Provinciesquote:Even wat aanvullingen wat betreft de stemwijzers:
Stemwijzer gaat gebruikt worden door:
- Zuid-Holland (inmiddels online)
- Utrecht, Zeeland en Flevoland (vanaf 1 feb)
- Noord-Brabant (vanaf 3 feb)
Kieskompas gaat gebruikt worden door:
Drenthe, Flevoland, Friesland, Gelderland, Groningen, Limburg, Noord-Brabant, Overijssel, Noord-Holland en Zuid-Holland (allen vanaf 2 feb)
Wiekiesjij gaat alleen gebruikt worden door Limburg en Zuid-Holland.
Dit zijn de definitieve deelnamelijsten, gezien de kosten hebben de meeste provincies besloten om te kiezen voor Stemwijzer óf voor Kieskompas, en niet voor beide.
Handige linksquote:De kandidatenlijsten voor de Statenverkiezingen zijn vastgesteld, en zijn voor alle provincies hier te downloaden:
http://www.kiesraad.nl/nl(...)n_bekendgemaakt.html
quote:'Statenverkiezingen zijn onrechtmatig'
GRONINGEN - De inwoners van Bonaire, Saba en Sint Eustatius wonen tegenwoordig wel in Nederland, maar hebben in tegenstelling tot andere Nederlanders geen indirect kiesrecht voor de Eerste Kamer via de verkiezingen voor de Provinciale Staten.
Daarmee zijn de Statenverkiezingen van 2 maart eigenlijk onrechtmatig. Dat schrijft de Groningse staatsrechtgeleerde Douwe Jan Elzinga woensdag in NRC Handelsblad. ''Pijnlijk'', vindt hij de situatie.
De mensen op Bonaire, Saba en Sint Eustatius wonen niet in een provincie en kunnen dus niet voor de Staten stemmen en dus ook geen invloed uitoefenen op de samenstelling van de Senaat.
Er is een grondwetswijziging nodig om genoemde eilandbewoners die invloed toch te geven, maar zo'n procedure duurt heel erg lang.
Geregeld
Binnenlandse Zaken erkent dat een en ander geregeld moet worden. ''De Nederlandse regering heeft bij hoog en bij laag beweerd dat de Nederlandse Grondwet geheel en in alle opzichten van toepassing is op de BES-burgers," aldus Elzinga.
"Dat is van belang, omdat Nederlandse instellingen waaronder de Eerste en de Tweede Kamer het leven en het lot van de nieuwe, Caribische medeburgers verregaand meebepalen."
Vaart
''Omdat de regering vaart in het proces wilde houden en ondanks allerlei waarschuwingen niet op een grondwetsherziening wilde wachten, kon het indirecte kiesrecht voor de Eerste Kamer niet worden verleend aan de BES-burgers."
"Deze uitsluiting is niet alleen in strijd met onze eigen grondwet, maar ook met het gelijkheidsbeginsel uit internationale verdragen'', klaagt de gezaghebbende geleerde.
Douwe Jan Elzinga is een meneer.quote:Op woensdag 26 januari 2011 20:10 schreef Holograph het volgende:
Ze heeft zeker een punt.
Het lijkt me overigens ook democratischer om de Senaat direct te kiezen, en niet indirect. Ik ga dadelijk stemmen op een partij voor de PS, terwijl ik dat eigenlijk niet wil, alleen vanwege de EK.
Remlof woont er hé.quote:Op woensdag 26 januari 2011 20:14 schreef KoosVogels het volgende:
PVV Gelderland staat tweede in de peilingen
Toch wel pijnlijk.quote:De PvdA en de SP eindigen op de derde en vierde plaats.
Ik houd van mijn Gelderlandquote:
Jij stemt ook elke keer ergens anders op, terwijl je eerst helemaal niet mocht stemmen?quote:Op woensdag 26 januari 2011 20:12 schreef phpmystyle het volgende:
VVD gestemd, maar het kan nog veranderen.
PVV Gld vindt de natuur onbelangrijk en vindt dat groenstroken zonodig plaats moeten maken voor nieuwe ontwikkelingen. Ik kan maar een respons bedenken op een dergelijk standpunt:quote:Op woensdag 26 januari 2011 20:25 schreef Holograph het volgende:
[..]
Ik ook, ik zie het dan ook als een verrijking.
Daar ben ik het dan ook niet mee eens met de PVV, maar ik moet de standpunten van de PVV Gelderland nog lezen.quote:Op woensdag 26 januari 2011 20:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
PVV Gld vindt de natuur onbelangrijk en vindt dat groenstroken zonodig plaats moeten maken voor nieuwe ontwikkelingen. Ik kan maar een respons bedenken op een dergelijk standpunt:
Sterf! Ik houd juist van dit gebied omdat het zo heerlijk groen is.
De VVD. Wie derde staat, weet ik eerlijk gezegd niet. Artikeltje staat in de krant van morgen en die heb ik nu niet voor mn neus.quote:Op woensdag 26 januari 2011 20:29 schreef Holograph het volgende:
[..]
Daar ben ik het dan ook niet mee eens met de PVV, maar ik moet de standpunten van de PVV Gelderland nog lezen.
Wie staat er eigenlijk eerste in de peilingen? Het CDA of de VVD?
Ik ben net 18 geworden, en bij de 2e kamer zou ik inderdaad PVV gestemd hebben. Maar nu vind ik oprecht dat er te weinig hervormd wordt at the moment, wellicht dat dit nog veranderd.quote:Op woensdag 26 januari 2011 20:26 schreef Holograph het volgende:
[..]
Jij stemt ook elke keer ergens anders op, terwijl je eerst helemaal niet mocht stemmen?
rare situatie inderdaad.quote:Op woensdag 26 januari 2011 20:15 schreef freako het volgende:
[..]
Douwe Jan Elzinga is een meneer..
Het was overigens kiezen uit twee kwaden. Wanneer de eilandsraden van de BES-eilanden wel stemrecht hadden gekregen voor de Eerste Kamer, was dat ook niet Grondwettelijk geweest.
Een precedent heeft het ook: Tot 1986 was Flevoland ook geen provincie, en hadden de inwoners van de Flevopolder ook geen invloed op de Eerste Kamer. Hetzelfde geldt nu nog voor de Nederlanders die in het buitenland wonen. Die kunnen wel stemmen voor de Tweede Kamer, maar niet voor Provinciale Staten (en dus de Eerste Kamer).
Dat is dus weer een goede reden om de leeftijdsgrens om te kunnen stemmen te verhogen. 23 jaar, eerder niet. En een IQ-test vooraf.quote:Op woensdag 26 januari 2011 20:33 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik ben net 18 geworden, en bij de 2e kamer zou ik inderdaad PVV gestemd hebben. Maar nu vind ik oprecht dat er te weinig hervormd wordt at the moment, wellicht dat dit nog veranderd.
Hoezo is de islam niet welkom? Het is toch algemeen bekend dat wij linksen onze uiterste best doen om Nederland om te vormen tot een islamitische heilstaat. Met een beetje geluk lopen alle vrouwen binnen een jaar of twintig met een hoofddoek en alle mannen in een jurk. Insha'Allah Voice-Over!quote:Op woensdag 26 januari 2011 21:37 schreef voice-over het volgende:
2 maart zal de definitieve afrekening van de PvdA worden. Het geluid van gans het Nederlandse volk dringt nog steeds niet door bij deze Nederlandhaters. Het ontzien en zalven van de allochtonen heeft zijn eindstation bereikt, het is meedoen en aanpassen. Wie daar anders over denkt moet in zijn eigen land blijven of elders asiel aanvragen. En van samenwerking met de PvdA is nooit sprake geweest, wel van dictaten. Zo heette de vorige regering op papier Balkenende 4, maar in de praktijk was dit Bos 1. Een partij die met de PvdA samenwerkt, graaft haar eigen graf. Zie momenteel het CDA. En dan die gekke Emile Roemer die maar op zijn knieën blijft vallen voor deze PvdA. De SP willen ze niet, maar de islam is van harte welkom. De SP'ers snappen het nog steeds niet.
Eens, sommige mensen zijn zelfs op hun 30e nog niet volwassen.quote:Op woensdag 26 januari 2011 21:41 schreef Hans_of_Grietje het volgende:
[..]
Dat is dus weer een goede reden om de leeftijdsgrens om te kunnen stemmen te verhogen. 23 jaar, eerder niet. En een IQ-test vooraf.
En er is net uitspraak gedaan door de Raad van State: het beroep is ongegrond, de SGP-lijst is geldig:quote:Op donderdag 27 januari 2011 17:09 schreef freako het volgende:
In de provincie Utrecht is er blijkbaar nog een beroep ingediend tegen de kandidatenlijst van de SGP, dit is vanochtend bij de Raad van State behandeld. Een vrouw uit Utrecht had bezwaar tegen het niet op de lijst plaatsen van vrouwen door de SGP.
Bron: Reformatorisch Dagbladquote:Rechter: Bezwaar tegen SGP-kandidatenlijst Utrecht ongegrond
27-01-2011 17:37 | Redactie politiek | reacties (0)
DEN HAAG De Raad van State heeft donderdag een beroepschrift tegen de vaststelling van de SGP-kandidatenlijst in de provincie Utrecht verworpen.
Daardoor kan de SGP met de ingediende kandidatenlijst, waarop overeenkomstig de beginselen van de partij alleen mannen staan, aan de provinciale statenverkiezingen van 2 maart deelnemen.
Biesaart, een gezondheidszorgjuriste uit Utrecht, had bij de afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State beroep ingesteld tegen het besluit van het hoofdstembureau van de provincie Utrecht om de SGP-kandidatenlijst goed te keuren. De juriste meent dat de SGP vrouwen discrimineert door hen uit te sluiten van de mogelijkheid om gekozen te worden.
De zaak werd vanmorgen door de Raad van State behandeld. Biesaart was daar zelf niet bij aanwezig. Wel waren er vertegenwoordigers van de Kiesraad, het hoofdstembureau van de provincie Utrecht en de SGP.
In de schriftelijke voorbereiding wees Biesaart naar de uitspraak van de Hoge Raad in april vorig jaar. Het hoogste rechtscollege stelde toen dat het uitsluiten van vrouwen op kieslijsten door de SGP in het politieke bestel onaanvaardbaar is. De Hoge Raad gaf de staat de opdracht passende maatregelen te nemen tegen de partij.
De vertegenwoordigers van de Kiesraad, het hoofdstembureau en de SGP stelden vanmorgen dat het hoofdstembureau conform de regels van de Kieswet heeft gehandeld.
quote:Daarnaast zal Kieskompas het 'Kieskompas in Beeld' aanbieden (vanaf 16 februari), waarbij de stellingen aan de hand van tekeningen en voorlezen ook begrijpelijk worden voor laaggeletterden en mensen met een verstandelijke beperking. Zo wordt ook deze (door 'oude' media vaak vergeten) groep in staat gesteld om actief gebruik te maken van het Kieskompas en zo hun politieke overtuigingen en voorkeuren nader te analyseren
Ja dat is wel heel jammer. Vooral ook omdat het zo kort na de vorige verkiezingen is.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 14:40 schreef Citizen.Erased het volgende:
De Statenverkiezingen zijn gedegradeerd tot een tussentijdse peiling voor de Tweede Kamer.
Dat is het altijd al geweest. Alleen zit er nu een wat controversiëler kabinet dan gemiddeld, met een minimale meerderheid, en het is al vlak na de kabinetsvorming.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 14:40 schreef Citizen.Erased het volgende:
De Statenverkiezingen zijn gedegradeerd tot een tussentijdse peiling voor de Tweede Kamer.
Een zeer goede fles wijn staat al klaar om het enorme pak slaag voor de PvdA te vieren.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 14:40 schreef Citizen.Erased het volgende:
En de geallieerden komen aan de macht, zie hier bijv.quote:Op zondag 30 januari 2011 20:59 schreef Berlitz het volgende:
sociaal democraten verliezen in heel europa.
Er is nog hoop.
Nou vooruit, toch een pluspunt in deze reactie, het woord: gans.quote:Op woensdag 26 januari 2011 21:37 schreef voice-over het volgende:
2 maart zal de definitieve afrekening van de PvdA worden. Het geluid van gans het Nederlandse volk dringt nog steeds niet door bij deze Nederlandhaters. Het ontzien en zalven van de allochtonen heeft zijn eindstation bereikt, het is meedoen en aanpassen. Wie daar anders over denkt moet in zijn eigen land blijven of elders asiel aanvragen. En van samenwerking met de PvdA is nooit sprake geweest, wel van dictaten. Zo heette de vorige regering op papier Balkenende 4, maar in de praktijk was dit Bos 1. Een partij die met de PvdA samenwerkt, graaft haar eigen graf. Zie momenteel het CDA. En dan die gekke Emile Roemer die maar op zijn knieën blijft vallen voor deze PvdA. De SP willen ze niet, maar de islam is van harte welkom. De SP'ers snappen het nog steeds niet.
Ik verwacht een minimaal verlies, en misschien wel lichte winst, voor de PvdA tov 2007. De SP gaat wat verliezen tov GroenLinks en D66. Het pak slaag zal voor het CDA zijn, dat flink gaat verliezen aan VVD en PVV.quote:Op zondag 30 januari 2011 20:50 schreef voice-over het volgende:
[..]
Een zeer goede fles wijn staat al klaar om het enorme pak slaag voor de PvdA te vieren.
Dat lijkt wel het meest in de lijn der verwachting te liggen inderdaad.quote:Op zondag 30 januari 2011 21:15 schreef freako het volgende:
[..]
Ik verwacht een minimaal verlies, en misschien wel lichte winst, voor de PvdA tov 2007. De SP gaat wat verliezen tov GroenLinks en D66. Het pak slaag zal voor het CDA zijn, dat flink gaat verliezen aan VVD en PVV.
Ze staan op 10 zetels verliesquote:Op zondag 30 januari 2011 21:22 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat lijkt wel het meest in de lijn der verwachting te liggen inderdaad.
quote:Op zondag 30 januari 2011 20:59 schreef Berlitz het volgende:
sociaal democraten verliezen in heel europa.
Er is nog hoop.
CDA zal weer fors gaan verliezen. VVD zal een aardig winstje boeken. De PVV gaat zich een stevige positie veroveren en zal in Limburg zeker de grootste worden.quote:Op zondag 30 januari 2011 21:15 schreef freako het volgende:
[..]
Ik verwacht een minimaal verlies, en misschien wel lichte winst, voor de PvdA tov 2007. De SP gaat wat verliezen tov GroenLinks en D66. Het pak slaag zal voor het CDA zijn, dat flink gaat verliezen aan VVD en PVV.
Denk je niet dat het CDA stabiliseert?quote:Op zondag 30 januari 2011 22:00 schreef Willy84 het volgende:
[..]
CDA zal weer fors gaan verliezen. VVD zal een aardig winstje boeken. De PVV gaat zich een stevige positie veroveren en zal in Limburg zeker de grootste worden.
PvdA zal ook behoorlijk verliezen ten koste van D66 en GL (toch nog). Regionale partijen zullen voelen dat deze verkiezingen over de 1e kamer gaan. Dat kost flink stemmen.
In 2007 verloren ze flink aan de SP, de PvdA haalde toen 18% van de stemmen, ongeveer gelijk aan wat ze nu in de peilingen halen. De SP haalde 15%.quote:Op zondag 30 januari 2011 22:00 schreef Willy84 het volgende:
PvdA zal ook behoorlijk verliezen ten koste van D66 en GL (toch nog).
De OSF zal het inderdaad lastig krijgen om hun Eerste-Kamerzetel te behouden. In zowel Zuid-Holland, Noord-Holland als Noord-Brabant is er 1 Statenlid die op de OSF heeft gestemd. In Noord-Brabant doet de Brabantse Partij niet meer mee, in Noord-Holland zal de Ouderenpartij Noord-Holland veel stemmen verliezen aan 50Plus, en in Zuid-Holland moest Leefbaar Zuid-Holland het hebben van lijsttrekker Ronald Sørensen. Die doet niet meer mee, en de partij noemt zich nu Platform Lokale Partijen. Dat klinkt ook niet al te hoopvol voor zetelbehoud.quote:Regionale partijen zullen voelen dat deze verkiezingen over de 1e kamer gaan. Dat kost flink stemmen.
quote:CDA in het nauw maakt rare sprongen
Het CDA zit in het nauw. Landelijk maar ook in Brabant. De christendemocraten zijn de enigen bij wie het kwartje nog niet is gevallen dat niemand behalve zij en de top van de ZLTO nog megastallen en intensieve veeteelt wil. Ze houden krampachtig vast aan de belangen van de steeds kleiner wordende groep kapitaalkrachtige veeboeren en vallen iedereen aan die daar kritiek op durft te hebben. Maar zelfs bij Oostindisch dove CDA’ers sijpelt nu de steeds luidere roep om verandering door. In het zicht van de Statenverkiezingen raakt CDA-lijsttrekker en (nu nog) gedeputeerde van Heugten in paniek en valt alles en iedereen aan, inclusief zijn coalitiepartners. Nu beschuldigt hij VVD-fractievoorzitter- en lijsttrekker Mieke Geeraedts nog net niet letterlijk van corruptie. Omdat zij samen met derde coalitiepartner PvdA haar steun aan zijn beleid intrekt. Een CDA-kat in het nauw maakt rare sprongen…
In het Brabants Dagblad van 28 januari roept van Heugten over Geeraedts dat zij met haar advocatenkantoor geld verdient aan juridische procedures die zij als statenlid met ‘doe- het-zelf- gepruts’ oproept. Ik vraag me af welke bewijzen hij daarvan heeft. Ik vraag me ook af of voormalig Tweedekamerlid van Heugten beseft dat het college van gedeputeerden het dagelijks bestuur is van de provincie dat beleid uitvoert in opdracht van de gekozen volksvertegenwoordiging, dus Provinciale Staten. En zou hij zich weleens hebben afgevraagd of een niet gekozen maar benoemde gedeputeerde het recht heeft om in dergelijke ongenuanceerde en vooralsnog onbeargumenteerde termen te spreken over een gekozen lid van de volksvertegenwoordiging? In of buiten verkiezingstijd?
Een lijsttrekker in verkiezingstijd mag best wat scherper mag opereren in het belang van duidelijkheid voor de kiezer. Maar laat hij niet vergeten dat hij tegelijk nog steeds gewoon in functie is als gedeputeerde. En dat hij dus verantwoordelijkheid draagt voor een constructieve werksfeer tussen Provinciale en Gedeputeerde Staten. We hebben als fractie een spoeddebat aangevraagd voor aanstaande vrijdag in de Statenvergadering. Dan zullen we met de rest van Provinciale Staten bespreken of CDA-lijsttrekker van Heugten zijn rol als gedeputeerde nog geloofwaardig kan vervullen na zijn vooralsnog ongefundeerde uitlatingen.
Niet ? Waarom niet ?quote:Op donderdag 27 januari 2011 17:20 schreef voice-over het volgende:
Voor mij wordt het zeker geen PvdA .......![]()
Nog steeds dik beneden de 20 zetelsquote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:48 schreef IHVK het volgende:
Hoe gaat t met het CDA in de peilingen ? Beter ?
Nee op een partij die ageert tegen het kwaad.quote:
Ah D66 dusquote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee op een partij die ageert tegen het kwaad.
Nee, op een partij die vrijheid democratie orde en welvaart nastreeftquote:
GroenLinks.quote:Op woensdag 2 februari 2011 00:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee, op een partij die vrijheid democratie orde en welvaart nastreeft
Weer fout. Het is een partij die ons veel heeft gebracht.quote:
Tot een paar maanden terug had ik je volmondig gelijk gegeven over de VVDquote:Op woensdag 2 februari 2011 00:04 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Weer fout. Het is een partij die ons veel heeft gebracht.
Dan komen we toch bij de PvdA uit.quote:Op woensdag 2 februari 2011 00:04 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Weer fout. Het is een partij die ons veel heeft gebracht.
Het is inderdaad niet zo moeilijkquote:Op woensdag 2 februari 2011 00:06 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dan komen we toch bij de PvdA uit.
Die hervormingen komen er hoe dan ook, net zoals geert de weg naar die missie heeft geplaveid. Voor het einde van dit kabinet is er meer hervorm dan Pechthold aan hersencellen heeft.quote:Op woensdag 2 februari 2011 00:05 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Tot een paar maanden terug had ik je volmondig gelijk gegeven over de VVD
Wederom fout, volgende tip. De partij is verantwoordelijk voor onze ''liberale'' grondwet zoals we die nu kennen. Ook was die partij ten tijden van wo2 niet fout.quote:Op woensdag 2 februari 2011 00:06 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dan komen we toch bij de PvdA uit.
Het is inderdaad nog afwachten, ze hebben als het goed is nog 3,5 jaar te gaan om te hervormen. Alleen valt het me tot nu toe tegen.quote:Op woensdag 2 februari 2011 00:08 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Die hervormingen komen er hoe dan ook, net zoals geert de weg naar die missie heeft geplaveid. Voor het einde van dit kabinet is er meer hervorm dan Pechthold aan hersencellen heeft.
4,5 jaar, tot mei 2015.quote:Op woensdag 2 februari 2011 00:14 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Het is inderdaad nog afwachten, ze hebben als het goed is nog 3,5 jaar te gaan om te hervormen.
Ook dit is hoogstaand vermaak:quote:Op woensdag 2 februari 2011 10:52 schreef Hexagon het volgende:
Laurence Stassen (PVV) zakt flink door het ijs
http://www.nujij.nl/pvda-(...)-alle.11205744.lynkx
Zo zie je maar; je doet er goed aan om je te verdiepen in de materie alvorens je het 'provinciehuis gaat bestormen'. PVV'ers denken dat een beetje rommelen met de onderbuik voldoende is. Wellicht voor het stemvee maar in een debat redt je het daar niet mee.quote:Op woensdag 2 februari 2011 11:02 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
Ook dit is hoogstaand vermaak:
http://www.depers.nl/binn(...)-hele-tijd-vast.html
quote:Wat is het nieuwe?, vraagt Frijters zich hardop af, gevolgd door een korte stilte. Euhm ja... Dat wij geen politieke ervaring hebben."
Vermakelijke televisie, dat welquote:Op woensdag 2 februari 2011 10:52 schreef Hexagon het volgende:
Ik vind die Laurence trouwens wel aantrekkelijk. Brilletje op en ze is de Limburgs Sarah Palin.quote:Op woensdag 2 februari 2011 11:26 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Vermakelijke televisie, dat wel
Gelukkig nietquote:Op woensdag 2 februari 2011 11:19 schreef Hexagon het volgende:
Het pluche lonkt
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)geen-breekpunt.dhtml
Mijn hemel, ik zag serieus alle vooroordelen die ik had over PVV-stemmers en aanhangers in één klap bevestigd worden. Het is werkelijk van de zotten dat dit soort mensen onze provinciën moeten gaan leiden.quote:Op woensdag 2 februari 2011 11:02 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
"Ik kan dat euh, betwijfelen, euh, denk ik wel!"quote:Op woensdag 2 februari 2011 10:52 schreef Hexagon het volgende:
Ik las dat interview en dacht wtf, is dit serieus.quote:Op woensdag 2 februari 2011 11:02 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
Ik zou het best willen.quote:Op woensdag 2 februari 2011 18:22 schreef Friek_ het volgende:
[..]
"Ik kan dat euh, betwijfelen, euh, denk ik wel!"![]()
Man, ik zou zo graag een keer in openlijk in debat willen gaan met PVV'ers
Aah, jij gaat enkel staren naar de mindere punten?quote:Op woensdag 2 februari 2011 18:16 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Mijn hemel, ik zag serieus alle vooroordelen die ik had over PVV-stemmers en aanhangers in één klap bevestigd worden. Het is werkelijk van de zotten dat dit soort mensen onze provinciën moeten gaan leiden.
"Ik ga plaats nemen in de Staten"quote:Op woensdag 2 februari 2011 11:26 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Vermakelijke televisie, dat wel
In hemelsnaam, wat was er goed aan dat debat tussen Frijters (PVV) en Heijmans (SP)? Frijters zette zich gewoon compleet voor lul en de PVV erbij. Ze had geluk dat Heijmans zo sympathiek was om haar niet volledig weg te blazen.quote:Op woensdag 2 februari 2011 18:47 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Aah, jij gaat enkel staren naar de mindere punten?
Toch maar de NSDAP?quote:Op woensdag 2 februari 2011 00:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ook was die partij ten tijden van wo2 niet fout.
Rot op, elitair gedrocht.quote:
We passen ons niveau aan aan dat van jouw posts. Anders begrijp je het misschien niet.quote:Op donderdag 3 februari 2011 10:49 schreef voice-over het volgende:
Linksen kunnen het maar niet laten in elke discussie WO II erbij te halen. Hun gebrek aan argumenten komt niet erg intelligent over.
Ben ik de enige die dit vindt getuigen van een stuitende arrogantie? Uitgerekend met dank aan 3 oppositiepartijen en juist zonder PVV-steun heeft de regering vorige week een ingrijpend voorstel aangenomen. Een voorstel dat ook nog eens bakken met geld kost, dus niet past bij de zo 'noodzakelijke' bezuinigingen die de VVD wil.quote:Hermans (VVD):verkiezingen cruciaal
Bij de verkiezingen voor Provinciale Staten staat het voortbestaan van het kabinet op het spel. Dat zegt Loek Hermans, de lijsttrekker van de VVD in de Eerste Kamer.
Na de verkiezingen van 2 maart kiezen de leden van Provinciale Staten de Eerste Kamer. Volgens Hermans wordt het lastig om te regeren als VVD, PVV en CDA daarin geen meerderheid halen. Volgens hem weigert de oppositie mee te werken aan de noodzakelijke bezuinigingen.
Hermans is over de verkiezingen wel optimistisch. Hij denkt dat VVD, PVV en CDA 40 van de 75 zetels gaan halen, waarvan ongeveer 20 voor de VVD.
Men gaat aan er simpel aan voorbij dat provenciale staten hoort op te komen voor provenciale belangen, je zou die hele verkiezingen van de provenciale staten los moeten koppelen en direct voor provenciale staten en voor de EK moeten kunnen kiezen naar mijn mening, want nu worden deze verkiezingen simpelweg gebruikt om landelijk beleid dan wel niet door te drukken en word er aan dingen als gemeentelijke herindeling, natuurbeheer, onderhoud van provenciale wegen ed voorbij gegaan om dan wel niet een meerderheid in de EK te forceren.quote:Op donderdag 3 februari 2011 11:29 schreef Boldface het volgende:
NOS.nl bericht:
[..]
Ben ik de enige die dit vindt getuigen van een stuitende arrogantie? Uitgerekend met dank aan 3 oppositiepartijen en juist zonder PVV-steun heeft de regering vorige week een ingrijpend voorstel aangenomen. Een voorstel dat ook nog eens bakken met geld kost, dus niet past bij de zo 'noodzakelijke' bezuinigingen die de VVD wil.
Ja, dat ben ik met je eens.quote:Op donderdag 3 februari 2011 13:44 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Men gaat aan er simpel aan voorbij dat provenciale staten hoort op te komen voor provenciale belangen, je zou die hele verkiezingen van de provenciale staten los moeten koppelen en direct voor provenciale staten en voor de EK moeten kunnen kiezen naar mijn mening, want nu worden deze verkiezingen simpelweg gebruikt om landelijk beleid dan wel niet door te drukken en word er aan dingen als gemeentelijke herindeling, natuurbeheer, onderhoud van provenciale wegen ed voorbij gegaan om dan wel niet een meerderheid in de EK te forceren.
Eerste-Kamerverkiezingenkunnen kunnen altijd nog als democratische handrem gebruikt worden, wmb hoeven ze dus niet op het zelfde moment gehouden te worden, doe het bijvoorbeeld tegelijkertijd met de europese verkiezingen ofzo.quote:Op donderdag 3 februari 2011 15:29 schreef freako het volgende:
[..]
Ja, dat ben ik met je eens.
Wat mij betreft worden de gemeenteraadsverkiezingen en de Statenverkiezingen tegelijkertijd gehouden, en hetzelfde geldt voor de Eerste-Kamerverkiezingen en de Tweede-Kamerverkiezingen.
quote:Donner: geen verkiezingen Aswoensdag
Minister Donner van Binnenlandse Zaken wil de datum van de gemeenteraadsverkiezingen in 2014 verplaatsen. De verkiezingen zijn dat jaar gepland op 5 maart. Dan is het Aswoensdag, de dag na carnaval en het begin van de vastentijd van 40 dagen.
Gemeenten in Noord-Brabant en Limburg vinden dat een ongelukkige samenloop. Op die dag hebben veel mensen wat anders aan hun hoofd dan verkiezingen, zeggen ze.
Stemlokaal
Bovendien moeten bij de verkiezingen veel scholen dienst doen als stemlokaal en het is dan vakantie.
Donner heeft begrip voor het probleem en heeft toegezegd om met een speciale wet te komen om de datum aan te passen.
Dat is niet ongebruikelijk. In 2006 werden de gemeenteraadsverkiezingen een dag vervroegd, omdat het op de oorspronkelijke dag Biddag voor gewas en arbeid was.quote:
Dan moet wel de zittingstermijn van de Eerste Kamer met een jaar verlengd worden, de verkiezingen voor het Europees Parlement zijn om de 5 jaar.quote:Op donderdag 3 februari 2011 16:09 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
doe het bijvoorbeeld tegelijkertijd met de europese verkiezingen ofzo.
Als jij dit typt, kan ik mijn lach niet onderdrukken.quote:Op donderdag 3 februari 2011 10:49 schreef voice-over het volgende:
Linksen kunnen het maar niet laten in elke discussie WO II erbij te halen. Hun gebrek aan argumenten komt niet erg intelligent over.
http://www.steenwijkercourant.nl/index.php?n_id=180619&s_id=721quote:Zwolle/Steenwijk – De eerste peilingen voor de Provinciale Statenverkiezingen van 2 maart laten voor Overijssel zien, dat het CDA een flinke veer moet laten.
De partij van lijsttrekker Theo Rietkerk heeft nu 17 zetels en komt volgens de peiling van het Zwolse bureau Right uit op 11. De PvdA gaat van 9 naar 10 en de VVD wint drie zetels en komt uit op 9.
Voor de ChristenUnie ligt één zetel winst in het verschiet (6), de SP zakt van 5 naar 3. De PVV zou met twee zetels in de Staten komen. De SGP blijft op 2 en GroenLinks verliest een zetel.
De peiling ziet er niet eens zo ongeloofwaardig uit, alleen de 2 zetels voor de PVV lijkt me aan de lage kant.quote:Op zondag 6 februari 2011 15:15 schreef du_ke het volgende:
Ja had hem ook gezien maar al te veel vertrouwen moeten we inderdaad niet hebben in die peilingen..
Als hij blijft, mag ik dan een ondertitel kiezen voor je account?quote:Op dinsdag 8 februari 2011 21:08 schreef voice-over het volgende:
Over 3 weken is het bijltjesdag. Job Cohen ....
Al dat gegil van de PvdA, GL en d66 over de PVV helpt dus geen moer. Het volk van Nederland gaat 2 maart 2011 beslissen dat Links Nederland lekker 4 jaar lang geen moer te vertellen heeft.quote:Peiling: meerderheid voor coalitie in Eerste Kamer
donderdag 10 februari 2011 16:48
elsevier.nl
Na de Provinciale Statenverkiezingen haalt het kabinet-Rutte met gedoogpartner PVV een nipte meerderheid in de Eerste Kamer. Uit een peiling van onderzoeksbureau Synovate blijkt dat regeringspartijen VVD en CDA en gedoogpartner PVV samen 38 zetels krijgen. De VVD, die nu veertien zetels in de Eerste Kamer heeft, krijgt er volgens de peiling drie bij. De partij van Geert Wilders, die momenteel niet in de Eerste Kamer zit, komt binnen met elf zetels. Het aantal zetels van het CDA wordt door de verkiezingen gehalveerd. Dat aantal daalt van 21 naar tien. Verlies is er voor oppositiepartij PvdA. De partij van Job Cohen (nu veertien) staat na de verkiezingen op elf, terwijl D66 stijgt van twee naar zes. Het aantal zetels van GroenLinks en de SGP blijft gelijk op vier en twee. Nieuwkomer 50+ komt binnen met een zetel. De SP daalt van twaalf naar zeven.
Uit de Politieke Barometer van donderdag blijkt dat het kabinet-Rutte met gedoogpartner PVV een meerderheid in de Tweede Kamer zou behalen met 79 zetels, als er vandaag verkiezingen zouden worden gehouden. Vooral het CDA en de PvdA moeten volgens die peiling zetels inleveren.
Als Job Cohen een ongenadig pak slaag krijgt op 2 maart, blijf je dan weg van fok? (ik zal je wel missen hoor)quote:Op woensdag 9 februari 2011 00:54 schreef JoaC het volgende:
[..]
Als hij blijft, mag ik dan een ondertitel kiezen voor je account?
Het is maar net de vraag welke peiler er bezig is.quote:Op donderdag 10 februari 2011 19:06 schreef voice-over het volgende:
[..]
Al dat gegil van de PvdA, GL en d66 over de PVV helpt dus geen moer. Het volk van Nederland gaat 2 maart 2011 beslissen dat Links Nederland lekker 4 jaar lang geen moer te vertellen heeft.
Hier zit ook wel wat in. De opkomst is traditioneel laag en dan is het wel de vraag of de PVV voldoende mensen weet te motiveren.quote:Meerderheid coalitie in 1e Kamer voorlopig buiten bereik
10.02.11 0 reacties
De coalitiepartners met name de PVV slagen er nog onvoldoende in de eigen achterbaan te mobiliseren, waardoor een rechtse meerderheid in de Eerste Kamer voorlopig nog buiten bereik blijft. Dit blijkt uit een onderzoek, uitgevoerd door TNS NIPO in opdracht van Binnenlands Bestuur.
Opkomst
Op woensdag 2 maart gaat Nederland opnieuw naar de stembus, dit keer om de samenstelling van de Provinciale Staten te bepalen. Op dit moment, een krappe maand voor de verkiezingen, zegt 47 procent van de Nederlanders zeker wel te gaan stemmen. Mocht dit de opkomst worden, dan wijkt deze niet sterk af van vorige Provinciale Staten- verkiezingen (de afgelopen paar keer lag de opkomst tussen de 45 en 50 procent.)
Eerste Kamer
Inmiddels is driekwart van de Nederlanders er van op de hoogte dat de Provinciale Staten er aan zitten te komen. Twee op de drie Nederlanders (66 procent) weten dat deze verkiezingen indirect ook de samenstelling van de Eerste Kamer bepalen.
Meerderheid
Het lijkt er om te gaan spannen of de coalitiepartijen een meerderheid gaan halen of niet. Momenteel geeft omgerekend minder dan de helft van de Nederlanders aan VVD (19 procent), PVV (16 procent) of CDA (14 procent) te gaan stemmen. De PvdA krijgt van 16 procent de voorkeur, de SP van 11 procent, D66 staat op 7 procent en GroenLinks op 6 procent. De ouderenpartij 50 Plus kan omgerekend op 2 procent van de stemmen rekenen.
Trends
Er ligt nog veel open. Zo geeft een op de acht kiezers aan nog niet te weten op welke partij te stemmen. Wel zijn er ten opzichte van een maand geleden enkele trends te noteren: GroenLinks en de VVD verliezen terrein, met name de SP en het CDA profiteren. Toentertijd gaf 75 procent van de GroenLinks-kiezers op 9 juni 2010 aan opnieuw op deze partij te gaan stemmen, nu geldt dat voor slechts 47 procent.
Opkomst PVV minst
Op dit moment is de opkomstbereidwilligheid van de achterban van de oppositiepartijen D66, PvdA en GroenLinks het best te noemen: respectievelijk 69 procent, 68 procent en 66 procent zegt zeker te gaan stemmen. De achterban van het CDA komt met 64 procent zekere stemmers nog enigszins in de buurt, maar de achterban van de VVD (55 procent) en vooral PVV (40 procent) blijft daar ver bij achter. Bovendien is het aandeel PVV-stemmers dat weet dat er in maart Provinciale Statenverkiezingen worden gehouden voorlopig nog relatief laag (66 procent).
Doorslag
De bekendheid met de verkiezingen en de opkomstintentie geven op 2 maart aanstaande wellicht de doorslag. Met andere woorden, voor de coalitie zal veel afhangen van de mate waarin de VVD en met name de PVV de komende drie weken er in slagen hun achterban naar de stembus kunnen krijgen.
Nadeel
Wanneer alleen de zekere stemmers in de peiling mee worden genomen, degenen die aangeven zeker wel te gaan stemmen, dan is de situatie nog duidelijker in het nadeel van de coalitiepartijen. Gezamenlijk halen ze 44 procent van de stemmen, terwijl de PvdA (18,7 procent) de VVD (18,8 procent) nagenoeg achterhaalt.
Op vrijdag 18 februari zal in Binnenlands Bestuur een uitgebreide versie van dit onderzoek verschijnen.
http://www.binnenlandsbes(...)-buiten.703138.lynkx
Omdat Wilders (nog) geen traditionele achterban heeft opgebouwd, zijn de meeste PVV-stemmers overtuigde Wildersianen. Ik verwacht dat die achterban gemotiveerder is om te stemmen dan menigeen verwacht op basis van stereotypes over de gemiddelde PVV-stemmer.quote:Op donderdag 10 februari 2011 19:11 schreef du_ke het volgende:
De opkomst is traditioneel laag en dan is het wel de vraag of de PVV voldoende mensen weet te motiveren.
Dit is de bijbehorende tabel bij die Eerste-Kamerpeiling:quote:Op donderdag 10 februari 2011 19:06 schreef voice-over het volgende:
[..]
Al dat gegil van de PvdA, GL en d66 over de PVV helpt dus geen moer. Het volk van Nederland gaat 2 maart 2011 beslissen dat Links Nederland lekker 4 jaar lang geen moer te vertellen heeft.
http://www.synovate.nl/content.asp?targetid=704quote:Verantwoording
De Eerste Kamer-verdeling is gebaseerd op een peiling naar de Provinciale Staten, als die vandaag gehouden zouden worden. Nog steeds zijn er veel burgers die niet weten dat er PS-verkiezingen zijn. Er is rekening gehouden met de intentie om te gaan stemmen omdat de opkomst lager is dan bij Tweede Kamerverkiezingen, en dat verschilt per partij. We zijn er van uitgegaan dat alle PS-leden stemmen op hun eigen partij, waarbij de onafhankelijke (provinciale) partijen stemmen op de Onafhankelijke Staten Fractie (OSF).
Maakt het tegenwoordig nog veel uit wie ze daar neerzetten als lijsttrekker? Ik heb sterk het idee dat het merendeel van de kiezers zich primair laat leiden door de kopstukken uit de Tweede Kamer en dat de Statenverkiezingen niet beoordeeld worden op de inhoud.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 11:19 schreef borisz het volgende:
Lijsttrekker PVV in de eerste kamer: Machiel de Graaf. Fractievoorzitter PVV Den Haag.
http://rtvnoord.nl/nieuws/nieuws.asp?pid=98387quote:Voor de peiling zijn 1000 Groningers uit stad en ommeland benaderd door onderzoeksbureau AhA. Van de ondervraagden geeft 31 procent aan nog niet te weten op welke partij ze gaan stemmen.
Mooi dat de Partij van de Dieren op nul staat in de peiling, dat is toch echt een non-partij. De welvaart is zo groot dat er blijkbaar behoefte was om de belangen van dieren hoger te stellen dan de belangen van de burgersquote:Op vrijdag 11 februari 2011 17:08 schreef freako het volgende:
Een peiling uit Groningen, van RTV Noord:
[ afbeelding ]
[..]
http://rtvnoord.nl/nieuws/nieuws.asp?pid=98387
quote:Op vrijdag 11 februari 2011 18:27 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
Mooi dat de Partij van de Dieren op nul staat in de peiling, dat is toch echt een non-partij. De welvaart is zo groot dat er blijkbaar behoefte was om de belangen van dieren hoger te stellen dan de belangen van de burgers.
Over het algemeen zijn provenciale/europese verkiezingen geen verkiezingen waar de kiezer voor warm loopt en de conventionele partijen steunt, aangezien deze platforms normaal gesproken verder van de kiezer af lijken te staan dan landelijke- en/of gemeenteraadsvwerkiezingen, daardoor zag je tot nu toe dan ook meestal een groot zetelaantal voor het CDA, de vraag is of deze stemmers nu over gaan stappen naar een andere partij of niet, ik denk niet dat het opkomstpercentage veel hoger zal zijn omdat de PVV meedoet ik denk eerder dat kiezers die de vorige keer bijv de PvdD of provenciale partijen gesteund hebben thuis zullen blijven.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 23:04 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
Wat zegt zo'n peiling als oppositiestemmers veel gemotiveerder zijn om te gaan stemmen dan de mensen die voor de regeringspartijen gingen? Zeker de PVV mensen zullen denken dat ze nu 'binnen' zijn en vooralsnog weet de partij zelf niet te mobiliseren.
Bij de Europese Verkiezingen had de PVV 17% van de stemmen, dus ze zullen nu ook wel zoiets halen.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 23:13 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Over het algemeen zijn provenciale/europese verkiezingen geen verkiezingen waar de kiezer voor warm loopt en de conventionele partijen steunt, aangezien deze platforms normaal gesproken verder van de kiezer af lijken te staan dan landelijke- en/of gemeenteraadsvwerkiezingen, daardoor zag je tot nu toe dan ook meestal een groot zetelaantal voor het CDA, de vraag is of deze stemmers nu over gaan stappen naar een andere partij of niet, ik denk niet dat het opkomstpercentage veel hoger zal zijn omdat de PVV meedoet ik denk eerder dat kiezers die de vorige keer bijv de PvdD of provenciale partijen gesteund hebben thuis zullen blijven.
Dat vraag ik me af, bij de europese verkiezingen kon de PVV zich profileren door Turkije en/of Oost Europa er bij te halen, dat zal anders zijn bij provenciale staten, die weinig kunnen doen aan het (bij) bouwen van moskeeen en/of straattuig harder aan te pakken, aan de andere kant gaan ze dan wel weer over gemeentelijke herindelingen en dat zou de PVV in een lastig pakket kunnen brengen,aangezien de CDA en de VVD deze over het algemeen wel zien zitten, zelfs als er op gemeentelijk niveau geen basis voor is.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 23:22 schreef Holograph het volgende:
[..]
Bij de Europese Verkiezingen had de PVV 17% van de stemmen, dus ze zullen nu ook wel zoiets halen.
Heb je die poster van de SP al gezienquote:Op zondag 13 februari 2011 06:45 schreef voice-over het volgende:
De linkse partijen hebben het moeilijk in dit economisch klimaat. Ze zijn alleen maar in staat om te protesteren en te zeuren. Maatregelen nemen is geen aangeboren kwaliteit van deze partijen. En die drammerigheid van die lui. Zo'n Diederik Samsom van de PvdA met zijn gloeilampen-obsessie bijvoorbeeld... dat is toch werkelijk om je te bescheuren
Idem voor de Europese verkiezingen, daar deden ze het ook prima. VVD en CDA doen het traditioneel ook goed bij de Provinciale en Eerste Kamerverkiezingen, dus ik heb wel goede hoop op een meerderheid voor deze drie partijen.quote:Op donderdag 10 februari 2011 19:11 schreef du_ke het volgende:
Hier zit ook wel wat in. De opkomst is traditioneel laag en dan is het wel de vraag of de PVV voldoende mensen weet te motiveren.
We zullen zien, hoop van niet, ze hebben nu al meer dan voldoende betutteling en rancune in het beleid gestoptquote:Op zondag 13 februari 2011 11:53 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Idem voor de Europese verkiezingen, daar deden ze het ook prima. VVD en CDA doen het traditioneel ook goed bij de Provinciale en Eerste Kamerverkiezingen, dus ik heb wel goede hoop op een meerderheid voor deze drie partijen.
Och, dat was bij paars+ niet anders geweest.quote:Op zondag 13 februari 2011 11:54 schreef du_ke het volgende:
[..]
We zullen zien, hoop van niet, ze hebben nu al meer dan voldoende betutteling en rancune in het beleid gestopt
Die had ik wat minder snel werk zien maken van bijvoorbeeld het terugdringen van het aantal coffeeshops.. De CDA component zit hier toch wel heel sterk in. En nu komen zelfs de abortusgrenzen weer ter discussie te staan..quote:Op zondag 13 februari 2011 12:06 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Och, dat was bij paars+ niet anders geweest.
Zo heeft elke partij/kabinet zijn nadelen, al is met een gezonde discussie over een bepaald onderwerp natuurlijk niets mis.quote:Op zondag 13 februari 2011 12:12 schreef du_ke het volgende:
[..]
Die had ik wat minder snel werk zien maken van bijvoorbeeld het terugdringen van het aantal coffeeshops.. De CDA component zit hier toch wel heel sterk in. En nu komen zelfs de abortusgrenzen weer ter discussie te staan..
Als de insteek is om de rechten van vrouwen in te perken of anderen rechten te ontnemen heb ik daar niet zo veel meequote:Op zondag 13 februari 2011 12:53 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Zo heeft elke partij/kabinet zijn nadelen, al is met een gezonde discussie over een bepaald onderwerp natuurlijk niets mis.
Ben ik het in principe wel met je eens, al vind ik persoonlijk abortus wel een lastigere kwestie dan andere onderwerpen op dit gebied. Ik ben wel een voorstander van abortus als mogelijkheid, maar de vrouw maakt niet alleen een keuze over haar eigen lichaam, maar ook een keuze voor het ongeboren kind en voor de vader van het kind. Het is dan ook logisch dat er een grens getrokken wordt tot wanneer abortus mogelijk mag zijn, maar die grens ligt natuurlijk in een zeer groot grijs gebied. Dat er dan over gediscussieerd wordt wat de voor- en nadelen zijn van bepaalde termijnen kan ik zelf alleen maar toejuichen, al zie ik (ook door gebrek aan kennis over dit onderwerp) geen reden om de termijn te veranderen en er moeten wel goede argumenten aangedragen worden om de termijn te veranderen (zowel verruimen als beperken).quote:Op zondag 13 februari 2011 12:58 schreef du_ke het volgende:
[..]
Als de insteek is om de rechten van vrouwen in te perken of anderen rechten te ontnemen heb ik daar niet zo veel mee.
https://www.uheefthetvoor(...)lde-vragen/#faqcat_2quote:Ik heb nog geen stempas ontvangen. Wat moet ik doen?
U zou uw stempas uiterlijk twee weken voor de verkiezing moeten ontvangen. Wanneer u dan nog geen stempas heeft ontvangen, moet u zo snel mogelijk contact opnemen met uw gemeente. De uiterste datum voor het aanvragen van een (nieuwe) stempas is in veel gemeenten maandag 28 februari 2011. In sommige gemeenten kunt u nog op dinsdag 1 maart 2011 een vervangende stempas aanvragen. Raadpleeg dus uw gemeente. Na de uiterste datum is het aanvragen van een nieuwe stempas niet meer mogelijk en kunt u dus niet stemmen.
Het is nog geen 2 maart, maar ik ben mijn stempas kwijt of hij is stuk gegaan. Wat moet ik doen?
In dat geval moet u zo snel mogelijk contact opnemen met uw gemeente. De uiterste datum voor het aanvragen van een (nieuwe) stempas is in veel gemeenten maandag 28 februari 2011. In sommige gemeenten kunt u nog op dinsdag 1 maart 2011 een vervangende stempas aanvragen. Raadpleeg dus uw gemeente. Na de uiterste datum is het aanvragen van een nieuwe stempas niet meer mogelijk en kunt u dus niet stemmen.
Ik hoop vooral dat er nergens sprake zal zijn van "tegenwerk-politiek".quote:Op zondag 13 februari 2011 16:12 schreef VeX- het volgende:
Ik hoop van ganser hart dat de huidige coalitie geen meerderheid in de Eerste Kamer behaalt.
https://www.uheefthetvoor(...)lde-vragen/#faqcat_2quote:Kan ik blanco stemmen?
De mogelijkheid bestaat om blanco te stemmen. U kruist dan geen van de vakjes aan en maakt geen andere aantekeningen op het stembiljet. U vouwt uw stembiljet onbeschreven dicht en stopt het in de stembus. U mag niets op het stembiljet schrijven. Indien u bijvoorbeeld op zou schrijven: ik stem blanco, dan is uw stembiljet ongeldig.
Een blanco stem wordt wel meegenomen bij het bepalen van de opkomst (het aantal mensen dat naar het stembureau is gekomen om te stemmen). Een blanco stem telt niet bij de berekening van de uitslag en de kiesdeler/kiesdrempel. Daarvoor worden uitsluitend de stemmen die uit zijn gebracht op een van de kandidaten geteld.
Het uitbrengen van een blanco stem heeft, evenals het niet-stemmen of het uitbrengen van een ongeldige stem, geen enkele invloed op de zetelverdeling. Dat een niet-uitgebrachte stem naar de grootste partij gaat, is een misvatting.
http://www.volkskrant.nl/(...)aaggeletterden.dhtmlquote:Kieskompas nu ook geschikt voor laaggeletterden
AMSTERDAM - Het Kieskompas heeft sinds vandaag ook een versie die gericht is op laaggeletterden en mensen met een geestelijke of lichamelijke handicap. De lancering was vanmorgen in het Gelderse Wekerom.
Het Kieskompas helpt mensen een keuze te maken voor de Provinciale Statenverkiezingen op 2 maart door een aantal stellingen voor te leggen.
Plaatjes
Bij de speciale versie, het Kieskompas in Beeld, gebeurt dat door middel van plaatjes. Een afbeelding geeft de huidige situatie weer, terwijl een tweede plaatje laat zien hoe de situatie volgens de stelling gaat worden. De keuzemogelijkheden (Helemaal eens, eens, neutraal, oneens en helemaal oneens) gaan vergezeld van bijpassende smileys. Ook wordt elke stelling voorgelezen.
Het Kieskompas in beeld is beschikbaar voor zeven provincies. Voor Friesland is er ook een Friese versie gemaakt. Acht jaar geleden was het speciale Kieskompas nog alleen in Gelderland beschikbaar.
In Nederland hebben anderhalf miljoen mensen een taalprobleem, aldus de Stichting Lezen en Schrijven. De site is ook geschikt voor immigranten die de Nederlandse taal nog niet machtig zijn.
Rosa van der Tas en Naomi Timmer, ik woon alleen niet in Zuid Hollandquote:Op donderdag 17 februari 2011 00:45 schreef Basisgegevens het volgende:
Wat rolt eruit bij jullie, als jullie de test op www.wiekiesjij.nl doen?
SGPquote:Op donderdag 17 februari 2011 13:40 schreef Basisgegevens het volgende:
En als je de test op www.tegenstemwijzer.nl doet?
D66: Oneensquote:De VVD wil dat de korting die het vorige Kabinet heeft opgelegd aan de provincie alsnog 1 op 1 wordt doorbelast aan RTV Utrecht
En zo gaat echt de helft van de vragenquote:De provincie functioneert slechts als doorgeefluik voor landelijke subsidie aan de regionale omroep en kan zelf niet tot een verlaging beslissen.
Deze smileyquote:Op woensdag 16 februari 2011 14:38 schreef freako het volgende:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)aaggeletterden.dhtml
[ afbeelding ]
dankjewel, dankzij jou moet ik 3 jaar wachten tot ik eindelijk een baan kan krijgen.quote:Op donderdag 17 februari 2011 13:45 schreef Morendo het volgende:
[..]
SGP
PvdA
50 plus
D66
Maar goed, ik ga gewoon VVD stemmen natuurlijk. Onzinnig initiatief.
Gewoon een paar ballen kweken en naar Shell bellen voor een trainee-functie. Luilak.quote:Op donderdag 17 februari 2011 14:07 schreef Kwaliteit het volgende:
[..]
dankjewel, dankzij jou moet ik 3 jaar wachten tot ik eindelijk een baan kan krijgen.
http://beta.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1069673quote:Op donderdag 17 februari 2011 22:02 schreef Schenkstroop het volgende:
Ik kan het debat van gisteren niet vinden op uitzendinggemist. iemand een linkje?
Behoorlijk wat verschuivingen tov vorige week:quote:Op donderdag 17 februari 2011 22:28 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
Coalitie op 35 zetels in de laatste NOVA peiling.
Loek had ook beter bij MKB kunnen blijven dan een hogere functie op te zoeken, afgezien dat die provenciale verkiezingen alweer op een punt zijn aanbeland dat ze alleen maar gebruikt worden om een meerderheid in de eerste kamer te forceren en voorbij gaan aan de zaken waar de provincie wel wat over te zeggen heeft(incluus de belangenverstrengeling die kan voorkomen omdat de kiezer de EK niet direct kan kiezen maar bijv wel naast een N weg woont of geen gemeentelijke herindeling wilt).quote:Op donderdag 17 februari 2011 22:42 schreef Hexagon het volgende:
Het optreden van meneer Hermans heeft de VVD zo te zien geen goed gedaan
Alsof dat er in verdisconteerd is.quote:Op donderdag 17 februari 2011 22:42 schreef Hexagon het volgende:
Ja en hij was consequent slecht.quote:Op donderdag 17 februari 2011 22:51 schreef Hexagon het volgende:
Mwa die heeft toch wel al een aantal debatten gehad?
Dat krijg je met personen die niet gewend zijn om in het openbaar te onderhandelen.quote:Op donderdag 17 februari 2011 23:31 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja en hij was consequent slecht.
Een Cohen-groupie die anderen bekritiseerd vanwege hun debatkwaliteiten.quote:Op donderdag 17 februari 2011 23:31 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja en hij was consequent slecht.
13 voor de pvdaquote:Op donderdag 17 februari 2011 22:38 schreef freako het volgende:
Behoorlijk wat verschuivingen tov vorige week:
[ afbeelding ]
Hij geloofde zelf niet eens wat hij stond te oreren.quote:Op donderdag 17 februari 2011 23:50 schreef Morendo het volgende:
[..]
Een Cohen-groupie die anderen bekritiseerd vanwege hun debatkwaliteiten.![]()
Zo slecht was Loeki bovendien niet.
Geef eens een voorbeeld?quote:Op donderdag 17 februari 2011 23:55 schreef Tem het volgende:
[..]
Hij geloofde zelf niet eens wat hij stond te oreren.
Je obsessie begint ongezonde vormen aan te nemen.quote:Op donderdag 17 februari 2011 23:53 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
13 voor de pvdaecht niet, propaganda beïnvloeding van de massa,
![]()
Maar peilingen he.... gewoon weer verlies dus voor de pvda, winst voor pvv, vvd, in het echie weldra.
Dat verhaal over zwaarder straffen ging nergens over. Wanneer hij daar persoonlijk wel achter zou staan is het wel heel erg met hem gesteld.quote:
Zijn opmerkingen over dat het goed is om veelplegers langdurig op te sluiten? Ik, for one, ben het daar wel mee eens. Noem me maar gek.quote:Op donderdag 17 februari 2011 23:59 schreef Tem het volgende:
[..]
Dat verhaal over zwaarder straffen ging nergens over. Wanneer hij daar persoonlijk wel achter zou staan is het wel heel erg met hem gesteld.
Nee het onbegrip voor mijn 'i told yo so's' is zorgwekkende.quote:Op donderdag 17 februari 2011 23:57 schreef du_ke het volgende:
Je obsessie begint ongezonde vormen aan te nemen.
Hij meende dat criminelen er beter van worden wanneer ze langer worden opgesloten. Dat is niet zo.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 00:01 schreef Morendo het volgende:
[..]
Zijn opmerkingen over dat het goed is om veelplegers langdurig op te sluiten? Ik, for one, ben het daar wel mee eens. Noem me maar gek.
Het is misschien een beetje cynisch, maar dat ligt er net aan hoelang je ze opsluit.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 00:08 schreef Tem het volgende:
Dat je er minder last van hebt als maatschappij zijnde, is wat anders. Alleen dat is korte termijn denken want de overlast wordt alleen uitgesteld.
Dat doen ze in de US. Daar lopen de kosten van het gevangeniswezen helemaal uit de klauwen.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 00:12 schreef Morendo het volgende:
[..]
Het is misschien een beetje cynisch, maar dat ligt er net aan hoelang je ze opsluit.
Opsluiten is inderdaad erg duur. Heroine en crack gratis uitdelen lijkt mij in beginsel beter. In ieder geval zijn autokraak's en staatovervallen wel ontzettend irritant en dient het ook relatief zwaar bestraft te worden.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 00:14 schreef Tem het volgende:
Dat doen ze in de US. Daar lopen de kosten van het gevangeniswezen helemaal uit de klauwen.
Hij moest zelfs gecorrigeerd worden over het standpunt van de SPquote:Op donderdag 17 februari 2011 23:50 schreef Morendo het volgende:
[..]
Een Cohen-groupie die anderen bekritiseerd vanwege hun debatkwaliteiten.![]()
Zo slecht was Loeki bovendien niet.
Maar er wordt al zwaar gestraft in Nederland. Daarnaast is het voornamelijk weer symboolpolitiek. Zwaarder straffen is duurder en levert niets op. Lijkt me niet iets wat de VVd zou moeten willen.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 00:21 schreef Morendo het volgende:
[..]
Opsluiten is inderdaad erg duur. Heroine en crack gratis uitdelen lijkt mij in beginsel beter. In ieder geval zijn autokraak's en staatovervallen wel ontzettend irritant en dient het ook relatief zwaar bestraft te worden.
Ik vind het optreden van VVD en CDA ook bepaald niet indrukwekkend. Het komt bleek en ongeïnspireerd over. Dat de linkse partijen niet veel beter overkomen geeft ook te denken, maar op een meerderheid hoeven VVD, CDA en PVV op dit moment denk ik niet te rekenen, heel anders dan een aantal weken of maanden terug. De mensen die namens de EK op de voorgrond treden voor de VVD en het CDA spreken lang niet zo aan als de mensen in de TK en het kabinet.quote:Op donderdag 17 februari 2011 22:38 schreef freako het volgende:
Behoorlijk wat verschuivingen tov vorige week:
[ afbeelding ]
Dat is ook niet geheel onbelangrijk. In Duitsland ligt het aantal opgeloste misdrijven overigens veel hoger, dus misschien moet Ivo eens een studietripje plannen naar Berlijn?quote:
-100.000 euroquote:Op zaterdag 19 februari 2011 02:30 schreef Morendo het volgende:
[..]
Dat is ook niet geheel onbelangrijk. In Duitsland ligt het aantal opgeloste misdrijven overigens veel hoger, dus misschien moet Ivo eens een studietripje plannen naar Berlijn?
Een conclusie van lik-me-vestje, er zijn zoveel redenen waarom een electorale verschuiving op kan treden. Debatten waar vrij weinig mensen naar kijken (ik mijd het bijvoorbeeld waar mogelijk) en die ontaarden in geschreeuw over en weer lijken mij niet echt een goede kandidaat in dat opzicht.quote:Op donderdag 17 februari 2011 22:42 schreef Hexagon het volgende:
Nee, best een goede conclusie:quote:Op zaterdag 19 februari 2011 02:49 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Een conclusie van lik-me-vestje, er zijn zoveel redenen waarom een electorale verschuiving op kan treden. Debatten waar vrij weinig mensen naar kijken (ik mijd het bijvoorbeeld waar mogelijk) en die ontaarden in geschreeuw over en weer lijken mij niet echt een goede kandidaat in dat opzicht.
Zijn 'premier van alle Nederlanders' staat op hetzelfde niveau als zijn 'handreiking naar de oppositie', Bush's 'Read my lips: No new taxes', Clinton's "I did not have sexual relations with this woman" en Hitler's 'Geen verdere territoriale eisen in Europa'quote:Op zaterdag 19 februari 2011 10:37 schreef KoosVogels het volgende:
Suggereert Rutte nou dat het goed mis is wanneer mensen op de oppositie stemmen? Jaja, premier van alle Nederlanders.
Oh, de Volkskrant schrijft het, dan is het natuurlijk waarheid.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 10:28 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Nee, best een goede conclusie:
Aan de andere kant profiteren VVD en CDA wel vaak van de lagere opkomst. Hoe dat bij de PVV zal gaan is even afwachten, maar bij de Europese verkiezingen deden die het ook zeer goed. Daarnaast heb je nog de SGP die ook wel achter veel van de plannen staat. Daarnaast is een meerderheid in de EK minder doorslaggevend dan in de TK. Ik verwacht wel dat de drie partijen een meerderheid kunnen halen, al zal het spannender worden dan ik een paar weken geleden had gedacht.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 01:05 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ik vind het optreden van VVD en CDA ook bepaald niet indrukwekkend. Het komt bleek en ongeïnspireerd over. Dat de linkse partijen niet veel beter overkomen geeft ook te denken, maar op een meerderheid hoeven VVD, CDA en PVV op dit moment denk ik niet te rekenen, heel anders dan een aantal weken of maanden terug. De mensen die namens de EK op de voorgrond treden voor de VVD en het CDA spreken lang niet zo aan als de mensen in de TK en het kabinet.
Ik denk eerlijk gezegd dat maar weinig PVV'ers weten dat er 2 maart gestemd mag worden.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 14:36 schreef Holograph het volgende:
Waarom moest GroenLinks die missie nu weer steunen? Nu is het helft van het GroenLinks-electoraat weer overgelopen naar de PvdA, waardoor Links minder verdeeld lijkt.
Alhoewel die meerderheid er wel komt, aangezien ze bij de EU-verkiezingen ook zeiden dat de PVV maar weinig stemmen zou gaan halen. Uiteindelijk werden ze de tweede partij.
Die hebben geen straatmilitie die roept jij 2 maart pvda stem, jij anders geen uitkering krijg!quote:Op zaterdag 19 februari 2011 14:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd dat maar weinig PVV'ers weten dat er 2 maart gestemd mag worden.
Haha hoehoe hihi. Wist je dat het opkomstpercentage onder allochtoni's erg laag is?quote:Op zaterdag 19 februari 2011 14:48 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Die hebben geen straatmilitie die roept jij 2 maart pvda stem, jij anders geen uitkering krijg!
Tijd voor een subsidie.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 14:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Haha hoehoe hihi. Wist je dat het opkomstpercentage onder allochtoni's erg laag is?
Zolang ze het op 2 maart maar wetenquote:Op zaterdag 19 februari 2011 14:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd dat maar weinig PVV'ers weten dat er 2 maart gestemd mag worden.
Hoezo? Ik voer een normale discussie. Ik vermeld enkel dat ik vermoed dat veel PVV'ers niet weten dat er gestemd mag worden op 2 maart. Daarnaast hoop ik dat veel CDA'ers thuisblijven omdat de partij in de loser-mood is.quote:
Hoop je daarop?quote:Op zaterdag 19 februari 2011 14:54 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Zolang ze het op 2 maart maar weten
Waarom niet? Het is toch goed voor de democratie dat iedereen tenminste weet dat er verkiezingen zijn? Daarnaast hebben ze ook gewoon een stempas gekregen en wordt er zeker op de dag zelf genoeg aandacht aan besteedt, dus lijkt me sterk dat het bepaalde mensen compleet ontgaat dat er verkiezingen zijn (behalve dan kluizenaars en mensen die de Nederlandse taal niet machtig zijn).quote:
http://www.telegraaf.nl/b(...)_.html?sn=binnenlandquote:Opkomst verkiezingen daalt met de jaren
AMSTERDAM - Maurice de Hond verwacht bij de Provinciale Statenverkiezingen een opkomst van zo'n 5 procent lager dan vorige keer. Onderzoekers van TNS NIPO peilden in opdracht van het blad Binnenlands Bestuur en concludeerden dat 47 procent van de Nederlanders zeker wel van plan is te gaan stemmen.
Wat het opkomstpercentage op 2 maart ook zal zijn, hoger dan 50 procent zit er hoogstwaarschijnlijk niet in. De afgelopen jaren is de animo om een provinciebestuur en indirect de samenstelling van de Eerste Kamer te beïnvloeden, fors gedaald. In 1966 was de opkomst maar liefst 94,6 procent. Maar toen gold nog een opkomstplicht.
Hieronder een overzicht van vier decennia Statenverkiezingen op basis van cijfers van het Instituut voor Publiek en Politiek (IPP) in Amsterdam. Het zou logisch zijn geweest dat in 1986 ook PS-verkiezingen plaats hadden gevonden, maar in dat jaar werden in verband met een grondwetswijziging tussentijdse Eerste Kamerverkiezingen gehouden zonder voorafgaande tussentijdse Statenverkiezingen.
1970 - 68,9 procent
1974 - 75,1 procent
1978 - 79,6 procent
1982 - 68,4 procent
1987 - 66,3 procent
1991 - 52,3 procent
1995 - 50,2 procent
1999 - 45,6 procent
2003 - 47,6 procent
2007 - 46,3 procent
Een kop uit een krant, die al (virtueel) gedrukt is en te lezen valt, morgen door velen al vergeten.quote:Op zondag 20 februari 2011 11:45 schreef freako het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)_.html?sn=binnenland
http://www.telegraaf.nl/b(...)_.html?sn=binnenlandquote:Steden promoten volmacht bij vakantiegangers
ROTTERDAM - Rotterdam en Den Haag houden er rekening mee dat tijdens de Provinciale Statenverkiezingen veel kiezers op de lange latten staan. De verkiezing op 2 maart valt in beide steden namelijk in de voorjaarsvakantie. Rotterdam en Den Haag zijn daarom een campagne begonnen die vakantiegangers oproept een volmacht af te geven, zodat zij toch hun stem kunnen laten uitbrengen.
Dat hebben de woordvoerders in beide steden laten weten. In Amsterdam en Utrecht is de voorjaarsvakantie een week eerder, waardoor de verwachting is dat veel vakantiegangers in deze steden al weer thuis zijn tijdens de verkiezingen.
Rotterdam heeft in de binnenstad in een groot aantal abri's posters geplakt en in kranten advertenties geplaatst om het stemmen via de volmacht onder de aandacht te brengen. De gemeente heeft nooit bijgehouden hoeveel mensen via een volmacht stemden. Cijfers daarover zijn alleen bekend van de afgelopen gemeenteraadsverkiezingen, toen in Rotterdam 11,9 procent via een volmacht zijn of haar stem uitbracht.
Den Haag heeft in een brief bij het stembiljet nadrukkelijk de aandacht gevestigd op de mogelijkheid om via een onderhandse volmacht een stem uit te brengen. Ook wordt de procedure uitgelegd op de website van de gemeente en wordt in de lokale media nadrukkelijk gewezen op de mogelijkheid om ondanks afwezigheid op de dag van de verkiezingen toch een stem uit te brengen.
Hagenaars die op 2 maart op vakantie gaan, kunnen ook hun stem nog even snel uitbrengen op het Centraal Station en Station Hollands Spoor. De gemeente heeft onder meer op deze locaties een stembureau ingericht op de dag van de verkiezingen.
Allemaal leuk en wel dat zowel links als rechts nu uit de kast komen inzake de 1e kamer verkiezingen, echter laat vooral die burger, jongeren met name het nu eens snappen !quote:Op zondag 20 februari 2011 15:29 schreef freako het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)_.html?sn=binnenland
De peiling klinkt redelijk aannemelijk, ik zie klein-christelijk alleen niet zo snel verliezen, in elk geval niet beide partijen.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 16:42 schreef Lord_Vetinari het volgende:
MIDDELBURG - Het CDA levert woensdag bij de Provinciale Statenverkiezingen in Zeeland de helft van de huidige tien zetels in. De VVD gaat van zes naar acht zetels en nieuwkomer PVV haalt er zeven.
quote:Overijsselse lijsten verspreid in Lelystad
LELYSTAD - Bewoners van tweeduizend adressen in de Lelystadse Atolwijk hebben woensdag de kandidatenlijst voor de statenverkiezingen van Overijssel op de mat gevonden.
Onduidelijk is hoe dit heeft kunnen gebeuren en wie verantwoordelijk is voor de vergissing. Evenmin is bekend waar de Flevolandse kandidatenlijsten, die bestemd waren voor de Atolwijk, zijn gebleven.
Direct nadat de fout werd geconstateerd zijn nieuwe lijsten met Flevolandse statenkandidaten gedrukt. Deze worden vandaag alsnog bezorgd in het postcodegebied 8212-8224.
De verspreiding van de kandidatenlijsten en de eerder verspreide stempas is in handen van de gemeenten. Die hebben deze week TNT aan het werk gezet om de kandidatenlijsten voor de provinciale verkiezingen van volgende week woensdag te verspreiden.
Vijf naar vier voor de SGP kan een foutmarge zijn of een restzetel, alleen CU die van 3 naar 1 gaat vind ik minder geloofwaardig. Als we CDA, VVD en PVV optellen dan is er een winst van 5 zetels, als dat in andere provincies ook zo zal zijn dan ziet het er erg goed uit voor de huidige regering.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 17:11 schreef freako het volgende:
[..]
De peiling klinkt redelijk aannemelijk, ik zie klein-christelijk alleen niet zo snel verliezen, in elk geval niet beide partijen.
De volledige peiling:
CDA 5 (-5)
VVD 8 (+2)
PvdA 6 (0)
SP 3 (-2)
SGP 4 (-1)
CU 1 (-2)
Partij voor Zeeland 2 (0)
GrLinks 1 (-1)
PVV 7 (+7)
D66 2 (+2)
Overigen 0 (0)
http://www.omroepzeeland.(...)s-halvering-cda.html
* Lord_Vetinari gaat lekker achterover zitten terwijl voice-over, holograph c.s. nu gaan schuimbekken en uitleggen dat alle problemen TOCH de schuld van de PvdA zijn, gelardeerd met enige 'originele' aanvallen op Cohenquote:
Wat ga jij eigenlijk stemmen?quote:Op woensdag 23 februari 2011 16:48 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
* Lord_Vetinari gaat lekker achterover zitten terwijl voice-over, holograph c.s. nu gaan schuimbekken en uitleggen dat alle problemen TOCH de schuld van de PvdA zijn, gelardeerd met enige 'originele' aanvallen op Cohen
<Geen commentaar>quote:
Tja, zo willen we allemaal wel wat, he?quote:
Toch niet de PvdA.....?quote:Op woensdag 23 februari 2011 16:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Tja, zo willen we allemaal wel wat, he?
Wat begrijp je niet aan:quote:
quote:
Whahah, L_V stemt op de PvdA. Lame.quote:Op woensdag 23 februari 2011 17:03 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Wat begrijp je niet aan:
[..]
Ik kom uit op een winst van 4.quote:Op woensdag 23 februari 2011 16:34 schreef MrBadGuy het volgende:
Als we CDA, VVD en PVV optellen dan is er een winst van 5 zetels, als dat in andere provincies ook zo zal zijn dan ziet het er erg goed uit voor de huidige regering.
Je hebt helemaal gelijkquote:Op woensdag 23 februari 2011 17:17 schreef freako het volgende:
[..]
Ik kom uit op een winst van 4..
Ik ook. En zonder schaamte, verre van dat zelfs.quote:Op woensdag 23 februari 2011 17:05 schreef Morendo het volgende:
[..]
Whahah, L_V stemt op de PvdA. Lame.![]()
Leraren met twee kinderen moeten er 1300 euro per jaar op vooruit gaan.quote:Op woensdag 23 februari 2011 18:43 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik ook. En zonder schaamte, verre van dat zelfs.
Post dan niets als je geen verstand van zaken hebt en het van smileys moet hebben.quote:Op woensdag 23 februari 2011 18:51 schreef Morendo het volgende:
[..]
Leraren met twee kinderen moeten er 1300 euro per jaar op vooruit gaan.![]()
![]()
![]()
Dat is beleid voeren.![]()
![]()
![]()
Oh ja, en de Afrikaanse dictatorsubsidie moet verhoogd worden.
Oh, het is weer een links een-tweetje om mensen met afwijkende meningen te onderdrukken zie ik.quote:Op woensdag 23 februari 2011 18:54 schreef du_ke het volgende:
Morendo, probeer het een klein beetje on-topic te houden. Dit gehuil doe je maar in de SC of het PvdA topic als je zo nodig kleuter wilt spelen.
Nee tegen stupide posts die niks met het topic te maken hebben. Wist niet eens dat Remlof ook wat had gepost.quote:Op woensdag 23 februari 2011 18:55 schreef Morendo het volgende:
[..]
Oh, het is weer een links een-tweetje om mensen met afwijkende meningen te onderdrukken zie ik.
quote:Op woensdag 23 februari 2011 17:05 schreef Morendo het volgende:
[..]
Whahah, L_V stemt op de PvdA. Lame.![]()
http://www.volkskrant.nl/(...)-zetels-liggen.dhtmlquote:Geen lijstverbindingen: 'Coalitie laat zetels liggen'
AMSTERDAM - VVD, PVV en CDA lopen een zetel mis in de Eerste Kamer doordat de partijen geen lijstverbindingen zijn aangegaan voor de Provinciale Statenverkiezingen van volgende week. Dat blijkt uit onderzoek dat opiniepeiler Maurice de Hond donderdag publiceert.
PvdA en GroenLinks hebben in tien van de twaalf provincies een zogeheten lijstverbinding, soms ook met D66. Deze partijen doen zelfstandig mee aan de verkiezingen, maar worden als één partij gezien bij de verdeling van de restzetels. De kans dat een van de partijen een restzetel krijgt toegewezen, wordt hierdoor groter.
Zeeland
In de provincie Zeeland bijvoorbeeld krijgen PvdA, GroenLinks en D66, uitgaande van de laatste peiling van De Hond, samen tien zetels. Zonder hun lijstverbinding zouden dat er acht zijn geweest. VVD, PVV en CDA krijgen negentien zetels. Als de linkse partijen geen lijstverbinding hadden gehad, waren dat er twee meer geweest.
VVD, PVV en CDA zijn nergens lijstverbindingen aangegaan. Dat gaat ze rond de twee procent aan zetels in de Provinciale Staten kosten, voorspelt De Hond. Dat heeft ook gevolgen voor de verkiezing van de Eerste Kamer. Daar gaat één zetel meer naar PvdA, GroenLinks of D66, ten koste van de coalitiepartijen.
Verwonderlijk
De Hond noemt het 'verwonderlijk' dat VVD, PVV en CDA geen lijstverbindingen zijn aangegaan, omdat het erom spant of deze partijen erin zullen slagen een meerderheid in de Eerste Kamer te halen.
Internet-banners.quote:Op donderdag 24 februari 2011 12:18 schreef Bolkesteijn het volgende:
Dat zijn internetbanners? Of is het TV reclame. Beide zijn op zich al opmerkelijk te noemen als advertentiekanaal voor de SGP.
Ben je zo blij dat dit kabinet dus de facto wel een meerderheid heeft?quote:Op vrijdag 25 februari 2011 06:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Net geen meerderheid coalitie in Senaat
DEN HAAG - Regeringspartijen VVD en CDA zouden samen met gedoogpartner PVV net geen meerderheid halen als nu de nieuwe Eerste Kamer zou worden samengesteld.
Dat blijkt donderdagavond uit een peiling van onderzoeksbureau Synovate in opdracht van het tv-programma Nieuwsuur. Daarin staat de VVD op 16 zetels, de PVV op 11 en het CDA op 10. De drie komen dan een zetel te kort. Nu hebben VVD en CDA respectievelijk 14 en 21 zetels in de Senaat. De PVV is nog niet vertegenwoordigd in de Eerste Kamer.
Volgens de peiling zou de PvdA uitkomen op 11 zetels, de SP op 8, D66 op 7, GroenLinks op 4, de ChristenUnie op 3 en de SGP op 2. De Partij voor de Dieren, de Onafhankelijke Senaatsfractie en nieuwkomer 50PLUS staan alle op een zetel.
De Eerste Kamerverdeling van Synovate is gebaseerd op een peiling naar de Provinciale Staten, als er donderdag verkiezingen zouden zijn geweest.
http://www.telegraaf.nl/b(...)innenland,buitenland
Dit kan het begin van het einde betekenen.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 10:19 schreef Holograph het volgende:
[..]
Ben je zo blij dat dit kabinet dus de facto wel een meerderheid heeft?
Voor Cohen misschien, slechts 11 schamele zeteltjes.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 11:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit kan het begin van het einde betekenen.
Ach, het zijn slechts peilingen. Bovendien interesseert het mij bijzonder weinig hoeveel zetels de PvdA scoort, zolang de linkse oppositie het maar goed doet.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 11:34 schreef Morendo het volgende:
[..]
Voor Cohen misschien, slechts 11 schamele zeteltjes.
Het zijn slechts peilingen, daarnaast zijn indirecte verkiezingen natuurlijk nog veel lastiger te peilen en tot slot hebben we het over een zetel minder dan een meerderheid, dat lijkt me wel binnen de foutmarge te zitten.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 06:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Net geen meerderheid coalitie in Senaat
DEN HAAG - Regeringspartijen VVD en CDA zouden samen met gedoogpartner PVV net geen meerderheid halen als nu de nieuwe Eerste Kamer zou worden samengesteld.
Dat blijkt donderdagavond uit een peiling van onderzoeksbureau Synovate in opdracht van het tv-programma Nieuwsuur. Daarin staat de VVD op 16 zetels, de PVV op 11 en het CDA op 10. De drie komen dan een zetel te kort. Nu hebben VVD en CDA respectievelijk 14 en 21 zetels in de Senaat. De PVV is nog niet vertegenwoordigd in de Eerste Kamer.
Volgens de peiling zou de PvdA uitkomen op 11 zetels, de SP op 8, D66 op 7, GroenLinks op 4, de ChristenUnie op 3 en de SGP op 2. De Partij voor de Dieren, de Onafhankelijke Senaatsfractie en nieuwkomer 50PLUS staan alle op een zetel.
De Eerste Kamerverdeling van Synovate is gebaseerd op een peiling naar de Provinciale Staten, als er donderdag verkiezingen zouden zijn geweest.
Waarom zou een partij met Turkse namen in de partijnaam naar de islam moeten verwijzen?quote:Op vrijdag 25 februari 2011 14:18 schreef pinine het volgende:
op de kandidatenlijst zie ik op 13 de unie van democraten met bijna allemaal turkse namen, zou die niet beter de PVDI kunnen heten ? (partij van de islam), maakt het wat makkelijker voor deze groep
quote:PvdD eist deelname aan NOS-debat
` De Partij voor de Dieren spant een
kort geding aan tegen de NOS om af te
dwingen dat de partij mag deelnemen aan
het verkiezingsdebat,dinsdag.De partij
stelt dat vanwege de pluriformiteit
alle tien partijen in de Tweede Kamer
moeten meedoen.Het geding is maandag.
Aan het debat aan de vooravond van de
Provinciale Statenverkiezingen doen
acht partijen mee.Net als bij het debat
op 14 februari zijn de SGP en de PvdD
niet uitgenodigd.Volgens de PvdD worden
die twee stelselmatig uitgesloten.
NOS-hoofdredacteur Laroes zegt dat hij
kiest voor de acht grootste partijen om
het debat hanteerbaar te houden.
Een kort geding? Huh?quote:
zegt wel genoeg dat dit kabinet de hulp moet inroepen van de vrouwenhaters en de moslimhaters. Mag de VVD nog meer punten uitleveren aan de SGP. En ze maken zichzelf in de Tweede Kamer al zo belachelijk door opeens niet voor koopzondagen te zijn om de SGP te vriend te houden, ook al hebben ze daar actief campagne mee gevoerd.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 09:58 schreef Morendo het volgende:
Met de SGP erbij zie ik een meerderheid van 1 zetel.
Dat is inderdaad ook een héél belangrijk punt en het is inderdaad belachelijk om zulke punten opzij te schuiven als je daarvoor in ruil belangrijke steun kan krijgenquote:Op vrijdag 25 februari 2011 18:21 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
zegt wel genoeg dat dit kabinet de hulp moet inroepen van de vrouwenhaters en de moslimhaters. Mag de VVD nog meer punten uitleveren aan de SGP. En ze maken zichzelf in de Tweede Kamer al zo belachelijk door opeens niet voor koopzondagen te zijn om de SGP te vriend te houden, ook al hebben ze daar actief campagne mee gevoerd.
Welke wel echt belangrijke punten uit hun programma hebben ze dan wel binnengehaald door deze SGP-steun?quote:Op vrijdag 25 februari 2011 18:35 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Dat is inderdaad ook een héél belangrijk punt en het is inderdaad belachelijk om zulke punten opzij te schuiven als je daarvoor in ruil belangrijke steun kan krijgen
Het lijkt me meer een voorzorgsmaatregel, als er iemand zich afsplitst binnen de VVD, het CDA of de PVV, dan hebben ze samen met de SGP toch nog een meerderheidquote:Op vrijdag 25 februari 2011 18:36 schreef du_ke het volgende:
[..]
Welke wel echt belangrijke punten uit hun programma hebben ze dan wel binnengehaald door deze SGP-steun?
Zover bekend heeft het weer geen effect op de uitslag: http://www.knmi.nl/cms/content/26028/verkiezingsweerquote:Op vrijdag 25 februari 2011 18:43 schreef Holograph het volgende:
Volgens Erwin gaat het woensdag niet regenen
Daarnaast baal ik wel dat Mark niet op campagne gaat.
Persoonlijk heb ik er een beetje een hekel aan dat de landelijke politiek zich er teveel mee bemoeit, maar dat had ik op een van de vorige paginas ook al aangegeven. Omdat deze verkiezingen alleen maar over de EK schijnen te gaan, word er voorbij gegaan aan evt provenciale besluiten en krijgen provenciale afdelingen een mandaat, die niet gebaseerd is op de zaken waar de staten over kunnen besluiten/adviseren en krijg je het effect dat er straks bijvoorbeeld gemeentelijke herindelingen doorgedrukt kunnen worden waar een groot deel van de lokale bevolking op tegen is, alleen omdat ze vw een evt meerderheid in de EK op een bepaalde partij gestemd hebben.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 18:43 schreef Holograph het volgende:
Volgens Erwin gaat het woensdag niet regenen
Daarnaast baal ik wel dat Mark niet op campagne gaat.
Toch vind ik dat de politiek dat aan zichzelf te danken heeft. Als ze zouden besluiten om de EK ook direct te laten kiezen, dan kunnen de PS-verkiezingen weer over de provincie gaan. De provincie heeft nou eenmaal niet zoveel te zeggen als de landelijke politiek.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 21:38 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Persoonlijk heb ik er een beetje een hekel aan dat de landelijke politiek zich er teveel mee bemoeit, maar dat had ik op een van de vorige paginas ook al aangegeven. Omdat deze verkiezingen alleen maar over de EK schijnen te gaan, word er voorbij gegaan aan evt provenciale besluiten en krijgen provenciale afdelingen een mandaat, die niet gebaseerd is op de zaken waar de staten over kunnen besluiten/adviseren en krijg je het effect dat er straks bijvoorbeeld gemeentelijke herindelingen doorgedrukt kunnen worden waar een groot deel van de lokale bevolking op tegen is, alleen omdat ze vw een evt meerderheid in de EK op een bepaalde partij gestemd hebben.
Dat is volgensmij ook niet zo bevordelijk voor de 'drempel' tussen burger en politiek waar zovaak aan gerefereerd word door populitisch gezinde politici.
Dat is net zo'n illusie als denken dat de gemeenteraadsverkiezingen over de gemeente gaan.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 21:47 schreef Holograph het volgende:
Als ze zouden besluiten om de EK ook direct te laten kiezen, dan kunnen de PS-verkiezingen weer over de provincie gaan.
Met de gemeenteraadsverkiezingen heb ik op GroenLinks gestemd, terwijl ik landelijk op de PVV stemquote:Op vrijdag 25 februari 2011 21:49 schreef freako het volgende:
[..]
Dat is net zo'n illusie als denken dat de gemeenteraadsverkiezingen over de gemeente gaan.
Jij misschien wel, maar je kunt de Kamerpeilingen altijd probleemloos naast de uitslagen van de gemeenteraadsverkiezingen leggen. De PvdA kan het nog net zo goed gedaan hebben in een gemeenteraad in de afgelopen jaren, maar als de partij er slechter voor staat in de Kamerpeilingen verliezen ze gegarandeerd zetels.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 21:49 schreef Holograph het volgende:
[..]
Met de gemeenteraadsverkiezingen heb ik op GroenLinks gestemd, terwijl ik landelijk op de PVV stem.
Tja, wanneer partijtjes als de PvdA bij voorbaat al aankondigen elk voorstel dat naar de EK gaat met een 'njet' te onthalen, dan moet je - alleen al uit landsbelang - toch iets. Maar ja, dat zal jou niets zeggen.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 18:21 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
zegt wel genoeg dat dit kabinet de hulp moet inroepen van de vrouwenhaters en de moslimhaters. Mag de VVD nog meer punten uitleveren aan de SGP. En ze maken zichzelf in de Tweede Kamer al zo belachelijk door opeens niet voor koopzondagen te zijn om de SGP te vriend te houden, ook al hebben ze daar actief campagne mee gevoerd.
Spamhoer. Bekeer je liever tot de VVD.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 21:37 schreef Basisgegevens het volgende:
Welke mensen hier gaan in Zuid-Holland op Platform Lokale Partijen (lijst 9) stemmen?
In sommige zaken kan de gemeente wel degelijk potten breken of tegen landelijk/provenciaal beleid in gaan(gemeentelijke herindelingen of het beschermen van gemeentelijk gebied bijvoorbeeld) , in andere gevallen kunnen ze door parkeerbeleid,verordeningen en/of belastingen het de ondernemer behoorlijk moeilijk maken.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 21:52 schreef freako het volgende:
[..]
Jij misschien wel, maar je kunt de Kamerpeilingen altijd probleemloos naast de uitslagen van de gemeenteraadsverkiezingen leggen. De PvdA kan het nog net zo goed gedaan hebben in een gemeenteraad in de afgelopen jaren, maar als de partij er slechter voor staat in de Kamerpeilingen verliezen ze gegarandeerd zetels.
VVD? Sorry, ik kan de 'r' gewoon uitspreken en ik heb 'n hekel aan hockeyquote:Op vrijdag 25 februari 2011 21:58 schreef Morendo het volgende:
[..]
Spamhoer. Bekeer je liever tot de VVD.
Ja, dus wederom een brevet van onvermogen aan de nos / partijen zijde.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:35 schreef Arcee het volgende:
NOS-hoofdredacteur Laroes zegt dat hij
kiest voor de acht grootste partijen om
het debat hanteerbaar te houden.
Dus na 2 maart mogen we maatregelen verwachten op het gebied van HRA, JSF en WW?quote:Een minderheid voor ons in de Eerste Kamer betekent dat de kans levensgroot is dat die enorme sneeuwschuiver van Job Cohen weer de schuur uit wordt gereden en álle belangrijke maatregelen voor ons uit worden geschoven, aldus Rutte. Het is doorpakken of vooruitschuiven, dat is de keuze op 2 maart.
quote:************************************
CDA-statenlid: stem op oppositie
` Het Zuid-Hollandse CDA-statenlid
Yasar Vural roept kiezers op om bij de
komende verkiezingen niet op het CDA,
de VVD of de PVV te stemmen.Volgens
Vural wordt het kabinet van premier
Rutte gegijzeld door de PVV.
Vural wil met zijn actie het kabinet
verlossen van wat hij noemt een
ondemocratische en haatzaaiende PVV.Op
zijn website noemt hij Geert Wilders
een "zieke geest,die kwade doelen
nastreeft".Hij wil dat 2 maart een
tweede bevrijdingsdag wordt.
Vural is nummer 5 op de CDA-lijst voor
Zuid-Holland.De partij heeft nu twaalf
zetels in de staten van Zuid-Holland.
Inderdaad, want nieuwe verkiezingen kosten inderdaad niet zoveel geld. Daarna komen we weer in een nieuwe formatieronde en ondertussen constateren de financiële markten dat hier een regering maximaal 6 maanden houdbaar is.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 10:16 schreef Montov het volgende:
Goed stemadvies. Die rat van een Verhagen en de PVV-enablers kunnen niet snel genoeg weg zijn.
De financiële markten hebben vertrouwen in dit kabinet, dus je kunt inderdaad stellen dat dit goed is voor Nederland.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 09:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Het bangmaken is begonnen:
DEN HAAG - Als de coalitie na de Statenverkiezingen geen meerderheid in de Eerste Kamer haalt, is dat slecht voor Nederland.
Dat zegt vicepremier Verhagen vandaag in een gezamenlijk interview met premier Rutte in De Telegraaf. De minister-president verwacht dat een tegenvallend resultaat bij de stembusgang tot gevolg heeft dat veel kabinetsvoorstellen om orde op zaken te stellen verwateren.
Keuze
Een minderheid voor ons in de Eerste Kamer betekent dat de kans levensgroot is dat die enorme sneeuwschuiver van Job Cohen weer de schuur uit wordt gereden en álle belangrijke maatregelen voor ons uit worden geschoven, aldus Rutte. Het is doorpakken of vooruitschuiven, dat is de keuze op 2 maart.
De top van het kabinet houdt elkaar stevig vast, nu uit peilingen blijkt dat een meerderheid in de senaat voor VVD, CDA en gedoogpartner PVV lang geen uitgemaakte zaak is. Het belangrijkste op 2 maart is dat al die mensen die op 9 juni op onze partijen hebben gestemd, weer naar de stembus komen, zegt Rutte. Verhagen: En alle spookbeelden die tijdens de formatie werden opgeroepen rond de PVV, die zijn niet bewaarheid geworden. Integendeel, we zijn een stabiel kabinet, waarin de PVV zich aan de afspraken houdt.
Heren, deze aanpak werkte niet bij het EU-referendum, het gaat nu ook niet werken.
[..]
Dus na 2 maart mogen we maatregelen verwachten op het gebied van HRA, JSF en WW?
Oh nee, wacht....
Dus?quote:Op zaterdag 26 februari 2011 10:19 schreef Holograph het volgende:
[..]
De financiële markten hebben vertrouwen in dit kabinet, dus je kunt inderdaad stellen dat dit goed is voor Nederland.
quote:Op zaterdag 26 februari 2011 10:19 schreef Holograph het volgende:
[..]
De financiële markten vieze kapitalisten hebben vertrouwen in dit kabinet, je kunt inderdaad stellen dat dit goed kut is voor Nederland.
Rare conclusie. Volgens mij zit dit kabinet er om ons land te besturen en het leven van de ingezetenen beter te maken, niet om het de financiële markten naar de zin te maken.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 10:19 schreef Holograph het volgende:
[..]
De financiële markten hebben vertrouwen in dit kabinet, dus je kunt inderdaad stellen dat dit goed is voor Nederland.
Iets uitgebreider:quote:Op vrijdag 25 februari 2011 17:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:
CDA-Limburg niet met PVV om moskeestandpunt
MAASTRICHT - Het CDA in Limburg vormt geen coalitie met de PVV als de partij van Geert Wilders vasthoudt aan het verbod om nieuwe moskeeën te bouwen. Dat zegt de Limburgse CDA-lijsttrekker Martijn van Helvert in het lijsttrekkersdebat dat vrijdagavond op de regionale omroep L1 wordt uitgezonden.
Ik zal nooit met een coalitie akkoord gaan waar staat dat we geen nieuwe moskeeën mogen bouwen, aldus Van Helvert. Als de PVV bereid is dat soort standpunten te laten vallen dan kan ik met de PVV praten.
Lijsttrekker Laurence Stassen van de PVV zegt in een reactie dat haar partij ook na de verkiezingen zal vasthouden aan het standpunt, dat er in Limburg geen nieuwe moskeeën bij mogen komen. Dat schrappen we niet, zei Stassen.
http://www.telegraaf.nl/b(...)et_PVV__.html?p=20,1
Ja, dat vasthouden aan punten kennen we van de PVV
Wie probeer je hier nou voor de gek te houden?quote:Op zaterdag 26 februari 2011 10:19 schreef Holograph het volgende:
[..]
Als dit klopt lijkt het toch wel aardig af te wijken van het landelijke beeld.quote:Laatste peiling in Drenthe: herstel voor CDA
zaterdag 26 februari 09:08
Assen - Het CDA in Drenthe herstelt zich na de vrije val van 10 naar 4 zetels vorige week en komt uit op 7. De PVV zakt na de winst van vorige week terug van 5 zetels naar 3. Dat blijkt uit de zesde en laatste peiling van onderzoeksbureau AHA uit Groningen onder 1000 Drenten, in opdracht van RTV Drenthe.
De PvdA behoudt ook deze week haar 13 zetels. De VVD blijft ook deze peiling op 1 zetel winst staan en komt op 9. De SP behoudt 5 zetels, de ChristenUnie zakt van 3 naar 2 zetels en ook GroenLinks verliest eb gaat van 2 naar 1 zetel. Nieuwkomer D66 verliest ten opzichte van de vorige peiling weer een zetel en komt op 1. De overige deelnemende partijen, OPD, SGP, 50PLUS en Solidara halen ook in deze zesde peiling de kiesdrempel niet.
Van de ondervraagden zegt 21 procent nog niet te weten op welke partij ze gaat stemmen op 2 maart.
Onderzoeksbureau AHA verrichtte vanaf medio januari wekelijks voor RTV Drenthe een peiling met het oog op de Provinciale Statenverkiezingen van 2 maart. Dinsdagavond wordt in het TV Drenthe-programma Drenthe Kiest het laatste grote lijsttrekkersdebat gehouden.
www.meppelercourant.nl
Ik vind het een fantastische politica. Kan een goed en helder verhaal houdenquote:Op zaterdag 26 februari 2011 11:21 schreef borisz het volgende:
Liesbeth Spies. Het zal je lijsttrekker maar zijn. Nu bij Tros Kamerbreed. Vreselijk politica.
Lees overigens het artikel in de OP van dit topic nog eens: Links niet slechter dan rechts voor overheidsfinanciënquote:Op zaterdag 26 februari 2011 10:19 schreef Holograph het volgende:
[..]
Het is dan ook groningen drenthe....quote:Op zaterdag 26 februari 2011 11:47 schreef du_ke het volgende:
Als dit klopt lijkt het toch wel aardig af te wijken van het landelijke beeld.
quote:Op zaterdag 26 februari 2011 23:24 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Het is dan ook groningen....
Lezen is ook een vak, natuurlijk.quote:Laatste peiling in Drenthe: herstel voor CDA
Drenthe, groningen, bijna identiek volksgedrag daaroquote:
Totale onzin.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 23:34 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Drenthe, groningen, bijna identiek volksgedrag daaro
Die zal dus, als hij gekozen wordt, niet op het CDA gaan stemmen bij de Eerste Kamerverkiezingenquote:
Hij staat niet op de lijst voor de Statenverkiezingen. Vakkundig afgevoerdquote:Op zondag 27 februari 2011 13:15 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Die zal dus, als hij gekozen wordt, niet op het CDA gaan stemmen bij de Eerste Kamerverkiezingen
Die peilingen in Drenthe neem ik met een kilo zout eerlijk gezegd. De PVV die van 1 via 5 naar 3 zetels gaat in een maand tijd, dat is wel heel onwaarschijnlijk. Het lijkt erop dat het onderzoeksbureau zijn steekproef niet op orde heeft.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 11:47 schreef du_ke het volgende:
[..]
Als dit klopt lijkt het toch wel aardig af te wijken van het landelijke beeld.
Oké, en nu?quote:Op zaterdag 26 februari 2011 11:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Lees overigens het artikel in de OP van dit topic nog eens: Links niet slechter dan rechts voor overheidsfinanciën
Het lijkt me dat de financiële markten dus beter naar de daden van een kabinet kunnen kijken dan naar de signatuur. Bovendien is dus gebleken dat rechtse kabinetten helem,aal niet zo goed zijn voor de financiën, dus dat we aan het oordeel van de financiële markten nou ook weer niet zoveel conclusies hoeven te verbinden over het al dan niet goed zijn voor Nederland van deze fascistenvrienden.. eh... boevenbende eh... dit Kabinet.quote:
Jij durft!quote:Op zondag 27 februari 2011 21:35 schreef Lord_Vetinari het volgende:
goed zijn voor Nederland van deze fascistenvrienden.. eh... boevenbende eh... dit Kabinet.
Het zijn meestal juist de financiële markten die een stuk verder kijken dan hun neus lang is, niet de politiek. Het punt zit hem er waarschijnlijk in dat het de financiële markten geen ruk uit maakt wat voor kabinet er zit als de staatsschuld maar afbetaald wordt, hoe dat gebeurt zal de financiële markten een rotzorg zijn. Wat wel relevant is is de inschatting of landen aan hun verplichtingen kunnen blijven voldoen, dat zit in Nederland wel goed, we hebben een goed trackrecord wat dat betreft.quote:Op zondag 27 februari 2011 21:35 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Het lijkt me dat de financiële markten dus beter naar de daden van een kabinet kunnen kijken dan naar de signatuur.
Nu is het toch wel een ander verhaal, gezien de economische crisis.quote:Op zondag 27 februari 2011 21:35 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Het lijkt me dat de financiële markten dus beter naar de daden van een kabinet kunnen kijken dan naar de signatuur. Bovendien is dus gebleken dat rechtse kabinetten helem,aal niet zo goed zijn voor de financiën, dus dat we aan het oordeel van de financiële markten nou ook weer niet zoveel conclusies hoeven te verbinden over het al dan niet goed zijn voor Nederland van deze fascistenvrienden.. eh... boevenbende eh... dit Kabinet.
Sowieso duiken bij lokale en regionale verkiezingen vaak peilingen op van onderzoeksbureaus die normaliter niet echt in die niche actief zijn.quote:Op zondag 27 februari 2011 21:29 schreef freako het volgende:
[..]
Die peilingen in Drenthe neem ik met een kilo zout eerlijk gezegd. De PVV die van 1 via 5 naar 3 zetels gaat in een maand tijd, dat is wel heel onwaarschijnlijk. Het lijkt erop dat het onderzoeksbureau zijn steekproef niet op orde heeft.
Is het misschien ooit bij je opgekomen dat jij wellicht degene bent die niet goed bekend is met de term?quote:Op zondag 27 februari 2011 21:41 schreef Holograph het volgende:
[..]
Nu is het toch wel een ander verhaal, gezien de economische crisis.
Daarnaast is het droevig om te zien dat je de definitie van fascisme niet kent, zeker voor iemand die zich voordoet als historicus.
Nee, eerlijk gezegd niet. L_V zal waarschijnlijk het nationaal-socialisme bedoelen, maar dat moet hij dan ook opschrijven. Er zit een subtiel verschil tussen het nationaal-socialisme en het fascisme. Droevig dat een zgn. historicus dat niet weet.quote:Op zondag 27 februari 2011 21:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Is het misschien ooit bij je opgekomen dat jij wellicht degene bent die niet goed bekend is met de term?
Ik weet precies wat ik bedoel en ik schrijf op wat ik bedoel. Jouw gebrek aan feitenkennis is vervolgens mijn probleem niet.quote:Op zondag 27 februari 2011 21:45 schreef Holograph het volgende:
[..]
Nee, eerlijk gezegd niet. L_V zal waarschijnlijk het nationaal-socialisme bedoelen, maar dat moet hij dan ook opschrijven. Er zit een subtiel verschil tussen het nationaal-socialisme en het fascisme. Droevig dat een zgn. historicus dat niet weet.
Valt wel mee lijkt me. Triest dat iemand die hooguit 5 jaar geschiedenis heeft gehad beter weet wat fascisme betekent dan iemand die geschiedenis heeft gestudeerd.quote:Op zondag 27 februari 2011 21:47 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik weet precies wat ik bedoel en ik schrijf op wat ik bedoel. Jouw gebrek aan feitenkennis is vervolgens mijn probleem niet.
Meneer de intellectueel.quote:Op zondag 27 februari 2011 21:47 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Om een voorbeeld te geven: Nationaal-socialisme is wel een vorm van fascisme. Fascisme is daarentegen geen vorm van nationaal-socialisme.
Weet niet hoor, maar L_V heeft in deze gewoon gelijk.quote:
Het nationaal-socialisme had (grote) overeenkomsten met het nationaal-socialisme.quote:Om een voorbeeld te geven: Nationaal-socialisme is wel een vorm van fascisme. Fascisme is daarentegen geen vorm van nationaal-socialisme.
No shit, sherlockquote:Op zondag 27 februari 2011 21:54 schreef Holograph het volgende:
[..]
Het nationaal-socialisme had (grote) overeenkomsten met het nationaal-socialisme.
Lezen is ook een vak, dat geef ik direct toe. Daarom zei ik ook: Nationaal-socialisme is een vorm van fascisme. Ik zei niet: Nationaal-socialisme IS fascisme. Nationaal-socialisme is namelijk fascisme + rassenleer, zoals jij zelf ook zegt.quote:Het fascisme kende echter geen rassenleer, het nationaal-socialisme wel. Dit is groot verschil, en daarom kun je deze twee ideologieën niet als een ideologie kunt samenvatten.
Als je zo gaat redeneren kun je van het communisme het 'socialisme +' maken.quote:Op zondag 27 februari 2011 22:00 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Lezen is ook een vak, dat geef ik direct toe. Daarom zei ik ook: Nationaal-socialisme is een vorm van fascisme. Ik zei niet: Nationaal-socialisme IS fascisme. Nationaal-socialisme is namelijk fascisme + rassenleer, zoals jij zelf ook zegt.
Het is dus fascisme +, maar nog steeds fascisme, hoor. Net als een uitsmijter een vorm van gebakken ei is. Het is namelijk een gebakken ei PLUS ham (of kaas). Maar het valt nog steeds onder de soort 'gebakken eieren'. Het is een variant.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |