abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 april 2011 @ 12:10:25 #1
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_95017835
Er zijn best wel veel mensen in Nederland die aan eenzaamheid lijden. Mensen die dingen hebben meegemaakt, waardoor ze moeilijk sociale en intieme contacten kunnen opbouwen. Sommige mensen werden zwaar gepest voor wat voor reden dan ook, en nu hebben ze zware onzekerheden die hen belemmerd in hun dagelijkse leven. Andere mensen hebben een hele nare thuis en familie situatie gehad, waardoor ze nooit de vaardigheden hebben kunnen leren om echte vrienden te maken en liefde te vinden. Misschien kregen ze een ziekte, misschien lag het gewoon aan hen manier van denken, misschien was het een combinatie van verschillende oorzaken.

Gelukkig kunnen mensen die IRL niet durven om mensen aan te spreken of om hulp te zoeken voor hun problemen, dat nog steeds anoniem via het internet doen. Daarom dacht ik dat we een topic konden maken voor mensen die aan extreme eenzaamheid leiden en dat ze hier hun ervaringen, problemen en levensverhaal konden zetten en erover praten. En dan kunnen mensen die er zin in hebben, advies en inzicht geven over hun situatie en heel misschien kunnen de mensen die aan eenzaamheid leiden een manier vinden om hun vicieuze cirkel te doorbreken.

NOTE: Dit topic is niet gemaakt voor alleen 1 persoon. Het wordt verwacht dat je ook ruimte laat voor andere mensen die hun ervaringen (en oplossingen) willen delen. Als niemand met anders iets te zeggen heeft, mag je dan wel doorgaan met wat jij wil zeggen. Maar als je merkt dat er een nieuweling erbij komt, geef hem de ruimte om ook zijn verhaal te doen.

NOTE 2: Als er nog mensen zijn die wil meeten uit het versieren op latere leeftijd topic, kunnen we dit hier in dit topic verder bespreken.

Mensen die zich hebben aangemeld:

Iwannabehigh
Crutch
Keep_walking
Deelnemer2
Halcon (misschien)
Lanterfanteraar (misschien)

[ Bericht 4% gewijzigd door Keep_Walking op 04-04-2011 20:42:52 ]
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_95017919
Potentieel richard en c.s. topic.
pi_95018069
Goed topic. Toevallig had ik gisteren nog een topic geopend over liedjes die gaan over alleen zijn...

Liedjes over alleen zijn
pi_95018365
Is fok daar soweiso niet al voor?
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  maandag 4 april 2011 @ 12:30:41 #5
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_95018386
'leiden'
'de internet'
'belemmerd'
'hen'
  maandag 4 april 2011 @ 12:32:29 #6
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_95018452
quote:
12s.gif Op maandag 4 april 2011 12:30 schreef Darkestrah het volgende:
'leiden'
'de internet'
'belemmerd'
'en c.s.'
'soweiso'

taalpuristenparadijs
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 4 april 2011 @ 12:34:14 #7
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_95018521
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 12:19 schreef Socios het volgende:
Goed topic. Toevallig had ik gisteren nog een topic geopend over liedjes die gaan over alleen zijn...

Liedjes over alleen zijn
In de trein ben je nooit alleen.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 4 april 2011 @ 12:34:58 #8
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_95018551
quote:
10s.gif Op maandag 4 april 2011 12:30 schreef MouzurX het volgende:
Is R&P daar soberso niet al voor?
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
  maandag 4 april 2011 @ 12:35:25 #9
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_95018564
Anyway, ik voel me ook soms alleen maar eigenlijk is dat bullshit want ik zie mijn familie 2x per week en ga ieder weekend volop stappen met vrienden ;).
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_95018660
Interessant. Nou ja, gaat uiteindelijk om het gevoel natuurlijk. Kan het bijvoorbeeld ook zo zijn dat je een enorme lading vrienden en vriendinnen hebt waarvan je er iedere dag wel minstens 1 ziet, maar je jezelf toch eenzaam voelt omdat je geen relatie hebt? Mijn inziens wel...
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
pi_95018777
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 12:35 schreef Maanvis het volgende:
Anyway, ik voel me ook soms alleen maar eigenlijk is dat bullshit want ik zie mijn familie 2x per week en ga ieder weekend volop stappen met vrienden ;).
Laten we eerst eens vaststellen wat eenzaamheid is? Iedereen ervaart dat op een andere manier. Ik heb wel eens van die weekenden dat ik bewust contact ontloop, de telefoon uitzet en dingen voor mezelf doe. De een zal zeggen wat eenzaam, ik vind het af en toe erg lekker.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  maandag 4 april 2011 @ 12:42:53 #12
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_95018778
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 12:38 schreef keste010 het volgende:
Interessant. Nou ja, gaat uiteindelijk om het gevoel natuurlijk. Kan het bijvoorbeeld ook zo zijn dat je een enorme lading vrienden en vriendinnen hebt waarvan je er iedere dag wel minstens 1 ziet, maar je jezelf toch eenzaam voelt omdat je geen relatie hebt? Mijn inziens wel...
Inderdaad, zelfs in een liefhebbende vriendenkring kan je je ook erg eenzaam voelen. En dat is wel minder als je met vrienden bent natuurlijk, maar als je aan het eind van de dag alleen thuis komt en voor jezelf moet koken en alleen gaat slapen, dan kan je toch wel eenzaamheid ervaren. Vooral als je vriendenkring uit stelletjes bestaat :').
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  maandag 4 april 2011 @ 12:45:47 #13
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_95018864
"Alleen" en "eenzaam" zijn twee hele verschillende dingen.
  maandag 4 april 2011 @ 12:47:54 #14
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_95018916
quote:
99s.gif Op maandag 4 april 2011 12:45 schreef Gary_Oak het volgende:
en toch zijn het synoniemen van elkaar. GEK HE :D
Een gedicht over Maanvis
  maandag 4 april 2011 @ 12:48:25 #15
181126 MouzurX
Misschien?
pi_95018927
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 12:32 schreef Lienekien het volgende:

[..]

'en c.s.'
'soweiso'

taalpuristenparadijs
Oh gut ik raakte de E eerder aan dan de I.

De wereld gaat kapot, hemel stort naar beneden. Verschrikkelijk dit.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_95018959
quote:
Volgens mij was het laatst in een of ander programma dat toen ze het over extreme eenzaamheid hadden ging het over (voornamelijk ouderen) die weken lang (op de boodschappen na) geen enkel ander contact hadden. Extreme eenzaamheid is dus niet iets wat de meesten van ons zullen ervaren, op de leeftijd < 40 zou je in de meeste gevallen een dagindeling moeten hebben, door werk, school etc, dat je altijd even onder de mensen bent.
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_95018970
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 12:34 schreef Maanvis het volgende:
In de trein ben je nooit alleen.
Klopt, ik heb regelmatig leuke gesprekken in de trein met reisgenoten.
  maandag 4 april 2011 @ 12:53:42 #18
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_95019087
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 12:47 schreef Maanvis het volgende:

[..]

en toch zijn het synoniemen van elkaar. GEK HE :D
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 12:49 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Volgens mij was het laatst in een of ander programma dat toen ze het over extreme eenzaamheid hadden ging het over (voornamelijk ouderen) die weken lang (op de boodschappen na) geen enkel ander contact hadden. Extreme eenzaamheid is dus niet iets wat de meesten van ons zullen ervaren, op de leeftijd < 40 zou je in de meeste gevallen een dagindeling moeten hebben, door werk, school etc, dat je altijd even onder de mensen bent.
Nou, ik ben vaak alleen, maar dat betekent niet dat ik me eenzaam voel. Eenzaam ben je volgens mij pas als je het gevoel hebt dat er niemand is die om je geeft. ;)
  maandag 4 april 2011 @ 12:57:23 #19
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_95019211
quote:
99s.gif Op maandag 4 april 2011 12:53 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

[..]

Nou, ik ben vaak alleen, maar dat betekent niet dat ik me eenzaam voel. Eenzaam ben je volgens mij pas als je het gevoel hebt dat er niemand is die om je geeft. ;)
Eenzaam ben je als je alleen bent, wat je er zelf in je hoofd van maakt (de negatieve connotatie die je wel bij eenzaam maar niet bij alleen hebt) is niet van belang voor de betekenis van het woord eenzaam.
Een gedicht over Maanvis
pi_95019290
Toch nog 18 reactie's, dus zo eenzaam... is het niet...
pi_95019363
quote:
1. 'Alleen zijn' is niets meer dan een plaatsbepaling. Iemand staat "alleen in de tram" of "loopt alleen op straat."

2. "Eenzaam" is een gevoel. Iemand kan zich eenzaam voelen, maar hoeft dit niet te zijn. Je kan je vaak zelfs eenzamer voelen als je niet alleen bent, als er dus anderen om je heen zijn.

"Alleen zijn" is dus als plaatsbepaling en "eenzaam" drukt een (negatief) gevoel/emotie uit.
  maandag 4 april 2011 @ 13:06:01 #22
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_95019508
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 12:57 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Eenzaam ben je als je alleen bent, wat je er zelf in je hoofd van maakt (de negatieve connotatie die je wel bij eenzaam maar niet bij alleen hebt) is niet van belang voor de betekenis van het woord eenzaam.
Maar als je alleen bent, betekent dat niet meteen dat je dan ook eenzaam bent, dat is mijn punt. ;)

quote:
99s.gif Op maandag 4 april 2011 13:01 schreef stbabylon het volgende:

[..]

1. 'Alleen zijn' is niets meer dan een plaatsbepaling. Iemand staat "alleen in de tram" of "loopt alleen op straat."

2. "Eenzaam" is een gevoel. Iemand kan zich eenzaam voelen, maar hoeft dit niet te zijn. Je kan je vaak zelfs eenzamer voelen als je niet alleen bent, als er dus anderen om je heen zijn.

"Alleen zijn" is dus als plaatsbepaling en "eenzaam" drukt een (negatief) gevoel/emotie uit.
En dit inderdaad.
  maandag 4 april 2011 @ 13:07:23 #23
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_95019563
quote:
99s.gif Op maandag 4 april 2011 13:01 schreef stbabylon het volgende:

[..]

in de vandale is het synoniem aan elkaar.
Een gedicht over Maanvis
  maandag 4 april 2011 @ 13:09:42 #24
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_95019647
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 13:07 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Taalkundig misschien wel ja. ;)
pi_95020051
Denk eerder dat je het moet zoeken in het verschil tussen 'eenzaam zijn' (synoniem dus aan alleen; betekenend dat je in je eentje bent) en je 'eenzaam voelen'. Als we elkaar dan toch op definities gaan pakken dan beter zo ;)
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
pi_95020217
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 13:07 schreef Maanvis het volgende:

[..]

So fucking what. Dat kun je toch gewoon negeren?
pi_95020227
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 13:21 schreef keste010 het volgende:
Denk eerder dat je het moet zoeken in het verschil tussen 'eenzaam zijn' (synoniem dus aan alleen; betekenend dat je in je eentje bent) en je 'eenzaam voelen'. Als we elkaar dan toch op definities gaan pakken dan beter zo ;)
Ik heb altijd bij eenzaam het idee dat je graag dingen met anderen zou willen ondernemen, maar dat je niemand hebt om dat te doen. In tegenstelling tot het alleen zijn, alleen zijn kan een bewuste keuze zijn omdat je even geen zin hebt in contact. Bij eenzaamheid heb je die keuze dus niet.

Maar eenzaam zijn in groepen trapt mijn begrip van het woord eenzaam onderuit. Ik zie ook niet zo snel in hoe je je eenzaam kan zijn in een groep.
pi_95020320
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 13:26 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Maar eenzaam zijn in groepen trapt mijn begrip van het woord eenzaam onderuit. Ik zie ook niet zo snel in hoe je je eenzaam kan zijn in een groep.
Kan toch zo zijn dat je een mindere band met de groepsleden hebt dan de anderen? Of dat het een heel gesegmenteerde groep is (goed voorbeeld hiervan is als de groep veelal uit stelletjes bestaat)? Dan kan je inderdaad zelfs als je s avond thuiskomt na een gezellige dag met de groep, toch behoorlijk alleen voelen als jij in je eentje je bed in kruipt
pi_95020324
Voel me heel af en toe eenzaam in het weekend. Spreek je wat af voor het weekend maar dan uiteindelijk gaat het niet meer door. Dan kijk je uit naar dat weekend en heb je behoefte aan sociale contacten maar dan gaat dat niet door. Dan voel ik me nog wel eens eenzaam. Maar dat zijn vrij uitzonderlijke situaties.
pi_95020423
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 13:29 schreef keste010 het volgende:

[..]

Kan toch zo zijn dat je een mindere band met de groepsleden hebt dan de anderen? Of dat het een heel gesegmenteerde groep is (goed voorbeeld hiervan is als de groep veelal uit stelletjes bestaat)? Dan kan je inderdaad zelfs als je s avond thuiskomt na een gezellige dag met de groep, toch behoorlijk alleen voelen als jij in je eentje je bed in kruipt
Inderdaad;) Maar in dat geval gaat het ook wel een beetje om onzekerheid. Sommige mensen lijkt het zo makkelijk af te gaan qua relaties en vriendschappen. Ik heb daar wel wat meer moeite mee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')