Het lijkt me meer een voorzorgsmaatregel, als er iemand zich afsplitst binnen de VVD, het CDA of de PVV, dan hebben ze samen met de SGP toch nog een meerderheidquote:Op vrijdag 25 februari 2011 18:36 schreef du_ke het volgende:
[..]
Welke wel echt belangrijke punten uit hun programma hebben ze dan wel binnengehaald door deze SGP-steun?
Zover bekend heeft het weer geen effect op de uitslag: http://www.knmi.nl/cms/content/26028/verkiezingsweerquote:Op vrijdag 25 februari 2011 18:43 schreef Holograph het volgende:
Volgens Erwin gaat het woensdag niet regenen
Daarnaast baal ik wel dat Mark niet op campagne gaat.
Persoonlijk heb ik er een beetje een hekel aan dat de landelijke politiek zich er teveel mee bemoeit, maar dat had ik op een van de vorige paginas ook al aangegeven. Omdat deze verkiezingen alleen maar over de EK schijnen te gaan, word er voorbij gegaan aan evt provenciale besluiten en krijgen provenciale afdelingen een mandaat, die niet gebaseerd is op de zaken waar de staten over kunnen besluiten/adviseren en krijg je het effect dat er straks bijvoorbeeld gemeentelijke herindelingen doorgedrukt kunnen worden waar een groot deel van de lokale bevolking op tegen is, alleen omdat ze vw een evt meerderheid in de EK op een bepaalde partij gestemd hebben.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 18:43 schreef Holograph het volgende:
Volgens Erwin gaat het woensdag niet regenen
Daarnaast baal ik wel dat Mark niet op campagne gaat.
Toch vind ik dat de politiek dat aan zichzelf te danken heeft. Als ze zouden besluiten om de EK ook direct te laten kiezen, dan kunnen de PS-verkiezingen weer over de provincie gaan. De provincie heeft nou eenmaal niet zoveel te zeggen als de landelijke politiek.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 21:38 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Persoonlijk heb ik er een beetje een hekel aan dat de landelijke politiek zich er teveel mee bemoeit, maar dat had ik op een van de vorige paginas ook al aangegeven. Omdat deze verkiezingen alleen maar over de EK schijnen te gaan, word er voorbij gegaan aan evt provenciale besluiten en krijgen provenciale afdelingen een mandaat, die niet gebaseerd is op de zaken waar de staten over kunnen besluiten/adviseren en krijg je het effect dat er straks bijvoorbeeld gemeentelijke herindelingen doorgedrukt kunnen worden waar een groot deel van de lokale bevolking op tegen is, alleen omdat ze vw een evt meerderheid in de EK op een bepaalde partij gestemd hebben.
Dat is volgensmij ook niet zo bevordelijk voor de 'drempel' tussen burger en politiek waar zovaak aan gerefereerd word door populitisch gezinde politici.
Dat is net zo'n illusie als denken dat de gemeenteraadsverkiezingen over de gemeente gaan.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 21:47 schreef Holograph het volgende:
Als ze zouden besluiten om de EK ook direct te laten kiezen, dan kunnen de PS-verkiezingen weer over de provincie gaan.
Met de gemeenteraadsverkiezingen heb ik op GroenLinks gestemd, terwijl ik landelijk op de PVV stemquote:Op vrijdag 25 februari 2011 21:49 schreef freako het volgende:
[..]
Dat is net zo'n illusie als denken dat de gemeenteraadsverkiezingen over de gemeente gaan.
Jij misschien wel, maar je kunt de Kamerpeilingen altijd probleemloos naast de uitslagen van de gemeenteraadsverkiezingen leggen. De PvdA kan het nog net zo goed gedaan hebben in een gemeenteraad in de afgelopen jaren, maar als de partij er slechter voor staat in de Kamerpeilingen verliezen ze gegarandeerd zetels.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 21:49 schreef Holograph het volgende:
[..]
Met de gemeenteraadsverkiezingen heb ik op GroenLinks gestemd, terwijl ik landelijk op de PVV stem.
Tja, wanneer partijtjes als de PvdA bij voorbaat al aankondigen elk voorstel dat naar de EK gaat met een 'njet' te onthalen, dan moet je - alleen al uit landsbelang - toch iets. Maar ja, dat zal jou niets zeggen.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 18:21 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
zegt wel genoeg dat dit kabinet de hulp moet inroepen van de vrouwenhaters en de moslimhaters. Mag de VVD nog meer punten uitleveren aan de SGP. En ze maken zichzelf in de Tweede Kamer al zo belachelijk door opeens niet voor koopzondagen te zijn om de SGP te vriend te houden, ook al hebben ze daar actief campagne mee gevoerd.
Spamhoer. Bekeer je liever tot de VVD.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 21:37 schreef Basisgegevens het volgende:
Welke mensen hier gaan in Zuid-Holland op Platform Lokale Partijen (lijst 9) stemmen?
In sommige zaken kan de gemeente wel degelijk potten breken of tegen landelijk/provenciaal beleid in gaan(gemeentelijke herindelingen of het beschermen van gemeentelijk gebied bijvoorbeeld) , in andere gevallen kunnen ze door parkeerbeleid,verordeningen en/of belastingen het de ondernemer behoorlijk moeilijk maken.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 21:52 schreef freako het volgende:
[..]
Jij misschien wel, maar je kunt de Kamerpeilingen altijd probleemloos naast de uitslagen van de gemeenteraadsverkiezingen leggen. De PvdA kan het nog net zo goed gedaan hebben in een gemeenteraad in de afgelopen jaren, maar als de partij er slechter voor staat in de Kamerpeilingen verliezen ze gegarandeerd zetels.
VVD? Sorry, ik kan de 'r' gewoon uitspreken en ik heb 'n hekel aan hockeyquote:Op vrijdag 25 februari 2011 21:58 schreef Morendo het volgende:
[..]
Spamhoer. Bekeer je liever tot de VVD.
Ja, dus wederom een brevet van onvermogen aan de nos / partijen zijde.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:35 schreef Arcee het volgende:
NOS-hoofdredacteur Laroes zegt dat hij
kiest voor de acht grootste partijen om
het debat hanteerbaar te houden.
Dus na 2 maart mogen we maatregelen verwachten op het gebied van HRA, JSF en WW?quote:Een minderheid voor ons in de Eerste Kamer betekent dat de kans levensgroot is dat die enorme sneeuwschuiver van Job Cohen weer de schuur uit wordt gereden en álle belangrijke maatregelen voor ons uit worden geschoven, aldus Rutte. Het is doorpakken of vooruitschuiven, dat is de keuze op 2 maart.
quote:************************************
CDA-statenlid: stem op oppositie
` Het Zuid-Hollandse CDA-statenlid
Yasar Vural roept kiezers op om bij de
komende verkiezingen niet op het CDA,
de VVD of de PVV te stemmen.Volgens
Vural wordt het kabinet van premier
Rutte gegijzeld door de PVV.
Vural wil met zijn actie het kabinet
verlossen van wat hij noemt een
ondemocratische en haatzaaiende PVV.Op
zijn website noemt hij Geert Wilders
een "zieke geest,die kwade doelen
nastreeft".Hij wil dat 2 maart een
tweede bevrijdingsdag wordt.
Vural is nummer 5 op de CDA-lijst voor
Zuid-Holland.De partij heeft nu twaalf
zetels in de staten van Zuid-Holland.
Inderdaad, want nieuwe verkiezingen kosten inderdaad niet zoveel geld. Daarna komen we weer in een nieuwe formatieronde en ondertussen constateren de financiële markten dat hier een regering maximaal 6 maanden houdbaar is.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 10:16 schreef Montov het volgende:
Goed stemadvies. Die rat van een Verhagen en de PVV-enablers kunnen niet snel genoeg weg zijn.
De financiële markten hebben vertrouwen in dit kabinet, dus je kunt inderdaad stellen dat dit goed is voor Nederland.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 09:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Het bangmaken is begonnen:
DEN HAAG - Als de coalitie na de Statenverkiezingen geen meerderheid in de Eerste Kamer haalt, is dat slecht voor Nederland.
Dat zegt vicepremier Verhagen vandaag in een gezamenlijk interview met premier Rutte in De Telegraaf. De minister-president verwacht dat een tegenvallend resultaat bij de stembusgang tot gevolg heeft dat veel kabinetsvoorstellen om orde op zaken te stellen verwateren.
Keuze
Een minderheid voor ons in de Eerste Kamer betekent dat de kans levensgroot is dat die enorme sneeuwschuiver van Job Cohen weer de schuur uit wordt gereden en álle belangrijke maatregelen voor ons uit worden geschoven, aldus Rutte. Het is doorpakken of vooruitschuiven, dat is de keuze op 2 maart.
De top van het kabinet houdt elkaar stevig vast, nu uit peilingen blijkt dat een meerderheid in de senaat voor VVD, CDA en gedoogpartner PVV lang geen uitgemaakte zaak is. Het belangrijkste op 2 maart is dat al die mensen die op 9 juni op onze partijen hebben gestemd, weer naar de stembus komen, zegt Rutte. Verhagen: En alle spookbeelden die tijdens de formatie werden opgeroepen rond de PVV, die zijn niet bewaarheid geworden. Integendeel, we zijn een stabiel kabinet, waarin de PVV zich aan de afspraken houdt.
http://www.telegraaf.nl/b(...)innenland,buitenland
Heren, deze aanpak werkte niet bij het EU-referendum, het gaat nu ook niet werken.
[..]
Dus na 2 maart mogen we maatregelen verwachten op het gebied van HRA, JSF en WW?
Oh nee, wacht....
Dus?quote:Op zaterdag 26 februari 2011 10:19 schreef Holograph het volgende:
[..]
De financiële markten hebben vertrouwen in dit kabinet, dus je kunt inderdaad stellen dat dit goed is voor Nederland.
quote:Op zaterdag 26 februari 2011 10:19 schreef Holograph het volgende:
[..]
De financiële markten vieze kapitalisten hebben vertrouwen in dit kabinet, je kunt inderdaad stellen dat dit goed kut is voor Nederland.
Rare conclusie. Volgens mij zit dit kabinet er om ons land te besturen en het leven van de ingezetenen beter te maken, niet om het de financiële markten naar de zin te maken.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 10:19 schreef Holograph het volgende:
[..]
De financiële markten hebben vertrouwen in dit kabinet, dus je kunt inderdaad stellen dat dit goed is voor Nederland.
Iets uitgebreider:quote:Op vrijdag 25 februari 2011 17:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:
CDA-Limburg niet met PVV om moskeestandpunt
MAASTRICHT - Het CDA in Limburg vormt geen coalitie met de PVV als de partij van Geert Wilders vasthoudt aan het verbod om nieuwe moskeeën te bouwen. Dat zegt de Limburgse CDA-lijsttrekker Martijn van Helvert in het lijsttrekkersdebat dat vrijdagavond op de regionale omroep L1 wordt uitgezonden.
Ik zal nooit met een coalitie akkoord gaan waar staat dat we geen nieuwe moskeeën mogen bouwen, aldus Van Helvert. Als de PVV bereid is dat soort standpunten te laten vallen dan kan ik met de PVV praten.
Lijsttrekker Laurence Stassen van de PVV zegt in een reactie dat haar partij ook na de verkiezingen zal vasthouden aan het standpunt, dat er in Limburg geen nieuwe moskeeën bij mogen komen. Dat schrappen we niet, zei Stassen.
http://www.telegraaf.nl/b(...)et_PVV__.html?p=20,1
Ja, dat vasthouden aan punten kennen we van de PVV
Wie probeer je hier nou voor de gek te houden?quote:Op zaterdag 26 februari 2011 10:19 schreef Holograph het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |