gevoel natuurlijk. Kan het bijvoorbeeld ook zo zijn dat je een enorme lading vrienden en vriendinnen hebt waarvan je er iedere dag wel minstens 1 ziet, maar je jezelf toch eenzaam voelt omdat je geen relatie hebt? Mijn inziens wel...
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
pi_95018777
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 12:35 schreef Maanvis het volgende:
Anyway, ik voel me ook soms alleen maar eigenlijk is dat bullshit want ik zie mijn familie 2x per week en ga ieder weekend volop stappen met vrienden ;).
Laten we eerst eens vaststellen wat eenzaamheid is? Iedereen ervaart dat op een andere manier. Ik heb wel eens van die weekenden dat ik bewust contact ontloop, de telefoon uitzet en dingen voor mezelf doe. De een zal zeggen wat eenzaam, ik vind het af en toe erg lekker.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  maandag 4 april 2011 @ 12:42:53 #12
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_95018778
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 12:38 schreef keste010 het volgende:
Interessant. Nou ja, gaat uiteindelijk om het gevoel natuurlijk. Kan het bijvoorbeeld ook zo zijn dat je een enorme lading vrienden en vriendinnen hebt waarvan je er iedere dag wel minstens 1 ziet, maar je jezelf toch eenzaam voelt omdat je geen relatie hebt? Mijn inziens wel...
Inderdaad, zelfs in een liefhebbende vriendenkring kan je je ook erg eenzaam voelen. En dat is wel minder als je met vrienden bent natuurlijk, maar als je aan het eind van de dag alleen thuis komt en voor jezelf moet koken en alleen gaat slapen, dan kan je toch wel eenzaamheid ervaren. Vooral als je vriendenkring uit stelletjes bestaat :').
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  maandag 4 april 2011 @ 12:45:47 #13
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_95018864
"Alleen" en "eenzaam" zijn twee hele verschillende dingen.
  maandag 4 april 2011 @ 12:47:54 #14
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_95018916
quote:
99s.gif Op maandag 4 april 2011 12:45 schreef Gary_Oak het volgende:
en toch zijn het synoniemen van elkaar. GEK HE :D
Een gedicht over Maanvis
  maandag 4 april 2011 @ 12:48:25 #15
181126 MouzurX
Misschien?
pi_95018927
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 12:32 schreef Lienekien het volgende:

[..]

'en c.s.'
'soweiso'

taalpuristenparadijs
Oh gut ik raakte de E eerder aan dan de I.

De wereld gaat kapot, hemel stort naar beneden. Verschrikkelijk dit.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_95018959
quote:
Volgens mij was het laatst in een of ander programma dat toen ze het over extreme eenzaamheid hadden ging het over (voornamelijk ouderen) die weken lang (op de boodschappen na) geen enkel ander contact hadden. Extreme eenzaamheid is dus niet iets wat de meesten van ons zullen ervaren, op de leeftijd < 40 zou je in de meeste gevallen een dagindeling moeten hebben, door werk, school etc, dat je altijd even onder de mensen bent.
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_95018970
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 12:34 schreef Maanvis het volgende:
In de trein ben je nooit alleen.
Klopt, ik heb regelmatig leuke gesprekken in de trein met reisgenoten.
  maandag 4 april 2011 @ 12:53:42 #18
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_95019087
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 12:47 schreef Maanvis het volgende:

[..]

quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 12:49 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Volgens mij was het laatst in een of ander programma dat toen ze het over extreme eenzaamheid hadden ging het over (voornamelijk ouderen) die weken lang (op de boodschappen na) geen enkel ander contact hadden. Extreme eenzaamheid is dus niet iets wat de meesten van ons zullen ervaren, op de leeftijd < 40 zou je in de meeste gevallen een dagindeling moeten hebben, door werk, school etc, dat je altijd even onder de mensen bent.
Nou, ik ben vaak alleen, maar dat betekent niet dat ik me eenzaam voel. Eenzaam ben je volgens mij pas als je het gevoel hebt dat er niemand is die om je geeft. ;)
  maandag 4 april 2011 @ 12:57:23 #19
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_95019211
quote:
99s.gif Op maandag 4 april 2011 12:53 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

[..]

Nou, ik ben vaak alleen, maar dat betekent niet dat ik me eenzaam voel. Eenzaam ben je volgens mij pas als je het gevoel hebt dat er niemand is die om je geeft. ;)
Eenzaam ben je als je alleen bent, wat je er zelf in je hoofd van maakt (de negatieve connotatie die je wel bij eenzaam maar niet bij alleen hebt) is niet van belang voor de betekenis van het woord eenzaam.
Een gedicht over Maanvis
pi_95019290
Toch nog 18 reactie's, dus zo eenzaam... is het niet...
pi_95019363
quote:
1. 'Alleen zijn' is niets meer dan een plaatsbepaling. Iemand staat "alleen in de tram" of "loopt alleen op straat."

2. "Eenzaam" is een gevoel. Iemand kan zich eenzaam voelen, maar hoeft dit niet te zijn. Je kan je vaak zelfs eenzamer voelen als je niet alleen bent, als er dus anderen om je heen zijn.

"Alleen zijn" is dus als plaatsbepaling en "eenzaam" drukt een (negatief) gevoel/emotie uit.
  maandag 4 april 2011 @ 13:06:01 #22
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_95019508
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 12:57 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Eenzaam ben je als je alleen bent, wat je er zelf in je hoofd van maakt (de negatieve connotatie die je wel bij eenzaam maar niet bij alleen hebt) is niet van belang voor de betekenis van het woord eenzaam.
Maar als je alleen bent, betekent dat niet meteen dat je dan ook eenzaam bent, dat is mijn punt. ;)

quote:
99s.gif Op maandag 4 april 2011 13:01 schreef stbabylon het volgende:

[..]

1. 'Alleen zijn' is niets meer dan een plaatsbepaling. Iemand staat "alleen in de tram" of "loopt alleen op straat."

2. "Eenzaam" is een gevoel. Iemand kan zich eenzaam voelen, maar hoeft dit niet te zijn. Je kan je vaak zelfs eenzamer voelen als je niet alleen bent, als er dus anderen om je heen zijn.

"Alleen zijn" is dus als plaatsbepaling en "eenzaam" drukt een (negatief) gevoel/emotie uit.
En dit inderdaad.
  maandag 4 april 2011 @ 13:07:23 #23
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_95019563
quote:
99s.gif Op maandag 4 april 2011 13:01 schreef stbabylon het volgende:

[..]

in de vandale is het synoniem aan elkaar.
Een gedicht over Maanvis
  maandag 4 april 2011 @ 13:09:42 #24
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_95019647
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 13:07 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Taalkundig misschien wel ja. ;)
pi_95020051
Denk eerder dat je het moet zoeken in het verschil tussen 'eenzaam zijn' (synoniem dus aan alleen; betekenend dat je in je eentje bent) en je 'eenzaam voelen'. Als we elkaar dan toch op definities gaan pakken dan beter zo ;)
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
pi_95020217
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 13:07 schreef Maanvis het volgende:

[..]

So fucking what. Dat kun je toch gewoon negeren?
pi_95020227
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 13:21 schreef keste010 het volgende:
Denk eerder dat je het moet zoeken in het verschil tussen 'eenzaam zijn' (synoniem dus aan alleen; betekenend dat je in je eentje bent) en je 'eenzaam voelen'. Als we elkaar dan toch op definities gaan pakken dan beter zo ;)
Ik heb altijd bij eenzaam het idee dat je graag dingen met anderen zou willen ondernemen, maar dat je niemand hebt om dat te doen. In tegenstelling tot het alleen zijn, alleen zijn kan een bewuste keuze zijn omdat je even geen zin hebt in contact. Bij eenzaamheid heb je die keuze dus niet.

Maar eenzaam zijn in groepen trapt mijn begrip van het woord eenzaam onderuit. Ik zie ook niet zo snel in hoe je je eenzaam kan zijn in een groep.
pi_95020320
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 13:26 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Maar eenzaam zijn in groepen trapt mijn begrip van het woord eenzaam onderuit. Ik zie ook niet zo snel in hoe je je eenzaam kan zijn in een groep.
Kan toch zo zijn dat je een mindere band met de groepsleden hebt dan de anderen? Of dat het een heel gesegmenteerde groep is (goed voorbeeld hiervan is als de groep veelal uit stelletjes bestaat)? Dan kan je inderdaad zelfs als je s avond thuiskomt na een gezellige dag met de groep, toch behoorlijk alleen voelen als jij in je eentje je bed in kruipt
pi_95020324
Voel me heel af en toe eenzaam in het weekend. Spreek je wat af voor het weekend maar dan uiteindelijk gaat het niet meer door. Dan kijk je uit naar dat weekend en heb je behoefte aan sociale contacten maar dan gaat dat niet door. Dan voel ik me nog wel eens eenzaam. Maar dat zijn vrij uitzonderlijke situaties.
pi_95020423
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 13:29 schreef keste010 het volgende:

[..]

Kan toch zo zijn dat je een mindere band met de groepsleden hebt dan de anderen? Of dat het een heel gesegmenteerde groep is (goed voorbeeld hiervan is als de groep veelal uit stelletjes bestaat)? Dan kan je inderdaad zelfs als je s avond thuiskomt na een gezellige dag met de groep, toch behoorlijk alleen voelen als jij in je eentje je bed in kruipt
Inderdaad;) Maar in dat geval gaat het ook wel een beetje om onzekerheid. Sommige mensen lijkt het zo makkelijk af te gaan qua relaties en vriendschappen. Ik heb daar wel wat meer moeite mee.
  maandag 4 april 2011 @ 13:43:07 #31
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_95020873
quote:
99s.gif Op maandag 4 april 2011 13:26 schreef stbabylon het volgende:

[..]

So fucking what. Dat kun je toch gewoon negeren?
Klopt, net als dat ik jou een achterlijke klootzak kan noemen en dat je dat dan in je hoofd verbouwt naar dat ik je een lieve jongen vind :).
Een gedicht over Maanvis
pi_95021415
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 13:43 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Klopt, net als dat ik jou een achterlijke klootzak kan noemen en dat je dat dan in je hoofd verbouwt naar dat ik je een lieve jongen vind :).
Ja, precies, dat is hetzelfde :Y
pi_95021427
Af en toe ook last van. Terwijl ik genoeg contact heb met allerlei mensen, en ben absoluut niet eenzaam, alleen in mijn hoofd dus soms.
pi_95022762
Forever alone topic.

Tvp.
  maandag 4 april 2011 @ 14:32:13 #35
341159 WinterBreeze
blaast zachtjes in je nek
pi_95022804
quote:
Forever alone topic.
QFT. TVP.
Dat, of ik heb het verkeerd gelezen.
pi_95022912
quote:
9s.gif Op maandag 4 april 2011 12:13 schreef Techno het volgende:
Potentieel richard en c.s. topic.
Inderdaad, wat dacht je voor daten op latere leeftijd is dicht laat ik deze is proberen ????
pi_95023102
quote:
3s.gif Op maandag 4 april 2011 12:42 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

Inderdaad, zelfs in een liefhebbende vriendenkring kan je je ook erg eenzaam voelen. En dat is wel minder als je met vrienden bent natuurlijk, maar als je aan het eind van de dag alleen thuis komt en voor jezelf moet koken en alleen gaat slapen, dan kan je toch wel eenzaamheid ervaren. Vooral als je vriendenkring uit stelletjes bestaat :').
QFT hetzelfde geldt voor je liefhebbende collega's.

Andere momenten dat ik eenzaamheid ervaar zoals hier op fok dat ik nare gebeurtenissen aan de eerste beste persoon vertel en hier vervolgens misbruik van maakt omdat ik nergens mijn hart kan luchten. En natuurlijk mijn eigen stomme fout is.

Dat ik geen familie heb behalve mijn vader en enkel alleen door mijn vader ben opgevoed.

Dat ik nooit een relatie of normale vriendin heb gehad waarmee af en toe eens mee kan praten.

Niet in staat zijn vrienden te maken wegens pest verleden en hierdoor sociale achterstanden hebt opgelopen beginnend vanaf de basisschool periode.

Ik postte even gehaast vanaf mijn mobiele telefoon dus have mercy for me pseudo-taalpuristen.
pi_95023112
quote:
Inderdaad, wat dacht je voor daten op latere leeftijd is dicht laat ik deze is proberen ????
Dit is een heel ander topic. Het gaat niet over versieren, maar over eenzaamheid.

Ik vind het trouwens ook een goeie OP.
pi_95023339
  maandag 4 april 2011 @ 14:58:21 #40
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_95023752
quote:
99s.gif Op maandag 4 april 2011 14:46 schreef stbabylon het volgende:
[ afbeelding ]
Da's offtopique, want er staat 'alone' = alleen en niet 'lonely' = eenzaam :D :') ;) ;)
Een gedicht over Maanvis
pi_95024025
Maar wat is nou de bedoeling van het topic, als opstapje om toch weer te leren socializen of juist alleen om over de eenzaamheid te praten en dat is een serieuze vraag??
  maandag 4 april 2011 @ 16:40:11 #42
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_95028114
Erover te praten en hulp/advies/inzicht zoeken of geven.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  maandag 4 april 2011 @ 17:10:07 #43
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_95029581
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 16:40 schreef Keep_Walking het volgende:
Erover te praten en hulp/advies/inzicht zoeken of geven.
Wat zijn jouw eigen ervaringen met eenzaamheid?
  maandag 4 april 2011 @ 17:41:55 #44
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_95030801
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 17:10 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wat zijn jouw eigen ervaringen met eenzaamheid?
Toen ik klein was, had ik een ziekte gekregen, waardoor ik vreemde en opvallende tiks kreeg, had moeite met articuleren, slechte fijne motoriek controle, enz. Veel mensen die mij niet meteen kende dachten dat er iets mis met me was. Bijvoorbeeld mijn derde klas lerares dacht dat ik achterlijk was ofzo en dat ik naar een speciale onderwijs moest. Kinderen wilden niet met me spelen of naast me zitten, sommige familie-leden schaamde voor mij, werd laatste gekozen bij gym ondanks het feit dat ik best goed was in sport, werd regelmatig in elkaar geslagen of getreiterd als ik ging sporten of nog erger, ik werd gezegd dat ik het niet zou aankunnen, problemen met vader, enz.

Toen ik naar de middelbare school ging naar de middelbare school ging, ging ik juist alles doen om niet als de zwakste gezien te worden. Andere kinderen in elkaar slaan of lastig vallen, stoere praatjes, kattekwaad, enz. Vooral in na mijn 15de.

Maar ik had altijd het gevoel dat ik waardeloos was. Dat geen enkele meisje mij zou willen, dat ik maar een last was voor vrienden en dat ze mij liever niet wilde hebben, dat iedereen op me neer keek, enz. En ik ging dus telkens overcompenseren zodat mensen niet zagen hoe onzeker/eenzaam in voelde.

Toen kwam ik naar Nederland om te studeren, nog steeds met verkeerde manier van denken en drang om overcompenseren en angst dat mensen zouden zien hoe kwetsbaar ik was. Toen ging ik het mis, waardoor ik uiteindelijk die psychose kreeg.

Maar ik ken dat gevoel heel goed die andere mensen zoals Richard_prf en schenkstroop hebben gehad. En ik kan eerlijk wel snappen hoe hopeloos het kan voelen.

Ik heb geluk dat na mijn 18de, al die problemen wat betreft mijn ziekte verdwenen dus ik kom gewoon normaal over. Ook was ik wel iemand die voor mezelf kon opkomen en ik heb een hele lieve moeder gehad. Dus nu gaat het heel goed met me, maar ik vergeet nooit hoe het toen voelde als vreemdeling. Ik vergeet nooit hoe het voelde toen meisjes lachten om het idee dat ze met die "handicapte" jongen zouden daten en dat jongens andere jongens gingen pesten door te zeggen "hey, jij bent zijn broer, of niet?". En dat soort dingen.

Het gaat nu gewoon bijzonder goed en het wordt steeds beter. En als ik nu terug denk waren er ook heel veel goede en leuke dingen gebeurt in mijn leven. Maar toch, ik kan wel snappen hoe het voelt om te denken dat je het gewoon niet waard bent.

[ Bericht 4% gewijzigd door Keep_Walking op 04-04-2011 17:47:32 ]
pi_95033264
Hier verder dus :W
pi_95033329
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 17:41 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Toen ik klein was, had ik een ziekte gekregen, waardoor ik vreemde en opvallende tiks kreeg, had moeite met articuleren, slechte fijne motoriek controle, enz. Veel mensen die mij niet meteen kende dachten dat er iets mis met me was. Bijvoorbeeld mijn derde klas lerares dacht dat ik achterlijk was ofzo en dat ik naar een speciale onderwijs moest. Kinderen wilden niet met me spelen of naast me zitten, sommige familie-leden schaamde voor mij, werd laatste gekozen bij gym ondanks het feit dat ik best goed was in sport, werd regelmatig in elkaar geslagen of getreiterd als ik ging sporten of nog erger, ik werd gezegd dat ik het niet zou aankunnen, problemen met vader, enz.

Toen ik naar de middelbare school ging naar de middelbare school ging, ging ik juist alles doen om niet als de zwakste gezien te worden. Andere kinderen in elkaar slaan of lastig vallen, stoere praatjes, kattekwaad, enz. Vooral in na mijn 15de.

Maar ik had altijd het gevoel dat ik waardeloos was. Dat geen enkele meisje mij zou willen, dat ik maar een last was voor vrienden en dat ze mij liever niet wilde hebben, dat iedereen op me neer keek, enz. En ik ging dus telkens overcompenseren zodat mensen niet zagen hoe onzeker/eenzaam in voelde.

Toen kwam ik naar Nederland om te studeren, nog steeds met verkeerde manier van denken en drang om overcompenseren en angst dat mensen zouden zien hoe kwetsbaar ik was. Toen ging ik het mis, waardoor ik uiteindelijk die psychose kreeg.

Maar ik ken dat gevoel heel goed die andere mensen zoals Richard_prf en schenkstroop hebben gehad. En ik kan eerlijk wel snappen hoe hopeloos het kan voelen.

Ik heb geluk dat na mijn 18de, al die problemen wat betreft mijn ziekte verdwenen dus ik kom gewoon normaal over. Ook was ik wel iemand die voor mezelf kon opkomen en ik heb een hele lieve moeder gehad. Dus nu gaat het heel goed met me, maar ik vergeet nooit hoe het toen voelde als vreemdeling. Ik vergeet nooit hoe het voelde toen meisjes lachten om het idee dat ze met die "handicapte" jongen zouden daten en dat jongens andere jongens gingen pesten door te zeggen "hey, jij bent zijn broer, of niet?". En dat soort dingen.

Het gaat nu gewoon bijzonder goed en het wordt steeds beter. En als ik nu terug denk waren er ook heel veel goede en leuke dingen gebeurt in mijn leven. Maar toch, ik kan wel snappen hoe het voelt om te denken dat je het gewoon niet waard bent.
Vooral dat stukje is heel erg herkenbaar, en ik heb het nog steeds heel erg. Het voelt zo hopeloos allemaal. Het gevoel dat je niks bent en dat meiden je afstotelijk vinden. Maar goed, meer ga ik ook niet posten hier vandaag want ik wil het topic niet kapen. Maar blijven rondlopen met de frustraties zonder met iemand erover kunnen praten is ronduit extreem lastig allemaal.

Het gevoel niks waard te zijn is het ergste: Mannen die op je neerkijken en vrouwen die absoluut niks van je willen weten.

Probeer dan maar eens niet langzaam door te draaien als die periode al zo extreem lang duurt.

[ Bericht 3% gewijzigd door richard_prf op 04-04-2011 18:47:30 ]
  maandag 4 april 2011 @ 19:21:51 #47
308715 Daalder82
Den ueberlurker
pi_95035739
Meldt, nooit echt iets intiems gehad, heb een sociale angst ontwikkeld, is onzeker over zichzelf en kan het niet relativeren. Ik mis intimiteit maar ben er fucking bang voor.

Profesioneel gaat het redelijk, contacten blijven oppervlakkig echter. Gevoel dat het aan mij ligt (en verder een opgesloten gevoel).

Ik ben niet super lelijk, maar straal onzekerheid uit, verder ben ik gevoelig en heb last van een beetje slechte houding. Ik zou bijna zeggen: wat mankeert er nu niet aan mij? :'), professioneel heb ik dat veel minder, ik zeg vaak waar het op staat en trek veel naar mij toe (al dan niet bewust). Ik wil gewoon weten wat ik aan mensen heb.

Toch begin ik de laatste tijd iets zekerder te worden echter, het gevoel dat ik me inhoud, ik me ergens aan vastklamp, blijft aanhouden. Sociaal heb ik een gevoel dat het een puinhoop is bij mij, ik heb gevoel/emoties maar dat is (te) heftig.

Op het werk kom ik aardig over maar ik houd me daar (bewust?) in. Ik wil zo graag met mensen wat chillen na het werk maar ben bang, onterechte angst maar hij gaat niet weg.

Het suffe is dat als er eens iets georganiseerd wordt vanuit het werk, dat het dan redelijk goed gaat, vooral met gezellige mensen gaat het vanzelf voor mijn gevoel. Misschien klopt het gevoel niet... Ik durf het alleen niet echt op te zoeken nu.

Ik heb niet echt noemenswaardige vrienden en breng de avonden vaak alleen door. Dit steekt (behoorlijk).

Het voelen als een derde wiel aan de wagen, een last komt mij ook bekend voor. De angst doorbreken is lastig voor mij ...

(dit is misschien ietwat rommelig maar ik ben ietwat emotioneel nu, een klein beetje maar, de opgekropte emoties houd ik goed tegen).
  maandag 4 april 2011 @ 19:27:17 #48
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_95036094
Ik denk dat er toch echt maar een manier is om die angst en vicieuze cirkel te doorbreken, en dat is er voor gaan. Contact zoeken, bij verenigingen, op stap, via internet. Tuurlijk is het eng. Ik vind het ook doodeng om nieuwe mensen te ontmoeten :'), maar op een gegeven moment heb je de keuze, "ik doe het wel" of "ik doe het niet" en dan moet je het gewoon wél doen. Ondanks angst, ondanks onzekerheid, ondanks twijfel.

Zo.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_95036152
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 19:21 schreef Daalder82 het volgende:
Meldt, nooit echt iets intiems gehad, heb een sociale angst ontwikkeld, is onzeker over zichzelf en kan het niet relativeren. Ik mis intimiteit maar ben er fucking bang voor.

Profesioneel gaat het redelijk, contacten blijven oppervlakkig echter. Gevoel dat het aan mij ligt (en verder een opgesloten gevoel).

Ik ben niet super lelijk, maar straal onzekerheid uit, verder ben ik gevoelig en heb last van een beetje slechte houding. Ik zou bijna zeggen: wat mankeert er nu niet aan mij? :'), professioneel heb ik dat veel minder, ik zeg vaak waar het op staat en trek veel naar mij toe (al dan niet bewust). Ik wil gewoon weten wat ik aan mensen heb.

Toch begin ik de laatste tijd iets zekerder te worden echter, het gevoel dat ik me inhoud, ik me ergens aan vastklamp, blijft aanhouden. Sociaal heb ik een gevoel dat het een puinhoop is bij mij, ik heb gevoel/emoties maar dat is (te) heftig.

Op het werk kom ik aardig over maar ik houd me daar (bewust?) in. Ik wil zo graag met mensen wat chillen na het werk maar ben bang, onterechte angst maar hij gaat niet weg.

Het suffe is dat als er eens iets georganiseerd wordt vanuit het werk, dat het dan redelijk goed gaat, vooral met gezellige mensen gaat het vanzelf voor mijn gevoel. Misschien klopt het gevoel niet... Ik durf het alleen niet echt op te zoeken nu.

Ik heb niet echt noemenswaardige vrienden en breng de avonden vaak alleen door. Dit steekt (behoorlijk).

Het voelen als een derde wiel aan de wagen, een last komt mij ook bekend voor. De angst doorbreken is lastig voor mij ...

(dit is misschien ietwat rommelig maar ik ben ietwat emotioneel nu, een klein beetje maar, de opgekropte emoties houd ik goed tegen).
Dit komt me bekend voor. Als er uitjes worden georganiseerd is het best gezellig. Maar ik heb het gevoel dat collega's medelijden met me hebben en dat ze het proberen naar mijn zin te maken en uit beleefdheid gesprekken met me gaan voeren.
Het gevoel dat je anders en niks waard bent blijft aanwezig en versterkt alleen maar.

Ook ik heb nooit met een collega afgesproken in 3 jaar tijd na het werk een keer iets te gaan doen. Nou ja dat hoeft ook geen collega te zijn , liever niet eigenlijk, maar gewoon chillen met mensen die waarbij je op dezelfde golflengte zitten en op gelijke niveau waarbij diegene niet neerkijkt op jou of jij tegenop. Vooral met vrouwen omgaan is iets ondenkbaars en onbereikbaars voor mij.

Nooit een keer iemand die zegt "ik geloof in je" Ik geef om je' ik hou van je "dat soort dingen mis ik. Het is altijd kritiek en negatieve aandacht dat ik krijg en waar heb ik dat aan verdiend, ik doe zo mijn best op anderen naar de zin te maken.

[ Bericht 4% gewijzigd door richard_prf op 04-04-2011 19:44:33 ]
pi_95039834
quote:
3s.gif Op maandag 4 april 2011 19:27 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik denk dat er toch echt maar een manier is om die angst en vicieuze cirkel te doorbreken, en dat is er voor gaan. Contact zoeken, bij verenigingen, op stap, via internet. Tuurlijk is het eng. Ik vind het ook doodeng om nieuwe mensen te ontmoeten :'), maar op een gegeven moment heb je de keuze, "ik doe het wel" of "ik doe het niet" en dan moet je het gewoon wél doen. Ondanks angst, ondanks onzekerheid, ondanks twijfel.

Zo.
Dat is uiteindelijk wel de enige manier ja, maar die eerste stap zetten is moeilijk. En zelfs na die eerste stap ben je nog ver verwijderd van je einddoel van een sociaal leven zoner eenzaamheid. Want dat bouw je niet 1, 2, 3 op. Zeker niet als je al werkt en niet meer op school zit/studeert.
pi_95042452
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 18:37 schreef Halcon het volgende:
Hier verder dus :W
Relaties & Psychologie kunnen ze zo onderhand beter hernoemen naar Richard & Partners. Of zoiets. :')
pi_95043464
quote:
2s.gif Op maandag 4 april 2011 20:54 schreef Techno het volgende:

[..]

Relaties & Psychologie kunnen ze zo onderhand beter hernoemen naar Richard & Partners. Of zoiets. :')
En jij trollt ook lekker mee :)
pi_95043536
Nou, ze hebben het officieel gesloten de versieren op latere leeftijd, dan maar hier verder :7

Straw, sommige leegtes zijn niet te vullen; bijv. als iemand is overleden. Tenminste voor mij blijft die leegte dan.
  maandag 4 april 2011 @ 21:10:51 #54
327935 lanterfanteraar
Aandachtsgeile topichoer
pi_95043698
quote:
16s.gif Op maandag 4 april 2011 21:08 schreef iwannabehigh het volgende:
Nou, ze hebben het officieel gesloten de versieren op latere leeftijd, dan maar hier verder :7

Straw, sommige leegtes zijn niet te vullen; bijv. als iemand is overleden. Tenminste voor mij blijft die leegte dan.
wil jij over jouw leegte praten
pi_95043802
quote:
16s.gif Op maandag 4 april 2011 21:08 schreef iwannabehigh het volgende:
Daar heb je gelijk in. Maar als je die leegte nog voelt, dan lijkt mij dat je de pijn ook nog voelt. Ik associeer gevoelens van leegte iig met pijn, al zal de hevigheid van die pijn niet constant blijven.
pi_95044308
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 21:10 schreef lanterfanteraar het volgende:

[..]

Hee je hebt weer een nieuw gedeelte van je gezicht geplaatst in je avatar. Zo kan ik de puzzelstukjes langzaam in elkaar zetten en vormen tot 1 geheel.
  maandag 4 april 2011 @ 21:20:27 #57
327935 lanterfanteraar
Aandachtsgeile topichoer
pi_95044349
Ik ga trouwens vrijdag een Zielsverwante ontmoeten. Weer van het internet. We gaan samen uit en dan blijft ze logeren. Zij is wel ervaren met uitgaan, want dat deed ze vroeger wel. Ik ken alleen de weg niet zo goed in mijn stad, want ik kom er nooit. Het is echt een Lelijke stad. Ik denk dat ik haar ook ga vragen om mee op vakantie te gaan. Misschien zoiets experimenteels, als een groeps-/ werkvakantie.
pi_95044469
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 21:19 schreef richard_prf het volgende:

[..]

Hee je hebt weer een nieuw gedeelte van je gezicht geplaatst in je avatar. Zo kan ik de puzzelstukjes langzaam in elkaar zetten en vormen tot 1 geheel.
Spannend :')
  maandag 4 april 2011 @ 21:23:25 #59
327935 lanterfanteraar
Aandachtsgeile topichoer
pi_95044552
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 21:22 schreef Halcon het volgende:

[..]

Spannend :')
Behoorlijk inderdaad, aangezien hij mijn foto al gezien heeft.
pi_95044899
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 21:10 schreef lanterfanteraar het volgende:

[..]

Nee hoor, jij over de jouwe?

quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 21:12 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in. Maar als je die leegte nog voelt, dan lijkt mij dat je de pijn ook nog voelt. Ik associeer gevoelens van leegte iig met pijn, al zal de hevigheid van die pijn niet constant blijven.
Ja ik begrijp het wel, is ook wel zo, maar op een gegeven moment leer je er mee leven. Tenminste ik dan. De pijn wordt sowieso minder maar het blijft altijd wel.
pi_95045897
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 12:47 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Connotaties dus.

Dit topic is alleen bedoeld voor mensen die ongewenst alleen zijn, neem ik aan?
  maandag 4 april 2011 @ 21:44:04 #62
341159 WinterBreeze
pi_95046000
Die ironie zou ik wel kunnen waarderen.
pi_95046003
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 21:42 schreef Culthit. het volgende:

[..]

Connotaties dus.

Dit topic is alleen bedoeld voor mensen die ongewenst alleen zijn, neem ik aan?
Eenzaamheid is per definitie ongewenst.

Alleen zijn niet.
pi_95046264
quote:
Nee hoor.
pi_95047767
Ik heb ook wel de neiging om me (ongewenst) eenzaam te voelen. Ik heb geprobeerd het te doorbreken door sociaal te doen (kan ik opzich ook wel, heb verder geen naar verleden ofzo) maar de eenzaamheid wordt eigenlijk benadrukt door die sociale contacten. Ik kom er namelijk elke keer weer achter dat er bar weinig mensen zijn die ik echt leuk vind, en nog minder mensen die mij leuk vinden.
pi_95048022
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 21:47 schreef Culthit. het volgende:

[..]

Nee hoor.

Kun je dat onderbouwen?

Eenzaamheid is een negatief gevoel. Waarom zou iemand zich kut wíllen voelen. Als je vrijwillig alleen bent, dan heb je daar waarschijnlijk vrede mee en voel je die eenzaamheid niet, want anders zou je wel socialer willen zijn en dus niet alleen.
pi_95048808
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 22:11 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Kun je dat onderbouwen?

Eenzaamheid is een negatief gevoel. Waarom zou iemand zich kut wíllen voelen. Als je vrijwillig alleen bent, dan heb je daar waarschijnlijk vrede mee en voel je die eenzaamheid niet, want anders zou je wel socialer willen zijn en dus niet alleen.
Van Dale gebruik ik hiervoor als bron omdat het het bekendste woordenboek is van de Nederlandse taal.

1al·leen bn 1 niet vergezeld 2 zonder hulp: God laat mij niet ~ 3 uitsluitend: dat kan hij ~ (of: ~ hij)
2al·leen bw 1 slechts: ~ maar voor de vorm 2 met dit voorbehoud: het boek is goed, ~ het is wat erg realistisch

een·zaam bn, bw; -zamer, -st 1 zonder gezelschap; alleen 2 stil: een -zame weg

Zowel bij alleen als eenzaam staat er niets over gevoelens. De vaststelling is het alleen-zijn/zonder gezelschap zijn. De connotatie van het woord eenzaamheid, de (negatieve) bijklank ervan, is iets anders dan de denotatie van het woord.
pi_95048925
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 21:44 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Alleen zijn niet.
Eenzaam zijn = alleen zijn. Je eenzaam voelen is wat anders.
pi_95049034
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 22:24 schreef Halcon het volgende:

[..]

Eenzaam zijn = alleen zijn. Je eenzaam voelen is wat anders.
Dan gaat dit topic met name over dat laatste.
pi_95049106
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 22:22 schreef Culthit. het volgende:

[..]

Van Dale gebruik ik hiervoor als bron omdat het het bekendste woordenboek is van de Nederlandse taal.

1al·leen bn 1 niet vergezeld 2 zonder hulp: God laat mij niet ~ 3 uitsluitend: dat kan hij ~ (of: ~ hij)
2al·leen bw 1 slechts: ~ maar voor de vorm 2 met dit voorbehoud: het boek is goed, ~ het is wat erg realistisch

een·zaam bn, bw; -zamer, -st 1 zonder gezelschap; alleen 2 stil: een -zame weg

Zowel bij alleen als eenzaam staat er niets over gevoelens. De vaststelling is het alleen-zijn/zonder gezelschap zijn. De connotatie van het woord eenzaamheid, de (negatieve) bijklank ervan, is iets anders dan de denotatie van het woord.
Strict genomen heb je dan gelijk, maar het lijkt me idd duidelijk welk soort eenzaamheid in dit topic wordt bedoeld en hoe het woord in de volksmond vaak wordt geinterpreteerd. :)
  maandag 4 april 2011 @ 22:29:16 #71
341159 WinterBreeze
pi_95049219
Bij dezen zijn R&P en TTK samengevoegd.
pi_95049260
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 22:26 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dan gaat dit topic met name over dat laatste.
Yep, dat is wat anders dan eenzaam zijn. Genoeg mensen die eenzaam zijn, maar daar prima mee om kunnen gaan.
pi_95049539
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 22:27 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Strict genomen heb je dan gelijk, maar het lijkt me idd duidelijk welk soort eenzaamheid in dit topic wordt bedoeld en hoe het woord in de volksmond vaak wordt geinterpreteerd. :)
Oké en ik zal nu ophouden met mierenneuken. :P
pi_95049897
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 22:29 schreef Halcon het volgende:

[..]

Yep, dat is wat anders dan eenzaam zijn. Genoeg mensen die eenzaam zijn, maar daar prima mee om kunnen gaan.
Ja, en als het daarover gaat dan wordt vaak gesproken over alleen zijn. :)

Zo zijn er een hoop mensen die vrijwillig single blijven en wel seks hebben, maar geen relatie.
pi_95050661
En wat als je van dit topic nou eenzamer word??? Wat dan ???
pi_95050796
quote:
3s.gif Op maandag 4 april 2011 22:51 schreef formerjellybean het volgende:
Niet lezen? :P
  maandag 4 april 2011 @ 22:54:13 #77
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_95050841
quote:
3s.gif Op maandag 4 april 2011 22:51 schreef formerjellybean het volgende:
Als je vrienden taalpuristen zijn word je van dit topique wel eenzamer ;).
Een gedicht over Maanvis
pi_95050953
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 22:54 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Als je vrienden taalpuristen zijn word je van dit topique wel eenzamer ;).
oh shit nu voel ik me zo eenzaam :'(
  maandag 4 april 2011 @ 22:58:20 #79
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_95051096
Anyway, ontopique.
Hier een liedje.
Een gedicht over Maanvis
  maandag 4 april 2011 @ 22:59:17 #80
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_95051145
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 22:56 schreef formerjellybean het volgende:

[..]

oh shit nu voel ik me zo eenzaam :'(
Denk je nog vaak terug aan de tijd dat je een gel-boontje was?
Een gedicht over Maanvis
pi_95051220
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 22:59 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Denk je nog vaak terug aan de tijd dat je een gel-boontje was?
oh ja verschrikkelijk daar heb ik nachtmerries van en dat is ook de oorzaak van mijn eenzaamheid O-)
  maandag 4 april 2011 @ 23:03:18 #82
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_95051391
Maat wat nou als iemand iets aan dit topic heeft en iets gaat doen om minder eenzaam te worden?
pi_95051462
ik zit dit topic nu in eenzaamheid te lezen ;(
  maandag 4 april 2011 @ 23:05:01 #84
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_95051483
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 23:03 schreef Keep_Walking het volgende:
Maat wat nou als iemand iets aan dit topic heeft en iets gaat doen om minder eenzaam te worden?
Wonderen bestaan niet, niet voor ons.
Een gedicht over Maanvis
pi_95051515
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 23:03 schreef Keep_Walking het volgende:
Er is al een soortgelijk topic over depressie&angst en daar klaagt ook niemand over. Soms moet je gewoon je verhaal kwijt. :) Net zoals vriendinnen/vrienden dat onderling doen. Niet altijd voor advies, maar soms omdat je het gewoon kwijt wil aan iemand.

Als je dan eenzaam bent kan je het niet aan mensen irl kwijt, maar wel aan een forum.
pi_95051567
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 23:05 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Wonderen bestaan niet, niet voor ons.
Sinds wanneer heb jij een wonder nodig?
  maandag 4 april 2011 @ 23:08:15 #87
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_95051711
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 23:06 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Sinds wanneer heb jij een wonder nodig?
Ik ben vorige week 30 geworden. En dan weet je het wel ;).
Een gedicht over Maanvis
pi_95051755
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 23:08 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Net te vroeg voor een midlifecrisis. :P

Ik heb me het halfjaar op kamers soms ook eenzaam gevoeld. Je bent dan toch gewend aan familie om je heen als je thuis bent. Aan mijn huisgenoten had ik ook niks, contact werd door iedereen daar gemeden onderling. Dus dat is dan wel kut, scheelt dat ik mezelf wel goed kan vermaken, maar toch is het een gemis.
  maandag 4 april 2011 @ 23:09:57 #89
341159 WinterBreeze
pi_95051821
Maar oud genoeg om afgrijselijk lelijk te zijn, aldus Richard.
  maandag 4 april 2011 @ 23:10:11 #90
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_95051836
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 23:08 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Net te vroeg voor een midlifecrisis. :P
jij doet niet aan het modewoord quarterlifecrisis? Ik ook niet hoor ;).
Een gedicht over Maanvis
pi_95051891
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 23:08 schreef Maanvis het volgende:

[..]

oh shit ja ik ben 37 , nu is mijn leven over
pi_95052015
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 23:09 schreef WinterBreeze het volgende:
Maar oud genoeg om afgrijselijk lelijk te zijn, aldus Richard.
Nee hoor, alleen dat je dan niet op je top bent meestal. :)

Ik vind zelf vrouwen rond hun 20e ook het mooist, uitzonderingen daargelaten. Als je uitgegroeid bent, kan het vaak alleen nog achteruit gaan. Al verschillen smaken natuurlijk. Je kan ook iemand hebben die altijd overgewicht heeft gehad maar na haar 20e niet meer, of dergelijke dingen. Of in mijn geval een huidprobleem. Weet wel zeker dat ik er over een paar jaar beter uitzie dan nu.

Maar dat heeft verder niets met eenzaamheid te maken.
  maandag 4 april 2011 @ 23:14:48 #93
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_95052079
richard heeft toch geneukt?
Een gedicht over Maanvis
pi_95052192
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 23:14 schreef Maanvis het volgende:
richard heeft toch geneukt?
Nu nog een relatie. Van een ONS gaat de eenzaamheid niet weg, op de lange termijn.
  maandag 4 april 2011 @ 23:17:39 #95
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_95052213
Dus je hebt het opgegeven, maanvis?

Nooit gedacht dat jij zou opgeven.
  maandag 4 april 2011 @ 23:22:09 #96
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_95052449
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 23:17 schreef Keep_Walking het volgende:
Dus je hebt het opgegeven, maanvis?
Nee man, ik drein maar een beetje mee met de meute hier ;). Wonderen zijn dingen die je in de schoot geworpen krijgt, en in mijn optiek de dingen die het leven leuk maken :).
Een gedicht over Maanvis
  maandag 4 april 2011 @ 23:28:33 #97
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_95052750
Ben nu op mobile dus geen zin om lange Posts te maken . Maat wat vonden jullie van mijn verhaal?
  maandag 4 april 2011 @ 23:30:48 #98
327935 lanterfanteraar
Aandachtsgeile topichoer
pi_95052853
Ik vind het wel aangrijpend hoor Keep_Walking.
pi_95052878
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 23:28 schreef Keep_Walking het volgende:
Ben nu op mobile dus geen zin om lange Posts te maken . Maat wat vonden jullie van mijn verhaal?
Heavy. En wel een opluchting dat je er goed uitgekomen bent. :) Dat gun ik je ook.

Verklaart ook waarom je graag mensen met soortgelijke problemen probeert te helpen.
  maandag 4 april 2011 @ 23:33:03 #100
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_95052948
quote:
Op maandag 4 april 2011 23:30 schreef lanterfanteraar het volgende:
Ik vind het wel aangrijpend hoor Keep_Walking.
...dank je wel?
  maandag 4 april 2011 @ 23:38:38 #101
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_95053175
Maar wel is het zo dat ik telkens nieuwe dingen leert. Toen ik eerst op fok kwam, dacht ik dat die pua gasten wel het antwoord hadden. Nu denk ik totaal anders over.
  maandag 4 april 2011 @ 23:41:36 #102
341159 WinterBreeze
pi_95053304
K_W: erg interessant, en ik hoop dat iemand er lering uit kan trekken of hoop uit kan putten. Of een hoop uit kan trekken.
pi_95053545
Erg mooi verhaal K_W alleen vraag ik me dan af hoe jij deze vicieuze cirkel doorbroken hebt.
  maandag 4 april 2011 @ 23:48:24 #104
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_95053610
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 23:46 schreef richard_prf het volgende:
Erg mooi verhaal K_W alleen vraag ik me dan af hoe jij deze vicieuze cirkel doorbroken hebt.
stappen en veel zuipen ;)
Een gedicht over Maanvis
  maandag 4 april 2011 @ 23:52:15 #105
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_95053743
Het verhaal van K_W gaat niet over eenzaamheid, maar over sociaal geweld. De bron: de mens is doelgericht en daarom selectief. Deze selectiviteit drijft sommige mensen in het nauw. Zo heb ik het in mijn eigen leven ervaren. Bijkomend probleem: Je krijgt een hekel aan of angst voor mensen. Daar kun je weer overheen groeien.

Ik ben veel alleen. Vroeger leidde dat tot gevoelens van eenzaamheid (in de periode tussen 20 en 25 jaar). Daarvoor en daarna heb ik mij nooit eenzaam gevoeld. Ik kan tegenwoordig weken lang niemand spreken, zonder mij eenzaam te voelen.
The view from nowhere.
  maandag 4 april 2011 @ 23:52:28 #106
327935 lanterfanteraar
Aandachtsgeile topichoer
pi_95053752
sinds Fok! ben ik wel allergisch geworden voor de term "Vicieuze Cirkel"
net zo'n leeg woord als "oke"
welke woorden zullen nog meer gegrepen worden door de Leegheid?

Zucht...
  maandag 4 april 2011 @ 23:54:39 #107
130479 ganzenherder
Ganse herder
pi_95053828
quote:
3s.gif Op maandag 4 april 2011 12:42 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

Erg herkenbaar dit.

Leuk vooruitzicht ook dat dit de komende jaren alleen maar erger gaat worden normaliter. En als ik vind dat het soms ook wel wat minder klef kan krijg je uiteraard altijd opmerkingen naar je hoofd gesmeten van dat je gewoon jaloers bent. En in bepaalde mate klopt dat natuurlijk maar als dat nou het enige was was er niet eens een probleem :')
Patat Friet
  maandag 4 april 2011 @ 23:55:51 #108
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_95053877
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 23:52 schreef deelnemer het volgende:
Het verhaal van K_W gaat niet over eenzaamheid, maar over sociaal geweld. De bron: de mens is doelgericht en daarom selectief. Deze selectiviteit drijft sommige mensen in het nauw. Zo heb ik het in mijn eigen leven ervaren. Bijkomend probleem: Je krijgt een hekel aan of angst voor mensen. Daar kun je weer overheen groeien.

Ik ben veel alleen. Vroeger leidde dat tot gevoelens van eenzaamheid (in de periode tussen 20 en 25 jaar). Daarvoor en daarna heb ik mij nooit eenzaam gevoeld. Ik kan tegenwoordig weken lang niemand spreken, zonder mij eenzaam te voelen.
Weken lang niemand spreken? Wat doe je voor werk dan waar je geen gesprek hoeft te voeren, en waar haal je je brood?
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 5 april 2011 @ 00:07:50 #109
130479 ganzenherder
Ganse herder
pi_95054342
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 23:55 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Weken lang niemand spreken? Wat doe je voor werk dan waar je geen gesprek hoeft te voeren, en waar haal je je brood?
Versta jij afrekenen bij de kassa en vragen van klanten beantwoorden oid als een echt gesprek dan?
Patat Friet
  dinsdag 5 april 2011 @ 00:10:09 #110
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_95054454
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 00:07 schreef ganzenherder het volgende:

[..]

Versta jij afrekenen bij de kassa en vragen van klanten beantwoorden oid als een echt gesprek dan?
Als je het kleine niet eert ben je het geluk niet weerd.
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 5 april 2011 @ 00:11:38 #111
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_95054513
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 23:55 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Op dit moment niet aan de orde, maar niet iedereen werkt altijd. Toen ik een aantal jaren geleden depressief werd, kwam ik het 1e half jaar nauwelijks meer buiten en sprak ik met niemand.
The view from nowhere.
pi_95055041
Ik denk dat veel mensen mijn levensstijl als te eenzaam zullen beschouwen maar ik ben er tevreden mee. :) Vrienden van me spreken ong. 3 keer per week met andere vrienden af. Zoiets vind ik ondenkbaar. Ik zou knettergek worden. :D
pi_95055129
En voor alle mensen die ongewenst alleen zijn, dit liedje:
pi_95055195
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 00:28 schreef Culthit. het volgende:
Ik denk dat veel mensen mijn levensstijl als te eenzaam zullen beschouwen maar ik ben er tevreden mee. :) Vrienden van me spreken ong. 3 keer per week met andere vrienden af. Zoiets vind ik ondenkbaar. Ik zou knettergek worden. :D
Hoe oud ben je? Heb je een relatie of relaties achter de rug? Heb je familie die om je geeft? En heb je in het verleden wel veel vrienden gehad en een drukker sociaal leven? Dat soort momenten kan je koesteren en je maakt een natuurlijke groei door mentaal gezien.
Als je dit net als ik en Schenkstroop/MLiG allemaal overslaat dan ga je je minderwaardig en ellendig voelen. Jij kiest duidelijk voor dit leven. Wij raken verbitterd.
  dinsdag 5 april 2011 @ 00:34:30 #115
341159 WinterBreeze
pi_95055212
pi_95055442
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 00:33 schreef richard_prf het volgende:

[..]

Hoe oud ben je? Heb je een relatie of relaties achter de rug? Heb je familie die om je geeft? En heb je in het verleden wel veel vrienden gehad en een drukker sociaal leven? Dat soort momenten kan je koesteren en je maakt een natuurlijke groei door mentaal gezien.
Als je dit net als ik en Schenkstroop/MLiG allemaal overslaat dan ga je je minderwaardig en ellendig voelen. Jij kiest duidelijk voor dit leven. Wij raken verbitterd.
Op al je vragen waar je ja op kan antwoorden kan ik ook daadwerkelijk ja op antwoorden. Mijn adolescentie was intens eenzaam en ik heb me daar doorheen moeten vechten. Herinneringen aan een beter leven kunnen trouwens ook een rotgevoel geven als je momenteel eenzaam bent.

Ik hoop dat jij die verbitterdheid overwint. Of beter gezegd, dat jij die nare gevoelens overwint.
pi_95055675
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 00:34 schreef WinterBreeze het volgende:
Encore:
The Smiths O+
  dinsdag 5 april 2011 @ 07:38:58 #118
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_95057646
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 23:46 schreef richard_prf het volgende:
Verschillende factoren, maar het grootste invloed, denk ik, is dat ik na mijn opname verplicht professionele hulp kreeg. Eerst psychiater, dan case manager, dan psycholoog, maatschappelijke werker, enz. Ik werd zo'n beetje gedwongen om de stappen te nemen om mijn verkeerde wereldbeeld te veranderen en de confrontaties die ik toen niet durfde aan te gaan, ging ik wel aan. En ik had de steun van mijn moeder en die hulpverleners voor het geval dat ik een tegenslag tegen ging.

Ik moet wel zeggen dat ik ook geluk had dat ik eigenlijk best veel mensen had die over mij gaven, dus op een gegeven moment werd het ook heel duidelijk dat ik niet zo kansloos was als ik dacht. Dingen zoals meisjes en vrienden maken waren ook nooit echt een probleem voor me, zeker niet na mijn 15de.

Maar ja, als je in die "vicieuze cirkel" zit, heb je denk ik hulp van buitenaf nodig om eruit te komen. Zo bekijk ik het.
pi_95058377
Ik heb mijn verhaal al een keer hier op fok gezet, maar ben misschien van plan om mee te doen.

Toen ik 2 was ben ik in de steek gelaten door me moeder en ben ik in een pleeggezin terecht gekomen.
Toen ik 7 of 8 was kwam ze weer terug.
Me ouders waren nooit thuis en als ze dat waren sloegen ze me.
Me ouders zijn me moeder en stiefvader.

Daarbij was ik ook erg dik vroeger maar ik ben wonderbaarlijk bijna niet gepest. Rond mijn 12 ging ik maar een internaat waar ik gewoon met iedereen goed kon opschieten en bij het populaire groepje hing.

Rond me 16e werd ik dakloos, me ouders wilden me niet in huis en sinds die tijd ben ik alleen.

Soms had ik een vriendin, maar
Meestal maakte ik het uit omdat ik zo'n sterk gevoel had dat ze eigenlijk niet bij mij wil zijn. Ik heb nog nooit iets gehad met een meisje waar ik echt verliefd op ben, ik heb alles aangepakt wat ik krijgen kon.

Ik heb nooit tijd gehad om vrienden te maken. Ik Heb in schulden gezeten een heb 4 jaar keihard gewerkt om het op te lossen. Dus geen geld
Om te stappen en leuke dingen te doen of kleding te kopen.

Het laatste jaar hen ik pas een beetje rust in me leven, maar ik word soms overspoeld door een gevoel van eenzaamheid. Dat het niemand een ruk kan schelen wat ik doe of hoe het met me gaat.
Ik probeer me eroverheen te zetten maar lukt niet altijd.
Ben gisteren naar een sportschool gegaan om me aan te melden.
Misschien dat ik daar wat contacten op doe.

Ik wist wel dat ik alleen was, maar voelde me niet eenzaam.
Nu ik een beetje om me geen aan het kijken ben en zie hoe het ook kan.
Dus met vrienden en familie.
Ik voel me in de steek gelaten.

Maar ik heb een soort omgekeerde zelfmoord gedachte.
Ik ben een soort van bang om dood te gaan. Van was dit hèt nou
Ik denk dat zodra ik een wat socialer leven heb veel van me problemen vanzelf oplossen.

Maar om de situatie beter bespreekbaar te maken heb laats hulp gezocht bij de huisarts, waar ik een doorverwijzing heb gekregen voor het Ggz

Dussss
pi_95058561
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 23:52 schreef deelnemer het volgende:

Dat herken ik heel goed. Ik heb sinds een paar jaar altijd het gevoel dat ik alles om mij heen aan het missen ben omdat ik voor mijn gevoel altijd keihard aan de studie zit. Uiteindelijk komt er na onderzoek ook wel naar voren dat ik niets mis maar er zit een ontzettende drang in mij om contact te maken met mensen en overal naar toe te gaan. Prestatiedrang in zowel prive als werksfeer.
Doe eens lief!
pi_95058613
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 08:44 schreef lipper het volgende:
Ik heb mijn verhaal al een keer hier op fok gezet, maar ben misschien van plan om mee te doen.

Toen ik 2 was ben ik in de steek gelaten door me moeder en ben ik in een pleeggezin terecht gekomen.

Daarbij was ik ook erg dik vroeger maar ik ben wonderbaarlijk bijna niet gepest. Rond mijn 12 ging ik maar een internaat waar ik gewoon met iedereen goed kon opschieten en bij het populaire groepje hing.

Rond me 16e werd ik dakloos, me ouders wilden me niet in huis en sinds die tijd ben ik alleen.

Meestal maakte ik het uit omdat ik zo'n sterk gevoel had dat ze eigenlijk niet bij mij wil zijn. Ik heb nog nooit iets gehad met een meisje waar ik echt verliefd op ben, ik heb alles aangepakt wat ik krijgen kon.

Ik heb nooit tijd gehad om vrienden te maken. Ik Heb in schulden gezeten een heb 4 jaar keihard gewerkt om het op te lossen. Dus geen geld

Het laatste jaar hen ik pas een beetje rust in me leven, maar ik word soms overspoeld door een gevoel van eenzaamheid. Dat het niemand een ruk kan schelen wat ik doe of hoe het met me gaat.

Ik denk dat zodra ik een wat socialer leven heb veel van me problemen vanzelf oplossen.

Maar om de situatie beter bespreekbaar te maken heb laats hulp gezocht bij de huisarts, waar ik een doorverwijzing heb gekregen voor het Ggz

Dussss
Klinkt als een depressie vrind. Geen zorgen, ga lekker naar die fitness school, maak een afspraak bij de GGZ en kijk of je wellicht in de weekenden op een vereniging kan zitten van je eigen interesses. Het komt vanzelf, de schulden ben je nu eindelijk kwijt, probeer een tempo te pakken waar jij je bij op je gemak voelt.
Doe eens lief!
  dinsdag 5 april 2011 @ 09:01:16 #122
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_95058621
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 00:11 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Op dit moment niet aan de orde, maar niet iedereen werkt altijd. Toen ik een aantal jaren geleden depressief werd, kwam ik het 1e half jaar nauwelijks meer buiten en sprak ik met niemand.
ik zou ook depressief worden als ik zonder werk zat, niet buiten kwam en met niemand sprak :).
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 5 april 2011 @ 09:55:54 #123
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_95059869
quote:

Dussss
Het klinkt alsof jij het gaat halen, man. Ik moet eerlijk zeggen dat die gevoelens van eenzaamheid en waardeloosheid alleen komen nadat je vanuit je nare ervaringen komt. Pas wanneer je leven een beetje op orde hebt en je begint te merken dat het anders kon, dan ga je er kut over voelen.
pi_95061078
Goeie tekst voor de eenzame onder ons
  dinsdag 5 april 2011 @ 10:41:26 #125
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_95061095
pi_95067788
Topic is nu al eenzaam
  dinsdag 5 april 2011 @ 14:25:53 #127
327935 lanterfanteraar
Aandachtsgeile topichoer
pi_95069324
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 13:45 schreef lipper het volgende:
Topic is nu al eenzaam
haha ach gut
pi_95077156
Eenzaamheid is en blijft natuurlijk een relatief begrip. Ik weet wel zeker dat veel mensen mijn leven zullen typeren als een eenzaam bestaan, terwijl ik dat juist helemaal niet als ellendig ervaar. Ik draai gewoon mee in de maatschappij: doe een opleiding, heb een bijbaan, ga weleens uit etc. En in die omstandigheden kan ik ook altijd makkelijk gebruik maken van mijn sociale vaardigheden, die ik wel degelijk bezit. Echter ervaar ik mijn gedrag ten opzichte van bijvoorbeeld studiegenoten en collega's wel duidelijk als een bepaalde rol die ik speel. Een soort trucje waardoor ik mij staande kan houden in het sociale verkeer, maar waarbij ik eigenlijk niet echt mijzelf ben.
Zo doe ik smalltalk met studiegenoten en collega's eigenlijk altijd op de automatische piloot, puur en alleen omdat het gewaardeerd wordt om een praatje te maken, terwijl het eigenlijk mij geen reet interesseert wat die ander te melden heeft. Het ene oor in, en het andere oor uit...dat verhaal.

In mijn vrije tijd vind ik het dan ook altijd heerlijk om gewoon eens even alleen te zijn, en niet dat sociale masker op te hebben. Tegenwoordig geniet ik het meest van de weekenden waarop ik vrijdagavond de deur achter mij dicht trekt en het hele weekend voetbalwedstrijden, films en series bekijk. Ik weet dat het controversieel is, en merk ook weleens dat het zorgt voor gefronsde wenkbrouwen bij mensen omdat het redelijk not done is voor twintigers om zo het weekend door te brengen, maar ik heb gewoon geaccepteerd dat die indeling mij de meeste voldoening geeft.

In een situatie van eenzaamheid/alleen zijn kun je twee dingen doen: of je gooit het roer om en begint een nieuw leven, of je maak je niet meer druk en accepteert de situatie. Ik heb beide keuzes gedaan. Ik heb in eerste instantie namelijk geprobeerd om mijn leven weleens om te gooien. Misschien kennen jullie user Ritmo nog wel? Voor de leken: Ritmo was een user die een fanatiek aanhanger was van een ideologie/wereldvisie waarin stond voorgeschreven hoe een Nederlandse jongere zijn leven moest leiden. Ik vat zijn idee altijd samen als de TMF-subcultuur: een vriendengroep van minstens tien personen, elk weekend minstens 2x naar de discotheek, kritiek op Top 40 muziek is taboe, kleding dient gekocht te worden bij Jack & Jones, Oh Oh Cherso is een prachtprogramma, op vakantie moet worden gegaan naar Salou of Cherso en op Koninginnedag dien je je vol te gieten op het Museumplein. De mensen die afwijken van dit patroon zijn afvalligen, en in zijn visie is het eigenlijk nog schandalig dat deze mensen een positie in deze samenleving kunnen innemen.

Ik zat ook een periode minder in mijn vel, en gooide mijn vooroordelen overboord en besloot eens wat adviezen op te volgen hier op Fok (onder meer die van Ritmo) om meer naar deze 'gewone/normale' levensstijl te gaan leven. Ik papte wat aan met studiegenoten en collega's om eens wat meer te gaan stappen, besloot 538 wat meer te beluisteren, ging naar de sportschool en meer van dit soort zaken. In het begin was het nog wel leuk, maar na enige weken voelde ik me zo leeg en zo ver van mijn eigen persoon af staan dat ik me alleen maar eenzamer binnen die groep mensen begon te voelen. Toen ik op een zaterdagavond weer half bezopen in een gare tent stond zonder dat ik iets van gezelligheid ervaarde, was de maat voor mij vol en besloot ik maar weer mijn eigen weg te gaan. Resulterend in veel meer alleen zijn, en dat bevalt tot nu toe gewoon prima. Je leven laten leiden door anderen, omdat je bang bent dat andere mensen jou 'zielig' vinden is in mijn beleving duidelijk geen goed uitgangspunt van het doorbreken van die veelgenoemde cirkel.

Misschien krijg ik later wel spijt van het laten verwateren van die contacten die ik in die tijd heb opgedaan, maar op dit moment voelt het wel als een last van mijn schouders. Mijn sociale rol beperkt zich tot opleiding en werk, en daarbuiten vul ik het zelf graag in en het liefst alleen. Ik begrijp dat elk mens wel behoefte heeft aan enige menselijke interactie, maar die voldoening haal ik vooral uit de goede familieband en de gesprekjes met studiegenoten tussen de college's door en het ouwehoeren met collega's in pauzes.
  dinsdag 5 april 2011 @ 17:44:57 #129
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_95078603
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 09:01 schreef Maanvis het volgende:

[..]

ik zou ook depressief worden als ik zonder werk zat, niet buiten kwam en met niemand sprak :).
Ik ben depressief geworden van mijn werk. De post waarop jij reageert betreft het dieptepunt van een depressie. Depressief wordt ik van perspectieven sluitende groepsdruk / machtspel.

[ Bericht 4% gewijzigd door deelnemer op 05-04-2011 17:58:01 ]
The view from nowhere.
  dinsdag 5 april 2011 @ 18:03:56 #130
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_95079325
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 17:08 schreef Ontbijtcoach het volgende:
Eenzaamheid is en blijft natuurlijk een relatief begrip. Ik weet wel zeker dat veel mensen mijn leven zullen typeren als een eenzaam bestaan, terwijl ik dat juist helemaal niet als ellendig ervaar. Ik draai gewoon mee in de maatschappij: doe een opleiding, heb een bijbaan, ga weleens uit etc. En in die omstandigheden kan ik ook altijd makkelijk gebruik maken van mijn sociale vaardigheden, die ik wel degelijk bezit. Echter ervaar ik mijn gedrag ten opzichte van bijvoorbeeld studiegenoten en collega's wel duidelijk als een bepaalde rol die ik speel. Een soort trucje waardoor ik mij staande kan houden in het sociale verkeer, maar waarbij ik eigenlijk niet echt mijzelf ben.
Zo doe ik smalltalk met studiegenoten en collega's eigenlijk altijd op de automatische piloot, puur en alleen omdat het gewaardeerd wordt om een praatje te maken, terwijl het eigenlijk mij geen reet interesseert wat die ander te melden heeft. Het ene oor in, en het andere oor uit...dat verhaal.

In mijn vrije tijd vind ik het dan ook altijd heerlijk om gewoon eens even alleen te zijn, en niet dat sociale masker op te hebben. Tegenwoordig geniet ik het meest van de weekenden waarop ik vrijdagavond de deur achter mij dicht trekt en het hele weekend voetbalwedstrijden, films en series bekijk. Ik weet dat het controversieel is, en merk ook weleens dat het zorgt voor gefronsde wenkbrouwen bij mensen omdat het redelijk not done is voor twintigers om zo het weekend door te brengen, maar ik heb gewoon geaccepteerd dat die indeling mij de meeste voldoening geeft.

In een situatie van eenzaamheid/alleen zijn kun je twee dingen doen: of je gooit het roer om en begint een nieuw leven, of je maak je niet meer druk en accepteert de situatie. Ik heb beide keuzes gedaan. Ik heb in eerste instantie namelijk geprobeerd om mijn leven weleens om te gooien. Misschien kennen jullie user Ritmo nog wel? Voor de leken: Ritmo was een user die een fanatiek aanhanger was van een ideologie/wereldvisie waarin stond voorgeschreven hoe een Nederlandse jongere zijn leven moest leiden. Ik vat zijn idee altijd samen als de TMF-subcultuur: een vriendengroep van minstens tien personen, elk weekend minstens 2x naar de discotheek, kritiek op Top 40 muziek is taboe, kleding dient gekocht te worden bij Jack & Jones, Oh Oh Cherso is een prachtprogramma, op vakantie moet worden gegaan naar Salou of Cherso en op Koninginnedag dien je je vol te gieten op het Museumplein. De mensen die afwijken van dit patroon zijn afvalligen, en in zijn visie is het eigenlijk nog schandalig dat deze mensen een positie in deze samenleving kunnen innemen.

Ik zat ook een periode minder in mijn vel, en gooide mijn vooroordelen overboord en besloot eens wat adviezen op te volgen hier op Fok (onder meer die van Ritmo) om meer naar deze 'gewone/normale' levensstijl te gaan leven. Ik papte wat aan met studiegenoten en collega's om eens wat meer te gaan stappen, besloot 538 wat meer te beluisteren, ging naar de sportschool en meer van dit soort zaken. In het begin was het nog wel leuk, maar na enige weken voelde ik me zo leeg en zo ver van mijn eigen persoon af staan dat ik me alleen maar eenzamer binnen die groep mensen begon te voelen. Toen ik op een zaterdagavond weer half bezopen in een gare tent stond zonder dat ik iets van gezelligheid ervaarde, was de maat voor mij vol en besloot ik maar weer mijn eigen weg te gaan. Resulterend in veel meer alleen zijn, en dat bevalt tot nu toe gewoon prima. Je leven laten leiden door anderen, omdat je bang bent dat andere mensen jou 'zielig' vinden is in mijn beleving duidelijk geen goed uitgangspunt van het doorbreken van die veelgenoemde cirkel.

Misschien krijg ik later wel spijt van het laten verwateren van die contacten die ik in die tijd heb opgedaan, maar op dit moment voelt het wel als een last van mijn schouders. Mijn sociale rol beperkt zich tot opleiding en werk, en daarbuiten vul ik het zelf graag in en het liefst alleen. Ik begrijp dat elk mens wel behoefte heeft aan enige menselijke interactie, maar die voldoening haal ik vooral uit de goede familieband en de gesprekjes met studiegenoten tussen de college's door en het ouwehoeren met collega's in pauzes.
Geen van de sociale contacten die jij beschrijft zijn echt. Het is allemaal facade poetserij. Behalve de keuze tussen 'nep sociale contacten' en alleen zijn, is er ook de mogelijkheid van reele sociale contacten (waarin je betrokken bent bij elkaar en waarin facade poetserij onbelangrijk is).
The view from nowhere.
pi_95079585
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 17:44 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Ik ben depressief geworden van mijn werk. De post waarop jij reageert betreft het dieptepunt van een depressie. Depressief wordt ik van perspectieven sluitende groepsdruk / machtspel.
:*
  dinsdag 5 april 2011 @ 18:12:07 #132
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_95079648
quote:

Je topic heb ik gevolg. Jouw verhaal gaat ook over sociaal geweld, in het bijzonder over verwaarlozing.
The view from nowhere.
  dinsdag 5 april 2011 @ 18:13:38 #133
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_95079708
quote:

[..]

Wat was er zo erg aan je werk waardoor je er depressief van werd? Te lang blijven hangen in de verkeerde baan?
Een gedicht over Maanvis
pi_95080013
quote:

[..]

Je relatie, was die al uit voordat je depressief werd, of is het ook een factor geweest die heeft bijgedragen aan je depressie?
  dinsdag 5 april 2011 @ 18:22:15 #135
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_95080051
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 18:13 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Wat was er zo erg aan je werk waardoor je er depressief van werd? Te lang blijven hangen in de verkeerde baan?
Klopt. Maar dat was in mijn geval ook niet onredelijk.
The view from nowhere.
  dinsdag 5 april 2011 @ 18:30:27 #136
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_95080402
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 18:21 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Je relatie, was die al uit voordat je depressief werd, of is het ook een factor geweest die heeft bijgedragen aan je depressie?
Die ging uit gedurende die baan. Ik denk van wel. Maar niet omdat ik de relatie wilde voortzetten, maar toch voelde ik me afgewezen. De terugval positie van slecht. Ik was voor die baan verhuist en kende daar niemand. Het de frustratie vanhet werk verbruikte al mijn energie, terwijl in sociaal in een isolement kwam. Fut om een andere relatie te zoeken had ik niet en zat daarvoor niet goed genoeg in mijn vel.

Maar die baan was een echte killer. Er waren arbeidsconflicten imv met de aard van het werk (ontstaan door verwaarlozing), het sluiten van perspectieven en autoritair management. Het was een zinloze strijdt.

[ Bericht 0% gewijzigd door deelnemer op 06-04-2011 00:53:29 ]
The view from nowhere.
pi_95080461
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 18:03 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Geen van de sociale contacten die jij beschrijft zijn echt. Het is allemaal facade poetserij. Behalve de keuze tussen 'nep sociale contacten' en alleen zijn, is er ook de mogelijkheid van reele sociale contacten (waarin je betrokken bent bij elkaar en waarin facade poetserij onbelangrijk is).
Ongetwijfeld. Die reele sociale contacten ervaar ik vooral in het contact tussen mij en m'n familie. Echter voel ik op dit moment niet de behoefte en de motivatie om dit aantal reele contacten uit te breiden door op zoek te gaan naar nieuwe mensen. Puur en alleen omdat ik wel tevreden ben met m'n huidige situatie, en ik het zoeken naar een nieuwe vriendenkring en/of relatie te vermoeiend vind.
pi_95080815
Vandaag weer een doorsnee dag.

Opstaan met de instelling: ik ben lelijk, ik ben kansloos, geen enkele vrouw in Nederland ziet me staan. De spiegel bevestigen die gedachtes weer eens.

Vervolgens rijd ik naar mijn werk en ga ik zitten in mijn kamertje op kantoor. Sowieso begroetten de dames mij meestal niet terug of horen ze me niet goede morgen zeggen als ik aankom. (ik ben een nachtmens dus ik begin meestal wat later). Af en toe hebben de dames me even nodig puur voor zakelijke doeleinden.

Alleen met de grote casanova op het kantoor (een wat verlegen, uiterst intelligente, goed uitziende gast van 28jaar, zo eentje waarbij je bij de dames een dweiltje op de stoel moet leggen als hij in de buurt komt) kan ik erg goed mee opschieten.

Vervolgens zit ik 3 uur opgesloten op mijn kamertje recht tegenover een groot hotel. (met wat papierwerk dat ik af en toe laat zien aan de managers) Meestal staar ik wat naar buiten om te zien of er nog wat spannends gebeurd. Zo heb ik al vele ruzies gezien op bepaalde kamers waarbij ze serviesgoed naar elkaar smeten in het hotel of stelletjes die sex hebben maar de gordijnen niet helemaal dicht hadden gedaan. Soms val ik half in slaap en ga wat fantaseren dat er eindelijk eens iets boeiends gebeurd.
Op de gang hoor ik veel gelach van managers die in gesprek zijn met cliënten en ik zit hier depressief in mijn stoel mijn werk te doen.

Vervolgens is het pauze. Met zo'n 14 mensen zitten we aan tafel. Ik heb niks te vertellen zoals gewoonlijk omdat ik geen sociaal leven heb naast het werk. De dames ratelen als een soort kippen door die geen seconde hun mond kunnen houden. Verder nog wat sterke grappige verhalen van wat gasten. Ik eet nog wat en heb moeite om wakker te blijven.

Na de pauze ben ik de vergaderzaal ingelopen om even een dutje te doen. Anderhalf uur later werd ik wakker. Ik hoorde voetstappen op de gang en besefte dat de managers en co. eraan kwamen. Toen ben ik snel door de zijdeur terug naar mijn kamer gelopen, waar ik vervolgens nog wat werk verrichtte.

Vervolgens wenste ik iedereen die nog aanwezig waren nog een fijne prettige avond en ben ik weggereden om nog even wat boodschappen te doen maar niet om eerst nog even heerlijk in de file te belanden. Boodschappen doen is altijd lastig want ik moet de mooie kassa dames ontwijken.
Vervolgens mijn avond maaltijd gemaakt. En voor de rest van de avond heb ik geen invulling.
Want zeg nou zelf, wie wilt er nou met iemand omgaan zonder enige sociale vaardigheden en die zichzelf afstotelijk lelijk vind?

Dit is een doorsnee dagje van mijn uiterst eenzame saaie leven.

[ Bericht 0% gewijzigd door richard_prf op 05-04-2011 18:47:47 ]
  dinsdag 5 april 2011 @ 18:41:05 #139
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_95080907
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 18:22 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Klopt. Maar dat was in mijn geval ook niet onredelijk.
kun je alles tot in detail vertellen zodat anderen niet dezelfde fout maken ;).
Een gedicht over Maanvis
pi_95081376
iemand die zijn uiterlijk niet mee hebt of nog erger een afstotelijk uiterlijk.
zal een eenzaam liefdeloos leven lijden.
  dinsdag 5 april 2011 @ 18:56:35 #141
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_95081654
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 18:50 schreef strong het volgende:

is hij eenzaam?
Een gedicht over Maanvis
pi_95081897
quote:
liefdeloos ja, eenzaam hoeft niet perse als je sociale vaardigheden met flink wat humor bezit waardoor je een betere uitstraling krijgt en dat kan compenseren met je uiterlijk.
Maar inderdaad een liefdeloos leven leiden zie ik ook echt als lijden.
pi_95081968
Ben je serieus de vergaderzaal ingelopen om een dutje te doen?
Als het waar is heb je wel humor!
pi_95081984
quote:
Dat is onzin natuurlijk.
pi_95082061
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 19:03 schreef Ghostinthemachine het volgende:
Ben je serieus de vergaderzaal ingelopen om een dutje te doen?
Als het waar is heb je wel humor!
Ja ik voelde me echt zo moe, dat ik gewoon even moest slapen ergens. Ik ben even gaan zitten in de vergaderruimte en viel zo in slaap.
pi_95082205
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 19:03 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat is onzin natuurlijk.
Zelfs als je als lelijk persoon een relatie krijgt met iemand kan je niet spreken van echte liefde vind ik. Dit gebeurd alleen als beide personen niets beters kunnen krijgen en dit ook beseffen. Het liefst willen ze een aantrekkelijker persoon.
pi_95082256
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 19:08 schreef richard_prf het volgende:

[..]

Zelfs als je als lelijk persoon een relatie krijgt met iemand kan je niet spreken van echte liefde vind ik. Dit gebeurd alleen als beide personen niets beters kunnen krijgen en dit ook beseffen. Het liefst willen ze een aantrekkelijker persoon.
Ik heb ook liever een baan die me ¤ 1.000.000 per jaar oplevert, maar dat is me helaas niet gelukt. Soms moet je met iets minder tevreden zijn. Dat lukt over het algemeen prima.
pi_95082304
quote:

[..]

Doe normaal. Lelijke mensen vinden andere lelijke mensen (volgens mij) vaak wel aantrekkelijk. Jij vindt strawberry aantrekkelijk toch?
pi_95082324
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 19:09 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik heb ook liever een baan die me ¤ 1.000.000 per jaar oplevert, maar dat is me helaas niet gelukt. Soms moet je met iets minder tevreden zijn. Dat lukt over het algemeen prima.
Ik val nou eenmaal niet op lelijke meiden. Dan blijf ik liever alleen. Eigenlijk heb ik dan misschien ook geen recht tot klagen. Maar ik val nou eenmaal op niet lager dan zesjes.
pi_95082483
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 19:10 schreef richard_prf het volgende:

[..]

Ik val nou eenmaal niet op lelijke meiden. Dan blijf ik liever alleen. Eigenlijk heb ik dan misschien ook geen recht tot klagen. Maar ik val nou eenmaal op niet lager dan zesjes.
Het gros van de meiden scoort 'n zesje hoor. Er zijn meer meiden die 'n zes scoren dan dat er meiden zijn die een 4 of een 8 scoren.

Net zoals het gros van de mensen genoegen neemt met 'n baan van 45k bruto per jaar, komen de meeste mensen ook met een 6-je thuis.
pi_95082489
quote:
16s.gif Op dinsdag 5 april 2011 19:09 schreef iwannabehigh het volgende:

[..]

Doe normaal. Lelijke mensen vinden andere lelijke mensen (volgens mij) vaak wel aantrekkelijk. Jij vindt strawberry aantrekkelijk toch?
Zo achterlijk dat dit wel een troll post moet zijn.
Ik vind Strawberry er inderdaad aantrekkelijk uitzien na meerdere foto's te hebben gezien en dat zeg ik niet omdat ik zelf lelijk ben. Ik vind zo veel mensen lelijk.
pi_95082516
quote:

[..]

Ja. Persoonlijk vind ik voor 'n relatie een zich normaal en leuk gedragend 6-je leuker dan een 8 met allerlei problemen of een 8,5 met een vervelende attitude.
pi_95082570
quote:
I beg to differ, ken veel lelijke mensen die gelukkig zijn, en ook iemand hebben.
pi_95082580
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 19:13 schreef Halcon het volgende:

[..]

Het gros van de meiden scoort 'n zesje hoor. Er zijn meer meiden die 'n zes scoren dan dat er meiden zijn die een 4 of een 8 scoren.

Net zoals het gros van de mensen genoegen neemt met 'n baan van 45k bruto per jaar, komen de meeste mensen ook met een 6-je thuis.
Ik wil ook graag thuiskomen met een Zesje :P Maar probeer dat maar te regelen als je zelf een 3 ofzo bent.
pi_95082614
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 19:13 schreef richard_prf het volgende:

[..]

Zo achterlijk dat dit wel een troll post moet zijn.
Ik vind Strawberry er inderdaad aantrekkelijk uitzien na meerdere foto's te hebben gezien en dat zeg ik niet omdat ik zelf lelijk ben. Ik vind zo veel mensen lelijk.
Nee ik meen het serieus, VOLGENS mij (!!) is het vaak zo dat als je over het algemeen minder aantrekkelijk bent, je vanzelf minder aantrekkelijke mensen (in het algemeen) wel aantrekkelijk gaat vinden omdat je wéét dat mooie vrouwen onbereikbaar voor je zijn, behalve als je veel geld hebt of echt een leuke persoonlijkheid hebt; zeker van jezelf bent; spontaan/humor. Maar dat is bij jou beide gevallen niet zo.
pi_95082625
quote:

[..]

Oh wat laag weer.
pi_95082637
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 19:15 schreef richard_prf het volgende:

[..]

Ik wil ook graag thuiskomen met een Zesje :P Maar probeer dat maar te regelen als je zelf een 3 ofzo bent.
Dan probeer je eens gewoon normaal te doen tijdens het uitgaan en contact te leggen met dames. Een intrinsieke 3 die stil in 'n hoekje staat te jammeren wordt een 2,5, een 3 die gewoon gezellig doet, kan best 'n 5-je worden.
pi_95082660
quote:

[..]

:r

Sukkel.
pi_95082689
Echte liefde zit van buiten.
pi_95082701
quote:
16s.gif Op dinsdag 5 april 2011 19:15 schreef iwannabehigh het volgende:

[..]

Nee ik meen het serieus, VOLGENS mij (!!) is het vaak zo dat als je over het algemeen minder aantrekkelijk bent, je vanzelf minder aantrekkelijke mensen (in het algemeen) wel aantrekkelijk gaat vinden omdat je wéét dat mooie vrouwen onbereikbaar voor je zijn, behalve als je veel geld hebt of echt een leuke persoonlijkheid hebt; zeker van jezelf bent; spontaan/humor. Maar dat is bij jou beide gevallen niet zo.
Lelijke vrouwen zijn ook onbereikbaar voor mij en ik blijf ze lelijk vinden.
pi_95082716
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 19:16 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Sukkel.
Zie, zo raar is mijn reactie dus niet en die vorige reactie van mij waar je zegt dat het laag is. Het is maar net hoe je het bekijkt, ik denk toch echt dat het wel zo is. In de meeste gevallen.
pi_95082748
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 19:17 schreef richard_prf het volgende:

[..]

Hoe weet je dat ze onbereikbaar zijn? Ooit een lelijke vrouw proberen te versieren?
pi_95082785
Ik heb een tijd lang een relatie gehad met een meisje met overgewicht. Gewoon omdat ze ontzettend lief was, ik zou voor haar door het vuur zijn gegaan. Dat terwijl ze niet naar maatstaven ''knap'' was, maar ook niet lelijk. Heeft ook weer geen fuck te maken met niks beters kunnen krijgen, als iemand écht leuk is, dan boeien zulke dingen niet zoveel, we deelden dezelfde interesses tot op zekere hoogte, we hadden een intellectuele klik en haar ambities spraken me ook erg aan. Ik ben zelf namelijk nogal lui dus het was zeer verfrissend om iemand te hebben die dat juist helemaal niet was om zo zelf ook het maar wat hogerop te zoeken.

Zo ben ik mede dankzij haar toch maar begonnen met een universitaire studie en dat soort dingen.
Ron Paul 2012
pi_95082796
quote:
9s.gif Op dinsdag 5 april 2011 19:17 schreef -Strawberry- het volgende:
Nee nee nee. Zonder goed uiterlijk kan je ook nooit je liefde van je leven vinden en zal je het dus altijd moeten doen met een veel beperktere keuze.
pi_95082845
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 19:16 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Sukkel.
De liefde is over?
pi_95082885
quote:
16s.gif Op dinsdag 5 april 2011 19:15 schreef iwannabehigh het volgende:

[..]

Over het algemeen misschien wel, maar er is ook nog zoiets als smaken verschillen en je hebt van die mensen die zo'n geweldig innerlijk hebben dat het uiterlijk dan mooier wordt. Bij bepaalde jongens heb ik dat wel ervaren. Geen knappe jongens, maar wel uitstraling en zo leuk dat je daar dan doorheen kijkt. Uiterlijk is toch vergankelijk.
pi_95082905
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 19:17 schreef richard_prf het volgende:

[..]

Lelijke vrouwen zijn best bereikbaar, net als knappe vrouwen. Ik geef mezelf 'n 6-je, maar heb bv. 3 jaar lang een relatie gehad met 'n dame die een dikke 9 waard is. Ze viel op me. Kan gebeuren. Het is niet gezegd dat een 9 ook daadwerkelijk een 9 wil.
pi_95082928
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 19:19 schreef richard_prf het volgende:

[..]

Nee nee nee. Zonder goed uiterlijk kan je ook nooit je liefde van je leven vinden en zal je het dus altijd moeten doen met een veel beperktere keuze.
Heb je ooit een lelijke vrouw proberen te versieren (nogmaals)? Aangezien je aangeeft dat zelfs de lelijke trollen je niet willen.

^
Vraag in het algemeen trouwens; ben wel benieuwd :)

Ik niet.
pi_95083107
quote:
9s.gif Op dinsdag 5 april 2011 19:17 schreef -Strawberry- het volgende:
Volgens mij heb ik jou al een keer verteld dat die dame waarmee ik die ONS had en en toen nog vaker had gezien dat ik op haar innerlijk viel en haar uitstraling gewoon top was.
Al kan ik niet ontkennen dat ze er kwa uiterlijk wel erg goed uitzag, toch wel een 7 minstens.
pi_95083196
quote:
16s.gif Op dinsdag 5 april 2011 19:21 schreef iwannabehigh het volgende:

[..]

Heb je ooit een lelijke vrouw proberen te versieren (nogmaals)? Aangezien je aangeeft dat zelfs de lelijke trollen je niet willen.

^
Vraag in het algemeen trouwens; ben wel benieuwd :)

Ik niet.
Nee alleen dat mijn vrienden me probeerden te koppelen aan trollen (tegen mijn zin) en die trollen wezen mij af omdat ik hun type niet was kwa uiterlijk.
  dinsdag 5 april 2011 @ 19:26:12 #171
308715 Daalder82
Den ueberlurker
pi_95083239
Ik vermoed dat mijn gevoel van eenzaamheid deels te maken kan hebben met autistische trekjes bij mij, ik merk bijvoorbeeld dat mijn gevoel/emoties te hard aankomen bij mij, ook positieve gevoelens ... Qua uiterlijk vind ik mezelf wel OK (lichaamshouding is ietwat brak maar mijn gezicht ziet er wel normaal uit).

Ik ben aan het kijken of ik ze misschien beter kan reguleren, ik voel me nu meer onzeker over mezelf en dat is eigenlijk nergens voor nodig. Eerst maar eens wennen aan mijn emoties/gevoel hoe stom dat ook klinkt :').

Ikzelf durf niet echt op een vrouw/mensen af te stappen dus is het bij mij niet vreemd dat ik geen relatie heb, ik ontwijk het, waarschijnlijk ook vanwege het niet goed doorkomen van gevoel(ens) bij mij ...
pi_95083458
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 19:19 schreef Halcon het volgende:

[..]

De liefde is over?
Ware liefde gaat juist om het innerlijk en innerlijk alleen. Uiterlijk ken je na een tijdje wel.
Zulke domme uitspraken echt....
pi_95083544
quote:
16s.gif Op dinsdag 5 april 2011 19:17 schreef iwannabehigh het volgende:

[..]

Zie, zo raar is mijn reactie dus niet en die vorige reactie van mij waar je zegt dat het laag is. Het is maar net hoe je het bekijkt, ik denk toch echt dat het wel zo is. In de meeste gevallen.
Je hoeft mij niet telkens op dergelijke sneaky wijze omlaag proberen te halen, rot op met je getroll.
pi_95083550
Dus het onderwerp eenzaamheid loopt over in het onderwerp liefde waarbij de nadruk toch weer op uiterlijk komt te liggen.. Dat is wel jammer. Ik zie hier allerlei cijfers voorbijkomen. Zijn jullie in situaties waarin je met nieuwe mensen geconfronteerd wordt, in gedachten ook steeds bezig cijfers op mensen te plakken op basis van hun looks? Niet pinnig bedoeld, ik vraag het me oprecht af.
pi_95083674
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 19:31 schreef Aapig het volgende:
Dus het onderwerp eenzaamheid loopt over in het onderwerp liefde waarbij de nadruk toch weer op uiterlijk komt te liggen.. Dat is wel jammer. Ik zie hier allerlei cijfers voorbijkomen. Zijn jullie in situaties waarin je met nieuwe mensen geconfronteerd wordt, in gedachten ook steeds bezig cijfers op mensen te plakken op basis van hun looks? Niet pinnig bedoeld, ik vraag het me oprecht af.
Niet direct, maar onbewust vorm je wel een mening over de houding en het uiterlijk van nieuwe mensen. Niet dat ik er direct een cijfer op plak, maar ik denk als ik 'n nieuwe meid leer kennen wel dingen als "nou, die ziet er niet uit zeg", "die ziet er goed uit" of "wat een arrogant mens".
  dinsdag 5 april 2011 @ 19:33:27 #176
338174 flap_konijn
konijnen zijn lief!
pi_95083704
mijn verjaardag vandaag... kaartje gehad van een oude werkgever sta schijnbaar nog in hun bestand en van een dating site maar dat was dan ook alles ;( toch raar elke kennis of bekende die ik heb feliciteer ik met hun verjaardag of belangrijke gebeurtenissen maar naar mij toe niemand die het doet. :')

en vrienden had ik.... maar die kunnen geen kaartje sturen vanuit de hemel :'( dat is ook het hele probleem zonder hen stel ik geen kut voor.
pi_95083799
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 19:31 schreef Aapig het volgende:
Ja sorry maar als wordt gezegd dat lelijke mensen nooit echte liefde kennen en dan tegen de eenzaamheid maar genoegen nemen met minder dan vind ik dat heel dom. Liefde kan je niet op die manier forceren.

En dan hebben we het nog alleen over liefde in relaties, terwijl je die ook kan voelen met vrienden en familie, waar uiterlijk al helemaal geen rol speelt.
pi_95084130
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 19:34 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ja sorry maar als wordt gezegd dat lelijke mensen nooit echte liefde kennen en dan tegen de eenzaamheid maar genoegen nemen met minder dan vind ik dat heel dom. Liefde kan je niet op die manier forceren.

En dan hebben we het nog alleen over liefde in relaties, terwijl je die ook kan voelen met vrienden en familie, waar uiterlijk al helemaal geen rol speelt.
En ik ben het met je eens. :) Hoewel ik ook eerlijk moet toegeven dat uiterlijk voor mij wel een rol speelt. Er is fysieke aantrekkingskracht of niet.
Maar als ik uitspraken voorbij zie komen als "ik kom niet thuis met minder dan een 6je" dan vind ik dat aardig deprimerend en zou ik graag willen weten of mensen elkaar letterlijk de hele tijd door cijfers geven.
pi_95084263
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 19:39 schreef Aapig het volgende:

[..]

En ik ben het met je eens. :) Hoewel ik ook eerlijk moet toegeven dat uiterlijk voor mij wel een rol speelt. Er is fysieke aantrekkingskracht of niet.
Maar als ik uitspraken voorbij zie komen als "ik kom niet thuis met minder dan een 6je" dan vind ik dat aardig deprimerend en zou ik graag willen weten of mensen elkaar letterlijk de hele tijd door cijfers geven.
Dat in cijfers denken kan ik ook niet zo goed tegen, vooral omdat iedereen weer een andere smaak is. Maar ik meen echt dat ik sommige jongens heel aantrekkelijk vond door hun innerlijk, niet uiterlijk. En dat een knappe maar inhoudsloze jongen, ook op seksueel vlak echt helemaal niets bij mij los maakt.

Eenzaamheid schuiven op uiterlijk, ik ben er helemaal klaar mee.
pi_95084413
Haha shit er is maar 1 persoon die begon over uiterlijk. Dat was Richard, en hij sleurt iedereen (zelfs mij!) weer mee. }:|

Straw, probeerde je niet omlaag te halen. Ik houd daar persoonlijk niet van. Ik vind je ondertitel trouwens best confronterend naar mij toe; doe je dat express omdat ik tegen verjaardagen op zie?
pi_95084419
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 19:18 schreef Supersoep het volgende:
Ik heb een tijd lang een relatie gehad met een meisje met overgewicht. Gewoon omdat ze ontzettend lief was, ik zou voor haar door het vuur zijn gegaan. Dat terwijl ze niet naar maatstaven ''knap'' was, maar ook niet lelijk. Heeft ook weer geen fuck te maken met niks beters kunnen krijgen, als iemand écht leuk is, dan boeien zulke dingen niet zoveel, we deelden dezelfde interesses tot op zekere hoogte, we hadden een intellectuele klik en haar ambities spraken me ook erg aan. Ik ben zelf namelijk nogal lui dus het was zeer verfrissend om iemand te hebben die dat juist helemaal niet was om zo zelf ook het maar wat hogerop te zoeken.

Zo ben ik mede dankzij haar toch maar begonnen met een universitaire studie en dat soort dingen.
O+

Ja precies, maar jij hebt die ervaring al wel, ik zie het om me heen, Richard weet niet beter denk ik.
pi_95084457
quote:
16s.gif Op dinsdag 5 april 2011 19:44 schreef iwannabehigh het volgende:
Haha shit er is maar 1 persoon die begon over uiterlijk. Dat was Richard, en hij sleurt iedereen (zelfs mij!) weer mee. }:|

Het dreigt hem toch weer te lukken om dit topic te kapen.
pi_95084507
quote:
16s.gif Op dinsdag 5 april 2011 19:44 schreef iwannabehigh het volgende:
Straw, probeerde je niet omlaag te halen. Ik houd daar persoonlijk niet van. Ik vind je ondertitel trouwens best confronterend naar mij toe; doe je dat express omdat ik tegen verjaardagen op zie?
Nee joh, ik ben zelf net zo. Heeft niks met jou te maken. :P Verder geloof ik je niet wat betreft dat omlaag halen. Maar ik ga nu even wat anders doen want ik wil niet meehelpen aan het off-topic gaan en dat doe ik nu wel. Zonde.
pi_95084814
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 19:44 schreef Halcon het volgende:

[..]

Het dreigt hem toch weer te lukken om dit topic te kapen.
Misschien dat ik oppervlakking, dom en inhoudsloos ben en niet zozeer het uiterlijk wat het grootste probleem is bij mij.
Strawberrys woorden raken me altijd nogal hard :P Maar het is wel duidelijke taal. Het kan best waar zijn wat ze zegt. Misschien snap ik er allemaal niks van hoe het er nou werkelijk aan toe gaat.
pi_95084898
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 18:30 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Die ging uit gedurende die baan. Ik denk van wel. Maar niet omdat ik de relatie wilde voortzetten, maar toch voelde ik me afgewezen. De terugval positie van slecht. Ik was voor die baan verhuist en kende daar niemand. Het werk en de frustratie verbruikte al mijn energie, terwijl in sociaal in een isolement kwam. Fut om een andere relatie te zoeken had ik niet en zat daarvoor niet goed genoeg in mijn wel.

Maar die baan was een echte killer. Er waren arbeidsconflicten imv met de aard van het werk (ontstaan door verwaarlozing), het sluiten van perspectieven en autoritair management. Het was een zinloze strijdt.
Wat is het dan precies aan je baan wat zo erg was, want dat is me niet helemaal duidelijk. Tenzij je daar niet over wil praten. Het was geen optie voor je om van baan te veranderen, of om ervoor te zorgen dat die conflicten vermeden konden worden? Vast niet, dan had je dat wel gedaan.

En je hoeft ook niet van de ene naar de andere relatie te hoppen natuurlijk. Ik snap best dat je dan geen fut had om meteen weer op de versiertoer te gaan, wat ook wel redelijk stressvol kan zijn. Wat ga je proberen om nu van die depressieve gevoelens af te komen?
  dinsdag 5 april 2011 @ 19:53:15 #186
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_95084954
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 18:41 schreef Maanvis het volgende:

[..]

kun je alles tot in detail vertellen zodat anderen niet dezelfde fout maken ;).
Ik het kort. Je draai niet kunnen vinden waardoor je positie op de arbeidsmarkt verzwakt.

Het is zo gegaan:

Mijn ouders zijn heel eenvoudig (ongeschoolde arbeiders). Ik ben geboren met een hazelip en dat heeft tot het einde van de middelbare school mij sociaal ondermijnt ivm uiterlijk en spraak problemen. Dat compenseerde ik door heel goed te zijn op school. Gedurende de middelbare school tijd ontwikkelde ik een filosofische kijk op de wereld. Eerst ben ik gestopt met geloven en daarna ben ik de geschiedenis van de westerse filosofie gaan lezen. Ik besefte dat je kennis nodig hebt om goed te kunnen filosoferen en koos voor een fundamentele studie: natuurkunde (relativiteittheorie en QM). Dat was een slechte keuze. Ik maakte wel vrienden onder mijn medestudenten, maar die hebben standaard geen sociaal leven (het is ook een zware studie en wij waren de eerste lichting waarin de studie 1 jaar korter werd). Toen was ik eenzaam.

Vervolgens een promotie onderzoek gedaan. In die periode woonde ik in een andere studentenflat en daar was het gezellig. Die periode zat alles mee en aan het einde ervan voelde in mij een ander mens (veel vrouwen werden toen verliefd op mij, dat was nieuw ;) ). Ik vond een topbaan bij een multinational en een vriendin.

En van daar af gaat alles bergafwaarts. Het probleem was dat ik geen strategische doelgerichte levenshouding heb ontwikkeld. Dat brak me in het bedrijfsleven enorm op. Een ander probleem is dat natuurkunde geen natuurlijke aansluiting biedt op werk. In de praktijk moet je er maar even een heel vak bij leren (geofysica, geologie en seismografie). Na 2,5 jaar zegde ik mijn baan op en ben toen een lerarenopleiding gaan doen (1jaar). Maar voor mij is met groepen leerlingen werken lastig. Daarom ben ik bij een ICT bedrijf gaan werken. Maar ik heb geen ICT opleiding. Voor het werk daar was dat geen probleem voor mij (programeren, analyseren en een beetje ontwerpen), maar de doorgroei mogelijkheden waren veel te rooskleurig voorgespiegeld. Gegeven mijn leeftijd en gebrek aan papieren in de ICT en gebrekkige werkervaring was ik kansloos, tenzij dat bedrijf deed wat het beloofde. Maar het hield mensen aan het lijnje en besteden uiteindelijjk alles uit aan derden. Daar is een groot arbeidsconflict uit ontstaan. Ik werd depressief, maar wilde de strijdt niet verliezen. En toen ging het licht uit.

Vijf jaar heeft het geduurd om mijzelf daaruit te werken. Eerst filosofisch boek geschreven over de verhouding tussen twee fundamentele perspectieven, namelijk de wereld gezien gezien vanuit jezelf en gezien vanaf de maan). Vrijwilligerwerk gedaan. En nu leer ik op dit forum een beetje bij over wat ik heb gemist in het leven en vind baad bij deze mogelijkheid om te leren over de levens van anderen. Het gaat nu goed. Depressie over.

Verder heb ik alle leuke dingen die er waren niet opgeschreven. Daar onder waren ook veel dingen die ik deed op mezelf sociaal te verbeteren. Jezelf in het diepe gooien kijken wat er gebeurd. Goede methode voor dit probleem, maar een slechte methode als het gaat om werk. Wat mij in werk heeft opgebroken, is dat je in technische beroepen steeds een geheel nieuw vakgebied moet leren.

[ Bericht 0% gewijzigd door deelnemer op 05-04-2011 20:00:48 ]
The view from nowhere.
pi_95085090
Op dit moment vind een meisje mij leuk. Ik vond haar niet zo knap (niet lelijk maar tóch) maar gister zag ik haar en toen dacht ik, eigenlijk ben je toch best wel mooi. Misschien is het omdat ik haar steeds leuker ga vinden. Maar goed, haar verleden (en heden) zitten me in de weg. Veel te veel bezig geweest met jongens. :') Ik blijf dus ''forever alone'' aangezien ik te kieskeurig ben.
pi_95085238
quote:
16s.gif Op dinsdag 5 april 2011 19:55 schreef iwannabehigh het volgende:
Op dit moment vind een meisje mij leuk. Ik vond haar niet zo knap (niet lelijk maar tóch) maar gister zag ik haar en toen dacht ik, eigenlijk ben je toch best wel mooi. Misschien is het omdat ik haar steeds leuker ga vinden. Maar goed, haar verleden (en heden) zitten me in de weg. Veel te veel bezig geweest met jongens. :') Ik blijf dus ''forever alone'' aangezien ik te kieskeurig ben.
Doordat je haar leuk vindt ga je de imperfecties steeds minder zien. :P

En je bedoelt dat ze een slet is/was?
pi_95085381
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 19:51 schreef richard_prf het volgende:

[..]

Misschien dat ik oppervlakking, dom en inhoudsloos ben en niet zozeer het uiterlijk wat het grootste probleem is bij mij.
Strawberrys woorden raken me altijd nogal hard :P Maar het is wel duidelijke taal. Het kan best waar zijn wat ze zegt. Misschien snap ik er allemaal niks van hoe het er nou werkelijk aan toe gaat.
Je bent vrij koppig. Het lijkt er soms ook gewoon op dat je zelf niet echt vooruit wilt.
pi_95085574
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 19:59 schreef Halcon het volgende:

[..]

Je bent vrij koppig. Het lijkt er soms ook gewoon op dat je zelf niet echt vooruit wilt.
Ik zal niks liever willen. Maar het is allemaal niet makkelijk op deze leeftijd om echt te veranderen. Bovendien weet ik zelf niet hoe ik moet veranderen. Iemand moet me helpen in de praktijk.

Ik snap bijvoorbeeld niet waarom mijn mannelijke collega's het zo goed doen bij de dames terwijl ze eigenlijk net zo bescheiden, verlegen , aardig als ik zijn. Ik snap gewoon niet wat ik fout doe. Ik zie het gewoon niet in. Ik ben mijn uiterlijk de schuld gaan geven omdat dat dat de meest logische verklaring was voor mij.
pi_95085685
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 20:01 schreef richard_prf het volgende:

[..]

Ik zal niks liever willen. Maar het is allemaal niet makkelijk op deze leeftijd om echt te veranderen. Bovendien weet ik zelf niet hoe ik moet veranderen. Iemand moet me helpen in de praktijk.
Ook dat is je al meerdere malen aangeboden.
pi_95085860
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 20:03 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ook dat is je al meerdere malen aangeboden.
Ja dat is waar. Eerst mijn oogziekte fixen deze maand. Daarna sta ik open voor echte veranderingen.
pi_95086451
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 19:53 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Ik het kort. Je draai niet kunnen vinden waardoor je positie op de arbeidsmarkt verzwakt.

Het is zo gegaan:

Mijn ouders zijn heel eenvoudig (ongeschoolde arbeiders). Ik ben geboren met een hazelip en dat heeft tot het einde van de middelbare school mij sociaal ondermijnt ivm uiterlijk en spraak problemen. Dat compenseerde ik door heel goed te zijn op school. Gedurende de middelbare school tijd ontwikkelde ik een filosofische kijk op de wereld. Eerst ben ik gestopt met geloven en daarna ben ik de geschiedenis van de westerse filosofie gaan lezen. Ik besefte dat je kennis nodig hebt om goed te kunnen filosoferen en koos voor een fundamentele studie: natuurkunde (relativiteittheorie en QM). Dat was een slechte keuze. Ik maakte wel vrienden onder mijn medestudenten, maar die hebben standaard geen sociaal leven (het is ook een zware studie en wij waren de eerste lichting waarin de studie 1 jaar korter werd). Toen was ik eenzaam.

Vervolgens een promotie onderzoek gedaan. In die periode woonde ik in een andere studentenflat en daar was het gezellig. Die periode zat alles mee en aan het einde ervan voelde in mij een ander mens (veel vrouwen werden toen verliefd op mij, dat was nieuw ;) ). Ik vond een topbaan bij een multinational en een vriendin.

En van daar af gaat alles bergafwaarts. Het probleem was dat ik geen strategische doelgerichte levenshouding heb ontwikkeld. Dat brak me in het bedrijfsleven enorm op. Een ander probleem is dat natuurkunde geen natuurlijke aansluiting biedt op werk. In de praktijk moet je er maar even een heel vak bij leren (geofysica, geologie en seismografie). Na 2,5 jaar zegde ik mijn baan op en ben toen een lerarenopleiding gaan doen (1jaar). Maar voor mij is met groepen leerlingen werken lastig. Daarom ben ik bij een ICT bedrijf gaan werken. Maar ik heb geen ICT opleiding. Voor het werk daar was dat geen probleem voor mij (programeren, analyseren en een beetje ontwerpen), maar de doorgroei mogelijkheden waren veel te rooskleurig voorgespiegeld. Gegeven mijn leeftijd en gebrek aan papieren in de ICT en gebrekkige werkervaring was ik kansloos, tenzij dat bedrijf deed wat het beloofde. Maar het hield mensen aan het lijnje en besteden uiteindelijjk alles uit aan derden. Daar is een groot arbeidsconflict uit ontstaan. Ik werd depressief, maar wilde de strijdt niet verliezen. En toen ging het licht uit.

Vijf jaar heeft het geduurd om mijzelf daaruit te werken. Eerst filosofisch boek geschreven over de verhouding tussen twee fundamentele perspectieven, namelijk de wereld gezien gezien vanuit jezelf en gezien vanaf de maan). Vrijwilligerwerk gedaan. En nu leer ik op dit forum een beetje bij over wat ik heb gemist in het leven en vind baad bij deze mogelijkheid om te leren over de levens van anderen. Het gaat nu goed. Depressie over.

Verder heb ik alle leuke dingen die er waren niet opgeschreven. Daar onder waren ook veel dingen die ik deed op mezelf sociaal te verbeteren. Jezelf in het diepe gooien kijken wat er gebeurd. Goede methode voor dit probleem, maar een slechte methode als het gaat om werk. Wat mij in werk heeft opgebroken, is dat je in technische beroepen steeds een geheel nieuw vakgebied moet leren.
Lastig ja, als je door je studie eigenlijk nergens terecht kan waar jij je echt top voelt.

Je zegt dat je depressie over is, maar een tijd terug las ik nog iets anders?

Je levert zelf ook het bewijs dat wanneer iemand lekker in z'n vel zit, meer mensen met die persoon om willen gaan. Jij kreeg ineens meer aandacht van meisjes en alles liep op rolletjes. Ik hoop ooit zelf mee te maken in een leuke studentenflat te komen waar de bewoners gezellig met elkaar omgaan. Moet een toptijd zijn, en dat heb jij toch maar mooi meegemaakt. :)
pi_95086797
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 19:57 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Doordat je haar leuk vindt ga je de imperfecties steeds minder zien. :P

En je bedoelt dat ze een slet is/was?
Misschien, ik vind haar wel iets hebben aangezien ze vrij direct is en dat vind ik leuk aan haar. Vandaag zij ze bijv. weer dat ik koppig/eigenwijs ben :P Maar ik heb ook gemerkt dat ze vrij jaloers is aangelegd aangezien vandaag vroeg over een meisje die vaak berichten plaatst bij mij op Facebook enzovoort. Ook een afknapper :P

Maar ze is een slet geweest ja; maar zij zegt dat ik haar daar niet op af moet rekenen. Maar doe ik wel, eens een slet, altijd een slet.
pi_95087235
Nou ik ben een fucking knappe man.
Toch alleen!
Gebeurt met een lekker wijf niet!
  dinsdag 5 april 2011 @ 20:28:25 #196
327935 lanterfanteraar
Aandachtsgeile topichoer
pi_95087292
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 20:27 schreef lipper het volgende:
Nou ik ben een fucking knappe man.
Toch alleen!
Gebeurt met een lekker wijf niet!
Heb jij mij toevallig in het verleden een PM gestuurd?
pi_95087479
quote:
Op dinsdag 5 april 2011 20:28 schreef lanterfanteraar het volgende:

[..]

Heb jij mij toevallig in het verleden een PM gestuurd?
Staat niks in me verzonden lijst, en dat zijn er maar vier.
pi_95087508
Waar ging het over
pi_95087580
Als het over uiterlijk gaat en zo gaat dat mss beter hier: Extreme Onzekerheid 02
pi_95087699
quote:
16s.gif Op dinsdag 5 april 2011 20:22 schreef iwannabehigh het volgende:

[..]

Misschien, ik vind haar wel iets hebben aangezien ze vrij direct is en dat vind ik leuk aan haar. Vandaag zij ze bijv. weer dat ik koppig/eigenwijs ben :P Maar ik heb ook gemerkt dat ze vrij jaloers is aangelegd aangezien vandaag vroeg over een meisje die vaak berichten plaatst bij mij op Facebook enzovoort. Ook een afknapper :P

Maar ze is een slet geweest ja; maar zij zegt dat ik haar daar niet op af moet rekenen. Maar doe ik wel, eens een slet, altijd een slet.
Jaloers en een slet, nee daar zou ik ook niet zo snel wat mee willen. :P Maar in je puberteit doe je soms dingen die je later nooit meer zou doen, onder invloed van hormonen veel rondsletten en zo.

Als je nu al twijfels hebt dan kan je er beter niet aan beginnen, dan liever alleen zijn zonder dat gezeur.
  dinsdag 5 april 2011 @ 20:41:08 #201
327935 lanterfanteraar
Aandachtsgeile topichoer
pi_95088141
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 20:30 schreef lipper het volgende:

[..]

Staat niks in me verzonden lijst, en dat zijn er maar vier.
Hmm.. ik ben er toch vrij zeker van.

Zucht, 10 pagina's PM's doorgespit en ik kan het nergens meer vinden. Ik heb werkelijk een bepaald bericht gelezen. Past bij uw post en uw gebruikersnaam zou het ook absoluut kunnen zijn.

[ Bericht 17% gewijzigd door lanterfanteraar op 05-04-2011 20:50:18 ]
pi_95089085
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 20:34 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Jaloers en een slet, nee daar zou ik ook niet zo snel wat mee willen. :P Maar in je puberteit doe je soms dingen die je later nooit meer zou doen, onder invloed van hormonen veel rondsletten en zo.

Als je nu al twijfels hebt dan kan je er beter niet aan beginnen, dan liever alleen zijn zonder dat gezeur.
Nee ik begin er ook gewoon niet aan.. dan maar eeuwig vrijgezel denk ik :+
pi_95089148
quote:
16s.gif Op dinsdag 5 april 2011 20:55 schreef iwannabehigh het volgende:

[..]

Een slet verliest wel haar haren, maar niet haar streken. :)
pi_95089347
quote:
16s.gif Op dinsdag 5 april 2011 20:55 schreef iwannabehigh het volgende:

[..]

Hoezo nou weer eeuwig dan. :D

Ach als je maar niet eenzaam bent maakt het allemaal niet uit.
pi_95089515
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 20:56 schreef Halcon het volgende:

[..]

Een slet verliest wel haar haren, maar niet haar streken. :)
Hahahaha daarom

quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 20:59 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Hoezo nou weer eeuwig dan. :D

Ach als je maar niet eenzaam bent maakt het allemaal niet uit.
Ik overdrijf maar eeuwig omdat ik kieskeurig ben en niet snel verliefd word :)

Ik val altijd wel op introverte vrouwen :9 Eenzaam ben ik toch al... :6
pi_95090537
quote:
Op dinsdag 5 april 2011 20:41 schreef lanterfanteraar het volgende:

[..]
Hmm.. ik ben er toch vrij zeker van.

Zucht, 10 pagina's PM's doorgespit en ik kan het nergens meer vinden. Ik heb werkelijke een bepaald bericht gelezen. Past bij
uw post en uw gebruikersnaam zou het ook absoluut kunnen zijn.

Ja ik weet het niet meer.
Je hebt er nu wel een
pi_95095804
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 17:08 schreef Ontbijtcoach het volgende:
-knip-
Hele mooie post!
pi_95095877
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 18:03 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Bepaal jij voor een ander wat echt is?
pi_95097048
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 april 2011 22:31 schreef Culthit. het volgende:

[..]

Hele mooie post!
Dankjewel :)
  dinsdag 5 april 2011 @ 23:42:53 #210
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_95100116
quote:
16s.gif Op dinsdag 5 april 2011 21:02 schreef iwannabehigh het volgende:

[..]

Hahahaha daarom

[..]

Ik overdrijf maar eeuwig omdat ik kieskeurig ben en niet snel verliefd word :)

Ik val altijd wel op introverte vrouwen :9 Eenzaam ben ik toch al... :6
Over dat slet gedoe, ik heb al een keer gezegd maar ik zeg het maar nog een keer. Eerst oefenen met de sletten, daarna ga je voor het meisje van je dromen.

Klinkt misschien hard, maar kijk wat er was gebeurt met het eerste meisje waar je verliefd op was. Je wist niet hoe of wat of waar of wanneer. Als je een meisje ontmoet die wel bereidt is om je dingen te leren en die door haar vingers kijkt wanneer je beginnersfouten maakt, moet je gewoon gaan met die banaan.

Trouwens, ik vind het heel slechte om ze "sletten" te noemen. Omdat zij wel een actieve sociale leven heeft gehad terwijl jij thuis voor je computer zat te rukken betekent niet dat ze een slet is.

En nog een ding, het uitsprak van "eenmaal een slet, altijd een slet" slaat nergens op, net als "eenmaal een player, altijd een player". Waar jullie die logica vandaan halen weet ik niet.

Maar goed, 1 fout die ik veel over lees en ook veel over hoor is dat idee van "ik moet helemaal verliefd zijn, ik wacht totdat ik het perfecte meisje (of jongen) tegenkom". Nee, zo werkt het niet. Je moet daten, afspreken, flirten,verschillende mensen hebben waarmee je gewoon praat en uiteindelijk kijken bij wie je het beste klik hebt. Mensen die heel "kieskeurig" zijn zijn gewoon bang en in plaats van te zeggen dat ze bang zijn, willen ze stoer doen.

Je kan nooit weten of je verliefd bent of dat iemand mister of miss right is totdat je een paar maanden exclusief met hem of haar had. Als je nog niet klaar bent om te daten, moet je het dan ook niet doen. Maar als je van plan bent om te wachten tot het perfecte jongen of meisje op je pad komt, dan blijf je inderdaad eeuwig vrijgezel.
pi_95100212
Ondanks dat ik de situatie en het gevoel herken heb ik nog niet in dit topic geschreven omdat ik het moeilijk vind om er veel ver te zeggen.

Ik voel me heel vaak heel erg eenzaam. De relatie met mijn ouders is ook niet echt goed, dus dat helpt ook niet echt.

Als kind was ik slimmer dan mijn klasgenoten en werd ik gepest. Op de middelbare school kwam ik niet mee met de rest. De rest van de mensen vormden groepen en gingen vriendschappen aan, maar ik heb voor mijn gevoel elke dag moeten vechten voor een klein plekje. Ik heb ook wat flink vervelende ervaringen met meisjes in het bijzonder gehad, maar die horen niet echt in dit topic thuis.

Zelfs nu ik al een hele tijd studeer heb ik nog steeds helemaal niets. Het lukt me niet echt om met mensen te binden en vriendschappen aan te gaan. Zolang ik op mijn studie of werk ben is het zelfs best gezellig en kan ik ook verder redelijk goed met mensen overweg. Maar iets diepers is me nog niet echt gelukt.

Nou ben ik toch niet iemand die elke dag de hele dag alleen maar sociaal zou willen doen enzo, ik heb vaak toch wel de behoefte om op mezelf te zijn. Maar bijna elke paar dagen voel ik me op zijn minst wel een avond rot omdat ik mezelf eenzaam voel.

Ik voel me dan rot omdat ik niemand heb om leuke dingen mee te doen, niemand om naar te luisteren, niemand om aan te vertellen hoe mijn dag vandaag was :) Het is verschrikkelijk om niemand te hebben om mijn gedachten mee te delen.

In mijn postgeschiedenis is wel te zien dat ik naast dat ik al jaren eenzaam ben en lichte problemen heb om mezelf te motiveren en door te zetten ook vooral gewoon heel graag een vriendin wil. Daar zijn veel goede redenen voor, maar eerlijk gezegd is een van de belangrijkste reden die eenzaamheid: Ik hoop dat een vriendin dit voor me kan oplossen, ik hoop dat een vriendin dat gat dat ik voel kan opvullen :) Ik heb behoefte aan iemand om vast te houden en dingen mee te delen :)

Ik weet niet echt goed hoe of wat, en ik vind het moeilijk om te uiten dat ik deze problemen heb en me zo voel. Zeker als ik zie hoe andere mensen leven en bezig zijn dan lijkt het net alsof in het echte leven iedereen hartstikke gelukkig en vooral samen is. Ik niet :)
  dinsdag 5 april 2011 @ 23:46:59 #212
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_95100304
[/quote]
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 23:44 schreef benzin het volgende:
Ondanks dat ik de situatie en het gevoel herken heb ik nog niet in dit topic geschreven omdat ik het moeilijk vind om er veel ver te zeggen.

Ik voel me heel vaak heel erg eenzaam. De relatie met mijn ouders is ook niet echt goed, dus dat helpt ook niet echt.

Als kind was ik slimmer dan mijn klasgenoten en werd ik gepest. Op de middelbare school kwam ik niet mee met de rest. De rest van de mensen vormden groepen en gingen vriendschappen aan, maar ik heb voor mijn gevoel elke dag moeten vechten voor een klein plekje. Ik heb ook wat flink vervelende ervaringen met meisjes in het bijzonder gehad, maar die horen niet echt in dit topic thuis.

Zelfs nu ik al een hele tijd studeer heb ik nog steeds helemaal niets. Het lukt me niet echt om met mensen te binden en vriendschappen aan te gaan. Zolang ik op mijn studie of werk ben is het zelfs best gezellig en kan ik ook verder redelijk goed met mensen overweg. Maar iets diepers is me nog niet echt gelukt.

Nou ben ik toch niet iemand die elke dag de hele dag alleen maar sociaal zou willen doen enzo, ik heb vaak toch wel de behoefte om op mezelf te zijn. Maar bijna elke paar dagen voel ik me op zijn minst wel een avond rot omdat ik mezelf eenzaam voel.

Ik voel me dan rot omdat ik niemand heb om leuke dingen mee te doen, niemand om naar te luisteren, niemand om aan te vertellen hoe mijn dag vandaag was :) Het is verschrikkelijk om niemand te hebben om mijn gedachten mee te delen.

In mijn postgeschiedenis is wel te zien dat ik naast dat ik al jaren eenzaam ben en lichte problemen heb om mezelf te motiveren en door te zetten ook vooral gewoon heel graag een vriendin wil. Daar zijn veel goede redenen voor, maar eerlijk gezegd is een van de belangrijkste reden die eenzaamheid: Ik hoop dat een vriendin dit voor me kan oplossen, ik hoop dat een vriendin dat gat dat ik voel kan opvullen :) Ik heb behoefte aan iemand om vast te houden en dingen mee te delen :)

Ik weet niet echt goed hoe of wat, en ik vind het moeilijk om te uiten dat ik deze problemen heb en me zo voel. Zeker als ik zie hoe andere mensen leven en bezig zijn dan lijkt het net alsof in het echte leven iedereen hartstikke gelukkig en vooral samen is. Ik niet :)
Niet waar. Dat heeft ook met eenzaamheid en je ervaringen te maken.
pi_95100445
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 23:44 schreef benzin het volgende:

Tja, daar begint de denkfout al. Een relatie is geen opvulling van je leven, maar een aanvulling op je leven. Een relatie als opvulling is gedoemd te mislukken. Als jij een relatie ziet als het ultieme redmiddel, ga je er onbewust veel te zwaar aan trekken en te hoge verwachtingen van hebben.
pi_95100632
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 23:50 schreef Ontbijtcoach het volgende:

[..]

Tja, daar begint de denkfout al. Een relatie is geen opvulling van je leven, maar een aanvulling op je leven. Een relatie als opvulling is gedoemd te mislukken. Als jij een relatie ziet als het ultieme redmiddel, ga je er onbewust veel te zwaar aan trekken en te hoge verwachtingen van hebben.
Als een relatie die leegte niet kan opvullen, wat moet ik dan wel zoeken? :)
pi_95100867
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 23:53 schreef benzin het volgende:

[..]

Als een relatie die leegte niet kan opvullen, wat moet ik dan wel zoeken? :)
Ik ben niet de persoon om adviezen te geven, aangezien ik in mijn post al aangaf dat die standaard adviezen mijzelf maar niks hebben geholpen...sterker nog ik werd er alleen maar eenzamer door.

Mijn probleem was dat ik mijn leven liet leiden door anderen. Ik probeerde te voldoen aan een ideaalplaatje, om anderen te pleasen. Dat gold in mijn geval ook voor het zoeken naar een relatie.
Uit jouw post begrijp ik dat het verlangen naar een relatie wel degelijk uit jezelf komt, dus dat is wel weer een andere situatie, waarbij ik ook niet zo snel zou weten wat je beste vervolgstappen moeten zijn.
  woensdag 6 april 2011 @ 00:24:52 #216
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_95102172
Ik ben ook dag-in-dag-uit alleen. Zie sinds 2009 lertterlijk geen vrienden meer. En familie heb ik ook al in 12 jaar niet meer gezien. En niet dat ik aan dat laattste behoefte heb hoor, wat een ellende. Eind vorig jaar nog heel even in een café geweest waar mijn vrienden uithangen en wat mensen gesproken, that's it. En toch voel ik mij niet eenzaam. Ik heb veel aan mijn hoofd en vermaak me wel. En toch voel ik mij toch weer wel heel erg eenzaam afentoe. Want ik kom maar niet uit mijn situatie. Wat voornamelijk komt door allerlei ziekten. Een verrotte huid, en een vermoeiide lichaam dat alles nog maar net aankan. Ik heb er een taak aan om alles maar bij mekaar te houden lijkt wel. En dat vreet ook weer energie en tegelijkertijd kom ik niet vooruit.

Over het algemeen vind ik mijn vrienden ook weer heel simpel ingesteld. Je bent er of je bent er niet lijkt wel. Als je er bent gaan ze leuk met je om. Als je er niet bent en een paar jaar verdwijnt lijken zij zich er ook niets om te geven. Vraag me welleens af of het niet mischien is, dat zij denken dat ik liever met rust gelaten wil worden. Dat ik dat wellicht uitsraal. Nooit van mezelf geweten als dat zo is. 'k weet wel van mezelf dat ik altijd vrij behouden ben en nogal misterieus. Of het is gewoon zo dat mijn vrienden gewoon simpel zijn ingesteld. Zeg maar het aard van het beestje. Het zijn ook niet de meest intelligente mensen hoor. Zeg maar LBO-Mavo hooguit een HKU of een Psy-opleiding. Mischien zijn ze gewoon niet zo invoelend en vinden zij dingen snel te ingewikkeld dus denken ze er maar niet over na. Ze zijn wel aardig dat wel.

[ Bericht 7% gewijzigd door Schenkstroop op 06-04-2011 01:17:47 ]
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  woensdag 6 april 2011 @ 01:26:54 #217
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_95104501
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 20:17 schreef -Strawberry- het volgende:

Je zegt dat je depressie over is, maar een tijd terug las ik nog iets anders?
Over. Ik post wel eens over depressie bij andere topics, maar ik ben eruit.

Mijn volgende probleem is de selectiviteit van de arbeidsmarkt. Het houdt nooit op. Ik heb daarom een levensvisie gekozen die streven resultaat en succes onderwaardeerd ten gunste van een 'pad is het doel' filosofie. MI is het ook de tijdgeest om voortdurend te denken in strategische termen over het bereiken van beter en meer. De zwakte daarvan is dat het niet altijd mogelijk is. Het is een filosofie die 'niet kunnen' ideologisch uitsluit. Heb je ooit wel wel eens iemand ontmoet die iets niet kon. Zo ja, dan is dat in strijdt met de heilige ideologische waarheid.

quote:
Je levert zelf ook het bewijs dat wanneer iemand lekker in z'n vel zit, meer mensen met die persoon om willen gaan. Jij kreeg ineens meer aandacht van meisjes en alles liep op rolletjes. Ik hoop ooit zelf mee te maken in een leuke studentenflat te komen waar de bewoners gezellig met elkaar omgaan. Moet een toptijd zijn, en dat heb jij toch maar mooi meegemaakt. :)
Mijn ervaring is dat als de omgeving meewerkt veel problemen zich vanzelf oplossen en zo kom je lekker in je vel te zitten. Dat zijn voor mij altijd omgevingen geweest waar mensen weinig bezig zijn met spelletjes spelen (spelletjes zoals op de arbeidsmarkt en in datingscircuits). Overal waar competitie de overhand krijgt onstaat een nare opgefokte selectieve sfeer. Mijn problemen met mensen hangen nauw samen met groepsgedrag. Een deel van de meest effectieve sociale vaardigheden voer ik nooit uit omdat ik ze niet kan waarderen (allerlei positie spel, presentatie en verkoop technieken).

De post was vooral bedoeld om te laten zien hier het ene leidt tot het andere. Problemen leiden tot overlevingsstrategieen en die leiden weer tot verkeerde keuzes. Dat is allemaal te vermijden als je geboren wordt met een volledig inzicht in de wereld. Mijn ervaring is dat zowel mijn naaste omgeving, de autoritieten en mijn eigen zoeken, veelal gekenmerkt worden door misvattingen. Mijn studie heeft mijn geleerd dat dit nog maar het tipje van de ijsberg is. De wereld overstijgt ons allemaal en is onvoorstelbaar complex. De reden waarom het eenvoudig lijkt, berust op de vrijwel volautomatische werking van het lichaam, waardoor veel dingen min of meer vanzelf gaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door deelnemer op 06-04-2011 03:34:11 ]
The view from nowhere.
pi_95105682
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 00:24 schreef Schenkstroop het volgende:
Ik ben ook dag-in-dag-uit alleen. Zie sinds 2009 lertterlijk geen vrienden meer. En familie heb ik ook al in 12 jaar niet meer gezien. En niet dat ik aan dat laattste behoefte heb hoor, wat een ellende. Eind vorig jaar nog heel even in een café geweest waar mijn vrienden uithangen en wat mensen gesproken, that's it. En toch voel ik mij niet eenzaam. Ik heb veel aan mijn hoofd en vermaak me wel. En toch voel ik mij toch weer wel heel erg eenzaam afentoe. Want ik kom maar niet uit mijn situatie. Wat voornamelijk komt door allerlei ziekten. Een verrotte huid, en een vermoeiide lichaam dat alles nog maar net aankan. Ik heb er een taak aan om alles maar bij mekaar te houden lijkt wel. En dat vreet ook weer energie en tegelijkertijd kom ik niet vooruit.

Over het algemeen vind ik mijn vrienden ook weer heel simpel ingesteld. Je bent er of je bent er niet lijkt wel. Als je er bent gaan ze leuk met je om. Als je er niet bent en een paar jaar verdwijnt lijken zij zich er ook niets om te geven. Vraag me welleens af of het niet mischien is, dat zij denken dat ik liever met rust gelaten wil worden. Dat ik dat wellicht uitsraal. Nooit van mezelf geweten als dat zo is. 'k weet wel van mezelf dat ik altijd vrij behouden ben en nogal misterieus. Of het is gewoon zo dat mijn vrienden gewoon simpel zijn ingesteld. Zeg maar het aard van het beestje. Het zijn ook niet de meest intelligente mensen hoor. Zeg maar LBO-Mavo hooguit een HKU of een Psy-opleiding. Mischien zijn ze gewoon niet zo invoelend en vinden zij dingen snel te ingewikkeld dus denken ze er maar niet over na. Ze zijn wel aardig dat wel.
Ik weet hoe het voelt Schenk.

Zo net heb ik even een ritje van in totaal 200 kilometer achter de rug. Even langs mijn vriend geweest die het net heeft uitgemaakt met zijn vriendin.

Daar aangekomen raakte hij niet over haar uitgepraat en ook over zijn andere vriendinnen in de vriendengroep. Dan vraag ik me af waarom ik toch altijd aan de zijlijn toekijk en dat de dames zelfs in mijn vriendenkring me volledig negeren en dat ze bij mijn vriend letterlijk in de rij staan.

Vervolgens de stad in geweest nog even een colatje meegepakt op het terras en nog wat gegeten in een plaatselijk restaurantje. Overal Studenten en stelletjes om je heen die er goed uitzien en lol hebben. Tot overmaat van ramp zie je dan je eigen reflectie in een etalage en besef je dat het GVD je uiterlijk is dat het grote probleem is.

Probeer met dit gevoel maar eens te leven. Je lichaam kan dat op gegeven moment ook allemaal niet meer aan.

Schenk als je een keer wat wilt afspreken of bellen dan kan dat he.
Ik zal oppassen wat je doet Schenk, zorg goed voor je lichaam of je word net als ik een keertje opgenomen.
  woensdag 6 april 2011 @ 03:10:33 #219
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_95106074
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 22:32 schreef Culthit. het volgende:

[..]

Bepaal jij voor een ander wat echt is?
Dat vind ik geen prettige suggestieve vraag. Daarom ga ik er uitgebreid op in.

In de post wordt door Ontbijtcoach gesteld:

quote:
Echter ervaar ik mijn gedrag ten opzichte van bijvoorbeeld studiegenoten en collega's wel duidelijk als een bepaalde rol die ik speel. Een soort trucje waardoor ik mij staande kan houden in het sociale verkeer, maar waarbij ik eigenlijk niet echt mijzelf ben.
Trukje, niet echt mijzelf ben, mij geen reet interesseert wat die ander beweert.

Daaruit concludeer ik dat het contact niet goed. Ik gebruikte de term 'niet echt'. Je kunt over dat woord vallen. Want wat er wordt beschreven vindt wel feitelijk plaats. Maar toch is er iets mis met dat contact.

Vroeger was hij bekent als de user Ritmo

quote:
Ritmo was een user die een fanatiek aanhanger was van een ideologie/wereldvisie waarin stond voorgeschreven hoe een Nederlandse jongere zijn leven moest leiden. Ik vat zijn idee altijd samen als de TMF-subcultuur: een vriendengroep van minstens tien personen, elk weekend minstens 2x naar de discotheek, kritiek op Top 40 muziek is taboe, kleding dient gekocht te worden bij Jack & Jones, Oh Oh Cherso is een prachtprogramma, op vakantie moet worden gegaan naar Salou of Cherso en op Koninginnedag dien je je vol te gieten op het Museumplein. De mensen die afwijken van dit patroon zijn afvalligen, en in zijn visie is het eigenlijk nog schandalig dat deze mensen een positie in deze samenleving kunnen innemen
Hier is sprake van een idee over hoe je moet leven. Door het in praktijk te brengen bleek het niet te werken. Dat is in zekere zin ook onecht, omdat het uitgaat van een ideologie/wereldvisie waarin je geloofd maar die geen realiteit is of wordt.

quote:
Ik zat ook een periode minder in mijn vel, en gooide mijn vooroordelen overboord en besloot eens wat adviezen op te volgen hier op Fok (onder meer die van Ritmo) om meer naar deze 'gewone/normale' levensstijl te gaan leven. Ik papte wat aan met studiegenoten en collega's om eens wat meer te gaan stappen, besloot 538 wat meer te beluisteren, ging naar de sportschool en meer van dit soort zaken. In het begin was het nog wel leuk, maar na enige weken voelde ik me zo leeg en zo ver van mijn eigen persoon af staan dat ik me alleen maar eenzamer binnen die groep mensen begon te voelen
Dingen doen die ver van je eigen persoon af staan, kun je onecht noemen.

Kortom, ik bepaal niet wat echt is, maar Ontbijtcoach geeft zelf steeds aan dat het voor hem niet klopt. Je kunt ook contact hebben met mensen zonder al deze trukjes, zoals hij zelf in een reaktie bevestigd (het contact met zijn familie).

[ Bericht 0% gewijzigd door deelnemer op 06-04-2011 03:17:42 ]
The view from nowhere.
pi_95107339
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 23:42 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Maar goed, 1 fout die ik veel over lees en ook veel over hoor is dat idee van "ik moet helemaal verliefd zijn, ik wacht totdat ik het perfecte meisje (of jongen) tegenkom". Nee, zo werkt het niet. Je moet daten, afspreken, flirten,verschillende mensen hebben waarmee je gewoon praat en uiteindelijk kijken bij wie je het beste klik hebt. Mensen die heel "kieskeurig" zijn zijn gewoon bang en in plaats van te zeggen dat ze bang zijn, willen ze stoer doen.

Je kan nooit weten of je verliefd bent of dat iemand mister of miss right is totdat je een paar maanden exclusief met hem of haar had. Als je nog niet klaar bent om te daten, moet je het dan ook niet doen. Maar als je van plan bent om te wachten tot het perfecte jongen of meisje op je pad komt, dan blijf je inderdaad eeuwig vrijgezel.
Oneens (al ben ik het wel eens met dat punt dat je over 'sletten' maakt): ik ben iemand die een potentiele relatie zoveel mogelijk op ratio probeert te oordelen. Dat werkt niet altijd, omdat uiteindelijk relatie een gevoelsding schijnt te zijn. Echter; ik heb dat hele gevoel behoorlijk uit weten te bannen lijkt het: ik loop nooit meer met de spreekwoordelijke vlinders, en ik vind af en toe wel iemand leuk, maar dan erger ik me toch weer aan gebrek aan inhoud oid, of ik denk gewoon dat zij mij niet leuk vindt. Dat schijnt selectief zijn te heten.

Nu heb je een goed punt dat dat moet groeien; maar ik vind het onzin om te zeggen dat ik stoer doe omdat ik eigenlijk bang ben. Ja, ik wil inderdaad een vriendin (ondanks dat ik veel vrienden heb waar ik ontzettend goed mee omga voel ik me toch af en toe wel eenzaam als ik alleen ga slapen), maar het is toch een balans zoeken van wat het waard voor je is: ik blijf liever af en toe een paar jaar single, om vervolgens een geweldige meid tegen te komen. Zou het pas vervelend vinden als ik een relatie met een 'net-niet meisje' aanga, waarna vervolgens een geweldige leuke meid tijdens zo'n relatie komt aanzetten.

Wat bij mij overigens dwars zit bij relaties krijgen is dat er genoeg meiden zijn die mij wel leuk vinden (ben ook erg slim, sportief, e.d.) maar dat ik meteen over moeilijke onderwerpen begin :P Althans, ik wil ze graag even uittesten op inhoud, waardoor ik vaak te lang doorga over moeilijke onderwerpen die ik gewoon ontzettend interessant vind, maar die in het 'aftastrondje' nog niet helemaal handig zijn.

PS: Schenkstroop, wat een vervelend verhaal. Ik denk dat het ook een kwestie is van borst vooruit steken (ook al heb je wellicht helemaal dat gevoel niet, het werkt wel naar anderen toe) en op je strepen gaan staan richting je vrienden. Sterkte!
pi_95109031
quote:
Op dinsdag 5 april 2011 18:12 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Je topic heb ik gevolg. Jouw verhaal gaat ook over sociaal geweld, in het bijzonder over verwaarlozing.
Wat wil je zeggen daarmee?
pi_95109402
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 19:19 schreef richard_prf het volgende:

[..]

Dat is zo zonder goed uiterlijk kan je ook nooit je liefde van je leven vinden.

Dat je het dus altijd moeten doen met een veel beperktere keuze moet je
zien als een lot in de loterij want als je je uiterlijk niet mee heb wil die categorie
ook niks van je weten.(trolen enz.) die denken ook als jouw ik ga niet met
zo engerd op straat lopen.
  woensdag 6 april 2011 @ 10:04:44 #223
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_95109474
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 10:02 schreef strong het volgende:

[..]

Dat is zo zonder goed uiterlijk kan je ook nooit je liefde van je leven vinden.

Dat je het dus altijd moeten doen met een veel beperktere keuze moet je
zien als een lot in de loterij want als je je uiterlijk niet mee heb wil die categorie
ook niks van je weten.(trolen enz.) die denken ook als jouw ik ga niet met
zo engerd op straat lopen.
Als lelijkerd moet je ook niet verwachten dat je het mooiste meisje van de klas kunt krijgen. Maar 1 van de kneusjes bij de meisjes kun je altijd krijgen.
Een gedicht over Maanvis
  woensdag 6 april 2011 @ 10:10:24 #224
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_95109633
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 10:04 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Als lelijkerd moet je ook niet verwachten dat je het mooiste meisje van de klas kunt krijgen. Maar 1 van de kneusjes bij de meisjes kun je altijd krijgen.
Ik vind dat zo stom, om te spreken over 'kneusjes'. Dan betitel je jezelf dus ook als 'kneusje'. Waarom zo negatief en minderwaardig?
  woensdag 6 april 2011 @ 10:12:02 #225
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_95109681
quote:
11s.gif Op woensdag 6 april 2011 10:10 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik vind dat zo stom, om te spreken over 'kneusjes'. Dan betitel je jezelf dus ook als 'kneusje'. Waarom zo negatief en minderwaardig?
Omdat de negativo's anders niet begrijpen bij welke meisjes ze kans maken. Maar betere benamingen zijn welkom :).
Een gedicht over Maanvis
  woensdag 6 april 2011 @ 10:14:55 #226
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_95109788
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 10:12 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Omdat de negativo's anders niet begrijpen bij welke meisjes ze kans maken. Maar betere benamingen zijn welkom :).
Bevestig je zo de negativo's niet ontzettend in hun negatieve zelfbeeld?
  woensdag 6 april 2011 @ 10:34:27 #227
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_95110433
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 10:14 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Bevestig je zo de negativo's niet ontzettend in hun negatieve zelfbeeld?
Sommige mensen zijn nou eenmaal zo reddeloos. Dan kunnen ze beter negatief zijn met een relatie dan negatief zonder relatie. Maar jij en ik weten dat een negativo nooit een relatie kan krijgen omdat ie negatief is, niet omdat ie lelijk is.
Als schenkstroop, strong en richard niet zo negatief waren dan hadden ze nu allang een relatie gehad :).
Een gedicht over Maanvis
  woensdag 6 april 2011 @ 10:37:03 #228
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_95110531
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 10:34 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Sommige mensen zijn nou eenmaal zo reddeloos. Dan kunnen ze beter negatief zijn met een relatie dan negatief zonder relatie. Maar jij en ik weten dat een negativo nooit een relatie kan krijgen omdat ie negatief is, niet omdat ie lelijk is.
Als schenkstroop, strong en richard niet zo negatief waren dan hadden ze nu allang een relatie gehad :).
Ik ben bang dat je gelijk hebt.
  woensdag 6 april 2011 @ 11:08:46 #229
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_95111662
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 08:32 schreef keste010 het volgende:

[..]

Oneens (al ben ik het wel eens met dat punt dat je over 'sletten' maakt): ik ben iemand die een potentiele relatie zoveel mogelijk op ratio probeert te oordelen. Dat werkt niet altijd, omdat uiteindelijk relatie een gevoelsding schijnt te zijn. Echter; ik heb dat hele gevoel behoorlijk uit weten te bannen lijkt het: ik loop nooit meer met de spreekwoordelijke vlinders, en ik vind af en toe wel iemand leuk, maar dan erger ik me toch weer aan gebrek aan inhoud oid, of ik denk gewoon dat zij mij niet leuk vindt. Dat schijnt selectief zijn te heten.

Nu heb je een goed punt dat dat moet groeien; maar ik vind het onzin om te zeggen dat ik stoer doe omdat ik eigenlijk bang ben. Ja, ik wil inderdaad een vriendin (ondanks dat ik veel vrienden heb waar ik ontzettend goed mee omga voel ik me toch af en toe wel eenzaam als ik alleen ga slapen), maar het is toch een balans zoeken van wat het waard voor je is: ik blijf liever af en toe een paar jaar single, om vervolgens een geweldige meid tegen te komen. Zou het pas vervelend vinden als ik een relatie met een 'net-niet meisje' aanga, waarna vervolgens een geweldige leuke meid tijdens zo'n relatie komt aanzetten.

Wat bij mij overigens dwars zit bij relaties krijgen is dat er genoeg meiden zijn die mij wel leuk vinden (ben ook erg slim, sportief, e.d.) maar dat ik meteen over moeilijke onderwerpen begin :P Althans, ik wil ze graag even uittesten op inhoud, waardoor ik vaak te lang doorga over moeilijke onderwerpen die ik gewoon ontzettend interessant vind, maar die in het 'aftastrondje' nog niet helemaal handig zijn.

PS: Schenkstroop, wat een vervelend verhaal. Ik denk dat het ook een kwestie is van borst vooruit steken (ook al heb je wellicht helemaal dat gevoel niet, het werkt wel naar anderen toe) en op je strepen gaan staan richting je vrienden. Sterkte!
Ja, ik snap je punt wel, maar daarom zeg ik daten.

Als je een keer een meisje die je leuk lijkt gewoon vraagt om ergens een kop koffee te halen, dan ben je aan het daten. Ook flirten en dat soort dingen zijn belangrijk. Je hoef niet met elke meisje naar bed te gaan en te zoenen om te weten bij welke meisje je past, maar je moet een grote netwerk hebben van kennissen en vriendinnen en zo kom je veel sneller het meisje dat bij je past.

Over bang zijn, dan had ik het meer over Iwannabehigh. Hij zegt dat hij kieskeurig is, maar het komt eerder over als heel onzeker.

En over dat punt, mensen die denken dat alleen de knapste mensen ware liefde kan vinden zijn gewoon autistisch en moeten nooit kinderen baren. Dat je uberhaupt zoiets durf te zeggen. :')
  woensdag 6 april 2011 @ 11:45:05 #230
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_95113016
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 11:08 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ja, ik snap je punt wel, maar daarom zeg ik daten.

Als je een keer een meisje die je leuk lijkt gewoon vraagt om ergens een kop koffee te halen, dan ben je aan het daten. Ook flirten en dat soort dingen zijn belangrijk. Je hoef niet met elke meisje naar bed te gaan en te zoenen om te weten bij welke meisje je past, maar je moet een grote netwerk hebben van kennissen en vriendinnen en zo kom je veel sneller het meisje dat bij je past.

precies je moet er gewoon een hoop af gaan en je vriendenkring een beetje uitbreiden :).
Bij darten gooi je ook niet de eerste pijl die je gooit in de roos, je gooit vaak zelfs naast het bord.
Maar door te oefenen leer je steeds beter gooien en uiteindelijk gooi je hem zonder blikken of blozen in de roos :)
Een gedicht over Maanvis
  woensdag 6 april 2011 @ 11:49:51 #231
341159 WinterBreeze
pi_95113188
Tot je leert dat je beter voor de triple 20 kunt gaan. </half-offtopic-half-metafoor>
  woensdag 6 april 2011 @ 11:55:47 #232
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_95113441
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 11:49 schreef WinterBreeze het volgende:
Tot je leert dat je beter voor de triple 20 kunt gaan. </half-offtopic-half-metafoor>
triple 20 is als je bij het schot in de roos de g-spot ontdekt.
Een gedicht over Maanvis
pi_95113487
Dit heeft maar weinig met eenzaamheid te maken
  woensdag 6 april 2011 @ 11:59:08 #234
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_95113560
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 11:57 schreef lipper het volgende:
Dit heeft maar weinig met eenzaamheid te maken
klopt.
Een gedicht over Maanvis
  woensdag 6 april 2011 @ 12:13:03 #235
341159 WinterBreeze
pi_95114063
quote:
triple 20 is als je bij het schot in de roos de g-spot ontdekt.
Amusant, maar dat bedoelde ik niet helemaal. Soms denk je dat je zoekt naar iets ongrijpbaars, totdat je erachter komt dat wat je wil niet is wat je nodig hebt.

Ik heb me pas onlangs gerealiseerd dat dat ook iets is wat je moet oefenen, wil je (extreme) eenzaamheid achter je kunnen laten: zingeving.
  woensdag 6 april 2011 @ 12:29:37 #236
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_95114625
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 12:13 schreef WinterBreeze het volgende:

[..]

Amusant, maar dat bedoelde ik niet helemaal. Soms denk je dat je zoekt naar iets ongrijpbaars, totdat je erachter komt dat wat je wil niet is wat je nodig hebt.

Ik heb me pas onlangs gerealiseerd dat dat ook iets is wat je moet oefenen, wil je (extreme) eenzaamheid achter je kunnen laten: zingeving.
Ik snapte wel wat je bedoelde. Je denkt eerst dat je voor Megan Fox moet gaan:

Totdat je erachter komt dat zo'n meisje jou veel gelukkiger zal maken:

pi_95116332
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 12:29 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik snapte wel wat je bedoelde. Je denkt eerst dat je voor Megan Fox moet gaan:

[ afbeelding ]

Totdat je erachter komt dat zo'n meisje jou veel gelukkiger zal maken:

[ afbeelding ]
Eigenlijk vind ik het tweede meisje sowieso al veel leuker O+
pi_95117366
Echt he. Willow. _O_ _O_ :9~

Die zou ik serieus verkiezen boven Megan Fox. Veel aantrekkelijker. Aantrekkingskracht verschilt van pure schoonheid.
Ron Paul 2012
pi_95117619
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 10:34 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Als ze dan al een relatie krijgen, komen ze er achter dat het hebben van een vriendin toch niet alles oplost. Helemaal als het een keertje uit gaat. Gebroken hart en al, weten wat je mist. Maar het is beter dan die ervaring niet hebben, I guess.

Doe mij maar een hechte vriendengroep tegen de eenzaamheid.
pi_95117681
quote:
Op woensdag 6 april 2011 10:37 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik ben bang dat je gelijk hebt.
Nee. Ik speel een toneelstukje overal waar ik kom. Als ik echt zo negatief was als jij beweert dan had ik geen werk en vrienden meer. Er moet dus een andere reden zijn en ik weet welke.
  woensdag 6 april 2011 @ 13:46:56 #241
341159 WinterBreeze
pi_95117684
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 13:45 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Als ze dan al een relatie krijgen, komen ze er achter dat het hebben van een vriendin toch niet alles oplost. Helemaal als het een keertje uit gaat. Gebroken hart en al, weten wat je mist. Maar het is beter dan die ervaring niet hebben, I guess.

Doe mij maar een hechte vriendengroep tegen de eenzaamheid.
En dit was eigenlijk waar ik op doelde met triple 20.

Hoewel Alyson Hannigan ook fijn is.
pi_95117810
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 13:46 schreef richard_prf het volgende:

[..]

Nee. Ik speel een toneelstukje overal waar ik kom. Als ik echt zo negatief was als jij beweert dan had ik geen werk en vrienden meer. Er moet dus een andere reden zijn en ik weet welke.
Als ik zo je verhaaltje las over je werk vind ik het nog een wonder dat ze niets doorhebben.

En je hebt geen echte vrienden.....
pi_95117931
De oplossing is idd geen vriendin. Maar geaccepteerd worden door de dames in een groep. Kunnen flirten, in de markt liggen. Dat ze op dezelfde manier omgaan als met jou als met je collega's en vrienden. Neem maar van mij dat het een uitstralings issue is. Een deel van de mannen heeft gewoon geen uitstraling zelfs niet als ze zelfverzekerd over komen.
  woensdag 6 april 2011 @ 13:53:23 #244
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_95117950
quote:

[..]

Is het dan je negatieve houding over waar jij denkt dat het aan ligt?
pi_95118076
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 01:26 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Over. Ik post wel eens over depressie bij andere topics, maar ik ben eruit.
Ah, gelukkig maar. :)

quote:
Mijn ervaring is dat als de omgeving meewerkt veel problemen zich vanzelf oplossen en zo kom je lekker in je vel te zitten. Dat zijn voor mij altijd omgevingen geweest waar mensen weinig bezig zijn met spelletjes spelen (spelletjes zoals op de arbeidsmarkt en in datingscircuits). Overal waar competitie de overhand krijgt onstaat een nare opgefokte selectieve sfeer. Mijn problemen met mensen hangen nauw samen met groepsgedrag. Een deel van de meest effectieve sociale vaardigheden voer ik nooit uit omdat ik ze niet kan waarderen (allerlei positie spel, presentatie en verkoop technieken).

De post was vooral bedoeld om te laten zien hier het ene leidt tot het andere. Problemen leiden tot overlevingsstrategieen en die leiden weer tot verkeerde keuzes. Dat is allemaal te vermijden als je geboren wordt met een volledig inzicht in de wereld. Mijn ervaring is dat zowel mijn naaste omgeving, de autoritieten en mijn eigen zoeken, veelal gekenmerkt worden door misvattingen. Mijn studie heeft mijn geleerd dat dit nog maar het tipje van de ijsberg is. De wereld overstijgt ons allemaal en is onvoorstelbaar complex. De reden waarom het eenvoudig lijkt, berust op de vrijwel volautomatische werking van het lichaam, waardoor veel dingen min of meer vanzelf gaan.
Als de omgeving meewerkt, inderdaad. :)
Niemand wordt toch geboren met volledig inzicht in de wereld? De wereld is ook heel complex. Ik denk daar liever niet over na, want dan ga ik mijn leven steeds meer als nutteloos en eindig zien.
pi_95118101
quote:
Op woensdag 6 april 2011 13:49 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Als ik zo je verhaaltje las over je werk vind ik het nog een wonder dat ze niets doorhebben.

En je hebt geen echte vrienden.....
Misschien dar ze het wel doorhebben maar dat ze het verder niks interesseert. Of ze denken dat ik zo wil leven.
pi_95118113
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 13:52 schreef richard_prf het volgende:
De oplossing is idd geen vriendin. Maar geaccepteerd worden door de dames in een groep. Kunnen flirten, in de markt liggen. Dat ze op dezelfde manier omgaan als met jou als met je collega's en vrienden. Neem maar van mij dat het een uitstralings issue is. Een deel van de mannen heeft gewoon geen uitstraling zelfs niet als ze zelfverzekerd over komen.
Wanneer in jouw leven ben je heel zelfverzekerd geweest in het uitgaansleven, of met vrouwen? Nooit naar mijn weten, je ging contact ook uit de weg.
pi_95118134
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 13:56 schreef richard_prf het volgende:

[..]

Misschien dar ze het wel doorhebben maar dat ze het verder niks interesseert. Of ze denken dat ik zo wil leven.
Ja, maar als jij tijdens werktijd gaat slapen en daarvoor betaald krijgt kan ik me niet voorstellen dat ze blij zijn. Ook op de werkvloer heb je liever gezellige collega's en geen mensen die lijken op elk moment een mental breakdown te kunnen hebben, want dat is een risico.

Maar dan hadden ze je wel al eerder laten gaan, idd.
pi_95118667
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 13:57 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Wanneer in jouw leven ben je heel zelfverzekerd geweest in het uitgaansleven, of met vrouwen? Nooit naar mijn weten, je ging contact ook uit de weg.
Nooit omdat ik al vroeg merkte dat ze niks van me wilden weten. En dit bij mijn vrienden heel anders was. Ik werd genegeerd alsof ik niet bestond. Daarom ben ik tussen mijn 20ste en 25ste nooit meer uitgeweest.
Maar tussen mijn 18de en 20ste best vaak. Ikzelf heb er voor gekozen dat ik mezelf opsloot 5 jaar lang in mijn kamer omdat ik wist dat ik al kansloos was. Zoiets voel je gewoon aan, ik ben heel bewust van mijn omgeving en ik voel gewoon wat de dames denken als ze mij zien.
  woensdag 6 april 2011 @ 14:12:30 #250
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_95118818
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 14:09 schreef richard_prf het volgende:

[..]

Nooit omdat ik al vroeg merkte dat ze niks van me wilden weten. En dit bij mijn vrienden heel anders was. Ik werd genegeerd alsof ik niet bestond. Daarom ben ik tussen mijn 20ste en 25ste nooit meer uitgeweest.
Maar tussen mijn 18de en 20ste best vaak. Ikzelf heb er voor gekozen dat ik mezelf opsloot 5 jaar lang in mijn kamer omdat ik wist dat ik al kansloos was. Zoiets voel je gewoon aan, ik ben heel bewust van mijn omgeving en ik voel gewoon wat de dames denken als ze mij zien.
Klinkt zo wel als een self fulfilling prophecy.
  woensdag 6 april 2011 @ 14:12:50 #251
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_95118834
quote:

[..]

iedereen prikt daar doorheen.
Een gedicht over Maanvis
  woensdag 6 april 2011 @ 14:15:40 #252
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_95118959
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 14:12 schreef Maanvis het volgende:

[..]

pi_95118975
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 14:12 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Klinkt zo wel als een self fulfilling prophecy.
Overduidelijk ja.
pi_95119158
Ok dan is het gewoon niet voor mij weggelegd. Ik ga namelijk mijn persoonlijkheid niet veranderen.

Het lijkt erop dat de dames liever een hufter/klootzak hebben en nog eerder iets beginnen met een moordenaar of verkrachter dan met mij.
  woensdag 6 april 2011 @ 14:21:04 #255
341159 WinterBreeze
pi_95119166
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 14:12 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Het zal je verbazen.

Richard, ik hoop dat je gauw tot een punt gaat komen waarbij je doorkrijgt dat je professionele hulp nodig hebt en dat ook gaat zoeken. En als je dat al krijgt, hoop ik dat het eindelijk eens tot je door gaat dringen dat je alleen elke keer "zie je wel" tegen jezelf roept als er iets misgaat, en dat dát ten grondslag ligt aan je ongelukkige leven. Niet je uiterlijk, niet je gebrek aan sociale vaardigheden, maar zelfrespect en de weging die je geeft aan voor- en tegenspoed.
pi_95119194
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 14:20 schreef richard_prf het volgende:
Ok dan is het gewoon niet voor mij weggelegd. Ik ga namelijk mijn persoonlijkheid niet veranderen.

Het lijkt erop dat de dames liever een hufter/klootzak hebben en nog eerder iets beginnen met een moordenaar of verkrachter dan met mij.
Je persoonlijkheid is dat je onzeker bent nou?
pi_95119198
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 14:21 schreef WinterBreeze het volgende:

[..]

Het zal je verbazen.

Richard, ik hoop dat je gauw tot een punt gaat komen waarbij je doorkrijgt dat je professionele hulp nodig hebt en dat ook gaat zoeken. En als je dat al krijgt, hoop ik dat het eindelijk eens tot je door gaat dringen dat je alleen elke keer "zie je wel" tegen jezelf roept als er iets misgaat, en dat dát ten grondslag ligt aan je ongelukkige leven. Niet je uiterlijk, niet je gebrek aan sociale vaardigheden, maar zelfrespect en de weging die je geeft aan voor- en tegenspoed.
Amen.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_95119200
quote:

Klopt, verloren zaak dus. Wat doen we nu? Toch maar homo worden?
Ron Paul 2012
pi_95119261
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 14:21 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Je persoonlijkheid is dat je onzeker bent nou?
Wie is er nou niet onzeker?
pi_95119315
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 14:21 schreef Supersoep het volgende:

[..]

Of zo'n geestelijk iemand worden die geen seks mág hebben. Kan ook nog.

Denk niet dat die mensen allemaal eenzaam zijn en begin nou niet over de kindertjes.
pi_95119322
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 14:21 schreef Supersoep het volgende:

[..]

Toevallig droomde ik vannacht dat ik met een homo aan het daten was. Een achterlijke droom, ik ging snel weg voordat hij de kans kreeg om mij te zoenen.

Ik twijfelde of ik niet inderdaad beter homo kon worden de laatste tijd maar deze droom heeft me duidelijk gemaakt dat ik dat niet ga doen.
  woensdag 6 april 2011 @ 14:24:50 #262
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_95119327
quote:

Je hebt een ernstige neiging tot vermijding. Als je de stap zou zetten om daar iets aan te doen, dan gaat er een wereld voor je open.
pi_95119333
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 14:23 schreef richard_prf het volgende:

[..]

Wie is er nou niet onzeker?
Iedereen is wel eens onzeker, jij bent altijd extreem onzeker.
  woensdag 6 april 2011 @ 14:26:05 #264
341159 WinterBreeze
pi_95119373
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 14:24 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Iedereen is wel eens onzeker, jij bent altijd extreem onzeker.
Correctie: hij is er té zeker van dat hij onzeker is.
pi_95119418
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 14:24 schreef richard_prf het volgende:

[..]

Toevallig droomde ik vannacht dat ik met een homo aan het daten was. Een achterlijke droom, ik ging snel weg voordat hij de kans kreeg om mij te zoenen.

Ik twijfelde of ik niet inderdaad beter homo kon worden de laatste tijd maar deze droom heeft me duidelijk gemaakt dat ik dat niet ga doen.
Als je al geen lust kan voelen voor meisjes op het moment dan zeker niet voor jongens lijkt me. Tegen die eenzaamheid valt ook wat anders te doen: sociaal netwerk opbouwen met leuke contacten.
pi_95119441
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 14:26 schreef WinterBreeze het volgende:

[..]

Correctie: hij is er té zeker van dat hij onzeker is.
Met zijn BDD kan je wel stellen dat hij het echt is.
pi_95119472
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 14:26 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Als je al geen lust kan voelen voor meisjes op het moment dan zeker niet voor jongens lijkt me. Tegen die eenzaamheid valt ook wat anders te doen: sociaal netwerk opbouwen met leuke contacten.
Dat probeerde ik altijd al maar ik krijg altijd alleen maar negatieve aandacht. Blijkbaar roep ik dat op mezelf af.
  woensdag 6 april 2011 @ 14:29:24 #268
341159 WinterBreeze
pi_95119512
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 14:28 schreef richard_prf het volgende:

[..]

Dat probeerde ik altijd al maar ik krijg altijd alleen maar negatieve aandacht. Blijkbaar roep ik dat op mezelf af.
Zolang je dáárin blijft volharden wel, ja.

Zoek hulp not Fok!
pi_95119519
quote:

[..]

Wel als je zo doet als je hier doet ja. Of dat, al dan niet onbewust, uitstraalt.

Dat wordt bedoelt met self-fulfilling prophecy.
pi_95119573
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 14:29 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Wel als je zo doet als je hier doet ja. Of dat, al dan niet onbewust, uitstraalt.

Dat wordt bedoelt met self-fulfilling prophecy.
Vandaag wel weer genoeg kritiek ontvangen. Morgen post ik wel weer wat in het nieuwe deel.
pi_95119575
Als je na april nou even concrete plannen maakt met je psych....

Had je deze maand ook niet die groepsgesprekken? BDD is niet niks, je moet daar wel hard aan werken in plaats van die bevestiging zoeken bij meisjes tegen de eenzaamheid.
  woensdag 6 april 2011 @ 14:31:55 #272
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_95119617
quote:

[..]

Je zit nu op een forum openhartig te praten over je problemen.

Misschien moet je een ander forum opzoeken en daar contacten leggen over iets wat je interesseert, een liefhebberij bijvoorbeeld. Bonsaiboomjes of kantklossen. Wat ik bedoel is dat het prettig is om niet altijd maar te praten over jezelf en over je problemen.
pi_95119619
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 14:30 schreef richard_prf het volgende:

[..]

Vandaag wel weer genoeg kritiek ontvangen. Morgen post ik wel weer wat in het nieuwe deel.
Jij ziet het als kritiek, terwijl het bedoeld is om jou te helpen in het veranderen van je blik op alles.
pi_95119660
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 14:31 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je zit nu op een forum openhartig te praten over je problemen.

Misschien moet je een ander forum opzoeken en daar contacten leggen over iets wat je interesseert, een liefhebberij bijvoorbeeld. Bonsaiboomjes of kantklossen. Wat ik bedoel is dat het prettig is om niet altijd maar te praten over jezelf en over je problemen.
Klopt. Dan draait je leven op een gegeven moment enkel nog om die problemen.
Naja, in zijn geval is dat al zo.
pi_95119766
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 14:30 schreef richard_prf het volgende:

[..]

Kijk, dit is een achterlijke reactie. Hoe is zoiets in godsnaam (harde) kritiek, het is enkel opbouwend en bedoelt om je onredelijke perceptie wat te wijzigen. Blijkbaar heb jij dus de hoop dat je andere reacties ontvangt en dan wil ik wel eens weten welke precies. Dat mensen met je instemmen en zeggen dat het allemaal hopeloos is? Dat vrouwen hier zich maar op je moeten gooien en je willen knuffelen omdat je zo zielig bent?
Ron Paul 2012
  woensdag 6 april 2011 @ 14:36:07 #276
341159 WinterBreeze
pi_95119778
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 14:33 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Klopt. Dan draait je leven op een gegeven moment enkel nog om die problemen.
Naja, in zijn geval is dat al zo.
Inderdaad.

Het is overigens nog best lastig om die tic af te leren, merk ik zelf. :@ Ik zal voor het volgende deel wel een levensverhaal opstellen :')
pi_95121609
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 14:35 schreef Supersoep het volgende:

[..]

Kijk, dit is een achterlijke reactie. Hoe is zoiets in godsnaam (harde) kritiek, het is enkel opbouwend en bedoelt om je onredelijke perceptie wat te wijzigen. Blijkbaar heb jij dus de hoop dat je andere reacties ontvangt en dan wil ik wel eens weten welke precies. Dat mensen met je instemmen en zeggen dat het allemaal hopeloos is? Dat vrouwen hier zich maar op je moeten gooien en je willen knuffelen omdat je zo zielig bent?
Dat men beseft dat het daadwerkelijk aan het uiterlijk kan liggen.

Vergeet niet dat ik meerdere dames over de telefoon heb gesproken en dat ze me allemaal leuk over vonden komen, inclusief eentje uit Australië die ik nu al een jaar ken en vroeg of ik een keertje langs wilde komen als het daar zomer is.

En vergeet niet dat er eentje recht in mijn face heeft gezegd dat ik er niet uit zie toen ik haar vroeg om haar eerlijke mening.

En er zijn al een stuk of 11 anonieme dames geweest die mij een PM hadden gestuurd en me wilden ontmoeten. Die lezen hier anoniem mee en durven niks te posten hier.
  woensdag 6 april 2011 @ 15:21:20 #278
341159 WinterBreeze
pi_95121693
En toch planten mensen zich voort, "lelijk" of niet. Verbaasd?
  woensdag 6 april 2011 @ 15:22:40 #279
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_95121754
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 15:19 schreef richard_prf het volgende:

[..]

Dat men beseft dat het daadwerkelijk aan het uiterlijk kan liggen.

Vergeet niet dat ik meerdere dames over de telefoon heb gesproken en dat ze me allemaal leuk over vonden komen, inclusief eentje uit Australië die ik nu al een jaar ken en vroeg of ik een keertje langs wilde komen.

En vergeet niet dat er eentje recht in mijn face heeft gezegd dat ik er niet uit zie toen ik haar vroeg om haar eerlijke mening.

En er zijn al een stuk of 11 anonieme dames geweest die mij een PM hadden gestuurd en me wilden ontmoeten. Die lezen hier anoniem mee en durven niks te posten hier.
Ja, het kan best aan het uiterlijk liggen.

En dan? Je leven lang ongelukkig blijven?
pi_95121809
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 15:22 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, het kan best aan het uiterlijk liggen.

En dan? Je leven lang ongelukkig blijven?
Yep. Want ik zal nooit een sociaal leven kunnen leiden dat ik wil. Alleen vrienden nooit vriendinnen. Enkel uit beleefdheid zullen ze met mij omgaan.

Mijn vrienden en collega's praten sowieso vaak over vrouwen en relaties en daar kan ik nooit over mee praten dan voel ik meteen die pijn weer dat ik eenzaam en alleen ga blijven.
  woensdag 6 april 2011 @ 15:24:58 #281
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_95121851
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 15:23 schreef richard_prf het volgende:

[..]

Yep. Want ik zal nooit een sociaal leven kunnen leiden dat ik wil. Alleen vrienden nooit vriendinnen. Enkel uit beleefdheid zullen ze met mij omgaan.
Ok. Jammer maar helaas. Sterkte.
  woensdag 6 april 2011 @ 15:25:35 #282
341159 WinterBreeze
pi_95121876
Slotje graag. En, zolang hij geen professionele hulp zoekt, een ban voor richard_prf.
pi_95121899
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 15:24 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ok. Jammer maar helaas. Sterkte.
Dankje
pi_95121953
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 15:25 schreef WinterBreeze het volgende:
Slotje graag. En, zolang hij geen professionele hulp zoekt, een ban voor richard_prf.
Die krijg ik al, maar meer dan 1 keer per week praten zit er niet in. Bovendien ben ik kort geleden opgenomen geweest en vonden ze dat het wel prima ging met mij. Blijkbaar speel ik mijn toneelstukje overtuigend genoeg.

Uiteindelijk kom ik altijd weer uit bij het uiterlijk dat het grote probleem is.
pi_95121972
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 15:23 schreef richard_prf het volgende:

[..]

Mijn vrienden en collega's praten sowieso vaak over vrouwen en relaties en daar kan ik nooit over mee praten dan voel ik meteen die pijn weer dat ik eenzaam en alleen ga blijven.
:')

Je hebt jezelf zo geconditioneerd dat je het nog echt gelooft ook he ?
  woensdag 6 april 2011 @ 15:29:20 #286
341159 WinterBreeze
pi_95122041
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 15:27 schreef richard_prf het volgende:

[..]

Die krijg ik al, maar meer dan 1 keer per week praten zit er niet in. Bovendien ben ik kort geleden opgenomen geweest en vonden ze dat het wel prima ging met mij.
En toch gaat het niet prima met je. Of vind je van wel?
pi_95122098
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 15:29 schreef WinterBreeze het volgende:

[..]

En toch gaat het niet prima met je. Of vind je van wel?
Nee uiteraard niet. Maar als ze zien dat ik me netjes aan de regels houd, met de activiteiten mee doe, met iedereen een praatje maak, inzet toon, goede houding en gewoon normaal doe denken ze verder dat er niks aan de hand is met mij.

Ik snap er geen fuck meer van wat het probleem nou eigenlijk is dat ik 0,0 aandacht krijg van dames.
pi_95122168
En weer presteert Richard het dat het topic niet om eenzaamheid draait, maar om HEM. Het is dan ook spijtig dat hier geen vervolg op komt omdat het gewoon weer hetzelfde wordt als versieren op latere leeftijd. K_W, je zegt wel dat dit topic niet specifiek voor Richard bedoeld was, maar waarom draait het nu dan weer om hem? :)
  woensdag 6 april 2011 @ 15:37:06 #289
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_95122351
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 15:31 schreef richard_prf het volgende:

[..]

Nee uiteraard niet. Maar als ze zien dat ik me netjes aan de regels houd, met de activiteiten mee doe, met iedereen een praatje maak, inzet toon, goede houding en gewoon normaal doe denken ze verder dat er niks aan de hand is met mij.

Ik snap er geen fuck meer van wat het probleem nou eigenlijk is dat ik 0,0 aandacht krijg van dames.
Je uiterlijk, toch?

quote:
16s.gif Op woensdag 6 april 2011 15:32 schreef iwannabehigh het volgende:
En weer presteert Richard het dat het topic niet om eenzaamheid draait, maar om HEM. Het is dan ook spijtig dat hier geen vervolg op komt omdat het gewoon weer hetzelfde wordt als versieren op latere leeftijd. K_W, je zegt wel dat dit topic niet specifiek voor Richard bedoeld was, maar waarom draait het nu dan weer om hem? :)
Ik weet niet hoe dat komt. Ik ken hem amper uit andere topics, maar het plaatje is wel vrij snel duidelijk. Het is een beetje als praten tegen een muur.
  woensdag 6 april 2011 @ 15:38:16 #290
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_95122384
quote:
16s.gif Op woensdag 6 april 2011 15:32 schreef iwannabehigh het volgende:
Omdat andere mensen telkens op hem gaan reageren of over hem gaat praten.
  woensdag 6 april 2011 @ 15:40:35 #291
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_95122471
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 15:38 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Omdat andere mensen telkens op hem gaan reageren of over hem gaat praten.
Ik vind het wel een beetje zonde van jouw moeite en de moeite die anderen nemen om hun ervaringen te beschrijven. Je wilt toch dat mensen hun hart kunnen luchten en zich een beetje aan de positieve verhalen kunnen optrekken. Helaas zit er een tussen die alleen maar naar beneden trekt.
pi_95122583
Het gaat constant over hem (al 30 delen lang) en hij doet er toch niets mee, behalve aandacht zoeken en verder zeuren. Hou allemaal gewoon op met de hele tijd op hem te reageren, laten we onze tijd steken in mensen die er wel wat mee willen doen en het ook echt nodig hebben :)
pi_95122694
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 15:25 schreef WinterBreeze het volgende:
Nee het moet gewoon weer over eenzaamheid gaan. Hij heeft al een psych.

Richard, veel sterkte, je bent geen Orlando Bloom en dat is de oorzaak van al jouw problemen, als jij met dat idee gelukkiger wordt, dan bij deze.
pi_95122769
Vraag:

Hoe los je eenzaamheid op, als je wel sociale contacten e.d. hebt, maar je toch eenzaam voelt?
pi_95122806
quote:
16s.gif Op woensdag 6 april 2011 15:42 schreef iwannabehigh het volgende:
Het gaat constant over hem (al 30 delen lang) en hij doet er toch niets mee, behalve aandacht zoeken en verder zeuren. Hou allemaal gewoon op met de hele tijd op hem te reageren, laten we onze tijd steken in mensen die er wel wat mee willen doen en het ook echt nodig hebben :)
Vanaf nu ga ik dat ook doen. En als er met de situatie van Rich iets veranderd is, dan kan hij wel posten. Zo niet, dan kan hij de topics erop nalezen want alles is wel gezegd. Hard, maar waar.
  woensdag 6 april 2011 @ 15:48:02 #296
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_95122818
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 15:46 schreef -Strawberry- het volgende:
Vraag:

Hoe los je eenzaamheid op, als je wel sociale contacten e.d. hebt, maar je toch eenzaam voelt?
Het gevoel krijgen dat die sociale contacten jou ook heel erg waarderen en dat jij jezelf waard vind, denk ik dan.
pi_95122870
quote:
Vraag:

Uitzoeken waar dat gevoel vandaan komt, en er wat mee doen.
  woensdag 6 april 2011 @ 15:49:23 #298
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_95122878
quote:
Vraag:

Wat mis je in die contacten of wat denk je te missen in die contacten?
pi_95122917
quote:
Vraag:

Je problemen oplossen.
pi_95122981
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 15:49 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wat mis je in die contacten of wat denk je te missen in die contacten?
Was meer een algemene vraag, je hoort wel eens dat mensen zich zelfs in een groep eenzaam kunnen voelen. Of zijn die dan 'gewoon' depressief?
  woensdag 6 april 2011 @ 15:54:22 #301
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_95123069
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 15:52 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Was meer een algemene vraag, je hoort wel eens dat mensen zich zelfs in een groep eenzaam kunnen voelen. Of zijn die dan 'gewoon' depressief?
Ik vind het niet zo vreemd om je in een groep eenzaam te voelen. Ik denk zelf dat eenzaamheid niet zoveel te maken heeft met de hoeveelheid mensen om je heen, maar wel met hoe je contact kunt en wilt maken met mensen.
  woensdag 6 april 2011 @ 15:55:40 #302
262 Re
Kiss & Swallow
pi_95123118
in een eventueel volgende deel zal er worden genote op trollen en slowchat... just so you know

posts worden gewoon verwijderd dus stop niet al te veel energie in je trol of slowchat en probeer constructief te discussieren
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')