Wie zegt dat jij een gentleman bent?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 11:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
A gentleman does not kiss and tell

Nederland en Duitsland, de nieuwe asmogendheden.quote:Het beleid van de sterke EU-landen, zoals Duitsland, Finland en Nederland, moet inspirerend werken voor de andere lidstaten. Hun hoge standaard moet maatgevend zijn. Alle EU-landen moeten ervoor zorgen dat ze hun financiën op orde hebben door te werken met betrouwbare meerjarenramingen en onafhankelijke planbureaus. Op die manier creëer je economische groei en banen.
Premier Mark Rutte heeft dat vrijdag gezegd voor aanvang van een EU-top in Brussel. De Duitse bondskanselier Angela Merkel gaat daar voorstellen doen om de economische samenwerking tussen de EU-landen te verbeteren en lidstaten die er een janboel van maken harder aan te pakken.
Rutte zei vertrouwen te hebben in de plannen van Merkel. Volgens hem zijn Duitsland en Nederland natuurlijke partners op het vlak van economisch beleid. 'Er is een hele sterke as Den Haag-Berlijn.'

4 keer zoveel posts, 2 keer zoveel notes. Die verhouding is wel aardig toch?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 11:38 schreef ethiraseth het volgende:
Waarom heeft du_ke er 2x zoveel als ik?

quote:Tweede Iran
Hoe groot is de kans op een 'tweede Iran' - juist als gevolg van het feit dat westerse gezindheid in deze landen door de prowesterse dictaturen besmet is geraakt, en de seculiere oppositie met kortzichtige westerse goedkeuring jarenlang is onderdrukt, zodat de onvrede wel moest uitwijken naar de moskee? En hoe groot is de kans op een tweede zwaar bewapend Iran - juist als gevolg van het volproppen van het dictatoriale Egypte met westerse wapens zolang dat nog bondgenoot was, precies zoals voor 1979 gebeurde met de bevriende sjah?
De huidige regionale grootmacht Iran is immers ook vergaand het resultaat van Amerikaanse politiek, behalve van wapenexport ook van het opruimen van Teherans aartsvijanden in Irak en Afghanistan. Wordt Egypte dan, na de tegen de sovjets bewapende Taliban, het derde Monster van Frankenstein dat de Amerikanen straks zelf blijken te hebben geschapen?
Het punt is dat, naarmate het Westen uit angst voor zulk moslimfundamentalisme langer wacht om de legitieme vrijheidsaspiraties van de Egyptenaren te erkennen, en het dus om die reden weer voor een winnende Mubarak zou kiezen, de kans toeneemt dat Egyptenaren bij een - op een gegeven moment vermoedelijk toch wel weer onvermijdelijke - volgende volksopstand hun heil nog meer bij zulke antiwesterse fundamentalisten gaan zoeken, omdat het westerse seculiere alternatief, als gevolg van de 'veilige keuze' van het Westen voor de prowesterse tyrannie-die-men-kent, nog verder aan aantrekkingskracht heeft ingeboet.
Hele artikel

Het Suez is gewoon te belangrijk om te riskeren aan een groep verongelijkte mensen die democratie en "Weg Moebarak" schreeuwen en wellicht het Broederschap in het zadel helpen.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:33 schreef KoosVogels het volgende:
Thomas von der Dunk is het met mij eens inzake Egypte(ik schreef iets soortgelijks op de vorige pagina)
[..]

En jij denkt dat het steunen van een dictoriaal regime met als gevolg dat de bevolking alleen maar meer in de armen van moslimfundi's wordt gedreven, verstandig is? Hopeloos korte termijn-denken.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:38 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Het Suez is gewoon te belangrijk om te riskeren aan een groep verongelijkte mensen die democratie en "Weg Moebarak" schreeuwen en wellicht het Broederschap in het zadel helpen.

Niet als je het eeuwig volhoudt. Kan makkelijk zolang je het leger en politie maar goed betaald.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En jij denkt dat het steunen van een dictoriaal regime met als gevolg dat de bevolking alleen maar meer in de armen van moslimfundi's wordt gedreven, verstandig is? Hopeloos korte termijn-denken.

Niemand steunt Moebarak, het is gewoon te(!) riskant om tijdens deze chaos hem uit het zadel te werpen en dan maar te kijken wat er gebeurd. Dat heeft Rutte ook al aangegeven in een interview gisteren, hij legde het perfect uit m.i.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En jij denkt dat het steunen van een dictoriaal regime met als gevolg dat de bevolking alleen maar meer in de armen van moslimfundi's wordt gedreven, verstandig is? Hopeloos korte termijn-denken.

Erik, je bent een beste vent, maar ik kots echt op een dergelijke houding.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:40 schreef eriksd het volgende:
[..]
Niet als je het eeuwig volhoudt. Kan makkelijk zolang je het leger en politie maar goed betaald.

Nee, het is slecht voor Westerse belangen als hij uit zijn positie wordt gehaald. Dát is wat Rutte bedoelde, maar niet mag zeggen.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:41 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Niemand steunt Moebarak, het is gewoon te(!) riskant om tijdens deze chaos hem uit het zadel te werpen en dan maar te kijken wat er gebeurd. Dat heeft Rutte ook al aangegeven in een interview gisteren, hij legde het perfect uit m.i.

Het westen heeft die smerige, zelfverrijkende klootzak dertig jaar lang gesteund. En vervolgens een domme, verbaasde kop trekken wanneer blijkt dat een Moslim Broederschap aan populariteit wint.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:41 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Niemand steunt Moebarak, het is gewoon te(!) riskant om tijdens deze chaos hem uit het zadel te werpen en dan maar te kijken wat er gebeurd. Dat heeft Rutte ook al aangegeven in een interview gisteren, hij legde het perfect uit m.i.

Details, details. We lezen allemaal tussen de regels door, en hij heeft evengoed nog gelijk.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:44 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Nee, het is slecht voor Westerse belangen als hij uit zijn positie wordt gehaald. Dát is wat Rutte bedoelde, maar niet mag zeggen.

Het is ook een wanstaltig idee en ik zou ook liever zien dat men daar gewoon een modern systeem hanteert, maar stellen dat je op den duur er niet aan ontkomt zie ik niet gebeuren.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Erik, je bent een beste vent, maar ik kots echt op een dergelijke houding.

Geen domme verbaasde kop, het kon het Westen gewoon geen reet schelen, en nog steeds niet. Getuige de woede over het aanvallen van Westerse journalisten, en de totale afwezigheid van veroordeling van het geweld tegenover Egyptische burgers.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het westen heeft die smerige, zelfverrijkende klootzak dertig jaar lang gesteund. En vervolgens een domme, verbaasde kop trekken wanneer blijkt dat een Moslim Broederschap aan populariteit wint.

Klopt, en dat is nou precies wat ik haat onze leiders. Die stuitende schijnheilige houding. Maar goed, het bewind van het westen loopt op zn eind, dus wij komen er nog wel achter.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:46 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Geen domme verbaasde kop, het kon het Westen gewoon geen reet schelen, en nog steeds niet. Getuige de woede over het aanvallen van Westerse journalisten, en de totale afwezigheid van veroordeling van het geweld tegenover Egyptische burgers.

Het moest eerst regenen voordat de zon gaat schijnen.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:46 schreef eriksd het volgende:
[..]
Het is ook een wanstaltig idee en ik zou ook liever zien dat men daar gewoon een modern systeem hanteert, maar stellen dat je op den duur er niet aan ontkomt zie ik niet gebeuren.
Dus het heeft absoluut niet mijn voorkeur.

Proest, ik zie de PvdA'ers uit Schubbekutteveen al rellen op het Museumplein inderdaad.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Klopt, en dat is nou precies wat ik haat onze leiders. Die stuitende schijnheilige houding. Maar goed, het bewind van het westen loopt op zn eind, dus wij komen er nog wel achter.

Dat is zo. Ach, laat ik er maar open over zijn; ik ben er nooit geweest, weet niets van de bevolking, dus heb geen idee wat wijsheid is in deze.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het moest eerst regenen voordat de zon gaat schijnen.

Er is wel degelijk sprake van een schijnheilige houding. Irak moest bijvoorbeeld worden aangepakt. In eerste instantie onder het mom dat het land een bedreiging vormde voor het westen. Toen later bleek dat Irak geen enkel gevaar vormde, werd gezegd dat het westen democratie naar Irak wilde brengen. Iran is hetzelfde liedje. Maar nu de bevolking zelf om democratie vraagt, geeft het westen niet thuis.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:50 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Proest, ik zie de PvdA'ers uit Schubbekutteveen al rellen op het Museumplein inderdaad.
Bovendien is er niks schijnheiligs aan onze leiders, niemand ontkent dat 't ze geen moer kan schelen, ze zeggen 't gewoon niet. Ze denken alleen aan de stabiliteit en het Suez, klaar. Meer zou 't ze ook niet moeten interesseren, want het is ons land niet.

Vraag jezelf eens af hoeveel belang wij hebben bij een regime-change van Egypte dan, en daar heb je meteen je antwoord. We hebben nu zekerheid, bondgenootschap, stabiliteit en een uitvalsbasis, straks wellicht een stelletje rellende haatbaarden.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er is wel degelijk sprake van een schijnheilige houding. Irak moest bijvoorbeeld worden aangepakt. In eerste instantie onder het mom dat het land een bedreiging vormde voor het westen. Toen later bleek dat Irak geen enkel gevaar vormde, werd gezegd dat het westen democratie naar Irak wilde brengen. Iran is hetzelfde liedje. Maar nu de bevolking zelf om democratie vraagt, geeft het westen niet thuis.

Gelukkig bemoeit het westen zich wel degelijk met de kwestie Egypte. Obama heeft bijvoorbeeld herhaaldelijk aangedrongen op het aftreden van Mubarak. Ik hekel vooral de houding van bepaalde lieden in het publieke debat die voorafgaand aan de Irak-oorlog stonden te schreeuwen om interventie, maar nu zwijgen als het graf. Dat terwijl ik militaire interventie nooit beschouw als een oplossing.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:59 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Vraag jezelf eens af hoeveel belang wij hebben bij een regime-change van Egypte dan, en daar heb je meteen je antwoord. We hebben nu zekerheid, bondgenootschap, stabiliteit en een uitvalsbasis, straks wellicht een stelletje rellende haatbaarden.
Goh, vreemd dat het Westen zich niet actief bemoeit met de "democratisering".

Obama is dan ook een kneusje.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 13:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Gelukkig bemoeit het westen zich wel degelijk met de kwestie Egypte. Obama heeft bijvoorbeeld herhaaldelijk aangedrongen op het aftreden van Mubarak. Ik hekel vooral de houding van bepaalde lieden in het publieke debat die voorafgaand aan de Irak-oorlog stonden te schreeuwen om interventie, maar nu zwijgen als het graf. Dat terwijl ik militaire interventie nooit beschouw als een oplossing.
Nogmaals, jouw houding en die wordt vooral gedeeld door rechtsen gaan gebukt onder korte termijndenken. Mubarak steunen heeft een positief effect op de korte termijn, terwijl het steunen van de oppositie in de eerste instantie mogelijk slecht uitpakt, maar op de lange termijn absoluut in ons voordeel werkt.

Obama is dan ook man met visie, anders dan die bekrompen neo-con die jij als UI hebt. Als het westen deze kwestie slim benadert zijn we straks niet alleen bevriend met de leider, maar ook met de bevolking van Egypte. En ik weet het, dat zegt jou niks. Maar mij wel. Bovendien hoop ik dat onze leiders werken aan een wereld waar het beter toeven is voor iedereen en niet enkel voor een select gezelschap.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 13:07 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Obama is dan ook een kneusje.
Buiten dat, Europese leiders en de ministers van Buitenlandse Zaken stonden moord en brand te schreeuwen over de bedreiging tegenover haar staatsburgers. Verder hebben ze nog niet 1 gezamenlijke vergadering gehad over het tot stand brengen van een Europese "mening". Egypte en de crisis komt ons slecht uit, en de verschuiving van een stabiel regime naar een zooitje Islamitische extremisten komt aardig dichtbij, en dat is onwenselijk.
Obama wil gewoon de regio weer eens in de kont kruipen, daar is hij al 2 jaar mee bezig.

Ik ook, morgen verhuis ik naar LaLa-land.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 13:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Obama is dan ook man met visie, anders dan die bekrompen neo-con die jij als UI hebt. Als het westen deze kwestie slim benadert zijn we straks niet alleen bevriend met de leider, maar ook met de bevolking van Egypte. En ik weet het, dat zegt jou niks. Maar mij wel. Bovendien hoop ik dat onze leiders werken aan een wereld waar het beter toeven is voor iedereen en niet enkel voor een select gezelschap.

Ik dacht dat je daar, iig geestelijk, al geruime tijd verbleefquote:Op vrijdag 4 februari 2011 13:11 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik ook, morgen verhuis ik naar LaLa-land.

quote:Kosten
Aanschafprijs................................................0,2
Jaarlijkse vaste kosten..............................1
Brandstofkosten per km............................. 6000
Reparatiekosten per jaar............................1
(betrouwbaarheid)
Herverkoopwaarde na 5 jaar........................-0,2
Milieu
Brandstofverbruik...........................................
Fijnstof.........................................................
Anders, zoals hergebruik................................
Anders
Kleur.............................................................
Grootte.........................................................
Comfort.........................................................
Veiligheid.......................................................

quote:Op vrijdag 4 februari 2011 14:55 schreef du_ke het volgende:
[..]
Weet je wat jouw eerste note was?
[Deel 1491] Als hij maar geen raadpensionaris wordt

Jij bent vervelend braafquote:

Ja maar ik kan de rest maar niet omvormen naar medeburgers.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 13:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik dacht dat je daar, iig geestelijk, al geruime tijd verbleef

I'll never turn to the dark side.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 15:21 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja maar ik kan de rest maar niet omvormen naar medeburgers.

quote:

Give in to your emotions!quote:Op vrijdag 4 februari 2011 15:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
I'll never turn to the dark side.

Ik kan vrijwel de hele dialoog tussen Darth Vader en Luke hier posten, maar dat zal ik jullie besparenquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |