abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 5 april 2011 @ 19:33:27 #176
338174 flap_konijn
konijnen zijn lief!
pi_95083704
mijn verjaardag vandaag... kaartje gehad van een oude werkgever sta schijnbaar nog in hun bestand en van een dating site maar dat was dan ook alles ;( toch raar elke kennis of bekende die ik heb feliciteer ik met hun verjaardag of belangrijke gebeurtenissen maar naar mij toe niemand die het doet. :')

en vrienden had ik.... maar die kunnen geen kaartje sturen vanuit de hemel :'( dat is ook het hele probleem zonder hen stel ik geen kut voor.
pi_95083799
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 19:31 schreef Aapig het volgende:
Dus het onderwerp eenzaamheid loopt over in het onderwerp liefde waarbij de nadruk toch weer op uiterlijk komt te liggen.. Dat is wel jammer. Ik zie hier allerlei cijfers voorbijkomen. Zijn jullie in situaties waarin je met nieuwe mensen geconfronteerd wordt, in gedachten ook steeds bezig cijfers op mensen te plakken op basis van hun looks? Niet pinnig bedoeld, ik vraag het me oprecht af.
Ja sorry maar als wordt gezegd dat lelijke mensen nooit echte liefde kennen en dan tegen de eenzaamheid maar genoegen nemen met minder dan vind ik dat heel dom. Liefde kan je niet op die manier forceren.

En dan hebben we het nog alleen over liefde in relaties, terwijl je die ook kan voelen met vrienden en familie, waar uiterlijk al helemaal geen rol speelt.
pi_95084130
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 19:34 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ja sorry maar als wordt gezegd dat lelijke mensen nooit echte liefde kennen en dan tegen de eenzaamheid maar genoegen nemen met minder dan vind ik dat heel dom. Liefde kan je niet op die manier forceren.

En dan hebben we het nog alleen over liefde in relaties, terwijl je die ook kan voelen met vrienden en familie, waar uiterlijk al helemaal geen rol speelt.
En ik ben het met je eens. :) Hoewel ik ook eerlijk moet toegeven dat uiterlijk voor mij wel een rol speelt. Er is fysieke aantrekkingskracht of niet.
Maar als ik uitspraken voorbij zie komen als "ik kom niet thuis met minder dan een 6je" dan vind ik dat aardig deprimerend en zou ik graag willen weten of mensen elkaar letterlijk de hele tijd door cijfers geven.
pi_95084263
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 19:39 schreef Aapig het volgende:

[..]

En ik ben het met je eens. :) Hoewel ik ook eerlijk moet toegeven dat uiterlijk voor mij wel een rol speelt. Er is fysieke aantrekkingskracht of niet.
Maar als ik uitspraken voorbij zie komen als "ik kom niet thuis met minder dan een 6je" dan vind ik dat aardig deprimerend en zou ik graag willen weten of mensen elkaar letterlijk de hele tijd door cijfers geven.
Dat in cijfers denken kan ik ook niet zo goed tegen, vooral omdat iedereen weer een andere smaak is. Maar ik meen echt dat ik sommige jongens heel aantrekkelijk vond door hun innerlijk, niet uiterlijk. En dat een knappe maar inhoudsloze jongen, ook op seksueel vlak echt helemaal niets bij mij los maakt.

Eenzaamheid schuiven op uiterlijk, ik ben er helemaal klaar mee.
pi_95084413
Haha shit er is maar 1 persoon die begon over uiterlijk. Dat was Richard, en hij sleurt iedereen (zelfs mij!) weer mee. }:|

Straw, probeerde je niet omlaag te halen. Ik houd daar persoonlijk niet van. Ik vind je ondertitel trouwens best confronterend naar mij toe; doe je dat express omdat ik tegen verjaardagen op zie?
pi_95084419
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 19:18 schreef Supersoep het volgende:
Ik heb een tijd lang een relatie gehad met een meisje met overgewicht. Gewoon omdat ze ontzettend lief was, ik zou voor haar door het vuur zijn gegaan. Dat terwijl ze niet naar maatstaven ''knap'' was, maar ook niet lelijk. Heeft ook weer geen fuck te maken met niks beters kunnen krijgen, als iemand écht leuk is, dan boeien zulke dingen niet zoveel, we deelden dezelfde interesses tot op zekere hoogte, we hadden een intellectuele klik en haar ambities spraken me ook erg aan. Ik ben zelf namelijk nogal lui dus het was zeer verfrissend om iemand te hebben die dat juist helemaal niet was om zo zelf ook het maar wat hogerop te zoeken.

Zo ben ik mede dankzij haar toch maar begonnen met een universitaire studie en dat soort dingen.
O+

Ja precies, maar jij hebt die ervaring al wel, ik zie het om me heen, Richard weet niet beter denk ik.
pi_95084457
quote:
16s.gif Op dinsdag 5 april 2011 19:44 schreef iwannabehigh het volgende:
Haha shit er is maar 1 persoon die begon over uiterlijk. Dat was Richard, en hij sleurt iedereen (zelfs mij!) weer mee. }:|

Het dreigt hem toch weer te lukken om dit topic te kapen.
pi_95084507
quote:
16s.gif Op dinsdag 5 april 2011 19:44 schreef iwannabehigh het volgende:
Straw, probeerde je niet omlaag te halen. Ik houd daar persoonlijk niet van. Ik vind je ondertitel trouwens best confronterend naar mij toe; doe je dat express omdat ik tegen verjaardagen op zie?
Nee joh, ik ben zelf net zo. Heeft niks met jou te maken. :P Verder geloof ik je niet wat betreft dat omlaag halen. Maar ik ga nu even wat anders doen want ik wil niet meehelpen aan het off-topic gaan en dat doe ik nu wel. Zonde.
pi_95084814
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 19:44 schreef Halcon het volgende:

[..]

Het dreigt hem toch weer te lukken om dit topic te kapen.
Misschien dat ik oppervlakking, dom en inhoudsloos ben en niet zozeer het uiterlijk wat het grootste probleem is bij mij.
Strawberrys woorden raken me altijd nogal hard :P Maar het is wel duidelijke taal. Het kan best waar zijn wat ze zegt. Misschien snap ik er allemaal niks van hoe het er nou werkelijk aan toe gaat.
pi_95084898
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 18:30 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Die ging uit gedurende die baan. Ik denk van wel. Maar niet omdat ik de relatie wilde voortzetten, maar toch voelde ik me afgewezen. De terugval positie van slecht. Ik was voor die baan verhuist en kende daar niemand. Het werk en de frustratie verbruikte al mijn energie, terwijl in sociaal in een isolement kwam. Fut om een andere relatie te zoeken had ik niet en zat daarvoor niet goed genoeg in mijn wel.

Maar die baan was een echte killer. Er waren arbeidsconflicten imv met de aard van het werk (ontstaan door verwaarlozing), het sluiten van perspectieven en autoritair management. Het was een zinloze strijdt.
Wat is het dan precies aan je baan wat zo erg was, want dat is me niet helemaal duidelijk. Tenzij je daar niet over wil praten. Het was geen optie voor je om van baan te veranderen, of om ervoor te zorgen dat die conflicten vermeden konden worden? Vast niet, dan had je dat wel gedaan.

En je hoeft ook niet van de ene naar de andere relatie te hoppen natuurlijk. Ik snap best dat je dan geen fut had om meteen weer op de versiertoer te gaan, wat ook wel redelijk stressvol kan zijn. Wat ga je proberen om nu van die depressieve gevoelens af te komen?
  dinsdag 5 april 2011 @ 19:53:15 #186
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_95084954
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 18:41 schreef Maanvis het volgende:

[..]

kun je alles tot in detail vertellen zodat anderen niet dezelfde fout maken ;).
Ik het kort. Je draai niet kunnen vinden waardoor je positie op de arbeidsmarkt verzwakt.

Het is zo gegaan:

Mijn ouders zijn heel eenvoudig (ongeschoolde arbeiders). Ik ben geboren met een hazelip en dat heeft tot het einde van de middelbare school mij sociaal ondermijnt ivm uiterlijk en spraak problemen. Dat compenseerde ik door heel goed te zijn op school. Gedurende de middelbare school tijd ontwikkelde ik een filosofische kijk op de wereld. Eerst ben ik gestopt met geloven en daarna ben ik de geschiedenis van de westerse filosofie gaan lezen. Ik besefte dat je kennis nodig hebt om goed te kunnen filosoferen en koos voor een fundamentele studie: natuurkunde (relativiteittheorie en QM). Dat was een slechte keuze. Ik maakte wel vrienden onder mijn medestudenten, maar die hebben standaard geen sociaal leven (het is ook een zware studie en wij waren de eerste lichting waarin de studie 1 jaar korter werd). Toen was ik eenzaam.

Vervolgens een promotie onderzoek gedaan. In die periode woonde ik in een andere studentenflat en daar was het gezellig. Die periode zat alles mee en aan het einde ervan voelde in mij een ander mens (veel vrouwen werden toen verliefd op mij, dat was nieuw ;) ). Ik vond een topbaan bij een multinational en een vriendin.

En van daar af gaat alles bergafwaarts. Het probleem was dat ik geen strategische doelgerichte levenshouding heb ontwikkeld. Dat brak me in het bedrijfsleven enorm op. Een ander probleem is dat natuurkunde geen natuurlijke aansluiting biedt op werk. In de praktijk moet je er maar even een heel vak bij leren (geofysica, geologie en seismografie). Na 2,5 jaar zegde ik mijn baan op en ben toen een lerarenopleiding gaan doen (1jaar). Maar voor mij is met groepen leerlingen werken lastig. Daarom ben ik bij een ICT bedrijf gaan werken. Maar ik heb geen ICT opleiding. Voor het werk daar was dat geen probleem voor mij (programeren, analyseren en een beetje ontwerpen), maar de doorgroei mogelijkheden waren veel te rooskleurig voorgespiegeld. Gegeven mijn leeftijd en gebrek aan papieren in de ICT en gebrekkige werkervaring was ik kansloos, tenzij dat bedrijf deed wat het beloofde. Maar het hield mensen aan het lijnje en besteden uiteindelijjk alles uit aan derden. Daar is een groot arbeidsconflict uit ontstaan. Ik werd depressief, maar wilde de strijdt niet verliezen. En toen ging het licht uit.

Vijf jaar heeft het geduurd om mijzelf daaruit te werken. Eerst filosofisch boek geschreven over de verhouding tussen twee fundamentele perspectieven, namelijk de wereld gezien gezien vanuit jezelf en gezien vanaf de maan). Vrijwilligerwerk gedaan. En nu leer ik op dit forum een beetje bij over wat ik heb gemist in het leven en vind baad bij deze mogelijkheid om te leren over de levens van anderen. Het gaat nu goed. Depressie over.

Verder heb ik alle leuke dingen die er waren niet opgeschreven. Daar onder waren ook veel dingen die ik deed op mezelf sociaal te verbeteren. Jezelf in het diepe gooien kijken wat er gebeurd. Goede methode voor dit probleem, maar een slechte methode als het gaat om werk. Wat mij in werk heeft opgebroken, is dat je in technische beroepen steeds een geheel nieuw vakgebied moet leren.

[ Bericht 0% gewijzigd door deelnemer op 05-04-2011 20:00:48 ]
The view from nowhere.
pi_95085090
Op dit moment vind een meisje mij leuk. Ik vond haar niet zo knap (niet lelijk maar tóch) maar gister zag ik haar en toen dacht ik, eigenlijk ben je toch best wel mooi. Misschien is het omdat ik haar steeds leuker ga vinden. Maar goed, haar verleden (en heden) zitten me in de weg. Veel te veel bezig geweest met jongens. :') Ik blijf dus ''forever alone'' aangezien ik te kieskeurig ben.
pi_95085238
quote:
16s.gif Op dinsdag 5 april 2011 19:55 schreef iwannabehigh het volgende:
Op dit moment vind een meisje mij leuk. Ik vond haar niet zo knap (niet lelijk maar tóch) maar gister zag ik haar en toen dacht ik, eigenlijk ben je toch best wel mooi. Misschien is het omdat ik haar steeds leuker ga vinden. Maar goed, haar verleden (en heden) zitten me in de weg. Veel te veel bezig geweest met jongens. :') Ik blijf dus ''forever alone'' aangezien ik te kieskeurig ben.
Doordat je haar leuk vindt ga je de imperfecties steeds minder zien. :P

En je bedoelt dat ze een slet is/was?
pi_95085381
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 19:51 schreef richard_prf het volgende:

[..]

Misschien dat ik oppervlakking, dom en inhoudsloos ben en niet zozeer het uiterlijk wat het grootste probleem is bij mij.
Strawberrys woorden raken me altijd nogal hard :P Maar het is wel duidelijke taal. Het kan best waar zijn wat ze zegt. Misschien snap ik er allemaal niks van hoe het er nou werkelijk aan toe gaat.
Je bent vrij koppig. Het lijkt er soms ook gewoon op dat je zelf niet echt vooruit wilt.
pi_95085574
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 19:59 schreef Halcon het volgende:

[..]

Je bent vrij koppig. Het lijkt er soms ook gewoon op dat je zelf niet echt vooruit wilt.
Ik zal niks liever willen. Maar het is allemaal niet makkelijk op deze leeftijd om echt te veranderen. Bovendien weet ik zelf niet hoe ik moet veranderen. Iemand moet me helpen in de praktijk.

Ik snap bijvoorbeeld niet waarom mijn mannelijke collega's het zo goed doen bij de dames terwijl ze eigenlijk net zo bescheiden, verlegen , aardig als ik zijn. Ik snap gewoon niet wat ik fout doe. Ik zie het gewoon niet in. Ik ben mijn uiterlijk de schuld gaan geven omdat dat dat de meest logische verklaring was voor mij.
pi_95085685
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 20:01 schreef richard_prf het volgende:

[..]

Ik zal niks liever willen. Maar het is allemaal niet makkelijk op deze leeftijd om echt te veranderen. Bovendien weet ik zelf niet hoe ik moet veranderen. Iemand moet me helpen in de praktijk.
Ook dat is je al meerdere malen aangeboden.
pi_95085860
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 20:03 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ook dat is je al meerdere malen aangeboden.
Ja dat is waar. Eerst mijn oogziekte fixen deze maand. Daarna sta ik open voor echte veranderingen.
pi_95086451
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 19:53 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Ik het kort. Je draai niet kunnen vinden waardoor je positie op de arbeidsmarkt verzwakt.

Het is zo gegaan:

Mijn ouders zijn heel eenvoudig (ongeschoolde arbeiders). Ik ben geboren met een hazelip en dat heeft tot het einde van de middelbare school mij sociaal ondermijnt ivm uiterlijk en spraak problemen. Dat compenseerde ik door heel goed te zijn op school. Gedurende de middelbare school tijd ontwikkelde ik een filosofische kijk op de wereld. Eerst ben ik gestopt met geloven en daarna ben ik de geschiedenis van de westerse filosofie gaan lezen. Ik besefte dat je kennis nodig hebt om goed te kunnen filosoferen en koos voor een fundamentele studie: natuurkunde (relativiteittheorie en QM). Dat was een slechte keuze. Ik maakte wel vrienden onder mijn medestudenten, maar die hebben standaard geen sociaal leven (het is ook een zware studie en wij waren de eerste lichting waarin de studie 1 jaar korter werd). Toen was ik eenzaam.

Vervolgens een promotie onderzoek gedaan. In die periode woonde ik in een andere studentenflat en daar was het gezellig. Die periode zat alles mee en aan het einde ervan voelde in mij een ander mens (veel vrouwen werden toen verliefd op mij, dat was nieuw ;) ). Ik vond een topbaan bij een multinational en een vriendin.

En van daar af gaat alles bergafwaarts. Het probleem was dat ik geen strategische doelgerichte levenshouding heb ontwikkeld. Dat brak me in het bedrijfsleven enorm op. Een ander probleem is dat natuurkunde geen natuurlijke aansluiting biedt op werk. In de praktijk moet je er maar even een heel vak bij leren (geofysica, geologie en seismografie). Na 2,5 jaar zegde ik mijn baan op en ben toen een lerarenopleiding gaan doen (1jaar). Maar voor mij is met groepen leerlingen werken lastig. Daarom ben ik bij een ICT bedrijf gaan werken. Maar ik heb geen ICT opleiding. Voor het werk daar was dat geen probleem voor mij (programeren, analyseren en een beetje ontwerpen), maar de doorgroei mogelijkheden waren veel te rooskleurig voorgespiegeld. Gegeven mijn leeftijd en gebrek aan papieren in de ICT en gebrekkige werkervaring was ik kansloos, tenzij dat bedrijf deed wat het beloofde. Maar het hield mensen aan het lijnje en besteden uiteindelijjk alles uit aan derden. Daar is een groot arbeidsconflict uit ontstaan. Ik werd depressief, maar wilde de strijdt niet verliezen. En toen ging het licht uit.

Vijf jaar heeft het geduurd om mijzelf daaruit te werken. Eerst filosofisch boek geschreven over de verhouding tussen twee fundamentele perspectieven, namelijk de wereld gezien gezien vanuit jezelf en gezien vanaf de maan). Vrijwilligerwerk gedaan. En nu leer ik op dit forum een beetje bij over wat ik heb gemist in het leven en vind baad bij deze mogelijkheid om te leren over de levens van anderen. Het gaat nu goed. Depressie over.

Verder heb ik alle leuke dingen die er waren niet opgeschreven. Daar onder waren ook veel dingen die ik deed op mezelf sociaal te verbeteren. Jezelf in het diepe gooien kijken wat er gebeurd. Goede methode voor dit probleem, maar een slechte methode als het gaat om werk. Wat mij in werk heeft opgebroken, is dat je in technische beroepen steeds een geheel nieuw vakgebied moet leren.
Lastig ja, als je door je studie eigenlijk nergens terecht kan waar jij je echt top voelt.

Je zegt dat je depressie over is, maar een tijd terug las ik nog iets anders?

Je levert zelf ook het bewijs dat wanneer iemand lekker in z'n vel zit, meer mensen met die persoon om willen gaan. Jij kreeg ineens meer aandacht van meisjes en alles liep op rolletjes. Ik hoop ooit zelf mee te maken in een leuke studentenflat te komen waar de bewoners gezellig met elkaar omgaan. Moet een toptijd zijn, en dat heb jij toch maar mooi meegemaakt. :)
pi_95086797
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 19:57 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Doordat je haar leuk vindt ga je de imperfecties steeds minder zien. :P

En je bedoelt dat ze een slet is/was?
Misschien, ik vind haar wel iets hebben aangezien ze vrij direct is en dat vind ik leuk aan haar. Vandaag zij ze bijv. weer dat ik koppig/eigenwijs ben :P Maar ik heb ook gemerkt dat ze vrij jaloers is aangelegd aangezien vandaag vroeg over een meisje die vaak berichten plaatst bij mij op Facebook enzovoort. Ook een afknapper :P

Maar ze is een slet geweest ja; maar zij zegt dat ik haar daar niet op af moet rekenen. Maar doe ik wel, eens een slet, altijd een slet.
pi_95087235
Nou ik ben een fucking knappe man.
Toch alleen!
Gebeurt met een lekker wijf niet!
  dinsdag 5 april 2011 @ 20:28:25 #196
327935 lanterfanteraar
Aandachtsgeile topichoer
pi_95087292
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 20:27 schreef lipper het volgende:
Nou ik ben een fucking knappe man.
Toch alleen!
Gebeurt met een lekker wijf niet!
Heb jij mij toevallig in het verleden een PM gestuurd?
pi_95087479
quote:
Op dinsdag 5 april 2011 20:28 schreef lanterfanteraar het volgende:

[..]

Heb jij mij toevallig in het verleden een PM gestuurd?
Staat niks in me verzonden lijst, en dat zijn er maar vier.
pi_95087508
Waar ging het over
pi_95087580
Als het over uiterlijk gaat en zo gaat dat mss beter hier: Extreme Onzekerheid 02
pi_95087699
quote:
16s.gif Op dinsdag 5 april 2011 20:22 schreef iwannabehigh het volgende:

[..]

Misschien, ik vind haar wel iets hebben aangezien ze vrij direct is en dat vind ik leuk aan haar. Vandaag zij ze bijv. weer dat ik koppig/eigenwijs ben :P Maar ik heb ook gemerkt dat ze vrij jaloers is aangelegd aangezien vandaag vroeg over een meisje die vaak berichten plaatst bij mij op Facebook enzovoort. Ook een afknapper :P

Maar ze is een slet geweest ja; maar zij zegt dat ik haar daar niet op af moet rekenen. Maar doe ik wel, eens een slet, altijd een slet.
Jaloers en een slet, nee daar zou ik ook niet zo snel wat mee willen. :P Maar in je puberteit doe je soms dingen die je later nooit meer zou doen, onder invloed van hormonen veel rondsletten en zo.

Als je nu al twijfels hebt dan kan je er beter niet aan beginnen, dan liever alleen zijn zonder dat gezeur.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')