abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95042452
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 18:37 schreef Halcon het volgende:
Hier verder dus :W
Relaties & Psychologie kunnen ze zo onderhand beter hernoemen naar Richard & Partners. Of zoiets. :')
pi_95043464
quote:
2s.gif Op maandag 4 april 2011 20:54 schreef Techno het volgende:

[..]

Relaties & Psychologie kunnen ze zo onderhand beter hernoemen naar Richard & Partners. Of zoiets. :')
En jij trollt ook lekker mee :)
pi_95043536
Nou, ze hebben het officieel gesloten de versieren op latere leeftijd, dan maar hier verder :7

Straw, sommige leegtes zijn niet te vullen; bijv. als iemand is overleden. Tenminste voor mij blijft die leegte dan.
  maandag 4 april 2011 @ 21:10:51 #54
327935 lanterfanteraar
Aandachtsgeile topichoer
pi_95043698
quote:
16s.gif Op maandag 4 april 2011 21:08 schreef iwannabehigh het volgende:
Nou, ze hebben het officieel gesloten de versieren op latere leeftijd, dan maar hier verder :7

Straw, sommige leegtes zijn niet te vullen; bijv. als iemand is overleden. Tenminste voor mij blijft die leegte dan.
wil jij over jouw leegte praten
pi_95043802
quote:
16s.gif Op maandag 4 april 2011 21:08 schreef iwannabehigh het volgende:
Daar heb je gelijk in. Maar als je die leegte nog voelt, dan lijkt mij dat je de pijn ook nog voelt. Ik associeer gevoelens van leegte iig met pijn, al zal de hevigheid van die pijn niet constant blijven.
pi_95044308
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 21:10 schreef lanterfanteraar het volgende:

[..]

Hee je hebt weer een nieuw gedeelte van je gezicht geplaatst in je avatar. Zo kan ik de puzzelstukjes langzaam in elkaar zetten en vormen tot 1 geheel.
  maandag 4 april 2011 @ 21:20:27 #57
327935 lanterfanteraar
Aandachtsgeile topichoer
pi_95044349
Ik ga trouwens vrijdag een Zielsverwante ontmoeten. Weer van het internet. We gaan samen uit en dan blijft ze logeren. Zij is wel ervaren met uitgaan, want dat deed ze vroeger wel. Ik ken alleen de weg niet zo goed in mijn stad, want ik kom er nooit. Het is echt een Lelijke stad. Ik denk dat ik haar ook ga vragen om mee op vakantie te gaan. Misschien zoiets experimenteels, als een groeps-/ werkvakantie.
pi_95044469
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 21:19 schreef richard_prf het volgende:

[..]

Hee je hebt weer een nieuw gedeelte van je gezicht geplaatst in je avatar. Zo kan ik de puzzelstukjes langzaam in elkaar zetten en vormen tot 1 geheel.
Spannend :')
  maandag 4 april 2011 @ 21:23:25 #59
327935 lanterfanteraar
Aandachtsgeile topichoer
pi_95044552
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 21:22 schreef Halcon het volgende:

[..]

Spannend :')
Behoorlijk inderdaad, aangezien hij mijn foto al gezien heeft.
pi_95044899
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 21:10 schreef lanterfanteraar het volgende:

[..]

Nee hoor, jij over de jouwe?

quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 21:12 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in. Maar als je die leegte nog voelt, dan lijkt mij dat je de pijn ook nog voelt. Ik associeer gevoelens van leegte iig met pijn, al zal de hevigheid van die pijn niet constant blijven.
Ja ik begrijp het wel, is ook wel zo, maar op een gegeven moment leer je er mee leven. Tenminste ik dan. De pijn wordt sowieso minder maar het blijft altijd wel.
pi_95045897
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 12:47 schreef Maanvis het volgende:

[..]

en toch zijn het synoniemen van elkaar. GEK HE :D
Connotaties dus.

Dit topic is alleen bedoeld voor mensen die ongewenst alleen zijn, neem ik aan?
  maandag 4 april 2011 @ 21:44:04 #62
341159 WinterBreeze
blaast zachtjes in je nek
pi_95046000
Die ironie zou ik wel kunnen waarderen.
Dat, of ik heb het verkeerd gelezen.
pi_95046003
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 21:42 schreef Culthit. het volgende:

[..]

Connotaties dus.

Dit topic is alleen bedoeld voor mensen die ongewenst alleen zijn, neem ik aan?
Eenzaamheid is per definitie ongewenst.

Alleen zijn niet.
pi_95046264
quote:
Nee hoor.
pi_95047767
Ik heb ook wel de neiging om me (ongewenst) eenzaam te voelen. Ik heb geprobeerd het te doorbreken door sociaal te doen (kan ik opzich ook wel, heb verder geen naar verleden ofzo) maar de eenzaamheid wordt eigenlijk benadrukt door die sociale contacten. Ik kom er namelijk elke keer weer achter dat er bar weinig mensen zijn die ik echt leuk vind, en nog minder mensen die mij leuk vinden.
pi_95048022
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 21:47 schreef Culthit. het volgende:

[..]

Nee hoor.

Kun je dat onderbouwen?

Eenzaamheid is een negatief gevoel. Waarom zou iemand zich kut wķllen voelen. Als je vrijwillig alleen bent, dan heb je daar waarschijnlijk vrede mee en voel je die eenzaamheid niet, want anders zou je wel socialer willen zijn en dus niet alleen.
pi_95048808
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 22:11 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Kun je dat onderbouwen?

Eenzaamheid is een negatief gevoel. Waarom zou iemand zich kut wķllen voelen. Als je vrijwillig alleen bent, dan heb je daar waarschijnlijk vrede mee en voel je die eenzaamheid niet, want anders zou je wel socialer willen zijn en dus niet alleen.
Van Dale gebruik ik hiervoor als bron omdat het het bekendste woordenboek is van de Nederlandse taal.

1al·leen bn 1 niet vergezeld 2 zonder hulp: God laat mij niet ~ 3 uitsluitend: dat kan hij ~ (of: ~ hij)
2al·leen bw 1 slechts: ~ maar voor de vorm 2 met dit voorbehoud: het boek is goed, ~ het is wat erg realistisch

een·zaam bn, bw; -zamer, -st 1 zonder gezelschap; alleen 2 stil: een -zame weg

Zowel bij alleen als eenzaam staat er niets over gevoelens. De vaststelling is het alleen-zijn/zonder gezelschap zijn. De connotatie van het woord eenzaamheid, de (negatieve) bijklank ervan, is iets anders dan de denotatie van het woord.
pi_95048925
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 21:44 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Alleen zijn niet.
Eenzaam zijn = alleen zijn. Je eenzaam voelen is wat anders.
pi_95049034
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 22:24 schreef Halcon het volgende:

[..]

Eenzaam zijn = alleen zijn. Je eenzaam voelen is wat anders.
Dan gaat dit topic met name over dat laatste.
pi_95049106
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 22:22 schreef Culthit. het volgende:

[..]

Van Dale gebruik ik hiervoor als bron omdat het het bekendste woordenboek is van de Nederlandse taal.

1al·leen bn 1 niet vergezeld 2 zonder hulp: God laat mij niet ~ 3 uitsluitend: dat kan hij ~ (of: ~ hij)
2al·leen bw 1 slechts: ~ maar voor de vorm 2 met dit voorbehoud: het boek is goed, ~ het is wat erg realistisch

een·zaam bn, bw; -zamer, -st 1 zonder gezelschap; alleen 2 stil: een -zame weg

Zowel bij alleen als eenzaam staat er niets over gevoelens. De vaststelling is het alleen-zijn/zonder gezelschap zijn. De connotatie van het woord eenzaamheid, de (negatieve) bijklank ervan, is iets anders dan de denotatie van het woord.
Strict genomen heb je dan gelijk, maar het lijkt me idd duidelijk welk soort eenzaamheid in dit topic wordt bedoeld en hoe het woord in de volksmond vaak wordt geinterpreteerd. :)
  maandag 4 april 2011 @ 22:29:16 #71
341159 WinterBreeze
blaast zachtjes in je nek
pi_95049219
Bij dezen zijn R&P en TTK samengevoegd.
Dat, of ik heb het verkeerd gelezen.
pi_95049260
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 22:26 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dan gaat dit topic met name over dat laatste.
Yep, dat is wat anders dan eenzaam zijn. Genoeg mensen die eenzaam zijn, maar daar prima mee om kunnen gaan.
pi_95049539
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 22:27 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Strict genomen heb je dan gelijk, maar het lijkt me idd duidelijk welk soort eenzaamheid in dit topic wordt bedoeld en hoe het woord in de volksmond vaak wordt geinterpreteerd. :)
Oké en ik zal nu ophouden met mierenneuken. :P
pi_95049897
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 22:29 schreef Halcon het volgende:

[..]

Yep, dat is wat anders dan eenzaam zijn. Genoeg mensen die eenzaam zijn, maar daar prima mee om kunnen gaan.
Ja, en als het daarover gaat dan wordt vaak gesproken over alleen zijn. :)

Zo zijn er een hoop mensen die vrijwillig single blijven en wel seks hebben, maar geen relatie.
pi_95050661
En wat als je van dit topic nou eenzamer word??? Wat dan ???
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')