abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 11 februari 2011 @ 23:42:39 #126
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_92663305
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 23:22 schreef Holograph het volgende:

[..]

Bij de Europese Verkiezingen had de PVV 17% van de stemmen, dus ze zullen nu ook wel zoiets halen.
Dat vraag ik me af, bij de europese verkiezingen kon de PVV zich profileren door Turkije en/of Oost Europa er bij te halen, dat zal anders zijn bij provenciale staten, die weinig kunnen doen aan het (bij) bouwen van moskeeen en/of straattuig harder aan te pakken, aan de andere kant gaan ze dan wel weer over gemeentelijke herindelingen en dat zou de PVV in een lastig pakket kunnen brengen,aangezien de CDA en de VVD deze over het algemeen wel zien zitten, zelfs als er op gemeentelijk niveau geen basis voor is.

[ Bericht 0% gewijzigd door PaRoDiUzZ op 12-02-2011 00:49:25 ]
  zaterdag 12 februari 2011 @ 00:43:29 #127
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
  zondag 13 februari 2011 @ 06:45:22 #128
268409 voice-over
Geeft commentaar op alles
pi_92707512
De linkse partijen hebben het moeilijk in dit economisch klimaat. Ze zijn alleen maar in staat om te protesteren en te zeuren. Maatregelen nemen is geen aangeboren kwaliteit van deze partijen. En die drammerigheid van die lui. Zo'n Diederik Samsom van de PvdA met zijn gloeilampen-obsessie bijvoorbeeld... dat is toch werkelijk om je te bescheuren
  zondag 13 februari 2011 @ 10:34:00 #129
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_92708812
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 06:45 schreef voice-over het volgende:
De linkse partijen hebben het moeilijk in dit economisch klimaat. Ze zijn alleen maar in staat om te protesteren en te zeuren. Maatregelen nemen is geen aangeboren kwaliteit van deze partijen. En die drammerigheid van die lui. Zo'n Diederik Samsom van de PvdA met zijn gloeilampen-obsessie bijvoorbeeld... dat is toch werkelijk om je te bescheuren
Heb je die poster van de SP al gezien :')?
pi_92710809
quote:
7s.gif Op donderdag 10 februari 2011 19:11 schreef du_ke het volgende:
Hier zit ook wel wat in. De opkomst is traditioneel laag en dan is het wel de vraag of de PVV voldoende mensen weet te motiveren.
Idem voor de Europese verkiezingen, daar deden ze het ook prima. VVD en CDA doen het traditioneel ook goed bij de Provinciale en Eerste Kamerverkiezingen, dus ik heb wel goede hoop op een meerderheid voor deze drie partijen.
pi_92710857
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 11:53 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Idem voor de Europese verkiezingen, daar deden ze het ook prima. VVD en CDA doen het traditioneel ook goed bij de Provinciale en Eerste Kamerverkiezingen, dus ik heb wel goede hoop op een meerderheid voor deze drie partijen.
We zullen zien, hoop van niet, ze hebben nu al meer dan voldoende betutteling en rancune in het beleid gestopt :+

[ Bericht 0% gewijzigd door du_ke op 13-02-2011 12:00:19 ]
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zondag 13 februari 2011 @ 11:58:29 #132
104871 remlof
Europees federalist
pi_92711261
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 11:54 schreef du_ke het volgende:

[..]

We zullen zien, hoop van niet, ze hebben nu al meer dan voldoende betutteling en rancune in het beleid gestopt :+
Och, dat was bij paars+ niet anders geweest.
pi_92711418
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 12:06 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Och, dat was bij paars+ niet anders geweest.
Die had ik wat minder snel werk zien maken van bijvoorbeeld het terugdringen van het aantal coffeeshops.. De CDA component zit hier toch wel heel sterk in. En nu komen zelfs de abortusgrenzen weer ter discussie te staan..
pi_92712948
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 12:12 schreef du_ke het volgende:

[..]

Die had ik wat minder snel werk zien maken van bijvoorbeeld het terugdringen van het aantal coffeeshops.. De CDA component zit hier toch wel heel sterk in. En nu komen zelfs de abortusgrenzen weer ter discussie te staan..
Zo heeft elke partij/kabinet zijn nadelen, al is met een gezonde discussie over een bepaald onderwerp natuurlijk niets mis.
pi_92713155
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 12:53 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Zo heeft elke partij/kabinet zijn nadelen, al is met een gezonde discussie over een bepaald onderwerp natuurlijk niets mis.
Als de insteek is om de rechten van vrouwen in te perken of anderen rechten te ontnemen heb ik daar niet zo veel mee :@.
pi_92715316
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 12:58 schreef du_ke het volgende:

[..]

Als de insteek is om de rechten van vrouwen in te perken of anderen rechten te ontnemen heb ik daar niet zo veel mee :@.
Ben ik het in principe wel met je eens, al vind ik persoonlijk abortus wel een lastigere kwestie dan andere onderwerpen op dit gebied. Ik ben wel een voorstander van abortus als mogelijkheid, maar de vrouw maakt niet alleen een keuze over haar eigen lichaam, maar ook een keuze voor het ongeboren kind en voor de vader van het kind. Het is dan ook logisch dat er een grens getrokken wordt tot wanneer abortus mogelijk mag zijn, maar die grens ligt natuurlijk in een zeer groot grijs gebied. Dat er dan over gediscussieerd wordt wat de voor- en nadelen zijn van bepaalde termijnen kan ik zelf alleen maar toejuichen, al zie ik (ook door gebrek aan kennis over dit onderwerp) geen reden om de termijn te veranderen en er moeten wel goede argumenten aangedragen worden om de termijn te veranderen (zowel verruimen als beperken).
  zondag 13 februari 2011 @ 16:12:31 #138
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_92721131
Ik hoop van ganser hart dat de huidige coalitie geen meerderheid in de Eerste Kamer behaalt.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
  zondag 13 februari 2011 @ 16:12:52 #139
132191 -jos-
Money=Power
pi_92721150
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
  maandag 14 februari 2011 @ 10:29:11 #140
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_92758550
Om vragen voor te zijn:

quote:
Ik heb nog geen stempas ontvangen. Wat moet ik doen?

U zou uw stempas uiterlijk twee weken voor de verkiezing moeten ontvangen. Wanneer u dan nog geen stempas heeft ontvangen, moet u zo snel mogelijk contact opnemen met uw gemeente. De uiterste datum voor het aanvragen van een (nieuwe) stempas is in veel gemeenten maandag 28 februari 2011. In sommige gemeenten kunt u nog op dinsdag 1 maart 2011 een vervangende stempas aanvragen. Raadpleeg dus uw gemeente. Na de uiterste datum is het aanvragen van een nieuwe stempas niet meer mogelijk en kunt u dus niet stemmen.

Het is nog geen 2 maart, maar ik ben mijn stempas kwijt of hij is stuk gegaan. Wat moet ik doen?

In dat geval moet u zo snel mogelijk contact opnemen met uw gemeente. De uiterste datum voor het aanvragen van een (nieuwe) stempas is in veel gemeenten maandag 28 februari 2011. In sommige gemeenten kunt u nog op dinsdag 1 maart 2011 een vervangende stempas aanvragen. Raadpleeg dus uw gemeente. Na de uiterste datum is het aanvragen van een nieuwe stempas niet meer mogelijk en kunt u dus niet stemmen.
https://www.uheefthetvoor(...)lde-vragen/#faqcat_2
pi_92758579
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 16:12 schreef VeX- het volgende:
Ik hoop van ganser hart dat de huidige coalitie geen meerderheid in de Eerste Kamer behaalt.
Ik hoop vooral dat er nergens sprake zal zijn van "tegenwerk-politiek".
  maandag 14 februari 2011 @ 10:31:12 #142
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_92758613
Oh ja, deze zal ook wel weer gesteld worden

quote:
Kan ik blanco stemmen?

De mogelijkheid bestaat om blanco te stemmen. U kruist dan geen van de vakjes aan en maakt geen andere aantekeningen op het stembiljet. U vouwt uw stembiljet onbeschreven dicht en stopt het in de stembus. U mag niets op het stembiljet schrijven. Indien u bijvoorbeeld op zou schrijven: ik stem blanco, dan is uw stembiljet ongeldig.

Een blanco stem wordt wel meegenomen bij het bepalen van de opkomst (het aantal mensen dat naar het stembureau is gekomen om te stemmen). Een blanco stem telt niet bij de berekening van de uitslag en de kiesdeler/kiesdrempel. Daarvoor worden uitsluitend de stemmen die uit zijn gebracht op een van de kandidaten geteld.

Het uitbrengen van een blanco stem heeft, evenals het niet-stemmen of het uitbrengen van een ongeldige stem, geen enkele invloed op de zetelverdeling. Dat een niet-uitgebrachte stem naar de grootste partij gaat, is een misvatting.
https://www.uheefthetvoor(...)lde-vragen/#faqcat_2
  woensdag 16 februari 2011 @ 14:38:54 #143
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_92866406
quote:
Kieskompas nu ook geschikt voor laaggeletterden

AMSTERDAM - Het Kieskompas heeft sinds vandaag ook een versie die gericht is op laaggeletterden en mensen met een geestelijke of lichamelijke handicap. De lancering was vanmorgen in het Gelderse Wekerom.
Het Kieskompas helpt mensen een keuze te maken voor de Provinciale Statenverkiezingen op 2 maart door een aantal stellingen voor te leggen.

Plaatjes
Bij de speciale versie, het Kieskompas in Beeld, gebeurt dat door middel van plaatjes. Een afbeelding geeft de huidige situatie weer, terwijl een tweede plaatje laat zien hoe de situatie volgens de stelling gaat worden. De keuzemogelijkheden (Helemaal eens, eens, neutraal, oneens en helemaal oneens) gaan vergezeld van bijpassende smileys. Ook wordt elke stelling voorgelezen.

Het Kieskompas in beeld is beschikbaar voor zeven provincies. Voor Friesland is er ook een Friese versie gemaakt. Acht jaar geleden was het speciale Kieskompas nog alleen in Gelderland beschikbaar.

In Nederland hebben anderhalf miljoen mensen een taalprobleem, aldus de Stichting Lezen en Schrijven. De site is ook geschikt voor immigranten die de Nederlandse taal nog niet machtig zijn.
http://www.volkskrant.nl/(...)aaggeletterden.dhtml

woensdag 16 februari 2011 @ 15:41:48 #144
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_92899887
Wat rolt eruit bij jullie, als jullie de test op www.wiekiesjij.nl doen?
  donderdag 17 februari 2011 @ 00:52:25 #146
177885 JoaC
Het is patat
pi_92900120
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 00:45 schreef Basisgegevens het volgende:
Wat rolt eruit bij jullie, als jullie de test op www.wiekiesjij.nl doen?
Rosa van der Tas en Naomi Timmer, ik woon alleen niet in Zuid Holland
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_92913312
En als je de test op www.tegenstemwijzer.nl doet?
  donderdag 17 februari 2011 @ 13:41:28 #148
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_92913363
Gisteren bij het debat van P&W in het publiek

Damn wat is die Hermans zwak in debat
  donderdag 17 februari 2011 @ 13:45:40 #149
198365 Morendo
The Real Deal
pi_92913602
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 13:40 schreef Basisgegevens het volgende:
En als je de test op www.tegenstemwijzer.nl doet?
SGP
PvdA
50 plus
D66

Maar goed, ik ga gewoon VVD stemmen natuurlijk. Onzinnig initiatief.

[ Bericht 1% gewijzigd door Morendo op 17-02-2011 13:50:50 ]
Die Lebenslust bringt dich um.
  donderdag 17 februari 2011 @ 13:55:27 #150
8369 speknek
Another day another slay
pi_92914142
Bij de stemwijzer komt bij mij de PVV uit :') (Utrecht).

Maar het is ook echt een belabberde stemwijzer

"De provinciale subsidie aan de regionale omroep RTV Utrecht moet omlaag."

VVD: Eens
quote:
De VVD wil dat de korting die het vorige Kabinet heeft opgelegd aan de provincie alsnog 1 op 1 wordt doorbelast aan RTV Utrecht
D66: Oneens
quote:
De provincie functioneert slechts als doorgeefluik voor landelijke subsidie aan de regionale omroep en kan zelf niet tot een verlaging beslissen.
En zo gaat echt de helft van de vragen :'). "We moeten stoppen met het provinciehuis project in het oude Fortiskantoor". Antwoord van de oplettende partijen: Het provinciehuis is allang gekocht en daar kunnen we niets meer aan veranderen.

Wat een bagger echt, kunnen die provincies niet gewoon opgeheven worden. Gewoon stemmen op een Senator die een verkiezingsverhaal heeft.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')