quote:Op dinsdag 29 maart 2011 15:51 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja, als wereldmachten en heersers van de wereld afgedaald naar een positie waar je mais moet vreten om dat M'gubu uit M'bekelalistan maar heeft besloten je bij de ballen te graaien.
Ik wil dat niet als toekomstbeeld.
Ik evenmin, maar ik geloof niet dat het zover gaat komen. Ik zie sowieso wel iets in het minderen van de vleesconsumptie, want dat is een enorme verspilling van voedsel.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 15:51 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja, als wereldmachten en heersers van de wereld afgedaald naar een positie waar je mais moet vreten om dat M'gubu uit M'bekelalistan maar heeft besloten je bij de ballen te graaien.
Ik wil dat niet als toekomstbeeld.
Jij geeft de voorkeur aan wereldvreemdheid? Je mag dan flink wat van de wereld hebben gezien, maar je snapt er nog steeds geen ene reet vanquote:Op dinsdag 29 maart 2011 15:15 schreef Voorschrift het volgende:
M.a.w. bevooroordeeld kleinburgerlijk drammen en afgunstig zijn.
Dan moet je hier 's nachts zijn.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 16:02 schreef dotCommunism het volgende:
Misschien zouden we eens een POLSC moeten proberen zonder over POL-zaken te praten.
Pas anders ff die TT aan met live debat ervoor ofzo.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 18:14 schreef remlof het volgende:
Zullen we commentaar op het debat maar in De faalactie met de Lynx in Libië doen? Straks gaat eriksd er hier nog Rick Astley doorheen posten
Done.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 18:14 schreef Tem het volgende:
[..]
Pas anders ff die TT aan met live debat ervoor ofzo.
Meer Al Jazeerah tegenwoordig.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 20:32 schreef Dutchnative het volgende:
Is er iemand die wel eens CNN kijkt?
hoe ontvangt men dat?quote:
anke. Vind analoog toch meer hebben. Dan hoefde je tenminste niet zo ver te zappen voor bijv. de Belg. + die balken en het evt. bolle beeld zijn natuurlijk helemaal old-school.quote:
Geen echte rap, wel echt goed:quote:
quote:Op dinsdag 29 maart 2011 18:14 schreef remlof het volgende:
Zullen we commentaar op het debat maar in [LIVE DEBAT] De faalactie met de Lynx in Libië doen? Straks gaat eriksd er hier nog Rick Astley doorheen posten
Als een soort zelfkastijding is het wel aan te raden.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 21:25 schreef Monidique het volgende:
Ik
[..]
Monidique stinkt. Monidique gaat douchen. Is het het straks nog waard te kijken?
Ik heb geen idee. Ben momenteel aan het werk en heb geen tv in de nabijheid.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 21:25 schreef Monidique het volgende:
Ik
[..]
Monidique stinkt. Monidique gaat douchen. Is het het straks nog waard te kijken?
Kan Deep Throat je alleen 's avonds informatie verschaffen?quote:Op dinsdag 29 maart 2011 21:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb geen idee. Ben momenteel aan het werk en heb geen tv in de nabijheid.
Een echte vent werkt van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 21:42 schreef Tem het volgende:
[..]
Kan Deep Throat je alleen 's avonds informatie verschaffen?
Echte venten zijn dan ook oerstom.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 21:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Een echte vent werkt van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat.
Wanneer ga je compenseren?quote:Op dinsdag 29 maart 2011 21:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Een echte vent werkt van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat.
quote:Op dinsdag 29 maart 2011 21:48 schreef Monidique het volgende:
[..]
Echte venten zijn dan ook oerstom.
Echte mannen drinken Chrystal Clear.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 21:50 schreef Monidique het volgende:
Nou, ik ga maar eens wijn drinken en op de bank zitten.
Ohja jij drinkt geen bier meer door de weekquote:Op dinsdag 29 maart 2011 21:54 schreef betyar het volgende:
[..]
[..]
Echte mannen drinken Chrystal Clear.
quote:Op dinsdag 29 maart 2011 21:56 schreef Tem het volgende:
[..]
Ohja jij drinkt geen bier meer door de week
Al twee avonden alcoholvrijquote:
alleen doordeweeks moet toch niet zo moeilijk zijn. Stoppen met roken is lastiger.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 22:00 schreef betyar het volgende:
[..]
Al twee avonden alcoholvrij![]()
geen probleem, heb het een paar keer maanden uit moeten houden zonder een drup alcohol.
Vanmiddag al gedaan.quote:
Stelt ook niks voor, het zou erg met me zijn gesteld als het wel moeilijk zou zijn.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 22:04 schreef Tem het volgende:
[..]
alleen doordeweeks moet toch niet zo moeilijk zijn. Stoppen met roken is lastiger.
Heerlijk is dat.quote:
Als je jeuk hebt moet je krabbenquote:Op dinsdag 29 maart 2011 16:30 schreef Boldface het volgende:
Ik krijg acute jeuk van het VVD-kamerlid (Asmani) die nu in de TK aan het woord is. Gatver...
Neuh, ik denk het niet. Kustaw Bessems is wel altijd interessant, de rest blijf ik niet voor op.quote:
Johan Derksen,de anti-christ.quote:
Stoppen met roken is een eitje.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 22:04 schreef Tem het volgende:
[..]
alleen doordeweeks moet toch niet zo moeilijk zijn. Stoppen met roken is lastiger.
quote:Op dinsdag 29 maart 2011 22:32 schreef KoosVogels het volgende:
Was een mooie goal van Dirkie Kuyt.
[ afbeelding ]
Het lullige is dat hij echt wat weg heeft van die freakquote:
Oh, eindelijk weer een reden om wel te kijken.quote:
The Gooniesquote:Op dinsdag 29 maart 2011 22:32 schreef KoosVogels het volgende:
Was een mooie goal van Dirkie Kuyt.
[ afbeelding ]
quote:
Shame on you, je moet ermee zijn grootgebracht, je wenste niemand de moeder van die boeven toe.quote:
Ochjaquote:Op dinsdag 29 maart 2011 22:49 schreef betyar het volgende:
[..]
Shame on you, je moet ermee zijn grootgebracht, je wenste niemand de moeder van die boeven toe.
Ah, vermakelijk dusquote:Op dinsdag 29 maart 2011 23:35 schreef Zeeland het volgende:
Het voetbal leek net Volendam tegen Helmond Sport.
Leuk haar Betyar.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 23:45 schreef betyar het volgende:
Het lijkt me dus echt niet leuk om bij P&W te zitten, al die mensen kijken zo van....Wat doe ik hier??
Wel een hoofdoekje opdoen als het hard waait hè? Anders kan je zo weer naar de kapper.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 23:54 schreef betyar het volgende:
[..]
Dank je wel. Flink wat werk aan hoor.
Een sportverslaggever die leuke dingen met huisjes doet.quote:Op woensdag 30 maart 2011 00:08 schreef Tem het volgende:
[..]
Wie the fuck is dat? een sportverslaggever?
Ik zie in POL ook één rode vlek. In jouw UI.quote:Op woensdag 30 maart 2011 00:12 schreef eriksd het volgende:
Ik heb op mijn wang gebeten, nu zit er een grote bult
Ik zie in jouw UI een of andere oude vent.quote:Op woensdag 30 maart 2011 00:13 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik zie in POL ook één rode vlek. In jouw UI.
Zat hij niet bij dragons' den ofzo?quote:Op woensdag 30 maart 2011 00:10 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Een sportverslaggever die leuke dingen met huisjes doet.
Met ooit ¤ 90 miljoen eigen vermogen.
In een privéjet.
Staat de airco zo hard in de provinciehuizen en bussen??quote:Op woensdag 30 maart 2011 00:06 schreef remlof het volgende:
[..]
Wel een hoofdoekje opdoen als het hard waait hè? Anders kan je zo weer naar de kapper.
Tip van m'n oma.
Rudy Stroink? Nee.quote:
Ah, heb hem wel eens gezien bij tegenlicht en pauw en witteman volgens mij. Hij is wel een sympathieke vent dacht ik.quote:
Snaveltje toe en hoofddoekje opquote:Op woensdag 30 maart 2011 00:19 schreef betyar het volgende:
Mensen wel te rusten, handjes boven de lakens en :
![]()
![]()
Klopt. Zeer intelligente man.quote:Op woensdag 30 maart 2011 00:19 schreef Tem het volgende:
[..]
Ah, heb hem wel eens gezien bij tegenlicht en pauw en witteman volgens mij. Hij is wel een sympathieke vent dacht ik.
Ook niet zo'n blaaskaak kan ik me herinneren, dat beviel me wel.quote:Op woensdag 30 maart 2011 00:21 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Klopt. Zeer intelligente man.
Ik heb hem een paar keer mogen ontmoeten; begonnen als architect en uiteindelijk directeur van TCN.
Als je geinteresseerd bent;quote:Op woensdag 30 maart 2011 00:25 schreef Tem het volgende:
[..]
Ook niet zo'n blaaskaak kan ik me herinneren, dat beviel me wel.
Reken maar dat hij een harde zakenman is. Anders trek je het echt niet in het vastgoed.quote:Op woensdag 30 maart 2011 00:19 schreef Tem het volgende:
[..]
Ah, heb hem wel eens gezien bij tegenlicht en pauw en witteman volgens mij. Hij is wel een sympathieke vent dacht ik.
Ja, ik heb deze toen al eens gezien maar ga hem weer eens opnieuw bekijken.quote:Op woensdag 30 maart 2011 00:26 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Als je geinteresseerd bent;
De strijd van Stroink
Dan kan het nog wel een sympathieke man zijn.quote:Op woensdag 30 maart 2011 00:26 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Reken maar dat hij een harde zakenman is. Anders trek je het echt niet in het vastgoed.
Dat geloof ik wel maar je hebt verschillende stijlen. Hard zijn hoeft helemaal niet negatief te zijn.quote:Op woensdag 30 maart 2011 00:26 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Reken maar dat hij een harde zakenman is. Anders trek je het echt niet in het vastgoed.
Een donkerwenkbrouwerige Lesley Nielssen?quote:Op woensdag 30 maart 2011 00:33 schreef Tem het volgende:
Wat heb jij nu als UI Bolkesteijn? Heino, Albert Speer?
Anarchy, State and Utopia toch?quote:Op woensdag 30 maart 2011 00:35 schreef Bolkesteijn het volgende:
Robert Nozick. Libertarisch filosoof van Harvard.
Klopkoek ging ook altijd compleet uit z'n dak als Nozick voorbij kwam.quote:Op woensdag 30 maart 2011 00:37 schreef GSbrder het volgende:
Anarchy, State and Utopia toch?
Laat het du_ke niet horen, die is allergisch voor libertariers en utopia.
Klopt, geweldig boek, was ook een aanrader van ik geloof mlg.quote:Op woensdag 30 maart 2011 00:39 schreef SeanFerdi het volgende:
de mijne is trouwens Ayn Rand.
was ik net nog eens wat aan het rondkijken over haar, en zie ik opeens dat er binnenkort een film uitkomt over het boek dat ik aan het lezen ben, Atlas Shrugged.
een flinke pil ook, maar zodra ik 'm dan uit heb, zal inmiddels ook wel de 1080p versie te vinden zijn.quote:Op woensdag 30 maart 2011 00:41 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Klopt, geweldig boek, was ook een aanrader van ik geloof mlg.
Lelijke vrouw, maar ook weer ontzettend intelligent.
Ach, de moeite van het lezen waard.quote:Op woensdag 30 maart 2011 00:43 schreef SeanFerdi het volgende:
[..]
een flinke pil ook, maar zodra ik 'm dan uit heb, zal inmiddels ook wel de 1080p versie te vinden zijn.
Mwah, met al uw respect, maar van Gogh vind ik een tikje overschat.quote:Op woensdag 30 maart 2011 00:43 schreef Tem het volgende:
De mijne is Theo van Gogh, schrijver van vele beledigende stukjes en maker van films. Tevens groot filosoof maar helaas niet erkent en vroegtijdig om zeep geholpen door een haatbaard.
Ik heb eigenlijk nog nooit wat van die bekende namen gelezen. Zelfs The Wealth of Nations was ik na 10 pagina's al meer dan zat.quote:Op woensdag 30 maart 2011 00:45 schreef GSbrder het volgende:
Hazlitt en Rothbard mogen verder ook niet ontbreken aan je economische vorming, waar dit meestal door een middelbare schooljuf niet veel verder kwam dan uitleggen hoe geweldig anticyclisch overheidsbeleid was.
Awesome.quote:Op woensdag 30 maart 2011 00:49 schreef Bolkesteijn het volgende:
Nu hoor ik er echt bij met mijn sig.
Ik raad u aan de serie "Tis hier verschrikkelijk gezellig" te bekijken. Alsmede menig interview van "Een Prettig gesprek" daarnaast kan je je uitleven op de gezonde roker sitequote:Op woensdag 30 maart 2011 00:47 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Mwah, met al uw respect, maar van Gogh vind ik een tikje overschat.
Heb je misschien wat filosofische werken die mijn mening kunnen veranderen?
Economics in One Lesson las ik toen ik 20 was.quote:Op woensdag 30 maart 2011 00:51 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk nog nooit wat van die bekende namen gelezen. Zelfs The Wealth of Nations was ik na 10 pagina's al meer dan zat.
Ik ben niet zo'n lezer eerlijk gezegd. Ik heb een boekenkast vol met half uitgelezen boeken.quote:Op woensdag 30 maart 2011 00:53 schreef GSbrder het volgende:
Economics in One Lesson las ik toen ik 20 was.
Kies een mooie dag uit op je balkon of in je tuin, biertje erbij en je hebt een pil van 300 blz. in een paar uur uit.
Zonde eigenlijk. Bij mij zijn dat meestal studieboeken waar je er 4 hoofdstukken uit moest kennen.quote:Op woensdag 30 maart 2011 00:55 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik ben niet zo'n lezer eerlijk gezegd. Ik heb een boekenkast vol met half uitgelezen boeken.
Ik zal Economics in One Lesson eens bestellen, het klinkt wel aardig wat ik er zoal van lees op Wikipedia.quote:Op woensdag 30 maart 2011 00:58 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Zonde eigenlijk. Bij mij zijn dat meestal studieboeken waar je er 4 hoofdstukken uit moest kennen.
En dan nog lees je ze soms uit omdat je er immers ¤ 60,- voor hebt betaald.
Je kan het meeste van die stukjes ook op pdf vinden.quote:Op woensdag 30 maart 2011 00:59 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik zal Economics in One Lesson eens bestellen, het klinkt wel aardig wat ik er zoals van lees op Wikipedia.
Ik vind het beduidend lekkerder lezen als ik gewoon papier in m'n handen heb.quote:Op woensdag 30 maart 2011 01:01 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Je kan het meeste van die stukjes ook op pdf vinden.
Kopen is ook weer zo rigoureus.
Ja, Nee, Nee, Ja + Mulisch + Vestdijk + Nog wat gebruikelijke meuk.quote:Op woensdag 30 maart 2011 01:02 schreef Tem het volgende:
Maar nooit Nederlandse literatuur? Bijvoorbeeld Hermans, Brouwers, Wolkers of Reve?
Zelfs van m'n lijst voor Nederlands heb ik het meeste niet gelezen. Ik kom er gewoon echt niet doorheen om 300 pagina's te lezen over zaken die ik totaal niet interessant vind. Misschien verandert dat ooit nog eens maar ik mis het totaal niet, actualiteiten, wetenschappelijke artikelen, boeken over natuurkunde en muziek vind ik veel leuker.quote:Op woensdag 30 maart 2011 01:02 schreef Tem het volgende:
Maar nooit Nederlandse literatuur? Bijvoorbeeld Hermans, Brouwers, Wolkers of Reve?
Snap ik, is maar net waar je interesse ligt. Ik ga regelmatig naar de Donner om weer een paar boeken te kopen al ben ik ook weer niet zo'n persoon die tientallen boeken per jaar leest hoor.quote:Op woensdag 30 maart 2011 01:05 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Zelfs van m'n lijst voor Nederlands heb ik het meeste niet gelezen. Ik kom er gewoon echt niet doorheen om 300 pagina's te lezen over zaken die ik totaal niet interessant vind. Misschien veranderd dat ooit nog eens maar ik mis het totaal niet, actualiteiten, wetenschappelijke artikelen, boeken over natuurkunde en muziek vind ik veel leuker.
Ah, van Vestdijk ben ik ook een liefhebber.quote:Op woensdag 30 maart 2011 01:03 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ja, Nee, Nee, Ja + Mulisch + Vestdijk + Nog wat gebruikelijke meuk.
Ik heb zo m'n buienquote:Op woensdag 30 maart 2011 01:08 schreef Tem het volgende:
[..]
Snap ik, is maar net waar je interesse ligt. Ik ga regelmatig naar de Donner om weer een paar boeken te kopen al ben ik ook weer niet zo'n persoon die tientallen boeken per jaar leest hoor.
Nederlandse literatuur trekt mij dan weer het meest naast kunst en muziek boeken.
Ik ben eigenlijk meer van de wereldliteratuur. Waarom zou je je immers enkel tot Nederland willen beperken?quote:Op woensdag 30 maart 2011 01:08 schreef Tem het volgende:
Nederlandse literatuur trekt mij dan weer het meest naast kunst en muziek boeken.
Ik bedoel muziek luisteren.quote:Op woensdag 30 maart 2011 01:08 schreef Tem het volgende:
Ik zou het geen beperking willen noemenquote:Op woensdag 30 maart 2011 01:11 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk meer van de wereldliteratuur. Waarom zou je je immers enkel tot Nederland willen beperken?
Naja, uiteindelijk zullen er natuurlijk altijd meer en betere buitenlandse schrijvers zijn.quote:Op woensdag 30 maart 2011 01:14 schreef Tem het volgende:
[..]
Ik zou het geen beperking willen noemenWeet je hoeveel goede Nederlandse schrijvers er door de jaren zijn geweest. Daar kom ik dit leven niet doorheen.
Tja, in de weinige tijd die ik hier op aarde heb lees ik liever een Dostojevski dan een Brouwers.quote:Op woensdag 30 maart 2011 01:14 schreef Tem het volgende:
[..]
Ik zou het geen beperking willen noemenWeet je hoeveel goede Nederlandse schrijvers er door de jaren zijn geweest. Daar kom ik dit leven niet doorheen.
Ik heb zelf veel plezier beleefd aan de boeken van Stephen Hawking. Spreekt enorm tot de verbeelding.quote:Op woensdag 30 maart 2011 01:11 schreef GSbrder het volgende:
Op vakanties kan ik goed een boek per één a twee dagen lezen, ook Brown en Showah & Wahloo, maar ik blader net zo lief filosofische boeken, architectuurboeken en economisch/libertarische stukjes door. Het maakt me niet zoveel uit, alleen zit m'n studie meer zelfstudie in de weg.
Nog nooit iets van gelezen.quote:Op woensdag 30 maart 2011 01:18 schreef Tem het volgende:
Dat zijn keuzes jongens. Brouwers is trouwens geweldig,
Ik heb zo'n ding ook thuis liggen.quote:Op woensdag 30 maart 2011 01:25 schreef SeanFerdi het volgende:
[..]
sinds ik een e-reader heb, kost het me niets meer.
en lees ik opeens gigantisch veel.
Heb jij Atlas Shrugged gelezen?quote:Op woensdag 30 maart 2011 01:25 schreef SeanFerdi het volgende:
[..]
sinds ik een e-reader heb, kost het me niets meer.
en lees ik opeens gigantisch veel.
Met welke schrijver valt hij te vergelijken?quote:Op woensdag 30 maart 2011 01:25 schreef Tem het volgende:
[..]
check het eens.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Jeroen_Brouwers
Geondoleerd, zo'n 1300 pagina's toch? Leest het een beetje prettig weg?quote:Op woensdag 30 maart 2011 01:28 schreef SeanFerdi het volgende:
[..]
ben ik in bezig, ben op dit moment op 15%. ben afgelopen weekend pas begonnen.
Beetje met Hermans wel vind ik. Nogal cynisch en humeurigquote:Op woensdag 30 maart 2011 01:27 schreef Morendo het volgende:
[..]
Met welke schrijver valt hij te vergelijken?
hoeveel pagina's weet ik niet, want hij werkt met andere getallen in het e-book. maar tot nu toe vind ik het prima te lezen, het leest niet zo snel als een random romannetje, maar het is prima te doen.quote:Op woensdag 30 maart 2011 01:29 schreef Morendo het volgende:
[..]
Geondoleerd, zo'n 1300 pagina's toch? Leest het een beetje prettig weg?
In dat genre: ken je Thomas Roosenboom ook? Vind ik wel een goede schrijver.quote:Op woensdag 30 maart 2011 01:31 schreef Tem het volgende:
[..]
Beetje met Hermans wel vind ik. Nogal cynisch en humeurig
Nog nooit iets van gelezen maar weet wel wie het is.quote:Op woensdag 30 maart 2011 01:33 schreef Morendo het volgende:
[..]
In dat genre: ken je Thomas Roosenboom ook? Vind ik wel een goede schrijver.
ja zo'n 100 jaar geleden.quote:Op woensdag 30 maart 2011 01:31 schreef Morendo het volgende:
Iemand hier de serie 'Twin Peaks' gezien? Ik ben nu bij de laatste aflevering van seizoen 2.
Die lui zijn gewoon niet goed wies. Dat heb je somsquote:Op woensdag 30 maart 2011 00:37 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Anarchy, State and Utopia toch?
Laat het du_ke niet horen, die is allergisch voor libertariers en utopia.
Vuurwapen jongens van jou zijn me verdorie toch een part slag hoor. Ik zit nog even dat topic door te lezen...quote:Op woensdag 30 maart 2011 08:13 schreef du_ke het volgende:
[..]
Die lui zijn gewoon niet goed wies. Dat heb je soms
De vuurwapentokkies sporen ook van geen enkele kant inderdaadquote:Op woensdag 30 maart 2011 08:25 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Vuurwapen jongens van jou zijn me verdorie toch een part slag hoor. Ik zit nog even dat topic door te lezen....
Ergens is het ook wel schattig natuurlijk, bijv. dat commentaar van truepositive, in elk topic de bijgoochem uithangen dat er geen links en rechts is, dat dat allemaal achterhaald is, maar dan wel wauwelen over die uitspraak van de founding fathers over het bezit van vuurwapens om politieke tirannie van de overheid te voorkomen. Zie je het al voor je zo'n stel BNW'ers van FOK! tot de tanden toe bewapend met AK-47s? Nou, dat wordt me toch een leuke tirannieloze samenleving...quote:Op woensdag 30 maart 2011 08:36 schreef du_ke het volgende:
[..]
De vuurwapentokkies sporen ook van geen enkele kant inderdaad. Allemaal ideologisch gewauwel om maar een geweer aan te mogen schaffen om een te kleine pik te compenseren. Bij dat volk moet je gewoon echt niet willen dat ze daadwerkelijk een geweer in handen krijgen
![]()
quote:Op woensdag 30 maart 2011 08:46 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ergens is het ook wel schattig natuurlijk, bijv. dat commentaar van truepositive, in elk topic de bijgoochem uithangen dat er geen links en rechts is, dat dat allemaal achterhaald is, maar dan wel wauwelen over die uitspraak van de founding fathers over het bezit van vuurwapens om politieke tirannie van de overheid te voorkomen. Zie je het al voor je zo'n stel BNW'ers van FOK! tot de tanden toe bewapend met AK-47s? Nou, dat wordt me toch een leuke tiranniekloze samenleving....
FOK! is het beste bewijs voor de stelling dat vrij vuurwapen bezit geen goede optie is.quote:Op woensdag 30 maart 2011 08:50 schreef Voorschrift het volgende:
Vrij bezig van vuurwapens is goed. Recht op zelfverdediging hiermee ook.
En dan niet tegen een of andere tirannie dictator in Nederland () maar gewoon de straatschoft om de hoek die je een mes op de keel wilt zetten om je een paar euro af te nemen, je wil verkrachten, of je winkel wil beroven.
Ja hoor, schiet jij anders effe een straatschoffie neer. Komt onze wereldvreemde held weer aanquote:Op woensdag 30 maart 2011 08:50 schreef Voorschrift het volgende:
Vrij bezig van vuurwapens is goed. Recht op zelfverdediging hiermee ook.
En dan niet tegen een of andere tirannie dictator in Nederland () maar gewoon de straatschoft om de hoek die je een mes op de keel wilt zetten om je een paar euro af te nemen, je wil verkrachten, of je winkel wil beroven.
Mm, ik weet niet. Ik denk dat het toch wel gecompliceerder ligt dan dat.quote:Op woensdag 30 maart 2011 08:58 schreef eriksd het volgende:
Achterlijk verlengstuk van je mannelijkheid, dat geilen op wapenbezit.
Ongetwijfeld, maar ik acht 50% van nederland al ongeschikt om met een een keukenmixer om te laten gaan, laat staan een vuurwapen.quote:Op woensdag 30 maart 2011 08:59 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Mm, ik weet niet. Ik denk dat het toch wel gecompliceerder ligt dan dat.
Cap his kneecaps biatch.quote:Op woensdag 30 maart 2011 08:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja hoor, schiet jij anders effe een straatschoffie neer. Komt onze wereldvreemde held weer aan
Amerika is er ook zoveel veiliger op geworden héquote:Op woensdag 30 maart 2011 08:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja hoor, schiet jij anders effe een straatschoffie neer. Komt onze wereldvreemde held weer aan
Dat dan weer wel, maar toch.quote:Op woensdag 30 maart 2011 09:00 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, maar ik acht 50% van nederland al ongeschikt om met een een keukenmixer om te laten gaan, laat staan een vuurwapen.
Rest van zijn leven in de WAO. Kost geld.quote:
Ja, en wat als ze dan komen aan sjouwen met een AK-47?quote:Op woensdag 30 maart 2011 09:01 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat dan weer wel, maar toch.
Hoeveel van die idioten lopen nu al wel niet rond met messen in hun binnenzak, er hoeft er maar een door te draaien en daar sta je dan met je vuisten en meer niet. Mij niet gezien.
Ja maar de meerderheid van "schietend" Nederland heeft anders psychiatrische slachtofferhulp nodig wanneer ze zo'n persoon doorzeven, dus dat schiet ook niet op qua kostenbesparing.quote:Op woensdag 30 maart 2011 09:01 schreef eriksd het volgende:
[..]
Rest van zijn leven in de WAO. Kost geld.
Ik heb het gewoon over handwapens, ik zie geen reden om AK's bij de buurtsuper te verkopen.quote:Op woensdag 30 maart 2011 09:02 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, en wat als ze dan komen aan sjouwen met een AK-47?
Gewoon helemaal niet schieten dus, politie bellen en wegrennen.quote:Op woensdag 30 maart 2011 09:02 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja maar de meerderheid van "schietend" Nederland heeft anders psychiatrische slachtofferhulp nodig wanneer ze zo'n persoon doorzeven, dus dat schiet ook niet op qua kostenbesparing.
Ja ik weet niet of jij ooit bedreigd bent, maar 't laatste wat je kan doen is even rustig je mobieltje pakken, een nummer intoetsen en ondertussen even snel de sokken er in zetten.quote:Op woensdag 30 maart 2011 09:03 schreef eriksd het volgende:
[..]
Gewoon helemaal niet schieten dus, politie bellen en wegrennen.
Ja, hoor hier in Nederland zijn we dan ook direct weer zo idealistisch dat we het met zijn allen bij handvuurwapentjes zouden houden.quote:Op woensdag 30 maart 2011 09:03 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik heb het gewoon over handwapens, ik zie geen reden om AK's bij de buurtsuper te verkopen.
Je kan toch karabijnen en machinegeweren gewoon verboden houden?quote:Op woensdag 30 maart 2011 09:04 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, hoor hier in Nederland zijn we dan ook direct weer zo idealistisch dat we het met zijn allen bij handvuurwapentjes zouden houden.
Bepaalde lieden claimen dat het inderdaad veiliger is geworden en halen allemaal vreemde interpretaties van statistieken erbij om hun 'gelijk' te halen.quote:Op woensdag 30 maart 2011 09:01 schreef eriksd het volgende:
[..]
Amerika is er ook zoveel veiliger op geworden héZo'n onwerkelijk debat vind ik het daar; de voorstanders zijn nagenoeg allemaal van die tea-party pipo's of wapenlobbyfiguren.
Telt praktijk ervaring ook?quote:Op woensdag 30 maart 2011 09:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Bepaalde lieden claimen dat het inderdaad veiliger is geworden en halen allemaal vreemde interpretaties van statistieken erbij om hun 'gelijk' te halen.
En daar houdt iedereen zich dan aan?quote:Op woensdag 30 maart 2011 09:05 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Je kan toch karabijnen en machinegeweren gewoon verboden houden?
Nee, want al die andere figuren die nu tussen acht plankjes liggen als gevolg van hun gunslinging-actie, zullen het niet met je eens zijn.quote:
Is het veiliger geworden? Werkelijk? Op de keper beschouwd zijn er nu in jouw praktijkvoorbeeld 2 ipv 1 wapenincidenten. Als men vervolgens met een dergelijk statistiekje om jouw mening vraagt en er is een 100% stijging te zien, weet ik jouw reactie alquote:
Oei, zo'n straalbezopen boer uit een of ander gat met een pistool in zn hand. Daar moet je toch niet aan denken?quote:Op woensdag 30 maart 2011 09:08 schreef eriksd het volgende:
En wat te denken van die dronken uitgaansjosti's met blaffers. Nee, danku.
Acht?quote:Op woensdag 30 maart 2011 09:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, want al die andere figuren die nu tussen acht plankjes liggen als gevolg van hun gunslinging-actie, zullen het niet met je eens zijn.
Waarom verpest jij nou gelijk weer mn ochtend met je wijsneuzerij? Het is zes.quote:
Here to help.quote:Op woensdag 30 maart 2011 09:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom verpest jij nou gelijk weer mn ochtend met je wijsneuzerij? Het is zes.
Veiliger niet, het was in Afrika, dat veilig noemen is sowieso hypocriet.quote:Op woensdag 30 maart 2011 09:07 schreef eriksd het volgende:
[..]
Is het veiliger geworden? Werkelijk? Op de keper beschouwd zijn er nu in jouw praktijkvoorbeeld 2 ipv 1 wapenincidenten. Als men vervolgens met een dergelijk statistiekje om jouw mening vraagt en er is een 100% stijging te zien, weet ik jouw reactie al
Dan niet, ik blijf er in geloven.quote:Op woensdag 30 maart 2011 09:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, want al die andere figuren die nu tussen acht plankjes liggen als gevolg van hun gunslinging-actie, zullen het niet met je eens zijn.
Ik voel helemaal niks voor een wapendragende samenleving. Wie daarop kickt die hoepelt maar lekker op naar de VS.
quote:Op woensdag 30 maart 2011 09:00 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, maar ik acht 50% van nederland al ongeschikt om met een een keukenmixer om te laten gaan, laat staan een vuurwapen.
Zuid-Afrika is een geheel andere situatie hè.quote:Op woensdag 30 maart 2011 09:10 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Veiliger niet, het was in Afrika, dat veilig noemen is sowieso hypocriet.
Maar toch, het werkte wel.
quote:
Doe jij dat maar. Wens je veel succes in of andere achterbuurt met je pistool op zak.quote:Op woensdag 30 maart 2011 09:11 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dan niet, ik blijf er in geloven.
Ik ga over 15 mins weg.quote:
De mafketels dus.quote:Op woensdag 30 maart 2011 09:16 schreef Ryan3 het volgende:
Die PVV'ers hoor je er eigenlijk niet veel over, het zijn vooral de libertariërs die het propageren en de BNW'ers (althans een deel daarvan) die het toejuichen en in the ol'US of A ook de trigger overhalen...
Dikke kak inderdaad.quote:Op woensdag 30 maart 2011 09:18 schreef betyar het volgende:
[..]
Dat zei je gisteren ja, heel de dag he....
En de wapengeile randdebielen die niet in het leger zitten gaan wel bij de politie. Maar amper-mbo-ers legaal een wapen geven en ze het recht geven het te gebruiken is dan wel weer prima.quote:Op woensdag 30 maart 2011 09:17 schreef betyar het volgende:
In dienst had je ook altijd van die wapengeile randdebielen, en maar stoer doen en richten met een wapen op mensen, "losse patronen zijn niet gevaarlijk". En dan heb je nog de personen die menen dat zo'n onschuldig uitziende kogel toch best wel meevalt als die je lichaam binnendringt.
Ja, en ik heb door alleen al de suggestie te wekken dat ik een wapen onder m'n colbert had menig neger op laten rotten zonder er zelf af te komen met kleerscheuren.quote:Op woensdag 30 maart 2011 09:11 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zuid-Afrika is een geheel andere situatie hè.
Mensen slapen daar met een vuurwapen onder het kussen, aldus mijn vrouw, die er paar jaar gewoond heeft.
Ja, waarbij zij opgemerkt dat ik die libertariërs ervan verdenk weliswaar voor vrij vuurwapenbezit te zijn, maar dat ze zelf nooit een vuurwapen van dichtbij hebben gezien (dienstplicht vaak S5) en dat ze ook te bang zijn om ermee te schieten, maar dat het gewoon past in hun ideologie. Blijven over de keurtroepen olv lavenderr en bastard om ons tegen de politieke tirannie van de PvdA te beschermen...quote:
Wat heeft het omgaan met een wapen nu weer te maken met het opleidingsniveau??quote:Op woensdag 30 maart 2011 09:20 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
En de wapengeile randdebielen die niet in het leger zitten gaan wel bij de politie. Maar amper-mbo-ers legaal een wapen geven en ze het recht geven het te gebruiken is dan wel weer prima.
Maar je begrijpt dat dat in Nederland een tikkeltje anders ligt allemaal, toch?quote:Op woensdag 30 maart 2011 09:23 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja, en ik heb door alleen al de suggestie te wekken dat ik een wapen onder m'n colbert had menig neger op laten rotten zonder er zelf af te komen met kleerscheuren.
Dat zeiden ze in de jaren 30 in Duitsland ookquote:
Ja, maar of het nou een armzalige neger is in Zuid-Afrika of een armzalig straatschoffie in Nederland, mensen blijven angstig voor een vuurwapen.quote:Op woensdag 30 maart 2011 09:24 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar je begrijpt dat dat in Nederland een tikkeltje anders ligt allemaal, toch?
Ja, alleen loopt dat straatschoffie naar de politie en word jij in de kraag gevat.quote:Op woensdag 30 maart 2011 09:25 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja, maar of het nou een armzalige neger is in Zuid-Afrika of een armzalig straatschoffie in Nederland, mensen blijven angstig voor een vuurwapen.
Niet wanneer ik zo'n ding mag dragen.quote:Op woensdag 30 maart 2011 09:26 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, alleen loopt dat straatschoffie naar de politie en word jij in de kraag gevat.
Nee, dan niet nee, maar dikke kans dat dat straatschoffie dus een AK-47 tevoorschijn tovert op het moment dat jij subtiel laat blijken dat jij zo'n juffertjesblaffer in de binnenzak van je colbertje hebt zitten.quote:Op woensdag 30 maart 2011 09:27 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Niet wanneer ik zo'n ding mag dragen.
Ik denk dat 90% van de (normale) bevolking hier niet eens een wapen durft te gebruiken.quote:Op woensdag 30 maart 2011 09:25 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja, maar of het nou een armzalige neger is in Zuid-Afrika of een armzalig straatschoffie in Nederland, mensen blijven angstig voor een vuurwapen.
Wellicht, maar datzelfde principe geld ook in Afrika en daar had ik er ook geen last van. Ja, of ik moest de verkeerde treffen en ik zat hier nu niet te typen, maar in mijn geval heb ik al m'n geld en bezittingen kunnen behouden in alle gevallen, zonder schram.quote:Op woensdag 30 maart 2011 09:28 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, dan niet nee, maar dikke kans dat dat straatschoffie dus een AK-47 tevoorschijn tovert op het moment dat jij subtiel laat blijken dat jij zo'n juffertjesblaffer in de binnenzak van je colbertje hebt zitten.
Mijn vrouw heeft moeten schieten als oefening in Zuid-Afrika.quote:Op woensdag 30 maart 2011 09:29 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik denk dat 90% van de (normale) bevolking hier niet eens een wapen durft te gebruiken.
Je weet het pas als je bedreigd word, of je redelijk rationeel kan blijven en kan reageren op een manier waarop je er goed vanaf komt, of je flipt, of je gaat in paniek alles afstaan.quote:Op woensdag 30 maart 2011 09:29 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik denk dat 90% van de (normale) bevolking hier niet eens een wapen durft te gebruiken.
Je moet de loop ook de andere kant op richten.quote:Op woensdag 30 maart 2011 09:30 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Mijn vrouw heeft moeten schieten als oefening in Zuid-Afrika.
Volgens mij liep ze een blauwoog op door de recoil.....
Die negers zijn een beetje arm over het algemeen, die straatschoffies hier leven in een rijk land, kunnen wel aan goed materiaal komen dan.quote:Op woensdag 30 maart 2011 09:29 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Wellicht, maar datzelfde principe geld ook in Afrika en daar had ik er ook geen last van. Ja, of ik moest de verkeerde treffen en ik zat hier nu niet te typen, maar in mijn geval heb ik al m'n geld en bezittingen kunnen behouden in alle gevallen, zonder schram.
En hoe kreeg ze dat voor elkaar?quote:Op woensdag 30 maart 2011 09:30 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Mijn vrouw heeft moeten schieten als oefening in Zuid-Afrika.
Volgens mij liep ze een blauwoog op door de recoil.....
Uit die loop komt zo'n gehandschoende vuist aan een veertje?quote:Op woensdag 30 maart 2011 09:31 schreef Picchia het volgende:
[..]
Je moet de loop ook de andere kant op richten.
Valt mee hoor, die "negers" zijn verbazend goed op de hoogte van dergelijke zaken. Als ze dat verstand nou eens in iets anders stopten dan mensen bedreigen, oplichten of als 'organisatie' misdaad voeren dan was er nog wat van te maken met die zooi.quote:Op woensdag 30 maart 2011 09:31 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Die negers zijn een beetje arm over het algemeen, die straatschoffies hier leven in een rijk land, kunnen wel aan goed materiaal komen dan.
Richten en recoil?quote:
Wat voor kermis was dat dan, of bedoel je een klein luchtbuksje met een luchtdruk waar je nog niet eens een blauwe plek van zou krijgen?quote:Op woensdag 30 maart 2011 09:34 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Richten en recoil?
Ik weet zelf ook niet, misschien vertelt ze de specifieke details later wel.
Ik heb zelf alleen ooit op de kermis een geweer afgeschoten, dus ik weet ook niet. In 1988 was dat.
In het land waar vrij vuurwapenbezit bestaat zouden ze met de aldus vergaarde kennis toch ook wel aan de bak kunnen komen?quote:Op woensdag 30 maart 2011 09:33 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Valt mee hoor, die "negers" zijn verbazend goed op de hoogte van dergelijke zaken. Als ze dat verstand nou eens in iets anders stopten dan mensen bedreigen, oplichten of als 'organisatie' misdaad voeren dan was er nog wat van te maken met die zooi.
Ach geef ze een paar tientjes en ze doen alles voor je denk ik ja.quote:Op woensdag 30 maart 2011 09:35 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
In het land waar vrij vuurwapenbezit bestaat zouden ze met de aldus vergaarde kennis toch ook wel aan de bak kunnen komen?
Met een wapen richten is al moeilijk, laats staan dat men in zo'n situatie het wapen onder controle kan houden en er nog een fatsoenlijk mee kan vuren. Op 10 meter met een Glock 17 is het al moeilijk om voor een ongeoefende schutter iets te raken op korte afstandquote:Op woensdag 30 maart 2011 09:30 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Je weet het pas als je bedreigd word, of je redelijk rationeel kan blijven en kan reageren op een manier waarop je er goed vanaf komt, of je flipt, of je gaat in paniek alles afstaan.
Nee, ik heb geen blauwoog opgelopen, mijn vrouw in Zuid-Afrika toen ze schietoefeningen moest doen.quote:Op woensdag 30 maart 2011 09:35 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Wat voor kermis was dat dan, of bedoel je een klein luchtbuksje met een luchtdruk waar je nog niet eens een blauwe plek van zou krijgen?
Het hoeft ook niet "bulls-eye" recht tussen de ogen, ik neem aan dat menig schoffie al wel rent na een paar schoten in de lucht. Of wellicht al bij het zien van het wapen.quote:Op woensdag 30 maart 2011 09:36 schreef betyar het volgende:
[..]
Met een wapen richten is al moeilijk, laats staan dat men in zo'n situatie het wapen onder controle kan houden en er nog een fatsoenlijk mee kan vuren. Op 10 meter met een Glock 17 is het al moeilijk om voor een ongeoefende schutter iets te raken op korte afstand
Dat is dan ook niet echt een geweer.quote:Op woensdag 30 maart 2011 09:37 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, ik heb geen blauwoog opgelopen, mijn vrouw in Zuid-Afrika toen ze schietoefeningen moest doen.
Ik schoot daar idd met een luchtbuks op een roosje dat een beetje heen en weer werd getrokken door één of ander mechaniekje.
Een Winchester met kijker misschien? Met een Winchester is de terugslag weer nihil.quote:Op woensdag 30 maart 2011 09:34 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Richten en recoil?
Ik weet zelf ook niet, misschien vertelt ze de specifieke details later wel.
Ik heb zelf alleen ooit op de kermis een geweer afgeschoten, dus ik weet ook niet. In 1988 was dat.
Je mag blij zijn dat je nog helder denkt om je wapen te gebruiken op de manier zoals jijzelf wilt. En vergeet niet: katten in het nauw.......quote:Op woensdag 30 maart 2011 09:38 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Het hoeft ook niet "bulls-eye" recht tussen de ogen, ik neem aan dat menig schoffie al wel rent na een paar schoten in de lucht. Of wellicht al bij het zien van het wapen.
Nou ja kijk, in zo'n land leven wij dus niet.quote:Op woensdag 30 maart 2011 09:36 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ach geef ze een paar tientjes en ze doen alles voor je denk ik ja.
Als je de politie een paar euro geeft om een zwerver af te tuigen doen ze 't ook, dus de criminelen zijn al helemaal makkelijk daar.
Nee idd, maar ik raakte wel ieder schot het roosje.quote:Op woensdag 30 maart 2011 09:39 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat is dan ook niet echt een geweer.
Ze is nu weg, maar zal vragen als ze terug is het uit te leggen.quote:Wat zegt je vrouw overigens erover?
Ok, daar heb je gelijk in, maar het voelt persoonlijk gewoon beter voor mezelf.quote:Op woensdag 30 maart 2011 09:41 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou ja kijk, in zo'n land leven wij dus niet.
Ook niet achter elke hoek zit een straatschoffie verscholen.
De kans op bedreigingen is voor circa 99% van de bevolking nihil.
Geweld: ik maak het alleen mee in de verbale variant en dan m.n. op dit forum.
Verkrachtingen, aanrandingen seksueel getinte delicten komen wel relatief veel voor, maar daders blijken voor het grootste deel bekenden te zijn van het slachtoffer.
Watte?quote:Op woensdag 30 maart 2011 09:42 schreef KoosVogels het volgende:
Ja jongens, Voorschrift knalt wel effe met kleine straatklootzakjes overhoopt met zn 9mmOnze maatschappij wordt niet veiliger door vrij wapenbezit.
Simpele conclusie uit jouw voorgaande postings.quote:
Ik heb niemand overhoop geknalt hoor, noch hier, noch in Afrika, noch in Azie, noch in Australie.quote:Op woensdag 30 maart 2011 09:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Simpele conclusie uit jouw voorgaande postings.
Ik weet niet of zij dat precies weet hoor, maar ik zal het aan haar vragen. Misschien post ze dat dan vanmiddag of vanavond. (Voor haar is het ook al lang geleden 1992-1994, dacht ik).quote:Op woensdag 30 maart 2011 09:39 schreef betyar het volgende:
[..]
Een Winchester met kijker misschien? Met een Winchester is de terugslag weer nihil.
Nee, I know. Maar je wekt de indruk dat wel graag te willen om jezelf te verdedigen.quote:Op woensdag 30 maart 2011 09:45 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik heb niemand overhoop geknalt hoor, noch nier noch in Afrika.
Nee, niet te willen, maar te kunnen.quote:Op woensdag 30 maart 2011 09:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, I know. Maar je wekt de indruk dat wel graag te willen om jezelf te verdedigen.
Een blaffer in de binnenzak van je colbert?quote:Op woensdag 30 maart 2011 09:43 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ok, daar heb je gelijk in, maar het voelt persoonlijk gewoon beter voor mezelf.
Ga Wilders beschermen, oh nee die laten het wapen open en bloot in de auto liggen.quote:Op woensdag 30 maart 2011 09:46 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Een blaffer in de binnenzak van je colbert?
Of in een holster achter je colbert voor een grotere; ja.quote:Op woensdag 30 maart 2011 09:46 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Een blaffer in de binnenzak van je colbert?
Maar toch niet als je al die zakenreizen doet; ik bedoel een wapen kun je niet meenemen in een vliegtuig, lijkt me...?quote:Op woensdag 30 maart 2011 09:47 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Of in een holster achter je colbert voor een grotere; ja.
En steekwapens.quote:Op woensdag 30 maart 2011 09:48 schreef remlof het volgende:
Vuurwapens zouden gewoon verboden moeten worden, behalve voor politie en leger.
Goeiemorgen.
Correct.quote:Op woensdag 30 maart 2011 09:48 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar toch niet als je al die zakenreizen doet; ik bedoel een wapen kun je niet meenemen in een vliegtuig, lijkt me...?
quote:Op woensdag 30 maart 2011 09:43 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ok, daar heb je gelijk in, maar het voelt persoonlijk gewoon beter voor mezelf.
Zie edit, of in check-in baggage na declaratie van goederen.quote:
O, ja, gewoon declareren en dan meenemen, in een vliegtuig?quote:Op woensdag 30 maart 2011 09:50 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Zie edit, of in check-in baggage na declaratie van goederen.
quote:Op woensdag 30 maart 2011 09:50 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Zie edit, of in check-in baggage na declaratie van goederen.
Of ik 'm zou dragen elke dag is een tweede, maar het zou wel fijn zijn dat je je eigen wapen mocht hebben, ook voor eventuele reizen.quote:
Niet in je handbagage nee.quote:Op woensdag 30 maart 2011 09:51 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
O, ja, gewoon declareren en dan meenemen, in een vliegtuig?
In een vliegtuig?quote:Op woensdag 30 maart 2011 09:51 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Of ik 'm zou dragen elke dag is een tweede, maar het zou wel fijn zijn dat je je eigen wapen mocht hebben, ook voor eventuele reizen.
Nee, je mag messen ook wel in het vliegtuig in je bagage hebben.quote:Op woensdag 30 maart 2011 09:52 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
In een vliegtuig?
Is dat niet de kat op het spek binden?
Daar hebben we Voorschrift, wandelend door de straten van Lutjebroekquote:Op woensdag 30 maart 2011 09:51 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Of ik 'm zou dragen elke dag is een tweede, maar het zou wel fijn zijn dat je je eigen wapen mocht hebben, ook voor eventuele reizen.
Ja, check-in bagage. Niet handbagage.quote:
O, ja?quote:Op woensdag 30 maart 2011 09:53 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee, je mag messen ook wel in het vliegtuig in je bagage hebben.
"Do you feel lucky? Punk."quote:Op woensdag 30 maart 2011 09:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Daar hebben we Voorschrift, wandelend door de straten van Lutjebroek![]()
[ afbeelding ]
Ik denk dat de gemiddelde wapendragende armoedzaaier eerder de trekker overhaalt dan jij trouwens.quote:Op woensdag 30 maart 2011 09:54 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
"Do you feel lucky? Punk."
Wollah, ieck schnell renn weg, hij hief gewier, ieszh enggg!
quote:Op woensdag 30 maart 2011 09:54 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
O, ja?
Dat wist ik niet.
Laatste keer 2003 gevlogen.
quote:Strict rules apply to the transport of guns and other firearms on aircraft. In general, you cannot travel with any kind of firearm in your carry-on baggage. Instead, you must check firearms in containers approved by the Transportation Security Administration, or TSA.
The only exception to this rule is for law enforcement personnel, who must undergo thorough training and meet certain requirements to carry firearms on aircraft.
In addition to the TSA rules, each airline has its own policy regarding firearms. Check with your airline before traveling to avoid confusion and delays.
Dus daar zitten gewoon blaffers in?quote:Op woensdag 30 maart 2011 09:53 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja, check-in bagage. Niet handbagage.
Je weet wel, die grote koffers waar niemand bij kan en mag.
Ik ben verder aan het googlen, hang on.quote:Op woensdag 30 maart 2011 09:57 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wtf....
Maar dat is in de VS?
Of overal?
quote:Checked Baggage
Many prohibited carry-on items can be checked in as long as they cannot cause harm when securely packed. This includes all sporting goods such as spear guns, bows and arrows; self-defense items like nunchakus, throwing stars and stun guns; and tools like axes, cattle prods and crowbars. Airlines may levy extra charges for large equipment. (United Airlines allows hockey equipment at no charge if it meets weight and length restrictions, for example, but vaulting poles cost extra.)
Exceptions
If a weapon or its ingredients can explode even when untouched by human hands, then it cannot be transported on any part of the plane. Some examples are blasting caps, flares, dynamite, gunpowder, gas torches, fuels and aerosols (except for small quantities of personal toiletries).
Firearms
You can carry on firearms and ammunition only if you are a law enforcement officer who meets the requirements of Title 49 of the Code of Federal Regulations. Otherwise, you must declare during check-in that you are transporting guns inside luggage. The firearm must be unloaded and locked in a hard-sided case. Provide the security officer with a means of opening the case. Store bullets in cases designed for them, but do not keep ammunition in magazines or clips unless they completely enclose the ammo.
Lijkt me bizar dat je een AK-47 meeneemt, dat even declareert en dan gewoon mag doorlopen...quote:Op woensdag 30 maart 2011 09:58 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik ben verder aan het googlen, hang on.
Zo werkt het wel.quote:Op woensdag 30 maart 2011 09:59 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Lijkt me bizar dat je een AK-47 meeneemt, dat even declareert en dan gewoon mag doorlopen....
quote:Op woensdag 30 maart 2011 09:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Daar hebben we Voorschrift, wandelend door de straten van Lutjebroek![]()
[ afbeelding ]
Zoals Hexagon zegt, bij Ajax zal het hoogstwaarschijnlijk wel gaan krullen.quote:Op woensdag 30 maart 2011 10:02 schreef KoosVogels het volgende:
Onbegrijpelijk dat ze Hillen hebben laten zitten.
Lekker is dat.quote:
Als je wilt stikken of doodvriezen in the process dan kan dat ja.quote:Op woensdag 30 maart 2011 10:09 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Lekker is dat.
En als ik dan gewoon declareer en ik kan tijdens de vlucht in dat ruim komen dan kan ik die plane gewoon kapen en in een enorm flatgebouw laten neerstorten.
Dat dat kan... in de VS...
Daar ben je toch niet verbaasd over, hoop ik?quote:Op woensdag 30 maart 2011 10:02 schreef KoosVogels het volgende:
Onbegrijpelijk dat ze Hillen hebben laten zitten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |