Top! Grappig hoe je jezelf kan uitdagen he? Wat dat betreft is het wel ' verslavend 'quote:Op dinsdag 22 maart 2011 19:57 schreef Ticootje het volgende:
7 weken geleden ging ik echt kapot bij 2 minuten rennen. 3 minuten lukte gewoon niet. Nu 4x 8, overmorgen 10-10-12.
Fijn dat het toch is gegaanquote:Op dinsdag 22 maart 2011 21:34 schreef E.T. het volgende:
Ik had al spierpijn in m'n kuiten en hamstrings, dat was nog niet over na een heftig weekendje op het werk.. En ik was ernstig moe eigenlijk..
Maar toch les7 uitgelopen![]()
Af en toe bij de wandelstukjes leek het wel of m'n kuitspieren een grote knoop waren.. Maar dat weer losgelopen en aan het einde flink goed gerekt..
Blij dat ik toch gegaan ben!
Eruitknal?quote:Op dinsdag 22 maart 2011 22:10 schreef wyccie het volgende:
Iemand ervaring met die hardloopbroeken van de Aldi? Ik ben bang dat ik eruitknal.
Lange mouwen shirt ftw!quote:Op dinsdag 22 maart 2011 22:18 schreef Lush-lady het volgende:
ik kan nog wel een leuk nieuw jasje gebruiken, soms is één net te weinig. (als tie in de wasmand ligt...)
Ik heb zo'n hardloopjasje waar je de mouwen af kunt ritsen. Ideaal.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 22:21 schreef GotC het volgende:
[..]
Lange mouwen shirt ftw!Jasjes zijn bij mij verleden tijd, vooral nu het weer lekkerder wordt.
Dat lijkt me dan weer niksquote:Op dinsdag 22 maart 2011 22:44 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ik heb zo'n hardloopjasje waar je de mouwen af kunt ritsen. Ideaal.
tof! Dank voor de tip!quote:Op dinsdag 22 maart 2011 21:43 schreef E.T. het volgende:
Ik krijg trouwens net een mailtje binnen van Aldi; 30 maart hebben ze weer hardloopkleding![]()
shirts voor 7,99; broeken (lang en 7/8) voor 9,99 en jacks voor 13,99
Ik ga ff kijken voor een shirtje iig
Kunnen we best doen, ook al geprobeerdquote:Op woensdag 23 maart 2011 07:57 schreef Viking84 het volgende:
We kunnen natuurlijk ook zelf stoppen met posten in 1 vd reeksen. Geen nieuwe meer openen als ie dicht is. Maar daar moet wel iedereen van op de hoogte zijn natuurlijk.
Ik denk trouwens wel dat de drempel om te komen posten hoger ligt als het topic alleen in spt staat. Lif lijkt mij een subforum dat ook vaker bezocht wordt.
Als je bij les 21 bent mag je best wat vaker horen hoe goed je bentquote:Op woensdag 23 maart 2011 11:44 schreef Ticootje het volgende:
Oeh, ik ga ook in het andere topic posten! Zo goed ben ik.
Het was heerlijk, ik had geen zin om te stoppen en het gevoel dat ik nog veel langer door zou kunnen gaan. Ik ben absoluut niet bang meer voor de 4 en 5 minuten.quote:Op woensdag 23 maart 2011 11:50 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
...
Ik ga zo les 7 lopen, ik heb geen zin. Maar ik ga wel.
Nohquote:Op woensdag 23 maart 2011 11:39 schreef Brighteyes het volgende:
Het zal me werkelijk waar aan mijn reet roesten waar het staat. Ik ben hier ooit begonnen, engebleven. Dubbelposten doe ik al helemaal niet.
Dit lijkt me iets laagdrempeliger voor de mensen die hijgend en puffend 4 keer les 1 van Evy doen voor ze verder durven.
En de mensen die in beide topics posten hebben vlgs mij een aandachtsprobleem. Die willen 2 keer horen dat ze goed bezig zijn.;)
Relax, dat had iedereen hierquote:Op woensdag 23 maart 2011 15:23 schreef Mvr.Poes het volgende:
Hallo,
Ik wil me graag bij jullie melden.
Ik ben net begonnen met hardlopen en zie dat sommige van jullie al heel ver zijn!Echt ontzettend knap!Op dit moment heb ik echt nog niet het idee dat ik 4x8 minuten ooit zal kunnen lopen....
Rustig aan, ik heb les 1 uiteindelijk 4x gelopen en kon de 3 minuten ook niet volhouden. Gisteren les 6 gelopen, 3x3 minuten was een eitjequote:Op woensdag 23 maart 2011 15:54 schreef Mvr.Poes het volgende:
Bedankt!
Ik ben echt echt nog maar net begonnen,zondag les 1 gelopen,de 3 minuten niet vol kunnen maken *schaam* daarna een klein griepje gekregen en ik wil donderdag of vrijdag les 1 overnieuw doen want ik kan het niet hebben dat ik hem niet heb uitgelopen.Vooral niet toen evy zei proficiat het zit erop,goed gedaan.Toen dacht ik echt neeeee helemaal niet goed gedaan!
Mijn doel is om 3x in de week hard te gaan lopen
Kijk,dat geeft een poes hoopquote:douche-eendje
Heeft een bad.
quote:
Op woensdag 23 maart 2011 15:54 schreef Mvr.Poes het volgende:
Bedankt!
Ik ben echt echt nog maar net begonnen,zondag les 1 gelopen,de 3 minuten niet vol kunnen maken *schaam* daarna een klein griepje gekregen en ik wil donderdag of vrijdag les 1 overnieuw doen want ik kan het niet hebben dat ik hem niet heb uitgelopen.Vooral niet toen evy zei proficiat het zit erop,goed gedaan.Toen dacht ik echt neeeee helemaal niet goed gedaan!
Mijn doel is om 3x in de week hard te gaan lopen
Rustig aan, ik heb les 1 uiteindelijk 4x gelopen en kon de 3 minuten ook niet volhouden. Gisteren les 6 gelopen, 3x3 minuten was een eitje . Het komt allemaal goed!
Je moet ze effe via..minder legale wegen vindenquote:Op woensdag 23 maart 2011 18:55 schreef Joysa het volgende:
Ik kan nergens evie downloaden? Die links zijn dood?
Oh sjaise, ik ben daar heul slecht inquote:Op woensdag 23 maart 2011 18:56 schreef GotC het volgende:
[..]
Je moet ze effe via..minder legale wegen vinden
Haha, dat was een fikse quote-fail, en ik douche liever dan badderen... Maar jou gaat het ook zeker lukken hoor! Speciaal voor jou, over mijn 3 minuten die ik eerst niet vol kon houden in les 1:quote:Op woensdag 23 maart 2011 16:26 schreef Mvr.Poes het volgende:
Hmm ik kan dus ook nog niet goed quoten haha maar ik bedoel bad-eendje haar post.
quote:Op maandag 14 februari 2011 12:51 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ja, vreselijk. Vooral als Evy in je oor toetert dat je al halverwege bent en je bijna ten aarde stort wegens zuurstofgebrek [/dramaqueen].
En hoeveel was je daarvoor kwijt ongeveer? Bij Runners World ben je gemiddeld zo'n 120 euro kwijt.quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:36 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb gewoon asics gehaald. Ik ben nog niet zo professioneel bezig dat ik een loopanalyse ed nodig acht. Zolang de schoen maar een echt loopschoen is met voldoende demping en afrollen van de voet. Ik was ook zo van m'n pijnlijke knieën af toen ik de goede schoenen had.
Oké, netjes! Ik heb nu paar simpele hardloopschoenen van de Decathlon van 25 euroquote:Op woensdag 23 maart 2011 21:45 schreef Ticootje het volgende:
Ik dacht iets van 60 euro. Ik moest meteen 2 paar hebben want dochter loopt ook, en anders zou ik mijn schoenen steeds kwijt zijn. Die loopt trouwens al 9 km, is al een jaar bezig.
Oh, posten jullie daarom in dit topic.quote:Op woensdag 23 maart 2011 11:39 schreef Brighteyes het volgende:
En de mensen die in beide topics posten hebben vlgs mij een aandachtsprobleem. Die willen 2 keer horen dat ze goed bezig zijn.;)
Ik ben bij Runnersworld geweest (Alkmaar), wat in mijn geval maar goed is geweestquote:Op woensdag 23 maart 2011 21:26 schreef Blinker het volgende:
Ahhh, ik was dit topic kwijt!
Ik loop gelukkig ook nog steeds! Helaas wel twee keer de griep gehad, dus heb er wat langer over gedaan, maar ik kom er wel. Vandaag eindelijk de 2x 10 minuten gedaan.
Dat was erg pittig, maar ben erg trots dat het me is gelukt
Morgen eens kijken voor nieuwe (duurdere/betere) hardloopschoenen. Ik zat te denken om naar Runnersworld in Amsterdam te gaan. Iemand ervaring daar of heeft er iemand anders misschien betere ervaring in omg. Amsterdam?
Mag ik vragen wat niet goedkoop is?quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:52 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ik ben bij Runnersworld geweest (Alkmaar), wat in mijn geval maar goed is geweest. Bleek een fikse afwijking te hebben aan mijn voeten en enkels. Schoenen waren niet goedkoop, maar ze lopen wel heel erg lekker!
Die van mij waren met korting 112 euro, iets wat ik normaal niet zo snel uit zou geven aan een paar schoenenquote:Op woensdag 23 maart 2011 22:56 schreef Blinker het volgende:
[..]
Mag ik vragen wat niet goedkoop is?
Ik ging ook gewoon zomaar naar binnen, m'n vriend moest nieuwe schoenen. Toen ook maar op laten meten. En ja hoor, in m'n spijkerbroek totaal ongeveer 12x door de winkelstraat in Den Haag gerendquote:Op woensdag 23 maart 2011 23:04 schreef winterstorm666 het volgende:
ik heb ook overpronatie en redelijk zwakke enkels.
ook heb nu ook saucony, maar deze heb ik zonder advies gekocht.
de vorige paar saucony heb ik in nijmegen bij runnerworld gekocht en met een inlegzooltje was ik ook 125 kwijt maar die liepen geweldig.
alleen het voorlopen zag er niet uit.
ze wilde zien hoe ik liep en daarom stuurde ze me met hardloopschoenen naar buiten.
alleen was ik in een opwelling naar binnen gestapt voor advies en daardoor liep ik in mijn normale kloffie.
picture this. gaastopje met vleermuismouwen en rok met overal leren banden en kettingen.
het zou een gezicht zijn geweest haha!!
de verkoper vertrok geen spier trouwens.
Klopt, en een loopband veert meer meequote:Op woensdag 23 maart 2011 23:24 schreef winterstorm666 het volgende:
het schijnt dat je op een loopband anders loopt dan gewoon op straat.
meer op de voorvoet omdat je toch wat onstabieler voelt op een band.
en in nijmegen waren ze toen nog niet verbouwd. de shop is nu groter dus het was echt de straat op.
godzijdank was het terrasje nog niet open anders was ik door de grond gezakt haha!
Rennen? 8 km/u of harder. Wandelen bedoel je denk ik? Euh..gewoon, wandelenquote:Op woensdag 23 maart 2011 23:30 schreef athlonkmf het volgende:
Wat is rennen voor jullie (qua snelheid)? En lopen?
Nou douche-eendje,jij krijgt je douche hoorquote:Op woensdag 23 maart 2011 20:44 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Haha, dat was een fikse quote-fail, en ik douche liever dan badderen... Maar jou gaat het ook zeker lukken hoor! Speciaal voor jou, over mijn 3 minuten die ik eerst niet vol kon houden in les 1:
[..]
Haha dat is een goeie,en zo waar ook!quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:04 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb net les 18 gelopen! Incl. de laatste 7 minuten!
Mvr.Poes, we zijn allemaal zo begonnen hoor!Gewoon stapje voor stapje, letterlijk!
rennen minimaal 9 km/u, wandelen 6 km/u.quote:Op woensdag 23 maart 2011 23:30 schreef athlonkmf het volgende:
Lopen in het begin rond de 9, aan het eind wat minderquote:Op woensdag 23 maart 2011 23:30 schreef athlonkmf het volgende:
quote:Op donderdag 24 maart 2011 07:13 schreef Viking84 het volgende:
[..]
rennen minimaal 9 km/u, wandelen 6 km/u.
Runkeeper starten, twee keer homebutton en in iPod je podcast startenquote:Op donderdag 24 maart 2011 08:58 schreef Ticootje het volgende:
Nu zit ik dus meteen... Ja dat lopen met evy is wel leuk, maar zo met runkeeper heb ik wel de precieze snelheden per interval, dat kan niet als ik met mn podcast loop...
Ik ga zo maar ff wat muziek op mn telefoon knallen en de run 21 in runkeeper gooien, ik ren denk liever dat ik de goede tijden heb en daarop kan trainen.
Traag en tragerquote:Op woensdag 23 maart 2011 23:30 schreef athlonkmf het volgende:
Ja dat kan wel, maar evy blijkt nogal een apart horloge te hebben, dus die intervallen gaan nooit gelijk lopen.quote:Op donderdag 24 maart 2011 09:02 schreef E.T. het volgende:
[..]
Runkeeper starten, twee keer homebutton en in iPod je podcast starten
Daarom heb ik in Runkeeper geen intervallen meer aan staanquote:Op donderdag 24 maart 2011 10:59 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja dat kan wel, maar evy blijkt nogal een apart horloge te hebben, dus die intervallen gaan nooit gelijk lopen.
Is dat die 2-minuten les? Vreselijk vond ik die!quote:Op donderdag 24 maart 2011 11:13 schreef E.T. het volgende:
Ow en Evy8 zit er op.. wat een zeik-les is dat zeg!![]()
Zeker als je niet genoeg zakdoeken bij je hebt
Maar goed, op een paar gesmokkelde seconden na.. Ook weer gehad! Op naar de 4 en 5 minuten!
Die mag ik zondag dus doen. Ieh.quote:Op donderdag 24 maart 2011 11:39 schreef Ticootje het volgende:
Ja les 8 is steeds 2 minuten rennen en 1 minuut rust... 10x.. ofzo.
8xquote:Op donderdag 24 maart 2011 11:39 schreef Ticootje het volgende:
Ja les 8 is steeds 2 minuten rennen en 1 minuut rust... 10x.. ofzo.
Ik morgen, ik heb er eigenlijk wel zin in. Volgens mij is het een uitdaging en dat zie ik wel zitten op t moment. Ik ben heel beniewd!quote:Op donderdag 24 maart 2011 11:54 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Die mag ik zondag dus doen. Ieh.
Volgende keer weer proberen? Of ga je eentje terug?quote:Op donderdag 24 maart 2011 13:07 schreef Horchata het volgende:
Bij les 13 oppakken was duidelijk iets té enthousiast
Ik denk dat ik de volgende keer maar les 12 ga proberen, conditie is blijkbaar toch meer ingezakt dan ik dacht na een maand niet lopen..quote:Op donderdag 24 maart 2011 13:27 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Volgende keer weer proberen? Of ga je eentje terug?
quote:Op donderdag 24 maart 2011 13:20 schreef Gardo het volgende:
Ik ben gaan lopen zonder lessen of wat dan ook!
Ik was echt veel te zwaar, 105 kilo ongeveer (). Toen ik voor het eerst ging hardlopen kwam ik de straat niet eens uit, 200 meter en ik was echt kapot!
Oefenen, oefenen oefenen en ik zat rond de 3km lopen. Dat even volgehouden en toen 5 kilometer gaan doen. Vanzelf werd dan 7, 9, 10km...
Inmiddels, nu een goede 2 jaar later en 20 kilo lichter loop ik 3 of 4x per week. Meestal 13 km (1 uur en 10 minuten) of 16 kilometer (1 uur en 30 minuten). Van tijd tot tijd loop ik een rondje van 21.7km (ruime halve marathon) op ca. 2 uur en 10 minuten.
Morgen maar weer eens nieuwe loopschoenen kopen.. Deze heb ik al ruim 2000km mee gelopen.
Echt helemaal super! En een grote inspiratiebron haha. Waar haal je in hemelsnaam de motivatie en de zelfdicipline vandaan?!quote:Op donderdag 24 maart 2011 13:20 schreef Gardo het volgende:
Ik ben gaan lopen zonder lessen of wat dan ook!
Ik was echt veel te zwaar, 105 kilo ongeveer (). Toen ik voor het eerst ging hardlopen kwam ik de straat niet eens uit, 200 meter en ik was echt kapot!
Oefenen, oefenen oefenen en ik zat rond de 3km lopen. Dat even volgehouden en toen 5 kilometer gaan doen. Vanzelf werd dan 7, 9, 10km...
Inmiddels, nu een goede 2 jaar later en 20 kilo lichter loop ik 3 of 4x per week. Meestal 13 km (1 uur en 10 minuten) of 16 kilometer (1 uur en 30 minuten). Van tijd tot tijd loop ik een rondje van 21.7km (ruime halve marathon) op ca. 2 uur en 10 minuten.
Morgen maar weer eens nieuwe loopschoenen kopen.. Deze heb ik al ruim 2000km mee gelopen.
Toch die 140 euro waard?quote:Op donderdag 24 maart 2011 21:59 schreef Blinker het volgende:
Wat een heerlijk verschil met m'n nieuwe schoenen
Is onaangepastheid, kan je eigenlijk niet zo heel veel aan doen binnen het hardlopen zelf. Je kan wel goed rekken van te voren (die plek in de arm reageert daar heel goed op) en natijd wat pushups doen om je armen wat sterker te maken. Tijdens het lopen en vooral door de beweging van je torso ten opzichte van je arm krijg je dat je schouder constant licht trekt aan de bovenarm. Daar krijg je zo een opbouwend geïrriteerd, zeurderig gevoel van ergens in je bovenarm/schouder. Dat is wat je bedoelt toch?quote:Op donderdag 24 maart 2011 21:02 schreef dynamiet het volgende:
Ik heb tijdens hardlopen na iets van 4-5km altijd zo pijn in mijn schouder dat ik bijna wel door de grond kan zakken. Iemand tips?
Dit heb ik ook af en toe, volgens mij loop ik dan te ver naar voren gebogen.quote:Op donderdag 24 maart 2011 21:02 schreef dynamiet het volgende:
Ik heb tijdens hardlopen na iets van 4-5km altijd zo pijn in mijn schouder dat ik bijna wel door de grond kan zakken. Iemand tips?
Thanksquote:Op donderdag 24 maart 2011 20:23 schreef Mvr.Poes het volgende:
[..]
Echt helemaal super! En een grote inspiratiebron haha. Waar haal je in hemelsnaam de motivatie en de zelfdicipline vandaan?!
Ik vind het ook knap hoor. Mijn complimenten.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 09:27 schreef Gardo het volgende:
[..]
Thanks
Tsja, gewoon jezelf er toe dwingen. Bovendien, als je zoveel te zwaar bent is dat de goede motivatie. En nu is de motivatie het op peil blijven houden.
Ik ook totaal niet. Maar ik denk dat het later wel vanzelf gaat als je twee keer per week een uurtje loopt oid.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 10:30 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ik vind het ook knap hoor. Mijn complimenten.![]()
Ik val geen gram af van dat lopen
Nou was dat ook niet echt mijn doel, maar ik zou het niet erg vinden om 1 of 2 kilo kwijt te raken.
Dat was bij mij ook niet in het begin! Pas na maanden begon het te komen.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 10:30 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ik vind het ook knap hoor. Mijn complimenten.![]()
Ik val geen gram af van dat lopen
Nou was dat ook niet echt mijn doel, maar ik zou het niet erg vinden om 1 of 2 kilo kwijt te raken.
Dit was de tip die ik nodig had. ik doe altijd op de helft een sprintje (na 4-5km) en hierbij liep ik erg krom zonder dat ik het zelf doorhad ook na het sprintje liep ik nog krom omdat ik even kapot was.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 09:26 schreef Gardo het volgende:
[..]
Dit heb ik ook af en toe, volgens mij loop ik dan te ver naar voren gebogen.
Je moet proberen je rug recht te houden met lopen, dan gaat het weg als het goed is!
Mooiquote:Op vrijdag 25 maart 2011 12:09 schreef dynamiet het volgende:
[..]
Dit was de tip die ik nodig had. ik doe altijd op de helft een sprintje (na 4-5km) en hierbij liep ik erg krom zonder dat ik het zelf doorhad ook na het sprintje liep ik nog krom omdat ik even kapot was.
Hup sportkleren aan en rennen!! Nu!quote:Op vrijdag 25 maart 2011 15:43 schreef Mvr.Poes het volgende:
Waarom weet ik niet maar ik heb op de een of andere manier niet echt zin om te gaan lopen,beetje t idee dat ik het niet vol ga houden.
Zonde want het is heel mooi weer!
Dus hierbij: mag ik een grote schop onder mijn kont van jullie?
Dat vind ik ook altijd zo vervelend van in het weekend lopen. Je moet steeds opzij voor de wandelaars. Ze lopen dan naast elkaar breeduit, keurig verdeeld over het hele pad. Ze zien je aan komen lopen, maar er maakt er geen één een opening. Waardoor je gedwongen wordt om van het pad af te gaan, de blubber in.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 16:10 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Hup sportkleren aan en rennen!! Nu!
Een excuus is altijd makkelijk te bedenken
Pfoe ik moet morgen weer, ik denk dat ik maar 's ochtends ga want anders zijn er zoveel mensen buiten. Of ik ga juist 's avonds (zal het laatste wel worden)
Oh dat maak ik nooit mee en anders zeg ik er wel wat van hoor en/of wurm ik me er gewoon tussenquote:Op vrijdag 25 maart 2011 16:41 schreef mazaru het volgende:
[..]
Dat vind ik ook altijd zo vervelend van in het weekend lopen. Je moet steeds opzij voor de wandelaars. Ze lopen dan naast elkaar breeduit, keurig verdeeld over het hele pad. Ze zien je aan komen lopen, maar er maakt er geen één een opening. Waardoor je gedwongen wordt om van het pad af te gaan, de blubber in.
En dan nog vernietigende blikken krijgen omdat je het lef hebt om op hun pad te lopen.
Ik loop een groot stuk rond een golfbaan, daar wandelt apart volkquote:Op vrijdag 25 maart 2011 16:43 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Oh dat maak ik nooit mee en anders zeg ik er wel wat van hoor en/of wurm ik me er gewoon tussen.
Daarom loop ik inmiddels dus rond 6 uur 's avonds. Heerlijk rustig! Eten doe ik daarna wel.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 16:41 schreef mazaru het volgende:
[..]
Dat vind ik ook altijd zo vervelend van in het weekend lopen. Je moet steeds opzij voor de wandelaars. Ze lopen dan naast elkaar breeduit, keurig verdeeld over het hele pad. Ze zien je aan komen lopen, maar er maakt er geen één een opening. Waardoor je gedwongen wordt om van het pad af te gaan, de blubber in.
En dan nog vernietigende blikken krijgen omdat je het lef hebt om op hun pad te lopen.
Dit heb ik zelf niet, maar ik zou gewoon door blijven lopen en er desnoods een opzij beuken. Zonde van je loopschoenen, die blubber!quote:Op vrijdag 25 maart 2011 16:41 schreef mazaru het volgende:
[..]
Als je na het eten loopt is het in principe beter voor je, dan verbrand je ook dat weer!quote:Op vrijdag 25 maart 2011 16:52 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Daarom loop ik inmiddels dus rond 6 uur 's avonds. Heerlijk rustig! Eten doe ik daarna wel.
Netjes netjesquote:Op vrijdag 25 maart 2011 17:33 schreef Mvr.Poes het volgende:
Ik ben gewoon gegaan! En,ik ben er zelf nog beduusd van,IK HEB LES 1 UITGELOPEN!!!!
quote:Op vrijdag 25 maart 2011 17:33 schreef Mvr.Poes het volgende:
Ik ben gewoon gegaan! En,ik ben er zelf nog beduusd van,IK HEB LES 1 UITGELOPEN!!!!
Ik hoop het!quote:
Superquote:Op vrijdag 25 maart 2011 17:52 schreef Mvr.Poes het volgende:
Nou ja! Het word steeds gekker!Volgens de google maps heb ik ook nog eens 2,7 kilometer gelopen!Het is dat de route klopt,anders zou ik het nooit geloven!
Ik heb vaak na het eten de motivatie niet meer, val dan vaak in slaap door een intensieve werkdag. Eerst rennen lijkt voor de rest van de avond toch wel verschil te makenquote:Op vrijdag 25 maart 2011 17:02 schreef Gardo het volgende:
[..]
Dit heb ik zelf niet, maar ik zou gewoon door blijven lopen en er desnoods een opzij beuken. Zonde van je loopschoenen, die blubber!
[..]
Als je na het eten loopt is het in principe beter voor je, dan verbrand je ook dat weer!
Wat een leuke uitdaging! Maar je kunt het vast en zeker,moet je lezen wat je net typte,5 kilometer in 32!! minuten met maar 2 min wandelpauze! Dat komt helemaal goed hoor!quote:Op vrijdag 25 maart 2011 20:04 schreef winterstorm666 het volgende:
en ik ben de lul!!!!!!
lopen ging goed vandaag. was wel warm, maar heb me goed gehouden.
5km in 32 met 2 min wandelen in mul/zand heuvelige bosgrond.
thuis stelde ik me moeder voor of het misschien leuk was om de marikeloop een keer te lopen.
en 5 minuten later zit ik beduusd achter de pc met mijn vinger op de enter knop.
15 mei om 1300 uur ben ik en mijn moeder te vinden in nijmegen.
betaald door mijn mams inclusief chip en tshirt.
oh god!
Hallo!quote:Op zaterdag 26 maart 2011 09:40 schreef Siral het volgende:
Hoi![]()
Vorige week ging ik een keer lekker buiten lopen in het lentezonnetje, en het valt me op dat ik het echt maar bizar kort volhou.... bij de fitness sta ik zo drie kwartier aan een stuk op de crosstrainer, als ik mezelf push nog wel een uur. Maar dat rennen..jezus, dat voelt 100x zo zwaar? Net alsof ik nooit in mijn leven gesport heb.. ren ik dan te hard? Of is dat normaal in het begin
Mm ja dat is natuurlijk ook wel zo..quote:Op zaterdag 26 maart 2011 09:55 schreef GotC het volgende:
[..]
Hallo!
En op loopband/crosstrainer is natuurlijk heel anders dan in 't echt'De bewegingen worden bijna voor je gedaan, je wordt erg geholpen op die apparaten
En misschien ren je ook te hard, geen idee
Zo, hardlopenkleren aan, zo nog even de chip aan m'n veters vastmaken en kom maar op met die wedstrijd!
Misschien lekker met een schema gaan lopen? Bv Evy of C25K?quote:Op zaterdag 26 maart 2011 09:58 schreef Siral het volgende:
[..]
Mm ja dat is natuurlijk ook wel zo..
Ik was iniedergeval wel van plan om het vaker te gaan doen, voor als ff een workout wil doen zonder dat iknaar de fitness hoef. Zoals vandaag, ik moet zo bergen met werk gaan maken, dan heb ik een verjaardag, en dan wil ik eigenlijk vanavond sporten maar de fitness is op zaterdag avond dicht. Dus ik ben van plan om fftjes te gaan "joggen". Maar mijn conditie is zo bizar slecht ofzo dat het gewoon niet leuk is
Ik zal eens in de openingspost neuzenquote:Op zaterdag 26 maart 2011 10:00 schreef GotC het volgende:
[..]
Misschien lekker met een schema gaan lopen? Bv Evy of C25K?
En t is idd een stuk makkelijker om schoenen aan te trekken en naar buiten te gaan ipv naar de sportschoolGeen openingstijden enzo
Leuk GotC! Welke wedstrijd ga je je lopen?quote:Op zaterdag 26 maart 2011 09:55 schreef GotC het volgende:
[..]
Hallo!
En op loopband/crosstrainer is natuurlijk heel anders dan in 't echt'De bewegingen worden bijna voor je gedaan, je wordt erg geholpen op die apparaten
En misschien ren je ook te hard, geen idee
Zo, hardlopenkleren aan, zo nog even de chip aan m'n veters vastmaken en kom maar op met die wedstrijd!
En dat heb je toch maar mooi gedaan!quote:Op zaterdag 26 maart 2011 10:02 schreef ray_nl het volgende:
Gisteravond les 9 gelopen, helemaal volgehouden godzijdank.
TOen ze zei dat ik 4-4-5 ging lopen dacht ik dat ze gek geworden was
Zag wel bij Cardiotrainer dat ik de laatste 5 minuten gemiddeld 7km/h liep, maja, iig volgehouden
Nog een paar weken en dan lukt t jou ookquote:Op zaterdag 26 maart 2011 11:35 schreef Mvr.Poes het volgende:
[..]
En dat heb je toch maar mooi gedaan!
Goed gedaan, ik heb precies hetzelfde gedaan net.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 20:52 schreef Siral het volgende:
Ik heb het een half uur aan een stuk volgehouden vanavond, jeujjj, of je het "hard" lopen kon noemen weet ik nietMaar gewoon op een flink tempo joggen was het wel!
zou gewoon lekker een schema gaan volgen als ik jou was, want vanuit het niets zo'n stuk gaan rennen is vragen om blessures. Je conditie gaat sneller vooruit dan je lijfquote:Op zaterdag 26 maart 2011 20:52 schreef Siral het volgende:
Ik heb het een half uur aan een stuk volgehouden vanavond, jeujjj, of je het "hard" lopen kon noemen weet ik nietMaar gewoon op een flink tempo joggen was het wel!
Die dagen moeten er ook tussen zitten. Des te fijner is het straks als je weer lekker loopt.quote:Op zondag 27 maart 2011 11:23 schreef Ticootje het volgende:
Zo. Dat ging nergens over. Wel 5 km gelopen maar vraag niet hoe. T was heel zwaar vandaag.
Ja dat werkt niet mee natuurlijkquote:Op zondag 27 maart 2011 12:37 schreef Ticootje het volgende:
Weinig slaap en 2 dagen laat met een paar glaasjes. M'n lijf was gewoon moe.
Ik loop al sinds eind september 3 keer per week en ik ben ook niks afgevallen. Wel strakker gewordenquote:Op zondag 27 maart 2011 12:56 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Ja dat werkt niet mee natuurlijk
Bij mij was vorige week zondag ook heel zwaar, ben benieuwd hoe het vandaag gaat.
Ik ben ook nog niks afgevallen trouwens, ik loop nu sinds 3 maanden 2 keer per week hard. Maar ik eet ook niet anders ofzo, dus dan val je waarschijnlijk niet zo snel af.
Daarnaast was het ook niet mijn doel om af te vallen, hoewel 2-3 kilo niet verkeerd zouden zijn haha.
Ah dat is wel mooi. Daar merk ik zelf helaas ook nog niks vanquote:Op zondag 27 maart 2011 13:26 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik loop al sinds eind september 3 keer per week en ik ben ook niks afgevallen. Wel strakker geworden.
Zat ik ook al aan te denken om Evy 2 te gaan doen. Het is toch wel gaaf om te zien hoe de gelopen afstand steeds groter wordt, ik ben nu nog steeds verbaasd hoe groot 5km wel niet is laat staan 10km. Maar eerst ga ik sowieso nog een paar keer 30 minuten hardlopen, pas als dat echt goed voelt ga ik door.quote:Op zondag 27 maart 2011 19:30 schreef Ticootje het volgende:
Ik ga verder met evy 2. Ik ga voor de 10 km, en die 10k onder de 50 minuten.
Tsja, vaak was ik ook kapot na een les, snakkend naar adem met een vuurrood gezicht of met benen die eigenlijk geen stap meer verder wilden. Toch heb ik elke les uitgelopen hoe zwaar het ook was en ben meteen met de volgende verder gegaan. Volgens Evy moet je steeds je grenzen verleggen want anders kom je gewoon niet verder. Ik weet niet precies wat je bedoeld met "op zo`n manier dat het niet gezond aanvoelde" maar voor mij komt het er gewoon op neer dat je de les afgesloten had en dus verder kon naar de volgende.quote:Op zondag 27 maart 2011 16:51 schreef mazaru het volgende:
Vorig jaar ben ik blijven hangen op les 15, keer op keer geprobeerd, maar die lukte me niet. Of hij lukte me wel, maar op zo'n manier dat het niet gezond aanvoelde.
Klopt. 30, 35 en dan 4 km met versnellen. Ik ga binnenkort ook beginnen met Evy 2, met eigen muziek (als de armband voor mijn foon binnen is)quote:Op maandag 28 maart 2011 10:22 schreef Ticootje het volgende:
Evy 2 begint volgens mij met 5 minuten extra lopen.. ff kijken. Na een 30 minuten lopen kan ik die 5 minuten extra er ook nog wel bij hebben.
En een dag 4 km waarvan je dan 4x 100m versnelt.
Heb zaterdag pas even 10km gelopen maar op het eerste gevoel lopen ze prima.quote:Op maandag 28 maart 2011 10:39 schreef Ticootje het volgende:
Ik vind loopschoenen stuk voor stuk lelijke dingen. Hoe lopen ze?
Ik heb mijn hardloopkleding gehaald bij de Nike oulet in Rosada!quote:Op maandag 28 maart 2011 11:36 schreef Ticootje het volgende:
Ik merkte al 100% verbetering van mn zaalschoenen naar loopschoenen. De pijn in mn knieen verdween als sneeuw voor de zon... Dat was wel ff doorbijten, want dat deed goed zeer. Ik meen vanaf woensdag loopkleding bij de aldi he?
Ik zag dat ook bristol leuk spul had hangen, ook niet heel duur. Zeker met dit weer is mn trainingsbroek echt te warm..
Die kleren van Bristol heb ik ook (van Panther, bedoel je?)quote:Op maandag 28 maart 2011 11:36 schreef Ticootje het volgende:
Ik merkte al 100% verbetering van mn zaalschoenen naar loopschoenen. De pijn in mn knieen verdween als sneeuw voor de zon... Dat was wel ff doorbijten, want dat deed goed zeer. Ik meen vanaf woensdag loopkleding bij de aldi he?
Ik zag dat ook bristol leuk spul had hangen, ook niet heel duur. Zeker met dit weer is mn trainingsbroek echt te warm..
Volgens mij kan een helling er toch voor zorgen dat je eerder uitgeput bent. Ik probeerde hellingen juist zoveel mogelijk te vermijden, zodra een helling in zicht kwam begon bij mij al de gedachte te spelen dat ik misschien niet omhoog zou komen. Die gedachte zorgde ervoor dat ik wel boven kwam maar met heel veel moeite want ik lette eigenlijk niet meer echt op mijn ademhaling en dat is natuurlijk vragen om problemen.quote:Op maandag 28 maart 2011 11:10 schreef robdriessen het volgende:
Moet wel bijgezegd dat er in mijn route twee straten zitten met een behoorlijke helling omhoog er in, maar dat zou toch niet het breekpunt moeten zijn?
ooooh ik heb renate hahaquote:Op maandag 28 maart 2011 23:30 schreef winterstorm666 het volgende:
evy is een programma dat je kan gebruiken voor het beginnen met hartlopen.
met behulp van lessen op mp3 formaat kun je rustig aan opbouwen tot bv de 5km.
de stem is van evy gruyaert.
hier een voorbeeldlinkje
http://www.hardloopschema(...)-start-to-run-cursus
Ik vind dat het ook gaat lukken, les8 gaat er vanavond aan!quote:Op maandag 28 maart 2011 23:47 schreef winterstorm666 het volgende:
oh ik heb het eerste de beste linkje gepakt haha!
ik gebruik het zelf niet,maar mischien dat iemand hier een goede link heeft.
@douche-eendje
morgen word een supermooie dag en het gaat je gewoon lukken!!
Hartlopen?quote:Op maandag 28 maart 2011 23:30 schreef winterstorm666 het volgende:
evy is een programma dat je kan gebruiken voor het beginnen met hartlopen.
met behulp van lessen op mp3 formaat kun je rustig aan opbouwen tot bv de 5km.
de stem is van evy gruyaert.
hier een voorbeeldlinkje
http://www.hardloopschema(...)-start-to-run-cursus
Nou, dat zal dan niet van het hardlopen zijn, want dat zet de eerste maanden (wat zeg ik? het eerste half jaar - jaar) nog geen zoden aan de dijkquote:Op dinsdag 29 maart 2011 11:04 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ik vind dat het ook gaat lukken, les8 gaat er vanavond aan!
Ik mag hier vast ook wel even eendoen, want ben nu 4 kilo afgevallen en het begint anderen nu ook op te vallen
.
Opletten met eten en een regelmatiger leefpatroon zal daar wat meer effect op hebben gehadquote:Op dinsdag 29 maart 2011 11:08 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nou, dat zal dan niet van het hardlopen zijn, want dat zet de eerste maanden (wat zeg ik? het eerste half jaar - jaar) nog geen zoden aan de dijk.
proest haha!quote:Op dinsdag 29 maart 2011 11:08 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Dan loop je geen rondjes maar hartjes
geef je een dagje extra om te herstellen..quote:Op dinsdag 29 maart 2011 15:22 schreef winterstorm666 het volgende:
[..]
proest haha!
laten we het maar houden op zwaar vermoeid typen.
ik heb nu echt spierpijn!!!!
toch iets over mijn limiet gelopen.
kuiten en quadricepts doen zeer.
Oh dat had ik tot een paar dagen geleden ook (last van quadriceps). Ik had er alleen last van als ik zat, vooral op de wc. Kon amper overeind komenquote:Op dinsdag 29 maart 2011 15:22 schreef winterstorm666 het volgende:
[..]
proest haha!
laten we het maar houden op zwaar vermoeid typen.
ik heb nu echt spierpijn!!!!
toch iets over mijn limiet gelopen.
kuiten en quadricepts doen zeer.
Goed slapen , goed eten , en een uur nadat je wakker wordt even rustig hardlopen.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 16:08 schreef Lush-lady het volgende:
bummer, ik heb momenteel een week lang nachtdienst. Ik wil graag rennen maar heb niet veel tijd en puf. Moet ik toch nog eens verzinnen wat het beste tijdstip is. Iemand hier ervaring mee??
wat is daar zo onmogelijk aan dan ?quote:Op dinsdag 29 maart 2011 20:34 schreef douche-eendje het volgende:
Zo, dat was les 8, wat een onmogelijke les is dat zeg. Vrijdag 9 maar eens proberen.
Zoiets jaquote:Op dinsdag 29 maart 2011 20:40 schreef shadowflash het volgende:
[..]
wat is daar zo onmogelijk aan dan ?
"Ja zo gaat ie lekker , ren nu op je handen verder " ?
Bedenkt dat je het voor jezelf doet , en dat je straks een rocky bentquote:Op dinsdag 29 maart 2011 20:42 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Zoiets jaIk vind 2 minuten rennen gewoon vreselijk, heb ik net mijn tempo een beetje te pakken, zegt die muts dat je weer een minuutje moet gaan wandelen. En het leuke is nog dat les 11 ook weer zo gezellig gaat worden
quote:Op dinsdag 29 maart 2011 20:48 schreef shadowflash het volgende:
[..]
Bedenkt dat je het voor jezelf doet , en dat je straks een rocky bent![]()
ter inspiratie :
Je maakt wel een aantal klassieke beginnersfoutenquote:Op dinsdag 29 maart 2011 21:22 schreef Schuifpui het volgende:
Beginnende hardloper hier, nu 3 weken bezig, loop 2x per week. Iedereen doet hier bepaalde lessen, wat houdt dat in?
Ik ben gewoon begonnen met lopen. Eerst een rondje van 3km, die kon ik gewoon in één keer uitlopen, zonder tussendoor te wandelen. Vandaag 7.5 km achter elkaar kunnen lopen. Ik heb wel last van m'n knie nu.Binnenkort kijken voor betere schoenen. Ik wilde eerst zeker weten of ik door zou zetten en dat m'n knieën er niet helemaal kapot aan gaan. Maar nu worden de afstanden te groot om op m'n gewone sportschoenen te lopen.
Volgens mij doen de meesten de lessen van Evie (start to run heet dat geloof ik? moet je even in de OP kijken).quote:Op dinsdag 29 maart 2011 21:22 schreef Schuifpui het volgende:
Beginnende hardloper hier, nu 3 weken bezig, loop 2x per week. Iedereen doet hier bepaalde lessen, wat houdt dat in?
Dit.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 21:23 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Je maakt wel een aantal klassieke beginnersfouten(zomaar wat doen en kijken waar je uitkomt, op slecht schoeisel lopen etc). We lopen hier met schema's, omdat hardlopen een sport is die je op moet bouwen, wil je het risico op blessures minimaliseren en het langdurig blijven doen.
Dat is juist de grote valkuil waar wel meer mensen last van hebben. Ze letten alleen op conditie en die hebben ze of hun conditie gaat snel vooruit, maar hun spieren en pezen zijn helemaal niet gewend aan deze belasting en hebben meer tijd nodig om aan de sport te wennen. Jij bent niet gewend aan hardlopen, dus ook al heb je een goeie conditie van een andere sport, je zult het hardlopen van het begin af aan op moeten bouwenquote:Op dinsdag 29 maart 2011 21:25 schreef Schuifpui het volgende:
Nou vertel, wat moet ik doen.![]()
Het was voornamelijk om te kijken wat ik er van vond. Overigens sportte ik al 4x per week, dus het is niet zo dat ik vanaf nul conditie op moet bouwen.
Staat op het programma. Nog een tip voor omgeving Delft?quote:Op dinsdag 29 maart 2011 21:26 schreef shadowflash het volgende:
[..]
Dit.
- Ga aub naar een hardloopwinkel en investeer daar in een stevig paar schoenen ( a 124 / 140e )
Okee. Ik heb alleen niet zo'n zin om twee minuten te lopen, dan weer te wandelen, misschien leuk voor mensen die verder nooit hebben gesport, maar ik heb dat het idee dat ik wel wat meer kan. Hoe zou iemand als ik het moeten opbouwen?quote:- Bouw het rustig op anders krijg je lopersknieen , en dat wil je niet. ( uit ervaring , dan ben je een half jaar of nog langer uit de running )
Wat Viking zegt: Je pezen+spieren moeten wennen aan het hardlopen. Je knieën bv krijgen gewoon 3x je lichaamsgewicht elke keer als je neerkomt. Geloof me, dat komt aan.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 21:30 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Staat op het programma. Nog een tip voor omgeving Delft?
[..]
Okee. Ik heb alleen niet zo'n zin om twee minuten te lopen, dan weer te wandelen, misschien leuk voor mensen die verder nooit hebben gesport, maar ik heb dat het idee dat ik wel wat meer kan. Hoe zou iemand als ik het moeten opbouwen?
Tsja, je moet natuurlijk doen wat je wil. Wij geven enkel adviesquote:Op dinsdag 29 maart 2011 21:43 schreef Schuifpui het volgende:
Raden jullie dan aan om echt bij het begin van dat start-to-run schema te beginnen? Waarschijnlijk voelt dat wel een beetje awkward, die eerste weken daarvan.![]()
Timen jullie met een mp3 of gewoon horloge. Eigenlijk heb ik geen mp3 speler en ook geen horloge. (Arme student he, vandaar dat ik ook niet voordat ik begon hele dure schoenen wilde aanschaffen)
Geen idee in welke tijd hij het loopt, maar ik zou iets rustiger aan doen. Wellicht vanaf les..21 oid van Evy 1, als hij dan toch al gelijk ver wil lopenquote:
Bedankt. Ik heb drie weken gelopen. De eerste week met 3 km begonnen, maar dan sta je binnen 20 min weer thuis. Ik was niet heel erg moe en had nergens last van, dus de 4e keer dat ik ging lopen heb ik een klein stukje aan m'n rondje geplakt, zodat ik ook naar een leukere omgeving kon.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 21:45 schreef GotC het volgende:
[..]
Tsja, je moet natuurlijk doen wat je wil. Wij geven enkel advies. Maar om nou binnen 2 weken, zonder hardloopervaring 3 km te lopen en vervolgens 7,5 km? You're asking for it
.
Schoenen zijn een MUST voor beginnende hardlopers. En goede ook. Laat ze aanmeten bij een echte hardloopwinkel.
Overigens loop ik met m'n telefoon incl. Cardiotrainer+muziek.
Succes iig nog!
ik denk ook dat ik dit donderdag ga doen, alleen heb ik altijd een probleem met goed slapen. Ik ben daar overdag niet goed in.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 19:14 schreef shadowflash het volgende:
[..]
Goed slapen , goed eten , en een uur nadat je wakker wordt even rustig hardlopen.
Suc6!quote:Op woensdag 30 maart 2011 08:32 schreef Viking84 het volgende:
Ik ga zo ook weer!. Met 1 tussendag ipv 2, maar ik loop wel wat langzamer, dus ik ben benieuwd hoe het nu zal gaan
.
Zo ben ik ook begonnen. Gewoon beginnen te lopen en kijken waar je uitkomt en hoe ver je kan. Ik begon zelfs op tennisschoenen de eerste tijd, volgens mij het eerste half jaar ofzoquote:Op dinsdag 29 maart 2011 21:55 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Bedankt. Ik heb drie weken gelopen. De eerste week met 3 km begonnen, maar dan sta je binnen 20 min weer thuis. Ik was niet heel erg moe en had nergens last van, dus de 4e keer dat ik ging lopen heb ik een klein stukje aan m'n rondje geplakt, zodat ik ook naar een leukere omgeving kon.![]()
Dat was ongeveer 5.5 km, die heb ik een keer of 3 gelopen. Vandaag was zo mooi weer dat ik nog een extra rondje in het park heb gedaan, maar dat was eigenlijk voor m'n lichaam wel net te ver. Daarom kijk ik ook hier om het toch wat verstandiger aan te pakken.
![]()
Iddquote:
Lekker belangrijk wat de rest vind tochquote:Op woensdag 30 maart 2011 09:02 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Idd. Wel een beetje suf, maar goed, ik wil én m'n foon én m'n iPod met Nike+ mee hebben, dus ik heb weinig keus
.
No way!quote:Op woensdag 30 maart 2011 09:09 schreef ray_nl het volgende:
[..]
Lekker belangrijk wat de rest vind toch![]()
Maar wij willen wel foto's zien
Ik ben fier op u!quote:Op dinsdag 29 maart 2011 22:18 schreef Sonnetje85 het volgende:
zo vandaag les 2 gedaanging best lekker.
ik dacht dat k t niet fijn zou vinden met iemand te lopen, maar mn zwager heeft een betere conditie dan ik waardoor hij het makkelijk volhoudt en ik moet dan ook volhouden
ik had geen last van verkrampte voeten, best prettig
Zeker waarquote:Op woensdag 30 maart 2011 09:11 schreef Viking84 het volgende:
[..]
No way!.
En over andere mensen maak ik me niet druk, want 1) ik loop hard, 2) ik loop hartstikke goed hard. Dat doet het merendeel van de mensen die langsfietsen me niet na.
Oei, niet om negatief te doen, maar 1) je loopt met iemand die een betere conditie heeft dan jij. Ben je niet bang dat je jezelf voorbijstreeft? 2) mannen lopen vaak sneller dan vrouwen (zijn meestal langer enzo).quote:Op dinsdag 29 maart 2011 22:18 schreef Sonnetje85 het volgende:
zo vandaag les 2 gedaanging best lekker.
ik dacht dat k t niet fijn zou vinden met iemand te lopen, maar mn zwager heeft een betere conditie dan ik waardoor hij het makkelijk volhoudt en ik moet dan ook volhouden
ik had geen last van verkrampte voeten, best prettig
Je kan maar beter nu gaan, na 12en zou t gaan regenen, dan wordt t helemaal vervelend in een shirtje en een korte broekquote:Op woensdag 30 maart 2011 09:36 schreef Viking84 het volgende:
Wat is toch somber weer buiten. Ik wil lopen in het zonnetje met zonnebril op. Hoop niet dat het nu te fris is in shirt en korte broek.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |