Laatste post:quote:Op donderdag 17 maart 2011 23:52 schreef BigSmurf het volgende:
De meesten die hier regelmatig posten dragen dry denim, oftewel denim wat onbewerkt is. Er zit geen wassing overheen, en door de broek heel lang te dragen en niet te wassen (pas na een hele tijd) creëer je zelf de slijtage, waardoor je dus een eigen "wassing" creëert.
De meeste dry's zijn echter wel al één keer gewassen, om de krimp eruit te krijgen. Dit noemt men sanforized denim. Van deze broeken koop je over het algemeen een waistmaat die TTS (True To Size) is, of die 1 of zelfs 2 maten kleiner is, omdat sommige merken enorm uitlopen, en qua inseam (lengte) ook TTS of 1 maat langer (voor eventuele "rest"krimp of omdat je expres een omslag/cuff wil maken).
Mooi voorbeeld hiervan is APC, mensen kopen die soms zo smal qua waist dat de bovenste knoop niet eens dicht kan. Na een paar dagen/weken dragen lopen ze dan enorm uit, soms wel 2 - 3 waistmaten. Andere merken lopen weer minder uit, maar dry's doen dat over het algemeen altijd wel.
De broeken die te groot gekocht worden zijn unsanforized en worden over het algemeen shrink to fit genoemd, Levi heeft zelfs een hele STF lijn. Deze zijn helemaal niet bewerkt, ook niet één keer gewassen, waardoor ze bij de eerste keer wassen enorm krimpen, 2 - 3 maten is geen uitzondering. Door deze bij aankoop te "soaken" haal je de krimp eruit, dit kan door ze gewoon in een wasbak met warm water te leggen voor een tijdje, maar ook door met de broek aan in bad te gaan zitten en hem dan rond je lichaam te laten krimpen.
Even in een notendop wat jeans-informatie, ben zelf zeker (nog) geen expert, maar inmiddels wel flink verslaafd geraakt aan dry denim.
quote:Op vrijdag 18 maart 2011 15:28 schreef Letstalk het volgende:
Ik lees soms ook even mee omdat ik ook alleen maar jeans heb, maar wat is er volgens jullie zo slecht aan G-Star als vragen mag? Dat is toch echt een jeans merk? Tenminste dat dragen ze uit...
En over g-star..quote:Op donderdag 17 maart 2011 23:52 schreef BigSmurf het volgende:
De meesten die hier regelmatig posten dragen dry denim, oftewel denim wat onbewerkt is. Er zit geen wassing overheen, en door de broek heel lang te dragen en niet te wassen (pas na een hele tijd) creëer je zelf de slijtage, waardoor je dus een eigen "wassing" creëert.
De meeste dry's zijn echter wel al één keer gewassen, om de krimp eruit te krijgen. Dit noemt men sanforized denim. Van deze broeken koop je over het algemeen een waistmaat die TTS (True To Size) is, of die 1 of zelfs 2 maten kleiner is, omdat sommige merken enorm uitlopen, en qua inseam (lengte) ook TTS of 1 maat langer (voor eventuele "rest"krimp of omdat je expres een omslag/cuff wil maken).
Mooi voorbeeld hiervan is APC, mensen kopen die soms zo smal qua waist dat de bovenste knoop niet eens dicht kan. Na een paar dagen/weken dragen lopen ze dan enorm uit, soms wel 2 - 3 waistmaten. Andere merken lopen weer minder uit, maar dry's doen dat over het algemeen altijd wel.
De broeken die te groot gekocht worden zijn unsanforized en worden over het algemeen shrink to fit genoemd, Levi heeft zelfs een hele STF lijn. Deze zijn helemaal niet bewerkt, ook niet één keer gewassen, waardoor ze bij de eerste keer wassen enorm krimpen, 2 - 3 maten is geen uitzondering. Door deze bij aankoop te "soaken" haal je de krimp eruit, dit kan door ze gewoon in een wasbak met warm water te leggen voor een tijdje, maar ook door met de broek aan in bad te gaan zitten en hem dan rond je lichaam te laten krimpen.
Even in een notendop wat jeans-informatie, ben zelf zeker (nog) geen expert, maar inmiddels wel flink verslaafd geraakt aan dry denim.
Ja die heb ik er al ingezetquote:Op vrijdag 18 maart 2011 15:34 schreef bokkepoot het volgende:
Misschien dat je de een van de laatste reacties in de op kunt plaatsen..
[..]
En over g-star..
Het imago van het merk en de wassingen en stiksel op de kont zijn gewoon erg.
Bovendien is de kwaliteit ook niet zo bijster goed.
Ze hebben ook wel normaal spul, maar goed er zit ook meer dan genoeg bagger tussen..quote:Op vrijdag 18 maart 2011 15:38 schreef Letstalk het volgende:
[..]
Ja die heb ik er al ingezetoke maar dat is dus een kwestie van smaak. Ik vind ook niet alle gstar denim mooi maar sommige wel.. Moet eerlijk bekennen dat ik vrijwel alleen maar gstar denim heb...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als ook van de sarcastische opmerkingen
Geen RRDS dus in maat 30/34, en ondertussen is de 31/36 ook niet meer te bestellen bij Nudie zelf...quote:Hoi Rick,
ik zie je betaling net binnenkomen en je krijgt je geld direct terug!
Onze shop word momenteel vernieuwd en er zou dus eigenlijk niets besteld kunnen worden!
over 3 wkn is de nieuwe shop online!
Gr. Roger
----- Original Message -----
From: ************
To: info@jeanspaleis.nl
Sent: Thursday, March 17, 2011 1:21 PM
Subject: Bestelling
Beste meneer/mevrouw,
Afgelopen zondag heb ik via uw webshop (www.drytillyoudie.nl) een bestelling gedaan voor een Nudie Regular Ralf Dry Selvage maat 30/34.
Het gaat om ordernummer xxxxxx t.n.v. Rick xxxxxx.
Kunt u mij aangeven hoe ik het pakket kan traceren en wanneer het ongeveer binnen zou moeten komen?
Ik kan namelijk nergens een orderhistorie terugvinden op uw website en ook geen levertijdsindicatie.
In afwachting op een reactie uwerzijds,
Met vriendelijke groeten,
Rick xxxxxx
Zelfde denim...Alleen de fit verschilt iets...quote:Op vrijdag 18 maart 2011 15:46 schreef BigSmurf het volgende:
Euw, je had al een nieuw topic aangemaakt haha. Ik denk, ik maak er een enorme nieuwe OP van, met allemaal informatie en een FAQ gedeelte. Nou ja, volgende keer dan maar.
En ja, het imago van G-Star is onder de normale mensen om het zo maar te zeggen erg goed, maar kwalitatief valt het gewoon echt tegen. Ik heb er eentje gekocht ooit, als ik dat vergelijk met de Edwin die ik nu aan heb en m'n Nudie, dan is dat toch echt minder, terwijl je er niet minder voor betaalt.
Oh, en ik kreeg net deze mail...
[..]
Geen RRDS dus in maat 30/34, en ondertussen is de 31/36 ook niet meer te bestellen bij Nudie zelf...
Het is een kwestie van smaak, deels. Als je puur kijkt op afwerking, gebruikte katoen, stiksels etc. kom je al snel tot de conclusie dat het kwalitatief nou niet echt waar voor je geld is.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 15:38 schreef Letstalk het volgende:
[..]
Ja die heb ik er al ingezetoke maar dat is dus een kwestie van smaak. Ik vind ook niet alle gstar denim mooi maar sommige wel.. Moet eerlijk bekennen dat ik vrijwel alleen maar gstar denim heb...
Hoeft niet, denk dat ik dan toch maar voor een AJDRS ga nu, of ze moeten in de nieuwe webshop nog steeds de RRDS leveren. Even afwachten.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 15:51 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Zelfde denim...Alleen de fit verschilt iets...
http://cgi.ebay.com/Cutti(...)&hash=item3a632430c9
Ik heb deze in zwart(30\34) terwijl mijn eerdere fitpics van die RRDS 31\34 waren
Als je fitpics wilt geef maar een gil..
Oke duidelijk, ik ben tot nu toe erg tevreden over mn jeans. Heb sommige broeken al drie jaar en ze zien er nog uit als nieuw.. Wat vind jij een beter alternatief voor ongeveer hetzelfde geld?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 15:53 schreef T_Fuff het volgende:
[..]
Het is een kwestie van smaak, deels. Als je puur kijkt op afwerking, gebruikte katoen, stiksels etc. kom je al snel tot de conclusie dat het kwalitatief nou niet echt waar voor je geld is.
Daar bovenop is het een erg groot merk, wat veel broeken in het assortiment heeft en verdienen ze goed geld. Het is erg mainstream en daarom zijn er veel mensen in dit topic die een aversie jegens g-star hebben (evenals ik).
Veel wassingen, knopen, zakken, modellen, opdrukken (:')) maken het voor mij niet aantrekkelijk om zo'n erg bewerkte broek aan te schaffen voor een schamele ¤100,-.
Nee voor dat geld is wat mij betreft veel meer te krijgen.
Punt is dat wanneer je lichaam kapot gaat het in de meeste gevallen in staat is zichzelf te repareren, denim is dat nietquote:Op vrijdag 18 maart 2011 16:01 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Hoeft niet, denk dat ik dan toch maar voor een AJDRS ga nu, of ze moeten in de nieuwe webshop nog steeds de RRDS leveren. Even afwachten.
EDIT: Lekkere wond trouwens op je arm, je zou willen dat ons lichaam gemaakt was van goeie kwaliteit denim.![]()
Als je uitgaat van 100 - 150 euro, dan vallen er zeel veel merken binnen die categorie. Nudies, Edwin en APC zijn zomaar wat voorbeelden. De eerste twee hebben ook een heel uitgebreid scala aan verschillende fits.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 16:25 schreef Letstalk het volgende:
[..]
Oke duidelijk, ik ben tot nu toe erg tevreden over mn jeans. Heb sommige broeken al drie jaar en ze zien er nog uit als nieuw.. Wat vind jij een beter alternatief voor ongeveer hetzelfde geld?
Hm ja het grootste deel is ook gewoon smaak, zeker als je geen interesse hebt in denim en/of geen verstand.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 16:25 schreef Letstalk het volgende:
[..]
Oke duidelijk, ik ben tot nu toe erg tevreden over mn jeans. Heb sommige broeken al drie jaar en ze zien er nog uit als nieuw.. Wat vind jij een beter alternatief voor ongeveer hetzelfde geld?
Ik woon in Amsterdamquote:Op vrijdag 18 maart 2011 16:31 schreef T_Fuff het volgende:
[..]
Hm ja het grootste deel is ook gewoon smaak, zeker als je geen interesse hebt in denim en/of geen verstand.
@dikgedrukt: dat is voor mij juist niet de bedoeling haha
Maar Nudie, APC, Edwin, Naked and Famous, Aajja, Levi's zijn merken waar je naar kunt kijken!
Zoals BigSmurf zegt, Nudie en Edwin hebben veel verschillende pasvormen.
Welke stad woon je dichtbij ?
Wat dan, is die zo fijn dan? Wel een beetje een hoge rise als ik de foto's zo zie.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 12:21 schreef JAY-T het volgende:
Don, ik zou zeker kijken voor de Nashville, echt een van de fijnste jeans die ik tot nu toe heb gehad
Edwin heeft inderdaad een iets hogere rise, ik heb de afgelopen week aangehad. Volgens mij valt het verschil met die backpockets. Ik zie het niet echt namelijk.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 16:35 schreef don-diablo het volgende:
[..]
Wat dan, is die zo fijn dan? Wel een beetje een hoge rise als ik de foto's zo zie.
Ik zat de foto's van de Nashville met de 47 te vergelijken en laatstgenoemde heeft de achterzakken ver uit elkaar staan en de Nashville wat klassieker bij elkaar. Vind die zakken van de 47 daardoor eig. helemaal niks of valt dat mee irl?
Oke dat is een goede tipquote:Op vrijdag 18 maart 2011 16:43 schreef T_Fuff het volgende:
Niet op de onderkant lopen is kwestie van cuffen, of kleinere maat halen(Je kan opengehaalde onderkanten gewoon aan elkaar naaien natuurlijk)
Maar in amsterdam zit een hele mooie winkel met flink mooie denim. Tenue De Nimes, ik weet niet of ze daar ook echt goedkopere broeken hebben. Maar in elk geval wel heel erg mooi spul!
Op het wassen, ik heb geen enkele broek ooit gewassen, ik ben dit wel van plan als een broek terug komt van reparatie (mijn mama is traag en ik kom niet zo vaak thuis meer)
Maar het is wat je zelf wilt, wassen kan erg mooi zijn, maar wassen kan een broek ook erg verneuken. Ik zou je aanraden om hem in elk geval niet te wassen zolang je hem nog veel draagt en mooi vindt!
Ga je alsjeblieft geen skinny's kopen die een maat te groot zijn..dat is zo lelijk..quote:Op vrijdag 18 maart 2011 16:49 schreef Letstalk het volgende:
[..]
Oke dat is een goede tipik heb net een nieuwe blue blood jeans gekocht die gaat dan dus lekker niet in de was! Ik heb volgens mij wel een gstar denim vernaggeld met wassen
das anyway of je t mooi vind of niet best wel zonde, maar misschien moet ik daar maar eens anders bekijken... Ik zal eens kijken naar Tenue De Nimes! Ik vind sommige broeken van Naked and Famous wel leuk, alleen die skinnys zitten wel erg strak om de bil, dat vind ik niet zo mooi, maar dat kun je misschien oplossen door een maat te groot te kopen? Jij wast je broeken btw ook niet als er smeer van je fiets ofzo opzit?
Hoeveel denim hebben jullie allemaal dan?
Jammer is dat..Ik kom de laatste tijd steeds meer gaten tegen in mijn oudere broeken.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 16:26 schreef Letstalk het volgende:
[..]
Punt is dat wanneer je lichaam kapot gaat het in de meeste gevallen in staat is zichzelf te repareren, denim is dat niet
47quote:Op vrijdag 18 maart 2011 16:43 schreef T_Fuff het volgende:
Edwin heeft inderdaad een iets hogere rise, ik heb de afgelopen week aangehad. Volgens mij valt het verschil met die backpockets. Ik zie het niet echt namelijk.
Dat kan natuurlijk ook aan mij liggen
Die blue blood heeft een grijze washing, hij ziet er zo uit, het zijn niet hele goede fotos maar goed...:quote:Op vrijdag 18 maart 2011 16:55 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Ga je alsjeblieft geen skinny's kopen die een maat te groot zijn..dat is zo lelijk..
Gewoon een mooie straight/slim kopen.![]()
Rotzooi komt er altijd op..Mijn masa heeft al ergens een bloedvlek zitten en vandaag is weer wat mayonaise op gekomen,morgenavond komt er waarschijnlijk ook weer bier bij.Maar dat gaat er vanzelf weer af.
En hoe ziet die blue blood eruit? Blue blood maakt volgens mij amper raws..
En dit is mijn collectie's
[ afbeelding ]
[..]
Jammer is dat..Ik kom de laatste tijd steeds meer gaten tegen in mijn oudere broeken.
Kleine correctie, dikgedrukte klopt niet. De krimp is eruit gehaald door de denim door twee verhitte rubber cilinders te persen. Dat is sanforization. Niet te verwarren met one-wash, een unsanforized jean die een keer gewassen is, met als bijkomend effect het verlies van indigo, om de krimp eruit te halen.quote:Op donderdag 17 maart 2011 23:52 schreef BigSmurf het volgende:
Weer wat geleerd.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 17:14 schreef RinkeNL het volgende:
[..]
Kleine correctie, dikgedrukte klopt niet. De krimp is eruit gehaald door de denim door twee verhitte rubber cilinders te persen. Dat is sanforization. Niet te verwarren met one-wash, een unsanforized jean die een keer gewassen is, met als bijkomend effect het verlies van indigo, om de krimp eruit te halen.
Hoe zou je t dan willen? Ik kan de fipo nog aanpassen..quote:Op vrijdag 18 maart 2011 17:14 schreef RinkeNL het volgende:
[..]
Kleine correctie, dikgedrukte klopt niet. De krimp is eruit gehaald door de denim door twee verhitte rubber cilinders te persen. Dat is sanforization. Niet te verwarren met one-wash, een unsanforized jean die een keer gewassen is, met als bijkomend effect het verlies van indigo, om de krimp eruit te halen.
Ja daar kan je het goed zien, ik ging kijken op cultizm en daar valt het erg mee. Volgens mij maakt het niet heel veel uit, voor mij thans niet. Ik doe namelijk amper wat in mijn backpockets. Portemonnee erin is een no go voor mij, dan gaan mijn bankpasjes kapot!quote:Op vrijdag 18 maart 2011 17:09 schreef don-diablo het volgende:
[..]
47
[ afbeelding ]
Nashville
[ afbeelding ]
Hoe krijg je dat voor elkaar? Ik stop m'n portemonnee altijd in m'n kontzak, behalve als ik erop moet zitten heel de dag, en zelfs bij m'n Edwin waar ik in het begin amper iets in de backpockets gestopt kreeg, laat staan een portemonnee, heb ik daar absoluut geen last van.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 17:22 schreef T_Fuff het volgende:
[..]
Portemonnee erin is een no go voor mij, dan gaan mijn bankpasjes kapot!
quote:Op vrijdag 18 maart 2011 15:45 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Ze hebben ook wel normaal spul, maar goed er zit ook meer dan genoeg bagger tussen..
En over de kwaliteit van denim..
Ik was zaterdagavond van mijn fietsje afgevallen..
Kwam eerst op mijn knie terecht en vervolgens met mijn arm..
het enige wat mijn ALD had waren deze 2 verkleuringen..
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Terwijl mijn arm(niet voor zwakke magen)Goeie Crocs baasSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
Ik doe ook niets in m'n backpockets, maar heb een Levi's die ook de pockets uit elkaar heeft staan en die draag ik ook steeds minder.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 17:22 schreef T_Fuff het volgende:
[..]
Ja daar kan je het goed zien, ik ging kijken op cultizm en daar valt het erg mee. Volgens mij maakt het niet heel veel uit, voor mij thans niet. Ik doe namelijk amper wat in mijn backpockets. Portemonnee erin is een no go voor mij, dan gaan mijn bankpasjes kapot!
@Letstalk: Maak foto's in daglicht, dat geeft een veel beter beeld! En de 9e wordt een dry?
http://www.denimarchive.com/quote:Op vrijdag 18 maart 2011 17:11 schreef Letstalk het volgende:
Das best een mooie collectieik heb nu 8 denim broeken, voornamelijk gstar broeken dus...
Haha ja ik weet t, de fotos zijn een beetje bagger. Misschien wel, als ik iets moois kan vinden en weer geld hebquote:Op vrijdag 18 maart 2011 17:22 schreef T_Fuff het volgende:
[..]
Ja daar kan je het goed zien, ik ging kijken op cultizm en daar valt het erg mee. Volgens mij maakt het niet heel veel uit, voor mij thans niet. Ik doe namelijk amper wat in mijn backpockets. Portemonnee erin is een no go voor mij, dan gaan mijn bankpasjes kapot!
@Letstalk: Maak foto's in daglicht, dat geeft een veel beter beeld! En de 9e wordt een dry?
Zijn van mijn pa..die dingen zijn in maat 47 echt huge..quote:
Klopt.. one wash krimpt ook minder dan sanforized..quote:Op vrijdag 18 maart 2011 17:14 schreef RinkeNL het volgende:
[..]
Valt op zich mee hoor. Zit niet echt bijzondere denim tussen.quote:
Daarom is Nudie wel leuk om mee te oefenenquote:Op vrijdag 18 maart 2011 18:01 schreef don-diablo het volgende:
[..]
Valt op zich mee hoor. Zit niet echt bijzondere denim tussen.
Precies. De ESOD was m'n eerste dry maar wel het tofst geworden imo.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 18:02 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
Daarom is Nudie wel leuk om mee te oefenen
ach ja, je maakt ze zelf bijzonder toch? Mijn denim zijn allemaal veel mainstreamer, behalve mn blueblood mssquote:Op vrijdag 18 maart 2011 18:01 schreef don-diablo het volgende:
[..]
Valt op zich mee hoor. Zit niet echt bijzondere denim tussen.
Is best een mooie denim vind alleen de blauwe lijnen erg lelijk, dat heb ik dus ook op een denim...quote:Op vrijdag 18 maart 2011 18:13 schreef One_conundrum het volgende:
Ben weer even aan het window shoppen. Check deze ocean soak
Die blauwe lijnen ga je krijgen bij elke dry jeans, sowieso op plekken waar de stof vaak (dubbel)vouwt of opstroopt...quote:Op vrijdag 18 maart 2011 18:14 schreef Letstalk het volgende:
[..]
Is best een mooie denim vind alleen de blauwe lijnen erg lelijk, dat heb ik dus ook op een denim...
Naja althans bij die denim die ik heb, die hoort zwart te zijn en nu zie je, afhankelijk van het licht over de hele broek van die blauwe lijnen, dus niet alleen op vouwpunten zeg maarquote:Op vrijdag 18 maart 2011 18:16 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Die blauwe lijnen ga je krijgen bij elke dry jeans, sowieso op plekken waar de stof vaak (dubbel)vouwt of opstroopt...
Alleen jammer dat Nudie bij de interessante denim's toch wat te hard doordraaft qua prijs..quote:Op vrijdag 18 maart 2011 18:02 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
Daarom is Nudie wel leuk om mee te oefenen
Selvedge coinpocket =quote:Op vrijdag 18 maart 2011 18:25 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Alleen jammer dat Nudie bij de interessante denim's toch wat te hard doordraaft qua prijs..
http://shop.nudiejeans.com/system/search/search.asp?b=32&g=0
250-400 euro koop ik toch net wat mooiers qua denim..
Zoals Momo's of Samura(wat zijn die krengen toch gruwelijk duur en mooi)
Samurai is een van de beste merken qua heavy denim. Samen met iron heart zijn zij de meest verkochte merken qua 18+ oz. denim..quote:Op vrijdag 18 maart 2011 18:29 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
Selvedge coinpocket =
Ik was nu hier aan het kijken trouwens, http://denimdebate.com/
Ik Samura googlen, want dat merk kende ik niet
Samurai ken ik uiteraard wel, Samura moest ik googelenquote:Op vrijdag 18 maart 2011 18:31 schreef bokkepoot het volgende:
Samurai is een van de beste merken qua heavy denim. Samen met iron heart zijn zij de meest verkochte merken qua 18+ oz. denim..
Goede SJ.. wat heb je normaal in je coinpocket zitten ?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 17:52 schreef don-diablo het volgende:
Bovenste rij is allemaal prewash: Levi's 511, RR, GT, TF, RR, SS
Onderste rij dry's: ESOD, SJDJ, SJDEE, TFDS
[ afbeelding ]
ESOD:
[ afbeelding ]
SJDJ:
[ afbeelding ]
Niet op de foto omdat ik die nu aan heb, m'n AJDRS:
[ afbeelding ]
Met de ESOD ben ik best tevreden. Die is ook hard gedragen.
Typfoutjes...quote:Op vrijdag 18 maart 2011 18:34 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
Samurai ken ik uiteraard wel, Samura moest ik googelen
Een Zippo. Die is er helemaal doorheen gesleten.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 18:34 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Goede SJ.. wat heb je normaal in je coinpocket zitten ?
[..]
Typfoutjes...![]()
Er vanuitgaande dat dat dezelfde broek is vind ik em echt moooi geworden!quote:Op vrijdag 18 maart 2011 18:28 schreef bokkepoot het volgende:
En als we toch over epische fades gaan hebben..
Samurai
[ afbeelding ]
Strike gold
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Toffe site!quote:Op vrijdag 18 maart 2011 17:32 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
http://www.denimarchive.com/
dit is wel een mooie foto site
E-props fapfapquote:Op vrijdag 18 maart 2011 18:20 schreef One_conundrum het volgende:
[ afbeelding ]
En ik kom bijna elke keer weer uit bij Momo's...
8 maand en gewassen
Hoe zie je het verschil dan tussen saforized en unsanforized? Maar soaken is dus niet wassen maar alleen in het water doen? Maar waarom zou je je broek willen laten krimpen?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 21:23 schreef bokkepoot het volgende:
Ligt aan het denim..
Als het sanforized is zal een klein beetje krimp optreden.(2 tot 5%(dit is weer uit te rekken)
Als het unsanforized is zal de denim ongeveer 10% krimpen.(maar dit kan soms verspreid gaan over 2 of meer soaks.)
Verder frist het je broek natuurlijk wel op nadat je die voor een lange tijd gedragen hebt..
Ook zal er starch uitgaan(stijfsel) Dit zie je door de iets gele kleur die het water krijgt
Verder zal er natuurlijk ook wat indigo uitlopen.Dit kan een geel/blauwe kleur aan het water geven.
Geel staat voor ongeoxideerd indigo terwijl blauw voor geoxideerd indigo staat.
Het verschil moet op het label staan, het is niet iets wat je zo aan de denim kunt zien. Soaken doe je over het algemeen wanneer je broek echt heel smerig is, maar je hem niet wil wassen i.v.m. indigoverlies, wanneer het een STF broek is die dus gekrompen moet worden naar jouw lichaamsmaat of eventueel wanneer je jeans te veel uitgelopen is en je hem wil terugkrimpen naar de originele maat.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 10:24 schreef Letstalk het volgende:
[..]
Hoe zie je het verschil dan tussen saforized en unsanforized? Maar soaken is dus niet wassen maar alleen in het water doen? Maar waarom zou je je broek willen laten krimpen?
Vet spul die 2 fotos!quote:Op vrijdag 18 maart 2011 18:33 schreef bokkepoot het volgende:
Naked and famous 21 oz.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kijk deze thread maar eens door..
http://www.superfuture.com/supertalk/showthread.php?t=20161
Staan echt pareltjes tussen
Ok thanks, ik wacht wel op meer comentaarquote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:46 schreef Nezhi het volgende:
Voorbeeldje: 28/30...
28 is dan taille, 30 is de lengte. Deze zijn in inches.
Een inch = 2.54 cm.
Sommige vallen groot, bijv. comfort, loose of baggy
Skinny is juist weer strak, etc. Je moet gewoon passen.
Hier kopen mensen ze groter omdat ze krimpen wanneer ze een dry jeans wassen en je kan van die convertors op internet vinden om de goede maat te kopen. soms kopen ze ze kleiner omdat ze weer enorm uitlopenik heb zelf geen dry jeans hoor maar dit is wat ik ervan begreep.
Bijna bij elke goede online jeans retailer staan tabellen die betrekking hebben op de betreffende maat. Ook kan mailen een uitkomst bieden.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:53 schreef electrocrash het volgende:
[..]
Ok thanks, ik wacht wel op meer comentaarheb je ook meer aan.
Eigenlijk is dat wel goed, denk ik, liever te groot want wanneer je het wast krimpt het wel ja. hangt ook vanaf welke temperatuur het gewassen word, en de wasmiddel.
Ga ook in Indonesië(insert ander land met vochtig heet klimaat) leven.quote:
Hoe bedoel je?quote:Op zondag 20 maart 2011 17:37 schreef electrocrash het volgende:
Ziet er wel mooi uit, maar ik weet eigg niet zo snel offie het ook goed doet. ??
Dank je, hij is pas nog gesoakt, op ongeveer 4 maanden draagtijd. Nu heeft ie even on hold gelegen, maar die pak ik spoedig weer op. Dat broekje is zo fijn.quote:Op zondag 20 maart 2011 20:52 schreef bokkepoot het volgende:
Nice Evo met die 201.
Ik hoop ook dat ik mijn swatches snel binnenkrijg.
Met mijn TF Black coated verkocht aan mijn.broertje.Wordt zijn 2e dry en 3e Nudie.Echt handig familie
Ik wacht morgen even af, dan vraag ik ook wat swatches aan, 1, 7 en 14 sowieso.quote:Hi, regular fit is available, I just forgot to update the picture, thank you for noticing me, tomorrow I'll add fabric #0 #20 #21 #22 #23
if you interested in any of those, please let me know so that I'll ship it along : )
Thank you
Have a good day!
Gun
Die gozer zal wel raar opkijken.. al die fanmail uit nederlandquote:Op maandag 21 maart 2011 23:09 schreef T_Fuff het volgende:
DIe 0201 is en blijft nice m1stral!
Ik heb Artist Denim gemaild met de vraag of de regular cut beschikbaar was.
Binnen enkele uren reply:
[..]
Ik wacht morgen even af, dan vraag ik ook wat swatches aan, 1, 7 en 14 sowieso.
Ik vind die grey blue selvegde ook mooi, maar zoals jij, M1stral, zegt een hele broek is misschien overkill. Wel leuk idee voor een korte broek wellicht
Bokkepoot, van dat geld mooie nieuwe denim kopen denk
Ja vond ik ook wel, had vooral vanwege die natural indigo wat swatches opgevraagd. Prijs/kwaliteit verhouding lijkt me dik in orde, gezien de raving reviews op SuFu. SugarCane maakt de stof (althans de Nihon Menpu mill) en gaat normaal gesproken voor makkelijk 1,5 tot 2x zo duur de deur uit (als het niet meer is, het betreft hank dyed indigo en is dus met de hand geverfd).quote:Op dinsdag 22 maart 2011 19:11 schreef don-diablo het volgende:
Interessante swatches M1stral. Ik zou zelf meer voor een classic kleur gaan maar dat ben ik.
Foto?quote:Op woensdag 23 maart 2011 15:55 schreef Ali_Ilegali het volgende:
Echt lomp van me met mijn Edwin ED67
Toen ik ging soaken had ik gereedschap op mijn broek gelegd.
Nu zitten er een paar roestplekken op mijn broek![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Focking lomp waarom niet binnenste buiten gedaan![]()
![]()
![]()
Shrinkt niet veel na soak, maar komt goed.quote:Op woensdag 23 maart 2011 16:45 schreef One_conundrum het volgende:
Hmm, nouja niets meer aan te doen ej
Is het soaken an sich wel mooi gelukt?
Hoezo leg je dan verroest gereedschap op je broek>?quote:Op woensdag 23 maart 2011 15:55 schreef Ali_Ilegali het volgende:
Echt lomp van me met mijn Edwin ED67
Toen ik ging soaken had ik gereedschap op mijn broek gelegd.
Nu zitten er een paar roestplekken op mijn broek![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Focking lomp waarom niet binnenste buiten gedaan![]()
![]()
![]()
Zag niet dat het verroest was, zat denk in de kop of handvat ervanquote:Op woensdag 23 maart 2011 18:18 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Hoezo leg je dan verroest gereedschap op je broek>?
Er zit ook kit op mijn Momo's... Doet me niet zoveel eigenlijk, haha.quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:17 schreef T_Fuff het volgende:
Ik vind het juist wel tof Ali, ik heb nu ook een sambal vlek in Edwin, en dat zijn een paar grote druppels, ziet er wel vet uit eigenlijk
Is niet nodig he, je kan ook gewoon bovenaan of onderaan op "volgen" klikken.quote:
Ik fiets ook altijd net een minuut of wat te laat weg, waardoor ik dus harder moet trappen om om XX:59 binnen te komenquote:Op woensdag 23 maart 2011 23:33 schreef BigSmurf het volgende:
Ik rijd niet op een mountainbike of racefiets nee, denk dat stuur ietsje hoger staat dan m'n zadel inderdaad. Fiets 4x per week 20 minuten heen en 20 minuten terug naar het station, en als het droog is 4x per week een kwartiertje heen en kwartiertje terug naar het zwembad.
En dan ook wel flink doorfietsen altijd, aangezien ik altijd te laat ben.
[..]
Is niet nodig he, je kan ook gewoon bovenaan of onderaan op "volgen" klikken.
Foto komt eraan, telefoon deed maf gister.quote:Op donderdag 24 maart 2011 10:34 schreef BigSmurf het volgende:
Een student vragen om eerder van huis te vertrekken richting faculteit...![]()
Vandaar de smiley. Ik was er zelf ook schuldig aan.quote:Op donderdag 24 maart 2011 10:34 schreef BigSmurf het volgende:
Een student vragen om eerder van huis te vertrekken richting het station...![]()
Mooie merken, maar niet echt geschikt voor een "beginner"..je kunt beter beginnen met een nudie,naked and famous of apc.quote:Op donderdag 24 maart 2011 18:30 schreef Stijn. het volgende:
Ik ben nieuw hier. Ben opzoek naar een nieuwe jeans, denk zelf aan ALD of Edwin. Iemand hier ervaring mee?!
Wat houd 'selvage' exact in? En wat maakt dat een jeans beter/steviger?
Heb al even gezocht op het web in dit forum maar kwam er niet echt wijs uit helaas?
"Niets anders dan een oude weeftechniek"?quote:Op donderdag 24 maart 2011 18:41 schreef bokkepoot het volgende:
Selvage is niet anders dan een oude weeftechniek
Ja maar het is niet echt veel bijzonder sterker dan "normale denim..Dat ligt namelijk aan veel meer factoren dan alleen de weeftechniek...quote:Op donderdag 24 maart 2011 18:49 schreef M1stral het volgende:
[..]
"Niets anders dan een oude weeftechniek"?
Het heeft anderes wel een functie hoor... Selfedge/Selvage is een verbinding die zorgt voor stevigere sideseams. De techniek zorgt ervoor dat sideseams minder makkelijk scheuren en dergelijke (vandaar de naam Selfedge, zoals het oorspronkelijk heet).
Ben nieuw op dit forum, nieuw met die twee merken en met een aantal termen maar qua jeans niet. Nudie heb ik weinig mee.quote:Mooie merken, maar niet echt geschikt voor een "beginner"..je kunt beter beginnen met een nudie,naked and famous of apc.
Edwin's en ALD's faden is echt een geduld klus..qua fading zijn een paar van de betere.quote:Op donderdag 24 maart 2011 20:16 schreef Stijn. het volgende:
Oke, maar heeft dus niks met wassing te maken (wat ik zelf wel dacht)?
[..]
Ben nieuw op dit forum, nieuw met die twee merken en met een aantal termen maar qua jeans niet. Nudie heb ik weinig mee.
Vanwaar dat je die afraad? Heb laatst Edwin gepast die zo stug was als ik weet niet wat. Vond dat niet bepaald fijn zitten moet ik zeggen, was redelijk veel 'oz' (wat dat exact inhoud weet ik ook niet?)
Ben wel opzoek naar een dry denim, vroeg me af of ALD ook zo stug zijn en of die prijs/kwaliteit goed is?
Bedankt in ieder geval al voor de reacties!
Schoot me nog iets te binnen; selvage herken je dus aan die gekleurde stiksels? Heeft die kleur nog enige betekenis (rainbow selvage bijvoorbeeld?) Of is dat puur omdat het er leuk uitziet?
Lol?quote:Op donderdag 24 maart 2011 20:32 schreef bokkepoot het volgende:
Hebben hebben hebben..
[ afbeelding ]
http://hypebeast.com/2010(...)ainless-steel-jeans/
10% staal![]()
![]()
Zal wel lekker stug zijn..
Stugheid heeft niet te maken met het aantal ounces van een denim, maar meer met de aanwezige starch. Mijn Momo G007 is ook 14,7 oz, maar die is echt alles behalve stug. Het geeft overigens wel een indicatie van de graad van "break in" proces.quote:Op donderdag 24 maart 2011 20:24 schreef T_Fuff het volgende:
Die stijfheid gaat er uit naar gelang je hem draagt. ALD is ook stug, zo niet stugger. Aan het aantal oz kan je vaak afleiden hoe stug een broek is.
De dunste ALD selfedge is naar mijn weten 11.25oz, dat is voor de denimheads vrij licht, maar zal voor een beginner nog steeds stug aanvoelen.
Na een kleine maand dragen is die stugheid al grotendeels weg, behalve de delen waar weinig druk op komt te staan, dit zijn meestal de onderbenen.
oz=ounce, dit staat voor gewicht. Een aantal oz is vaak een stuk denim (bijv een vierkante meter) met een bepaald gewicht. Een broek kan dus langer zijn dan de ander, maar wel hetzelfde oz, dit berekenen ze door een bepaalde hoeveelheid van de denim te nemen en te wegen.
Knettergekke canadezen + jappen = Naked and famous.quote:Op donderdag 24 maart 2011 20:32 schreef BigSmurf het volgende:
Mijn Edwin was in het begin ook superstug, da's na nu ruim twee maanden flink dragen wel een stuk minder, zeker op de plekken die veel rekken. Ik ga hem ook nog lang niet wassen, begin 2012 lijkt me snel genoeg.
[..]
Lol?
Dit dus.quote:Op donderdag 24 maart 2011 20:37 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Knettergekke canadezen + jappen = Naked and famous.
Wist dat ik iets vergeten was ja. Terwijl ik het van jou heb, ik moet beter oplettenquote:Op donderdag 24 maart 2011 20:34 schreef M1stral het volgende:
[..]
Stugheid heeft niet te maken met het aantal ounces van een denim, maar meer met de aanwezige starch. Mijn Momo G007 is ook 14,7 oz, maar die is echt alles behalve stug. Het geeft overigens wel een indicatie van de graad van "break in" proces.
Overigens zijn gestarchte broeken wel makkelijker om creases en whiskers te vormen.
Overigens zijn ounces nogal relatief. Meeste STF jeans zijn pas het aantal ounces dat aangegeven is op de tag na shrinkage. En dus zijn ze dan lang allemaal niet zo stug meer.
Nope kun je niet weten..Tenminste dat vertelt de fabrikant niet.quote:Op donderdag 24 maart 2011 20:46 schreef T_Fuff het volgende:
[..]
Wist dat ik iets vergeten was ja. Terwijl ik het van jou heb, ik moet beter opletten![]()
Waar kan je vinden hoeveel starch er in een bepaalde broek zit? Ben nu wel benieuwd.
Echt als je die filmpjes van brandon ook ziet.quote:
quote:just got a pair of weird guy's in the japan heritage denim. the denim is incredible, 14oz super mega slubby and irregular. apparently it is a denim previously used by samurai...
Ja, jammer alleen dat ze geen Momodenim gebruikt hebben. Stomme zet om te besluiten er een andere denimfabric voor te kiezen. Als Momotaro om één ding alom geprezen word, naast het vakmanschap en oog voor details is het toch wel de stof/indigo verf.quote:Op donderdag 24 maart 2011 21:28 schreef Ali_Ilegali het volgende:
Naked&Famous heeft mooie denim![]()
Vooral de samenwerking met Momo's, maar die kevlar is wel ziekie
Ow je moet hem wel passen.. Maar je mag hem wel strak kopen.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 09:06 schreef Stijn. het volgende:
Bedankt voor de reacties!
Als ik het zo begrijp is het normaal als je er niet in kan gaan zitten? (dat was het geval toen ik die Edwin paste namelijk).
Ze vertelde me wel dat ik hem beter strak kon kopen ivm uitlopen?
Presoak fits wil ik ook wel zienquote:Op vrijdag 25 maart 2011 15:55 schreef Sinji het volgende:
Ga eerst soaken, presoak fits zijn zo oninteressant. 2 hotsoaks en 1 boiling soak onder de waist voor die maximale shrinkage. En dan naar de tyfus dragen fapfap
Ok nice, inseam was hoeveel?quote:Op vrijdag 25 maart 2011 16:00 schreef Sinji het volgende:
710xx 19oz. True to size W32. Meet nu als een 33 oftwel 84cm. Zal waarschijnlijk shrinken met een inch of anderhalf.
Lekkere shop, heb nu maar gemaild welke maten ze nog wel hebben...quote:----- Original Message -----
From: Jeanspaleis
To: 'Rick'
Sent: Friday, March 25, 2011 1:51 PM
Subject: RE: RE: Bestelling
Beste Rick,
inmiddels kan er niet meer besteld worden!
De RRDS is wel nog op voorraad maar helaas niet meer in jouw maat!
Gr. Roger
----- Original Message -----
From: Rick
To: 'Jeanspaleis'
Sent: Wednesday, March 23, 2011 9:07 PM
Subject: RE: Bestelling
Beste Roger,
Onderstaande mail heb ik vorige week vrijdag verstuurd.
Inmiddels is het geld teruggestort op mijn creditcard.
Graag zou ik wel nog antwoord willen hebben op de eerste vraag.
In afwachting op een reactie,
Groeten, Rick
Blue in green gaat waarschijnlijk een sale houden..quote:Op vrijdag 25 maart 2011 18:11 schreef Ali_Ilegali het volgende:
[..]
Oh btw @cultizm.com nu gratis verzendkosten
Inseam van 39 naar 36 gehemmed. Zal waarschijnlijk krimpen naar 34-33.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 18:11 schreef Ali_Ilegali het volgende:
[..]
Ok nice, inseam was hoeveel?
Je weet wel dat Samurai's ontzettend stretchen?quote:Op vrijdag 25 maart 2011 16:18 schreef Sinji het volgende:
Sjekers! halve inch speling denk ik. Ben blij dat ik niet een maat gedownsized heb.
Dat is maar goed dan, haha.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 22:51 schreef Sinji het volgende:
Ja. Maar dat geld niet voor de 710xx 19oz. In ieder geval uit ervaringen van sufu/HB members. Nuk1 gaf aan dat het bij de eerste paar keer wassen bléef krimpen. En bovendien draag ik een riem.
Voordat ik een broek koop met zo'n pricetag doe ik natuurlijk eerst research![]()
Mooie evisu collectie, voor de rest weinig leuke denim.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 18:11 schreef Ali_Ilegali het volgende:
Nicequote:Op zondag 27 maart 2011 18:39 schreef Sinji het volgende:
na 2 hotsoaks, de waist zit zo strak als een 16-jarige:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik doe waarschijnlijk nog een boiling soak onder de waist om alle shrinkage weg te krijgen.
komt omdat het nog erg stijf is. Ik denk dat het na 2 weken dragen wel 'settled'quote:Op zondag 27 maart 2011 19:02 schreef bokkepoot het volgende:
Goeie fit maar ik zou hem wat hoger opslaan om de fit bij je onderbenen te verbeteren..
Idd gewoon ff aankijkenquote:Op zondag 27 maart 2011 19:03 schreef Sinji het volgende:
[..]
komt omdat het nog erg stijf is. Ik denk dat het na 2 weken dragen wel 'settled'
Waist had je nog wel kunnen stretchen als je hem nat gemaakt had en vervolgens aangetrokken hadquote:Op zondag 27 maart 2011 22:53 schreef Sinji het volgende:
Als ik had gedownsized dan had ik het onmogelijk gepast in de waist. Je hebt wel gelijk, mag wat meer 'tapered'. Maar goed heb het ook gehemmed naar 36, dat heeft ook wat invloed. Eerst die boiling soak afwachten.
Fit ziet er ook anders uit met schoenen. Binnenkort betere pics
True, Momotaro ook niet... Dat is wat ook probeerde te zeggen sizewise.quote:
15.7 ozquote:Op maandag 28 maart 2011 00:35 schreef Sinji het volgende:
Die 710 faden echt het mooi, serieusly never fails. Hoeveel oz is je momo?
Nice... Ik moet alleen zeggen dat ie er niet echt skinny uitziet..[is de skinny guy toch?]quote:
Niet doen....Ik weet niet hoeveel progress je nu hebt maar als je voor high contrast gaat dan moet je bijna wel over de 8/9 maanden draagtijd zitten...quote:Op maandag 28 maart 2011 19:49 schreef M1stral het volgende:
Ik zit eraan te denken mijn Momo's maar eens in de wasmachine te gooien :/
Die 201 ziet er daar wel enorm goed uitquote:Op maandag 28 maart 2011 19:57 schreef Sinji het volgende:
Wajjaauw, Caliroots verkoopt nu ook Momotaro's![]()
http://caliroots.com/c-store/product.asp?id=26044
Maar dat is niet zo bijzonder, wordt in heel europa verkocht. Volgens mij is dit de eerste keer dat er Momotaro in europa wordt verkocht?quote:
Red Wings eronder altijd goed, welk model heb je?quote:Op maandag 28 maart 2011 19:40 schreef Sinji het volgende:
Jep, klaar voor gebruik, maar hoopte eigenlijk nog op wat meer krimp. Ik heb nu een kleine dubbele cuff erin. Met Redwings best een dope look. Ga over 2 weken foto's maken wanneer de creases gesettled zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik denk dat ik na een was de broek wel laat taperen en hemmen voor de perfecte fit. TdN doet chainstitching, iemand meer adressen binnen NL die dat doet?
quote:Op maandag 28 maart 2011 21:06 schreef Sinji het volgende:
Shit, vanmiddag was ik nog bij the globe, ik wilde dat ook vragen, vergetenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik denk dat ik na een was de broek wel laat taperen en hemmen voor de perfecte was. TdN doet chainstitching, iemand meer adressen binnen NL die dat doet?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.dry denim, when having blue balls is actually having blue balls.
Niet, ik heb alleen een tijdje terug gesoakt. Gewassen is hij nog niet.quote:Op maandag 28 maart 2011 19:54 schreef One_conundrum het volgende:
Dat zijn altijd moeilijke beslissingen, wanneer was de vorige ?
Tja... Ik weet ook niet of ik het wel moet doen, maar als ik sommige posts zie (bijvoorbeeld denimarchive) dan word ik toch wel vrolijk. Zo staan er echt dope Momo's op i-net die na 4 of 5 maanden al een keer gewassen zijn en er verdomd goed uit zien.quote:Op maandag 28 maart 2011 20:12 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Niet doen....Ik weet niet hoeveel progress je nu hebt maar als je voor high contrast gaat dan moet je bijna wel over de 8/9 maanden draagtijd zitten...
Ik heb de G007, de tight straight, overeenkomstig met de 0705SP (nog net wat strakker/slimmer dan de 0701 Vintage Label)quote:Op maandag 28 maart 2011 20:13 schreef don-diablo het volgende:
M1stral hoe is de 003 in verhouding tot de 0201? Jij had ze allebei of heb ik het mis?
Samurai staat erom bekend dat het fast faders zijn. Ik weet nog niet wat die Momo's doen na een wasbeurt en eerlijk gezegd weet ik ook niet of hij al genoeg gefade is om er wat uit te laten "springen". Maargoed, toch maar even doorbijten dan en nog maar een paar maandjes dragen denk ik.quote:Op maandag 28 maart 2011 22:02 schreef Sinji het volgende:
Bij raws die indigo goed vasthouden is het regelmatig wassen helemaal niet zo erg. Gordon van BiG heeft een samurai die hij maandelijks wast, nog steeds epic fades. Mooi faden doen die broeken toch wel (SugarCane/Samurai/Momotaro etc). Maar de kans op contrast-fading wordt wel kleiner.
De +6 maanden regel geldt echt voor broeken die snel indigo verliest waardoor bij de eerste was al teveel indigo verloren gaat.
Ja en nee... Hij is niet smerig in de zin dat hij ruikt ofzo. Maar zit wel onder de vlekken kit enzo, haha.quote:Op maandag 28 maart 2011 22:13 schreef Sinji het volgende:
Wat is de reden dat je het wilt wassen? Te funky op dit moment ?
Je zou zijn schoenencollectie moeten zien..quote:Op dinsdag 29 maart 2011 09:56 schreef BigSmurf het volgende:
Die N&F grey selvage is wel heel vet zeg!
Maar vind je zelf niet dat je met wat te veel broeken bezig bent dan?
Ik was bezig met een Edwin Nashville, maar de fit stoorde me op een gegeven moment en het faden ging veeeeel te traag. Heb daarom al mijn Edwins gegeven aan mijn broer (stuk of 3), daarnaast heb ik nog een NBHDxKaws, paar Nudies. Ik dacht het was nu wel tijd voor een serieuze project. Wou al jaren een Samurai, dus knoop doorgehakt.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 09:12 schreef T_Fuff het volgende:
óók ?
Dus je hebt ook nieuwe RW gehaald?
Die N&F vind ik persoonlijk heel erg vet, ik heb er ook naar zitten kijken maar ben bang dat de fit niet bij mij past. Erg mooi, waar heb je hem besteld en hoeveel heb je betaald?
Met hoeveel broeken ben je bezig en zijn hoe ver zijn ze dan?
Dry Japan en Organic Ecru Embo toch?quote:Op dinsdag 29 maart 2011 16:52 schreef Sinji het volgende:
[..]
paar Nudies. Ik dacht het was nu wel tijd voor een serieuze project. Wou al jaren een Samurai, dus knoop doorgehakt.
Die Nashville heb ik nu ongeveer 23 dagen aan gehad, ik was me ervan bewust dat het lang ging duren, hopelijk duurt het niet té lang, want ik heb deze eigenlijk als 'tussendoor' gekocht, zodra mijn ALD Frontier klaar is, wil ik een momo 0201, als de fit me zint uiteraard.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 16:52 schreef Sinji het volgende:
[..]
Ik was bezig met een Edwin Nashville, maar de fit stoorde me op een gegeven moment en het faden ging veeeeel te traag. Heb daarom al mijn Edwins gegeven aan mijn broer (stuk of 3), daarnaast heb ik nog een NBHDxKaws, paar Nudies. Ik dacht het was nu wel tijd voor een serieuze project. Wou al jaren een Samurai, dus knoop doorgehakt.
Deze N&F grey hoeft van mij niet perse te faden, ziet er al dope uit zo. Is meer voor de dagen waarbij de Samurai te warm is.
Heb ze besteld bij Karmaloop. De Red Wings waren binnen de EU overal 270e en bij karmaloop 270usd. Daarnaast ook een korting van 20%. Keek voor de grap bij de denimsectie, en warempel een mooie grey raw met tapered fit voor 112usd met korting . Dus de keus was snel gemaakt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.dry denim, when having blue balls is actually having blue balls.
Lees hier al een tijdje mee en ik onthoud ook nog eens vaak de raarste dingen..quote:Op dinsdag 29 maart 2011 17:29 schreef Sinji het volgende:
Whehe, hoe weet je dat
Nog zo goed als nieuw, draag ze niet/nauwelijks. Afgelopen jaar veel chino's gedragen. De Dry Japan gaat waarschijnlijk verkoop in voor cheap. 32x32.
Nice onequote:Op dinsdag 29 maart 2011 01:50 schreef Sinji het volgende:
Vorig jaar nog op zoek naar een grijze raw, bijna nergens te vinden. Nu wel:
Naked & Famous Grey 13oz
[ afbeelding ][ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Beetje een impulsaankoop, maar had een kortingcode voor mijn redwings en pakte deze er ook maar even mee..
Haha onze eigen namaak superfuture contest?quote:Op dinsdag 29 maart 2011 20:47 schreef Ali_Ilegali het volgende:
[..]
Zou wel nice zijn om een Denim contest te houden begin volgend jaar![]()
Iedereen in 19oz of meerDan een onafhankelijke jury van een denim forum
![]()
![]()
Als prijs een mooie Belt hehehe![]()
We gebruiken ook verschillende broeken. Alleen boven 19oz ofzo tenzij iemand anders wilt bijv boven 17ozquote:Op dinsdag 29 maart 2011 23:15 schreef One_conundrum het volgende:
haha, gedoe man. Het moet een hobby blijven. De verschillende broeken kijken is veel leuker.
Kom op met updates dan!quote:Op dinsdag 29 maart 2011 23:41 schreef T_Fuff het volgende:
Net als one_conundrum zegt vind ik het ook niet erg om gewoon foto's te blijven posten en meer mensen verslaafd te krijgen
Jah fun om updates te doen en gewoon kijken hoe verschillend de broeken wordenquote:Op woensdag 30 maart 2011 20:14 schreef bokkepoot het volgende:
Voor mij best..
Als ik aan de contest mee doe is het toch meer voor de lol dan voor de prijzen..
Hoeveel jaar? 1 is voor mij denk ik wel genoeg..Weet niet hoe het met de anderen zit..
Heb je nog een heel jaar voor...quote:Op woensdag 30 maart 2011 20:39 schreef don-diablo het volgende:
Wordt het perse 19oz of meer? Ik weet niet precies wat ik zou willen bij zwaarder denim. Verder ook niet echt in verdiept.
Nee grijze denim fade wel iets anders dan blauw.quote:Op donderdag 31 maart 2011 20:18 schreef Gaijin het volgende:
Heey, na een tijdje hier gelurkt te hebben, ga ik toch maar eens posten. Door Sinji, kwam ik deze broek tegen: http://www.karmaloop.com/(...)h=false#ReviewHeader echt super vet. Dit zou mijn eerste dry jeans kunnen worden. Nu heb ik een paar vragen: Dit is een selvedge denim, in het grijs. 'Faden' deze net als die blauwe indigo, en moet je deze ook de eerste 6 maanden niet wassen? En de maat, er staat geen lengte bij, is dat dan één lengte? Ook heb ik geen ervaring met Naked & Famous, dus hoe kan ik het beste erachter komen welke maat ik heb? (als ik zou bestellen, zou ik dan een maat kleiner nemen omdat deze uitlopen oid?)
Meet de waist van je favoriete broek eens?quote:Op donderdag 31 maart 2011 20:40 schreef Gaijin het volgende:
31 denk ik. Verschilt per merk een beetje.
Als het je eerste is, zou ik je toch aanraden om je meer te oriënteren, d.w.z. verschillende denim even passen in een winkel waar ze die verkopen. Zo krijg je door wat er te verkrijgen en onderlinge verschillen tussen merken. Plus dat het leuk is om te doenquote:Op donderdag 31 maart 2011 20:18 schreef Gaijin het volgende:
Heey, na een tijdje hier gelurkt te hebben, ga ik toch maar eens posten. Door Sinji, kwam ik deze broek tegen: http://www.karmaloop.com/(...)h=false#ReviewHeader echt super vet. Dit zou mijn eerste dry jeans kunnen worden. Nu heb ik een paar vragen: Dit is een selvedge denim, in het grijs. 'Faden' deze net als die blauwe indigo, en moet je deze ook de eerste 6 maanden niet wassen? En de maat, er staat geen lengte bij, is dat dan één lengte? Ook heb ik geen ervaring met Naked & Famous, dus hoe kan ik het beste erachter komen welke maat ik heb? (als ik zou bestellen, zou ik dan een maat kleiner nemen omdat deze uitlopen oid?)
Ligt eraan waar je woont natuurlijk.quote:Op donderdag 31 maart 2011 20:49 schreef T_Fuff het volgende:
[..]
Als het je eerste is, zou ik je toch aanraden om je meer te oriënteren, d.w.z. verschillende denim even passen in een winkel waar ze die verkopen. Zo krijg je door wat er te verkrijgen en onderlinge verschillen tussen merken. Plus dat het leuk is om te doen
Ja daar heb je een goed punt! Heb jij je eerste ook online gehaald dan? Meten is weten, daar heb je gelijk in. Nu de vraag waar hij woont dus.quote:Op donderdag 31 maart 2011 20:51 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Ligt eraan waar je woont natuurlijk.
Ik woon zo'n beetje in de middle of nowhere. Ik heb al mijn dry denim op 1 na allemaal op internet gekocht..
Kwestie van je maat weten..en bij een merk kopen waar je mee bekent bent..
Mijn eerste Dry was een Nudie, alleen beviel de fit me achteraf niet en heb ik hem teruggebracht naar de winkel. Bij hoge uitzondering mocht ik hem ruilen en heb toen een Blue Blood gekocht. Tijdje gezworen bij dat merk, maar de collecties gingen steeds meer tegenvallen. Toen ben ik maar eens verder gaan kijken... Dry was toch wel the way to go voor mij, gezien ik flashy branding en de meeste prewashes afschuwelijk vind. Blue Blood (de Dry Goods lijn) is meer een tussenstap geweest naar het echte werk. Al snel hingen er een paar Somets in de kast en de rest is historie.quote:Op donderdag 31 maart 2011 22:29 schreef don-diablo het volgende:
Mijn eerste dry heb ik gekocht toen ik nog in Londen woonde. Vrij snel erna m'n tweede gekocht. Topic gaat hard.
Jij smeert ze ook echt aan iedereen aan.quote:Op donderdag 31 maart 2011 23:29 schreef M1stral het volgende:
Bestel gewoon een paar Momo's via de TdN site
Dat zijn ze zeker. Ik zou royals moeten krijgen voor iedere keer dat ik die merknaam post, haha.quote:Op donderdag 31 maart 2011 23:33 schreef Gaijin het volgende:
Dat is me (nu) iets te duur. Die zijn ook fucking nice btw.
De Ebb18 in Groningen stad heeft wél dry selvage van Nudie. Sowieso de AJ en BB. De GT dry red selvage krijgen ze ook indien je een slimmere fit prefereert. Daarnaast is me verteld dat er een aantal winkels van m@w definitief Edwin in hun collectie gaan opnemen en daar zal Groningen bij horen.quote:Op donderdag 31 maart 2011 23:17 schreef Gaijin het volgende:
Ik woon in een klein dorpje in Groningen. Naar Groningen stad kan ik dus, daar ben ik in half uurtje ofzo, maar ik kan lang niet elke dag heen
.
Vond ik dus ook. Het is lang niet gek als je selvage wilt en geen zin om online te moeten bestellen ivm de maatvoering. Ik ga vandaag of morgen misschien weer even kijken.quote:
Neem een Levi 501 Stfquote:Op donderdag 31 maart 2011 20:18 schreef Gaijin het volgende:
Toen ik daar was om een riem te kopen voor mijn APC kon die ene gast mijn broek wel op waarde schatten. Dat was wel chillquote:Op vrijdag 1 april 2011 08:47 schreef don-diablo het volgende:
[..]
Vond ik dus ook. Het is lang niet gek als je selvage wilt en geen zin om online te moeten bestellen ivm de maatvoering. Ik ga vandaag of morgen misschien weer even kijken.
Ik had ook een dry aan toen ik m'n AJDRS die dag kocht en ze zagen wel gelijk dat je al een klein beetje ervaring ermee hebt. Zitten relaxte lui tussen.quote:Op vrijdag 1 april 2011 11:53 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
Toen ik daar was om een riem te kopen voor mijn APC kon die ene gast mijn broek wel op waarde schatten. Dat was wel chill
Nu wordt het wel heel aantrekkelijk om die te kopenquote:Op vrijdag 1 april 2011 02:42 schreef Sinji het volgende:
Nee, inseam is allemaal rond 36.
Voor de mensen die bij Karmaloop gaan bestellen. Gebruik de code agentspits om 20 procent van je order te krijgen en 10% op al je toekomstige. Dit is een REP code en geen promocode. Liefdesverklaringen graag via pm.
Dat gold is idd apartquote:Op vrijdag 1 april 2011 14:18 schreef One_conundrum het volgende:
Nog even over onze Heavy Weight contest. The Strike Gold heeft wel mooie broekjes, die 2e en derde bijvoorbeeld. Vraag me wel af hoe die faden, want vreemde kleur
Ok, pas begin volgend jaarquote:Op vrijdag 1 april 2011 15:12 schreef BigSmurf het volgende:
Ik denk er nog even over na of ik meedoe, weet niet wanneer jullie willen beginnen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |