Dat vraag ik me af, bij de europese verkiezingen kon de PVV zich profileren door Turkije en/of Oost Europa er bij te halen, dat zal anders zijn bij provenciale staten, die weinig kunnen doen aan het (bij) bouwen van moskeeen en/of straattuig harder aan te pakken, aan de andere kant gaan ze dan wel weer over gemeentelijke herindelingen en dat zou de PVV in een lastig pakket kunnen brengen,aangezien de CDA en de VVD deze over het algemeen wel zien zitten, zelfs als er op gemeentelijk niveau geen basis voor is.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 23:22 schreef Holograph het volgende:
[..]
Bij de Europese Verkiezingen had de PVV 17% van de stemmen, dus ze zullen nu ook wel zoiets halen.
Heb je die poster van de SP al gezienquote:Op zondag 13 februari 2011 06:45 schreef voice-over het volgende:
De linkse partijen hebben het moeilijk in dit economisch klimaat. Ze zijn alleen maar in staat om te protesteren en te zeuren. Maatregelen nemen is geen aangeboren kwaliteit van deze partijen. En die drammerigheid van die lui. Zo'n Diederik Samsom van de PvdA met zijn gloeilampen-obsessie bijvoorbeeld... dat is toch werkelijk om je te bescheuren
Idem voor de Europese verkiezingen, daar deden ze het ook prima. VVD en CDA doen het traditioneel ook goed bij de Provinciale en Eerste Kamerverkiezingen, dus ik heb wel goede hoop op een meerderheid voor deze drie partijen.quote:Op donderdag 10 februari 2011 19:11 schreef du_ke het volgende:
Hier zit ook wel wat in. De opkomst is traditioneel laag en dan is het wel de vraag of de PVV voldoende mensen weet te motiveren.
We zullen zien, hoop van niet, ze hebben nu al meer dan voldoende betutteling en rancune in het beleid gestoptquote:Op zondag 13 februari 2011 11:53 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Idem voor de Europese verkiezingen, daar deden ze het ook prima. VVD en CDA doen het traditioneel ook goed bij de Provinciale en Eerste Kamerverkiezingen, dus ik heb wel goede hoop op een meerderheid voor deze drie partijen.
Och, dat was bij paars+ niet anders geweest.quote:Op zondag 13 februari 2011 11:54 schreef du_ke het volgende:
[..]
We zullen zien, hoop van niet, ze hebben nu al meer dan voldoende betutteling en rancune in het beleid gestopt
Die had ik wat minder snel werk zien maken van bijvoorbeeld het terugdringen van het aantal coffeeshops.. De CDA component zit hier toch wel heel sterk in. En nu komen zelfs de abortusgrenzen weer ter discussie te staan..quote:Op zondag 13 februari 2011 12:06 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Och, dat was bij paars+ niet anders geweest.
Zo heeft elke partij/kabinet zijn nadelen, al is met een gezonde discussie over een bepaald onderwerp natuurlijk niets mis.quote:Op zondag 13 februari 2011 12:12 schreef du_ke het volgende:
[..]
Die had ik wat minder snel werk zien maken van bijvoorbeeld het terugdringen van het aantal coffeeshops.. De CDA component zit hier toch wel heel sterk in. En nu komen zelfs de abortusgrenzen weer ter discussie te staan..
Als de insteek is om de rechten van vrouwen in te perken of anderen rechten te ontnemen heb ik daar niet zo veel meequote:Op zondag 13 februari 2011 12:53 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Zo heeft elke partij/kabinet zijn nadelen, al is met een gezonde discussie over een bepaald onderwerp natuurlijk niets mis.
Ben ik het in principe wel met je eens, al vind ik persoonlijk abortus wel een lastigere kwestie dan andere onderwerpen op dit gebied. Ik ben wel een voorstander van abortus als mogelijkheid, maar de vrouw maakt niet alleen een keuze over haar eigen lichaam, maar ook een keuze voor het ongeboren kind en voor de vader van het kind. Het is dan ook logisch dat er een grens getrokken wordt tot wanneer abortus mogelijk mag zijn, maar die grens ligt natuurlijk in een zeer groot grijs gebied. Dat er dan over gediscussieerd wordt wat de voor- en nadelen zijn van bepaalde termijnen kan ik zelf alleen maar toejuichen, al zie ik (ook door gebrek aan kennis over dit onderwerp) geen reden om de termijn te veranderen en er moeten wel goede argumenten aangedragen worden om de termijn te veranderen (zowel verruimen als beperken).quote:Op zondag 13 februari 2011 12:58 schreef du_ke het volgende:
[..]
Als de insteek is om de rechten van vrouwen in te perken of anderen rechten te ontnemen heb ik daar niet zo veel mee.
https://www.uheefthetvoor(...)lde-vragen/#faqcat_2quote:Ik heb nog geen stempas ontvangen. Wat moet ik doen?
U zou uw stempas uiterlijk twee weken voor de verkiezing moeten ontvangen. Wanneer u dan nog geen stempas heeft ontvangen, moet u zo snel mogelijk contact opnemen met uw gemeente. De uiterste datum voor het aanvragen van een (nieuwe) stempas is in veel gemeenten maandag 28 februari 2011. In sommige gemeenten kunt u nog op dinsdag 1 maart 2011 een vervangende stempas aanvragen. Raadpleeg dus uw gemeente. Na de uiterste datum is het aanvragen van een nieuwe stempas niet meer mogelijk en kunt u dus niet stemmen.
Het is nog geen 2 maart, maar ik ben mijn stempas kwijt of hij is stuk gegaan. Wat moet ik doen?
In dat geval moet u zo snel mogelijk contact opnemen met uw gemeente. De uiterste datum voor het aanvragen van een (nieuwe) stempas is in veel gemeenten maandag 28 februari 2011. In sommige gemeenten kunt u nog op dinsdag 1 maart 2011 een vervangende stempas aanvragen. Raadpleeg dus uw gemeente. Na de uiterste datum is het aanvragen van een nieuwe stempas niet meer mogelijk en kunt u dus niet stemmen.
Ik hoop vooral dat er nergens sprake zal zijn van "tegenwerk-politiek".quote:Op zondag 13 februari 2011 16:12 schreef VeX- het volgende:
Ik hoop van ganser hart dat de huidige coalitie geen meerderheid in de Eerste Kamer behaalt.
https://www.uheefthetvoor(...)lde-vragen/#faqcat_2quote:Kan ik blanco stemmen?
De mogelijkheid bestaat om blanco te stemmen. U kruist dan geen van de vakjes aan en maakt geen andere aantekeningen op het stembiljet. U vouwt uw stembiljet onbeschreven dicht en stopt het in de stembus. U mag niets op het stembiljet schrijven. Indien u bijvoorbeeld op zou schrijven: ik stem blanco, dan is uw stembiljet ongeldig.
Een blanco stem wordt wel meegenomen bij het bepalen van de opkomst (het aantal mensen dat naar het stembureau is gekomen om te stemmen). Een blanco stem telt niet bij de berekening van de uitslag en de kiesdeler/kiesdrempel. Daarvoor worden uitsluitend de stemmen die uit zijn gebracht op een van de kandidaten geteld.
Het uitbrengen van een blanco stem heeft, evenals het niet-stemmen of het uitbrengen van een ongeldige stem, geen enkele invloed op de zetelverdeling. Dat een niet-uitgebrachte stem naar de grootste partij gaat, is een misvatting.
http://www.volkskrant.nl/(...)aaggeletterden.dhtmlquote:Kieskompas nu ook geschikt voor laaggeletterden
AMSTERDAM - Het Kieskompas heeft sinds vandaag ook een versie die gericht is op laaggeletterden en mensen met een geestelijke of lichamelijke handicap. De lancering was vanmorgen in het Gelderse Wekerom.
Het Kieskompas helpt mensen een keuze te maken voor de Provinciale Statenverkiezingen op 2 maart door een aantal stellingen voor te leggen.
Plaatjes
Bij de speciale versie, het Kieskompas in Beeld, gebeurt dat door middel van plaatjes. Een afbeelding geeft de huidige situatie weer, terwijl een tweede plaatje laat zien hoe de situatie volgens de stelling gaat worden. De keuzemogelijkheden (Helemaal eens, eens, neutraal, oneens en helemaal oneens) gaan vergezeld van bijpassende smileys. Ook wordt elke stelling voorgelezen.
Het Kieskompas in beeld is beschikbaar voor zeven provincies. Voor Friesland is er ook een Friese versie gemaakt. Acht jaar geleden was het speciale Kieskompas nog alleen in Gelderland beschikbaar.
In Nederland hebben anderhalf miljoen mensen een taalprobleem, aldus de Stichting Lezen en Schrijven. De site is ook geschikt voor immigranten die de Nederlandse taal nog niet machtig zijn.
Rosa van der Tas en Naomi Timmer, ik woon alleen niet in Zuid Hollandquote:Op donderdag 17 februari 2011 00:45 schreef Basisgegevens het volgende:
Wat rolt eruit bij jullie, als jullie de test op www.wiekiesjij.nl doen?
SGPquote:Op donderdag 17 februari 2011 13:40 schreef Basisgegevens het volgende:
En als je de test op www.tegenstemwijzer.nl doet?
D66: Oneensquote:De VVD wil dat de korting die het vorige Kabinet heeft opgelegd aan de provincie alsnog 1 op 1 wordt doorbelast aan RTV Utrecht
En zo gaat echt de helft van de vragenquote:De provincie functioneert slechts als doorgeefluik voor landelijke subsidie aan de regionale omroep en kan zelf niet tot een verlaging beslissen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |