Ik wacht morgen even af, dan vraag ik ook wat swatches aan, 1, 7 en 14 sowieso.quote:Hi, regular fit is available, I just forgot to update the picture, thank you for noticing me, tomorrow I'll add fabric #0 #20 #21 #22 #23
if you interested in any of those, please let me know so that I'll ship it along : )
Thank you
Have a good day!
Gun
Die gozer zal wel raar opkijken.. al die fanmail uit nederlandquote:Op maandag 21 maart 2011 23:09 schreef T_Fuff het volgende:
DIe 0201 is en blijft nice m1stral!
Ik heb Artist Denim gemaild met de vraag of de regular cut beschikbaar was.
Binnen enkele uren reply:
[..]
Ik wacht morgen even af, dan vraag ik ook wat swatches aan, 1, 7 en 14 sowieso.
Ik vind die grey blue selvegde ook mooi, maar zoals jij, M1stral, zegt een hele broek is misschien overkill. Wel leuk idee voor een korte broek wellicht
Bokkepoot, van dat geld mooie nieuwe denim kopen denk
Ja vond ik ook wel, had vooral vanwege die natural indigo wat swatches opgevraagd. Prijs/kwaliteit verhouding lijkt me dik in orde, gezien de raving reviews op SuFu. SugarCane maakt de stof (althans de Nihon Menpu mill) en gaat normaal gesproken voor makkelijk 1,5 tot 2x zo duur de deur uit (als het niet meer is, het betreft hank dyed indigo en is dus met de hand geverfd).quote:Op dinsdag 22 maart 2011 19:11 schreef don-diablo het volgende:
Interessante swatches M1stral. Ik zou zelf meer voor een classic kleur gaan maar dat ben ik.
Foto?quote:Op woensdag 23 maart 2011 15:55 schreef Ali_Ilegali het volgende:
Echt lomp van me met mijn Edwin ED67
Toen ik ging soaken had ik gereedschap op mijn broek gelegd.
Nu zitten er een paar roestplekken op mijn broek![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Focking lomp waarom niet binnenste buiten gedaan![]()
![]()
![]()
Shrinkt niet veel na soak, maar komt goed.quote:Op woensdag 23 maart 2011 16:45 schreef One_conundrum het volgende:
Hmm, nouja niets meer aan te doen ej
Is het soaken an sich wel mooi gelukt?
Hoezo leg je dan verroest gereedschap op je broek>?quote:Op woensdag 23 maart 2011 15:55 schreef Ali_Ilegali het volgende:
Echt lomp van me met mijn Edwin ED67
Toen ik ging soaken had ik gereedschap op mijn broek gelegd.
Nu zitten er een paar roestplekken op mijn broek![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Focking lomp waarom niet binnenste buiten gedaan![]()
![]()
![]()
Zag niet dat het verroest was, zat denk in de kop of handvat ervanquote:Op woensdag 23 maart 2011 18:18 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Hoezo leg je dan verroest gereedschap op je broek>?
Er zit ook kit op mijn Momo's... Doet me niet zoveel eigenlijk, haha.quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:17 schreef T_Fuff het volgende:
Ik vind het juist wel tof Ali, ik heb nu ook een sambal vlek in Edwin, en dat zijn een paar grote druppels, ziet er wel vet uit eigenlijk
Is niet nodig he, je kan ook gewoon bovenaan of onderaan op "volgen" klikken.quote:
Ik fiets ook altijd net een minuut of wat te laat weg, waardoor ik dus harder moet trappen om om XX:59 binnen te komenquote:Op woensdag 23 maart 2011 23:33 schreef BigSmurf het volgende:
Ik rijd niet op een mountainbike of racefiets nee, denk dat stuur ietsje hoger staat dan m'n zadel inderdaad. Fiets 4x per week 20 minuten heen en 20 minuten terug naar het station, en als het droog is 4x per week een kwartiertje heen en kwartiertje terug naar het zwembad.
En dan ook wel flink doorfietsen altijd, aangezien ik altijd te laat ben.
[..]
Is niet nodig he, je kan ook gewoon bovenaan of onderaan op "volgen" klikken.
Foto komt eraan, telefoon deed maf gister.quote:Op donderdag 24 maart 2011 10:34 schreef BigSmurf het volgende:
Een student vragen om eerder van huis te vertrekken richting faculteit...![]()
Vandaar de smiley. Ik was er zelf ook schuldig aan.quote:Op donderdag 24 maart 2011 10:34 schreef BigSmurf het volgende:
Een student vragen om eerder van huis te vertrekken richting het station...![]()
Mooie merken, maar niet echt geschikt voor een "beginner"..je kunt beter beginnen met een nudie,naked and famous of apc.quote:Op donderdag 24 maart 2011 18:30 schreef Stijn. het volgende:
Ik ben nieuw hier. Ben opzoek naar een nieuwe jeans, denk zelf aan ALD of Edwin. Iemand hier ervaring mee?!
Wat houd 'selvage' exact in? En wat maakt dat een jeans beter/steviger?
Heb al even gezocht op het web in dit forum maar kwam er niet echt wijs uit helaas?
"Niets anders dan een oude weeftechniek"?quote:Op donderdag 24 maart 2011 18:41 schreef bokkepoot het volgende:
Selvage is niet anders dan een oude weeftechniek
Ja maar het is niet echt veel bijzonder sterker dan "normale denim..Dat ligt namelijk aan veel meer factoren dan alleen de weeftechniek...quote:Op donderdag 24 maart 2011 18:49 schreef M1stral het volgende:
[..]
"Niets anders dan een oude weeftechniek"?
Het heeft anderes wel een functie hoor... Selfedge/Selvage is een verbinding die zorgt voor stevigere sideseams. De techniek zorgt ervoor dat sideseams minder makkelijk scheuren en dergelijke (vandaar de naam Selfedge, zoals het oorspronkelijk heet).
Ben nieuw op dit forum, nieuw met die twee merken en met een aantal termen maar qua jeans niet. Nudie heb ik weinig mee.quote:Mooie merken, maar niet echt geschikt voor een "beginner"..je kunt beter beginnen met een nudie,naked and famous of apc.
Edwin's en ALD's faden is echt een geduld klus..qua fading zijn een paar van de betere.quote:Op donderdag 24 maart 2011 20:16 schreef Stijn. het volgende:
Oke, maar heeft dus niks met wassing te maken (wat ik zelf wel dacht)?
[..]
Ben nieuw op dit forum, nieuw met die twee merken en met een aantal termen maar qua jeans niet. Nudie heb ik weinig mee.
Vanwaar dat je die afraad? Heb laatst Edwin gepast die zo stug was als ik weet niet wat. Vond dat niet bepaald fijn zitten moet ik zeggen, was redelijk veel 'oz' (wat dat exact inhoud weet ik ook niet?)
Ben wel opzoek naar een dry denim, vroeg me af of ALD ook zo stug zijn en of die prijs/kwaliteit goed is?
Bedankt in ieder geval al voor de reacties!
Schoot me nog iets te binnen; selvage herken je dus aan die gekleurde stiksels? Heeft die kleur nog enige betekenis (rainbow selvage bijvoorbeeld?) Of is dat puur omdat het er leuk uitziet?
Lol?quote:Op donderdag 24 maart 2011 20:32 schreef bokkepoot het volgende:
Hebben hebben hebben..
[ afbeelding ]
http://hypebeast.com/2010(...)ainless-steel-jeans/
10% staal![]()
![]()
Zal wel lekker stug zijn..
Stugheid heeft niet te maken met het aantal ounces van een denim, maar meer met de aanwezige starch. Mijn Momo G007 is ook 14,7 oz, maar die is echt alles behalve stug. Het geeft overigens wel een indicatie van de graad van "break in" proces.quote:Op donderdag 24 maart 2011 20:24 schreef T_Fuff het volgende:
Die stijfheid gaat er uit naar gelang je hem draagt. ALD is ook stug, zo niet stugger. Aan het aantal oz kan je vaak afleiden hoe stug een broek is.
De dunste ALD selfedge is naar mijn weten 11.25oz, dat is voor de denimheads vrij licht, maar zal voor een beginner nog steeds stug aanvoelen.
Na een kleine maand dragen is die stugheid al grotendeels weg, behalve de delen waar weinig druk op komt te staan, dit zijn meestal de onderbenen.
oz=ounce, dit staat voor gewicht. Een aantal oz is vaak een stuk denim (bijv een vierkante meter) met een bepaald gewicht. Een broek kan dus langer zijn dan de ander, maar wel hetzelfde oz, dit berekenen ze door een bepaalde hoeveelheid van de denim te nemen en te wegen.
Knettergekke canadezen + jappen = Naked and famous.quote:Op donderdag 24 maart 2011 20:32 schreef BigSmurf het volgende:
Mijn Edwin was in het begin ook superstug, da's na nu ruim twee maanden flink dragen wel een stuk minder, zeker op de plekken die veel rekken. Ik ga hem ook nog lang niet wassen, begin 2012 lijkt me snel genoeg.
[..]
Lol?
Dit dus.quote:Op donderdag 24 maart 2011 20:37 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Knettergekke canadezen + jappen = Naked and famous.
Wist dat ik iets vergeten was ja. Terwijl ik het van jou heb, ik moet beter oplettenquote:Op donderdag 24 maart 2011 20:34 schreef M1stral het volgende:
[..]
Stugheid heeft niet te maken met het aantal ounces van een denim, maar meer met de aanwezige starch. Mijn Momo G007 is ook 14,7 oz, maar die is echt alles behalve stug. Het geeft overigens wel een indicatie van de graad van "break in" proces.
Overigens zijn gestarchte broeken wel makkelijker om creases en whiskers te vormen.
Overigens zijn ounces nogal relatief. Meeste STF jeans zijn pas het aantal ounces dat aangegeven is op de tag na shrinkage. En dus zijn ze dan lang allemaal niet zo stug meer.
Nope kun je niet weten..Tenminste dat vertelt de fabrikant niet.quote:Op donderdag 24 maart 2011 20:46 schreef T_Fuff het volgende:
[..]
Wist dat ik iets vergeten was ja. Terwijl ik het van jou heb, ik moet beter opletten![]()
Waar kan je vinden hoeveel starch er in een bepaalde broek zit? Ben nu wel benieuwd.
Echt als je die filmpjes van brandon ook ziet.quote:
quote:just got a pair of weird guy's in the japan heritage denim. the denim is incredible, 14oz super mega slubby and irregular. apparently it is a denim previously used by samurai...
Ja, jammer alleen dat ze geen Momodenim gebruikt hebben. Stomme zet om te besluiten er een andere denimfabric voor te kiezen. Als Momotaro om één ding alom geprezen word, naast het vakmanschap en oog voor details is het toch wel de stof/indigo verf.quote:Op donderdag 24 maart 2011 21:28 schreef Ali_Ilegali het volgende:
Naked&Famous heeft mooie denim![]()
Vooral de samenwerking met Momo's, maar die kevlar is wel ziekie
Ow je moet hem wel passen.. Maar je mag hem wel strak kopen.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 09:06 schreef Stijn. het volgende:
Bedankt voor de reacties!
Als ik het zo begrijp is het normaal als je er niet in kan gaan zitten? (dat was het geval toen ik die Edwin paste namelijk).
Ze vertelde me wel dat ik hem beter strak kon kopen ivm uitlopen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |