Goed slapen , goed eten , en een uur nadat je wakker wordt even rustig hardlopen.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 16:08 schreef Lush-lady het volgende:
bummer, ik heb momenteel een week lang nachtdienst. Ik wil graag rennen maar heb niet veel tijd en puf. Moet ik toch nog eens verzinnen wat het beste tijdstip is. Iemand hier ervaring mee??
wat is daar zo onmogelijk aan dan ?quote:Op dinsdag 29 maart 2011 20:34 schreef douche-eendje het volgende:
Zo, dat was les 8, wat een onmogelijke les is dat zeg. Vrijdag 9 maar eens proberen.
Zoiets jaquote:Op dinsdag 29 maart 2011 20:40 schreef shadowflash het volgende:
[..]
wat is daar zo onmogelijk aan dan ?
"Ja zo gaat ie lekker , ren nu op je handen verder " ?
Bedenkt dat je het voor jezelf doet , en dat je straks een rocky bentquote:Op dinsdag 29 maart 2011 20:42 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Zoiets jaIk vind 2 minuten rennen gewoon vreselijk, heb ik net mijn tempo een beetje te pakken, zegt die muts dat je weer een minuutje moet gaan wandelen. En het leuke is nog dat les 11 ook weer zo gezellig gaat worden
quote:Op dinsdag 29 maart 2011 20:48 schreef shadowflash het volgende:
[..]
Bedenkt dat je het voor jezelf doet , en dat je straks een rocky bent![]()
ter inspiratie :
Je maakt wel een aantal klassieke beginnersfoutenquote:Op dinsdag 29 maart 2011 21:22 schreef Schuifpui het volgende:
Beginnende hardloper hier, nu 3 weken bezig, loop 2x per week. Iedereen doet hier bepaalde lessen, wat houdt dat in?
Ik ben gewoon begonnen met lopen. Eerst een rondje van 3km, die kon ik gewoon in één keer uitlopen, zonder tussendoor te wandelen. Vandaag 7.5 km achter elkaar kunnen lopen. Ik heb wel last van m'n knie nu.Binnenkort kijken voor betere schoenen. Ik wilde eerst zeker weten of ik door zou zetten en dat m'n knieën er niet helemaal kapot aan gaan. Maar nu worden de afstanden te groot om op m'n gewone sportschoenen te lopen.
Volgens mij doen de meesten de lessen van Evie (start to run heet dat geloof ik? moet je even in de OP kijken).quote:Op dinsdag 29 maart 2011 21:22 schreef Schuifpui het volgende:
Beginnende hardloper hier, nu 3 weken bezig, loop 2x per week. Iedereen doet hier bepaalde lessen, wat houdt dat in?
Dit.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 21:23 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Je maakt wel een aantal klassieke beginnersfouten(zomaar wat doen en kijken waar je uitkomt, op slecht schoeisel lopen etc). We lopen hier met schema's, omdat hardlopen een sport is die je op moet bouwen, wil je het risico op blessures minimaliseren en het langdurig blijven doen.
Dat is juist de grote valkuil waar wel meer mensen last van hebben. Ze letten alleen op conditie en die hebben ze of hun conditie gaat snel vooruit, maar hun spieren en pezen zijn helemaal niet gewend aan deze belasting en hebben meer tijd nodig om aan de sport te wennen. Jij bent niet gewend aan hardlopen, dus ook al heb je een goeie conditie van een andere sport, je zult het hardlopen van het begin af aan op moeten bouwenquote:Op dinsdag 29 maart 2011 21:25 schreef Schuifpui het volgende:
Nou vertel, wat moet ik doen.![]()
Het was voornamelijk om te kijken wat ik er van vond. Overigens sportte ik al 4x per week, dus het is niet zo dat ik vanaf nul conditie op moet bouwen.
Staat op het programma. Nog een tip voor omgeving Delft?quote:Op dinsdag 29 maart 2011 21:26 schreef shadowflash het volgende:
[..]
Dit.
- Ga aub naar een hardloopwinkel en investeer daar in een stevig paar schoenen ( a 124 / 140e )
Okee. Ik heb alleen niet zo'n zin om twee minuten te lopen, dan weer te wandelen, misschien leuk voor mensen die verder nooit hebben gesport, maar ik heb dat het idee dat ik wel wat meer kan. Hoe zou iemand als ik het moeten opbouwen?quote:- Bouw het rustig op anders krijg je lopersknieen , en dat wil je niet. ( uit ervaring , dan ben je een half jaar of nog langer uit de running )
Wat Viking zegt: Je pezen+spieren moeten wennen aan het hardlopen. Je knieën bv krijgen gewoon 3x je lichaamsgewicht elke keer als je neerkomt. Geloof me, dat komt aan.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 21:30 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Staat op het programma. Nog een tip voor omgeving Delft?
[..]
Okee. Ik heb alleen niet zo'n zin om twee minuten te lopen, dan weer te wandelen, misschien leuk voor mensen die verder nooit hebben gesport, maar ik heb dat het idee dat ik wel wat meer kan. Hoe zou iemand als ik het moeten opbouwen?
Tsja, je moet natuurlijk doen wat je wil. Wij geven enkel adviesquote:Op dinsdag 29 maart 2011 21:43 schreef Schuifpui het volgende:
Raden jullie dan aan om echt bij het begin van dat start-to-run schema te beginnen? Waarschijnlijk voelt dat wel een beetje awkward, die eerste weken daarvan.![]()
Timen jullie met een mp3 of gewoon horloge. Eigenlijk heb ik geen mp3 speler en ook geen horloge. (Arme student he, vandaar dat ik ook niet voordat ik begon hele dure schoenen wilde aanschaffen)
Geen idee in welke tijd hij het loopt, maar ik zou iets rustiger aan doen. Wellicht vanaf les..21 oid van Evy 1, als hij dan toch al gelijk ver wil lopenquote:
Bedankt. Ik heb drie weken gelopen. De eerste week met 3 km begonnen, maar dan sta je binnen 20 min weer thuis. Ik was niet heel erg moe en had nergens last van, dus de 4e keer dat ik ging lopen heb ik een klein stukje aan m'n rondje geplakt, zodat ik ook naar een leukere omgeving kon.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 21:45 schreef GotC het volgende:
[..]
Tsja, je moet natuurlijk doen wat je wil. Wij geven enkel advies. Maar om nou binnen 2 weken, zonder hardloopervaring 3 km te lopen en vervolgens 7,5 km? You're asking for it
.
Schoenen zijn een MUST voor beginnende hardlopers. En goede ook. Laat ze aanmeten bij een echte hardloopwinkel.
Overigens loop ik met m'n telefoon incl. Cardiotrainer+muziek.
Succes iig nog!
ik denk ook dat ik dit donderdag ga doen, alleen heb ik altijd een probleem met goed slapen. Ik ben daar overdag niet goed in.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 19:14 schreef shadowflash het volgende:
[..]
Goed slapen , goed eten , en een uur nadat je wakker wordt even rustig hardlopen.
Suc6!quote:Op woensdag 30 maart 2011 08:32 schreef Viking84 het volgende:
Ik ga zo ook weer!. Met 1 tussendag ipv 2, maar ik loop wel wat langzamer, dus ik ben benieuwd hoe het nu zal gaan
.
Zo ben ik ook begonnen. Gewoon beginnen te lopen en kijken waar je uitkomt en hoe ver je kan. Ik begon zelfs op tennisschoenen de eerste tijd, volgens mij het eerste half jaar ofzoquote:Op dinsdag 29 maart 2011 21:55 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Bedankt. Ik heb drie weken gelopen. De eerste week met 3 km begonnen, maar dan sta je binnen 20 min weer thuis. Ik was niet heel erg moe en had nergens last van, dus de 4e keer dat ik ging lopen heb ik een klein stukje aan m'n rondje geplakt, zodat ik ook naar een leukere omgeving kon.![]()
Dat was ongeveer 5.5 km, die heb ik een keer of 3 gelopen. Vandaag was zo mooi weer dat ik nog een extra rondje in het park heb gedaan, maar dat was eigenlijk voor m'n lichaam wel net te ver. Daarom kijk ik ook hier om het toch wat verstandiger aan te pakken.
![]()
Iddquote:
Lekker belangrijk wat de rest vind tochquote:Op woensdag 30 maart 2011 09:02 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Idd. Wel een beetje suf, maar goed, ik wil én m'n foon én m'n iPod met Nike+ mee hebben, dus ik heb weinig keus
.
No way!quote:Op woensdag 30 maart 2011 09:09 schreef ray_nl het volgende:
[..]
Lekker belangrijk wat de rest vind toch![]()
Maar wij willen wel foto's zien
Ik ben fier op u!quote:Op dinsdag 29 maart 2011 22:18 schreef Sonnetje85 het volgende:
zo vandaag les 2 gedaanging best lekker.
ik dacht dat k t niet fijn zou vinden met iemand te lopen, maar mn zwager heeft een betere conditie dan ik waardoor hij het makkelijk volhoudt en ik moet dan ook volhouden
ik had geen last van verkrampte voeten, best prettig
Zeker waarquote:Op woensdag 30 maart 2011 09:11 schreef Viking84 het volgende:
[..]
No way!.
En over andere mensen maak ik me niet druk, want 1) ik loop hard, 2) ik loop hartstikke goed hard. Dat doet het merendeel van de mensen die langsfietsen me niet na.
Oei, niet om negatief te doen, maar 1) je loopt met iemand die een betere conditie heeft dan jij. Ben je niet bang dat je jezelf voorbijstreeft? 2) mannen lopen vaak sneller dan vrouwen (zijn meestal langer enzo).quote:Op dinsdag 29 maart 2011 22:18 schreef Sonnetje85 het volgende:
zo vandaag les 2 gedaanging best lekker.
ik dacht dat k t niet fijn zou vinden met iemand te lopen, maar mn zwager heeft een betere conditie dan ik waardoor hij het makkelijk volhoudt en ik moet dan ook volhouden
ik had geen last van verkrampte voeten, best prettig
Je kan maar beter nu gaan, na 12en zou t gaan regenen, dan wordt t helemaal vervelend in een shirtje en een korte broekquote:Op woensdag 30 maart 2011 09:36 schreef Viking84 het volgende:
Wat is toch somber weer buiten. Ik wil lopen in het zonnetje met zonnebril op. Hoop niet dat het nu te fris is in shirt en korte broek.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |