Als jij dit typt, kan ik mijn lach niet onderdrukken.quote:Op donderdag 3 februari 2011 10:49 schreef voice-over het volgende:
Linksen kunnen het maar niet laten in elke discussie WO II erbij te halen. Hun gebrek aan argumenten komt niet erg intelligent over.
http://www.steenwijkercourant.nl/index.php?n_id=180619&s_id=721quote:Zwolle/Steenwijk – De eerste peilingen voor de Provinciale Statenverkiezingen van 2 maart laten voor Overijssel zien, dat het CDA een flinke veer moet laten.
De partij van lijsttrekker Theo Rietkerk heeft nu 17 zetels en komt volgens de peiling van het Zwolse bureau Right uit op 11. De PvdA gaat van 9 naar 10 en de VVD wint drie zetels en komt uit op 9.
Voor de ChristenUnie ligt één zetel winst in het verschiet (6), de SP zakt van 5 naar 3. De PVV zou met twee zetels in de Staten komen. De SGP blijft op 2 en GroenLinks verliest een zetel.
De peiling ziet er niet eens zo ongeloofwaardig uit, alleen de 2 zetels voor de PVV lijkt me aan de lage kant.quote:Op zondag 6 februari 2011 15:15 schreef du_ke het volgende:
Ja had hem ook gezien maar al te veel vertrouwen moeten we inderdaad niet hebben in die peilingen..
Als hij blijft, mag ik dan een ondertitel kiezen voor je account?quote:Op dinsdag 8 februari 2011 21:08 schreef voice-over het volgende:
Over 3 weken is het bijltjesdag. Job Cohen ....
Al dat gegil van de PvdA, GL en d66 over de PVV helpt dus geen moer. Het volk van Nederland gaat 2 maart 2011 beslissen dat Links Nederland lekker 4 jaar lang geen moer te vertellen heeft.quote:Peiling: meerderheid voor coalitie in Eerste Kamer
donderdag 10 februari 2011 16:48
elsevier.nl
Na de Provinciale Statenverkiezingen haalt het kabinet-Rutte met gedoogpartner PVV een nipte meerderheid in de Eerste Kamer. Uit een peiling van onderzoeksbureau Synovate blijkt dat regeringspartijen VVD en CDA en gedoogpartner PVV samen 38 zetels krijgen. De VVD, die nu veertien zetels in de Eerste Kamer heeft, krijgt er volgens de peiling drie bij. De partij van Geert Wilders, die momenteel niet in de Eerste Kamer zit, komt binnen met elf zetels. Het aantal zetels van het CDA wordt door de verkiezingen gehalveerd. Dat aantal daalt van 21 naar tien. Verlies is er voor oppositiepartij PvdA. De partij van Job Cohen (nu veertien) staat na de verkiezingen op elf, terwijl D66 stijgt van twee naar zes. Het aantal zetels van GroenLinks en de SGP blijft gelijk op vier en twee. Nieuwkomer 50+ komt binnen met een zetel. De SP daalt van twaalf naar zeven.
Uit de Politieke Barometer van donderdag blijkt dat het kabinet-Rutte met gedoogpartner PVV een meerderheid in de Tweede Kamer zou behalen met 79 zetels, als er vandaag verkiezingen zouden worden gehouden. Vooral het CDA en de PvdA moeten volgens die peiling zetels inleveren.
Als Job Cohen een ongenadig pak slaag krijgt op 2 maart, blijf je dan weg van fok? (ik zal je wel missen hoor)quote:Op woensdag 9 februari 2011 00:54 schreef JoaC het volgende:
[..]
Als hij blijft, mag ik dan een ondertitel kiezen voor je account?
Het is maar net de vraag welke peiler er bezig is.quote:Op donderdag 10 februari 2011 19:06 schreef voice-over het volgende:
[..]
Al dat gegil van de PvdA, GL en d66 over de PVV helpt dus geen moer. Het volk van Nederland gaat 2 maart 2011 beslissen dat Links Nederland lekker 4 jaar lang geen moer te vertellen heeft.
Hier zit ook wel wat in. De opkomst is traditioneel laag en dan is het wel de vraag of de PVV voldoende mensen weet te motiveren.quote:Meerderheid coalitie in 1e Kamer voorlopig buiten bereik
10.02.11 0 reacties
De coalitiepartners met name de PVV slagen er nog onvoldoende in de eigen achterbaan te mobiliseren, waardoor een rechtse meerderheid in de Eerste Kamer voorlopig nog buiten bereik blijft. Dit blijkt uit een onderzoek, uitgevoerd door TNS NIPO in opdracht van Binnenlands Bestuur.
Opkomst
Op woensdag 2 maart gaat Nederland opnieuw naar de stembus, dit keer om de samenstelling van de Provinciale Staten te bepalen. Op dit moment, een krappe maand voor de verkiezingen, zegt 47 procent van de Nederlanders zeker wel te gaan stemmen. Mocht dit de opkomst worden, dan wijkt deze niet sterk af van vorige Provinciale Staten- verkiezingen (de afgelopen paar keer lag de opkomst tussen de 45 en 50 procent.)
Eerste Kamer
Inmiddels is driekwart van de Nederlanders er van op de hoogte dat de Provinciale Staten er aan zitten te komen. Twee op de drie Nederlanders (66 procent) weten dat deze verkiezingen indirect ook de samenstelling van de Eerste Kamer bepalen.
Meerderheid
Het lijkt er om te gaan spannen of de coalitiepartijen een meerderheid gaan halen of niet. Momenteel geeft omgerekend minder dan de helft van de Nederlanders aan VVD (19 procent), PVV (16 procent) of CDA (14 procent) te gaan stemmen. De PvdA krijgt van 16 procent de voorkeur, de SP van 11 procent, D66 staat op 7 procent en GroenLinks op 6 procent. De ouderenpartij 50 Plus kan omgerekend op 2 procent van de stemmen rekenen.
Trends
Er ligt nog veel open. Zo geeft een op de acht kiezers aan nog niet te weten op welke partij te stemmen. Wel zijn er ten opzichte van een maand geleden enkele trends te noteren: GroenLinks en de VVD verliezen terrein, met name de SP en het CDA profiteren. Toentertijd gaf 75 procent van de GroenLinks-kiezers op 9 juni 2010 aan opnieuw op deze partij te gaan stemmen, nu geldt dat voor slechts 47 procent.
Opkomst PVV minst
Op dit moment is de opkomstbereidwilligheid van de achterban van de oppositiepartijen D66, PvdA en GroenLinks het best te noemen: respectievelijk 69 procent, 68 procent en 66 procent zegt zeker te gaan stemmen. De achterban van het CDA komt met 64 procent zekere stemmers nog enigszins in de buurt, maar de achterban van de VVD (55 procent) en vooral PVV (40 procent) blijft daar ver bij achter. Bovendien is het aandeel PVV-stemmers dat weet dat er in maart Provinciale Statenverkiezingen worden gehouden voorlopig nog relatief laag (66 procent).
Doorslag
De bekendheid met de verkiezingen en de opkomstintentie geven op 2 maart aanstaande wellicht de doorslag. Met andere woorden, voor de coalitie zal veel afhangen van de mate waarin de VVD en met name de PVV de komende drie weken er in slagen hun achterban naar de stembus kunnen krijgen.
Nadeel
Wanneer alleen de zekere stemmers in de peiling mee worden genomen, degenen die aangeven zeker wel te gaan stemmen, dan is de situatie nog duidelijker in het nadeel van de coalitiepartijen. Gezamenlijk halen ze 44 procent van de stemmen, terwijl de PvdA (18,7 procent) de VVD (18,8 procent) nagenoeg achterhaalt.
Op vrijdag 18 februari zal in Binnenlands Bestuur een uitgebreide versie van dit onderzoek verschijnen.
http://www.binnenlandsbes(...)-buiten.703138.lynkx
Omdat Wilders (nog) geen traditionele achterban heeft opgebouwd, zijn de meeste PVV-stemmers overtuigde Wildersianen. Ik verwacht dat die achterban gemotiveerder is om te stemmen dan menigeen verwacht op basis van stereotypes over de gemiddelde PVV-stemmer.quote:Op donderdag 10 februari 2011 19:11 schreef du_ke het volgende:
De opkomst is traditioneel laag en dan is het wel de vraag of de PVV voldoende mensen weet te motiveren.
Dit is de bijbehorende tabel bij die Eerste-Kamerpeiling:quote:Op donderdag 10 februari 2011 19:06 schreef voice-over het volgende:
[..]
Al dat gegil van de PvdA, GL en d66 over de PVV helpt dus geen moer. Het volk van Nederland gaat 2 maart 2011 beslissen dat Links Nederland lekker 4 jaar lang geen moer te vertellen heeft.
http://www.synovate.nl/content.asp?targetid=704quote:Verantwoording
De Eerste Kamer-verdeling is gebaseerd op een peiling naar de Provinciale Staten, als die vandaag gehouden zouden worden. Nog steeds zijn er veel burgers die niet weten dat er PS-verkiezingen zijn. Er is rekening gehouden met de intentie om te gaan stemmen omdat de opkomst lager is dan bij Tweede Kamerverkiezingen, en dat verschilt per partij. We zijn er van uitgegaan dat alle PS-leden stemmen op hun eigen partij, waarbij de onafhankelijke (provinciale) partijen stemmen op de Onafhankelijke Staten Fractie (OSF).
Maakt het tegenwoordig nog veel uit wie ze daar neerzetten als lijsttrekker? Ik heb sterk het idee dat het merendeel van de kiezers zich primair laat leiden door de kopstukken uit de Tweede Kamer en dat de Statenverkiezingen niet beoordeeld worden op de inhoud.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 11:19 schreef borisz het volgende:
Lijsttrekker PVV in de eerste kamer: Machiel de Graaf. Fractievoorzitter PVV Den Haag.
http://rtvnoord.nl/nieuws/nieuws.asp?pid=98387quote:Voor de peiling zijn 1000 Groningers uit stad en ommeland benaderd door onderzoeksbureau AhA. Van de ondervraagden geeft 31 procent aan nog niet te weten op welke partij ze gaan stemmen.
Mooi dat de Partij van de Dieren op nul staat in de peiling, dat is toch echt een non-partij. De welvaart is zo groot dat er blijkbaar behoefte was om de belangen van dieren hoger te stellen dan de belangen van de burgersquote:Op vrijdag 11 februari 2011 17:08 schreef freako het volgende:
Een peiling uit Groningen, van RTV Noord:
[ afbeelding ]
[..]
http://rtvnoord.nl/nieuws/nieuws.asp?pid=98387
quote:Op vrijdag 11 februari 2011 18:27 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
Mooi dat de Partij van de Dieren op nul staat in de peiling, dat is toch echt een non-partij. De welvaart is zo groot dat er blijkbaar behoefte was om de belangen van dieren hoger te stellen dan de belangen van de burgers.
Over het algemeen zijn provenciale/europese verkiezingen geen verkiezingen waar de kiezer voor warm loopt en de conventionele partijen steunt, aangezien deze platforms normaal gesproken verder van de kiezer af lijken te staan dan landelijke- en/of gemeenteraadsvwerkiezingen, daardoor zag je tot nu toe dan ook meestal een groot zetelaantal voor het CDA, de vraag is of deze stemmers nu over gaan stappen naar een andere partij of niet, ik denk niet dat het opkomstpercentage veel hoger zal zijn omdat de PVV meedoet ik denk eerder dat kiezers die de vorige keer bijv de PvdD of provenciale partijen gesteund hebben thuis zullen blijven.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 23:04 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
Wat zegt zo'n peiling als oppositiestemmers veel gemotiveerder zijn om te gaan stemmen dan de mensen die voor de regeringspartijen gingen? Zeker de PVV mensen zullen denken dat ze nu 'binnen' zijn en vooralsnog weet de partij zelf niet te mobiliseren.
Bij de Europese Verkiezingen had de PVV 17% van de stemmen, dus ze zullen nu ook wel zoiets halen.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 23:13 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Over het algemeen zijn provenciale/europese verkiezingen geen verkiezingen waar de kiezer voor warm loopt en de conventionele partijen steunt, aangezien deze platforms normaal gesproken verder van de kiezer af lijken te staan dan landelijke- en/of gemeenteraadsvwerkiezingen, daardoor zag je tot nu toe dan ook meestal een groot zetelaantal voor het CDA, de vraag is of deze stemmers nu over gaan stappen naar een andere partij of niet, ik denk niet dat het opkomstpercentage veel hoger zal zijn omdat de PVV meedoet ik denk eerder dat kiezers die de vorige keer bijv de PvdD of provenciale partijen gesteund hebben thuis zullen blijven.
Dat vraag ik me af, bij de europese verkiezingen kon de PVV zich profileren door Turkije en/of Oost Europa er bij te halen, dat zal anders zijn bij provenciale staten, die weinig kunnen doen aan het (bij) bouwen van moskeeen en/of straattuig harder aan te pakken, aan de andere kant gaan ze dan wel weer over gemeentelijke herindelingen en dat zou de PVV in een lastig pakket kunnen brengen,aangezien de CDA en de VVD deze over het algemeen wel zien zitten, zelfs als er op gemeentelijk niveau geen basis voor is.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 23:22 schreef Holograph het volgende:
[..]
Bij de Europese Verkiezingen had de PVV 17% van de stemmen, dus ze zullen nu ook wel zoiets halen.
Heb je die poster van de SP al gezienquote:Op zondag 13 februari 2011 06:45 schreef voice-over het volgende:
De linkse partijen hebben het moeilijk in dit economisch klimaat. Ze zijn alleen maar in staat om te protesteren en te zeuren. Maatregelen nemen is geen aangeboren kwaliteit van deze partijen. En die drammerigheid van die lui. Zo'n Diederik Samsom van de PvdA met zijn gloeilampen-obsessie bijvoorbeeld... dat is toch werkelijk om je te bescheuren
Idem voor de Europese verkiezingen, daar deden ze het ook prima. VVD en CDA doen het traditioneel ook goed bij de Provinciale en Eerste Kamerverkiezingen, dus ik heb wel goede hoop op een meerderheid voor deze drie partijen.quote:Op donderdag 10 februari 2011 19:11 schreef du_ke het volgende:
Hier zit ook wel wat in. De opkomst is traditioneel laag en dan is het wel de vraag of de PVV voldoende mensen weet te motiveren.
We zullen zien, hoop van niet, ze hebben nu al meer dan voldoende betutteling en rancune in het beleid gestoptquote:Op zondag 13 februari 2011 11:53 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Idem voor de Europese verkiezingen, daar deden ze het ook prima. VVD en CDA doen het traditioneel ook goed bij de Provinciale en Eerste Kamerverkiezingen, dus ik heb wel goede hoop op een meerderheid voor deze drie partijen.
Och, dat was bij paars+ niet anders geweest.quote:Op zondag 13 februari 2011 11:54 schreef du_ke het volgende:
[..]
We zullen zien, hoop van niet, ze hebben nu al meer dan voldoende betutteling en rancune in het beleid gestopt
Die had ik wat minder snel werk zien maken van bijvoorbeeld het terugdringen van het aantal coffeeshops.. De CDA component zit hier toch wel heel sterk in. En nu komen zelfs de abortusgrenzen weer ter discussie te staan..quote:Op zondag 13 februari 2011 12:06 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Och, dat was bij paars+ niet anders geweest.
Zo heeft elke partij/kabinet zijn nadelen, al is met een gezonde discussie over een bepaald onderwerp natuurlijk niets mis.quote:Op zondag 13 februari 2011 12:12 schreef du_ke het volgende:
[..]
Die had ik wat minder snel werk zien maken van bijvoorbeeld het terugdringen van het aantal coffeeshops.. De CDA component zit hier toch wel heel sterk in. En nu komen zelfs de abortusgrenzen weer ter discussie te staan..
Als de insteek is om de rechten van vrouwen in te perken of anderen rechten te ontnemen heb ik daar niet zo veel meequote:Op zondag 13 februari 2011 12:53 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Zo heeft elke partij/kabinet zijn nadelen, al is met een gezonde discussie over een bepaald onderwerp natuurlijk niets mis.
Ben ik het in principe wel met je eens, al vind ik persoonlijk abortus wel een lastigere kwestie dan andere onderwerpen op dit gebied. Ik ben wel een voorstander van abortus als mogelijkheid, maar de vrouw maakt niet alleen een keuze over haar eigen lichaam, maar ook een keuze voor het ongeboren kind en voor de vader van het kind. Het is dan ook logisch dat er een grens getrokken wordt tot wanneer abortus mogelijk mag zijn, maar die grens ligt natuurlijk in een zeer groot grijs gebied. Dat er dan over gediscussieerd wordt wat de voor- en nadelen zijn van bepaalde termijnen kan ik zelf alleen maar toejuichen, al zie ik (ook door gebrek aan kennis over dit onderwerp) geen reden om de termijn te veranderen en er moeten wel goede argumenten aangedragen worden om de termijn te veranderen (zowel verruimen als beperken).quote:Op zondag 13 februari 2011 12:58 schreef du_ke het volgende:
[..]
Als de insteek is om de rechten van vrouwen in te perken of anderen rechten te ontnemen heb ik daar niet zo veel mee.
https://www.uheefthetvoor(...)lde-vragen/#faqcat_2quote:Ik heb nog geen stempas ontvangen. Wat moet ik doen?
U zou uw stempas uiterlijk twee weken voor de verkiezing moeten ontvangen. Wanneer u dan nog geen stempas heeft ontvangen, moet u zo snel mogelijk contact opnemen met uw gemeente. De uiterste datum voor het aanvragen van een (nieuwe) stempas is in veel gemeenten maandag 28 februari 2011. In sommige gemeenten kunt u nog op dinsdag 1 maart 2011 een vervangende stempas aanvragen. Raadpleeg dus uw gemeente. Na de uiterste datum is het aanvragen van een nieuwe stempas niet meer mogelijk en kunt u dus niet stemmen.
Het is nog geen 2 maart, maar ik ben mijn stempas kwijt of hij is stuk gegaan. Wat moet ik doen?
In dat geval moet u zo snel mogelijk contact opnemen met uw gemeente. De uiterste datum voor het aanvragen van een (nieuwe) stempas is in veel gemeenten maandag 28 februari 2011. In sommige gemeenten kunt u nog op dinsdag 1 maart 2011 een vervangende stempas aanvragen. Raadpleeg dus uw gemeente. Na de uiterste datum is het aanvragen van een nieuwe stempas niet meer mogelijk en kunt u dus niet stemmen.
Ik hoop vooral dat er nergens sprake zal zijn van "tegenwerk-politiek".quote:Op zondag 13 februari 2011 16:12 schreef VeX- het volgende:
Ik hoop van ganser hart dat de huidige coalitie geen meerderheid in de Eerste Kamer behaalt.
https://www.uheefthetvoor(...)lde-vragen/#faqcat_2quote:Kan ik blanco stemmen?
De mogelijkheid bestaat om blanco te stemmen. U kruist dan geen van de vakjes aan en maakt geen andere aantekeningen op het stembiljet. U vouwt uw stembiljet onbeschreven dicht en stopt het in de stembus. U mag niets op het stembiljet schrijven. Indien u bijvoorbeeld op zou schrijven: ik stem blanco, dan is uw stembiljet ongeldig.
Een blanco stem wordt wel meegenomen bij het bepalen van de opkomst (het aantal mensen dat naar het stembureau is gekomen om te stemmen). Een blanco stem telt niet bij de berekening van de uitslag en de kiesdeler/kiesdrempel. Daarvoor worden uitsluitend de stemmen die uit zijn gebracht op een van de kandidaten geteld.
Het uitbrengen van een blanco stem heeft, evenals het niet-stemmen of het uitbrengen van een ongeldige stem, geen enkele invloed op de zetelverdeling. Dat een niet-uitgebrachte stem naar de grootste partij gaat, is een misvatting.
http://www.volkskrant.nl/(...)aaggeletterden.dhtmlquote:Kieskompas nu ook geschikt voor laaggeletterden
AMSTERDAM - Het Kieskompas heeft sinds vandaag ook een versie die gericht is op laaggeletterden en mensen met een geestelijke of lichamelijke handicap. De lancering was vanmorgen in het Gelderse Wekerom.
Het Kieskompas helpt mensen een keuze te maken voor de Provinciale Statenverkiezingen op 2 maart door een aantal stellingen voor te leggen.
Plaatjes
Bij de speciale versie, het Kieskompas in Beeld, gebeurt dat door middel van plaatjes. Een afbeelding geeft de huidige situatie weer, terwijl een tweede plaatje laat zien hoe de situatie volgens de stelling gaat worden. De keuzemogelijkheden (Helemaal eens, eens, neutraal, oneens en helemaal oneens) gaan vergezeld van bijpassende smileys. Ook wordt elke stelling voorgelezen.
Het Kieskompas in beeld is beschikbaar voor zeven provincies. Voor Friesland is er ook een Friese versie gemaakt. Acht jaar geleden was het speciale Kieskompas nog alleen in Gelderland beschikbaar.
In Nederland hebben anderhalf miljoen mensen een taalprobleem, aldus de Stichting Lezen en Schrijven. De site is ook geschikt voor immigranten die de Nederlandse taal nog niet machtig zijn.
Rosa van der Tas en Naomi Timmer, ik woon alleen niet in Zuid Hollandquote:Op donderdag 17 februari 2011 00:45 schreef Basisgegevens het volgende:
Wat rolt eruit bij jullie, als jullie de test op www.wiekiesjij.nl doen?
SGPquote:Op donderdag 17 februari 2011 13:40 schreef Basisgegevens het volgende:
En als je de test op www.tegenstemwijzer.nl doet?
D66: Oneensquote:De VVD wil dat de korting die het vorige Kabinet heeft opgelegd aan de provincie alsnog 1 op 1 wordt doorbelast aan RTV Utrecht
En zo gaat echt de helft van de vragenquote:De provincie functioneert slechts als doorgeefluik voor landelijke subsidie aan de regionale omroep en kan zelf niet tot een verlaging beslissen.
Deze smileyquote:Op woensdag 16 februari 2011 14:38 schreef freako het volgende:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)aaggeletterden.dhtml
[ afbeelding ]
dankjewel, dankzij jou moet ik 3 jaar wachten tot ik eindelijk een baan kan krijgen.quote:Op donderdag 17 februari 2011 13:45 schreef Morendo het volgende:
[..]
SGP
PvdA
50 plus
D66
Maar goed, ik ga gewoon VVD stemmen natuurlijk. Onzinnig initiatief.
Gewoon een paar ballen kweken en naar Shell bellen voor een trainee-functie. Luilak.quote:Op donderdag 17 februari 2011 14:07 schreef Kwaliteit het volgende:
[..]
dankjewel, dankzij jou moet ik 3 jaar wachten tot ik eindelijk een baan kan krijgen.
http://beta.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1069673quote:Op donderdag 17 februari 2011 22:02 schreef Schenkstroop het volgende:
Ik kan het debat van gisteren niet vinden op uitzendinggemist. iemand een linkje?
Behoorlijk wat verschuivingen tov vorige week:quote:Op donderdag 17 februari 2011 22:28 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
Coalitie op 35 zetels in de laatste NOVA peiling.
Loek had ook beter bij MKB kunnen blijven dan een hogere functie op te zoeken, afgezien dat die provenciale verkiezingen alweer op een punt zijn aanbeland dat ze alleen maar gebruikt worden om een meerderheid in de eerste kamer te forceren en voorbij gaan aan de zaken waar de provincie wel wat over te zeggen heeft(incluus de belangenverstrengeling die kan voorkomen omdat de kiezer de EK niet direct kan kiezen maar bijv wel naast een N weg woont of geen gemeentelijke herindeling wilt).quote:Op donderdag 17 februari 2011 22:42 schreef Hexagon het volgende:
Het optreden van meneer Hermans heeft de VVD zo te zien geen goed gedaan
Alsof dat er in verdisconteerd is.quote:Op donderdag 17 februari 2011 22:42 schreef Hexagon het volgende:
Ja en hij was consequent slecht.quote:Op donderdag 17 februari 2011 22:51 schreef Hexagon het volgende:
Mwa die heeft toch wel al een aantal debatten gehad?
Dat krijg je met personen die niet gewend zijn om in het openbaar te onderhandelen.quote:Op donderdag 17 februari 2011 23:31 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja en hij was consequent slecht.
Een Cohen-groupie die anderen bekritiseerd vanwege hun debatkwaliteiten.quote:Op donderdag 17 februari 2011 23:31 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja en hij was consequent slecht.
13 voor de pvdaquote:Op donderdag 17 februari 2011 22:38 schreef freako het volgende:
Behoorlijk wat verschuivingen tov vorige week:
[ afbeelding ]
Hij geloofde zelf niet eens wat hij stond te oreren.quote:Op donderdag 17 februari 2011 23:50 schreef Morendo het volgende:
[..]
Een Cohen-groupie die anderen bekritiseerd vanwege hun debatkwaliteiten.![]()
Zo slecht was Loeki bovendien niet.
Geef eens een voorbeeld?quote:Op donderdag 17 februari 2011 23:55 schreef Tem het volgende:
[..]
Hij geloofde zelf niet eens wat hij stond te oreren.
Je obsessie begint ongezonde vormen aan te nemen.quote:Op donderdag 17 februari 2011 23:53 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
13 voor de pvdaecht niet, propaganda beïnvloeding van de massa,
![]()
Maar peilingen he.... gewoon weer verlies dus voor de pvda, winst voor pvv, vvd, in het echie weldra.
Dat verhaal over zwaarder straffen ging nergens over. Wanneer hij daar persoonlijk wel achter zou staan is het wel heel erg met hem gesteld.quote:
Zijn opmerkingen over dat het goed is om veelplegers langdurig op te sluiten? Ik, for one, ben het daar wel mee eens. Noem me maar gek.quote:Op donderdag 17 februari 2011 23:59 schreef Tem het volgende:
[..]
Dat verhaal over zwaarder straffen ging nergens over. Wanneer hij daar persoonlijk wel achter zou staan is het wel heel erg met hem gesteld.
Nee het onbegrip voor mijn 'i told yo so's' is zorgwekkende.quote:Op donderdag 17 februari 2011 23:57 schreef du_ke het volgende:
Je obsessie begint ongezonde vormen aan te nemen.
Hij meende dat criminelen er beter van worden wanneer ze langer worden opgesloten. Dat is niet zo.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 00:01 schreef Morendo het volgende:
[..]
Zijn opmerkingen over dat het goed is om veelplegers langdurig op te sluiten? Ik, for one, ben het daar wel mee eens. Noem me maar gek.
Het is misschien een beetje cynisch, maar dat ligt er net aan hoelang je ze opsluit.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 00:08 schreef Tem het volgende:
Dat je er minder last van hebt als maatschappij zijnde, is wat anders. Alleen dat is korte termijn denken want de overlast wordt alleen uitgesteld.
Dat doen ze in de US. Daar lopen de kosten van het gevangeniswezen helemaal uit de klauwen.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 00:12 schreef Morendo het volgende:
[..]
Het is misschien een beetje cynisch, maar dat ligt er net aan hoelang je ze opsluit.
Opsluiten is inderdaad erg duur. Heroine en crack gratis uitdelen lijkt mij in beginsel beter. In ieder geval zijn autokraak's en staatovervallen wel ontzettend irritant en dient het ook relatief zwaar bestraft te worden.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 00:14 schreef Tem het volgende:
Dat doen ze in de US. Daar lopen de kosten van het gevangeniswezen helemaal uit de klauwen.
Hij moest zelfs gecorrigeerd worden over het standpunt van de SPquote:Op donderdag 17 februari 2011 23:50 schreef Morendo het volgende:
[..]
Een Cohen-groupie die anderen bekritiseerd vanwege hun debatkwaliteiten.![]()
Zo slecht was Loeki bovendien niet.
Maar er wordt al zwaar gestraft in Nederland. Daarnaast is het voornamelijk weer symboolpolitiek. Zwaarder straffen is duurder en levert niets op. Lijkt me niet iets wat de VVd zou moeten willen.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 00:21 schreef Morendo het volgende:
[..]
Opsluiten is inderdaad erg duur. Heroine en crack gratis uitdelen lijkt mij in beginsel beter. In ieder geval zijn autokraak's en staatovervallen wel ontzettend irritant en dient het ook relatief zwaar bestraft te worden.
Ik vind het optreden van VVD en CDA ook bepaald niet indrukwekkend. Het komt bleek en ongeïnspireerd over. Dat de linkse partijen niet veel beter overkomen geeft ook te denken, maar op een meerderheid hoeven VVD, CDA en PVV op dit moment denk ik niet te rekenen, heel anders dan een aantal weken of maanden terug. De mensen die namens de EK op de voorgrond treden voor de VVD en het CDA spreken lang niet zo aan als de mensen in de TK en het kabinet.quote:Op donderdag 17 februari 2011 22:38 schreef freako het volgende:
Behoorlijk wat verschuivingen tov vorige week:
[ afbeelding ]
Dat is ook niet geheel onbelangrijk. In Duitsland ligt het aantal opgeloste misdrijven overigens veel hoger, dus misschien moet Ivo eens een studietripje plannen naar Berlijn?quote:
-100.000 euroquote:Op zaterdag 19 februari 2011 02:30 schreef Morendo het volgende:
[..]
Dat is ook niet geheel onbelangrijk. In Duitsland ligt het aantal opgeloste misdrijven overigens veel hoger, dus misschien moet Ivo eens een studietripje plannen naar Berlijn?
Een conclusie van lik-me-vestje, er zijn zoveel redenen waarom een electorale verschuiving op kan treden. Debatten waar vrij weinig mensen naar kijken (ik mijd het bijvoorbeeld waar mogelijk) en die ontaarden in geschreeuw over en weer lijken mij niet echt een goede kandidaat in dat opzicht.quote:Op donderdag 17 februari 2011 22:42 schreef Hexagon het volgende:
Nee, best een goede conclusie:quote:Op zaterdag 19 februari 2011 02:49 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Een conclusie van lik-me-vestje, er zijn zoveel redenen waarom een electorale verschuiving op kan treden. Debatten waar vrij weinig mensen naar kijken (ik mijd het bijvoorbeeld waar mogelijk) en die ontaarden in geschreeuw over en weer lijken mij niet echt een goede kandidaat in dat opzicht.
Zijn 'premier van alle Nederlanders' staat op hetzelfde niveau als zijn 'handreiking naar de oppositie', Bush's 'Read my lips: No new taxes', Clinton's "I did not have sexual relations with this woman" en Hitler's 'Geen verdere territoriale eisen in Europa'quote:Op zaterdag 19 februari 2011 10:37 schreef KoosVogels het volgende:
Suggereert Rutte nou dat het goed mis is wanneer mensen op de oppositie stemmen? Jaja, premier van alle Nederlanders.
Oh, de Volkskrant schrijft het, dan is het natuurlijk waarheid.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 10:28 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Nee, best een goede conclusie:
Aan de andere kant profiteren VVD en CDA wel vaak van de lagere opkomst. Hoe dat bij de PVV zal gaan is even afwachten, maar bij de Europese verkiezingen deden die het ook zeer goed. Daarnaast heb je nog de SGP die ook wel achter veel van de plannen staat. Daarnaast is een meerderheid in de EK minder doorslaggevend dan in de TK. Ik verwacht wel dat de drie partijen een meerderheid kunnen halen, al zal het spannender worden dan ik een paar weken geleden had gedacht.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 01:05 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ik vind het optreden van VVD en CDA ook bepaald niet indrukwekkend. Het komt bleek en ongeïnspireerd over. Dat de linkse partijen niet veel beter overkomen geeft ook te denken, maar op een meerderheid hoeven VVD, CDA en PVV op dit moment denk ik niet te rekenen, heel anders dan een aantal weken of maanden terug. De mensen die namens de EK op de voorgrond treden voor de VVD en het CDA spreken lang niet zo aan als de mensen in de TK en het kabinet.
Ik denk eerlijk gezegd dat maar weinig PVV'ers weten dat er 2 maart gestemd mag worden.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 14:36 schreef Holograph het volgende:
Waarom moest GroenLinks die missie nu weer steunen? Nu is het helft van het GroenLinks-electoraat weer overgelopen naar de PvdA, waardoor Links minder verdeeld lijkt.
Alhoewel die meerderheid er wel komt, aangezien ze bij de EU-verkiezingen ook zeiden dat de PVV maar weinig stemmen zou gaan halen. Uiteindelijk werden ze de tweede partij.
Die hebben geen straatmilitie die roept jij 2 maart pvda stem, jij anders geen uitkering krijg!quote:Op zaterdag 19 februari 2011 14:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd dat maar weinig PVV'ers weten dat er 2 maart gestemd mag worden.
Haha hoehoe hihi. Wist je dat het opkomstpercentage onder allochtoni's erg laag is?quote:Op zaterdag 19 februari 2011 14:48 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Die hebben geen straatmilitie die roept jij 2 maart pvda stem, jij anders geen uitkering krijg!
Tijd voor een subsidie.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 14:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Haha hoehoe hihi. Wist je dat het opkomstpercentage onder allochtoni's erg laag is?
Zolang ze het op 2 maart maar wetenquote:Op zaterdag 19 februari 2011 14:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd dat maar weinig PVV'ers weten dat er 2 maart gestemd mag worden.
Hoezo? Ik voer een normale discussie. Ik vermeld enkel dat ik vermoed dat veel PVV'ers niet weten dat er gestemd mag worden op 2 maart. Daarnaast hoop ik dat veel CDA'ers thuisblijven omdat de partij in de loser-mood is.quote:
Hoop je daarop?quote:Op zaterdag 19 februari 2011 14:54 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Zolang ze het op 2 maart maar weten
Waarom niet? Het is toch goed voor de democratie dat iedereen tenminste weet dat er verkiezingen zijn? Daarnaast hebben ze ook gewoon een stempas gekregen en wordt er zeker op de dag zelf genoeg aandacht aan besteedt, dus lijkt me sterk dat het bepaalde mensen compleet ontgaat dat er verkiezingen zijn (behalve dan kluizenaars en mensen die de Nederlandse taal niet machtig zijn).quote:
http://www.telegraaf.nl/b(...)_.html?sn=binnenlandquote:Opkomst verkiezingen daalt met de jaren
AMSTERDAM - Maurice de Hond verwacht bij de Provinciale Statenverkiezingen een opkomst van zo'n 5 procent lager dan vorige keer. Onderzoekers van TNS NIPO peilden in opdracht van het blad Binnenlands Bestuur en concludeerden dat 47 procent van de Nederlanders zeker wel van plan is te gaan stemmen.
Wat het opkomstpercentage op 2 maart ook zal zijn, hoger dan 50 procent zit er hoogstwaarschijnlijk niet in. De afgelopen jaren is de animo om een provinciebestuur en indirect de samenstelling van de Eerste Kamer te beïnvloeden, fors gedaald. In 1966 was de opkomst maar liefst 94,6 procent. Maar toen gold nog een opkomstplicht.
Hieronder een overzicht van vier decennia Statenverkiezingen op basis van cijfers van het Instituut voor Publiek en Politiek (IPP) in Amsterdam. Het zou logisch zijn geweest dat in 1986 ook PS-verkiezingen plaats hadden gevonden, maar in dat jaar werden in verband met een grondwetswijziging tussentijdse Eerste Kamerverkiezingen gehouden zonder voorafgaande tussentijdse Statenverkiezingen.
1970 - 68,9 procent
1974 - 75,1 procent
1978 - 79,6 procent
1982 - 68,4 procent
1987 - 66,3 procent
1991 - 52,3 procent
1995 - 50,2 procent
1999 - 45,6 procent
2003 - 47,6 procent
2007 - 46,3 procent
Een kop uit een krant, die al (virtueel) gedrukt is en te lezen valt, morgen door velen al vergeten.quote:Op zondag 20 februari 2011 11:45 schreef freako het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)_.html?sn=binnenland
http://www.telegraaf.nl/b(...)_.html?sn=binnenlandquote:Steden promoten volmacht bij vakantiegangers
ROTTERDAM - Rotterdam en Den Haag houden er rekening mee dat tijdens de Provinciale Statenverkiezingen veel kiezers op de lange latten staan. De verkiezing op 2 maart valt in beide steden namelijk in de voorjaarsvakantie. Rotterdam en Den Haag zijn daarom een campagne begonnen die vakantiegangers oproept een volmacht af te geven, zodat zij toch hun stem kunnen laten uitbrengen.
Dat hebben de woordvoerders in beide steden laten weten. In Amsterdam en Utrecht is de voorjaarsvakantie een week eerder, waardoor de verwachting is dat veel vakantiegangers in deze steden al weer thuis zijn tijdens de verkiezingen.
Rotterdam heeft in de binnenstad in een groot aantal abri's posters geplakt en in kranten advertenties geplaatst om het stemmen via de volmacht onder de aandacht te brengen. De gemeente heeft nooit bijgehouden hoeveel mensen via een volmacht stemden. Cijfers daarover zijn alleen bekend van de afgelopen gemeenteraadsverkiezingen, toen in Rotterdam 11,9 procent via een volmacht zijn of haar stem uitbracht.
Den Haag heeft in een brief bij het stembiljet nadrukkelijk de aandacht gevestigd op de mogelijkheid om via een onderhandse volmacht een stem uit te brengen. Ook wordt de procedure uitgelegd op de website van de gemeente en wordt in de lokale media nadrukkelijk gewezen op de mogelijkheid om ondanks afwezigheid op de dag van de verkiezingen toch een stem uit te brengen.
Hagenaars die op 2 maart op vakantie gaan, kunnen ook hun stem nog even snel uitbrengen op het Centraal Station en Station Hollands Spoor. De gemeente heeft onder meer op deze locaties een stembureau ingericht op de dag van de verkiezingen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |