Dat zeiden ze in de jaren 30 in Duitsland ookquote:
Ja, maar of het nou een armzalige neger is in Zuid-Afrika of een armzalig straatschoffie in Nederland, mensen blijven angstig voor een vuurwapen.quote:Op woensdag 30 maart 2011 09:24 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar je begrijpt dat dat in Nederland een tikkeltje anders ligt allemaal, toch?
Ja, alleen loopt dat straatschoffie naar de politie en word jij in de kraag gevat.quote:Op woensdag 30 maart 2011 09:25 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja, maar of het nou een armzalige neger is in Zuid-Afrika of een armzalig straatschoffie in Nederland, mensen blijven angstig voor een vuurwapen.
Niet wanneer ik zo'n ding mag dragen.quote:Op woensdag 30 maart 2011 09:26 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, alleen loopt dat straatschoffie naar de politie en word jij in de kraag gevat.
Nee, dan niet nee, maar dikke kans dat dat straatschoffie dus een AK-47 tevoorschijn tovert op het moment dat jij subtiel laat blijken dat jij zo'n juffertjesblaffer in de binnenzak van je colbertje hebt zitten.quote:Op woensdag 30 maart 2011 09:27 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Niet wanneer ik zo'n ding mag dragen.
Ik denk dat 90% van de (normale) bevolking hier niet eens een wapen durft te gebruiken.quote:Op woensdag 30 maart 2011 09:25 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja, maar of het nou een armzalige neger is in Zuid-Afrika of een armzalig straatschoffie in Nederland, mensen blijven angstig voor een vuurwapen.
Wellicht, maar datzelfde principe geld ook in Afrika en daar had ik er ook geen last van. Ja, of ik moest de verkeerde treffen en ik zat hier nu niet te typen, maar in mijn geval heb ik al m'n geld en bezittingen kunnen behouden in alle gevallen, zonder schram.quote:Op woensdag 30 maart 2011 09:28 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, dan niet nee, maar dikke kans dat dat straatschoffie dus een AK-47 tevoorschijn tovert op het moment dat jij subtiel laat blijken dat jij zo'n juffertjesblaffer in de binnenzak van je colbertje hebt zitten.
Mijn vrouw heeft moeten schieten als oefening in Zuid-Afrika.quote:Op woensdag 30 maart 2011 09:29 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik denk dat 90% van de (normale) bevolking hier niet eens een wapen durft te gebruiken.
Je weet het pas als je bedreigd word, of je redelijk rationeel kan blijven en kan reageren op een manier waarop je er goed vanaf komt, of je flipt, of je gaat in paniek alles afstaan.quote:Op woensdag 30 maart 2011 09:29 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik denk dat 90% van de (normale) bevolking hier niet eens een wapen durft te gebruiken.
Je moet de loop ook de andere kant op richten.quote:Op woensdag 30 maart 2011 09:30 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Mijn vrouw heeft moeten schieten als oefening in Zuid-Afrika.
Volgens mij liep ze een blauwoog op door de recoil.....
Die negers zijn een beetje arm over het algemeen, die straatschoffies hier leven in een rijk land, kunnen wel aan goed materiaal komen dan.quote:Op woensdag 30 maart 2011 09:29 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Wellicht, maar datzelfde principe geld ook in Afrika en daar had ik er ook geen last van. Ja, of ik moest de verkeerde treffen en ik zat hier nu niet te typen, maar in mijn geval heb ik al m'n geld en bezittingen kunnen behouden in alle gevallen, zonder schram.
En hoe kreeg ze dat voor elkaar?quote:Op woensdag 30 maart 2011 09:30 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Mijn vrouw heeft moeten schieten als oefening in Zuid-Afrika.
Volgens mij liep ze een blauwoog op door de recoil.....
Uit die loop komt zo'n gehandschoende vuist aan een veertje?quote:Op woensdag 30 maart 2011 09:31 schreef Picchia het volgende:
[..]
Je moet de loop ook de andere kant op richten.
Valt mee hoor, die "negers" zijn verbazend goed op de hoogte van dergelijke zaken. Als ze dat verstand nou eens in iets anders stopten dan mensen bedreigen, oplichten of als 'organisatie' misdaad voeren dan was er nog wat van te maken met die zooi.quote:Op woensdag 30 maart 2011 09:31 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Die negers zijn een beetje arm over het algemeen, die straatschoffies hier leven in een rijk land, kunnen wel aan goed materiaal komen dan.
Richten en recoil?quote:
Wat voor kermis was dat dan, of bedoel je een klein luchtbuksje met een luchtdruk waar je nog niet eens een blauwe plek van zou krijgen?quote:Op woensdag 30 maart 2011 09:34 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Richten en recoil?
Ik weet zelf ook niet, misschien vertelt ze de specifieke details later wel.
Ik heb zelf alleen ooit op de kermis een geweer afgeschoten, dus ik weet ook niet. In 1988 was dat.
In het land waar vrij vuurwapenbezit bestaat zouden ze met de aldus vergaarde kennis toch ook wel aan de bak kunnen komen?quote:Op woensdag 30 maart 2011 09:33 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Valt mee hoor, die "negers" zijn verbazend goed op de hoogte van dergelijke zaken. Als ze dat verstand nou eens in iets anders stopten dan mensen bedreigen, oplichten of als 'organisatie' misdaad voeren dan was er nog wat van te maken met die zooi.
Ach geef ze een paar tientjes en ze doen alles voor je denk ik ja.quote:Op woensdag 30 maart 2011 09:35 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
In het land waar vrij vuurwapenbezit bestaat zouden ze met de aldus vergaarde kennis toch ook wel aan de bak kunnen komen?
Met een wapen richten is al moeilijk, laats staan dat men in zo'n situatie het wapen onder controle kan houden en er nog een fatsoenlijk mee kan vuren. Op 10 meter met een Glock 17 is het al moeilijk om voor een ongeoefende schutter iets te raken op korte afstandquote:Op woensdag 30 maart 2011 09:30 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Je weet het pas als je bedreigd word, of je redelijk rationeel kan blijven en kan reageren op een manier waarop je er goed vanaf komt, of je flipt, of je gaat in paniek alles afstaan.
Nee, ik heb geen blauwoog opgelopen, mijn vrouw in Zuid-Afrika toen ze schietoefeningen moest doen.quote:Op woensdag 30 maart 2011 09:35 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Wat voor kermis was dat dan, of bedoel je een klein luchtbuksje met een luchtdruk waar je nog niet eens een blauwe plek van zou krijgen?
Het hoeft ook niet "bulls-eye" recht tussen de ogen, ik neem aan dat menig schoffie al wel rent na een paar schoten in de lucht. Of wellicht al bij het zien van het wapen.quote:Op woensdag 30 maart 2011 09:36 schreef betyar het volgende:
[..]
Met een wapen richten is al moeilijk, laats staan dat men in zo'n situatie het wapen onder controle kan houden en er nog een fatsoenlijk mee kan vuren. Op 10 meter met een Glock 17 is het al moeilijk om voor een ongeoefende schutter iets te raken op korte afstand
Dat is dan ook niet echt een geweer.quote:Op woensdag 30 maart 2011 09:37 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, ik heb geen blauwoog opgelopen, mijn vrouw in Zuid-Afrika toen ze schietoefeningen moest doen.
Ik schoot daar idd met een luchtbuks op een roosje dat een beetje heen en weer werd getrokken door één of ander mechaniekje.
Een Winchester met kijker misschien? Met een Winchester is de terugslag weer nihil.quote:Op woensdag 30 maart 2011 09:34 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Richten en recoil?
Ik weet zelf ook niet, misschien vertelt ze de specifieke details later wel.
Ik heb zelf alleen ooit op de kermis een geweer afgeschoten, dus ik weet ook niet. In 1988 was dat.
Je mag blij zijn dat je nog helder denkt om je wapen te gebruiken op de manier zoals jijzelf wilt. En vergeet niet: katten in het nauw.......quote:Op woensdag 30 maart 2011 09:38 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Het hoeft ook niet "bulls-eye" recht tussen de ogen, ik neem aan dat menig schoffie al wel rent na een paar schoten in de lucht. Of wellicht al bij het zien van het wapen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |