De mensenmassa bij dat ziekenhuisquote:
we zijn de tel kwijtgeraaktquote:Op dinsdag 8 maart 2011 19:57 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Is er nog een 'overzicht' van de slachtoffers? Echt niet normaal hoe het er aan toe gaat daar al weken
houda al die tijd niet meer online gweest ?? damnz.. ik hoop maar dat alles goed gaat met er ( naar omstandigheden natuurlijk..quote:Op dinsdag 8 maart 2011 20:02 schreef Dance99Vv het volgende:
weinig nieuws van houda internet ligt al dagen plat daar en tweets komen ook sporadies verder nog geen speech gezien en denkt iedereen aan een truck om journalisten te grounden.
Tegenstrijdige berichten. Over het algemeen wil iedereen dat eerst het geweld stopt.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 20:04 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
ohja over die voorstellen ..
ik lees eerst dat G een voorstel zou hebben gedaan dat ie zou opstappen ,maar zn eissen waren familie bescherming en immuniteit (vervolging) , en dat zou de oppositie hebben afgewezen ,maar hoor nu dat de oppositie zou hebben gezegd dat ie G niet vervolgs word als ie binnen 72 uur opstapt ???
Voorlopig ziet het er rustig uit in Benghazi.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 20:05 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
houda al die tijd niet meer online gweest ?? damnz.. ik hoop maar dat alles goed gaat met er ( naar omstandigheden natuurlijk..
wie melde dan dat die speech zou komen ?
b.t.w. thnx voor je reactie!
gelukkig !quote:Op dinsdag 8 maart 2011 20:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Voorlopig ziet het er rustig uit in Benghazi.
okaj , ik kwam b.t.w. wel weer een filmpje tegen op AJE wat beelden zouden zijn van weeer afgeschoten militairen vanwege weigeren schieten (ik niet gekeken ) maar het leger toont dus steeds meer scheuren , goed nieuwsquote:Op dinsdag 8 maart 2011 20:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Er is sinds zondag gerommel in Tripoli. Dat feest was om gevechten te verbloemen. Er was een filmpje over militairen tussen de demonstranten die op "security forces" schoten. Klinkt als militaire opstand in Tripoli.
natuurlijk , indd. dat is het belangrijkste ; dat het ophoud , maar indd heel erg tegenstrijdend, erg verwarrend (zeker als je na paar dagen met minimale info probeert bij te lezen , snap niet goed hoe het nu zit , maar waarschijnlijk geld dat voor meerderen dus )quote:Op dinsdag 8 maart 2011 20:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Tegenstrijdige berichten. Over het algemeen wil iedereen dat eerst het geweld stopt.
thnx!quote:Op dinsdag 8 maart 2011 20:13 schreef Nibb-it het volgende:
Hier een reportage van Sky in Zawiyah. Ongeveer 10 minuten.
Zal wel iemand van het CDA of het CIDI zijn. Isral helpt Ghaddafi. Er zijn Isralische wapens buitgemaakt door de oppositie.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 20:15 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
ik d8 al ... tering,.....,maar er word dus weer
"gefokt"op het fokforum??
Heet jij -jos- ?quote:Op dinsdag 8 maart 2011 20:18 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Haal die BBC plaatje uit de OP weg of resize het correct.
quote:Op dinsdag 8 maart 2011 20:18 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Haal die BBC plaatje uit de OP weg of resize het correct.
Dit is beter, nu ts nog wijzigen.quote:
Ja maar ook Russische, Iraanse, Sudanese, Belgische, Oekraense..quote:Op dinsdag 8 maart 2011 20:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Zal wel iemand van het CDA of het CIDI zijn. Isral helpt Ghaddafi. Er zijn Isralische wapens buitgemaakt door de oppositie.
Wie is die Jos danquote:Op dinsdag 8 maart 2011 20:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Kan iemand de kloon van -jos- naar bed brengen?
quote:
Is dat geen oude?quote:Op dinsdag 8 maart 2011 20:24 schreef Dance99Vv het volgende:
LibyaFeb17_com HORRIFIC: Tank drives over car crushing it and killing those inside it - #feb17 #libya - http://t.co/AJKgjmH
8 minutes ago via Tweet Button
Naar welke filmpje refereer jij?quote:Op dinsdag 8 maart 2011 19:54 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
De mensenmassa bij dat ziekenhuis. In dat filmpje wat er eerst stond werd de ambulance waar die Sky ploeg in zat onder vuur genomen door het leger
.
Deze.quote:
Nice, even bekijkenquote:Op dinsdag 8 maart 2011 20:37 schreef Dance99Vv het volgende:
http://www.allvoices.com/(...)orces-near-ras-lanuf
aardige fotoreportage
Nare beelden van kinderen met hoofdwondenquote:Op dinsdag 8 maart 2011 20:34 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Deze.
Stond eerst op de site van Libya17feb maar is toen aangepast naar een geknipte versie van 4 minuten.
Pff heftig. O.a. die neergeschoten man met zijn peace teken,dat kindje, al die mensen die zo helpen, schieten op een ambulance.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 20:13 schreef Nibb-it het volgende:
Hier een reportage van Sky in Zawiyah. Ongeveer 10 minuten.
Zie G er ook wel voor aan om 'het volk' op te jutten tegen journo's of zijn eigen mensen een westerse journo te laten ombrengen en de schuld neer te leggen bij een anti.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 20:57 schreef Dance99Vv het volgende:
Van AJE-Blog
9:22pm Foreign journalists invited to Libya by Muammar Gaddafi's administration have been blocked from moving about freely and some were detained when they tried to travel to the sites of clashes with rebels.
Libyan officials have offered assurances that journalists can report freely, but in the past few days additional
restrictions have been placed on their movements which have left many effectively confined to their hotel. The International News Safety Institute, a not-for-profit charity.
The situation for news crews in Libya is becoming increasingly precarious and there is a strong sense that antipathy towards foreign journalists is mounting," said
.
woow heftig, dat het op film staatquote:
Damn, gaan flink wat tonnen munitie de lucht in daar.quote:
Jullie zien dat verkeerd...gewoon een beetje vuurwerk om te vieren dat ze van Kaddafi houden...quote:Op dinsdag 8 maart 2011 21:18 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Damn, gaan flink wat tonnen munitie de lucht in daar.
Whooo! Total media blackout?quote:Op dinsdag 8 maart 2011 21:20 schreef shomila het volgende:
SultanAlQassemi Sultan Al Qassemi
Tweeps confirm Al Arabiya signal gone. Other MBC network channels also disappeared. I still have MBC Action, showing "Natural Born Killers"
3 minutes ago
hebbe hebbe hebbequote:Op dinsdag 8 maart 2011 21:23 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
jij hebt al aandelen in the Lie barrel company
ja waarom denk je anders waarom we ons hier vervelen en slowchat bijna gewaardeerd wordtquote:Op dinsdag 8 maart 2011 21:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Whooo! Total media blackout?
Dat filmpje waar jij net op wees maakt idd wat los...ook hier hoor...dus zo emo ben je niet ...quote:
quote:http://www.guardian.co.uk(...)ng-attack-on-zawiyah
The regime of Colonel Muammar Gaddafi has launched a devastating assault on the opposition-held town of Zawiyah, deploying up to 50 tanks and scores of pickup trucks carrying troops.
Emerging accounts told of massive damage inflicted on the refinery town, which rose up against the Gaddafi regime two weeks ago.
The latest and heaviest assault in Zawiyah came as the rebel leadership said that if Gaddafi stepped down within 72 hours, it would not seek to bring him to justice.
Earlier, the rebels said they had rejected an offer from the Libyan leader to negotiate his surrender of power. The government called such reports "absolute nonsense".
If it is confirmed, the defeat of opposition forces in Zawiyah, just 30 miles from Tripoli – already claimed twice by the regime in recent days – would mark a significant psychological moment for Gaddafi.
Although most sources were suggesting the rebellion in Zawiyah had been crushed, a resident named Ibrahim claimed combat was continuing.
The Gaddafi regime has cut all mobile and landline communications with the town and accounts of today's fighting came from witnesses who had driven out of the combat area and one who had climbed on a roof to find a phone signal.
Residents described a hail of bullets, with women and children being killed and families trapped within their homes.
The violence of this assault marks a disturbing escalation in the developing civil war in Libya, suggesting that the regime has now decided to pursue a no-holds barred strategy to crush the rebellion, despite the growing threats of international action.
Witnesses in Zawiyah said many buildings, including mosques, had been destroyed and rebel forces had used loudhailers to call on residents to help defend positions in the town centre.
"Fighting is still going on now – Gaddafi's forces are using tanks," Ibrahim told Reuters by phone. "There are also sporadic air strikes. The situation here is very bad.
"Many buildings have been destroyed including mosques. About 40 to 50 tanks are taking part in the bombardment. But they could not reach the centre of the town, which is still in the control of the revolutionaries," he said.
"Telephone connections were cut. I'm now able to speak on the phone because I'm standing on the top of a building."
A Ghanaian migrant worker who had been living in Zawiyah managed to escape and travel to neighbouring Tunisia.
"The rebels in the streets were calling people from speakers to help defend the town," he said after crossing the border.
A Libyan man who lives in exile abroad said he managed to get through by phone to a friend in the city.
"My friend said it's miserable and that Gaddafi forces are trying to destroy the city. Many buildings are completely destroyed, including hospitals, electricity lines and generators," he said.
"People cannot run away, it's cordoned off. They cannot flee. All those who can fight are fighting, including teenagers. Children and women are being hidden."
Journalists have been largely unable to report from inside the town, kept away by the military encirclement of the town and threat of arrest.
Those few who have managed to get inside have described horrific scenes including the targeting of a large protest march and soldiers firing on civilians.
"Zawiyah has been torn down to ashes," said one source. A second said the town had been "flattened". Other witnesses said the town centre had come under rocket fire.
Up to 120 Toyota Tundra vehicles, which the regime has used as transport for its soldiers, were reported to have been sent in for what was clearly intended as the final assault.
Zawiyah, a town with a population of 200,000, has limited strategic value and its few hundred fighters are unable to pose a real threat to Tripoli.
But the resistance there has become hugely symbolic as fighters inside have fought off wave after wave of government attacks, disabling tanks and armoured personnel carriers that have reached Martyrs' Square in the city centre on several occasions.
A Gaddafi spokesman, Mussa Ibrahim, said the government was in control of the town, adding however that a small group of fighters was still putting up resistance.
"The situation is very difficult. There are still pockets of resistance, maybe 30-40 people, hiding in the streets and in the cemetery. They are desperate," he told Reuters.
Another Zawiyah resident, who asked not to be identified, said pro-Gaddafi forces had deployed snipers along the road out of town and were shooting at people who travelled that way.
"They [Gaddafi's forces] will never enter the town. Revolutionaries are everywhere," he said.
Tja, Isral raakt zijn dictatoriale vriendjes in rap tempo kwijt. WOIII ligt om de hoek.quote:
Denk je niet dat PressTV, als Iraanse zender, misschien Israel een beetje zwart probeert te makenquote:Op dinsdag 8 maart 2011 21:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Tja, Isral raakt zijn dictatoriale vriendjes in rap tempo kwijt. WOIII ligt om de hoek.
Ik denk dat het nauwelijks nodig is om Isral zwart te maken.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 21:58 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Denk je niet dat PressTV, als Iraanse zender, misschien Israel een beetje zwart probeert te maken?
Links onderinquote:Op dinsdag 8 maart 2011 22:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik denk dat het nauwelijks nodig is om Isral zwart te maken.![]()
Maar dat filmpje was van Press-tv?Bedankt voor de les.
Ik zag het ja.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
met dat ik op verzenden klikte had ik ineens geluidquote:Op dinsdag 8 maart 2011 22:23 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
een telephone gesprek... ik heb geluid en beeld(tv cnn live)
quote:Op dinsdag 8 maart 2011 22:24 schreef pippicaro het volgende:
[..]
met dat ik op verzenden klikte had ik ineens geluid
volgens mij zijn zoonquote:Op dinsdag 8 maart 2011 22:26 schreef Nibb-it het volgende:
Zou Gaddafi weer een spannend verhaal aan ons vertellen?
jij zet je gasmasker gelijk opquote:Op dinsdag 8 maart 2011 22:29 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
In de ticker op CNN hebben ze het over Moammar?
dank , zie het nu ookquote:Op dinsdag 8 maart 2011 22:29 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
In de ticker op CNN hebben ze het over Moammar?
CNN kan je toch standaard ontvangen op tv? Bij mij zit 'ie op 24quote:Op dinsdag 8 maart 2011 22:33 schreef yavanna het volgende:
Hebben jullie nog beeld van CNN? Hier is hij weggevallen.
quote:Op dinsdag 8 maart 2011 22:30 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Hihi ik zat door mijn UI's heen te bladeren
Ja, stream starts soon.quote:
cnn is dan de enige nu?quote:Op dinsdag 8 maart 2011 22:38 schreef Dance99Vv het volgende:
raar dat er nog weinig te zien was op aljazera of presstv
"They can have Libya, my people can love me in my bunker.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 22:43 schreef Dance99Vv het volgende:
en gadaffi is moe van de killing and boekt een kamer en gaat slapen...
Journo: "Why are we locked in? Why can't we see your drugged youth kicking your ass?"quote:Op dinsdag 8 maart 2011 22:44 schreef yavanna het volgende:
ianinegypt
Gaddafi entered the hotel fist pumping.He's meeting Turkish and French TV. #Libya
* Papierversnipperaar ook net koffie maakt.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 22:48 schreef pippicaro het volgende:
* pippicarogaat er maar een koffie en een koekje bij pakken...
pak maar een fles wijn gaat nog wel effe durenquote:Op dinsdag 8 maart 2011 22:48 schreef pippicaro het volgende:
* pippicarogaat er maar een koffie en een koekje bij pakken...
* Nibb-it vraagt zich af hoe je die rooie lettertjes doetquote:Op dinsdag 8 maart 2011 22:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
* Papierversnipperaar ook net koffie maakt.
Me! Me! Me! Me! Me! Me! Me! Me!quote:
quote:Op dinsdag 8 maart 2011 22:54 schreef pippicaro het volgende:
* pippicaro is een cafeinejunk...geen alcoholist...
heb ik ook niet beweert....quote:Op dinsdag 8 maart 2011 22:54 schreef pippicaro het volgende:
* pippicaro is een cafeinejunk...geen alcoholist...
hl lang?quote:Op dinsdag 8 maart 2011 22:43 schreef Dance99Vv het volgende:
en gadaffi is moe van de killing and boekt een kamer en gaat slapen...
pas op daar kan je aardig misselijk van wordenquote:Op dinsdag 8 maart 2011 23:02 schreef pippicaro het volgende:
* pippicaro heeft zeebanket...een hele doos...
* Pannenkoekenmixgaat lekker naar bed en wenst iedereen succes met de wakkerblijf-missiequote:Op dinsdag 8 maart 2011 23:02 schreef pippicaro het volgende:
* pippicaro heeft zeebanket...een hele doos...
* Nibb-it Wenscht u een goede nacht toequote:Op dinsdag 8 maart 2011 23:04 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
[..]
* Pannenkoekenmixgaat lekker naar bed en wenst iedereen succes met de wakkerblijf-missie
slaap lekkerquote:Op dinsdag 8 maart 2011 23:04 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
[..]
* Pannenkoekenmixgaat lekker naar bed en wenst iedereen succes met de wakkerblijf-missie
het eerste is interresanterquote:Op dinsdag 8 maart 2011 23:05 schreef Janena het volgende:
Hmmm... Nat Geo kijken (over planeten) of Gadaffi......dilemma, dilemma, dilemma...
quote:Op dinsdag 8 maart 2011 23:04 schreef MangoTree het volgende:
Kijkt nog even naar de TT voor de zekerheid...
quote:Op dinsdag 8 maart 2011 23:07 schreef rakotto het volgende:
Hoe betrouwbaar is the Mirror?
http://www.mirror.co.uk/n(...)bya-115875-22962119/
Waarschuw je als planet X er aan komt?quote:
Bekijk de voorpagina eens: http://www.mirror.co.uk/quote:Op dinsdag 8 maart 2011 23:07 schreef rakotto het volgende:
Hoe betrouwbaar is the Mirror?
http://www.mirror.co.uk/n(...)bya-115875-22962119/
quote:Op dinsdag 8 maart 2011 23:10 schreef MangoTree het volgende:
[..]
Bekijk de voorpagina eens: http://www.mirror.co.uk/
ja hij moest effe upladen (DRUGS?) bereid je voor op een urenlange speech, mijn drugs liggen klaar , ben er helemaal klaar voorquote:Op dinsdag 8 maart 2011 23:09 schreef MangoTree het volgende:
Ik zag even kort beeld op CNN? Gaat dan zo iets beginnen denk ik.
Misschien zou met wat LSD zo'n speech ineens precies op z'n plek vallen.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 23:13 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
ja hij moest effe upladen (DRUGS?) bereid je voor op een urenlange speech, mijn drugs liggen klaar , ben er helemaal klaar voor
hij spreekt 1 op 1 met journalisten? mijn god schiet niet op dan en alle media komt met allerlij nieuws wat niet te vereffieren valtquote:Op dinsdag 8 maart 2011 23:13 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
ja hij moest effe upladen (DRUGS?) bereid je voor op een urenlange speech, mijn drugs liggen klaar , ben er helemaal klaar voor
sinds jos pleitos is heeft het ook geen nut meer daarnaast zijn een veelvoud aan doden geteld tussen de 2000 en 6000quote:Op dinsdag 8 maart 2011 23:31 schreef MangoTree het volgende:
Vraagje, is het beter om in de OP achter Dodenlijsten (27-02-2011) te zetten? Anders heeft het geen functie meer.