Hmm.. ik ben er toch vrij zeker van.quote:Op dinsdag 5 april 2011 20:30 schreef lipper het volgende:
[..]
Staat niks in me verzonden lijst, en dat zijn er maar vier.
Nee ik begin er ook gewoon niet aan.. dan maar eeuwig vrijgezel denk ikquote:Op dinsdag 5 april 2011 20:34 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Jaloers en een slet, nee daar zou ik ook niet zo snel wat mee willen.Maar in je puberteit doe je soms dingen die je later nooit meer zou doen, onder invloed van hormonen veel rondsletten en zo.
Als je nu al twijfels hebt dan kan je er beter niet aan beginnen, dan liever alleen zijn zonder dat gezeur.
Een slet verliest wel haar haren, maar niet haar streken.quote:Op dinsdag 5 april 2011 20:55 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Nee ik begin er ook gewoon niet aan.. dan maar eeuwig vrijgezel denk ik
Hoezo nou weer eeuwig dan.quote:Op dinsdag 5 april 2011 20:55 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Nee ik begin er ook gewoon niet aan.. dan maar eeuwig vrijgezel denk ik
Hahahaha daaromquote:Op dinsdag 5 april 2011 20:56 schreef Halcon het volgende:
[..]
Een slet verliest wel haar haren, maar niet haar streken.
Ik overdrijf maar eeuwig omdat ik kieskeurig ben en niet snel verliefd wordquote:Op dinsdag 5 april 2011 20:59 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Hoezo nou weer eeuwig dan.
Ach als je maar niet eenzaam bent maakt het allemaal niet uit.
quote:Op dinsdag 5 april 2011 20:41 schreef lanterfanteraar het volgende:
[..]
Hmm.. ik ben er toch vrij zeker van.
Zucht, 10 pagina's PM's doorgespit en ik kan het nergens meer vinden. Ik heb werkelijke een bepaald bericht gelezen. Past bij
uw post en uw gebruikersnaam zou het ook absoluut kunnen zijn.
Ja ik weet het niet meer.
Je hebt er nu wel een
Bepaal jij voor een ander wat echt is?quote:Op dinsdag 5 april 2011 18:03 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Geen van de sociale contacten die jij beschrijft zijn echt. Het is allemaal facade poetserij. Behalve de keuze tussen 'nep sociale contacten' en alleen zijn, is er ook de mogelijkheid van reele sociale contacten (waarin je betrokken bent bij elkaar en waarin facade poetserij onbelangrijk is).
Over dat slet gedoe, ik heb al een keer gezegd maar ik zeg het maar nog een keer. Eerst oefenen met de sletten, daarna ga je voor het meisje van je dromen.quote:Op dinsdag 5 april 2011 21:02 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Hahahaha daarom
[..]
Ik overdrijf maar eeuwig omdat ik kieskeurig ben en niet snel verliefd word
Ik val altijd wel op introverte vrouwenEenzaam ben ik toch al...
Niet waar. Dat heeft ook met eenzaamheid en je ervaringen te maken.quote:Op dinsdag 5 april 2011 23:44 schreef benzin het volgende:
Ondanks dat ik de situatie en het gevoel herken heb ik nog niet in dit topic geschreven omdat ik het moeilijk vind om er veel ver te zeggen.
Ik voel me heel vaak heel erg eenzaam. De relatie met mijn ouders is ook niet echt goed, dus dat helpt ook niet echt.
Als kind was ik slimmer dan mijn klasgenoten en werd ik gepest. Op de middelbare school kwam ik niet mee met de rest. De rest van de mensen vormden groepen en gingen vriendschappen aan, maar ik heb voor mijn gevoel elke dag moeten vechten voor een klein plekje. Ik heb ook wat flink vervelende ervaringen met meisjes in het bijzonder gehad, maar die horen niet echt in dit topic thuis.
Zelfs nu ik al een hele tijd studeer heb ik nog steeds helemaal niets. Het lukt me niet echt om met mensen te binden en vriendschappen aan te gaan. Zolang ik op mijn studie of werk ben is het zelfs best gezellig en kan ik ook verder redelijk goed met mensen overweg. Maar iets diepers is me nog niet echt gelukt.
Nou ben ik toch niet iemand die elke dag de hele dag alleen maar sociaal zou willen doen enzo, ik heb vaak toch wel de behoefte om op mezelf te zijn. Maar bijna elke paar dagen voel ik me op zijn minst wel een avond rot omdat ik mezelf eenzaam voel.
Ik voel me dan rot omdat ik niemand heb om leuke dingen mee te doen, niemand om naar te luisteren, niemand om aan te vertellen hoe mijn dag vandaag wasHet is verschrikkelijk om niemand te hebben om mijn gedachten mee te delen.
In mijn postgeschiedenis is wel te zien dat ik naast dat ik al jaren eenzaam ben en lichte problemen heb om mezelf te motiveren en door te zetten ook vooral gewoon heel graag een vriendin wil. Daar zijn veel goede redenen voor, maar eerlijk gezegd is een van de belangrijkste reden die eenzaamheid: Ik hoop dat een vriendin dit voor me kan oplossen, ik hoop dat een vriendin dat gat dat ik voel kan opvullenIk heb behoefte aan iemand om vast te houden en dingen mee te delen
![]()
Ik weet niet echt goed hoe of wat, en ik vind het moeilijk om te uiten dat ik deze problemen heb en me zo voel. Zeker als ik zie hoe andere mensen leven en bezig zijn dan lijkt het net alsof in het echte leven iedereen hartstikke gelukkig en vooral samen is. Ik niet
Tja, daar begint de denkfout al. Een relatie is geen opvulling van je leven, maar een aanvulling op je leven. Een relatie als opvulling is gedoemd te mislukken. Als jij een relatie ziet als het ultieme redmiddel, ga je er onbewust veel te zwaar aan trekken en te hoge verwachtingen van hebben.quote:Op dinsdag 5 april 2011 23:44 schreef benzin het volgende:
In mijn postgeschiedenis is wel te zien dat ik naast dat ik al jaren eenzaam ben en lichte problemen heb om mezelf te motiveren en door te zetten ook vooral gewoon heel graag een vriendin wil. Daar zijn veel goede redenen voor, maar eerlijk gezegd is een van de belangrijkste reden die eenzaamheid: Ik hoop dat een vriendin dit voor me kan oplossen, ik hoop dat een vriendin dat gat dat ik voel kan opvullenIk heb behoefte aan iemand om vast te houden en dingen mee te delen
![]()
Als een relatie die leegte niet kan opvullen, wat moet ik dan wel zoeken?quote:Op dinsdag 5 april 2011 23:50 schreef Ontbijtcoach het volgende:
[..]
Tja, daar begint de denkfout al. Een relatie is geen opvulling van je leven, maar een aanvulling op je leven. Een relatie als opvulling is gedoemd te mislukken. Als jij een relatie ziet als het ultieme redmiddel, ga je er onbewust veel te zwaar aan trekken en te hoge verwachtingen van hebben.
Ik ben niet de persoon om adviezen te geven, aangezien ik in mijn post al aangaf dat die standaard adviezen mijzelf maar niks hebben geholpen...sterker nog ik werd er alleen maar eenzamer door.quote:Op dinsdag 5 april 2011 23:53 schreef benzin het volgende:
[..]
Als een relatie die leegte niet kan opvullen, wat moet ik dan wel zoeken?
Over. Ik post wel eens over depressie bij andere topics, maar ik ben eruit.quote:Op dinsdag 5 april 2011 20:17 schreef -Strawberry- het volgende:
Je zegt dat je depressie over is, maar een tijd terug las ik nog iets anders?
Mijn ervaring is dat als de omgeving meewerkt veel problemen zich vanzelf oplossen en zo kom je lekker in je vel te zitten. Dat zijn voor mij altijd omgevingen geweest waar mensen weinig bezig zijn met spelletjes spelen (spelletjes zoals op de arbeidsmarkt en in datingscircuits). Overal waar competitie de overhand krijgt onstaat een nare opgefokte selectieve sfeer. Mijn problemen met mensen hangen nauw samen met groepsgedrag. Een deel van de meest effectieve sociale vaardigheden voer ik nooit uit omdat ik ze niet kan waarderen (allerlei positie spel, presentatie en verkoop technieken).quote:Je levert zelf ook het bewijs dat wanneer iemand lekker in z'n vel zit, meer mensen met die persoon om willen gaan. Jij kreeg ineens meer aandacht van meisjes en alles liep op rolletjes. Ik hoop ooit zelf mee te maken in een leuke studentenflat te komen waar de bewoners gezellig met elkaar omgaan. Moet een toptijd zijn, en dat heb jij toch maar mooi meegemaakt.
Ik weet hoe het voelt Schenk.quote:Op woensdag 6 april 2011 00:24 schreef Schenkstroop het volgende:
Ik ben ook dag-in-dag-uit alleen. Zie sinds 2009 lertterlijk geen vrienden meer. En familie heb ik ook al in 12 jaar niet meer gezien. En niet dat ik aan dat laattste behoefte heb hoor, wat een ellende. Eind vorig jaar nog heel even in een café geweest waar mijn vrienden uithangen en wat mensen gesproken, that's it. En toch voel ik mij niet eenzaam. Ik heb veel aan mijn hoofd en vermaak me wel. En toch voel ik mij toch weer wel heel erg eenzaam afentoe. Want ik kom maar niet uit mijn situatie. Wat voornamelijk komt door allerlei ziekten. Een verrotte huid, en een vermoeiide lichaam dat alles nog maar net aankan. Ik heb er een taak aan om alles maar bij mekaar te houden lijkt wel. En dat vreet ook weer energie en tegelijkertijd kom ik niet vooruit.
Over het algemeen vind ik mijn vrienden ook weer heel simpel ingesteld. Je bent er of je bent er niet lijkt wel. Als je er bent gaan ze leuk met je om. Als je er niet bent en een paar jaar verdwijnt lijken zij zich er ook niets om te geven. Vraag me welleens af of het niet mischien is, dat zij denken dat ik liever met rust gelaten wil worden. Dat ik dat wellicht uitsraal. Nooit van mezelf geweten als dat zo is. 'k weet wel van mezelf dat ik altijd vrij behouden ben en nogal misterieus. Of het is gewoon zo dat mijn vrienden gewoon simpel zijn ingesteld. Zeg maar het aard van het beestje. Het zijn ook niet de meest intelligente mensen hoor. Zeg maar LBO-Mavo hooguit een HKU of een Psy-opleiding. Mischien zijn ze gewoon niet zo invoelend en vinden zij dingen snel te ingewikkeld dus denken ze er maar niet over na. Ze zijn wel aardig dat wel.
Dat vind ik geen prettige suggestieve vraag. Daarom ga ik er uitgebreid op in.quote:Op dinsdag 5 april 2011 22:32 schreef Culthit. het volgende:
[..]
Bepaal jij voor een ander wat echt is?
Trukje, niet echt mijzelf ben, mij geen reet interesseert wat die ander beweert.quote:Echter ervaar ik mijn gedrag ten opzichte van bijvoorbeeld studiegenoten en collega's wel duidelijk als een bepaalde rol die ik speel. Een soort trucje waardoor ik mij staande kan houden in het sociale verkeer, maar waarbij ik eigenlijk niet echt mijzelf ben.
Zo doe ik smalltalk met studiegenoten en collega's eigenlijk altijd op de automatische piloot, puur en alleen omdat het gewaardeerd wordt om een praatje te maken, terwijl het eigenlijk mij geen reet interesseert wat die ander te melden heeft. Het ene oor in, en het andere oor uit...dat verhaal.
Hier is sprake van een idee over hoe je moet leven. Door het in praktijk te brengen bleek het niet te werken. Dat is in zekere zin ook onecht, omdat het uitgaat van een ideologie/wereldvisie waarin je geloofd maar die geen realiteit is of wordt.quote:Ritmo was een user die een fanatiek aanhanger was van een ideologie/wereldvisie waarin stond voorgeschreven hoe een Nederlandse jongere zijn leven moest leiden. Ik vat zijn idee altijd samen als de TMF-subcultuur: een vriendengroep van minstens tien personen, elk weekend minstens 2x naar de discotheek, kritiek op Top 40 muziek is taboe, kleding dient gekocht te worden bij Jack & Jones, Oh Oh Cherso is een prachtprogramma, op vakantie moet worden gegaan naar Salou of Cherso en op Koninginnedag dien je je vol te gieten op het Museumplein. De mensen die afwijken van dit patroon zijn afvalligen, en in zijn visie is het eigenlijk nog schandalig dat deze mensen een positie in deze samenleving kunnen innemen
Dingen doen die ver van je eigen persoon af staan, kun je onecht noemen.quote:Ik zat ook een periode minder in mijn vel, en gooide mijn vooroordelen overboord en besloot eens wat adviezen op te volgen hier op Fok (onder meer die van Ritmo) om meer naar deze 'gewone/normale' levensstijl te gaan leven. Ik papte wat aan met studiegenoten en collega's om eens wat meer te gaan stappen, besloot 538 wat meer te beluisteren, ging naar de sportschool en meer van dit soort zaken. In het begin was het nog wel leuk, maar na enige weken voelde ik me zo leeg en zo ver van mijn eigen persoon af staan dat ik me alleen maar eenzamer binnen die groep mensen begon te voelen
Oneens (al ben ik het wel eens met dat punt dat je over 'sletten' maakt): ik ben iemand die een potentiele relatie zoveel mogelijk op ratio probeert te oordelen. Dat werkt niet altijd, omdat uiteindelijk relatie een gevoelsding schijnt te zijn. Echter; ik heb dat hele gevoel behoorlijk uit weten te bannen lijkt het: ik loop nooit meer met de spreekwoordelijke vlinders, en ik vind af en toe wel iemand leuk, maar dan erger ik me toch weer aan gebrek aan inhoud oid, of ik denk gewoon dat zij mij niet leuk vindt. Dat schijnt selectief zijn te heten.quote:Op dinsdag 5 april 2011 23:42 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Maar goed, 1 fout die ik veel over lees en ook veel over hoor is dat idee van "ik moet helemaal verliefd zijn, ik wacht totdat ik het perfecte meisje (of jongen) tegenkom". Nee, zo werkt het niet. Je moet daten, afspreken, flirten,verschillende mensen hebben waarmee je gewoon praat en uiteindelijk kijken bij wie je het beste klik hebt. Mensen die heel "kieskeurig" zijn zijn gewoon bang en in plaats van te zeggen dat ze bang zijn, willen ze stoer doen.
Je kan nooit weten of je verliefd bent of dat iemand mister of miss right is totdat je een paar maanden exclusief met hem of haar had. Als je nog niet klaar bent om te daten, moet je het dan ook niet doen. Maar als je van plan bent om te wachten tot het perfecte jongen of meisje op je pad komt, dan blijf je inderdaad eeuwig vrijgezel.
Wat wil je zeggen daarmee?quote:Op dinsdag 5 april 2011 18:12 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Je topic heb ik gevolg. Jouw verhaal gaat ook over sociaal geweld, in het bijzonder over verwaarlozing.
Dat is zo zonder goed uiterlijk kan je ook nooit je liefde van je leven vinden.quote:Op dinsdag 5 april 2011 19:19 schreef richard_prf het volgende:
[..]
Nee nee nee. Zonder goed uiterlijk kan je ook nooit je liefde van je leven vinden en zal je het dus altijd moeten doen met een veel beperktere keuze.
Als lelijkerd moet je ook niet verwachten dat je het mooiste meisje van de klas kunt krijgen. Maar 1 van de kneusjes bij de meisjes kun je altijd krijgen.quote:Op woensdag 6 april 2011 10:02 schreef strong het volgende:
[..]
Dat is zo zonder goed uiterlijk kan je ook nooit je liefde van je leven vinden.
Dat je het dus altijd moeten doen met een veel beperktere keuze moet je
zien als een lot in de loterij want als je je uiterlijk niet mee heb wil die categorie
ook niks van je weten.(trolen enz.) die denken ook als jouw ik ga niet met
zo engerd op straat lopen.
Ik vind dat zo stom, om te spreken over 'kneusjes'. Dan betitel je jezelf dus ook als 'kneusje'. Waarom zo negatief en minderwaardig?quote:Op woensdag 6 april 2011 10:04 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Als lelijkerd moet je ook niet verwachten dat je het mooiste meisje van de klas kunt krijgen. Maar 1 van de kneusjes bij de meisjes kun je altijd krijgen.
Omdat de negativo's anders niet begrijpen bij welke meisjes ze kans maken. Maar betere benamingen zijn welkomquote:Op woensdag 6 april 2011 10:10 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik vind dat zo stom, om te spreken over 'kneusjes'. Dan betitel je jezelf dus ook als 'kneusje'. Waarom zo negatief en minderwaardig?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |