abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_94659835
Waar at jij vandaag, (eer-)gisteren, ergens deze week?

Is dat restaurant met de michelinster, het simpele eetcafé of je lokale chinees een aanrader of zou je het liefst de tijd willen terugdraaien zodat je een andere keus had kunnen maken omdat het er zo walgelijk was?

Voor de langere verslagen kun je terecht in de topics van het restaurant zelf, of open er een .

Waar?
Wanneer?
Wat at je?
Impressie?
Kosten?
Cijfer?


Alle verslagen in een overzicht:

Deel 1
Deel 2
Deel 3

[ Bericht 11% gewijzigd door YoshiBignose op 26-03-2011 23:59:57 ]
Facts don't care about your feelings
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 26 maart 2011 @ 23:59:14 #2
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_94660067
Alle verslagen in een overzicht :+
Deel 1
Deel 2
Deel 3

Deel 4 volgt binnenkort wel eens
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zondag 27 maart 2011 @ 00:10:24 #3
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_94660568
We hebben de laatste recensie dus in het vorige topic staan. :)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_94769800
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 23:59 schreef borisz het volgende:
Alle verslagen in een overzicht :+
Deel 1
Deel 2
Deel 3

Deel 4 volgt binnenkort wel eens
Ze linken niet goed door naar jouw posten. Of doet hij dat hier bij mij niet goed?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 29 maart 2011 @ 18:21:34 #5
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_94770246
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 18:11 schreef Phoenixbirdy het volgende:

[..]

Ze linken niet goed door naar jouw posten. Of doet hij dat hier bij mij niet goed?
Hangt van browser af. Deze moeten het wel doen :). Dit zijn de linkjes oude stijl en die werken prima.

Deel 1
Deel 2
Deel 3
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_94770624
Ja, zo doen ze het wel. Goed zo, staan die ook op pagina 1. :)
pi_94779897
Waar? Sirtaki in Enschede
Wanneer? Vorige week woensdag, 23-03
Wat at je? Vooraf: champignons in roomsaus (vriendin: feta in bladerdeeg), hoofdgerecht: daghap spies met varkenshaas en gyros (vriendin: daghap bifteki en gyros)
Impressie? Eten helemaal prima. Zowel de voor- als hoofdgerechten waren erg lekker. De bediening was echter matig. Bij het ophalen van de borden van het voorgerecht werd niet gevraagd of we nog iets wilden drinken, hoewel de glazen leeg waren, en ook bij het brengen van het hoofdgerecht werd dit niet gevraagd, en was de ober zo snel weg dat ik bij de bar om drinken heb moeten vragen. Bij het weghalen van de borden van het hoofdgerecht werd eveneens niets gezegd, en ook niet gevraagd of we de dessertkaart nog in wilden zien. Na een kwartier tevergeefs gewacht te hebben zijn we maar gaan betalen en ergens anders een ijsje gaan halen.
Kosten? voorgerecht 5.00/5.50, daghap 9.50; totaal betaald +/- 34 euro
Cijfer? 8 voor het eten, een 6 voor de bediening (en dit vooral ook, omdat anderen wél gevraagd werd of ze nog iets wilden drinken / de dessertkaart wilden zien)
♥ scars make us who we are ♥
  Moderator / Redactie Sport zondag 3 april 2011 @ 21:04:05 #8
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_94995273
Vorig jaar hadden we bij het Restaurant gedeelte gegeten. Nu bij het Grand Cafe Kruiten te IJmuiden het is 1 pand met twee eetgelegenheden.
Ik begon met een krokettentrio van Holtkamp. Een kaas, rund en garnalenkroket.

Was erg lekker alleen merkte ik dat ik geen fan ben van de kaaskroket. Maar dat had niets met de bereiding te maken.
Moeders had de champignons

Best lekker, alleen dat brood :').
Broertje had de uiensoep. Staat niet op de foto was ook prima,

Als hoofdgerecht had ik en mijn broertje het trio van Varkenshaas, Ossenhaas en kalfsvlees in de champignonsaus

Mals vlees, prima verder. Niet veel op en aanmerkingen. Daarbij aardappel en een broccoli iets. Broccoli krijg ik niet naar binnen dus heb ik niet geprobeerd :P. Erbij werden er ook nog een simpele salade en patatten geserveerd.
Moeders had de gebakken scholfilet met pittige salsa

Vis was prima. De salsa was iets te hollands pittig, kortom kon wel wat meer pit gebruiken.
Ik ben niet zo van de desserts, ik gebruik een Irish Coffee. Als een toko geen goede Irish Coffee neer kan zetten moet je er sowieso nooit gaan eten. Dat is mijn ‘stelregel’. Die test is goed afgelegd :+. Ma had een Machiatto en mijn broertje nog wel een echt dessert. Een sorbet met drie bollen ijs, aardbeiensaus en slagroom.
Eten: degelijk prima. Niet hoogstaand, wel goed.
Bediening: personeel kwam niet heel snugger over.
Verder gezellige avond gehad :). Nog wel een pluspuntje voor hun bierkaart. Leuk als je keuze hebt uit verschillende speciaalbieren. Kosten geen idee heb de rekening niet gezien.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zondag 3 april 2011 @ 21:24:08 #9
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_94996899
Leuk, Borisz en vooral leuk omdat je foto's heb gemaakt. ^O^
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_94997106
Goede foto's borisz :Y
pi_94997540
Kaas is het lekkerst juist }:|
  zondag 3 april 2011 @ 21:34:49 #12
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_94997720
quote:
12s.gif Op zondag 3 april 2011 21:32 schreef Bluezz het volgende:
Kaas is het lekkerst juist }:|
Nee hoor. De garnalencroquetten van Holtkamp zijn onovertroffen. :9
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator / Redactie Sport zondag 3 april 2011 @ 21:35:19 #13
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_94997759
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 21:34 schreef golfer het volgende:

[..]

Nee hoor. De garnalencroquetten van Holtkamp zijn onovertroffen. :9
Eens. ;). Die was het lekkerst. :Y
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_95009355
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 21:04 schreef borisz het volgende:
Ik ben niet zo van de desserts, ik gebruik een Irish Coffee. Als een toko geen goede Irish Coffee neer kan zetten moet je er sowieso nooit gaan eten. Dat is mijn ‘stelregel’.
Da's wel een beetje te laat dan als je na het eten gaat kijken of je er wel of niet moet eten :7

Maar leuke review ^O^
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_95051871
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 21:04 schreef borisz het volgende:
Ik begon met een krokettentrio van Holtkamp. Een kaas, rund en garnalenkroket.
[ afbeelding ]
Was erg lekker alleen merkte ik dat ik geen fan ben van de kaaskroket. Maar dat had niets met de bereiding te maken.
Wow, is dat 1 voorgerecht? Ik zou dan al half volzitten.

Waar? Humphrey's in Breda
Wanneer? gisteren, met een vriendin

Wat at je?
Uiteraard het 3 gangen keuzemenu.

Vitello tonnato: zacht gegaarde kalfsmuis met tonijnmayonaise, pommes julienne en tomaatjes.
Op een rechthoekig bord. De bekende variant van de carpaccio. Het vlees was heel lekker. Daar zou ik nog wel een bordje van lusten. Met de tonijnmayo smolt het bijna weg op je tong. De pommes julienne moet je zien als die kinderchips, in de vorm van mini-frietjes. Wel lekker, maar niet in combinatie met dit gerecht. Eigenlijk was het geen pluspunt voor de smaak. Hetzelfde geldt voor de cherrytomaatjes. Omdat dit te scherp was in combinatie met het gerecht zelf.

Black tiger garnalen met Thaise curry en gebakken noedels.
In een groot, diep bord met een forse rand. Wat je eigenlijk dwong om je ellebogen op ongeveer 90 graden van je lichaam te houden. Enigzins onhandig. Mijn vriendin had hetzelfde bord, maar wel een stuk leger. Die van mij lag flink vol. Bovenop lagen een stuk of 7 flinke garnalen aan een houten stokje. Naturel gekruid, zodat je nog kon kiezen of je de curry wilde gebruiken of niet. Ik hou wel van kruiden en saus, dus ik heb dat wel gedaan. De curry was namelijk weer zoals een curry hoort te zijn. Het nadeel was de groenten. Ik denk dat ik zo'n 30 halve paddestoelen heb geteld. En verder enkele groene groenten. Totaal uit verhouding met de rest van het gerecht en daarom alleen een aanrader als je 'paddo'fan bent. De noedels in combo met de rest was natuurlijk wel goed.
Net zoals bij mijn vorige review van Humphrey's in Tilburg (oktober), kregen we een bakje frietjes (goed, flink van opgeschept), een bakje salade met wat stukjes ei, komkommer en tomaat (maar nu helaas zonder lekkere dressing), en dit keer witte asperges (niet van gegeten, maar zag er prima uit).

Chocoladefondant met witte chocolademousse en pure chocolade-ijs.
Weer op een rechthoekig bord. Fondant, dat blijft toch lekker, hoor. Maar na mijn grote gerecht bleek met name de fondant toch echt te machtig. Zo heb ik er flink wat van laten staan, en dat vond ik eigenlijk niet leuk. Het pure chocolade ijs en de chocolademouse gleden een stuk makkelijker naar binnen. Lekker.

Impressie?
Leuk om eens in een andere vestiging te eten. Van buiten ziet het er in Breda poepsjiek uit. Alsof het veel luxer en duurder zou zijn dan dat het is. Wel grappig. Een leuke touch zijn de potten kruiden en specerijen bij de ramen. Nadeel van dit filiaal is het gebrek aan licht. Ook al is het nog licht buiten, het lijkt net alsof je al een een donker cafe zit. Zeker als je niet bij het raam zit, zoals wij nu. Voordeel aan onze kant waren de lekkere banken met grote, pluizige 'knuffel'kussens. Meenemen voor thuis op de bank.
De bediening liet een steekje vallen door onze buren eerder het hoofdgerecht te brengen. Ze hadden namelijk toevallig hetzelfde besteld, maar wij eerder. Waardoor er een lang gat viel tussen de gerechten en we tussendoor maar extra om wat drinken hebben gevraagd. Verder deden ze gewoon gewoon, en dat vinden wij altijd wel prima.

Kosten?
Mijn vriendin had een kadobon, dus we waren all incl. allebei 12 euro kwijt. Veel bijzonders hebben we niet gedronken, 2x spa blauw, 2x verse jus, 2x thee.

Cijfer?
De gerechten en service vielen me in verhouding tot Tilburg tegen. Alleen weet ik niet meer wat ik daarvoor had gegeven. Ik zit nu dus ergens tussen de voldoende en de matig.
  zaterdag 23 april 2011 @ 22:04:39 #16
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_95899868
Naar aanleiding van de Lentekriebels-actie van Diningcity (2 personen eten voor de prijs van 1) besloten een het trendy Restaurant Orbit een keer uit te proberen.Het was dusdanig lekker weer dat we gewoon buiten op het terras terecht konden.


Orbit hanteert een eenvoudige Aziatische kaart met fingerfood-happen waarbij het de bedoeling is dat alles samen aan tafel gedeeld wordt.
Als starter namen we eerst een schaal met sashimi. Superverse stukjes zalm, tonijn, gamba's, cocquilles, tarbot en inktvis.


Daarna namen we een combinatie van kleine warme hapjes:


Onze hoofdgerechten bestonden uit gestoomde tarbot en Szechuean ossenhaasrolletjes vergezeld door gewokte seizoensgroentes en nasi goreng:


Als dessert namen we allebei een sgroppino:


Heerlijk om op 23 april gewoon lekker op een terras aan het strand te kunnen eten en de zon in de zee te zien zakken:


Lekker voedsel, attente bediening en mooie omgeving.
We komen zeker nog wel eens terug bij dit op fietsafstand van ons huis gelegen restaurant.

Inclusief een fles Chardonnay waren we samen 75,50 euro kwijt.

Prijs/kwaliteit: 8
Bediening: 8
Entourage en omgeving: 10!
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_95900677
Ziet er lekker, maar toch redelijk simpel uit. Ach, er gaat niks boven een lekker rauw stukje zalm hmmmmmm :9
Facts don't care about your feelings
pi_95905316
quote:
4s.gif Op zaterdag 23 april 2011 22:04 schreef golfer het volgende:
...en inktvis.
[ afbeelding ]
Waren die stukjes rubber ook lekker? :X

Waar? http://www.charliechiu.nl/diner.html op het centraal station in Utrecht.
Wanneer? met een vriendin en m'n broertje

Wat at je?
Chinese Gon bao kip in een box.
Ik dronk er vruchtenthee bij.

Blijkbaar zijn deze mensen niet goed in bestellingen opnemen. De groenten die wij drieën hadden klopten niet bij wat we besteld hadden. Sommige groenten zaten bij de ander in het bakje. Daarnaast kreeg iemand van ons een bord terwijl ze een box had besteld. Vaag!
Wat ik kreeg was trouwens wel lekker. Gewoon wat je standaard bij de 'wokboer' krijgt. Toch altijd apart dat je zo vol kan zitten van zo'n klein uitziend bakje.

Bij de thee had ik keuze uit verschillende lekkere smaken. Wel jammer dat ze geen zoetjes hadden.

Impressie?
Zoals ik al zei vrij standaard. Maar wel snel klaar en dat is wel prettig op het station. En het is weer wat anders dan die eeuwige friet op t station.
Er was wel inzet getoont om het een soort restaurantje te maken op deze plek Ik moet zeggen dat dit goed gelukt is. De bank is goedgekeurd.
Opletten bij het opnemen/klaarmaken van de bestelling is nog een leerpunt voor deze wok.

Kosten?
5,25 Euro voor mijn box. De thee kostte een paar euro.

Cijfer?
Toch best knap om zoiets makkelijks nog niet goed te doen. Ergens tussen de matig en voldoende.
pi_95906144
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2011 23:10 schreef Phoenixbirdy het volgende:

Review
Leuk om een ander filiaal te zien! Als het goed is waren het trouwens schorseneren bij de maaltijd en geen asperges. Hebben ze daar nog wel dikke friet of ook vervangen door de franse frietjes?
♥ scars make us who we are ♥
  zondag 24 april 2011 @ 00:58:44 #20
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_95906386
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 00:23 schreef Phoenixbirdy het volgende:

Waren die stukjes rubber ook lekker? :X

Goed gesneden rauwe inktvis-sashimi is niet rubberachtig, maar supermals.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_95906504
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 00:50 schreef Mama_Mia het volgende:

[..]

Leuk om een ander filiaal te zien! Als het goed is waren het trouwens schorseneren bij de maaltijd en geen asperges. Hebben ze daar nog wel dikke friet of ook vervangen door de franse frietjes?
Dat zou kunnen. De friet was een gewone (Nederlandse), dus geen Belgische en ook geen Franse. ;)

quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 00:58 schreef golfer het volgende:

[..]

Goed gesneden rauwe inktvis-sashimi is niet rubberachtig, maar supermals.
Die moet ik dan nog tegenkomen. Maar die moeten ze me dan wel gratis aanbieden, want ik denk dat ik ze nooit meer ergens durf te bestellen.

Sgroppino is trouwens the bomb. :9
pi_95908227
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 01:02 schreef Phoenixbirdy het volgende:

[..]

Dat zou kunnen. De friet was een gewone (Nederlandse), dus geen Belgische en ook geen Franse. ;)
Ah okej :Y ze zeiden namelijk toen ik laatst bij Humphreys was dat ze de friet hadden vervangen van belgische naar franse, omdat de mensen dat lekkerder vonden. Was uit een enquete gekomen oid. Ik vind het echt totaal niks :{ Die dikke belgische friet was zo lekker :9
♥ scars make us who we are ♥
pi_95911621
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 00:23 schreef Phoenixbirdy het volgende:

[..]

Waar? http://www.charliechiu.nl/diner.html op het centraal station in Utrecht.

Aaaah Charlie Chiu :D Ik haal daar wel eens die siu mai uit de automaat haha, is weer eens wat anders dan een frikandel bij de Febo. :)

quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 00:58 schreef golfer het volgende:

[..]

Goed gesneden rauwe inktvis-sashimi is niet rubberachtig, maar supermals.
Inderdaad mals. Volgens mij wordt inktvis-sashimi wel vaak gekookt en is dus niet "echt" rauw.
Facts don't care about your feelings
pi_95914906
Net als Golfer ben ik naar een restaurant gegaan n.a.v. 'Lentekriebels'. Ging samen met mn 3 zusjes, 4 aten voor de prijs van 2. Heb helaas (sorry) geen foto's. Restaurant was Bora Bora, aan het strand van Scheveningen. Het was heerlijk weer en bij aankomst zei een meisje dat ze een leuk plekje voor ons had gereserveerd. We werden naar een tafeltje op het strand gebracht en zaten zo naast het wandelpad waar we veel mensen konden kijken 8-) en dichtbij de mensen die op het strand lagen. Mooie parasol erboven en een lekker briesje. We bestelden eerst wat drinken. Daarna moesten we uit de fingerfood/tapas kaart een voorgerecht kiezen.
We namen:
- spinaziekaaskroketjes met aïoli :9
- filoshrimps met chilisaus
- spaanse gehaktballetjes in pittige tomatensaus
- mandje brood met roomboter en aïoli
Lekker gedeeld en was een behoorlijk voorgerecht. Toen het hoofdgerecht;
ik had Bora's bio burger, een dikke medium gebakken burger met bacon, kaas, tomaat en rode ui. Buiten dat de burger veels te dik was (veel!) vond ik het ook niet zo lekker. Ik hou blijkbaar niet van dikke burgers. Heb helaas een paar happen op en verder wat van mijn frietjes gegeten die naar croky bolognese smaakten en dat was wel lekker ;). het broodje was van een of andere bekende bakker en die doopte ik in de aïoli :)

zusjes hadden;
- flinke rumpsteak met boter, roerbakgroenten en een gepofte aardappel
- surf & turf; geroerbakte ossenhaaspuntjes met groenten, een gambaspies en gepofte aardappel
- kipcurry; met kokos, pinda's, groenten, gele curry en rijst.
alleen zusje van de rumpsteak kreeg haar eten op.

nagerecht; poeh dat moesten we ook nog eten. een zusje en ik wilden liever drinken en we vroegen of dat kon. meisje was heel aardig en zei dat als er 2 nagerechten besteld werden er maar 1 in rekening gebracht zou worden :)
- zusje 1 had cappucino
- zusje 2 een creme brulee met lemongrass en rode vruchtencompote
- zusje 3 een pure chocolademousse met Tia Maria en pinda m&m's on top
- en ik een koppie thee

we dronken verder verse jus d'orange, rosé, water en cassis. ondanks de pittige drankprijzen van de strandtenten was de schade EUR 89,50 (excl. fooi). mooi bedrag :)
bediening was ok, was hartstikke druk maar zij waren relaxed. niet teveel ruimte tussen de gangen maar ook niet te weinig. we zaten best en als we wat wilden konden we gewoon onze hand opsteken.

leuke was toen het toch iets kouder werd ze met hele grote dekens aan kwamen. wij kregen een deken die we helemaal om ons lichaam hadden gewikkeld :D daarbij nog een soort vuurkorfje op tafel. hielp niet maar stond wel gezellig. we waren er van 18.15u tot 21u.

Kortom; het was goed, veel, gezellig en leuke plek :)

[ Bericht 0% gewijzigd door FutureFairytale op 24-04-2011 16:01:22 ]
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_95949330
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 10:35 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]

Inderdaad mals. Volgens mij wordt inktvis-sashimi wel vaak gekookt en is dus niet "echt" rauw.
En die ringen? Horen die rauw te zijn of gekookt?
pi_95949793
Ringen? Gefrituurde inktvisringen bedoel je? :P

Dit is rauw:


:D
Facts don't care about your feelings
pi_95950617
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 11:50 schreef YoshiBignose het volgende:
Ringen? Gefrituurde inktvisringen bedoel je? :P

Dit is rauw:


:D
Ah, gut, had dat beestje meteen afgemaakt. :N
  zaterdag 30 april 2011 @ 17:20:02 #28
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_96178500
Gaan in Juli een weekend naar München en heb alvast 2 restaurants gereserveerd.
Om er goed in te komen op vrijdag :
Südtiroler Stubchen, van Alfons Schuhbeck
Hebben 1 Michelin ster
En dan op zaterdag naar
Tantris waar Hans Haas de chef is, met 2 Michelin sterren en op plaats 80 van de wereld beste restaurants.
Natuurlijk komt er dan een uitgebreid verslag.

[ Bericht 3% gewijzigd door Pietverdriet op 30-04-2011 17:46:51 ]
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 30 april 2011 @ 18:51:15 #29
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_96180759
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 11:50 schreef YoshiBignose het volgende:
Ringen? Gefrituurde inktvisringen bedoel je? :P

Dit is rauw:


:D
Ik ben niet kleinzerig wat het klaarmaken van beesten aangaat, maar dit gaat mij echt te ver. Je kan het beest ook gewoon even doodmaken.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_96183887
Vind ik ook wat te ver gaan. Zijn nog ergere filmpjes te vinden op het internet. Toch vraag ik me af in hoeverre vissen en andere zeedieren pijn voelen. Soms zijn het zenuwtrekjes dus zijn ze eigenlijk al dood, maar goed verser dan dit zal je het niet krijgen tenzij je iets levend gaat eten (en geloof me, dat doen sommigen ook) :P
Facts don't care about your feelings
pi_96187181
leuk topic dit complimenten aan de schrijvers, vind het altijd mooi om te lezen hoe andere mensen restaurants ervaren.
pi_96193015
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 20:41 schreef YoshiBignose het volgende:
Vind ik ook wat te ver gaan. Zijn nog ergere filmpjes te vinden op het internet. Toch vraag ik me af in hoeverre vissen en andere zeedieren pijn voelen. Soms zijn het zenuwtrekjes dus zijn ze eigenlijk al dood, maar goed verser dan dit zal je het niet krijgen tenzij je iets levend gaat eten (en geloof me, dat doen sommigen ook) :P
Hippies zijn af en toe gruwelijk irritant. Maar dat wil niet zeggen dat het me niets doet als ik zo'n beestje zo zie spartelen. Inktvissen zijn eigenlijk heel loom of iets wat daarop lijkt. Dit lijkt op een beestje in paniek. Op zijn minst. Vandaar dat ik ook niet positief op zo'n filmpje kan reageren.

Waar? http://www.restaurantdebisschop.nl/ in Tilburg.
Wanneer? 28-4, met een vriendin

Wat at je?
O, bijna vergeten, maar wel waardig genoeg om te vermelden: we kregen voor we bestelden een amuze op een lepeltje. Bestaande uit kleine garnaaltjes, stukjes komkommer, zachte saus en wat kruiden. Een goede start.
Voordat we ons hoofdgerecht kregen. Waren er nog kleine, witte broodjes met een bakje jummie kruidenboter en een bakje olie.

Een gerecht wat niet op de kaart staat. Ze hadden namelijk seizoensgerechten met witte asperges. Ik had witte asperges met gamba's in een eigeel(?)saus.
Dit was een lekker gerecht. Goed klaargemaakt. De asperges waren goed zacht. De gambas goed gegaard en naturel gekruid zodat het de eisaus niet zou overheersen. Die saus zorgde dat alles goed bij elkaar paste. Ernaast lag nog wat groente. O.a. haricots verts en enkele champignons.
Ik ben vergeten te tellen, maar volgens mij was het aantal asperges en gamba's beide 5 of 6.

Hierbij hadden we samen een bakje met de lekkerste frietjes die ik in tijden heb gegeten. Niet van die dunne knapperdingen, niet dikke Belgische, maar perfect gegaarde friet. Mooi goudgeel, niet te slap, niet te krokant, ok ik stop maar voordat ik als een reclame ga klinken...

Dame blanche als toetje. O.k., klinkt niet spannend, maar ijs snelt zo lekker weg en ik had geen zin om bomvol in het theater te zitten. Dat wil trouwens niet zeggen dat het niet goed was gedaan. Warme chocolade smaakte prima en was in een apart kannetje geserveerd. Ik kreeg een mooie, grote coup ijs met flink wat bollen. Het ijs was lekker en de slagroom met zoete versiersels ook. Daarbij lagen nog wat schijfjes verse aardbei. Ook die waren erg lekker zoet. Het ijs kon ik bijna verdrinken in de chocosaus. Heerlijk. In ieder geval ook een aanrader als je hier gaat eten.

Impressie?
Het was heel rustig. Maar het was ook nog vroeg toen we binnen liepen. Zo rond 17.30. Toen zat er al een andere grote groep veel foto's te maken enzo. We mochten zelf een plaats kiezen. We zijn naast het raam gaan zitten. Met zijn 2en aan een 4persoons tafel. Waar we naar de koopavond-shoppers konden kijken.
Er liep uiteraard nu maar 1 serveerster rond. Een aardig meisje, die ons gastvrij ontving. Op een manier waarop je je ook echt gast voelde. We hebben nog een aantal dingen van de kaart gevraagd, die ze prima kon beantwoorden. De gerechten volgden elkaar netjes op.
Toen we bij ons toetje waren, was er nog ergens een setje gaan zetten. Ik vind dat dit restaurant meer klanten verdient dan dit kleine groepje. Zeker omdat je hier voor deze prijs bovengemiddeld kan eten en je gastvrij behandeld wordt.
Ik vroeg toen we ons toetje kregen, meteen om de rekening, om te zorgen dat we daarna nog rustig naar het theater konden lopen. Ze was gewoon goed aan het opletten. De rekening kwam ze niet direct brengen, maar eigenlijk nog beter, meteen toen we klaar waren met eten. Toen we gingen wenste ze ons (niet als verplichting, ik zie en hoor dat verschil wel) nog een fijne voorstelling.

Kosten?
61 Euro in totaal, met (hoofdgerecht, toetjes en) de drankjes: enkele keren spa blauw en jus erbij.

Cijfer?
Zeker een goed. Als ik nog een keer wat extremere gerechten ga proberen, zal ik kijken of ik de score nog hoger kan maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Phoenixbirdy op 01-05-2011 00:17:55 ]
  zondag 1 mei 2011 @ 01:33:58 #33
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_96196036
Ik kan nou niet slapen door dat filmpje van die inktvis.. :')
Ik zie hem elke keer zo hulpeloos opstaan bah.. Japanners :/
pi_96197989
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 00:07 schreef Phoenixbirdy het volgende:

Een gerecht wat niet op de kaart staat. Ze hadden namelijk seizoensgerechten met witte asperges. Ik had witte asperges met gamba's in een eigeel(?)saus.

Hollandaisesaus? http://nl.wikipedia.org/wiki/Hollandaisesaus
  zondag 1 mei 2011 @ 10:13:39 #35
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_96198991
Grappig, op die Wiki pagina staat " Hollandaisesaus is een van oorsprong Franse saus die vooral in Duitsland populair is. "
Bestel nooit iets met een hollandaise in Duitsland is wat ik geleerd heb, het is altijd een pakjessaus die naar warme mayo smaakt, en niets met boter van doen heeft. Net als Mosselen is Hollandaise iets wat ik eigenlijk alleen maar thuis wil eten.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_96199377
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 10:13 schreef Pietverdriet het volgende:
Grappig, op die Wiki pagina staat " Hollandaisesaus is een van oorsprong Franse saus die vooral in Duitsland populair is. "
Bestel nooit iets met een hollandaise in Duitsland is wat ik geleerd heb, het is altijd een pakjessaus die naar warme mayo smaakt, en niets met boter van doen heeft. Net als Mosselen is Hollandaise iets wat ik eigenlijk alleen maar thuis wil eten.
Ja het wordt ook zelden goed gemaakt, een echte Hollandaise saus heeft een zurige ondertoon en is licht, geen romig-vette structuur zoals mayonaise.
  zondag 1 mei 2011 @ 11:22:04 #37
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_96200398
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 10:37 schreef Selestha het volgende:

[..]

Ja het wordt ook zelden goed gemaakt, een echte Hollandaise saus heeft een zurige ondertoon en is licht, geen romig-vette structuur zoals mayonaise.
Een echte hollandaise is ook lastig te maken. Maar licht, dat zou ik hem niet noemen, het is boter met eidooier, met een beetje citroensap.
Ik persoonlijk maak een variatie op hollandaise waarbij ik wat witte wijn inkook met laurierblad, wat witte peper en een teentje knoflook, zout, en soms saffraan. Dit reduceer ik sterk, en zuur het eventueel aan met met citroen en voeg hiervan een beetje toe aan de boter en eidooier.
Als je een hollandaise lichter wilt maken kan je de eiwitten bewaren en stijf slaan en die dan onder de hollandaise enveloperen. Je krijgt dan een grotere hoeveelheid lichtere saus.
Maar goed, hier gaat het over restaurant kritieken. Punt is dat je zelden (buiten de toprestaurants) een hollandaise krijgt. Ik weet dat ze maar al te vaak de pakken met de op plantaardige olie gebaseerde troep gewoon in de au bain marie zetten.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_96200461
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 11:22 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Een echte hollandaise is ook lastig te maken. Maar licht, dat zou ik hem niet noemen, het is boter met eidooier, met een beetje citroensap.
Ik persoonlijk maak een variatie op hollandaise waarbij ik wat witte wijn inkook met laurierblad, wat witte peper en een teentje knoflook, zout, en soms saffraan. Dit reduceer ik sterk, en zuur het eventueel aan met met citroen en voeg hiervan een beetje toe aan de boter en eidooier.
Als je een hollandaise lichter wilt maken kan je de eiwitten bewaren en stijf slaan en die dan onder de hollandaise enveloperen. Je krijgt dan een grotere hoeveelheid lichtere saus.
Maar goed, hier gaat het over restaurant kritieken. Punt is dat je zelden (buiten de toprestaurants) een hollandaise krijgt. Ik weet dat ze maar al te vaak de pakken met de op plantaardige olie gebaseerde troep gewoon in de au bain marie zetten.
Ik bedoelde lichter van smaak dan mayonaise, sorry was niet helemaal duidelijk ;)

En inderdaad, buiten de echt goede restaurants heb ik dus nog geen Hollandaise van goede kwaliteit gezien. Maar ik maakte de opmerking over Hollandaise in eerste instatie om te vragen of dat was wat Phoenixbirdy bedoelde ;)
pi_96211608
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 07:30 schreef Selestha het volgende:

[..]

Hollandaisesaus? http://nl.wikipedia.org/wiki/Hollandaisesaus
Zo te zien aan de ingredienten (Fok doet niet aan e met trema) wel. De eismaak was overheersend, trouwens. En gelukkig smaakte het niet naar mayo, want dat vind ik niet lekker.
pi_96214025
ë
pi_96224036
Waar?
Hans en Johnny Pizzabakkerij Groningen.(www.pizzabakkerij.nl)
Gelkingestraat 25 Groningen
Wanneer?
1-05-11 met mijn zus en mijn ouders.
Wat at je?
Als voorgerechtje hadden wij met z,n vieren broodjes met tapenade en aioli. de tapenade was lekker zelfgemaakt,alleen wat te grof om op de broodjes te smeren. de aioli was pittig(veel knoflook) maar wel lekker. De broodjes waren van pizza deeg gemaakt, maar smaakten prima, ze vulden niet teveel.

Hoofdgerecht
Als hoofdgerecht hadden we alle 4 een pizza, naast de pizza's op de kaart kon je ook zelf een pizza samen stellen. Als dat maar goed komt, dat soort restaurants zijn vaak niet voor herhaling vatbaar.

Ik had een Pizza "Siena" deze pizza had kaas,tomaat,rosbief,pepers en kappertjes op de pizza. de pizza was niet heel dik belegd maar dit was zeker geen probleem. de pizza's waren heerlijk dun en zeker niet vet. Eigenlijk was dit wel fijn, een keer wat anders. Het was een pizza die je zonder beroerd te worden op kon eten.

Nagerecht
Als nagerecht hadden wij koffie,prima koffie, zowel de espresso,cappucino en de normale koffie. helaas was er geen tiramisu.

Impressie?
Het restaurant ziet er oud en bijna lelijk uit, dit moet zeker nog veranderd worden. Het straalt zeer goedkoop uit, terwijl de pizza's toch goed te eten zijn.

Kosten?
De pizza's kosten ongeveer 10 euro, heel veel zijn goedkoper sommige zijn duurder.

Cijfer?
Het eten was prima, de ambiance zeer matig een 7

(edit: spelling veranderd met dank aan Golfer)

[ Bericht 2% gewijzigd door mytec op 01-05-2011 22:01:43 ]
  zondag 1 mei 2011 @ 21:45:01 #42
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_96224201
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 21:42 schreef mytec het volgende:
Waar?
Hans en Johnny Pizzabakkerij Groningen.(www.pizzabakkerij.nl)
Gelkingestraat 25 Groningen
Wanneer?
1-05-11 met mijn zus en mijn ouders.
Wat at je?
Als voorgerechtje hadden wij met z,n vieren broodjes met tampenade en aioli. de tampenade was lekker zelfgemaakt,alleen wat te grof om op de broodjes te smeren.
Hadden ze hem gemaakt van tampeloeres? :+
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_96224764
haha thanks tapenade was het idd
pi_96238600
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 21:42 schreef mytec het volgende:
Waar?
Hans en Johnny Pizzabakkerij Groningen.(www.pizzabakkerij.nl)
Gelkingestraat 25 Groningen
Wanneer?
1-05-11 met mijn zus en mijn ouders.
Wat at je?
Impressie?
Het restaurant ziet er oud en bijna lelijk uit, dit moet zeker nog veranderd worden. Het straalt zeer goedkoop uit, terwijl de pizza's toch goed te eten zijn.
Dit was altijd de ¤6,- pizzeria. Alle pizza's ¤6,-. Niets veranderd aan het interieur dus?
Oh, and that's a bad miss!
pi_96240749
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 09:44 schreef Brentmeister het volgende:

Dit was altijd de ¤6,- pizzeria. Alle pizza's ¤6,-. Niets veranderd aan het interieur dus?
Ik vroeg het me al af of het die was! Was wel een ok restaurantje, maar meer ook niet.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_96241465
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 11:05 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik vroeg het me al af of het die was! Was wel een ok restaurantje, maar meer ook niet.
Dat is em ja :) Vond het altijd ook wel aardig hoor en de pizza's waren prima.
Oh, and that's a bad miss!
pi_96268469
ja costa del rei ofzo was het eerst maar nu (studenten?) een nieuwe eigenaar. Professionaliteit is nog ver te zoeken maar de pizza's waren een aangename verassing.
pi_96268560
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 21:06 schreef mytec het volgende:
ja costa del rei ofzo was het eerst maar nu (studenten?) een nieuwe eigenaar. Professionaliteit is nog ver te zoeken maar de pizza's waren een aangename verassing.
Oh, maar het eten is ook helemaal niet slecht hoor. Verrassend goed zelfs voor die prijs. Ideaal restaurantje om even met medestudenten af te spreken voor je aan een opdracht of zo ging werken :)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_96268878
in ieder geval 100x beter dan die ranzige bienvenue,antalya,hasret etc. echt dat zijn me toch deeg met vet lappen.
pi_96340383
quote:
3s.gif Op zondag 1 mei 2011 17:43 schreef k_man het volgende:
ë
Ik kreeg ingredi (hokje) nten. Nu weer ingrediënten. 8)7
  donderdag 12 mei 2011 @ 18:38:31 #51
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_96707813

Drie gangenmenu met wijnarrangement bij Jonge De Jong

Restaurant Jonge de Jong op Katendrecht (Rotterdam)
Drie gangen (34 euro) met drie glazen wijn (18 euro)
Eten wat de pot schaft.
Altijd leuk eten daar!
Cijfer: 8,5
pi_96708012
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 18:38 schreef RobinOok het volgende:
[ link | afbeelding ]
Drie gangenmenu met wijnarrangement bij Jonge De Jong

Restaurant Jonge de Jong op Katendrecht (Rotterdam)
Drie gangen (34 euro) met drie glazen wijn (18 euro)
Eten wat de pot schaft.
Altijd leuk eten daar!
Cijfer: 8,5
Wat een artistiek feest is de opmaak van de borden daar :o
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_96708855
Kreeg je ook nog vlees? :')
Facts don't care about your feelings
  donderdag 12 mei 2011 @ 19:07:26 #54
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_96709182
Ben blind? Twee grote stukken eendenborst.
Of vind je dat geen vlees?
  donderdag 12 mei 2011 @ 19:08:59 #55
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_96709262
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 19:07 schreef RobinOok het volgende:
Ben blind? Twee grote stukken eendenborst.
Of vind je dat geen vlees?
Twee plakjes eendenborst
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_96709291
Oh ja die plakjes eend. Verder zie ik groene asperge, witte asperge, wortel en bietjes. Lijkt meer een vegetarisch 3 gangen menu, to be honest. :')
Facts don't care about your feelings
  donderdag 12 mei 2011 @ 19:11:01 #57
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_96709363
Ik lees trouwens in je kritiek "Wij vonden het lekker" Wij? Robinook is aan de partner?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 12 mei 2011 @ 19:11:30 #58
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_96709381
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 19:09 schreef YoshiBignose het volgende:
Oh ja die plakjes eend. Verder zie ik groene asperge, witte asperge, wortel en bietjes. Lijkt meer een vegetarisch 3 gangen menu, to be honest. :')
In de eerste gang zat makreel, bij de tweede zat spek en het derde was dus eend.
Jij bent af.
pi_96709445
Oooh ah, goed verstopt tussen al het flora dan. Maar oke, dan valt het inderdaad wel mee, al moet ik zeggen als ik die drie gangen zo zie dat het volgens mij mijn maag niet gevuld had :P Het ziet er mooi uit daar niet van.

Verder was het niet echt op te maken uit je review, voor zover je het dat kunt noemen.
Facts don't care about your feelings
pi_96709451
quote:
11s.gif Op donderdag 12 mei 2011 19:11 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik lees trouwens in je kritiek "Wij vonden het lekker" Wij? Robinook is aan de partner?
Ga jij alleen met je partner uit eten? :P
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 12 mei 2011 @ 19:14:16 #61
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_96709527
quote:
11s.gif Op donderdag 12 mei 2011 19:11 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik lees trouwens in je kritiek "Wij vonden het lekker" Wij? Robinook is aan de partner?
Hm, al bijna 8 jaar ja. :o
Gedraag ik me zo single? Of kun je je gewoon niet voorstellen dat iemand het met me uit zou houden? _O-
Gaat echt heel goed hoor.
  donderdag 12 mei 2011 @ 19:16:28 #62
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_96709628
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 19:12 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ga jij alleen met je partner uit eten? :P
Ik stel gewoon een vraag
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 12 mei 2011 @ 19:18:48 #63
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_96709729
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 19:14 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Hm, al bijna 8 jaar ja. :o
Gedraag ik me zo single? Of kun je je gewoon niet voorstellen dat iemand het met me uit zou houden? _O-
Gaat echt heel goed hoor.
Nee, maar het was nooit ter sprake gekomen
Het moet een gelukkig mens zijn met al die moeite die je altijd doet met eten, hoop ik dan.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 12 mei 2011 @ 19:20:55 #64
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_96709843
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 19:12 schreef YoshiBignose het volgende:
Oooh ah, goed verstopt tussen al het flora dan. Maar oke, dan valt het inderdaad wel mee, al moet ik zeggen als ik die drie gangen zo zie dat het volgens mij mijn maag niet gevuld had :P Het ziet er mooi uit daar niet van.

Verder was het niet echt op te maken uit je review, voor zover je het dat kunt noemen.
Haar uitgebreide review staat op haar blog, en denk dat mijn man ook sacherijnig was was geweest bij zulke porties en maar 3 gangen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 12 mei 2011 @ 19:26:54 #65
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_96710181
Ik zat anders tjokvol en ben echt geen kleine eter.
Had wel redelijk veel brood met olie erbij gegeten, dat scheelt natuurlijk ook. Maar dat komt ook omdat ik berenhonger had. Maar van kleine porties kun je ze bij Jonge de Jong over het algemeen echt niet betichten. Integendeel, zou ik zelfs zeggen.

En die eend ziet er misschien kleiner uit dan ie was. Die twee plakken waren bij elkaar echt heus zoveel als een gemiddelde eendenborst die ik thuis wel eens maak. Ik vond alles bij elkaar echt een fijne balans qua groenten en eiwitten.

Trouwens, 4 of 5 gangen kan ook.
pi_96724017
Mooie fotos en een leuk rest.
Jammer van het ducky.
Geroosterde worteltjes zijn o.a. mijn favo groente :9
  donderdag 12 mei 2011 @ 23:35:44 #67
261627 sciter
The world is my playground.
pi_96731086
Ben door mijn opa uitgenodigd om mee te gaan uit eten, die is nogal fan van die ''trendy'', nieuwere restaurants in kleine dorpen

Waar?: Restaurant Stegeman in Laren
Wanneer?: Vorige week Dinsdag
Wat at je?: Als voorgerecht gedroogd en gezouten ribstuk, flinterdun gesneden. Hoofdgerecht een tournedos van het Limousin rund dat in de buurt werd gefokt. Als dessert een Tiramisu met Deventer koek en Licor 43.
Impressie?: Alle gerechten waren leuk aangekleed, lagen goed op het bord. De algemene inrichting van de tafel doet denken aan dat van een Michelin-restaurant, dit is echter niet het geval als je op de etiquette gaat letten. Al met al geeft het wel een orderlijke en chique indruk, maar dan toch nog zeer fijn als in gezellig.

Voorgerecht was zeer lekker, de ribstuk was goed gedroogd en gezouten, de structuur had weg van dunne plakken parmaham. De ananaschutney die erbij kwam liet zich heel goed combineren.

Het hoofdgerecht viel iets tegen. Ik had mijn Tournedos medium bestelt (gewoonlijk bestel rare overigens), hij kwam echter bijna geheel doorbakken op mijn bord. Hoewel je er wel een goulashsaus bij kreeg in een aparte terrine had ik toch wat meer aankleding verwacht. Het bord was leeg op het stuk vlees na, simpele garnituur of kruidenboter was zelfs niet aanwezig.

Het nagerecht was zeer goed. Het kwam in combinatie met ambachtelijk (en dan ook echt) roomijs. De mascarpone was zacht van smaak en de Deventer koek bevatte genoeg Licor 43.
Kosten?: 12.50 voorgerecht. 22.- hoofdgerecht. 7.50 nagerecht. Ze hadden ook een aantrekkelijk driegangenmenu voor 22.-.
Cijfer?: 8/10
Dit komt voornamelijk door de doorgebakken tournedos en het feit dat de etiquette waaraan dit restaurant wilt voordoen nog niet voldaan word.
Dat laatste punt is bij een relatief klein restaurant te verwaarlozen.

Het eten was zeer goed over het algemeen gezien. De ambiance was zeer prettig met een tikje ouderwetse gezelligheid.
  donderdag 12 mei 2011 @ 23:39:54 #68
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_96731382
quote:
7s.gif Op donderdag 12 mei 2011 23:35 schreef sciter het volgende:
Ben door mijn opa uitgenodigd om mee te gaan uit eten, die is nogal fan van die ''trendy'', nieuwere restaurants in kleine dorpen

Waar?: Restaurant Stegeman

Nou weet ik nog niet waar.
Welk plaats?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 12 mei 2011 @ 23:40:38 #69
261627 sciter
The world is my playground.
pi_96731420
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 23:39 schreef golfer het volgende:

[..]

Nou weet ik nog niet waar.
Welk plaats?
Zie edit :)
pi_96751192
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 18:38 schreef RobinOok het volgende:
[ link |
Drie gangenmenu met wijnarrangement bij Jonge De Jong

Restaurant Jonge de Jong op Katendrecht (Rotterdam)
Drie gangen (34 euro) met drie glazen wijn (18 euro)
Eten wat de pot schaft.
Altijd leuk eten daar!
Cijfer: 8,5
Ah kijk die kende ik nog niet! Moet te doen zijn met de vrouw komende week! :Y

Gisteren:


Waar?: Izkaya Rotterdam



Wat at je?:
Viskoekjes,misosoep,vleesgerecht(rund) kortom de specialiteiten die aanbevolen werden. :{
Impressie?: Goed waardeloos!

viskoekjes(thaise) zijn gewoon ripoffs en lijken wel vereldelde bitterballen met een droge visvulling. :{
de misosoep is gewoon smaakloos(bouillon met wat erin) en een evenknie van wat je met de meeste all you can eat jappanner krijgt. }:|
rundvleesgerecht met pepers was een lachertje met het vlees dat zo taai als wat was en eigenlijk gered moest worden met de saus die erover was gegoten. Hele gerecht had niks van doen met de Thaise of Japanse keuken. :N

Cijfer?: 4/10

Prijs-kwaliteit is standaard in dit soort lounge-clubachtige zaken die het meer van hun high-tech bs moeten hebben ipv het eten. Het is eigenlijk een soort aziatische versie van Bordoir in Rotterdam met dien verstande dat ze dus die 'computertafels' hebben waarop je je menu kunt zien. :Y en dat bordoir nog een redelijke keuken heeft naast alle kitscherigheid. Oh ja,cocktails en ander drank is stevig voor zo een tent. }:|



samengevat: pretentieus allemaal en heeft totaal niks van doen met het echte Izakaya concept want gezien de reacties op een recensie site komt men vooral voor die beleving en minder voor het echte eten. }:|
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_96752393
Wat jammer, rubje. Wat was je kwijt voor die onvoldoende? :o
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 14 mei 2011 @ 22:38:44 #72
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_96814709
In Haarlem is het gebied bij de Raaks flink verbouwd. Parkeergarage, bioscoop, nieuw winkelcentrum en een hoop woningen. Vandaag was het de eerste dag voor Shabu Shabu in Haarlem. De zevende restaurant van deze keten. In Haarlem zit concurrent Sumo al en nu ook Shabu Shabu.

Concept is bekend: voor een vast bedrag mag je2,5u onbeperkt eten bestellen. Max vijf items per ronde. Bestel je wel dingen maar eet je het niet op wordt dat wel in rekening gebracht.
We begonnen met een rondje sushi

Heb helaas geen foto van de sushi zelf :+. De sushiafdeling was duidelijk nog niet ingewerkt. Het duurde 25 minuten voordat het op tafel stond.
Sushi zelf was best goed te doen.
De enige ronde dat we echt alleen sushi hadden. Daarna nog wel eens een stukje, die werden een stuk sneller geleverd dan de eerste ronde.
Heb een aantal dingen op de plaat gezet, alleen de foto’s zijn niet heel scherp, tevens dacht ik meestal niet aan een foto dus is het al half op :P


Eendenborstfilet. Erg lekker :9

Portie noodles(twee personen)

Zure komkommersalade :9

Inktvis

Biefstuk, van de plaat

Sushi met viskuit en zalmeitjes

Wat mij opviel dat de porties groter waren dan bij Sumo. Hier zaten we na vier rondes vol terwijl ik bij sumo echt zes rondes heb gegeten.

Na afloop hadden we nog een bolletje ijs toe. Zit bij de prijs inbegrepen en een koffie. Totale kosten voor 4 personen ¤102 en een beetje. Normaal gesproken zou het ¤142 zijn geweest. Eten is tijdens deze introductieperiode ¤15 ipv ¤25. Het standaard bier is Jupiler en de prijs van een drankje begint bij 2,35. 42e drank was 4x wijn, 4x bier(35cl), koffie, 2x cappuccino, 7up en een fles 0,5 l water.
Het was duidelijk te merken dat er nog een paar kinderziektes waren. Zoals genoemd de sushi in het begin. Het team is nog niet op elkaar ingespeeld. De koffie die we kregen was eerst nogal lauw, na een opmerking was de koffie een stuk heter.
Al met al zeker de moeite waard. Kom ik hier nog eens terug? Vast wel al moet je dit soort dingen max 1x per jaar doen dan blijft het leuk. Eten was iig prima. Goed vlees. Sushi is redelijk goed, voor die prijs zeker. Het is geen Yazamoto-niveau maar wel prima eten :).
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_96814890
Leuk mét foto's ^O^ (al was het soms bijna op :D )
  zaterdag 14 mei 2011 @ 22:55:24 #74
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_96815923
Als alle kinderziektes voorbij zijn misschien over een half jaar maar ook eens proberen dus. :)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_96827768
Waar? Gisteravond, bij eethuys de Wormshoef in Lunteren http://www.dewormshoef.nl/
Wanneer? 14-05-2011
Wat at je?
Salade van Geitenkaas met appel en honingmosterdressing.

Oké, maar redelijk fantasieloos, de andere voorgerechten zagen er beter uit (ik was met een groep van acht man dus ga ze niet allemaal beschrijven :P ). Er zaten geen noten in de salade of iets anders knapperigs en verder alleen komkommer en tomaat en dat kan ik thuis ook maken.

Ossenhaas met rode wijn saus

Dit gerecht was fantastisch! Ik had de ossenhaas medium raw besteld en hij was echt perfect qua garing en sappigheid en de saus was verukkelijk! Voor die ossenhaas kom ik echt nog terug, want ik heb in jaren niet zo'n goed stukje vlees gegeten. Verder waren de bijgerechten vrij standaard (friet en salade) maar wel erg lekker. Ik snap alleen niet wat een schijf watermeloen naast mn ossenhaas deed.

Impressie?
Goede zaak, lekker eten voor een degelijke prijs. De ober was wel irritant, hij kwam ongeveer iedere vijf minuten langs om te vragen of alles naar wens was en of we nog wat wilden drinken. van mij hoeft dat niet zo vaak maar goed misschien vinden veel mensen dat wel fijn.

Kosten? 302,25 voor acht man met drie gangen per persoon, ik was de enige zonder toetje

Cijfer? 8.0
pi_96830694
Dat de ober vaak langs komt om te vragen of je nog wat wil drinken = omzet :+
Alleen sommigen doen dat irritant vaak ja. Wij zeggen er gewoon wat van als het te vaak is ;)

En goeie ossehaas is :9
pi_96830944
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 11:32 schreef Bluezz het volgende:
Dat de ober vaak langs komt om te vragen of je nog wat wil drinken = omzet :+
Alleen sommigen doen dat irritant vaak ja. Wij zeggen er gewoon wat van als het te vaak is ;)

En goeie ossehaas is :9
Ja nou ja de jarige vond hem leuk dus ik heb maar niks gezegd, misschien voelde hij dat wel aan :P
  zondag 15 mei 2011 @ 11:41:37 #78
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_96830950
Liever dat de ober wat vaker langskomt om te vragen of te kijken of hij nog wat kan betekenen dan dat je 10 minuten met een leeg glas zit of zo.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_96830997
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 11:41 schreef Pietverdriet het volgende:
Liever dat de ober wat vaker langskomt om te vragen of te kijken of hij nog wat kan betekenen dan dat je 10 minuten met een leeg glas zit of zo.
Ja zoals ik al zei, dat kan je verschillend opvatten. Ik vond het net iets té vaak, vooral omdat hij naast het vragen of we wat wilden drinken ook nog bleef vragen of alles naar wens was, los van elkaar. Iedere 3-5 minuten een interruptie door een ober vind ik gewoon te veel. Maar da's mijn mening.
  zondag 15 mei 2011 @ 11:47:50 #80
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_96831118
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 11:43 schreef Selestha het volgende:

[..]

Ja zoals ik al zei, dat kan je verschillend opvatten. Ik vond het net iets té vaak, vooral omdat hij naast het vragen of we wat wilden drinken ook nog bleef vragen of alles naar wens was, los van elkaar. Iedere 3-5 minuten een interruptie door een ober vind ik gewoon te veel. Maar da's mijn mening.
Tja, goed hoereca personeel is een witte raaf. De Hoereca heeft het daar zelf naar gemaakt, het is niet echt een bedrijfstak waar je een toekomst hebt, uitzonderingen daar gelaten, de meeste werkgevers zijn gewoon kut, willen dat het personeel goedkoop is en zoveel mogelijk zwart werkt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator / Redactie Sport zondag 15 mei 2011 @ 11:48:13 #81
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_96831127
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 11:32 schreef Bluezz het volgende:
Dat de ober vaak langs komt om te vragen of je nog wat wil drinken = omzet :+
Alleen sommigen doen dat irritant vaak ja. Wij zeggen er gewoon wat van als het te vaak is ;)

En goeie ossehaas is :9
Bij Shabu Shabu vergaten ze een beetje waarmee ze hun geld moeten verdienen :+. Hadden ze best wat vaker mogen vragen of we wat wilden drinken.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_96831158
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 11:48 schreef borisz het volgende:

[..]

Bij Shabu Shabu vergaten ze een beetje waarmee ze hun geld moeten verdienen :+. Hadden ze best wat vaker mogen vragen of we wat wilden drinken.
Tsja ach een ober die de balans aanvoelt van wanneer wel/niet vragen is goud waard en wat Piet zegt, die zie je inderdaad nog maar zelden.
pi_96833939
Wanneer 10 mei
Waar Ganesha, indiaas, Amsterdam, oosterse buurt
Wat
We wilden even snel wat eten voor een concert en kwamen hier uit. Vanwege de tijd namen we alleen een hoofdgerecht.
Eerst kregen we de kroepoekachtige dingetjes met chutney en raita. Vriendlief koos voor kip vindaloo (flink pittig!), ik voor mutter paneer (indiase kaas en doperwtencurry). Erbij kregen we naan, witte rijst en een bakje aardappelcurry.
Het eten was erg lekker, maar de bediening was retesnel met alles brengen. Voor ons niet erg, maar de buren werden ook snel weggewerkt.
Ook vond ik 3,25 voor een kwart liter biertje aan de prijs.
In totaal waren we 32 euro kwijt, niet slecht voor wat je krijgt.
Cijfer: 7,5 door de ongastvrijheid.
pi_97288585
Wanneer 24 mei
Waar Obba, turks, Rotterdam, Zuid (http://www.obba.nu)
Wat Viergangen menu

Voorgerecht: brood met hummus, tomatentapenade, feta-dip en tzaziki (turkse variant) en nog wat spul....


Tussengerecht: een warm kopje tomatencreme-soep en een warm kopje linzensoep
(helaas geen foto)

Hoofdgerecht: diverse schotels met calamari, pastasalade, gebakken aardappelen, kofta, kipreepjes en salade



Dessert: een trio van baklava, witte chocolademousse en turkse yoghurt met een ondefinieerbaar vruchtje en watermeloen



Het eten was echt heerlijk en genoeg. Alles kon bijbesteld worden indien gewenst. De loungehoek maakt het eten misschien wat onhandiger, maar echt wel heel supergezellig en sfeervol. Het personeel was wat chaotisch maar bijzonder gastvrij en behulpzaam!

En daarna nog koffie, thee en limonade voor wie wilde. En dat alles genuttigd in de loungehoek...oftewel: zittend op een grote bank met uitzicht over de haven O+

Cijfer: 8,5!
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_97290865
Lekker P! Daar wil ik ook eens heen!
  woensdag 25 mei 2011 @ 13:39:34 #86
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_97291854
Waar?
Restaurant De Echoput in Apeldoorn
Wanneer?
maandag 23 mei 2011
Wat at je?
Het 5-gangen verrassingsmenu. We deden zonder bijbehorende wijnkeuze, want ik ben zwanger en mijn man had die dag (onze trouwdag!) al iets teveel alcohol genuttigd. Ik kreeg vooraf wel een glas alcoholvrije mousserende 'wijn'. En bij het hoofdgerecht koos manlief voor 1 glas passende wijn.

We begonnen met een amuse van het huis, bestaande uit 4 (!) gerechtjes. Weet niet meer zo goed wat het allemaal was, maar het was heerlijk.

Daarna kregen we nog een amuse, bestaande uit o.a. komkommerijs en wasabimousse. Heel fris en zomers!

Tussendoor heerlijk brood met boter, olijfolie en zout. Gastheer bracht ons als extraatje ook nog een stukje briochebrood, heerlijk zacht.

Daarna kregen we de eerste gang: coquilles met pompoenpuree, zoetzure prei en saus citroengras, gevolgd door een visgerecht: kabeljauw met asperge, frisse bulgur, schaal- en schelpdieren en een kruidige saus. Beide gerechten heerlijk licht, met smaken goed op elkaar afgestemd.

Daarna kreeg ik dit: ganzenborst, gepekeld en gerookt, met rillettes en biologische eendenlever, met crème van witte bonen en dressing met rozenblaadjes. Echt heerlijk! Ik zou dit gerecht zelf nooit gekozen hebben op basis van de omschrijving, maar ben blij dat ik me erdoor heb laten verrassen. Het vlees heerlijk zacht en met een heerlijke dressing, perfecte smaakcombinatie. De 'rozenblaadjes' heerlijk krokant.

Daarna zuiglam met jonge groentes, eigen jus en schuim van geitenkaas. Ontzettend lekker, zacht mals vlees. Groentes knapperig en niet zoals je vaak ziet te zacht gekookt. Erbij: Monthelie, Gilbert et Philippe Germain, 2009. Wat een heeeerlijke wijn! Allen partner had een glas vanwege mijn zwangerschap. Natuurlijk heb ik wel even geproefd.

Dessert was eenvoudig maar heerlijk: aardbeien op een crème van mascarpone met bladselderij en sorbet van Brachetto.

Impressie
Mooi, modern ingericht restaurant met prachtig uitzicht op de Apeldoornse bossen.
De bediening was zeer vriendelijk en zeer correct, kan niet anders zeggen. Attent, goed de gerechten beschrijvend, dacht goed mee en erg vriendelijk. De gastheer was ons steeds een stapje voor (niet op een opdringerige manier, maar een voorbeeld: man vraagt aan mij of ik echt niks meer wilde drinken terwijl gastheer al weggelopen was. Gastheer ving dit toch op en blijft eventjes, heel onopvallend, eventjes verderop staan). Hij beantwoordde al onze vragen, zelfs over de omgeving en wat er in de omstreken zoal te doen was. Echt hulde. Ik ben zulke service niet gewend (Tja, altijd in Amsterdam gewoond en nu in het Gooi, niet veel beter).
Kosten?
De prijs is er ook wel naar, we betaalden 361 euro voor 2 personen maar daar zat wel een overnachting in het hotel bij :D Ik weet niet hoeveel het diner los zou hebben gekost.
Wel ontdekten we bij het afrekenen dat de drankjes apart werden berekend. De o.a. 19 euro extra voor het water viel toch een beetje tegen. Toch zou ik er zo weer gaan dineren, en dan laat ik de wijnselectie niet aan me voorbij gaan!
Cijfer?Een 9, mede dankzij de totale beleving. Het was perfect, tot in de puntjes verzorgd.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 25 mei 2011 @ 13:50:29 #87
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_97292620
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 13:12 schreef Selestha het volgende:
Lekker P! Daar wil ik ook eens heen!
Doen :Y Ken ik jou btw? :o
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  woensdag 25 mei 2011 @ 16:21:07 #89
269 vats
Live life to the max!
pi_97298527
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 18:51 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik ben niet kleinzerig wat het klaarmaken van beesten aangaat, maar dit gaat mij echt te ver. Je kan het beest ook gewoon even doodmaken.
heb dit zo zelf in Seoul gegeten (korea) en het was echt heel lekker vond ik :) Zeker omdat de zuignappen het gewoon nog doen als je aan het kouwen bent. Erg grappig!
pi_97299196
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 14:01 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Doen :Y Ken ik jou btw? :o
Nee? Ik had geen zin om je hele naam te typen.
  woensdag 25 mei 2011 @ 16:52:55 #91
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_97300072
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 15:08 schreef rubje het volgende:

[..]

Ah kijk die kende ik nog niet! Moet te doen zijn met de vrouw komende week! :Y

Gisteren:


Waar?: Izkaya Rotterdam

[ afbeelding ]

Wat at je?:
Viskoekjes,misosoep,vleesgerecht(rund) kortom de specialiteiten die aanbevolen werden. :{
Impressie?: Goed waardeloos!

viskoekjes(thaise) zijn gewoon ripoffs en lijken wel vereldelde bitterballen met een droge visvulling. :{
de misosoep is gewoon smaakloos(bouillon met wat erin) en een evenknie van wat je met de meeste all you can eat jappanner krijgt. }:|
rundvleesgerecht met pepers was een lachertje met het vlees dat zo taai als wat was en eigenlijk gered moest worden met de saus die erover was gegoten. Hele gerecht had niks van doen met de Thaise of Japanse keuken. :N

Cijfer?: 4/10

Prijs-kwaliteit is standaard in dit soort lounge-clubachtige zaken die het meer van hun high-tech bs moeten hebben ipv het eten. Het is eigenlijk een soort aziatische versie van Bordoir in Rotterdam met dien verstande dat ze dus die 'computertafels' hebben waarop je je menu kunt zien. :Y en dat bordoir nog een redelijke keuken heeft naast alle kitscherigheid. Oh ja,cocktails en ander drank is stevig voor zo een tent. }:|

[ afbeelding ]

samengevat: pretentieus allemaal en heeft totaal niks van doen met het echte Izakaya concept want gezien de reacties op een recensie site komt men vooral voor die beleving en minder voor het echte eten. }:|
Jammer dat het eten zo slecht is bevallen. Ik wilde er namelijk binnenkort is gaan eten, maar zoals ik jou hoor is het echt slecht? Het zag er zo leuk uit kwa inrichting e.d. Beetje jammer dit!
  Moderator / Redactie Sport woensdag 25 mei 2011 @ 20:19:36 #92
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_97309837
Vandaag weer eens gegeten eten Bij Kreta te IJmuiden. Twee jaar geleden had ik daar ook al iets voor geschreven klik

Nu weer. Ditmaal alleen een hoofdgerecht


Onassisschotel met Spies met zalmfilet en kabeljauw, scampies, ossenhaas, varkenshaas, giros, knoflooksaus, rijst, gebakken aardappeltjes, zaziki en boerensalade.

Vlees was goed :9. De scampie en de zaziki wat minder. Boerensalade staat niet op de foto, was best te doen.

Moeders had


Exochico: Een aromatische stoofschotel van het Griekse platteland, goed gekruid lamsvlees, diverse groenten en feta. Bereid in de oven, zodat het gerecht zijn volle aroma behoudt.

Vlees was lekker :9. Verder heb ik het niet geprobeerd. :+. Volgens moeders was het lekker :Y.

Het was volle bak, deze Griek is populair. :). Ik heb mij weer vol gegeten het was lekker :Y.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_97316916
Wow, zalmfilet, kabeljauw, scampies, ossenhaas, varkenshaas en giros :9~ ik krijg er honger van.
Facts don't care about your feelings
pi_97317122
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 22:27 schreef YoshiBignose het volgende:
Wow, zalmfilet, kabeljauw, scampies, ossenhaas, varkenshaas en giros :9~ ik krijg er honger van.
Als ik dat bord zie, ik eigenlijk niet.....kapsalon de luxe :(
Quinn Dexter
pi_97317583
Het zal ook wel geen fortuin kosten, maar naar mijn ervaring zijn die dingen meestal wel te eten hoor :P Ik at gisteren nog bij de Rancho's aan de A4, BBQ. Dus je krijgt of pakt vlees (en gamba's) en die bak je zelf. Wel lekker af en toe en je gaat altijd verzadigd weg :')
Facts don't care about your feelings
  Moderator / Redactie Sport woensdag 25 mei 2011 @ 22:44:40 #96
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_97318001
Bord vol = 19e. :). Deze Griek houdt van de kwantiteit :+.

Kwaliteit was best in orde, op de scampi en de tzatziki na. :) En ja het is ook gewoon lekker om af en toe gewoon lekker een bord vol vlees te hebben. :P.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_97449917
waar: Tamnak lao, Rue Sisavangvong, Luang Prabang

wanneer: Gisteren

wat: Mok pa met kao niao (vis in bananenblad met sticky rijst)

prijs: 4,60 euro incl drinken

impressie: de vis was boterzacht met een subtiele geur van citroengras. De rijst was prima maar in verhouding tot de hoeveelheid vis iets te veel. De bediening was opvallend professioneel: attent en proactief zonder opdringerig over te komen.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_97450083
Dat is geen geld :P
Facts don't care about your feelings
pi_97512411
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 11:06 schreef YoshiBignose het volgende:
Dat is geen geld :P
Je moet nog wel een vliegticket à 800 euro en een buskaartje van 9 euro bijrekenen. Dan kom je op 813,60 euro incl. drank.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_97512891
Dat is wel geld :P
Facts don't care about your feelings
pi_97514030
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 22:44 schreef borisz het volgende:
Bord vol = 19e. :). Deze Griek houdt van de kwantiteit :+.

Kwaliteit was best in orde, op de scampi en de tzatziki na. :) En ja het is ook gewoon lekker om af en toe gewoon lekker een bord vol vlees te hebben. :P.
En dat stemt niet tot nadenken, als bij de Griek de tzatziki niet lekker is ? :)
Quinn Dexter
  dinsdag 7 juni 2011 @ 06:49:58 #102
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_97827540
even een schopje, vanavond eten bij The Botswana Butchery
dit restaurnt heeft in korte tijd de reputatie verworven als een van de beste restaurants in Queenstown., op zich al een hele prestatie want dit ski-resort (waar ze wanhopig op sneeuw wachten) is vergeven van de eetgelegenheden...
Dus de verwachtingen zijn hooggespannen....watch this space
(zal alleen geen foto's maken want ik denk dat vrouwlief, met haar conservatieve NZ'se nukken dan een hartaanval krijgt ;) )
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  dinsdag 7 juni 2011 @ 07:27:42 #103
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_97827711
Is er tenminste nog iets leuks aan queenstown, huiver, wat vond ik dat verschrikkelijk
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 07:39:34 #104
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_97827799
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 07:27 schreef Pietverdriet het volgende:
Is er tenminste nog iets leuks aan queenstown, huiver, wat vond ik dat verschrikkelijk
het is deze tijd van het jaar een stuk beter Piet, we zitten nu tussen de 2 seizoenen in en het is niet zo druk ,genoeg tijd en ruimte voor wining en dining
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_97827821
en, hoe was het eten daar?
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  dinsdag 7 juni 2011 @ 07:42:48 #106
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_97827831
We moeten nog heen Fairytale, zo onder het gemalen water en wat schone kleren aan en dan er op af.
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_97829725
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 07:42 schreef rechtsedirecte het volgende:
We moeten nog heen Fairytale, zo onder het gemalen water en wat schone kleren aan en dan er op af.
veel plezier! Ben benieuwd :D
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  dinsdag 7 juni 2011 @ 21:38:57 #108
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_97860258
Waar: Botswana Butchery Queenstown, Nieuw Zeeland (zo genoemd omdat de eerste head chef in dit land geboren was en geinspireerd was door de kookkunsten van zijn moeder om chef te worden. Zijn moeder had een premitief restaurantje achterin een slagerij.)

Wat aten we:
Voorgerecht: voor Mrs.Rechtsedirecte pan seared scallops met bacon en voor mijzelf lauwe bietensalade met walnoot en geitenkaas.

Hoofdgerecht:voor Mrs,over houtvuur gegrilde Marlborough zalm op een bedje van romige prei met een gerookte paprika/aarappel cake en butternut puree
voor mijzelf een 300gr. Southland Hereford ribeye steak (medium rare) met een blauwe kaas, bieslook en sharlotten boter.
geserveerd met aardappelen/uien croquettes en broccoli met geschaafde amandelen in een lichte kruidenboter

Nagerecht: voor vrouwlief Duo of chocolate met een pure chocolade comfotte van geconfijte abrikozen en een chocolate brownie met amandelen.
voor mijzelf de Mr.CEO apple and blackberry pie met kaneelijs

Wijn: voor vrouwlief een glas Cloudy Bay 2010 sauvignon blanc en voor mij twee glazen Te Mate Awatea 2009 cabernet/merlot

Impressie: de verwachtingen waren hoog gespannen want dit restaurant is the hottest place in town maar na een avoondje genieten in mijn opinie tercht zo.
de bediening was keurig, niet in your face maar behulpzaam (en uiterst vakkundig) wanneer nodig.
seating was prima, licht en achtergrond muziek just right
Het eten was fantastisch,elk gerecht was zo prachtig in balans dat elk hapje opnieuw een belevenis was....fine dining zoals fine dining bedoeld is.

kosten: NZ$ 214.- (ong.118 euro) voor NZ'se standaards een dure gelegeheid maar wat mij betreft worth every penny

cijfer 9

[ Bericht 0% gewijzigd door rechtsedirecte op 07-06-2011 21:58:08 ]
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  dinsdag 7 juni 2011 @ 21:41:29 #109
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_97860408
Als ik toevallig eens in de buurt ben zal ik er zeker aan denken, rechtsedirecte. ;)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 7 juni 2011 @ 21:45:07 #110
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_97860670
214 NZ dollar is trouwens een slordige 120 Euro
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 21:50:53 #111
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_97861133
Wij gaan op 20 juni op de Zuid-Afrikaanse toer bij Specktakel in Haarlem.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 7 juni 2011 @ 21:57:11 #112
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_97861530
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 21:45 schreef Pietverdriet het volgende:
214 NZ dollar is trouwens een slordige 120 Euro
klopt Piet, typo en verbeterd
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_97861835
dat klinkt echt super en heerlijk rechtse! ^O^ en dan zit je ook nog in Nieuw Zeeland O+
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  dinsdag 7 juni 2011 @ 22:04:05 #114
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_97861999
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 22:01 schreef FutureFairytale het volgende:
dat klinkt echt super en heerlijk rechtse! ^O^ en dan zit je ook nog in Nieuw Zeeland O+
het was ook heerlijk, alleen "spijt" dat ik achteraf niet iets meer "avontuurlijks" heb genomen i.p.v een steak, maar ja, volgende keer dan maar
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_97862707
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 22:04 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

het was ook heerlijk, alleen "spijt" dat ik achteraf niet iets meer "avontuurlijks" heb genomen i.p.v een steak, maar ja, volgende keer dan maar
zeker nog een keer gaan ja! moet je ver van tevoren reserveren?

voor de geinteresseerden; klik hier voor de menukaart van Botswana Butchery
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_97864045
Waar? Humphreys in Enschede
Wanneer? Vandaag
Wat at je? V: Thaise Tomka Kai soep met gefrituurde groente wontons. Vriendin: Dun gesneden gemarineerde rauwe zalm met citroendressing en een grapefruitsalade.
H: Dikke Udon noodles met Wakadori kip in Teriyaki saus, geserveerd met wokgroente en cashewnoten.
N: Chocoladefondant met pure chocolade ijs en chocoladesaus.
Impressie? Voorgerecht was erg lekker. Heel pittig, dat wel, maar echt lekker, de wontons waren ook super, jammer dat er maar 3 van waren :9 Hoofdgerecht stond vorig jaar ook op de kaart dus ik wist dat deze enorm lekker was. Heerlijk malse kip, lekkere gewokte groente en de saus was een goede combinatie. Nagerecht is altijd lekker, alleen vond ik de chocoladesaus er niet zo heel goed bij passen, deze smaakte ook een beetje als zo'n chocoladesaus uit de winkel
Kosten? 61.30 inclusief 3 ice-tea per persoon.
Cijfer? 8!
♥ scars make us who we are ♥
  woensdag 8 juni 2011 @ 08:04:31 #117
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_97875372
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 21:50 schreef golfer het volgende:
Wij gaan op 20 juni op de Zuid-Afrikaanse toer bij Specktakel in Haarlem.
Dit lijkt me vooral erg leuk vooral omdat ik me bij de Zuid-Afrikaanse keuken weinig voor kan stellen.
Een grote ontdekkingsreis dus lijkt me..
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  woensdag 8 juni 2011 @ 08:10:19 #118
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_97875416
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 22:14 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

zeker nog een keer gaan ja! moet je ver van tevoren reserveren?

voor de geinteresseerden; klik hier voor de menukaart van Botswana Butchery
de menukaart is ondertussen wel aangepast maar je link geeft wel een goede impressie van datgene wat er geserveerd wordt.
Voor degene die niet weten wat whitebait is klik hier of hier
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_98000402
Vanavond met een collega/vriendin gegeten bij vd Valk, Avifauna
We namen een broodje kruidenboter wat inhield; 3 pistoletjes, 2 ciabatta's en 1 meergranen broodje met pesto, boter, olie en kruidenboter. Veels te veel natuurlijk, ook maar 3 broodjes gegeten.

Als hoofdgerecht nam vriendin ossenhaas met kruidenboter en champignonsaus. heb geproefd en was gewoon lekker mals, niet mega maar wel gewoon goed.
Ikzelf nam cordon bleu; schnitzel gevuld met ham en kaas en met kaas gegratineerd.. heerlijk :9
Daarbij lag er op het bord een klein aardappeltaartje en een warm tomaatje met kaas.
We kregen div. bakjes erbij; patat, krieltjes, sperzieboontjes met boter, gekookte koolraap in saus, salade en appelmoes.
Vond alleen de sperzieboontjes beetje vreemd smaken maar wel opgegeten, de rest was gewoon lekker! :)

Was behoorlijk wat eten dus toe alleen beide een kop thee genomen en we kregen er een plakje cake bij (niet opgegeten).

Kosten: ¤ 56,- incl. fooi
minpuntjes:
- jus d'orange was niet vers maar werd wel voor vers berekend op de bon
- klein bakje mayo gevraagd, was ¤ 1,- :')

Verder was het goed. Normale prijs voor veel eten. Niet van hoogstaande kwaliteit maar dat weet je van tevoren, wel lekker!
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_98001942
Eens met die minpuntjes idd en vd Valk is gewoon goed. Niet meer en niet minder :Y
En een vetongezellige vreetschuur :D
pi_98115434
Waar? Hap en Stap festival in Tilburg
Wanneer? gisteren, met een vriendin en m'n ouders

Wat at je?
'Ons voorgerecht' van www.tippiwan.nu:
3 munten Gerecht
3 smaken sushi maki of veganistische sushi maki met soyasaus en wasabi.
en
3 munten Gerecht
Warme sushi maki van in tempura gefrituurde sushi roll met zalm, avocado, sesam, bieslook en roomkaas.

Erg lekker. Nu moet ik wel zeggen dat ik niet veel verstand heb van sushi en bijna alles lekker vind. Met zijn vieren hebben we hier lekker van staan te snoepen. We kregen er allemaal stokjes bij.

Hoofdgerecht van www.puur-mercure.nl:
3 munten Gerecht
Surf & Turf: Spiesje van ossenhaas en gamba’s, lookmousseline en kalfjus verrijkt met vadouvan.

Zaten zo'n 4 ossenhaasstukjes en gamba's aan. Lekker klaargemaakt. Wel met het schattige zoete tomaatje en puree weinig voor een hoofdgerecht. Mijn vader vond het te weinig. Die pakte ergens anders nog een salade met zalm als hoofdgerecht. Wij vonden het trouwens allemaal niet veel, maar zaten er minder mee omdat we ons al verheugden op het toetje.

Nagerecht van www.kleintilburg.nl:
2 munten Gerecht
Trio van Callebaut chocolade, met een mousse van melkchocolade, een brownie van pure chocolade en een crispy koekje van witte chocolade.

Later toen we met een of andere kennis van mijn ouders stonden te praten erachter gekomen dat Callebout blijkbaar een merk chocolade is die helemaal wow is. Dit choco toetje was lekker, maar ik proefde geen bijzondere soort choco. De mouse zat in een schattig bakje, met behalve de mouse wat kleine sprinkles, die natuurlijk ook van dezelfde choco was gemaakt. Daarna pakte ik het crispy koekje. Dat leek in eerste instantie een pindarotsje maar dan van amandel ofzo. Bij proeven bleek het cornflakes te zijn. Ook handig zelf te maken lijkt mij. Lekker en simpel. De brownie was heel schattig klein, maar zoals het bij brownie hoort, ook erg machtig. Lekkur!

Om mee te nemen, 3 cakejes van www.busstopbakery.nl:
Nog niet gegeten. Maar een heel leuk idee. Ook nog even staan te babbelen met de enthousiaste meiden die ze verkochten.

Impressie?
Dit festival is een stuk gezelliger geworden dan het jaren geleden was. Toen was het echt een yuppen en bejaarden ding. Allemaal strak in pak en iedereen die er niet 'hoort' wegkijken. Bah. Nu was het een stuk gemoedelijker. Er liep vanalles rond, maar alles wel redelijk goed gekleed. Ook veel kinderen gezien die zich sierlijk verveelden.
Het was overal stikdruk, maar toch hebben we nergens lang hoeven te wachten en werden we bij elk standje waar we kwamen netjes geholpen.
Mercure viel qua aankleding van hun standje het meeste op door het ophangen van schilderijen en hoogwaardige rietmeubels. Binnen stonden hoogwaardige stoelen en tafels.

Kosten?
Mij niets, mijn ouders betaalden voor ons. Een munt was 2,50 Euro geloof ik. We hebben trouwens ook verschillende wijntjes, biertjes en fris gedronken.

Cijfer?
www.tippiwan.nu: ruim voldoende tot goed

www.puur-mercure.nl: voldoende tot ruim voldoende

www.kleintilburg.nl: voldoende

www.busstopbakery.nl: weet ik nog niet
pi_98116468
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 16:00 schreef Phoenixbirdy het volgende:


Nagerecht van www.kleintilburg.nl:
2 munten Gerecht
Trio van Callebaut chocolade, met een mousse van melkchocolade, een brownie van pure chocolade en een crispy koekje van witte chocolade.

Later toen we met een of andere kennis van mijn ouders stonden te praten erachter gekomen dat Callebout blijkbaar een merk chocolade is die helemaal wow is. Dit choco toetje was lekker, maar ik proefde geen bijzondere soort choco.

Callebaut is de grootste chocoladeproducent ter wereld. Ik vind het een beetje raar om daar je gerecht mee aan te prijzen. Net zoiets als wanneer een restaurant 'Unilever aspergesoep' zou serveren, dan zou ik eerder hard wegrennen dan er helemaal enthousiast van worden.

Maar het hoeft er natuurlijk niet minder lekker om te zijn ;)
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_98119476
quote:
1s.gif Op maandag 13 juni 2011 16:25 schreef stavromulabeta het volgende:
Callebaut is de grootste chocoladeproducent ter wereld.
Callebaut staat wel voor kwaliteitschocolade toch?
  maandag 13 juni 2011 @ 17:41:04 #124
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_98119914
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 17:31 schreef Trusten het volgende:

[..]

Callebaut staat wel voor kwaliteitschocolade toch?
Er is duidelijk betere, Lindt bijvoorbeeld,
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 13 juni 2011 @ 21:32:18 #125
132605 kawotski
Il Dottore
pi_98132484
Zie sinds 2 jaar die Callebaut bij de Hanos, ik zou het nergens vermelden.. Geachte klant, bij ons bereiden wij uw maaltijd mmv knorr, honig, heinz en als toetje callebaut..

Maar het is wel te eten, combi met de kokosmousse van salpro hoor je mij niet klagen. Zag dat er op Schiphol achter de douane ook een winkeltje is met callebautchoco.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_98363040
Waar?
Restaurant d'Oliveira (Mediterrane keuken) in Valkenswaard

Wanneer?
Gisteravond. Etentje met mijn man.

Wat?
Ik wilde eigenlijk het verrassingsmenu nemen, maar uiteindelijk hebben we toch maar van de kaart gekozen, omdat daar zo veel lekkers op stond!

Voorgerecht

Rundercarpaccio met een sandwich van pestobrood, parmaham en zongedroogde tomaten, gegarneerd met truffelcreme en parmezaanse kaas.
Het vlees was van runderhaas en erg vers en smaakvol. De sla die er duidelijk als garnering bij lag was ook kraakvers en knapperig.
De sandwich van pestobrood viel tegen: dit was stukje geroosterd witbrood met meer korst dan zacht brood met pesto er op gesmeerd. De benoemde truffelcreme heb ik niet geproefd.

Proeverij d'Oliveira, combinatie van vlees en vis
Mijn man nam deze combo. Het vis gedeelte was erg smakelijk (paling, zalm met een gravelax sausje en nog wat anders). Van het vleesgedeelte vond hij alleen het flintertje runderhaas lekker. De bonbon van parmaham gevuld met een tapenade van beenham en truffel deed hem niet veel.

Hoogdgerecht

Medaillons van varkenshaas met rode portsaus op een bedje van lenteui-risotto.
Tja. Dit was echt niet zo goed. De risotto was by far de naam 'risotto' niet waardig. Het leek meer op rijstebrij zonder smaak. De lenteui rook ik wel maar proefde ik niet. Ik heb er zout overeen gedaan maar helaas, deze nep-risotto was niet te redden. Het vlees was perfect gebakken, maar de saus erg zoet en overheersend en het vlees miste zout en peper. Eigenlijk was het lekkerste van het hele bord de paar haricots verts die onder de risotto verstopt lagen. Oh ja, en de aardappeltjes die we nog extra op tafel kregen waren wel lekker...

Prato pacifico d'oliveira (variatie van verschillende gebakken visfilets met gamba's)
Mijn man is een visliefhebber dus dit leek hem wel wat. Aangespoord door mij, omdat dit restaurant bekend staat om zijn overheerlijke visgerechten.
Het werd een beetje een teleurstelling. De gamba's waren op zich goed op smaak, maar veel te lang gebakken dus volledig overdone. De twee stukjes vis (ben vergeten wat het was) waren oke, maar niet meer dan dat. Eigenlijk vond mijn man het in zijn geheel niet zo lekker.

Nagerecht

Creme brulee van belgische chocolade met een vleugje amarula met witte en bruine chocomouse
Dit bordje zag er prachtig uit! De creme brulee had een prima korstje en kraakte heerlijk toen ik het met de lepel doorbrak. De creme zelf was erg (te) zoet, waardoor ik na drie happen eigenlijk al vol zat. Ik was dankbaar voor de decoratie (2 gehalveerde aardbeien), zodat ik even wat fris kon eten. De witte chococreme was heerlijk, alleen daarvan lag er maar een inieminie bolletje op het bord. Ik heb geprobeerd te ontdekken wat amarula was, maar ik heb het niet geproefd (en heb geen idee wat het is).

Vers fruit met mango/passievrucht sorbetijs
Het fruit was erg vers. Heerlijk! Het bolletje sorbetijs was duidelijk zelf gemaakt, maar ohohoh wat was dit zuur. Mijn man heeft het laten liggen, want naast al het fruit werd het een beetje te veel van het goede qua (zure) afsluiting.

Algemene impressie
Een erg leuk restaurantje qua sfeer. Goede ontvangst, fijne ambiance, zeer prettig (en kundig) personeel. Je wordt als gast goed verwend en het personeel ontgaat niets. Lege glazen staan er niet op tafel en het brood wordt veelvuldig en op verzoek bijgevuld.

Prijs/kwaliteit-verhouding
Helaas d'Oliveira: hoe graag ik het ook zou willen om jullie een dikke tien te geven (ik gun het jullie zo! Jonge ondernemers, goede sfeer, fijn concept), dit gaat niet gebeuren. Het eten was echt niet in verhouding tot de prijs qua smaken. Ik en mijn man moesten voor bovenstaande gerechten een dikke 100 euro neertellen en ik ben naar buiten gelopen met het gevoel: dat kan ik zelf veeeeeeeeeeeeel beter.

Conclusie: Erg fijne avond gehad met mijn man. Was lang geleden dat we weer eens samen weg waren. Jammer dat het eten wat tegenviel, maar uiteindelijk heeft d'Oliveira er wel voor gezorgd dat we een fijne avond hadden, dus ach....
Als eindcijfer dus een 6,5!!
Alleen met zelfspot kun je overleven...
  zondag 19 juni 2011 @ 10:23:38 #127
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_98363188
Hebben jullie het de bediening verteld wat er mis was met het eten?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_98363409
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 10:23 schreef Pietverdriet het volgende:
Hebben jullie het de bediening verteld wat er mis was met het eten?
Nee Piet. Dat durfde ik helaas niet. Vond het zo sneu, de rest was gewoon top en misschien ben ik gewoon wel tegoed gewend... Dit restaurant staat hoog aangeschreven in Valkenswaard namelijk. Dus het kan evengoed aan mij gelegen hebben...
Alleen met zelfspot kun je overleven...
pi_98363528
wat jammer Tezz! hopelijk wordt er meer aandacht aan t eten besteed in de toekomst want zonde als de rest wel zo goed is.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  zondag 19 juni 2011 @ 12:57:53 #130
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_98366905
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 10:40 schreef Tezz het volgende:

Nee Piet. Dat durfde ik helaas niet. Vond het zo sneu, de rest was gewoon top en misschien ben ik gewoon wel tegoed gewend... Dit restaurant staat hoog aangeschreven in Valkenswaard namelijk. Dus het kan evengoed aan mij gelegen hebben...
Misschien toch achteraf alsnog even vermelden aan ze wat je er van vond. Daar kunnen ze alleen maar blij mee zijn en van leren, van die gefundeerde kritiek.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_98367639
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 10:40 schreef Tezz het volgende:

Nee Piet. Dat durfde ik helaas niet. Vond het zo sneu, de rest was gewoon top en misschien ben ik gewoon wel tegoed gewend... Dit restaurant staat hoog aangeschreven in Valkenswaard namelijk. Dus het kan evengoed aan mij gelegen hebben...
Of aan een andere kok. Waaróm staat het dan zo hoog aangeschreven...
Je zou je recensie kunnen mailen?
pi_98382566
Waar?
Restaurant de schat in Nijmegen

Wanneer?
Vrijdag avond etentje met een vriendin

Wat?
De Schat is wel een van de betere restaurants in Nijmegen in mijn ogen en daar zijn de prijzen ook naar. Gelukkig ben ik nog jong en bij de schat is er dan de mogelijkheid van een "jong gastronomen menu". Door dit menu kunnen jongeren/studenten kennis maken met de betere keuken zonder financieel kapot te gaan. Dit menu houdt in dat je 4-gangen verrassing menu krijgt inclusief bijpassende wijnen, tafelwater en koffie/thee na met huisgemaakte friandises, voor maar 50 euro.

Amuse
bij aankomst hebben wij een aperitief genomen dat was een rosé cava, tevens stonden er wat kleine knabbeltjes klaar, wat kroepoek, kleine blokjes peperkaas en 2 soorten olijven een soort zoete ingelegde of gemarineerde olijven (heel erg lekker) en wat zuurdere jonge olijven.

Daarna kwam de amuse, een aspergesoepje met ham en verse bieslook.

Voorgerecht
het voorgerecht was een terrine van ganzenlever en varkensnek (heerlijk mals en zacht), gebraden duif, een creme van pastinaak gekookt in port en een dressing van kers. Als wijn kregen we een chardonnay uit sterrebos die geen hout had gezien en daarom net als het vlees heel erg zacht was.

Tussengerecht
Dit was een visgerecht, kabeljauw en een gepocheerde oester op een puree van broccoli met een groene asperge en een witte schuimige saus waarvan ik de naam ben vergeten. We kregen weer een witte wijn uit de Languedoc regio maar ik weet de druif niet meer.

Hoogdgerecht

Dan het hoofdgerecht, een reebiefstuk met aardappel puree, rode bietjes, een witte asperge dit keer en een saus van dragon. Van de wijn weet ik alleen nog dat hij rood was en uit Duitsland kwam, en dat de smaak wat zoeter was en dit combineerde heel mooi met de zoete wilde smaak van de ree. Een heerlijk gerechtje alleen had van mij de reebiefstuk wel iets roder gemogen. Hij was net over medium heen en ik heb hem liever wat meer rare.

Nagerecht

Een taartje van korstdeeg met daarop verse aardbei en schuim van aardbei (eigenlijk gewoon meringue) daarnaast een gelei van aardbei met daarop een bolletje huisgemaakt vanille ijs en daarnaast weer wat hangop met verse frambozen. hierbij kregen wij een rode muscat ook uit duitsland.

Algemene impressie
Mooi klein restaurant aan de waal, fantastische stoelen wat ook belangrijk is als je er 2-3 uur gaat zitten. Bij binnenkomst werd netjes de deur open gehouden en werden we naar een tafeltje gebracht door een meisje, we waren wat vroeg en toen de gastvrouw dat zag vroeg ze of we niet liever een tafel aan het raam hadden met beter uitzicht en daar zijn we dankbaar op in gegaan.
Goede service, soms wat korte verhalen bij de wijnen maar zeker wel kennis van zaken en het eten was subliem.

Prijs/kwaliteit-verhouding
Door dat we gebruikt maakten van het jonge gastronomen menu viel de prijs reuze mee, dus dat kan ik niet zo heel goed vergelijken

Conclusie: Een top avond gehad met heerlijke eten en wijnen. een paar kleine puntjes laten vallen door wat kort over de wijn te zijn af en toe en mijn biefstuk mocht iets roder maar nog steeds voor mij een 9
pi_98383398
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 13:18 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Of aan een andere kok. Waaróm staat het dan zo hoog aangeschreven...
Je zou je recensie kunnen mailen?
Dat is het hem juist. Blijkbaar eet iedereen daar lekker, dus zal ik wel gewoon zeuren. Of de kok had zijn dag niet... Misschien zeg ik het nog wel eens een keertje. Of ik ga solliciteren naar een baantje in de keuken haha~!
Alleen met zelfspot kun je overleven...
pi_98387276
Waar: Sirtaki in Oldenzaal, een grieks restaurant
Wanneer: 19-6-2011
Wat: voorgerecht: champignons in knoflookroomsaus
hoofdgerecht: een soufflaki-mix: ossenhaasspies, varkenshaasspies en gyros, met friet, tzatziki en salade.
Impressie: voorgerecht was lekker, maar ik vind het lekkerder als er nog wortel en bloemkool etc doorheen zit. Hoofdgerecht was heerlijk mals. Gewoon goed Grieks eten.
Prijs: 42.50 voor 2 voor- en hoofdgerechten. Allebei 2x wat gedronken maar slechts 1x gerekend.
Conclusie: Lekker! ^O^
♥ scars make us who we are ♥
  zondag 19 juni 2011 @ 21:46:00 #135
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_98388324
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 20:20 schreef Tezz het volgende:

[..]

Dat is het hem juist. Blijkbaar eet iedereen daar lekker, dus zal ik wel gewoon zeuren. Of de kok had zijn dag niet... Misschien zeg ik het nog wel eens een keertje. Of ik ga solliciteren naar een baantje in de keuken haha~!
Nee, je zeurt niet, het was gewoon niet goed.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_98393968
Tezz, het zou toch wat zijn als jij toevallig (samen met je man) de enige ontevreden klanten zouden zijn. En dan nòg weet ik zeker dat ze het heel spijtig vinden daar dat je niet tevreden was en niet met een fijn gevoel naar huis ging. Misschien toch je korte indruk toesturen of desnoods een linkje naar je recensie hier.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_98400595
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 23:32 schreef Isabeau het volgende:
Tezz, het zou toch wat zijn als jij toevallig (samen met je man) de enige ontevreden klanten zouden zijn. En dan nòg weet ik zeker dat ze het heel spijtig vinden daar dat je niet tevreden was en niet met een fijn gevoel naar huis ging. Misschien toch je korte indruk toesturen of desnoods een linkje naar je recensie hier.
Yes, ik denk dat ik dat inderdaad ga doen. Ik heb inmiddels van meer mensen gehoord dat het eten 'wel oke' is, maar niet overdonderend. Dus....
Alleen met zelfspot kun je overleven...
  maandag 20 juni 2011 @ 08:47:01 #138
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_98401253
Tezz, ik zie dat je direkt geklaagd heb.....want toen ik op hun website keek was het eerste wat ik zag een advertentie voor een nieuwe chef-kok ;)

koekepannekoek, wat een leuk idee dat "jong gastronomen menu".inderdaad een pirma initiatief om jongeren weg te krijgen bij de Golden Arches en kennis te laten met het betere culinaire werk
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_98402042
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 07:24 schreef Tezz het volgende:

[..]

Yes, ik denk dat ik dat inderdaad ga doen. Ik heb inmiddels van meer mensen gehoord dat het eten 'wel oke' is, maar niet overdonderend. Dus....
^O^ ze zullen t zeker op prijs stellen :Y
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_98402068
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 08:47 schreef rechtsedirecte het volgende:
Tezz, ik zie dat je direkt geklaagd heb.....want toen ik op hun website keek was het eerste wat ik zag een advertentie voor een nieuwe chef-kok ;)

_O-
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_98408169
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 08:47 schreef rechtsedirecte het volgende:
Tezz, ik zie dat je direkt geklaagd heb.....want toen ik op hun website keek was het eerste wat ik zag een advertentie voor een nieuwe chef-kok ;)

koekepannekoek, wat een leuk idee dat "jong gastronomen menu".inderdaad een pirma initiatief om jongeren weg te krijgen bij de Golden Arches en kennis te laten met het betere culinaire werk
Ja woehaha, misschien ga ik gewoon solliciteren!
Alleen met zelfspot kun je overleven...
pi_98409335
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 08:47 schreef rechtsedirecte het volgende:
Tezz, ik zie dat je direkt geklaagd heb.....want toen ik op hun website keek was het eerste wat ik zag een advertentie voor een nieuwe chef-kok ;)

:D
  maandag 20 juni 2011 @ 22:49:11 #143
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_98438642
Zuid-Afrikaanse avond bij Restaurant Specktakel, Haarlem. 20-06-2011

http://www.specktakel.nl/

Normaal voert Restaurant Specktakel een zogenaamde wereldse kaart, maar nu hadden ze een eenmalige (en al ver van te voren volgeboekte) speciale Zuid-Afrikaanse avond.

Chris Erasmus en zijn team hadden dus een Zuid Afrikaans 4-gangen menu bij Specktakel samengesteld.
Deze wereldse chefs komen van restaurant Pierneef op ‘La motte wine estate’ in Franschhoek.
Chris is een bekende kok in Zuid Afrika en is jaren lang chefkok geweest in ‘Le Quartier Francais’
Een wereldberoemd restaurant van Margot Janse, uitgeroepen tot beste ladychef in the world!
De "rainbow cuisine" van de Kaapse wijnlanden kenmerkt zich door een variëteit aan geuren, kleuren en smaken.
Samen met de bevriende chefs van Specktakel organiseerden ze een avondvullend Zuid Afrikaans ‘Specktakel’ waarin de fantastische wijnen en spijzen van La Motte winery een hoofdrol speelden.
Tot zover de introductie.


De menukaart hebben we maar even ingescand:


Bij binnenkomst werden we ontvangen met een glas Zuid-Afrikaanse brut-Champagne van het huis van Pierre Jordan.


De amuse was een Kaapse kerrie-oester (weskus oester, pawpaw vinigaitte, yuzu, koriander)

Heerlijke oester, met frisse kruiden en wat (namaak)kaviaar.

Het voorgerecht was eigenlijk een forel-salade, maar die bleek vervangen door een op de huid gebakken zalm salade met gamba's en ingelegde haringreepjes kregen. (Franshoek forel skaai, mosterd blare, suulemoen peper slaaisous, per peri garnale, Kaapse bokkoms).

Zalm is niet helemaal ons ding, maar de gamba's en de haring met de salade was verder prima. We dronken er een frisse Sauvignon Blanc van Paul Cuver bij

Het eerste hoofdgerecht was een halve kreeft chakalaka. (kreeft, geurige groente, warm suurlemeon mayonaisse, fetakaas).

Gewoon superlekker. Hier kregen we een glas Chardonnay van het estate La Motte bij.

Het tweede hoofdrecht was Biltong gekruide volstruis beeshaas. (met groene asperges, buchu hollandaise sous, botter skorsie & gember tert, choras skyfies). Het was dus een supermalse struisvogelbiefstuk met sopeciale buchukruiden, een butterscotch-gembertaart en chips van aardappelen gedoopt in chiraswijn.

We kregen een zeer bijpassende mooie rode Chirazwijn uit 2008 van La Motte bij.

Tenslotte het dessert: Elging appel en appeliefie tert. (melkert roomijs, gebrande botter sous, gesoute karamel, nougat). Een warm appeltaartje met ijs en karamel. Fris en niet te zoet.


Tussendoor hebben we de Zuid-Afrikaanse kok,Chris Erasmus, nog even in de keuken op de foto gezet, hetgeen hem bij voor het afrekenen deed besluiten nog even speciaal bij ons aan tafel ons een handje te geven en te vragen of alles naar onze zin was geweest en of we binnenkort bij hem in La Motte willen langskomen. :)


Al met al 1 van de beste eetervaringen van de laatste tijd en het gehele arrangement inclusief alle wijnen en water kostte 50 euro pp.

Wij hebben een superavond gehad.


Prijs-kwaliteit: 9+

[ Bericht 0% gewijzigd door golfer op 20-06-2011 23:14:44 (typo) ]
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_98439047
wat ontzettend gaaf en leuk en heerlijk! O+ ziet er super uit en wat leuk dat jullie een foto mochten maken in de keuken en ff met de chef hebben gekletst. ^O^
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  maandag 20 juni 2011 @ 23:01:21 #145
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_98439379
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 22:55 schreef FutureFairytale het volgende:
wat ontzettend gaaf en leuk en heerlijk! O+ ziet er super uit en wat leuk dat jullie een foto mochten maken in de keuken en ff met de chef hebben gekletst. ^O^
Kwestie van gewoon vragen en brutaal zijn. Ze zijn meestal best wel ijdel, die chefs. Dus die willen wel op de foto en wat persoonlijke aandacht van gasten vinden ze ook wel leuk.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_98449336
Superleuk (foto)verslag Golfer en Bluezz! Ik krijg er honger van!
Alleen met zelfspot kun je overleven...
pi_98451920
Ziet er super uit *O* En leuk verslag :Y
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_98510585
Gister op de rotterdamse markt. Een drukke frietkraam. Ze sneden er verse friet en het was mjummie! Ben de naam kwijt maar er stonden volgens mij van die blauwe lijntjes met rode hartjes (friesland?) op de patatzakjes. Mnomnomnom!
pi_98512303
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 15:21 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Gister op de rotterdamse markt. Een drukke frietkraam. Ze sneden er verse friet en het was mjummie! Ben de naam kwijt maar er stonden volgens mij van die blauwe lijntjes met rode hartjes (friesland?) op de patatzakjes.
Was het niet gewoon
pi_98631870
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 21:32 schreef kawotski het volgende:
Zie sinds 2 jaar die Callebaut bij de Hanos, ik zou het nergens vermelden.. Geachte klant, bij ons bereiden wij uw maaltijd mmv knorr, honig, heinz en als toetje callebaut..
_O- Ik hoop dat ze toevallig meelezen.

Die cakejes van de busstopbakery waar ik het over had, waren trouwens niet te eten. Veel te vet en te zwaar op de maag liggend. Ik kan me niet voorstellen dat iemand dat lekker vind. Behalve vetverslaafden misschien.
  zaterdag 25 juni 2011 @ 00:31:21 #151
176114 Under_Score
Sarcastische lul
pi_98633333
beste restaurant.

Waar?
Restaurant de wanne ( in hotel de wiemsel

Wanneer?
ongeveer 2 jaar terug met mijn ex en haar ouders

Wat?
hmm, een heel asortiment aan termen waavan ik alleen thee van gevogelte herinner.

Voorgerecht

volgens mij carpaccio.

Hoogdgerecht

volgens mij vis, met daarnaast dus de thee van gevogelte.

Nagerecht

ijs. lekker ijs :D

Algemene impressie
luxe uitstraling en ditto eten.

Prijs/kwaliteit-verhouding
daar heb ik geen antwoord op, eten was prima, maar ver buiten mijn budget.
Conclusie: [/quote]
goed gegeten, fijne rustige sfeer en goede bediening. beetje een opgelaten gevoel omdat ik niet aan dit soort gelegenheden gewend ben. zou er graag nog een keer eten :)

en slechtste afhaaltoko.

Waar?
Chinees hier op het winkelcentrum

Wanneer?
ergens afgelopen jaar.

Wat?
babi pangang en mini loempias, van dat ei spul en wat extra's

Voorgerecht
het bakje dat als eerst open ging.

Hoogdgerecht
de bakjes erna.

Nagerecht
geen.

Algemene impressie
bagger, eten veel te vet en stukjes eischil in het ei.

Prijs/kwaliteit-verhouding
goedkoop, en dat zie je terug in je eten. voor een paar cent meer maar naar de chinees verderop.
Conclusie: [/quote]
nooit weer, zelfs niet bij hoge nood.

leukste toko.

Waar?
Atrium in enschede

Wanneer?
paar jaar terug.

Wat?
vlees gerecht.

Voorgerecht

broodjes met kruidenboter.

Hoogdgerecht

mixed grill. goed te eten :D

Nagerecht

ijs.

Algemene impressie
leuke sfeer en lekker eten :)

Prijs/kwaliteit-verhouding
goed te doen, niet te duur en eten is goed.

Conclusie: [/quote]
hier ga ik zeker nog een keer heen :)

[ Bericht 19% gewijzigd door Under_Score op 25-06-2011 00:39:12 ]
  zaterdag 25 juni 2011 @ 00:36:00 #152
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_98633563
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 00:31 schreef Under_Score het volgende:
beste restaurant.Wanneer?
ongeveer 2 jaar terug met mijn ex en haar ouders

Hoogdgerecht
.....

Lekker actueel. ;)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 25 juni 2011 @ 00:39:40 #153
176114 Under_Score
Sarcastische lul
pi_98633718
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 00:36 schreef golfer het volgende:

[..]

Lekker actueel. ;)
ben al een tijd niet meer uit eten geweest :D
pi_98637730
Gisteravond waren we bij Zino in rotterdam, met de iens dinerdagen.
Waar: Het oude noorden. Tegenover zit een turkse groenteboer en veel ruiten zijn afgeplakt. Binnen is het klein, rustig ingericht met wit en donkergrijs aan de muur. In het begin hoorde ik Nina Simone opstaan.
Wat:
We kregen een verrassingsmenu en namen 4 gangen.
Een amuse van bladerdeeg met creme met wortel.
Een snee brood met zoute boter
Avocadokomkommersoep met hollandse nieuwe, opgeleukt met stukjes radijs. Normaal ben ik niet zo van de koude soep, maar deze was erg lekker!
Het tussengerecht was een mini(!)quiche met mozarella/kokosmelk en een tomaatje. Smaakte prima, maar viel wat tegen ivm de rest.
Hoofd: diamanthaas (rund, schouderstuk) met twee asperges en 2 wortelfliertjes. Erbij huisgemaakte frietjes met gekruide mayonaise. Heerlijk vlees en goeie frietjes!
Nagerecht was pavlova met rabarberperzikcompote en een bolletje aardbeien-met-een-tikkeltje-Mme jeanette-ijs. De pavlova was heerlijk en het ijs maakte het wat meer bijzonder.
Koffie met amandelkoekjes na.
Sfeer:
Om 7 uur was het nog niet halfvol, toen konden we elkaar prima verstaan. Naarmate de avond vorderde, werd dat echter minder, het werd best rumoerig. Ook ging de bediening vrij snel. Buiten zaten mensen te wachten, dus er was, naar mijn mening, wat te enthousiast ingepland bij de reserveringen.
Wat schuift dat?
Twee maal een 4-gangen menu, 5 witte wijn, koffie en espresso na, maakte 85 euro, frietjes hadden 3,50 toeslag.
Ondanks het lekkere eten, best fors voor zo'n gasten-lok-actie.
Eindoordeel:
Vriend stapte buiten en zei: ik zou nog wel wat lusten! Hij had meer brood tussendoor verwacht dan een snee. Ik ben geen kleine eter, maar daar had ik dit maal geen last van.
Wel viel het (nu) wat tegen, vanwege de drukte en het tempo, maar een en ander zal beter kunnen zijn zonder zo'n actie.
7,5 ofzo.
pi_98642840
Waar?
Alphen Culinair culinair festival van 23 t/m 26 juni met 12 deelnemende restaurants, een bar, een viplounge en een groot podium, allen op een park.
Wanneer?
samen met een vriendin op donderdag 23 juni
Wat aten we?
na eerst een rondje gelopen te hebben en te checken wat ze aanboden muntjes gekocht en daarmee gegeten (niet letterlijk :P).
we begonnen met asperge 'flamande' bitterballen met een ragout van ei, ham, asperges en aardappels. werd geserveerd met kruidenmayonaise en was erg lekker. we kregen extra kruidenmayo toen ze zagen dat we na de 1e bal de saus al op hadden, ja sorry :')

daarna bestelde ik bij een ander restaurant vitello tonnato. was helaas wel heel erg karig voor het aantal munten dat ze ervoor vroegen (duurste hapje van de avond) maar gelukkig smaakte het vlees goed. dat blokje rauwe tonijn was ik niet heel gek op, het smaakte eigenlijk naar niks vond ik. niet mijn ding, wel opgegeten.

vriendin nam daarna bij weer een ander restaurant de marokkaanse lamstajine. jammergenoeg werd je daar niet bediend en kreeg je direct je eten. het was gewoon couscous en ze vond het lekker maar niet speciaal. zag er ook niet speciaal uit.

ik ging bij de Italiaan voor de bospaddenstoelenrisotto met giavekaas. op het menu stond 'uit een giavekaas' dus toen het werd geserveerd vroeg ik hoe dat zat. vertelde serveerster mij dat het erdoorheen zat en dat dat het was. volgende dag in de krant stond een trotse kok van dat restaurant met een bord risotto in een kaas :'). anyway, was wel een lekker hapje. ziet er niet uit, maar was wel lekker. proefde wel wijn en ik hou niet zo van alcohol maar het stond me niet tegen. smaakte meer naar bospaddenstoelen :9

vriendin wilde graag een broodje. had ik die ook maar genomen want ik had nog honger en toen ik dat broodje zag dacht ik aaah. was een broodje met porchetta; soort rollade/ham-achtig, dik belegd en met groenten (en een kwak ketchup....)

omdat ik toch nog honger had nam ik een patatje met truffelmayonaise en dat was erg lekker (geen foto van).
bij dat restaurant van het patatje was ik naar de koks aan het kijken hoe ze oesters opensneden en fruits de mer aan het maken waren. leuk om te zien. uit het zakje patat wat voor mij bestemd was (maar ze niet wisten) haalden ze een paar patatjes uit en deden dat op een bord met een gerecht met runderlende. daarna deden ze in 'mijn' zakje wat truffelmayo, gaven het aan de serveerster die naast me stond en zij gaf het direct aan mij. toen leek het net of die jongen een tomaat had gegeten :P ik zei dat het niet gaf omdat ik toch al aardig wat had gegeten.

bij dat restaurant namen we de dessertparade; cheesecake met rood fruit coulis, brownie met vanillesaus en een bolletje huisgedraaid ijs met knapperige toffee. dat laatste was ontzettend lekker, de brownie ok en de cheesecake (waar ik echt dol op ben) viel helaas tegen. citroensmaak overheerste ontzettend en dat vond ik jammer.

daarna nam vriendin nog één toetje gedeeld bij het eerste restaurant waar we de bitterballen hadden gegeten; tarte tatin met hangop. ze vond het erg lekker

Impressie?
wat een leuke sfeer hing er! was ook fijn weer. normaal is er eigenlijk geen bediening maar omdat het best rustig was op de eerste dag hadden de serveerders/sters tijd voor je en dat vond ik leuk. we hadden de goeie dag uitgekozen. later trad er een coverband op, was ook erg leuk en gezellig en lekker meegezongen. al met al een leuke avond en zeker voor herhaling vatbaar.
Kosten? viel me opzich nog mee. ¤ 62,50 voor alle gerechten incl. 2 drankjes.
Cijfer? 9 omdat het zo leuk is dat er zoveel restaurants meedoen en je kunt kiezen wat je wilt + de sfeer, de muziek en de opzet van het park :)

^O^

[ Bericht 12% gewijzigd door FutureFairytale op 25-06-2011 21:46:38 ]
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  zaterdag 25 juni 2011 @ 13:19:53 #156
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_98643086
Foto's doen het zo niet, FF!
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_98659273
quote:
3s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 13:19 schreef golfer het volgende:
Foto's doen het zo niet, FF!
nu wel :s)
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  zaterdag 25 juni 2011 @ 22:08:42 #158
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_98659965
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 21:47 schreef FutureFairytale het volgende:

nu wel :s)
Leuke foto's. Maakt het allemaal net wat lekkerder. ^O^
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_98660191
Leuk nu mét foto's, dat je nog trek had :%
En inderdaad niet netjes dat gerommel met je patatjes... maar gelukkig weten we nooit hoe ze in keukens rommelen met ons eten 8-)
Zag er goed uit :Y) Behalve de risotto... en zie je wel dat wijn best lekker kan zijn al hou je er niet van in een gerecht?
pi_98660596
ik heb best een grote eetlust ;)
risotto zag er ook niet uit maar de smaak was goed. zonder wijn zou het alleen nóg lekkerder zijn ;)
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_98663678
Ziet er goed uit, FFT :Y En niet gek dat je het zonder wijn lekkerder had gevonde, je houdt toch niet van drank? Zelfde voor die cheesecake...citroen! :D
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_98663788
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 23:56 schreef Isabeau het volgende:
Ziet er goed uit, FFT :Y En niet gek dat je het zonder wijn lekkerder had gevonde, je houdt toch niet van drank? Zelfde voor die cheesecake...citroen! :D
ja precies! citroen! :X :D en ik had me voordat ik ging al zo verheugd op cheesecake -O-
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 2 juli 2011 @ 21:24:42 #163
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_98961841
Sinds zes weken is Bos Kookt(www.boskookt.nl) een nieuw restaurant in Ijmuiden. De kok heeft kookte al 20 jaar in de regio en heeft dus zijn eigen zaak. De vorige eigenaren hebben het pand slecht achter gelaten en hij heeft de zaak flink verbouwd. Foto’s te zien op de site. Het is een simpel restaurant met de ‘wereldkeuken’. Kleine kaart Prijzen ongeveer Voorgerechten 9e en hoofdgerechten 17e.

Als voorgerecht had mijn broertje de soep vd dag. In dit geval mosterdsoep. Ik en mijn moeder hadden Vitello tonato (Gebraden kalfslende met tonijnmayonaise,oude Reypenaer en rucola).



Druk op het bord, wel lekker.

Als hoofdgerecht had ik de Ierse Kogelbiefstuk


Goed vlees. Sperziebonen waren best lekker, alleen zou ik het nooit zo hebben opgediend :P.

Moeders had de Zwart gebakken zalm met citruslabne


Zalm, was goed, niet te ver. Citroen hangop was lekker fris.

Broertje had de sparerips niet op foto. Was simpel met een paar sausjes. Verder kregen we nog salade en patat erbij. :)

Als toetje had moeders de Cheesecake. Dat was de bosvruchteneditie. Broertje had een Crème brulée. Zag er goed uit, krokant korstje en lekker zacht. Ik had zelf een Ierse koffie. Was ook lekker.

Totale conclusie. Simpel en lekker. Het was niet top.

Totale kosten 115e voor 3 personen

[ Bericht 1% gewijzigd door borisz op 02-07-2011 21:34:57 ]
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_98962232
Citroen hangop lijkt me lekker :)
Verder commentaar had ik al op FB gegeven :s)
pi_98963312
Borisz; lekker!! nam je zelf niet eens de cheesecake? O+ ;)
vind je hoofdgerecht bord overigens een beetje kaal opgemaakt
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 2 juli 2011 @ 22:19:21 #166
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_98963701
Ik ben totaal niet van de toetjes :P. Netjes overgeslagen. :+.

Ja kaal bord. Maar goed vlees was wel goed en daar gaat het om :P.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zaterdag 2 juli 2011 @ 22:24:18 #167
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_98963864
Ik vond het er allemaal niet echt uitnodigend opgemaakt uitzien, Borisz.
En die bruine saus over het vlees vind ik ook niet echt smakelijk eruit zien.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_98964436
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 22:24 schreef golfer het volgende:
Ik vond het er allemaal niet echt uitnodigend opgemaakt uitzien, Borisz.
En die bruine saus over het vlees vind ik ook niet echt smakelijk eruit zien.
jawel lekkere pepersaus :9
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  zaterdag 2 juli 2011 @ 22:45:28 #169
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_98964650
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 22:39 schreef FutureFairytale het volgende:

jawel lekkere pepersaus :9
Ziet er uit alsof het uit een pakje kwam. ;)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_98974651
115 e voor 3 personen vind ik best pittig gezien je review!
  zondag 3 juli 2011 @ 22:58:32 #171
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_99003116
Wanneer: 1 juli 2011
Waar: http://www.pallasathene.nl/

Impressie:
Het was druk maar dat leek ons een goed iets..

Vooraf stokbroodje kruidenboter
Hoofd: Bifteki, souvlaki, giros .. opgediend met 2 gekookte aardappels, 3 blaadjes sla en wat rijst
Na: niks

Het was echt zo slecht, geen smaak, geen service.
In een lousy shoarmazaak krijg je beter eten.
Kijk naar de prijs... 55 E voor 2 personen
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_99004069
quote:
18s.gif Op zondag 3 juli 2011 22:58 schreef uniekhoorn het volgende:
Wanneer: 1 juli 2011
Waar: http://www.pallasathene.nl/

Impressie:
Het was druk maar dat leek ons een goed iets..

Vooraf stokbroodje kruidenboter
Hoofd: Bifteki, souvlaki, giros .. opgediend met 2 gekookte aardappels, 3 blaadjes sla en wat rijst
Na: niks

Het was echt zo slecht, geen smaak, geen service.
In een lousy shoarmazaak krijg je beter eten.
Kijk naar de prijs... 55 E voor 2 personen
wow prijzig inderdaad. shoarma zaak is stukken goedkoper. Ik vind grieks eten vaak tja wel lekker maar niet speciaal. Ook in Griekenland vond ik het eten wat flauw. alleen kreeg je daar voor 55 euro een voor,hoofd en nagerecht voor 3 personen.
pi_99004237
quote:
18s.gif Op zondag 3 juli 2011 22:58 schreef uniekhoorn het volgende:
Wanneer: 1 juli 2011
Waar: http://www.pallasathene.nl/

Impressie:
Het was druk maar dat leek ons een goed iets..

Vooraf stokbroodje kruidenboter
Hoofd: Bifteki, souvlaki, giros .. opgediend met 2 gekookte aardappels, 3 blaadjes sla en wat rijst
Na: niks

Het was echt zo slecht, geen smaak, geen service.
In een lousy shoarmazaak krijg je beter eten.
Kijk naar de prijs... 55 E voor 2 personen
behoorlijke prijs voor een griek. ik vind het vlees eigenlijk nooit zo speciaal. je krijgt veel maar het lijkt nooit echt goed gekruid.
geen fooi gegeven toch?
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_99004286
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 22:45 schreef golfer het volgende:

[..]

Ziet er uit alsof het uit een pakje kwam. ;)
uit een pakkie is lichter. volgens mij zit er in deze saus nog iets van wijn
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  zondag 10 juli 2011 @ 19:23:23 #175
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_99289128
Vanmiddag een een Wijn & Spijswandeling door Haarlem gedaan.
Erg gezellig en leuk!
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 10 juli 2011 @ 19:25:27 #176
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_99289198
quote:
14s.gif Op zondag 10 juli 2011 19:23 schreef golfer het volgende:
Vanmiddag een een Wijn & Spijswandeling door Haarlem gedaan.
Erg gezellig en leuk!
Jullie zien er ook gezellig uit.
:P
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 11 juli 2011 @ 01:01:20 #177
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_99305977
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 19:25 schreef Pietverdriet het volgende:


Jullie zien er ook gezellig uit.
:P
We zijn ook heel gezellig samen als een stel bejaarden. ;)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_99308326
Frikandel voor een euro uit de muur, hoe de desbetreffende muur heet weet ik niet.
Nieuw is niet altijd beter.
  vrijdag 15 juli 2011 @ 09:33:32 #179
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_99492518
Even een vraagje tussendoor... Is er al iemand wezen eten bij Sushi Qube in Rotterdam?
  vrijdag 15 juli 2011 @ 09:37:32 #180
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_99492582
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 09:33 schreef Danielle83 het volgende:
Even een vraagje tussendoor... Is er al iemand wezen eten bij Sushi Qube in Rotterdam?
Zit dat naast die vegetarische tent, Melon Cauli?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 15 juli 2011 @ 09:46:36 #181
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_99492762
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 09:37 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zit dat naast die vegetarische tent, Melon Cauli?
Uuuh geen idee! Het zit iig vlakbij Hofplein.
pi_99492796
quote:
14s.gif Op zondag 10 juli 2011 19:23 schreef golfer het volgende:
Vanmiddag een een Wijn & Spijswandeling door Haarlem gedaan.
Erg gezellig en leuk!
Wow, heel erg leuk gedaan! Mijn complimenten. ^O^
  vrijdag 15 juli 2011 @ 09:48:59 #183
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_99492817
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 09:46 schreef Danielle83 het volgende:

[..]

Uuuh geen idee! Het zit iig vlakbij Hofplein.
Het was een woordgrap over de woordgrap
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 15 juli 2011 @ 09:50:14 #184
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_99492844
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 09:48 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het was een woordgrap over de woordgrap
:')


Maar nu heb ik nog geen antwoord op mijn vraag!
  maandag 18 juli 2011 @ 19:38:45 #185
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_99631687
Waar?
Indiaas restaurant Maharani, Delft (http://www.restaurantmaharani.nl/delft/index.php?page=1

Wanneer?
18 juli 2011

Wat?
Pre-voorgerecht: Poppadums met dips: de poppadums waren niet zo vers helaas.

Voorgerecht: Onion bhaji: heerlijk knapperig en goed gekruid, niet te scherp
Vegetarische samosa's: heerlijk knapperig deeg met karwijzaad, en goede vulling van aardappel, doperwtjes, worteltjes etc. Ook heerlijk gekruid. Alles op een mooi bordje met groentgarnituur

Hoofdgerecht
Tandoori roti brood: heerlijk luchtig en knapperig
Pilau rijst: echt lekker, met stukjes groente en karwijzaad.
Okra's met uien en kruiden, mmm!
Subzi kofta: groentballetjes in currysaus. Moeilijk te zeggen wat er allemaal in zat, maar heeeel lekker.
Spinazie met paneer: De paneer had goed veel smaak, lekker!

Nagerecht
Gulab jamun (deegballetjes in siroop): heel zoet, echt iets voor mij dus :)
Iets waar ik de naam niet van weet, maar het was een soort lauwwarme melk-soep, met amandel en pistachenootjes erin. Niet zo zoet, dus ik vond het niet zo geschikt als toetje. Maar smaken verschillen,

Algemene impressie
Heerlijk eten, goede bediening (echte Indiers). We waren de enigen, dus alle aandacht. Jammer van de poppadums.

Prijs
60 euro voor 2 personen incl drankjes.

Conclusie:
Echt lekker, authentiek Indiaas eten, redelijk aan de prijs voor mijn begrippen (15 euro per hoofdgerecht), maar absoluut het geld waard.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  maandag 18 juli 2011 @ 20:30:19 #186
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_99634150
quote:
We waren de enigen, dus alle aandacht
Ik vind dat altijd een beetje verdacht teken in een restaurant. ;)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 18 juli 2011 @ 20:32:11 #187
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_99634235
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 20:30 schreef golfer het volgende:

[..]

Ik vind dat altijd een beetje verdacht teken in een restaurant. ;)
Komt waarschijnlijk door het authentiek Indiaas eten, als dat zo authentiek is als in India krijg je een beste buikloop
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 18 juli 2011 @ 21:13:32 #188
140869 lemonlime
Fruitig!!!
pi_99636698
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 20:32 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Komt waarschijnlijk door het authentiek Indiaas eten, als dat zo authentiek is als in India krijg je een beste buikloop
Ik kom er iedere dag langs op de fiets, en meestal zit het wel half vol, en in het weekend helemaal.
Heb er zelf ook twee keer gegeten, vooral alles uit de tandoor is echt super lekker :9
En hele aardige bediening, die ook in de vestiging in Den Haag werken, welke trouwens een beetje meer up scale is, met hogere prijzen voor een zelfde kaart :D

Trouwens, om half acht een review van diezelfde dag, dan hebben ze er ook gewoon heel vroeg op de avond gegeten.
Proper names are scopally inert.
Normality is an invention of the power.
  maandag 18 juli 2011 @ 21:15:27 #189
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_99636798
Ik vind indiaas eten gewoon helemaal niets. Heb vaak in indiase restaurants gegeten en bij mensen thuis, maar het is niet mijn ding.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 10:24:06 #190
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_99654670
Dat komt wrs meer doordat het maandagavond (middag eigenlijk) om 17.30 was... wie gaat er nou op zo'n tijdstip uit eten ;)
Overigens ben ik ook geen grote fan van Indiaas, ik in Engeland te vaak slechte troep gegeten waar ik ook buikpijn van kreeg, maar dit was erg lekker, en tot nu toe voel ik me prima!
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_99656798
Vrijdag gaan we hier eten: http://www.artisanrestaurant.com/

Weet niet of FOK! er veel aan heeft aangezien het in het buitenland is, maar ga toch een review schrijven :9
Ja doei.
pi_99657310
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 11:42 schreef motorbloempje het volgende:
Vrijdag gaan we hier eten: http://www.artisanrestaurant.com/

Weet niet of FOK! er veel aan heeft aangezien het in het buitenland is, maar ga toch een review schrijven :9
tuurlijk, hartstikke leuk. Alvast veel plezier.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  dinsdag 19 juli 2011 @ 12:09:05 #193
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_99657707
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 11:42 schreef motorbloempje het volgende:
Vrijdag gaan we hier eten: http://www.artisanrestaurant.com/

Weet niet of FOK! er veel aan heeft aangezien het in het buitenland is, maar ga toch een review schrijven :9
Natuurlijk, er zijn ook Fokkers in het Buitenland, en heb zelf ook al reviews geschreven voor restaurants in het buitenland. Binnenkort komen daar twee bij
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 21:25:24 #194
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_99679172
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 11:58 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

tuurlijk, hartstikke leuk. Alvast veel plezier.
inderdaad, ik ben benieuwd naar je review
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  dinsdag 26 juli 2011 @ 02:19:32 #195
160841 ausweiss
Weist aus
pi_99947542
Waar
Restaurant Le Bistro
Juliana van Stolbergstraat 6
5038 AM Tilburg


Wanneer
Maandag 25/7/2011

Wat at je
Ik had een tournedos Rossini,
Met frietjes en pomme anna en wat groenten garnituur.

Mijn vriend had een tournedos met champignonsaus,
Ook met dezelfde garnituur.

En een Lekkere Chardonnay er bij.

En omdat we niet zo van de desserts zijn,
Beide een espresso.

Impressie
We waren het op de rozemaandag even zat,
Dus op zoek naar een restaurantje.
Toen kwamen we hier langs, En het zag er uitnodigend uit.
Gelukkig hadden ze nog een tafeltje ondanks de drukte.

Maar de sfeer is prima,het is een trendy tent.
En een ongedwongen sfeer.
Lekker house/lounge muziekje aan.

Kosten

Tournedos champignonsaus 25,50
Tournedos Rossini 32,50
2 chardonnay 8,00
2 espresso 4,50

Totaal 70,50


Cijfer

Omdat de prijs kwaliteits verhouding goed was.
Een dikke 8.

krijg nu alleen weer trek.

[ Bericht 0% gewijzigd door ausweiss op 26-07-2011 21:37:53 ]
  dinsdag 26 juli 2011 @ 18:56:38 #196
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_99969911
kampioensaus lijkt mij ook wel wat. ;)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 26 juli 2011 @ 21:26:27 #197
160841 ausweiss
Weist aus
pi_99977134
quote:
6s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 18:56 schreef golfer het volgende:
kampioensaus lijkt mij ook wel wat. ;)
Jij bent scherp (op een bus peper gaan zitten ?) *O*
  dinsdag 26 juli 2011 @ 21:32:54 #198
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_99977513
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 21:26 schreef ausweiss het volgende:


Jij bent scherp (op een bus peper gaan zitten ?) *O*
Zo scherp dat ik zie dat je nog steeds een keer kampioensaus hebt staan bij de kosten. :')
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_99977675
Waar?Pizzeria Napoli in Groningen

Wanneer?Vorige week

Wat at je?Wat broodjes met kruidenboter, een spaghetti carbonara en een salade caprese en nog een salade met gorgonzola

Impressie?Het is gewoon een basale pizzeria maar hij maakt een hele lekkere carbonara. Zoals bij bijna alle Pizzeria's in Groningen is alles halve prijs, en dat al sinds mensenheugenis (ik heb een aantal jaar niet in Groningen gewoond, maar het lijkt me stug dat dat toen anders was). Het is er best gezellig, de bediening door studentes vriendelijk en oplettend, maar het is echt niks bijzonders.

De broodjes met kruidenboter waren ok, gewoon zo'n warm plat rond brood met van die scheurnaden en dat smaakte erg goed. Kruidenboter was niks bijzonders maar ook zeker niet verkeerd.

Dan de spaghetti carbonara, daar kwamen we voor. Echt erg lekker, met room en ui en rode peper, niet zoals het volgens puristen hoort, maar lekkerder dan zoals het volgens puristen hoort. Vind ik. Zoals daar ken ik hem verder niet, ik hem daar ook wel eens gehad terwijl die echt briljant was, deze keer was die gewoon erg lekker. Schijnt van de kok af te hangen die er de bewuste avond werkt. De zekerheid van een erg lekker bord spaghetti met de kans op een fantastisch bord spaghetti, daar doe ik het voor.

De salades waren verder niet zo interessant, niet slecht of zo, maar het zijn eenvoudige salades en dan moet je echt al met hele goede spullen aankomen wil het echt genieten zijn.

Helaas konden ze na geen ristretto serveren. Een keer eerder werd dat verzoek nog in behandeling genomen en werd de serveerster nog even geleerd hoe dat moest. Opvallend genoeg was dat al voor de ristretto 'in' was, en nu kan het opeens niet meer. Maar goed, van zo'n tent hoef je dat ook niet te verwachten en het staat ook niet op de kaart.

Kosten?Ongeveer 60 euro, twee personen, paar biertjes erbij enzo.

Cijfer?Toch wel een 8. Het gaat immers ook om prijs/kwaliteitverhouding, en als je alleen maar een hoofdgerecht neemt en het bij één drankje houdt ben je voor een tientje wel ongeveer klaar. Dan wordt het een alternatief voor de snackbar, je kunt ook afhalen en het is ook helemaal niet gek om daar gewoon een bord eten te nemen met één drankje, arme studenten genoeg daar in de buurt. Daarvoor heb je dan een echt lekkere pasta en als je mazzel hebt met de avond een overheerlijke pasta. Aanrader voor de eenvoudige hap dus, mits je van carbonara houdt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 21:36:06 #200
160841 ausweiss
Weist aus
pi_99977684
foutje
pi_99979324
Waar?
Kelodrome, Thermen Bussloo
Wanneer?
Zaterdag 23 juli 2011
Wat at je?
Voorgerecht: Allerlei anti-pasta
Hoofdgerecht: Pizza Verdure
Nagerecht: Grand Dessert voor 2

Impressie?
Normaal gesproken eten we gewoon in het normale restaurant van Thermen Bussloo. Nu wilden we het "nieuwe" restaurant in het Kelodrome wel eens proberen. Hier worden allerlei Italiaanse en grillgerechten geserveerd. Er was een dagaanbieding, een 3-gangen-diner voor 2 personen voor 24,95 euro p.p. Dit leek ons wel wat :s)

Het voorgerecht bestond uit allerlei anti-pasta zoals inktvisringen, brie met komkommer, mozzarella met tomaat, vis, brood met pesto etc. Het werd leuk opgediend en smaakte heerlijk. Ik vind het ook altijd wel lekker om veel verschillende kleine gerechtjes te eten :Y)

Als hoofdgerecht hadden we allebei een pizza. Ik had een pizza met allerlei groenten en Peter had een pizza met zalm. De pizza's waren goed op temperatuur en rijkelijk belegd.
Als nagerecht kregen we een grand dessert dat bestond uit verschillende soorten ijs, cake, een brownie en vers fruit :9

Ik ben allergisch voor citrusvruchten en heb dit ook doorgegeven bij de sauna-reservering (via internet) en bij aankomst. De man bij de receptie vertelde dat op de computers van de medewerkers bij opmerkingen stond dat ik dus allergisch ben en dat ze er zo rekening mee kunnen houden ^O^

De hele dag was dit ook netjes gedaan, geen citroen in de cola, geen citrusvruchten bij de yoghurt met vers fruit, een medewerker die de lunch met me naliep om te kijken wat ik wel en niet kon nemen etc. Maar met het dessert is het toch mis gegaan, want Peter nam een hap van een bolletje ijs en dat bleek dus citroenijs te zijn -O- Het is dus maar goed dat ik niet de eerste hap van dat bolletje genomen heb, want dan hadden we naar het ziekenhuis gekund :(

Ik heb meteen gevraagd aan de serveerster hoe dit kon en ze zei dat ze er gewoon niet op gelet heeft -O- |:( Dus ondanks dat het eten heerlijk was, heb ik er toch wel een beetje een kater aan over gehouden. Want het had echt gruwelijk mis kunnen gaan :X

Kosten?
24,95 p.p

Cijfer?
Sfeer: 9
Eten: 8.5
Bediening: 1
pi_99983394
oh lekkere reactie van die serveerster zeg :{
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_100001878
quote:
Waar?
Kelodrome, Thermen Bussloo
Wanneer?
Zaterdag 23 juli 2011
Wat at je?
Voorgerecht: Allerlei anti-pasta
Hoofdgerecht: Pizza Verdure
Nagerecht: Grand Dessert voor 2

Impressie?
Normaal gesproken eten we gewoon in het normale restaurant van Thermen Bussloo. Nu wilden we het "nieuwe" restaurant in het Kelodrome wel eens proberen. Hier worden allerlei Italiaanse en grillgerechten geserveerd. Er was een dagaanbieding, een 3-gangen-diner voor 2 personen voor 24,95 euro p.p. Dit leek ons wel wat :s)

Het voorgerecht bestond uit allerlei anti-pasta zoals inktvisringen, brie met komkommer, mozzarella met tomaat, vis, brood met pesto etc. Het werd leuk opgediend en smaakte heerlijk. Ik vind het ook altijd wel lekker om veel verschillende kleine gerechtjes te eten :Y)

Als hoofdgerecht hadden we allebei een pizza. Ik had een pizza met allerlei groenten en Peter had een pizza met zalm. De pizza's waren goed op temperatuur en rijkelijk belegd.
Als nagerecht kregen we een grand dessert dat bestond uit verschillende soorten ijs, cake, een brownie en vers fruit :9

Ik ben allergisch voor citrusvruchten en heb dit ook doorgegeven bij de sauna-reservering (via internet) en bij aankomst. De man bij de receptie vertelde dat op de computers van de medewerkers bij opmerkingen stond dat ik dus allergisch ben en dat ze er zo rekening mee kunnen houden ^O^

De hele dag was dit ook netjes gedaan, geen citroen in de cola, geen citrusvruchten bij de yoghurt met vers fruit, een medewerker die de lunch met me naliep om te kijken wat ik wel en niet kon nemen etc. Maar met het dessert is het toch mis gegaan, want Peter nam een hap van een bolletje ijs en dat bleek dus citroenijs te zijn -O- Het is dus maar goed dat ik niet de eerste hap van dat bolletje genomen heb, want dan hadden we naar het ziekenhuis gekund :(

Ik heb meteen gevraagd aan de serveerster hoe dit kon en ze zei dat ze er gewoon niet op gelet heeft -O- |:( Dus ondanks dat het eten heerlijk was, heb ik er toch wel een beetje een kater aan over gehouden. Want het had echt gruwelijk mis kunnen gaan :X

Kosten?
24,95 p.p

Cijfer?
Sfeer: 9
Eten: 8.5
Bediening: 1
Beste Sylvana,

Wij hebben je inmiddels een privébericht gestuurd met betrekking tot je vervelende ervaring bij Thermen Bussloo.

[ Bericht 100% gewijzigd door Thermenbussloo op 27-07-2011 13:19:41 ]
  woensdag 27 juli 2011 @ 13:18:58 #204
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_100002061
quote:
Interessante reactie. ;)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_100002291
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 13:14 schreef Thermenbussloo het volgende:

Beste Sylvana,

Wij hebben je inmiddels een privébericht gestuurd met betrekking tot je vervelende ervaring bij Thermen Bussloo.
^O^

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 23:16 schreef FutureFairytale het volgende:
oh lekkere reactie van die serveerster zeg :{
Waar mensen werken worden fouten gemaakt ;) Ze heeft gewoon een voorproever zoals haar vriend nodig O-)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_100003910
Waar?
Spijshuis Uylenspieghel te Nijmegen (link)

Wanneer?
Vorige week

Wat at je?
Voor: Carpaccio van ossenhaas.
Hoofd: Kalfshaas met peper/cognac saus.
Na: Nonnenverleider.

Impressie?
Voorgerecht had gelukkig geen overvloed aan sla (hekel aan bij carpaccio) en de dressing was perfect en totaal niet overheersend bij het malse vlees. Goed dun gesneden, en smaakvol. Hoofd gerecht was een stevig stuk vlees dat perfect medium gebakken was, lang geleden dat ik zulk mals vlees heb gehad. Saus was ontzettend lekker alleen een beetje weinig. Ik wilde als nagerecht een simpele Irish coffee maar door de serveerster werd me toch echt met klem aangeraden de nonnenverleider te nemen, dus zonder verdere uitleg die maar genomen. Het bleek een koffie met likeur te zijn (duh :') ) maar het was ten strengste verboden te roeren. Een koffie gelaagd met likeurtjes die je op sterkte stuk voor stuk herkent, waar de laatste slok een stevige kick gaf. Erg aangenaam.

De tent zelf was lekker knus. Kaarten waren leuk gepresenteerd. Groot krijtbord dat per tafel door serveersters toegelicht werd met eventuele keuzes buiten de kaart om. Bediening was top, erg vriendelijk en op tijd. Gewoon een goede sfeer.

Kosten?
Euro of 55 met wat Konickjes erbij.

Cijfer?
7.5 / 8-
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_100019059
quote:
12s.gif Op woensdag 27 juli 2011 13:18 schreef golfer het volgende:

[..]

Interessante reactie. ;)
Die PM is zeker interessant ja ;) ^O^

quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 13:24 schreef Isabeau het volgende:

[..]

^O^

[..]

Waar mensen werken worden fouten gemaakt ;) Ze heeft gewoon een voorproever zoals haar vriend nodig O-)
Haha ja, ik voel me net een ster met een voorproever ;)
pi_100025338
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 20:46 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Die PM is zeker interessant ja ;) ^O^

[..]

Haha ja, ik voel me net een ster met een voorproever ;)
wat hebben ze gezegd *O*
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_100026330
quote:
14s.gif Op woensdag 27 juli 2011 14:04 schreef HostiMeister het volgende:
Waar?
Spijshuis Uylenspieghel te Nijmegen (link)

Wanneer?
Vorige week

Wat at je?
Voor: Carpaccio van ossenhaas.
Hoofd: Kalfshaas met peper/cognac saus.
Na: Nonnenverleider.

Impressie?
Voorgerecht had gelukkig geen overvloed aan sla (hekel aan bij carpaccio) en de dressing was perfect en totaal niet overheersend bij het malse vlees. Goed dun gesneden, en smaakvol. Hoofd gerecht was een stevig stuk vlees dat perfect medium gebakken was, lang geleden dat ik zulk mals vlees heb gehad. Saus was ontzettend lekker alleen een beetje weinig. Ik wilde als nagerecht een simpele Irish coffee maar door de serveerster werd me toch echt met klem aangeraden de nonnenverleider te nemen, dus zonder verdere uitleg die maar genomen. Het bleek een koffie met likeur te zijn (duh :') ) maar het was ten strengste verboden te roeren. Een koffie gelaagd met likeurtjes die je op sterkte stuk voor stuk herkent, waar de laatste slok een stevige kick gaf. Erg aangenaam.

De tent zelf was lekker knus. Kaarten waren leuk gepresenteerd. Groot krijtbord dat per tafel door serveersters toegelicht werd met eventuele keuzes buiten de kaart om. Bediening was top, erg vriendelijk en op tijd. Gewoon een goede sfeer.

Kosten?
Euro of 55 met wat Konickjes erbij.

Cijfer?
7.5 / 8-
Nonnenverleider :D
Leuk rest.
pi_100087917
Waar? Sushi Koi in Tilburg
Wanneer? 24-7, met een vriendin

Wat at je?
Het all you can eat menu

Bij ons kwam dat neer op 2 rondes van 10 gerechten.:
5. Suzuki
Heeft mijn vriendin op. Over alles wat ze had gegeten had ze geen klachten. De tijd was op een gegeven moment op en ons buikje rond, maar ze baalde dat het alweer voorbij was.

6. Inari
Erg lekker. Ik ben totaal niet bekend met tofu. Maar dat smaakt naar meer.

7. Kani
Heeft mijn vriendin op.

8. Tamago
Heeft mijn vriendin op.

19. Ikura
Lekker, nep kaviaar. Vult niet, maar een lekker zout smaakje en die kleine bolletjes blijven toch iets geinigs hebben.

20. Tobiko
Veel minder lekker dan die andere kaviaar. Zat veel minder smaak aan. Omdat ze veel kleiner waren voelde het als een soort massage op je tong.

22. Futo Maki
Blijft 1 van mijn favorieten. De smakencombo met dat soet-zure erbij en dan een lekker scheutje sojasaus er overheen is gewoon erg lekker.

26. Sake Inside-Out
Niet mijn ding. De combo zalm en advocado met het korrelige rolletje is gewoon niet mijn ding. Zou ik niet nog een keer bestellen.

29. Salmon Cheese Maki
Voelt te smeuig aan in de mond. De combo van zalm en kaas voelt zacht, maar ook 'ingedut'. En dat weer in combinatie met de rijst klopt voor mij gewoon niet. Zou ik niet nog een keer bestellen.

30. California Temaki
Voor alle Temaki geldt dat het een stuk beter vult dan een klein sushi rolletje. Er zit ook meer groenvoer bij. Ik trek zo'n groot stuk zeewier minder goed. Natuurlijk is dit ook niet met stokjes te eten. Veel te groot en te zwaar. Wat in deze Temaki zat, was naar mijn idee niet van bijzondere smaak.

31. Kani Temaki
Heeft mijn vriendin op.

33. Maguro Temaki
Heeft mijn vriendin op.

35. Ugnagi Temaki
Heeft mijn vriendin op.

42. Yaki Udong
Heel, heel, heel lekker. De kruiden hierop waren zo lekker. Ik ben blij dat we hiervoor zijn gegaan en niet voor nog een bak rijst erbij. Bij deze Udong zat nog een klein beetje klein gesneden groenten. De noodles waren een fijn begin om te wennen aan de stokjes. Dat ging perfect met dit gerecht. We hebben hier met z'n 2en van gegeten. Maar veel beter dus dan bij je standaard Chinees of zoiets.

49. Fish Cookie
Heel lekker. Met zo'n krokant korstje en een zoet sausje.

55. Deep Fried Squid
Heeft mijn vriendin op.

64. Tofu Hiyayoko
Heeft mijn vriendin op.

67. Yaki Yasai
Vooral veel touge. Beetje jammer. Ook hier hebben we met z'n 2en van gegeten.

71. Ebi Chili
Blijvertje natuurlijk. Al van jaren geleden bij de Chinees. Daar is dit ook zeer mee vergelijkbaar.

74. Sweet Bun
Deed me denken aan een oliebol met romige vulling. Niet eten als je aan de lijn wil denken. Het vet was nog enigzins voelbaar om het iets hardere korstje. Ook niet te vroeg mee beginnen. Meer richting het toetje, heb ik geleerd. Was wel lekker, maar niet bepaald dagelijkse kost.
Yes, ik weet ze allemaal nog.

Als toetje had ik groene thee ijs en mijn vriendin rode bonen ijs. Het groene thee ijs deed iets, maar natuurlijk niet helemaal, aan pistache denken. Was lekker er verfrissend zonder een te overheersende smaak. Ik zou het zo weer bestellen.
Met het ijs hadden ze trouwens ook veel keus. Wij hebben de wat bijzondere smaken eruit gepakt.

Impressie?
Ik had hier al veel naar binnen staan te kijken omdat het in het midden van ons centrum ligt en het interieur modern/strak is, maar toch zacht door de kleuren en het kussengebruik. Ook het concept onbeperkt sushi eten spreekt me aan.
Dat bleek te kloppen. We hebben veel en lekker gegeten.
De bediening bestaat uit een mix twintigers (of rond die koers), jongens en meiden ook gemixt met Aziatisch en Nederlanders. De bediening ging erg snel. Er wordt hier gewerkt met een turflijst bestaande uit een linkerrij met alle gerechten en dan aan de bovenkant rij 1 t/m 5. Binnen elke ronde mag je 5 gerechten p.p. bestellen. Lijstjes werden snel na invullen opgehaald en het brengen van het eten volgde dan snel. Om te zorgen dat je tafel niet helemaal vol gebouwd zou zijn met gerechten liepen ze ook geregeld rond om bordjes op te halen. Bijna elk gerechtje werd namelijk apart geserveerd.
Het zat stampvol dus hun tip om van tevoren te reserveren was zeer terecht. Buiten was het kermis, maar de geluidsisolatie was zo goed dat we er niets van hoorden. Als je verder naar binnen zit zie je de koks bezig. Leuk om even naar te kijken. Ik zag ook wat wat Aziaten die er aten. Dat wil wat zeggen toch? Of zal het allemaal familie zijn? ;)

Alles bij elkaar zeer de moeite waard. We gaan zeker nog een keer terug om de rest van de kaart uit te proberen.

Kosten? Met drankjes mee (o.a. 2 keer witte wijn en 2 schattige potjes Jasmijn thee) waren we voor 2 personen met 60,30 euro klaar.

Cijfer? Als je in of nabij Tilburg woont en enigzins van Japans eten houdt, moet je hier naartoe.
Zeker een goed. (Een zeer goed geef ik alleen uit aan restaurants die echt bijzondere dingen serveren en verder perfect zijn.)
pi_100089138
Waar? Artisan in Hessle (VK)
Wanneer? 22 juli 2011
Waarom? 1 jaar getrouwd O+

Eerste impressie?
We besloten met de taxi te gaan. Door een laat sollicitatiegesprek was ik iets later thuis dan verwacht en alhowel we eerst zouden gaan fietsen hadden we geen zin om bezweet en al aan te komen, aangezien het stiekem nog een eindje fietsen was. Dus hebben ons lekker voor de deur af laten zetten O+
Binnengekomen werden we heel enthousiast en vriendelijk ontvangen. "Are you Gaby? Welcome!" Ze had eerder die dag nog even gebeld om te vragen of we nog van plan waren te komen en aangezien wij de laatste tafel waren die aanschoven kon ze ons persoonlijk begroeten ;) . Het restaurant is een echt huiskamer restaurant en het had 5 tafels. 2 tafels voor 2 en 3 voor 4 personen. Die avond waren er 4 tafels bezet, allen van 2 personen. Ik geloof dat we redelijk vlak na elkaar waren gearriveerd, want we gingen redelijk gelijk op met de gangen, wat voor de keuken natuurlijk wel fijn was. Maargoed, daarover later meer. De sfeer was erg goed. Men praatte rustig, de tafels waren simpel maar mooi opgedekt, muziek was aanwezig maar niet al te prominent en de verlichting was ook precies goed.

Wat at je?
Al op de website zagen we dat ze op vrijdag en zaterdag maar één menu serveren. Dus het is gewoon reserveren, aanschuiven en afwachten wat er die dag op de kaart staat. Ook wisten we dat er de mogelijkheid was om er een bijpassend wijnarrangement bij te nemen, dus dat hadden we eigenlijk al vrij snel bedacht.

We begonnen met een lekkere prosecco om te proosten en kregen daarbij wat knabbeltjes.
Deze waren niet heel spannend (pinda's, popcorn en 4 grote olijven met pit). Daarna begonnen we met de kaart. Helaas ben ik in al mijn enthousiasme helemaal vergeten welke wijnen we er bij hebben gekregen, maar die waren stuk voor stuk erg lekker kan ik jullie vertellen.


De kaart hieronder:


De appetiser was een koude tomatensoep met truffelcreme en een parmezankoekje. Het brood en de boter erbij waren vers gebakken.
De combinaties waren erg lekker, niet super spannend, maar leuk gevonden. Het brood was heerlijk, zeker om combinatie met de boter.

De pork belly was ook erg goed bereid. Je hoefde er maar naar te kijken en het viel uit elkaar, zo mals. De smaken van de appelvarianten erbij waren ook perfect. De wijn erbij was een fruitige droge witte. O+

De zeebaars was ook weer helemaal goed. Het vel heerlijk knapperig en smaakvol en de caviar deed het er prima bij. De erwtjes leken op het eerste gezicht wat saai, maar gingen erg goed samen (qua smaak en textuur) met de zeebaars. Ook hier weer een heerlijke witte wijn bij.

En dan het lam... wow... O+ wat een prachtige stukjes vlees waren dat, en wat een heerlijke pure bereiding. Geen poespas en de ingrediënten ernaast (paddestoelen, ui, aardappel) waren ook precies goed op smaak. Weer een bewijs dat simpel ook een kunst is en wanneer goed begrepen echt voortreffelijk kan zijn. Hierbij een sterke kruidige rode wijn die ook weer perfect aansloot.

Na hebben we beide de kaas genomen.
Er zaten twee blauwschimmelkazen, een roodschimmel gewassen in champagne, een zachte geitenkaas en een redelijk stevige jonge kaas uit Yorkshire bij. De tomatenchutney was een succes, goede combinatie. Wat ik wel jammer vond is dat er geen notenbrood maar biscuits bij werden geserveerd, ik denk dat notenbrood het plankje perfect had gemaakt. Erbij hadden we een rode port.

Daarna nog een kopje thee genomen met wat chocolaatjes.

De wijn werd goed bijgeschonken tijdens de gehele maaltijd. Als je wat sneller dronk en al meer op had kreeg je gewoon weer flink bijgeschonken, maar ook als je een paar slokjes op had werd er gevraagd of je nog wat meer wilde. Erg goede en vriendelijke service en we zijn echt niets te kort gekomen! Ook de thee was onbeperkt: als we nog 3 potten hadden gewild was dat ook goed geweest en had geen extra kosten opgeleverd. Gingen erg vrolijk weer naar huis ;)

Kosten? inclusief fooi waren we 210 GBP kwijt geloof ik, wat neerkomt op 230 euro.

We doen het niet vaak, zo duur uit eten gaan, maar we hebben geen seconde spijt gehad van deze rekening. De service was helemaal in orde, de atmosfeer prima en het eten voortreffelijk. We zijn om half 8 binnengekomen en gingen uiteindelijk zo rond kwart over 12 weer op huis aan.

[ Bericht 0% gewijzigd door motorbloempje op 29-07-2011 15:13:47 ]
Ja doei.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 15:05:16 #212
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_100089268
Ziet er allemaal lekker uit op de menukaart, MoBlo. ^O^
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 29 juli 2011 @ 15:17:02 #213
207727 Smallish
Kleintje!
pi_100089620
Leuk om je trouwdag zo te vieren, motorbloempje! Doen wij ook vrijwel altijd. Leuk verslag. :)
Is dat zo?
pi_100144022
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 22:56 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

wat hebben ze gezegd *O*
Idd, als een restaurant dan een dergelijke fout probeert te herstellen is het wel zo netjes om dan ook de positieve kant te vermelden.
pi_100150388
Dat doe ik ook wel, maar ben nogal druk, dus geduld is een schone zaak mensen ;)
Ik heb van de week al een excuusbrief en 2 cadeaubonnen met gratis sauna-entree ontvangen ^O^
pi_100151849
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2011 10:04 schreef Sylvana het volgende:
Dat doe ik ook wel, maar ben nogal druk, dus geduld is een schone zaak mensen ;)
Ik heb van de week al een excuusbrief en 2 cadeaubonnen met gratis sauna-entree ontvangen ^O^
Netjes
pi_100153351
Heerlijk avondje zo Mo en Wolf ^)
pi_100162759
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2011 10:04 schreef Sylvana het volgende:
Dat doe ik ook wel, maar ben nogal druk, dus geduld is een schone zaak mensen ;)
Ik heb van de week al een excuusbrief en 2 cadeaubonnen met gratis sauna-entree ontvangen ^O^
zeker netjes :Y
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_100162844
lekker MoBlo! idd ff een prijsje maar eens per jaar mag best ;)
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  maandag 1 augustus 2011 @ 12:33:56 #220
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_100189773
Over 2 weken eindelijk op bezoek bij De Gulle Waard :D
  maandag 1 augustus 2011 @ 12:54:04 #221
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_100190375
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 12:33 schreef Erasmo het volgende:
Over 2 weken eindelijk op bezoek bij De Gulle Waard :D
Joepie!
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 4 augustus 2011 @ 22:04:30 #222
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_100330789
Vandaag gegeten bij La Cubanita in Haarlem. www.lacubanita.nl Het concept op maandag t/m donderdag is onbeperkt tapas voor 17,50. Als echte Hollander maken we daar natuurlijk gebruik van :P. Concept is simpel. Twee tapas per persoon per ronde. Desserts vallen hier buiten
Op de kaart staan 50 tapas. We begonnen met een rondje koud.
- Tortillarol met tonijn
- Ham met meloen
- Carpaccio met pestodressing
- Pastasalade met gegrilde kip
- Gerookte zalm met dille op toast
- Gerookte eendenborst met frambozendressing
De eendenborst was het lekkerst, verder was het zo gewoontjes. De meloen hebben we zelfs teruggestuurd want die meloen was gewoon nog te hard.

Carpaccio & Pastasalade.

Toen een ronde vlees
-Gegrilde ossenhaas op brood
- pittige ossenhaaspuntjes
- krokant gebakken kipfilet met honing & mosterd
- Chorizokroketjes
- hamrolletjes gevuld met geitenkaas met vijgendressing
- Kalkoen worstjes met tzazkiki

Positief was de ossenhaas. Verder was het aardig.
Een vis en groenteronde met
Crabcakes(matig), inktvisringen, grote garnalen van de plaat, zeeduivelballetjes(aardig), Aubergines in een jasje met kruidenhoning(lekker). De uienringen waren er niet dus dat ging deze ronde niet.
Grote eters dus we doen nog een ronde met van alles en nogwat.
Nog een portie ossenhaaspuntjes, spaanse hamburgertjes, zalmburger, kaaskroketjes met sherrydressing. Ossenhaaspuntjes nog steeds goed. De rest aardig.

Uiteindelijk deden we nog een tapasdessert. Voor 15e vier diverse toetjes

Cheesecake, chocoladetaart, Vanille-citroenijs & crème brûlée. Alle vier wel eens lekkerder gehad. Toen het dessert op tafel werd gezet ging het licht uit in de zaak en ging de fontein aan :P. Was wel grappig.
Eindoordeel
Eten= aardig, heb alleen het gevoel dat ik zelf beter kan :P.
Bediening: goed
Prijs: 92e voor 3 personen. Tapas was 17,50 pp. Toetje15e. De rest was drinken(7 bier, wijn, appelsap, koffie en cappuccino).
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  donderdag 4 augustus 2011 @ 22:11:45 #223
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_100331170
We slaan dus maar even die tent over, Borisz.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 4 augustus 2011 @ 22:55:18 #224
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_100333604
Slasme neemt ook een regen cheque
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_100334953
oooh je had de kroketjes, de cheesecake en de geitenkaas in hamrolletjes! :9 wat vond je van die laatste?

overigens ziet jouw eten er anders uit dan hoe ik het kreeg :')
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_100335075
overigens die zeeduivelballetjes; kreeg een behoorlijke portie daarvan maar smaakte bijna naar niks. blijkbaar konden ze dat niet kwijt toen :P
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  donderdag 4 augustus 2011 @ 23:23:36 #227
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_100335162
Diepvries fabrieksspul. :{
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator / Redactie Sport donderdag 4 augustus 2011 @ 23:24:23 #228
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_100335221
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 23:22 schreef FutureFairytale het volgende:
overigens die zeeduivelballetjes; kreeg een behoorlijke portie daarvan maar smaakte bijna naar niks. blijkbaar konden ze dat niet kwijt toen :P
:Y

quote:
13s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 23:23 schreef golfer het volgende:
Diepvries fabrieksspul. :{
Zal best kloppen :+.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_100375727
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 22:04 schreef borisz het volgende:
Vandaag gegeten bij La Cubanita in Haarlem. www.lacubanita.nl Het concept op maandag t/m donderdag is onbeperkt tapas voor 17,50. Als echte Hollander maken we daar natuurlijk gebruik van :P. Concept is simpel. Twee tapas per persoon per ronde. Desserts vallen hier buiten
Op de kaart staan 50 tapas. We begonnen met een rondje koud.
- Tortillarol met tonijn
- Ham met meloen
- Carpaccio met pestodressing
- Pastasalade met gegrilde kip
- Gerookte zalm met dille op toast
- Gerookte eendenborst met frambozendressing
De eendenborst was het lekkerst, verder was het zo gewoontjes. De meloen hebben we zelfs teruggestuurd want die meloen was gewoon nog te hard.
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Carpaccio & Pastasalade.

Toen een ronde vlees
-Gegrilde ossenhaas op brood
- pittige ossenhaaspuntjes
- krokant gebakken kipfilet met honing & mosterd
- Chorizokroketjes
- hamrolletjes gevuld met geitenkaas met vijgendressing
- Kalkoen worstjes met tzazkiki

Positief was de ossenhaas. Verder was het aardig.
Een vis en groenteronde met
Crabcakes(matig), inktvisringen, grote garnalen van de plaat, zeeduivelballetjes(aardig), Aubergines in een jasje met kruidenhoning(lekker). De uienringen waren er niet dus dat ging deze ronde niet.
Grote eters dus we doen nog een ronde met van alles en nogwat.
Nog een portie ossenhaaspuntjes, spaanse hamburgertjes, zalmburger, kaaskroketjes met sherrydressing. Ossenhaaspuntjes nog steeds goed. De rest aardig.

Uiteindelijk deden we nog een tapasdessert. Voor 15e vier diverse toetjes
[ afbeelding ]
Cheesecake, chocoladetaart, Vanille-citroenijs & crème brûlée. Alle vier wel eens lekkerder gehad. Toen het dessert op tafel werd gezet ging het licht uit in de zaak en ging de fontein aan :P. Was wel grappig.
Eindoordeel
Eten= aardig, heb alleen het gevoel dat ik zelf beter kan :P.
Bediening: goed
Prijs: 92e voor 3 personen. Tapas was 17,50 pp. Toetje15e. De rest was drinken(7 bier, wijn, appelsap, koffie en cappuccino).
Toetje bijna net zo duur als de tapa's.....toe maar...
pi_100378292
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 23:28 schreef Cinderella_Man het volgende:

[..]

Toetje bijna net zo duur als de tapa's.....toe maar...
das een grand dessert he... 4 toetjes.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 6 augustus 2011 @ 00:27:52 #231
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_100378572
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 00:21 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

das een grand dessert he... 4 toetjes.
:Y
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_100464219
Gisteren maar weer eens bij ons favoriete restaurant, op loopafstand van ons huis.
Bistro Bourgondisch Vreeswijk in Nieuwegein.

Mooi plekje aan de oude Sluis van Vreeswijk. Het pand is een oud theater, nu omgebouwd tot restaurant.
We gaan er regelmatig zomaar even eten, prettige geprijsde menu's (3 gangen voor 29,50 en 4 gangen voor 34,50), en een vaak wisselende menukaart.

Gisteravond waren we er met een vriend van ons. We werden bediend door een heel verlegen jongen, die waarschijnlijk zn eerste (of anders hooguit zn tweede) werkdag had. Bibberen af en toe, maar niks laten vallen, en hij deed super-correct. Elke beweging die hij maakte werd door het overige personeel minutieus gevolgd in ieder geval. We zijn heel lief voor m gebleven :)

Amuse
oosters rijstsoepje met gember en koriander

Vooraf
Vriendin & ik : caprese buffelmozarella/tomaat/aubergine, met een basilicum dressing. Lekker, de aubergine was gegrilld, leuke toevoeging aan de verder vrij standaard caprese.

vriend: carpaccio. Vond ie niet zo spannend, was een tikje te koud. Wel lekkere uitgebakken spekjes en pijnboompitten erop.

Wij hongerige mannen namen beide 4 gangen, dus voor ons kwam er nog een tussengerecht:
allebei ossenhaaspuntjes in een mexicaanse salsa, met tomaat, pepertje, lente ui en koriander. Lekker! Supermalse osjes, en een goeie salsa.

Hoofd
Vriendin: roodbaarsfilet met risotto-anijs. --> lekkere combi met anijs
vriend: biefstukje, paddestoelen, rodewijn jus --> goed rosé, medium was ook echt medium
ik: kwartel, gevuld met brie & pruimen & een stroopsausje. --? Lekker, het lijfje was gevuld en twee kleine drumstickjes lagen er apart naast.

Daarbij wat schaaltjes salade, aardappeltjes.

Toetje
vriend & ik: koffieparfait met een kletskop van hazelnoot, bosbessen, frambozen, en bosbessensaus.
vriendin: chocoladetaartje, met een schuim van hazelnotencreme.

daarbij een flesje huiswijn, vooraf een drankje, en koffie toe. Aan het einde van de avond profiteerde ik extra van die onervarenheid: hij schonk heel wat meer whisky in mn irish coffee glas dan gebruikelijk is :9

Totale schade 130 ¤, je kunt je daar niet echt arm eten :)
cijfer: 7,5
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  donderdag 11 augustus 2011 @ 10:18:59 #233
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_100589077
vanavond uit eten bij Meijer's, geen sterrenrestaurant maar volgens velen wel heel goed.
Verwachtingen zijn hooggespannen...verslag volgt
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_100589095
Ziet er goed uit! Veel plezier! O+
Ja doei.
pi_100589921
Waar?
Eifelhaus in Einruhr.

Wanneer?
Vorige week.

Wat at je?
Voor: Een grote vrolijke salade (vrij vertaald).
Hoofd: Koesteak met pepersaus en frites.
Na: Irish Coffee.

Impressie?
Duitse salades zijn eng, dat wist ik, maar ik had geen zin in soep vooraf. Tyfus veel mais en rauwe champignons. Maar al met al goed te nassen, ware het niet superveel voor een voorafje.
De steak was subliem, perfect gebakken, ontzettend mals, nauwelijks doorregen en de saus was voor de verandering ook echt peperig. Erg goed. Frites en salade waren niet boeiend. De Irish Coffe na met slagroom (zonder suiker, want Duitsland) was meer Irish dan Coffee, maar smaakte me goed.

Tevens zaten we praktisch in de Roer, super locatie. Lekker toeristisch zonder al de toeristen met obers die leuke praatjes maakten. Erg gezellig.

Kosten?
Euro of 30 met paar potten bier.

Cijfer?
8 (locatie, locatie, locatie)
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  donderdag 11 augustus 2011 @ 12:45:47 #236
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_100594538
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 10:18 schreef rechtsedirecte het volgende:
vanavond uit eten bij Meijer's, geen sterrenrestaurant maar volgens velen wel heel goed.
Verwachtingen zijn hooggespannen...verslag volgt
dat is hier vlakbij :) ben benieuwd naar je recensie :)
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
pi_100646850
Waar? de Mac in Tilburg
Wanneer? gisteren, met een vriendin

Wat at je?
Quarter Pounder, Franse frietjes en een medium milkshake vanille.
Voor mij de 'greatest hits' van de Mac. Alles lekker, maar de Quarter Pounder was helaas weer lauw en de friet koelde ook snel af.

Impressie?
Het is hier erg veranderd in al die jaren dat ik er niet meer ben geweest. Geen ballenbak meer. Wel een raar soort rattenkruipgang die wij niet aantrekkelijk vonden voor kids. Meubilair een stuk strakker. Wat wifireclame. Het ziet er in totaal niet meer zo kindvriendelijk uit. Het eten en de bediening nog steeds zoals je kan verwachten van de Mac.

Kosten? 7,50 Euro geloof ik.

Cijfer? Gewoon iets minder dan een voldoende.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 22:25:34 #238
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_100658029
quote:
1s.gif Op maandag 1 augustus 2011 12:54 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Joepie!
Morgen is het zover :D Net stiekem de menukaart bekeken en het wordt lastig kiezen morgen :9
pi_100689118
Waar? De Gelaarsde Kat in Alphen aan den Rijn, met ouders
Wanneer? Vrijdag 12 augustus
Wat at je? Vooraf iedereen een pistoletje dip
als hoofd:
Pap: Varkenshaasmedaillons met champignonsaus
Mam: Belgische mosselen (in witbier met roomsaus)
Ik: de beroemde Spare Ribs, traditionele marinade
Bijgerechten: Zure komkommersalade, franse frieten, mayo en knoflooksaus
na:
Pap: Verse vruchten met slagroom en koffie met amaretto
Mam: Irish Coffee
Ik: Spekkoek met vanilleijs en slagroom
Impressie?
Toch wel het gezelligste restaurant van Alphen aan den Rijn. De kaart is niet bijzonder maar alles smaakte helemaal goed. Er wordt vrolijke muziek gedraaid en er is een gastheer die constant grapjes maakt en soms meezingt met de muziek. Moet je van houden maar het is niet irritant, gewoon een maffe kerel en vinden wij leuker dan stijfheid. Mijn spare ribs waren zo gaar dat ik nauwelijks hoefde te bijten en het vlees was eraf. Mn moeder was zeer content met haar mosselen en mijn vader hoorde ik niet dus dan vind hij het lekker ;). Ik nam nog een extra spare rib (onbeperkt) maar die was in een keer groot dus met zn 3-en opgegeten. Toetje was ook niks op aan te merken, kreeg 5 plakjes spekkoek met 2 bolletjes ijs en een grote toef slagroom. Lekker heur...
Kosten? EUR 105,- incl. fooi.
Cijfer? 8,5 vanwege de gezellige sfeer en het lekkere eten.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 22:08:20 #240
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_100691414
En terug :Y) Nu eerste een glaasje wijn en dan foto's uploaden en schrijven.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 22:15:07 #241
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_100691713
In spanning wacht.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_100692547
Ik ben benieuwd :Y

mag je hier ook recensies plaatsen van bestelsites?
♥ scars make us who we are ♥
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 22:37:53 #243
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_100692776
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 22:32 schreef Mama_Mia het volgende:
Ik ben benieuwd :Y

mag je hier ook recensies plaatsen van bestelsites?
Je bedoeld dat je eten thuisgeleverd krijgt? Waarom niet.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_100693130
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 22:37 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je bedoeld dat je eten thuisgeleverd krijgt? Waarom niet.
Yep ^O^

Ik had namelijk gisteren een verjaardag, en we hadden eten besteld.

Waar Elat Roma in Enschede
Wanneer gisteravond 12 augustus
Wat at je Komt ie:
2x schotel shoarma met paprika, champignons,m uien en gesmolten kaas
1x kebab schotel
daarbij appelkomkommersalade, kool/wortelsalade en gebakken aardappeltjes
1x pizza quattro formaggi met salami
1x pizza mama (champignons, ham, salami, paprika, uien)

bij het bestellen van een hoofdgerecht kon je voor 1.99 een extra dürum doner krijgen, dus daar hebben we er allemaal 1 van besteld.
Impressie De pizza's zijn allemaal 5.99, de schotels 7.99 p.s. Zelfs de calzone's zijn hier 6 euro. De gedachte was vooral goedkoop!, bezorgrestaurants zijn vaak wisselvallig maar wel handig met een verjaardag, dus we hadden niet te hoge verwachtingen. De pizza's waren echter erg lekker en de schotels ook! De dürum doner die we erbij kregen was ook superlekker en vrij groot. De gebakken aardappeltjes worden apart in een zakje geleverd waardoor ze lekker krokant blijven, en ook de knoflooksaus is apart (zelfs bij de dürum) waardoor alles aan eigen smaak aan te passen is. Kortom: heerlijk gegeten voor een hele goede prijs!
Kosten 47 euro totaal.
Cijfer 9!
♥ scars make us who we are ♥
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 23:04:26 #245
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_100693827
Waar?
Gasterij de Gulle Waard, een restaurant waar praktisch alles uit de eigen keuken komt en wat zich toespitst op de Vlaamse keuken met Achterhoekse (biologische) streekproducten.

Wanneer?
Vanavond

Wat at je?
Na het bestellen kregen we eerst een amuse van het huis:



Courgettesoep met een stapeltje van tomaat, roomkaas, komkommer, roomkaas en radijs met wat dunne paprika er omheen. De courgettesoep was op basis van een goede bouillon en daarna een beetje geblenderd maar er waren nog duidelijk stukjes courgette terug te vinden. Het stapeltje was ook een lekker hapje.

''Maar wat klein!'' zul je nu wellicht denken, maar vergeet niet dat het een amuse is.

Daarna het voorgerecht, een proefpaletje met 4 kleine gerechtjes:



Links een slaatje met daliablaadjes, wat voor dressing erbij zat weet niet meer maar het sloot goed aan. Daarbij een tomatencremesoep. Errug lekker goede volle tomatensmaak maar ook lekker romig. Daaronder een geitenkaasje, persoonlijk mocht de smaak wel wat intenser maar bij de rest van de tafel viel hij wel goed in smaak. Daaronder een kroketje van ree, zalig. De ragout had een heerlijke volle wildsmaak en er zat mooi gestoofd reevlees in.

Het vlees van links naar recht moet ik even voor graven, maar volgens mij waren het een stukje rauwe ham van het heldervarken, livar en nagelhout. Allemaal huisgedroogd! De rode vlekken waren twee vruchtenchutneys, lekker icm met het kaasje.

Daarna geit, door de menukaart als volgt beschreven:

quote:
Culinaire bokkensprongen van geitenvlees zoals o.a. Chevon
(= een bio geitenbokje van ± 7 maanden).
Bij ons heeft u dé mogelijkheid om een gecombineerd
gerecht van diverse bereidingen van geit te eten, uniek in Nederland!
•Bout van chevon gevuld met kruidengeitengehakt en boerengroentjes
•Kort gebakken Capretto (geitenlam)
•Bokkenpot; stoverij met o.a. bokbier
•Snacks als capradel & capraket




Met daarbij ook huisgemaakte piccalilly en geitenfond :9
De foto's spreken voor zich, 100 punten!

Als bijgerechten waren er voor de tafel schalen aardappelpartjes en lekkere groentes:



Helaas is de foto niet zo geslaagd maar de groenten waren er niet minder lekker om. Hoe dat grote ding heet kan ik me nu alleen even niet herinneren :@ Hij was in ieder geval afgetopt met aardappelpuree en weldadig overladen met allemaal lekkere groenten, we hebben er zeker 11 kunnen onderscheiden met oa. 3 soorten bietjes.

Oh en groene salade, in een limonadeglas :P

Toen was het alweer tijd voor dessert. Ik zat al aardig vol maar een kopje Crème brûlée kan er altijd bij :9



Perfect op smaak, superkrokant laagje bovenop. Een van de betere die ik gegeten heb.

Daarna een espresso waar nog een paar zoetigheidjes mee kwamen:



Standaard restaurantkoffie, de hapjes waren wel lekker, vooral de linker want ookal lijkt het op slagroom op de foto het was halfgeklopt eiwit :9

Impressie?
De in richting was mooi, veel ramen en je kijkt altijd uit op het bos/water waar je ook zit. De stoelen voelde je wel na een tijdje.
De bediening was een beetje chaotisch, ik had het idee dat het vakantiewerkers waren. Maar ach, het was vrij druk en ze deden zichtbaar hun best dus het is ze vergeven :)

Kosten?
¤189 voor 3 gangen voor 4 personen met het nodige aan wijn en bier tijdens het eten.

Cijfer?
9.25 ^O^ Echt een aanrader.
pi_100694241
Hmmm ziet er lekker uit zeg. Hadden alle reviews maar van die mooie foto's erbij dan zat ik hier elke dag te kwijlen :9~
Facts don't care about your feelings
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 23:37:34 #247
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_100695185
Ziet er allemaal erg lekker uit, Erasmo. ^O^
had de laatste tijd al wat meer goede recensies over de Gulle Waard gelezen, dus ze blijven het niveau vasthouden.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_100695417
Leuk met foto's en hoe wonderlijk goed geit kan smaken dus!
Een soort vergeten groente vlees, want je ziet het bijna nergens op de kaart staan.
pi_100696753
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 23:42 schreef Bluezz het volgende:
Leuk met foto's en hoe wonderlijk goed geit kan smaken dus!
Een soort vergeten groente vlees, want je ziet het bijna nergens op de kaart staan.
Toevallig hadden we het er deze week nog over dat Nederland wel steeds meer geiten heeft (met name door de toegenomen populariteit van geitenkaas!), maar dat geit op het menu nog altijd ontbreekt. Zou je het bij de slager kunnen bestellen?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 14 augustus 2011 @ 08:58:29 #250
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_100704514
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 00:07 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Toevallig hadden we het er deze week nog over dat Nederland wel steeds meer geiten heeft (met name door de toegenomen populariteit van geitenkaas!), maar dat geit op het menu nog altijd ontbreekt. Zou je het bij de slager kunnen bestellen?
Iedere turkse slager kan het je iig leveren, normale slager vermoed ik ook wel.
Geit is idd heerlijk, heb de eerste keer toe ik bij de Gulle Waard at het ook gegeten, en toen we weer kwamen bedankte de chef ( een dame trouwens) me voor de review hier.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 14 augustus 2011 @ 09:51:04 #251
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_100704941
Iemand hier die dat stuk groente herkent? Ik baal er wel van dat ik die naam ben vergeten...
pi_100705081
Dat grote ding in het midden? Knolselderij achtig? Koolraap?
  zondag 14 augustus 2011 @ 10:41:28 #253
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_100705475
Nee en nee, het begon volgens mij met een P :P
pi_100705512
welk stuk groente :') en waarom baal je daar van? dat oranje ding links is misschien Parijse wortel?
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_100705806
Pastinaak? Mooie review trouwens :)
pi_100705840
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 11:04 schreef Perruche het volgende:
Pastinaak? Mooie review trouwens :)
jaaa dat is het *O*
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  zondag 14 augustus 2011 @ 11:10:14 #257
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_100705926
De bediening bij de gulle waard is trouwens sowieso, meisjes uut t durp, de eigenaar doet het goed trouwens. Hun bierkaart is geweldig trouwens.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 14 augustus 2011 @ 11:12:36 #258
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_100705963
Ik weet het weer! Patisson.
pi_100895853
Waar? Sushi Koi in Tilburg
Wanneer? 15-8, met mijn moeder en een aantal tantes

Wat at je?
Het all you can eat menu

Een aantal tantes waren gewend traditioneel een voorgerecht, hoofdgerecht en een toetje te eten. Ze wisten in het begin dus niet zo goed wat ze met de kaart aanmoesten. Dus zijn er een aantal begonnen met een soep of salade. Ik begon meteen met sushi en we bestelden meteen nog wat meer sushi voor iedereen. Onder andere california maki, futo maki, en kappa maki. De temaki's, die wilden de anderen nog proberen, vielen niet in de smaak. Ze hebben genoten van de soep en salades. Ik weer van de sushi.

Enigzins traditioneel gingen we toen over naar de fried and grill sectie op de kaart. Hier kwamen echt de tongen los. Ze vonden alles lekker, niet vet, en ook zo bijzonder dat alles weer net wat anders smaakte. Ook vonden we het gezellig om samen van de bordjes te plukken in het midden. Een aantal favorieten waren de tori teriyaki, yasai mari en de gyu niku.

Als toetje kregen we weer ijs. De andere dames gingen traditioneel voor aardbei, vanille. Ik dit keer voor zwarte sesam. Ook erg lekker al klinkt dat vast niet zo. Het had een zachte en zoete smaak.

Impressie?
Bijzonder was dat het maandag was en het nog steeds bijna vol zat. Weer in verhouding veel Aziaten gezien. De andere dames kwamen uit een klein dorp en die zijn zo eten totaal niet gewend. Ze vonden het erg leuk en zeker voor herhaling vatbaar.

Kosten?
Ik meen dat we voor 5 personen ongeveer 160 euro betaalden. Dat is inclusief wijn en water.

Cijfer?
Nog steeds een goed.
pi_100901635
Nog steeds een goed? Ik lees namelijk helemaal geen negatieve punten in je review...
Facts don't care about your feelings
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 22:25:34 #261
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_100983892
Waar: Restaurant Esperanto, Haarlem.
Wanneer: 20-08-2011

Nadat we lekker rondgelopen hadden bij diverse podia van Haarlem Jazz zijn we uit eten geweest bij Restaurant Esperanto. Een bistro-achtige kleine zaak in de Lange Veerstraat, met 1 kok, een afwashulp en 1 persoon (eigenaar?) in de bediening. Gemoedelijke ontspannen sfeer.

Bluezz en ik namen elk het 3-gangen menu en we waren eensgezind wat betreft het voorgerecht en het hoofdgerecht.

Allereerst kwam er lekker vers ciabattabrood met wat knoflookboter op tafel.

Voorgerecht:
Voor ons allebei dus de Surf & Turf-salade gemaakt van gemarineerde gamba's, gerookte kip, mango,kokos en peper -limoendressing.

Een lekkere frisse salade.

Hoofdgerecht:

Ook hier hetzelfde voor ons allebei: gestoofde Mediterrane zeeduivel met pikante tomatensaus, knoflook peper spaghetti en basilicum.

De spaghetti was volgens ons niet echt vers klaargemaakt en de zeeduivel vonden we wat zompig qua smaak. De bijbehorende tomatensaus was ook al niet echt spannend. Het had allemaal net even wat meer op smaak mogen zijn.

Als dessert nam Bluezz de clafoutis van kersen en bramen met een bolletje vanille ijs en voor mij was er de pecan whiskey taart met vanille crème. (niet op de foto gezet)
Allebei ook al niet echt bijzonder.

Bij het geheel dronken we een fles Australische Deakin Estate Chardonnay en een fles plat water.

Omdat we gebruik konden maken van de door ons aangeschafte diner-jaarkaart kregen we een korting van 25 % op de totale rekening, zodat we uiteindelijk met z'n tweeën inclusief fooi 75 euro kwijt waren.

Eten: 6
Bediening: 8
Kwaliteit/prijsverhouding: ik kan er niet meer dan een zes en een half voor geven.

[ Bericht 0% gewijzigd door golfer op 21-08-2011 00:40:47 (typo) ]
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_101063763
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 17:00 schreef YoshiBignose het volgende:
Nog steeds een goed? Ik lees namelijk helemaal geen negatieve punten in je review...
Ja, ik vind het namelijk ook goed, maar echt uniek is het natuurlijk niet meer. De sushi tentjes springen landelijk, geloof ik, als paddestoelen uit de grond. Een aantal jaar geleden waren dat de wok tentjes. Die hebben het nu zwaar. Maar het eten is er lekker, bediening vriendelijk en snel en de inrichting is ook goed. Daarom heb ik geen negatieve punten.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 25 augustus 2011 @ 21:28:23 #263
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_101188468
Waar? Restaurant/Brasserie Stelleplas te Heinkenszand (Zeeland) www.stelleplas.com
Wanneer? Vandaag
Wat at je? Salade met hollandse garnalen + Mosselen
Impressie? Komt eraan, althans de mosselen :+
Kosten? 70e totaal(2x voor en 2x mosselen) inclusief vier drankjes en koffie en Ierse koffie. (twee pers)
Cijfer? 5

Alles zo gewoontjes en dan nog zonder liefde klaargemaakt. Het werd zo op het bord gekwakt, althans het komt zo over. Alles was verder prima eetbaar, de mosselen(Van Prins & Dingemanse) waren van goede kwaliteit en waren verder prima. Personeel die niet door heeft dat je wat wil. Het is vakantie dus ik doe geen moeite om me er aan te storen.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 21:32:30 #264
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_101232785
We zijn in Zutphen vanwege het chellofestival http://www.cello-festival.nl/festival/festival.html ( zit te genieten van de muziek nu, leve de ipad met umts) en hebben vanavond gegeten bij onze lievelings bistro, de gelaarsde kat.
De gelaarsde kat is een steak frites, een bistro. We hadden vooraf een salade met geitenkaas, daarna had man een ribeye en ik een entracote. Hierbij gebakken aardappels, friet en een salade. We dronken port, water en witbier en als toetje tia maria met ijs.
Heerlijk gegeten, incluus tip 85 euro
Een 8,5
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 28 augustus 2011 @ 16:27:10 #265
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_101292132
Na over de markt geslenterd te zijn, bij een makelaar geweest te zijn om wat huizen te bespreken en de muziek te hebben aangehoord van het cello festival wat men in Zutphen zo dom was geweest tegenover de uitmarkt te programmeren maar toch erg goed, mooi om te horen, uitstekend van kwaliteit was en verder gewoon wereldklasse zijn we des avonds gaan eten bij het Schulten Hues.

Eten bij het Schulten Hues

We komen hier al jaren een keer of 2 per jaar. Ze worden steeds beter. Het is een ruim opgezet restaurant en de tafels zijn ruim en staan lekker uit elkaar. Niet zo volgezet als bij sommige andere top restaurants waar de tafels klein zijn en dicht op elkaar gepakt om zoveel mogelijk mensen per vierkante meter te krijgen. Het is gevestigd in de oude HBS zegt men, maar iedereen die het gebouw kent noemt het het oude politiebureau. Tot een 20 jaar terug zaten hier de wouten zoals men in Zutphen zegt. Ik ben nog een keer verhoord in wat nu het restaurant is. Ik was volledig onschuldig trouwens, een geval van vergissing.

We kozen vooraf voor een flesje water, hadden nog niet veel gegeten en wilden niet direct de hamer voelen. We kozen voor het verrassingsmenu met een extra kaas gang voor het dessert.
Hierbij een passend wijnarrangement, de wijnen gaan hier vrijwel allemaal ook per glas en de bediening weet de wijnen bij de spijzen te laten passen. Er worden diverse soorten brood bij het eten geserveerd, net als olijfolie, boter en zeezoutvlokken.

Amuses
Makarons gevuld met paling op zwart sesamzaad, (jum jum) kroepoek met iets van kreeft als ik me goed herinner, (smul) gevulde kerstomaten met popcorn omhuld met popcorn. (lekker) Hierbij een krokant van kummel en zeezout en eentje van groene kruiden of zoiets (Korsakow?), dit zijn al tijden klassiekers bij het schulten hues een papier dunne bros krokante lekkernij, ijsje van paling met krokant van zwarte olijven en rode bietjes. (ik zou me er in kunnen leggen zo lekker)

Voorgerechten

Prei ringen met aardappel en kaviaar, met een bouillon van aardappel, voor manlief die geen prei eet een kreeft rolletje (veel te weinig, veel te snel op)
Staafjes eendelever met een druivenijs en een appelgelei (ik ben gek op eenden en ganzenlever)
Een granita van passievrucht en ijs van eendenlever met krokant van kruidkoek (lekker fris en verassend, zilt en zoet en friszuur)
Een crème van gepekelde eendenlever met een gelei van appelstroop (meer hiervan, kan me hier vol aan eten)
Een rolletje van ik meen me krab te herinneren met krokant van in inktvis inkt ingelegde largo op een lobbige boullion van tomaatvocht, (helder en niet rood) jummie
Een abrikozenkrokant rol gevuld met gerookte paling en palingcreme met wat gepofde granen (je proefde alle smaken, er knap gerecht)
Een schuimig soepje van gerookte aardappel met een jakobsmossel en opperdoes (aardappels worden onderschat en ze zijn zo lekker)
Kreeft met een schuim van de kreeftenpantser getrokken ( vond de kreeft niet optimaal, was zeker lekker maar heb veel betere gegeten)
Bij de voorgerechten diverse witte wijnen uit Duitsland, Frankrijk en Zuidafrika.
Een van de wijnen was volgens mij niet in orde, smaakte heel vlak en geoxideerd, teruggestuurd, geen probleem verder.

Hoofdgerechten
Kabeljauw met een soyasaus, een slak in kruidenmantel en Schorseneer (schilferde prachtig en was erg mooi van smaak, het schilferen van de kabeljauw is een teken van zijn versheid)
Kalfszwezerik met aardappel en een kikkerbilletje, weet even de saus niet meer (kon toch verdomme niet op de duitse naam van Zwezerik komen, Kalbsbries voor de liefhebber)
Reerug met een portsaus, hierbij diverse wortel/knolsoorten en bietjes die waren ingelegd in zoetzuur. (Bekroning van de avond met een prachtige rode wijn uit de Toskane)
Lamsvlees op haar eigen vet gebakken, rosé met een krokant vetlaagje, weet de bijlages niet meer te benoemen (nom nom nom)


Nagerechten
Kaasplankje met zeer lekkere kaassoorten, een spaanse schapenkaas uit een urn, een alkmaarse blauwschimmel, twee goddelijk lekkere roodbacteriekazen en een vloeibaar geworden frans kaasje waar de naam me helaas in ontschoten, daarbij peer, appelstroop en honing en een vijgen notenbrood en een heerlijk glas 20 jaar oude port
Een soort panna cotta met framboos, frambozen ijs, verse frambozen, iets wat ik alleen maar kan omschrijven als een krokante aerogel van framboos, denk aan een hoepman schuimblok, maar dan veel en veel luchtiger en lichter, met een smaak van framboos en rolletjes van framboos. Hierbij een prachtige dessertwijn

Espresso en chocolades.

totale kosten voor 2 personen inclusief de wijnen en flessen mineraalwater 345 Euro ex tip.
Een dikke 9,5

We hadden het meest uitgebreide menu dat ze daar serveren, je kan ook beduidend bescheidener eten en drinken maar daar hadden wij geen zin in. De bediening is uitermate competent, vriendelijk en voorkomend, weet precies op het moment dat je wilt spreken aan tafel te staan en combineert de wijnen geweldig met de gerechten. Was het maar overal zo goed, had mijn vrouw maar één zo een been zei Godfried Bomans. Het is erg prettig de wijnen per glas te kunnen krijgen en vooral gemeld dat ik niet bij iedere gang een glas wilde omdat ik dan aan het eind van de avond niet meer zo het eten mee krijg. Dit werd ook perfect opgevolgd. Ik kan dit lokaal iedereen aanbevelen die een keer erg goed wil eten en voordat ze (terecht) een tweede ster krijgen

[ Bericht 0% gewijzigd door Pietverdriet op 28-08-2011 17:16:33 ]
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 28 augustus 2011 @ 16:39:44 #266
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_101292744
Klinkt allemaal erg lekker Piet. Wel inderdaad erg veel. 8 voorgerechten en 4 hoofdgerechten. Misschien wel te veel voor kleine eters als wij. ^O^
Als we ooit in die buurt zijn zullen we zeker er een bezoek aan brengen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 28 augustus 2011 @ 16:42:15 #267
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_101292839
quote:
14s.gif Op zondag 28 augustus 2011 16:39 schreef golfer het volgende:
Klinkt allemaal erg lekker Piet. Wel inderdaad erg veel. 8 voorgerechten en 4 hoofdgerechten. Misschien wel te veel voor kleine eters als wij. ^O^
Als we ooit in die buurt zijn zullen we zeker er een bezoek aan brengen.
De porties zijn niet groot, en dit is het grootste menu, met een extra kaasgang. En zijn kleinere menus en je kan ook a la carte eten natuurlijk
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_101294165
Nou Piet, voor mij ben jij nu wél schuldig bevonden }:|

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_101294676
Leuk Piet! Hier zouden wij in de restaurantweek vorige keer heen gaan, maar vanwege volgeboekte agenda (eigen agenda) toch maar afgezegd... -O- wil er zeker nog eens eten :9
Ja doei.
  vrijdag 2 september 2011 @ 22:39:58 #270
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_101509120
In het kader van het vieren van het begin van de vakantie van B. en ook een beetje omdat het onze trouwdag is vanavond uit eten geweest bij Japans restaurant Keneda in Haarlem.
Door de week t/m donderdag ook al veranderd in een all-you-can-eattent, maar vrijdag en in het weekend nog ouderwets Teppen-Yaki met een show aan de plaat.

Het is allemaal een beetje vergane glorie qua inrichting (systeemplatenplafond) en er zijn 2 complete etages met Teppanplaten waaraan per plaat 8 personen kunnen plaatsnemen.
Het skyradio muziekbandje maakte het ook allemaal wat oubollig.
Door de moordende concurrentie van de all-you-can-eat Sumo Sumo en Shabu Shabu-achtige tenten in Haarlem is het erg rustig en is er vanavond slechts 1 Teppanplaat in gebruik.

De met z'n messen en bakspatels jonglerende en show opvoerende kok achter die plaat is wel echt Japans (spreekt nauwelijks Nederlands) evenals de jonge meisjes in de bediening (die overigens wel goed Nederlands spraken).

Omdat we iets te vieren hadden besloten we onszelf te verwennen met het meest uitgebreide menu: het menu Kaneda.
Dat bestond uit de volgende gerechten:

Zensai
Japanse Hors d’oeuvres

Sashimi Mix
Plakjes rauw vis

Dobin Mushi
Heldere vissoep geserveerd uit een theepot

Hotategai
St. Jacobsschelp

Gindara
Botervis

Ise Ebi
Zeekreeft

Wakame Sarada
Salade met zeewier

Yaki Meshi
Gebakken rijst

Usu Yaki
Rib-eye rolletjes

Gyu Niku
Ossenhaas

Dessert Yukimi
Op teppan geflambeerde ijs met flensje, verse vruchten en grand manier.

Vooral de St.Jacobsschelp, de botervis en de kreeft sprongen er uit.
Voor de rest ook gewoon goed en lekker en in tegenstelling tot wat andere ervaringen waren de sauzen wat gevarieerder en smaakte niet alles naar 1 en dezelfde sojasaus.

Inclusief 2 karafjes saké waren we met onze dinerjaarkaart (25% korting) met z'n tweeën 110 euro kwijt.

Entourage: 6
Bediening: 8
Eten: 8
.

Volgende week staat er een lunch bij sterrenrestaurant Toine Hermsen in Maastricht op de planning.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_101509692
valt me best mee die prijs voor een Japanner, zeker met het meest uitgebreide menu ^O^
alleen het grootste deel van het menu klinkt niet alsof Bluezz daarvoor zou kiezen, of vond ze deze zeedieren wel lekker?
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_101509931
Alleen het eerste gerechtje vond ik niet goed. Gefrituurde zalm :N
Ja ik hou wel van sashimi (rauwe versche vis) (dan dus wel zalm) vind coquilles en kreeft heerlijk, botervis was ook prima in een heel lekker sausje.
Vissoep was goed op smaak, en de stukken zalm die er in zaten heb ik dus niet opgegeten

Vooral alle bereidingen van zalm, garnalen en mosselen ben ik niet van, dit dus wel. :Y
pi_101510316
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 22:52 schreef Bluezz het volgende:
Alleen het eerste gerechtje vond ik niet goed. Gefrituurde zalm :N
Ja ik hou wel van sashimi (rauwe versche vis) (dan dus wel zalm) vind coquilles en kreeft heerlijk, botervis was ook prima in een heel lekker sausje.
Vissoep was goed op smaak, en de stukken zalm die er in zaten heb ik dus niet opgegeten

Vooral alle bereidingen van zalm, garnalen en mosselen ben ik niet van, dit dus wel. :Y
oooh je bent best nog wel een visliefhebber :Y
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_101511371
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 september 2011 22:39 schreef golfer het volgende:


Volgende week staat er een lunch bij sterrenrestaurant Toine Hermsen in Maastricht op de planning.
Ken ik niet (genant smiley), als het kwalitatief maar iets weg heeft van Beluga ga je een fantastische lunch tegemoet
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  zaterdag 3 september 2011 @ 09:04:07 #275
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_101519980
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 17:25 schreef motorbloempje het volgende:
Leuk Piet! Hier zouden wij in de restaurantweek vorige keer heen gaan, maar vanwege volgeboekte agenda (eigen agenda) toch maar afgezegd... -O- wil er zeker nog eens eten :9
Restaurantweek is toch pas eind september, of ben ik nu in de war?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_101520558
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 september 2011 09:04 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Restaurantweek is toch pas eind september, of ben ik nu in de war?
Dat is wel twee keer per jaar. In maart was er ook een restaurantweek.
  zaterdag 3 september 2011 @ 14:24:20 #277
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_101525031
Denk dat motorbloempje in de war was met Zutphen culinair, dat was een week eerder.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_101525443
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 14:24 schreef Pietverdriet het volgende:
Denk dat motorbloempje in de war was met Zutphen culinair, dat was een week eerder.
Volgens mij is ze niet in de war? Ze zegt alleen dat ze er bij de vorige editie van de restaurantweek hadden willen eten.
  zaterdag 3 september 2011 @ 14:47:45 #279
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_101525479
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 september 2011 14:45 schreef LieLie het volgende:

[..]

Volgens mij is ze niet in de war? Ze zegt alleen dat ze er bij de vorige editie van de restaurantweek hadden willen eten.
Klopt, ik lees verkeerd
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 3 september 2011 @ 21:12:24 #280
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_101535116
tijdens mijn bezoek aan Nederland gedurende afgeloepn maand redelijk veel buiten de deur gegeten, van een lunch met mijn tantes tot genant onbeperkt spareribs rammen en een heerlijk diner met goede vrienden bij De Drie Haringhe in Enkhuizen (website moet bijgewerkt worden).

Allemaal heel lekker en gezellig maar een avond stak er met kop en schouders bovenuit en dat was een diner met mijn broer,schoonzus, nichtje en moeder bij Meijer's in Andijk.

Omdat het alweer een week of 4 geleden is kan ik niet helemaal meer voor de geest halen wat iedereen gegeten en gedronken heeft dus ik hou het bij mijn eigen maaltijd.

We werden verwelkomt door een jonge maar uiterst bekwame bediening die heel goed door hadden wat er van het bediend personeel in een restaurant van dit kaliber verwacht wordt, chapeau..

met een heerlijk glas mousserende roze en een klein apperatiefje werden we op ons gemak gesteld.

voorgerecht: Peking eend, flensjes, bosui, teriyaki en mango..., dit waren kleine stukjes boterzachte pekingeend op een flinterdun klein flensje (zo groot als een rijksdaalder) met een compote van mango.

tussengerecht: Gekaremeliseerd buikspek, aardappel mousseline, en gebakken kreeft.
De buikspek smolt werkelijk in je mond...kortom fantastisch

hooofdgerecht: Geroosterde kalfsribeye, tarte tatain van sjalotten en eendenleverjus.
ik kan het na 4 weken moeilijk meer beschrijven maar kan jullie wel oprecht vertellen dat het heerlijk was...

nagerecht: een compote van bosvruchten met daarbij roomijs en bosvruchten.

Wijn: Chateau La Clare Cru Bourgeois 2002 Medoc uit Frankrijk

Dit restaurant is mijn inziens een van de opkomende toprestaurants in (zeker) Noord-Holland en misschien nog wel daar buiten en zoals bij elk goed restaurant is het menu moeilijk te beschrijven omdat de smaak zo heerlijk verfijnt is.

Sfeer: 8
bediening: 9
eten: 9.5

kosten: voor 5 personen zo rond de 450 euro
Wil je herlijk culinair verwend worden, heb je de tijd om het dorpje Andijk te zoeken en mocht je portemonnee het toelaten dan is dit restaurant meer dan het omrijden waard
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  zondag 4 september 2011 @ 20:10:00 #281
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_101564987

Voor: gekonfijte eend met zuringsaus, klaverzuring, selderij-olie en gepocheerd eitje.


Tussen: lamszwezerik met verschillende soorten ui.


Zeeduivel met aardpeer, geroosterde aardappels, zwarte olijven en een saus van bouillabaise.

@ restaurant De Jonge De Jong in Rotterdam.

Sfeer: 8
bediening: 9
eten: 9.5

3-gangen-menu: 34,- per persoon
wijnarrangement: 6,- per glas

Echt super gegeten weer. Zo verrassend en leuk en bijzonder en mooi en alles. Echt, meer kan ik mij niet wensen. Voor deze entourage en prijs enzo. Echt he-le-maal goed.
Er valt dus niks te kiezen, mietjes moeten thuisblijven. Ja, je kunt kiezen hoeveel gangen je wilt.

Voor wie nieuwsgierig is, hier lees je wat we er vorige keren aten:Robin Uit.
pi_101567494
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 20:10 schreef RobinOok het volgende:
[ link | afbeelding ]
Voor: gekonfijte eend met zuringsaus, klaverzuring, selderij-olie en gepocheerd eitje.

[ link | afbeelding ]
Tussen: lamszwezerik met verschillende soorten ui.

[ link | afbeelding ]
Zeeduivel met aardpeer, geroosterde aardappels, zwarte olijven en een saus van bouillabaise.

@ restaurant De Jonge De Jong in Rotterdam.

Sfeer: 8
bediening: 9
eten: 9.5

3-gangen-menu: 34,- per persoon
wijnarrangement: 6,- per glas

Echt super gegeten weer. Zo verrassend en leuk en bijzonder en mooi en alles. Echt, meer kan ik mij niet wensen. Voor deze entourage en prijs enzo. Echt he-le-maal goed.
Er valt dus niks te kiezen, mietjes moeten thuisblijven. Ja, je kunt kiezen hoeveel gangen je wilt.

Voor wie nieuwsgierig is, hier lees je wat we er vorige keren aten:Robin Uit.
Ziet er lekkkerrr uit.....was dit restaurant niet ooit bij Herman den Blijker ???
pi_101574483
Waar? Puur Mercure in Tilburg
Wanneer? 23-8, met mijn ouders en broertje

Wat at je?
Salade met gegrilde gamba s, zongedroogde tomaatjes, wakame, mango en basilicumdressing

De kleine versie heb ik als voorgerecht genomen. Van genoten. Het was een flinke portie als voorgerecht, maar omdat we zo lang gewacht hadden voor we iets kregen vond ik dat helemaal niet erg. Veel verschillende soorten smaken bij elkaar en dat beviel me wel.

Ook op de foto het voorgerecht van mijn vader:
Dun gesneden rundercarpaccio van de zijlende met Parmezaanse kaas, pijnboompitjes, rucola en truffelmayonaise

Is hem goed bevallen. De grote portie verraste ons. Het zag er goed uit. Ik kreeg ook honger van zijn voorgerecht.

Gepocheerd tongrolletje met zalm, daarbij gegrilde gamba’s en kreeftensaus

De kreeftensaus gaf het veel smaak en daar was ik wel blij mee, want de tongrolletjes met zalm waren een beetje duf qua smaak. Te weinig kruiden naar mijn zin. De gegrilde gamba’s hadden juist weer wel smaak. Misschien hadden ze het beter gamba’s in kreeftensaus met tong/zalmrolletjes kunnen noemen. Mijn vader en ik hadden bij ons hoofdgerecht friet besteld, maar we kregen aardappel. Zonder problemen kregen we alsnog de friet. Die stonden niet op de rekening uiteraard. De groenten en friet waren prima.

Ook op de foto het hoofdgerecht van mijn moeder:
Penne-pastasalade met gerookte kip, salami, sjalotje, rauwkost en rucolasla

Het ziet er kleiner uit op de foto. Mijn moeder dacht dat ze dit niet op kon en ze bleek gelijk te hebben. Wel was het lekker, zei ze.

Proeverijtje “high tea” van diverse zoetigheden

Thee nog los te bestellen. Dat is niet erg voor deze prijs. En de thee was erg lekker trouwens, een combi honing en vruchten had ik gekozen. In het glas een frambozenmilkshake, die lekker was. Ik zou er nog wel een glaasje van lusten, maar bijzonder was het niet. Als het uit een pak was gekomen, had ik het ook geloofd. Bros kokoskoekje, die was denk ik wel zelf gemaakt. Lekker op smaak en niet te zwaar, maar juist luchtig. Chocolade lollie. Smaakte ook zelfgemaakt. Niet helemaal mijn type choco. Mijn type choco is die van Malthesers, daar zou ik het hele schap van achter elkaar leeg kunnen eten. Witte choco met cornflakes. Lekker, maar ik blijf het zonde vinden dat het dan zo in je hand smelt. Brownie was niet de lekkerste die ik ooit gegeten heb.

Impressie?
Bij binnenkomst kregen we een mooie tafel aan het raam. Een mooie plek waar we goed naar het plein konden kijken. Omdat het warm was, was het prettig dat ze de pui open hadden gemaakt. Wat een dik minpunt was, is dat ze ons wel heel lang hebben laten wachten op het voorgerecht. Nadat we onze drankjes kregen heeft dat nog 45 min. geduurt. Als je voor vroeg reserveert vind ik dat geen ramp, maar onze buikjes begonnen te rammelen. Omdat de ober merkte dat het te lang duurde voelde ook hij zich genoodzaakt nogmaals te vragen of we wat wilden drinken. De rest van de gerechten gingen niet veel sneller, maar gelukkig had ik daarvoor een goed voorgerecht gekozen. Ik kon er even tegen. De bediening was wel netjes, maar het gaf me geen bijzonder gastvrij gevoel.

Kosten?
Met drankjes als wijn, bier en frisdrank waren we met vieren geloof ik ongeveer 160 euro kwijt. Maar dat weet ik niet zeker meer.

Cijfer?
Met de minpunten die ik heb genoemd verliezen ze toch wel wat punten. Ook het eten was wel lekker, maar vat mij betreft niet bijzonder of lekker genoeg voor de prijs.
Dan kom ik uit op een voldoende min. En dan ben ik nog vrij coulant.
  zondag 4 september 2011 @ 23:02:26 #284
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_101575506
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 20:55 schreef Cinderella_Man het volgende:

[..]

Ziet er lekkkerrr uit.....was dit restaurant niet ooit bij Herman den Blijker ???
Nee.
  zondag 4 september 2011 @ 23:03:01 #285
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_101575540
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 22:43 schreef Phoenixbirdy het volgende:
.

Cijfer?
Met de minpunten die ik heb genoemd verliezen ze toch wel wat punten. Ook het eten was wel lekker, maar vat mij betreft niet bijzonder of lekker genoeg voor de prijs.
Dan kom ik uit op een voldoende min. En dan ben ik nog vrij coulant.
Wat is een voldoende min?
8-, 7-, 6- ?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_101575637
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 23:03 schreef golfer het volgende:

[..]

Wat is een voldoende min?
8-, 7-, 6- ?
Een voldoende is voor mij een 6. Dus een 6-.
pi_101611215
Waar? De Ysbreeker in Amsterdam
Wanneer? 3 september 2011
Wat at je? Een pompoensoep en paella met kreeft
Impressie? Omdat we toevallig een zomerse zaterdag hadden, was het superdruk op het terras, maar desondanks was de service goed.
Kosten? EUR 60,- voor 2 man, geen dessert genomen, die hebben we bij Pisa IJs gehaald :9
Cijfer? 8

Foto's hier
pi_101611644
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 21:56 schreef celc1us het volgende:
Waar? De Ysbreeker in Amsterdam
Wanneer? 3 september 2011
Wat at je? Een pompoensoep en paella met kreeft
Impressie? Omdat we toevallig een zomerse zaterdag hadden, was het superdruk op het terras, maar desondanks was de service goed.
Kosten? EUR 60,- voor 2 man, geen dessert genomen, die hebben we bij Pisa IJs gehaald :9
Cijfer? 8

Foto's hier
Ziet er heerlijk uit!
  maandag 5 september 2011 @ 22:30:55 #289
334993 AMAR420
waar is amar?
pi_101613565
Hap Snap
zzzzz
  maandag 5 september 2011 @ 22:36:40 #290
62913 Blik
The one and Only!
pi_101613952
komende vrijdag staat de Librije op het programma :)
  maandag 5 september 2011 @ 22:37:27 #291
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_101614009
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 22:36 schreef Blik het volgende:
komende vrijdag staat de Librije op het programma :)
Ben benieuwd naar je verslag (met foto's?).
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 8 september 2011 @ 17:56:04 #292
191858 Arnevld
Omdat het kan
pi_101716207
Aanrader Restaurant Itami is Japans restaurant.
Zeer lekkere sushi die van de verste en duurste vis komt van Smit vis.
Het is prijzig maar zeker je geld waard.

Bevind zich op de kop van zuid (schuin tegenover luxor)
Eindbaas jongeh!
  donderdag 8 september 2011 @ 21:32:39 #293
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_101726710
Met een kortingskaart voor een dag onbeperkt treinen dus naar Maastricht getogen voor o.a. een lunch bij het met 1 Michelinster onderscheiden Restaurant Toine Hermsen.

Het is vrij onopvallend gevestigd in een fraai pand om de hoek van het Onze Lieve Vrouwenplein.:


Inrichting is rustig met zalmkleurige/terracotta-achtige kleuren. Uiteraard wordt je in zo'n sterrentent met alle egards ontvangen. Opvallend was dat wij zeker niet de enige bejaarden waren:
.

We kozen voor het 3-gangenlunchmenu, aangevuld met een extra tussengerecht.

Allereerst kwam er een 1e amuse op tafel, bestaande uit wat fingerfood:

van links naar rechts: bavarois van kalfszwezerik, rilette van ham gevuld met een tapenade, een bonbom van zalm met komkommergelei en een cakeje van olijf.

De 2e amuse was een coctailglas gevuld met gambas, hollandse garnalen, meloen en wat bleekselderij met een schuim van calvados en kokos:


Daarna volgde het voorgerecht. Tartaar van Hollands weiderund met kwarteleitjes, een frisse vinaigrette met wat olijfolie en een tuille van parmezaanse kaas:


Als tussengerecht kregen wij een stukje zeetongfilet met een kreeftensaus op een bedje van groene kool en vergezeld door groene asperges en fijngesneden haricot verts:

Het enige hele kleine minpunt van de lunch: we vonden de kreeftensaus wat te dun en vloeibaar, hadden die graag wat romiger gezien.

Het hoofdgerecht bestond uit een op de huid gebakken stuk snoekbaarsfilet met een sabayon van Limburgse mosterd en 'grootmoeders groentes' (snijboontjes, paddenstoeltjes, spekjes en wortel):


We konden hierna kiezen voor een dessert, bestaande uit een zelfgemaakte chocoladetaart of koffie/thee met friandises. Wij besloten voor het laatste gaan.
Voor mevrouw de (munt)thee met friandises:


en voor mij de espresso met friandises:


We dronken er elk 3 glazen Portugese Chardonnay en een fles plat water bij.

Na ruim 2 uur tafelen was deze heerlijke lunch voorbij.
De totale schade voor 2 personen bedroeg 141 euro.

Entourage: 8
Bediening: 8
Eten: 9
Prijs-kwaliteit: een dikke 8.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_101727022
Mooie review Golfer...
pi_101727024
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 20:10 schreef RobinOok het volgende:
[ link | afbeelding ]
Voor: gekonfijte eend met zuringsaus, klaverzuring, selderij-olie en gepocheerd eitje.

[ link | afbeelding ]
Tussen: lamszwezerik met verschillende soorten ui.

[ link | afbeelding ]
Zeeduivel met aardpeer, geroosterde aardappels, zwarte olijven en een saus van bouillabaise.

@ restaurant De Jonge De Jong in Rotterdam.

Sfeer: 8
bediening: 9
eten: 9.5

3-gangen-menu: 34,- per persoon
wijnarrangement: 6,- per glas

Echt super gegeten weer. Zo verrassend en leuk en bijzonder en mooi en alles. Echt, meer kan ik mij niet wensen. Voor deze entourage en prijs enzo. Echt he-le-maal goed.
Er valt dus niks te kiezen, mietjes moeten thuisblijven. Ja, je kunt kiezen hoeveel gangen je wilt.

Voor wie nieuwsgierig is, hier lees je wat we er vorige keren aten:Robin Uit.
Daar wilde ik al een tijdje eten. Staat nu met stip bovenaan het lijstje om naartoe te gaan.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_101727075
Ziet er top uit Golfer! Alleen dat tussengerecht vind ik wat minder aantrekkelijk ogen ;)
pi_101727346
Fijn dat het zo leuk was Bluezz & golfer!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  donderdag 8 september 2011 @ 21:42:20 #298
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_101727408
Goed eten en drinken voor een goede prijs!
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_101727557
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 21:37 schreef LieLie het volgende:
Ziet er top uit Golfer! Alleen dat tussengerecht vind ik wat minder aantrekkelijk ogen ;)
Door de plens kreeftenjus :Y Maar het was echt superlekker :9 :9
pi_101727613
oooh wat ziet dat er allemaal verrukkelijk uit!! heerlijk! ^O^
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  donderdag 8 september 2011 @ 21:45:15 #301
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_101727638
vol
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')