Relaties & Psychologie kunnen ze zo onderhand beter hernoemen naar Richard & Partners. Of zoiets.quote:
En jij trollt ook lekker meequote:Op maandag 4 april 2011 20:54 schreef Techno het volgende:
[..]
Relaties & Psychologie kunnen ze zo onderhand beter hernoemen naar Richard & Partners. Of zoiets.
wil jij over jouw leegte pratenquote:Op maandag 4 april 2011 21:08 schreef iwannabehigh het volgende:
Nou, ze hebben het officieel gesloten de versieren op latere leeftijd, dan maar hier verder![]()
Straw, sommige leegtes zijn niet te vullen; bijv. als iemand is overleden. Tenminste voor mij blijft die leegte dan.
Daar heb je gelijk in. Maar als je die leegte nog voelt, dan lijkt mij dat je de pijn ook nog voelt. Ik associeer gevoelens van leegte iig met pijn, al zal de hevigheid van die pijn niet constant blijven.quote:Op maandag 4 april 2011 21:08 schreef iwannabehigh het volgende:
Straw, sommige leegtes zijn niet te vullen; bijv. als iemand is overleden. Tenminste voor mij blijft die leegte dan.
Hee je hebt weer een nieuw gedeelte van je gezicht geplaatst in je avatar. Zo kan ik de puzzelstukjes langzaam in elkaar zetten en vormen tot 1 geheel.quote:Op maandag 4 april 2011 21:10 schreef lanterfanteraar het volgende:
[..]
wil jij over jouw leegte praten
Spannendquote:Op maandag 4 april 2011 21:19 schreef richard_prf het volgende:
[..]
Hee je hebt weer een nieuw gedeelte van je gezicht geplaatst in je avatar. Zo kan ik de puzzelstukjes langzaam in elkaar zetten en vormen tot 1 geheel.
Nee hoor, jij over de jouwe?quote:Op maandag 4 april 2011 21:10 schreef lanterfanteraar het volgende:
[..]
wil jij over jouw leegte praten
Ja ik begrijp het wel, is ook wel zo, maar op een gegeven moment leer je er mee leven. Tenminste ik dan. De pijn wordt sowieso minder maar het blijft altijd wel.quote:Op maandag 4 april 2011 21:12 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in. Maar als je die leegte nog voelt, dan lijkt mij dat je de pijn ook nog voelt. Ik associeer gevoelens van leegte iig met pijn, al zal de hevigheid van die pijn niet constant blijven.
Connotaties dus.quote:Op maandag 4 april 2011 12:47 schreef Maanvis het volgende:
[..]
en toch zijn het synoniemen van elkaar. GEK HE
Eenzaamheid is per definitie ongewenst.quote:Op maandag 4 april 2011 21:42 schreef Culthit. het volgende:
[..]
Connotaties dus.
Dit topic is alleen bedoeld voor mensen die ongewenst alleen zijn, neem ik aan?
Kun je dat onderbouwen?quote:
Van Dale gebruik ik hiervoor als bron omdat het het bekendste woordenboek is van de Nederlandse taal.quote:Op maandag 4 april 2011 22:11 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Kun je dat onderbouwen?
Eenzaamheid is een negatief gevoel. Waarom zou iemand zich kut wíllen voelen. Als je vrijwillig alleen bent, dan heb je daar waarschijnlijk vrede mee en voel je die eenzaamheid niet, want anders zou je wel socialer willen zijn en dus niet alleen.
Eenzaam zijn = alleen zijn. Je eenzaam voelen is wat anders.quote:Op maandag 4 april 2011 21:44 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Eenzaamheid is per definitie ongewenst.
Alleen zijn niet.
Dan gaat dit topic met name over dat laatste.quote:Op maandag 4 april 2011 22:24 schreef Halcon het volgende:
[..]
Eenzaam zijn = alleen zijn. Je eenzaam voelen is wat anders.
Strict genomen heb je dan gelijk, maar het lijkt me idd duidelijk welk soort eenzaamheid in dit topic wordt bedoeld en hoe het woord in de volksmond vaak wordt geinterpreteerd.quote:Op maandag 4 april 2011 22:22 schreef Culthit. het volgende:
[..]
Van Dale gebruik ik hiervoor als bron omdat het het bekendste woordenboek is van de Nederlandse taal.
1al·leen bn 1 niet vergezeld 2 zonder hulp: God laat mij niet ~ 3 uitsluitend: dat kan hij ~ (of: ~ hij)
2al·leen bw 1 slechts: ~ maar voor de vorm 2 met dit voorbehoud: het boek is goed, ~ het is wat erg realistisch
een·zaam bn, bw; -zamer, -st 1 zonder gezelschap; alleen 2 stil: een -zame weg
Zowel bij alleen als eenzaam staat er niets over gevoelens. De vaststelling is het alleen-zijn/zonder gezelschap zijn. De connotatie van het woord eenzaamheid, de (negatieve) bijklank ervan, is iets anders dan de denotatie van het woord.
Yep, dat is wat anders dan eenzaam zijn. Genoeg mensen die eenzaam zijn, maar daar prima mee om kunnen gaan.quote:Op maandag 4 april 2011 22:26 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dan gaat dit topic met name over dat laatste.
Oké en ik zal nu ophouden met mierenneuken.quote:Op maandag 4 april 2011 22:27 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Strict genomen heb je dan gelijk, maar het lijkt me idd duidelijk welk soort eenzaamheid in dit topic wordt bedoeld en hoe het woord in de volksmond vaak wordt geinterpreteerd.
Ja, en als het daarover gaat dan wordt vaak gesproken over alleen zijn.quote:Op maandag 4 april 2011 22:29 schreef Halcon het volgende:
[..]
Yep, dat is wat anders dan eenzaam zijn. Genoeg mensen die eenzaam zijn, maar daar prima mee om kunnen gaan.
Niet lezen?quote:Op maandag 4 april 2011 22:51 schreef formerjellybean het volgende:
En wat als je van dit topic nou eenzamer word??? Wat dan ???
Als je vrienden taalpuristen zijn word je van dit topique wel eenzamerquote:Op maandag 4 april 2011 22:51 schreef formerjellybean het volgende:
En wat als je van dit topic nou eenzamer word??? Wat dan ???
oh shit nu voel ik me zo eenzaamquote:Op maandag 4 april 2011 22:54 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Als je vrienden taalpuristen zijn word je van dit topique wel eenzamer.
Denk je nog vaak terug aan de tijd dat je een gel-boontje was?quote:Op maandag 4 april 2011 22:56 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
oh shit nu voel ik me zo eenzaam
oh ja verschrikkelijk daar heb ik nachtmerries van en dat is ook de oorzaak van mijn eenzaamheidquote:Op maandag 4 april 2011 22:59 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Denk je nog vaak terug aan de tijd dat je een gel-boontje was?
Wonderen bestaan niet, niet voor ons.quote:Op maandag 4 april 2011 23:03 schreef Keep_Walking het volgende:
Maat wat nou als iemand iets aan dit topic heeft en iets gaat doen om minder eenzaam te worden?
Er is al een soortgelijk topic over depressie&angst en daar klaagt ook niemand over. Soms moet je gewoon je verhaal kwijt.quote:Op maandag 4 april 2011 23:03 schreef Keep_Walking het volgende:
Maat wat nou als iemand iets aan dit topic heeft en iets gaat doen om minder eenzaam te worden?
Sinds wanneer heb jij een wonder nodig?quote:Op maandag 4 april 2011 23:05 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Wonderen bestaan niet, niet voor ons.
Ik ben vorige week 30 geworden. En dan weet je het welquote:Op maandag 4 april 2011 23:06 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Sinds wanneer heb jij een wonder nodig?
Net te vroeg voor een midlifecrisis.quote:Op maandag 4 april 2011 23:08 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik ben vorige week 30 geworden. En dan weet je het wel.
jij doet niet aan het modewoord quarterlifecrisis? Ik ook niet hoorquote:Op maandag 4 april 2011 23:08 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Net te vroeg voor een midlifecrisis.
oh shit ja ik ben 37 , nu is mijn leven overquote:Op maandag 4 april 2011 23:08 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik ben vorige week 30 geworden. En dan weet je het wel.
Nee hoor, alleen dat je dan niet op je top bent meestal.quote:Op maandag 4 april 2011 23:09 schreef WinterBreeze het volgende:
Maar oud genoeg om afgrijselijk lelijk te zijn, aldus Richard.
Nee man, ik drein maar een beetje mee met de meute hierquote:
Heavy. En wel een opluchting dat je er goed uitgekomen bent.quote:Op maandag 4 april 2011 23:28 schreef Keep_Walking het volgende:
Ben nu op mobile dus geen zin om lange Posts te maken . Maat wat vonden jullie van mijn verhaal?
...dank je wel?quote:Op maandag 4 april 2011 23:30 schreef lanterfanteraar het volgende:
Ik vind het wel aangrijpend hoor Keep_Walking.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |