Nooit?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 00:02 schreef phpmystyle het volgende:
Wanneer lacht het leven mij financieel eens toe?
Komt wel, hoe het gaat gebeuren weet ik niet, maar dat het gaat gebeuren weet ik welquote:
Heb de honneurs ff waargenomen, maar echt nodig was het niet geloof ik (gezien de enorme hoeveelheid posts boven de jouwe)quote:Op vrijdag 4 februari 2011 01:41 schreef Voorschrift het volgende:
Mon excuse, had niet door dat ik laatste poster was, ging pleitte.
Ik vrees dat we moeten erkennen dat het doordeweeks op een bepaald moment zelfs te laat is voor Politiek.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 01:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Heb de honneurs ff waargenomen, maar echt nodig was het niet geloof ik (gezien de enorme hoeveelheid posts boven de jouwe)
Ach, dat kan ook als we ons pensioen hebben.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 01:47 schreef Voorschrift het volgende:
Ik gelukkig wel, hoewel dat soms ook nog wel lijkt tegen te vallen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
quote:Op vrijdag 4 februari 2011 01:48 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ach, dat kan ook als we ons pensioen hebben.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Waar kom jij ineens vandaan?"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
quote:Op vrijdag 4 februari 2011 01:48 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ach, dat kan ook als we ons pensioen hebben.Met 85 heb ik nog lang niet genoeg geld en bezit bij elkaar gesprokkeld, niet voordat Buffett in vergelijking een schoffie is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
Uit een geweldige filmquote:Op vrijdag 4 februari 2011 01:49 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
![]()
Waar kom jij ineens vandaan?
"niet voordat Buffet in vergelijking een schoffie is." ???????quote:Op vrijdag 4 februari 2011 01:50 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Met 85 heb ik nog lang niet genoeg geld en bezit bij elkaar gesprokkeld, niet voordat Buffet in vergelijking een schoffie is.
Mijn held.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 01:52 schreef El_Matador het volgende:
[..]
"niet voordat Buffet in vergelijking een schoffie is." ???????
Was er al (maar post vrnl elders)..quote:
Huh, nooit van gehoord, en hij stond boven Gates? Ik dacht dat alleen die IKEAman dat was gelukt...quote:Op vrijdag 4 februari 2011 01:54 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Mijn held.
Of anders maar Trump.
Ik dacht dat jij in een legerpakkie uit de Colombiaanse jungle kwam gekropen...quote:Op vrijdag 4 februari 2011 01:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Was er al (maar post vrnl elders)..
Welke film??
Precies, genoeg geld hebben om de wereld te kopen maar er niet aan vast klingen als een heroinejunk. Respect voor die man, zoveel verstand en toch "normaal" gebleven en rijker geworden dan je je voor kan stellen.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 02:02 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Huh, nooit van gehoord, en hij stond boven Gates? Ik dacht dat alleen die IKEAman dat was gelukt...
Geld is onbelangrijk man. En zeker als het een verslaving is, wat het veels teveel is. Ik ben kapitalist, maar een beetje verantwoordelijkheid zou niet misstaan
Maar dit is een filantroop zag ik.
Balen zeg..quote:Op vrijdag 4 februari 2011 02:03 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij in een legerpakkie uit de Colombiaanse jungle kwam gekropen...Jammer, dan heb ik het mis.
The Tripper:
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel CLXXV
Ja, zit ik tegen de rotkop van die Bush aan te kijken... Komt ook in de film voor trouwens. Echt een mooi politiek filmpje. En meer. Echt een aanrader.quote:
Zieke domme man heb je uitgekozen...quote:
Het was hem of Sharon.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 02:10 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Zieke domme man heb je uitgekozen...
Volgens mij is er wel meer keuze in de wereld. Gelukkig wel. Of wilde je per se iemand van de -niet bestaande- Joodsch-Grristelijke Cultuurquote:
Als Atheist zijnde heeft de religieuze achtergrond weinig inhoud voor mij, nee dus.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 02:12 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Volgens mij is er wel meer keuze in de wereld. Gelukkig wel. Of wilde je per se iemand van de -niet bestaande- Joodsch-Grristelijke Cultuurhebben?
quote:Op vrijdag 4 februari 2011 02:15 schreef Picchia het volgende:
[..]
Ik zou gekozen hebben voor Sharon.
Kies je ook lekker gematigde religieuzen uit als helden...quote:Op vrijdag 4 februari 2011 02:14 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Als Atheist zijnde heeft de religieuze achtergrond weinig inhoud voor mij, nee dus.
quote:Op vrijdag 4 februari 2011 02:15 schreef Picchia het volgende:
[..]
Ik zou gekozen hebben voor Sharon.
Omdat ze meer dan dat representeren naar mijn mening, ik hoef niet per se andere Atheïsten te hebben als helden om ze te waarderen.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 02:18 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Kies je ook lekker gematigde religieuzen uit als helden...![]()
![]()
Ja, het anderen ongevraagd opdringen van niet alleen een mening, maar gelijk wat bommen erbij.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 02:22 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Omdat ze meer dan dat representeren naar mijn mening, ik hoef niet per se andere Atheïsten te hebben als helden om ze te waarderen.
Je kan zeggen wat je wil, maar een Christelijke basis met de barbaarse elementen weggewerkt (zie onze samenleving) is wel succesvol.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 02:25 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, het anderen ongevraagd opdringen van niet alleen een mening, maar gelijk wat bommen erbij.
Zieke honden, allebei. Een schande voor alles dat zich rechts noemt.
Ik ben ook geen fanquote:Op vrijdag 4 februari 2011 02:25 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, het anderen ongevraagd opdringen van niet alleen een mening, maar gelijk wat bommen erbij.
Zieke honden, allebei. Een schande voor alles dat zich rechts noemt.
Dus doe je het nu? Of zit het nog in de planning???quote:Op vrijdag 4 februari 2011 02:25 schreef Picchia het volgende:
Ik realiseer me nu dat ik nog nooit gefokt heb met cocaïne op.
Hoezo weggewerkt?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 02:26 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Je kan zeggen wat je wil, maar een Christelijke basis met de barbaarse elementen weggewerkt (zie onze samenleving) is wel succesvol.
Het staat bovenaan mijn to-do list.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 02:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dus doe je het nu? Of zit het nog in de planning???
Wanneer extremen als homohaat e.d. out of the picture zijn.quote:
Haha, ik dacht al zoiets. Hoe is dat?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 02:25 schreef Picchia het volgende:
Ik realiseer me nu dat ik nog nooit gefokt heb met cocaïne op.
Helderquote:Op vrijdag 4 februari 2011 02:28 schreef Picchia het volgende:
[..]
Het staat bovenaan mijn to-do list.
Zijn ze dat dan?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 02:29 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Wanneer extremen als homohaat e.d. out of the picture zijn.
Onzin. Het gristendom maakt meer kapot dan je lief is. Alle religies trouwens. Kijk eens naar die Enge Mof in het Vaticaan.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 02:26 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Je kan zeggen wat je wil, maar een Christelijke basis met de barbaarse elementen weggewerkt (zie onze samenleving) is wel succesvol.
Joh? Van wie dan wel?quote:
Van niemand specifiek eigenlijk...quote:
Van jezelf dan misschien?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 02:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Van niemand specifiek eigenlijk...
quote:Op vrijdag 4 februari 2011 02:37 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Van jezelf dan misschien?![]()
Individualisme
![]()
Zowel links als rechts schijnen dat niet te begrjpen. Rechts wel iets beter dan links trouwens...quote:
Tsja. ik ben links weet je nog??quote:Op vrijdag 4 februari 2011 02:41 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Zowel links als rechts schijnen dat niet te begrjpen. Rechts wel iets beter dan links trouwens...
Opposites attract.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 02:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Tsja. ik ben links weet je nog??
quote:
Heet je normaal eriksd??quote:Op vrijdag 4 februari 2011 02:45 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Heb allemaal linkse exjes gehad. Een had zelfs bewondering voor Tanja (ze leek er nog op ook)
Haha nee.quote:
Ben wel wat gewend inmiddelsquote:Op vrijdag 4 februari 2011 02:48 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Haha nee.
Zit hier al een paar jaar. En loop je gewoon lekker te dollen
quote:AMSTERDAM - Honderden woonbooteigenaren krijgen vanaf de komende maanden te maken met fors hogere huurprijzen voor hun ligplaats.
© ANP
De overheid wil honderd tot driehonderd procent meer voor een ligplaats in rijkswater. Veel van de 1900 gedupeerden kunnen dat niet opbrengen en een deel moet zijn boot zelfs verkopen.
De Landelijke Woonboten Organisatie vraagt in een brief aan de Tweede Kamer om herziening van de plannen.
Een beperking van de stijging van huurprijzen zoals aan wal wel gebruikelijk is, geldt niet voor woonboten. De organisatie vindt dat niet eerlijk en wil een vergelijkbare huurdersbescherming.
Dit gaat alleen over woonboten in Rijks water. Niet gemeentelijk afaik.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 09:48 schreef eriksd het volgende:
Die rommel moet ook weg, in ieder geval uit Amsterdam.
Nee man, woonboten zijn de bomb.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 09:48 schreef eriksd het volgende:
Die rommel moet ook weg, in ieder geval uit Amsterdam.
Het wegvallen van Mubarak brengt inderdaad bepaalde risico's met zich mee. Echter, als hij niet verdwijnt of wordt opgevolgd door zijn zoon, dan verandert er nooit wat. Dat is olie op het vuur van de extremisten die hun populariteit de komende jaren alleen maar zien toenemen. De reden dat zo'n Moslim Broederschap relatief veel steun geniet, is niet omdat Egyptenaren allemaal zwaar islamitisch zijn, maar omdat de fundi's een beter Egypte beloven. Beter dan nu onder het tyrannieke regime van Mubarak.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 09:58 schreef gelly het volgende:
Of het volk steunen en geen idee hebben waarom Moebarak daar eigenlijk nog zit.
99% beseft niet deze opstand helemaal niet politiek is maar economisch en dat juist daarom het vertrek van Mubarak niet veel zal oplossen. Buiten nog het feit dat alle buitenlanders en buitenlandse bedrijven inmiddels het hazenpad hebben gekozen.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 09:58 schreef gelly het volgende:
Of het volk steunen en geen idee hebben waarom Moebarak daar eigenlijk nog zit.
Natuurlijk, maar verandering gaat nou eenmaal nooit probleemloos. Het moest eerst slechter worden voordat het beter kan gaan, vrees ik.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 10:02 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
99% beseft niet deze opstand helemaal niet politiek is maar economisch en dat juist daarom het vertrek van Mubarak niet veel zal oplossen. Buiten nog het feit dat alle buitenlanders en buitenlandse bedrijven inmiddels het hazenpad hebben gekozen.
Ja, en du moment dat het nog slechter gaat zullen de extremisten toeslaan. Ik ben er niet blij mee maar dat is wel wat ik voorzie.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 10:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar verandering gaat nou eenmaal nooit probleemloos. Het moest eerst slechter worden voordat het beter kan gaan, vrees ik.
Precies, het westen heeft liever een wrede dictator aan het hoofd dan een gekozen (islamistische) regering.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 10:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, en du moment dat het nog slechter gaat zullen de extremisten toeslaan. Ik ben er niet blij mee maar dat is wel wat ik voorzie.
Tsja, dat is de prijs die moet worden betaald, vrees ik. Ik ben er zelf ook allerminst gelukkig mee. Maar het is een illusie te denken dat de status quo voor eeuwig kan worden gehandhaafd. Een opstand borrelde al jaren onder het oppervlak.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 10:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, en du moment dat het nog slechter gaat zullen de extremisten toeslaan. Ik ben er niet blij mee maar dat is wel wat ik voorzie.
Het Egyptische leger zal dat vermoedelijk niet toestaan dus dan is het, "meet the new boss, same as the old boss"quote:Op vrijdag 4 februari 2011 10:06 schreef gelly het volgende:
[..]
Precies, het westen heeft liever een wrede dictator aan het hoofd dan een gekozen (islamistische) regering.
Nee, dat is geen westerse arrogantie, dat is realisme. De Moslim Brotherhood is de enige die een sterke organisatie en geld heeft vwb. de oppositie en zal ook de enige zijn die effectief kan optreden in de aanloop naar verkiezingen.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 10:07 schreef ethiraseth het volgende:
De angst dat extremisten de macht grijpen is pure westerse arrogantie dat niet-westerse mensen niet in staat zijn een democratie op te bouwen zonder onze hulp. En trouwens, wie zijn wij om te zeuren, wij hebben de PVV heel veel macht gegeven.
Dat dus. Mensen zijn snel geneigd te denken dat de inwoners van dat soort landen op eenzelfde sociale peil te staan als hier. Het grootste deel van de bevolking daar is arm en ongeletterd. Democratie is een luxegoed, dat komt pas als je werk en te eten hebt.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 10:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, dat is geen westerse arrogantie, dat is realisme. De Moslim Brotherhood is de enige die een sterke organisatie en geld heeft vwb. de oppositie en zal ook de enige zijn die effectief kan optreden in de aanloop naar verkiezingen.
Het is pas westerse arrogantie om te denken dat je maar 'vrijheid' hoeft te roepen en alles komt goed.
Je kunt ook een figuur als Mubarak aan het roer laten. Maar dat is slechts uitstel van executie. gevolg is dat een MB alleen nog maar machtiger wordt met het risico dat zij binnen een jaar vijf de steun geniet van de overgrote meerderheid van de bevolking.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 10:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, dat is geen westerse arrogantie, dat is realisme. De Moslim Brotherhood is de enige die een sterke organisatie en geld heeft vwb. de oppositie en zal ook de enige zijn die effectief kan optreden in de aanloop naar verkiezingen.
Het is pas westerse arrogantie om te denken dat je maar 'vrijheid' hoeft te roepen en alles komt goed.
In tijden van recessie is het eerder regel dan uitzondering dat extreme partijen veel stemmen krijgen. Wat ons anders maakt dan Egypte is dat we wel in luxe leven en weinig corruptie kennen, en daarom zal een partij als de PVV nooit echt de macht grijpen.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 10:07 schreef ethiraseth het volgende:
wij hebben de PVV heel veel macht gegeven.
Verschil is dat we de democratie door de strot van de Afghanen en Irakezen hebben geramd. In het geval van Egypte zijn de mensen zelf in opstand gekomen.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 10:11 schreef gelly het volgende:
[..]
Dat dus. Mensen zijn snel geneigd te denken dat de inwoners van dat soort landen op eenzelfde sociale peil te staan als hier. Het grootste deel van de bevolking daar is arm en ongeletterd. Democratie is een luxegoed, dat komt pas als je werk en te eten hebt.
Dezelfde fout is in Irak en Afghanistan gemaakt.
Democratie is alleen relevant als de rest op orde is. En dat is in dit geval niet het geval.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 10:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Verschil is dat we de democratie door de strot van de Afghanen en Irakezen hebben geramd. In het geval van Egypte zijn de mensen zelf in opstand gekomen.
Uiteraard, maar wil je verandering bewerkstelligen, dan zal je ergens moeten beginnen. Mubarak laten zitten en hem vervolgens zijn zoon aan laten stellen, heeft ook weinig zin.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 10:23 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Democratie is alleen relevant als de rest op orde is. En dat is in dit geval niet het geval.
Mubarak' tijd is op, dat is evident maar laten we niet vergeten dat hetzelfde volk hem tot voor kort op handen droeg omdat hij Egypte uit de problemen die de meeste landen in de regio overspoelden had weten te houden.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 10:13 schreef KoosVogels het volgende:
Je kunt ook een figuur als Mubarak aan het roer laten. Maar dat is slechts uitstel van executie. gevolg is dat een MB alleen nog maar machtiger wordt met het risico dat zij binnen een jaar vijf de steun geniet van de overgrote meerderheid van de bevolking.
Dat viel vies tegen. Mubarak was lang niet zo geliefd als jij doet overkomen. Integendeel.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 10:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mubarak' tijd is op, dat is evident maar laten we niet vergeten dat hetzelfde volk hem tot voor kort op handen droeg omdat hij Egypte uit de problemen die de meeste landen in de regio overspoelden had weten te houden.
Man is zeer intelligent volgens mij. Zeer kundig bovendien. En geniet het hoogste vertrouwen in de ministersploeg.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 10:35 schreef Zeeland het volgende:
Jan Kees de Jager geeft maandag een lezing bij ons op school.![]()
Zullen we eens kijken of het echt een dommertje is.
Edit: verkeerde topic.
Ok, daar neem ik jouw woord voor, ik heb het op diverse plaatsen in achtergrond stukken gelezen maar ik accepteer dat jij meer inside kennis hebt.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 10:37 schreef KoosVogels het volgende:
Dat viel vies tegen. Mubarak was lang niet zo geliefd als jij doet overkomen. Integendeel.
Ja, jij zal zeggen dat hij niet goed is als CDA'er zijndequote:Op vrijdag 4 februari 2011 10:41 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Man is zeer intelligent volgens mij. Zeer kundig bovendien. En geniet het hoogste vertrouwen in de ministersploeg.
Ik kan natuurlijk niet spreken namens de gehele Egyptische bevolking, maar ik weet dat in bepaalde delen van het land al langere tijd flink werd gehaat. Tegelijkertijd werd hij door ondernemers natuurlijk op handen gedragen. Hij heeft de toeristische sector een boost gegeven. Enerzijds door de bouw van Sharm el Sheikh (eerste stenen werden gelegd door Israel, afgemaakt door Egypte), en aan de andere kant door het terrorisme de kop in te drukkenquote:Op vrijdag 4 februari 2011 10:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ok, daar neem ik jouw woord voor, ik heb het op diverse plaatsen in achtergrond stukken gelezen maar ik accepteer dat jij meer inside kennis hebt.
Het is erg lang geleden dat ik CDA stemde. Ik ben objectief.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 10:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, jij zal zeggen dat hij niet goed is als CDA'er zijnde
Uh huh....ik heb gehoord dat jij een gesigneerde foto van JPB op je nachkastje hebt staanquote:Op vrijdag 4 februari 2011 10:55 schreef EchtGaaf het volgende:
Het is erg lang geleden dat ik CDA stemde. Ik ben objectief.
Van wie heb je dat gehoord?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 10:57 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Uh huh....ik heb gehoord dat jij een gesigneerde foto van JPB op je nachkastje hebt staan
Wie zegt dat jij een gentleman bent?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 11:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
A gentleman does not kiss and tell
Nederland en Duitsland, de nieuwe asmogendheden.quote:Het beleid van de sterke EU-landen, zoals Duitsland, Finland en Nederland, moet inspirerend werken voor de andere lidstaten. Hun hoge standaard moet maatgevend zijn. Alle EU-landen moeten ervoor zorgen dat ze hun financiën op orde hebben door te werken met betrouwbare meerjarenramingen en onafhankelijke planbureaus. Op die manier creëer je economische groei en banen.
Premier Mark Rutte heeft dat vrijdag gezegd voor aanvang van een EU-top in Brussel. De Duitse bondskanselier Angela Merkel gaat daar voorstellen doen om de economische samenwerking tussen de EU-landen te verbeteren en lidstaten die er een janboel van maken harder aan te pakken.
Rutte zei vertrouwen te hebben in de plannen van Merkel. Volgens hem zijn Duitsland en Nederland natuurlijke partners op het vlak van economisch beleid. 'Er is een hele sterke as Den Haag-Berlijn.'
4 keer zoveel posts, 2 keer zoveel notes. Die verhouding is wel aardig toch?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 11:38 schreef ethiraseth het volgende:
Waarom heeft du_ke er 2x zoveel als ik?
quote:Tweede Iran
Hoe groot is de kans op een 'tweede Iran' - juist als gevolg van het feit dat westerse gezindheid in deze landen door de prowesterse dictaturen besmet is geraakt, en de seculiere oppositie met kortzichtige westerse goedkeuring jarenlang is onderdrukt, zodat de onvrede wel moest uitwijken naar de moskee? En hoe groot is de kans op een tweede zwaar bewapend Iran - juist als gevolg van het volproppen van het dictatoriale Egypte met westerse wapens zolang dat nog bondgenoot was, precies zoals voor 1979 gebeurde met de bevriende sjah?
De huidige regionale grootmacht Iran is immers ook vergaand het resultaat van Amerikaanse politiek, behalve van wapenexport ook van het opruimen van Teherans aartsvijanden in Irak en Afghanistan. Wordt Egypte dan, na de tegen de sovjets bewapende Taliban, het derde Monster van Frankenstein dat de Amerikanen straks zelf blijken te hebben geschapen?
Het punt is dat, naarmate het Westen uit angst voor zulk moslimfundamentalisme langer wacht om de legitieme vrijheidsaspiraties van de Egyptenaren te erkennen, en het dus om die reden weer voor een winnende Mubarak zou kiezen, de kans toeneemt dat Egyptenaren bij een - op een gegeven moment vermoedelijk toch wel weer onvermijdelijke - volgende volksopstand hun heil nog meer bij zulke antiwesterse fundamentalisten gaan zoeken, omdat het westerse seculiere alternatief, als gevolg van de 'veilige keuze' van het Westen voor de prowesterse tyrannie-die-men-kent, nog verder aan aantrekkingskracht heeft ingeboet.
Hele artikel
Het Suez is gewoon te belangrijk om te riskeren aan een groep verongelijkte mensen die democratie en "Weg Moebarak" schreeuwen en wellicht het Broederschap in het zadel helpen.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:33 schreef KoosVogels het volgende:
Thomas von der Dunk is het met mij eens inzake Egypte(ik schreef iets soortgelijks op de vorige pagina)
[..]
En jij denkt dat het steunen van een dictoriaal regime met als gevolg dat de bevolking alleen maar meer in de armen van moslimfundi's wordt gedreven, verstandig is? Hopeloos korte termijn-denken.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:38 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Het Suez is gewoon te belangrijk om te riskeren aan een groep verongelijkte mensen die democratie en "Weg Moebarak" schreeuwen en wellicht het Broederschap in het zadel helpen.
Niet als je het eeuwig volhoudt. Kan makkelijk zolang je het leger en politie maar goed betaald.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En jij denkt dat het steunen van een dictoriaal regime met als gevolg dat de bevolking alleen maar meer in de armen van moslimfundi's wordt gedreven, verstandig is? Hopeloos korte termijn-denken.
Niemand steunt Moebarak, het is gewoon te(!) riskant om tijdens deze chaos hem uit het zadel te werpen en dan maar te kijken wat er gebeurd. Dat heeft Rutte ook al aangegeven in een interview gisteren, hij legde het perfect uit m.i.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En jij denkt dat het steunen van een dictoriaal regime met als gevolg dat de bevolking alleen maar meer in de armen van moslimfundi's wordt gedreven, verstandig is? Hopeloos korte termijn-denken.
Erik, je bent een beste vent, maar ik kots echt op een dergelijke houding.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:40 schreef eriksd het volgende:
[..]
Niet als je het eeuwig volhoudt. Kan makkelijk zolang je het leger en politie maar goed betaald.
Nee, het is slecht voor Westerse belangen als hij uit zijn positie wordt gehaald. Dát is wat Rutte bedoelde, maar niet mag zeggen.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:41 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Niemand steunt Moebarak, het is gewoon te(!) riskant om tijdens deze chaos hem uit het zadel te werpen en dan maar te kijken wat er gebeurd. Dat heeft Rutte ook al aangegeven in een interview gisteren, hij legde het perfect uit m.i.
Het westen heeft die smerige, zelfverrijkende klootzak dertig jaar lang gesteund. En vervolgens een domme, verbaasde kop trekken wanneer blijkt dat een Moslim Broederschap aan populariteit wint.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:41 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Niemand steunt Moebarak, het is gewoon te(!) riskant om tijdens deze chaos hem uit het zadel te werpen en dan maar te kijken wat er gebeurd. Dat heeft Rutte ook al aangegeven in een interview gisteren, hij legde het perfect uit m.i.
Details, details. We lezen allemaal tussen de regels door, en hij heeft evengoed nog gelijk.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:44 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Nee, het is slecht voor Westerse belangen als hij uit zijn positie wordt gehaald. Dát is wat Rutte bedoelde, maar niet mag zeggen.
Het is ook een wanstaltig idee en ik zou ook liever zien dat men daar gewoon een modern systeem hanteert, maar stellen dat je op den duur er niet aan ontkomt zie ik niet gebeuren.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Erik, je bent een beste vent, maar ik kots echt op een dergelijke houding.
Geen domme verbaasde kop, het kon het Westen gewoon geen reet schelen, en nog steeds niet. Getuige de woede over het aanvallen van Westerse journalisten, en de totale afwezigheid van veroordeling van het geweld tegenover Egyptische burgers.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het westen heeft die smerige, zelfverrijkende klootzak dertig jaar lang gesteund. En vervolgens een domme, verbaasde kop trekken wanneer blijkt dat een Moslim Broederschap aan populariteit wint.
Klopt, en dat is nou precies wat ik haat onze leiders. Die stuitende schijnheilige houding. Maar goed, het bewind van het westen loopt op zn eind, dus wij komen er nog wel achter.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:46 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Geen domme verbaasde kop, het kon het Westen gewoon geen reet schelen, en nog steeds niet. Getuige de woede over het aanvallen van Westerse journalisten, en de totale afwezigheid van veroordeling van het geweld tegenover Egyptische burgers.
Het moest eerst regenen voordat de zon gaat schijnen.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:46 schreef eriksd het volgende:
[..]
Het is ook een wanstaltig idee en ik zou ook liever zien dat men daar gewoon een modern systeem hanteert, maar stellen dat je op den duur er niet aan ontkomt zie ik niet gebeuren.
Dus het heeft absoluut niet mijn voorkeur.
Proest, ik zie de PvdA'ers uit Schubbekutteveen al rellen op het Museumplein inderdaad.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Klopt, en dat is nou precies wat ik haat onze leiders. Die stuitende schijnheilige houding. Maar goed, het bewind van het westen loopt op zn eind, dus wij komen er nog wel achter.
Dat is zo. Ach, laat ik er maar open over zijn; ik ben er nooit geweest, weet niets van de bevolking, dus heb geen idee wat wijsheid is in deze.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het moest eerst regenen voordat de zon gaat schijnen.
Er is wel degelijk sprake van een schijnheilige houding. Irak moest bijvoorbeeld worden aangepakt. In eerste instantie onder het mom dat het land een bedreiging vormde voor het westen. Toen later bleek dat Irak geen enkel gevaar vormde, werd gezegd dat het westen democratie naar Irak wilde brengen. Iran is hetzelfde liedje. Maar nu de bevolking zelf om democratie vraagt, geeft het westen niet thuis.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:50 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Proest, ik zie de PvdA'ers uit Schubbekutteveen al rellen op het Museumplein inderdaad.
Bovendien is er niks schijnheiligs aan onze leiders, niemand ontkent dat 't ze geen moer kan schelen, ze zeggen 't gewoon niet. Ze denken alleen aan de stabiliteit en het Suez, klaar. Meer zou 't ze ook niet moeten interesseren, want het is ons land niet.
Vraag jezelf eens af hoeveel belang wij hebben bij een regime-change van Egypte dan, en daar heb je meteen je antwoord. We hebben nu zekerheid, bondgenootschap, stabiliteit en een uitvalsbasis, straks wellicht een stelletje rellende haatbaarden.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er is wel degelijk sprake van een schijnheilige houding. Irak moest bijvoorbeeld worden aangepakt. In eerste instantie onder het mom dat het land een bedreiging vormde voor het westen. Toen later bleek dat Irak geen enkel gevaar vormde, werd gezegd dat het westen democratie naar Irak wilde brengen. Iran is hetzelfde liedje. Maar nu de bevolking zelf om democratie vraagt, geeft het westen niet thuis.
Gelukkig bemoeit het westen zich wel degelijk met de kwestie Egypte. Obama heeft bijvoorbeeld herhaaldelijk aangedrongen op het aftreden van Mubarak. Ik hekel vooral de houding van bepaalde lieden in het publieke debat die voorafgaand aan de Irak-oorlog stonden te schreeuwen om interventie, maar nu zwijgen als het graf. Dat terwijl ik militaire interventie nooit beschouw als een oplossing.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:59 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Vraag jezelf eens af hoeveel belang wij hebben bij een regime-change van Egypte dan, en daar heb je meteen je antwoord. We hebben nu zekerheid, bondgenootschap, stabiliteit en een uitvalsbasis, straks wellicht een stelletje rellende haatbaarden.
Goh, vreemd dat het Westen zich niet actief bemoeit met de "democratisering".
Obama is dan ook een kneusje.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 13:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Gelukkig bemoeit het westen zich wel degelijk met de kwestie Egypte. Obama heeft bijvoorbeeld herhaaldelijk aangedrongen op het aftreden van Mubarak. Ik hekel vooral de houding van bepaalde lieden in het publieke debat die voorafgaand aan de Irak-oorlog stonden te schreeuwen om interventie, maar nu zwijgen als het graf. Dat terwijl ik militaire interventie nooit beschouw als een oplossing.
Nogmaals, jouw houding en die wordt vooral gedeeld door rechtsen gaan gebukt onder korte termijndenken. Mubarak steunen heeft een positief effect op de korte termijn, terwijl het steunen van de oppositie in de eerste instantie mogelijk slecht uitpakt, maar op de lange termijn absoluut in ons voordeel werkt.
Obama is dan ook man met visie, anders dan die bekrompen neo-con die jij als UI hebt. Als het westen deze kwestie slim benadert zijn we straks niet alleen bevriend met de leider, maar ook met de bevolking van Egypte. En ik weet het, dat zegt jou niks. Maar mij wel. Bovendien hoop ik dat onze leiders werken aan een wereld waar het beter toeven is voor iedereen en niet enkel voor een select gezelschap.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 13:07 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Obama is dan ook een kneusje.
Buiten dat, Europese leiders en de ministers van Buitenlandse Zaken stonden moord en brand te schreeuwen over de bedreiging tegenover haar staatsburgers. Verder hebben ze nog niet 1 gezamenlijke vergadering gehad over het tot stand brengen van een Europese "mening". Egypte en de crisis komt ons slecht uit, en de verschuiving van een stabiel regime naar een zooitje Islamitische extremisten komt aardig dichtbij, en dat is onwenselijk.
Obama wil gewoon de regio weer eens in de kont kruipen, daar is hij al 2 jaar mee bezig.
Ik ook, morgen verhuis ik naar LaLa-land.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 13:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Obama is dan ook man met visie, anders dan die bekrompen neo-con die jij als UI hebt. Als het westen deze kwestie slim benadert zijn we straks niet alleen bevriend met de leider, maar ook met de bevolking van Egypte. En ik weet het, dat zegt jou niks. Maar mij wel. Bovendien hoop ik dat onze leiders werken aan een wereld waar het beter toeven is voor iedereen en niet enkel voor een select gezelschap.
Ik dacht dat je daar, iig geestelijk, al geruime tijd verbleefquote:Op vrijdag 4 februari 2011 13:11 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik ook, morgen verhuis ik naar LaLa-land.
quote:Kosten
Aanschafprijs................................................0,2
Jaarlijkse vaste kosten..............................1
Brandstofkosten per km............................. 6000
Reparatiekosten per jaar............................1
(betrouwbaarheid)
Herverkoopwaarde na 5 jaar........................-0,2
Milieu
Brandstofverbruik...........................................
Fijnstof.........................................................
Anders, zoals hergebruik................................
Anders
Kleur.............................................................
Grootte.........................................................
Comfort.........................................................
Veiligheid.......................................................
quote:Op vrijdag 4 februari 2011 14:55 schreef du_ke het volgende:
[..]
Weet je wat jouw eerste note was?
[Deel 1491] Als hij maar geen raadpensionaris wordt
Jij bent vervelend braafquote:
Ja maar ik kan de rest maar niet omvormen naar medeburgers.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 13:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik dacht dat je daar, iig geestelijk, al geruime tijd verbleef
I'll never turn to the dark side.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 15:21 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja maar ik kan de rest maar niet omvormen naar medeburgers.
quote:
Give in to your emotions!quote:Op vrijdag 4 februari 2011 15:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
I'll never turn to the dark side.
Ik kan vrijwel de hele dialoog tussen Darth Vader en Luke hier posten, maar dat zal ik jullie besparenquote:
Nee. Drie.quote:
Geheel niet waar, in de Telegraaf was er een hondje die een tumor bij een oude man had ontdekt!quote:Op vrijdag 4 februari 2011 15:34 schreef EchtGaaf het volgende:
Och ja, er is alleen maar nieuws uit Egypte
Secretaresses van tegenwoordig zijn ook niet meer wat ze geweest zijn.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 15:42 schreef betyar het volgende:
![]()
![]()
Operatie een week uitgesteld, ze hadden de verkeerde week gepland, de week dat de arts geen operaties uitvoert, maar consults![]()
![]()
Klote.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 15:42 schreef betyar het volgende:
![]()
![]()
Operatie een week uitgesteld, ze hadden de verkeerde week gepland, de week dat de arts geen operaties uitvoert, maar consults![]()
![]()
Ja mooi is dat. Ik hou van hondenquote:Op vrijdag 4 februari 2011 15:38 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Geheel niet waar, in de Telegraaf was er een hondje die een tumor bij een oude man had ontdekt!
Waar moet hij klaarheid over geven?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:16 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik wil dat Duke even klaarheid geeft
Dat vraag ik me ook afquote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:20 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Waar moet hij klaarheid over geven?
Klaarheid?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:16 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik wil dat Duke even klaarheid geeft
Over het aantal notes wat jij hebt.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:20 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Waar moet hij klaarheid over geven?
Laten we het hopen, want dan gebeurt er de rest van het jaar geen overdreven heftige shitquote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:33 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik ga dadelijk lekker naar het nieuw kijken. Alleen over Egypte.
En na Egypte krijgen we Marokko en Algerije.
Het jaarnieuws wordt waarschijnlijk de volksopstanden in het MO.
Ik hoop het niet.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Laten we het hopen, want dan gebeurt er de rest van het jaar geen overdreven heftige shit
Misschien valt het kabinet. Dat is interessant en nog leuk ookquote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:42 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik hoop het niet.![]()
Saaaaaaiiiiiii
Gaat echt niet gebeuren. Dit kabinet zit 4.5 jaar gewoon de rit uit.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Misschien valt het kabinet. Dat is interessant en nog leuk ook
Lijkt me stug.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:54 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Gaat echt niet gebeuren. Dit kabinet zit 4.5 jaar gewoon de rit uit.
Niet-westerse mensen die belangrijk zijn?! Oh nee mijn wereldbeeld!quote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:33 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik ga dadelijk lekker naar het nieuw kijken. Alleen over Egypte.
En na Egypte krijgen we Marokko en Algerije.
Het jaarnieuws wordt waarschijnlijk de volksopstanden in het MO.
Onthou mij maar. Dit kabinet zit de rit uitquote:
Nou nee, het gaat er mij om dat het nieuws straks niet alleen maar over het MO gaat....quote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:56 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Niet-westerse mensen die belangrijk zijn?! Oh nee mijn wereldbeeld!
Alsof er verder wat belangrijks aan de hand is.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:58 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nou nee, het gaat er mij om dat het nieuws straks niet alleen maar over het MO gaat....
Als eerste sinds Paars-1? Geloof er niets van.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:57 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Onthou mij maar. Dit kabinet zit de rit uit![]()
Tja jij bent PVV-liefhebber dus dan snap ik dat welquote:En ik hoop het maar ergens, want 1000 x liever dit kabinet dan een gedrocht met GL of D66
Er is nog maar weinig noemenswaardig fout gegaan.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:04 schreef du_ke het volgende:
[..]
Als eerste sinds Paars-1? Geloof er niets van.
Daarvoor gaat er in de eerste maanden al teveel fout.
Ik heb niks met liberalisme.quote:Tja jij bent PVV-liefhebber dus dan snap ik dat wel.
Mijn LaLa-Land, wat doe je!quote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Misschien valt het kabinet. Dat is interessant en nog leuk ook
Liberalisme is het beste wat ons is overkomen man.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:06 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Er is nog maar weinig noemenswaardig fout gegaan.
[..]
Ik heb niks met liberalisme.
Ze hebben nog niks gedaan en er was toch al veel gedoe. Leers heeft het zwaar want hij kan het zowel in de ogen van Wilders als die van de oppositie nooit goed doen. Rosenthal blijkt te licht voor zijn functie. Rutte leverde bij het eerste lastige dossier alles uit aan de oppositie.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:06 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Er is nog maar weinig noemenswaardig fout gegaan.
[..]
Dat weet ik.quote:Ik heb niks met liberalisme.
Eindelijk je PVV-periode achter je gelaten?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:14 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Liberalisme is het beste wat ons is overkomen man.
Nee hoor, alhoewel ik wel op de VVD ga stemmen. De PVV is mij te pro verzorgingsstaat, die moet juist inkrimpen. Daarbij lijkt de PVV onderhand wel een 50 plus partij, niets constructiefs dus voor een 18 jarige jongeman.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:20 schreef du_ke het volgende:
[..]
Eindelijk je PVV-periode achter je gelaten?
Wat is liefdevoller dan dat. Gelukkig dat je het iets doet.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:18 schreef phpmystyle het volgende:
Ik was vandaag met zo'n jongen in discussie vandaag, wij hadden het geloof en wat daar mee samenhangt, uiteindelijk kwam het zover tot ie mij vroeg als ik bekeerd wilde worden
Al heeft mij dat wel van m'n apropo gebracht omdat hij het echt meende
Laat ik het zo zeggen: Het zet je wel aan het denkenquote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:22 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Wat is liefdevoller dan dat. Gelukkig dat je het iets doet.
Ze zijn nog maar net begonnen, dus wat verwacht je? En natuurlijk hebben sommigen het even lastig bij het vinden van evenwicht. Leers gaat het gewoon redden. Rosenthal lijkt mij inderdaad te licht, maar de man is wel eerlijk en zelfkritisch. Hij leert en komt er wel.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:19 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ze hebben nog niks gedaan en er was toch al veel gedoe. Leers heeft het zwaar want hij kan het zowel in de ogen van Wilders als die van de oppositie nooit goed doen. Rosenthal blijkt te licht voor zijn functie. Rutte leverde bij het eerste lastige dossier alles uit aan de oppositie.
[..]
Ik vind het maar onzinnig om te gaan geloven in hetgeen wat de eerste beste relikneus je aansmeert.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:22 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Wat is liefdevoller dan dat. Gelukkig dat je het iets doet.
En mens wordt nooit dommer van nadenkenquote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:23 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen: Het zet je wel aan het denken
Ach als het aankomt op de babyboombelangen zit je bij de VVD net zo goed als bij de PVV hoor. Zijn toch beide echte 50+ clubs (net als PvdA en CDA overigens)quote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:21 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee hoor, alhoewel ik wel op de VVD ga stemmen. De PVV is mij te pro verzorgingsstaat, die moet juist inkrimpen. Daarbij lijkt de PVV onderhand wel een 50 plus partij, niets constructiefs dus voor een 18 jarige jongeman.
Dat hoeft ook niet bij de eerste de beste hoor.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:24 schreef Picchia het volgende:
[..]
Ik vind het maar onzinnig om te gaan geloven in hetgeen wat de eerste beste relikneus je aansmeert.
Ook al zijn ze net begonnen, een goed begin is het halve werk. Ze moeten zichzelf nog flink verbeteren willen ze die 4,5 jaar uitzitten.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:24 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ze zijn nog maar net begonnen, dus wat verwacht je? En natuurlijk hebben sommigen het even lastig bij het vinden van evenwicht. Leers gaat het gewoon redden. Rosenthal lijkt mij inderdaad te licht, maar de man is wel eerlijk en zelfkritisch. Hij leert en komt er wel.
Misschien dat je gelijkt hebt, alleen is de VVD wel het meest vooruitstrevende op rechts. Daarbij is denkt de VVD wel degelijk na over de toekomst.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:26 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ach als het aankomt op de babyboombelangen zit je bij de VVD net zo goed als bij de PVV hoor. Zijn toch beide echte 50+ clubs (net als PvdA en CDA overigens)
Die jongen bedoelde het oprecht goed, alleen is hij zo gelovig dat ie zelfs homoseksualiteit vreemd vindt. Of het fenomeen van niet naar de kerk gaan. Ik mag die jongen best hoor maar het zijn absoluut niet mijn opvattingen.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:24 schreef Picchia het volgende:
[..]
Ik vind het maar onzinnig om te gaan geloven in hetgeen wat de eerste beste relikneus je aansmeert.
Ja hoe die toekomst financieel zo veilig mogelijk is voor 50+'ers met een eigen huis en hun VUT-regeling in het vizier.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:27 schreef phpmystyle het volgende:
[..] Daarbij is denkt de VVD wel degelijk na over de toekomst.
De VVD is juist destructief, waarom moet de verzorgingsstaat inkrimpen? Stel jij krijgt kanker dan kunnen je ouders voor de kosten op draaien? Of je raakt werkloos of je kunt geen baan vinden, wat ga je dan doen? Het criminele pad op? De WW inkorten? En dan je eigen huis opvreten omdat je geen werk kan vinden? Mensen die kinderen hebben en een zware financiële tegenslag te verduren krijgen op straat gooien?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:21 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee hoor, alhoewel ik wel op de VVD ga stemmen. De PVV is mij te pro verzorgingsstaat, die moet juist inkrimpen. Daarbij lijkt de PVV onderhand wel een 50 plus partij, niets constructiefs dus voor een 18 jarige jongeman.
Yep.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:37 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik vind de PVV een geweldige partij als redder van de verzorgingsstaat. Want bij liberalen is het woord zo ongeveer een vloek geworden.
PVV is anti EU en voor een Joods-Christelijk samenleving. Gewoon Nederland zoals het was![]()
Willen we liever Amerikaanse toestanden?
Volgens mij is er geen partij zo'n hartstochtelijk voorstander van Amerikaanse toestanden als de PVVquote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:37 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik vind de PVV een geweldige partij als redder van de verzorgingsstaat. Want bij liberalen is het woord zo ongeveer een vloek geworden.
PVV is anti EU en voor een Joods-Christelijk samenleving. Gewoon Nederland zoals het was![]()
Ze doen het harstikke goed hoor. En Rutte doet het nog beter. Het is toch gewoon een sterk staaltje als je GL inpalmt voor zo'n missie?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:26 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ook al zijn ze net begonnen, een goed begin is het halve werk. Ze moeten zichzelf nog flink verbeteren willen ze die 4,5 jaar uitzitten.
Je bent niet op de hoogte van de realiteit. Verdiep je, dat bevrijdt je.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:33 schreef betyar het volgende:
[..]
De VVD is juist destructief, waarom moet de verzorgingsstaat inkrimpen? Stel jij krijgt kanker dan kunnen je ouders voor de kosten op draaien? Of je raakt werkloos of je kunt geen baan vinden, wat ga je dan doen? Het criminele pad op? De WW inkorten? En dan je eigen huis opvreten omdat je geen werk kan vinden? Mensen die kinderen hebben en een zware financiële tegenslag te verduren krijgen op straat gooien?
Ontslagrecht versoepeling, afschaffen minimum loon? En dan oudere werkloos thuis en de jongeren voor een schijtloon werken?
Mensen zoals jou moeten heel vlug naar het beloofde land Amerika emigreren en flink stemmen op de republikeinen. Maar ga niet hier dit land naar de sodemieter helpen zoals dat volk met zo'n belachelijke gedachtegoed Amerika naar de knoppen hebben geholpen. Of geloof jij nog in "The American Dream", "The selfmade man" ik zal je wakker maken voor 95% die erin geloofde is het een nachtmerrie geworden.
Nee, dat is de VVD. PVV is helemaal geen voorstander van het snijden in de sociale zekerheid.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:38 schreef du_ke het volgende:
[..]
Volgens mij is er geen partij zo'n hartstochtelijk voorstander van Amerikaanse toestanden als de PVV
Hij is ingepalmd door GL, hij heeft toegegeven aan al hun eisen.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:38 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ze doen het harstikke goed hoor. En Rutte doet het nog beter. Het is toch gewoon een sterk staaltje als je GL inpalmt voor zo'n missie?
Ja.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:37 schreef EchtGaaf het volgende:
Nee, ik zal eerlijk bekennen dat ik in realiteit aardig gematigd ben, maar alles met mate. We hebben een verzorgingsstaat die veel te groot is.quote:
Ojaquote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:40 schreef du_ke het volgende:
[..]
Hij is ingepalmd door GL, hij heeft toegegeven aan al hun eisen.
Of ik breek m'n been niet en lach je uit vanuit m'n Bentley voor de deur met m'n penthouse aan Columbus ave.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:43 schreef ethiraseth het volgende:
Ik kan niet wachten tot mensen als voorschrift of Mlg naar Amerika gaan, hun been breken en uit hun verzekering worden gezet omdat ze vergeten waren te melden dat ze ooit een verstandskies hebben laten trekken en daar een infectie aan overhielden. Oeps, opeens ben je failliet.
Zo op papier zou ik misschien gelijk hebben, hoewel de achterban van GL tegen de missie was. Maar in werkelijkheid stond het allang vast dat er een missie kwam, en daar heeft GL op de een of andere manier ook profijt van, maar daar komen we waarschijnlijk niet achter.quote:
Nee, hij heeft de ZEER NAÏEVE Jolanda Sap ingepalmd met een loze belofte over de praktisch aard van de missie (lees in de praktijk wordt het gewoon vechtenquote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:40 schreef du_ke het volgende:
[..]
Hij is ingepalmd door GL, hij heeft toegegeven aan al hun eisen.
Nee; als je gewoon alle moslims eruitgooit, heb je helemaal geen sociale zekerheid meer nodig.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:39 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nee, dat is de VVD. PVV is helemaal geen voorstander van het snijden in de sociale zekerheid.
Dat zijn nogal wat vooroordelen, maar slimme mensen zullen over het algemeen altijd wel een spaarrekening hebben, en desnoods valt er nog wel het een en ander te regelen met de banken, maar met links in de aanval zal dat ook niet meer zo makkelijk gaan.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:43 schreef ethiraseth het volgende:
Ik kan niet wachten tot mensen als voorschrift of Mlg naar Amerika gaan, hun been breken en uit hun verzekering worden gezet omdat ze vergeten waren te melden dat ze ooit een verstandskies hebben laten trekken en daar een infectie aan overhielden. Oeps, opeens ben je failliet.
Het is zo'n beetje de missie geworden die D66 en GL in hun motie gevraagd hadden en in hun verkiezingsprogramma staat. dan nog tegenstemmen zou wel hele opportunistische politiek zijn.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:44 schreef mlg het volgende:
[..]
Zo op papier zou ik misschien gelijk hebben, hoewel de achterban van GL tegen de missie was. Maar in werkelijkheid stond het allang vast dat er een missie kwam, en daar heeft GL op de een of andere manier ook profijt van, maar daar komen we waarschijnlijk niet achter.
De realiteit is dat men gevoed word door het kapitalisme, hebzucht en jaloezie zijn aan de orde van de dag, mijn buurman een 50inch tv? Dan ik een 52 inch tv, het liefst zetten ze de doos heel de week voor de deur. Dankzij het kapitalisme leven mensen met grote schulden, kopen alles op de pof het kan, mogelijk gemaakt door het kapitalisme. Bedrijven als kredietje.nl worden mogelijk gemaakt door het kapitalisme, wat nou bevrijding? Dankzij het kapitalisme leven we in een nog strakker regime dan in het extreem communisme, door het kapitalisme zit je gevangen in jezelf.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:39 schreef mlg het volgende:
[..]
Je bent niet op de hoogte van de realiteit. Verdiep je, dat bevrijdt je.
We zullen zienquote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:46 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nee, hij heeft de ZEER NAÏEVE Jolanda Sap ingepalmd met een loze belofte over de praktisch aard van de missie (lees in de praktijk wordt het gewoon vechten)
De PVV is niet minder wereldvreemd en ranzig maakbaarheidlievend dan GroenLinks hoor...quote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:46 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nee, hij heeft de ZEER NAÏEVE Jolanda Sap ingepalmd met een loze belofte over de praktisch aard van de missie (lees in de praktijk wordt het gewoon vechten)
De kans op verwonding in het openbaar vervoer is in ieder geval aardig minder dan.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:46 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee; als je gewoon alle moslims eruitgooit, heb je helemaal geen sociale zekerheid meer nodig.
PVV wil geen enkele - normaal gedragende - Moslim het land uitgooien. Hij wil er alleen gene Moslims meer bij.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:46 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee; als je gewoon alle moslims eruitgooit, heb je helemaal geen sociale zekerheid meer nodig.
Achteraf spreken is natuurlijk wat makkelijk, maar zeker GroenLinks zou zich toch moeten afvragen of ze een dergelijke motie wel hadden moeten indienen.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:47 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het is zo'n beetje de missie geworden die D66 en GL in hun motie gevraagd hadden en in hun verkiezingsprogramma staat. dan nog tegenstemmen zou wel hele opportunistische politiek zijn.
Ik heb het puur over deze missie. Als die zo uitgevoerd wordt als nu afgesproken is dat precies waar GL en D66 mee de verkiezingen in gingen en aanzienlijk minder vergaand dan wat VVD en CDA wouden.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:47 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Duke, jij bent toch niet zo mega-naïef als Sap mag ik hopen?
Dat is waar al zal dat afkomstig zijn van een streven naar internationale solidariteit wat er toch wel in zit bij hen.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:48 schreef Reya het volgende:
[..]
Achteraf spreken is natuurlijk wat makkelijk, maar zeker GroenLinks zou zich toch moeten afvragen of ze een dergelijke motie wel hadden moeten indienen.
En zo kan je als GL je hoofd lekker in het zand steken. Straks kunnen ze zeggen "wir haben es nicht gewußt" als het helemaal uit de hand is gelopenquote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:47 schreef du_ke het volgende:
[..]
We zullen zien. En op die manier kan je natuurlijk alles wegwuiven
Helemaal fout.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:47 schreef betyar het volgende:
[..]
De realiteit is dat men gevoed word door het kapitalisme, hebzucht en jaloezie zijn aan de orde van de dag, mijn buurman een 50inch tv ik dan een 52 inch tv, het liefst zetten ze de doos heel de week voor de deur. Dankzij het kapitalisme leven mensen met grote schulden, kopen alles op de pof het kan, mogelijk gemaakt door het kapitalisme. Bedrijven als kredietje.nl worden mogelijk gemaakt door het kapitalisme, wat nou bevrijding? Dankzij het kapitalisme leven we in een nog strakker regime dan in het extreem communisme, door het kapitalisme zit je gevangen in jezelf.
Ja. En nee, die van Nederland is echt niet te groot. Dat is een rechtse leugen om nog meer af te breken, tot er niks over is.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:46 schreef mlg het volgende:
[..]
Dat zijn nogal wat vooroordelen, maar slimme mensen zullen over het algemeen altijd wel een spaarrekening hebben, en desnoods valt er nog wel het een en ander te regelen met de banken, maar met links in de aanval zal dat ook niet meer zo makkelijk gaan.
Je hebt btw ook een post van mij gemist. Ben jij voor een verzorgingsstaat?
Het kapitalisme vergt wat verantwoordelijk. Althans, dat probeer je mij duidelijk te maken. Het kapitalisme biedt kansen, en waar je kansen aangrijpt, neem je ook risico's. Het is iets anders dan een staat waar de overheid je broek ophoudt, waar minstens zoveel over te zeggen valt.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:47 schreef betyar het volgende:
[..]
De realiteit is dat men gevoed word door het kapitalisme, hebzucht en jaloezie zijn aan de orde van de dag, mijn buurman een 50inch tv ik dan een 52 inch tv, het liefst zetten ze de doos heel de week voor de deur. Dankzij het kapitalisme leven mensen met grote schulden, kopen alles op de pof het kan, mogelijk gemaakt door het kapitalisme. Bedrijven als kredietje.nl worden mogelijk gemaakt door het kapitalisme, wat nou bevrijding? Dankzij het kapitalisme leven we in een nog strakker regime dan in het extreem communisme, door het kapitalisme zit je gevangen in jezelf.
Jij vindt selecteren op religie dus wel een goed plan?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:47 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
PVV wil geen enkele - normaal gedragende - Moslim het land uitgooien. Hij wil er alleen gene Moslims meer bij.
Ik neem aan dat ze heb kabinet zeer intensief op de vingers zullen kijken bij de uitvoering van deze missie. Interview met Sap gelezen in de Volkskrant vandaag?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:49 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
En zo kan je als GL je hoofd lekker in het zand steken. Straks kunnen ze zeggen "wir haben es nicht gewußt" als het helemaal uit de hand is gelopen
Bingo.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:50 schreef mlg het volgende:
[..]
Het kapitalisme vergt wat verantwoordelijk. Althans, dat probeer je mij duidelijk te maken. Het kapitalisme biedt kansen, en waar je kansen aangrijpt, neem je ook risico's. Het is iets anders dan een staat waar de overheid je broek ophoudt, waar minstens zoveel over te zeggen valt.
Allemaal theorie, duke. Dit gaat over mensenlevens. Mensen die hier ook familie hebben.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:48 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik heb het puur over deze missie. Als die zo uitgevoerd wordt als nu afgesproken is dat precies waar GL en D66 mee de verkiezingen in gingen en aanzienlijk minder vergaand dan wat VVD en CDA wouden.
Inderdaad. Discrimineren op religie is gewoon achterlijk.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:50 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Jij vindt selecteren op religie dus wel een goed plan?
Wacht maar, jij bent de volgende.
Religie moet je lekker voor jezelf houden, dus dat moet de overheid ook.
Je post nu wel erg simplistisch.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:51 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Allemaal theorie, duke. Dit gaat over mensenlevens. Mensen die hier ook familie hebben.
Er zijn soldaten te weinig daar. De opgeleide politiemensen worden straks gewoon als soldaat ingezet. Dat kan zelfs GL op 3 vingers natellen.
Het Amerikaanse zorgsysteem is echt geweldig, dat moeten we hier ook gaan invoeren ja.quote:Personal bankruptcies are typically filed under Chapter 7 or Chapter 13. Personal Chapter 11 bankruptcies are relatively rare. The American Journal of Medicine says over 3 out of 5 personal bankruptcies are due to medical debt.[47]
Nee, nog niet.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:50 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik neem aan dat ze heb kabinet zeer intensief op de vingers zullen kijken bij de uitvoering van deze missie. Interview met Sap gelezen in de Volkskrant vandaag?
Ik heb een aardig idee hoe het gaat. Er zijn nu wat compromissen gesloten, maar in werkelijkheid weten beide partijen waar ze aan toe zijn, en dat is niet wat jij in de media hoort. Zometeen draait het op een hele andere missie uit, en dat weet GL dondersgoed, maar hebben ongetwijfeld afgesproken dat zij niet de verantwoordelijkheid dragen. Je hebt daarom wel een punt, maar neemt niet weg dat hun achterban verschrikkelijk voor de gek gehouden wordt.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:48 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik heb het puur over deze missie. Als die zo uitgevoerd wordt als nu afgesproken is dat precies waar GL en D66 mee de verkiezingen in gingen en aanzienlijk minder vergaand dan wat VVD en CDA wouden.
Ze hebben daar natuurlijk al aardig wat contacten zitten.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:53 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nee, nog niet.
Stuurt GL waarnemers daarheen dan?
Dus jij ziet in Amerika alleen maar een zorgsysteem, hoe kortzichtig zeg.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:53 schreef ethiraseth het volgende:
Heh:
[..]
Het Amerikaanse zorgsysteem is echt geweldig, dat moeten we hier ook gaan invoeren ja.
En als het vechten wordt, wat gaat Sap dan doen? Rutte vragen of hij de troepen terug zal trekken?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:53 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ze hebben daar natuurlijk al aardig wat contacten zitten.
Hun achterban wist dat dit in het verkiezingsprogramma stond. Hoezo zijn ze dan voor de gek gehouden?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:53 schreef mlg het volgende:
[..]
Ik heb een aardig idee hoe het gaat. Er zijn nu wat compromissen gesloten, maar in werkelijkheid weten beide partijen waar ze aan toe zijn, en dat is niet wat jij in de media hoort. Zometeen draait het op een hele andere missie uit, en dat weet GL dondersgoed, maar hebben ongetwijfeld afgesproken dat zij niet de verantwoordelijkheid dragen. Je hebt daarom wel een punt, maar neemt niet weg dat hun achterban verschrikkelijk voor de gek gehouden wordt.
Een van de weinige punten waarop progressief links en progressief rechts elkaar vinden.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:52 schreef du_ke het volgende:
[..]
Inderdaad. Discrimineren op religie is gewoon achterlijk.
Overigens mogen alle voordelen voor gelovigen ook zo snel mogelijk opgeheven worden van mij.
Ja dat zal inderdaad gebeuren. En wanneer de steun van GL, CU en D66 wegvalt zal het zeer lastig worden de missie door te zetten.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:54 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
En als het vechten wordt, wat gaat Sap dan doen? Rutte vragen of hij de troepen terug zal trekken?
Haha.
Ik weet niet of dat wel zo achterlijk is. De mens verandert door religie, en gedragen zich toch wat anders dan ongelovigen. Dat er onderscheid wordt gemaakt door ongelovigen vind ik daarom helemaal niet onterecht.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:52 schreef du_ke het volgende:
[..]
Inderdaad. Discrimineren op religie is gewoon achterlijk.
Overigens mogen alle voordelen voor gelovigen ook zo snel mogelijk opgeheven worden van mij.
Het kapitalisme biedtquote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:49 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Helemaal fout.
Kapitalisme biedt over het grote algemeen groei, vooruitgang, welvaart en vrijheid van keuze.
Die keuze houdt dus ook in hoe en waaraan je je geld uitgeeft.
Je wordt als mens op je verantwoordelijkheden aangesproken en dat is alltijd beter dan het enige economische alternatief dat werd geboden; het kinderlijke, oneerlijke, geniepige communisme.
Religie probeert zich op te dringen aan anderen. Altijd, overal, hardnekkig, als een mix van een drugsverslaving en een uitzaaiende tumor.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:55 schreef mlg het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat wel zo achterlijk is. De mens verandert door religie, en gedragen zich toch wat anders dan ongelovigen. Dat er onderscheid wordt gemaakt door ongelovigen vind ik daarom helemaal niet onterecht.
Ik heb er niet echt veel vertrouwen in dat het de missie wordt zoals in de verkiezingsprogramma van GL staat. Hoewel Sap aardig overtuigend overkomt, heb ik het idee dat zij ook wel beter weet, maar uiteindelijk niet verantwoordelijk wordt gehouden.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:54 schreef du_ke het volgende:
[..]
Hun achterban wist dat dit in het verkiezingsprogramma stond. Hoezo zijn ze dan voor de gek gehouden?
Zouden ze niet meer voor de gek zijn gehouden wanneer GL de weg van de minste weerstand had gekozen en tegen deze missie had gestemd?
Keuzes gemaakt door politici zijn dan ook dom. Dat kan je een economisch systeem niet verwijten.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:57 schreef betyar het volgende:
[..]
Het kapitalisme biedt
Dat is te zien ja die groei, welke groei de afgelopen 3 jaar zijn we financieel tien jaar teruggezet. Behalve de kapitaalkrachtige, de grote bedrijven.
De komende jaren dienen we in te leveren omdat het kapitalisme toch zo goed vooruit gaat. Lul toch niet, het hele kapitalisme is een grote zeepbel gecreëerd door een hebzuchtige personen die mensen voor de gek houden en met fictief geld lopen te spelen.
Natuurlijk is ieder mens verantwoordelijk voor zijn daden, neem die dan ook..... te beginnen om de toch zo goede economische groei uit te betalen.
Ja, dat is bijvoorbeeld een kenmerk. Dat zie ik bij mijn grootouders bijvoorbeeld ook. Ik kan best begrijpen dat een samenleving op den duur de gelovigen en ongelovigen gaan scheiden van elkaar, wat dus leidt tot discriminatie.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:57 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Religie probeert zich op te dringen aan anderen. Altijd, overal, hardnekkig, als een mix van een drugsverslaving en een uitzaaiende tumor.
Laten wij alsjeblieft wat wijzer zijn zeg...
Wij komen er onderling wel uit vermoed ik.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:55 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Een van de weinige punten waarop progressief links en progressief rechts elkaar vinden.
Jullie gaan echter economisch uit van socialisme, wij van kapitalisme.
Dat de overheid mensen moet prikkelen om te gaan werken ben ik helemaal met je mee eens, dat doe je door de welvaart onder de werkende te verdelen en niet door mensen die al in de shit zitten nog dieper die gierput in te duwen en de hardwerkende man op het randje zet van die gierput.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:50 schreef mlg het volgende:
[..]
Het kapitalisme vergt wat verantwoordelijk. Althans, dat probeer je mij duidelijk te maken. Het kapitalisme biedt kansen, en waar je kansen aangrijpt, neem je ook risico's. Het is iets anders dan een staat waar de overheid je broek ophoudt, waar minstens zoveel over te zeggen valt.
Moreel gezien nog wel. Praktisch gezien alleen niet.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 19:00 schreef du_ke het volgende:
[..]
Wij komen er onderling wel uit vermoed ik.
In eerste instantie ben ik het er al niet mee eens dat de crisis volledig te verwijten valt aan de vrije markt, en ten tweede, wat zeik je? Jij hebt die hele crisis waarschijnlijk niet eens gemerkt. De mensen moesten een kleine stap terug doen, en dan hebben we het nog geen eens over een tientje per maand. Het kapitalisme heeft ook voor groei gezorgd, waardoor we er netto helemaal niet op achteruit zijn gegaan.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:57 schreef betyar het volgende:
[..]
Het kapitalisme biedt
Dat is te zien ja die groei, welke groei de afgelopen 3 jaar zijn we financieel tien jaar teruggezet. Behalve de kapitaalkrachtige, de grote bedrijven.
De komende jaren dienen we in te leveren omdat het kapitalisme toch zo goed vooruit gaat. Lul toch niet, het hele kapitalisme is een grote zeepbel gecreëerd door een hebzuchtige personen die mensen voor de gek houden en met fictief geld lopen te spelen.
Natuurlijk is ieder mens verantwoordelijk voor zijn daden, neem die dan ook..... te beginnen om de toch zo goede economische groei uit te betalen.
De kans bestaat natuurlijk wel dat het helemaal mis gaat. Ik ben persoonlijk ook niet zo voor een nieuwe missie in Afghanistan op dit moment. Maar ik zie voor GL gewoon dat ze een punt uit hun verkiezingsprogramma integraal hebben binnengehaald.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:57 schreef mlg het volgende:
[..]
Ik heb er niet echt veel vertrouwen in dat het de missie wordt zoals in de verkiezingsprogramma van GL staat. Hoewel Sap aardig overtuigend overkomt, heb ik het idee dat zij ook wel beter weet, maar uiteindelijk niet verantwoordelijk wordt gehouden.
Ja, de VVD heeft ook zijn zin. Boeit verder ook niet, ze hebben goede zaken gedaan.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 19:02 schreef du_ke het volgende:
[..]
De kans bestaat natuurlijk wel dat het helemaal mis gaat. Ik ben persoonlijk ook niet zo voor een nieuwe missie in Afghanistan op dit moment. Maar ik zie voor GL gewoon dat ze een punt uit hun verkiezingsprogramma integraal hebben binnengehaald.
Over deze punten: Schulden afbetalen en snel. Subsidies afkappen, Defensie inkrimpen en snijden in al die verschrikkelijke niets aan waarde bijdragende bureaucratie. En daarna een vlaktaks van 25%. Overheid moet kleiner, niet groter. moeten we er wel uit kunnen komen hoor. In die vlaktaks zie ik niet zoveel grote bezwaren.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 19:02 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Moreel gezien nog wel. Praktisch gezien alleen niet.
De VVD sta helemaal niet voor dit soort politiek, laats was mvr Schippers van Volksgezondheid in buitenhof waar zij betoogde dat zij er alles aan zal doen om het solidariteits principe in de zorg te laten zegevieren. Tenminste waar het kan. En allerlei doemscenario's uitstippelen met als dit en als dat is niet reëel. Een goede kleine en krachtige overheid helpt je altijd. Zelfs in Amerika onder Reagan en Bush.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:33 schreef betyar het volgende:
[..]
De VVD is juist destructief, waarom moet de verzorgingsstaat inkrimpen? Stel jij krijgt kanker dan kunnen je ouders voor de kosten op draaien? Of je raakt werkloos of je kunt geen baan vinden, wat ga je dan doen? Het criminele pad op? De WW inkorten? En dan je eigen huis opvreten omdat je geen werk kan vinden? Mensen die kinderen hebben en een zware financiële tegenslag te verduren krijgen op straat gooien?
Ontslagrecht versoepeling, afschaffen minimum loon? En dan oudere werkloos thuis en de jongeren voor een schijtloon werken?
Mensen zoals jou moeten heel vlug naar het beloofde land Amerika emigreren en flink stemmen op de republikeinen. Maar ga niet hier dit land naar de sodemieter helpen zoals dat volk met zo'n belachelijke gedachtegoed Amerika naar de knoppen hebben geholpen. Of geloof jij nog in "The American Dream", "The selfmade man" ik zal je wakker maken voor 95% die erin geloofde is het een nachtmerrie geworden.
Ik ben bang dat zo'n vlaktaks uiteindelijk tot veel meer subsidies leidt, terwijl die subsidies verderfelijker voor de economie zijn, dan de huidige hoge belastingen.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 19:04 schreef du_ke het volgende:
[..]
Over deze punten: Schulden afbetalen en snel. Subsidies afkappen, Defensie inkrimpen en snijden in al die verschrikkelijke niets aan waarde bijdragende bureaucratie. En daarna een vlaktaks van 25%. Overheid moet kleiner, niet groter. moeten we er wel uit kunnen komen hoor. In die vlaktaks zie ik niet zoveel grote bezwaren.
Ze zijn lief voor homo's en meer van dat soort onfundamentalistische zaken.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 19:05 schreef phpmystyle het volgende:
Eg, waarom zou je niet op de PVV stemmen?
Eeh man, we kunnen het nog eens worden. Zo links ben je ook weer niet.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 19:04 schreef du_ke het volgende:
[..]
Over deze punten: Schulden afbetalen en snel. Subsidies afkappen, Defensie inkrimpen en snijden in al die verschrikkelijke niets aan waarde bijdragende bureaucratie. En daarna een vlaktaks van 25%. Overheid moet kleiner, niet groter. moeten we er wel uit kunnen komen hoor. In die vlaktaks zie ik niet zoveel grote bezwaren.
Je weet wie Wilders rechterhand is?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 19:07 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ze zijn lief voor homo's en meer van dat soort onfundamentalistische zaken.
Er komt dan toch ook weer een compensatie voor degenen die weinig verdienen en vast nog wat meer regelingen. Dan kunnen we beter gaan zorgen dat de overheid minder uit gaat geven zodat ze de staatsschuld af kunnen gaan lossen.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 19:06 schreef mlg het volgende:
[..]
Ik ben bang dat zo'n vlaktaks uiteindelijk tot veel meer subsidies leidt, terwijl die subsidies verderfelijker voor de economie zijn, dan de huidige hoge belastingen.
Hankman Berman?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 19:08 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je weet wie Wilders rechterhand is?
Wat doe jij dan bij conservatieve clubjes als PVV of VVD?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 19:07 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Eeh man, we kunnen het nog eens worden. Zo links ben je ook weer niet.
Paul Belienquote:
Toch is de VVD wat betreft de economie veel liberaler dan D66.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 19:09 schreef du_ke het volgende:
[..]
Wat doe jij dan bij conservatieve clubjes als PVV of VVD?
Ik zei toch dat we er wel uit zouden komen?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 19:10 schreef El_Matador het volgende:
Een groot liberaal blok zou Nederland goed doen
Een beetje groen van GL, een beetje onderwijs van D66 en de VVD mag agentje en schatbewaardertje spelen.
Die clubjes willen ook een vlaktaks en snijden in het subsidie bos.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 19:09 schreef du_ke het volgende:
[..]
Wat doe jij dan bij conservatieve clubjes als PVV of VVD?
NEIN!quote:Op vrijdag 4 februari 2011 19:10 schreef El_Matador het volgende:
Een groot liberaal blok zou Nederland goed doen
Een beetje groen van GL, een beetje onderwijs van D66 en de VVD mag agentje en schatbewaardertje spelen.
Net betoogde je nog dat de PVV voor de verzorgingsstaat in de huidige vorm was en volgens mij doet de VVD alles om daar in mee te gaan.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 19:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Die clubjes willen ook een vlaktaks en snijden in het subsidie bos.
Schudl is uitgevonden door het kapitalisme, het word gevoed door het kapitalisme.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 19:00 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Keuzes gemaakt door politici zijn dan ook dom. Dat kan je een economisch systeem niet verwijten.
Schulden afbetalen en snel. Subsidies afkappen, Defensie inkrimpen en snijden in al die verschrikkelijke niets aan waarde bijdragende bureaucratie. En daarna een vlaktaks van 25%. Overheid moet kleiner, niet groter.
Dat verhaal over die vlaktaks en de subsidies staat los van de verzorgingsstaat, er kan een geweldig kabinet komen bestaande uit VVD en PVV, VVD op financiën en alles wat daarmee te maken heeft, PVV op immigratie en sociaal-culturele items. Ik wil een keihard conservatief-liberaal geluid in Nederland.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 19:13 schreef du_ke het volgende:
[..]
Net betoogde je nog dat de PVV voor de verzorgingsstaat in de huidige vorm was en volgens mij doet de VVD alles om daar in mee te gaan.
Salarissen in de top worden door de markt bepaald, niet door de overheid hoor.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 19:14 schreef betyar het volgende:
[..]
Schudl is uitgevonden door het kapitalisme, het word gevoed door het kapitalisme.
Subsidies afkappen? oké, maar dan ook alle belastingvoordeeltjes in de BV'tjes aanpakken de privé bescherming die ondernemers enigzins genieten door een BV afschaffen, failliet? Pech dan verkoop je je huis maar.
Defensie inkrimpen?Prima.
Snijden in de bureaucratie? Dat het van de rails word getrokken dient gestopt te worden.
Vlaktaks? Prima, kan gewoon maar dan wel een einde aan de absurde salarissen en bonussen van de "top".
Overheid kleiner? Prima.
quote:Op vrijdag 4 februari 2011 19:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat verhaal over die vlaktaks en de subsidies staat los van de verzorgingsstaat,
quote:er kan een geweldig kabinet komen bestaande uit VVD en PVV, VVD op financiën en alles wat daarmee te maken heeft, PVV op immigratie en sociaal-culturele items. Ik wil een keihard conservatief-liberaal geluid in Nederland.
Niet gemerkt? Nee joh, op de bouw is het druk, zoveel werk man je weet niet waar je moet beginnen.Lul toch niet man.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 19:02 schreef mlg het volgende:
[..]
In eerste instantie ben ik het er al niet mee eens dat de crisis volledig te verwijten valt aan de vrije markt, en ten tweede, wat zeik je? Jij hebt die hele crisis waarschijnlijk niet eens gemerkt. De mensen moesten een kleine stap terug doen, en dan hebben we het nog geen eens over een tientje per maand. Het kapitalisme heeft ook voor groei gezorgd, waardoor we er netto helemaal niet op achteruit zijn gegaan.
Ik kan best een paar tientjes missen om mijn steentje bij te dragen aan de crisis, ik ben er net zo schuldig aan als menig bankier.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 19:18 schreef betyar het volgende:
[..]
Niet gemerkt? Nee joh, op de bouw is het druk, zoveel werk man je weet niet waar je moet beginnen.Lul toch niet man.
Degenen die op de werkvloer staan voelen het juist keihard.
Een paar tientjes minder in de maand?? Jij woont nog thuis veilig bij paps en mams dat weet ik zeker.
Je begint een beetje populistisch te worden...quote:Op vrijdag 4 februari 2011 19:14 schreef betyar het volgende:
[..]
Schudl is uitgevonden door het kapitalisme, het word gevoed door het kapitalisme.
Subsidies afkappen? oké, maar dan ook alle belastingvoordeeltjes in de BV'tjes aanpakken de privé bescherming die ondernemers enigzins genieten door een BV afschaffen, failliet? Pech dan verkoop je je huis maar.
Defensie inkrimpen?Prima.
Snijden in de bureaucratie? Dat het van de rails word getrokken dient gestopt te worden.
Vlaktaks? Prima, kan gewoon maar dan wel een einde aan de absurde salarissen en bonussen van de "top".
Overheid kleiner? Prima.
Als de mensen zich handgemaakte meubels kunnen veroorloven zijn ze toch nog niet straatarm..quote:Op vrijdag 4 februari 2011 19:18 schreef betyar het volgende:
[..]
Niet gemerkt? Nee joh, op de bouw is het druk, zoveel werk man je weet niet waar je moet beginnen.Lul toch niet man.
Een paar tientjes minder in de maand?? Jij woont nog thuis veilig bij paps en mams dat weet ik zeker.
Hoeveel heb je ingeleverd?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 19:18 schreef betyar het volgende:
[..]
Omdat het een conservatief liberaal is.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 19:21 schreef phpmystyle het volgende:
Waarom zegt Berlusconi alleen maar domme dingen?
quote:Op vrijdag 4 februari 2011 19:20 schreef sigme het volgende:
[..]
Als de mensen zich handgemaakte meubels kunnen veroorloven zijn ze toch nog niet straatarm..
Dan is het ook niet zo gek dat je er meer op achteruit bent gegaan.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 19:22 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik vraag dan ook geen absurde bedragen.
Als dat zo was dan was hij geen premier.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 19:21 schreef phpmystyle het volgende:
Waarom zegt Berlusconi alleen maar domme dingen?
Maar hij gedraagt zich als een typisch linksmensch.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 19:22 schreef du_ke het volgende:
[..]
Omdat het een conservatief liberaal is.
quote:Op vrijdag 4 februari 2011 19:25 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Maar hij gedraagt zich als een typisch linksmensch.
Ja, maar dat wil ik niet bereiken door rijken te belasten, maar de plebs.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 19:25 schreef phpmystyle het volgende:
MLG, jij bent toch ook voor het verheffen van de arbeidersklasse?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |