abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 april 2011 @ 12:10:25 #1
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_95017835
Er zijn best wel veel mensen in Nederland die aan eenzaamheid lijden. Mensen die dingen hebben meegemaakt, waardoor ze moeilijk sociale en intieme contacten kunnen opbouwen. Sommige mensen werden zwaar gepest voor wat voor reden dan ook, en nu hebben ze zware onzekerheden die hen belemmerd in hun dagelijkse leven. Andere mensen hebben een hele nare thuis en familie situatie gehad, waardoor ze nooit de vaardigheden hebben kunnen leren om echte vrienden te maken en liefde te vinden. Misschien kregen ze een ziekte, misschien lag het gewoon aan hen manier van denken, misschien was het een combinatie van verschillende oorzaken.

Gelukkig kunnen mensen die IRL niet durven om mensen aan te spreken of om hulp te zoeken voor hun problemen, dat nog steeds anoniem via het internet doen. Daarom dacht ik dat we een topic konden maken voor mensen die aan extreme eenzaamheid leiden en dat ze hier hun ervaringen, problemen en levensverhaal konden zetten en erover praten. En dan kunnen mensen die er zin in hebben, advies en inzicht geven over hun situatie en heel misschien kunnen de mensen die aan eenzaamheid leiden een manier vinden om hun vicieuze cirkel te doorbreken.

NOTE: Dit topic is niet gemaakt voor alleen 1 persoon. Het wordt verwacht dat je ook ruimte laat voor andere mensen die hun ervaringen (en oplossingen) willen delen. Als niemand met anders iets te zeggen heeft, mag je dan wel doorgaan met wat jij wil zeggen. Maar als je merkt dat er een nieuweling erbij komt, geef hem de ruimte om ook zijn verhaal te doen.

NOTE 2: Als er nog mensen zijn die wil meeten uit het versieren op latere leeftijd topic, kunnen we dit hier in dit topic verder bespreken.

Mensen die zich hebben aangemeld:

Iwannabehigh
Crutch
Keep_walking
Deelnemer2
Halcon (misschien)
Lanterfanteraar (misschien)

[ Bericht 4% gewijzigd door Keep_Walking op 04-04-2011 20:42:52 ]
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_95017919
Potentieel richard en c.s. topic.
pi_95018069
Goed topic. Toevallig had ik gisteren nog een topic geopend over liedjes die gaan over alleen zijn...

Liedjes over alleen zijn
pi_95018365
Is fok daar soweiso niet al voor?
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  maandag 4 april 2011 @ 12:30:41 #5
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_95018386
'leiden'
'de internet'
'belemmerd'
'hen'
  maandag 4 april 2011 @ 12:32:29 #6
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_95018452
quote:
12s.gif Op maandag 4 april 2011 12:30 schreef Darkestrah het volgende:
'leiden'
'de internet'
'belemmerd'
'en c.s.'
'soweiso'

taalpuristenparadijs
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 4 april 2011 @ 12:34:14 #7
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_95018521
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 12:19 schreef Socios het volgende:
Goed topic. Toevallig had ik gisteren nog een topic geopend over liedjes die gaan over alleen zijn...

Liedjes over alleen zijn
In de trein ben je nooit alleen.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 4 april 2011 @ 12:34:58 #8
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_95018551
quote:
10s.gif Op maandag 4 april 2011 12:30 schreef MouzurX het volgende:
Is R&P daar soberso niet al voor?
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
  maandag 4 april 2011 @ 12:35:25 #9
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_95018564
Anyway, ik voel me ook soms alleen maar eigenlijk is dat bullshit want ik zie mijn familie 2x per week en ga ieder weekend volop stappen met vrienden ;).
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_95018660
Interessant. Nou ja, gaat uiteindelijk om het gevoel natuurlijk. Kan het bijvoorbeeld ook zo zijn dat je een enorme lading vrienden en vriendinnen hebt waarvan je er iedere dag wel minstens 1 ziet, maar je jezelf toch eenzaam voelt omdat je geen relatie hebt? Mijn inziens wel...
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
pi_95018777
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 12:35 schreef Maanvis het volgende:
Anyway, ik voel me ook soms alleen maar eigenlijk is dat bullshit want ik zie mijn familie 2x per week en ga ieder weekend volop stappen met vrienden ;).
Laten we eerst eens vaststellen wat eenzaamheid is? Iedereen ervaart dat op een andere manier. Ik heb wel eens van die weekenden dat ik bewust contact ontloop, de telefoon uitzet en dingen voor mezelf doe. De een zal zeggen wat eenzaam, ik vind het af en toe erg lekker.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  maandag 4 april 2011 @ 12:42:53 #12
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_95018778
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 12:38 schreef keste010 het volgende:
Interessant. Nou ja, gaat uiteindelijk om het gevoel natuurlijk. Kan het bijvoorbeeld ook zo zijn dat je een enorme lading vrienden en vriendinnen hebt waarvan je er iedere dag wel minstens 1 ziet, maar je jezelf toch eenzaam voelt omdat je geen relatie hebt? Mijn inziens wel...
Inderdaad, zelfs in een liefhebbende vriendenkring kan je je ook erg eenzaam voelen. En dat is wel minder als je met vrienden bent natuurlijk, maar als je aan het eind van de dag alleen thuis komt en voor jezelf moet koken en alleen gaat slapen, dan kan je toch wel eenzaamheid ervaren. Vooral als je vriendenkring uit stelletjes bestaat :').
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  maandag 4 april 2011 @ 12:45:47 #13
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_95018864
"Alleen" en "eenzaam" zijn twee hele verschillende dingen.
  maandag 4 april 2011 @ 12:47:54 #14
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_95018916
quote:
99s.gif Op maandag 4 april 2011 12:45 schreef Gary_Oak het volgende:
en toch zijn het synoniemen van elkaar. GEK HE :D
Een gedicht over Maanvis
  maandag 4 april 2011 @ 12:48:25 #15
181126 MouzurX
Misschien?
pi_95018927
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 12:32 schreef Lienekien het volgende:

[..]

'en c.s.'
'soweiso'

taalpuristenparadijs
Oh gut ik raakte de E eerder aan dan de I.

De wereld gaat kapot, hemel stort naar beneden. Verschrikkelijk dit.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_95018959
quote:
Volgens mij was het laatst in een of ander programma dat toen ze het over extreme eenzaamheid hadden ging het over (voornamelijk ouderen) die weken lang (op de boodschappen na) geen enkel ander contact hadden. Extreme eenzaamheid is dus niet iets wat de meesten van ons zullen ervaren, op de leeftijd < 40 zou je in de meeste gevallen een dagindeling moeten hebben, door werk, school etc, dat je altijd even onder de mensen bent.
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_95018970
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 12:34 schreef Maanvis het volgende:
In de trein ben je nooit alleen.
Klopt, ik heb regelmatig leuke gesprekken in de trein met reisgenoten.
  maandag 4 april 2011 @ 12:53:42 #18
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_95019087
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 12:47 schreef Maanvis het volgende:

[..]

en toch zijn het synoniemen van elkaar. GEK HE :D
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 12:49 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Volgens mij was het laatst in een of ander programma dat toen ze het over extreme eenzaamheid hadden ging het over (voornamelijk ouderen) die weken lang (op de boodschappen na) geen enkel ander contact hadden. Extreme eenzaamheid is dus niet iets wat de meesten van ons zullen ervaren, op de leeftijd < 40 zou je in de meeste gevallen een dagindeling moeten hebben, door werk, school etc, dat je altijd even onder de mensen bent.
Nou, ik ben vaak alleen, maar dat betekent niet dat ik me eenzaam voel. Eenzaam ben je volgens mij pas als je het gevoel hebt dat er niemand is die om je geeft. ;)
  maandag 4 april 2011 @ 12:57:23 #19
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_95019211
quote:
99s.gif Op maandag 4 april 2011 12:53 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

[..]

Nou, ik ben vaak alleen, maar dat betekent niet dat ik me eenzaam voel. Eenzaam ben je volgens mij pas als je het gevoel hebt dat er niemand is die om je geeft. ;)
Eenzaam ben je als je alleen bent, wat je er zelf in je hoofd van maakt (de negatieve connotatie die je wel bij eenzaam maar niet bij alleen hebt) is niet van belang voor de betekenis van het woord eenzaam.
Een gedicht over Maanvis
pi_95019290
Toch nog 18 reactie's, dus zo eenzaam... is het niet...
pi_95019363
quote:
1. 'Alleen zijn' is niets meer dan een plaatsbepaling. Iemand staat "alleen in de tram" of "loopt alleen op straat."

2. "Eenzaam" is een gevoel. Iemand kan zich eenzaam voelen, maar hoeft dit niet te zijn. Je kan je vaak zelfs eenzamer voelen als je niet alleen bent, als er dus anderen om je heen zijn.

"Alleen zijn" is dus als plaatsbepaling en "eenzaam" drukt een (negatief) gevoel/emotie uit.
  maandag 4 april 2011 @ 13:06:01 #22
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_95019508
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 12:57 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Eenzaam ben je als je alleen bent, wat je er zelf in je hoofd van maakt (de negatieve connotatie die je wel bij eenzaam maar niet bij alleen hebt) is niet van belang voor de betekenis van het woord eenzaam.
Maar als je alleen bent, betekent dat niet meteen dat je dan ook eenzaam bent, dat is mijn punt. ;)

quote:
99s.gif Op maandag 4 april 2011 13:01 schreef stbabylon het volgende:

[..]

1. 'Alleen zijn' is niets meer dan een plaatsbepaling. Iemand staat "alleen in de tram" of "loopt alleen op straat."

2. "Eenzaam" is een gevoel. Iemand kan zich eenzaam voelen, maar hoeft dit niet te zijn. Je kan je vaak zelfs eenzamer voelen als je niet alleen bent, als er dus anderen om je heen zijn.

"Alleen zijn" is dus als plaatsbepaling en "eenzaam" drukt een (negatief) gevoel/emotie uit.
En dit inderdaad.
  maandag 4 april 2011 @ 13:07:23 #23
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_95019563
quote:
99s.gif Op maandag 4 april 2011 13:01 schreef stbabylon het volgende:

[..]

in de vandale is het synoniem aan elkaar.
Een gedicht over Maanvis
  maandag 4 april 2011 @ 13:09:42 #24
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_95019647
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 13:07 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Taalkundig misschien wel ja. ;)
pi_95020051
Denk eerder dat je het moet zoeken in het verschil tussen 'eenzaam zijn' (synoniem dus aan alleen; betekenend dat je in je eentje bent) en je 'eenzaam voelen'. Als we elkaar dan toch op definities gaan pakken dan beter zo ;)
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
pi_95020217
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 13:07 schreef Maanvis het volgende:

[..]

So fucking what. Dat kun je toch gewoon negeren?
pi_95020227
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 13:21 schreef keste010 het volgende:
Denk eerder dat je het moet zoeken in het verschil tussen 'eenzaam zijn' (synoniem dus aan alleen; betekenend dat je in je eentje bent) en je 'eenzaam voelen'. Als we elkaar dan toch op definities gaan pakken dan beter zo ;)
Ik heb altijd bij eenzaam het idee dat je graag dingen met anderen zou willen ondernemen, maar dat je niemand hebt om dat te doen. In tegenstelling tot het alleen zijn, alleen zijn kan een bewuste keuze zijn omdat je even geen zin hebt in contact. Bij eenzaamheid heb je die keuze dus niet.

Maar eenzaam zijn in groepen trapt mijn begrip van het woord eenzaam onderuit. Ik zie ook niet zo snel in hoe je je eenzaam kan zijn in een groep.
pi_95020320
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 13:26 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Maar eenzaam zijn in groepen trapt mijn begrip van het woord eenzaam onderuit. Ik zie ook niet zo snel in hoe je je eenzaam kan zijn in een groep.
Kan toch zo zijn dat je een mindere band met de groepsleden hebt dan de anderen? Of dat het een heel gesegmenteerde groep is (goed voorbeeld hiervan is als de groep veelal uit stelletjes bestaat)? Dan kan je inderdaad zelfs als je s avond thuiskomt na een gezellige dag met de groep, toch behoorlijk alleen voelen als jij in je eentje je bed in kruipt
pi_95020324
Voel me heel af en toe eenzaam in het weekend. Spreek je wat af voor het weekend maar dan uiteindelijk gaat het niet meer door. Dan kijk je uit naar dat weekend en heb je behoefte aan sociale contacten maar dan gaat dat niet door. Dan voel ik me nog wel eens eenzaam. Maar dat zijn vrij uitzonderlijke situaties.
pi_95020423
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 13:29 schreef keste010 het volgende:

[..]

Kan toch zo zijn dat je een mindere band met de groepsleden hebt dan de anderen? Of dat het een heel gesegmenteerde groep is (goed voorbeeld hiervan is als de groep veelal uit stelletjes bestaat)? Dan kan je inderdaad zelfs als je s avond thuiskomt na een gezellige dag met de groep, toch behoorlijk alleen voelen als jij in je eentje je bed in kruipt
Inderdaad;) Maar in dat geval gaat het ook wel een beetje om onzekerheid. Sommige mensen lijkt het zo makkelijk af te gaan qua relaties en vriendschappen. Ik heb daar wel wat meer moeite mee.
  maandag 4 april 2011 @ 13:43:07 #31
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_95020873
quote:
99s.gif Op maandag 4 april 2011 13:26 schreef stbabylon het volgende:

[..]

So fucking what. Dat kun je toch gewoon negeren?
Klopt, net als dat ik jou een achterlijke klootzak kan noemen en dat je dat dan in je hoofd verbouwt naar dat ik je een lieve jongen vind :).
Een gedicht over Maanvis
pi_95021415
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 13:43 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Klopt, net als dat ik jou een achterlijke klootzak kan noemen en dat je dat dan in je hoofd verbouwt naar dat ik je een lieve jongen vind :).
Ja, precies, dat is hetzelfde :Y
pi_95021427
Af en toe ook last van. Terwijl ik genoeg contact heb met allerlei mensen, en ben absoluut niet eenzaam, alleen in mijn hoofd dus soms.
pi_95022762
Forever alone topic.

Tvp.
  maandag 4 april 2011 @ 14:32:13 #35
341159 WinterBreeze
blaast zachtjes in je nek
pi_95022804
quote:
Forever alone topic.
QFT. TVP.
Dat, of ik heb het verkeerd gelezen.
pi_95022912
quote:
9s.gif Op maandag 4 april 2011 12:13 schreef Techno het volgende:
Potentieel richard en c.s. topic.
Inderdaad, wat dacht je voor daten op latere leeftijd is dicht laat ik deze is proberen ????
pi_95023102
quote:
3s.gif Op maandag 4 april 2011 12:42 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

Inderdaad, zelfs in een liefhebbende vriendenkring kan je je ook erg eenzaam voelen. En dat is wel minder als je met vrienden bent natuurlijk, maar als je aan het eind van de dag alleen thuis komt en voor jezelf moet koken en alleen gaat slapen, dan kan je toch wel eenzaamheid ervaren. Vooral als je vriendenkring uit stelletjes bestaat :').
QFT hetzelfde geldt voor je liefhebbende collega's.

Andere momenten dat ik eenzaamheid ervaar zoals hier op fok dat ik nare gebeurtenissen aan de eerste beste persoon vertel en hier vervolgens misbruik van maakt omdat ik nergens mijn hart kan luchten. En natuurlijk mijn eigen stomme fout is.

Dat ik geen familie heb behalve mijn vader en enkel alleen door mijn vader ben opgevoed.

Dat ik nooit een relatie of normale vriendin heb gehad waarmee af en toe eens mee kan praten.

Niet in staat zijn vrienden te maken wegens pest verleden en hierdoor sociale achterstanden hebt opgelopen beginnend vanaf de basisschool periode.

Ik postte even gehaast vanaf mijn mobiele telefoon dus have mercy for me pseudo-taalpuristen.
pi_95023112
quote:
Inderdaad, wat dacht je voor daten op latere leeftijd is dicht laat ik deze is proberen ????
Dit is een heel ander topic. Het gaat niet over versieren, maar over eenzaamheid.

Ik vind het trouwens ook een goeie OP.
pi_95023339
  maandag 4 april 2011 @ 14:58:21 #40
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_95023752
quote:
99s.gif Op maandag 4 april 2011 14:46 schreef stbabylon het volgende:
[ afbeelding ]
Da's offtopique, want er staat 'alone' = alleen en niet 'lonely' = eenzaam :D :') ;) ;)
Een gedicht over Maanvis
pi_95024025
Maar wat is nou de bedoeling van het topic, als opstapje om toch weer te leren socializen of juist alleen om over de eenzaamheid te praten en dat is een serieuze vraag??
  maandag 4 april 2011 @ 16:40:11 #42
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_95028114
Erover te praten en hulp/advies/inzicht zoeken of geven.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  maandag 4 april 2011 @ 17:10:07 #43
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_95029581
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 16:40 schreef Keep_Walking het volgende:
Erover te praten en hulp/advies/inzicht zoeken of geven.
Wat zijn jouw eigen ervaringen met eenzaamheid?
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 4 april 2011 @ 17:41:55 #44
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_95030801
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 17:10 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wat zijn jouw eigen ervaringen met eenzaamheid?
Toen ik klein was, had ik een ziekte gekregen, waardoor ik vreemde en opvallende tiks kreeg, had moeite met articuleren, slechte fijne motoriek controle, enz. Veel mensen die mij niet meteen kende dachten dat er iets mis met me was. Bijvoorbeeld mijn derde klas lerares dacht dat ik achterlijk was ofzo en dat ik naar een speciale onderwijs moest. Kinderen wilden niet met me spelen of naast me zitten, sommige familie-leden schaamde voor mij, werd laatste gekozen bij gym ondanks het feit dat ik best goed was in sport, werd regelmatig in elkaar geslagen of getreiterd als ik ging sporten of nog erger, ik werd gezegd dat ik het niet zou aankunnen, problemen met vader, enz.

Toen ik naar de middelbare school ging naar de middelbare school ging, ging ik juist alles doen om niet als de zwakste gezien te worden. Andere kinderen in elkaar slaan of lastig vallen, stoere praatjes, kattekwaad, enz. Vooral in na mijn 15de.

Maar ik had altijd het gevoel dat ik waardeloos was. Dat geen enkele meisje mij zou willen, dat ik maar een last was voor vrienden en dat ze mij liever niet wilde hebben, dat iedereen op me neer keek, enz. En ik ging dus telkens overcompenseren zodat mensen niet zagen hoe onzeker/eenzaam in voelde.

Toen kwam ik naar Nederland om te studeren, nog steeds met verkeerde manier van denken en drang om overcompenseren en angst dat mensen zouden zien hoe kwetsbaar ik was. Toen ging ik het mis, waardoor ik uiteindelijk die psychose kreeg.

Maar ik ken dat gevoel heel goed die andere mensen zoals Richard_prf en schenkstroop hebben gehad. En ik kan eerlijk wel snappen hoe hopeloos het kan voelen.

Ik heb geluk dat na mijn 18de, al die problemen wat betreft mijn ziekte verdwenen dus ik kom gewoon normaal over. Ook was ik wel iemand die voor mezelf kon opkomen en ik heb een hele lieve moeder gehad. Dus nu gaat het heel goed met me, maar ik vergeet nooit hoe het toen voelde als vreemdeling. Ik vergeet nooit hoe het voelde toen meisjes lachten om het idee dat ze met die "handicapte" jongen zouden daten en dat jongens andere jongens gingen pesten door te zeggen "hey, jij bent zijn broer, of niet?". En dat soort dingen.

Het gaat nu gewoon bijzonder goed en het wordt steeds beter. En als ik nu terug denk waren er ook heel veel goede en leuke dingen gebeurt in mijn leven. Maar toch, ik kan wel snappen hoe het voelt om te denken dat je het gewoon niet waard bent.

[ Bericht 4% gewijzigd door Keep_Walking op 04-04-2011 17:47:32 ]
pi_95033264
Hier verder dus :W
pi_95033329
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 17:41 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Toen ik klein was, had ik een ziekte gekregen, waardoor ik vreemde en opvallende tiks kreeg, had moeite met articuleren, slechte fijne motoriek controle, enz. Veel mensen die mij niet meteen kende dachten dat er iets mis met me was. Bijvoorbeeld mijn derde klas lerares dacht dat ik achterlijk was ofzo en dat ik naar een speciale onderwijs moest. Kinderen wilden niet met me spelen of naast me zitten, sommige familie-leden schaamde voor mij, werd laatste gekozen bij gym ondanks het feit dat ik best goed was in sport, werd regelmatig in elkaar geslagen of getreiterd als ik ging sporten of nog erger, ik werd gezegd dat ik het niet zou aankunnen, problemen met vader, enz.

Toen ik naar de middelbare school ging naar de middelbare school ging, ging ik juist alles doen om niet als de zwakste gezien te worden. Andere kinderen in elkaar slaan of lastig vallen, stoere praatjes, kattekwaad, enz. Vooral in na mijn 15de.

Maar ik had altijd het gevoel dat ik waardeloos was. Dat geen enkele meisje mij zou willen, dat ik maar een last was voor vrienden en dat ze mij liever niet wilde hebben, dat iedereen op me neer keek, enz. En ik ging dus telkens overcompenseren zodat mensen niet zagen hoe onzeker/eenzaam in voelde.

Toen kwam ik naar Nederland om te studeren, nog steeds met verkeerde manier van denken en drang om overcompenseren en angst dat mensen zouden zien hoe kwetsbaar ik was. Toen ging ik het mis, waardoor ik uiteindelijk die psychose kreeg.

Maar ik ken dat gevoel heel goed die andere mensen zoals Richard_prf en schenkstroop hebben gehad. En ik kan eerlijk wel snappen hoe hopeloos het kan voelen.

Ik heb geluk dat na mijn 18de, al die problemen wat betreft mijn ziekte verdwenen dus ik kom gewoon normaal over. Ook was ik wel iemand die voor mezelf kon opkomen en ik heb een hele lieve moeder gehad. Dus nu gaat het heel goed met me, maar ik vergeet nooit hoe het toen voelde als vreemdeling. Ik vergeet nooit hoe het voelde toen meisjes lachten om het idee dat ze met die "handicapte" jongen zouden daten en dat jongens andere jongens gingen pesten door te zeggen "hey, jij bent zijn broer, of niet?". En dat soort dingen.

Het gaat nu gewoon bijzonder goed en het wordt steeds beter. En als ik nu terug denk waren er ook heel veel goede en leuke dingen gebeurt in mijn leven. Maar toch, ik kan wel snappen hoe het voelt om te denken dat je het gewoon niet waard bent.
Vooral dat stukje is heel erg herkenbaar, en ik heb het nog steeds heel erg. Het voelt zo hopeloos allemaal. Het gevoel dat je niks bent en dat meiden je afstotelijk vinden. Maar goed, meer ga ik ook niet posten hier vandaag want ik wil het topic niet kapen. Maar blijven rondlopen met de frustraties zonder met iemand erover kunnen praten is ronduit extreem lastig allemaal.

Het gevoel niks waard te zijn is het ergste: Mannen die op je neerkijken en vrouwen die absoluut niks van je willen weten.

Probeer dan maar eens niet langzaam door te draaien als die periode al zo extreem lang duurt.

[ Bericht 3% gewijzigd door richard_prf op 04-04-2011 18:47:30 ]
  maandag 4 april 2011 @ 19:21:51 #47
308715 Daalder82
Den ueberlurker
pi_95035739
Meldt, nooit echt iets intiems gehad, heb een sociale angst ontwikkeld, is onzeker over zichzelf en kan het niet relativeren. Ik mis intimiteit maar ben er fucking bang voor.

Profesioneel gaat het redelijk, contacten blijven oppervlakkig echter. Gevoel dat het aan mij ligt (en verder een opgesloten gevoel).

Ik ben niet super lelijk, maar straal onzekerheid uit, verder ben ik gevoelig en heb last van een beetje slechte houding. Ik zou bijna zeggen: wat mankeert er nu niet aan mij? :'), professioneel heb ik dat veel minder, ik zeg vaak waar het op staat en trek veel naar mij toe (al dan niet bewust). Ik wil gewoon weten wat ik aan mensen heb.

Toch begin ik de laatste tijd iets zekerder te worden echter, het gevoel dat ik me inhoud, ik me ergens aan vastklamp, blijft aanhouden. Sociaal heb ik een gevoel dat het een puinhoop is bij mij, ik heb gevoel/emoties maar dat is (te) heftig.

Op het werk kom ik aardig over maar ik houd me daar (bewust?) in. Ik wil zo graag met mensen wat chillen na het werk maar ben bang, onterechte angst maar hij gaat niet weg.

Het suffe is dat als er eens iets georganiseerd wordt vanuit het werk, dat het dan redelijk goed gaat, vooral met gezellige mensen gaat het vanzelf voor mijn gevoel. Misschien klopt het gevoel niet... Ik durf het alleen niet echt op te zoeken nu.

Ik heb niet echt noemenswaardige vrienden en breng de avonden vaak alleen door. Dit steekt (behoorlijk).

Het voelen als een derde wiel aan de wagen, een last komt mij ook bekend voor. De angst doorbreken is lastig voor mij ...

(dit is misschien ietwat rommelig maar ik ben ietwat emotioneel nu, een klein beetje maar, de opgekropte emoties houd ik goed tegen).
  maandag 4 april 2011 @ 19:27:17 #48
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_95036094
Ik denk dat er toch echt maar een manier is om die angst en vicieuze cirkel te doorbreken, en dat is er voor gaan. Contact zoeken, bij verenigingen, op stap, via internet. Tuurlijk is het eng. Ik vind het ook doodeng om nieuwe mensen te ontmoeten :'), maar op een gegeven moment heb je de keuze, "ik doe het wel" of "ik doe het niet" en dan moet je het gewoon wél doen. Ondanks angst, ondanks onzekerheid, ondanks twijfel.

Zo.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_95036152
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 19:21 schreef Daalder82 het volgende:
Meldt, nooit echt iets intiems gehad, heb een sociale angst ontwikkeld, is onzeker over zichzelf en kan het niet relativeren. Ik mis intimiteit maar ben er fucking bang voor.

Profesioneel gaat het redelijk, contacten blijven oppervlakkig echter. Gevoel dat het aan mij ligt (en verder een opgesloten gevoel).

Ik ben niet super lelijk, maar straal onzekerheid uit, verder ben ik gevoelig en heb last van een beetje slechte houding. Ik zou bijna zeggen: wat mankeert er nu niet aan mij? :'), professioneel heb ik dat veel minder, ik zeg vaak waar het op staat en trek veel naar mij toe (al dan niet bewust). Ik wil gewoon weten wat ik aan mensen heb.

Toch begin ik de laatste tijd iets zekerder te worden echter, het gevoel dat ik me inhoud, ik me ergens aan vastklamp, blijft aanhouden. Sociaal heb ik een gevoel dat het een puinhoop is bij mij, ik heb gevoel/emoties maar dat is (te) heftig.

Op het werk kom ik aardig over maar ik houd me daar (bewust?) in. Ik wil zo graag met mensen wat chillen na het werk maar ben bang, onterechte angst maar hij gaat niet weg.

Het suffe is dat als er eens iets georganiseerd wordt vanuit het werk, dat het dan redelijk goed gaat, vooral met gezellige mensen gaat het vanzelf voor mijn gevoel. Misschien klopt het gevoel niet... Ik durf het alleen niet echt op te zoeken nu.

Ik heb niet echt noemenswaardige vrienden en breng de avonden vaak alleen door. Dit steekt (behoorlijk).

Het voelen als een derde wiel aan de wagen, een last komt mij ook bekend voor. De angst doorbreken is lastig voor mij ...

(dit is misschien ietwat rommelig maar ik ben ietwat emotioneel nu, een klein beetje maar, de opgekropte emoties houd ik goed tegen).
Dit komt me bekend voor. Als er uitjes worden georganiseerd is het best gezellig. Maar ik heb het gevoel dat collega's medelijden met me hebben en dat ze het proberen naar mijn zin te maken en uit beleefdheid gesprekken met me gaan voeren.
Het gevoel dat je anders en niks waard bent blijft aanwezig en versterkt alleen maar.

Ook ik heb nooit met een collega afgesproken in 3 jaar tijd na het werk een keer iets te gaan doen. Nou ja dat hoeft ook geen collega te zijn , liever niet eigenlijk, maar gewoon chillen met mensen die waarbij je op dezelfde golflengte zitten en op gelijke niveau waarbij diegene niet neerkijkt op jou of jij tegenop. Vooral met vrouwen omgaan is iets ondenkbaars en onbereikbaars voor mij.

Nooit een keer iemand die zegt "ik geloof in je" Ik geef om je' ik hou van je "dat soort dingen mis ik. Het is altijd kritiek en negatieve aandacht dat ik krijg en waar heb ik dat aan verdiend, ik doe zo mijn best op anderen naar de zin te maken.

[ Bericht 4% gewijzigd door richard_prf op 04-04-2011 19:44:33 ]
pi_95039834
quote:
3s.gif Op maandag 4 april 2011 19:27 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik denk dat er toch echt maar een manier is om die angst en vicieuze cirkel te doorbreken, en dat is er voor gaan. Contact zoeken, bij verenigingen, op stap, via internet. Tuurlijk is het eng. Ik vind het ook doodeng om nieuwe mensen te ontmoeten :'), maar op een gegeven moment heb je de keuze, "ik doe het wel" of "ik doe het niet" en dan moet je het gewoon wél doen. Ondanks angst, ondanks onzekerheid, ondanks twijfel.

Zo.
Dat is uiteindelijk wel de enige manier ja, maar die eerste stap zetten is moeilijk. En zelfs na die eerste stap ben je nog ver verwijderd van je einddoel van een sociaal leven zoner eenzaamheid. Want dat bouw je niet 1, 2, 3 op. Zeker niet als je al werkt en niet meer op school zit/studeert.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')